Budućnost| Nauka| Planeta

Poslednje Darvinovo pismo

mikele9 RSS / 18.11.2014. u 19:58

Charles_Darwin_1880.jpg 

Moj drugar koji je u Beogradu diplomirao svetsku književnost i engleski jezik, otišao je trbuhom za kruhom u Englesku, preciznije u London, još početkom devedesetih godina. Prolazio je sito i rešeto, radio po građevinama, prao sudove i posluživao po pabovima i restoranima ali posle sedam, osam godina, uspeo je da se zaposli u jednoj naizgled skromnoj biblioteci na periferiji Londona. Pisao mi je da je prezadovoljan, posao nije bio težak, dobro se slagao s pretpostavljenima i koleginicama i kolegama. 

Biblioteka nije bila ni malo skromna, to je shvatio posle nekoliko dana muvajući se između rafova. Bilo je tu svega i svačega, jeste da je bilo zbrdazdolisano ali je pronašao Aristotela, Platona, Heraklita mračnog, Sofokla, Euripida, pesme Omara Hajama sa uporednim tekstovima na Persijskom i Engleskom jeziku, Averoesa, Aviceninu Nesuvislost nesuvislosti, Upanišade, Ramajanu i Mahabharatu, Dampadadu, Lao Cea, Konfučija, Ibn Halduna i mnoge druge arapske matematičare i astronome. Smejao sam se do suza, pisao je, čitajući prevod Andrićeve Travničke Hronike, prevodilac, odnosno Englezi, nemaju u svom inače bogatom jeziku, neke naše uvrnute reči, naše turcizme pa su pojedine rečenice zvučale komično.Pisao mi je da ga skoro niko nije pitao niti pita o situaciji u Jugoslaviji, bivšoj Jugoslaviji.

Na samom početku uvideo je da su knjige bile raspoređene u samo nekoliko grupa pa je bilo teško pronaći knjigu koja te zanima a posebna muka je bila kad bi se neretko pojavio čitalac znalac koji je tačno i precizno zahtevao određenu knjigu. Na svoju ruku je doneo odluku da pravilno grupiše i katalogizuje knjige. Vremena je imao na pretek, mogao je da ostane u biblioteci koliko mu volja, nije imao prijatelje, niko ga nije čekao u stanu koji je iznajmio pa se sa istinskim zadovoljstvom latio ni malo lakog posla. Otpočeo je s popisivanjem naslova i autora na posebnim listovima papira. Prolazili su meseci a on je bio zadovoljan kako mu posao napreduje. Ovo je radio kad bi uspeo da od svakodnevnog posla, primanja i izdavanja knjiga, naplaćivanja članarine i sličnih administrativnih poslova, otme pola sata, sat a najveći deo je obavljao kad bi biblioteka bila zatvorena. Njegov rad nije prošao nezapaženo, jedne večeri pred zatvaranje biblioteke, posetio ga je Direktor gospodin Stanford. Seo je preko puta njega i u opuštenom i prijateljskom razgovoru, odao mu priznanje i zahvalio mu se. Pitao ga je da li mu je potrebna pomoć, rekao je da može da mu dodeli nekoliko saradnika pomagača. Moj drugar je pomenuo ime svoje koleginice Laure Denč, s kojom je često razgovarao o knjigama ali i o dovođenju biblioteke u red.

Laura je bila oduševljena i s puno elana se prihvatila posla, u početku uz instrukcije mog drugara a kasnije i samostalno. Posle skoro godinu dana njih dvoje je uspelo da po spiskovima koje su pravili, postignu dobru preglednost knjiga klasifikovanih po oblastima, temama, autorima, istorijskim periodima. Od ogromne pomoći, pisao mi je, bila mu je knjiga Alberta Mangela Istorija čitanja, izdata 1996 godine, negde baš kad je bio u sred posla.  Mangel, koji je kao šesnaestogodišnjak nekoliko godina čitao Borhesu, napisao je izvanrednu knjigu o istoriji čitanja, čitaocu, piscima i vekovnim mukama i nevoljama u vezi sređivanja i preglednosti biblioteka, od glinenih tablica, svitaka papirusa, pergamenata sve do današnjih izdanja u tvrdom i mekom povezu. Iako posao nije bio dovršen do kraja, biblioteka je zahvaljujući njihovom trudu, postala  pristupačna, bez velike muke se mogla pronaći određena knjiga određenog autora iz bilo koje oblasti. Onda su Laura i on odlučili da direktoru i kolegama pokažu šta su uradili. Ni trunke zavisti nije bilo u čestitanjima, i direktor i kolege su bili oduševljeni! Ne dugo zatim, direktor, uz saglasnost upravnog odbora, postavio je mog drugara za svog zamenika.

Tokom svakodnevnog zajedničkog rada, Laura i drugar su se zbližili, odnosi među njima su postali prisni i ubrzo prerasli u istinsku ljubav. Venčali su se skromno, direktor i jedna Laurina koleginica su im bili kumovi. Kao zamenik direktora imao je pristojnu platu od koje su mogli sebi da priušte lepu dvospratnu kućicu sa cvetnim vrtom ispred i baštom sa razgranatim Brestom, pozadi. Ljubav i pažnja su cvetali među njima. Ipak, njihov pravi život je bila i ostala biblioteka. Da bih bio precizniji, mom drugaru je biblioteka bila i ostala nezamenljivim delom života. Laura je ostala trudna pa je vreme provodila u njihovom domu, sedeći u udobnoj fotelji i čitajući ili se baveći kućnim poslovima, uglavnom pripremanjem večere, jer se moj drugar kući vraćao po mrklom mraku. To nije ni malo uticalo na ljubav koju su osećali jedno prema drugom. Laura je bila puna razumevanja ali je moj drugar s vremena na vreme osećao grižnju savesti, pitao se da je ne zanemaruje.

Jedno prepodne idući između visokoh polica ispunjenih knjigama, zadovoljan, bolje reći srećan, na kraju koridora, naišao, bolje reći, naleteo je na veliki kovčeg prislonjen uz zid. Kako nam je ovo promaklo, pomislio je. Pokušao je da ga pomeri, nije mogao, kovčeg je bio težak. Otvorio ga je, jedva je podigao okovani poklopac, Kovčeg je do vrha bio krcat svicima papirusa, pergamenata i gomilom ispisanih rukom ili štampanih papira. Otišao je i vratio se sa baterijskom lampom, tražio je utičnicu u zidu. Posrećilo mu se, pronašao je na metar daljine od sanduka. Doneo je lampu sa zelenim zaslonom i stolicu, seo i pažljivo počeo da vadi dragocenosti iz sanduka, bar je on u tom trenutku mislio da su u pitanju dragoceni spisi. Bio je malo razočaran kad je shvatio da su to uglavnom bili administrativne i birokratske beleške, najverovatnije odavno rastumačene i kao ne mnogo važne, potrpane u ovaj sanduk. Ipak je nastavio da ih vadi i slaže po poreklu na nekoliko gomila. Pri samom dnu sanduka, pažnju mu je privukao požuteo papir s nekim grbom. Prineo ga je lampi, grb je bio grb Britanskog Kraljevskog društva! Tekst na papiru je bio pisan rukom i kratak. S leve strane od potpisa nalazio se datum, 27. Februar 1882 godina. Potpis mu  je bio nepoznat, kitnjast ali je izgledao kao da je pero držala drhtava ruka. Vratio se na početak, nije bilo naslova. Počeo je da čita. Posle prve rečenice, samo što nije pao sa stolice! Srce je počelo da mu dumbara u grudima oduzimajući mu dah! Darvin! Pogledom se vratio na potpis. Sad je sasvim jasno video C. R. Darwin! Mahnito je ustao sa stolice i otrčao do police sa Enciklopedijama. Skoro cepajuči listove, prevrtao je knjigu dok nije došao do odrednice Darvin. Grozničavo je tražio datum rođenja i datum smrti velikog čoveka. Najzad! Čarls Robert Darvin, rođen je 12. Februara 1809  a umro 19. Aprila 1882. Pogledao je datum upisan na papiru i glasno uzviknuo: Pa ovo je pisao dvadeset dana pre nego što je umro! Nastavio je da čita, vratio se na početak teksta:

Svakim delićem svog bića, uveren u bezbrojne dokaze koje sam sam sakupio ili video, bez i malo sumnje, čvrsto stojim iza moje (dokazane) Teorije evolucije putem prirodne selekcije!

Zahvalan sam Britanskom Kraljevskom društvu i Francuskoj Akademiji nauka, čiji su članovi, još za mog života, shvatili važnost i vrednost moje Teorije.

P.S. Uveren sam da će i Crkva, moj najžešći oponent, vremenom prihvatiti moju Teoriju.

I šta si uradio sa tim pismom, ja ga nazvah Zaveštanje, napisah mu?

Pismo se nalazi izloženo u staklenoj vitrini u odaji posvećenoj Darvinu u Britanskom Kraljevskom Društvu, odgovorio mi je.



Komentari (87)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 20:26 18.11.2014

Sjajno!

Ovo stvarno mora da je neverovatan osecaj. Kao kada bi, na primer, otkrio prasnjavu Sezanovu sliku na babinom tavanu...:)
Lepa prica.
docsumann docsumann 20:50 18.11.2014

Re: Sjajno!

Lepa prica.


a bogami dobro je i Darvin tipovao na crkvu
mikele9 mikele9 22:09 18.11.2014

Re: Sjajno!

Ovo stvarno mora da je neverovatan osecaj. Kao kada bi, na primer, otkrio prasnjavu Sezanovu sliku na babinom tavanu...:)
Lepa prica.

Ili Matisovu
Btw, u Parizu u Grand Palais sam 1978 godine video do tada najveću Sezanovu izložbu na svetu!
mikele9 mikele9 22:15 18.11.2014

Re: Sjajno!

a bogami dobro je i Darvin tipovao na crkvu

Bio vizionar a i u praksi poznavao sporo ali ipak nekakvo kretanje crkve u skladu s vremenom.
Nevezano ili možda ipak vezano za ovo, Tertulijan: Credo quia est absurdum!
gedza.73 gedza.73 22:16 18.11.2014

Re: Sjajno!

Lepa prica.

vau!

A par stvari su mi privukle pažnju.

Posle završenog fakulteta odlazi u inostranstvo (ovde je bio nepotreban).
Radi fizičke poslove i kreće praktično od nule (nije sramota raditi)
Posle osam godina nalazi posao u, takoreći, struci (u Srbiji bi teško bez partijske knjižice doživeo zaposlenje do duboke starosti)
Svojom inicijativom i dobrom voljom (nevezano za platu) sortira knjige van redovnih obaveza (u Srbiji bi mu inspektori napisali kaznu ili bi ga prijavio 'savesni' kolega)
Direktor mu nudi pomoć (u Srbiji 'vidi onu budalu')
Direktor ga unapređuje u zamenika (garant otkaz u nas. koji đavo on 'oće da uređuje biblioteku kad je i onako bilo dobro)
Nalazi vredan i redak dokument koji predaje muzeju (u Srbiji... pa ko zna šta bi bilo).

Ob-la-di, ob-la-da life goes on brah
La la how the life goes on
Ob-la-di, ob-la-da life goes on brah
La la how the life goes on

mikele9 mikele9 22:20 18.11.2014

Re: Sjajno!

vau!

A par stvari su mi privukle pažnju.

Posle završenog fakulteta odlazi u inostranstvo (ovde je bio nepotreban).
Radi fizičke poslove i kreće praktično od nule (nije sramota raditi)
Posle osam godina nalazi posao u, takoreći, struci (u Srbiji bi teško bez partijske knjižice doživeo zaposlenje do duboke starosti)
Svojom inicijativom i dobrom voljom (nevezano za platu) sortira knjige van redovnih obaveza (u Srbiji bi mu inspektori napisali kaznu ili bi ga prijavio 'savesni' kolega)
Direktor mu nudi pomoć (u Srbiji 'vidi onu budalu')
Direktor ga unapređuje u zamenika (garant otkaz u nas. koji đavo on 'oće da uređuje biblioteku kad je i onako bilo dobro)
Nalazi vredan i redak dokument koji predaje muzeju (u Srbiji... pa ko zna šta bi bilo).

Ob-la-di, ob-la-da life goes on brah
La la how the life goes on
Ob-la-di, ob-la-da life goes on brah
La la how the life goes on

emsiemsi emsiemsi 09:51 22.11.2014

Re: Sjajno!

mikele9
a bogami dobro je i Darvin tipovao na crkvu

Bio vizionar a i u praksi poznavao sporo ali ipak nekakvo kretanje crkve u skladu s vremenom.
Nevezano ili možda ipak vezano za ovo, Tertulijan: Credo quia est absurdum!

Стандардно лепа Микелеова прича !
Код Чарлса Дарвина, као и у свим, више или мање, спекулатувним теоријама постоји попричично изузетака.
Нпр. зашто су неки мајмуни одбили да постану људи, те остали мајмуни ?
Други изузетак је рекурзиван - зашто неки људи, по сваку цену, настоје да остану мајмуни ?
То не зна нити Бог, а није знао нити Дарвин.
jinks jinks 20:54 18.11.2014

...

Pa sad to da opstaju najjači, najagresivniji, ne obavezno i najpametniji, a neretko i najbezobrazniji baš i nije za neku pohvalu ... mislim, to da vlada kao krunski princip :)

Možda se zato, između ostalog, upravo i pojavila civilizacija koja je po svoj prilici nekako i taj princip pokušala da unapredi :)


mirelarado mirelarado 21:50 18.11.2014

Re: ...

Pa sad to da opstaju najjači, najagresivniji, ne obavezno i najpametniji, a neretko i najbezobrazniji baš i nije za neku pohvalu ... mislim, to da vlada kao krunski princip :)


Јесте, суров је то принцип, али не умањује величину Дарвина који га је препознао. То је, можда, највредније откриће у 19. веку.

Дивна прича, Микеле. :)
jinks jinks 21:55 18.11.2014

Re: ...

Naravno ... ali šta ako je nešto naknadno, na primer kroz različite oblike povezivanja ljudi, pridodato tom principu. Pričati samo o prirodnoj selekciji bez osvrta ne sve što je naknadno na njoj nadograđeno ...

Mislim, da je samo do nje ni sam Darvin nikada po milion osnova ne bi ni dobio priliku da je prepozna ... pitanje da li bi uopšte i postojao, zajedno sa svim brodovima koje je koristio, kraljevskim društvima, štamparijama koje su štampale njegove knjige ...
mirelarado mirelarado 22:04 18.11.2014

Re: ...

jinks
Naravno ... ali šta ako je nešto naknadno, na primer kroz različite oblike povezivanja ljudi, pridodato tom principu. Pričati samo o prirodnoj selekciji bez osvrta ne sve što je naknadno na njoj nadograđeno ...

Mislim, da je samo do nje ni sam Darvin nikada po milion osnova ne bi ni dobio priliku da je prepozna ... pitanje da li bi uopšte i postojao, zajedno sa svim brodovima koje je koristio, kraljevskim društvima, štamparijama koje su štampale njegove knjige ...


Па да, наравно да је закон еволуције у међувремену много детаљније разрађен, самим тим и коригован... Али, он је уочио те узрочно-последничне везе методом посматрања. По мени, то заслужује дивљење.
Друга је ствар што су се потом појавили љубитељи биологистичког тумачења света и оправдавања којекаквих гнусоба борбом за опстанак. Није Дарвин крив за то. :)
mikele9 mikele9 22:18 18.11.2014

Re: ...

Јесте, суров је то принцип, али не умањује величину Дарвина који га је препознао. То је, можда, највредније откриће у 19. веку.

Дивна прича, Микеле. :)

Darvin je imao samo 21 godinu kada je Biglom krenuo na putešestvije. Bio je čovek van kategorija!
Hvala Mirela
docsumann docsumann 22:18 18.11.2014

Re: ...

Pa sad to da opstaju najjači, najagresivniji, ne obavezno i najpametniji, a neretko i najbezobrazniji baš i nije za neku pohvalu ... mislim, to da vlada kao krunski princip :)


pa ne bi se baš reklo da su to osobine (veličine) koji favorizuju vrste u evolucionoj jednačini.
prije su to najprilagođeniji, najotporniji, najadaptibilniji (u smislu sposobnosti da se brzo adaptiraju na promjene životne sredine) ...


mikele9 mikele9 22:48 18.11.2014

Re: ...

pa ne bi se baš reklo da su to osobine (veličine) koji favorizuju vrste u evolucionoj jednačini.
prije su to najprilagođeniji, najotporniji, najadaptibilniji (u smislu sposobnosti da se brzo adaptiraju na promjene životne sredine) ...

jinks jinks 22:52 18.11.2014

Re: ...

pa ne bi se baš reklo da su to osobine (veličine) koji favorizuju vrste u evolucionoj jednačini.
prije su to najprilagođeniji, najotporniji, najadaptibilniji (u smislu sposobnosti da se brzo adaptiraju na promjene životne sredine) ...

Slažem se ... jedino što se neretko pod prirodnom selekcijom podrazumeva i ono prvo što sam napisao. Čemu svedoči više različitih tumačenja Darvina koja su se pojavljivala kroz istoriju.

Nije da ih nije bilo i takvih, i da ih nema još uvek.
mikele9 mikele9 22:53 18.11.2014

Re: ...

Mislim, da je samo do nje ni sam Darvin nikada po milion osnova ne bi ni dobio priliku da je prepozna ... pitanje da li bi uopšte i postojao, zajedno sa svim brodovima koje je koristio, kraljevskim društvima, štamparijama koje su štampale njegove knjige ...

Pojavio bi se neki drugi Darvin a njegova Teorija... vidim da ti je Mirela odgovorila slično onome što bih ti i ja rekao, pa da ne ponavljam njene reči.
docsumann docsumann 23:06 18.11.2014

Re: ...

mikele9
Mislim, da je samo do nje ni sam Darvin nikada po milion osnova ne bi ni dobio priliku da je prepozna ... pitanje dajavascript:; li bi uopšte i postojao, zajedno sa svim brodovima koje je koristio, kraljevskim društvima, štamparijama koje su štampale njegove knjige ...

Pojavio bi se neki drugi Darvin a njegova Teorija... vidim da ti je Mirela odgovorila slično onome što bih ti i ja rekao, pa da ne ponavljam njene reči.


da je nije prigrlio Darvin, slava za otkriće teorije evolucije pripala bi Alfred Rasel Valasu
gedza.73 gedza.73 23:10 18.11.2014

Re: ...

Alfred Rasel Valasu

Čini mi se da je on tvrdio da ako medved stoji dovoljno dugo u vodi loveći pastrmku gotovo sigurno će mu u jednom trenutku izrasti peraja.
docsumann docsumann 23:12 18.11.2014

Re: ...

gedza.73
Alfred Rasel Valasu

Čini mi se da je on tvrdio da ako medved stoji dovoljno dugo u vodi loveći pastrmku gotovo sigurno će mu u jednom trenutku izrasti peraja.


to mi više liči na Lamarka.
mikele9 mikele9 23:14 18.11.2014

Re: ...

da je nije prigrlio Darvin, slava za otkriće teorije evolucije pripala bi
Alfred Rasel Valasu

Iste godine su objavili svoje podudarne Teorije
Ali može i ovo:

Дарвин се у свом становишту о развијању организама још више учврстио након што је прочитао „Есеј о принципима становништва“ (енгл. An Essay on the Principle of Population) из 1798. године, дело британског економисте Томаса Роберта Малтуса. У том делу Малтус објашњава како број становника света расте брже него што расте производња хране (број становника расте геометријском прогресијом, а производња хране аритметичком). Човек није у стању да уравнотежи наведене појаве па то, уместо њега, чине природне катастрофе, глад, болести и ратови. Дарвин је Малтусову теорију применио на животиње и биљке и 1838. године начинио нацрт теорије еволуције путем природне селекције.
mikele9 mikele9 23:16 18.11.2014

Re: ...

Čini mi se da je on tvrdio da ako medved stoji dovoljno dugo u vodi loveći pastrmku gotovo sigurno će mu u jednom trenutku izrasti peraja.




to mi više liči na Lamarka.

A meni na
gedza.73 gedza.73 23:22 18.11.2014

Re: ...

to mi više liči na Lamarka.

nisam se sećao imena, samo da je imao par teorija pre Darvina i da je svojim idejama uticao i na Č.D.
docsumann docsumann 23:25 18.11.2014

Re: ...

gedza.73
to mi više liči na Lamarka.

nisam se sećao imena, samo da je imao par teorija pre Darvina i da je svom idejama uticao i na Č.D.


ma, Lamark je smatrao da se intezivnijom upotrebom pojedinih organa oni dodatno razvijaju (primjer žirafe kojoj se vrat izdužuje u pokušaju da dohvati lišće na visčijim granama drveta), te da su tako stečene osobine ujedno i prenosive.
docsumann docsumann 23:27 18.11.2014

Re: ...

to mi više liči na Lamarka.


A meni na


vidi stvarno, ova stopala u smjehovaljajućeg smajlija liče na peraja
mikele9 mikele9 23:29 18.11.2014

Re: ...

ma, Lamark je smatrao da se intezivnijom upotrebom pojedinih organa oni dodatno razvijaju (primjer žirafe kojoj se vrat izdužuje u pokušaju da dohvati lišće na visčijim granama drveta), te da su tako stečene osobine ujedno i prenosive.

Da nisu kamenjem i motkama obarali plodove na visokim granama, možda bi i ljudi imali dugačak vrat kao žirafe
Hansel Hansel 23:58 18.11.2014

Re: ...

mikele9
Čini mi se da je on tvrdio da ako medved stoji dovoljno dugo u vodi loveći pastrmku gotovo sigurno će mu u jednom trenutku izrasti peraja.

to mi više liči na Lamarka.

A meni na

Па, сад, делфини су тако добили пераја, па ти види.

Иначе, колико се сећам из биологије, аналогни органи су органи који споља изгледају врло слично и имају сличну/исту функцију, а нема филогенетске везе међу њима (сећам се поређења управо риба, ајкула с делфинима).

Супротност њима су хомологни органи (имају исто порекло, али различит "развојни пут" ).

Дарвин јесте однео славу, али не бих се ја одрекао Ламарка тек тако:

Jean-Baptiste Lamarck*

Lamarckism*
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:00 19.11.2014

Re: ...

Lamark je smatrao da se intezivnijom upotrebom pojedinih organa oni dodatno razvijaju

ali 100% mogu da potvrdim da to nije tačno.
Hansel Hansel 00:07 19.11.2014

Re: ...

ali 100% mogu da potvrdim da to nije tačno.

Током еволуције, Бебо, током еволуције...
docsumann docsumann 01:35 19.11.2014

Re: ...

BebaOdLonchara
Lamark je smatrao da se intezivnijom upotrebom pojedinih organa oni dodatno razvijaju

ali 100% mogu da potvrdim da to nije tačno.


hmmm, a viš, meni, uslijed žestokih treninga obim nadlaktice išao i preko 50cm
nowhereman nowhereman 09:11 19.11.2014

Re: ...


(primjer žirafe kojoj se vrat izdužuje u pokušaju da dohvati lišće na visčijim granama drveta


Koliko je miliona godina evolutivonog razvoja bilo potrebno da se vrat žirafe toliko izduži? - pitam se.




tasadebeli tasadebeli 09:41 19.11.2014

Re: ...

Hansel
ali 100% mogu da potvrdim da to nije tačno.

Током еволуције, Бебо, током еволуције...



И ја, Бебо, и ја могу то да потврдим!

Мислим, као представник ове друге људске врсте на нашој планети...

Пусти ове научењаке попут Хансела, све су то само теорије... А теорије тек треба поткрепити ваљаним доказима да би постале научне истине...





Hansel Hansel 10:53 19.11.2014

Re: ...

looping looping 11:03 19.11.2014

Re: ...



mikele9 mikele9 11:22 19.11.2014

Re: ...

Дарвин јесте однео славу, али не бих се ја одрекао Ламарка тек тако:

Svi veliki mislioci su imali svoje prethodnike ili savremenike istog ili čak većeg kapaciteta.
vera.nolan2 vera.nolan2 12:21 19.11.2014

Re: ...

da je nije prigrlio Darvin, slava za otkriće teorije evolucije pripala bi Alfred Rasel Valasu


prisećam se,skoro 20 god.je držao skoro zaokruženu teoriju u fioci,odbijajući da je objavi,u moralnim i duhovnim patnjama,(ne samo zbog "hrišćanske zadrtosti"sredine,znajući kakav otpor će Teorija izazvati),pre svega,da ne povredi voljenu suprugu,naivne iskrenosti u hrišćanskom verovanju!

Saznavši da Valas,samo što nije objavio,prihvata da objavi,uz bol i patnju za izrugivanje,a i što će povrediti iskrene verujuće, jedva da je izlazio iz kuće,bolestan...
Tek,kad je primljen i priznat od Kraljevskog društva i naučnog kruga,zamislite ! ,potpuno je ozdravio !!! , u lepoj starosti doživeo poštovanje i priznanje! Sahranjen je,pored još jednog, veličanstvenog naučnika -Isaka Njutna !!!
Snimljen je izvanredan film "Creation",2009 god.,(Pol Betani,glumac),o njegovom "sve jačem uverenju u svet u kojem nema mesta za Boga",o borbi između razuma i vere, ljubavi i istine.Zaista ga vredi pogledati !!!

O mikele,kakav divan blog !!!
Hansel Hansel 12:41 19.11.2014

Re: ...

mikele9
Дарвин јесте однео славу, али не бих се ја одрекао Ламарка тек тако:

Svi veliki mislioci su imali svoje prethodnike ili savremenike istog ili čak većeg kapaciteta.

Идеја о еволуцији је старија и од Ламарка -- помиње се управо Дарвинов деда, Еразмус Дарвин.
mikele9 mikele9 14:06 19.11.2014

Re: ...

O mikele,kakav divan blog !!!

Hvala Vera
A hvala ti i na razjašnjenju zašto je upravo tada objavio svoju Teoriju.
docsumann docsumann 16:07 19.11.2014

Re: ...

Hansel
mikele9
Дарвин јесте однео славу, али не бих се ја одрекао Ламарка тек тако:

Svi veliki mislioci su imali svoje prethodnike ili savremenike istog ili čak većeg kapaciteta.

Идеја о еволуцији је старија и од Ламарка -- помиње се управо Дарвинов деда, Еразмус Дарвин.


u širem smislu prvi su je načeli starogrčki atomisti. Demokrit, pogotovu ...
gedza.73 gedza.73 19:09 19.11.2014

Re: ...

Evolucija, pa evolucija.
Vanzemaljci, bato moj.

rade.radumilo rade.radumilo 20:30 19.11.2014

Re: ...

Али, он је уочио те узрочно-последничне везе методом посматрања. По мени, то заслужује дивљење.


Isto tako je Mendeljejev sastavio periodni system elemenata isključivo na osnovu do tada poznatih hemijskih osobina supstanci. Decenijama pre nego je iko i naslutio strukturu atoma.
rade.radumilo rade.radumilo 20:30 19.11.2014

Re: ...

Али, он је уочио те узрочно-последничне везе методом посматрања. По мени, то заслужује дивљење.


Isto tako je Mendeljejev sastavio periodni system elemenata isključivo na osnovu do tada poznatih hemijskih osobina supstanci. Decenijama pre nego je iko i naslutio strukturu atoma.
Jukie Jukie 02:00 21.11.2014

Re: ...

mikele9
Čini mi se da je on tvrdio da ako medved stoji dovoljno dugo u vodi loveći pastrmku gotovo sigurno će mu u jednom trenutku izrasti peraja.

to mi više liči na Lamarka.
A meni na

A meni na morskog lava
Jukie Jukie 02:28 21.11.2014

Re: ...

Hansel

Дарвин јесте однео славу, али не бих се ја одрекао Ламарка тек тако:
Svi veliki mislioci su imali svoje prethodnike ili savremenike istog ili čak većeg kapaciteta.

Идеја о еволуцији је старија и од Ламарка -- помиње се управо Дарвинов деда, Еразмус Дарвин.

Mislim da je u određenim krugovima verovatno dosta njih filozofiralo na tu temu ali nisu imali termine da objasne šta hoće da kažu (i nisu znali genetiku), pa su zbunjivali jedni druge (i sami sebe).

Sviđa mi se Kiplingova težnja da najmilijoj svojoj (devojčici ćerčici) putem zanimljivih bajki nekako objasni kako to funkcioniše. U knjizi Just so stories na prvi pogled većina priča su kreacionizam ali ako se dublje zagrebe vidimo različite nivoe na kontinuumu čist kreacionizam - čist evolucionizam.

Npr. u Raku koji se igrao morem, Najstariji čarobnjak uzima jednu po jednu životinju i govori joj šta da bude, a kornjača, koliko god da je kornjače bilo, igrala se da je kornjača, slon, koliko god da je slona bilo, igrao se da je slon, itd. Tu vidimo da evolucija deluje na nivou populacije a ne jedinke, i ukupno kornjačstvo i slonstvo evoluira onako kako ih prirodna selekcija usmerava.

BEFORE the High and Far-Off Times, O my Best Beloved, came the Time of the Very Beginnings; and that was in the days when the Eldest Magician was getting Things ready. First he got the Earth ready; then he got the Sea ready; and then he told all the Animals that they could come out and play. And the Animals said, 'O Eldest Magician, what shall we play at?' and he said, 'I will show you. He took the Elephant--All-the-Elephant-there-was--and said, 'Play at being an Elephant,' and All-the-Elephant-there-was played. He took the Beaver--All-the-Beaver-there-was and said, 'Play at being a Beaver,' and All-the Beaver-there-was played. He took the Cow--All-the Cow-there-was--and said, 'Play at being a Cow,' and All-the-Cow-there-was played. He took the Turtle--All-the-Turtle there-was and said, 'Play at being a Turtle,' and All-the-Turtle-there-was played. One by one he took all the beasts and birds and fishes and told them what to play at.

But towards evening, when people and things grow restless and tired, there came up the Man (With his own little girl-daughter?)--Yes, with his own best beloved little girl-daughter sitting upon his shoulder, and he said, 'What is this play, Eldest Magician?' And the Eldest Magician said, 'Ho, Son of Adam, this is the play of the Very Beginning; but you are too wise for this play.' And the Man saluted and said, 'Yes, I am too wise for this play; but see that you make all the Animals obedient to me.'

Now, while the two were talking together, Pau Amma the Crab, who was next in the game, scuttled off sideways and stepped into the sea, saying to himself, 'I will play my play alone in the deep waters, and I will never be obedient to this son of Adam.' Nobody saw him go away except the little girl-daughter where she leaned on the Man's shoulder. And the play went on till there were no more Animals left without orders; and the Eldest Magician wiped the fine dust off his hands and walked about the world to see how the Animals were playing.


U Kako je leopard dobio svoje pege imamo prvo neku blažu vrstu teorije evolucije (biljožderi su stajali u hladovini i postepeno su im kože postajale šarene kako su stalno bile zaklonjene obrisima listova, pa su zato danas pegavi i pirgavi) a onda nešto što liči na bukvalni lamarkizam (leopard i Etiopljanin odjednom menjaju boju jer su tako odlučili). A tu vidimo i činjenicu da evolucija može odjednom na mah da jurne u jednom pravcu (preko genetičkog drifta) a znamo i da izbor partnera po vizuelnom izgledu igra važnu ulogu kod vrsta koje inače žive u vizuelnom svetu (ljudi).

'Well, calling names won't catch dinner, said the Ethiopian. 'The long and the little of it is that we don't match our backgrounds. I'm going to take Baviaan's advice. He told me I ought to change; and as I've nothing to change except my skin I'm going to change that.'
'What to?' said the Leopard, tremendously excited.
'To a nice working blackish-brownish colour, with a little purple in it, and touches of slaty-blue. It will be the very thing for hiding in hollows and behind trees.'
So he changed his skin then and there, and the Leopard was more excited than ever; he had never seen a man change his skin before.
'But what about me?' he said, when the Ethiopian had worked his last little finger into his fine new black skin.
'You take Baviaan's advice too. He told you to go into spots.'
...
Then the Ethiopian put his five fingers close together (there was plenty of black left on his new skin still) and pressed them all over the Leopard, and wherever the five fingers touched they left five little black marks, all close together. You can see them on any Leopard's skin you like, Best Beloved. Sometimes the fingers slipped and the marks got a little blurred; but if you look closely at any Leopard now you will see that there are always five spots--off five fat black finger-tips.


Kod Priče o starom kenguru, na samom početku se pojavljuju tri božanstva koja kengur pita za pomoć, a dalji tekst se odjednom prebacuje na jaku "darvinističku" evoluciju kada kengur postepeno evoluira u skakača na dve noge jer dingo (žuti pas dingo, uvek gladan i prašnjav na pripeci) nastavlja da ga juri. Pošto Kipling (i devojčica ćerčica) žive u Indiji, gde mnogi smatraju da jedno božanstvo živi u steni, drugo u vetru, treće u drvetu, devojčica ćerčica je upoznata sa tim i tata Kipling koristi to da jednostavno kaže: kengur je nastojao da dalje evoluira (pošto je dugo ostao na nivou mošusnog pacov-kengura) pa je pitao razne ekološke faktore da utiču na njega. Prva dva faktora nisu uticala ali treći (uticaj predatora) jeste.

NOT always was the Kangaroo as now we do behold him, but a Different Animal with four short legs. ... He was grey and he was woolly, and his pride was inordinate: he danced on a sandbank in the middle of Australia, and he went to the Big God Nqong.
He went to Nqong at ten before dinner-time, saying, 'Make me different from all other animals; make me popular and wonderfully run after by five this afternoon.'
Up jumped Nqong from his bath in the salt-pan and shouted, 'Yes, I will!'
Nqong called Dingo--Yellow-Dog Dingo--always hungry, dusty in the sunshine, and showed him Kangaroo. Nqong said, 'Dingo! Wake up, Dingo! Do you see that gentleman dancing on an ashpit? He wants to be popular and very truly run after. Dingo, make him SO!'
Up jumped Dingo--Yellow-Dog Dingo--and said, 'What, that cat-rabbit?'
Off ran Dingo--Yellow-Dog Dingo--always hungry, grinning like a coal-scuttle,--ran after Kangaroo.
Off went the proud Kangaroo on his four little legs like a bunny.


Hansel Hansel 09:56 23.11.2014

Re: ...

Jukie, много ти леп овај коментар, хвала!
anonimni_autor anonimni_autor 21:49 18.11.2014

Darvin i naša crkva...

E, jednom da budem i ja previ! Pošptovanje atoru bloga što je kroz priču o svom prijatelju obratio pasžnju na jednu tako važnu temu.
Svi mi koji smo se školovali u ono "mračno doba" samoupravnog socijalizma prihvatali smo teoriju evolucije sa istom ravnodušnoću kao i činjenicu da je zemlja okrugla. Ali vremena su se promenila ... toliko da se često pitam, da li pored evolucije postoji i deevolucija? Vidite u životu sam pio sa mnogim majmunima i verujte da se za stolom ponašaju bolje od mnogih ljudi. Neću sada o tome da mi je naš nabliži rođak šinpaza koji se od nas razlikuje samo za jedan gen mnogo draži od božijih slugu sa labuđim krilima i plamenim (verovatno laserskim mačev ima) i od njihove opozicije sa trozupcem i rogovima, nego hoću da opišem svoj doživljaj iz BEO-VOZA od pre petnaest dana. Elem, krenem ja da obiđem svoju tetku koja mi je jedini živi stariji rođak i u vozu sednem do jedne sipatične ženice starije verovatno desetak godina od mene. Ona odmah razveza priču "gledajte šta nam vlada radi , smmanjuje penzije, a mi smo i onako na rubu egzistencije"... Ja odobravam jer me je prosto sramota da kažem da nisam penzioner, a ona onda pređe na svetske zavere Vapovi, zaprašivanje smrtonosnim reagensima sa krajeva krila putničkih aviona, i ti sistemi. Ja se tu dobronamerno potrudim da joj objasnim kako te teorije naučno nemaju veze sa mozgom i da služe samo da skreću pažnju sa pravih zavera, koje se dešavaju u svetskim finasiskim krugovima... kad se na pomenu naučnih objašnjen ja ova nakostreši kao vukodlak na punoj mesečini i krenu sa sekućim direktim pitanjem: "Nećete mi reći, da jedan tako inteligetan čovek kao vi, veruje čak i u takvu laž kakva je torija evolucije?" . Iskreno pogledah je svojim pogledom rezervisan im za slaboumane i osobe sa obiljnim psihihičkim problemima i rekoh katko: "Verujem gosođo, istom uverenošću kao što vi verujete u boga koga nikada u životu niste videli". Tu me ona zasu "dokazima" kako se ni jedna životinja u istoriji nikada nije izmenila, i da su fosili u paletoološkim muzejima čist falsifikatat, koji nam podmeću izvesni Iluminati u u nameri da nas pravoverne skrenu sa pravog puta. Ja taman zasustim da joj odgovorim kad se sa sedišta iza nas javi njen podržavalac, nekakav bivši bokser i kaskader, sa spljoštenom facom, koju su mu valja podarila njegova rizična zanimanja. On naatupi sa:" Ja pripadam vojsci Isusa Hrista i spremam an sam da ubijem za takvu blasfemiju kao što je teorija evolucije!.." Vidim ja vrag odeo šalu sa budalom i da ću verovatno morati da mu baer polomim ruku, ako budem i dalje branio svoja uverenja... što će verovatno dovesti do sdaslušavanja u policiji i drugih sličnih neprijatnosti . Krenuh da ga pohvalim što je delija kao on pristupio vojsci spasa i hrani izgladnele, kad me on preseče pogledom: "Ma kakva vojska spasa, ja sam u vojsci Isusa Hrista! Mi se spremamo da pročistimo ovaj kukolj kada dođe vreme! Ja sam snajprista. Od dvehiljadite imao sam već trista dana obuke i manevara. I što je još važnije svi smo mi iskušenici, to jest vežbamo samo na hlebu ik vodi. Takvi su vojnici gospodu potrebni!" I na žalost pre nego što sam od te osobe sa IQ-om kšine gliste uspeo da saznam više o njegovoj očito ilegalnoj paravojnoj jedinici, naiđe stanica kod Vuka i ja siđoh dok par ultra religioznih fanatika nastavi sa svojim pobožno- svetso - zavereničkim teorijama nastavljajući prema Pančevačkom mostu. Kada sam konačno izašao iz voza bio sam uveren samo u jedno: Ili postoji deevolucija ili je ova naša evolucija krenula veoma pogrešnim smerom..."
anonimni_autor anonimni_autor 21:55 18.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

anonimni_autor
E, jednom da budem i ja previ! Pošptovanje atoru bloga što je kroz priču o svom prijatelju obratio pasžnju na jednu tako važnu temu.
Svi mi koji smo se školovali u ono "mračno doba" samoupravnog socijalizma prihvatali smo teoriju evolucije sa istom ravnodušnoću kao i činjenicu da je zemlja okrugla. Ali vremena su se promenila ... toliko da se često pitam, da li pored evolucije postoji i deevolucija? Vidite u životu sam pio sa mnogim majmunima i verujte da se za stolom ponašaju bolje od mnogih ljudi. Neću sada o tome da mi je naš nabliži rođak šinpaza koji se od nas razlikuje samo za jedan gen mnogo draži od božijih slugu sa labuđim krilima i plamenim (verovatno laserskim mačev ima) i od njihove opozicije sa trozupcem i rogovima, nego hoću da opišem svoj doživljaj iz BEO-VOZA od pre petnaest dana. Elem, krenem ja da obiđem svoju tetku koja mi je jedini živi stariji rođak i u vozu sednem do jedne sipatične ženice starije verovatno desetak godina od mene. Ona odmah razveza priču "gledajte šta nam vlada radi , smmanjuje penzije, a mi smo i onako na rubu egzistencije"... Ja odobravam jer me je prosto sramota da kažem da nisam penzioner, a ona onada pređe na svetske zavere Vapovi, zaprašivanje smrtonosnim reagensima sa krajeva krila putničkih aviona, i ti sistemi. Ja se tu dobronamerno potrudim da joj objasnim kako te teorije naučno nemaju veze sa muzgom i da služe samo da skreću panju sa pravih zavera, koje se dešavaju u svetskim finasiskim krugovima... kad se na pomenu naučnih objašnjen ja ova nakostreši kao vukodlak na punoj mesečini i krenu sa sekućim direktim pitanjem: "Nećete mi reći, da jedan tako inteligetan čovek kao vi, veruje čak i u takvu laž kakva je torija evolucije?" . Iskreno pogledah je svojim pogvledom rezervisan im za slaboumane i osobe sa obiljnim psihihičkim problemima i rekoh kattko: "Verujem gosođo, istom uverenošću kao što vi verujete u boga koga nikada u životu niste videli". T%u me ona zasu "dokazima" kako se ni jedna živ otin a u istoriji nikada nije izmeni, i da su fosili u paletoološkim muzejima čist falsifikatat, koji nam podmeću izvesni Iluminati u u nameri da nas pravoverne skrenu sa pravog puta. Ja taman zasustim da joj odgovorim kad se sa sedišta iza nas javi njen podržavalac, nekakav bivši bokser i kaskader, sa spljoštenom facom, koju su mu valja dodarila njegova rizičn a zanimanja. On satupi sa:" Ja pripadam vojsci Isusa Hrista i sprem an sam da ubijem za takvu blasfemiju kao što je teorija evolucije!.." Viodim ja vrag odeo šalu sa budalom i da< ću verovatno morati da mu baer polomim ruku, ako budem i dalje branio svoja uverenja... što će verovatno dovesti do sdaslušav anja u policiji i drugih sličnih neprijatnosti . Krenuh da ga povalim što je delija kao on pristupio vojsci spasa i hrani izgladnele, kad me on preseče pogledom: "Ma kakva vojska spasa, ja sam u vojsci Isusa Hrista! Mi se spremamo da pročistimo ovaj kukolj kada dođe vreme! Ja sam snajprista. Od dvehiljadite imao sam već trista dana obuke i manevara. I što je još važnije svi smo mi iskušenici, to jest vežbamo samo na hlebu ik vodi. Takvi su vojnici gospodu potrebni!" I na žalost pre nego što sam od te osobe sa IQ-om kine gliste uspro da saznam više o njegovoj očito ilegalnoj paravojnoj jedinici, naiđe stanica kod Vuka i ja siđoh dok pare ultra religioznih fanatika nastavi sa svojim pobožno- sketso - zavereničkim teorijama nastavljajući prema Pančevačkom mostu. Kada sam konačno izašao iz voza bio sam uveren samo u jedno: Ili postoji deevolucija ili je ova naša krenula veoma pogrešnim smerom..."

E, dok sam napisao ovaj komentar... Nisam više prvi
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:02 18.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

E, dok sam napisao ovaj komentar... Nisam više prvi


Da si utrošio još par sekundi vremena i ovo rasporedio u nekoliko pasusa, lakše bi mi bilo da pročitam .
mikele9 mikele9 22:25 18.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Vidite u životu sam pio sa mnogim majmunima i verujte da se za stolom ponašaju bolje od mnogih ljudi. Neću sada o tome da mi je naš nabliži rođak šinpaza





Potpuno te razumem
anonimni_autor anonimni_autor 22:33 18.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Hvala na sugestiji Vidi se da si iskusniji bloger od mene
anonimni_autor anonimni_autor 22:34 18.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

mikele9
Vidite u životu sam pio sa mnogim majmunima i verujte da se za stolom ponašaju bolje od mnogih ljudi. Neću sada o tome da mi je naš nabliži rođak šinpaza





Potpuno te razumem

Hvala!
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:57 18.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Hvala na sugestiji

Mogao si i da se zapljuneš pa posle natenate kuckaš.

Mikele, baš lepo. Hvala!
mikele9 mikele9 23:01 18.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Mogao si i da se zapljuneš pa posle natenate kuckaš.

Anonimni je napisao blog u mom blogu bez pluckanja samo kuckanjem. Hvala mu na tome
Mikele, baš lepo. Hvala!

Hvala tebi dragi prijatelju!!!
qqriq qqriq 11:01 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Potpuno te razumem


Ovako istinski dobar tekst nije tek samo sesti pa napisati.
Ono, aj sad o onom mom i Darvinu.
Pretpostavljam (nekako) da ste ga imali spremnog pa, baš zato, pitam: zbog čega u ovom trenutku?
Jer blog ove vrste može uvek. Ako je bio/jeste bekstvo iz šošenka, kapiram trenutno.



mikele9 mikele9 11:14 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Ovako istinski dobar tekst nije tek samo sesti pa napisati.
Ono, aj sad o onom mom i Darvinu.
Pretpostavljam (nekako) da ste ga imali spremnog pa, baš zato, pitam: zbog čega u ovom trenutku?
Jer blog ove vrste može uvek. Ako je bio/jeste bekstvo iz šošenka, kapiram trenutno.


A baš je tako bilo, seo sam i napisao ga u dahu. Zašto baš Darvin, ne znam, pao mi na pamet i složio sam priču.
Svašta se meni vrzma po glavi
Možda i jeste neka vrsta bekstva iz sopstvenog Šošenka
qqriq qqriq 11:22 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

A baš je tako bilo, seo sam i napisao ga u dahu






I ja tako pišem, u jednom dahu.
Samo što posle brišem, bacam, pa opet pišem.
Volim da brišem više nego leb da jedem.
Slatke su to muke.


mikele9 mikele9 11:26 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...




I ja tako pišem, u jednom dahu.
Samo što posle brišem, bacam, pa opet pišem.
Volim da brišem više nego leb da jedem.
Slatke su to muke.

Retko brišem osim kad pogrešno ukucam slovo. Pročitam napisano i ispravim greške i to je to
qqriq qqriq 11:45 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Retko brišem osim kad pogrešno ukucam slovo. Pročitam napisano i ispravim greške i to je to

Božji DAR.
Hansel Hansel 12:45 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Zašto baš Darvin, ne znam, pao mi na pamet i složio sam priču.

Моје сумње се само продубљују!
nsarski nsarski 13:24 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

ne znam, pao mi na pamet i složio sam priču.

Gledajuci neke likove u javnosti, i na TV, tema se nekako sama namece, ako znas sta hocu da kazem :)
mikele9 mikele9 14:00 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Gledajuci neke likove u javnosti, i na TV, tema se nekako sama namece, ako znas sta hocu da kazem :)

Naravno da te razumem a onda je podsvest odradila svoje
mikele9 mikele9 14:01 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Моје сумње се само продубљују!

Bez sumnji ne bi bilo napretka
mikele9 mikele9 14:03 19.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Božji DAR.

DA, skromno ću odgovoriti
tyson tyson 22:45 20.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Božji DAR.

Evolucija


mikele9 mikele9 10:09 21.11.2014

Re: Darvin i naša crkva...

Evolucija

49 41 49 41 22:57 18.11.2014

Paz,' majku mu

Nehat, slucaj; il', namera.

Potseti me na "slucaj" iz Svajcarske ili Bajernske Banke ?!? - nekih 20 g. unazad.

Radio decko, preko studneskog servisa. Ti nosio mleko, u mom komsiluku; ja brojao saobracaj - do ponoci i preko ponoci.

Elem, decko u toj Banci; nasao 100 paketa u podrumu. Sve polise zivotnog osiguranja, osuguranja imovine, zavestanja imovine ... i niko nije znao za to nego on bio "sretnik" pa nabasao - slucajno.

Oj, drzavo - policijo; teska si i bogu i narodu.

Cini mi se da rece Mosa Pijade?!?
mikele9 mikele9 23:02 18.11.2014

Re: Paz,' majku mu

Elem, decko u toj Banci; nasao 100 paketa u podrumu. Sve polise zivotnog osiguranja, osuguranja imovine, zavestanja imovine ... i niko nije znao za to nego on bio "sretnik" pa nabasao - slucajno.

I odneo ih vlasniku banke koji mu se srdačno zahvalio
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 23:55 18.11.2014

Dopalo mi se

Moj prijatelj Darvin, hvala mu do neba!
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:55 19.11.2014

Re: Dopalo mi se

On je potvrdio da su neki od nas veći majmuni od tebe!
qqriq qqriq 00:31 19.11.2014

samo

da kažem da sam s najvećim uživanjem tek sad stigla da pročitam blog, izvanredno napisan blog.
a i fotka Darvinova je više nego lepa.
ukupno se to zove Dobre Vibracije


angie01 angie01 09:01 19.11.2014

ovaj blog

je za trenutnu evoluciju dobrih osecanja.
mikele9 mikele9 10:25 19.11.2014

Re: ovaj blog

je za trenutnu evoluciju dobrih osecanja.

Moja drugarica, kratko ali u srž
qqriq qqriq 11:24 19.11.2014

Re: ovaj blog

ovaj blog
je za trenutnu evoluciju dobrih osecanja.



o tome se radi

nowhereman nowhereman 09:32 19.11.2014

Profesija: bibliotekar


Najpre, veoma lep tekst, uživao sam čitajući ga.

Podsetio me je na ono nekoliko meseci, kada sam i sam radio u biblioteci i šetao se između rafova sa knjigama. Mislio sam, tada: ovo je sreća!


mikele9 mikele9 10:23 19.11.2014

Re: Profesija: bibliotekar

Najpre, veoma lep tekst, uživao sam čitajući ga.

Podsetio me je na ono nekoliko meseci, kada sam i sam radio u biblioteci i šetao se između rafova sa knjigama. Mislio sam, tada: ovo je sreća!

Hvala!
U bibliotekama čiji sam svojevremeno bio član, dozvoljavali su mi da se muvam između rafova, znao sam da ostanem i po ceo dan. A nalazio sam i nepoznate mi knjige od nepoznatih autora. Baš sreća!!!!
skyspoter skyspoter 09:48 19.11.2014

Posle čitanja

baš neki lep osećaj.

Mikele da li je Britansko Kraljevsko Društvo otkupilo pismo? Ili ga je biblioteka poklonila? Država je smanjila finansiranje biblioteka tako da se neke i zatvaraju. Neke su postale male "OUR" pa se bave raznim aktivnostima, organizuju kurseve, predavanja, prodaju knjiga itd....
mikele9 mikele9 10:19 19.11.2014

Re: Posle čitanja

baš neki lep osećaj.

Mikele da li je Britansko Kraljevsko Društvo otkupilo pismo? Ili ga je biblioteka poklonila? Država je smanjila finansiranje biblioteka tako da se neke i zatvaraju. Neke su postale male "OUR" pa se bave raznim aktivnostima, organizuju kurseve, predavanja, prodaju knjiga itd...

Za lep osećaj
Biblioteka je poklonila Darvinovo pismo a za uzvrat, Britansko Kraljevsko društvo je u potpunosti renoviralo zgradu biblioteke, poklonilo je biblioteci gomilu knjiga od kojih su neke izuzetni i retki primerci a na vitrini u kojoj se nalazi Darvinovo pismo, stoji natpis da je to poklon od etc, etc
Hansel Hansel 10:44 19.11.2014

Re: Posle čitanja

И још мало прагматичности -- да ли је нешто добио и проналазач писма?
mikele9 mikele9 11:17 19.11.2014

Re: Posle čitanja

И још мало прагматичности -- да ли је нешто добио и проналазач писма?

Da, sada radi kao rukovodilac jednog dela biblioteke Britanskog Kraljevskog društva.
qqriq qqriq 11:27 19.11.2014

Re: Posle čitanja

mikele9
11:17 19.11.2014
Re: Posle čitanja
И још мало прагматичности -- да ли је нешто добио и проналазач писма?

Da, sada radi kao rukovodilac jednog dela biblioteke Britanskog Kraljevskog društva.

Čovek kreirao sopstveni život. Vodjen strašću a polako, marljivo, strpljivo.
Remarkable.
bocvena bocvena 14:35 19.11.2014

Re: Posle čitanja

i ja ću tako kad porastem:)

ima još jedna mangelova knjiga - biblioteka noću - stvarno je "ljubavno pismo upućeno čitanju."

mikele, ne da si ga sročio nego svaka čast!
mikele9 mikele9 14:45 19.11.2014

Re: Posle čitanja

i ja ću tako kad porastem:)

ima još jedna mangelova knjiga - biblioteka noću - stvarno je "ljubavno pismo upućeno čitanju."

mikele, ne da si ga sročio nego svaka čast!

Potražiću Biblioteku noću pod obavezno!
Kad mi ti daš kompliment...da znaš da me duuuuugo drži
princi princi 17:55 19.11.2014

Fenomenalna priča!

Tipična Engleska, tako se oni generalno odnose prema svom nasleđu. Toliko toga tamo ima i skoro na svakom koraku, da ni oni sami ne znaju.

A Darvin je, sve više shvatam, genije nad genijima. Bio, što se ono kaže, u direktnoj vezi s Bogom.
mikele9 mikele9 18:22 19.11.2014

Re: Fenomenalna priča!

Tipična Engleska, tako se oni generalno odnose prema svom nasleđu. Toliko toga tamo ima i skoro na svakom koraku, da ni oni sami ne znaju.

A Darvin je, sve više shvatam, genije nad genijima. Bio, što se ono kaže, u direktnoj vezi s Bogom.

Hvala Princi!
skyspoter skyspoter 23:01 19.11.2014

Re: Fenomenalna priča!

Tipična Engleska, tako se oni generalno odnose prema svom nasleđu.


Pa ne bih se baš složila - Tipičan Englez bi ćutao, dok ne ode u penziju i onda bi odneo pismo u Sotheby's na aukciju i pismo bi verovatno bilo otkupljeno od strane Kraljevskog Društva uz pomoć national lottery fund. Taj altruizam kome se vi divite je nestao sa kraljicom Viktorijom.

Anyway ja sam jako ponosna na Mikeleovog drugara.
NNN NNN 15:34 20.11.2014

Baš lepa priča

a Darvin je jedan od najvećih genija
mikele9 mikele9 16:08 20.11.2014

Re: Baš lepa priča

a Darvin je jedan od najvećih genija

Hvala NNN, Saglasni smo

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana