Društvo| Ekonomija

Budućnost u koju verujem

Inner Party RSS / 04.01.2015. u 17:35

S vremena na vreme, pojavi se vest koja nije samo vest.

U pitanju je vest koja ukazuje na nekoliko drugih stvari, ne samo na onu na koju se direktno odnosi.

Naravno, u Srbiji je svaka druga vest ukazuje na bar još nekoliko stvari, ali nekada se zaista pojavi biser od vesti, biser koji naprosto oduševljava koliko govori o nama.

Poslednja koja mi je upala u oko je ova sa tortama sa deponije.

 

 
Dakle, u Kragujevcu su radnici tamošnjeg JKP-a sa deponije na kojoj rade odneli 18 hiljada torti, sa namerom da ih prodaju na crno. Torte su dospele na deponiju jer su predviđene za uništavanje pošto se nakon kvara na hladnjačama na njima pojavila plesan. Torte su najverovatnije izgledale netaknuto i naravno prodavale su se. Prema rečima nekih tamošnjih FB komentatora - išle su veoma dobro ... Ma, pročitajte vest, što da vam prepričava detalje.
 
Meni ova vest ukazuje na nekoliko stvari i hteo bih da postavim par pitanja koja su mi padala na apmet čitajući vest:
 
1) Torte su prodavane na pijaci i na prostoru oko i u blizini pijace. Zar smo dotle došli, da se i torte kupuju na crno, na pijaci, na ulici, od ljudi koje ne poznajemo i koje najverovatnije prvi i poslednji put vidimo? 
 
2) Torte su prodavane po ceni od 50, 150 i 200 dinara. Kakav smo to narod postali, da nam više nije sumnjivo da kupujemo tortu za tako male pare? Koliki naivko ili pokvarenjak treba da budeš pa da, recimo, u najmanju ruku, ne posumnjaš da se radi o kradenoj robi ...
 
3) Koliko su plaćeni ti radnici u JKP-u pa da im nije problem da se - uprkos svesti o postojanju video nadzora - upuštaju u ovako besprizorne poduhvate? I kakav je to ''ljudski materijal'', koji ne vidi problem da će - ako prodaješ tortu za 50 dinara - kad tad neko sigurno poumnjati o poreklu tvoje robe ...
 
4)  Kako ljudima koji su zaduženi za rad pijace - opet najverovatnije iz JKP-a -  nije bilo sumnjivo da se kod pijačnih prodavaca u jednom danu odjednom pojavi masa nekih jeftinih torti? Kako tim ljudima koji recimo idu i naplaćuju te takse ta tezge nije upalo u oko da prodavci prodaju robu koja je toliko jeftina da ne može da bude legalna? Na stranu to što ovom tipu prehrambene robe i nije mesto na tezgama ...
 
5) I na kraju, zašto je u Srbiji toliko kriminala i toliko pokvarenjaštva, koji se na kraju krajeva jednostavno nema kome pripisati? Jer i u  ovom slučaju će kriv biti ... Zaista, ko tačno? Sirotinja iz JKP-a koja je iz ovoga napravila sebi profit od par hiljadarki?!  I šta bi bila kazna? Otkaz? Sa posla čija plata je verovatno ravna socijalnoj pomoći? Nemojte me zasmejavati ...
 
 
Neko će reći da ovakve vesti zapravo vajviše i najbolje govore o našoj propasti.
 
Propasti nas kao pojedinaca koji su skloni da kupuju tortu za 50 dinara, nas kao zajednice koja ne uviđa nelogičnost na tržištu na kojem se torta može prodavati za 50 dinara, kao naroda koji jednostavno ne brine za svoje očajnike koje nazivamo socijalnim slučajevima, propasti naših institucija koje nisu u stanju da kontrolišu najobičnije JKP-ove, deponije i pijačne tezge ...  I na kraju - zašto ne reći - i propasti države u kojoj živimo. Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!
 
Neko će reći da ovde uviđamo i propasti  budućnosti (u koju jedan veliki deo naroda još uvek čvrsto veruje) ...

 



Komentari (226)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 17:51 04.01.2015

Preporuka

Prava pitanja si postavio.

PS.

1.
Inner Party Inner Party 17:55 04.01.2015

Re: Preporuka

Kod mene nikad nije frka biti prvi ...
sesili sesili 18:08 04.01.2015

Re: Preporuka

Već godinama se ne čudim, što nije dobro. Ne verujem da bih baš tortu kupovala po toj ceni, ali naravno da pratim cene i kupujem jeftinije. Potkrade se tu svašta... Ali, meni nije jasna ni ta firma. Možda se tu nešto moglo spasiti, da su na vreme poklonili...Ne bi se pokvarile, a usrećili bi mnoge. Slušam maločas komentar gradonačelnika: MOŽDA im ovo nije prvi put, ali vam garantujem da je poslednji!!! Jooooj Srbijo!
wilma68 wilma68 18:26 04.01.2015

Re: Preporuka

Slušam maločas komentar gradonačelnika: MOŽDA im ovo nije prvi put, ali vam garantujem da je poslednji!!! Jooooj Srbijo!


Kakav smo to narod postali, da nam više nije sumnjivo da kupujemo tortu za tako male pare? Koliki naivko ili pokvarenjak treba da budeš pa da, recimo, u najmanju ruku, ne posumnjaš da se radi o kradenoj robi ...


Baš to, baš to danas mislim i ja.
Hansel Hansel 21:47 04.01.2015

Re: Preporuka

Чини ми се да се подоста од овог тренда види у овом прилогу од пре скоро девет година:



А у једном данашњем прилогу госпођа сва бесна на те који су продавали јефтине торте: "Па, јел' они знају да то једу деца?!" Чињеница је да је већина навикнута да "неко други" води рачуна, додуше -- има оних који за то примају плату и који би то заиста требало да раде. (Али, као да до мозга није стигло да већ двадесет година нема скоро никакве поуздане контроле. Када је инспекција (било која) ушла у Макси, Идеу...?)

Сиромаштво и необразованост... и тако долазимо и одавде до оног "трик питања" за министра Вербића.
princi princi 21:56 04.01.2015

Re: Preporuka

Сиромаштво и необразованост... и тако долазимо и одавде до оног "трик питања" за министра Вербића.

Ne može to biti izgovor. Ne mogu ministar i škola biti jedini, čak možda ni najviše odgovorni. Po meni, ključnu ulogu igra kritička javnost, fourth estate, tj novinari, oni su ti koji svakodnevno treba da drže stvari na oku, da ih prinose ljudima na uvid. Ali, ako su oni kloaka, ako njima jedino vladaju kombinacija zavisti, gluposti, gladi i sujete, ako se novine koriste isključivo za promovisanje političkih agendi, pa i oglašavanja za vršenje posla ovog ili onog ministra, onda se tu nema čemu previše nadati.
zilikaka zilikaka 22:04 04.01.2015

Re: Preporuka

Чињеница је да је већина навикнута да "неко други" води рачуна, додуше -- има оних који за то примају плату и који би то заиста требало да раде.


E, koliko je meni poznato, ovde postoji velika kvaka!

Nekad su za kontrolu, sistemom slučajnog uzorka, prehrambene robe u prometu bili zaduženi zavodi za zaštitu zdravlja. svi oni po pravilu imaju laboratorije koje mogu da izvrše potrebnu analizu.

Onda im je novim zakonom ta nadležnost ukinuta, te se hrana kontroliše ili prilikom ulaza u zemlju, ili prilikom proizvodnje. Da, vrši se i kontrola robe na pijačnim tezgama, ali one koja je legalna, a više od polovine toga se prodaje "ispod ruke"

Kontrola robe u prometu, po prodavnicama, se vrši isključivo po prijavi.
Dakle, ne postoji mehanizam kojim će neko rutinski ušetati u bilo koji prodajni objekat i uzeti uzorke.

...ostavljam mogućnost da nije sve baš 100% ovako, ali mislim da suštinu nisam promašila. Informaciju sam svojevremeno dobila od osobe koja je nekad bila zadužena baš za te rutinske kontrole.

Hansel Hansel 22:20 04.01.2015

Re: Preporuka

princi

Можда не знаш на које "трик питање" сам мислио (а нисам мислио да њему треба поново поставити то питање). Питала га Сузана Трнинић да ли се у образовање не улаже зато што смо сиромашни, или смо сиромашни зато што не улажемо у образовање.
Ne može to biti izgovor.

Није био изговор, него покушај описа разлога тог стања.

За оног горе (у улози новинара) могу да гарантујем да је покушавао то о чему пишеш, али је храбро погинуо.
Hansel Hansel 22:26 04.01.2015

Re: Preporuka

zilikaka
Kontrola robe u prometu, po prodavnicama, se vrši isključivo po prijavi.
Dakle, ne postoji mehanizam kojim će neko rutinski ušetati u bilo koji prodajni objekat i uzeti uzorke.

То и јесте проблем. Не улази, рецимо, ни инспекција рада у објекте "великих играча"...
Jukie Jukie 23:22 04.01.2015

Re: Preporuka

Hansel
Питала га Сузана Трнинић да ли се у образовање не улаже зато што смо сиромашни, или смо сиромашни зато што не улажемо у образовање.

Podseća me na rečenicu iz bukvara:
Da li su majmuni pametni što su srećni, ili su srećni što su pametni?
karabasbarabas karabasbarabas 08:45 05.01.2015

Re: Preporuka

princi
Сиромаштво и необразованост... и тако долазимо и одавде до оног "трик питања" за министра Вербића.

Ne može to biti izgovor. Ne mogu ministar i škola biti jedini, čak možda ni najviše odgovorni. Po meni, ključnu ulogu igra kritička javnost, fourth estate, tj novinari, oni su ti koji svakodnevno treba da drže stvari na oku, da ih prinose ljudima na uvid. Ali, ako su oni kloaka, ako njima jedino vladaju kombinacija zavisti, gluposti, gladi i sujete, ako se novine koriste isključivo za promovisanje političkih agendi, pa i oglašavanja za vršenje posla ovog ili onog ministra, onda se tu nema čemu previše nadati.


E meni je palo na pamet bas to kad sam video naslov, vest koja nije vest nego nesto mnogo dublje.
Kad se strajkuje skracenjem casova i direktno pravi rupa u znanju, zabole ga za to vec skoro 3 meseca, ministar jede kivi i gleda 4 skakaonice.
Ali kad se pripreti da to nece biti NA PAPIRU e onda je to krv i noz, Bozic propada jer nema veselja, svrcani nisu dobili knjizice.
To ti je najrealnija slika obrazovanja, samo na papiru.
timotije timotije 09:26 05.01.2015

Re: Preporuka

Kakav smo to narod postali, da nam više nije sumnjivo da kupujemo tortu za tako male pare? Koliki naivko ili pokvarenjak treba da budeš pa da, recimo, u najmanju ruku, ne posumnjaš da se radi o kradenoj robi ...


Hrvatska gospoda i ustaše kažu da smo Cigani.
makemyday makemyday 14:41 07.01.2015

Re: Preporuka

Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!

Pitanje svih pitanja! A svi znaju odgovor.
freehand freehand 14:45 07.01.2015

Re: Preporuka

makemyday
Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!

Pitanje svih pitanja! A svi znaju odgovor.

Ja?
mariopan mariopan 12:57 08.01.2015

Re: Preporuka

freehand
makemyday
Ko želi da živi u državi u kojoj ljudi prodaju, kupuju i jedu torte sa deponije?!

Pitanje svih pitanja! A svi znaju odgovor.

Ja?

И ја.
st.jepan st.jepan 18:08 04.01.2015

...

Pitanje je šta sve ovamo stiže sa belosvetskih deponija, pa onda mi to kupujemo, ne na pijacama, za neku siću, već u regularnim blistavim prodavnicama, i to za ozbiljne novce.
princi princi 18:36 04.01.2015

Re: ...

st.jepan
Pitanje je šta sve ovamo stiže iz belosvetskih deponija, pa onda mi to kupujemo, ne na pijacama, za neku siću, već u regularnim blistavim prodavnicama, i to za ozbiljne novce.

Da, ovo je dobro primećeno. Na žalost, u toj sveopštoj opsednutosti novcem (to je opšte mesto potrošačkih društava, društava koje svoj progres zasnivaju na nekontrolisanoj proždrljivosti) ljudi prečesto zaborave na ličnu sigurnost. Tako je i u bogatim zemljama: baja koji kupuje hamburger za $1 se nikad ne pita šta sve ide u taj hamburger od $1 kad je u njemu i neko "meso" i neki bun, i neki sir i zarada isporučioca (doduše, mnogo koji baja i nema previše alternativa). Odgovori na nepostavljena pitanja se obično dobijaju prekasno, po bolnicama i grobljima.
emsiemsi emsiemsi 20:41 04.01.2015

Re: ...

st.jepan
Pitanje je šta sve ovamo stiže sa belosvetskih deponija, pa onda mi to kupujemo, ne na pijacama, za neku siću, već u regularnim blistavim prodavnicama, i to za ozbiljne novce.

Браво !
Ово је много озбиљније питање од оних покренутих у блогу (а и та питања су парадигматична).
JJ Beba JJ Beba 17:46 05.01.2015

Re: ...

st.jepan
Pitanje je šta sve ovamo stiže sa belosvetskih deponija, pa onda mi to kupujemo, ne na pijacama, za neku siću, već u regularnim blistavim prodavnicama, i to za ozbiljne novce.

da to je to
princi princi 18:19 04.01.2015

Na ovo čovek stvarno

ne zna šta da kaže...
chitach chitach 18:27 04.01.2015

pitanja


Da li autor bloga zivi u Srbiji ? Ne zivim u istoj vec 11. godinu i cudi me cudjenje u pitanjima. Neka mi neko navede bar jedan proizvod koji se u Srbiji nije mogao kupiti na ulici u zadnjih 20 -tak godina. Zeleni venac : " Vesa zene , vesa , zene, vesa !!!! " Benzin iz prokuvanih dvolitarki da bi se po smanjenju volumena ukralo par decilitara sa jos malo vode pride, itd ,itd . antibiotike i andole ste mogli komotno da pazarite na potezu od glavne poste pa do cvetkove pijace ...narod koji ozbiljno shvata milana tarota i placa da prica s njim , narod koji se boji pomracenja sunca ...
ovo sa tortama je manji incident,
Jukie Jukie 20:57 04.01.2015

Re: pitanja

Pa kod nas na ulici oko pijace se stalno prodaju čokolade zajedno sa konzervama i drugim hranama. Stoje tamo na suncu na 40+, stoje tamo na minusu, stoje svaki dan na onim šljapavim tezgama. Prodaju se i cele "sveže" ribe, verovatno sakupljene tamo gde ih je reka izbacila, ako nisu krivolovljene. Zakrčuju mi ulicu pa ne mogu da idem do autobuske stanice nego se jedva provlačim metar na sat, i pobegne mi autobus pa mi skoči pritisak.
reanimator reanimator 11:43 05.01.2015

Re: pitanja

narod koji ozbiljno shvata milana tarota i placa da prica s njim

Za razliku od ostalih naroda na planeti, koji šarlatane odmah prepoznaju i javno osude.
Uzgred, kada u google kreneš da kucaš "Theresa Caputo", kod trećeg slova krene da ti nudi "Theresa Caputo appointment".
mariopan mariopan 11:58 05.01.2015

Re: pitanja

reanimator
narod koji ozbiljno shvata milana tarota i placa da prica s njim

Za razliku od ostalih naroda na planeti, koji šarlatane odmah prepoznaju i javno osude.
Uzgred, kada u google kreneš da kucaš "Theresa Caputo", kod trećeg slova krene da ti nudi "Theresa Caputo appointment".

А да видиш грчку националну телевизију, па врачаре и шарлатани имају закупљене канале, програме на којима нон стоп причају и навлаче народ да зове и " бесплатно" сазна своју судбину.

Један је чак и брдо лудачких књига написао и продаје их преко тв-а, виче, дере се, маше рукама инајављује смак света...књиге му се продају ко алва.
Љакопулос ччини ми се да се зове...па ако тамо нешто лупиш почну да те из милоште зову Љакопулос.

Искрено мислим да тај није ни луд ни глуп.

Чим почне нека криза и крене глад и сиромаштво, ето њих, врачара и шарлатана, да покупе од сиротиње шта им је последње остало.
reanimator reanimator 12:06 05.01.2015

Re: pitanja

Чим почне нека криза и крене глад и сиромаштво, ето њих, врачара и шарлатана, да покупе од сиротиње шта им је последње остало.

Ne mora ni kriza, ni glad...prosto svuda imaš odredjeni procenat verujućih :)
Ima na Animal Planet emisija Tanked. Prave akvarijume buržujima. NBA igrači, muzičari, glumci i sl. E u konkretnoj epizodi pravili akvarijum pomenutoj Terezi. Tako da, ili je ceo svet otišao u q ili su Srbi masovno išli na tretman, pa joj sagradili dvorac
EDIT
Kad me trajno banuju, vraćam se na blog sa nickom ljakopulos
antioksidant antioksidant 12:13 05.01.2015

Re: pitanja

E u konkretnoj epizodi pravili akvarijum pomenutoj Terezi. Tako da, ili je ceo svet otišao u q ili su Srbi masovno išli na tretman, pa joj sagradili dvorac

to mora da je zaradila pre nego su je provalili da je prevarant

reanimator reanimator 12:21 05.01.2015

Re: pitanja

to mora da je zaradila pre nego su je provalili da je prevarant

Iskoristila trenutak kada je narod došao do nešto para prodajom dinkićevih akcija, pa se nauzimala. Lapala bi ta i dalje da premijer Vučić nije rekao dosta
antioksidant antioksidant 12:44 05.01.2015

Re: pitanja

Lapala bi ta i dalje da premijer Vučić nije rekao dosta

šta i kako ovaj priča mislim da bi trebalo proveriti da nije ona sad kod njega angažovana
qqriq qqriq 12:54 05.01.2015

Re: pitanja

Kad me trajno banuju, vraćam se na blog sa nickom ljakopulos


dobro da si nam rekao da se upišem prva
qqriq qqriq 12:55 05.01.2015

Re: pitanja

da premijer Vučić nije rekao dosta

a on kad kaže, to se desi odmah.
mariopan mariopan 12:59 05.01.2015

Re: pitanja

reanimator

EDIT
Kad me trajno banuju, vraćam se na blog sa nickom ljakopulos

tadejus tadejus 14:21 05.01.2015

Re: pitanja

antioksidant
Iskoristila trenutak kada je narod došao do nešto para prodajom dinkićevih akcija, pa se nauzimala. Lapala bi ta i dalje da premijer Vučić nije rekao dosta


šta i kako ovaj priča mislim da bi trebalo proveriti da nije ona sad kod njega angažovana


moguće, moguće.. vidiš da je on udobro sa dinkićem.. ima tu nešto..
kad bolje razmislim
bokte možda je izrekonstruišu u ministra finansijskog.. ili će ipak biti ko onaj francuz.. besplatni savjetnik (pa će se naplati od sledeće ture dinkićevih akcija)..
emsiemsi emsiemsi 16:16 05.01.2015

Re: pitanja

mariopan
reanimator
narod koji ozbiljno shvata milana tarota i placa da prica s njim

Za razliku od ostalih naroda na planeti, koji šarlatane odmah prepoznaju i javno osude.
Uzgred, kada u google kreneš da kucaš "Theresa Caputo", kod trećeg slova krene da ti nudi "Theresa Caputo appointment".

А да видиш грчку националну телевизију, па врачаре и шарлатани имају закупљене канале, програме на којима нон стоп причају и навлаче народ да зове и " бесплатно" сазна своју судбину.

Један је чак и брдо лудачких књига написао и продаје их преко тв-а, виче, дере се, маше рукама инајављује смак света...књиге му се продају ко алва.
Љакопулос ччини ми се да се зове...па ако тамо нешто лупиш почну да те из милоште зову Љакопулос.

Искрено мислим да тај није ни луд ни глуп.

Чим почне нека криза и крене глад и сиромаштво, ето њих, врачара и шарлатана, да покупе од сиротиње шта им је последње остало.

Да !
Деведесетих година сам био у Дому Синдиката у БГ. Одрадио неки посао и свратио у представништво ФИЛИПСА да се снабдем са каталозима компонената (тада дошао до једног од најбољих каталога - књига у животу ... Пхилипс Поввер Семицондуцторс), те нисам могао чудом да се начудим гужви која је владала на спрату.
Питам другара - шта се овде дели, а он ми одговори да је ту "пророк" Трговчевић (за оне који се сећају тога лика је карактеристично --- "Ало, ало, да ли се чујемо ..." ) --- то није било 10 људи, него је било на стотине људи који су чекали да их "пророк" прими.
Сада, када скенирам радио станице возећи се у аутомобилу, застанем не неким опскурним станицама, те врло често натрчим на рекламу "Видовитог Шабана" --- људи моји, тај има пословнице у свим градовима Србије, а премрежио је и Републику Српску.
Ужас !
zilikaka zilikaka 16:29 05.01.2015

Re: pitanja

Ало, ало, да ли се чујемо ..." --- то није било 10 људи, него је било на стотине људи који су чекали да их "пророк" прими.


Šta to...
Ja devedesetih išla direktno u kuću gospodže Zorke. Probala da joj uvalim neku robu.
Mislim da je bila negde na kraju Mirijeva.
Ono, veelika spratna kuća pored puta, parking ispred (pun vozila). Prvi utisak - drumska kafana s nekolko soba gore, ali...

Ulaziš, kad ono odmah portirnica. Posle odatle još jedno dve-tri poveće prostorije - čekaonice. Sve puno. Sa te portirnice prozivaju i onda ide jedno po jedno gore, kod gospodžu.
Cenim da ih je tog momenta u kući bilo više od 30, a išlo se na zakazivanje.

Ja nisam uspela ni da prodrem. Dečko odneo uzorke pa me otkačili.
larisa_bg larisa_bg 00:09 06.01.2015

Re: pitanja

Jukie
Zakrčuju mi ulicu pa ne mogu da idem do autobuske stanice nego se jedva provlačim metar na sat, i pobegne mi autobus pa mi skoči pritisak.


Ima rešenje za to. Na tezgi pored sveže ribe ima jedan što prodaje i sveže lekove za pritisak, upola cene. Lepo kupiš i da te bog vidi!
Hansel Hansel 10:14 06.01.2015

Re: pitanja

zilikaka
Ja devedesetih išla direktno u kuću gospodže Zorke. Probala da joj uvalim neku robu.
Mislim da je bila negde na kraju Mirijeva.

Мислим да си у сећању мало помешала стране града. Ваљда је била у Борчи (или Овчи). Небитно у суштини, али морам мало да скинем љагу с Миријева.
zilikaka zilikaka 17:53 06.01.2015

Re: pitanja

Мислим да си у сећању мало помешала стране града. Ваљда је била у Борчи (или Овчи). Небитно у суштини, али морам мало да скинем љагу с Миријева


Nisam.
Prvo je bila negde preko, al se posle skućila ko što dolikuje.

Sećam se da mi je trebalo vremena da nađem gde je tačno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:01 06.01.2015

Re: pitanja

Sećam se da mi je trebalo vremena da nađem gde je tačno.


E moram da te pitam.
Šta si bre nudila Zorki?
Ceo dan dumam šta bih trebao da prodajem pa da to ponudim vidovitoj Zorki.
Ne verujem da praviš staklene kugle?
freehand freehand 18:06 06.01.2015

Re: pitanja

Ja nisam uspela ni da prodrem. Dečko odneo uzorke pa me otkačili.

Znam ja nekog koga su uredno sklanjali sa programa kad dolaze Branka Pasuljara i onaj što vrti prsten.
zilikaka zilikaka 19:22 06.01.2015

Re: pitanja

Šta si bre nudila Zorki?
Ceo dan dumam šta bih trebao da prodajem pa da to ponudim vidovitoj Zorki.

Ne verujem da praviš staklene kugle?


Paaa, vruće, vruće.:)
G.Cross G.Cross 19:00 04.01.2015

A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Dakle, u Kragujevcu su radnici tamošnjeg JKP-a sa deponije na kojoj rade odneli 18 hiljada torti, sa namerom da ih prodaju na crno. Torte su dospele na deponiju jer su predviđene za uništavanje pošto se nakon kvara na hladnjačama na njima pojavila plesan. Torte su najverovatnije izgledale netaknuto i naravno prodavale su se.


U normalnim zemljama se komercijalni proizvodi svih vrsta (kozmetika, lekovi, hrana) ne bacaju na deponije djubreta (zakonom izricito zabranjeno i kaznjivo), nego se unistavaju u posebno odredjenim uslovima. Razlozi su ocevidni.

Ne znam da li je u Srbiji tako ali bi trebalo da bude.

EDIT
jedan od razloga je vrlo praktican. Mora da se napravi zapisnik o unistavanju i to je knjigovodstveni dokument kojim se dokazuje da firma za unistene proizvode ne mora da plati VAT (PDV).
Ovim se izbegavaju malverzacije da fimrma tvrdi da je bacila proizvode a u stvari ih prodala.
princi princi 19:04 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

U normalnim zemljama se komercijalni proizvodi svih vrsta (kozmetika, lekovi, hrana) ne bacaju na deponije djubreta (zakonom izricito zabranjeno i kaznjivo), nego se unistavaju u posebno odredjenim uslovima.

Neki Whole foods ne bi ni čekao da se uhvati plesan na tim tortama nego bi gledao kako da na kraju radnog dana nahrani i obraduje nekog beskućnika ili siromašnu osobu. Naravno, nekoj Delti ili Idei ili, ne daj bože, nekom prodavcu bolje hrane u Srbiji tako nešto ne bi palo ni na pamet. Što sve dodatno dodaje na mizeriji i gomila pitanja oko onih opštih mesta o toploj i srdačnoj "slovenskoj duši".
zilikaka zilikaka 19:09 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Neki Whole foods ne bi ni čekao da se uhvati plesan na tim tortama nego bi gledao kako da na kraju radnog dana nahrani i obraduje nekog beskućnika ili siromašnu osobu.


Jeste, al torte su bile u roku al se pokvarila hladnjača.
Gazda je verovatno do poslednjeg momenta pokušavao da izvuče stvar, a kad je video da se pojavila plesan, više nisu bile za drugo osim deponije.
freehand freehand 19:16 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Naravno, nekoj Delti ili Idei ili, ne daj bože, nekom prodavcu bolje hrane u Srbiji tako nešto ne bi palo ni na pamet. Što sve dodatno dodaje na mizeriji i gomila pitanja oko onih opštih mesta o toploj i srdačnoj "slovenskoj duši".

Prosto je neverovatno sa koliko ti aproksimacija barataš da bi na kraju iz nih izvodio krupne zaključke.
Ja bih, na primer, bio siguran da Delez (Delta) i Idea striktno poštuju zakone po tom pitanju a u svakom slučaju na nivou matičnih kuća. Jer, Delez je belgijska a Idea hrvatska firma.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:23 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

zilikaka
Neki Whole foods ne bi ni čekao da se uhvati plesan na tim tortama nego bi gledao kako da na kraju radnog dana nahrani i obraduje nekog beskućnika ili siromašnu osobu.


Jeste, al torte su bile u roku al se pokvarila hladnjača.
Gazda je verovatno do poslednjeg momenta pokušavao da izvuče stvar, a kad je video da se pojavila plesan, više nisu bile za drugo osim deponije.


Plesan je tu dugo pre nego što se vidi. Po meni, vlasnik koji je zavrljačio torte, kad je ustanovio da mu je hladnjača pokvarena, je postupio korektno. Ali je trebalo torte uništiti drugačije, tako da ne mogu da se preprodaju. Prosto, niko nije razmišljao o tome, a verovatno ne postoji ni nekakav ustanovljen sistem kako se to radi. Znači, bedni amaterizam na svakom ćošku. A "miševa" ima uvek i svuda, na to treba stalno da se računa.
princi princi 19:30 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Prosto je neverovatno sa koliko ti aproksimacija barataš da bi na kraju iz nih izvodio krupne zaključke.
Ja bih, na primer, bio siguran da Delez (Delta) i Idea striktno poštuju zakone po tom pitanju a u svakom slučaju na nivou matičnih kuća. Jer, Delez je belgijska a Idea hrvatska firma.

Čisto tvoje informisanosti radi, ne radi se o hrani kojoj je istekao rok upotrebe nego koju prodavac jednostavno uklanja svakog dana jer se podrazumeva da se proizvodi kao što su hleb, kolači, peciva prodaju istog dana kad se i proizvedu. Nešto što je visokog kvaliteta je u svakom slučaju bolje dati nekom ko nema, nego bacati na đubrište. Logika je jednostavna- cena tog rabata je uključena u cenu a bogati i oni koji imaju plaćaju onima koji nemaju; neka vrsta dobrovoljne i prećutne donacije, bez neke prevelike parade i galame. Dakle, ne radi se ni o kakvom kršenju zakona o kvalitetu prehrambenih proizvoda (koji su, uzgred, neuporedivo oštriji nego oni u Srbiji).

Što se tiče zemlje porekla prodavca, Whole foods je američka (američka kao USA) firma (iz Ostina u Teksasu, ako je to bitno) koja još posluje na tržištima Kanade i Velike Britanije. I u svim tim zemljama praktikuju iste principe poslovanja kao i u USA. To je deo neke korporativne odgovornosti, koja je, kao i toliko mnoštvo drugih stvari o kojima jako voliš da imaš neko mišljenje, pojam koji tebi očito izmiče. Siguran sam da bi isto radili i u Srbiji ili Rusiji da nekim slučajem tamo imaju prodavnice.
princi princi 19:38 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Znači, bedni amaterizam na svakom ćošku. A "miševa" ima uvek i svuda, na to treba stalno da se računa.

Po meni, ima elemenata i za professional negligence, jer je ovim potencijalno ugrozio nečije zdravlje. Mislim, stanje uopšte sa očuvanjem hrane i uopšte food labelingom u Srbiji je katastrofalno. Ljudi uopšte nemaju mogućnosti da vide šta jedu, koliko konzervansa je strpano u sve "zdrave" užičke pršute, koja je zemlja porekla, na primer, mesa koja se tu trpa. O konditorskim proizvodima ni da ne pričam. Mislim, ne možeš ti nekog terati da pazi šta jede, ali makar mu omogući.

Kad pogledaš, potpuno u skladu sa ukupnim društvenim sistemom, u kome se potpuno, ali potpuno i na svakom koraku krše i ignorišu individualna prava, bilo da se radi o političkim ili potrošačkim pravima. Ljudi se permanentno i konzistentno tretiraju kao stoka. Najgore i skroz depresivno je kad vidiš da ljudima to ni najmanje ne smeta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:40 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

a verovatno ne postoji ni nekakav ustanovljen sistem kako se to radi.


Koliko sam ja pročitao postoji ali nije ispoštovan, a propust je napravilo JKP.
Procedura je otprilike:
Vlasnik prijavljuje inspekciji problem, ova dođe i konstatuje stanje, ovoga puta je konstatovala stanje koje zahteva uništavanje, JKP to odvozi i treba da uništi i to zakopavanjem (?).
Odvezli ali nisu zakopali.
princi princi 19:42 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

JKP to odvozi i treba da uništi i to zakopavanjem


Čoveče... kakvi idioti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:44 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

princi
JKP to odvozi i treba da uništi i to zakopavanjem


Čoveče... kakvi idioti.


i meni je zaparalo uši to zakopavanje al jbg, tako naredila inspekcija

Naređeno je da se iskopa rupa i da se sve torte zakopaju na deponijui
niccolo niccolo 19:46 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Po meni, vlasnik koji je zavrljačio torte, kad je ustanovio da mu je hladnjača pokvarena, je postupio korektno.

Na nekom od sajtova sam pročitao da je to urađeno po nalogu inspekcije tj. pokvarila se ta hladnjača i inspekcija proverila i naložila uništenje torti. Taj vlasnik (ili čistoća, ko već) ih propisno odveze gde treba, a ovi posle uzmu i krenu u prodaju...

Edit: Vidim HCM u međuvremenu objasnio
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:47 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Na nekom od sajtova sam pročitao da je to urađeno po nalogu inspekcije


A ja pročitao da je vlasnik pozvao inspekciju da vidi šta se može uraditi.
Prijatno me to iznenadilo pa zato zapamtio
niccolo niccolo 19:49 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

hoochie coochie man
Na nekom od sajtova sam pročitao da je to urađeno po nalogu inspekcije


A ja pročitao da je vlasnik pozvao inspekciju da vidi šta se može uraditi.
Prijatno me to iznenadilo pa zato zapamtio

Da, da, to sam i mislio.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:52 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

ne vidim u čemu je problem sa zakopavanjem, ako su se torte samo ubuđale?
u pitanju je organski otpad, pa mi i svoje najmilije zakopavamo kada odu sa ovog sveta, a i oni se, jelte, pomalo ubuđaju posle nekog vremena.

edit:
HCM upravo se vratih sa Maljena i oni plakati i transparenti "budućnost u koju verujem" u Mionici i okolnim selima baš bude jezu, nako, neki gadan i sablasan osećaj u stomaku.
princi princi 20:02 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

u pitanju je organski otpad, pa mi i svoje najmilije zakopavamo kada odu sa ovog sveta, a i oni se, jelte, pomalo ubuđaju posle nekog vremena.

Da, ok, ako torte nemaju nikakvih aditiva. Ali, uopšte, taj koncept, "zakopaj ga, bez ikakvog razmišljanja o podzemnim vodama, o zagađenju tla". Kao da ljude nije briga za to gde i kako žive, kao ono bacanje đubreta ispred kuće, život na deponijama, praktično.
ovderadiocacka ovderadiocacka 20:02 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Neki Whole foods ne bi ni čekao da se uhvati plesan na tim tortama nego bi gledao kako da na kraju radnog dana nahrani i obraduje nekog beskućnika ili siromašnu osobu.

Nisam siguran da je to tako. Ne znam za Whole Foods, ali sve radnje brze hrane bacaju posle odredjenog vremena neprodatu hranu. Razlog je pravne prirode; neko moze da ih tuzi ako se otruje (a verujete mi u Usa ima gomila ljudi koja jedva ceka da nadje neki razlog da tuzi neku firmu).
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:07 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

CM upravo se vratih sa Maljena i oni plakati i transparenti "budućnost u koju verujem" u Mionici i okolnim selima baš bude jezu, nako, neki gadan i sablasan osećaj u stomaku.


Mogao si i da se javiš.

Strava jbg, video si, a razbili, neka ogromna prednost.
Nije prijatno.
freehand freehand 20:17 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Čisto tvoje informisanosti radi, ne radi se o hrani kojoj je istekao rok upotrebe

Čisto tvoje informisanosti radi u tome na šta odgovaraš nema ni reči ni o hrani, ni o propisima ni o konkretnom slučaju nego o količini lupetanja koju proizvodiš u jedinici vremena. Sad si ovde u par sati i nekoliko komentara uspeo da izneseš najmanje tri oprečna stava. I gomilu netačnosti. Deklaracije na proizvodima samo su jedna od njih. Jer propisi o tome postoje, deklaracije se rade, veličinu slova na kojima piše ono što ne bi trebalo da bude čitljivo preuzeli smo od velikih igrača. A mulja se kao i svuda, manje-više.
To je deo neke korporativne odgovornosti, koja je, kao i toliko mnoštvo drugih stvari o kojima jako voliš da imaš neko mišljenje, pojam koji tebi očito izmiče.

Nisam pominjao ni Whole sales, ni korporativnu odgovornost. Čak ni klizišta. Ni pravni sistem ni štošta drugo čime se ti naveliko frljaš i blamiraš.
natasavb natasavb 20:23 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

princi
Nešto što je visokog kvaliteta je u svakom slučaju bolje dati nekom ko nema, nego bacati na đubrište. Logika je jednostavna- cena tog rabata je uključena u cenu a bogati i oni koji imaju plaćaju onima koji nemaju; neka vrsta dobrovoljne i prećutne donacije, bez neke prevelike parade i galame.


Mene su moji stariji učili da je hranu grehota bacati, a ovo što pričaš je sasvim logično, samo, u praksi je uglavnom veoma teško izvodljivo.
Potrebne su neke silne dozvole i odobrenja, a pri tome ustanova koju pozoveš ne zna ni od koga, ni kako da ih uzme, ni koja je procedura.
Pa onda okrečeš šesnaest telefona kako bi našao nekog razumnog ko bi prihavtio hranu koju nudiš.
Ne pričam napamet, već iz iskustva.
princi princi 20:27 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Nisam pominjao ni Whole sales, ni korporativnu odgovornost. Čak ni klizišta. Ni pravni sistem ni štošta drugo čime se ti naveliko frljaš i blamiraš.


freehand freehand 20:31 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

princi
Nisam pominjao ni Whole sales, ni korporativnu odgovornost. Čak ni klizišta. Ni pravni sistem ni štošta drugo čime se ti naveliko frljaš i blamiraš.



Da, ok... Reenforcerovao si me da se negligligligilzujem i napravim ispravku. Izvinjavam se i Whole foods i tebi što napisah to sales i načisto se izbrukah.
Jebi ga, svašta se desi čoveku kad ne pazi, i na nepostojeće klizište da nagazi.
princi princi 20:31 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Mene su moji stariji učili da je hranu grehota bacati, a ovo što pričaš je sasvim logično, samo, u praksi je uglavnom veoma teško izvodljivo.
Potrebne su neke silne dozvole i odobrenja, a pri tome ustanova koju pozoveš ne zna ni od koga, ni kako da ih uzme, ni koja je procedura.
Pa onda okrečeš šesnaest telefona kako bi našao nekog razumnog ko bi prihavtio hranu koju nudiš.
Ne pričam napamet, već iz iskustva.

Da, ne čudi. Srbija je najizbirokratizovanija na najneočekivanijim mestima. Možeš da upucaš čoveka u po bela dana ispred Sava centra, na očigled stotina prolaznika (isto ne pričam na pamet, nego iz iskustva, komša iz stare zgrade, kriminalac po zanimanju) i da ne ležiš ni dana zatvora, ali zato ne dao ti bog da nemaš ličnu kartu kod sebe kad te pandur zaustavi.
princi princi 20:32 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

i načisto se izbrukah

Nema veze, naviklo se.
niccolo niccolo 20:36 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Potrebne su neke silne dozvole i odobrenja

E, da, ovo me podseti. Mi imamo i vrlo restriktivne PDV propise na ovu temu, neke minimalne količine mogu da se podele bez obaveze plaćanja PDV, na sve preko toga moraš da obračunaš i platiš PDV kao da si prodao. Sećam se da je više puta bilo pominjano poreskoj i min fin da malo olabave to, ali ovi ni da čuju, plaše se da slučajno neko ne izvrši neki promet bez da je platio PDV (a što im na drugim stranama proleću avioni nema veze)...
natasavb natasavb 20:43 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Mi imamo i vrlo restriktivne PDV propise na ovu temu, neke minimalne količine mogu da se podele bez obaveze plaćanja PDV, na sve preko toga moraš da obračunaš i platiš PDV kao da si prodao.


Ista stvar ti je sa svim donacijama. Umesto da imaš poreske olakšice, ti moraš za donaciju još i porez da platiš. Potpuno besmisleno i apsolutno nestimulativno za donatore.
Jukie Jukie 20:49 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

hoochie coochie man
a verovatno ne postoji ni nekakav ustanovljen sistem kako se to radi.Koliko sam ja pročitao postoji ali nije ispoštovan, a propust je napravilo JKP.Procedura je otprilike:
-Vlasnik prijavljuje inspekciji problem,
-ova dođe i konstatuje stanje, ovoga puta je konstatovala stanje koje zahteva uništavanje,
-JKP to odvozi
-i treba da uništi i to zakopavanjem (?).Odvezli ali nisu zakopali.

Eto, od četiri stvari su urađene tri, lepa četvorka, a ako mirno sede, ne prave probleme na času, imaju svesku, i petica.

Još ako imaju iop...
Jukie Jukie 20:51 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

princi
u pitanju je organski otpad, pa mi i svoje najmilije zakopavamo kada odu sa ovog sveta, a i oni se, jelte, pomalo ubuđaju posle nekog vremena
.Da, ok, ako torte nemaju nikakvih aditiva.

A pored svih tih aditiva, torte ne bi ni trebalo da se ubuđaju... ljudi su ih izgleda jeli ne primećujući buđavu buđ
antioksidant antioksidant 20:58 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

to oko pdv- a mi je skroz ttupavo. pa tek prometom dobijas pravo za povrat pdv-a. kome se isplati da muva poklanjanje na taj nacin? jedino da su mu svi dobavljaci van sistema pdv
mariopan mariopan 21:01 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

natasavb
princi
Nešto što je visokog kvaliteta je u svakom slučaju bolje dati nekom ko nema, nego bacati na đubrište. Logika je jednostavna- cena tog rabata je uključena u cenu a bogati i oni koji imaju plaćaju onima koji nemaju; neka vrsta dobrovoljne i prećutne donacije, bez neke prevelike parade i galame.


Mene su moji stariji učili da je hranu grehota bacati, a ovo što pričaš je sasvim logično, samo, u praksi je uglavnom veoma teško izvodljivo.
Potrebne su neke silne dozvole i odobrenja, a pri tome ustanova koju pozoveš ne zna ni od koga, ni kako da ih uzme, ni koja je procedura.
Pa onda okrečeš šesnaest telefona kako bi našao nekog razumnog ko bi prihavtio hranu koju nudiš.
Ne pričam napamet, već iz iskustva.

У Грчкој се то решава тако што храна којој за неки дан истиче рок буде означена за распродају и скину јој цену тако значајно да се велики део тога прода. Шта се не прода, дан два ПРЕ истека рока трајања поклања се јавним кухињама и цркви, за сиромашне, и тако се решавају хране а ипак је не баце.
Веровтно су им и закони прилагођени таквом поступку да се то може једноствније урадити, да не мора нека тешка папирологија да се испуњава за нешто што је део текућег посла?
Видела сам да се то ради у Лидлу, Склавинитису, Веропулосу и још неким великим ланцима супермаркета.
G.Cross G.Cross 21:07 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

hoochie coochie man
a verovatno ne postoji ni nekakav ustanovljen sistem kako se to radi.


Koliko sam ja pročitao postoji ali nije ispoštovan, a propust je napravilo JKP.
Procedura je otprilike:
Vlasnik prijavljuje inspekciji problem, ova dođe i konstatuje stanje, ovoga puta je konstatovala stanje koje zahteva uništavanje, JKP to odvozi i treba da uništi i to zakopavanjem (?).
Odvezli ali nisu zakopali.


Bravo za Vlasnika , ko god da je.
ivana23 ivana23 21:10 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

У Грчкој се то решава тако што храна којој за неки дан истиче рок буде означена за распродају и скину јој цену тако значајно да се велики део тога прода


Tako rade i u Delezu. Na pakovanje stave nalepnicu -30% i zaista 'plane'.
emsiemsi emsiemsi 21:13 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

srdjan.pajic
zilikaka
Neki Whole foods ne bi ni čekao da se uhvati plesan na tim tortama nego bi gledao kako da na kraju radnog dana nahrani i obraduje nekog beskućnika ili siromašnu osobu.


Jeste, al torte su bile u roku al se pokvarila hladnjača.
Gazda je verovatno do poslednjeg momenta pokušavao da izvuče stvar, a kad je video da se pojavila plesan, više nisu bile za drugo osim deponije.


Plesan je tu dugo pre nego što se vidi. Po meni, vlasnik koji je zavrljačio torte, kad je ustanovio da mu je hladnjača pokvarena, je postupio korektno. Ali je trebalo torte uništiti drugačije, tako da ne mogu da se preprodaju. Prosto, niko nije razmišljao o tome, a verovatno ne postoji ni nekakav ustanovljen sistem kako se to radi. Znači, bedni amaterizam na svakom ćošku. A "miševa" ima uvek i svuda, na to treba stalno da se računa.

Тако је !
Без обзира на било чије мотиве, аматеризам је подлога за све могуће плесни!
niccolo niccolo 21:14 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

antioksidant
to oko pdv- a mi je skroz ttupavo. pa tek prometom dobijas pravo za povrat pdv-a. kome se isplati da muva poklanjanje na taj nacin? jedino da su mu svi dobavljaci van sistema pdv

Pa da, normalno bi bilo da se to rešava preko prethodnog pdv-a. Međutim naši se brinu za svaki dinar pdv-a (jer im je to daleko najznačajniji porez), pa im više smeta da ovi ne obračunaju svoj pdv nego što će u tom slučaju imati pravo i da odbiju prethodni...
emsiemsi emsiemsi 21:25 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

freehand
princi
Nisam pominjao ni Whole sales, ni korporativnu odgovornost. Čak ni klizišta. Ni pravni sistem ni štošta drugo čime se ti naveliko frljaš i blamiraš.



Da, ok... Reenforcerovao si me da se negligligligilzujem i napravim ispravku. Izvinjavam se i Whole foods i tebi što napisah to sales i načisto se izbrukah.
Jebi ga, svašta se desi čoveku kad ne pazi, i na nepostojeće klizište da nagazi.

Ма нема везе !
Навикли смо на то од тебе !
princi princi 21:31 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Ista stvar ti je sa svim donacijama. Umesto da imaš poreske olakšice, ti moraš za donaciju još i porez da platiš. Potpuno besmisleno i apsolutno nestimulativno za donatore.

Da, ne veruje niko nikom. Teško je živeti i napraviti bilo šta konstruktivno u takvom društvu.
Hansel Hansel 22:02 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Da, ne veruje niko nikom.

Па, ево, купци веровали продавцима јефтиних торти...
milisav68 milisav68 22:52 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

freehand
Ja bih, na primer, bio siguran da Delez (Delta) i Idea striktno poštuju zakone po tom pitanju a u svakom slučaju na nivou matičnih kuća. Jer, Delez je belgijska a Idea hrvatska firma.

Ne bih ja stavljao ruku u vatru za to.

Evo ovih dana ide reklama za praseće pečenje u Maksiju od 400 dinara/kilogram, a ako kupiš celo prase dobiješ bon na 400 dinara.

Koja je fora ne znam, ali znam da je u pečenjarama od 800 do 1000 din/kg.
freehand freehand 22:55 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Ne bih ja stavljao ruku u vatru za to.

Ne stavljam ni ja ruku u vatru, ali sasvim su drugačije kalkulacije u tim ogromnim sistemima. Nabavljaju velike količine, plaćaju na trećem ročištu. I bitno im je da na svaki način dovuku i zadrže što više kupaca od kojih niko ne izađe sa praznom korpom. Pa im se isplati da ponekad neku robu do koje dođu izuzetno povoljno i poklanjaju. Drugačije su tu računice nego u pečenjari, kudikamo.
milisav68 milisav68 23:15 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

freehand
Drugačije su tu računice nego u pečenjari, kudikamo.

Ma jasno je meni šta znači trgovina na veliko, ali - cena žive vage je 250 din/kg, kad zakolješ - "gubiš" oko 30%, kad ispečeš - oko 40%, pa tako od recimo 30 kg (žive mere) - dobiješ oko 12 kg pečenja.

250 din. puta 30 kg je 7500 din. a 12 kg puta 400 din. je 6000 din.

Nek iznutrice pokriju cenu sređivanja i pečenja....to nisu čista posla....
freehand freehand 23:18 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

milisav68
freehand
Drugačije su tu računice nego u pečenjari, kudikamo.

Ma jasno je meni šta znači trgovina na veliko, ali - cena žive vage je 250 din/kg, kad zakolješ - "gubiš" oko 30%, kad ispečeš - oko 40%, pa tako od recimo 30 kg (žive mere) - dobiješ oko 12 kg pečenja.

250 din. puta 30 kg je 7500 din. a 12 kg puta 400 din. je 6000 din.

Nek iznutrice pokriju cenu sređivanja i pečenja....to nisu čista posla....

Nikad nisi bio u kafani u kojoj služe džaba salatu?
Na stranu što za Delez ta cena sigurno nije 250/kg.

P.S. ima tu drugo nešto: kad naprave akciju pa prodaju neko đubre koje u letku nazovu "salamom" i to po ceni od 99 dinara. A redovna cena 159/kg. E TO me interesuje da jednom dohvatim i odnesem u neku laboratoriju.
bene_geserit bene_geserit 23:25 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

ovderadiocacka
Neki Whole foods ne bi ni čekao da se uhvati plesan na tim tortama nego bi gledao kako da na kraju radnog dana nahrani i obraduje nekog beskućnika ili siromašnu osobu.

Nisam siguran da je to tako. Ne znam za Whole Foods, ali sve radnje brze hrane bacaju posle odredjenog vremena neprodatu hranu. Razlog je pravne prirode; neko moze da ih tuzi ako se otruje (a verujete mi u Usa ima gomila ljudi koja jedva ceka da nadje neki razlog da tuzi neku firmu).

U Los Angeles-u, po raznim snimanjima, uvek ostaju ogromne kolicine nepojedene hrane. Nekada je ona davana beskucnicima, ali se nasao neko pametan da ih tuzi jer se "otrovao" tom hranom i od tada se sva hrana baca.
Hansel Hansel 23:30 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Могу да посведочим да сам пре неку годину (нисам сигуран да ли је то још била Делта или је Делез већ ушао у посед - ово друго, чини ми се) купио неки сладолед и када сам га отворио видео сам да се топио и поново смрзао (а баш неки скуп био, нека екстра линија коју сам дуго мерако). Одмах сам га вратио. Неколико дана раније тај Макси био дуго без струје (можда и 15 сати, као и цело насеље), а претпоставка да имају агрегат или, ако га немају, да овоме воде рачуна, показала се као погрешна. Можда изузетак, али - десио се. Само, на којим производима последице нису биле лако видљиве?

EDIT
P.S. ima tu drugo nešto: kad naprave akciju pa prodaju neko đubre koje u letku nazovu "salamom" i to po ceni od 99 dinara. A redovna cena 159/kg. E TO me interesuje da jednom dohvatim i odnesem u neku laboratoriju.

Oборе они неке цене понекад и 50% скупим производима, рецимо маслиновом уљу или уљу од коштица грожђа, или Бајадери (све ово није било ни близу истака рока употребе)... Не знам да ли Olitaliа себи дозвољава фалсификате када извози на наше тржиште, али за Бајадеру тврдим да није оно што је била, само још немам доказе. Али, све и да им ништа не фали, претпостављам да компензују пад цене иначе превисоким нивоом... заправо, само стварају неку врсту зависности, потрошачке глади тим снижењима, јасно је...
milisav68 milisav68 23:34 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

freehand

Nikad nisi bio u kafani u kojoj služe džaba salatu?
Na stranu što za Delez ta cena sigurno nije 250/kg.

Pa salata i jeste džabe.

A to ispod 250 se hrani penicilinom.
kad naprave akciju pa prodaju neko đubre koje u letku nazovu "salamom" i to po ceni od 99 dinara. A redovna cena 159/kg. E TO me interesuje da jednom dohvatim i odnesem u neku laboratoriju.

To je tek ekstra....
nikvet pn nikvet pn 23:56 04.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

srdjan.pajic
a verovatno ne postoji ni nekakav ustanovljen sistem kako se to radi.



За намирнице анималног порекла ( месо, млеко, јаја са припадајућим производима ) итекако постоји дефинисан систем и прецизиран поступак. Нпр за неисправно млеко прописано је онеспособљавање са метилен-блу; сипаш само мало течности а све добије плаву боју. Иначе поступак се зове нешкодљиво уклањање : на депонији у ископаној рупи иде поливање негашеним кречом или нафтом па затрпавање. Али ако је зооноза изгледна или већ доказана онда мора и спаљивање па тек онда затрпавање.

Пар пута био сам у прилици да масирам комуналце да баш педантно одраде до краја. Пронашао сам зоонозу и оћу да је са'раним. Закон тражи овако а ви момци примате плате за то; ајде сад све по пе-ес-у.

Иначе у вези речених торти разумно би било да их је инспекција усмерила на најближу свињску фарму, у тов; исконтролисала утрошак, одредила каренцу и ћао.
princi princi 01:56 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

ovderadiocacka
Neki Whole foods ne bi ni čekao da se uhvati plesan na tim tortama nego bi gledao kako da na kraju radnog dana nahrani i obraduje nekog beskućnika ili siromašnu osobu.

Nisam siguran da je to tako. Ne znam za Whole Foods, ali sve radnje brze hrane bacaju posle odredjenog vremena neprodatu hranu. Razlog je pravne prirode; neko moze da ih tuzi ako se otruje (a verujete mi u Usa ima gomila ljudi koja jedva ceka da nadje neki razlog da tuzi neku firmu).

Nalaze način i za to: bar 3 puta mi se dešavalo da u Whole foodsu naletim na pomalo čudne odevene Crnce (doduše, to samo u Njujorku) koji kod hot bara strpaju stvari u tanjir i onda sve uredno pojedu. Kad završe sa obrokom, samo izađu. Naravno, niko ih niti opominje niti juri, svi znaju zašto su ljudi tu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:02 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

bene_geserit

U Los Angeles-u, po raznim snimanjima, uvek ostaju ogromne kolicine nepojedene hrane. Nekada je ona davana beskucnicima, ali se nasao neko pametan da ih tuzi jer se "otrovao" tom hranom i od tada se sva hrana baca.


Ja stvarno nisam video nigde da se beskućnicima i sirotinji daje "spremljena" hrana, nego samo u originalnoj ambalaži, neotvorena. Evo, pitao sam i moju sekrataricu koja često volontira po tim skupljanjima namirnica i odeće za siromašne, i ona kaže isto. Nekada davno je moglo da se odnese ono što ostane posle praznika u lokalni šelter, ali to više ne može. Ono što se obično radi je da se daju sastojci (na primer sirovo povrće, ili meso) kojima je rok trajanja pri kraju, i onda se hrana sprema u šelteru, da ne kažem u narodnoj kuhinji. Tu i mi, koji pazarimo, imamo mogućnost da doprinesemo, tako što ostavimo neku kintu na kasi za tu namenu, ono, "kupiš" obrok za porodicu, ili više obroka, i to posle Whole foods dalje organizuje uz svoje donacije.
princi princi 02:23 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

i to posle Whole foods dalje organizuje uz svoje donacije.

Dušmani i krvopije! Američki!

Ne, meni je stvarno interesantno kako ta "najsurovija" kapitalistička društva skroz imaju tu kulturu pomaganja, pomoći unesrećenima, hladnima, onima kojima je potrebna pomoć, dok su ona socijalistička poput ruskih, kineskih pa i srpskih skroz razvila taj neki mentalitet samoživosti i gramzivosti. Uvek sam to pitao: kako to da se nijedan od ruskih ili kineskih milijardera (a nema ih mali broj) nije upustio u neku akciju davanja pomoći ili poboljšanja uslova nesrećne dece poput Bill Gatesa? U Engleskoj ima ustanovljeni nekakav Red Nose day koji je svake godine, valjda u novembru, gde se ljudi utrkuju ko će više dati za gladnu i bolesnu decu. Vidim i ovde u Kanadi, sad pred Božić, organizovali, ljudi doneli klopu, donacije za beskućnike. Toronćanski šef policije, čim je izabran, proveo noć u shelteru za beskučnike. Jel bi mogao neko da zamisli onog nabildovanog Dr Dikića da uradi sličnu stvar?
blogovatelj blogovatelj 03:07 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Ne, meni je stvarno interesantno kako ta "najsurovija" kapitalistička društva skroz imaju tu kulturu pomaganja, pomoći unesrećenima, hladnima, onima kojima je potrebna pomoć, dok su ona socijalistička poput ruskih, kineskih pa i srpskih skroz razvila taj neki mentalitet samoživosti i gramzivost


Meni tu ništa nije čudno.
U kapitalističkim društvima se zna da država neće da ti pomogne, ali je zato dala poreske olakšice onima koji to mogu i žele. I oni to i rade.
Oni koji su odrasli u komunizmu, oni misle da država treba da odradi sve, a oni samo treba da zinu, kano ptići u gnijezdu, i da im hrana pada sama u usta - Vučić duradi nešto sindrom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:34 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

U kapitalističkim društvima se zna da država neće da ti pomogne, ali je zato dala poreske olakšice onima koji to mogu i žele. I oni to i rade.


Nekim čudnim spletom okolnosti, koliko god je život ovde poslovično surov prema onima koji nemaju, država hoće da pomogne, i pomaže. Bogu hvala nije jedina ona koja to radi (mislim, mora malo para da ostane i za nosača aviona i dronove, jelte), ali sigurno znaš da ima tušta i tma tih kojekakvih što federalnih što saveznih programa za pomoć, od food stamps, assisted (affordable) living, raznih vidova zdravstvenog osiguranja za nemajuće, itd.

Znam lično nekakav white thresh, ono, muž, žena i 4 dece, koji žive iskuljučivo od tih programa. Povremeno se neko od njih dvoje lati nekog posla, na minimum wage-u, rade par meseci u meku ili volmartu, pa opet na pomoć, i tako životare. Da se razumemo, nije to nikakav život, deca im verovatno nikad koledž neće videti, i oni sigurno ne kupuju hranu u Whole foodsu, niti jedre na Karibima. Ali nisu gladni, niti žive na smetlištu. I to mi svi plaćamo, direktno kroz porez, ili tako što platimo doručak u Whole foods-u, u nadi da će to otići nekim nesrećnicima kojima stvarno treba, a ne ovakvim džabalebarošima.

Ili, još bolji primer, ćale mog dobrog ortaka sa faksa u Beogradu je pod stare dane (60+ godina) dobio zelenu kartu na lutriji. I došao ovde, u Denver. Gotovo bez love i sa minimalnim šansama da nadje bilo koji posao (jezik nije znao). Čovek je po dolasku dobio pomoć od države od koje je iznajmio stančić, imao za minimalne troškove i dobrih pola godine živeo tako, dok nije našao prvi posao. Sad je, posle 5 godina, izgubio posao, ali i dalje nije na ulici, nego mu sleduje oko godinu dana 60% od njegove plate, od unemployment insurance-a, koje je njegov prethodni poslodavac (po zakonu) uplaćivao, a posle svi pomenuti programi. U medjuvremenu je postao državljanin, pa onda eligible za social security i medicare, što jeste bedna kinta, ali od toga kako-tako žive milioni amerikanaca. I što je još najveća ironija, sad može se vrati u Srbiju i da tamo od te federalne penzije živi sasvim pristojno.
blogovatelj blogovatelj 06:08 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

sad može se vrati u Srbiju i da tamo od te federalne penzije živi sasvim pristojno.


Moja tetka je krajem sedamdesetih i u prvoj polovini osamdesetih živela i radila u SAD, dok nije uspela da prebaci svoju decu.
Posle se vratila u Makedoniju i sada od te američke penzije živi mnogo bolje od makedonskog proseka.
Ali penzije i EI nisu socijalne kategorije, jer dok radiš, ti to plaćaš, da bi dobijao novac kada ne budeš mogao da radiš.
Socijalna pomoć je jedino velfer. Ona može da se dobije, ali je za američke uslove papirologija neophodna za to nenormalno velika. Čak i za srpske uslove. Naravno, ukoliko je neko npr imao infarkt, ili tako nešto, onda te ne gnjave papirima, dobiješ odmah, ali ne dao Bog nikome da ti oni odmah i bez papirologije daju socijalnu pomoć.
Dalje, zdravstveno... Pa Šabane, mi smo civilizacija
To je kod vas issue, kod nas je kao kod druga Tite. Kad te nešto zaboli, odeš kod lekara i ne sekiraš se koliko lekar košta.
Sve ostalo, koliko znam, manje više se svodi na pomoć preko čeritija, humanitarnih ustanova itd. Ali ništa od toga finansira država.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:34 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Socijalna pomoć je jedino velfer. Ona može da se dobije, ali je za američke uslove papirologija neophodna za to nenormalno velika. Čak i za srpske uslove


E, jebi ga, ti bi da dobiješ pomoć, da ne moraš da se maltretiraš da radiš, a i to samo ako pritom država može da ne smara sa papirologijom, inače bi rekao, neka, hvala ne treba

Naravno da penzija nije soc pomoć, ali snimi detalj da je čovek, potpuni stranac, radeći ovde relativno kratko vreme (mislim da je u pitanju bilo manje od 7 godina u totalu) stekao pravo na kakvu takvu penziju i mediker.

Uopšte mi ne pada napamet da uporedjujem bilo šta sa Kanadom, samo htedoh reći da čak ni ovde na dnu sveta po pitanju socijale, zapravo nije baš toliko loše. No mimo toga, ovo za zdravstevno osiguranje je stvarno mrak, znam dosta ljudi koji nemeravaju da rade do duboko u starost, da bi imali pristojno zdravstveno osiguranje. Ali i to je sve povezano sa time kako živiš, i gde su ti prioriteti, da li ćeš da kupiš kućerinu na koju svakog meseca spizdiš pola plate za kredit, ili ćeš da se skrasiš u townhome-u za trećinu od toga, a da razliku mećeš u neki fond za crne dane, koji će posle da ti pokrije raziku izmedju penzije i zdravstvenih troškova. Ili ćeš, kao ja, da merkaš neku jeftinu a prijatnu karipsku državicu kao finalnu destinaciju.

Tu je obamaker dosta pomogao, sad ima taj maks dedaktibl koji mogu da ti naplate kod lekara na godišnjem nivou, posle toga mora sve osiguranje da pokrije, mislim, u odnosu na ono pre - čist samoupravni socijalizam.

EDIT: EI (ili UI kako ovde zovu) plaća poslodavac a ne zaposleni, ali nebitno.
blogovatelj blogovatelj 06:50 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

E, jebi ga, ti bi da dobiješ pomoć, da ne moraš da se maltretiraš da radiš, a i to samo ako pritom država može da ne smara sa papirologijom, inače bi rekao, neka, hvala ne treba


Nisi me razumeo. Znam ja da je ovo pogrešan kontinent za one koji bi preko leba pogače.
Hteo sam da kažem da recimo imaš posao, izgubiš posao, dobiješ osiguranje, za vreme trajanja osiguranja ne nađeš posao, šta ćeš onda? E to. U tom slučaju treba mečku da rodiš da bi ti dali socijalnu pomoć. Daće ti je, ali će biti apsolutno nedovoljna za normalan život.

EI (ili UI kako ovde zovu) plaća poslodavac a ne zaposleni, ali nebitno.


Ovde ga zvali UI, pa mu pre par godina promenili ime u EI. Šatro finije je, šta li?!
I nemoj da zajebavaš da ga poslodavac plaća? Ovde zaposlenima država uzima pare, ali postoji maksimalni iznos i kad uzimaju, a i kasnije kada ti daju pare. Mislim da je nešto veći od $450 nedeljno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:14 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

E to. U tom slučaju treba mečku da rodiš da bi ti dali socijalnu pomoć. Daće ti je, ali će biti apsolutno nedovoljna za normalan život.


Pa rekoh gore da to nije nikakav život, nego održavanje u životu. Stvarno ne znam kolika je papirologija u pitanju, eto slučajno poznajem ljude koji žive komplet od toga, i koliko znam nikad im nije bilo problem da do tih primanja dodju.

I nemoj da zajebavaš da ga poslodavac plaća?


Mislim da to zavisi od savezne države, ali u većini plaća poslodavac. Ja to plaćam mojim zaposlenima, kao i deo svih njihovih federalnih davanja, i komplet workers comp. Ostalo plaćaju oni, to jesto skida im se avtamacki pri payrol-u. Nemaju zdravstveno, i ne moram da im kupim jer imam manje od 50 zaposlenih.
ovderadiocacka ovderadiocacka 09:14 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

I što je još najveća ironija, sad može se vrati u Srbiju i da tamo od te federalne penzije živi sasvim pristojno.

Pa nije bas tako. Kao sto si rekao covek je u Usa 5 godina. Da bi se kvalifikovao za penziju treba da imas 40 bodova. Za svaku godinu koju radis dobijas 4 boda (pod uslovom da zaradis bar 4000$ za godinu dana). Znaci treba mu jos jedno pet godina. Jos jedna stvar; ako je zaradjivao preko limita za doprinos za penziju (sto je ove godine preko 100000$) onda bi mu penzija posle deset godina u USA bila oko 900$ mesecno. A posto nije znao jezik, verovatno nije imao posao od preko 100K$, pa ce mu penzija biti dosta manja.
mariopan mariopan 11:15 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

milisav68
freehand
Ja bih, na primer, bio siguran da Delez (Delta) i Idea striktno poštuju zakone po tom pitanju a u svakom slučaju na nivou matičnih kuća. Jer, Delez je belgijska a Idea hrvatska firma.

Ne bih ja stavljao ruku u vatru za to.

Evo ovih dana ide reklama za praseće pečenje u Maksiju od 400 dinara/kilogram, a ako kupiš celo prase dobiješ bon na 400 dinara.

Koja je fora ne znam, ali znam da je u pečenjarama od 800 do 1000 din/kg.

Непечена прасетина је по тој цени, и та цена је у свим месарама, како ниси разумео да се та цена односи на сирову прасетину? оних 400 динара добијеш ваучер само ако купиш цело прасе, и веруј да су и тако зарадили, није зарадио сељак који је товио прасиће и 'ранио крмачу да их опраси.
Супер си укапирао да нешто није у реду, тај део ти је ок.
mariopan mariopan 11:32 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

milisav68
freehand
Drugačije su tu računice nego u pečenjari, kudikamo.

Ma jasno je meni šta znači trgovina na veliko, ali - cena žive vage je 250 din/kg, kad zakolješ - "gubiš" oko 30%, kad ispečeš - oko 40%, pa tako od recimo 30 kg (žive mere) - dobiješ oko 12 kg pečenja.

250 din. puta 30 kg je 7500 din. a 12 kg puta 400 din. je 6000 din.

Nek iznutrice pokriju cenu sređivanja i pečenja....to nisu čista posla....

Милисаве, сад долазим из максија - то је цена за сирову прасетину, лепо им пише на месари, погледај ако имаш негде у крају.
То је цена у свим месарама за то месо, значи ништа није чудно, само дају ваучер као поклон ако купиш цело прасе.

Оно што сам ја малопре видела као " прасетину" било је можда прасе у својој младости, сад сигурно није. То је крметина прве класе ал прасетина није, веруј ми на реч.
freehand freehand 11:37 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

Милисаве, сад долазим из максија - то је цена за сирову прасетину, лепо им пише на месари, погледај ако имаш негде у крају.
То је цена у свим месарама за то месо, значи ништа није чудно, само дају ваучер као поклон ако купиш цело прасе.

Ne radi to Milisavu... Takva greška njemu ne može da se desi.
mariopan mariopan 11:59 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

freehand
Милисаве, сад долазим из максија - то је цена за сирову прасетину, лепо им пише на месари, погледај ако имаш негде у крају.
То је цена у свим месарама за то месо, значи ништа није чудно, само дају ваучер као поклон ако купиш цело прасе.

Ne radi to Milisavu... Takva greška njemu ne može da se desi.

milisav68 milisav68 12:17 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

mariopan

Милисаве, сад долазим из максија - то је цена за сирову прасетину, лепо им пише на месари,

E onda možemo da ih tužimo što su nas doveli u zabludu, pošto je na reklami - pečena prasetina.
То је цена у свим месарама за то месо, значи ништа није чудно, само дају ваучер као поклон ако купиш цело прасе.

To je već druga stvar, ali ipak sve dobija smisao, jer:
Оно што сам ја малопре видела као " прасетину" било је можда прасе у својој младости, сад сигурно није.

princi princi 14:11 05.01.2015

Re: A u medjuvremenu u normalnim zemljama...

U kapitalističkim društvima se zna da država neće da ti pomogne, ali je zato dala poreske olakšice onima koji to mogu i žele. I oni to i rade.

Pa da, postoji to neko bazično poverenje između države, građanstva, firmi i, iako ima i zloupotreba, to ipak nekako funkcioniše. Gledam ovu kanadsku vladu, sine, to su kao neki desni konzerativci, torijevci: po politici koju sprovode, pa čak i izjavama koje daju, oni su kudikamo levlje od SPSa (od KP Kine jesu sigurno). Obama, da ne pričam više, on je skoro na Titovoj liniji. Ova Elizabeth Warren, za koju se iskreno nadam da će makar ući u trku za demokratske primaries, je žena totalno normalna, neuporedivo normalnija od bilo kog evropskog PMa (sa izuzetkom možda ponekog Skandinavca). Uprkos svim hiccupovima postoji, ukupno uzevši, neka atmosfera sveopšteg fer tretmana.

A socijalizam je, izgleda, proglašavajući sve za svačije i ničije, i potpirivanjem tragedy of the commons u svakom domenu (sećaš se samo koliko su se ljudi iskreno bunili što moraju da plaćaju karte u autobusu) tako zapatio tu neku kulturu sitnog potkradanja svega i svakoga što je, izgleda, jedino moglo da rezultira u potpirivanju te neke kulture sebičluka i samoživosti.

Čudan je skroz taj zakon neželjenih posledica: evo, u Kentakiju je u par oblasti ('dry counties') još uvek na snazi neka vrsta prohibicije gde je zabranjena prodaja svakog alkohola. Rezulltat? Povećan broj laboratorija u kojima se kuva meth sve u 16.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana