Društvo| Ljudska prava| Život

Advokati, pa prosvetari... ko je sledeći?

Vojislav Stojković RSS / 21.12.2014. u 15:54

Advokati u Srbiji su već nekoliko meseci u generalnom štrajku. Isto toliko srpsko pravosuđe je u blokadi. Svi sudski i parnični postupci  su obustavljeni i odlažu se do unedogled. Dakle, treći stub demokratske vlasti – sudska vlast,  uopšte ne funkcioniše. Ostala dva stuba, zakonodavna, a pogotovo izvršna vlast, ponašaju se kao da se ništa ne događa i kao da je baš sve u državi u najboljem redu. Istovremeno, demokratska javnost,  odnosno građani, ćute kao zaliveni. Čudno je to da oni ćute, a kuća im se nakrivila i samo što se ne sruši. Moguće je da bi ponešto i rekli, ali kako kada nemaju gde?  Oni koji imaju vlast učinili su sve da i poslednji odušak za drugačije mišljenje i kritiku  u srpskim medijima čvrsto zabetoniraju.

Ne štrajkuju samo advokati*, već šest nedela šrtajkuju i prosvetari**, dakle učitelji, nastavnici i profesori. Štrajkuju u skladu sa zakonom i obezbeđuju minimum rada – umesto da drže časove u trajanju od 45 minuta, skratili su ih na 30 minuta. Tek za taj štrajk nikoga nije briga, pa baš zato pregovori sa vladom skoro da se nisu pomerili sa početne tačke. Doduše, oglasio se zaštitnik građana Saša Janković i, kao proročica Pitija sa Apolovog hrama u Delfima, poručuje da su zahtevi prosvetnih radnika opravdani, ali da borba za njihovo ostvarivanje ne sme da nanese štetu učenicima.

Kad Poverenik za zaštitu građana može biti Pitija, zašto moja malenkost ne bi, u ovom slučaju, bila Solomon. Dakle, evo solomonskog rešenja kako da prosvetni radnici štrajkuju za svoja prava, a da pri tom ne prekrše ni jedan zakon i, što je daleko važnije, bar de facto ne oštete svoje učenike:

1.    Sa skraćenim časovima odmah treba prestati  i  časove , kao i sve druge oblike nastave,  držati u regularnom vremenu.

2.    Ocenjivanje učenika i vrednovanje njihovih edukativnih rezultata, putem svih oblika evaluacije, također treba vršiti redovno.

3.    Međutim, na kraju polugodišta i na kraju školske godine, kada se zaključuju ocene na razrednim i nastavničkom veću dovoljno je da više od polovine nastavnika štrajkuje i ne prisustvuje sednicama -  učenici će ostati neocenjeni.

Drugim rečima, učenici će tokom polugodišta i školske godine, u skladu sa svojim naporima, steći znanje, ali će ostati bez ocena u đačkim knjižicama i svedočanstvima. Na taj način biće blokiran čitav školski sistem, a učenici neće biti oštećeni de facto, već samo de yure, sve dok vlast ne ispuni opravdane zahteve njihovih učitelja, nastavnika i profesora.

Naravno, postavlja se i pitanje ko bi mogao sledeći započeti generalni štrajk?

To sigurno neće biti radnici, pogotovo ne industrijski. Njih u Srbiji gotovo da i nema. Prošlo je vreme socijalističkog samoupravljanja. U Srbiji danas mogu štrajkovati, sa kakvom-takvom nadom u uspeh, samo oni koji državu mogu na najdirektiji način ucenjivati.  

Nešto mi se javlja, da bi to mogli biti zdravstveni radnici. Doduše, nije da  oni nisu nešto oko štrajka pokušavali, ali koliko znam rečeno im je da u Srbiji  ima toliko nezaposlenih lekara, pa ako ovi zaposleni žele da štrajkuju, samo neka izvole.

Moguće da će i u najortodoksnijim  delovima državnog sistema, kao što su policija i vojska, proraditi svest da se od mrvica sa partokratske i tajkunske trpeze ne može preživeti. Kada do toga dođe, a sva je prilika da hoće,  bilo  bi razumno da svoja sredstva za rad tokom štrajkova i protesta ne potežu, već da ih ostave u soškama u svojim policijskim stanicama i kasarnama.

Nisam siguran šta na štrajkove  može pokrenuti preduzetnike i vlasnike malih preduzeća i kako da oni privole vlast da im omogući poštenije uslove i bolji ambijent za poslovanje. Ali verovatno da ni takav generalni štrajk nije isključen.

Verujem da će se i trećepozivci, dakle svi oni penzioneri, kojima je aktuelna vlast zavukla ruke u džepove, priključiti generalnom štrajku. Oni, doduše, ničim ne mogu da ucenjuju, sem da zaprete vlasti da će što duže da žive i da, u skaldu sa tom pretnjom, o svom zdravlju povedu što više računa.

Naravno, ne treba zaboraviti ni knjigovesce, a ni vunovlakače.

 

.......

* Koristim se prilikom da podržim, pozdravim i zaželim ugodno nedeljno veče blogokolegama niccolu, ecce-florianu i ostalima iz advokatske branše.

** Naravno,  podržavam, pozdravljam i želim ugodno nedeljno veče i svim  blogokolegema učiteljima, nastavnicima, profesorima i tetkicama.

 

 

Tagovi



Komentari (202)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gavrilo1 gavrilo1 16:03 21.12.2014

Blogeri?

Idem sad da citam
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:53 21.12.2014

Re: Blogeri?

Vidim gavilo, ti ne štrajkuješ - prvi si se javio.
mili92 mili92 16:12 21.12.2014

Режијски штрајк!

Сложи се васколико грађанство да не измирује редовне мјесечне намете док се не...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:55 21.12.2014

Re: Режијски штрајк!

... isključi struja, telefon, a posebno internet i TV kablovski servisi.
nurudin nurudin 16:33 21.12.2014

...

a učenici neće biti oštećeni de facto, već samo de yure, sve dok vlast ne ispuni opravdane zahteve njihovih učitelja, nastavnika i profesora.


И ученици, и настваници, и читаво друштво је много више оштећено оваквим бахатим односом власти према образовању (годинама уназад).

На крају, седнице могу да се закажу у сред распуста, и очас да се усвоји успех, односно да већа закључе оцене.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:52 21.12.2014

Re: ...

nurudin
На крају, седнице могу да се закажу у сред распуста, и очас да се усвоји успех, односно да већа закључе оцене.

Naravno da mogu, čim vam se ispune zahtevi.
iqiqiq iqiqiq 21:15 21.12.2014

Re: ...

podržavam štrajk prosvetnih radnika jer to zamaglivanje očiju da nema para je bezobrazluk

Srbija će u narednoj godini samo na kamate na kredite morati da plati 140 milijardi dinara ili oko 3,5 odsto druto domaćeg proizvoda (BDP), što je jednako ukupnom izdvajanju za osnovno, srednje i visoko obrazovanje,

mada donekle su krivi i profesori koji su školovali ovakve đake koji kada porastu ne umeju da raspolažu državnim novcem

a štrajk je pitanje odbrane minimuma dostojanstva nastavnog kadra, moraju da pokažu da se ne slažu sa tim da ih tretiraju kao socijalne slučajeve ( a znamo kako naša država tretira socijalne slučajeve)

zilikaka zilikaka 22:30 21.12.2014

Re: ...

podržavam štrajk prosvetnih radnika jer to zamaglivanje očiju da nema para je bezobrazluk



Povodom ovoga, izvinjavam se unapred ako objavljujem bajatu vest, al pošto nisam na fejsu, ovo sam dobila indirektno odande, a nije da nije zanimljivo.

DA LI ZNATE DA LI JE BILO KOJI CASOPIS (MNOGIMA JE PONUDJEN)
OBJAVIO OVO PISMO NASEG ČOVEKA KOJI ŽIVI U AMERICI?

Postovana gospodjo urednice,
Zivim u Americi. u Njujorku. Dugo godina sam bio funkcioner Ujedinjenih Nacija. Sada sam penzioner. Pazljivo i redovno pratim zbivanja u nasoj zemlji Srbiji uglavnom preko Interneta (dnevna stampa, nedeljnici, RTS ...). Svakog leta provedemo po mesec do dva dana u Srbiji.
Ovdasnja srpska dijaspora je upoznata sa teskom finansijsko-ekonomskom situacijom Srbije i merama koje sadasnja vlada preduzima ili ima nameru da preduzme zarad ustede budzetskih rashoda - smanjenje penzija, plata i sl.
Ovih dana je bilo zasedanje Generalne skupstine Ujedinjenih nacija. U nasoj dijaspori se zna da je delegaciju Republike Srbije predvodio Predsednik Tomislav Nikolic kao i da je delegacija gospodina Nikolica odsela u Hotelu Star Wood na Lexington Aveniji. U tom hotelu je otselo 50, i slovima pedeset, clanova delegacije ukljucujuci Predsednika i njegovu suprugu Dragicu. Bilo je sedam clanova bezbednosti. Dvokrevetna soba u hotelu Star Wood kosta 600 do 800 Dolara na noc. Gospodja Dragica Nikolic je navodno dosla na konferenciju o autistickoj deci. Ona je predsednik tog zastitnog udruzenja u Srbiji. Sa njom je bila i njihova snaja koja je blagajnik tog udruzenja. Usput su isle i u kupovinu i to bas u radnju Victoria Secrets gde se prodaje ekskluzivni zenstveni donji ves. Apartrman hotela Star Wood u kojem je otsela porodica Nikolic kosta bar par hiljada dolara na noc.
Istovremeno je drugi deo delegacije na celu sa gospodinom Ivicom Dacicem, Ministrom spoljnih poslova, otseo u hotelu Kimberli (50. ulica i Medison avenija). Njih je bilo, kazu, 20, i slovima dvadeset.
Radi opsluzivanja sedamdesetoclane delegacije Republike Srbije angazovani su ne samo Stalna misija pri UN (sto je prirodno) vec i Generalni konzulat u Njujorku, Ambasada RS u Vasingtonu, generalni konzulati iz Cikaga i Kanade. Trebalo je obezbediti automobile, vozace, prevodioce, pratioce u setnji i kupovini, placanje racuna u restornima itd., itd.
Pre neki dan je istim povodom (Gen. skupstna UN) u Njujorku boravio Ministar spoljnih poslova Ruske Federacije, gospodin Sergerj Lavrov. Sa njim je doslo jos sedam saradnika (provereno u Stalnoj misiji Ruske Federacije pri UN). Jedan iz obezbedjenja, zamenik njegovog sefa kabineta, predstavnik za stampu i nekolicina strucnjaka - Ukrajina, Sirija i sl.
Pitanje: Koliko je stotina i stotina hiljada Evra kostala ekskurzija sedamdesetoclane delegacije siromasne Republike Srbije u Njujork i koliko je tu penzija, plata ili doprinosa zrtvama nedavnih poplava otislo. Da li ti vasi/nasi lideri imaju obraza. Znaju li da STANU ?
Sa postovanjem
Dusan Dragic
111 Harvard Drive
Hartsdale, NY 120530
U.S.A
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:41 21.12.2014

Re: ...

Sve se to, i mnogo čega drugog, moglo i očekivati, dugo su bili u opoziciji, pa sada kada su došli na vlast, hoće da naplate.
qqriq qqriq 22:57 21.12.2014

Re: ...

zilikaka
podržavam štrajk prosvetnih radnika jer to zamaglivanje očiju da nema para je bezobrazluk



Povodom ovoga, izvinjavam se unapred ako objavljujem bajatu vest, al pošto nisam na fejsu, ovo sam dobila indirektno odande, a nije da nije zanimljivo.

DA LI ZNATE DA LI JE BILO KOJI CASOPIS (MNOGIMA JE PONUDJEN)
OBJAVIO OVO PISMO NASEG ČOVEKA KOJI ŽIVI U AMERICI?

Postovana gospodjo urednice,
Zivim u Americi. u Njujorku. Dugo godina sam bio funkcioner Ujedinjenih Nacija. Sada sam penzioner. Pazljivo i redovno pratim zbivanja u nasoj zemlji Srbiji uglavnom preko Interneta (dnevna stampa, nedeljnici, RTS ...). Svakog leta provedemo po mesec do dva dana u Srbiji.
Ovdasnja srpska dijaspora je upoznata sa teskom finansijsko-ekonomskom situacijom Srbije i merama koje sadasnja vlada preduzima ili ima nameru da preduzme zarad ustede budzetskih rashoda - smanjenje penzija, plata i sl.
Ovih dana je bilo zasedanje Generalne skupstine Ujedinjenih nacija. U nasoj dijaspori se zna da je delegaciju Republike Srbije predvodio Predsednik Tomislav Nikolic kao i da je delegacija gospodina Nikolica odsela u Hotelu Star Wood na Lexington Aveniji. U tom hotelu je otselo 50, i slovima pedeset, clanova delegacije ukljucujuci Predsednika i njegovu suprugu Dragicu. Bilo je sedam clanova bezbednosti. Dvokrevetna soba u hotelu Star Wood kosta 600 do 800 Dolara na noc. Gospodja Dragica Nikolic je navodno dosla na konferenciju o autistickoj deci. Ona je predsednik tog zastitnog udruzenja u Srbiji. Sa njom je bila i njihova snaja koja je blagajnik tog udruzenja. Usput su isle i u kupovinu i to bas u radnju Victoria Secrets gde se prodaje ekskluzivni zenstveni donji ves. Apartrman hotela Star Wood u kojem je otsela porodica Nikolic kosta bar par hiljada dolara na noc.
Istovremeno je drugi deo delegacije na celu sa gospodinom Ivicom Dacicem, Ministrom spoljnih poslova, otseo u hotelu Kimberli (50. ulica i Medison avenija). Njih je bilo, kazu, 20, i slovima dvadeset.
Radi opsluzivanja sedamdesetoclane delegacije Republike Srbije angazovani su ne samo Stalna misija pri UN (sto je prirodno) vec i Generalni konzulat u Njujorku, Ambasada RS u Vasingtonu, generalni konzulati iz Cikaga i Kanade. Trebalo je obezbediti automobile, vozace, prevodioce, pratioce u setnji i kupovini, placanje racuna u restornima itd., itd.
Pre neki dan je istim povodom (Gen. skupstna UN) u Njujorku boravio Ministar spoljnih poslova Ruske Federacije, gospodin Sergerj Lavrov. Sa njim je doslo jos sedam saradnika (provereno u Stalnoj misiji Ruske Federacije pri UN). Jedan iz obezbedjenja, zamenik njegovog sefa kabineta, predstavnik za stampu i nekolicina strucnjaka - Ukrajina, Sirija i sl.
Pitanje: Koliko je stotina i stotina hiljada Evra kostala ekskurzija sedamdesetoclane delegacije siromasne Republike Srbije u Njujork i koliko je tu penzija, plata ili doprinosa zrtvama nedavnih poplava otislo. Da li ti vasi/nasi lideri imaju obraza. Znaju li da STANU ?
Sa postovanjem
Dusan Dragic
111 Harvard Drive
Hartsdale, NY 120530
U.S.A


SKOTOVI. Super da si pustila, mada se dosta zna o tome. SKOTOVI.
mirelarado mirelarado 22:58 21.12.2014

Re: ...

Vojislav Stojković
Sve se to, i mnogo čega drugog, moglo i očekivati, dugo su bili u opoziciji, pa sada kada su došli na vlast, hoće da naplate.


Да, и то баш онако алаво, незасито, гологузански...
qqriq qqriq 22:59 21.12.2014

Re: ...

Да, и то баш онако алаво, незасито, гологузански..


tim rečima, da.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 21.12.2014

Re: ...

гологузански...


Pa i ako su bili gologuzanski više nisu
Usput su isle i u kupovinu i to bas u radnju Victoria Secrets gde se prodaje ekskluzivni zenstveni donji ves.
mirelarado mirelarado 23:10 21.12.2014

Re: ...

hoochie coochie man
гологузански...


Pa i ako su bili gologuzanski više nisu
Usput su isle i u kupovinu i to bas u radnju Victoria Secrets gde se prodaje ekskluzivni zenstveni donji ves.


Нису, али су задржаки гологузански менталитет, што се види и по тој незаситости, грабљењу луксузне робе, спавању у најскупљим апартманима, итд...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:13 21.12.2014

Re: ...

Нису, али су задржаки гологузански менталитет, што се види и по тој незаситости, грабљењу луксузне робе, спавању у најскупљим апартманима, итд...


Ma naravno, i nije to ništa što treba da iznenadi kad su u pitanju Dragica i snajka joj, znalo se i pre ovoga i pre izbora da je to taj mentalitet.
Ali Srbija ga izabrala, to je tragično.
zilikaka zilikaka 23:15 21.12.2014

Re: ...

Kolege, ako primetite da me narednih dana nema ovde, da znate da sam pušač. Značiće mi svaka paklica.
Ja kolege advokate ne smem da apelujem direktno, al ako se to ne bude protivili njihovim uverenjima, valjali bi mi, još kako.
mirelarado mirelarado 23:15 21.12.2014

Re: ...

Ali Srbija ga izabrala, to je tragično.


Јесте. Страва и ужас. Дно.
arianna arianna 23:18 21.12.2014

Re: ...

da je to taj mentalitet


Mentalitet je po svemu sudeći isti kao i kod Nušićeve "Gospodje ministarke". Ništa se ne menja zadnjih stotinak godina.

mirelarado mirelarado 23:20 21.12.2014

Re: ...

Mentalitet je po svemu sudeći isti kao i kod Nušićeve "Gospodje ministarke". Ništa se ne menja zadnjih stotinak godina.


Да, поимање власти и даље је овде такво: докопати се госпа Натиног фијакера...
freehand freehand 23:23 21.12.2014

Re: ...

mirelarado
Ali Srbija ga izabrala, to je tragično.


Јесте. Страва и ужас. Дно.

Hm...


Mada, možda je sve plaćeno iz sredstava fondacije "Dragica Nikolić"?
Ko zna?
mirelarado mirelarado 23:30 21.12.2014

Re: ...

Mada, možda je sve plaćeno iz sredstava fondacije "Dragica Nikolić"?
Ko zna?


Може бити. Као што може бити и да она за ту фондацију одваја од уста, је ли.
freehand freehand 23:32 21.12.2014

Re: ...

mirelarado
Mada, možda je sve plaćeno iz sredstava fondacije "Dragica Nikolić"?
Ko zna?


Може бити. Као што може бити и да она за ту фондацију одваја од уста, је ли.

Vikontesa? Naravno da odvaja, tu sumnje nema.

P.S.

" За укупно 186 пакетића у НБС су издвојили 1.651.680 динара. "
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:34 21.12.2014

Re: ...

mirelarado
Mentalitet je po svemu sudeći isti kao i kod Nušićeve "Gospodje ministarke". Ništa se ne menja zadnjih stotinak godina.


Да, поимање власти и даље је овде такво: докопати се госпа Натиног фијакера...


Možda i gore.

Tamo je samo Živka bila tog gologuzanskog mentaliteta, a Sima je zbog toga vlast izgubio.
Ovde su svi Živke, i zbog toga se ne samo ne gubi vlast, nego još i raste rejting.
arianna arianna 23:47 21.12.2014

Re: ...

Možda i gore.

Tamo je samo Živka bila tog gologuzanskog mentaliteta, a Sima je zbog toga vlast izgubio.
Ovde su svi Živke, i zbog toga se ne samo ne gubi vlast, nego još i raste rejting.


Pričali nekad da je Nušić za vreme kada je bio konzul, skoro svaku svoju poruku i depešu, počinjao i završavao sa "zulumi"

Prava je šteta što danas nemamo pisce poput Branislava Nušića, kvalitetan sadržaj za priču, svakako nam ne manjka.


qqriq qqriq 00:14 22.12.2014

Re: ...

zilikaka
23:15 21.12.2014 / *novo
Re: ...
Kolege, ako primetite da me narednih dana nema ovde, da znate da sam pušač. Značiće mi svaka paklica.


deal



st.jepan st.jepan 05:32 22.12.2014

Re: ...

" За укупно 186 пакетића у НБС су издвојили 1.651.680 динара. "

Mda, 80 evrića po paketiću...
Pa dobro, jeste malko bahato, ali pošteno bi bilo reči da se ne bahate baš svi.
Evo Vulin je nekoj (teško bolesnoj) deci podelio paketiće od najviše 2 evra.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:09 22.12.2014

Re: ...

st.jepan
" За укупно 186 пакетића у НБС су издвојили 1.651.680 динара. "Mda, 80 evrića po paketiću... Pa dobro, jeste malko bahato, ali pošteno bi bilo reči da se ne bahate baš svi. Evo Vulin je nekoj (teško bolesnoj) deci podelio paketiće od najviše 2 evra.

Vaistinu se ne bahate svi!
reanimator reanimator 08:24 22.12.2014

Re: ...

Evo Vulin je nekoj (teško bolesnoj) deci podelio paketiće od najviše 2 evra.

Malo manje od evra, da budemo precizniji 120 dindži po paketiću.
st.jepan st.jepan 11:42 22.12.2014

Re: ...

reanimator
Evo Vulin je nekoj (teško bolesnoj) deci podelio paketiće od najviše 2 evra.

Malo manje od evra, da budemo precizniji 120 dindži po paketiću.

OK, ali to je cena kad kupuješ na malo, u radnji, a meni se javlja da je Vulin to kupio u veleprodaji ("mala nabavka" bez tendera). Cena je dakle verovatno bila znatno ponositija.
ivana23 ivana23 12:16 22.12.2014

Re: ...

Ovo je 'Vulinov' paketic:




Bobana48 @Bobana48
1 grejp,1 sokić, 1 mala čokoladica "Najlepše želje", 1 pakovanje kikirikija, 6-7 vanilica i 2 balona. Mene je sramota!!!
Jukie Jukie 15:16 22.12.2014

Re: ...

a) pitanje je da li teško bolesna deca uopšte smeju da jedu kikiriki (alergije?) i vanilice (šećer?)
b) balon je valjda ukras a ne deo poklona
c) ne znam šta treba stavljati u paketiće, to bi neko ko se razume trebalo da mi objasni. U moje vreme su "jestivi paketići" imali veću i manju čokoladu, dva različita keksa, smoki i dve različite vrste bombona. Nije bilo soka, a bombone su bile one za koje je u međuvremenu utvrđeno da izazivaju hiperaktivnost. Ako su paketići sa igračkama, onda tu valjda spada jedna društvena igra sa tablom, neke lego kockice, akciona figura/lutka i neka mala džidžabidža (i bojanka i slikovnica na nivou koji si prerastao 2-3 godine ranije).
Unfuckable Unfuckable 15:33 22.12.2014

Re: ...

6-7 vanilica

i to mora da je onako iz rinfuza pipkao onim svojim prstićima, bljak.

b) balon je valjda ukras a ne deo poklona


stativa, bato: balon je izum našeg vrlog gugl translejtor - prestolonaslednika čije je srednje ime Stipsonen (finac, čovek) - balon služi da paketić izgleda veći, samo što je Stipsonen malo jači igrač pa je paketiče pakovao u neprovidan papir
reanimator reanimator 15:37 22.12.2014

Re: ...

i to mora da je onako iz rinfuza pipkao onim svojim prstićima, bljak.

Definiši rinfuz
Unfuckable Unfuckable 15:38 22.12.2014

Re: ...

to je ono po čemu trči miš
hajkula1 hajkula1 16:20 22.12.2014

Re: ...

hoochie coochie man
Нису, али су задржаки гологузански менталитет, што се види и по тој незаситости, грабљењу луксузне робе, спавању у најскупљим апартманима, итд...


Ma naravno, i nije to ništa što treba da iznenadi kad su u pitanju Dragica i snajka joj, znalo se i pre ovoga i pre izbora da je to taj mentalitet.
Ali Srbija ga izabrala, to je tragično.



Još tragičnije, što Srbija ćuti.
hajkula1 hajkula1 16:55 22.12.2014

Re: ...

mirelarado
Vojislav Stojković
Sve se to, i mnogo čega drugog, moglo i očekivati, dugo su bili u opoziciji, pa sada kada su došli na vlast, hoće da naplate.


Да, и то баш онако алаво, незасито, гологузански...





qqriq qqriq 19:23 22.12.2014

Re: ...

ivana23
Ovo je 'Vulinov' paketic:




Bobana48 @Bobana48
1 grejp,1 sokić, 1 mala čokoladica "Najlepše želje", 1 pakovanje kikirikija, 6-7 vanilica i 2 balona. Mene je sramota!!!


Nego šta nego SRAMOTA!
Черевићан Черевићан 16:36 21.12.2014

ерандо дисцимус

....već šest nedela šrtajkuju i prosvetari, dakle učitelji, nastavnici i profesori.


које школе (трице и кучине)
што узалуд време дангубити
убесциљност усмерте се млади
а ко успе, бизмисмен ће бити

(упс)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:51 21.12.2014

Re: ерандо дисцимус

Kad sam ja bio đak, nije se pominjao kriminal, a ni bizmismeni, već se pevalo:

"...čaše, flaše, to su škole naše,
a rakija naša gimnazija..."
dexter92 dexter92 18:00 21.12.2014

Ko je sledeci?

Mozda botovi?
To bi moglo da zakopa :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:01 21.12.2014

Re: Ko je sledeci?

Da, to bi bio pičvajz. Kada bi svi botovi u vladajućoj stranci, a ne samo oni na društvenim mrežama, počeli generalni štrajk, vanredni parlamentarni izbori bi bili raspisani do kraja godine.

Sklon sam da verujem da aktuelnu vlast neće srušiti opozicija, a ni nezadovoljni građani, već upravo nemušti stranački botovi, koji od svog lidera očekuju da im pruži više položaja i sinekura nego što ova osiromašena i obogaljena država može da podnese.
zilikaka zilikaka 18:15 21.12.2014

Kao nedeljom

* Koristim se prilikom da podržim, pozdravim i zaželim ugodno nedeljno veče blogokolegama niccolu, ecce-florianu i ostalima iz advokatske branše

Dozvoli da se pridružim pozdravu i obogatim ga muzičkom čestitkom.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:02 21.12.2014

Re: Kao nedeljom

Dozvoljavam, naravno.
niccolo niccolo 20:09 21.12.2014

Re: Kao nedeljom

Koristim se prilikom da podržim, pozdravim i zaželim ugodno nedeljno veče blogokolegama niccolu, ecce-florianu i ostalima iz advokatske branše

Hvala, hvala.
qqriq qqriq 20:15 21.12.2014

Re: Kao nedeljom

Hvala, hvala.


u redu je to, nego daj neki info plus!
mislim, koliko se ja razumem u šoškića premudrog, štrajkovaćate vi još jako dugo

niccolo niccolo 20:16 21.12.2014

Re: Kao nedeljom

štrajkovaćate vi još jako dugo

Do pobede!
qqriq qqriq 20:38 21.12.2014

Re: Kao nedeljom

Do pobede!


U to ime

Jer, ako vi izdržite, ima šanse da olabavi ovaj čvrst zagrljaj!





vladimir petrovic vladimir petrovic 15:41 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

... štrajkovaćate vi još jako dugo

Niccolo
... Do pobede!

Ovo je bez veze, kako ti, Niccolo, umeš ponekad da kažeš kad ti se nešto ne sviđa.

OK, možda si se ti samo šalio, ali se baš pitam šta podrazumevaš pod tim "do pobede"?

Između redova, to znači i da druga strana treba da bude - poražena. Drugim rečima, želite poraz države.

(Ostavimo po strani, za sada, da takva intencija nije u redu per se, te podseća na jedan grafiti koji se, kažu, nedavno pojavio u Beogradu: Smrt državi! Da li ga je, možda, inicirao neki advokatski pripravnik, ili je bio proizvod nekog suludog huligana?)

Znam, neko će reći da se porazom države ne bi istinski tražio poraz države, već poraz ove sadašnje vlasti, koja ne ume da vlada: drugim rečima, ne sme ništa da menja, sve treba da ostane kao što je bilo????!!!

To ne valja.

Ja lično nisam od onih ljudi koje krasi osobina prekomerne empatije; nije mi žao onih penzionera koji kukumavče kako su im male penzije, jer polazim od toga da svako ima penziju koju zaslužuje. A nemam empatije ni prema advokatima, kao "ugroženom" segmentu ovog društva,koji traži da se ništa ne menja, kako to ne bi bilo, ne daj Bože, po njihovim guzicama. (Pritom, kao iskren čovek, priznajem da nisam baš previše u toku šta advokati hoće, ali sam prilično ubeđen da to što Ministarstvo pravde radi jeste na liniji evropskih vrednosti, a ne na liniji zimbabveanskog ili nekog sličnog pravosuđa).

Eto. Kao što sam priznao, nemam empatija prema sirotim penzionerima sa malim penzijama, tako nemam ni prema sirotim advokatima.

A voleo bih da neko otresito objasni da su opravdani razlozi zbog kojih advokati bacaju klipove pod točkove vozila ove Vlade, te da to nije samo iz sitnih ličnih razloga, već iz razloga opstanka i daljeg razvoja ove naše Srbijice.

I još nešto: Onaj ko kaže ovo
... Do pobede!

mora da zna da postoje i Pirove pobede, he, he, he...



Da, nekada pobeda može da uništi pobednika.
freehand freehand 16:05 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

vladimir petrovic
... štrajkovaćate vi još jako dugo

Niccolo
... Do pobede!

Ovo je bez veze, kako ti, Niccolo, umeš ponekad da kažeš kad ti se nešto ne sviđa.

OK, možda si se ti samo šalio, ali se baš pitam šta podrazumevaš pod tim "do pobede"?

Između redova, to znači i da druga strana treba da bude - poražena. Drugim rečima, želite poraz države.

(Ostavimo po strani, za sada, da takva intencija nije u redu per se, te podseća na jedan grafiti koji se, kažu, nedavno pojavio u Beogradu: Smrt državi! Da li ga je, možda, inicirao neki advokatski pripravnik, ili je bio proizvod nekog suludog huligana?)

Znam, neko će reći da se porazom države ne bi istinski tražio poraz države, već poraz ove sadašnje vlasti, koja ne ume da vlada: drugim rečima, ne sme ništa da menja, sve treba da ostane kao što je bilo????!!!

To ne valja.

Ja lično nisam od onih ljudi koje krasi osobina prekomerne empatije; nije mi žao onih penzionera koji kukumavče kako su im male penzije, jer polazim od toga da svako ima penziju koju zaslužuje. A nemam empatije ni prema advokatima, kao "ugroženom" segmentu ovog društva,koji traži da se ništa ne menja, kako to ne bi bilo, ne daj Bože, po njihovim guzicama. (Pritom, kao iskren čovek, priznajem da nisam baš previše u toku šta advokati hoće, ali sam prilično ubeđen da to što Ministarstvo pravde radi jeste na liniji evropskih vrednosti, a ne na liniji zimbabveanskog ili nekog sličnog pravosuđa).

Eto. Kao što sam priznao, nemam empatija prema sirotim penzionerima sa malim penzijama, tako nemam ni prema sirotim advokatima.

A voleo bih da neko otresito objasni da su opravdani razlozi zbog kojih advokati stavljaju grede u točkove vozila ove vlade, te da to nije samo iz sitnih ličnih razloga, već iz razloga opstanka i daljeg razvoja ove naše Srbijice.

I još nešto: Onaj ko kaže ovo
... Do pobede!

mora da zna da postoje i Pirove pobede, he, he, he...



Da, nekada pobeda može da uništi pobednika.

Ti se ne potpisuješ sa Dr samo iz čiste skromnosti ili si na tajnom zadataku pa ponekad ne izdržiš?
ivana23 ivana23 16:27 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

vladimir petrovic
...ali sam prilično ubeđen da to što Ministarstvo pravde radi jeste na liniji evropskih vrednosti...


Evropske vrednosti!? Definisi sta su to evropske vrednosti?
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:55 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

Ivana23
...Definisi sta su to evropske vrednosti?

Ono što propisuje Evropska unija, odnosno kako praktikuju njene članice.

As simple as that.

Da li je to najispravnije na svetu ili nije, ja ne znam, ali znam da je Srbiji stalo da postane članica EU, te da, makar i step-by-step, mora nastojati da sledi vrednosti koji određuje EU, u kojoj ima - gle čuda! - i visoko civilizovanih zemalja, sa vladavinom prava na delu.

Ovo pominjanje potrebe da pripadamo EU me tera da kažem i ovo: došlo je vreme da je najgore ne pripadati - nikome. Umrlo je staro - mislim ono o nekakvoj nesvrstanosti na svetskoj razini!

Neko će reći da je ovaka prilaz prilično relativan i generalizovan, te da svaka država treba da nastoji da protura neke svoje finese (što je eufemizam za mudrosti), ali ja mislim da Srbija stvarno DANAS nije u takvoj poziciji.

Ne pretendujem da sam smart enough ali moramo gledati kako drugi rade, he, he, he...



P. S. Konkretno oko advokata, čini mi se da su izvršene konsultacije sa nekim međunarodnim (čitaj: evropskim) institucijama oko ovog spora, te sam siguran da oni nisu dali za pravo samo našim advokatima. I sugorno da država nema pik baš na advokate - to njoj ne bi palo na pamet, jer se zna da je sudski stub, kako to gore pomenu domaćin, izuzetno važan u razvoju svake zemlje, pa i Srbije.

A već dosadašnje štete su velike, kako po državu, tako i po poreske obveznike. Valjda i po same advokate.

Edit: Svako ko iole poznaje sistem EU zna da, i pored nekih nesavršenosti, ona služi kao poželjan okvir za sve evropske države.

Zna se za slučaj dveju evropskih država, koje slove za veoma razvijene, a nisu članice EU. Mislim na Norvešku i Švajcarsku. Norveška je dva puta (u roku od - trideset godina) raspisivila referendum za pristup EU (vlade su, dakle, htele da zemlja uđe u EU - i nije uspelo, te je ostala izvan EU do danas). Ali i Norveška i Švajcarska TESNO sarađuju sa EU; čak na ekonomskom planu Norveška je članica tzv. Evropskog ekonomskog prostora (European Economic Area), a Švajcarska, mada formalno nije članica EEA, većim brojem bilateralniih sporazuma sarađuje - što govori da se ponašaju po pravilima EU.
A da Srbija, telle-quelle, uobražava da bi htela u EU, ali da što više ostane nekako izvan, bar za neko vreme, pokazuje određenu kratkovidost.

Dobro, nas muče neke druge muke (mislim na KiM i sve ono što se događalo s tim u vezi, uključujući sramotno i bolno bombardovanje NATO, sa kojim EU čini tzv. evropsko-atlantske integracije), ali se to mora prevazilaziti, ako se želi, koliko toliko, uhvatiti korak sa Evropom, odnosno shodno tzv. evropskim vrednostima - pa neka ih svako razume na svoj način!


hajkula1 hajkula1 17:03 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

vladimir petrovic
... štrajkovaćate vi još jako dugo

Niccolo
... Do pobede!

Ovo je bez veze, kako ti, Niccolo, umeš ponekad da kažeš kad ti se nešto ne sviđa.

OK, možda si se ti samo šalio, ali se baš pitam šta podrazumevaš pod tim "do pobede"?

Između redova, to znači i da druga strana treba da bude - poražena. Drugim rečima, želite poraz države.


Ja lično nisam od onih ljudi koje krasi osobina prekomerne empatije; nije mi žao onih penzionera koji kukumavče kako su im male penzije, jer polazim od toga da svako ima penziju koju zaslužuje.
Da, nekada pobeda može da uništi pobednika.



Mene, na primer, zanima kako je Dana Drašković, zaslužila penziju od za malo 8.000 evra.

Ostaje utisak, ne da nije u pitanju nedostatak prekomerne empatije, nego nedostak empatije uopšte.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:37 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

Drugim rečima, želite poraz države.


Pa verovatno, tj logično mi je zvuči da onaj ko štrajkuje želi poraz onoga protiv koga štrajkuje.
Naravno, neće oni reći hoćemo da porazimo Srbiju, nego lošeg ministra, lošu vlast, a šta ko smatra pod Srbija je već široka tema.

Meni je nešto drugo čudno u vezi tog štrajka, a to je da postojoi mehanizam da neka grupa ljudi, ko god da su, ima proceduralno regularan način da blokira tako važnu segment države kao što je pravosuđe. I to na način da ako neko to ne želi oni imaju mogućnost da ga kazne.
Advokati oduzmu licencu ili kako se to zove, brišu ga sa spiska advokata, onome ko se ne slaže sa njihovom odlukom.
To bi bilo isto kao kad bi profesori brisali sa spiska profesora onoga ko neće da skrati časove.
To meni nikako nije logično, tu postoji neka ogromna rupa koja mora biti zapušena.
Ako svi advokati u Srbiji žele štrajk ok, neka stane sudstvo, ali ne da tako odluči neka grupa, a oni koji se ne slažu bivaju prisiljeni.
niccolo niccolo 21:28 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

priznajem da nisam baš previše u toku šta advokati hoće, ali sam prilično ubeđen da to što Ministarstvo pravde radi jeste na liniji evropskih vrednosti

Što bi braća anglosaksonski advokati u ovakvom momentu rekli: I rest my case.

nask nask 22:46 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

priznajem da nisam baš previše u toku šta advokati hoće, ali sam prilično ubeđen da to što Ministarstvo pravde radi jeste na liniji evropskih vrednosti


Ili ti to ozbiljno?
dikan dikan 23:25 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

Ako adfvokati ne sruše zakon o notarima, ti bi sutra mogao za izmišljeni dug sa lihvarskom kamatom da ostaneš bez krova nad glavom.

Jer kada ovi gologuzani i STOKA, pojedu ono malo državne imovine koja nije uknjižena pa ne pripada nikome, nego njima, moraće da krenu na ono što ima korisnika, ali još nema vlasnika, a u dobrom je stanju i na dobroj lokaciji.

A vlasnika nema jer 3 200 000 sporova nije rešeno, niti se imovinski sporovi, recimo ostavine, povraćaj oduzetog a više puta prodatog, upada u tuđe i sl, NE REŠAVA. PA POŠTO NISI UKLNJIŽEN, JER NEMAŠ SUDSKO REŠENJE ILI TE MALTRETIRAJU U KATASTRU, ONDA SI PACIJENT DA TE ISELE NOTARI.

Njihova rešenja se odmah izvršavaju, tebe izbace a ti posle dokazuj u sudu bez kraja (sa ulice) da je nešto tvoje.

Ako advokati ostave ovu mogućnost, onda samo traže da se pridruže pljački. Videćemo šta će biti.
petargli petargli 23:26 22.12.2014

Re: Kao nedeljom

vladimir petrovic
Pritom, kao iskren čovek, priznajem da nisam baš previše u toku šta advokati hoće, ali sam prilično ubeđen da to što Ministarstvo pravde radi jeste na liniji evropskih vrednosti, a ne na liniji zimbabveanskog ili nekog sličnog pravosuđa

Bot godine!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:30 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

niccolo
štrajkovaćate vi još jako dugo

Do pobede!


Izgleda da ste pobedili: Ministar pravde Nikola Selaković odlučio je da popusti advokatima koji već tri meseca drže u blokadi kompletno pravosuđe i da Vladi Srbije po hitnom postupku uputi izmene Zakona o javnim beležnicima, saznaje Danas.
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:10 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Pritom, kao iskren čovek, priznajem da nisam baš previše u toku šta advokati hoće, ali sam prilično ubeđen da to što Ministarstvo pravde radi jeste na liniji evropskih vrednosti, a ne na liniji zimbabveanskog ili nekog sličnog pravosuđa

... Bot godine!


Ma ne.
Ne radi se ovde o botovanju u prenosnom smislu.
Bilo bi to previše jeftino.

Radi se o nastojanju da se zdravorazumski sagledavaju stvari.

Prvo, svi se slažu da je zemlja u krizi i da su potrebne reforme, ali neki nisu spremni da osete posledice, već bi voleli da se kod njih ništa ne menja, a da se menjaju drugi, u uverenju da će se tako stvari postaviti na svoje mesto.
Neće.

Namerno sam ja stavio (nisam morao, naravno) da nisam previše u toku sa advokatskim zahtevima. Učinio sam to jer nisam želeo da startujem s tim da sve znam, u sve se razumem, o svemu sam obavešten, pa znam šta muči advokate, šta muči prosvetare, šta muči penzionere, šta muči radnike iz kragujevačke fabrike oružja...

Ali znam da je KRAJNJE VREME da se vrše reforme, a da reforme ne donose odmah boljitke na srebrnom tanjiru, već je potrebno izvesno "stezanje kaiša". Najgore je ništa ne raditi, već se zamajavati.

Sporno je pitanje - javnih beležnika. Pa Srbija debelo kasni sa njima (zemlje sa vladavinom prava uvele su ih još pre nekoliko decenija). A ideja da se uvedu javni beležnici je bila dobronamerna, da se rastereti pravosuđe,dakle da se pomogne.

Ako stvari nisu postavljene na najbolji način, mogu se vršiti određene promene i dopune, ali ne treba rušiti sistem. Ponavljam, najgore je tražiti da se ništa ne menja, da sve ostane kako je bilo.

Ministarstvo pravde je učinilo ustupke, potrebno je i da advokati pokažu volju za kompromis. A kompromisa nema ako neko sanja "o pobedi nad državom". Dakle, treba da se traži win-win formula.

Zahtev za promenu ministra pravosuđa je olak. I u Hrvatskoj branitelji već mesecima štrajkuju, verujući da su im neka prava zakinuta, pa i oni traže da se promeni ministar za branitelje (smešno je da takav portfelj uopšte postoji), a Vlada ne trči da im udovolji. Nisu svi zahtevi istinski opravdani.

Prema tome, Vladu treba kritikovati, ali ne tako da se shvati da je najbolje ništa ne menjati, odnosno da treba omogućiti da svima bude bolje (sic!), ali da niko to ne oseti po svom džepu.

Verovatno bi Vlada pozdravila umesne predloge kako da se sprovode reforme a da svi budu srećni i zadovoljni sve vreme, ako je to uopšte moguće...

A sve se može kritikovati, to je najlakše.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:40 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

vladimir petrovic
Radi se o nastojanju da se zdravorazumski sagledavaju stvari.

Prvo, svi se slažu da je zemlja u krizi i da su potrebne reforme, ali neki nisu spremni da osete posledice, već bi voleli da se kod njih ništa ne menja, a da se menjaju drugi, u uverenju da će se tako stvari postaviti na svoje mesto.
Neće.
Ali znam da je KRAJNJE VREME da se vrše reforme, a da reforme ne donose odmah boljitke na srebrnom tanjiru, već je potrebno izvesno "stezanje kaiša". Najgore je ništa ne raditi, već se zamajavati.


Vladimire, da pokušamo zdravorazumski da sagledamo stvari:

Prema nedavnim izjavama ministarke K. Udovički u javnoj upravi je zaposleno 550.000 službenika i 220.000 u javnim i drugim preduzećima čiji je većinski vlasnik država. To je 770.000 zaposlenih.Nadalje, ista ministarka tvrdi da je 5% službenika višak. Ja, naravno, a i mnogi drugi, verujem da je procenat daleko veći, ali neka je Kori upravu, to onda znači da je višak 38.500 zaposlenih. Ukoliko je njihova prosečna mesečna zarada 50.000 din, za godinu dana za taj višak zaposlenih u javnoj upravi i javnim preduzećima iz budžeta se izdvoji 310.524.590 evra.

Radulović tvrdi da se na višak zaposlenih u javnoj upravi izdvaja milijarda evra, ali kažem neka je ministarka Udovički u pravu.

Od umanjenja penzija, na godišnjem nivou, očekuje se ušteda od 210 mil. evra.

Dakle zdravorazumski gledajući, nije li, onda trebalo, prvo otpustiti višak zaposlenih u javnoj upravi (republičkoj i lokalnoj) i javnim preduzećima, a ne smanjivati penzije? Očito je kuda ide ušteda od smanjenja penzija. Otet je tuđ novac, i to iz džepa najstarijih građna, da bi se plaćao višak zaposlenih stranačkih kadrova.

Penzionerima se steže omča oko vrata, da partokratija ne bi stezala ni kaiš. Bedno.
niccolo niccolo 12:57 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

da pokušamo zdravorazumski da sagledamo stvari:

Eh, to je kao da od vernika tražiš da zdravorazumski sagleda da je religijska NVO kojoj pripada loša...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:19 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Pazi, ja blogokolegu nam Vladimira, prvenstveno doživljavam kao čoveka posvećenog književnosti i umetnosti uopšte. Dakle, kao nekog koji je više u sferi mašte i fikcije.

Međutim, iz iskustva znam da takvi ljudi mogu biti kreativni, a kreativnost najčešće podrazumeva i iznadprosečan IQ.

Zato sam spreman da se opkladim da će Vladimir, kao takav, prihvatiti argumente i zdravorazumski zaključiti da aktuelna vlast, za koju je i sam glasao, može pogrešiti, kao i da oni koji štrajkuju ne žele da poraze državu, već samo da privole vlast da svoje pogrešne poteze ispravi.
predatortz predatortz 13:30 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

kao i da oni koji štrajkuju ne žele da poraze državu, već samo da privole vlast da svoje pogrešne poteze ispravi.


Zavisi od toga šta podrazumevamo pod pojmom država.
Ako je to kolokvijalni naziv, a najčešće kod našeg naroda jeste, za vlast, odnosno one koji tu vlast obavljaju - onda je dužnost svakog dobronamernog građanina da porazi ovakvu državu.
svarog svarog 13:37 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Otet je tuđ novac, i to iz džepa najstarijih građna, da bi se plaćao višak zaposlenih stranačkih kadrova.


Samo što nije tako jednostavno, mada je u dobroj meri istinito. Na primer, roditelji tih koji su zaposleni u javnom sektoru su takođe (uglavnom) penzioneri.

Ali od kvantiteta važniji je kvalitet. Da se poslužim ekstremnim primerom, recimo da u zdravstvu ima 5.000 viška zaposlenih i ministarstvo dobije zadatak da ih se reši i obavi ga tako što otpusti 5.000 lekara. Da li bi situacija bila bolja nego pre otpuštanja iako bi troškovi bili manji?
To otvara problem kako odvojiti neradnike od radnika (bez obzira na partijsku pripadnost).
Zamisli da direktor npr neke škole ili doma zdravlja otpušta nekog ko mu je platio u stranoj valuti da ga zaposli ili mu je učinio neku drugu (kontra)uslugu. Ili da otpusti rođaka ili kumića. To da uradi neko, bio bi u svojoj sredini označen kao najveća beda od čoveka i to od strane i ovih kojima su smanjene plate. Ja sam slušao ljude kako pljuju nekog što je bio direktor u komunalnom preduzeću kako nije nikog hteo da zaposli od svoje familije. "Đubre od čoveka"!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:40 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

predatortz
Zavisi od toga šta podrazumevamo pod pojmom država.
Ako je to kolokvijalni naziv, a najčešće kod našeg naroda jeste, za vlast, odnosno one koji tu vlast obavljaju - onda je dužnost svakog dobronamernog građanina da porazi ovakvu državu.


Ne bi našem narodu, kao ni drugima, palo napamet da državu, kao zajedničko vlasništvo svih građana, poistovećuju sa vlašću, da se ta vlast sebe ne izjednačava sa državom.
Luj XIV u XVII je možda i mogao da kaže: L'État, c'est moi (Država to sam ja), međutim, današnji predsednici i premijeri, to ne bi smeli.

Doduše, izjava: "Niko nije jači od države", mogla bi da se tumači "Niko nije jači od mene".
st.jepan st.jepan 13:41 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

neka je Kori upravu, to onda znači da je višak 38.500 zaposlenih. Ukoliko je njihova prosečna mesečna zarada 50.000 din, za godinu dana za taj višak zaposlenih u javnoj upravi i javnim preduzećima iz budžeta se izdvoji 310.524.590 evra.

Od umanjenja penzija, na godišnjem nivou, očekuje se ušteda od 210 mil. evra.

Biće da si u računu malko omašio.
Jer:

38.500 (zaposlenih) puta 50.000 dinara (prosećna mesećna plata) puta 12 (meseci) = 23.100.000.000 dinara = 192.500.000 evra (192,5 miliona evra).

Svejedno, ne mož bit jasnije i zdravorazumskije, pa ipak - šipak!

Očito je dakle da je pozivanje na zdrav razum ovde deplasirano.
Jer ovde je od zdravog razuma jača zdrava emocija - ovog volem, onoga ne volem.

Stoga bi možda bilo dobro da glasački listići sadrže i anti spam zadačić tipa "saberi šest i sedam" (tekstualno). Glasanje je u principu tajno, pa niko ne bi bio ponižen.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:45 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

svarog
Samo što nije tako jednostavno,

Jeste, jednostavno je. Nemamo mi viškove lekara specijalista, vrhunskih experata, inžinjera i profesra, viškove dobrih nastavnika i učitelja, ali imamo višak stranačkih kadrova sa nazovi diplomama stečenim na nazovi fakultetetima, koji su zaposleni, na izmišljena radna mesta,u javnoj upravi, agencijama i javnim preduzećima, a baš ništa ne rade. O njima je ovde reč.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:51 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

st.jepan

Biće da si u računu malko omašio.
Jer:
38.500 (zaposlenih) puta 50.000 dinara (prosećna mesećna plata) puta 12 (meseci) = 23.100.000.000 dinara = 192.500.000 evra (192,5 miliona evra).

Nisam uopšte omašio.
Jer:
Na neto platu se u Srbiji izdvaja još plus cca 64% za doprinose (zdravstvo, penziono..) i poreze: To je onda 50.000 + 64% = (82.000 bruto din mesečno X 12 X 38.500) : 122 = 310.524.590 evra godišnje.
reanimator reanimator 13:51 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

ali imamo višak stranačkih kadrova sa nazovi diplomama stečenim na nazovi fakulteta, koji su zaposleni, a baš ništa ne rade, na izmišljena radna mesta u javnoj upravi, agencijama i javnim preduzećima. O njima je ovde reč.

Da. I ako zamislimo situaciju u kojoj se sprovodi bolna mera smanjenja zaposlenih u javnom sektoru, baš ti o kojima pričaš bi ostali na svojim radnim mestima.
Onda bi taj preostali javni sektor u rekordnom roku napravio veću štetu, nego da ništa nisi dirao.
svarog svarog 13:57 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Da, ovoga se i ja bojim.
st.jepan st.jepan 13:58 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Nisam uopšte omašio.
Jer:
Na neto platu se u Srbiji izdvaja još plus cca 64% za doprinose (zdravstvo, penziono..) i poreze: To je onda 50.000 + 64% = 82.000 bruto din mesečno X 12 X 38.500/122 = 310.524.590 evra.

U pravu si, ispustio sam iz vida doprinose, no kao što sam rekao, ta razlika je nebitna - zdrav razum nalaže da se neodložno postupi upravo tako (napre otpuštnje suvišnih).

Edit:
Sem toga, ti doprinosi se ionako vraćaju u budžet, pa stoga možda ni ja nisam mnogo pogrešio. Ili ipak jesam? (o ekonomiji ne znam skoro ništa).
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:59 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

reanimator
Onda bi taj preostali javni sektor u rekordnom roku napravio veću štetu, nego da ništa nisi dirao.

Znači, nema nam spasa.
reanimator reanimator 14:09 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Znači, nema nam spasa

Ne, nego doneti odluku da treba smanjiti broj zaposlenih u javnom sektoru, a onda realizaciju prepustiti direktorima (stranačkim naravno) ili nekoj fantomskoj komisisiji (još naravnije stranačkoj) je izvestan uvod u dublje dno.
Iz dubina javnog sektora, za blog, reanimator
st.jepan st.jepan 14:23 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

reanimator
Znači, nema nam spasa

Ne, nego doneti odluku da treba smanjiti broj zaposlenih u javnom sektoru, a onda realizaciju prepustiti direktorima (stranačkim naravno) ili nekoj fantomskoj komisisiji (još naravnije stranačkoj) je izvestan uvod u dublje dno.

A da se proba sa nekom vrstom lutrije, izvlačenjem šibica...?
Nema pravednije!

reanimator reanimator 14:26 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

A da se proba sa nekom vrstom lutrije, izvlačenjem šibica...?
Nema pravednije!

Apsolutno saglasan, veće su šanse da deo parazita otpadne.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:36 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

st.jepan
A da se proba sa nekom vrstom lutrije, izvlačenjem šibica...?
Nema pravednije!


Pa, kad, Patrijarha Srpskog biramo iz šešira (u SPC tvrde voljom Duha Svetog, ali ipak izvlačenjem), zašto ne i zaposlene u javnoj upravi?

Ja bih taj metod, naravno, i proširio tako da se predsednik, premijer i poslanici parlamenta biraju na sličan način. ako ne baš izvlačenjem šibica, onda metodom slučajnog izbora na uzorku punoletnih radno sposbnih građana.
freehand freehand 14:41 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Pa, kad, Patrijarha Srpskog biramo iz šešira (u SPC tvrde voljom Duha Svetog, ali ipak izvlačenjem), zašto ne i zaposlene u javnoj upravi?

Patrijarha ne biramo mi nego Sabor SPC, a i nije šešir u pitanju.
Štaviše, način da se "na slepo" izabere jedan od tri kvlaifikovana episkopa na više načina onbemogućava stvaranje komplota i korupciju prilikom izbora.

Uostalom - rušenje ponovo uspostavljenog principa biranja i postavljenja najgorih - čemu?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:01 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

freehand

Patrijarha ne biramo mi nego Sabor SPC, a i nije šešir u pitanju.


Zaista nije šešir u pitanju, već Sveto Jevanđelje, ali u čemu je razlika:
"Kada se dobiju imena tri izabrana kandidata za patrijarha koverte sa njihovim imenima se stavljaju u prazan Sveto Jevanđelje (dakle, ne u šešir) na Svetom Prestolu u oltaru pridvorske Kapele Svetog Simeona Mirotočivog. Izborni sabor poziva jednog od najstarijih arhimandrita, isključivo igumana manastira, da, nakon metanisanja pred Svetim Prestolom i Izbornim saborom, sa najvećom pobožnošću i čestitošću izvuče jedan koverat i preda ga predsedavajućem."

freehand
Štaviše, način da se "na slepo" izabere jedan od tri kvlaifikovana episkopa na više načina onbemogućava stvaranje komplota i korupciju prilikom izbora.


O tome i ja govorim.
Dakle, način da izađemo iz kaveza zatvorenog partokrtaskog sistema, u kome se sve stranke i njihovi lideri godinama vrte u krug, pa su malo na vlasti, malo u opoziciji, bio bi da se naredni saziv Narodne skupštine RS izabere metodom slučajnog izbora na uzorku svih radno sposobnih građana, a onda da tako odabrani poslanici izaberu premijera od trojice kandidata, koja su u tri kruga glasanja dobili najviše glasova. Njihova se imena stave prvo u zapečaćene koverte, a onda u Ustav RS (slično kao što Sabor SPC bira patrijarha), pa se izvuče jedna koverta. Premijer bi zatim odabrao i predložio Skupštini svoj kabinet itd.

Ja verujem da bi tako izabrana vlada bila bolja od ovakvih kakve poslednjih decenija ima Srbija.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:24 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

st.jepan

Sem toga, ti doprinosi se ionako vraćaju u budžet, pa stoga možda ni ja nisam mnogo pogrešio. Ili ipak jesam? (o ekonomiji ne znam skoro ništa).

Hebiga, moram opet da se ne složim:
Vraćaju se u budžet, ali sa drugačijom namenom. Ne mogu se, recimo, koristiti za investicije u infrastrukturu, već odlaze u fondove penzionog i zdravstvenog osiguranja za isti taj višak zaposlenih koji ništa ne radi.

Ne znam ni ja mnogo o ekonomiji, ali stvari su prilično očite.

PS: Delom si u pravu, jedan manji deo, onaj za poreze, vraća se u budžet.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:41 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Eh, to je kao da od vernika tražiš da zdravorazumski sagleda da je religijska NVO kojoj pripada loša...


Niccolo, sviraš qrcu.

Samo neko koji nije dobronameran (i koji je ujedno plitkouman) mogao bi shvatiti, time što sam ja glasao za AV, da sam automatski njegov fan i, ne daj Bože, član njegove partije.

Nisam, believe it or not.

Naime, samo budala ne može da shvati nekoga ko ukazuje da treba (bar pokušati) razumeti šta Vlada pokušava - da uradi (Vlada koja ima podršku svih važnih međunarodnih faktora danas, i koja je na izborima dobila preveliku podršku građana, što nikako nije zdravo, sa aspekta demokratičnosti, ali to se događa u zemlji Srbiji).

Ako se blogeri na blogu B92 udruže u tome da treba rušiti ovu Vladu, ja se nikako tome neću protiviti.

Ako blogeri na blogu B92 smatraju da su advokati u pravu time što se bune, da su prosvetari u pravu time što se bune, da su i svi sledeći u pravu time što se bune, ja i dalje neću imati ništa protiv.

Ali sam svojevremeno bio drzak da kažem da ću glasati za AV jer se ne slažem sa tzv. belim listićima (smejao sam se do neba motivima: neću da glasam za OVE - valjda Borisa Tadića - ali neću da glasam ni za ONE - valjda za Tomu Nikolića).

Izbori moraju biti koliko pravo toliko i obaveza svakog građanina (zato podržavam zemlje koje imaju zakone kojima se kažnjavaju oni koji ne izlaze na izbore, a za sada ih ima 24 u svetu), a svake izbore treba shvatiti u kineskom smislu, koji kažu, sa aspekta istorije, da stotinu godina za jednu naciju ne znači ništa. Prema tome, jedni izbori mogu i ne biti dobri, ali će sledeći, nadajmo se, biti bolji. I tako idimo na izbore sve dok ne nađemo one koji će istinski doprineti tome da Srbija (makar i bez rada, što je ostatak od socijalističkog sistema: radio ne radio, svira ti radio) ne postane - Švedska na Balkanu.

Nisam ja glasao za OVE iz nekih sentimentalnih razloga, već zato što sam smatrao da su ONI PROŠLI pravili mnogo grešaka gde god se okreneš, pa da je vreme da se da šansa - drugima. Ali glasanjem za njih nikako nisam sebi zacementirao budućnost i rekao da ću do kraja života glasati za vas, odnosno njih. Zašto bih to radio? Hvala Bogu da to od mene niko nije tražio, niti očekivao.

A ako na sledećim izborima AV i Toma Nikolić izgube, neću ni suzu pustiti!
Demokratija je da se glasanjem pokušava doći do onih boljih u vođenju jedne zemlje, makar to bila i Srbija (podsećam na ono mnogo poznato da je se svojevremeno De Gol žalio kako nije lako vladati Francuskom, zemljom u kojoj ima preko 400 vrsta sireva; Srbija nema toliko vrsta sireva, ali sigurno da nije danas lako vladati ni njom).

Da ujedno odgovorim i domaćinu, koji svakako nije zlonameran (ja ga tako osećam), već želi da pomogne postavljanjem ovog bloga u stilu: ko je sledeći? odnosno šta će se dalje događati.

Vladimire, da pokušamo zdravorazumski da sagledamo stvari:

Prema nedavnim izjavama ministarke K. Udovički u javnoj upravi je zaposleno 550.000 službenika i 220.000 u javnim i drugim preduzećima čiji je većinski vlasnik država. To je 770.000 zaposlenih.Nadalje, ista ministarka tvrdi da je 5% službenika višak. Ja, naravno, a i mnogi drugi, verujem da je procenat daleko veći, ali neka je Kori upravu, to onda znači da je višak 38.500 zaposlenih. Ukoliko je njihova prosečna mesečna zarada 50.000 din, za godinu dana za taj višak zaposlenih u javnoj upravi i javnim preduzećima iz budžeta se izdvoji 310.524.590 evra.

Radulović tvrdi da se na višak zaposlenih u javnoj upravi izdvaja milijarda evra, ali kažem neka je ministarka Udovički u pravu.

Od umanjenja penzija, na godišnjem nivou, očekuje se ušteda od 210 mil. evra.

Dakle zdravorazumski gledajući, nije li, onda trebalo, prvo otpustiti višak zaposlenih u javnoj upravi (republičkoj i lokalnoj) i javnim preduzećima, a ne smanjivati penzije? Očito je kuda ide ušteda od smanjenja penzija. Otet je tuđ novac, i to iz džepa najstarijih građna, da bi se plaćao višak zaposlenih stranačkih kadrova.

Penzionerima se steže omča oko vrata, da partokratija ne bi stezala ni kaiš. Bedno.


Slažem se sa većinom onoga što je izneto.

Ova Vlada jeste voljna da sprovodi reforme, ali... ne treba biti previše pametan pa uvideti - ne bi htela da to previše boli.

Mada mi nije namera da kritikujem premijera AV, ali bivši ministar finansija LK bio je u pravu kada je lakonski rekao da je AV "čovek suviše meka srca". On (AV) je na jedvite jade prihvatio i ovu formulu da se ide na smanjenje primanja onima koji primaju platu direktno iz budžeta (penzioneri i javni činovnici).

Zašto? Ne zato što oni nije za reforme (siguran sam da on to jeste) već zato što se - kao i svi premijeri na svetu - stravično plaši socijalnih nemira.

Tako da, i pored svih deklarativnih mera koje Vlada preduzima (a koje su uglavnom u dobrom smeru), ne pokazuje se volja za istinski oštrim rezovima, koji bi mogli dovesti do - nemira. Takav je i novi rebalans budžeta - sve u stilu "da ne boli", ili da "što manje boli".

Ti, domaćine, pominješ civil servants (I'm one of them). To je dobar pogodak. Ako bi Vlada bila voljna da istinski sprovedi reforme, morala bi da skoro prepolovi javni sektor, odnosno da otpusti sve one koji su formalno zapošljeni i primaju plate a nisu neophodni. Ali to nije lako izvesti, pa je zato država (mislim i na lokalne vlasti širom zemlje) najveći poslodavac, radi obezbeđenja socijalnog mira.

Teorijski, ako bi se reforme sprovele u javnim preduzićima, hiljade i hiljade ljudi bi bilo na ulici.

A gle čuda: mada bi neki među njima dobili velike otpremnine, svi bi oni kukali ko sinje kukavice, a stotine i desetine hiljada evra, dobijenih na ime otpremnina, trošili za pitaj Boga za šta, ali ne bi ulagali u otvaranju malih i srednjih preduzeća, te stvarali nova radna mesta. To je stara priča. Mentalitet ljudi je loš. A kada AV kaže, iskreno misleći, da treba da se menja mentalitet ljudi, onda se javi neka Vesna Pešić pa kaže budalaštine u stilu: ko je on da meni govori da treba da se menja mentalitet ljudi u Srbiji? Zar treba još nešto govoriti o jednoj takvoj izjavi (ako je tačna, a verujem da jeste) od strane onih koji nisu za promene?

Da ne duljim. Ne verujem ni ja da će baš umanjenje penzija i plata javnim činovnicima delovati kao nekakva panacea, odnosno rešiti probleme, ali se moralo s nečim početi.

A sve dok Vlada zagovara da po svaku cenu treba održati Železaru u Smederevu (što je meni anahrono), i da svi oni bivši radnici propalih preduzeća treba da primaju neke - kakve takve - prinadležnosti (takođe anahrono), tu neće biti spasa, jer istinskih reformi, dakle, neće biti.

Jer istinske reforme u Srbiji bi morale da se sprovedu pod žestokim uslovima, da bi istinski ljudima krenulo na bolje.

Drugim rečima: zadatak pred vladom je previše težak.
Neko će reći da treba menjati Vladu.
Ja, lično, nemam ništa protiv.
Menjajmo, ako to može da dovede do boljeg. (Imam jednog drugara koji se, na ličnom planu, nedavno razveo od žene, a da je i njemu i noj teško da objasne koji su pravi razlozi njihovog razvoda, osim da se više ne trpe: moja reakcija je bila: OK, ženi se ponovo, ali samo ako možeš naći bolju ženu, u suprotnom, džaba si se razvodio).

Ma koliko ovo može delovati kao jeftina demagogija, mislim da moramo menjati i nas same. Otherways, there is no chance for Serbia to become in a NOT TOO distant future - a new Sweden on the bloody Balkans!






niccolo niccolo 16:11 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Niccolo, sviraš qrcu.

Pa, čini se da nas je onda dvojica. Oćeš da napravimo duo?
freehand freehand 16:14 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Dakle, način da izađemo iz kaveza zatvorenog partokrtaskog sistema, u kome se sve stranke i njihovi lideri godinama vrte u krug, pa su malo na vlasti, malo u opoziciji, bio bi da se naredni saziv Narodne skupštine RS izabere metodom slučajnog izbora na uzorku svih radno sposobnih građana, a onda da tako odabrani poslanici izaberu premijera od trojice kandidata, koja su u tri kruga glasanja dobili najviše glasova. Njihova se imena stave prvo u zapečaćene koverte, a onda u Ustav RS (slično kao što Sabor SPC bira patrijarha), pa se izvuče jedna koverta. Premijer bi zatim odabrao i predložio Skupštini svoj kabinet itd.

Ja verujem da bi tako izabrana vlada bila bolja od ovakvih kakve poslednjih decenija ima Srbija.

Mala je razlika što se patrijarh bira između vladika koji su na tom položaju pet godina. Tvoj je uzorak malo širi, mada po prosečnim kvalifikacijama (ne samo obrazovnim i profesionalnim) ipak bolji od ovoga što sad imamo kao vlast, gde je nekvalitet skoncentrisan neproporcionalno u odnosu na ukupnu bazu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:26 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Uzorak se može prilagoditi nameni (hotimični uzorak), tako da broj poslanika bude proporcionalan procentima radno sposbnih građana po polu, godinama starosti, nivou obrazovanja itd. Tako bi se izbegla teorijska mogućnost da svih 250 poslanika budu nepismeni i polupismeni.

freehand freehand 16:34 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Dr Petroviću, mimo ovolikog pisanija i toga što "svi međunarodni fakotri podržavaju Vladu" a što smo juče i od tvog ponosnog idola čuli - postoji li jedan, bilo koji pokazatelj koji je Vlada popravila za ove - pazi! - skoro tri godine?
Da vidimo na šta je bila najviša povika i zašto je Vučić, kao, dobio glasove:
Partijsko zapošljavanje?
Nivo javnog duga?
Nivo ino zaduživanja?
Kriminal i kroupcija?
Privredni rast?
Evropska unija (kod ovoga pazi dobro: upravo slušamo iz SNS štaba da uopšte nije bitno kad će pregovori biti otpočeti)?
Demagogija, demagogija, demagogija.
Otprilike kao i tvoj komentar, dragi Dr Petroviću.
tadejus tadejus 16:50 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Vojislav Stojković

Nisam uopšte omašio.Jer:Na neto platu se u Srbiji izdvaja još plus cca 64% za doprinose (zdravstvo, penziono..) i poreze: To je onda 50.000 + 64% = (82.000 bruto din mesečno X 12 X 38.500) : 122 = 310.524.590 evra godišnje.



ma kaki omašio..
pazi na primjer kolike bi tek uštede bile da država sama sebi utaji porez i doprinos i na one zaposlene koje ne otpusti!!!
bokte pa praktično ne bi ni moralo da se otpušta..
st.jepan st.jepan 16:57 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Hebiga, moram opet da se ne složim:

Ma ok, priznao sam da sam prevideo doprinose (sreća te nisam ni blizu bilo kakve vlasti), ali da li bi ušteda na tim nepotrebni platama bila skoro dovoljna (219 mil.) ili više nego dovoljna (310 mil.), ovde nije previše bitno.
Ključno je da se i minimalnom (već i po sebi dovoljno opravdanom) deratizacijom državne administracije, umanjenje penzija moglo (i moralo) izbeći.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:59 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

tadejus

pazi na primjer kolike bi tek uštede bile da država sama sebi utaji porez i doprinos i na one zaposlene koje ne otpusti!!!
bokte pa praktično ne bi ni moralo da se otpušta..



Ne bi morala da otpušta, ukoliko bi ukunula i neto zaradu višku zaposlenih, a stranački kadrovi, oni koji su višak, neka rade kao volonteri.
tadejus tadejus 17:03 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Vojislav Stojković

Hebiga, moram opet da se ne složim:Vraćaju se u budžet, ali sa drugačijom namenom. Ne mogu se, recimo, koristiti za investicije u infrastrukturu, već odlaze u fondove penzionog i zdravstvenog osiguranja za isti taj višak zaposlenih koji ništa ne radi.Ne znam ni ja mnogo o ekonomiji, ali stvari su prilično očite.PS: Delom si u pravu, jedan manji deo, onaj za poreze, vraća se u budžet.


ne brukaj se zaboga..
tadejus tadejus 17:06 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Vojislav Stojković

Ne bi morala da otpušta, ukoliko bi ukunula i neto zaradu višku zaposlenih, a stranački kadrovi, oni koji su višak, neka rade kao volonteri.



dobro to je već opšte mjesto..
no ova ideja o uštedi tako što bi država sama sebi prestala plaćati porez.. to je već revolucionarno..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:08 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

tadejus

ne brukaj se zaboga..

Ne znam gde se tačno brukam, ali moguće. Ajde mi ti pojasni čime se mogu opravdati tolika sredstva koja se izdvajaju iz budžeta za zarade (bruto, neto) viška zaposlenih na izmišljenim radnim mestima?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:10 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

tadejus

no ova ideja o uštedi tako što bi država sama sebi prestala plaćati porez.. to je već revolucionarno..

Ti si je iznela, a ne ja.
tadejus
pazi na primjer kolike bi tek uštede bile da država sama sebi utaji porez i doprinos i na one zaposlene koje ne otpusti!!!

nikvet pn nikvet pn 17:37 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

st.jepan
Ključno je da se i minimalnom (već i po sebi dovoljno opravdanom) deratizacijom državne administracije, umanjenje penzija moglo (i moralo) izbeći


predatortz predatortz 18:03 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

"svi međunarodni fakotri podržavaju Vladu"


Jebe se njima, njima ova vlada ne stvara klimu za poslovanje.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:22 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Vojislav Stojković
... Pazi, ja blogokolegu nam Vladimira, prvenstveno doživljavam kao čoveka posvećenog književnosti i umetnosti uopšte. Dakle, kao nekog koji je više u sferi mašte i fikcije.

Međutim, iz iskustva znam da takvi ljudi mogu biti kreativni, a kreativnost najčešće podrazumeva i iznadprosečan IQ.


Hvala.

Sada sam u fazonu Pola Valerija (Paul Valéry):


ВИДОВЊАК

Анђео ми даде књигу и рече: "Ова књига садржи све оно што би желео да сазнаш." И ишчезе.
А ја отворих књигу која бејаше средње дебљине.
Била је написана некаквим непознатим рукописом.
Учењаци су је били превели, али је сваки дао сасвим различиту верзију.
А имали су и различита мишљења о смеру читања.
Нису се слагали ни о томе шта је горе, а шта доле, где је почетак, а где крај.
Пре него је сањарија минула, учини ми се да је та књига нестала и да се поистоветила с тим светом који нас окружује.

Пол Валери, Poésie brute; Матица Српска, 1979, стр. 11.
Превод: Коља Мићевић

-------------

LE VISIONNAIRE

L'ange me donna un livre et me dit: "Ce livre contient tout ce que tu peux désirer savoir." Et il disparut.
Et j'ouvris ce livre qui était médiocrement gros.
Il était écrit dans une écriture inconnue.
Les savants l'ont traduit, mais chacun en donna une version toute différente des autres.
Et ils diffèrent d'avis quant au sens même de la lecture. Ne s'accordant ni sur le haut ni sur le bas, ni sur le commencement ni sur la fin.
Vers la fin de cette vision, il me sembla que ce livre se fondît et se confondît avec le monde qui nous entoure.

Paul Valéry, OEuvres I
qqriq qqriq 19:12 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

Iz dubina javnog sektora, za blog, reanimator



hajkula1 hajkula1 19:52 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

svarog


Ali od kvantiteta važniji je kvalitet. Da se poslužim ekstremnim primerom, recimo da u zdravstvu ima 5.000 viška zaposlenih i ministarstvo dobije zadatak da ih se reši i obavi ga tako što otpusti 5.000 lekara. Da li bi situacija bila bolja nego pre otpuštanja iako bi troškovi bili manji?



U zdravstvu ne rade samo lekari. Rade medicinske sestre različitih usmerenja, sestre sa višom stručnom spremom, laboranti (sa srednjom, višom i fakultetski obrazovani), defektolozi i terapeuti, stomatolozi, radiolozi, rentgenološki tehničari i inženjeri, mašinski i elektro tehničari i inženjeri, pravnici, knjigovođe, ekonomisti, prevodioci, administrativci, socijalni radnici, vozači, razno pomoćno osoblje...

Nepotrebni troškovi su na primer, kada se neki aparat kupi preko posrednikovog posrednika, koji je obično nečiji brat, rođak, kum, prijatelj, po mnogo većoj ceni (primer, afera oko nabavke za Institut za majku i dete sa Novog Beograda, sredstvima iz fonda male Tijane). Šta bi na kraju?

highshalfbooze highshalfbooze 21:37 23.12.2014

Re: Kao nedeljom

(Pritom, kao iskren čovek, priznajem da nisam baš previše u toku šta advokati hoće, ali sam prilično ubeđen da to što Ministarstvo pravde radi jeste na liniji evropskih vrednosti, a ne na liniji zimbabveanskog ili nekog sličnog pravosuđa).

Znači ne znaš šta oće advokati. Ne znaš šta oće ni Ministarstvo pravde, al si prilično ubeđen da su baš oni na liniji evropskih vrednosti.
A i za Zimbabve si čuo? Ajde kaži nam gde je Zimbabve? Ajde lepo kaži.
omega68 omega68 18:20 25.12.2014

Re: Kao nedeljom

Петровић звани геније:
svi se slažu da je zemlja u krizi i da su potrebne reforme


О каквим „реформама“ реч, сведочи тужни пример компаније Ер Србија, за коју влада мора да плати губитак од 158 милиона евра


Основно искуство свих хроничара досадашњих транзиционих процеса у земљама Источне Европе је да је реформа најзлоупотребљаванија реч, иза које се крије читав дириговани инструментаријум преваре, рушења и пљачке тих друштава. Искуство упозорава да су у тим земљама најопаснији људи управо они који непрестано говоре и прете реформама. „Чувајте се људи који говоре о реформама и носе италијанска одела“, поручују хроничари. [1]
[1] Погледати капитално дело Питера Редевеја и Дмитрија Глинског Тржишни бољешевизам против демократије (Peter Reddaway & Dmitri Glinski: Market Bolshevism Against Democracy,Washington 2001).


Брате, тебе је сам Бог послао тако паметног и реформаторски настројеног на овај блог.
Више од евроскептика, овим неутралним или благо еврофилним људима овде, такви као ти ће дефинитивно срушити последњу илузију о европским вредностима и о ,,потреби да се уљудимо''
Хвала ти до неба!
qqriq qqriq 18:18 21.12.2014

i da plate

u srbiji nikada ne bi bio moguć generalni štrajk. neko bi zajebo, nako, iz inata, jer što da nezaposleni podrže penzionere, medicinske sestre knjigovodje, tetkice advokate, državna uprava privatni sektor i obrnuto, lekari profesore, advokati bilo kog, penzioneri ma kog, zaposleni nezaposlene, svi zajedno studente, shortly:
mi smo retka sorta. ona je zi va.
Unfuckable Unfuckable 19:12 21.12.2014

Re: i da plate

u srbiji nikada ne bi bio moguć generalni štrajk

slažem se
Meni su u ovoj "štrajk - jebačini" (rimuje se sa jednačinom) ipak nekako najzanimljiviji panduri:
koliko se sećam, oni u kao nešto letos mrljeckali, mumlali...kao neće oni da prihvate smanjenje plata, ovo - ono... - i odjednom - muk.

Dičnim kljunovima niotkuda sve potaman?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana