Roditeljstvo

Suza nisam vredan...

antioksidant RSS / 04.12.2014. u 13:27

Čitamo ovih dana Ćopića: Magareće godine, sad smo na pola Orlova... Lepa i snažna literatura pobeđuje čak i svu nespremnost na napor čitanja, nepor koji su generacije zagledane u brze slike na ekranima često nespremne da voljno ulože. Ali magija priče mu jednostavno nije dala ni najmanju šansu da je ignoriše. Zavela ga je neprimetno i potpuno obuzela. Silovit rafal emocija, raspoloženje koje se menja od smeha do suza, na kraju uvek ostane ta tuga kako i zašto se knjiga završila tako brzo a kad je počinjao nije mogao verovati da će je ikad završiti, da neće hteti da zaspi pre nego pročita još jedno poglavlje... i još jedno... i još jedno...

Isto smo prolazili i mi nekad kao i on sad i lepo je gledati ga dok živi obe knjige u sebi. Priče skoro pa iste, iako su jedni školarci u šumi, drugi u konviktu, njihov svet je jako sličan. Sve važne poruke se ponavljaju: drugarstvo je važno, najvažnije, ako imaš drugove onda si sve ali drugove ne smeš nikad izdati, s njima uvek deliš sve. Bez drugova si niko makar i bio nalickan i mirišljav i ulickan i pun materijalnog. Pobuna protiv onih koji tlače je prirodni poriv i obaveza, ma koliko izgledali strašni i moćni, ma koliko izledalo da njima pripada sve, ma koliko... ustani i bori se - pobedićeš. Na kraju ćeš pobediti makar usput i bio slomljen sa svih strana jer važno je ostati dobar i čvrst i važno je pomoći drugome... Ako je pravda uz tebe, ničeg se ne boj.

Prave su to knjige za dečake i gledam ga kako ih upija i taloži u sebi i jako se bojim tog sudara sa realnošću koji će doći... Jer tražiće drugove, tražiće pravdu, tražiće... A knjige nisu život ako ne nauči i da zatvori oči i pronađe život unutra... Tek tu, unutra, knjige su sve.

 

 

 



Komentari (99)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 13:30 04.12.2014

...

libkonz libkonz 13:48 04.12.2014

Re: ...

Samo Re može da pobedi negativni taster.
ps ako za ovo treba da postoji
antioksidant antioksidant 13:49 04.12.2014

Re: ...

:) (nemoj mu reci ali nije bio ni planiran negativni taster. nek uziva ipak, cuti)
libkonz libkonz 14:04 04.12.2014

Re: ...

:) (nemoj mu reci ali nije bio ni planiran negativni taster. nek uziva ipak, cuti)

dogovoreno. znam koliko mu znači.
mirelarado mirelarado 14:07 04.12.2014

Re: ...

Бесконачно много позитивних тастера за читалачки подмладак. :)
docsumann docsumann 14:52 04.12.2014

Re: ...

Samo Re može da pobedi negativni taster.


apropo nt-a ... na hrt-u, u emisiji nedeljom u dva, gost Dubravko Ivaniš iz grupe Pips, Čips & Videoklips, između ostalog reče kako bi na izborima trebalo imati dva listića - pozitivni (onaj na kome glasaš za nekoga i nosi 1 puni glas) i negativni (na kome glasaš protiv nekoga i vrijedi 0,6 glasa ili tako nešto).
Jukie Jukie 15:13 04.12.2014

Re: ...

Verovatno minus 0,6

Sećam se da su neki iz mog odeljenja polagali zajednički prijemni iz fizike na tehničkim fakultetima i otišli u minus
docsumann docsumann 15:19 04.12.2014

Re: ...

Verovatno minus 0,6


pa to. oduzima se od ukupnog salda glasova.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:21 04.12.2014

Re: ...

Sećam se da su neki iz mog odeljenja polagali zajednički prijemni iz fizike na tehničkim fakultetima i otišli u minus

čoveče. i ja kada god sam imao te testove sa negativnim poenima,redovno sam bio na granici pozitivnog ili u minusu.
antioksidant antioksidant 15:23 04.12.2014

Re: ...

docsumann
Verovatno minus 0,6


pa to. oduzima se od ukupnog salda glasova.

чуо сам за предлог да да се уз глас остави пар редова да напишеш зашто си гласао тако па да се онда прихватају само ваљано образложени гласови (или је беше било да се уз глас остаи и извесна количина пара па би се прихватили смао довољно поткрепљени гласови?)
emsiemsi emsiemsi 18:18 04.12.2014

Re: ...

stefan.hauzer
Sećam se da su neki iz mog odeljenja polagali zajednički prijemni iz fizike na tehničkim fakultetima i otišli u minus

čoveče. i ja kada god sam imao te testove sa negativnim poenima,redovno sam bio na granici pozitivnog ili u minusu.

Могли смо да претпоставимо !
Де, де --- шалим се !
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:31 04.12.2014

Re: ...

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:01 04.12.2014

Re: ...

stefan.hauzer
Sećam se da su neki iz mog odeljenja polagali zajednički prijemni iz fizike na tehničkim fakultetima i otišli u minus

čoveče. i ja kada god sam imao te testove sa negativnim poenima,redovno sam bio na granici pozitivnog ili u minusu.


Ja išao jednom da se svadjam zbog ocene na faksu, neko levo programiranje, abecede pitalice sa negativnim poenima ako omašiš, mada imaš opciju da kažeš da ne znaš odgovor, onda je nula budova. I bio sam ubedjen da su pogrešili u jednom zadatku, jer nisam nabadao, nego sam pošteno računao i dobio jedan od ponudjenih odgovora. I onda se ispostavilo da dripci ne samo što su uveli negativne bodove, nego su problem rešili do kraja uz nekoliko najčešćih grešaka, i ta pogrešna rešenja ponudili kao odgovore. Džukci.

wilma68 wilma68 00:27 05.12.2014

Re: ...

jinks jinks 14:08 04.12.2014

...

Ako je pravda uz tebe, ničeg se ne boj.

Nezgodna stvar je u tome sto, iako je mladji svet mozda i spreman da lakse prihvati postojanje jedne pravde, kako postaje stariji pod pravdom neretko pocinje da podrazumeva svoju pravdu, ili, ne znam, pod istinom svoju istinu.

A ne mozemo svi biti u pravu, zar ne.

p.s.

Sto naravno ne mora obavezno da znaci da pravda ne postoji :)
mariopan mariopan 14:10 04.12.2014

....

Дивно, предивно...сто препорука


Едит


Тај свет у себи браниће их од суровог света око себе заувек. Они који то посрчу у детињству заувек ће трагати за добротом и лепотом у људима и знаће да је цене и чувају када то нађу. А шта ће им већег богатства од тога?
princi princi 14:19 04.12.2014

Moram priznati da se ne slažem

Mislim da su nation states žestoka glupost i da se mnogo više povezujemo sa ljudima iz iste društvene klase, iz struke, nego sa pripadnicima istog naroda. Drugim rečima, mnogo više imam zajedničkog sa inženjerom iz Kopenhagena, Seula ili Bogote nego sa taksistom sa drugog sprata. Nacionalni identitet ne postoji. Ponekad pomislim da smo ono što smo slušali sa 16 ili 17 godina. Eto, rekao sam, ako razumeš šta hoću da kažem, :).
antioksidant antioksidant 15:02 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

Па пошто сам управо завршио сам разговорима о Магарећим годинама мислим да је оно што ти причаш управо и Ћопићева порука. Хамид Рус је био муслиман а у конвикту, касније у устанку, чак и гине. Нације су измишљена категорија 18. века и то јесте био прави образац хомогенизовања групе кад групе нису биле покретне. Људи су се често рађали, живели и умирали у круго од пар десетина километара, потпуно несвесни ширине опција у свету. Сад нас окупља нешто сасвим друго.

dr.wagner dr.wagner 16:18 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

... dan

princi
Mislim da su nation states žestoka glupost i da se mnogo više povezujemo sa ljudima iz iste društvene klase, iz struke, nego sa pripadnicima istog naroda. Drugim rečima, mnogo više imam zajedničkog sa inženjerom iz Kopenhagena, Seula ili Bogote nego sa taksistom sa drugog sprata. Nacionalni identitet ne postoji. ....




-Mislim da još nemate šanse unutar postojećih političkih opcija ... ali u dogledno
vrijeme možda i drugi dođu do Vaših zaključaka ...

-Da je Milan ovako nešto kazao ... već bi mu ovdje spominjali SKJ ...


Wagner
antioksidant antioksidant 16:22 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

Da je Milan ovako nešto kazao ... već bi mu ovdje spominjali SKJ

zar skj nije ubrzala tu nacionalnu pricu koja nam je obezbedila vesele devedesete?
princi princi 16:36 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

već bi mu ovdje spominjali SKJ ...

SKJ? Ovo nema ništa zajedničko sa komunistima. Mnogo više sa informatikom, modernim dobom, slobodom kretanja, slobodom izbora. Ponekad mi se čini da nacije izmišljotina loših pesnika. Onim dobrim nikad nisu bile potrebne.
gavrilo1 gavrilo1 17:14 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

princi
Mislim da su nation states žestoka glupost i da se mnogo više povezujemo sa ljudima iz iste društvene klase, iz struke, nego sa pripadnicima istog naroda. Drugim rečima, mnogo više imam zajedničkog sa inženjerom iz Kopenhagena, Seula ili Bogote nego sa taksistom sa drugog sprata. Nacionalni identitet ne postoji. Ponekad pomislim da smo ono što smo slušali sa 16 ili 17 godina. Eto, rekao sam, ako razumeš šta hoću da kažem, :).



Odkud ti znas da bi se taksista sa drugog sprata uopste druzio sa tobom?
princi princi 17:28 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

OTkud ti znas da bi se taksista sa drugog sprata uopste druzio sa tobom?

:))))))))), verovatno ne bi, to i kažem, bio bi mu totalno dosadan (ali pošto ne mogu da pričam u tuđe ime, uglavnom gledam da se ograničavam na sebe). Uzgred, dodatna komplikacija je da bi morao da savlada i jednačenje suglasnika po zvučnosti.
dr.wagner dr.wagner 17:53 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

Pozdrav drugovi

princi
već bi mu ovdje spominjali SKJ ...

SKJ? Ovo nema ništa zajedničko sa komunistima....


-Pa nema ... komunisti nisu ignorirali nacionalno pitanje i nacionalnu pripadnost

-Ali čim se nastupi protiv "struje" , odmah je moj drug ... "pukovnik" i
odmah mu izlaganje "miriše" na SKJ ...
... a to smo nedavno i vidjeli ...

W
gavrilo1 gavrilo1 17:56 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

princi
OTkud ti znas da bi se taksista sa drugog sprata uopste druzio sa tobom?

:))))))))), verovatno ne bi, to i kažem, bio bi mu totalno dosadan (ali pošto ne mogu da pričam u tuđe ime, uglavnom gledam da se ograničavam na sebe). Uzgred, dodatna komplikacija je da bi morao da savlada i jednačenje suglasnika po zvučnosti.


Ipak si u pravu si, verovatno ne bi
princi princi 18:05 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

Ipak si u pravu si, verovatno ne bi

Nekad nije loše znati, ali u ovom slučaju me tako savršeno zabole racq šta o meni misli i šta će reći jebeni taxista s drugog sprata da ti to ne mogu opisati, :). Ali izgleda da je iz nekog razloga to njemu jako važno.
mnenadic mnenadic 18:07 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

Nacije su potrebne isto koliko i religije. Dakle ni malo.
emsiemsi emsiemsi 18:25 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

princi
Mislim da su nation states žestoka glupost i da se mnogo više povezujemo sa ljudima iz iste društvene klase, iz struke, nego sa pripadnicima istog naroda. Drugim rečima, mnogo više imam zajedničkog sa inženjerom iz Kopenhagena, Seula ili Bogote nego sa taksistom sa drugog sprata. Nacionalni identitet ne postoji. Ponekad pomislim da smo ono što smo slušali sa 16 ili 17 godina. Eto, rekao sam, ako razumeš šta hoću da kažem, :).

Наравно да ниси у праву !
Шта ће бити једнога дана, остаје да се види.
Успут --- да не мислиш да не бих волео да дође време које ти описујеш. Но, то је једна ствар шта бих волео ти ли ја, а друга ствар шта јесте. Ја, чак насупрот, верујем да ће национално питање постајати све важније простом чињеницом што су друштене супротности све јаче и бла, бла, ...
nim_opet nim_opet 18:51 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

Pa nema ... komunisti nisu ignorirali nacionalno pitanje i nacionalnu pripadnost


Hmm...ili su mozda cekali da se ljudi opamete oko "nacionalnog pitanja". Uostalom, sta je to "nacionalno pitanje"? Izmisljotina svesti svedene na nekoliko karakteristika ne bi li se napravila razlika izmedju nas i njih, a u svrhu kontrole i jednih i drugih. Nekako nikako da se odvojimo od 1812-1848 i te nasilne potrebe da definisemo, zaokruzimo itd. I postavljamo "nacionalna pitanja", koja su po definiciji neodgoriva (jer ce uvek biti potpitanja)
docsumann docsumann 19:38 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

Ponekad mi se čini da nacije izmišljotina loših pesnika.


Crni dane, a crna sudbino!
O kukavno Srpstvo ugašeno...


Domazet Domazet 20:10 04.12.2014

Vi bre ljudi...

...masite ozbiljne pare. Mislim tu na Princija, AOa a boga mi i na Dotura. Trebalo bi da pod hitno odete u Japan. Ili Juznu Koreju. I da krenete da propovedate vasu anacionalnu filozofiju. Zaradili bi ogromne pare. Kao komedijasi...

Sto uopste ne znaci da ja pridajem veliku (ikakvu) vaznost naciji. Samo me nerviraju ovi street cred stavovi koji se iznose kao suste istine...

Ali blog nije o tome pa necu dalje.
dr.wagner dr.wagner 20:16 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

Pozdrav N

nim_opet

Hmm...ili su mozda cekali da se ljudi opamete oko "nacionalnog pitanja". Uostalom, sta je to "nacionalno pitanje"? Izmisljotina svesti svedene na nekoliko karakteristika ne bi li se napravila razlika izmedju nas i njih, a u svrhu kontrole i jednih i drugih. Nekako nikako da se odvojimo od 1812-1848 i te nasilne potrebe da definisemo, zaokruzimo itd. I postavljamo "nacionalna pitanja", koja su po definiciji neodgoriva (jer ce uvek biti potpitanja)


-Pošto sam ja samo zubar ... uzmite ovo dalje sa rezervom ...

-U naciji ili plemenu nije bilo ništa opasno (a ni loše) sve negdje do revolucije
u Francuskoj ...
-Oko 1793-e Francuzi su upali u neprilike jer su istovremeno ratovali sa
nekoliko okolnih zemalja i tada se prvi put (bar mislim) pojavila
mobilizacija ... naravno , nacionalna mobilizacija ...
-E tada smo prestali biti samo pleme ili grupa ... nego je nacionalna
pripadnost postala instrument sile ...
-Neki te događaje uzimaju kao početak recimo "modernih" nacionalizama ...

-U SFRJ je to bilo dosta kompleksno ... zbog međusobnih (ne baš benignih)
zločina do 45-e , nekako se pokušavala uspostaviti ravnoteža , neki oblik
pravedne raspodjele svega ... a pošto je postojala samo jedna klasa ...
... znači da je glavni problem bio nacionalno balansiranje ...

-Onda su tu kreirane neke kvote , nacionalni "ključevi" ... itd ...

-Sve je izgledalo dosta nespretno ... ali nitko im ne može osporiti dobru
namjeru i želju za kakvom-takvom ravnopravnosti ...


W
docsumann docsumann 20:26 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

U naciji ili plemenu nije bilo ništa opasno (a ni loše) sve negdje do revolucije
u Francuskoj ...


pa sad ... nacionalne, državne podjele su odvajkada bile žarišta sukoba. mi vs. oni.
što reče B.Rasel, svesvjetska zajednica, država čovječanstva, praktično će ukinuti razloge za izbijanje ratova.
ako ne bude prekasno, da se ogradim u njegovo ime.


antioksidant antioksidant 20:26 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

@dr.wagner

nema potrebe od karagace praviti zrtvu. ja sam mu rekao da je eskapejotovac ne jer je "protiv struje" (a neces verovati koliko su ovi njegovi stavovi na liniji vecine) vec jer je umislio da se drustvo menja upustvima za ponasanje koje treba iscitati pred dnevnik u svim domacinstvima. a koliko je "pukovnik" videlo se jer je pobrisao boga komentara i krajnje hrabro zakljucao oglasnu tablu svoje partije... jadno milance, place mi se koliko ga zalim :-[
antioksidant antioksidant 20:29 04.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

@domazet

kakvu li bi mi karijeru slutio da ti je kojim slucajem stalo do nacije .

ko kome brani da svoje krdo pravi oko srbstva? samo ne uteruj svako tele u taj obor i sto se mene tice budi i japanac.
dr.wagner dr.wagner 20:58 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

docsumann

pa sad ... nacionalne, državne podjele su odvajkada bile žarišta sukoba....


-Da istina je ... ali preduvjet za totalne sukobe (svjetske ratove) je bio
upravo to formiranje nacionalnih vojski ... kada smo svi zbog same nacionalne
pripadnosti ... znači "po defaultu" morali postati vojnici i morali u neki rat ...

antioksidant
@dr.wagner
nema potrebe od karagace praviti zrtvu. ja sam mu rekao da je eskapejotovac ne jer je "protiv struje" (a neces verovati koliko su ovi njegovi stavovi na liniji vecine) vec jer je umislio da se drustvo menja upustvima za ponasanje koje treba iscitati pred dnevnik u svim domacinstvima....




-Dobro ... malo ga je ponio problem ...

-Ali ja sam samo želio pohvaliti Princijevo napredno i "lijevo" razmišljanje
(iako se on ograđuje) ...

... sa konstatacijom da je to rekao "pravi ljevičar" bio bi proglašen "komunjarom"

W
milisav68 milisav68 21:21 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

dr.wagner

-Da istina je ... ali preduvjet za totalne sukobe (svjetske ratove) je bio
upravo to formiranje nacionalnih vojski ... kada smo svi zbog same nacionalne
pripadnosti ... znači "po defaultu" morali postati vojnici i morali u neki rat ...

Ma nije, razvoj tehnologije (industrijska revolucija, braća Rajt...itd) je to proširio na ceo svet, kao što ga je kasnije i zaustavio sa nuklearnim oružjem, pa tako danas imamo "samo" lokalne ratove - dok kompjuteri ne preuzmu vlast.
princi princi 21:22 04.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

Trebalo bi da pod hitno odete u Japan. Ili Juznu Koreju.

Ne razumem. To kako Japosi, Kinezi i Korejanci praktikuju svoj lokalni nacizam dokazuje tacno šta? Mislim da će svet verovatno u budućnosti biti jedna, 2 ili 3 nadnacionalne imperije i da će se onda gradovi- polisi takmičiti za kvalitetne građane.
antioksidant antioksidant 21:25 04.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

ti si princi citao asimova (i ja sam pa prepoznajem logiku)
princi princi 21:36 04.12.2014

Re: Ponos

najglupavije čovekovo, ne znam ni kako da ga nazovem, osećanje? Totalno veštački, nabijen i ubijen, feudalni, najgluplji čovekov motivator, za one potpuno pomračene svesti, za one kojima je stalno magla u glavi, jedan od najvećih i najčešćih uzroka zla u svetu. (Ovo sve dok sam u radnji.)
vanja.t vanja.t 21:47 04.12.2014

Re: Moram priznati da se ne slažem

princi
Mislim da su nation states žestoka glupost i da se mnogo više povezujemo sa ljudima iz iste društvene klase, iz struke, nego sa pripadnicima istog naroda. Drugim rečima, mnogo više imam zajedničkog sa inženjerom iz Kopenhagena, Seula ili Bogote nego sa taksistom sa drugog sprata. Nacionalni identitet ne postoji. Ponekad pomislim da smo ono što smo slušali sa 16 ili 17 godina. Eto, rekao sam, ako razumeš šta hoću da kažem, :).


ovako je moj ćale patio u sfrj :) i na ovaj način selektrirao okruženje.
antioksidant antioksidant 22:19 04.12.2014

Re: Ponos

mislis na nacionalni ponos ili uopste? nacionalni ponos je cesto iracionalan, nicim izazvan (tipa, bas je lozana kad djokovic razbije onog spanca (ili ko je od njih dvojice trenutno bolji))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:38 04.12.2014

Re: Ponos

Све се нешто размишљам, кад укинемо нације, како ће светско првенство у фудбалу да изгледа: прво полуфинале Таксисти против Инжињера, друго Паори против Адвоката. Наравно, зна се да ће фаворити увек бити они који највише времена проводе на свежем ваздуху. Или, група смрти: Келнери, Роштиљџије, Професори Физичког, Металостругари...

За девојчице тек, биће сјајно -- Фризерке против Шалтеруша, или Професорке против Медицинских Сестара.

Радујем се будућности.
antioksidant antioksidant 22:48 04.12.2014

Re: Ponos

ti brajovicu ne pravis razliku izmedju nacija i drzava?
princi princi 22:51 04.12.2014

Re: Ponos

mislis na nacionalni ponos ili uopste?

Najviše na lični. Ponos je najčešće zlo koje traži izgovor.
predatortz predatortz 22:51 04.12.2014

Re: Ponos

antioksidant
ti brajovicu ne pravis razliku izmedju nacija i drzava?


Ako je besmislena nacija, besmislena je i država.
antioksidant antioksidant 22:57 04.12.2014

Re: Ponos

ako je besmislen krompir besmislena je i supa od bundeve
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:01 04.12.2014

Re: Ponos

АО
ti brajovicu ne pravis razliku izmedju nacija i drzava?

Не.
Ево:
Србија: 90% Срба.
Хрватска: 90% Хрвата.
Мађарска: 95% Мађара.
Немачка, земља имиграната: 80% Немаца.
Енглеска, земља имиграната: 90% Енглеза.

Шта кажеш, а?
(Ово сам онако, напамет, али неће бити да сам пуно погрешио ;-)
docsumann docsumann 23:04 04.12.2014

Re: Ponos

Ako je besmislena nacija, besmislena je i država.



naravno.

no, besmisleno je i sijaset drugih stvari koje ljudi rade jedni drugima, kao i cijeloj zavičajnoj nam planeti.
trenutno su sve te besmislenosti neophodne jedne drugima. njihova međuzavisnost je eksplozivno osjetljiva.
potrebno je brižljivo demontirati cjelokupnu te šemu. a to traži vrijeme, znanje, posvećenost & prosvećenost, čovjeka budućnosti.
antioksidant antioksidant 23:06 04.12.2014

Re: Ponos

ne kazem nista, zasto bih? kao i obicno, znas puno brojeva ali ih slabo razumes
princi princi 23:37 04.12.2014

Re: Ponos

trenutno su sve te besmislenosti neophodne jedne drugima. njihova međuzavisnost je eksplozivno osjetljiva.
potrebno je brižljivo demontirati cjelokupnu te šemu. a to traži vrijeme, znanje, posvećenost & prosvećenost, čovjeka budućnosti.

Koja je svrha nacionalnih država? Ostvarivanje političkih prava po osnovu pripadnosti naciji? Briga o lokalnom stadu? Uskoro će se svaki pojedinac na kugli zemaljskoj moći jedinstveno identifikovati. Nacionalni fudbalski klub? Šta ćemo onda sa Čelzijima, Mančester Sitijima, Barselonama, Bajernima? Sa Denver Bronkosima, Vankuver Kanuksima? Da srce zakuca brže kad se sluša svečana pesma? Zajednička istorija? To je tek ono što se dogovorimo, siguran sam da bi nas trojica četvorica koliko nas ima ovde koji ovo čitaju mogli da dođu sa bar tri ili četiri potpuno različita narativa o svetu u kome funkcionišemo.

Moja zapažanja su čisto empirijska: svaki dan srećem gomilu ex-Srba s kojima osim jezika kojim komuniciraju ne delim ama baš ništa, i mnogo veću gomilu ne-Srba s kojima delim sve osim jezika kojim pričamo kod kuće. Ovi drugi su mi neuporedivo bliži (a rekao bih i ja njima).
princi princi 23:40 04.12.2014

Re: Ponos

I zabole me uvo da ikoga ubeđujem u bilo šta. Svako će i tako naći gomilu nekih brojeva, grafika, mapa, enciklopedija kojima će potvrđivati svoj confirmation bias i samoubeđivati se u ispravnost svojih stavova. Samo iskazujem svoj stav i svoje iskustvo.
docsumann docsumann 23:50 04.12.2014

Re: Ponos

Koja je svrha nacionalnih država?


ona je sama sebi svrha. i tu svoju kvazi neophodnost nameće svojim podanicima kao vrijednost vrijednu njihove krvi.
što je najgore, radi se o potpuno apstraktnom konstruktu, koji živi na podgrijanoj mrtvoj priči (narativu, ako ti je draže) koja se opet kao porodično predanje predaje od inicijacije do inicijacije novih nacionalnih političkih elita.
kvaka je sistemske prirode, i to onog tipa 22.

a možda nas stvarno kontrolišu kojekakvi iluminati-reptiloidi, na nekom višem, suptilnijem energetskom nivou odvijanja stvari


P.S. što se klupske pripadnosti tiče nikakav sam navijač potpuno operisan od svih pratećih aktivnosti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:56 04.12.2014

Re: Ponos

antioksidant
ne kazem nista, zasto bih? kao i obicno, znas puno brojeva ali ih slabo razumes

Опет неку кризу имаш?
niccolo niccolo 00:00 05.12.2014

Re: Ponos

Професорке против Медицинских Сестара.

I ja bih gledao taj film...
vanja.t vanja.t 00:41 05.12.2014

Re: Ponos

Predrag Brajovic
АО
ti brajovicu ne pravis razliku izmedju nacija i drzava?

Не.
Ево:
Србија: 90% Срба.
Хрватска: 90% Хрвата.
Мађарска: 95% Мађара.
Немачка, земља имиграната: 80% Немаца.
Енглеска, земља имиграната: 90% Енглеза.

Шта кажеш, а?
(Ово сам онако, напамет, али неће бити да сам пуно погрешио ;-)


grupa ljudi koja govori istim jezikom čini narod, a narod koji formira sopstvenu državu postaje nacija, pa su englezi narod, a država/nacija: engleska - otuda česta upotreba nacije i državljanstva/države kao sinonima. i dok narod čine podanici, naciju čine slobodni građani, i sve su to ''veštačke tvorevine'', kao i zakoni, novac, privredna društva... nema tu ničeg ''besmislenog''.
docsumann docsumann 00:46 05.12.2014

Re: Ponos

nema tu ničeg ''besmislenog''


granice država su pukotine na tkivu čovječanstva.

u tom smislu su besmislene. one okreću narod protiv naroda, čovjeka protiv čovjeka.
podjele su zlo.
vanja.t vanja.t 01:01 05.12.2014

Re: Ponos

granice država su pukotine na tkivu čovječanstva.

ja mislim da čovečanstvo ne postoji kao kulturni model, samo kao biološki. stoga nije moguće živeti bez granica, i to prvo u granicama sopstvene imovine, za koju hoću da je neprikosnovena, pa onda nadalje u granicama sopstvenog kulturnog identiteta (jezik, običaji, religija...). u koje tkivo, društveno, kulturno bi uvezao grke i turke, npr., ja mislim da to nije moguće.

sve drugo je neki radikalni humanizam, neomarksističkog tipa, koji negira sve ovo što sam nabrojao od privatne imovine pa do nacionalne države. a sem toga, vidiš gore u komentarima, da i radikalnim i naprednim humanistima - smetaju taksisti koji ne poznaju gramatiku :) podele su neminovne :)

princi princi 01:15 05.12.2014

Re: Ponos

i dok narod čine podanici, naciju čine slobodni građani, i sve su to ''veštačke tvorevine'', kao i zakoni, novac, privredna društva... nema tu ničeg ''besmislenog''.

A šta kad uvedu bitcoin ili neku drugu svetsku valutu? Privredna društva su već nadnacionalna, ljudi iz celog sveta slobodno udružuju rad, evo vidim jutros da će Holandija ponuditi radne vize svim preduzetnicima koji će pokrenuti nekakve start upe. Zakoni, moralne norme, to je nešto što se rešava na nivou regija, praktično gradova sa okolinom. London maltene nema ništa zajedničko sa ostatkom Engleske (iz nekog razloga, ljudima u Srbiji je London sinonim za Englesku). Jezičke barijere će vrlo brzo postati stvar prošlosti. Poštovanje individualnih sloboda, i omogućavanje svakoj individui da potpuno razvije svoje potencijale je dobro za ceo svet, nacionalne ekonomije su papirni koncept. Koliko bi svet bio siromašniji da je neki imigracioni službenik zabranio Tesli da uđe u USA? Ili fon Nojmanu. Ili Elonu Musku. Slobodan protok ljudi i kapitala je neophodan za razvoj, sve više, rekao bih. Svet je sve manji i sve povezaniji. Suprotstavljanje tome je kao suprotstavljanje kiseoniku.

Sloboda, naravno, nikako ne znači uniformnost. Naprotiv. Regionalne razlike će se povećavati, jer će bogata i razvijena mesta će biti još bogatija i razvijenija, dok će ona siromašna biti još siromašnija. Talenti iz siromašnih regija će se boriti za mesta u bogatim regijama, i u jednom trenutku će nastati prava trka za talente: Barselona će se trkati sa Londonom, oboje sa Parizom, sve troje protiv Frankfurta, Njujorka, San Franciska, svi će pokušati da privuku kreativnu klasu, onu koja privlači kapital i stvara novu vrednost. A oni koji u tu trku krenu poslednji biće naravno osuđeni na kaskanje i zaostajanje.
vanja.t vanja.t 01:27 05.12.2014

Re: Ponos

A šta kad uvedu...

odlično si počeo, ko će da uvede? skoro sam čitao dobar tekst o tome kako je čovečanstvo prošlo kroz tri faze u načinu vladanja, doba carstva, doba republike i doba svestske uprave - koje je u nastajanju. i moj glavni problem je u tom ''kad uvedu''. ja bih da me neko pita, sloboda izbora nije samo gej parada i pet frendli kafić. a za većinu ostalih primera koje si naveo se slažem, slično i ja vidim te stvari.

princi princi 01:43 05.12.2014

Re: Ponos

ko će da uvede

Pa ja mislim da je to neminovnost, praksa će nametnuti neku vrstu 'zlatnog' standarda. Državama, centralnim bankama se sve manje veruje, gola sila sve manje znači, soft power će postati sve važnija i važnija. Već danas ti imaš da ti se u US, praktično 50% GDP-ja pravi u 15-ak gradova. GDP Njujorka sa okolinom je jednak GDP-ju Australije.

Davno sam pisao, u svim ovim zemljama poput Francuske, UK pa i USA, najveći pobornici protiv imigracije su siromašni i nekvalifikovani. Njih, njihovu cenu rada, njihov lifestyle štiti kontrolisana imigracija. Zemlje, regije koje se budu oslanjale na podršku siromašnih i nekvalifikovanih će sve više zaostajati; one koje budu privlačile talentovane i pametne će biti sve bogatije, to nije nikakva mudrost, to se već dešava.
docsumann docsumann 05:00 05.12.2014

Re: Ponos

podele su neminovne :)


tako izgleda ako stvari posmatraš statično, zamrznute u sadašnjem trenutku.
međutim, meni, neminovnim izgleda upravo brisanje granica među državama koje donosi budućnost i njen tehnološko-kulturni impakt.
klice tih promjena, danas, su već sasvim jasno uočljive. države polako već gube pomalo od svog tradicionalno neprikosnovenog političkog suvereniteta. zatim tu su multinacionalne kompanije, procesi globalizacije (pozitivni i negativni), informatičko uvezivanje planete, EU, ideje za slične projekte na sjevernoameričkom i južnoameričkom kontinentu ...

čak i da propanu iz prve, slično kao u evolucionim tokovima u prirodi, ovi politički procesi će započeti iznova, i iznova...

naravno, u predviđanju budućnosti, uvijek moramo biti svjesni i mogućnosti katastrofičnog modela. no, za predviđanje i analiziranje smisao ima samo onaj drugi, scenario prosperiteta.
države će za 100 do 200 godina (možda i manje) biti neprepoznatljive, prije nego što potpuno nestanu kao takve.

zatim tu su transhumanizam i njegovi danas nam nedokučivi potencijali, pa i opasnosti, fenomen tehnološkog singulariteta. ma, ludilo jedno, opšte i totalno


da ne pričamo sad o dolasku našeg konačnog svemirskog iskoraka.
emsiemsi emsiemsi 05:48 05.12.2014

Re: Ponos

princi
najglupavije čovekovo, ne znam ni kako da ga nazovem, osećanje? Totalno veštački, nabijen i ubijen, feudalni, najgluplji čovekov motivator, za one potpuno pomračene svesti, za one kojima je stalno magla u glavi, jedan od najvećih i najčešćih uzroka zla u svetu. (Ovo sve dok sam u radnji.)

Патриотизам је предивно осећање, не само према држави, него и према властитом народу (или нацији - јер се разни теоретичари различито односе према истом).
Сматрати да је нација узрок ратова, а не нешто друго (што нпр. Принци, у другом контексту, прилично коректно анализира, а овде то исто потискује), значи приличан сукоб са логиком.
emsiemsi emsiemsi 05:49 05.12.2014

Re: Ponos

antioksidant
mislis na nacionalni ponos ili uopste? nacionalni ponos je cesto iracionalan, nicim izazvan (tipa, bas je lozana kad djokovic razbije onog spanca (ili ko je od njih dvojice trenutno bolji))

За тебе су, том логиком, све емоције ирационалне. Поради мало на томе.
emsiemsi emsiemsi 06:16 05.12.2014

Re: Ponos

docsumann
nema tu ničeg ''besmislenog''


granice država su pukotine na tkivu čovječanstva.

u tom smislu su besmislene. one okreću narod protiv naroda, čovjeka protiv čovjeka.
podjele su zlo.

Чудо једно да не разумеш (то ме чуди и код Принција - а делујете ми, вашим радом овде, као бистри људи) да нација, држава, колектив било које врсте, нису настали као производ јаких, него као тежња слабих - баш због тога да би се слаби одбранили од силеџија.
Тако ће бити увек (чак и после 'краја историје' ).
emsiemsi emsiemsi 06:17 05.12.2014

Re: Ponos

vanja.t
granice država su pukotine na tkivu čovječanstva.

ja mislim da čovečanstvo ne postoji kao kulturni model, samo kao biološki. stoga nije moguće živeti bez granica, i to prvo u granicama sopstvene imovine, za koju hoću da je neprikosnovena, pa onda nadalje u granicama sopstvenog kulturnog identiteta (jezik, običaji, religija...). u koje tkivo, društveno, kulturno bi uvezao grke i turke, npr., ja mislim da to nije moguće.

sve drugo je neki radikalni humanizam, neomarksističkog tipa, koji negira sve ovo što sam nabrojao od privatne imovine pa do nacionalne države. a sem toga, vidiš gore u komentarima, da i radikalnim i naprednim humanistima - smetaju taksisti koji ne poznaju gramatiku :) podele su neminovne :)


Сагласан !
emsiemsi emsiemsi 06:23 05.12.2014

Re: Ponos

vanja.t
A šta kad uvedu...

odlično si počeo, ko će da uvede? skoro sam čitao dobar tekst o tome kako je čovečanstvo prošlo kroz tri faze u načinu vladanja, doba carstva, doba republike i doba svestske uprave - koje je u nastajanju. i moj glavni problem je u tom ''kad uvedu''. ja bih da me neko pita, sloboda izbora nije samo gej parada i pet frendli kafić. a za većinu ostalih primera koje si naveo se slažem, slično i ja vidim te stvari.


Ја се не слажем !
Суштина кроз историју је непрестано иста - само се остварује на све вишем технолошком и организационом нивоу.
Друштвени динамизам, покретљивост итд. слабо доприноси истинском квалитету живота --- поред тога, ваљда нећемо, како сам схватио Принција, цео живот да се селимо, по његовом, не као до сада, из државе у државу, него из Региона у Регион.
docsumann docsumann 06:35 05.12.2014

Re: Ponos

Чудо једно да не разумеш (то ме чуди и код Принција - а делујете ми, вашим радом овде, као бистри људи) да нација, држава, колектив било које врсте, нису настали као производ јаких, него као тежња слабих - баш због тога да би се слаби одбранили од силеџија.
Тако ће бити увек (чак и после 'краја историје' ).


prije bih rekao da su nastale u klimi opšte nesigurnosti, u surovim vremenima i doživljaju svijeta u smislu da je čovjek čovjeku vuk.

iskorjenjivanjem takve jedne kolektivne psihoze iskorjeniće se i potreba za patronatstvom države.
naravno, država se održava i odgojem svojih građana u duhu patriotizna, lojalnosti, nacionalne časti, što nije ništa drugo do čista indoktrinacija djece nespremne da kritički sagledavaju stvari na tom nivou.
država ima još gomilu raznih mehanizama kojim održava internu koheziju, a sva se manje više zasnivaju na manipulaciji bazičnim ljudskim osjećanjima.
čovjek se jednostavno zatekne u svemu tome, u obavezama, dužnostima, sa stečenim državljanstvom, "društvenim ugovorom", potrebama za školovanjem, zaposlenjema, plaćanjem poreza, da ga nikad niko i nije pitao želi li zaista takav život u takvom sitemu.
jednostavno, dok se okreneš, sistem te već usisao.

mada, ruku na srce, usisao bi te i bez države ...
emsiemsi emsiemsi 07:07 05.12.2014

Re: Ponos

docsumann
Чудо једно да не разумеш (то ме чуди и код Принција - а делујете ми, вашим радом овде, као бистри људи) да нација, држава, колектив било које врсте, нису настали као производ јаких, него као тежња слабих - баш због тога да би се слаби одбранили од силеџија.
Тако ће бити увек (чак и после 'краја историје' ).


prije bih rekao da su nastale u klimi opšte nesigurnosti, u surovim vremenima i doživljaju svijeta u smislu da je čovjek čovjeku vuk.

iskorjenjivanjem takve jedne kolektivne psihoze iskorjeniće se i potreba za patronatstvom države.
naravno, država se održava i odgojem svojih građana u duhu patriotizna, lojalnosti, nacionalne časti, što nije ništa drugo do čista indoktrinacija djece nespremne da kritički sagledavaju stvari na tom nivou.
država ima još gomilu raznih mehanizama kojim održava internu koheziju, a sva se manje više zasnivaju na manipulaciji bazičnim ljudskim osjećanjima.
čovjek se jednostavno zatekne u svemu tome, u obavezama, dužnostima, sa stečenim državljanstvom, "društvenim ugovorom", potrebama za školovanjem, zaposlenjema, plaćanjem poreza, da ga nikad niko i nije pitao želili li takav život u takvom sitemu.
jednostavno, dok se okreneš, sistem te već usisao.

mada, ruku na srce, usisao bi te i bez države ...

Тако је !
Фино је што смо се сагласили да није проблем у нацији, држави и сличном.
antioksidant antioksidant 07:37 05.12.2014

Re: Ponos

imam a imam i naocare i krive noge i visok sam kao prosecna patka i zgoljav sam kao da nisam doruckovao a posle ovog ogledala odoh da doruckujem bar jedne frustracije da se resim
antioksidant antioksidant 07:45 05.12.2014

Re: Ponos

@vanja.t

nacije nisu besmislen pojam vec na putu da postanu a anahron. nastale su pre par lekova drustvenom logikom koja je odgovarala tom trenutku. svet se menja pa se menjaju i nacini homogenizacije grupe. sad se vec pronalaze nove niti uvezivanja, grupe ljudi koje su "braca i jednaki" su sad nesto drugacije nego su bile pre 300 godina i besmisleno je misliti da ce za 300 god biti iste kao sad. skraceno - svet se menja a promena ce doneti nestanak nacija kao sto su neke prosle donele nastanak. (bolje je reci smanjivanje znacaja tog osecanja nego nestanak))
docsumann docsumann 08:28 05.12.2014

Re: Ponos

Фино је што смо се сагласили да није проблем у нацији, држави и сличном.


nije, osnovni problem je u ljudima, no, pošto su to ljudske tvorevine, onda i one bivaju problematizovane.
jkt2010 jkt2010 09:04 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

Domazet
...masite ozbiljne pare. Mislim tu na Princija, AOa a boga mi i na Dotura. Trebalo bi da pod hitno odete u Japan. Ili Juznu Koreju. I da krenete da propovedate vasu anacionalnu filozofiju. Zaradili bi ogromne pare. Kao komedijasi...
.
Da su na pr Ameri, ili Danci, onda im nacija ne bi smetala, al jebiga zalomilo im se da su se rodili kao Srbi...

Nista drugari, vise srece sa sledecom reinkarnacijom, sta da vam kazem.. Samo da vam ne zapadne neka Sirija ili Irak ili Palestina...
dr.wagner dr.wagner 09:46 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

... jutro

jkt2010
... Da su na pr Ameri, ili Danci, onda im nacija ne bi smetala, al jebiga zalomilo im se da su se rodili kao Srbi...

Nista drugari, vise srece sa sledecom reinkarnacijom, sta da vam kazem.. Samo da vam ne zapadne neka Sirija ili Irak ili Palestina...



-Hm , ... ja tu imam male probleme

-Prvo ..., nisam pazio sa kim sam lijegao , pa mi je starije dijete pola "vaše"
, a pola "naše" ... , a drugo ... imam dva državljanstva (HR i CH)...

-Lako je ČISTOKRVNIMA i prostorom omeđenima ... zastupati naci-države


W
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:31 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

-Lako je ČISTOKRVNIMA i prostorom omeđenima ... zastupati naci-države


'Naci tebi je la(h)ko.
vanja.t vanja.t 10:58 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

-Lako je ČISTOKRVNIMA i prostorom omeđenima ... zastupati naci-države


obrati pažnju, da si prvi pomenu krv u ovoj prepisci. praktično si učitao sstav koji do sad niko nije pomenuo, a to je etno-nacionailistički koncept, po kojem su krv i tlo povezani. i to je legitiman stav, ali ne za pristojne ljude. iako sam svestan da je to generalizacija, mislim da su srbi i francuzi kultur-nacionalisti, a hrvati i nemci etno-nacionalisti. to je kvalitativna razlika. zato se u srbiji, još od 19. veka, mnogi cigani, jevreji, muslimani... (crnogorci:)) smatraju srbima, a to u rvackoj nije moguće.

a što se tiče ovih stavova da koncept nacionalne države odumire, meni je to savršeno jasno, samo ne bih da umre nekom rezolucijom. da se nameće. recimo, više bih voleo da je bugarska suverena država, pa da uđe u projekat južni tok, ili da grčka bude suverena pa da vrati drahmu. to je čist primer gde stari koncept nacionalnog suvereniteta ima prednost nad novim, modernim konceptima. nažalost ove dve zemlje nisu slobodne/suverene u punom smislu te reči.
antioksidant antioksidant 11:25 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

samo ne bih da umre nekom rezolucijom. da se nameće

mene se ne boj, ja rezolucije generalno ne podnosim a kamoli takve koje bi nekom nesto nametale. a sto se tice suverenosti da li bi podrzao suverenost sumadije na primer? i ako bi, da li bi vrnjacka banja bila sa ove li one strane granice? :)
inace, postoji sasvim legitiman nacin da grcka izađe iz emu i vrati drahmu, samo taj proces podrazumeva nekoliko stvari na koje grcka nije spremna (slicno je i sa bugarskom). ako zelis zajednicko trziste postoje i zajednicka pravila. a koliko i kako ce se ona primenjivati i koja ce biti sve zavisi od pregovora.
princi princi 12:33 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

Meni su ove teme više ilustracije nekih vrednosti, shvatanja sveta, nego što su predmet nekog smislenog razgovora.
princi princi 12:34 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

Da su na pr Ameri, ili Danci, onda im nacija ne bi smetala, al jebiga zalomilo im se da su se rodili kao Srbi...

Ma, čoveče, ti si dileja, ni ne shvataš o čemu je ovde reč.
jkt2010 jkt2010 13:00 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

princi
Da su na pr Ameri, ili Danci, onda im nacija ne bi smetala, al jebiga zalomilo im se da su se rodili kao Srbi...

Ma, čoveče, ti si dileja, ni ne shvataš o čemu je ovde reč.

Ja dileja a ti se stidis komsiluka?
I sta kazes kad te onaj bliski prijatelj iz Seula pita odakle si?
"Ja sam inzenjer sa sprata iznad taksiste."

U stvari, ako ti nisi dileja meni drago da ja jesam. Ovakav snobizam se retko vidja.
princi princi 13:30 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

Ja dileja a ti se stidis komsiluka?
I sta kazes kad te onaj bliski prijatelj iz Seula pita odakle si?

:)))))))))))), mogu zamisliti kakva konfuzija kod tebe u glavi sada vlada. Ko se, bre, čega stidi, šta lupetaš?
docsumann docsumann 13:41 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

Ja dileja a ti se stidis komsiluka?


princi princi 14:24 05.12.2014

Re: Samo za jkt210

dr.wagner dr.wagner 15:17 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

Pozdrav V

vanja.t

obrati pažnju, da si prvi pomenu krv u ovoj prepisci. praktično si učitao sstav koji do sad niko nije pomenuo, a to je etno-nacionailistički koncept, po kojem su krv i tlo povezani. i to je legitiman stav, ali ne za pristojne ljude. iako sam svestan da je to generalizacija, mislim da su srbi i francuzi kultur-nacionalisti, a hrvati i nemci etno-nacionalisti.


to je kvalitativna razlika. zato se u srbiji, još od 19. veka, mnogi cigani, jevreji, muslimani... (crnogorci:)) smatraju srbima, a to u rvackoj nije moguće.


-Ako sam dobro razumio ...
... kada bi Turčin napravio dijete Ciganki ... za Vas bi ono bilo pola
Srbin , a pola Turčin ...

-Vidite , ja bih za maloga kazao da nije čistokrvni Turčin ... i ne radi se
tu doslovno o krvi ... o hemoglobinu ili o boji krvnih zrnaca ...
... krv je tu samo metaforički



W
svarog svarog 17:02 05.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

Sunce ti žarko pa ovde sve sami anarhisti, što levi, što desni

evo malo sveta budućnosti:

Odoh u Honduras

Seasteading
Domazet Domazet 17:24 05.12.2014

Da mi je stalo do nacije...

antioksidant
@domazet

kakvu li bi mi karijeru slutio da ti je kojim slucajem stalo do nacije .

ko kome brani da svoje krdo pravi oko srbstva? samo ne uteruj svako tele u taj obor i sto se mene tice budi i japanac.

...verovatno bih mislio da pogresno mislis. Posto nije, mislim da ne mislis nego street cred-ujes. Ne samo ti.

A to da se bude Japanac nece ici. Ne daju, hoce da odrze cistocu nacije.
Domazet Domazet 17:37 05.12.2014

Ima nesto...

jkt2010
Domazet
...masite ozbiljne pare. Mislim tu na Princija, AOa a boga mi i na Dotura. Trebalo bi da pod hitno odete u Japan. Ili Juznu Koreju. I da krenete da propovedate vasu anacionalnu filozofiju. Zaradili bi ogromne pare. Kao komedijasi...
.
Da su na pr Ameri, ili Danci, onda im nacija ne bi smetala, al jebiga zalomilo im se da su se rodili kao Srbi...

Nista drugari, vise srece sa sledecom reinkarnacijom, sta da vam kazem.. Samo da vam ne zapadne neka Sirija ili Irak ili Palestina...

...(svasta?) u ovome sto kazes. Osim u Princijevom slucaju. Njegova su uverenja jaka. On bi, i da je amerikanac, ziveo IZNAD svog komsije, americkog taksiste. Nije glup ali ga to uopste ne sprecava da bude blentav.
dr.wagner dr.wagner 18:03 05.12.2014

Iznenađujuće

... večer



-Ne bih nikada rekao da ovdje ima toliko uvrijeđenih taksista ...


W
Domazet Domazet 22:20 05.12.2014

Doture, da malo vise...

dr.wagner
... večer



-Ne bih nikada rekao da ovdje ima toliko uvrijeđenih taksista ...


W

...putujes znao bi da taxisti nisu fela za vredjanje. Cak manje nego zubari (Taxi Driver VS Marathon Man)
blogovatelj blogovatelj 05:28 06.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

imam dva državljanstva (HR i CH)...


Moram da primetim da ovo ne može biti istinito, da se diplomatski izrazim.
Niti Hrvatska, niti Švicarska, ne dozvoljavaju dupla državljanstva.
Ili se varam?
dr.wagner dr.wagner 09:07 06.12.2014

Re: Vi bre ljudi...

.... jutro

blogovatelj
imam dva državljanstva (HR i CH)...


Moram da primetim da ovo ne može biti istinito, da se diplomatski izrazim.
Niti Hrvatska, niti Švicarska, ne dozvoljavaju dupla državljanstva.
Ili se varam?


-Tu nije problem sa Hrvatskom , nego sa Švicarskom ...
... tako da se hrvatsko državljanstvo "samo" podrazumijeva ... ali je neotuđivo

-Moj stari je tamo radio od prve polovine 60-ih , a tamo sam se i rodio , iz
čisto "tehničkih" razloga , iako ni stara , a ni ja ... nakon toga nikada
nismo boravili u CH duže od mjesec dana ...
-To bi sve vjerojatno i ostalo na tome da sredinom 90-ih nisam radio (od)
tamo ... pa onda i nekretnine i sve ostalo ... tako da sam se zapravo tamo
"pravno" i preselio ...
-Ne znam sada .... ja sam u stvari "druga generacija" (tamo rođenje i nije
baš važno za status ) , mislim da "treća generacija" ide po automatizmu ...

-A i Wagnerica je Švicarka od rođenja (iako je samo pola) , tako da bih i
samom udajom za nju dobio državljanstvo ...

... ali ona je "došla" tek kasnije , kad sam već bio tamo ...


W




bocvena bocvena 15:59 04.12.2014

...

Tek tu, unutra, knjige su sve.

Šmrc.

pozdrav za osmeh.
natasavb natasavb 12:02 05.12.2014

Re: ...

pozdrav za osmeh.

I od mene. :)
Ne znam da li je gore neko spomenuo (jer sam odustala od čitanja komentara kad sma videla u kom su pravcu krenuli) da ovih dana treba da bude ili je možda već bila, premijera "Magarećih godina" u pozorištu Boško Buha.
Pozorište se renovira, pa će prostor da im ustupi Atelje.

P.S. Meni žao što ne mogu više da se švercujem uz ove moje i gledam dečije predstave. Moraću neko dete po rodbini ili komšiluku da nahvatam. :)
emsiemsi emsiemsi 16:23 05.12.2014

Re: ...

natasavb
pozdrav za osmeh.

I od mene. :)
Ne znam da li je gore neko spomenuo (jer sam odustala od čitanja komentara kad sma videla u kom su pravcu krenuli) da ovih dana treba da bude ili je možda već bila, premijera "Magarećih godina" u pozorištu Boško Buha.
Pozorište se renovira, pa će prostor da im ustupi Atelje.

P.S. Meni žao što ne mogu više da se švercujem uz ove moje i gledam dečije predstave. Moraću neko dete po rodbini ili komšiluku da nahvatam. :)

Ја се пријављујем добровољно !
Можеш мене да поведеш.
medjutim92 medjutim92 16:23 04.12.2014

Sunce zađe, pade tama, u muzeju Mara sama

Onda uđe Jovo Škandal i na vrata stavi mandal

Ćopić je sjajan, pogotovo za taj period, ali nekako sam u to vreme imao osećaj da uglavnom piše jednu te istu knjigu više puta, samo s drugim setom fazona. Pa uvek imaš očigledno dobre i loše, gde dobri završe u partizanima ili dignu bunu protiv žandara, dok nesimpatični likovi odu u četnike ili ustaše, eventualno postanu dobri već u knjizi ili se kao kukavice sakriju kad dođe revolucija..
Jukie Jukie 16:37 04.12.2014

Re: Sunce zađe, pade tama, u muzeju Mara sama

Meni se od Ćopića jako sviđaju Priče partizanke
(sa svim onim miševima)
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:19 04.12.2014

'suza nisam vredan'

čekaj , je l' ovo prljavo kazalište? pitam da ne skitam :)
karabasbarabas karabasbarabas 19:23 04.12.2014

Jer tražiće drugove, tražiće pravdu, traži

Jer tražiće drugove, tražiće pravdu, tražiće...

Nemoj pravdu, toga nece naci nikako i ima da lupa glavom u zid ceo zivot. Preporuka
mr.fogg mr.fogg 20:28 09.12.2014

Ovo nije trol

Poštovani VIP blogeru, molim Vas da obratite pažnju na katastrofu u Istočnoj
Srbiji koja se dešava u poslednjih 10-tak dana. Pokažite da ste VIP. Hvala.

Ova očajnička poruka poslata je na blogove objavljene u poslednjih 7 dana:
http://blog.b92.net/text/25003/Raskini-lanac-korupcije/
http://blog.b92.net/text/25000/25000/
http://blog.b92.net/text/24996/najbolji-tenis-na-planeti/
http://blog.b92.net/text/24994/Neuroze-sumornih-nedelja/
http://blog.b92.net/text/24993/Kako-zaista-izgleda-devojka-II-deo/
http://blog.b92.net/text/24992/Ko-sve-dobija-nagrade-za-afirmaciju-ljudskih-
prava/
http://blog.b92.net/text/24991/Cu-da-izadjem-u-Politike/
http://blog.b92.net/text/24990/Cija-je-nasa-kultura/
http://blog.b92.net/text/24989/Terapija-jutranja-urbanisticka/
http://blog.b92.net/text/24987/KARMAGEDON-U-PERIONICI-CARAPA-NA-ROMBOIDE/
http://blog.b92.net/text/24986/Lider-opozicije/
http://blog.b92.net/text/24985/S-kutijom-promenicu-svet/http://blog.b92.net/text
/24984/Ni-Kosovo-ni-Evropa-ni-Juzni-tok/
http://blog.b92.net/text/24983/4-am/
http://blog.b92.net/text/24982/Toblerone-afera/
http://blog.b92.net/text/24981/Bes/
http://blog.b92.net/text/24980/Suza-nisam-vredan/
http://blog.b92.net/text/24977/Biciklom-oko-sveta----Povratak-na-drum-ili-
Mjanmar-Burma/
http://blog.b92.net/text/24976/Gosn-Verbicu-imate-minut/
http://blog.b92.net/text/24974/Roditelji-procitajte-vise-puta-i-razmislite-svaki
-put/
http://blog.b92.net/text/24973/SIFRA-F/
http://blog.b92.net/text/24972/Osobe-sa-integritetom/

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana