Život

O "poštenim" Albancima i "našim" Gorancima

bocvena RSS / 23.10.2014. u 18:53
    Ništa, brate, ne učimo od vremena prošlog. Samo ponavljamo kafanske floskule i dublje se ukopavamo u ksenofobiju. Čak i kad mislimo najbolje.
    Reakcija medija, internetskih mislilaca i "nestašnih dečaka" (nervi slabi, a pesnice jake) na Aperaciju DRON je toliko očekivana, i toliko predvidiva, da se prosto pitam da l' zaslužujemo drugačiji scenario. Oni nas provocirali, mi brže bolje na provokaciju odgovorili. Vlade razmenjivale demarše, oni se sakupljali po ulicama, mi porazbijali pekare, političari obećavali, policija kao nešto hapsila, pa puštala, do pravosuđa izgleda stići ni neće (a ionako advokati štrajkuju)...i na kraju talas toplih ljudskih priča o jednom "poštenom" Albancu i jednom Gorancu, "našem" drugu.
       Amaterizam na sve strane.
       Neko klinačko muško kurčenje...pa literarni sastavi o dobru i zlu.
     Mislim, imam i ja ličnu istoriju sa Gorancima. Hoću i ja da napišem sastav. Saida, Safir, Merlina i Rahmer (zvani Raki)  su mi više dobra i konkretne pomoći pružili nego uža i šira porodica i prijatelji u poslednjih osam godina. Za poštenu platu. Prijateljstvo i bliskost koji su se u protoku vremena razvili su čist bonus. Mi smo četvrtinu zarađenog davali njima, oni od toga izdržavali svoju porodicu. Deca naučila ko su Goranci, gde je Dragaš, šta je to Ramazan i Bajram, kakav je domaći burek i kako je živeti u dve sobe, a biti srećan i dobar čovek. Ja sam od Saide naučila da nemam prava da se žalim ni na šta nego da brojim blagoslove i delim ih s drugima, čak i kad bih urlala od besa ili cvilela od muke.  Ona nam čuvala decu kad smo išli na Peperse u Inđiju, mi njih vozili na autobusku stanicu kad se leti pokupe i odu u Dragaš. Goranski joj je maternji, srpski dobar, ali klimav, albanski ne zna ni reč.  Ovde su živeli kao podstanari, a tamo gradili kuću, da im Albanci ne bi zaposeli zemlju gde im i dalje žive roditelji. 
       Saida i ja smo vršnjakinje. Obe odrasle i školovale se u Titovoj Jugoslaviji, udavale se i decu dobijale u Miloševićevoj Srbiji i sad u post petooktobarskoj, post demokratskoj, SNS Vučićevoj Srbiji neki DRON i patriote treba da nas stavljaju na suprotne strane?
 
       Suprotne strane ČEGA, rođaci?
 
       Nas dve smo u istom čabru odavno.
   
      
 
     


     


     


Komentari (364)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 19:07 25.10.2014

Re: Princi

Ne treba tako olako postaviti neku sliku i ustvrditi da su Srbi osvajači.

Slika ima link
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:07 25.10.2014

Re: Princi

Goran Vučković
Sentinel je imao čini mi se par detalja tako o nekim poznatim istorijskim ličnostima iz tog kraja i njihovom isprepletanom poreklu...

Meni je interesantna priča sa jedne druge strane - Šandor Petefi, mađarski nacionalista i pesnik...

Шандор је тотално лудило.

Понеки пут -- и ја се као он осећам!

Одувек сам у ХНовом помало био третиран као странац, као Србин. А тамо сам летовао од 1984, сваке године. Двапут су хтели "моји" да ме туку. Но, за толико година, није то страшно. Једне године, кад ми се после буре подигао чамац са везишта и излупао два-три друга унаоколо, тражио сам власнике да им платим штету. Кажe ми један од оштећених: А мени рекли да је власник неки Београђанин, педерчић...

У Србији сам у очима других постајао Црногорац све више како се ЦГ отцепљивала. Неприметно. Био је то, неко време, чудан осећај: у ЦГ бивао сам Србин, у СРБ бивао сам Црногорац.

Сад сам се привикао: ионако сам нико и ништа.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:10 25.10.2014

Re: Princi

Slika ima link


Ima, vidim, srpska okupacija Albanije.
Koje Albanije kad to tad nije ni postojalo.
Kako se nepostojeće može okupirati?
Goran Vučković Goran Vučković 19:10 25.10.2014

Re: Princi

Сад сам се привикао: ионако сам нико и ништа.

Znaš onaj refren od Kristofera Kristofersona što je Dženis pevala...
Goran Vučković Goran Vučković 19:11 25.10.2014

Re: Princi

Ima, vidim, srpska okupacija Albanije.
Koje Albanije kad to tad nije ni postojalo.
Kako se nepostojeće može okupirati?

Kao što se u Brazilu priča portugalski a u Argentini španski.
docsumann docsumann 19:13 25.10.2014

Re: Princi

Био је то, неко време, чудан осећај: у ЦГ бивао сам Србин, у СРБ бивао сам Црногорац.


jedno vrijeme sam koristio tu ambivalentnost da namjerno provociram te strane s tih pozicija

poslije mi i to dosadilo.


ионако сам нико и ништа.


upravo završavam Orvelovu "Niko i Ništa u Londonu i Parizu"
Goran Vučković Goran Vučković 19:14 25.10.2014

Re: Princi

upravo završavam Orvelovu "Niko i Ništa u Londonu i Parizu"

Odlična
docsumann docsumann 19:14 25.10.2014

Re: Princi

hoochie coochie man
Slika ima link


Ima, vidim, srpska okupacija Albanije.
Koje Albanije kad to tad nije ni postojalo.
Kako se nepostojeće može okupirati?


ok, je l' ti okupacija Crne Gore (1918) prihvatljivija
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 25.10.2014

Re: Princi

Kao što se u Brazilu priča portugalski a u Argentini španski.


Onda malo šta u Evropi nije okupirano, jer su skoro sve granice ratovima postavljene a ne jezikom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:17 25.10.2014

Re: Princi

ok, je l' ti okupacija Crne Gore (1918) prihvatljivija


Da, Aleksandar je te godine, nekom Jugoslavijom, okupirao sve pa i Srbiju.
docsumann docsumann 19:18 25.10.2014

Re: Princi

Onda malo šta u Evropi nije okupirano, jer su skoro sve granice ratovima postavljene a ne jezikom.


upravo, manje-više sve evropske države počivaju na ratovanju, zločinu i krvi.
docsumann docsumann 19:20 25.10.2014

Re: Princi

hoochie coochie man
ok, je l' ti okupacija Crne Gore (1918) prihvatljivija


Da, Aleksandar je te godine, nekom Jugoslavijom, okupirao sve pa i Srbiju.


od cijele te Jugoslavije, tada, uz Srbiju, samo je Crna Gora bila država, sa svojom vojskom, kraljem, vladom ...
da ne načinjemo sad temu odmazda i zločina srbijanske vojske po CG nakon božićne pobune.

počeli smo priču o plažama
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:23 25.10.2014

Re: Princi

od cijele te Jugoslavije, tada, uz Srbiju, samo je Crna Gora bila država, sa svojom vojskom, kraljem, vladom ...


Nije vam to za hvalu, što se mene tiče.

Uz zvaničnu Srbiju da, ako se pod zvaničnom Srbijom smatrao kralj.
Ne znam kako bi sve to prošlo da je Srbiju, narod, vojsku, crkvu, šta god drugo, stvarno neko pitao.
djovica djovica 19:23 25.10.2014

Re: Princi

hoochie coochie man
Osim možda plaža...


Kad su u prvom balkanskom ratu srski vojnici stigli do mora, on se javlja popu (jedini pismen, pa nema kome drugom da piše)i hvali mu se da su oslobodili srpske zemlje od Turaka.
Nigde se ne pominje Albanija jer ona tad nije ni postojala niti je ko o njoj mislio. To je moglo da bude ili tursko ili onoga ko je to od Turaka oslobodio.


Ne treba tako olako postaviti neku sliku i ustvrditi da su Srbi osvajači.


Nešto o tome pisao oficir Dimitrije Tucović.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:25 25.10.2014

Re: Princi

docsumann
Onda malo šta u Evropi nije okupirano, jer su skoro sve granice ratovima postavljene a ne jezikom.


upravo, manje-više sve evropske države počivaju na ratovanju, zločinu i krvi.

Da.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:26 25.10.2014

Re: Princi

:)
Kad žurim.
Kasno shvatm ,šta ću :)

Da, u pravu si, samo je CG bila država i tu se može govoriti o klasičnoj okupaciji, mada nije bilo direktnog sukobljavanja dve vojske, pa se opet i to može relativizovati.
Ali kako god, to čudo što je Aleksandar napravio nikome nije dobro donelo.
Goran Vučković Goran Vučković 19:27 25.10.2014

Re: Princi

Nešto o tome pisao oficir Dimitrije Tucović.

I Kosta Novaković.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:28 25.10.2014

Re: Princi

Nešto o tome pisao oficir Dimitrije Tucović.


A njegova je u kamenu isklesana?

Jel pisao o albanskoj državi koju je okupirala srpska vojska pobedivši albansku?
docsumann docsumann 19:34 25.10.2014

Re: Princi

Goran Vučković
Ne treba tako olako postaviti neku sliku i ustvrditi da su Srbi osvajači.

Slika ima link


interesantan je ovaj albanski propagandni plakat iz tog doba




Albanski propagandni poster prikazuje odbranu od susednih država. Crna Gora je prikazana kao majmun, Grčka kao leopard a Srbija kao zmija. Albanija u liku žene kaže: "Bežite od mene! Krvožedne zveri!"



hehe, cg najgore prošla

misim da on jasno pokazuje koliko tu istoriju različito doživljavamo. zašto smo na suprotnoj strani s jakim ubjeđenima o sopstvenoj ispravnosti.


a vjerovanje u pravičnost svoje strane u sukobu je banalni prisohloški refleks koji često potire elemntarnu logiku.
Goran Vučković Goran Vučković 19:36 25.10.2014

Re: Princi

a vjerovanje u pravičnost svoje strane u sukobu je banalni prisohloški refleks koji često potire elemntarnu logiku.


hoochie coochie man hoochie coochie man 19:36 25.10.2014

Re: Princi

I Kosta Novaković.


Zanimnjivo.

Najednom nam je najvažnije raspoloženje stabovništva iako govorimo o vremenu kad su teritorijalne pretenzije bile sasvim legitimna stvar, zahtevi za teritorijama su sasvim ozbiljno uzimani i o njima se pregovaralo, njiam se trgovalo, davane jedne za druge i slično, a u vremenu kad to nije legitimno, sadašnjem vremenu, nam ne smetaju ni mnogo drastičniji slučajevi toga. Gde ne samo da se nije vodilo računa o raspoloženju stanovništva nego se to stanovništvo proteralo.
Smeta nam srpsko legitimno osvajanje teritorija od Turske početkom prođlog veka ali nam ne smeta albansko otimanje teritorije Srbiji danas.
Goran Vučković Goran Vučković 19:38 25.10.2014

Re: Princi

Smeta nam srpsko legitimno osvajanje teritorija od Turske početkom prođlog veka ali nam ne smeta albansko otimanje teritorije Srbiji danas.

docsumann docsumann 19:40 25.10.2014

Re: Princi

Goran Vučković


What Did You Learn in School?

Goran Vučković Goran Vučković 19:44 25.10.2014

Re: Princi

Sjajan lik... čovek koji je (prvi) otpevao Gvantanameru u Karnegi Holu. Ova (koju je napisala njegova sestra) je isto sjajna:

Goran Vučković Goran Vučković 20:04 25.10.2014

Re: Princi

Evo da pokušam opet.

Hm... rekao bih da sam razumeo tvoj argument, ali kako da ti kažem... to ni njega, ni činjenicu da ga koristiš meni ne čini milijim.
gedza.73 gedza.73 21:07 25.10.2014

Re: Princi

bocvena
prosto, gde će deca da nauče da su i albanci ljudi, a ima i "poštenih" hrvata (ovo važi i obrnuto)? u kući? u školi? na televiziji?

Tet a tet.
Ovako je masa protiv mase.
Oni se ne vide, zli su, jurišaju, vrište...
A naši lepi, porodični ljudi, čisti, namirisani...

Ja malopre pričam klincu kakva je 'praznina u glavama' kad neko kaže 'ovo je naše'
Pa sam krenuo od Skender bega, preko Marka Kraljevića do Sokolovića.
Niti znaš koji je čiji, niti ko se za 'nas' borio.

Kod mene u selu na spomeniku izginulim vojnicima u prvom svetskom ratu grb kraljevine Jugoslavije.

A onda duduk koji je 'važan činilac u našoj maloj zajednici' postavi pitanje
'koja budala je stavila ustašku šahovnicu'

ma, ko uči iz knjiga i filmova, a ne od ujke i teče iz babušnice, taj bolje da ćuti.




blogovatelj blogovatelj 21:09 25.10.2014

Re: Princi

ni današnji klinci u srbiji ne čitaju više. ubaci ujka vanju i majstora i margaritu, izbaci solženjicina. al' zato gledaju putina uživo


Majstora i Margaritu sam i ubacio.
Ne pričam o klincima. Ja pričam koje knjige ruskih autora je moguće naći u kanadskim knjižarama.
martin_krpan martin_krpan 21:14 25.10.2014

Re: Princi

Goran Vučković
Глупости !

Naprotiv. I ovaj blog je jako dobra slika snage "dominantnog identiteta" koji izbija iz većine komentara, sa obe "strane" diskusije, sa sve ovom pričicom o pokojnom Radmiloviću koja se razmnožava po društvenim mrežama.

Priče o "zaostalom narodu", "dobrim Albancima iz komšiluka", oponašanje "jezičkih grešaka" ljudi kojima je maternji jezik neki drugi i slično su prilično jadna slika odnosa srpskog (iliti srbijanskog) društva prema etničkim Albancima (bilo da su stanovnici Kosova ili Albanije). Od toga se ne može pobeći ni u "klasno" (iako je princi u svom Schweppes-stilu, kao i uvek) a ni u "mangupsko" (trendy "prosvećeni" nacionalizam).

Televiziju slabo gledam, a onu iz Srbije skoro nikako, ali me čisto zanima kako se na TV i u drugim medijima (štampani, npr) prikazuje Albanija, Kosovo i Albanci kao nacija. Ima li ičega pozitivnog, ili su samo prilozi kad god neko baci kamen negde na Kosovu prema Srbima?

Da li je bilo nešto koliko-toliko realno o Ibrahimu Rugovi? Da se uporedi sa bilo kojim političarem iz regiona u poslednjih 100 godina. Jesu li čuli u Srbiji za Ismaila Kadarea? Ima li prevoda njegovih knjiga?

Šta znamo o Albancima i Albaniji osim svojih strahova i predrasuda?


Ma po svim parametrima pokazuje se da su Srbi izrazito nepismeni. Čak i da su Albanci divljaci zakrvavljenih očiju, Srbi su morali i moraju na krenu da prave neki konflikt menadžment da naprave prostor za win-win opciju. To je kooperacija a da bi se kooperacija ostvarila mora se imati interes za odnos i mora se imati interes za rezultat. Dakle ne za maloumno kukanje ma ko bio sa druge strane. Hej, Vučić i Dačić su kao debili izgledali kada su krenuli da riješavaju pitanje Kosova, jer se iz aviona vidilo da ih je neko inteligentniji uveo u teoriju konflikt manadžmenta ono Marshall Rosenberg ili meni biblija transakcione analize od Thomasa Harrisa. Koliko je plebs krut u Srbiji pokazalo se i ovdje na blogu kada je tema bila ljubaznost u prodavnicama u Americi, ono, osmijeh od uveta do uveta. Ovdje na blogu je preovladavao stav, kao: To nije iskren osmijeh; kao dvolični Ameri, i sl..

Dakle, čak i ako se o divljacima radi, postoje mehanizmi, postoje tehnike kako pristupati teškim sagovornicima, kako riješavati probleme, kako postići ciljeve.. Preduslov je, naravno, fokus na rezultat. Međutim, auto-viktimizacija a la 1389 je uvijek pobjeđivala. To je srpski neprijatelj broj 1.





alselone alselone 21:21 25.10.2014

Re: Princi

Ma po svim parametrima pokazuje se da su Srbi izrazito nepismeni.


postoje tehnike kako pristupati teškim sagovornicima,


Evo moje tehnike: Glup i bezobrazan.
blogovatelj blogovatelj 21:22 25.10.2014

Re: Princi

Kako se nepostojeće može okupirati?


U albanskom selu Zajas kod Kičeva su pre godinu-dve podigli spomenik žrtvama srpskog terora. Pobijeno je valjda oko petsto ljudi.
Majka mi je iz tog kraja poreklom. Prvi put sam pročitao ili čuo za tako nešto onda kada sam naleteo na vest o tom spomeniku.
Na nepostojećem okupiranom.
Setio sam se i svog profesora istorije, kako je samo jednu rečenicu upotrebio u lekciji o balkanskim ratovima - a to je da nisu samo Albanci činili zločine.
Pamtim ko slon, zapamtio sam je.
Postoji istorija koju nismo učili, ali to ne znači da ta istorija ne postoji.
I pitanje je - dokle tako?
freehand freehand 21:25 25.10.2014

Re: Princi

oponašanje "jezičkih grešaka" ljudi kojima je maternji jezik neki drugi i slično su prilično jadna slika odnosa srpskog (iliti srbijanskog) društva prema etničkim Albancima (bilo da su stanovnici Kosova ili Albanije).

Ako se ovo odnosi na mene - jezičke greške Eska Memetija u mojim komentarima-crticama prenete su najvernije moguće, po sećanju (događaji koje sam opisao su potpuno istiniti) a imaju svoj smisao i u narativu i u suštini. Nikako da posluže za podsmeh ili bilo kakvu kvalifikaciju.
Dapače.
Priča sa kase ima upravo suprotnu poruku. Bar meni.
milisav68 milisav68 21:43 25.10.2014

Re: Princi

blogovatelj

Setio sam se i svog profesora istorije, kako je samo jednu rečenicu upotrebio u lekciji o balkanskim ratovima - a to je da nisu samo Albanci činili zločine.
Pamtim ko slon, zapamtio sam je.
Postoji istorija koju nismo učili, ali to ne znači da ta istorija ne postoji.

Ma da je samo to preskočeno, pa bi lakše moglo da se ispravi (naši zločini), nego se mnogo toga preskakalo, pa danas čak i ovde na blogu (koji kao posećuju obrazovaniji) možeš da pročitaš razna lupetanja (iz istorije).

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:56 25.10.2014

Re: Princi


U albanskom selu Zajas kod Kičeva su pre godinu-dve podigli spomenik žrtvama srpskog terora. Pobijeno je valjda oko petsto ljudi

To može da bude zločin ali ne mora da bude okupacija jer se zločini mogu vršiti i bez okupacije.

Početak razgovora je slika srpskog vojnika u Skadru sa porukom, srpska vojska je okupatorska vojska, Srbi su hegemonisti, Srbija je okupator.

Ja samo tvrdim da to nije tako, da je to bio legitimna vojnička akcija i legitiman politički cilj, a okupacija se nikako ne može smatrati legitimnim ciljem.

Da nije bilo interesa Austrougarske, koji se nikako ne može tumačiti njihovom brigom za albanski narod i njegovu državu, jer ako su bili tako plemeniti i susretljivi kad se o drugim narodima radi, što su oni druge držali pod svojom vlašću?
Dakle da nije bilo političkih interesa Austrougarske i Italije da Srbija ne izađe na more, granica ne bi bila nacrtana na Prokletijama nego Jadranskom moru.
Gde je tačno trebalo nacrtati granicu, tj zaustaviti vojksu da ne bi bila okupatorska, jer ako je Skadar bio okupiran onda su okupirani i Peć i Prizren.

Austrija i Italija su imali svoje interese Srbija svoje, oni bili jači i Srbija i ostali moarli da se povuku.
Radi se o klasičnom sukobu interesa, i to ne interesa nepostojeće Albanije i Srbije, nego velikih sila i malih državica, a ne o okupaciji.





emsiemsi emsiemsi 23:21 25.10.2014

Re: Princi

docsumann
hoochie coochie man
ok, je l' ti okupacija Crne Gore (1918) prihvatljivija


Da, Aleksandar je te godine, nekom Jugoslavijom, okupirao sve pa i Srbiju.


od cijele te Jugoslavije, tada, uz Srbiju, samo je Crna Gora bila država, sa svojom vojskom, kraljem, vladom ...
da ne načinjemo sad temu odmazda i zločina srbijanske vojske po CG nakon božićne pobune.

počeli smo priču o plažama

Ништа ту није спорно !
Једино су Немци и Срби имали две државе.
Hansel Hansel 00:01 26.10.2014

Re: Princi

docsumann
možda stvarno i ima neka budala koja zastupa ideju Velike Crne Gore, mada ne znam o kakvim se tu granicama radi.

Како не знаш?!



docsumann docsumann 07:14 26.10.2014

Re: Princi

Hansel
docsumann
možda stvarno i ima neka budala koja zastupa ideju Velike Crne Gore, mada ne znam o kakvim se tu granicama radi.

Како не знаш?!


a moglo je to i veće.

Velika CG se dobija kad postojeću ispeglaš
docsumann docsumann 08:27 26.10.2014

Re: Princi

Ништа ту није спорно !


misliš li pri tome i na zločine i odmazde?
djovica djovica 08:57 26.10.2014

Re: Princi

hoochie coochie man
Nešto o tome pisao oficir Dimitrije Tucović.


A njegova je u kamenu isklesana?



Ne znam zašto, ali više verujem njemu nego apologetima mitološke, bezgrešne, nebeske Srbije kojima je Srbija najveća žrtva kroz vekove i univerzume. A takvih, u Srbiji, vala Đavolu, na milione...
gedza.73 gedza.73 09:13 26.10.2014

Re: Princi

HCM
Da, Aleksandar je te godine, nekom Jugoslavijom, okupirao sve pa i Srbiju.

Strašna istorijska odluka. Još uvek plaćamo tantijeme.
Docs
od cijele te Jugoslavije, tada, uz Srbiju, samo je Crna Gora bila država, sa svojom vojskom, kraljem, vladom ...

Istina.
da ne načinjemo sad temu odmazda i zločina srbijanske vojske po CG nakon božićne pobune.

Srpska sramota.
Opet za nauk.
Nikada ne praviti Jugoslaviju.
Čim se, i ako se, bude stvorila nova neće proći tridesetak godina naši potomci će ginuti u nekom novom bezrazložnom ratu.

Ja imam neku ludu ideju po kojoj će se u Srbiji živeti mirno, bez ratova, možda malo siromašnije nego što bi mi želeli, ali ipak relativno dobro tek kad ona bude u granicama od Vranja do malo iznad Beograda.

Sve preko toga povlači, najblaže rečeno, packe velikih sila.
Nije da ja to volim, no trpim.



docsumann docsumann 09:37 26.10.2014

Re: Princi

Čim se, i ako se, bude stvorila nova neće proći tridesetak godina naši potomci će ginuti u nekom novom bezrazložnom ratu.


ih, šta je tridesetak godina.
kad-tad, ako uopšte preživi, čovječanstvo će živjeti bez država. nisam neki futurist, al' recimo da se radi o budućnosti udaljenoj od nas par stotina godina.

u tom pogledu djelim mišljenje Bertrand Rasela da će ujedinjeno čovječanstvo umnogome smanjiti rizik od nastajanja ratova, čiji su korijeni po prvilu etatističko-nacionalistički.

globalizacija nije sama po sebi loša. problem su (njeni) ciljevi i metode.
gedza.73 gedza.73 09:46 26.10.2014

Re: Princi

kad-tad, ako uopšte preživi, čovječanstvo će živjeti bez država. nisam neki futurist, al' recimo da se radi o budućnosti udaljene od nas par stotina godina.

u tom pogledu djelim mišljenje Bertrand Rasela da će ujedinjeno čovječanstvo umnogome smanjiti rizik od nastajanja ratova, čiji su korijeni po prvilu etatističko-nacionalistički.

globalizacija nije sama po sebi loša. problem su (njeni) ciljevi i metode.

Mora se od nekoga oduzeti da bi se nekome dalo.
Pitanje je samo da li će se to činiti strelama, tenkovima, laserima, demokratijom ili imperijalizmom.
Zamisli da za stotinak godina pronađu preko potrebnu sirovinu u Švedskoj.
Očas posla od Švedske deset pokrajina, dvadeset nacija i trideset ratova.
Ili blizu Alfa Kentar zvezde planetu naseljenu miroljubivim domorocima.
Da vidiš koji bi Patriotski zakon smislili Zemljani i to na brzinu.
Imali bi tamo spaljenu zemlju za par meseci.

Pogledaj samo Afriku. Mučenici ne beže toliko od nemaštine koliko od svakodnevnih ratnih dešavanja.

'de prođu Evropljani, tu trava teško niče.
docsumann docsumann 09:50 26.10.2014

Re: Princi

Mora se od nekoga oduzeti da bi se nekome dalo.


neko je već (od)uzeo dovoljno


gedza.73 gedza.73 10:07 26.10.2014

Re: Princi

Ubediš ljude da rade 'pravu' stvar i 'čuda' su moguća.
Na žalost.





docsumann docsumann 10:25 26.10.2014

Re: Princi

Ubediš ljude da rade 'pravu' stvar i 'čuda' su moguća.
Na žalost.


da. no, na sreću čuda su moguća i u drugom obliku...
bocvena bocvena 10:56 26.10.2014

Re: Princi

ovo je odličan film. već sam pisala o emisiji na rts-u koja ga je sažvakala za svih strana - totalitarizam I deo.

Čim se, i ako se, bude stvorila nova neće proći tridesetak godina naši potomci će ginuti u nekom novom bezrazložnom ratu.


iz tog straha i pišem ovaj tekst.

(sinhronicitet - klinka je imala pre dva dana da piše o recepciji banović strahinje u književnoj kritici i tu se ubi čitajući petra džadžića i plačići - ja ne razuemm svaku drugu reč! tamo džadžić pronalazi objašnjenje za milijinu verziju sa opraštanjem preljubnici i kaže otprilike - narodni pevač je pronašao modus da se očuva celovitost etosa i razreši porodičnu dramu i sramotu - oprostiti svim silovanim, otetim i pokrštenim ženama koje su trpele turski zulum ni krive ni dužne. odustati od epske tradicije kažnjavanja zarad principa i briga za one koje će rađati nove srbe, u osvit kosovske bitke.)

muharem bazdulj o pesmi milene marković - malena banjska
gedza.73 gedza.73 11:31 26.10.2014

Re: Princi

i tu se ubi čitajući petra džadžića i plačići - ja ne razuemm svaku drugu reč!

Svi boluju od iste 'boljke'. I moj klincov ima istu priču.
Utrapim mu ja knjigu koja prati dečkića po imenu gvapo kome ubijaju celo pleme.
Upada on, posle tridesete strane, samo zvižde suze
-Njemu su pobili sveeee!!! Ja ne mogu dalje da čitam.
-A možeš da igraš GTA, /&%$#, tamo se ne ubijaju i ne kolju.

Problem oko navodnog 'nerazumevanja' smo imali kod hajduk Stanka.
Dobro, bilo je njegovog plakanja, i mog ponovnog, kod smrti Zeke buljubaše i njegovih golaća.

ovo je odličan film. već sam pisala o emisiji na rts-u koja ga je sažvakala za svih strana - totalitarizam I deo

Poučan. Odgledao ga sa naslednikom.

oprostiti svim silovanim, otetim i pokrštenim ženama koje su trpele turski zulum ni krive ni dužne.





Docs
Na žalost.

da. no, na sreću

E, jesi optimista.
meni samo deluje da ovi 'na žalost' uglavnom imaju preimućstvo.
I to mnogo hiljada godina.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:49 26.10.2014

Re: Princi

-A možeš da igraš GTA, /&%$#, tamo se ne ubijaju i ne kolju.

meni kad je dosadno,vozim kola po gradu i gazim pešake (u gta vicecity-u,naravno:)




docsumann docsumann 12:57 26.10.2014

Re: Princi

E, jesi optimista.


a i nisam baš neki za primjer nego taj scenario je jedini koji mi zaokuplja pažnju.
o onim drugim, katastrofičnim, kojima sa takođe sklon, ne vrijedi razmišljati.

i da, skloniji sam ličnim istorijama nego kolektivnim (nacionalnim) ...

hajkula1 hajkula1 13:08 26.10.2014

Re: Princi

Televiziju slabo gledam, a onu iz Srbije skoro nikako, ali me čisto zanima kako se na TV i u drugim medijima (štampani, npr) prikazuje Albanija, Kosovo i Albanci kao nacija. Ima li ičega pozitivnog, ili su samo prilozi kad god neko baci kamen negde na Kosovu prema Srbima?



Ima o Srbima koji dovode mlade iz Albanije (žene se).

Retki su dobri dokumentarci o životu ljudi u drugim zemljama. Malo je informacija o dešavanjima i u okruženju i u svetu. Već sam se žalila po blogu.

Ovaj događaj s dronom, ako posmatram kao izolovan, može da liči na mangupluk. Ajde, da zanemarim istoriju, da gledam samo aktuelno vreme. Prvo, karta zamišljene države (pamflet okačen o dron) obuhvata teritorije 1+4 države.

Ne mogu da zanemarim ni požar u Ukrajini.
Taj požar nije jedini, cela Severna Afrika, gledam Bliski Istok sa sve Sirijom, Irakom, Iranom, krčkanjem u Turskoj...
Ne izgleda mi kao kažnjavanje Rusije, Putina, već kao obruč oko Evrope.
U tom smislu i igra s dronom pa i nega antićiriličara u Hrvatskoj.

Kontrola snabdevanja Evrope energentima. (Slobodno tržište, ha )




hajkula1 hajkula1 13:10 26.10.2014

Re: Princi

dupli post
niccolo niccolo 13:18 26.10.2014

Re: Princi

meni kad je dosadno,vozim kola po gradu i gazim pešake

Čekaj, ta igrica ima i neku drugu poentu?
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:25 26.10.2014

Re: Princi

Čekaj, ta igrica ima i neku drugu poentu?

čuo sam da je bilo i onih koji su prelazili misije,ali odbijam da poverujem u to:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:44 26.10.2014

Re: Princi

docsumann

Доцо, даћеш ми тих твојих печурки кад се видимо!
docsumann docsumann 13:57 26.10.2014

Re: Princi

Доцо, даћеш ми тих твојих печурки кад се видимо!


pečurke nisu problem, njih imaš i u bg-u. i to sasvim dobre

ovo je mnogo ozbiljnija priča. najdirektnije suočavanje sa tajnama sopstvenog bića.
ajahuasku nisam probao ( samo čisti dmt) i želja mi je da to uradim upravo na ovim autentičnim lokacijama
kažu da danas po evropi ima dosta kvazi šamana koji vrše te rituale ispijanja ajahuaske po stanovima velegrada. prepričavao mi drug očajno iskustvo njega i djevojke mu sa takvim jednim šarlatanom u barceloni.

a što princi kaže, i ja se svaki put raskenjam na tu temu
hajkula1 hajkula1 14:24 26.10.2014

Re: Princi

djovica
hoochie coochie man
Osim možda plaža...


Kad su u prvom balkanskom ratu srski vojnici stigli do mora, on se javlja popu (jedini pismen, pa nema kome drugom da piše)i hvali mu se da su oslobodili srpske zemlje od Turaka.
Nigde se ne pominje Albanija jer ona tad nije ni postojala niti je ko o njoj mislio. To je moglo da bude ili tursko ili onoga ko je to od Turaka oslobodio.


Ne treba tako olako postaviti neku sliku i ustvrditi da su Srbi osvajači.


Nešto o tome pisao oficir Dimitrije Tucović.



U ratu se svašta dešava. Mi osuđujemo zločine koji se čine u naše ime. Pogledaj okruženje kakav odnos ima i u ratu i u miru.

Gete je takođe pisao o nekim zločincima.
gedza.73 gedza.73 20:50 26.10.2014

Re: Princi

docsumann
a i nisam baš neki za primjer nego taj scenario je jedini koji mi zaokuplja pažnju.
o onim drugim, katastrofičnim, kojima sa takođe sklon, ne vrijedi razmišljati.

Štono kažu 'realni optimista'.
i da, skloniji sam ličnim istorijama nego kolektivnim (nacionalnim) ...

često se to i prepleće.
stefan.hauzer
meni kad je dosadno,vozim kola po gradu i gazim pešake (u gta vicecity-u,naravno:)

Ja sam do besvesti igrao jedan nivo (tajni prolaz) iz warcraft-a.
Gradiš neke kule sa obe strane puta i uništavaš talase neprijatelja koji nadiru iz utvrđenja.
Toliko jednostavno, lako da mi je opuštalo mozak.
Stavim slušalice, pustim muziku, ženi na pitanja odgovaram sa


Danas istu muziku slušam, ženi (istoj) slično odgovaram, samo sam igricu promenio.

docsumann docsumann 21:08 26.10.2014

Re: Princi

i da, skloniji sam ličnim istorijama nego kolektivnim (nacionalnim) ...

često se to i prepleće.


mnogo često. samo na ove masovne (istorije) praktično ne možeš da utičeš.
gedza.73 gedza.73 21:31 26.10.2014

Re: Princi

samo na ove masovne (istorije) praktično ne možeš da utičeš.


hajkula1 hajkula1 15:34 25.10.2014

Dežurni krivci




http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2014&mm=10&dd=25&nav_category=640&nav_id=915808

"Velikosrpske ambicije još postoje"
Izvor: Beta

Sarajevo -- Savetnik Vlade Kosova za spoljne poslove, Azem Vlasi, ocenio je da se područje Balkana još nalazi "između prividnog mira i trajne stabilnosti".


Komentarišući za sarajevski Dnevni avaz prilike na Balkanu, Vlasi je rekao da "ako projekat ujedinjenje Evrope bez granica, Evrope sa zajedničkom bezbednošću bude doveden u pitanje, onda će biti novih nevolja, ne samo u Bosni, nego u celom regionu".

"Na jednoj strani jer je Bosna ostala u problemima, a na drugoj strani velikosrpske ambicije i ideje još nisu ugašene", kazao je Vlasi.

On je ocenio da će pravac u kojem će stvari ići "umnogome zavisiti i od toga koliko će i drugi u Evropi pomoći da se celo ovo područje, dakle i Bosna i Kosovo, ali i druge države koje još nisu u EU, približi i brže udje u evropsku porodicu.

Vlasi je kazao da je "priča o fudbalskoj utakmici izmedju Albanije i Srbije bila prilika da na površinu izbiju srpski šovinizam i albanofobija", te da su "reakcije zvaničnika Srbije pokazale da se veoma malo iskoračilo iz vremena Miloševićevog režima što se tiče odnosa Srba prema Albancima".

Prema njegovim rečima "Srbija je u velikim ekonomskim i drugim problemima i okrenuta je evropskim integracijama zbog nade da će dobiti nešto od pristupnih fondova, te da će se od evropskih integracija okoristiti".

"Ali, intimno ljudima koji su na vlasti u Srbiji mnogo je više stalo do dobrih odnosa s Rusijom nego do EU", izjavio je Vlasi.

Prema njegovom mišljenju, situacija u BiH je "zakovana i nju zloupotrebljavaju oni koji rade na njenom rušenju, a to su radikalne, nacionalističke, četničke snage u Republici Srpskoj".




Objektivnost mu je uvek bila jača strana


Sad, šta nam je činiti? To što se nastavlja manir satanizacije Srbije, ne znači da mi nastavimo naopakim reakcijama. Da li smo nešto naučili iz posledica nebuloznih postupaka i izjava (na pr. Vuka Draškovićša o zastavama i Šešeljevim o zarđalim kašikama i granicama)?

Zamolila bih predstanike vlasti, posebno Vučića, da ne mlate izjavama tipa, kako neće dozvoliti ponižavanje Srbije, nego da od nadležnih međunarnodnih institucijama traže pomoć. Da animiraju evropsku i svetsku javnost za podršku.

Ne znam da li smem da im verujem da su nesposobni da spreče lupanje lokala i divljanje huligana. Ili su u pitanju neke prljave igre, nečiji tuđi prljavi interesi?
bocvena bocvena 16:46 26.10.2014

Re: Dežurni krivci

Sad, šta nam je činiti?


Da idemo na sajam knjiga:)


freehand freehand 17:00 26.10.2014

Re: Dežurni krivci

bocvena
Sad, šta nam je činiti?


Da idemo na sajam knjiga:)



"Prijatelji sa Kosančićevog venca 7" stari su naslov.
bocvena bocvena 17:36 26.10.2014

Re: Dežurni krivci

a?
hajkula1 hajkula1 21:36 26.10.2014

Izvini za iskakanje iz teme


Nema poštenog bloga gde mogu da citiram jedan zanimljiv tekst. Poredili smo par puta privredu Nemačke i Srbije. Tamo gde se porede Nemačka i Hrvatska, jednostavno se umesto Hrvatska, može napisati, Srbija.

Tekst je dugačak, citiraću samo nekoliko delića.


Nijemci u prosjeku i efektivno rade manje od Hrvata ili Grka, no to je zato što je njemački kapital produktivniji i ta razlika se u Hrvatskoj pokušava nadoknaditi fleksibilizacijom radnog zakonodavstva i smanjivanjem radničkih plaća.

Hrvatski radnici mogu raditi i 12 sati dnevno, no to i dalje neće osigurati veću konkurentnost hrvatskih proizvoda na europskom tržištu budući da će oni uvijek biti skuplji te zbog toga neće moći pronaći kupce.




U ovom tekstu se doduše porede Hrvatska i Nemačka, ali je analiza mnogo šira. Ima veoma zanimljivih informacija, podataka koje ne mogu lako da nađem na netu.

Osvrt na Grčku, Italiju i druge zemlje. O suđenjima za korupciju. Novac kojim su kompanije korumpirale po inostranstvu, odbijuao im se od poreza.


Kažu, nemački kapital je produktivniji a ne da je proizvodnja produktivnija, u tekstu ima analiza poslovanja bankarskog sektora.



Naravno, tekst je sa advance.hr Na žalost, slični sajt, mi nemamo.




Citirani tekst je slobodan za čitanje (ne samo za pretplatnike).


http://www.advance.hr/vijesti/ekonomska-analiza-zasto-u-njemackoj-kapitalizam-funkcionira-a-u-hrvatskoj-ne/


Ekonomska analiza: Zašto u Njemačkoj kapitalizam funkcionira, a u Hrvatskoj ne?
B. Tomić
vrijeme objave: Srijeda - 10. 09. 2014 | 17:45


Njemačka kao najveća ekonomija Europske unije oduvijek je poznata kao simbol odgovornosti, učinkovitosti, neprikosnovene radne etike i produktivnosti, a njemački ekonomski model percipira se kao model koji bi trebao biti uzor "rastrošnim" i neučinkovitim perifernim ekonomijama Europske unije poput Hrvatske, Grčke, Španjolske i Italije. Ovako oblikovano razmišljanje najčešće je sastavni dio većine zapažanja i analiza koje rezultate njemačkog ekonomskog čuda ne stavljaju u povijesni kontekst, kao ni u kontekst strukturnog okvira europske monetarne unije.

Svatko tko je imao bilo kakav doticaj sa ekonomijom susreo se s pojmom neoliberalizam, ali ako ne živite u Njemačkoj mala je vjerojatnost da ste se susreli s pojmom ordoliberalizam...


...

Hrvatski radnici mogu raditi i 12 sati dnevno, no to i dalje neće osigurati veću konkurentnost hrvatskih proizvoda na europskom tržištu budući da će oni uvijek biti skuplji te zbog toga neće moći pronaći kupce.







Smanjivanje deficita i rezanje javne potrošnje

Mjere štednje u obliku smanjivanja deficita proračuna te rezanja javne potrošnje predstavljaju se kao jedini mogući model izlaska iz krize. Međutim, kada se govori o rezanju javnih troškova onda se obično ukidaju troškovi prijevoza profesorima, dodaci na plaće u zdravstvu i školstvu, subvencije za prijevoz učenicima, subvencije za školske knjige, asistenti u nastavi za djecu s invaliditetom, prestaje se financirati imunološki zavod i sl.

Političke strukture na vrhu piramide povezane s krupnim kapitalistima sigurno neće prvo sebi rezati. Da li kapitalist kada upadne u financijske probleme prvo smanjuje sebi plaću ili prvo smanjuje radnicima? Da li političari prvo režu sebi i stranačkim kolegama ili režu onima koji su socijalno slabiji?



Zanimljiva analiza sa nuđenjem nekih zanimljivih rešenja za Hrvatsku (ima sličnosti sa Srbijom, samo što smo u goroj dubiozi)


25 godina čekanja na dolazak "pravog" kapitalizma učinilo je svoje, zemlja je deindustrijalizirana privatizacijskom pljačkom, nezaposleno je praktički pola milijuna ljudi, radnici su sve siromašniji, a dominantna ideologija nas još uvijek uvjerava da je za sve nas bolje da imamo nesigurnija radna mjesta i da radimo više za manje plaće. No, nije svatko na jednak način osjetio teret krize kapitalizma. Unatoč šestogodišnjoj ekonomskoj krizi, broj multimilijunaša u Hrvatskoj neprekidno se povećava. U prošloj godini broj ljudi čije bogatstvo prelazi 30 milijuna dolara, odnosno 167 milijuna kuna, u našoj zemlji dostigao je 220, odnosno tri posto više nego 2012. godine. Prije deset godina bilo ih je 128, a njihov se broj u međuvremenu povećao za 72 posto. U isto vrijeme prema istraživanju Europske komisije, Hrvatska je uz Bugarsku i Grčku najsiromašnija zemlja Europske unije. U našoj je zemlji od 1000 građana njih 209 siromašno. Prema nekim procjenama radi se o preko 850.000 ljudi.

Postaje sve jasnije da za izlazak iz ovakve situacije više nisu dovoljna polovična rješenja i kozmetički zahvati. Prvi korak bilo koje progresivne inicijative i opcije mora biti nacionalizacija bankarskog sektora tj. vraćanje emisije novca u društvene ruke jer privatne banke i njihovo rentijerstvo ugrožava radničku klasu. Drugi korak je konfiskacija sve zarade i imovine političke i ekonomske elite stečene na kriminalan način tj. privatizacijskom pljačkom. Sve dok se ne pokuca na vrata junacima privatizacijske pljačke koji su danas multimilijunaši, te njihovim produženim rukama u Saboru, općinama i gradovima možemo se pozdraviti sa životom u kojem se može pristojno i dostojanstveno živjeti od svog rada. U ovom trenutku to je ideal koji sanjaju mnogi, a žive malobrojni.



U sledećem citatu je još jedan otvoreni link i za posetioce za slobodno čitanje.



Vezano uz temu:

Ekonomska analiza: Mjere štednje i smanjivanje deficita proračuna kao put prema ekonomskom kolapsu i razvoj potencijalnih alternativa u Hrvatskoj





Još jednom izvini ali tekst je veoma informativan.
(Ako B92 napravi ovako neki sajt bilo bi to za svaku pohvalu :) )

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana