Jubileji| Muzika

PSYCHEDELIC SEX FUNK

docsumann RSS / 09.11.2014. u 22:14

red-hot-chili-002_jpg_640x640_q85.jpg

Prije trideset godina ( i 2 mjeseca) izašao je prvi, istoimeni,  album Red Hot Chili Peppers-a. A prije otprilike 15 godina, RHCP su za mene prestali da postoje, objavivši Californication, njihov sedmi studijski album. Bio je to početak iskliznuća benda u nekakvu komercijalno-zaslađenu, tugaljivu, pop šemu. U međuvremenu, RHCP su postali jedan od najkomercijalnih rok bendova sa preko 80 miliona prodatih (raz)nosača zvuka.

No, ovo je blog upravo o Pepersima kakve volim da ih se sjećam – Punk, Funk & Jimi Hendrix. A to sjećanje je započelo sa video snimkom ovog raznesujuće-oduvavajućeg superkinetičkog koncerta.


Mladi, ludi, šareni i nabildovani, Pepersi su mi tada rastvorili i oči i uši. U to vrijeme nisam ni slutio da rok može da bude tako drečav. Da andergarund može da bude tako sexy.  Uz to, muziciranje im je bilo spektaCOOLarno!

Kao što su Partibrejskesi Cane i Anton, tako su i Pepersi – Anthony & Flea. Jezgro koje je preostalo iz originalne  postave nastale iz smucanja i gluvarenja  po LA klubovima, skejterskim žurkama, skvotovima ...

Otac Anthony Kiedesa  bio je drag diler koji je opijatima snadbjevao holivudske face i rok starove. Između ostalih i Džon Lenonana. Te nije ni čudo što je Antoni još kao četrnaestogodišnjak dobio svoj prvi džoint u usta i dvije obnažene ribe u krilo na jednoj od mnogih tamnošnjih žurki.

 Michael Peter Balzary (Flea) rođen je kao Australijanac, Mađarsko-Irskog porijekla (baš kao i u Hendriksovom slučaju, ta multiluktularnost često biva dobra osnova za kreativne ispade). Preseljenje njegove porodice u USA, prvo u NY, a zatim i LA, kao i majčino bavljenje džezom, određuje njegove rane muzičke uticaje Miles, Gilespie...S druge strane,  porodični problemi, nasilje i alkoholizam njegovog očuha, rano ga dovode u kontakt sa marihuanom, u koju je počeo da escape-ira  sa 13 godina.

Ključno koheziono dejstvo na stvaranje RHCP i formiranje njihovog zvuka imao je Hilel Slovak,  originalni gitarista benda, koji je usput uputitio Flia da batali trubu (njegov prvi instrument) i uzme bas u ruke. Pokazaće se da je ta odluka imala nesaglediv uticaj na popularnu muziku. I Hilel je bio mješovitog Poljsko-Hrvatsko-Jevrejskog porjekla, a njegovo interesovanje za hard rok i fank, kao i sklonost ka improvizaciji i džemovanju dovest će do kristalizacije onoga što danas prepoznajemo kao RHCP zvuk. Na muziku benda uz Hendrix-a, Cepeline, i fank scenu, veliki uticaj je imao i LA rok-fank-jazz crossover bend Fishbone.

RHCP brzo postoju koncertna atrakcija po lokalnim andergraund klubovima. No, njihova prva studijska izdanja ne uspjevaju adekvatno da “uhvate“ i prenesu energiju živih nastupa. Čak ni producentsko angažovanje funk guru-a Džordž Klintona na njihovoma drugom albumu Freaky Styley (1985) nije dalo značajnijeg komercijalnog efekta.

Usput, bend pored fame o  otkačenim live nastupima, prati i mračna sjenka heroinske zavisnosti. To se pogotovo odnosilo na Kiedisa i Slovaka. Te proganjajuće demone koji su bili sastavni dio njihovog uličnog odrastanja sam Anthony je kasnije kao temu obrađivao u nekoliko svojih autorskih pjesama Under The Bridge, One Big Mob, Deep Kick ...

Prvi značajni proboj na muzičkoj sceni bend postiže sa trećim albumom The Uplift Mofo Party Plan (1987). Pjesme kao što su Fight Like a Brave, My & My Friends, Behind The Sun postaju hit singlovi. Na albumu su pored hard rok-funk elemenata, prisutni i uticaji regea i spid metala.

Na turneji koja je pratila promociju albuma postalo je evidentno da  Slovakov problem sa heroinom postaje sve ozbiljniji. 28. Juna 1988. Hilel Slovak  umire od heroinskog overdoza. Bend napušta originalni bubnjar Džek Ajrons. Kako je sam to objasnio nije želio da bude član grupe u kojoj umiru njegovi prijatelji...

Antoni i Fli očajnički pokušavaju da održe Peperse u životu. Na audiciji za novog gitaristu prijavilo se čak 500 kandidata. Izbor je pao na 18-to godišnjeg supertalentovanog Džona Frušantea koji je usput bio i njihov veliki fan.

Sa novim bubnjarom Čad Smitom Pepersi su dobili svoju najpoznatiju i najkreativniju postavu. A Fli & Čad su vremnom postali jedna od najubitačnijih ritam sekcija svekolikog rokenrola.

1989. izlazi njihov četvrti studjski album Mother’s Milk, na kojem je bend konačno demonstrirao svoj puni kreativni potencijal. Bio je to početak onoga što lično smatram njihovom zlatnom erom.

Energična i originalna mješavina panka, fanka, roka, repa, džeza, metala donosi čitavu seriju sjajnih numera. Na albumu se nalaze više nego uspjele posvete Hendriksu (Fire), Stivi Vonderu (Higer Ground), Lejkersima (Magic Johnson), žestoka Stone Cold Bush sa sjajnim preplitanjem gitarskih i bas solaža, magična instrumental minijatura Preaty Little Dity, senzualna Sexy Mexican Made, i njihov do tada najveći hit Knock Me Down ... Onaj pomenuti koncert sa početka teksta na repertoaru je imao upravo sadržaj ovog albuma, tako da sam za njega možda i najemotivnije vezan.

1991. uslijedilo je potpisivanje ugovora sa Warner Brosom i saradnja sa producentskim magom Rick Rubinom (Beastie Boys, Slayer, Cult...). U jednoj vili na Holivudu, u kojoj je svojevremeno živio i Hendriks, a Bitlsi prvi put probali LSD, Pepersi su proveli šest mjeseci, stvarajući svoj možda najbolji  (ok, ovo je uvijek podložno diskusiji), a svakako najčuveniji album  - Blood, Sugar, Sex, Magik.

BSSM  je izašao 24. septembra 1991. na isti dan kao i Nirvanin Nevermind. Bila su to dva albuma koji su obilježili i protresli 90-te. BSSM je prodat u ukupnom tiražu od 15 milion kopija.

Naziv albuma savršeno je opisivao njegov sadržaj ... krvav, sladak, jebački, čaroban ...Gomila sjajne svirke, punokrvnih hitova kao da su tek bili predigra za ono što je slijedilo.

Video za  singl Give It Away je definitivno lansirao bend u muzičku, bolje reći popkulturnu,  stratosferu. Uslijedila je još čitava serija upečatljivih video uradaka Under The Bridge, Breakin The Girl ... Pepersi su definitivno postali mega bend.

Međutim, prateća turneja donosi nove probleme u međuljudskim odnosima koja je kulminirala Frušanteovim napuštanjem grupe. Usput se i on nakačio na heroin, koji ga je uz okretanje umjetničkoj, hermetičkoj muzici dodatno izolovao od ostatka planete.

Na mjesto gitariste, poslije par promjena, ustaljuje se Dave Navaro s kojim su se upoznali i sprijateljili na zajedničkim turnejama sa njegovim bivšim bendom Jane’s Adiction. Pod Navarovim uticajem bend unekoliko mjenja svoj zvuk. Šesti, s velikom pažnjom iščekivani, studijski album One Hot Minute donosi mračnije i uvrnutije pjesme, psihodeličnije, s kompleksnijom strukturom.  Po meni, ovo je možda svirački najkvalitetniji RHCP album, a svakako najeksperimentalniji. Iako je Frušante neosporno talentovaniji gitarista, sa sjajnim osjećajem i za ritam i za emociju, Navarov “zaprljavanje“ zavodljivog RHCP zvuka imalo je odličan zvučni efekat. Fliev bas, ovog puta,  djelovao je kao nabildovani Toni Kukoč. Tehnika, brzina  i virtuoznost su i dalje bili tu, novost je bila robusnost pod košem ;)

Ambivalentu emocionalnu sliku albuma, savršeno je pratio genijalni omot Mark Rajdena, kojeg smo već spominjali na blogu. No, izostao je očekivani komercijalni uspjeh (mjereći ga predhodnim izdanjem), a ni kritika nije bila preoduševljena. Usput, Navaro se nije snašao u načinu rada koji je vladao u grupi, gdje je džemovanje centralno mjesto kreativnog procesa, te je uskoro došlo do njihovog razlaza.

A tu rekoh i ja prekidm ... naglo.

 

P.S. Interesantno da materijal sa One Hot Minute-a Pepersi, kasnije, nikad nisu uvrštali u svoj koncertni program.



Komentari (82)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 22:21 09.11.2014

Ja

RHCP su za mene prestali da postoje, objavivši Californication, njihov sedmi studijski album.

sam ih ispratio još za taj i sledeći album, By the way. Ali baš odavno nisam slušao šta rade...
docsumann docsumann 22:26 09.11.2014

Re: Ja

sam ih ispratio još za taj


da, bio je to početak "našeg" razlaza

za prvog:



niccolo niccolo 22:29 09.11.2014

Re: Ja

Pri čemu ja nisam sasvim siguran zašto sam prestao. Ovo tvoje

Bio je to početak iskliznuća benda u nekakvu komercijalno-zaslađenu, tugaljivu, pop šemu.

deluje kao zaokružen stav, da se tako izrazim. Da su mene pitali, verovatno bih samo rekao nemam pojma
Atomski mrav Atomski mrav 10:11 10.11.2014

Re: Ja

Ja sam počeo da ih slušam unatraške, počevši od One Hot Minute (jer se "Aeroplane" vrteo svuda). Moja granica je ipak Blood, Sugar, Sex, Magik album (sa "k", sve posle toga ne uzimam u razmatranje.
docsumann docsumann 15:43 10.11.2014

Re: Ja

Blood, Sugar, Sex, Magik album (sa "k"


e, da. vidi se da ga nisam odavno slušao

ispravljam

anfieldroad anfieldroad 23:25 09.11.2014

preporuka za text, ali...


RHCP, jedan od najvecih funk rock bendova svih vremena jeste od albuma Stadium Arcadium (dupli) donekle promenio stil. Cinjenica da su 30+ godina stariji nego kad su poceli uglavnom objasnjava tu promenu. Bilo bi cudno da nisu. Takodje, oslobodili su se "pogonskog goriva" koje si pomenuo u textu. Licno ne mislim da su slabiji, samo da su u skladu sa godinama ublazili zestinu i besnu energiju sa pocetka karijere. Ova vrsta kritike umnogome lici na kritiku Stonesa koja kaze da nisu isti kao 1967. A ko je uopste isti kao pre sto godina ? I da li uopste zelimo da budemo stalno isti ili je normalnije da se vremenom menjamo ?

blogovatelj blogovatelj 01:25 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Licno ne mislim da su slabiji, samo da su u skladu sa godinama ublazili zestinu i besnu energiju sa pocetka karijere. Ova vrsta kritike umnogome lici na kritiku Stonesa koja kaze da nisu isti kao 1967. A ko je uopste isti kao pre sto godina ? I da li uopste zelimo da budemo stalno isti ili je normalnije da se vremenom menjamo ?


Potpisujem.
docsumann docsumann 06:00 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Licno ne mislim


ovo i jeste lična priča o Pepersima
docsumann docsumann 15:47 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

anfieldroad

RHCP, jedan od najvecih funk rock bendova svih vremena jeste od albuma Stadium Arcadium (dupli) donekle promenio stil. Cinjenica da su 30+ godina stariji nego kad su poceli uglavnom objasnjava tu promenu. Bilo bi cudno da nisu. Takodje, oslobodili su se "pogonskog goriva" koje si pomenuo u textu. Licno ne mislim da su slabiji, samo da su u skladu sa godinama ublazili zestinu i besnu energiju sa pocetka karijere. Ova vrsta kritike umnogome lici na kritiku Stonesa koja kaze da nisu isti kao 1967. A ko je uopste isti kao pre sto godina ? I da li uopste zelimo da budemo stalno isti ili je normalnije da se vremenom menjamo ?



bilo je i drugih mogućnosti da omatore muzički.

recimo slično kao nomeansno, fugazi, NIN ... da posjede, ali ne omlohave.

na One Hot Minute ima par stvari koje su mogle biti dobre smjernice za tako nešto. no, oni su potpuno odustali od tog puta ...



4krofnica 4krofnica 17:41 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...


bilo je i drugih mogućnosti da omatore muzički.

recimo slično kao nomeansno, fugazi, NIN ... da posjede, ali ne omlohave.


Trent nije muzički omatorio ali mi je uvek smešno kad vidim
ovu senzibilno upeglanu fotku sa dodele oskara
(ni Rayan Gosling ne bi umeo bolje:)




da preskočim peperse, evo Trenta sa Karen O (+Finčer)





docsumann docsumann 18:24 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Trent nije muzički omatorio


omatoriti u smislu sazrijeti, evoluirati u izrazu.

meni su rani NIN pririlčno neartikulisani, onako na silu ...
Filip2412 Filip2412 18:39 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Trent nije muzički omatorio

meni je taj NIN uvek izgledao fake i na silu sto kaze docs. Nikada im nisam ni dao sansu.
Ali moguce je imam predrasude... ne znam.
4krofnica 4krofnica 18:47 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

omatoriti u smislu sazrijeti, evoluirati u izrazu.


razumela (i zezam se za Trenta) ali ta evolucija često zakovrne u pogrešnom pravcu i ode u neko stardadizovano, učmalo menjanje: pristajanje na kompromise, priklanjanje mejnstrimu, kreativni zamor, tj. lakši način starenja..<go with the flow>

tako su i junaci tvog bloga postali bezidejna, dosadna komercijala
(a bili su sjajni)



4krofnica 4krofnica 19:17 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Filip2412

meni je taj NIN uvek izgledao fake i na silu sto kaze docs. Nikada im nisam ni dao sansu.
Ali moguce je imam predrasude... ne znam.


nisam ih ni ja previše trpela, suviše je to ekperimentalno/neartikulisano,
definitivno štipaju moja osetljiva čula :) ali ovaj <zvuk> je dobar.




stefan.hauzer stefan.hauzer 19:26 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

:) meni ..trent reznor kao vino
čini da podnosim i dejv grola


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:29 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

meni je taj NIN uvek izgledao fake i na silu sto kaze docs. Nikada im nisam ni dao sansu.

Uuu, i love NIN. I Trenta na sve nacine. (muzicke, naravno) Ne mogu da prezalim sto nisam otisla letos na koncert u Budimpestu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:34 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

ali mi je uvek smešno kad vidim
ovu senzibilno upeglanu fotku sa dodele oskara

a meni je totalno muka kad vidim one kvazi-rokerski-luk dede od 70 godina. covek je dosao da dodelu oskara za muziku koju je radio, pristojan covek. i nije se mnogo iskomercijalizovao (bar nije previse), a taj "eksperimentalno-neartikulisan" period mu je najbolji. jbg, sa mnom ne moze raspravljati na tu temu, NIN bas volim, tj, Trenta, jer NIN je trent himself. :)
Filip2412 Filip2412 20:14 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

NIN bas volim, tj, Trenta, jer NIN je trent himself. :)

ja nekako sumnjam da mi je bio odbojan zato sto je malo vise pozirao i zato sto je zgodan pa ga vole devojcice ... pa sam ga nekako ubacio u pogresnu fioku...

sto su naravno sve bezveze predrasude ali desava se...


ali ako beba kaze...jednag dana cu verovatno da prodjem ponovo kroz materijal...

:) meni ..trent reznor kao vino
čini da podnosim i dejv grola
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:16 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

a nekako sumnjam da mi je bio odbojan zato sto je malo vise pozirao i zato sto je zgodan pa ga vole devojcice

Morison je bio jos zgodniji.
docsumann docsumann 20:21 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

ja nekako sumnjam da mi je bio odbojan zato sto je malo vjavascript:;ise pozirao i zato sto je zgodan pa ga vole devojcice ... sto su naravno sve bezveze predrasude ali desava se...


meni je kod njeg nedostajala spontanost, koju je recimo imao Al Jorgunsen, koji mu je uzgred bio idol.
previše proračunatog ludila.

a nekako sumnjam da mi je bio odbojan zato sto je malo vise pozirao i zato sto je zgodan pa ga vole devojcice
Morison je bio jos zgodniji.





BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:25 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Al Jorgunsen

tek ovde nema spontanosti. cist pozer, pozira ludilo. kod reznora nema nikakvog ludila, nikad nije bi bilo.
edit: na nekom sam compu na kom su iskljuceni popapovi, a ne smem ih da ukljucim, jer nije moj, tako da ni jedan tjub ne vidim. :(
docsumann docsumann 20:30 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

BebaOdLonchara
Al Jorgunsen

tek ovde nema spontanosti. cist pozer, pozira ludilo. kod reznora nema nikakvog ludila, nikad nije bi bilo.


neće da bidne, Bebo. Al je bio ono što je Trent maštao da bude. nepatvoreni mračni čarobnjak indastrijel buke.

a i Ministry je ihahaj uticajniji i značajniji bend od NIN-a. ajde sad o kvalitetu neću pošto je jasno ko je čiji favorit.
no, pročitaj malo biografiju Jorgensena. pa taj se nije štedio dok nije spiskao milione (na gudru i žurke uglavnom) do posljednjeg centa. pa onda nazad sa dna.
Filip2412 Filip2412 20:34 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...


meni je kod njeg nedostajala spontanost, koju je recimo imao Al Jorgunsen, koji mu je uzgred bio idol.

I meni je Trent ko neki japi, nekako mi ne ide da si tolko fin a da glumis ono u spotovima sta ja znam kozne gace i kao ludilo vristanje....

e sad da li sam zbog toga odbacio neka njegova muzicka dostignuca ne znam.... nisam NIN-u ni dao sansu da budem iskren

Sa druge strane, Al Jorgunsen je diplomirao ludilo, tu se ne moze sumnjati :)
docsumann docsumann 20:44 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Sa druge strane, Al Jorgunsen je diplomirao ludilo, tu se ne moze sumnjati :)


dobro rečeno.

a usput je ostavio nemjerljiv trag na andergraund scenu.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:50 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

no, pročitaj malo biografiju Jorgensena. pa taj se nije štedio dok nije spiskao milione (na gudru i žurke uglavnom) do posljednjeg centa. pa onda nazad sa dna.

to ga kvalifikuje kao budalu, a ne kao umetnika. a trent je bio mlad nekad, oprasta mu se. nije mu on jedini idol, ima jos jedna kreatura, bauhaus gaj. tek je taj folirant!

Sa druge strane, Al Jorgunsen je diplomirao ludilo, tu se ne moze sumnjati :)

a Trent IT. covek programira i u Max/MSP-u.

meni je malo bzvz kada nin uopste svrstavaju u bilo kakav indastrijal ili vec...cak je i on popizdeo sto su mu dodeljivali nagrade u odredjenom zanru.
docsumann docsumann 20:56 10.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

to ga kvalifikuje kao budalu, a ne kao umetnika.


o njemu kao umjetniku govori njegova muzika i uticaj koji je imao na alternativnu-andergraund scenu, naročito u 80-tim. pa ne zovu ga džabe Papa Al.

pitaj Trenta ko mu je bio uzor kad je počinjao

vidiš šta Majnard, nesporno jedan od najpametnijih muzičara na alternativnoj sceni, kaže o njemu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:53 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

o njemu kao umjetniku govori njegova muzika

pa onda je sasvim sve jedno da li je potrošio milju kinte na gudru i žurke. samo sam to htela reći. nije mozart veći umetnik od betovena zato što je šikao. prosto, to ga ne čini manjim ili većim umetnikom. ne znam zašto si to uopšte pomenuo?

meni je ministry težak bulšit, i na tebe/nas može da utiče samo kad si vrlo mlad. i ne znam kako se nin uopšte uklapa u bilo koji žanr? da li ste vi slušali nin uopšte?



i nešto sasvim drugačije, a opet i nije. :)



i dalje ne razumem kako se nin i ministry uopšte porede, i po kom osnovu??

ps. rekoh ja, bijem za Reznora, pri tom ga uopšte ne držim za vrhunskog umetnika. (držala bih ga za nešto drugo, no nije tema )
docsumann docsumann 06:03 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

i dalje ne razumem kako se nin i ministry uopšte porede, i po kom osnovu??


i ja se pitam

misim, ovaj album je uradio vireći u bristolsko dvorište. malo je tu originalnog.

iz 1989:

docsumann docsumann 14:38 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

pa onda je sasvim sve jedno da li je potrošio milju kinte na gudru i žurke. samo sam to htela reći. nije mozart veći umetnik od betovena zato što je šikao. prosto, to ga ne čini manjim ili većim umetnikom. ne znam zašto si to uopšte pomenuo?


očigledno se ne razumjemo.
ok, tu smo i da pojasnimo ...
ovo o Alovom samouništavanju je bio odgovor na tvoju opasku da je on glumio ludilo. kao što se da vidjeti, ako bar malo zaviriš u onaj klip sa Majnardom - evidentno je da nije.
Jorgunsen je bio autentični samoraznesujući, dijabolični, genije.
a Trent je to želio da bude.
u tome je razlika.

što se muzike tiče, Ministry je samo jedan od Alovih projekata, pri tom to je bend koji je neprestano evoluirao u izrazu, od dark synth popa, preko EBM-a, do indastrijala, indastrijal roka, pa indastrijal metala, do čistog treša. naravno, to nikad nije bio jednoličan muzički izraz ...
a od ostalih projekata samo da još spomenem Lard, Revolting Cocks



p.s. a kao što rekoh - meni se dopada kako Trent stari.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:20 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

meni se dopada kako Trent stari.

misliš,muzički sazreva? rekao bih da poseduje opak talenat. to nije ona vrištajuća,to je ona sporo umiruća (uvenujuća?) depra i onog trenutka kada je trent to shvatio - postajao je sve bolji. iako nemam ništa ni protiv mladog trenta,svi smo se mi tražili...

maybe I'm all messed up
maybe I'm all messed up
maybe I'm all messed up in you


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:47 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

misliš,muzički sazreva? rekao bih da poseduje opak talenat. to nije ona vrištajuća,to je ona sporo umiruća (uvenujuća?) depra i onog trenutka kada je trent to shvatio - postajao je sve bolji. iako nemam ništa ni protiv mladog trenta,svi smo se mi tražili...



Jorgunsen je bio autentični samoraznesujući, dijabolični, genije.

da, nismo se razumeli. mislila sam na ludilo muzickog talenta i izraza. meni on nije nikakav genije, nista iz njegove muzike mi to ne govori.
trent je talentovan. i nisam sigurna da je zeleo da bude lud, jer da jeste, ne bi se razvijao u pravcu u kom se razvija i dalje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:58 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

onog trenutka kada je trent to shvatio - postajao je sve bolji.

a od kad se zaljubio, ozenio i mislim dobio dete, totalno se posvadjao sa fanovima, koji su ga izgleda kapirali vise kao vristacu pojavu, indastrijal i ko zna sta sve ne. ja ga najvise i volim u tim sporacima, i onda kad tresne onaj minimal klavir, koji je koristio i za film o fejzbuku...divota. i za svaki elektro zvuk koji koristi, pravi sint, posecuje sajmove raznih lowcost gedzeta, totalni je nerd. umetnik covek. :) mislim da je najveca nesreca sto se rodio u usa, a ne u bristolu, npr. mada, moda i gresim...abitno, jedan je trent. :)
Filip2412 Filip2412 16:21 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

BebaOdLonchara
i onda kad tresne onaj minimal klavir, koji je koristio i za film o fejzbuku
mozda je njegova greska u mom dnevniku to sto je uopste pokusavao da bude nekakav vristeci darker sta li vec... a nikad nisam mogo da podnesem njegovo pevanje, recimo ono obradjivanje Joy Division, Dead Souls to mi je zvucalo kao teska blasfemija, jednostano pevao je o emocijama o kojima nema pojma... a onda su mi raznorazni ljubitelji mainstreama prijavljivali kako ta obrada zvuci bolje od originala i sta ti ja znam. Joy Division nije muzika, to je nesto vise i ne treba se tu petljati ako nisi na ivici provalije kao sto je Ian Curtis bio.

Jednostavno ne mozes obradjivati Joy Division, praviti saoundtrack za film o facebook-u i u isto vreme biti iskren. E sad, posto se sve to ne desava bukvalno u "isto vreme" moguce je da sam ja propustio neku pozitivnu Trentovu transformaciju.

Ta elektronika i sporaci i sta je postao kasnije, to cu jednog dana da proucim detaljnije

Sto se tice tetoviranog ludaka Jorgunsena, volim da ga cujem ponekad iako uopste ne mislim da je muzicki genije. Ima nesto sirovo u tom izrazu, nevezano za muziku.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:32 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Jednostavno ne mozes obradjivati Joy Division, praviti saoundtrack za film o facebook-u i u isto vreme biti iskren.

:)))))))))))))
iskren?? daj, molim te. :)))))
docsumann docsumann 16:43 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

meni on nije nikakav genije, nista iz njegove muzike mi to ne govori.


a to i ne znači ništa...više, sem to.

baš kao i činjenica da je meni Jorgensen car, muzički, da se razumjemo.
a tek da ne pričam o njegovoj metal fazi
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:56 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

a od kad se zaljubio, ozenio i mislim dobio dete, totalno se posvadjao sa fanovima, koji su ga izgleda kapirali vise kao vristacu pojavu,

totalna suprotna priča od toma vejtsa. koji kad se smirio u stvarnom životu,poludeo je u ovom muzičkom :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:00 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

totalna suprotna priča od toma vejtsa. koji kad se smirio u stvarnom životu,poludeo je u ovom muzičkom :)

sto rece jedan od nemackih fudbalskih reprezentativaca (zaboravila sam koji): "kad smo dobili dete, brak je prestao da nam bude dosadan".
Filip2412 Filip2412 17:07 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

iskren?? daj, molim te. :)))))
pa ne kapiram sta zeli reci... smejem se a plakao bih... mislim, ja ipak trazim nesto direktno i licno u umetnickom izrazu


docsumann docsumann 17:30 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Sto se tice tetoviranog ludaka Jorgunsena, volim da ga cujem ponekad iako uopste ne mislim da je muzicki genije. Ima nesto sirovo u tom izrazu, nevezano za muziku.


njegove zlatne kreativne godine su bile 80-te i možda početak 90-tih.

ostalo je manje-više interesantno možda samo metalcima
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:42 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

mislila sam na ludilo muzickog talenta i izraza

ko je rekao penderecki?


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:22 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

ko je rekao penderecki?

Lutoslavski, Ligeti...
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:50 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

Ligeti.

zanimljivo,da je kjubrik samo maznuo ligetijeve kompozicije - za potrebe snimanja odiseje u svemiru:2001. i to je saznao tako što mu je ,jedan njegov prijatelj pisao - kako je prepoznao par njegovih kompozicija u filmu. kasnije se nagodili van suda,pa je kjubrik posle koristio i za neke druge filmove njegove radove:)

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:18 11.11.2014

Re: preporuka za text, ali...

za potrebe snimanja odiseje u svemiru:2001

za ovaj film je napisana i snimljena originalna muzika, koja nije korišćena. navodno, kjubrik kompozitoru uopšte nije rekao da muzika neće ići, tako da je ovaj došao na premijeru kao i svi ostali. silno se iznenadio već na samom početku. ne znam da li je tačna priča, ja sam je davno čula.
da, mnogi ne znaju da je ligetijev rekvijem korišen u odiseji, a i poslednjem filmu (koga mnogi i ne smatraju kjubrikovim), korišćena je ligetijeva Musica ricercata.
natasavb natasavb 23:33 09.11.2014

Moje sećanje

na Peperse je povezano sa pričom koja će jednom, valjda, biti napisana.

Za sada ima samo muziku - Under the Bridge.






P.S. Ne znam za tebe, ali meni većina i knjiga, i ljudi, i priča ima svoju muziku. :)
myredneckself myredneckself 00:19 10.11.2014

Re: Moje sećanje

natasavb
P.S. Ne znam za tebe, ali meni većina i knjiga, i ljudi, i priča ima svoju muziku. :)


A ja k'o da mi je Liza Simpson u rodu, mogu da vidim muziku.
(I can see the music, The Simpsons on drugs)

docsumann docsumann 06:02 10.11.2014

Re: Moje sećanje

I can see the music,


i can hear the light



vidim ja da će ovaj blog brzo da zaštopa ...
docsumann docsumann 06:10 10.11.2014

Re: Moje sećanje

na Peperse je povezano sa pričom koja će jednom, valjda, biti napisana.


ovo će još da ispadne neko generacijsko okupljanje. ko proslava 27 godina mature
milisav68 milisav68 14:26 10.11.2014

Re: Moje sećanje

docsumann
vidim ja da će ovaj blog brzo da zaštopa ...

Samo ovaj?

Meni je prvi dodir sa njima bio Higher Ground (i to kao spot preko TV), pa je reakcija ukućana bila - utišaj te ludake!
bladerunner92 bladerunner92 23:52 09.11.2014

a ja

sam ih prvi put videla i cula u ovom filmu (pored brata naravno)



mnogo je dobra ova blackeyed blond


Gospodja Klara Gospodja Klara 00:29 10.11.2014

Samo

da ubacim jednu (šta ću, padam na ljubavne):):

natasavb natasavb 00:37 10.11.2014

Re: Samo

šta ću, padam na ljubavne


A ja na Entonijeve mišiće.

Filip2412 Filip2412 03:21 10.11.2014

...

meni su bili interesantni kada su se pojavili, ali tu se zavrsava...

ni sad ih ne kapiram kao muzicki bitne, vise kao interesantnu pojavu

taj kalifornikejshn nisam mogo da podnesem

ne znam,
nit veselo, nit tuzno, nit agresivno zaistinski, nit saljivo, nekako su mi na kraju postali zbunjeni u izrazaju
docsumann docsumann 06:07 10.11.2014

Re: ...

meni su bili interesantni kada su se pojavili, ali tu se zavrsava...


uh, ne znam, neke pjesme sa ovog albuma i danas mi zvuče opako, naročito za šankom

apacherosepeacock apacherosepeacock 10:55 10.11.2014

:heart:



stefan.hauzer stefan.hauzer 14:14 11.11.2014

Re: :heart:

apacherosepeacock


pazi,ladno. nikad ne bih provalio ;pošto blogere prepoznajem/povezujem po avataru.
mija12 mija12 11:48 10.11.2014

Mala promena

u playlisti. Ovaj band je pomenut u tekstu. Čak je i Flea jedno vreme svirao zajedno sa njima.

docsumann docsumann 16:24 10.11.2014

Re: Mala promena

Ovaj band je pomenut u tekstu




i ovaj:

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:53 10.11.2014

.

izgleda da je californication bio preveliki album za njihovo dobro? tj.da su postali prevelik bend,za publiku koja ih je slušala pre toga. meni su se definitivno postali out posle onog njesra u inđiji. o organizaciji samo loše,a o svirci - što sam stariji mislim sve bolje/iako je bila blagi užas. i kupio sam taj californication,što da ne? prva pesma je obećavala dobro zezanje,ma da meni rhcp nikad nisu bili top ten bend,pa čak ni top ten from la - tako da se nisam duboko razočarao kada su napravili završni iskorak ka mejnstrimu :)


docsumann docsumann 16:22 10.11.2014

Re: .

ma da meni rhcp nikad nisu bili top ten bend,pa čak ni top ten from la - tako da se nisam duboko razočarao kada su napravili završni iskorak ka mejnstrimu :)


jbg, peprsi su muzika moje mladosti. ona koja je nastajala kada mi je bilo dvadeset.
uz to, bili su drugačiji, svježi, ekstatični ... onaj koncert koji sam okačio u tekstu me stvarno ispomjerao tada.
+ za nekoga ko mnogo voli zvuke velike gitare sa 4 žice, Fli je bio faca i po. a uz Klajpula vizuelno najatraktivniji basadžija na bini.

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:06 10.11.2014

Re: .

Fli je bio faca i po

još uvek je. onaj njegov i yorke-ov bullshit, atoms for peace je uživo mnogo dobar. toliko njih dvojica vladaju to binom da je to zastrašujuće. nikako ne preporučujem slušanje u studio verzijama,samo live. bio je to jedan od boljih nastupa koje sam gledao uživo
...ma da,sa njima je tada nastupao nigel godrich kojeg smatram najvećim živim producentom 21. veka. između ostalih,producirao je sve od radioheda
becka-od mutations,radio zvuk na gnarls barkley odd couple

i za kraj warpaint,drugi album.
prvi je bio delo,zamisli,johna frusciantea
(toliko sam se izveštio u troll-u,da uspevam ostati u temi:)

+ ovo je samostalni projekat godricha

anfieldroad anfieldroad 19:42 10.11.2014

Re: .

prvi je bio delo,zamisli,johna frusciantea



Frusciante je autenticni genije r'n'r-a. Pokusajte da to proverite kroz njegovu solo karijeru. Kada je napustio RHCP, najavio je da ce izbacivati albume svakog meseca po jedan. Izdrzao je taj ritam do avgusta. Svaki album, drugi covek, drugi stil, druga muzika. Uglavnom je svirao sam, pevao, komponovao i aranzirao. On je i Peppersima dao duh i kvalitet koji nisu imali ranije. Melanholicni, zbunjujuci u melodiji, a opet anderground u sustini. Za sebe tvrdi da je plod mesavine PUNKA i TECHNA, sto je potpuno jasno u solo karijeri.
Na koncertu u Indjiji, za koji tvrdim da je nepravedno podcenjen, bio je u toliko losem psiho-fizickom stanju, da je njegov najbolji prijatelj, Josh Klinghofer (tako nekako,jbga), aktuelni gitarista benda, sakriven iza bine odsvirao citav koncert umesto njega. Jedino sto je sam Frusciante tada zaista odsvirao bio je potpuno neocekivan solo ABBA hita S.O.S. Taj njegov gitarski urlik patnje govori vise od 1000 minuta solaze najjacih sviraca na planeti. Ko je bio video je, ko nije- taj nije. Tim svojim S.O.S.-om, Frusciante je izazvao pljusak koji nas je zalio iz vedrog ravnicarskog neba !

I ponovo, za sve koji umanjuju velicinu RHCP, predlazem da preslusaju ponovo playlistu koja je na ovom blogu postavljena ! Fank-rock sa dusom delta bluza. Ok ? Ok, to sam samo ja. Kritiku primam rado, jer jedino o ukusima vredi raspravljati suprotno onoj besmislenoj koja kaze kontra
docsumann docsumann 20:08 10.11.2014

Re: .

Frusciante je autenticni genije r'n'r-a




jedan od mojih najomiljenijih gitarista sviju vremena. jbg, ne bi pepersi tek tako klinca od 18 godina primili pored 500 kandidata.
onaj rif u Stone Cold Bush je taka opaka Hendriksovština, kakvu do tada nisam čuo čak ni od Stiv Rej Vona, pa njegov osjećaj za fanki ritmiku, artizam i improvizacije, detalje, čistu emociju (ponavljam Prety Little Dity je rijedak muzički dragulj).
a što reče anfi solo karijera - potpuno druga priča, tj priče.

Kritiku primam rado, jer jedino o ukusima vredi raspravljati suprotno onoj besmislenoj koja kaze kontra


to je i moje mišljenje, o ukusima se raspravlja, ukusi se ne nameću.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:18 10.11.2014

Re: .

anfieldroad

:)

moj brat od tetke,i najbolji ortak,kada bi pročitao ovo - bi te zagrlio i izjavio ti ljubav. on godinama ne može da nađe cicu,iz razloga što one ne shvataju njegovu fascinaciju john frusciante-om. mada,i ja mislim, da je ovaj lp , bio bolji od svega što je radio sa peppersima od scar tissue..


4krofnica 4krofnica 22:22 10.11.2014

Re: .

stefan.hauzer

:)

moj brat od tetke,i najbolji ortak,kada bi pročitao ovo - bi te zagrlio i izjavio ti ljubav. on godinama ne može da nađe cicu,iz razloga što one ne shvataju njegovu fascinaciju john frusciante-om. mada,i ja mislim, da je ovaj lp , bio bolji od svega što je radio sa peppersima od scar tissue..


e, kaži burazeru da odgleda 20000 days on earth, tu će naći poetskog materijala za kvalitetno muvanje cica (vežbati sočno-setni kejvovski bariton:)
evo odličnog predloga: opis prvog susreta sa sadašnjom suprugom, neka promeni tekst i prolagodi, uspeh zagarantovan! :)

"The first time I saw Susie was at the Victoria & Albert Museum in London and when she came walking in, all the things I had obsessed over for all the years - pictures of movie stars, Jenny Agutter in the billabong, Anita Ekberg in the fountain, Ali MacGraw in her black tights,images from the TV when I was a kid,Barbara Eden and Elizabeth Montgomery and Abigail, Miss World competitions, Marilyn Monroe, and Jennifer Jones and Bo Derek and Angie Dickinson as Police Woman, Maria Falconetti and Suzi Quatro, Bolshoi ballerinas and Russian gymnasts, Wonder Woman and Barbarella and supermodels and Page 3 girls, all the endless, impossible fantasies, the young girls at the Wangaratta pool lying on the hot concrete, Courbet's Origin Of The World, Bataille's bowl of milk, Jean Simmons' nose ring, all the stuff I had heard and seen and read. Advertising and TV commercials, billboards and fashion spreads and Playmate of the Month, Caroline Jones dying in Elvis's arms, Jackie O in mourning, Tinker Bell trapped in the drawer, all the continuing, never-ending drip-feed of erotic data came together at that moment in one great big crash-bang,
and I was lost to her,
and that was that."



stefan.hauzer stefan.hauzer 11:55 11.11.2014

Re: .




mene je kejv smuvao ;ovo mu je već trreći put u poslednja dva dana.
4krofnica 4krofnica 16:20 11.11.2014

Re: .


mene je kejv smuvao ;ovo mu je već trreći put u poslednja dva dana


:))

(ali Blixa menja Kylie:)) koliko zastrašujuće izgleda u filmu, sa onim zajebanim pogledom i tvrdim nemačkim akcentom. brr. opaka faca) Nik lepo muzički stari i stalno juri tu trasnformaciju na stejdzu o kojoj priča kao o osobi koja želi da bude (uz super priču o žvaki Nine Simon) i imam utisak da je sve to sažeo u jubilee street, tj kraj:
Im transforming, im vibrating, im glowing
Im flying, look at me
Im flying, look at me now




stefan.hauzer stefan.hauzer 17:09 11.11.2014

Re: .

Nik lepo muzički stari i stalno juri tu trasnformaciju na stejdzu o kojoj priča kao o osobi koja želi da bude

ne znam,meni se nekako čini - kako njemu fali mik harvi u muzičkom smislu.tj. da je voren elis u poređenju sa mikom,slabiji umetnik. možda luđi,ali definitinvno slabiji sa pravljenjem zike. mislim meni uvek kroz glavu prođe album 'let england shake' ,od poli džin harvi ,bivše nikove cice,(kako je sve povezano?) koji je radio upravo mik i gde se tačno vidi njegov uticaj.

+ kad smo kod muzičkog sazrevanja,ne znam nikog ko to bolje radi od poli džin.


(ali kad mik preuzme stvar od 2.43 odlepim svaki put:)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:14 10.11.2014

.

ono sto volim kod rhcp je produkcija - snimaju na najskupljoj opermi, ne koriste nikakav reverb. sve je suvo i najskuplje. :)
ps. meni pepersi dodju kao nekom narodnjaci kad se napiju - mogla bih ladno na nekoj svadbi da se ulijem i djuskam. da nije basiste...tja.
docsumann docsumann 20:25 10.11.2014

Re: .

da nije basiste...tja.


u sviračkom smislu to je bila jedna od najjačih postava u rnr-u ikad.
Gospodja Klara Gospodja Klara 20:57 10.11.2014

Re: .

ps. meni pepersi dodju kao nekom narodnjaci kad se napiju - mogla bih ladno na nekoj svadbi da se ulijem i djuskam. da nije basiste...tja.


Ja sad živo zamišljam Bebu na toj svadbi, pljuje na šuške od soma dindži i lepi ih basisti na čelo, pokušava da štipne za zadnjicu Entonija (koji izvodi varku telom i upada strina-Divni u sarmu), a onda forsira bend da opale neki bećarac.:)




BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:55 11.11.2014

Re: .

u sviračkom smislu to je bila jedna od najjačih postava u rnr-u ikad.

ako apstrahujemo zapine postavke, možda. ono, zappa pa jedno sto mesta, pa onda neko, skoro da nije ni bitno ko.
draft.dodger draft.dodger 23:57 10.11.2014

Chet Baker + Flea

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:01 11.11.2014

dakle

sedim na beskrajnoj tehnickoj probi vec drugi dan, i nema novog muzicko-sportskog bloga...pa da se ubijem od dosade. :)
docsumann docsumann 16:47 11.11.2014

Re: dakle

BebaOdLonchara
sedim na beskrajnoj tehnickoj probi vec drugi dan, i nema novog muzicko-sportskog bloga...pa da se ubijem od dosade. :)


jbg, bebo, pa vidiš da objavljujem blog svaka dva dana. hiperproduktivan sam ki b.štulić
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:57 11.11.2014

Re: dakle

jbg, bebo, pa vidiš da objavljujem blog svaka dva dana. hiperproduktivan sam ki b.štulić

vidim, ali moje trenutne potrebe su vece. :))))
mislim, molim nekog drugog mejnstrimera da se ganjamo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:15 11.11.2014

Re: dakle

vidiš da objavljujem blog svaka dva dana.

što znači,da imaš fore do ponoći :)
docsumann docsumann 17:27 11.11.2014

Re: dakle

stefan.hauzer
vidiš da objavljujem blog svaka dva dana.

što znači,da imaš fore do ponoći :)


pa dobro barem će od mene ostati stakleno peraje na stepenicama diskoteke

ovo sam npr. juče pribilježio na poslu:


ISPOD RADNOG VREMENA

sabijen u kancelariji
za stolom
na kojem se nalazi kompjuter
telefon
štampač
izvještaji
dopisi
spiskovi radova
gomile službenih papira
i jedan prazan
na kojem pišem
pjesmu protiv svega toga




stefan.hauzer stefan.hauzer 20:18 11.11.2014

Re: dakle



samo sam pročitao tvoju pesmicu,okrenuo se na sekund i zaspao .obožavam ove neradne dane:)
anfieldroad anfieldroad 18:36 12.11.2014

Re: dakle



Da, kad smo vec kod muvanja, ne znam dal znate da je Entoni bio u semi sa Ninom Hagen?! Pise u svojoj,inace odlicnoj autobiografiji kako je ona njega odvojila na nekoj svirci. On bio klinac, Peppersi tek kod prvih singlova, a ona KRALJICA PUNKA, na turneji po USA. O njoj pise apsolutno u superlativu, u svakom smislu...
A opet, na nekom partiju u L.A., hteo je da bije Dzeka Nikolsona jer je provalio da mu tadasnja riba sedi cirke matorom svaleru u krilu. By the Way, Entoni je stvarno napisao dobru i zabavnu knjigu ! Ja sam ispao debil i nekom je dao na citanje! Nastavak price nam je svima poznat. A bar da znam kome sam je dao
anfieldroad anfieldroad 18:44 12.11.2014

Re: dakle

gomile službenih papira
i jedan prazan
na kojem pišem
pjesmu protiv svega toga



Hahah, covece I pored ove nezapamcene hiperprodukcije stignes da zablistas ! Sreca da postoji taj efekat "posla"...ja bukvalno ne mogu da postignem da otpratim ovaj ritam !
docsumann docsumann 22:58 12.11.2014

Re: dakle

pored ove nezapamcene hiperprodukcije


tebra, ključ je u tome što ne izlazim... jer nemam kud.

2-3 puta mjesečno je premalo

da ne pričam o ...

anfieldroad anfieldroad 20:21 14.11.2014

Re: dakle



heheh...da ne pricamo...<_<

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana