Društvo| Zdravlje| Život

Tijanin novac, drugi put

Vojislav Stojković RSS / 30.12.2014. u 14:03

Šestomesečna policijska istraga pokazala je da postoji osnovana sumnja da su roditelji male Tijane Ognjanović  manipulisali novcem skupljenim u humanitarnoj akciji za spašavanje njenog života, da nisu prijavili sve račune na koji je novac uplaćivan, te da su raznim transakcijama pokušali da operu i prikriju značajne sume novca prikupljenog za lečenje njihove kćerke. Na osnovu takvih nalaza policija je podnela krivičnu prijavu nadležnom tužilaštvu sa predlogom da podigne tužbu.  I tako je, nažalost, najveća humanitarna akcija u Srbiji, prerasla u najveću humanitarnu aferu u Srbiji.

O slučaju "Tijaninog novca", namenjenog spašavanju života osmogodišnje devojčice Tijane Ognjanović, pre tačno godinu dana na ovom istom mestu, usudio sam se da postavim nekoliko pitanja. Među njima nije bilo i pitanje: Kako je moguće da su troškovi operacije u bolnici u Hjustonu mogli da iznose više od milion dolara, ukoliko je cena operativnog zahvata i svi prateći troškovi, prethodno ugovorena na 750.000 USD? Tijana, nažalost, nije ni dočekala transplataciju srca, ali je bolnici u Hjustonu, navodno, isplaćeno 1.112.000 USD. Tako postavljeno pitanje pre godinu dana nedvosmisleno bi asociralo na sumnju da je novac prikupljen za njeno lečenje proneveren. Nije da se mnogi nisu pitali, ali zbog pijeteta prema roditeljima i njihovom bolu, pitanje nisu postavljali. Danas, i to i mnoga druga pitanja, a i  sumnje u proneveru,  itekako izgledaju opravdana i osnovana.

Odgovore na pitanja šta se sve događalo sa "Tijaninim novcem", da li ga je i ko prisvojio i ko je sve umešan u ovu aferu bez presedana, moraju dati pravosudni organi. Dok oni ne donesu pravosnažnu odluku svi na koje se sumnja, uklučujući i Tijanine roditelje,  su nevini.

Međutim, i pre toga trebalo bi potražiti odgovori na pitanje: Kako je moguće da  su svi, počev od izvesne novinarke Sanje, pa do anonimnih učesnika u raspravama po društvenim mrežama, koji su se pre više od godinu dana, usudili da postave pitanja o sudbini humanitarnog novca prikupljenog za lečenje Tijane Ognjanović, napadani na krajnje neprimeren način?  

Daleko opštije, a i složenije pitanje je: Kako se ljudi u Srbiji, najčešće bez dovoljno arumenata, opredeljuju za jedan ili drugi stav,  zašto su tako rigidni kad ga zauzmu i agresivni u odnosu na one druge sa suprotnim stavom?



Komentari (322)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kick68 kick68 19:15 30.12.2014

Re: sine praevia lege poenali

Pa o tome pričam. Zamisli kad neko u Torontu dobije nasleđenu kuću od oca, a kuća vredi pola miliona dolara. Ili više.
A u citiranom se vidi da su samo supružnici oslobođeni plaćanja poreza, ne i deca.

Da ne trolujemo vise: u citiranom se vidi da in Canada, there is no inheritance tax.
Plata/licni dohodak je ono sto ti poslodavc plati.
blogovatelj blogovatelj 19:30 30.12.2014

Re: sine praevia lege poenali

Plata/licni dohodak je ono sto ti poslodavc plati.


Jel? A kad si self employed?
Drugo, citirao sam ti za estate. Kuća je estate. Pa valjda toliko znaš?
Gift je kad ti neko na poslu da vazu od pedeset dolara, kad ti da kuću na poklon, to nije gift.
Ajd opet prevedi sebi ovo...

CRA treats the estate as a sale


CRA = Canada Revenue Agency. To su oni što jure za utaju poreza. Sa svakim u Kanadi smeš da se zezaš, jedino sa njima ne smeš ni da pomisliš na zajebanciju.
Znači, ako si prodala kuću u Torontu za 700 soma, toliko moraš zaradu da prijaviš ze tu godinu, kao da si self employed. Plus još regularnu platu što je zarađena. E sad, tu može da se klema, kupiš novu kuću i te fore.
Čovek o kome govorim prodao je kuću sinu, od dobijenih para kupio vikendicu. Sinu ostala gajba, on se preselio u vikendicu i platio mali porez. Da je sin nasledio kuću, platio bi porez na 700 soma dolara zarade. I ne bi dobio vikendicu u nasledstvo kad tata napusti ovaj svet. A porez na zarade veće od 100.000 se oporezuje po stopi od 51% Znači platio bi ukupan porez oko 330 hiljada. Minimum.
kick68 kick68 19:41 30.12.2014

Re: sine praevia lege poenali

Jel? A kad si self employed?

Samom sebi si poslodavac, imas registrovanu firmu, kompaniju?
Blogovatelju, ja se necu upustati sa tobom u besciljne rasprave, uostalom, ovo nije tema bloga. Verujem da su male digresije donekle dobrodosle, ali ovo je totalno skretanje.
Gift je kad ti neko na poslu da vazu od pedeset dolara, kad ti da kuću na poklon, to nije gift.

Ja zaista ne znam sta da kazem na ovo.
Čovek o kome govorim prodao je kuću sinu, od dobijenih para kupio vikendicu. Sinu ostala gajba, on se preselio u vikendicu i platio mali porez. Da je sin nasledio kuću, platio bi porez na 700 soma dolara zarade. I ne bi dobio vikendicu u nasledstvo kad tata napusti ovaj svet. A porez na zarade veće od 100.000 se oporezuje po stopi od 51% Znači platio bi ukupan porez oko 330 hiljada. Minimum

Znaci tata je ziv, umro nije, ja sam govorila o inheritance tax. Na tu vikendicu, da li ce jednog dana platiti porez kad je nasledi ili ne?
Molim te proveri link koji sam ostavila Cross-u pa da prekidamo sa glupostima.
blogovatelj blogovatelj 19:48 30.12.2014

Re: sine praevia lege poenali

Znaci tata je ziv, umro nije, ja sam govorila o inheritance tax


Pa oni su sve to uradili, otac i sin, da ne bi platili porez na nasledstvo, jer je kuća u potpunosti otplaćena, cena joj je skočila mnogo, pa bi u slučaju iznenadne očeve smrti pare uzeli advokati i država.
Ovako ćale prodao sinu gajbu, od dobijenih para kupio vikendicu, a ostatak opet dao sinu da da banci i drastično smanji ratu za otplatu kuće. Kasnije će sin morati da plati porez na nasledstvo vikendice, ali će on biti puno manji.
Veruj mi da znam o čemu ti pričam. A ti mi veruj, ili nemoj.
Ponavljam ti još jednom, a to piše i na linku koji si sama stavila. Nasledstvo kuće se tretira kao prodaja. Kao da si nešto prodao pa zaradio tolike pare. A pare znaju u Torontu da budu ogromne u tom slučaju.
zilikaka zilikaka 19:48 30.12.2014

Re: sine praevia lege poenali

Ima raznih vrsta poreza, ali kod nas je ovako:


Zakon o porezu na dohodak građana
Član 9.

Ne plaća se porez na dohodak građana na primanja ostvarena po osnovu:
...
9) pomoći u slučaju smrti zaposlenog, člana njegove porodice ili penzionisanog radnika - do 35.000 dinara;

10) pomoći zbog uništenja ili oštećenja imovine usled elementarnih nepogoda ili drugih vanrednih događaja;

11) organizovane socijalne i humanitarne pomoći;

12) stipendija i kredita učenika i studenata - u mesečnom iznosu do 6.000 dinara;
...
G.Cross G.Cross 21:39 30.12.2014

Re: sine praevia lege poenali

nači, ako si prodala kuću u Torontu za 700 soma, toliko moraš zaradu da prijaviš ze tu godinu, kao da si self employed. Plus još regularnu platu što je zarađena. E sad, tu može da se klema, kupiš novu kuću i te fore.



Blogi; Proveri sta znaci "Capital Gain" na to se placa porez.
Kick: Postoji velika razlika izmedju Gift i Inheritance
011-495 011-495 18:03 31.12.2014

Re: sine praevia lege poenali

kick68
nulla poena sine lege

Nenamensko koriscenje sredstava?

A plaćanje poreza? Kako stvari stoje sa tim?

Poklon nije zarada, ne oporezuje se (ne bi trebalo).

Poklon se oporezuje i te kako, ukoliko nije od rodjaka u prvom kolenu.

Deo treći
POREZ NA NASLEĐE I POKLON

Predmet oporezivanja

Član 14

Porez na nasleđe i poklon plaća se na pravo svojine i druga prava na nepokretnosti iz člana 2. stav 1. ovog zakona, koje naslednici naslede, odnosno poklonoprimci prime na poklon.

Porez na nasleđe i poklon plaća se i na nasleđeni, odnosno na poklon primljeni:

1) gotov novac;

2) štedni ulog;

3) depozit u banci;

4) novčano potraživanje;

5) pravo intelektualne svojine;

6) pravo svojine na vozilu, plovilu, odnosno vazduhoplovu i drugim pokretnim stvarima.
kick68 kick68 17:25 01.01.2015

Re: sine praevia lege poenali

Porez na nasleđe i poklon plaća se i na nasleđeni, odnosno na poklon primljeni:

Zivim u inostranstvu i pouzdano znam da bilo kakav cash koji dobijes na poklon ili nasledis ne moras da prijavis za porez. Ispostavilo se da je situacija sa nekretninama mao drugacija.
Nisam bila sigurna kako je u Srbiji, zato sam pitala, mada to nije bila tema bloga. U svakom slucaju, hvala na odgovoru.
SNG
jkt2010 jkt2010 01:32 02.01.2015

Re: sine praevia lege poenali

angie01
Interesuju me detalji, ako imate vremena/volje?


ako poklon dobijes od prvog kolena u srodstvu- roditelji, deca, muz, zena- ne placas porez.

Nije tacno, naprotiv: Ako dobijes na poklon - placas porez; ako nasledis - ne placas porez.
angie01 angie01 14:37 02.01.2015

Re: sine praevia lege poenali

Nije tacno, naprotiv: Ako dobijes na poklon - placas porez; ako nasledis - ne placas porez.


upravo je ovako kako sam napisala!-od najblizeg srodstva, nije bitno da l si nasledio ili dobio na poklon- ne placas porez!!!
alselone alselone 18:55 30.12.2014

Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Bolesno dete je najtuznija stvar koja postoji. Moj Mogli cesto pokupi virus u vrticu, pa ga napadne onaj suvi kasalj, te smo kupili onaj aspirator da mu pomogne. Kada ga vidim onako malog kako sedi u fotelji a oko usta mu je aspirator i to crevo, srce mi se stegne za polovinu jer se uvek setim slika Tijane i slicne nesretne dece u bolnicama sa gomilom aparata, kablova i creva oko njih. Od kako sam dobio dete te slike su mi i fizicki teske za gledanje.

Jos pogotovo kada malisa skoci sav sretan posle tih pet minuta i vikne - tata, izlecen sam. Meni knedla ostane jos pola sata, razmisljajuci o mamama i tatama koji su to slusali verovatno svaki dan a znali su da nije tako.

Momenat u kom neko profitira na bolesnom detetu, pa jos na svom bolesnom detetu meni je potpuno neshvatljiv, odvratan i ruzan, porazavajuci i vidim ga kao sumrak civilizacije, tragedy of the commons.
princi princi 19:01 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

alselone
Bolesno dete je najtuznija stvar koja postoji. Moj Mogli cesto pokupi virus u vrticu, pa ga napadne onaj suvi kasalj, te smo kupili onaj aspirator da mu pomogne. Kada ga vidim onako malog kako sedi u fotelji a oko usta mu je aspirator i to crevo, srce mi se stegne za polovinu jer se uvek setim slika Tijane i slicne nesretne dece u bolnicama sa gomilom aparata, kablova i creva oko njih. Od kako sam dobio dete te slike su mi i fizicki teske za gledanje.

Jos pogotovo kada malisa skoci sav sretan posle tih pet minuta i vikne - tata, izlecen sam. Meni knedla ostane jos pola sata, razmisljajuci o mamama i tatama koji su to slusali verovatno svaki dan a znali su da nije tako.

Momenat u kom neko profitira na bolesnom detetu, pa jos na svom bolesnom detetu meni je potpuno neshvatljiv, odvratan i ruzan, porazavajuci i vidim ga kao sumrak civilizacije, tragedy of the commons.

Da, to je ono što smo pre neku nedelju raspravljali u potpuno drugom kontekstu. Kad si roditelj ili odrastao, nisi ti samo roditelj svojoj deci nego svoj deci. Sva deca su na neki način tvoja odgovornost. Naravno, ne na isti način i ne u istoj meri, ali sigurno da brineš za svako obolelo dete ili malo biće kome je potrebna pomoć. Zato i isključivo su meni ove priče o legalnosti i zakonitom pravu na zadržavanje ovoliko ili onoliko para toliko sumanute.

Ne zanima me ni Sanja, ni Kurir, ni Sani Armani, ni Sandra Afrika, ni RFZO, ni socijalno, ni zakonska regulativa, ni iznos poreza na poklon, ni Karađorđevići, ni Fejs, ni tviter, ni Blog 92, isključivo i jedino me zanima sudbina one dece kojoj je potrebna pomoć a koja je zbog ponašanja Tijaninih roditelja neće dobiti.
rade.radumilo rade.radumilo 19:04 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Momenat u kom neko profitira na bolesnom detetu, pa jos na svom bolesnom detetu meni je potpuno neshvatljiv, odvratan i ruzan, porazavajuci i vidim ga kao sumrak civilizacije, tragedy of the commons.


Definiši profitira u ovom slučaju. Situacija je jednostavna, ljudi su molili za pomoć, dobili medijsku podršku i novac je skupljen. U kratkom roku, skupljeno je i vise novca nego što je trebalo i po završetku svega, oni su se obreli sa viškom novca. Meni to ne deluje kao profit, vise kao druga nagrada na nekoj morbidnoj nagradnoj igri.
reanimator reanimator 19:09 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Meni to ne deluje kao profit, vise kao druga nagrada na nekoj morbidnoj nagradnoj igri.

Kakva crna druga nagrada..sine, šta je sa tobom?
Ako su bar malo ljudi, dozvaće se u nekom trenutku pameti, sve do poslednjeg dinara dati nekome kome treba, a odmah posle toga trčeći u sve moguće redakcije, uključujući Kurir, da ispričaju bukvalno sve, od trentka kada je prvi dinar legao na račun, do uključivanja u celu priču svih onih koji su im pomagali i "pomagali".
blogovatelj blogovatelj 19:10 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Meni to ne deluje kao profit, vise kao druga nagrada na nekoj morbidnoj nagradnoj igri.


Morbidnoj, prava reč. Njom si definisao sve.
Sve što su uradili posle smrti deteta je morbidno. Preživeli su šta su preživeli, nedobog nikome. I da se posle svega, punih džepova, ne zapitaju kako je roditeljima druge teško bolesne dece, da nemaju ni malo sažaljenja, da se ne sete kako je njima samima bilo.
alselone alselone 19:11 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Kad si roditelj ili odrastao, nisi ti samo roditelj svojoj deci nego svoj deci. Sva deca su na neki način tvoja odgovornost. Naravno, ne na isti način i ne u istoj meri, ali sigurno da brineš za svako obolelo dete ili malo biće kome je potrebna pomoć. Zato i isključivo su meni ove priče o legalnosti i zakonitom pravu na zadržavanje ovoliko ili onoliko para toliko sumanute.


Lepo receno. Ta pomoc ide od zastite u saobracju, pomoci na ulici pa do ovoga. I upravo zbog toga, i zbog uskracene pomoci sam se zapitao kako li spavaju, o cemu razgovaraju kada su sami...

alselone alselone 19:13 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Definiši profitira u ovom slučaju.


Sine, tvoji stavovi skoro po svim poljima ljudskog delovanja su toliko divergentni od mojih da nemam zelju ista da ti definisem.
zilikaka zilikaka 19:14 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Ne zanima me ni Sanja, ni Kurir, ni Sani Armani, ni Sandra Afrika, ni RFZO, ni socijalno, ni zakonska regulativa, ni iznos poreza na poklon, ni Karađorđevići, ni Fejs, ni tviter, ni Blog 92, isključivo i jedino me zanima sudbina one dece kojoj je potrebna pomoć a koja je zbog ponašanja Tijaninih roditelja neće dobiti.


+1

Ne volim kad se ovo radi na blogu, ali moram.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:21 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

E moram i ja da ispričam svoj slučaj koji je možda i razlog da sam ovako radikalan.
Kad je moja ćera bila baš klinka, u predšlolsko išla, na pešačkom prelazu je udari auto.
Po svoj prilici, mada nije sigurno, je kriv bio vozač. Postojao je semafor ali nije do kraja jasno kome je bilo zeleno.
Auto pređe preko nje ali nekim čudom je ni ne ogrebe.
Kad sam došao u bolnicu i video je da stoji na krevetu dok je doktori pregledaju, mislim da mi je to bio radosniji trenutak i od onog kad se rodila.
I trajao taj pregled, provere, nisu ništa sumnjivo otkrili i pustili je da ide kući.
U povratku prođem raskrsnicom gde se to desilo a tamo još uvek policija, taj auto koji ju je udario stoji na mestu gde je zaustavljen, vozač pored policajca.
Ja krenem ka njima, kažem da sam otac devojčice a policajac u tom trenutku staje između mene i vozača.
Prvo što me je vozač pitao je, kako je dete? Ne nisam ja kriv, ne meni je bilo zeleno ili tako šta, nego kako je dete.

Kažem mu da je izgleda sve u redu, da za sad nema problema a on me onda pita, pa kako ćemo sad? Da se sudimo valjda, da neku štetu plati, šta li?
Razumem ga, ali tad mi je i samo pitanje bilo malo mučno.
Šta da mi plati, šta ja da radim sa parama dobijenim za patnju mog deteta?
Kažem mu, ma kakvo crno plaćanje čoveče, dete mi živo i zdravo, nikakve pare me ne interesuju.
Kupio joj on čokoladu, insistirao, i više se nikad nismo videli iako smo tad razmenili telefone.


nita nita 19:51 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

princi
isključivo i jedino me zanima sudbina one dece kojoj je potrebna pomoć a koja je zbog ponašanja Tijaninih roditelja neće dobiti.


O, odgovorio si, valjda,
a ja opet zabrinuta za sudbinu stonoga na Madagaskaru.
kick68 kick68 20:00 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Kako spavaju, o cemu razgovaraju...
princi
isključivo i jedino me zanima sudbina one dece kojoj je potrebna pomoć a koja je zbog ponašanja Tijaninih roditelja neće dobiti.


O, odgovorio si, valjda,
a ja opet zabrinuta za stonoge na Madagaskaru.

Kako te nije sramota?
Uvek sam bila protiv zahteva nekih blogera da se ukinu nickovi i da pocnemo svi lepo da se potpisujemo imenom i prezimenom. Ovo gore navedeno me navodi da promenim misljenje.
AlexDunja AlexDunja 20:10 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Ne zanima me ni Sanja, ni Kurir, ni Sani Armani, ni Sandra Afrika, ni RFZO, ni socijalno, ni zakonska regulativa, ni iznos poreza na poklon, ni Karađorđevići, ni Fejs, ni tviter, ni Blog 92, isključivo i jedino me zanima sudbina one dece kojoj je potrebna pomoć a koja je zbog ponašanja Tijaninih roditelja neće dobiti.

sine, šteta je svakako učinjena,
ali ipak nemamo dovoljno podataka da sa sigurnošću znamo ko ju
je učinio. ognjanovići jesu sumnjivi, ali bili su
u užasno delikatnoj situaciji, sa mnogo para za srpske prilike
u užasno maloj bari sa mnoogo krokodila.

zanimljivo mi je da te jedino zanima sudbina dece koja zbog ognjanovića
neće dobiti lečenje, a ne zanima te sudbina dece
koja svakodnevno zbog rfzo ne dobija lečenje.

ono što nam po ovom pitanju treba je sistemsko rešenje,
razbucavanje bande u rfzo, treba nam prvo da oni postanu transparentni,
ne samo po pitanju one 2,5 milijarde koje im dajemo svake godine,
nego i po pitanju famoznih pravilnika, po pitanju sastava komisija,
po pitanju koliko roditelja im se uopšte javilo
i koliko je odbijeno. sve oni to kriju.

i iskreno, sudeći po žestini kurirove akcije,
meni bi bilo najlogičnije da su se ti ljudi/neljudi
nekome žestoko zamerili.
blogovatelj blogovatelj 20:10 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Ovo gore navedeno me navodi da promenim misljenje.


Što bre? Pa magarica je magarica, bila pod nikom ili ne.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:11 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

jednostavno, prebace preko fejs ili google naloga, nešto poput linkedin-a, i onda se lepo ne bi mogli javljati bezlične, devijantne individue... a ono, minotaurskih tela i glava fotomodela jednostavno odstraniti. inače, ovog nika, ako je onaj na kojega ja mislim, nije ništa sramota. no moral dimension.

kick68

Kako te nije sramota?
Uvek sam bila protiv zahteva nekih blogera da se ukinu nickovi i da pocnemo svi lepo da se potpisujemo imenom i prezimenom. Ovo gore navedeno me navodi da promenim misljenje.

kick68 kick68 20:19 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

ognjanovići jesu sumnjivi, ali bili su
u užasno delikatnoj situaciji, sa mnogo para za srpske prilike.
u užasno maloj bari sa mnoogo krokodila.

Cinjenica.
meni bi bilo najlogičnije da su se ti ljudi/neljudi
nekome žestoko zamerili.

I sam Ognjanovic je prosli put "pretio" da ce da progovori o celom slucaju. Stekao se utisak da to nisu cista posla. I medijska hajka se uklapa u mozaik. Mislim da ne treba prerano suditi dok svi detalji ne izadju na cistac. A u medjuvremenu, svako ima pravo na svoje misljenje, cinizam included?
nita nita 20:24 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

kick68
Kako te nije sramota?
Uvek sam bila protiv zahteva nekih blogera da se ukinu nickovi i da pocnemo svi lepo da se potpisujemo imenom i prezimenom. Ovo gore navedeno me navodi da promenim misljenje



A ja tebi predlažem da nick promeniš u Helga,
pa me Helga, sa blogovatelj i Srđan Fuch, poljubiš u dupe,
moralne blogerske kreature.
kick68 kick68 20:28 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

A ja tebi predlažem da nick promeniš u Helga,
pa me Helga, sa blogovatelj i Srđan Fuch, poljubiš u dupe,
moralne blogerske kreature.

Alo, covece/zeno, zemljace/zemljakinjo, izgubio/la si svaki rabos. Dodji sebi, pogledaj sta pises. Ima li smisla?
princi princi 20:34 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

zanimljivo mi je da te jedino zanima sudbina dece koja zbog ognjanovića
neće dobiti lečenje, a ne zanima te sudbina dece
koja svakodnevno zbog rfzo ne dobija lečenje.

Pa i oni me zanimaju, svakako, ne znam čemu ovakve jeftine podmetačine.

Sistemska rešenja za sistemska rešenja, ali uvek će biti dece sa retkim bolestima koja neće biti obuhvaćena dogovorenim sistemom. Treba misliti i o njima, a njihove sudbine su zapečaćene ovakvim ponašanjem bračnog para Ognjanović, kao i sve ona dece koja treba da prežive do usvajanja tog famoznog sistemskog rešenja.
alselone alselone 20:36 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

ne znam čemu ovakve jeftine podmetačine.


podmetacina u stihu, to je nova forma.
AlexDunja AlexDunja 20:55 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Pa i oni me zanimaju, svakako, ne znam čemu ovakve jeftine podmetačine.

princi
zanimljivo mi je da te jedino zanima sudbina dece koja zbog ognjanovića
neće dobiti lečenje, a ne zanima te sudbina dece
koja svakodnevno zbog rfzo ne dobija lečenje.

Pa i oni me zanimaju, svakako, ne znam čemu ovakve jeftine podmetačine.

Sistemska rešenja za sistemska rešenja, ali uvek će biti dece sa retkim bolestima koja neće biti obuhvaćena dogovorenim sistemom. Treba misliti i o njima, a njihove sudbine su zapečaćene ovakvim ponašanjem bračnog para Ognjanović, kao i sve ona dece koja treba da prežive do usvajanja tog famoznog sistemskog rešenja.

pa kako sad podmetačine, kad si jasno napisao da te ne zanima
rfzo, a ja sam malo osetljiva na njih.
osim toga, već godinu i po dana je u skupštinskoj proceduri zojin zakon
koji reguliše pravo na dijagnozu, i koji i, konačno,
trebalo da bude stavljen na dnevni red u januaru, pazi: obećo
ministar lončar.

on bi garantovao da ako dijagnoza ne može da se postavi
u zemlji za 6 meseci, uzorak tkiva ili krvi mora da se šalje u referentne laboratorije
u svetu. to su uglavnom labovi u nemačkoj i francuskoj.
taj zakon bi primorao državu da vidi i do sada nevidljivu decu
sa retkim bolestima. njih nema mnogo i u rfzo ima dovoljno para za njihovo lečenje.

ali, ono što sam htela da kažem je, da svakako postoje roditelji
koji patnju, bolest, pa čak i smrt deteta mogu da iskoriste
materijalno, i to je zaista jezivo.
ne znam postoji li išta strašnije.

samo, mi na osnovu onoga što se u novinama pisalo ne znamo
da li su ognjanovići takvi. nemamo dovoljno podataka,
a imamo i previše magle.
daj da se strpimo sa sudom o njima, ako ikada postane mallo jasnije šta su oni, zapravo, učinili sa tim novcem, uz čiju pomoć,
ili po čijem nalogu.
AlexDunja AlexDunja 20:58 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

podmetacina u stihu, to je nova forma.

ti stvarno misliš da je princiju ovakav vid pomoći potreban?
alselone alselone 21:05 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

AlexDunja
podmetacina u stihu, to je nova forma.

ti stvarno misliš da je princiju ovakav vid pomoći potreban?


Ne mislim. Nego me iznervirala i sustina komentara a bogami i forma, pa reko da prokomentarisem.
blogovatelj blogovatelj 21:10 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

pa me Helga, sa blogovatelj i Srđan Fuch, poljubiš u dupe,
moralne blogerske kreature.


Ova je neka tviterašica garantovano. Ne zna da menja imenice po padežima.
@nita, poljubiš me u ono što ti se sa nikom rimuje.
nita nita 21:17 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

@nita, poljubiš me u ono što ti se sa nikom rimuje.


@blogovatelj, kitu ti poljubi mama magarica.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:19 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...


Jbt dunja pa zar je moguće da ne kapiraš?
Kako, molim te, RZFO, kakav god da je on, najbolji na svetu ili najgori ne svetu, kako njega dovodiš u vezu sa postupkom Ognajnovića?

I zašto uopšte pominajti bilo koju instituciju, taj fond, druge fondove, vladu, boga oca, na ovoj temi?

Možda u smislu da je on bolje radio Ognjanovići ne bi morali da skupljaju pare, pa ne bi došli u iskušenje da ih maznu.
E ako ti je to odbrana Ognajnovića alal vera i tebi i njima.
(mada, kad bolje razmislim, suvislija odbrana njuihovih postupaka i nije moguća)
princi princi 21:26 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

AlexDunja
Pa i oni me zanimaju, svakako, ne znam čemu ovakve jeftine podmetačine.

princi
zanimljivo mi je da te jedino zanima sudbina dece koja zbog ognjanovića
neće dobiti lečenje, a ne zanima te sudbina dece
koja svakodnevno zbog rfzo ne dobija lečenje.

Pa i oni me zanimaju, svakako, ne znam čemu ovakve jeftine podmetačine.

Sistemska rešenja za sistemska rešenja, ali uvek će biti dece sa retkim bolestima koja neće biti obuhvaćena dogovorenim sistemom. Treba misliti i o njima, a njihove sudbine su zapečaćene ovakvim ponašanjem bračnog para Ognjanović, kao i sve ona dece koja treba da prežive do usvajanja tog famoznog sistemskog rešenja.

pa kako sad podmetačine, kad si jasno napisao da te ne zanima
rfzo, a ja sam malo osetljiva na njih.
osim toga, već godinu i po dana je u skupštinskoj proceduri zojin zakon
koji reguliše pravo na dijagnozu, i koji i, konačno,
trebalo da bude stavljen na dnevni red u januaru, pazi: obećo
ministar lončar.

on bi garantovao da ako dijagnoza ne može da se postavi
u zemlji za 6 meseci, uzorak tkiva ili krvi mora da se šalje u referentne laboratorije
u svetu. to su uglavnom labovi u nemačkoj i francuskoj.
taj zakon bi primorao državu da vidi i do sada nevidljivu decu
sa retkim bolestima. njih nema mnogo i u rfzo ima dovoljno para za njihovo lečenje.

ali, ono što sam htela da kažem je, da svakako postoje roditelji
koji patnju, bolest, pa čak i smrt deteta mogu da iskoriste
materijalno, i to je zaista jezivo.
ne znam postoji li išta strašnije.

samo, mi na osnovu onoga što se u novinama pisalo ne znamo
da li su ognjanovići takvi. nemamo dovoljno podataka,
a imamo i previše magle.
daj da se strpimo sa sudom o njima, ako ikada postane mallo jasnije šta su oni, zapravo, učinili sa tim novcem, uz čiju pomoć,
ili po čijem nalogu.


Mislio sam u ovom konkretnom slučaju. Sve se slažem, da je bitno i stanje u medijima i sistem i legalno srediti celu tu oblast, ali objasnio sam šta me u ovom konkretnom slučaju pogađa. Nije mi cilj ni nadgornjavanje ni nadmudrivnje ni isterivanje političkih agendi, ni preispitivanje uređivačkih politika ni istraživanje (ne)kompletnosti informacija, samo mi se čini da je olako proigrano poverenje jako velikog broja ljudi. Sve ja razumem, i pritisak javnosti i bol za preminulim detetom i sve, ali malo mi je neljudski kad pročitam da gosn Ognjanović kaže kako nema ni zakonsku ni MORALNU obavezu da te pare prenese na račun nekog drugog deteta. Naravno, ne znam Ognjanoviće, reagujem samo iz onoga što vidim u medijima i zadržavam pravo da promenim mišljenje ako dođem do drugih, kompletnijih informacija. Sve vreme, od svog prvog komentara ističem da Tijana nije ništa izuzetnija od druge dece i da su druga deca sa retkim bolestima zaslužila bar isti takav tretman kakav je i ona imala.

A ti sad nastavi o RFZOu...
blogovatelj blogovatelj 21:42 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

A ti sad nastavi o RFZOu...


Ne sumnjam da hoće.
Njoj, Radu Radumilu, Anđi i sličnim Filipima samo je država za sve kriva. Uvek i svuda.
Pojedinci su im krivi jedino ako probaju da kažu nešto u odbranu iste.
AlexDunja AlexDunja 21:46 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Kako, molim te, RZFO, kakav god da je on, najbolji na svetu ili najgori ne svetu, kako njega dovodiš u vezu sa postupkom Ognajnovića?

I zašto uopšte pominajti bilo koju instituciju, taj fond, druge fondove, vladu, boga oca, na ovoj temi?


jbt, hcm, princi je rekao da ga ne zanima rfzo, pa me to lecnulo,
jer jerekao i da ga zanimaju bolesna deca.
samo utoliko sam NJEMU rekla da je to malo nelogično,
jer bolesneoj deci rfzo pravi veću štetu.


i btw, ne vidim kako si video da branim ognjanoviće, gde?
AlexDunja AlexDunja 21:53 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...


Ne sumnjam da hoće.

i nemoj da sumnjaš.
o tome da se ogroman novac nenamenski troši
a roditelji bolesne dece prose po medijima i društvenim mrežama.
naravno da ću nastaviti da pišem o tome.
i o tome da je za svu bolesnu decu bitno pronaći sistemsko rešenje
za dobijanje dijagnoze, a samim tim i za lečenje.
AlexDunja AlexDunja 21:57 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

a bogami i forma

pa si, iskusno, odlučio da ništa ne kažeš o suštini?
angie01 angie01 22:06 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Njoj, Radu Radumilu, Anđi


kolicinu budalastina i gluposti koje ti uspes da nakacis za kratko vreme je neverovatna, a jos vise, tvoja samodopadljivost u toj raboti!:))))





alselone alselone 22:06 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

pa si, iskusno, odlučio da ništa ne kažeš o suštini?


rekao sam. :)
princi princi 22:13 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

AlexDunja
Kako, molim te, RZFO, kakav god da je on, najbolji na svetu ili najgori ne svetu, kako njega dovodiš u vezu sa postupkom Ognajnovića?

I zašto uopšte pominajti bilo koju instituciju, taj fond, druge fondove, vladu, boga oca, na ovoj temi?


jbt, hcm, princi je rekao da ga ne zanima rfzo, pa me to lecnulo,
jer jerekao i da ga zanimaju bolesna deca.
samo utoliko sam NJEMU rekla da je to malo nelogično,
jer bolesneoj deci rfzo pravi veću štetu.


i btw, ne vidim kako si video da branim ognjanoviće, gde?

Tebi, izgleda, nije jasno da kako god da urediš taj RZFO para jednostavno neće biti za svu decu. Nijedan fond na svetu nema pare za SVE obolele. Vama to, izgleda, nije jasno. Uvek će postojati potreba za ovakvom pomoći. Uvek i svugde. I u Americi i u Engleskoj i u Švedskoj i u Kanadi, jednostavno, takva je priroda svih društvenih sistema. Napraviš sistem da pokriva 99% slučajeva (ako je optimalan, naravno) ali uvek ćeš imati 1% koje nećeš moći pokriti tim sistemskim rešenjima. O toj deci, o tih 1% ja pišem, o tih 1% čiji će životi zavisiti ne od fonda, ne od sistema, ne od zakona, nego od dobre volje društva.

Ja, naravno, ne znam da li je nesrećna Tijana deo 75% ili 99% i slažem se da je za društvo mnogo bolje da pokrije i poveća taj bazni rate, ali ovde i sada ne pišem o tome. Pišem o sasvim jednoj drugoj stvari. I stvarno ne znam koji više jezik da koristim da to pojasnim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:19 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

jbt, hcm, princi je rekao da ga ne zanima rfzo, pa me to lecnulo,


Sad ćeš reći da i ja branim Princija :)

Ali ni mene stvarno uopšte ne zanima taj fond dok pričamo o ovome o čemu pričamo.
Ne zanimaju me ni mnoge druge stvari, koje me inače veoma zanimaju, ali kad se o Ognajnovićima i njihovom postupku radi me ne zanimaju.
Šta li je tu toliko čudno da te lecne?

Ili ti malo teza ne paše pa bi da je menjaš :)
AlexDunja AlexDunja 22:19 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

rekao sam. :)

nisi,i ne znam šta je smešno.
rekao si da ti se nije dopala suština mog komentara, ali nisi rekao šta ti se u toj suštini ne dopada.

to što mislim da je rfzo odgovorniji za dalja
lečenja bolesne dece nego ma šta da su ognjanovići
uradili sa preostalim novcem, ili da nemam
dovoljno podataka da sudim o tome da li su ognjanovići prisvojili novac?

to je bila suština mog komentara, šta ti se ne sviđa, konkretno, pliz?
ivana23 ivana23 22:24 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Ognjanovici se uopste nisu obracali RFZO!
AlexDunja AlexDunja 22:28 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Ja, naravno, ne znam da li je nesrećna Tijana deo 75% ili 99% i slažem se da je za društvo mnogo bolje da pokrije i poveća taj bazni rate, ali ovde i sada ne pišem o tome. Pišem o sasvim jednoj drugoj stvari. I stvarno ne znam koji više jezik da koristim da to pojasnim.


razumem te ja, šteta koju ova afera pravi je ogromna,
jer smanjuje senzibilitet društva prema graničnim slučajevima, to je jasno od prvog vagona,
pa prva rečenica u mom prvom komentaru je bila:
šteta je napravljena, samo
ja uopšte ne mogu da budem sigurna da su ognjanovići napravili tu štetu,

ja najiskrenije mislim da je nedostatak brige za one od 75 do 99
napravio štetu, akomerazumeš, ognjanovići su po mom najdubljem uverenju,
maznuli pare ili ne, žrtve tog nakaradnog nemanja sistema.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:30 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

hoochie coochie man
Šta da mi plati, šta ja da radim sa parama dobijenim za patnju mog deteta?Kažem mu, ma kakvo crno plaćanje čoveče, dete mi živo i zdravo, nikakve pare me ne interesuju.

HCM, takvi kao ti, nažalost, pripadaju jednom drugačijem svetu, koji pred našim očima nestaje u nepovrat.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:33 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

ja uopšte ne mogu da budem sigurna da su ognjanovići napravili tu štetu,


Ma kako si ti meni?
Milsim, šta se radi, ima l zime, i takoto?
AlexDunja AlexDunja 22:34 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Ili ti malo teza ne paše pa bi da je menjaš :)

ne znam šta menjam.
ja sam rekla da ja nemam dovoljno podataka
da zaključim da su ognjanovići zloupotrebili donirani novac.
pretpostavljam da su bili pod pritiskom, ko ne bi bio?

znam da postoje ljudi koji zloupotrebljavaju takve situacije.
ne znam da li su oni ti ljudi.
ali, ako se o bolesnoj deci radi, onda zasigurno znam
da rfzo mulja. dokazano. toliko.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:37 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

ivana23
Ognjanovici se uopste nisu obracali RFZO!

???!!!
qqriq qqriq 22:37 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

ivana23
22:24 30.12.2014 / *novo
Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...
Ognjanovici se uopste nisu obracali RFZO!


mislim, šta reći?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:40 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

HCM, takvi kao ti, nažalost, pripadaju jednom drugačijem svetu, koji pred našim očima nestaje u nepovrat.


Ma mislim da je to iskonski poriv, koji možda trenutno nije dovoljno vidljiv u sveopštoj jurnjavi za parama, ali prirodnije je to nego težnja za bogatstvom pa mislim da toga nikad neće nestati.
princi princi 22:42 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

ja najiskrenije mislim da je nedostatak brige za one od 75 do 99
napravio štetu, akomerazumeš, ognjanovići su po mom najdubljem uverenju,
maznuli pare ili ne, žrtve tog nakaradnog nemanja sistema.

Po tebi su žrtve, a po meni kreatori. Jer dok god imaš sistem u kome zakon važi samo za drugog, u kome postojim samo JA i moji problemi, u kome nema mesta za solidarnost i za drugog, u kome si bolećiv samo za svoje probleme, dotle ćeš imati i takav RFZO. Ne znam kako vam to nije jasno: ljudi kreiraju zakone i sistem, ne obratno.
AlexDunja AlexDunja 23:03 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Po tebi su žrtve, a po meni kreatori. Jer dok god imaš sistem u kome zakon važi samo za drugog, u kome postojim samo JA i moji problemi, u kome nema mesta za solidarnost i za drugog, u kome si bolećiv samo za svoje probleme, dotle ćeš imati i takav RFZO. Ne znam kako vam to nije jasno: ljudi kreiraju zakone i sistem, ne obratno.


pa dobro, ja ne znam jesu li kreatori, oni konkretno,
ljudi koji se ponašaju onako kako ti njih vidiš sigurno jesu.
i ne znam odakle ti ideja da to meni nije jasno.
ja samo pokušavam da kažem da ovde prosto nema dovoljno činjenica za za zaključivanje, a osuda i medijske hajke koliko hoćeš.

ono što mene brine, pored budućih humanitarnih akcija za
umiruću decu je i koliko će se pošteni ljudi plašiti da uopšte
zamole za pomoć za svoju umiruću decu.
kurir uvek može da ih razvuče.



angie01 angie01 23:10 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Ognjanovici se uopste nisu obracali RFZO!


zar nije procedurada- lekar specijalista da misljenje, da dete treba da se operise leci u inostranstvu i onda neka komisija u rfzo to odobri ili ne,...zar nije pisalo za Tijanu, da su, kada je jos mogla da se operise u Becu, za mnogo manje pare, joj rekli, da rfzo ne placa takve operacije ni oporavak- ono, odbili su i samu pomisao da se pare, namenjene upravo za tako nesto, daju.

I Jelica je nesto slicno napisala u svom blogu.


posle, kada je Tijana preminula, je i drugarica slavica, tadasnja ministarka zdravlja, nesto demagogisala, kao nece vise nikada dozvoliti, bla, bla,...i opet su.


sad, ne razumem ovaj tvoj podatak?
princi princi 23:11 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

ono što mene brine, pored budućih humanitarnih akcija za
umiruću decu je i koliko će se pošteni ljudi plašiti da uopšte
zamole za pomoć za svoju umiruću decu.
kurir uvek može da ih razvuče.

Da, to je onaj drugi aspekt cele priče koji sam gore pomenuo. Kad ideš ovim putem kojim su Ognjenovići odabrali na neki način si napravio reality od svog života. Kad od drugih tražiš pare, moraš skroz prihvatiti pravila igre, ne možeš cherry pickovati i uzimati samo ono što ti odgovara. Moraš postati accountable za svaku potrošenu paru. To možda jeste surovo pod datim okolnostima, ali je tako.

Kažem, najelegantnije rešenje za njih je bilo, ako im je već toliko bilo stalo do tih para, da organizuju charity kojim bi pomogli i drugoj deci a da zaposle sebe, rodbinu, koga su već hteli. Tako bi svi bili podmireni i to bi bila neka win-win situacija: društvo bi dobilo nešto za uzvrat a oni bi zadovoljili te neke svoje porive. Ali ovaj stav, ja sam uzeo te pare, boli me dupe za drugu obolelu decu (čovek je od reči do reči izjavio to u policiji, bar po onome što piše Blic), to je totalno ružno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:12 30.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

ono što mene brine, pored budućih humanitarnih akcija za
umiruću decu je i koliko će se pošteni ljudi plašiti da uopšte
zamole za pomoć za svoju umiruću decu.
kurir uvek može da ih razvuče.


Kao npr....
I ti sad kažeš koga je to kurir razvlačio zato što je zamolio za pomoć.
Ognjanovići nisu primer, njima je Kurir pomagao kad su tražili pomoć.
Dakle koga je kurir razvlačio zbog traženja pomoći?
alselone alselone 09:12 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

nisi,i ne znam šta je smešno.


jesam, rekao sam da mislim kako je podmetacina. To je promasena rasprava radi rasprave jer nisi odgovarala na ono sto je on ili ja napisao, ili sto je tema nego nesto svoje.

nista nije smesno, nego je ono osmeh, znas smajlije valjda, kao - ovo ti kazem uz osmeh, da ne dobije ton svadje nego razgovora.

to je bila suština mog komentara, šta ti se ne sviđa, konkretno, pliz?

zvucis mi kao freehand (ponovo ti to kazem, izvini) kada brani DS. Mi nista ne znamo, neka institucije kazu svoje. Sta mi zapravo znamo o Dulicu? Nista, svako ko nesto kaze, klevece i laze, da sacekamo da sud kaze svoje. Lopovu ne smes da kazes da je lopov, jer ti skoci neko za vrat. Ajde kod Dulica jos nije bilo toliko branioca osim njega entuzijaste ali ovde se brkaju stvari.

To sto se nisu zaustavili kada su sakupili dovoljno, pa cak i duplo od onoga sto su rekli da im treba, to nista? Pa ono kad su imali vise racuna? Pa kad su ostavili pare na svom racunu kasnije? Pazi, ne pricam o insinuacijama, nego o jasnim i poznatim stvarima. Zbog nesrece koje su imali aboliras ih za stvari koje uopste nisu povezane. To je tako cesta pojava, lazne moralnosti i empatije.
milisav68 milisav68 10:05 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

alselone
To sto se nisu zaustavili kada su sakupili dovoljno, pa cak i duplo od onoga sto su rekli da im treba, to nista?

Pazi, baratamo sa neproverenim podacima, ali postoje tu i post-operativni troškovi.

Pitanje je - kada je dovoljno i duplo.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:08 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

alselone
nisi,i ne znam šta je smešno.


jesam, rekao sam da mislim kako je podmetacina. To je promasena rasprava radi rasprave jer nisi odgovarala na ono sto je on ili ja napisao, ili sto je tema nego nesto svoje.

nista nije smesno, nego je ono osmeh, znas smajlije valjda, kao - ovo ti kazem uz osmeh, da ne dobije ton svadje nego razgovora.

to je bila suština mog komentara, šta ti se ne sviđa, konkretno, pliz?

zvucis mi kao freehand (ponovo ti to kazem, izvini) kada brani DS. Mi nista ne znamo, neka institucije kazu svoje. Sta mi zapravo znamo o Dulicu? Nista, svako ko nesto kaze, klevece i laze, da sacekamo da sud kaze svoje. Lopovu ne smes da kazes da je lopov, jer ti skoci neko za vrat. Ajde kod Dulica jos nije bilo toliko branioca osim njega entuzijaste ali ovde se brkaju stvari.

To sto se nisu zaustavili kada su sakupili dovoljno, pa cak i duplo od onoga sto su rekli da im treba, to nista? Pa ono kad su imali vise racuna? Pa kad su ostavili pare na svom racunu kasnije? Pazi, ne pricam o insinuacijama, nego o jasnim i poznatim stvarima. Zbog nesrece koje su imali aboliras ih za stvari koje uopste nisu povezane. To je tako cesta pojava, lazne moralnosti i empatije.


Ako smem da se umesam, jer razumem i njen stav, mislim da dunja nikog ne abolira.
Prosto mi se cini da dunja pokusava da kaze da je steta koju je slucaj Ognjanovic naicinio daleko manja od stete koju svakodnevno cini RFZO, pa se oko toga ne dize tolika dzeva.
Jer, evo gledam, izgleda da se ta suma koja je visak Ognjanovicima krece oko 100 hiljada dolara? Mislim, da se razumemo, ja ovde reagujem i za manje (slucaj Milos Stankovic), ali u zemlji gde se krade lopatama to je nista.

Pogotovo ako je tacno da RFZO raspolaze sumom od 2,5 mlrd dinara sto je oko 25 miliona eura, i da se za vecinu nema pojma gde je nestala. A to su isto nase pare, koje smo mi dali, samo kroz razne poreze. Pa niko ne reaguje.

Cini mi se da je to ono sto dunja pokusava da kaze, i ja to kapiram, ali isto kapiram i zasto ovaj slucaj izaziva tolike polemike - kao prvo stalno je u medijima, dok RFZO mulja u mraku, kao drugo, svi smo vec oguglali na potkradanja drzave do te mere da ne pravimo vise razliku - milioni, milijarde, bilijarde, samo odmahnemo rukom, i eventualno opsujemo (slucaj Miladin Kovacevic) dok je ovde ipak rec o pojedincima, kao trece, mediji nam pisu o konkretnim detaljima tokova novca Ognjanovica, dok o tokovima novca RFZO nemamo blagog pojma (dakle, definitivno neki ljudi guraju tu pricu, to je jasno), pa su stvari mnogo manje opipljive.

Ako gresim i ja, onda...izvinjavam se.

Toliko od plavog slema

alselone alselone 10:14 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Pazi, baratamo sa neproverenim podacima, ali postoje tu i post-operativni troškovi.


Ne baratamo. Oni su sami rekli koliko im treba, nije nagadjano. Oni su valjda ukljucili sve troskove. Kada je sakupljeno onoliko koliko su oni sami rekli da im je potrebno, sto nisu izasli na TV, zahvalili se, zaplakali i otputovali?
milisav68 milisav68 10:44 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

alselone
Pazi, baratamo sa neproverenim podacima, ali postoje tu i post-operativni troškovi.


Ne baratamo. Oni su sami rekli koliko im treba, nije nagadjano. Oni su valjda ukljucili sve troskove. Kada je sakupljeno onoliko koliko su oni sami rekli da im je potrebno, sto nisu izasli na TV, zahvalili se, zaplakali i otputovali?

Valjda?
To ni lekari ne mogu da znaju (šta će biti na, i posle operacije), a "tražene" su pare - za operaciju.

Nije to Evropa, gde može da se putuje kopnom, već drugi kontinent, gde za putovanje moraš da budeš prilično zdrav (pa Pajić je pričao kako nisu hteli da mu puste majku, zato što (valjda) ima ugrađen baj-pas).

Mislim, nije mi namera da branim roditelje, ali mi mnogo smrdi brza reakcija - Kurira, nekako su jedva dočekali da ih razvuku.
alselone alselone 10:47 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Valjda?
To ni lekari ne mogu da znaju (šta će biti na, i posle operacije), a "tražene" su pare - za operaciju.


Pa da, upravo tako. Ne znam kako se ne razumemo.
Oni su rekli da im treba milion. Dobili su milion. Dobili su dva. Dobili su dva i po. Dokle? Na kraju si i platili taj milion. I sta je dalje bilo?

Ja ne pricam o kuriru nego o stvarima koje su poznate u ovom slucaju.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:50 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

alselone
Pazi, baratamo sa neproverenim podacima, ali postoje tu i post-operativni troškovi.


Ne baratamo. Oni su sami rekli koliko im treba, nije nagadjano. Oni su valjda ukljucili sve troskove. Kada je sakupljeno onoliko koliko su oni sami rekli da im je potrebno, sto nisu izasli na TV, zahvalili se, zaplakali i otputovali?



Hm, vidi ja ovaj aspekt mogu da razumem. Oni su kao roditelji bili u situaciji da im za neku intervenciju treba neki novac koji nemaju niti u ludilu mogu sami da nadju. To su za nase prilike (a i za neke druge) nezamislive sume. Odakle oni znaju da nece mozda kada dodju tamo da se ustanovi da je situacija komplikovanija, da mozda treba jos neka procedura da se odradi, da boravak nece da se produzi, da ce troskovi ostati toliki koliki su prvobitno receni? Ti tu nikad ne mozes da se opustis kad znas da svaka ta suma je potpuno izvan tvog domasaja. Dakle, razumljivo mi je da su hteli da zadrze sav novac dok se sve ne zavrsi, to mi je jasno, jer ko zna sta ih sve ceka. Ali nakon toga, to je vec druga stvar.
alselone alselone 10:54 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Odakle oni znaju da nece mozda kada dodju tamo da se ustanovi da je situacija komplikovanija, da mozda treba jos neka procedura da se odradi, da boravak nece da se produzi, da ce troskovi ostati toliki koliki su prvobitno receni?


Moguce mada nisam siguran. Ne pricamo o automehanicaru Peri iz garaze prekoputa koji ti uvek nadje nesto na Jugicu novo za popraviti nego pricamo o velikom broju pregleda i prvoklasnoj bolnici. Verujem da tu nije bilo nagadjanja i da se znalo sta se mora uraditi. Mada, opet, to jos donekle mogu da razumem. Kazem donekle jer je suma bila preko 2.5 puta veca od onoga sto su oni rekli da im je potrebno (a po svemmu sudecu tu je vec bila ukljucena ta neizvesnost).
milisav68 milisav68 11:18 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

alselone
Pa da, upravo tako. Ne znam kako se ne razumemo.
Oni su rekli da im treba milion. Dobili su milion. Dobili su dva. Dobili su dva i po. Dokle? Na kraju si i platili taj milion. I sta je dalje bilo?

Ja ne pricam o kuriru nego o stvarima koje su poznate u ovom slucaju.

Ali si te stvari doznao iz Kurira.

Ja samo sumnjam u to - izvor informacija.

Znaš, kao ono - ja sam te rodio - ja ću da te ubijem.

Mislim, kada je tačno momenat da se kaže - ne treba više, jer tek se pripremaš za operaciju.....

Sasvim drugačija priča bi bila da je opercija izvršena, da su se vratili u Srbiju, i da je ostala gomila para na računu.
alselone alselone 11:24 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...


Ali si te stvari doznao iz Kurira.

Ne, nego iz Politike i Blica.

kada je tačno momenat da se kaže - ne treba više,

Kada dobijes onoliko koliko si trazio.

i da je ostala gomila para na računu.

Ovo se po svemu sudeci i dogodilo.
milisav68 milisav68 11:41 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

alselone
Ne, nego iz Politike i Blica.

A ko je pokrenuo priču?

edit.
Ovo se po svemu sudeci i dogodilo.

Pa nije (isekao si mi komentar).

Operacija nije izvršena.

alselone alselone 11:48 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

A ko je pokrenuo priču?


Zbog cega je to vazno? Mozda je Kurir pokrenuo pricu, ali ovi su je preuzeli. Da li mislis da sledece stvari nisu istina:

- sakupljeno je 2.5 miliona a placeno je milion
- milion i po je ostao na njihovim racunima i posle duzeg vremena po povratku u zemlju

Ja ne tvrdim sledece stvari o kojima se spekulie:
- placeno je manje od milion
- cena je naduvana i inicijalno nije ni bila milion
- sakupljeno je vise od 2.5 miliona
- postoje tajni racuni i novac je priman "na ruke"
- oni govore da je novac njihov i ne zele da ga proslede drugoj bolesnoj deci

O ovome necu da pricam. Cak necu da pricam ni o tacki 1. Cak i to donekle mogu da razumem, pricao sam i na prvom blogu a i danas. Meni je tacka dva neshvatljiva.
alselone alselone 11:50 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Pa nije (isekao si mi komentar).


da, jer sam ostavio deo za koji sam mislio da je poenta recenice a to je da je ostalo puno para koji oni nisu dalje prosledili slicnim slucajevima.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:11 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

alselone
Odakle oni znaju da nece mozda kada dodju tamo da se ustanovi da je situacija komplikovanija, da mozda treba jos neka procedura da se odradi, da boravak nece da se produzi, da ce troskovi ostati toliki koliki su prvobitno receni?


Moguce mada nisam siguran. Ne pricamo o automehanicaru Peri iz garaze prekoputa koji ti uvek nadje nesto na Jugicu novo za popraviti nego pricamo o velikom broju pregleda i prvoklasnoj bolnici.


Pa bas zato, covek nije auto, i broj nepredvidjenih reakcija i komplikacija je visestruko veci. Obaska sto Pera uglavnom izmislja potrebe da bi ti izvuko pare.

Verujem da tu nije bilo nagadjanja i da se znalo sta se mora uraditi.


Da, ali oni nju nisu ni videli ni pregledali nego se oslanjali na rezultate iz Beograda. Tako da i tu ima sigurno dosta nepoznanica.

Mada, opet, to jos donekle mogu da razumem. Kazem donekle jer je suma bila preko 2.5 puta veca od onoga sto su oni rekli da im je potrebno (a po svemmu sudecu tu je vec bila ukljucena ta neizvesnost).


Ne znam, zaista, tu sad treba bas poznavati materiju da bi se izmerilo koliko je previse i da li je 2.5 puta vise dovoljno za sve te neizvesnosti za americki healthcare system. Ja se ne usudjujem da cenim na osnovu ovog znanja i informacija. Ali isto tako smatram da je legitimno postavljati pitanja, narocito u vezi sa tim sta je sa ostatkom para bilo posle, to je vec druga prica.


milisav68 milisav68 12:12 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

alselone
Zbog cega je to vazno?

Napisao sam već - ja sam te rodio - ja ću da te ubijem.

Od Kurira je krenula cela (i pozitivna) priča (zajedno sa Sergejom).
Da li mislis da sledece stvari nisu istina:

Mislim da je sakupljeno više para nego što je potrebno, ali - ne znamo tačno koliko, u smislu da opercija nije izvršena.
milion i po je ostao na njihovim racunima i posle duzeg vremena po povratku u zemlju

Koje duže vreme, kada je kampanja u Kuriru krenula par dana posle sahrane.
a to je da je ostalo puno para koji oni nisu dalje prosledili slicnim slucajevima.

Pa ne ide to tako.

Novac je uplaćivan Tijani, kada je ona umrla, račun se zamrzava, i čeka se ostavinski postupak.

A i da nije tako.

Kome da prebace?

Koje bolesno dete ima prednost?

Ko su oni da to odluče?

Zato ti ponavljam - suviše brzo je pokrenuta kontra-priča (od strane Kurira).

AlexDunja AlexDunja 13:43 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...


zvucis mi kao freehand (ponovo ti to kazem, izvini) kada brani DS. Mi nista ne znamo, neka institucije kazu svoje. Sta mi zapravo znamo o Dulicu? Nista, svako ko nesto kaze, klevece i laze, da sacekamo da sud kaze svoje. Lopovu ne smes da kazes da je lopov, jer ti skoci neko za vrat. Ajde kod Dulica jos nije bilo toliko branioca osim njega entuzijaste ali ovde se brkaju stvari.

To sto se nisu zaustavili kada su sakupili dovoljno, pa cak i duplo od onoga sto su rekli da im treba, to nista? Pa ono kad su imali vise racuna? Pa kad su ostavili pare na svom racunu kasnije? Pazi, ne pricam o insinuacijama, nego o jasnim i poznatim stvarima. Zbog nesrece koje su imali aboliras ih za stvari koje uopste nisu povezane. To je tako cesta pojava, lazne moralnosti i empatije.

sad bih ja mogla da kažem da podmećeš, ali neću.
verovatno nisi pažljivo pročitao šta sam napisala.

a napisala sam da je po mom mišljenju previše prašine podignuto
oko slučaja, verovatno da bi se zamaglile neke stvari.
nigde nisam njih abolirala.
ono što znamo sigurno je samo da je bilo više novca nego što je potrebno,
i da je posle smrti deteta taj novac ostao na računu.
ne znamo ko je sve umešan u priču, da li je neko vršio
pritask na njih, koja je uloga karađorđevića ,
kakva je uloga lekara ovdašnjih u nabavci opreme.
jedino što se senzacionalistički saopštava je da su
oni hteli da zadrže novac.
ako jesu, i ja ću misliti kao ti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:36 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Mislim, kada je tačno momenat da se kaže - ne treba više, jer tek se pripremaš za operaciju...


Dobro Milisave, hajd ja i da prihvatim tu verziju da nisu znali koliko će im trebati (mada ne znam kako nisu znali da li im treba milion ili dva ipo miliona, ne traži se ovde precizna cifra u sto evra)
Ali hajd, nisu znali.

A kako objašnajvaš više računana više imena, kako objašnjavaš izjave da on nema ni zakonske ni moralne(!) obaveze da bilo kome bilo šta priča, kako objašnjavaš tajne ugovore za nabavku opreme za preostali deo novca, i, ako sve to smatraš lažima iz Kurira, kako objašnajvaš da je Sergej Trifunović video o čemu se radi, o kakvim ljudima se radi, još pre operacije i napustio sve to ne želeći ništa o tim ljudima da govori niti da sa njima ima bilo šta?
Da li je i on naseo na kurirove laži?
milisav68 milisav68 18:16 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

hoochie coochie man
A kako objašnajvaš više računana više imena,

Pa računi su (valjda) na njihova imena, ne znam da postoje još neki koji nisu, a oni (roditelji) su (u početku) objašnjavali da su ih tako savetovali, da u slučaju smrti (ili nekih drugih komplikacija) mogu sa njima da raspolažu.
kako objašnjavaš izjave da on nema ni zakonske ni moralne(!) obaveze da bilo kome bilo šta priča

Ako je to bilo neposredno posle smrti, mogu da razumem bes zbog naglih napada tabloida (naročito Kurira).
kako objašnjavaš tajne ugovore za nabavku opreme za preostali deo novca,

Koje opreme?
kako objašnajvaš da je Sergej Trifunović video o čemu se radi, o kakvim ljudima se radi, još pre operacije i napustio sve to ne želeći ništa o tim ljudima da govori niti da sa njima ima bilo šta

Pa Sergej se verovatno izmakao zbog samih tabloida, i nije hteo da se petlja u taj nekakav "rat".

Mislim, koliko se svega sećam, sve je bilo bajno i sjajno, dok nije umrla, i onda je krenula priča o muvanju (prvo onako izokola), iako telo još nije transpotovano u Srbiju, a posle su krenule sve bljutavije priče....

Sad, koliko sam ispratio sve, tada (u Srbiji) nije postojao zakon o takvim stvarima, pa je moralo da se ide na zakon o ostavinskom postupku, a opet postoje i neki običaji (izlazak na groblje prve nedelje), kao i administrativne stvari vezane za smrt neke osobe (za koje je opet potrebno neko vreme, to znam iz ličnog iskustva), tako da oni nisu tu nešto ne znam koliko otezali da bi predali zahtev za ostavinski postupak, a verovatno su trpeli neki pritisak (da se to drugačije uradi), jer su velike pare u pitanju.

I nije mi namera da ih nešto branim, samo mi sve ukupno mnogo "smrdi".
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:32 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

objašnjavali da su ih tako savetovali

Naivni, jbg :)
Ako je to bilo neposredno posle smrti, mogu da razumem bes zbog naglih napada tabloida (naročito Kurira).


A inače bi sve oni to lepo objasnili
Koje opreme?


Koju su poklonili institutu za majku i dete.
Ugovori su tajni a dobavljači oni.
Da li su se ugradili u cenu, šta misliš?
Pa Sergej se verovatno izmakao zbog samih tabloida, i nije hteo da se petlja u taj nekakav "rat"

Ne, pre tabloida, pre odlaska u Ameriku, kad je video da para ima i više predlagao da delić toga daju za lečenje neke devojčice u Beču, oni ga odjebali i počeli priču kako njima treba više od toga.
On je malo o tome govorio ali je rekao dovoljno da se shvati šta o njima misli.
Komunikacija sa njima je prekinuta.
Sad, koliko sam ispratio sve, tada (u Srbiji) nije postojao zakon o takvim stvarima, pa je moralo da se ide na zakon o ostavinskom postupku,

Ne pričam o zakonu, pričam o ljudima i neljudima.
Može se i pre rasprave o ostavštini reći da će se pare dati, a to nije ni protivzakonito.

I šta misliš, što su odbili poligraf?

Shvataš li Milisave da sve što se kaže u njihovu odbarnu mora da zvuči kao da priča francuska sobarica, ili se mora tražiti utočište u formalnostima, ili se mora poštapati Kurirom
Ljudski razum i najelementranija savest to nikako ne mogu odobriti.
milisav68 milisav68 19:12 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

hoochie coochie man
Koju su poklonili institutu za majku i dete.
Ugovori su tajni a dobavljači oni.
Da li su se ugradili u cenu, šta misliš?

Koliko znam, oni su samo prebacili pare na taj institut, a kako je dalje raspolagano, nije njihova briga.
Ne, pre tabloida, pre odlaska u Ameriku, kad je video da para ima i više predlagao da delić toga daju za lečenje neke devojčice u Beču,

Tu se opet vraćamo na nešto što nije zakonski, a veoma je "pipavo".

Sergeju svaka čast, ali to ne funkcioniše tako, jer je ipak njihov potpis na bilo koju transakciju, a nije to neki "zajednički" fond, odakle bi se distrubuirale pare na razne strane.

Gde su pare - dali smo devojčici za Beč, reko nam Sergej.
Shvataš li Milisave da sve što se kaže u njihovu odbarnu mora da zvuči kao da priča francuska sobarica, ili se mora tražiti utočište u formalnostima, ili se mora poštapati Kurirom

E jbg, ti prvi tražiš da se poštuju formalnosti i procedure (a i ja se sa tim slažem).

Nisu to jedine pare na ovom svetu, da bi se digla tolika pršina, što ne znači da oni nisu pokušali da zadrže deo para za sebe, ali to ipak treba da utvrdi istraga i sud, a ne Kurir.

Hajde da se (i dalje) ipak držimo principa.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:33 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Gde su pare - dali smo devojčici za Beč, reko nam Sergej.


:)
A gde su sad pare?

Milisave, teško mi i da poverujem da ti ovo pišeš.
Pa naravno da je sve moglo da bude otvoreno i javno i da niko nikome ništa ne zameri, i da se nikakav zakon ne prekrši.

Pa jesuli te pare bile njihove ili nisu?
Ako jesu, koji bi zakon prekršili da su ih dali toj devojčici?
Ako nisu, pa što ih ne vrate?
E jbg, ti prvi tražiš da se poštuju formalnosti i procedure (

Naravno da tražim, bez toga nema ništa.
A zar nije moglo poštujući svaki mogući zarez u propisanim procedurama pare koje su ostale dati za lečenje druge dece?
Zar su procedure to zabranjivale?
ali to ipak treba da utvrdi istraga i sud, a ne Kurir.


Baš čekam da te vidim kad tako budeš branio Dulića.

Ne odgovori mi kako ti deluje činjenica da su izbegli poligraf, al nema veze, verujem da znam odgovor, neto u smislu, ima pravo da ga odbije.
Ima pravo, u redu je.



Hajde da se (i dalje) ipak držimo principa.

Hajde, biće još tema, videćemo da li poštuješ princip, sud nije rekao ništa, ćutite.
Ja takav nikad nisam poštovao, imati mišljenje, imati razložne argumente za njega, ne kriti se iza formanosti, sve je to dopušteno i bez sudske presude.
milisav68 milisav68 20:21 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

hoochie coochie man
A gde su sad pare?

Pa najveći deo je uplaćen na račun instituta.
Pa naravno da je sve moglo da bude otvoreno i javno i da niko nikome ništa ne zameri, i da se nikakav zakon ne prekrši.

Pa moglo je (možda), ali opet, to je vreme dok roditelji imaju neke druge brige.

Znaš, mi sad glumimo generale posle bitke, ali stavi se u njihov položaj, pristižu pare, ugovaraš tu operaciju, razmišljaš o putovanju i smeštaju tamo, a nemaš pojma koliko šta košta, niti šta te čeka, a neko ti predlaže da deo novca prebaciš nekome.....na reč....
Baš čekam da te vidim kad tako budeš branio Dulića.

Ovo je malo bezveze poređenje.
Ne odgovori mi kako ti deluje činjenica da su izbegli poligraf, al nema veze, verujem da znam odgovor, neto u smislu, ima pravo da ga odbije.
Ima pravo, u redu je.

I ti si preskočio nek odgovore, ali da - imaju pravo da ga odbiju jer nije merodavan (a može i da se zloupotrebi).
Hajde, biće još tema, videćemo da li poštuješ princip, sud nije rekao ništa, ćutite.

Eh, pa jedno je ako afera krene naknadno, a sasvim drugo je kada se forsira afera usred događaja.

Mi i dalje raspravljamo o tome što je (uglavnom) objavio Kurir, jer ja nigde nisam video da su objavili neki dokument - sa njihovim potpisom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:09 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

Pa najveći deo je uplaćen na račun instituta.


A onaj drugi koji nije najveći?
I, šta je to plaćeno tim milionom koji je navodno potrošen u Americi kad je time trebala da bude plaćena operacija koje nije bilo?

Toliko je toga što ukazuje na muljavinu da je očigledno da oni koji to ne vide zapravo ne žele da vide pa je svako dalje insistiranje besmisleno.
Valjda postoje razlozi zašto se ne želi videti očigledno.
Znaš, mi sad glumimo generale posle bitke, ali stavi se u njihov položaj,


Stavlajm se i zamišljam situaciju u kojoj boga milom da min ekako da milion evra, a onda iznenada dolazi dva ipo miliona.
Ne bih se sigurno poneo kao oni.
Ali sigurno, sto posto.
Niti bi ikoga ko bi se tako poneo smatrao valjanim čovekom, naprotiv.
milisav68 milisav68 21:47 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

hoochie coochie man

Toliko je toga što ukazuje na muljavinu da je očigledno da oni koji to ne vide zapravo ne žele da vide pa je svako dalje insistiranje besmisleno.
Valjda postoje razlozi zašto se ne želi videti očigledno.

Pa da, bolesnog deteta nije ni bilo.
Ne bih se sigurno poneo kao oni.

To ne možeš da znaš, jer nisi bio u takvoj situaciji.
Niti bi ikoga ko bi se tako poneo smatrao valjanim čovekom, naprotiv.

Pa ne bih ni ja, da je drugačija hronologija događaja, i da nije u pitanju "samo" 100.000 dolara i oko 7000 evra, što je smešno u odnosu na 2,5 miliona evra (barem po optužnici), a galama je bila "do neba".
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:58 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

To ne možeš da znaš, jer nisi bio u takvoj situaciji.


Ne bih ti odgovarao da ovoga nije bilo, jer ovo vređa.

Naravno da mogu da znam, znam da ne postoji nikakva, ali nikakva situacija koja bi me naterala da se ponašam ovako kako se ponašaju ovo dvoje.... ne znam kako da ih nazovem, ne bih da ih zovem ljudima.
Pa da, bolesnog deteta nije ni bilo.

Mani me patetike.
milisav68 milisav68 22:15 31.12.2014

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

hoochie coochie man
Ne bih ti odgovarao da ovoga nije bilo, jer ovo vređa.

Ma nije mi namera da te vređam, nego je tema takva da povlači više emocija.

Nisi ni (recimo) upravljao avionom, pa ne znaš kako je to kada otkaže motor na njemu.

Ne treba nam rasprava o emocijama.
jkt2010 jkt2010 01:44 02.01.2015

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

AlexDunja
one 2,5 milijarde koje im dajemo svake godine,

Jel to po glavi stanovnika 333 dinara ili evra godisnje ? Iliti 27 dinara ili evra mesecno? I sta tacno ocekujes da ti osiguranje obezbedi za tolke pare koje im dajes?
princi princi 03:27 02.01.2015

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

jkt2010
AlexDunja
one 2,5 milijarde koje im dajemo svake godine,

Jel to po glavi stanovnika 333 dinara ili evra godisnje ? Iliti 27 dinara ili evra mesecno? I sta tacno ocekujes da ti osiguranje obezbedi za tolke pare koje im dajes?

Dobro, pa tako radi osiguranje: svi plaćaju relativno malu premiju iz koje se onda isplaćuju štete malobrojnima.

Mnogo je veći problem efikasnosti zdravstvene službe: 200 000 zaposlenih troši 200 miliona, pretpostavljam, evra, što je 1000 evra po zaposlenom. Od njih ne znam ni da li su 120 000 zdravstveno osoblje.
jkt2010 jkt2010 09:15 02.01.2015

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

princi
jkt2010
AlexDunja
one 2,5 milijarde koje im dajemo svake godine,

Jel to po glavi stanovnika 333 dinara ili evra godisnje ? Iliti 27 dinara ili evra mesecno? I sta tacno ocekujes da ti osiguranje obezbedi za tolke pare koje im dajes?

Dobro, pa tako radi osiguranje: svi plaćaju relativno malu premiju iz koje se onda isplaćuju štete malobrojnima.

Mnogo je veći problem efikasnosti zdravstvene službe: 200 000 zaposlenih troši 200 miliona, pretpostavljam, evra, što je 1000 evra po zaposlenom. Od njih ne znam ni da li su 120 000 zdravstveno osoblje.


OK je ta teorija al za 27 dinara/evra mesecno mozes da osiguraš šoferšajbnu a ne zdravlje. Tj da budem precizan, kolko placamo osiguranje usluga je do yaya.

Budget for NHS for 2012/13 was around £110 billion.
To mu je okolo 140 milijardi evara...
To mu je okolo 2150 evra godisnje po glavi Britanca...

Tolko o apsolutnim brojevima.

Britanci imaju okolo 2800 evra average salary a Srbi oko 400 evra
Znaci, da bi u relativnom smislu zalicili na Britance, Srbi treba da odvajaju za zdravstvo 300 evra godisnje po glavi. Tj 10 x vise nego sto izdvajaju.

E, al kazi ti Srbinu da od sledeceg meseca ima da mu se skida 10 x vise na ime doprinosa za zdr.osiguranje pa sedi i citaj blogove... Nenenene! PRVO ima da imamo britansku uslugu A ONDA cemo da platimo.

Ali mozemo da kukamo i pljujemo jer svi su krivi i svi su lopovi - samo sam ja cist ko guza. Pardon, suza.
princi princi 12:13 02.01.2015

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...


Budget for NHS for 2012/13 was around £110 billion.
To mu je okolo 140 milijardi evara...
To mu je okolo 2150 evra godisnje po glavi Britanca...

Gde bre nađe NHS, posle US Navy, najveći i najkompleksniji poslovni sistem na zemlji? U Engleskoj radi oko 30 miliona ljudi, tako da samo oni uplaćuju NI iz koga se delom finansira NHS (koji je, opet, mnogo više masivan birokratski aparat pre nego efikasna zdravstvena služba).

40$ mesečno odnosno 500$ godišnje izdvajanja za zdravstvo nije previše, ali ni premalo za zemlju ekonomske snage Srbije. Te pare bi sigurno mogle mnogo efikasnije da se koriste, pogotovu kad bi se više radilo na prevenciji (tako da skupe operacije i intervencije trebaju manjem % stanovništva).

Ovo 2800 vs 400 je, naravno, lupetanje jer se porede mesečne bruto plate Engleza sa neto platama Srba (pravi odnos neto plata je 1:5). Kao što je lupetanje i samo pominjanje "prosečnih" a ne medijanskih plata.
emsiemsi emsiemsi 15:02 02.01.2015

Re: Kako spavaju, o cemu razgovaraju...

blogovatelj
pa me Helga, sa blogovatelj i Srđan Fuch, poljubiš u dupe,
moralne blogerske kreature.


Ova je neka tviterašica garantovano. Ne zna da menja imenice po padežima.
@nita, poljubiš me u ono što ti se sa nikom rimuje.

Страшно !
Какав сељак !
bgbgbg bgbgbg 21:54 30.12.2014

Namnozile se sobarice francuske

Sada je vec vise nego ocigledno da je ovaj slucaj organizovani kriminal; procitati sta se tati Ognjanovicu omaklo na ispitivanju u MUP-u (Mislite da je nase dete bas slucajno odabrano? i sl.). Dakle, roditeljski par, takav jeziv kakav jeste, zaposlen tamo gde jeste, i odgovarajuci igraci u odgovarajucim ministarstvima, how convenient!
Uplaceno 2,6 mil. evra na poznate racune u Komercijalnoj. Mimo njih, pitaj boga jos koliko (ima i 'na ruke', i svasta jos...)
Dete boravilo u Americi besplatno, potvrdjena informacija (vrlo moguce i roditelji).
Bolnica navodno kostala 1.1 mil., a da operacije nije ni bilo. Niko racun video, samo neki faksimil, krajnje sumnjiv izgledom i sadrzajem. Platio tata Ognjanovic, ne drzava sa namenskog racuna.
Troskovi sahrane, koliko se moglo procitati, enormnih 35,000 evra.
Aparate Institutu Majka i dete kupovao tata, o naduvanim fakturama vec sve poznato.
Grand finale - nekih sakrivenih/neprijavljenih 118, 000 dolara.
Cenim da je to nesto za skretanje paznje, neki peanuts, ostaci su daleko veci.
Tu su nekakve Sanje i Kuriri potpuno periferni, za sve mislece.
Zao mi je pokojnog deteta, zao mi je nacinjene stete (opet ce ici samo i iskljucivo na racun bolesne dece), a roditelja, posle svega sto se culo, videlo i procitalo, ni najmanje.
Zaprepascuju me sobarice francuske sa bloga.
---
Sto se morala tice i sta je bilo normalno da Ognjanovici urade po smrti deteta pisah tada i zao mi je sto to ne mogu sad da pronadjem (ne secam se ciji je bio blog).
tyson tyson 01:12 31.12.2014

Re: Namnozile se sobarice francuske

Sada je vec vise nego ocigledno da je ovaj slucaj organizovani kriminal

Voleo bih da mogu da delim tvoju apsolutnu ubeđenost.


libkonz libkonz 22:42 30.12.2014

Jadno

Jeremija, jadan ti je ovaj tekst sa porukom "jesam li vam rekao".
Teško je znati kako se osećaju ljudi koji su izgubili jedino dete posle duge borbe. Kurir ih je počeo napadati već nekoliko dana nakon smrti deteta.
Ovim stvarima neka se bavi pravosuđe, a vi se ponašate kao lešinari.
Re, svaka čast za komentare.
qqriq qqriq 23:08 30.12.2014

Re: Jadno


Ovim stvarima neka se bavi pravosuđe, a vi se ponašate kao lešinari.


ma monstrumi!

edit: mislimo samo o parama, sram nas bilo, fuj, dok roditelji o parama ćute.
potpuno dostojanstveno.





Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:29 30.12.2014

Re: Jadno

libkonz
Jeremija, jadan ti je ovaj tekst sa porukom "jesam li vam rekao".
Teško je znati kako se osećaju ljudi koji su izgubili jedino dete posle duge borbe. Kurir ih je počeo napadati već nekoliko dana nakon smrti deteta.
Ovim stvarima neka se bavi pravosuđe, a vi se ponašate kao lešinari.
Re, svaka čast za komentare.

Ne znam, libkonz, koga u ovom žalosnom slučaju treba nazvati lešinarom: One koji su se okoristili novcem prikupljenim za lečenje na smrt bolesnog deteta, tebe i slične koji ih uporno branite pozivajući se na emocije i empatiju ili mene i druge koji razmišljaju racionalno, razlikuju i odvajaju emocije od očevidnog lopovluka.

Uzgred, kalamljeni su mi ovde na blogu razni epiteti od homofoba do patriJote, ali evo, ostaće zabeleženo, ti si prvi koji me je nazvao lešinarom.
petronijevic001 petronijevic001 23:29 30.12.2014

Re: Jadno

Новац прикупљен за лечење је након смрти девојчице ушао у заоставштину мал.Тијане.Пок.Тијану наслеђују законски наследници, а то су њени родитељи.
Шта ће они чинити са новцем, то је њихова приватна ствар, могу нешто дати у хуманитарне сврхе а могу га потрошити за путовања и провод. У то нико не треба да улази, као што се нико не бави тиме како ће други људи потрошити новац који су наследили.

Ту нема никакве злоупотребе, јер свако може да употребљава свој новац како жели.

Људи који су поклонили новац могу парничном тужбом тражити од родитеља пок.Тијане да им врате поклоњену суму, по основу стицања без основа, јер је новац дат по основу који је касније отпао.Друга лица немају никаква права на тај новац, а законски наследници нису дужни да полажу било какве рачуне било коме о трошењу свог новца.

Невиђени је безобразлук да се таблоиди и тзв."јавност" мешају у овакве ствари.
qqriq qqriq 23:35 30.12.2014

Re: Jadno

Lešinari, monstrumi... ima li još?


au, koliko nerazumevanja!
eno gore edit, pisan istovremeno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:35 30.12.2014

Re: Jadno

petronijevic001
Новац прикупљен за лечење је након смрти девојчице ушао у заоставштину мал.Тијане.Пок.Тијану наслеђују законски наследници, а то су њени родитељи.
Шта ће они чинити са новцем, то је њихова приватна ствар, могу нешто дати у хуманитарне сврхе а могу га потрошити за путовања и провод. У то нико не треба да улази, као што се нико не бави тиме како ће други људи потрошити новац који су наследили.
Ту нема никакве злоупотребе, јер свако може да употребљава свој новац како жели.

Policija i Više javno tužilaštvo ne deli tvoje mišljenje, a verujem da tamo ima i pravnika. Videćemo šta će reći sud, ako do suđenja dođe. Moguće da nije prekršen ni jedan paragraf, ali šta je sa moralom i empatijom za drugu na smrt bolesnu decu?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:39 30.12.2014

Re: Jadno

qqriq
Lešinari, monstrumi... ima li još?


au, koliko nerazumevanja!
eno gore edit, pisan istovremeno.


Obrisao svoj komentar na prvu loptu, kao što vidiš.
qqriq qqriq 23:44 30.12.2014

Re: Jadno

bgbgbg bgbgbg 23:50 30.12.2014

Re: Jadno

Невиђени је безобразлук да се таблоиди и тзв."јавност" мешају у овакве ствари.


A nije bezobrazluk kad tabloidi i tzv. 'javnost' pripomazu u skupljanju novca?

Kakva smehotresna olimpijada od komentara i 'argumenata', onako, za nevericu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana