Budućnost| Društvo| Gost autor| Porodica

Javni čas

nurudin RSS / 21.11.2014. u 23:10

Драги моји просветари,

Из своје пензионерске фотеље вас гледам, причате и пишете о штрајку.

Где ви то штрајкујете? Како штрајкујете?

Идете кући после часова од пола сата. Настављате штрајк кувајући ручак и пијући кафу с комшилуком?
 
Децо моја, имате образовање, имате моћ, много вас је! Изађите, свако на свој градски трг, изнесите клупе, направите јавни час пред медијима и грађанима.
Наставник нека вам објашњава да су вам плате довољне, да морају да буду мање, а ви се понашајте као ђаци. Гађајте тог који покушава да вам то објасни. Гумицама, оним лепим, кинеским, које сами добијате по леђима, свакодневно док држите часове. Кредама, које сте сами купили, а ђаци вам узимају за време одмора. Једите на том часу, као што једу ваши ђаци. Нека неком зазвони телефон, а наставник нека настави да држи час.

Покажите јавности како изгледа час, само један час од пет или шест које свакодневно држите.

Следећег дана, одржите ,,родитељски састанак”. Будите родитељи који траже да се казни туђе дете, јер је ваше златно, најдивније! Тражите да се казни наставник, јер деца тврде да је контролни претежак, а деца не лажу!

Замолите министра да вам одржи час, родитељски, одмор, било шта. И покажите њему како то изгледа. Да видим, шта ће он рећи кад добије креду у главу?

Да ли ће се јавити и онај који вам поручује да имате времена да се бавите додатним послом?

Донесите на трг своје планове, припреме, ИОП-е, нека их неко измери, нека израчуна колико је времена потребно да се то напише. Пошаљите министру поштом сви, све своје портфолије!

Покушајте нешто друго од оног што чините годинама, а видите да не вреди.

А бака ће, драги моји, штрајковати код куће уместо вас!

Воли вас ваша БПС (Бака Пензионисана Синдикалка)

 

Зелена учионица

 

Atačmenti



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rinocerosa rinocerosa 23:22 21.11.2014

...

Све све, али оволика количина
патетике у овом блогу, и свим сличним текстовима који се тичу
штрајка просветара је ...не знам...

Не сећам се да сам икада, било где, видела да и један
лекар прича, пише о ...па хајде...болесницима који повраћају
по њима, о којекаквим болештинама са којима се сусрећу...




nurudin nurudin 23:26 21.11.2014

Re: ...

па хајде...болесницима који повраћају
по њима, о којекаквим болештинама са којима се сусрећу...


За болеснике је нормално да повраћају и да болују од свакаквих болештина.
emsiemsi emsiemsi 06:16 22.11.2014

Re: ...

rinocerosa
Све све, али оволика количина
патетике у овом блогу, и свим сличним текстовима који се тичу
штрајка просветара је ...не знам...

Не сећам се да сам икада, било где, видела да и један
лекар прича, пише о ...па хајде...болесницима који повраћају
по њима, о којекаквим болештинама са којима се сусрећу...





Смешно (да не квалификујем другачије) !
Пуна подршка просветарима !
Друштво у коме је просвета ту где јесте - је овакво какво је наше.
Друштво у којему већина људи не схвата значај просвете - је овакво какво јесте.
Друштво у коме не постоји свест о томе да све што знамо смо сазнали од Учитеља је овакво какво је наше.
Господо Учитељи, будите поносни тиме што јесте, ви не радите мали посао - ви радите најодговорнији посао --- производите нове људе.
Не дајте се, осећајте се супериорно !
Башибозук и калакурција ће увек бити ту да вам "дода соли на ране" !
yugaya yugaya 10:43 23.11.2014

Re: ...

U zavisnosti od kulturnog i društvenog konteksta, širom planete je na dosta mesta za učenike sasvim normalno da jedu na času i da im zvone mobilni telefoni, i ta mesta obično imaju daleko bolje rezultate u smislu uspeha učenika na međunarodnim merenjima nego ona gde se časovi održavaju u strogoj tišini.


Vidim, mnogo su se državni prosvetari u Srbiji navikli na poziciju moći nastavnika u autoritativnom sistemu obrazovanja.
nurudin nurudin 19:05 23.11.2014

Re: ...

U zavisnosti od kulturnog i društvenog konteksta, širom planete je na dosta mesta za učenike sasvim normalno da jedu na času i da im zvone mobilni telefoni, i ta mesta obično imaju daleko bolje rezultate u smislu uspeha učenika na međunarodnim merenjima nego ona gde se časovi održavaju u strogoj tišini.


Јесте, вала, вероватно захваљујући масној храни и телефонима постижу тако добре резултате.

(Можете ли да наведете пример неке престижне школе или образовног система у којем се за време часа твитује, ћаска са родитељима и пријатељима, испија кока-кола и грицка сунцокрет.)
rinocerosa rinocerosa 23:29 21.11.2014

...

А за наставнике није нормално да имају планове, ИОПе,
родитељске па сад и то смета?.
Мислим чему такве патетичне приче?
nurudin nurudin 23:32 21.11.2014

Re: ...

rinocerosa
А за наставнике није нормално да имају планове, ИОПе,
родитељске па сад и то смета?.
Мислим чему такве патетичне приче?



Ко је рекао да није нормално да имају планове?

Каква патетика?
Jukie Jukie 00:08 22.11.2014

Re: ...

rinocerosa
А за наставнике није нормално да имају планове, ИОПе,родитељске па сад и то смета?.Мислим чему такве патетичне приче?

Ovo nije bila patetična priča nego blaga, kao nevaljalo odeljenje iz neke serije sa Dizni kanala pa se smejuljiš
Izbaciti nasnimljeni smeh i veselu muziku, pobrisati nepotrebne osmehe i dobija se drama, koja je mnogo realniji prikaz situacije
Ima i akcije, kad dođe do tuče, ali ima i dugih kadrova drame

Patetična je recimo pripovetka Šoljica kafe od Cankara jer si dovoljno puta bio u istoj situaciji da znaš da se ne dešava ništa strašno što se nisi oduševio šoljicom kafe

Planovi su kilometarski jer ima milion papira koje nastavnici moraju da popune, FT1P
IOPe ne možeš da implementiraš u odeljenjima ove veličine
Roditelji hoće dete vukovca po svaku cenu i prave grdne probleme
rinocerosa rinocerosa 00:59 22.11.2014

Re: ...

Mислим да претерујете Jukie.
Aли...
Нека је и тако.
Зашто онда захтев штрајка није
добијање статуса службеног лица за наставнике.

И да слажем се са доле потписаним hoochie coochie man-om.
nurudin nurudin 23:36 21.11.2014

...

rinocerosa rinocerosa 23:38 21.11.2014

....

Стиче се такав утисак.
nurudin nurudin 23:41 21.11.2014

Re: ....

rinocerosa
Стиче се такав утисак.


Утисак је горак.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:45 21.11.2014

...........

Да видим, шта ће он рећи кад добије креду у главу?

Ne znam šta bi ministar rekao ali znam šta bi prosvetari voleli da čuju: nećemo vam dirati plate.
Takav odgovor ministra bi rešio sve probleme nastavnika sudeći po zahtevima.
Onda više ne bi smetale ni gumice, ni krede, ni burek na času, sve će biti ok samo dajte para.
mlekac mlekac 01:11 22.11.2014

Re: ...........

hoochie coochie man
Да видим, шта ће он рећи кад добије креду у главу?

Ne znam šta bi ministar rekao ali znam šta bi prosvetari voleli da čuju: nećemo vam dirati plate.
Takav odgovor ministra bi rešio sve probleme nastavnika sudeći po zahtevima.
Onda više ne bi smetale ni gumice, ni krede, ni burek na času, sve će biti ok samo dajte para.


Од људи који нам лече и образују децу више зарађују секретарице, референти и возачи у појединим агенцијама и јавним предузећима.


Izvor <<<<< LINAK Pročitaj, poučno je.
emsiemsi emsiemsi 06:23 22.11.2014

Re: ...........

hoochie coochie man
Да видим, шта ће он рећи кад добије креду у главу?

Ne znam šta bi ministar rekao ali znam šta bi prosvetari voleli da čuju: nećemo vam dirati plate.
Takav odgovor ministra bi rešio sve probleme nastavnika sudeći po zahtevima.
Onda više ne bi smetale ni gumice, ni krede, ni burek na času, sve će biti ok samo dajte para.

Немаш ти појма !
Учитељи требају управо то и да ураде --- да траже да им се, одмах повећају плате за дупло, ако не може за дупло, онда за 79 процената.
Зашто Учитељи не смеју да кажу да им је мала плата, а други смеју ?
Само улагање у образовање може да нас дигне из позиције где нам је такмац Албанија (а ускоро афричке државе).
Све остале приче, сва остала "мала и средња" предузећа су шитови за опсцену простоте.
Не мораш много да се стидиш што ово не разумеш, но, не мораш нити да будеш превише поносан.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:24 22.11.2014

Re: ...........

Учитељи требају управо то и да ураде --- да траже да им се, одмах повећају плате за дупло, ако не може за дупло, онда за 79 процената.


Treba.
Treba i ostali da traže.
Zar je nebitan posao policajaca koji rizikuju živote zbog bezbednosti građana, zar je nebitan posao lekara koji građanima čuvaju zdravlje i živote, zar je nebitan posao vaspitača u vrtićima koji brinu o najosetljivijom poulaciji građana.
Svi oni treba da traže veće plate za 79 posto. Kome bi ti rekao nema za tebe, ti nisi važan, važni su nastavnici?
A odakle te pare da se uzmu?

I još nešto.
Ako su pare važne, a samo one jesu izgleda, onda neka batale priču o stvaranju novih ljudi, jer u uslovima kad se petice dele ko flajeri u kampanji, kad se na časovima gađa, kad se zapošljava preko strine i partije, kad se za svoju decu čuvaju svoja radna mesta, u tim uslovima je teško pričati o kvalitetu njihovog proizvoda, tih novih ljudi.

Onda kad budu štrajkovali da se to promeni, kad stvarno budu želeli da se stvaraju bolji novi ljudi, onda će imati moralno pravo da budu izuzetak, a oni sad upravo to traže, da budu izuzetak.

Sad, dok kažu sve može, na sve pristajemo, neka lete gumice, nema veze, davaćemo petice, opravdavaćemo izostanke, nije nas briga za to, nije nas briga šta iza te petice koju upisujemo stoji, na sve prisatajemo samo dajte para, e do tad moju podršku neće imati
(a ako je važno jedina plata u mojoj kući je plata prosvetara)
iqiqiq iqiqiq 22:34 22.11.2014

Re: ...........

A odakle te pare da se uzmu?

pa od svih onih koji su pokrali ovu drzavu a mediji ih nazivaju "opasni momci sa asfalta" ili "kontraverzni biznismen" ili "direktor sa sumnjivom diplomom" i svi slicni likovi koji su ocerupali drzavu, drzavne fondove pa sada kada nema odakle onda udri po onima koji iovako jedva prezivljavaju.
evo npr neke zarade ljudi koji nisu gubili vreme radeci kao profesori

I naravno da nisu samo plate bitne, ali nemojmo se zavaravati, svaki posten covek zivi od plate, a profesorske plate nisu za zivot nego za prezivljavanje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:13 22.11.2014

Re: ...........

pa od svih onih koji su pokrali ovu drzavu


A to!
Lopovi da vrate ukradeno?
Važi.

Ne radi to tako, to su samo parolice, a štrajk nastavnika je ozbiljna stvar.
rade.radumilo rade.radumilo 12:30 24.11.2014

Re: ...........

a profesorske plate nisu za zivot nego za prezivljavanje.


Misliš da ima dovoljno za to? Teško, ako je to jedina plata u kući.
rade.radumilo rade.radumilo 12:45 24.11.2014

Re: ...........

Ne radi to tako, to su samo parolice, a štrajk nastavnika je ozbiljna stvar.


Još ozbiljnije je kada se prosvetnim radnicima, zdravstvenim radnicima i ostalima koji održavaju civilizacijsku infrastrukturu u jednom društvu, smanje plate.
Pri tome se ta ista razlika upotrebi za namirivanje troškova za koje:
- se ne može dokazati da donose bilo kakvu materijalnu ili nematerijalnu, kratkoročnu ili dugoročnu, korist ovom društvu. Šta više, prilično vešto se kriju dokazi koji ukazuju na upravo suprotan efekat.
- troškova za koje se vrlo dobro zna da su posledica neprikrivenog, navrat nanos legalizovanog, kriminalnog delovanja. Smanji zaposlenima plate, povećaj apanažu političkim partijama, jer tako stoji u zakonu. Nema veze što je potrebno izmeniti jednu jedinu rečenicu tog zakona, za šta je bilo dovoljno vremena, pa da se stvari dovedu na svoje mesto.

Odlučno i beskompromisno u reforme i finansijsku konsolidaciju! Kako to napredno zvuči. Samo kako to, da opet kreće od najnižih slojeva društva?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:51 24.11.2014

Re: ...........

Pri tome se ta ista razlika upotrebi za namirivanje troškova za koje:
- se ne može dokazati da donose bilo kakvu materijalnu ili nematerijalnu, kratkoročnu ili dugoročnu, korist ovom društvu. Šta više, prilično vešto se kriju dokazi koji ukazuju na upravo suprotan efekat.
- troškova za koje se vrlo dobro zna da su posledica neprikrivenog, navrat nanos legalizovanog, kriminalnog delovanja. Smanji zaposlenima plate, povećaj apanažu političkim partijama, jer tako stoji u zakonu. Nema veze što je potrebno izmeniti jednu jedinu rečenicu tog zakona, za šta je bilo dovoljno vremena, pa da se stvari dovedu na svoje mesto.


Ovo je već tema o ekonomskoj politici u kojoj su nastavničke plate tek jedan od mnogih segmenata.
O njoj nastavnici i ne govore, oni govore samo o svojim platama, ništa drugo ih ne zanima.
Oni samo kažu izuzmite nas jer smo mi mnogo važni, ostalo nas ne zanima.
E to je problem.

Da li je ova politika vlade dobra ili ne je sasvim druga tema, ali ma kakva da je politika, kad neko kaže, daj mi pare iz budžeta, ne zanima me kako, ne zanima me odakle, ne zanima me hoće li drugi imati, ne zanima me kome će biti uzete, daj ih meni jer sam ja važan, a imam načina i da ucenim, e s takvim stavom uvek imam problem.

Podržavati takav stav samo da bi se bilo na suprotnoj strani od nekoga, u ovom slučaju Vučića, vlade, mogu da rade oni koji im se dodvoravaju kako bi im uzeli glasove, ( na to mi liči Radulovićeva priča o penzijama) ali nema drugih razumnih opravdanja za takav stav.
rade.radumilo rade.radumilo 09:55 25.11.2014

Re: ...........

Oni samo kažu izuzmite nas jer smo mi mnogo važni, ostalo nas ne zanima.
E to je problem.


Legitimno je pravo svake grupe da se bori za svoje interese, dakako odgovaraju'im sredstvima.
Ja tu ne vidim problem. Ono gde vidim problem je u tome što i ostali koji su oštećeni sede po strani i ne priključuju se. Zahvaljujući tome, administracija i jeste u stanju da sprovodi ovakve gluposti.

hoće li drugi imati, ne zanima me kome će biti uzete, daj ih meni jer sam ja važan, a imam načina i da ucenim, e s takvim stavom uvek imam problem.


Prisetih se štrajka zaposlenih Gradskoj Čistoći (ili kako god da se zove) u NYC, osamdesetih. Posle 3 dana, Njujork je bio zatrpan đubretom.
Ja sa tim nemam problem. Nemam problem zato što: civilizacija košta. Svako od nas je morao da odvaja deo materijalnih dobara kako bi društvene institucije funkcionisale, još od ledenog doba na ovamo.
Posao državne administracije i jeste da obezbedi funkcionalnu civilizacijsku infrastrukturu jednog društva. Pri tom mora pomiriti gomilu suprotstavljenih faktora: oduzeti onima koji stvaraju dodatnu vrednost, ali ne previše kako se ekonomija ne bi urušila, rasporediti prikupljeno tako da infrastruktura funkcioniše, sprečiti da dođe do disbalansa koji bi ugrozio funkcionisanje sistema. Ova vlast ne radi svoj posao i otuda problemi. Doduše, sami smo krivi. Ovaj nimalo jednostavan posao, poverili smo zamlatama koje nisu sposobne ni nacrtane ovce da čuvaju, i lopovima.
Zašto ne štrajkuju nastavnici u državnim školama u NYC? Imaju daleko manja primanja od radnika Gradske Čistoće, zašto se ne bune? Zato što od svojih primanja mogu ostvariti pristojnu egzistenciju na civilizacijskom nivou na koji su navikli u tom gradu.
Ni naši prosvetni radnici ne traže više od toga, samo da ne moraju u Evropi u 21. veku da peru veš "na ruke" ukoliko im se pokvari mašina za veš.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:52 25.11.2014

Re: ...........

Legitimno je pravo svake grupe da se bori za svoje interese, dakako odgovaraju'im sredstvima


Jeste.
Ali to što je nešto legitimno ne znači i da je obavezno, a još manje znači obavezu drugih da to podrže.
Ne zalažem se ja da se nastavnicima zabrani štrajk, da im se pravo na to uskrati, ja samo procenjujem taj njihov štrajk.
I procenjujem ga kao sebičan, nimalo samokritički, ni malo realan, štetan, i smatram da im ne treba ispuniti zahteve.

Nemam problem zato što: civilizacija košta.


Naravno.
Ali se kupuje onoliko civilizacije koliko se ima para.
Super bi bilo da imamo para da nastavnike platimno više, policajce više, lekare više, sve je to civilizacija, ali nemamo toliko jbg.
A ovi traže.
zilikaka zilikaka 23:50 21.11.2014

čitam ovo

što si objavio, i povodom tog ponašanja na času, setila sam se svog iskustva.
Kao što sam već pričala, nekoliko godina sam se bavila tim poslom.
Srednja stručna škola u Beogradu, jedna od onih koju su upisivali oni koji nisu mogli drugo.

Elem, u jednom odeljenju dvojica dečaka za vreme časa napadnu trećeg, udare ga stolicom i slome mu ruku.

Podigla se dževa, svi smo ozlojeđeni, ako se pređe preko toga, nema kraja. Opet, nikako da zakažu sednicu veća, da rešimo šta dalje. Za to vreme, roditelji učenika uhvate privatnu vezu sa nekim od kolega, i krene lobiranje da oni ostanu.
Rasprave ne sve strane.
Zakaže se veće, i sam direktor počinje rečima: "Znate, mi treba da budemo svesni da imamo premalo učenika, i da svako smanjenje ugrožava opstanak naših radnih mesta..."

...naravno, uspeli su da obrade dovoljno njih da glasaju da ta dvojica ostanu, ali da se kazne premeštanjem u drugo odeljenje

Smem da se kladim da u svakoj školi imaš nekoliko likova koji bi u sličnoj situaciji pokrenuli sličnu kampanju, i dovoljno onih koji će zbog oportunizma glasati kao ovi moji.
nurudin nurudin 23:59 21.11.2014

Re: čitam ovo

Smem da se kladim da u svakoj školi imaš nekoliko likova koji bi u sličnoj situaciji pokrenuli sličnu kampanju, i dovoljno onih koji će zbog oportunizma glasati kao ovi moji.


Добила си опкладу. Ал' знаш и због чега -- зато што сваког ког искључимо Закон врати.
zilikaka zilikaka 00:04 22.11.2014

Re: čitam ovo

Ал' знаш и због чега -- зато што сваког ког искључимо Закон врати.

Ja sam pričala o vremenu kad nije baš tako bilo. Ima tome petnaest i više godina. Mogli smo da ih izbacimo, ali su sitne duše odlučile da gledaju svoje trenutne interese, u krajnjem slučaju - da ne talasaju.


dddoca dddoca 01:00 22.11.2014

U pravu je baka

Ja mislim da je štrajk (u vidu skraćenja časova na 30 minuta, s tim da produženi boravci u osnovnim školama rade normalno) vrlo glup i besciljan. Rukovodstva sva 4 "reprezentativna sindikata" bi trebalo da budu smenjena. Kada je štrajkovala policija, koliko se sećam, nisu poštovana "pravila" po kojima može da se štrajkuje.
Ja mislim da je i dalje trebalo da se radi normalno, a da se poslodavcu, tj. Ministarstvu uputi poruka da će početkom decembra svi zaposleni u prosveti da dolaze na posao, ali da neće da drže časove, AKO plate budu smanjene.
looping looping 07:17 22.11.2014

1

Гумицама, оним лепим, кинеским, које сами добијате по леђима, свакодневно док држите часове. Кредама, које сте сами купили, а ђаци вам узимају за време одмора. Једите на том часу, као што једу ваши ђаци. Нека неком зазвони телефон, а наставник нека настави да држи час.

Kako li je tek teško vaspitačima u vrtiću. Mislim šta raditi maloj deci kad nisu dobra? Nema smisla pozvati roditelje, ne sme se dići ruka na dete, ne može se detetu dati ukor, 1 iz vladanja, ne može dete da se izbaci sa "časa"...
Kuku njima. Da ne spominjem veću odgovornost za malu decu.
nurudin nurudin 22:04 22.11.2014

Re: 1

looping
Гумицама, оним лепим, кинеским, које сами добијате по леђима, свакодневно док држите часове. Кредама, које сте сами купили, а ђаци вам узимају за време одмора. Једите на том часу, као што једу ваши ђаци. Нека неком зазвони телефон, а наставник нека настави да држи час.

Kako li je tek teško vaspitačima u vrtiću. Mislim šta raditi maloj deci kad nisu dobra? Nema smisla pozvati roditelje, ne sme se dići ruka na dete, ne može se detetu dati ukor, 1 iz vladanja, ne može dete da se izbaci sa "časa"...
Kuku njima. Da ne spominjem veću odgovornost za malu decu.


По мом мишљењу, васпитачице би требало да имају већу плату и од универзитетскиХ наставника. То је темељ, стуб. И да само најбоЉИ међу најбољима могу да упишу и заврше високе школе за васпитаче.

Ситуација је, нажалост, код нас, обрнута. Нећете срести најбољег ученика гимназије или неке друге школе да је уписао високу школу за васпитаче (то је и сувише неозбиљно -- такав став влада у друштву), да не генерализујем, а плата васпитачице зависи од воље локалне самоуправе. (У Лесковцу васпитачице треба да приме први део јунске плате -- први део ЈУНСКЕ.)
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:18 23.11.2014

Re: 1

По мом мишљењу, васпитачице би требало да имају већу плату и од универзитетскиХ наставника. То је темељ, стуб. И да само најбоЉИ међу најбољима могу да упишу и заврше високе школе за васпитаче.

Ситуација је, нажалост, код нас, обрнута. Нећете срести најбољег ученика гимназије или неке друге школе да је уписао високу школу за васпитаче (то је и сувише неозбиљно -- такав став влада у друштву), да не генерализујем, а плата васпитачице зависи од воље локалне самоуправе. (У Лесковцу васпитачице треба да приме први део јунске плате -- први део ЈУНСКЕ.)


Ovo je dobro postavljeno.

Naime, i ja mislim da se malo radi u našem društvu na stvaranju što kvalitetnijih vaspitačica/vaspitača koji se bave decom sve do polaska u školu.

Polazim od toga da ima (naučnih) mišljenja da se kod dece formira veoma rano značajan deo mozga (navodno oko 90 posto). Ranije se govorilo da je to do dvanaeste godine, a sada se ta granica spušta prilično niže.

Naime, veruje se da sve što ljudski mozak može da asimilira i na sva pitanja na koja dete traži odgovore od prirode, treba uraditi do te određene godine (dvanaeste, ili sedme), a kasnije se relativno malo dograđuje - kako bi dete shvatilo da iza svake posledice stoji uzrok i tako to. Zapravo, treba u tom ranom uzrastu decu učiti tzv. apstraktnom mišljenju (svi znamo da ima odraslih ljudi koji su učeni, ali ne umeju da apstraktno misle).

Dakle, treba ulagati u vaspitače dece u najranijem periodu života, a ne samo čekati da krenu u školu.
dikan dikan 08:57 22.11.2014

Javni čas

Da baka je potpuno u pravu i ideja joj je genijalna.

Izvedite decu na trgove, tražite saglasnost roditelja da deca posmatraju pokazni javni čas. Tražite da ih dovedu. Kodođe, vaš je prirodni saveznik, voli i poštuje školu.

Ovo sa smanjenjem plata i penzija a bogaćenjem notara i izvršioca i kaznama koje su sulude, prevršilo je svaku meru. Nismo preživeli hiperinflaciju i bombardovanje da nas sada vinovnici prave budelama.

TREBA ZAKAZATI GENERALNI ŠTRAJK. UKOLIKO NEĆE SINDIKATI, VREME JE DA IH SMENITE.
I OSTATI NA ULICI SVAKI DAN OD 13 DO 14H DOK OVA DILETANTSKA VLAST NE RASPIŠE IZBORE.

Svaki dan smisliti šta treba promeniti u državi. Prvi dan šta u obrazovanju. Drugi dan šta u zdravstvu. Treći dan šta u pravosuđu. Četvrti dan doneti kriterijume za socijalnu zaštitu.....
tasadebeli tasadebeli 13:11 22.11.2014

Певац или крелац...

...биће добра супица!


Патетика или не, образовање, односно школство у Србији ће бити још горе него што је сада јер је то просто неминовност после иживљавања које власти споводе над школством у дугом, веома дугом периоду...

И рече нам министар јуче да ће се преиспитати садашње обавезе наставника јер би се ту могла направити нека рационализација радних места у српској просвети - читај, повећање фонда часова и броја ученика у одељењима (захтев ММФ-а који се мора испунити). Ма није проблем, господине министре, угледајте се и ви на своју колегиницу демагога из владе и почните да носите беџ на којем пише:"Just do it!" Ионако ћете и ви и ваше колеге из владе Србије школовати своју децу у престижним школама на Западу, па вас и не занима какво ће бити српско школство за 5-10 година.

Али нам у истом обраћању рече министар и да он неће рећи, као његов други колега демагог из владе, да професори треба да потраже додатни посао јер схвата да ће му онда најбољи људи из његовог делокруга министровања отићи из те просвете.

Е, па господине министре, у праву сте... И хоће... Отићи ће. И управо то ће школство у Србији направити још горим него што заиста јесте... Причате о томе како треба донети закон да просветни радници не смеју да штрајкују ни скраћивањем часова већ ће бити довољно да носе транспаренте и беџеве да су у штрајку...

Е, па господине министре, не само да ћете школство учинити још горим, не само да ћете отерати заиста из просвете оне који иоле ту нешто и вреде као професори и као људи, него хоћете још да од свега направите и комплетан циркус са штрајком који није штрајк...

Знате, господине министре, ја сам радио у тој просвети док сте се ви још као ђак успињали кроз њу у својој каријери једног петничара. Деведесетих је такође било много штрајкова у тој просвети. Али гори од свих званичних штрајкова био је онај незванични, такозвани "бели штрајк", када су моје колегинице и колеге одлазиле уз звук звона на час, а онда говориле деци да могу тихо да причају у клупама или да се играју, док професор за катедром чита новине, књигу, штрика, попуњава листић из кладионице и сл.

Е, до тога ћете довести овом циркусијадом...

Али да се не лажемо више овде... Србији није ни потребно образовање. За власт у Србији то је ионако само непотребан издатак из буџета који би најрадије укинули, али не могу.

По њима, властодршцима разних боја и фела у ове две деценије у Србији, потребна је јефтина радна снага коју ће мафијашко-клановске породичне мануфактуре за згртање профита користити као личне робове да би утажиле своју грамзивост. Неолибералном капитализму није потребан образован радник који уме да размишља својом главом. Треба му телевизијски зомби који ће радити 14 сати дневно за шаку пиринча.

И нека ми неко каже да је ово теорија завере... Слободно кажите, али ја постајем све више убеђен да се намерно ради на упропашћивању школског система Србије баш из овог горе наведеног разлога.

Окрени, обрни, у овој Србији таквој каква је, хтели ми то да признамо или не, просветни систем и образовање јесте било (наглашавам, перфекат - било!) један од највреднијих ресурса које смо имали. Можда се баш зато тако здушно и ради на његовом упропашћивању деценијама.

А сви ви који нисте у просвети и не разумете зашто се у српској просвети људи уопште буне, размислите мало о томе ко ће вам на крају баладе образовати децу и унуке... И какво ће то образовање ваши потомци добити.

Или се и ви надате да ће ваши потомци одмах по добијању дипломе запалити из земље јер "шта ће уопште у овом птичјем јебалишту званом Србија". Е, па о томе, о бежању из ове земље, почиње да размишља и већина професора. Само, не заборавите једну ситницу... Данашњи професори су ипак у малој предности у односу на ваше потомке. Наиме, професори су већ стекли своје дипломе, а ваши потомци то тек треба да учине...

П.С. - И не заносите се идејом да тренутно има много младих људи који немају посао па једва чекају да ускоче и да замене оне који огорчени оду из српског школства. Нема. Млади људи са дипломама који би евентуално и могли да постану професори уопште и неће да раде тај посао... Беже од њега као ђаво од крста (из горе наведених разлога, јасно вам је и зашто).

Ево моја школа, на пример, већ има проблем. Не може да пронађе професоре страних језика, енглеског и немачког. Неће људи у просвету, могу много више да зараде на другој врсти послова, зашто би се малтретирали подучавајући и васпитавајући туђу децу за неку сићу од плате.(Тако је било и деведесетих, па су нам енглески у школама предавале "колегинице" које имају завршену средњу медицинску, а математику су нам држали они са вишом машинском школом.)

А моја школа је у једном београдском предграђу... Каква ли је тек ситуација у унутрашњости Србије....
Jukie Jukie 14:49 22.11.2014

Re: Певац или крелац...

tasadebeli
.. рече министар и да он неће рећи, као његов други колега демагог из владе, да професори треба да потраже додатни посао јер схвата да ће му онда најбољи људи из његовог делокруга министровања отићи из те просвете.Е, па господине министре, у праву сте... И хоће... Отићи ће. И управо то ће школство у Србији направити још горим него што заиста јесте... ....

Mislim da je ovo u stvari "obrnuta psihologija"
Ministar: "neću ja reći da odete" (a nada se da će otići)
Nastavnici: "e baš zainat ministru ćemo da odemo"
Rezultat kako je ministar i hteo
draft.dodger draft.dodger 14:34 22.11.2014

Smejurija...

Još vam samo fali da Rajna Dragićević održi jedan motivacioni govor,
uz onaj čuveni poklič - VI STE PROFESORI!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:49 23.11.2014

Re: Smejurija...

draft.dodger
Još vam samo fali da Rajna Dragićević održi jedan motivacioni govor,
uz onaj čuveni poklič - VI STE PROFESORI!

То је била једна од већих глупости у којој се цела Србија неко време купала. Гушчја памет. Божемеопростиисвисвети...

(А да не кажем да тај говор никад није ни био одржан, већ само написан.)
dikan dikan 18:10 23.11.2014

Re: Smejurija...

Smejurija je negacija poruke: Vi ste profesori. Sve što vredi u ovoj zemlji preplaćeni DB-ovci odmah pljunu. Sećate li se onih kucanih anonimnih pisma, isti to danas rade na internetu. Potkazivača nikada nije manjkalo u nas.

Da, Vi ste učitelji i niste smejurija nego imate profesiju sa kojom su se naši dedovi ponosili.

Posle Kmeta i Sveštenika, Učitelj je bio najpoštovaniji lik u Srbiji. Pre Ćate i Žandara. Ako su naši stari znali red, zašto ovi novi naraštaji ne umeju da prepoznaju vrednost znanja i umeća za našu bolju budućnost. Pa zato što nisu ni Seljaci ni Građani, nego polutani.

Mišljenje polutana ne treba slušati, čuti ih i prepoznati: Sve znaju, ništa ne priznaju za dovoljno dobro, ništa u životu nisu napravili svojim rukama a dobro žive (ulizujući se svakoj vlasti). I tu je ova internet diskusija manjkava, u politici imate ime i prezime.

Ovo pišem zbog onih što štrajkuju, da ne pomisle da je važno baš sve što pišu neki (verovatno po zadatku).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:06 24.11.2014

Re: Smejurija...

dikan
Smejurija je negacija poruke: Vi ste profesori. Sve što vredi u ovoj zemlji preplaćeni DB-ovci odmah pljunu. Sećate li se onih kucanih anonimnih pisma, isti to danas rade na internetu. Potkazivača nikada nije manjkalo u nas.

Da, Vi ste učitelji i niste smejurija nego imate profesiju sa kojom su se naši dedovi ponosili.

Posle Kmeta i Sveštenika, Učitelj je bio najpoštovaniji lik u Srbiji. Pre Ćate i Žandara. Ako su naši stari znali red, zašto ovi novi naraštaji ne umeju da prepoznaju vrednost znanja i umeća za našu bolju budućnost. Pa zato što nisu ni Seljaci ni Građani, nego polutani.

Mišljenje polutana ne treba slušati, čuti ih i prepoznati: Sve znaju, ništa ne priznaju za dovoljno dobro, ništa u životu nisu napravili svojim rukama a dobro žive (ulizujući se svakoj vlasti). I tu je ova internet diskusija manjkava, u politici imate ime i prezime.

Ovo pišem zbog onih što štrajkuju, da ne pomisle da je važno baš sve što pišu neki (verovatno po zadatku).

Не разумем сад најбоље, шта је ово, ја сам сад анониман?!
zilikaka zilikaka 18:36 24.11.2014

Re: Smejurija...

шта је ово, ја сам сад анониман?!


Poznatiji pod nadimkom Pedja the Anonymous.
anamarkana anamarkana 15:06 22.11.2014

uf, bre...

kad je to sve toliko tesko i strasno sto bre ne batalite pa idite na zavod za nezaposlene tamo ne morate da strajkujete.....

zna li neko kolko ima nastavnika, profesora kojima ne pada napamet da strajkuju jer cekaju zaposlenje ?
Jukie Jukie 15:40 22.11.2014

Re: uf, bre...

anamarkana
kad je to sve toliko tesko i strasno sto bre ne batalite pa idite na zavod za nezaposlene tamo ne morate da strajkujete.....zna li neko kolko ima nastavnika, profesora kojima ne pada napamet da strajkuju jer cekaju zaposlenje ?

tasadebeli
...П.С. - И не заносите се идејом да тренутно има много младих људи који немају посао па једва чекају да ускоче и да замене оне који огорчени оду из српског школства. Нема. Млади људи са дипломама који би евентуално и могли да постану професори уопште и неће да раде тај посао... Беже од њега као ђаво од крста (из горе наведених разлога, јасно вам је и зашто).Ево моја школа, на пример, већ има проблем. Не може да пронађе професоре страних језика, енглеског и немачког. Неће људи у просвету, могу много више да зараде на другој врсти послова, зашто би се малтретирали подучавајући и васпитавајући туђу децу за неку сићу од плате.(Тако је било и деведесетих, па су нам енглески у школама предавале "колегинице" које имају завршену средњу медицинску, а математику су нам држали они са вишом машинском школом.)А моја школа је у једном београдском предграђу... Каква ли је тек ситуација у унутрашњости Србије....

tasadebeli tasadebeli 15:59 22.11.2014

Re: uf, bre...

draft.dodger



anamarkana




Џаст ду ит!






zna li neko kolko ima nastavnika, profesora kojima ne pada napamet da strajkuju jer cekaju zaposlenje ?



Знам ја! Од прошле недеље податак за Београд... На бироу не може да се нађе професор немачког... Пази, није да их нема, има их... Мислим, професора немачког... Али неће да раде у школама... Тренутно је међу њима велики хит рад по некаквим кол центрима јер им је тај посао много боље плаћен...

Тако је исто било и деведесетих...

И сад, да деца не би губила часове, преостаје само да се ангажује неки приучени, неко ко се евентуално очешао о немачки језик у свом животу, да га се прими на одређено док се ситуација не промени.

Исто, потпуно исто је било и деведесетих... У мојој школи је енглески језик годинама на одређено предавала жена која је завршила средњу медицинску, а донела је потврду да је била на тромесечном курсу учења енглеског у Вргинмосту... Матиш су предавали некакви средњошколски техничари...

Зато ово није добро... Никако није добро то што раде са школством...

draft.dodger draft.dodger 17:37 22.11.2014

Re: uf, bre...

Kaže mi prijatelj, koji predaje u jednoj od srednjih škola u Beogradu, da je za totalnu obustavu rada u njegovoj školi glasao samo jedan profesor.

Ovaj 15-ominutni kilavi štrajk je besmislen...
Ako će bakice sa Fejsa da vas uče štrajku, ja kažem: "Ko vas jebe!".
emsiemsi emsiemsi 17:42 22.11.2014

Re: uf, bre...

anamarkana
kad je to sve toliko tesko i strasno sto bre ne batalite pa idite na zavod za nezaposlene tamo ne morate da strajkujete.....

zna li neko kolko ima nastavnika, profesora kojima ne pada napamet da strajkuju jer cekaju zaposlenje ?

Аууууу, нека си рекла !
emsiemsi emsiemsi 17:44 22.11.2014

Re: uf, bre...

draft.dodger
Kaže mi prijatelj, koji predaje u jednoj od srednjih škola u Beogradu, da je za totalnu obustavu rada u njegovoj školi glasao samo jedan profesor.

Ovaj 15-ominutni kilavi štrajk je besmislen...
Ako će bakice sa Fejsa da vas uče štrajku, ja kažem: "Ko vas jebe!".

"Јебаће" нас све скупа - и без знакова навода !
Прочитај нешто од овога што је написао тасадебели.
draft.dodger draft.dodger 17:57 22.11.2014

Re: uf, bre...

Sve osim totalne obustave rada je SRANJE i BRUKANJE!

Srećno!
nurudin nurudin 22:06 22.11.2014

Re: uf, bre...

anamarkana
kad je to sve toliko tesko i strasno sto bre ne batalite pa idite na zavod za nezaposlene tamo ne morate da strajkujete.....

zna li neko kolko ima nastavnika, profesora kojima ne pada napamet da strajkuju jer cekaju zaposlenje ?


Уфф, бре, како машите суштину, бре, бре...
Jukie Jukie 22:11 22.11.2014

Re: uf, bre...

tasadebeli

zna li neko kolko ima nastavnika, profesora kojima ne pada napamet da strajkuju jer cekaju zaposlenje ?Знам ја! Од прошле недеље податак за Београд... На бироу не може да се нађе професор немачког... Пази, није да их нема, има их... Мислим, професора немачког... Али неће да раде у школама... Тренутно је међу њима велики хит рад по некаквим кол центрима јер им је тај посао много боље плаћен...Тако је исто било и деведесетих...И сад, да деца не би губила часове, преостаје само да се ангажује неки приучени, неко ко се евентуално очешао о немачки језик у свом животу, да га се прими на одређено док се ситуација не промени.Исто, потпуно исто је било и деведесетих... У мојој школи је енглески језик годинама на одређено предавала жена која је завршила средњу медицинску, а донела је потврду да је била на тромесечном курсу учења енглеског у Вргинмосту... Матиш су предавали некакви средњошколски техничари...Зато ово није добро... Никако није добро то што раде са школством...



Pa nije ni samo do para. Nastavnici u poslednje vreme dovoljno kukaju na svim društvenim mrežama da ogade svakome svoj posao, pa će svako da kaže "jbte, nisam lud da odem da radim u školi pa da me zajbavaju uzduž i popreko prvo deca, pa njihovi roditelji, pa kojekakve kolege, pa inspekcije i nadzornici, nemaš mira ni odmora ni danju ni noću, a svaki moron sa ulice ponavlja ko papagaj "tri meseca raspusta, pare od ekskurzije ko ministrova plata" i da pišeš Rat i mir svake nedelje" a da ne pričam o akcijama tipa "sedim kući i gledam detektive u večernjem terminu, pa me zovu iz policije da dođem da im sklanjam s očiju dete delikventa koje je pijano skakalo po ulici u pola noći a kad ga dovedem njegovoj kući tamo nema nikoga i ne može ni da uđe jer je zaključano" a onda neki ovde na forumu B92 dođu i kažu ti otprilike kako nastavnik treba da služi kao otirač i da je to sasvim normalno i da ne bi voleli da budeš nastavnik njihovom detetu jer ne odgovaraš njihovoj ideji nastavnika-otirača koji pušta da ga svako zjbava.

Tako da good luck u budućem nalaženju nastavnika kojima fetiš nije mazohizam
mazohisti verovatno trče u prosvetu
zilikaka zilikaka 23:08 22.11.2014

Re: uf, bre...

Sad, baš radno vreme u prosveti nije argument koji će naići na razumevanje drugih.
Ja da ti kažem, znaš kako izgleda kad kreneš na poso, i onda se vratiš nakon 18 sati?
Tako se zalomilo.
Taman da si blejao u tačku, znaš kako je kad 18 sati ne izuješ cipele?

Ili kad nemaš više od desetak dana u toku godine da bar ne otvoriš službeni mail?

No, svaki poso nosi svoje probleme.

Što se štrajka tiče, ja bih najpre podržala zahteve da se u škole uvede red, i da se strogo kažnjavaju nedolična ponašanja učenika.
Odmah zatim, da se napravi i ozbiljna trijaža u kvalitetu nastavnog kadra, pa da oni koji vrede stvarno budu za pošteno plaćeni, ali i da oni drugi budu zamenjeni kvalitetnijima.

Eto, recimo, postoji li u štrajkačkim zahtevima predlog kriterijuma za platne razrede?

To bi bilo interesantno čuti.






nurudin nurudin 23:39 22.11.2014

Re: uf, bre...

Eto, recimo, postoji li u štrajkačkim zahtevima predlog kriterijuma za platne razrede?


Исти степен стручне спреме -- иста плата у свим државним институцијама, па онда смањење.
zilikaka zilikaka 12:26 23.11.2014

Re: uf, bre...

E, sad si me podsetio na moje djake. Tamo, neposredno pre nego što će maturirati zakače se s jednim profesorom.

Ja im savetujem da se smire i prilagode, al jok, vri mladalačka krv.
I jedan mi kao argument potegne:
-"razredna, što mi njega da slušamo? Što je on veći od nas? Pa on ima samo 4 godine škole više nego mi."

-Pa tako kad gledaš ja sam isto što i predsednik države


Msm, do kog ranga nameštenja će biti ista plata?


Iskreno, ja sam mislila da tražite platne razrede u okviru svoje struke, da se odvoji žito od kukolja......
golubica.bg golubica.bg 12:49 23.11.2014

Re: uf, bre...

tasadebeli
draft.dodger

Знам ја! Од прошле недеље податак за Београд... На бироу не може да се нађе професор немачког... Пази, није да их нема, има их... Мислим, професора немачког... Али неће да раде у школама... Тренутно је међу њима велики хит рад по некаквим кол центрима јер им је тај посао много боље плаћен...


Grešiš Taso, malo ko radi u kol centru jer mu je tamo bolje... Od čitave moje generacije sa fakulteta, a završilo ih je najmanje 100, ne znam nikog ko radi u osnovnoj ili srednjoj školi. Nikoga. To je 100 profesora engleskog jezika, večina njih i sa masterom (jer se negde na pola studija ispostavilo da tržište rada ne prepoznaje novu, "bolonjsku" diplomu bez mastera), koji rade po privatnim školama, kol centrima, poneko na zameni od nekoliko mececi u osnovnoj školi, ali niko još nije primljen "za stalno". Iz nekog meni nepoznatog razloga nijedan direktor ne želi ili ne sme da ih zaposli.

Ironija u celoj priči je što oni nisu dovoljno kvalifikovani da predaju, a sve učiteljice, medicinari, profesori kineskog kojima je engleski bio izborni jezik na fakultetu itd. izgleda da jesu...
BigBadWolf BigBadWolf 17:45 23.11.2014

Re: uf, bre...

Iskreno, ja sam mislila da tražite platne razrede u okviru svoje struke, da se odvoji žito od kukolja.....


A ko ce da odvaja zito od kukolja?
zilikaka zilikaka 18:10 23.11.2014

Re: uf, bre...

A ko ce da odvaja zito od kukolja?


Rezultati.

Bilo je o tome ovde reči.

Rezultati učenika na kraju godine (ne opšti uspeh nego recimo matura, testovi na nivou Srbije), onda uspesi na raznim takmičenjima....
dikan dikan 18:15 23.11.2014

Re: uf, bre...

Znam, umro je proletost od muke jer nakon 10 godina nije mogao da dobije posao. A hoćeš li ti podržati da te pošalju da kopaš da bi ostao na evidenciji zavoda za nezapošljavanje. I TO SA FAKULTETSKOM TEŠKO I POŠTENO STEČENOM DIPLOMOM.

Ili komentare pišeš negde iz masne hladovine administrativne plate.

SVE PROFESORE ODMAH ZAPOSLITI, ŠKOLE TREBA DA RADE U TRI SMENE.
dikan dikan 18:19 23.11.2014

Re: uf, bre...

Platni razredi su potrebni zato da bi napokon činovnica u knjigovodstvu ili pravnoj službi sa srednjom školom u EPSu ili Parking servisu imala manju platu od Učitelja.
zilikaka zilikaka 18:28 23.11.2014

Re: uf, bre...

Znam, umro je proletost od muke...


Izvini, o kome je reč i kome se obraćaš?

Platni razredi su potrebni zato da bi napokon činovnica u knjigovodstvu ili pravnoj službi sa srednjom školom u EPSu ili Parking servisu imala manju platu od Učitelja.


Ne ulazeći viđenje sistema vrednovanja, odmah da ti kažem da, ako su tako postavljeni štrajkački zahtevi, ništa od toga nema.
Izmešali ste javna preduzeća, državnu upravu, prosvetu....

To je zahvat koji ne može da uspe, a imam utisak da je tu samo da bi podržao zahtev da se ne smanje plate.
BigBadWolf BigBadWolf 18:50 23.11.2014

Re: uf, bre...

zilikaka
A ko ce da odvaja zito od kukolja?


Rezultati.

Bilo je o tome ovde reči.

Rezultati učenika na kraju godine (ne opšti uspeh nego recimo matura, testovi na nivou Srbije), onda uspesi na raznim takmičenjima....


Aha. Reci mi, sta je po tebi osnovni faktor koji odlucuje skolski uspeh deteta, pa samim tim i rezultate na tim testovima?
tetkino tetkino 19:04 23.11.2014

Re: uf, bre...

Како систем (не)функционише у Србији.

Родитељи желе да им деца буду добра. Професори онда 7 година деле оцене.
Онда дете дође у 8 разред и ту се нађу професори да наплате све године муке.
Пусте клинце да покажу знање на пробном пријемном, кад ови ту пукну, онда наплаше родитеље тиме да морају да имају приватне часове:
- боља варијанта - мој колега држи часове...
- гора варијанта - ја ћу да им држим часове, ко не плати нема 5!
Ту се сви изују за 300 евра бар.

Онда дође пријемни где професори гледају да "помогну" деци, нека деца буду и "типована" па се њима очигледно "помаже" у тој мери да друга деца добију рогове. Ти помогнеш мојој деци, ја твојој, сви ураде добро, сви сретни, сви берићетни.

Клинци су савладали како функционише систем у овој држави.

Поента приче је да нема идалног система, који ми не би могли наопаким учинити.
Који год критеријум изаберемо, ако ми останемо исти, то је све залуд.
Нек направе једном концензус шта хоће и шта мисле да је добро и праведно и нек се тога држе 10 година видеће се резултати.
Гори од ових бити неће.
nurudin nurudin 19:14 23.11.2014

Re: uf, bre...

Msm, do kog ranga nameštenja će biti ista plata?


Нисмо ни очекивали председничке плате, на крају, не морају сви председници да имају диплому.

Не може правник у општини да има плату 70.000, а прваник у школи 43.00.

Iskreno, ja sam mislila da tražite platne razrede u okviru svoje struke, da se odvoji žito od kukolja....
.

И то се очекује, али је то прилично компликовано, услов за то је измена Закона о основама система образовања и васпитања.
zilikaka zilikaka 19:18 23.11.2014

Re: uf, bre...

Reci mi, sta je po tebi osnovni faktor koji odlucuje skolski uspeh deteta, pa samim tim i rezultate na tim testovima?


U uporednoj analizi, za isti predmet i isto nastavno gradivo - kvalitet rada profesora.

P.S.
Uzgred, upravo sam završila objašnjavanje, crtanje dijagrama, priču o jedinicama...sve ono je što profesor fizike propustio da uradi.
Ništa strašno, samo postavljanje stvari na svoje mesto uz razmišljanje i povezivanje.
BigBadWolf BigBadWolf 21:21 23.11.2014

Re: uf, bre...

Znaci, to sto tvoje dete ima peticu iz fizike je zasluga profesora, jel tako? :) Posto je za skolski uspeh deteta najbitniji

U uporednoj analizi, za isti predmet i isto nastavno gradivo - kvalitet rada profesora.


Ili na malo extremnijem primeru, da li mislis da je najbitniji razlog sto ce na primer dete ministra verbica da ide na takmicenje iz fizike (matematike, whatever...) dok ce dete iz jednog sela u Istocnoj Srbiji koga su oba roditelja ostavila pa ga odgaja polupismena baba da zavrsi osmi razred jedva pismeno, kvalitet nastavnickog kadra?
tasadebeli tasadebeli 22:47 23.11.2014

Re: uf, bre...

Ово су моји утисци од прошле недеље... Још увек се сабирам и одузимам после тих разговора...


golubica.bg

Grešiš Taso, malo ko radi u kol centru jer mu je tamo bolje... Od čitave moje generacije sa fakulteta,



Тако ми барем рекоше сви ови професори немачког, углавном млади и скоро без икаквог радног искуства, које сам прошле недеље позивао и који су листом одбијали да дођу у моју школу, а ја их питао шта је разлог, те ниједан професор немачког неће да ради као професор... Кажу ми, кол центри...

poneko na zameni od nekoliko mececi u osnovnoj školi, ali niko još nije primljen "za stalno". Iz nekog meni nepoznatog razloga nijedan direktor ne želi ili ne sme da ih zaposli.



Није то до директора... Они би радо запослили што способније кадрове, и то за стално ако су им потребни, али не дозвољавају им. Ради се о томе да је стављен мораторијум на расписивање конкурса за примање нових кадрова на неодређено радно време у свим јавним службама, па и у просвети, до краја следеће године. Рецимо, школска управа Београд је за ову годину добила "квоту" од 30 конкурса на неодређено радно време које сме да дозволи школама на територији целог града. А тренутно постоји потреба за око 400 места у школама у Бгд. То су подаци синдиката...

Наравно, причамо о конкурсима на неодређено. Нико не брани директорима да примају људе на уговоре од по годину дана ако постоји потреба за таквим професором, али ови млади људи са којима сам ја разговарао то редом одбијају и онда и даље седе код куће мами и тати на грбачи, надајући се послу у кол центрима.

Па мајка му стара, и ја сам на почетку каријере у просвети 10 година радио на одређено пре него што ме у једној школи нису примили за стално и измењао сам не знам ни сам колико основних и средњих школа и гимназија по Београду радећи на свакој врсти замене на одређено не знајући да ли ћу уопште остати у школи и куда ће ме живот одвести. (Најбоље сам пролазио са тзв. трудничким заменама од по годину дана или и више... Знаш оно: Колегинице, нешто сте убледели... - дијалог; Сигурно је трудна... - унутрашњи монолог. )

И нисам одустајао за тих 10 дугих, тешких и мучних година иако се плата професора у школи тада кретала од 5 до 50 немачких мерака... Ови клинци данас нису ни почели, а већ су одустали...

Ironija u celoj priči je što oni nisu dovoljno kvalifikovani da predaju,


Нема то везе са квалификацијама. Сваки нормалан директор би да у својој школи има што боље кадрове јер је тиме и његов рад на испиту. Биће да је нешто друго...

Све ми се чини да су ови клинци данас малкице размажени. Тако ми барем изгледају ови што сам разговарао са њима и звао их у моју школу. Сви би одмах посао на неодређено, неће ни да чују ни за шта мање... Као да сви само њих чекају и да цео свет постоји само због њих...

А када то не добију, клинци онда чекају посао у кол центрима где ће радити на краћи временски период, али ће зато имати већу плату.*

Е, па жао ми је, у српским школама никада није то ишло тако - трас диплома, трас радно место на неодређено. Није то ишло тако чак ни тих помињаних мучних деведесетих када су, као што то већ рекох, плате у школама биле од 5 до 50 немачких марака...


_____________________________________________________________________________

* Дигресија - Како то гордо звучи у конзумеристичком друштву када изађеш негде са својом екипом, па им треснеш у лице колика ти је плата... Чак и клинци из моје шире фамилије, "језичаре" као и ти и ја, тј. са дипломом Филолошког факултета, кажу ми увек са мешавином израза сажаљења и гађења на лицу:"А да, ујко (течо, стрико итд.), ти си профа у школи..."

Као да сам... Ма, боље да не кажем шта сам...


zilikaka zilikaka 22:48 23.11.2014

Re: uf, bre...

Znaci, to sto tvoje dete ima peticu iz fizike je zasluga profesora, jel tako? :)

Ti il ne pratiš na času, il nećeš da razumeš.

Ne rekoh nigde da je pokazatelj ocena iz predmeta.
Naprotiv, čak bih rekla da dete ima peticu uprkos nedovoljnom znanju.

I upravo je to problem obrazovanja. Svi mirni i zadovoljni i svima lepo.
A to čemu sam dete večeras učila ja sam bila (na)učena u školi, ne kod kuće, i sudeći po mojoj okolini, insistiranje na razumevanju naučenog se zadržalo još po kućama, i sad se prenosi s kolena na koleno.

...a što se tiče deteta iz Istočne Srbije, zašto bi ono po pravilu moralo da ostane jedva pismeno?
Misliš da tamo nema dece koja mogu da nauče stvari jednako dobro kao dete iz recimo kruga dvojke?
Ne znači da mogu svi, al svakako ima ko može.
E, da bi se tom koji može pružila šansa, sa njim mora da se radi, a taj koji predano radi sa njim treba da bude motivisan da to čini.

Naprotiv, onaj kome je svejedno i samo omandalja svoje, treba da bude manje plaćen.
BigBadWolf BigBadWolf 23:16 23.11.2014

Re: uf, bre...

Ma pratim ja odlicno, nego ti sama sebi skaces u usta. Ako se sutra na tom testiranju pojavi ta lekcija koju si radila sa detetom i ono uradi bez greske, po tvojoj ideji za razdvajanje zita od kukolja nastavnik ce biti ocenjen kao neko ko radi svoj posao bez greske.

...a što se tiče deteta iz Istočne Srbije, zašto bi ono po pravilu moralo da ostane jedva pismeno?


Dodjes kod mene u skolu, da te provedem malo, pa ces shvatiti zasto.

Sta u stvari hocu da kazem, osnovni faktori za skolski uspeh deteta su:

1. Socio-ekonomski polozaj roditelja (neke studije tvrde i preko 40%)
2. Genetski potencijal deteta

Pa tek onda kvalitet nastavnika i skole. Amerikanci rade to vrednovanje skola po principu standardizovanih testova, bez da uzimaju u obzir poreklo dece pa su stigli dokle su stigle sa inner city skolama.

Naprotiv, onaj kome je svejedno i samo omandalja svoje, treba da bude manje plaćen.


Apsolutno se slazem, ali utvrdjivanje kvaliteta rada nastavnika je vrlo slozen zadatak za koji ne postoji jednostavno resenje.
nurudin nurudin 01:17 24.11.2014

Re: uf, bre...

Тасо, различити су начини да се дође до посла. Једна колегиница је редовно пратила умрлице, застајала мученица испред сваке школе да баци поглед ко је на плакати, није ли случајно неко из њене струке.
tetkino tetkino 06:39 24.11.2014

Re: uf, bre...

Crni nurudine, otplakah, ovako sabajle

Ajd nek ste vi nama živi i zdravi i da nam svima bude bolje.

gedza.73 gedza.73 08:40 24.11.2014

Re: uf, bre...

nurudin
Једна колегиница је редовно пратила умрлице, застајала мученица испред сваке школе да баци поглед ко је на плакати, није ли случајно неко из њене струке.

Baš ti je koleginica neinvetivna i pomalo troma.
Što ne kupi arsenik pa donese u zbornicu sa kolačima?
Em brže, em više slobodnih mesta.

nurudin
различити су начини да се дође до посла.



edit
Otkud onaj podatak da nastavnici sa fondom časova od dvadeset do trideset posto primaju pune penzije (plaćaju se samodoprinosi kao da rade full time)?

Dopuštam Dikanovoj paranoji da DB plasira netačne informacije, ali malo čudno zvuči ako je istinito.

Isto tako dopuštam i nekoj logici da ako ima pet nastavnika sa fondom časova od dvadeset posto zar nije praktičnije da radi jedan sa sto posto a da mu se na ime ostalih četvoro poveća plata.

Ima li toga u štrajkačkim zahtevima?

milisav68 milisav68 09:10 24.11.2014

Re: uf, bre...

gedza.73
Isto tako dopuštam i nekoj logici da ako ima pet nastavnika sa fondom časova od dvadeset posto zar nije praktičnije da radi jedan sa sto posto a da se na ime ostalih četvoro povećaju plate ostalima.

Ma ima tu nekih nastavnika muzičkog, likovnog.....u nekim malim sredinama gde ne mogu da napune fond časova, a opet su potrebni deci....

Napravljena je velika disproporcija sa velikim i malim sredinama, gde recimo u Beogradu fale prosvetni radnici, a po malim mestima ih ima višak - ako se gleda odnos broja dece i prosvetnih radnika.

Jedna moja drugarica (predaje muzičko) putuje za Planu da napuni fond časova.
golubica.bg golubica.bg 10:15 24.11.2014

Re: uf, bre...

tasadebeli

Тако ми барем рекоше сви ови професори немачког, углавном млади и скоро без икаквог радног искуства, које сам прошле недеље позивао и који су листом одбијали да дођу у моју школу, а ја их питао шта је разлог, те ниједан професор немачког неће да ради као професор... Кажу ми, кол центри...


Verujem, i ostavljam mogućnost da se mnogo toga promenilo otkako sam otišla iz Srbije. Priča koju su moje kolege anglisti pričali (a neki pričaju i sada) je da je to jedan od onih poslova koji "uzima dušu", i da se ne može porediti sa nastavničkim, iako su i jedan i drugi naporni. Prosto nema ničega oplemenjujućeg u njemu, za razliku od rada u prosveti.

Није то до директора... Они би радо запослили што способније кадрове, и то за стално ако су им потребни, али не дозвољавају им. Ради се о томе да је стављен мораторијум на расписивање конкурса за примање нових кадрова на неодређено радно време у свим јавним службама, па и у просвети, до краја следеће године. Рецимо, школска управа Београд је за ову годину добила "квоту" од 30 конкурса на неодређено радно време које сме да дозволи школама на територији целог града. А тренутно постоји потреба за око 400 места у школама у Бгд. То су подаци синдиката...


Ne znam otkad to traje, ali izgleda da je situacija ista od momenta kad su diplomirali. Potpuno mi je neverovatno da svi pričaju o nedostatku profesora jezika, a od 100 svežih diplomaca sa kojima sam koliko-toliko u kontaktu, nijedan nije našao posao u školi duže od 6 meseci. Ali sad kad čujem ovo, i nije toliko neverovatno.

Наравно, причамо о конкурсима на неодређено. Нико не брани директорима да примају људе на уговоре од по годину дана ако постоји потреба за таквим професором, али ови млади људи са којима сам ја разговарао то редом одбијају и онда и даље седе код куће мами и тати на грбачи, надајући се послу у кол центрима.


Tačno, ali bilo je situacija da sami direktori pomenu da ta "prva Bolonja" može da bude problem, jer se tu ne zna ko pije, a ko plaća (znam za dve). E sad, nisu ni svi diplomci zlatni, ima ih i koji još uvek sede kod roditelja. A ima i onih koji rade po privatnim školama jezika neprijavljeni, ima ih gomila po kol centrima, neki su potpuno promenili profesiju (znam za osobu koja sad radi u finansijama), a neki su i napustili Srbiju.

Па мајка му стара, и ја сам на почетку каријере у просвети 10 година радио на одређено пре него што ме у једној школи нису примили за стално и измењао сам не знам ни сам колико основних и средњих школа и гимназија по Београду радећи на свакој врсти замене на одређено не знајући да ли ћу уопште остати у школи и куда ће ме живот одвести. (Најбоље сам пролазио са тзв. трудничким заменама од по годину дана или и више... Знаш оно: Колегинице, нешто сте убледели... - дијалог; Сигурно је трудна... - унутрашњи монолог. )

И нисам одустајао за тих 10 дугих, тешких и мучних година иако се плата професора у школи тада кретала од 5 до 50 немачких мерака... Ови клинци данас нису ни почели, а већ су одустали...


Svaka čast na istrajnosti Taso, 10 godina je zaista mnogo. Ali treba uzeti u obzir i ostale važne faktore u državi Srbiji. Jezici su i dalje uglavnom "ženska" profesija, pa su i nama odavno govorili da se ništa ne brinemo, jer će uvek biti bar dovoljno tih trudničkih zamena. Ali mlada ženska osoba koja je završila neki jezik i želi da radi kao profesor ne može sebi da priušti da radi na određeno 10 godina ukoliko želi porodicu ranije, jer to danas znači izvestan gubitak posla i neizvesno nalaženje sledećeg. Ne kažem da je 90ih bilo bolje, samo da se danas mnogo lakše otpušta. Pa ako kol centri odmah primaju za stalno (ne znam da li je to zaista slučaj), eto jednog velikog plusa za tu opciju.

Све ми се чини да су ови клинци данас малкице размажени. Тако ми барем изгледају ови што сам разговарао са њима и звао их у моју школу. Сви би одмах посао на неодређено, неће ни да чују ни за шта мање... Као да сви само њих чекају и да цео свет постоји само због њих...

А када то не добију, клинци онда чекају посао у кол центрима где ће радити на краћи временски период, али ће зато имати већу плату.*


Moguće, poznajem i ja dosta mladih ljudi koji su završili fakultete i sada "čekaju" posao. Kao da im ta diploma daje instant ulaznicu u nepostojeću srednju klasu. Mada ne mogu ni njih same da krivim, pošto su tu mantru većinom dobili od roditelja, koji su odrasli u nekom drugom društvu i nekom drugom vremenu...

* Дигресија - Како то гордо звучи у конзумеристичком друштву када изађеш негде са својом екипом, па им треснеш у лице колика ти је плата... Чак и клинци из моје шире фамилије, "језичаре" као и ти и ја, тј. са дипломом Филолошког факултета, кажу ми увек са мешавином израза сажаљења и гађења на лицу:"А да, ујко (течо, стрико итд.), ти си профа у школи..."

Као да сам... Ма, боље да не кажем шта сам...

To hvalisanje platom, čini mi se, samo u Srbiji ima A nije džaba davnih dana skovan izraz prosvetni jadnik, koji možda najbolje opisuje sentiment prema onima koji podučavaju buduće naraštaje. Što opet, govori mnogo i o samom društvu...

P.S. Znaš ti Taso, koliko ja volim s tobom ovako da razgovaram?

I za kraj, komentar sa FB od jednog profesora:

Prvo smo se borili da nam povećaju plate, sad se borimo da nam ne smanje, šta je sledeće?
zilikaka zilikaka 18:11 24.11.2014

Re: uf, bre...

Apsolutno se slazem, ali utvrdjivanje kvaliteta rada nastavnika je vrlo slozen zadatak za koji ne postoji jednostavno resenje.


Žao mi je što više nema mog oca, da ga konsultujem za ovu diskusiju.
On je karijeru započeo kao profesor u srednjoj školi, u vreme kad su za profesore postojali platni razredi, i kad se za rad svako od njih dobijao ocenu, i spram ocene i platu.

I, za divno čudo, ta ocena nije bila mera političke podobnosti, to ti dobra stojim, a šta se i kako vrednovalo na žalost ne mogu da rekonstruišem.
Znam samo da su tadašnje generacije profesora smatrale da je bilo vrlo smisleno i pravedno.
nurudin nurudin 19:42 24.11.2014

Re: uf, bre...

Što ne kupi arsenik pa donese u zbornicu sa kolačima?


Па, циљ јој је да предаје ученицима, а не затвореницима. :)


Otkud onaj podatak da nastavnici sa fondom časova od dvadeset do trideset posto primaju pune penzije (plaćaju se samodoprinosi kao da rade full time)?


То није тачна информација.

Isto tako dopuštam i nekoj logici da ako ima pet nastavnika sa fondom časova od dvadeset posto zar nije praktičnije da radi jedan sa sto posto a da mu se na ime ostalih četvoro poveća plata.

Ima li toga u štrajkačkim zahtevima?


Део тог проблема решава се Колективним уговором. Са друге стране, стално трубимо да је бесмислено да се на једно упражњено радно место запосли петоро људи -- криво је и Министарство (школске управе) и директори. (Потребно је да се сви сви ботови ,,удоме".)
pointofview_gun pointofview_gun 21:40 24.11.2014

Re: uf, bre...

Izgleda da zivim u nekom paralelnom univerzumu. Meni su se prosvetari smucili s njihovim zahtevima za vece, iste...i sta ja znam plate. 20 godina strajkujete, upropastili ste generacije dece strajkujuci, preskacuci gradivo. Mnogo vam dece u odeljenjima? U moje vreme bilo nas 35 u odeljenju pa su profesori stizali i da lepo ispredaju i da nas sve usmeno ispitaju i da usmeravaju i vaspitaju. U cemu je sad problem? Vas 60% na casovima prica svasta a deca se salju kod kolege na privatne casove gde lepo nauci napamet sledeci pismeni da dobije 5 a vi delite pare.
A i kako se u prosveti zaposljava? Ko i u svakom javnom preduzecu. U mom gradu na mesto u skoli ceka 5 profesora srpskog jezika koje ja znam. Rade na zamenama po nekoliko meseci, s malim fondovima vec 10 godina. Dodje koleginica iz drugog grada, sveze udata, sveze zavrsila (posle 15 godina studiranja) dobije posao u dve gradske skole po 50% odmah i to u jednoj na neodredjeno.
Prvo vi ocistite kukolj iz svojih redova. Drugo, saberite se i prisetite se sta je vas posao. Deca su najvaznija. Ko mislite da je srozao ugled svoje profesije pricajuci o tome koliko ima malu platu i strajkujuci stalno?

tasadebeli tasadebeli 22:01 24.11.2014

Re: uf, bre...

gedza.73

Baš ti je koleginica neinvetivna i pomalo troma.
Što ne kupi arsenik pa donese u zbornicu sa kolačima?




Као да сам ти ја био учитељ!






Isto tako dopuštam i nekoj logici da ako ima pet nastavnika sa fondom časova od dvadeset posto zar nije praktičnije da radi jedan sa sto posto a da mu se na ime ostalih četvoro poveća plata.

Ima li toga u štrajkačkim zahtevima?



Има, али то нећеш чути у медијима...

Када ти уместо једног човека на 100% ради њих петоро на по 20%, онда лепо изађеш пред медије и званично саопштиш како ти се незапосленост у држави смањила и тако проширујеш ову политичарско-демагошку циркусијаду у којој живимо...

А то што тих петоро добија по 12000 динара уместо да један добије 50000 динара и то што им се стаж рачуна у тим истим постоцима и што би требало да живе дуго као корњаче да би једног дана евентуално стекли пензију, то нико не помиње нити размишља о томе.

Ми смо, Геџо, на жалост као што видиш, друштво (и држава) без плана и концепта, сви живимо од данас до сутра и то тако траје већ деценијама.

А какво нам је друштво (и следствено друштву и држава, јер држава треба да зависи од друштва, а не обрнуто како то тумаче наши политичари), таква нам је и просвета...
tasadebeli tasadebeli 22:45 24.11.2014

Re: uf, bre...

golubica.bg

moje kolege anglisti pričali (a neki pričaju i sada) je da je to jedan od onih poslova koji "uzima dušu",



Сваки посао при којем се комуницира са много различитих људи у згуснутом временском распореду узима душу... Прецизније, исцеди душу... Да видиш како изгледа моја комшиница, лекарка, интерниста, после 25 пацијената у својој дневној смени... Али рачунам да то иде у рок службе... То смо одабрали...

i da se ne može porediti sa nastavničkim,


Е, зато сам и био упоран оних 10 година радећи успут све могуће додатне послове да бих преживео... Шта ћу кад волим тај посао, колико год то звучало патетично... Некако ме чини потпуним човеком...

Једина разлика је у томе што професура у школи данас подразумева и гомилу неких пратећих обавеза које не остављају пуно времена за додатне послове што није био баш случај деведесетих када сам могао да се бавим и нечим споредним да бих обезбедио породици опстанак.

А онај демагог, садашњи министар финансија, поручује просветним радницима данас да се подухвате додатног посла да би преживели. Изгледа да је тај тип мало заостао у развоју, па је главом још увек у деведесетима...

ne može sebi da priušti da radi na određeno 10 godina ukoliko želi porodicu ranije,


Разумем то... Шта да ти кажем, моја жена (професор енглеског) и ја смо се венчали 1991, баш оних дана када је почела пуцњава у Словенији, односно распад СФРЈ...

И баш зато све ово време силно желим да моји ђаци живе боље него ја, да буду бољи од мене и да не морају да се у најбољим годинама троше на све оне глупости какве су мене трошиле и круниле мрву по мрву оних година. (Чујеш ли ме, Нурудине! На тебе мислим док ово пишем... )

Зато ме све ово толико и погађа, та равнодушност друштва и система због проживљавања стално исте и исте животне путање за толике генерације. Никако, бре, да се мало померимо унапред по том питању...

neki su potpuno promenili profesiju (znam za osobu koja sad radi u finansijama),


А то је био случај још када сам ја студирао, половином осамдесетих... Много наших колегиница и колега филолога је тада радило по банкама као банкарски службеници... (Ето нама теме за лингвистичко разматрање! Да ли су језик и новац баш толико блиски да се у банкарском систему увек најбоље сналазе филолози? )


To hvalisanje platom, čini mi se, samo u Srbiji ima

Što opet, govori mnogo i o samom društvu...




То и ја мислим... Тај нездрави, много, много болесни конзумеризам, у Србији јесте оно што ће нас на крају баладе докрајчити... Као они пеликани што их у укрштеним речима још зову несити, само би гутали, гутали, гутали,... На жалост, то је у Србији постало искључиви статусни симбол и мерило вредности...

P.S. Znaš ti Taso, koliko ja volim s tobom ovako da razgovaram?


Задовољство је обострано, другарице!
nurudin nurudin 23:19 24.11.2014

Re: uf, bre...

И баш зато све ово време силно желим да моји ђаци живе боље него ја, да буду бољи од мене и да не морају да се у најбољим годинама троше на све оне глупости какве су мене трошиле и круниле мрву по мрву оних година. (Чујеш ли ме, Нурудине! На тебе мислим док ово пишем... )


Чујем...
Некако себе замишљам за 20 година како некој другој лудој глави исто ово исписујем...
nurudin nurudin 23:27 24.11.2014

Re: uf, bre...

Vas 60% na casovima prica svasta a deca se salju kod kolege na privatne casove gde lepo nauci napamet sledeci pismeni da dobije 5 a vi delite pare.


Ово истраживање је спровела изгледа нека баш еминентна агенција.


Izgleda da zivim u nekom paralelnom univerzumu. Meni su se prosvetari smucili s njihovim zahtevima za vece, iste...i sta ja znam plate. 20 godina strajkujete, upropastili ste generacije dece strajkujuci, preskacuci gradivo. Mnogo vam dece u odeljenjima? U moje vreme bilo nas 35 u odeljenju pa su profesori stizali i da lepo ispredaju i da nas sve usmeno ispitaju i da usmeravaju i vaspitaju. U cemu je sad problem?


Па, проблем је што сте Ви кад-тад морали да завршите школу, а били сте тако дивни... И, онда је све кренуло наопако...
gedza.73 gedza.73 23:36 24.11.2014

Re: uf, bre...

Ми смо, Геџо, на жалост као што видиш, друштво (и држава) без плана и концепта, сви живимо од данас до сутра и то тако траје већ деценијама.

napravili su socijalne slučajeve od svih nas.
Ono što je Nurudion uradio kao nastavnik mu služi na čast, a vratili su mu tako da bih se ja, da sam na njegovom mestu, osećao i ponižen i izneveren.

Ja imam drugaricu koja je magistrirala, dobar pedagog, a godinama je gledaju (par kolega i direktor) sa nipodaštavanjem dok joj je koleginica žena sa vezom, sumnjivom diplomom ali se dobro kotira u kružoku bahatih i drskih direktorovih saradnika.

Moje dete je imalo sreću da ima odličnu učiteljicu do četvrtog razreda a danas (sa par izuzetaka) dobre nastavnike.

Skoro me je u jednoj diskusiji najviše ujedala devojka kojoj je majka (prosvetni radnik) redovno 'pravila' društvo kad je polagala ispite.
Tako je i prošla dve trećine ispita.

Čudna je ova naša bašta. Ima bilja od svake fele.
tasadebeli tasadebeli 23:57 24.11.2014

Re: uf, bre...

gedza.73

Čudna je ova naša bašta. Ima bilja od svake fele.




Мене теши што у тој башти међу смрдљевцима, копривама и коровом расту и руже, босиљак, љубичице, а и оно цвеће што га у Шумадији зову лепи човеци...

А лепота може да дође само од доброте, ни од чега другог...

То је оно што ми не да да клонем духом...
iqiqiq iqiqiq 22:28 22.11.2014

Nemojte obeshrabrivati hrabre

Od A do B se moze stici na razne nacine, nadam se da ce strajk biti efikasan. Sama cinjenica da se nesto slicno desava i kod suseda, govori o tome da je obrazovanje presudno u borbi protiv siromastva. Jedino nas kvalitetno obrazovanje moze spasti od sudbine banana drzava
Vesti iz Budimpeste
eli.lacrosse eli.lacrosse 22:52 22.11.2014

Re: Nemojte obeshrabrivati hrabre

kvalitetno obrazovanje

Ne treba mnogo vremena da kvalitetno obrazovanje postane nekvalitetno. Ali, mnogo, mnogo i vremena i rada i znanja i volje da nekvalitetno obrazovanje postane kvalitetno. Vreme neumitno prolazi. A ni jedno od preostala tri ne uspevam da vidim ni kod koga ko je u poziciji da, na nivou države, donosi važne odluke. A baš se trudim da vidim.
predatortz predatortz 10:37 24.11.2014

Ova penzionerka

Baš mrzi decu!
nurudin nurudin 19:45 24.11.2014

Re: Ova penzionerka

predatortz
Baš mrzi decu!


Напротив!
tetkino tetkino 13:14 24.11.2014

Đaci nedovoljno uče uz računar

30 godina od mature, proslava u staroj školi. Novi direktor vodi nekadašnje đake kroz zgradu, pokazuje đačku kantinu za celodnevnu nastavu i novi prostor u kome deca sa posebnim potrebama uče zajedno sa vršnjacima bez hendikepa. Ostale učionice izgledaju gotovo isto kao i pre 30 godina - stolice uredno okrenute prema tablama. Jedan bivši đak pita: "Kako stoje stvari sa projekcionim platnima i računarima?" - "Time se uglavnom ne služimo", odgovara direktor.

Ova gimnazija nije usamljen slučaj. Kada je reč o modernim sredstvima za nastavu, postoje velike razlike među školama. Sada je u okviru jedne međunarodne studije (ICILS) ispitano koliko dobro đaci umeju da se služe novim medijima u vremenu interneta. Studijom su obuhvaćeni učenici osmog razreda iz 24 zemlje. Razlike koje već postoje među nemačkim školama, vide se i u drugim zemljama. Kada je reč o opštem poznavanju savremene tehnike, nemački đaci su na prosečnom nivou. Najbolje rezultate su postigli đaci iz Češke, Kanade i Australije.

Mnoge škole su loše opremljene

"To je bolje nego što sam mislio", kaže Sven Komer, profesor pedagogije na Visokoj tehničkoj školi Severne Rajne Vestfalije (RWTH) u Ahenu, predsedavajući inicijative "Nema obrazovanja bez medija". On zna za mnogo škola u kojima su elektronski mediji - nepoznat pojam. Sa brigom gleda na neke druge podatke iz studije, na primer, na činjenicu da se oko 30 odsto nemačkih đaka slabo razume u računare: "Oni kasnije neće biti sposobni da rade, jer danasčak ni automehaničar ne može bez digitalne tehnike". Posebno slaba na tom području su deca iz doseljeničkih i siromašnih porodica. Za sprovođenje studije u Nemačkoj bio je zadužen Institut za istraživanje razvoja škole pri Tehničkom univerzitetu u Dortmundu. On je proučio situaciju u 142 škole. Tim profesora Vilfrida Bosa i profesorke Birgit Ajkelman sa Univerziteta u Paderbornu pokušao je da sazna kako se đaci snalaze sa testovima koji se baziraju na radu sa računarima, šta o opremi svoje škole kažu učenici i nastavnici, te kakva je primena novih tehnologija u nastavi. Ispostavilo se da je korišćenje novih tehnologija u Nemačkoj daleko ispod proseka - čak i u školama koje su tehnički dobro opremljene. Dok 53,6 odsto ukupnog broja ispitanih učenika osmog iz 24 zemlje koristi računar svake nedelje, u Nemačkoj to čini samo 31,4 odsto "osmaka". Računare najviše koriste đaci osmog razreda u Australiji i Danskoj.

Nije dovoljno samo znati kako nešto radi

Gotovo svako dete danas u višim razredima ima mobilni telefon ili računar koji mu je na raspolaganju kod kuće. Mladi mogu da velikom brzinom razmenjuju poruke preko odgovarajućih aplikacija, postavljaju slike na Instagram ili video-snimke na JuTjub. Ali, da li znaju i da se orijentišu u džungli medijskog sveta? "U medijskom društvu se treba snaći", smatra pedagog Sven Komer: "Treba znati kako se formira lista koja daje rezultate pretrage preko Gugla, kako tu listu treba proceniti, ili: kako se mediji mogu koristiti prilikom formiranja mišljenja". I studija ICILS govori o veštini u korišćenju medija. Bos i Ajkman naglašavaju da se tehnologija u čitavom svetu razvija žestokim tempom. Zato je sve važnije da se informacije koje se dobijaju preko medija pravilno odabiraju, razumeju i koriste. To što nemačke škole nisu perjanica u korišćenju digitalnih medija, nije ništa novo. Još 1996, Savezno ministarstvo za obrazovanje i istraživanja je zajedno sa koncernom Dojče telekom a.d. osnovalo program "Škole na internetu". Cilj je bio da se sve nemačke škole - tada ih je bilo 35.000 - priključe na internet. Ta inicijativa je završena 2012. Škole su sada povezane sa internetom, ali jasno je da internet-priključak sam po sebi nije dovoljan. "Još uvek nema optimalnih koncepata", kaže Sven Komer, "nastavnici ne znaju šta se sve sa novim medijima može učiniti u nastavi." I mnogi budući nastavnici danas smatraju da se sa računarskim programima ne može postići mnogo u učenju.

Autori studije poručuju da nije dovoljno samo da deca rastu u svetu kojim dominira tehnologija. Ona bi morala da nauče i da se služe medijima na pravi način kako bi razvila sopstvene potencijale. Zato treba još više investirati u školovanje nastavnika i opremanje škola.

Tekst sa B92

A ovo je jedan od komentara, izgleda da me Dušan malo kanalisao dok je kucao:

Nije problem samo lose opremljenosti - danas i mobilni telefon pruza dovoljan izvor informacija i znanja da bi se nesto naucilo - dovoljan je samo internet.

Problem je u sistematicnom izlaganju i usvajanju gradiva. Danas imate pregrst izvora i uz internet biste naucili prakticno sve, ali bez sistematicnog ucenja, nema napretka.
Odrasli ovo ne shvataju, jer su kroz skolu naucili da 'uce', da usvajaju informacije i da razlikuju znacajno od manje znacajnog, ali mladi ljudi, odnosno deca pretrpana informacijma, nisu u stanju da filtriraju znacajno i da odstrane ono manje znacajno. U takvim okolnostima javlja se samo dezorijentisanost i konfuzija.

(Dusan, 24. novembar 2014 10:48)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana