Društvo

U Srbiji 63.000 savetnika ...

Vojislav Stojković RSS / 05.11.2014. u 01:58

... savetuju funkcionere i prateću administraciju u ministarstvima, agencijama, javnim preduzećima i lokalnoj samoupravi. 

Podatak da u našoj zemlji trenutno radi čak 63.000 savetnika i konsultanata izneo je u javnost g. Srboljub Antić, bivši predstavnik Srbije u MMF-u. Najčešće se radi o ljudima koji se za svoj savtnički i konsultantski angažman plaćaju honorarno, a stalno su zaposleni na drugim radnim mestima, gotovo po pravilu opet u javnom sektoru.

Zarade ovih 63.000 savetnika variraju od 67.000 din do 169.000 din mesečno, zavisno od toga koga i gde savetuju (u ministarstvima, agencijama ili javnim preduzećima).  Nije teško izračunati da se iz budžeta Srbije izdvaja oko 692 miliona evra godišnje za zarade savetnika i konsultanata.

S druge strane ukupni očekivani efekti samnjenja penzija su svega  210 miliona evra godišnje.

Mora se postaviti pitanje nije li aktuelnoj vlasti bilo jednostavnije, lakše i moralnije odreći se savetodavnih usluga samo jedne trećine honorarnih savetnika i ostvariti  uštedu u budžetu od 230 miliona evra, a ne dirati u stečena prava penzionera sa ionako niskim penzijama? 

Taj odgovor je prilično očigledan samo ako se ne zna ko su savetnici o kojima je reč, ko i zašto ih je postavio i koga savetuju. 

" Savetnik ne mora ništa da zna, a može da prima platu i zato je ta funkcija najpogodnija za zapošljavanje. Ako zaposlite inženjera ili pravnika, morate da mu date da nešto radi, a savetnik ne mora ništa ni da radi ni da zna, jer mu je posao samo da nekoga navodno savetuje.  Neverovatna stvar je da sada Vlada kažnjava 500.000 penzionera smanjenjem njihovih primanja, a da ove funkcije i dalje postoje." ( Profesor Ekonomskog fakulteta Ljubodrag Savić ).

.................................. 

Edit: Moguće da je broj od 63.000 savetnika i konsultanata preteran, iako je MMF prilično pedantna firma, pa ako ih je duplo ili čak tri puta manje od navedene brojke, opet ih je za nejaku ekonomiju Srbije premnogo i bez sumnje su moguće velike uštede u budžetu smanjnjem ove kategorije stalnih ili honorarnih državnih službenika na primeren, recimo,  trocifren broj. Ukoliko je, ipak, funkcionerima na vlasti na republičkom i lokalnom nivou, u agencijama i javnim preduzećima neophodan tako velik broj savetnika i konsultanata, onda to dovoljno govori o njihovom neznanju, nestručnosti i  nekompetenciji  u vođenju državnih i svih drugih javnih poslova.

Ne zna se šta je gore - pustiti nesposobne stranačke kadrove da vode resore i javne poslove bez dana radnog staža i sa sumnjivim diplomama ili plaćati na hiljade savetnika koji će, dok se političari slikaju po televiziji, obavljati  njihov odgovorni posao. Pitanje je, naravno,  može li uopšte nekompetetni funkcioner odabrati kompetetnog savetnika? 

 



Komentari (130)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 06:59 05.11.2014

...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:40 05.11.2014

Re: ...

loader loader 10:19 08.11.2014

Re: ...

Ali,
kumašin bez savetnika
ne bi bio kumašin

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:14 08.11.2014

Re: ...

Ok, ali je imao sam jednog konsiljera, a toliki profit pravio.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:56 05.11.2014

Nisam siguran

Nisam siguran da su tačni brojevi koji su dati u novinarskom tekstu i u izjavi Antića. Ne znam da li se misli na stalno zaposlene savetnike ili na one po ugovoru na određeno vreme.

Srbija nema dobru evidenciju o broju zaposlenih u državnim organima + local, nema dobru evidenciju o sopstvenim nekretninama pa, skoro sam siguran, nema dobru evidenciju ni o savetnicima.

Priča o nekoliko stotina direktora u EPS-u služi za umanjivanje vrednosti EPS-a, za pučinu je to nekakva crvena marama ispred očiju koja će omogućiti da se bez problema proda deo ili celina jednog od naših malobrojnih dobrih sistema. Političari i partije koji omogućavaju nepotrebno zapošljavanje ljudi po državnim ili paradržavnim preduzećima i ustanovama sada vrište kako je to strašno i kako treba smanjiti broj zaposlenih ili prodati sve to pa neka se privatni vlasnik bakće sa viškovima. Stoka je to.

Naravno da ima viškova zaposlenih. Što bliže vlasti to veći viškovi.

I naravno da ima velikog manjka zaposlenih tamo gde ne treba.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:53 05.11.2014

Re: Nisam siguran

I meni taj broj deluje riplijevski, ali ipak MMF je pedantna firma.
S druge strane znamo da su svi kabineti i kancelarije po palatama i zgradama u Bgd, a u kojima je stolovala administracija bivše SFRJ, kao i bivše soc. republike Srbije, grada Beograda i gradskih opština i danas dubkom puni, neko u njima sedi. Istovremeno iznajmljuju se i pune novi velelepni poslovni prostori, Dinkić je uvek kuburio sa nedostatkom kancelarija za svoja ministarstva, pa je jedno vreme zauzeo čitavo krilo glvne pošte u Takovskoj, a bivši ministar Šutanovac je planirao da izgradi novi "srpski Pentagon" na Banjici.

Mene upravo i plaši činjenica da Srbija nema dobru evidenciju o zaposlenima u administraciji. Ili je nema, ili je krije.
darkool darkool 10:39 05.11.2014

Re: Nisam siguran

MMF je pedantna firma

evo kako tekst prevari, nije ovo izneo mmf nego neki nas bivsi...

a posto me je ovo zanimalo odavno sam se raspitao

savetnik (ima ih nekoliko vrsta, samostalni, visi, mladji) je naziv za njihovo radno mesto ( pod njihovo mislim na radnike u drzavnoj i lokalnoj administraciji sa fakultetskom diplomom, ne javnim preduzecima itd.). i siguran sam da im najmanja plata nije 67000, a ni najveca 169000, kako tvrdi nas bivsi predstavnik... (po mom ukusu skoro svi su oni suvisni i preplaceni, da ne bi bilo da ja branim parazite). svi oni imaju zaduzenja, a ta njihova zaduzenja trebalo bi da proverite u sistematizaciji radnih mesta koje bi trebalo da su dostupne(npr. na sajtu min. fin. trebalo bi da se nalazi sistematizacija radnih mesta)

postoje i specijalni savetnici (ovi imaju one navedene plate) i ti su tek preplaceni, ali i njihov broj je regulisan(bar za republicku vlast) da'l uredbom, da'l zakonom. za lokal se nisam nesto interesovao.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:19 05.11.2014

Re: Nisam siguran

Ja se oslanjam na medije a lično znam samo jednog savetnika, sada uveliko bivšeg, i to u virtuelnom, a ne stvarnom životu.

Podaci o broju savetnika, oni u medijima, dakle nezvanični, su različiti.

Evo, šta o broju savetnika, kaže najstariji list na Balkanu i to samo onih u republičkoj administraciji: "У државној управи 11.134 саветника. Сваkи четврти од 45.381 запосленог у органима јавне управе, без војске и полиције, неког нешто саветује."
hajkula1 hajkula1 11:43 05.11.2014

Re: Nisam siguran

KRALJMAJMUNA
Nisam siguran da su tačni brojevi koji su dati u novinarskom tekstu i u izjavi Arsića. Ne znam da li se misli na stalno zaposlene savetnike ili na one po ugovoru na određeno vreme.

Srbija nema dobru evidenciju o broju zaposlenih u državnim organima + local, nema dobru evidenciju o sopstvenim nekretninama pa, skoro sam siguran, nema dobru evidenciju ni o savetnicima.

Priča o nekoliko stotina direktora u EPS-u služi za umanjivanje vrednosti EPS-a, za pučinu je to nekakva crvena marama ispred očiju koja će omogućiti da se bez problema proda deo ili celina jednog od naših malobrojnih dobrih sistema. Političari i partije koji omogućavaju nepotrebno zapošljavanje ljudi po državnim ili paradržavnim preduzećima i ustanovama sada vrište kako je to strašno i kako treba smanjiti broj zaposlenih ili prodati sve to pa neka se privatni vlasnik bakće sa viškovima. Stoka je to.

Naravno da ima viškova zaposlenih. Što bliže vlasti to veći viškovi.

I naravno da ima velikog manjka zaposlenih tamo gde ne treba.



Neka/mnoga direktorska mesta u EPS-u su nagrada za zasluge. Posle smene vlasti 2000. u EPS-u, konkretno na PK Kolubara i u Lazarevcu (i u Beogradu). Postavljeni su novi ljudi koji pojma nisu imali, stari rukovodioci su polako vraćani kao savetnici da bi u stvari vodili posao. (Posle tešnje saradnje kopova, tj EPS-a s RUDNAP-om (služio za izvlačenje para iz EPS-a), imam malo informacija šta se dešava, poznati su mi neki detalji.)

O rukovođenju kopovima, dovoljno je samo to što od 2000. i posle rekonstrukcija ima više povreda nego ranije dok su uslovi bili teži (stara oprema i sredstva za rad, od bagera pa redom, transportne trake više puta lepljene, krpljene...)
Nesposobni rukovodioci svoje neznanje, neorganizovanost, kompenzuju vikanjem, tiranijom a na kopove primaju ljude bez obuke, preko zadruge i na određeno vreme.

Sve ovo niti je, niti sme da bude razlog da se EPS prodaje.
Uprkos svim teškim uslovima, otežavajućim okolnostima, EPS je zaista kompanija koja je veoma vitalna, koja je uposlila dosta sposobnih inženjera i drugih stručnjaka, kvalifikovanih i visokokvalifikovanih radnika.

Šta govori ubacivanje, (između proizvođača - EPS-a i potrošača), agencija koje se bave trgovinom el. energjom?


darkool darkool 11:46 05.11.2014

Re: Nisam siguran

Ja se oslanjam na medije

e to je vec tvoj problem

ja poznajem, na zalost, vise anonimnih savetnika, raznih od gore pobrojanih vrsta, jer sam svojevremeno imao posla sa njima.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:08 05.11.2014

Re: Nisam siguran

hajkula1
Naravno, EPS ima mnogo viška kao svi veliki sistemi (kod nas i u svetu
Primera takozvanog voluntarizma ima koliko hoćeš.
Pri svakoj promeni vlasti.
Pratim to strašno čišćenje i dodavanje novih mesara koji pod rep kolju od 2000. godine.
To sa povredama na radu je dobar indicator da nešto nije kako treba.
Znam jednu od tzv. Elktrodistribucija (valjda ih je bilo 5) koje su odmah posle amterskih smena i novih postavljanja imale veći broj povređenih i poginulih montera nego pre tih smena i postavljanja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:14 05.11.2014

Re: Nisam siguran

Ja se oslanjam na medije a lično znam samo jednog savetnika, sada uveliko bivšeg, i to u virtuelnom, a ne stvarnom životu.

Ma znaš barem još dvojicu i to stvarnih, ne virtuelnih, eto . npr. savetnici predsednika Republike gsn. Mrkić i gsn.drprof.Antić.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:17 05.11.2014

Re: Nisam siguran

Nisam imao čast da ih lično upoznam, a i nemam želju. Hvala, Karagaća.
qqriq qqriq 23:46 05.11.2014

Re: Nisam siguran

Ma znaš barem još dvojicu


lazica krstić.
psl_srbija psl_srbija 08:13 05.11.2014

Zakoni, samo zakoni

Zakonom ograničiti broj savetnika u zavisnosti od funkcije onoga koga savetuju i gotovo!

Ali je uvek problem što vlast koja treba da donese te zakone neće da seče granu na kojoj sedi, pa onda tako u krug, u krug i nikad pravo napred!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:55 05.11.2014

Re: Zakoni, samo zakoni

A kada se to vlast na ovim prostorima držala zakona kao pijan plota?
psl_srbija psl_srbija 09:01 05.11.2014

Re: Zakoni, samo zakoni

A kada se to vlast na ovim prostorima držala zakona kao pijan plota?


Pa nikad, to i kažem! Ali ne vidim drugi način kako bi se stalo na put silnim zapošljavanjima prodavaca magle, ako ne zakonom. Ali je problem što taj zakon bi trebalo da donesu upravo oni koji zapošljavaju te prodavce magle. Tako, da, narode izvini, jedina moć ti je na izborima, da onda smaknemo ove, a dovedemo nove koji će biti kao stari i ostaviti sve isto i opet u krug, u krug, u krug....
svarog svarog 10:58 05.11.2014

Arsić

nije, čovek se preziva Antić

I meni deluje malo preterano, mada nema šanse da postoji bilo kakava evidencija savetnika pogotovo ne u javnim preduzećima, u administraciji možda
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:04 05.11.2014

Re: Arsić

Hvala, ispravio sam. Tako je to kad se fatam tastature u kasno doba noći.
qqriq qqriq 11:47 05.11.2014

dje me nadje

sa ovim blogom!
piYdim



JER:

"S druge strane ukupni očekivani efekti samnjenja penzija su svega 210 miliona evra godišnje."

BAŠ TAKO.
Udarili na stare koji ionako kintu ne vide, jedu gloginje, daju deci i unucima, nego šta nego daju, sede u Sindjelićevoj na klupi po celi dan ispred One Apoteke u kojoj je kao sve jeftinije 16 posto, obrću/prevrću kontejnere, hodaju u kaputima starim dvaes godina, niko da im ustane nigde, niko ih ne jebe dva posto, pretilo se nešto stazburom al i to pojeo mrak, njima nema ko da pomogne a ne mogu sami ni da rade, nit da stvore, država ih lopovska krala i pokrala za celi radni vek i sad mogu samo da ga puše, ono skroz PONIŽENI.

Ama, Tin Ujević maestralno je sve to opisao/ napisao u najlepšoj pesmi svih vremena

" i komu da se potuži?
Ta njega nitko ne sluša"

A ja, pošto ne mogu ništa a nemam šta da izgubim jer ništa i nemam, svako malo im javljam da crknu!
Nemoć je GROZNA.

EDIT: e to je ono što stalno pričam. LGBT nikad, sem jako jako retko, nikog ne podržava a očekuje da svi poginu za njihova prava, advokate je baš baš bolelo sve sve osim njihovih poreza pa sad očekuju da ih masa podrži, zaposleni generalno mrze penzionere ali i tu ima gradacije. evo, upravo danas, sestre i lekari a posebno sestre, mrze administraciju koje je, istini za volju, mnogo i previše u zdravstvu a na državnoj kinti, privatni sektor prezire državni a što nam stalno javlja onaj glupi brk ov nin, dok državni sektor kuka kako privatni ne plaća doprinose, maltretira zaposlene, oni bogati platili tek DELIĆ duga od poreza i mrze ama baš sve, dobro željko voli vučka, a i bata kole ga voli, i tako je to ovde, svako protiv svakog, zato SVE prolazi, pa i sve laži premijera i ministara mu bajnih/vajnih, čitaj SKROZ nekompetentnih. ovo sam dodala da ne ispadne kako su penzioneri protiv savetnika, onih 63 iljade, većina i ne kapira šta je to i čemu oni.
A KO BI PAMETAN to I SHVATIO?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:10 05.11.2014

Re: dje me nadje

Trećepozivci su ponovo na braniku Srbije, ovog puta njenog budžeta.
qqriq qqriq 12:27 05.11.2014

Re: dje me nadje

Trećepozivci su ponovo na braniku Srbije, ovog puta njenog budžeta


reko car, odradio knjigovodja, pristao sam biću sve što hoće vulin&sps&pups zajebali kao i uvek,
sve moj do mojega.
tadejus tadejus 12:12 05.11.2014

aman ljudi

pa ne znači to što su savjetnici da oni nekoga savjetuju
to je samo naziv zvanja zaposlenog u javnoj upravi
imate pripravnike, pa niže, više stručne saradnike, pa savjetnike i šta sve ne..
to samo znači da imaju određen broj godina radnog iskustva pa im je udjeljeno to zvanje da bi se bolje osjećali..
nismo mi to izmislili niti je to šta novo
ako biste da tumačite taj podatak u smislu da čim su savjetnici znači da nisu ni policajci ni doktori ni učitelji.. pa i ajde, ali i tamo ih sigurno ima sa tim zvanjem a da se ne radi o tome da savjetuju..
rade ljudi neki prozaičan posao i eto zovu se savjetnici
ako ćete na to da prigovarate.. pa jbg onda treba prigovoriti na svjetki poredak i svjetsku ekonomiju u kojoj malo ko više pravi cipelu pa se zove obućar, ili peče kiflu pa se zove pekar..
dal bi svijet bio bolje mjesto da account manager i savjetnik ne postoje.. pa baš i ne vidim da bi
qqriq qqriq 12:18 05.11.2014

Re: aman ljudi

tadejus
pa ne znači to što su savjetnici da oni nekoga savjetuju
to je samo naziv zvanja zaposlenog u javnoj upravi
imate pripravnike, pa niže, više stručne saradnike, pa savjetnike i šta sve ne..
to samo znači da imaju određen broj godina radnog iskustva pa im je udjeljeno to zvanje da bi se bolje osjećali..
nismo mi to izmislili niti je to šta novo
ako biste da tumačite taj podatak u smislu da čim su savjetnici znači da nisu ni policajci ni doktori ni učitelji.. pa i ajde, ali i tamo ih sigurno ima sa tim zvanjem a da se ne radi o tome da savjetuju..
rade ljudi neki prozaičan posao i eto zovu se savjetnici
ako ćete na to da prigovarate.. pa jbg onda treba prigovoriti na svjetki poredak i svjetsku ekonomiju u kojoj malo ko više pravi cipelu pa se zove obućar, ili peče kiflu pa se zove pekar..
dal bi svijet bio bolje mjesto da account manager i savjetnik ne postoje.. pa baš i ne vidim da bi



i ja aman da se zadivim, majko moja.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:13 05.11.2014

Re: aman ljudi

tadejus
pa ne znači to što su savjetnici da oni nekoga savjetuju
to je samo naziv zvanja zaposlenog u javnoj upravi

Dobro, tadejus, evo ja, npr. iz iskustva, znam da nučni savetnici po naučnim institutima nikog naročito ne savetuju, već rukovode projekima i istražuju. Ovde, međutim, nije reč ni o naučnim institutima, ni o naučnim savetnicima, već o savetnicima predsetnika, premijera, ministara, direktora agencija, javnih preduzeća... a šta oni rade ako ne savetuju?
Šta je, primera radi radio naš cenjeni blogokolega Nebojša, savetnik za medije predsednika Tadića, ako ga nije savetovao? Ili onaj Antić, Savetnik predsednika Tome nam Nikolića?

Da nisi ti, kojim slučajem, savetnike pomešala sa referenata, kao što je, recimo, mlađi refernt Pantić?


tadejus tadejus 13:20 05.11.2014

Re: aman ljudi

Vojislav Stojković

tadejuspa ne znači to što su savjetnici da oni nekoga savjetujuto je samo naziv zvanja zaposlenog u javnoj upravi
Dobro, tadejus, evo i ja znam da nučni savetnici po naučnim institutima nikog naročito ne savetuju, već rukovode projekima i istražuju. Ovde, međutim, nije reč ni o naučnim institutima, ni o naučnim savetnicima, već o savetnicima predsetnika, premijera, ministara, direktora agencija, javnih preduzeća... a šta oni rade ako ne savetuju?Šta je, primera radi radio naš cenjeni blogokolega Nebojša, savetnik za medije predsednika Tadića, ako ga nije savetovao? Ili onaj Antić, Savetnik predsednika Tome nam Nikolića?Da nisi ti, kojim slučajem, savetnike pomešala sa referenata, kao što je mlađi refernt Pantić?


dobro nije mi se činilo neophodno no naglasiću da ovih savjetnika što nikoga ne savjetuju možda ima 63000
savjetnika ministara i premijera tokiko sasvim sigurno nema
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:23 05.11.2014

Re: aman ljudi

Broj savetnika u centralnim republičkim institucijama:
Ministarstva 2.130
Pravosudni organi 1.996
Organi u sastavu ministarstava 1.304
Posebne organizacije 744
Ustanove za izvršenje krivičnih sankcija 589
Narodna skupština 216
Vlada Republike Srbije 310
Samostalni i nezavisni državni organi 161
Predsednik Republike 49

tadejus tadejus 13:27 05.11.2014

Re: aman ljudi

Vojislav Stojković
Broj savetnika u centralnim rpubličkim institucijama:Ministarstva 2.130Pravosudni organi 1.996Organi u sastavu ministarstava 1.304Posebne organizacije 744Ustanove za izvršenje krivičnih sankcija 589Narodna skupština 216Vlada Republike Srbije 310Samostalni i nezavisni državni organi 161Predsednik Republike 49Stručne službe upravnih okruga 48Javna preduzeća koja je osnovala lokalna vlast


pa dobro jel iz ovoga nije jasno da ti ljudi u recimo pravosudnim organima ne savjetuju tog sudiju kako da sudi nego mu pripremaju spise, učeći pri tom kako da jednog dana i sami sude?
e za svašta se hvatate, dal mi vam bilo lakše da se zovu ćate

edit: i vojislave baš nemate srca, nek onda proba taj da smuva ribu kad na pitanje šta radi mora da odgovori "ja sam ćata pri pravosudnom organu"
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:32 05.11.2014

Re: aman ljudi

A kako bi tebi zvučalo recimo: "Ja sam aistent sudije Kasacionog suda"? Moglo bi da prođe, zar ne?
tadejus tadejus 13:38 05.11.2014

Re: aman ljudi

Vojislav Stojković
A kako bi tebi zvučalo recimo: "Ja sam aistent sudije Kasacionog suda"? Moglo bi da prođe, zar ne?


mršavo.. dočim savjetnik višeg suda (ima li takav, al dal je i bitno u mraku diskoteke će da prođe).. e to je već nešto..
pa pazi kad je onomad onaj neki ćata iz Goldman Sachsa prepričao za medije kako su oni klijente zvali ovcama i čim sve ne, pa NY Times objavio priču i potpisao ga tadašnjom titulom, neki vice president for (recimo) derivative trading in (recimo) Eastern and Central Europe.. pa se neko javio da kaže da takvih tamo ima (dal bješe) 36000 u tom GS-u..
i sad bi ti njemu da bude ćata
a ovamo konkurencija mu vice president of the universe
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:43 05.11.2014

Re: aman ljudi

U moje vreme savetnici nisu dobro prolazili kod mlađih dama, valljda su čule ovaj vic:

Primeti kućevlasnik da u njegovoj kući miševi kolo vode i pozove svog kućnog mačka na razgovor:
-Šta se ovo dešava? Miševi se nakotili, a tebe nigde nema.
-Pa valjda znaš gazda - februar je.
Prođoše i februar i mart, situacija sa miševima sve gora. Na ponovljenom razgovoru mačak odgovori da mu se prosladilo, i njemu i mačkama, te su produžili sezonu. Nemajući kud kućevlasnik odluči da uštroji mačka kako bi ovaj vreme provodio u kući, na svom radnom mestu. No i posle te strašne intervencije mačak nikad nije bio u kući, a miševa sve više.
-Pa dobro kud sad skitaš kad ti je i samom jasno da si sexsualano nesposoban? upita gazda svog mačka u čudu.
-Sad sam savetnik malađim mačorima, odgovori ovaj ponosno.
disident79 disident79 15:14 05.11.2014

Re: aman ljudi

Pravi savetnik

LINK

Pomoćnik mora da radi..
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:18 05.11.2014

Re: aman ljudi

Šta je, primera radi radio naš cenjeni blogokolega Nebojša, savetnik za medije predsednika Tadića, ako ga nije savetovao?


Gubio vreme.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:11 05.11.2014

Re: aman ljudi

disident79
Pravi savetnik
LINK


Zaista pravi. Kaže da za dva mandata vlade nije progovorio ni reč - nije ga niko ništa pitao.
zilikaka zilikaka 17:41 05.11.2014

Re: aman ljudi

pa dobro jel iz ovoga nije jasno da ti ljudi u recimo pravosudnim organima ne savjetuju tog sudiju kako da sudi nego mu pripremaju spise, učeći pri tom kako da jednog dana i sami sude?


Zanimanje sa takvim opisom posla se zove sudijski pomoćnik, a ne savetnik, koliko ja znam.
qqriq qqriq 22:18 05.11.2014

Re: aman ljudi

Broj savetnika u centralnim republičkim institucijama:
Ministarstva 2.130
Pravosudni organi 1.996
Organi u sastavu ministarstava 1.304
Posebne organizacije 744
Ustanove za izvršenje krivičnih sankcija 589
Narodna skupština 216
Vlada Republike Srbije 310
Samostalni i nezavisni državni organi 161
Predsednik Republike 49


čisto još jednom!
tadejus tadejus 09:07 06.11.2014

Re: aman ljudi

zilikaka
pa dobro jel iz ovoga nije jasno da ti ljudi u recimo pravosudnim organima ne savjetuju tog sudiju kako da sudi nego mu pripremaju spise, učeći pri tom kako da jednog dana i sami sude?


Zanimanje sa takvim opisom posla se zove sudijski pomoćnik, a ne savetnik, koliko ja znam.


znaš u smislu poznaješ nekog s tim zvanjem ili znaš u smislu smatraš da bi tako trebalo da se zove?
jer sam poznavala ljude koji su to radili i imali zvanja tipa viši stručni saradnik i slično.. petronijević kanda zna aktuelne nazive zvanja..
zilikaka zilikaka 15:42 06.11.2014

Re: aman ljudi

Pre nekoliko godina su to sigurno bili sudijski pomocnici. Znam dve osobe koje su to tad bile. Da li se u medjuvremenu menjao naziv tog radnog mesta ne znam. ALIi sumnjam.
tadejus tadejus 18:30 06.11.2014

Re: aman ljudi

zilikaka
Pre nekoliko godina su to sigurno bili sudijski pomocnici. Znam dve osobe koje su to tad bile. Da li se u medjuvremenu menjao naziv tog radnog mesta ne znam. ALIi sumnjam.


evo uložih truda pa nađoh zakon o uređenju sudova koji kaže

2. Sudijski pomoćnik
Poslovi sudijskog pomoćnika
Član 58
Sudijski pomoćnik pomaže sudiji, izrađuje nacrte sudskih odluka, proučava pravna pitanja, sudsku praksu i pravnu literaturu, izrađuje nacrte pravnih shvatanja, usvojena pravna shvatanja priprema za objavljivanje i samostalno ili uz nadzor i uputstva sudije vrši poslove određene zakonom i Sudskim poslovnikom.
Postupak prijema sudijskih pomoćnika bliže se uređuje aktom ministra nadležnog za pravosuđe.
Zvanja sudijskih pomoćnika
Član 59
Sudijski pomoćnici stiču sledeća zvanja: sudijski saradnik, viši sudijski saradnik i sudski savetnik.
Zvanje sudijskog saradnika može steći lice koje ima položeni pravosudni ispit, a zvanje višeg sudijskog saradnika lice koje posle položenog pravosudnog ispita ima najmanje dve godine radnog iskustva u pravnoj struci.
Zvanje sudskog savetnika može steći onaj ko ispunjava uslove za sudiju višeg suda.


i dal sad taj tamo sudijski pomoćnik zvani sudijski savetnik zaslužuje ove ovde salve pravedničkog gnjeva..
zilikaka zilikaka 19:36 06.11.2014

Re: aman ljudi

pa dobro jel iz ovoga nije jasno da ti ljudi u recimo pravosudnim organima ne savjetuju tog sudiju kako da sudi nego mu pripremaju spise, učeći pri tom kako da jednog dana i sami sude?

Zvanje sudskog savetnika može steći onaj ko ispunjava uslove za sudiju višeg suda.


Nisam znala da se i pomoćnici razvrstavaju ali pričali smo o radnom mestu sa kojeg koje se priprema i uči da bi se postalo sudija.

To svakako nije radno mesto sudskog savetnika.
tadejus tadejus 19:56 06.11.2014

Re: aman ljudi

zilikaka

Zvanje sudskog savetnika može steći onaj ko ispunjava uslove za sudiju višeg suda.
Nisam znala da se i pomoćnici razvrstavaju ali pričali smo o radnom mestu sa kojeg koje se priprema i uči da bi se postalo sudija.To svakako nije radno mesto sudskog savetnika.


kako nije kad je upravo to to mjesto..
pročitaj opis posla
pa onda pročitaj uslov da postaneš sudijski savjetnik..
praktično sudija koji čeka izbor..

a nisam ni ja naravno znala kako se tačno rangiraju sudijski pomoćnici ali da se državni službenici rangiraju i da je savjetnik samo zvanje u tom rangiranju.. pa to znati je zaista stvar opšte kulture što se ja pitam..
zilikaka zilikaka 20:20 06.11.2014

Re: aman ljudi

pa onda pročitaj uslov da postaneš sudijski savjetnik..
praktično sudija koji čeka izbor


Dozvolićeš da diskutujemo o stvarima koje obe nedovoljno poznajemo, no...ako kojim slučajem ti ponovo pročitaš, videćeš da sudski savetnik može da bude neko ko ispunjava uslove za sudiju VIŠEG suda.

Sad bi trebalo proveriti na čega se tačno odnosi citat koji si stavila, ali po logici stvari, odnosi se na opis radnih mesta u OSNOVNOM sudu.

Znači, sudski savetnik je neko ko nije sudija osnovnog suda, već služi da mu svojim znanjem i iskustvom pripomogne, jerbo sam ispunjava ulov za sudiju suda višeg ranga.

Uzgred, i ti si mene naterala da guglam, pa sam tako saznala:

Prema Zakonu o sudijama čl .43-46 za sudiju može biti izabran državljanin Republike Srbije koji ispunjava opšte uslove za rad u državnim organima, koji je završio pravni fakultet, položio pravosudni ispit i koji je stručan, osposobljen i dostojan sudijske funkcije.

Posle položenog pravosudnog ispita potrebno je radno iskustvo u pravnoj struci:

- dve godine za sudiju prekršajnog suda;

- tri godine za sudiju osnovnog suda;

- šest godina za sudiju višeg suda, privrednog suda i Višeg prekršajnog suda;


tadejus tadejus 20:27 06.11.2014

Re: aman ljudi

zilikaka
savetnik može da bude neko ko ispunjava uslove za sudiju VIŠEG suda;


nisam previdjela
ajde slažem se da ne poznajem problematiku dovoljno ali zar ne upućuje ovo na zaključak da ako si sudijski pomoćnih u osnovnom sudu onda si stručni saradnik ili viši s.s. a ako si s.p. u višem sudu onda si savjetnik..
i to onda nosi određenu platu..
a u oba slučaja ti pripremaš sudiji spise..

a što nas onda vraća na to da možda taj savjetnik pri višem sudu baš i ne zaslužuje toliki odijum javnosti?
eto pročitaj šta se sve ovde o njemu može pročitati, neradnik, budala, partijski čovjek od povjerenja..
aman
zilikaka zilikaka 20:45 06.11.2014

Re: aman ljudi

a što nas onda vraća na to da možda taj savjetnik pri višem sudu baš i ne zaslužuje toliki odijum javnosti?
eto pročitaj šta se sve ovde o njemu može pročitati, neradnik, budala, partijski čovjek od povjerenja..
aman


Taj ne, al ja navedoh primer savetnika direktora zavoda za izgradnju (ili urbanizam, nije ni važno kako se zove).

U svakom slučaju, ne vidim zašto bi iko bio sveta krava da se o potrebi njegovog radnog mesta ne može diskutovati, pa taman to bilo i od strane neukih, kao nas dve o sudijama.

Na kraju krajeva, (il na početku), lepo je rečeno da su u pitanju savetnici kojima se plata isplaćuje iz budžeta.
Dakle, nemaju gazdu al i taki im poso, pa šta ću im ja.



tadejus tadejus 09:30 07.11.2014

Re: aman ljudi

zilikaka
a što nas onda vraća na to da možda taj savjetnik pri višem sudu baš i ne zaslužuje toliki odijum javnosti?eto pročitaj šta se sve ovde o njemu može pročitati, neradnik, budala, partijski čovjek od povjerenja..aman


Taj ne, al ja navedoh primer savetnika direktora zavoda za izgradnju (ili urbanizam, nije ni važno kako se zove).U svakom slučaju, ne vidim zašto bi iko bio sveta krava da se o potrebi njegovog radnog mesta ne može diskutovati, pa taman to bilo i od strane neukih, kao nas dve o sudijama.Na kraju krajeva, (il na početku), lepo je rečeno da su u pitanju savetnici kojima se plata isplaćuje iz budžeta.Dakle, nemaju gazdu al i taki im poso, pa šta ću im ja.


ma ja ni ne pišem tebi, znam da nisi oplela po savjetnicima en masse, ali ovima što bi da ih baš tako en masse išibaju (ako već ne kamenuju) ne možeš ništa ni reći..
elem
i za tog tvog postoji razlog
zakon o radu vjerovali ili ne predviđa da smijenjenog rukovodioca moraš rasporediti na radno mjesto koje odgovara njegovom tipa znanju i iskustvu, tako neka formulacija
i šta se dešava jeste da ako ga staviš na neko manje sexy mjesto on tuži, na sudu listom dobijaju presude, pa onda moraš da ga vratiš na staro mjesto i isplatiš mu razliku u plati
možeš samo da se moliš bogu da će sam otići, ali većina nije utrživa i nema kud da ode te tako nema druge no da ih se imenuje za već nešto
glupo, ali je u zakonu (a bogami i u sudskoj praksi, ja bih rekla čak više u ovom drugom)
kod nas je i dalje zaposlenog na stalno gotovo nemoguće otpustiti a bogami i kazniti (pa i razrješenjem)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:55 07.11.2014

Re: aman ljudi

Zato i imamo toliko savetnika i viška zaposlenih u državnoj upravi: oni sami pišu zakone kojima sebe štite.
tadejus tadejus 10:08 07.11.2014

Re: aman ljudi

Vojislav Stojković
Zato i imamo toliko savetnika i viška zaposlenih u državnoj upravi: oni sami pišu zakone kojima sebe štite.


pa ne štite samo sebe, na sličan način su zaštićeni i u privatnom sektoru ali tamo su uglavnom utrživi pa ne smjenu reaguju odlaskom a ne tužbom..
a i to je princip iz stare države, slabo je bilo inicijative da se to mijenja..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:12 07.11.2014

Re: aman ljudi

Boli njih ona stvar za privatni sektor i zaposlene u njemu, oni brinu samo o sebi, ali kako ne mogu da pišu zakone odvojeno za sebe i za privatni sektor, imali smo i imamo zakone o radu koji štite neraddnike.
niccolo niccolo 10:20 07.11.2014

Re: aman ljudi

imali smo i imamo zakone o radu koji štite

To me podseti - znaš kad smo ono pričali o onoj regulativi za trudnice. E ima sad još bolja fora. Žena zaposlena za stalno, a muž bio nešto povremeno tu i tamo i zaposle ga na određeno vreme u nekoj firmi. Porodi se ona i kad je njegovo određeno vreme trebalo da istekne, ona se vrati na svoj stalni posao, a on uzme da koristi porodiljsko. I sad ovi mučenici moraju da mu produže dok ne istekne to porodiljsko odsustvo...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:25 07.11.2014

Re: aman ljudi

Pa, naravno, i muž je na određen način doprineo trudnoći, zato i njega zakon mora zaštititi.
tadejus tadejus 10:35 07.11.2014

Re: aman ljudi

Vojislav Stojković
Boli njih ona stvar za privatni sektor i zaposlene u njemu, oni brinu samo o sebi, ali kako ne mogu da pišu zakone odvojeno za sebe i za privatni sektor, imali smo i imamo zakone o radu koji štite neraddnike.


dobro Vojislave još će i srce da vas strefi..
slažem se, apsolutno, meni svakako odgovara sistem koji nikoga ne bi štitio, ja što se pitam meni bi najbolje pasovao onaj sa opasačem o struku pa kom' opanci kom' obojci i taj rad..
al daj onda napiši blog o reformi tržišta rada a ne da se ovako paušalno opliće pa koga potkači..
ne što će se savjetnici nešto puno potresti, nego brate što u toj opštoj dreci više niko ni najblažu predstavu nema šta zaista jeste problem i šta treba da se radi..
ispada da je problem sve, krivi su svi.. a uraditi onda ne možemo ništa
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:13 07.11.2014

Re: aman ljudi

Ne, nisu, krivi svi, bar ne u ovom mom blogu. Jedini i isključivi krivac je aktuelna vlast koja je donela sramnu odluku da umanji penzije najstarijim građanima, da im otme ono što su radeći čitav život zaradili i za starost, kroz penzioni fond, izdvajali.

Kao što sam već napisao Petronijeviću, poenta mog bloga jeste ta sramna odluka aktuelne vlasti o smanjenju penzija, kako bi se od tog smanjenja mogao isplaćivati višak zaposlenih stranačkih kadrova u javnoj upravi (savetnika i dr.), a Antićeva izjava o broju savetnika u državnoj upravi mi je bila samo zgodan povod za blog.

PS. Srca mog što se tiče, hvala na brizi, ništa ga neće loše, daleko bilo, strefiti zbog viška zaposlenih u državnoj upravi izdržalo je ono i gore stresove.

mirelarado mirelarado 12:42 08.11.2014

Re: aman ljudi

dobro Vojislave još će i srce da vas strefi..



Сјајна аргументација, нема шта. Сад си одбранила част саветника овом пиљаричко-телепатско-медицинском опаском...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:21 08.11.2014

Re: aman ljudi

mirelarado

Сад си одбранила част саветника


G-đa tadejus se specijalizovala za odbranu časti. Na jednom od mojih prošlih blogova branila je čast bankara.
tadejus tadejus 19:56 08.11.2014

Re: aman ljudi

mirelarado
dobro Vojislave još će i srce da vas strefi..Сјајна аргументација, нема шта. Сад си одбранила част саветника овом пиљаричко-телепатско-медицинском опаском...


vojislav ima smisla za humor.. (ili griješim vojislave, kažite, ako ste ne daj bože shvatili kao uvredu izvinjavam se)

mirela to naravno nije nikakva argumentacija, a nije ni pokušaj vrijeđanja, no vidim da se ne možete otrgnuti utisku da ja mora da sam neka strašno zla osoba kad hoću reći da možda i među tim savjetnicima ima neki normalan i pošten čovjek..
vi biste kanda radije da vjerujete da nema, ni među savjetnicima a ni u bilo kojoj drugoj grupi.. samo ste vi ispravni svi ostali su đubrad.. takav neki stav preovladava na većini blogova..
kriza, teška vremena, kapiram, ali opet, ružno je, baš
mirelarado mirelarado 03:21 09.11.2014

Re: aman ljudi

mirela to naravno nije nikakva argumentacija, a nije ni pokušaj vrijeđanja, no vidim da se ne možete otrgnuti utisku da ja mora da sam neka strašno zla osoba kad hoću reći da možda i među tim savjetnicima ima neki normalan i pošten čovjek..
vi biste kanda radije da vjerujete da nema, ni među savjetnicima a ni u bilo kojoj drugoj grupi.. samo ste vi ispravni svi ostali su đubrad.. takav neki stav preovladava na većini blogova..
kriza, teška vremena, kapiram, ali opet, ružno je, baš


Не, утисак је сасвим погрешан. Саветници су превише уопштена категорија да бих о њима доносила било какве закључке. Само сам ти указала на то да је оно што ти, изгледа, називаш хумором, крајње дегутантно. Војислав ти је на то и одговорио једино што пристојан човек може на такав простаклук да одговори.

О мени, пак, можеш слободно да мислиш шта год хоћеш. Поздрав и свако добро ти желим.
tadejus tadejus 14:43 09.11.2014

Re: aman ljudi

mirelarado
Саветници су превише уопштена категорија да бих о њима доносила било какве закључке. Само сам ти указала на то да је оно што ти, изгледа, називаш хумором, крајње дегутантно. Војислав ти је на то и одговорио једино што пристојан човек може на такав простаклук да одговори.О мени, пак, можеш слободно да мислиш шта год хоћеш. Поздрав и свако добро ти желим.


o zaboga pa ja istupih jagodice u pokušajima da upravo to kažem...
nije u redu da se čitava kategorija stavlja na stub srama kao što većina komentara na ovom blogu čini..
ne samo što je nepravdeno prema tim ljudima nego i što je generalizacija loš način rezonovanja..
no dobro, eto to smo kao rješili..
šala neka je i bila neslana ne vidim baš da ima prostora za takvo zgražavanje na ovom blogu, gdje ljudi pišu kako pišu..
ili tu možda ima nešto drugo što vama smeta a ne vojislavova osjećanja?
no kako bilo i nije tako bitno
westvleteren westvleteren 13:56 05.11.2014

Odgovor je ocigledan

Mora se postaviti pitanje nije li aktuelnoj vlasti bilo jednostavnije, lakše i moralnije odreći se savetodavnih usluga samo jedne trećine honorarnih savetnika i ostvariti uštedu u budžetu od 230 miliona evra, a ne dirati u stečena prava penzionera sa ionako niskim penzijama?


Sigurno su su bili posavetovani da to ne rade.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:59 05.11.2014

Re: Odgovor je ocigledan

izvesno da jesu.
Sepulturero Sepulturero 13:59 05.11.2014

Хонорарни саветници

Ако сам добро разумео, осим редовних, стално запослених, службеника у државној администрацији постоје и "хонорарни саветници".

Да ли то значи да ти људи имају још неки посао и плату па овде добијају додатни хонорар? Да ли постоји неко радно време или су плаћени по савету? Да ли њих има 63.000? Шта раде онда обични службеници у администрацији?
tadejus tadejus 14:05 05.11.2014

Re: Хонорарни саветници

Sepulturero
Да ли њих има 63.000?


pa rekle novine da ima... smijemo li sumnjati..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:27 05.11.2014

Re: Хонорарни саветници

Sepulturero
Ако сам добро разумео, осим редовних, стално запослених, службеника у државној администрацији постоје и "хонорарни саветници". Да ли то значи да ти људи имају још неки посао и плату па овде добијају додатни хонорар?

Odgovor na ova pitanja je: DA.

Sepulturero
Да ли постоји неко радно време или су плаћени по савету? Да ли њих има 63.000? Шта раде онда обични службеници у администрацији?

a na ova: NE ZNAM.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:38 05.11.2014

Re: Хонорарни саветници

tadejus
pa rekle novine da ima... smijemo li sumnjati..


"Danas" je jedna, ako ne i jedine neovisna, dnevna novina u Srbiji. Inače, naravno da u sve treba sumnjati, pa je de omnibus dubitandum, moja omiljena izreka.
tadejus tadejus 09:11 06.11.2014

Re: Хонорарни саветници

Vojislav Stojković

tadejuspa rekle novine da ima... smijemo li sumnjati.."Danas" je jedna, ako ne i jedine neovisna, dnevna novina u Srbiji. Inače, naravno da u sve treba sumnjati, pa je de omnibus dubitandum, moja omiljena izreka.


tačno, a ipak tekst je izuzetno loš, počev od toga da se taj arsić ne citira nego se prepričava šta je rekao (pa se imamo nadati da je pravilno shvaćen)..
dalje se nagađa 10puta (ako je ovolika pata, pa ako je onoliko zaposlenih)..
ništa se ne zna tačno
saberu se babe i žabe
i iz svega se onda izvuče bombastičan naslov
bijeda novinarska
nim_opet nim_opet 14:13 05.11.2014

Meh...

Ovo je samo jos jedna od zamene teza - te penzioneri trose mnogo, te zaposleni u javnim sluzbama, te profesori itd itd itd, kojom se zamajava prosecni glasac, ne bi li se zapitao zasto i kako se krse svi moguci instiuctionalni okviri a drzava mu se pretvara u neciju privatnu prciju. Pa samo da krenemo: NIS. Srbijagas. "Koordinator sluzbi bezbednosti". Poplave. Iskopavanje decaka iz snega. NBS. Etihad. Zastava. Simpo. Al Dahra. JP skijalista. Sudstvo, notari, Studio B, B92. Budzet koji se donosi u decembru da bi se revidirao u januaru. CETVRTI rebalans budzeta za dve godine. Kontinuirano zaposljavanje u javnim sluzbama posle moratorijuma na zaposljavanje. DRI koju mozes macku o rep da okacis. "Vi imate prava u skupstini koliko su vam glasaci odobrili" i slicni principi. UPODOBLJAVANJE lokalnih vlasti. Savetnici su tu najmanje bitni.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 17:48 05.11.2014

Re: Meh...

nim_opet
Ovo je samo jos jedna od zamene teza - te penzioneri trose mnogo, te zaposleni u javnim sluzbama, te profesori itd itd itd, kojom se zamajava prosecni glasac, ne bi li se zapitao zasto i kako se krse svi moguci instiuctionalni okviri a drzava mu se pretvara u neciju privatnu prciju. Pa samo da krenemo: NIS. Srbijagas. "Koordinator sluzbi bezbednosti". Poplave. Iskopavanje decaka iz snega. NBS. Etihad. Zastava. Simpo. Al Dahra. JP skijalista. Sudstvo, notari, Studio B, B92.


APR...

Ko to druka iz APR-a

Ne, nema cenzure. Kontrola se ubrzano siri na razlicite domene.
Jeza.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:20 05.11.2014

.

čudno...
ne delujemo kao ljudi koji pitaju nekog drugog za savet



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:29 05.11.2014

Re: .

Baš čudno. Ali, eto, menjamo se iz dana u dan, iz sata u sat....
janeznam janeznam 14:45 05.11.2014

.

tom broju dodati broj savetnika po opštinama, firmama, i mozda negde gde je tesko uopste i zamisliti da može da sedi savetnik .

za mene savetnik u prevodu znači partijski čovek od poverenja.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:24 05.11.2014

Re: .

janeznam
za mene savetnik u prevodu znači partijski čovek od poverenja.


Takvih je najveći broj, međutim ima i drugih, znatno poznatijih imena..
janeznam janeznam 07:54 06.11.2014

Re: .

imamo mi stručnjake koji nisu svetski poznati ( npr. po skandalima ako ništa drugo ) samo što te stručnjake niko neće da sluša čak i ako savetuju bez dinara. ovde je inače vredi ono što se preskupo plati i onda kada nas oleše još smo srećni ko mali majmuni i sigurni da smo uradili dobru stvar.
problem je opet u toj famoznoj podobnosti. pogledajte koliko smo ministara finansija promenuli i to onda kada su počeli da pričaju kao svoji smenjeni prethodnici.
tadejus tadejus 09:12 06.11.2014

Re: .

janeznam
tom broju dodati broj savetnika po opštinama, firmama, i mozda negde gde je tesko uopste i zamisliti da može da sedi savetnik .za mene savetnik u prevodu znači partijski čovek od poverenja.


a stručni saradnik?
jel on za tebe partijski mali od kužine?
NNN NNN 16:37 05.11.2014

Bez ulaženja u detalje

jasno je da je ovaj tekst uperen protiv reformi
i atak na porodicu premijera
westvleteren westvleteren 16:48 05.11.2014

Re: Bez ulaženja u detalje

i atak na porodicu premijera


A samim tim i atak na drzavu Srbiju.
AlexDunja AlexDunja 16:57 05.11.2014

Re: Bez ulaženja u detalje

jasno je da je ovaj tekst uperen protiv reformi
i atak na porodicu premijera


i dokaz da nekim ljudima smeta beskompromisna
borba protiv kriminala i korupcije.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:13 05.11.2014

Re: Bez ulaženja u detalje

... i da gluplje obrazloženje nikad nije pročitao.
petronijevic001 petronijevic001 18:09 05.11.2014

Re:

Звање саветника има сваки службеник у државним органима који има високу стручну спрему.Некада су они имали звање стручног сарадника, а онда је то преименовано у саветнике, а звање сарадника сада имају службеници са вишом стручном спремом а службеници са средњом школом имају звање референта.

Немогуће је да у Србији има 63 000 саветника, јер толико нема државних службеника свих звања на нивоу Србије(саветника, сарадника, референата). То је нереална цифра и ако укључимо запослене у локалним администрацијама.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:54 05.11.2014

Re:

petronijevic001
Звање саветника има сваки службеник у државним органима који има високу стручну спрему.Некада су они имали звање стручног сарадника, а онда је то преименовано у саветнике, а звање сарадника сада имају службеници са вишом стручном спремом а службеници са средњом школом имају звање референта.

Немогуће је да у Србији има 63 000 саветника, јер толико нема државних службеника свих звања на нивоу Србије(саветника, сарадника, референата). То је нереална цифра и ако укључимо запослене у локалним администрацијама.

Логично и врло вероватно тачно.
Али -- кога овде брига за логику и чињенице?
qqriq qqriq 22:21 05.11.2014

Re: Bez ulaženja u detalje

NNN
16:37 05.11.2014
Bez ulaženja u detalje
jasno je da je ovaj tekst uperen protiv reformi
i atak na porodicu premijera


Konačno!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:26 05.11.2014

Re:

petronijevic001
Звање саветника има сваки службеник у државним органима који има високу стручну спрему.Некада су они имали звање стручног сарадника, а онда је то преименовано у саветнике, а звање сарадника сада имају службеници са вишом стручном спремом а службеници са средњом школом имају звање референта.

Немогуће је да у Србији има 63 000 саветника, јер толико нема државних службеника свих звања на нивоу Србије(саветника, сарадника, референата). То је нереална цифра и ако укључимо запослене у локалним администрацијама.


Prema Registru zaposlenih iz avgusta 2014.g.u republičkoj upravi, bez vojske i policije, službenika sa zvanjem savetnika je bilo 11.134.

Međutim, kako sam ja razumeo tekst u "Danasu", a koji je povod za ovaj blog, brojka od 63.000 svaetnika ne odnosi se samo na republičku upravu, već obuhvata i pokrajinsku i lokalnu samoupravu, agencije, javna preuzeća i dr. Pored toga ta brojka obuhvata i grupaciju posebnih savetnika koji nisu u stalnom radnom odnosu u onim organima državne uprave, agencijama i javnim preduzećima, gde obavljaju svoju honorarnu savetničku funkciju, već u nekim drugim, najčešće opet u onim institucijama koje se finansiraju iz budžeta.

Kada se sve to sabere, računajući i vojsku i policiju, to je sigurno znatno veći broj od onih 11.134 stalno zaposlenih sa zvanjem savetnika. Da li je to 63.000 ne znam, koliko je, ni to ne znam, a izgleda da to ne znaju ni nadležni republički organi ili ne žele da objave.

PS: naravno moglo bi se diskutovati i o tome da li je "savetnik" za sve zaposlene sa visokom stručnom spremom u državnoj upravi najsrećnije odabran naziv. Uobičajeno je da status i zvanje savetnika mogu imati samo iskusni eksperti za određene oblasti.
zilikaka zilikaka 22:42 05.11.2014

Re:

Логично и врло вероватно тачно.
Али -- кога овде брига за логику и чињенице?


Bez uvida u sistematizacije radnih mesta i brojeve pojedinih izvršilaca svi pričamo napamet i nagađamo.

Opet, u prilog domaćinovoj tvrdnji, da navedem primer jednog lokalnog zavoda za izgradnju, gde uvek imaš po 4-5 savetnika direktora.
To su radna mesta na koje dospevaju bivši direktori tog istog zavoda, nakon političkog postavljenja sledećeg, s tim što im se ne smanjuje plata ali se smanjuje uticaj i značaj funkcije.

I tako oni tamo presede, koliko kome odgovara, obično do sledećeg postavljenja na neku drugu funkciju, ili do penzije.

Naravno, dok su savetnici, od njih se ne očekuje da bilo šta rade.

Zanimljivo je da svaka politička opcija strogo vodi računa da lepo zbrine prethodnike, jer je svesna da to i njih čeka.

BigBadWolf BigBadWolf 22:46 05.11.2014

Re: Bez ulaženja u detalje

NNN
jasno je da je ovaj tekst uperen protiv reformi
i atak na porodicu premijera


I koji je finansiran od strane Miskovica i ostalih tajkuna.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:46 05.11.2014

Re:

zilikaka

Opet, u prilog domaćinovoj tvrdnji, da navedem primer jednog lokalnog zavoda za izgradnju, gde uvek imaš po 4-5 savetnika direktora.
To su radna mesta na koje dospevaju bivši direktori tog istog zavoda, nakon političkog postavljenja sledećeg, s tim što im se ne smanjuje plata ali se smanjuje uticaj i značaj funkcije.

Takvih primera je napretek. Negde sam pročitao da predsednik opštine Babušnica, dakle jedne od najsiromašnijih opština u Srbiji, ima tri savetnika sa platom od 75.000 din. mesečno
qqriq qqriq 22:52 05.11.2014

Re: Bez ulaženja u detalje

I koji je finansiran od strane Miskovica

ah ta opšta mesta

tadejus tadejus 09:14 06.11.2014

Re: Bez ulaženja u detalje

NNN
jasno je da je ovaj tekst uperen protiv reformi i atak na porodicu premijera


pa zapravo upravo suprotno
tekst je čisto prorežimski
bacanje prašine u oči, držte lopova politika..
kao jao vidite koliko je tih saaaaaaaaaaaaaaavetnika..
a znamo ko je njih tu dovodio..
ajde malo da kanališemo bijes u njihovom pravcu (evo ima kreativnih rješenja i ovde) a reforme mogu i da sačekaju.. a i koji će nam
NNN NNN 16:02 06.11.2014

Re: Bez ulaženja u detalje

To da je sve ovo posledica bivšeg režima se, naravno, podrazumeva.

u to ime i vic (domaćin voli)

Dolazi žena kod lekara i žali mu se kako ima tri braka iza sebe, a da je i dalje nevina. Začuđeni lekar je upita kako je to moguće:
– Prvi muž je hteo samo oralni seks i ništa više od toga. Na kraju sam zatražila razvod.
– A drugi?
– Drugi je bio impotentan. Pokušavali smo, ali ništa
– Dobro, a ovaj treći, šta je sa njim?
– A, on! Pa on je naprednjak!
– Pa šta sa tim?
– Pa, evo već dve godine priča kako prethodna dvojica nisu ništa uradila.
westvleteren westvleteren 17:58 06.11.2014

Re: Bez ulaženja u detalje


Dolazi žena kod lekara i žali mu se kako ima tri braka iza sebe, a da je i dalje nevina. Začuđeni lekar je upita kako je to moguće:
– Prvi muž je hteo samo oralni seks i ništa više od toga. Na kraju sam zatražila razvod.
– A drugi?
– Drugi je bio impotentan. Pokušavali smo, ali ništa
– Dobro, a ovaj treći, šta je sa njim?
– A, on! Pa on je naprednjak!
– Pa šta sa tim?
– Pa, evo već dve godine priča kako prethodna dvojica nisu ništa uradila.


Dobar vic, ali sto je dosla bas kod lekara?
nicknaylor nicknaylor 19:16 05.11.2014

Treba se odricati

Stanje u Srbijici je vrlo tesko, treba se ozbiljno posavetovati kako da se izadje.. otud i toliko savetnika :)))

qqriq qqriq 20:13 05.11.2014

sad..

ušla u kuću, majala se gore dole, oko slavije uglavnom, al potegla i do kneza.
da li zbog smanjivanja plata i penzija, dal zbog najave otpuštanja sto hiljada ljudi, da li zbog svakodnevnih protesta ili zato što je pola srbijice stiglo u prestonicu da tu sreću nadje, da li zato što bedno a napeto živimo već četvrt veka ili zbog toga što reforme počele nisu al pretnje razbijaju, moj def zaključak glasi da su u beogradu svi lakše/teže nervno oboleli.
tsunade tsunade 22:19 05.11.2014

zapanjena sam ovim podacima

ja te savetnike inače, onako za svoju dušu nazivam kurtonima.
tako da nit manjeg q.ca nit više kurtona.
qqriq qqriq 22:39 05.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

tsunade
22:19 05.11.2014 / *novo
zapanjena sam ovim podacima
ja te savetnike inače, onako za svoju dušu nazivam kurtonima.
tako da nit manjeg q.ca nit više kurtona.


elokventno.



baš vatala zalet - pošto se u komentarima maše različitim brojkama - da napišem da je, po meni, i pet stotina previše, i to da su baš stručni stručni, a ne desetine hiljada partijskih drugova i drugarica, girls&boys too.
ako je tačno da ima 63 000 savetnika, a ova zemlja pogodila dno, pa vucko, premijeru naš, jel znaš ti da je TO u rangu zločina? i nemoj samo da čujem da je greška, da ih ima 62 000.
tadejus tadejus 09:17 06.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

tsunade
ja te savetnike inače, onako za svoju dušu nazivam kurtonima.tako da nit manjeg q.ca nit više kurtona.


a zamisli tek da je pisalo savetnika u srbiji 6 miliona..
al bi se onda zapanjila..
tsunade tsunade 09:35 06.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

a zamisli tek da je pisalo savetnika u srbiji 6 miliona..
al bi se onda zapanjila..


ovo bi trebalo da tretiram kao neku duhovitu doskočicu?





tadejus tadejus 09:45 06.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

tsunade
a zamisli tek da je pisalo savetnika u srbiji 6 miliona..al bi se onda zapanjila..
ovo bi trebalo da tretiram kao neku duhovitu doskočicu?


ama tretiraj kako hoćeš.. kad vidim kako tretiraš "vijest" o savjetnicima ne želim ni da znam kako tretiraš komentare po blogovima
predatortz predatortz 09:50 06.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

tadejus
tsunade
a zamisli tek da je pisalo savetnika u srbiji 6 miliona..al bi se onda zapanjila..
ovo bi trebalo da tretiram kao neku duhovitu doskočicu?


ama tretiraj kako hoćeš.. kad vidim kako tretiraš "vijest" o savjetnicima ne želim ni da znam kako tretiraš komentare po blogovima



ŽeMska šorka!

tsunade tsunade 12:54 06.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

ama tretiraj kako hoćeš.. kad vidim kako tretiraš "vijest" o savjetnicima ne želim ni da znam kako tretiraš komentare po blogovima


a što onda kokodačeš ako već ne želiš da znaš? nisam te ništa pitala niti sam te spomenula jer ti mene, primerice, ne interesuješ FOR REAL.
tadejus tadejus 13:50 06.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

tsunade
ama tretiraj kako hoćeš.. kad vidim kako tretiraš "vijest" o savjetnicima ne želim ni da znam kako tretiraš komentare po blogovima

a što onda kokodačeš ako već ne želiš da znaš? nisam te ništa pitala niti sam te spomenula jer ti mene, primerice, ne interesuješ FOR REAL.


eh pa kad baš želiš da znaš "kokodačem" tj. komentarišem tvoj iznimno tupav komentar jednako kao i druge iznimno tupave komentare - jer vidim da ima ljudi kojima se čini kako on nije iznimno tupav, nego možda čak i pametan..
a ja sam uvijek na strani borbe protiv gluposti u svim oblicima..
te tako..

alselone alselone 13:53 06.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

predatortz

ŽeMska šorka!


- Iiii tadejus uzvraca fantasticnim Kata Guruma bacanjem. Da vidimo kako ce se borba odvijati dalje. Tsunade ustaje iz cokolade i krece prema protivnici...
tsunade tsunade 14:07 06.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

ja sam uvijek na strani borbe protiv gluposti u svim oblicima..


e konačno mi je jasna ta tvoja histerija. najteže je kad se boriš sam sa sobom

edit: a sad bi mogla da sjašeš jer nemam vremena. pakujem se, palim u firencu, isprobavam malo sireve u toskani pa tako sve do srede... ne inspirišu me idioti poput tebe u ovom trenutku. javi se drugi put
tadejus tadejus 14:12 06.11.2014

Re: zapanjena sam ovim podacima

tsunade
je konačno mi je jasna ta tvoja histerija. najteže je kad se boriš sam sa sobom


dakle uviđaš i sama da je komentar bio tupav..
mission accomplished

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana