Život

O "poštenim" Albancima i "našim" Gorancima

bocvena RSS / 23.10.2014. u 18:53
    Ništa, brate, ne učimo od vremena prošlog. Samo ponavljamo kafanske floskule i dublje se ukopavamo u ksenofobiju. Čak i kad mislimo najbolje.
    Reakcija medija, internetskih mislilaca i "nestašnih dečaka" (nervi slabi, a pesnice jake) na Aperaciju DRON je toliko očekivana, i toliko predvidiva, da se prosto pitam da l' zaslužujemo drugačiji scenario. Oni nas provocirali, mi brže bolje na provokaciju odgovorili. Vlade razmenjivale demarše, oni se sakupljali po ulicama, mi porazbijali pekare, političari obećavali, policija kao nešto hapsila, pa puštala, do pravosuđa izgleda stići ni neće (a ionako advokati štrajkuju)...i na kraju talas toplih ljudskih priča o jednom "poštenom" Albancu i jednom Gorancu, "našem" drugu.
       Amaterizam na sve strane.
       Neko klinačko muško kurčenje...pa literarni sastavi o dobru i zlu.
     Mislim, imam i ja ličnu istoriju sa Gorancima. Hoću i ja da napišem sastav. Saida, Safir, Merlina i Rahmer (zvani Raki)  su mi više dobra i konkretne pomoći pružili nego uža i šira porodica i prijatelji u poslednjih osam godina. Za poštenu platu. Prijateljstvo i bliskost koji su se u protoku vremena razvili su čist bonus. Mi smo četvrtinu zarađenog davali njima, oni od toga izdržavali svoju porodicu. Deca naučila ko su Goranci, gde je Dragaš, šta je to Ramazan i Bajram, kakav je domaći burek i kako je živeti u dve sobe, a biti srećan i dobar čovek. Ja sam od Saide naučila da nemam prava da se žalim ni na šta nego da brojim blagoslove i delim ih s drugima, čak i kad bih urlala od besa ili cvilela od muke.  Ona nam čuvala decu kad smo išli na Peperse u Inđiju, mi njih vozili na autobusku stanicu kad se leti pokupe i odu u Dragaš. Goranski joj je maternji, srpski dobar, ali klimav, albanski ne zna ni reč.  Ovde su živeli kao podstanari, a tamo gradili kuću, da im Albanci ne bi zaposeli zemlju gde im i dalje žive roditelji. 
       Saida i ja smo vršnjakinje. Obe odrasle i školovale se u Titovoj Jugoslaviji, udavale se i decu dobijale u Miloševićevoj Srbiji i sad u post petooktobarskoj, post demokratskoj, SNS Vučićevoj Srbiji neki DRON i patriote treba da nas stavljaju na suprotne strane?
 
       Suprotne strane ČEGA, rođaci?
 
       Nas dve smo u istom čabru odavno.
   
      
 
     


     


     


Komentari (364)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:59 23.10.2014

odličan mjuz za istezanje živaca




predatortz predatortz 19:01 23.10.2014

I?

Kakav je domaći burek?
docsumann docsumann 19:06 23.10.2014

Re: I?

predatortz
Kakav je domaći burek?


masTan

kažu da je našem organizmu potrebno 24h da potpuno apsorbuje burek i "ukloni" iz sebe njegove ostatke.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:40 23.10.2014

Re: I?

kažu da je našem organizmu potrebno 24h da potpuno apsorbuje burek i "ukloni" iz sebe njegove ostatke.

ne mogu da ga svarim danima...<_<
predatortz predatortz 22:42 23.10.2014

Re: I?

BebaOdLonchara
kažu da je našem organizmu potrebno 24h da potpuno apsorbuje burek i "ukloni" iz sebe njegove ostatke.

ne mogu da ga svarim danima...<_<


Ni ja. Al' ga volem, glave će mi doći!
mikele9 mikele9 19:08 23.10.2014

E neka si!

Suprotne strane ČEGA, rođaci?

Nas dve smo u istom čabru odavno.

I ja sam BO!
U OŠ sedeo u klupi s Ramadanom, tada Ciganinom, sada Romom. Dva najbolja drugara su mi bili Miftar i Fatmir a bio sam do peta zaljubljen u Ramizu.
More nek' idu u pičq materinu i jedni i drugi, znaš na koje mislim.
docsumann docsumann 19:21 23.10.2014

Re: E neka si!

More nek' idu u pičq materinu i jedni i drugi, znaš na koje mislim.



49 41 49 41 04:31 25.10.2014

Re: E neka si!

mikele9
Suprotne strane ČEGA, rođaci?

Nas dve smo u istom čabru odavno.

I ja sam BO!
U OŠ sedeo u klupi s Ramadanom, tada Ciganinom, sada Romom. Dva najbolja drugara su mi bili Miftar i Fatmir a bio sam do peta zaljubljen u Ramizu.
More nek' idu u pičq materinu i jedni i drugi, znaš na koje mislim.


Zivotni "plagijat"
- ne Doktorat.
I ja sam sedeo u zadnjoj klupi sa ciganinom Ramadanom u prvom osnovne.
Cak mu se secam i prezimena.
Zbunjen, uplasen; krupniji od mene.

Pokusavao sam, da ga ohrabrim; saputanjem ili razgovorom na malom odmoru.
Bila je zakrpa na zakrpu na njemu. Ali i ja sam ih imao - na toliko kao on; ali ih je bilo.

Nit sam mario za svoje, jos manje za njegove; kojih je bilo mnogo vise!

docsumann docsumann 19:11 23.10.2014

nemam ja ništa protiv šiptara


al' neka to rade između svoja 4 zida

rade.radumilo rade.radumilo 19:16 23.10.2014

Zoran Radmilović je bio Čovek

Вече. Седим у бифеу Атељеа 212. Ушао је колега Зоран Радмиловић, гладећи своје густе бркове. Наслонио се на зид, шармантно истурио стомак и почео да га глади задовољно пуштајући звуке подригивања: ”Ох, ох, ох. Зоро, дај ми једну добру кафу”.

”Јеси ли се толико најео баклава?”, добацио му је други колега.

”Јесам, маму вам ј…. националистичку.”

Те вечери сазнајем да је Зоран Радмиловић, у знак протеста, сваког дана и вечери, посећивао поразбијане посластичарнице у Београду чији су власници били Албанци. Није био јешан, али би попио неку бозу или кафу и охрабривао их. Зоран Радмиловић је био Човек.

princi princi 19:19 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

rade.radumilo
Вече. Седим у бифеу Атељеа 212. Ушао је колега Зоран Радмиловић, гладећи своје густе бркове. Наслонио се на зид, шармантно истурио стомак и почео да га глади задовољно пуштајући звуке подригивања: ”Ох, ох, ох. Зоро, дај ми једну добру кафу”.

”Јеси ли се толико најео баклава?”, добацио му је други колега.

”Јесам, маму вам ј…. националистичку.”

Те вечери сазнајем да је Зоран Радмиловић, у знак протеста, сваког дана и вечери, посећивао поразбијане посластичарнице у Београду чији су власници били Албанци. Није био јешан, али би попио неку бозу или кафу и охрабривао их. Зоран Радмиловић је био Човек.


Kad se ovo desavalo? Zoran Radmilovic je umro jula 1985. Koliko se secam 70-tih i 80-tih u Beogradu, svi su isli na sampite i tulumbe kod Pelivana i kod Trovaca na Zelanjaku i niko nije razbijao ni poslasticarnice ni pekare.
8c_competizione 8c_competizione 19:29 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Kad se ovo desavalo? Zoran Radmilovic je umro jula 1985. Koliko se secam 70-tih i 80-tih u Beogradu, svi su isli na sampite i tulumbe kod Pelivana i kod Trovaca na Zelanjaku i niko nije razbijao ni poslasticarnice ni pekare.


ako me secanje ne vara, prvi problemi sa separatizmom su bili jos 81. ne?
rade.radumilo rade.radumilo 19:33 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

i niko nije razbijao ni poslasticarnice ni pekare.


Ma svi bili divni i krasni, uzorni Titovi omladinci.

Setim se priče mog pokojnog teče, penzionisanog pukovnika JNA. Još dok je bio kapetan, dakle sedamdesetih godina, imao je u četi jednog Šiptara. Svi odreda su ga maltretirali (i Hrvati i Slovenci) samo zato što je Šiptar. Prvo ga je sklonio u KTB, a na kraju je izdejstvovao da ga prebace u četu, koja je bila u drugom objektu. Tamo je bilo više Šiptara, pa ostali nisu smeli da se qrče.
princi princi 19:41 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Ma svi bili divni i krasni, uzorni Titovi omladinci.

Setim se priče mog pokojnog teče, penzionisanog pukovnika JNA. Još dok je bio kapetan, dakle sedamdesetih godina, imao je u četi jednog Šiptara. Svi odreda su ga maltretirali (i Hrvati i Slovenci) samo zato što je Šiptar. Prvo ga je sklonio u KTB, a na kraju je izdejstvovao da ga prebace u četu, koja je bila u drugom objektu. Tamo je bilo više Šiptara, pa ostali nisu smeli da se qrče.

Samo sam pitao za konkretne slucajeve. Ja te vremena znam neposredno, ne iz price drugih. Secam se i 4. aprila 1981. i konferencije za stampu Staneta Dolanca na kojoj je rekao da je 7 demonstranata 'izgubilo zivot', secam se i Andrije Silica (Hrvata, inace) za koga su pricali da je komandovao specijalnim jedinicama koje su na Kosovu 'zavodile red'... secam se i mnogih drugih stvari, ali stvarno ne mogu da se setim ovih porazbijanih poslasticarnica.

Generalno, Slovenci su se prema Siptarima ponasali mnogo gore i rasistickije od Srba.
blogovatelj blogovatelj 19:50 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

secam se i Andrije Silica (Hrvata, inace) za koga su pricali da je komandovao specijalnim jedinicama koje su na Kosovu 'zavodile red'...


Moj brat od tetke je bio vojnik u Skoplju kad su bile demonstracije. Poslali su ih u Prištinu. Kaže da je svojim očima gledao kad su demonstrante rasterivali koristeći wrecking ball (jebga, ne znam kako se ta kugla zove na srpskom)
A ja imao sedam dana do skidanja kad je Keljmendi pobio vojsku na spavanju. Mislim, on pobio u Paračinu, ja bio u Novom Mestu, ali to moju majku nije sprečilo da ne spava sedam dana.
Nema buraz niđe ko u Jugi.
blogovatelj blogovatelj 19:51 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

ako me secanje ne vara, prvi problemi sa separatizmom su bili jos 81. ne?


Ne. Bile su i demonstracije 1968.
princi princi 19:59 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Ne. Bile su i demonstracije 1968.

Bile su dole balisticke oruzane pobune jos 1945. i 1946.
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 20:04 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

princi
Ne. Bile su i demonstracije 1968.

Bile su dole balisticke oruzane pobune jos 1945. i 1946.


i kačačka pobuna 1924.
blogovatelj blogovatelj 20:06 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Generalno, Slovenci su se prema Siptarima ponasali mnogo gore i rasistickije od Srba.


Močni Mirsad Delavec.

Klik
blogovatelj blogovatelj 20:08 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Bile su dole balisticke oruzane pobune jos 1945. i 1946.


Dobro, to im još nisu bili javili da je rat završen.
milisav68 milisav68 20:19 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

blogovatelj
Bile su dole balisticke oruzane pobune jos 1945. i 1946.


Dobro, to im još nisu bili javili da je rat završen.

Pa se odužilo sve do `57. - "dobrovoljno " prikupljanje oružja od balista.

princi princi 20:24 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Ne, meni generalno stvarno nisu jasni ovi tipovi koji tako jednostrano gledaju na problem Kosova (ili ona fora, pricala mi tetka, ujna, pricao mi brat, stric, ko vec). Tamo se Srbi i Siptari tuku i biju od 19. veka. To je plemensko-etnicka borba, koja je u novije doba samo dodatno usloznjena klasnim problemima (jbg, 40% nezaposlenosti na Kosovu 80-tih, u vreme kad je slovenacka stopa nezaposlenosti bila ispod 10%). Mislim, mi smo po Beogradu 81. kao klinci bili sokirani, odakle sad demonstracije, potpuno nezavisno od toga ko je sta bio (a tada smo svi bili Jugosloveni). Otkud pobuna u raju? Sta sad hoce? Nikom nije ni padalo na pamet da u socijalistickom rezimu mozes da imas klasne probleme (i to kakve!).
milojep milojep 20:27 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

(a tada smo svi bili Jugosloveni)


nisu svi,uglavnom Srbi
princi princi 20:30 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

nisu svi,uglavnom Srbi

I muslimani. Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.
docsumann docsumann 20:33 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.


eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ
freehand freehand 20:35 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

docsumann
Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.


eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ

Pa i sad su, al u sebi.
natasavb natasavb 20:38 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

princi
nisu svi,uglavnom Srbi

I muslimani. Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.


Misliš deklarativno?
princi princi 20:40 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ

Ja sam u SFRJ jedano jedini put imao neprijatnosti na nacionalnoj osnovi i to je bilo u Titogradu, 1979. godine, kad su mi psovali srpsku majku, :). Kao sto vise puta rekoh, Crnogorac kad je covek, tesko ces naci boljeg, kvalitetnijeg i cestitijeg coveka i lojalnijeg ortaka. Jedini problem je sto ih je jako malo takvih.
docsumann docsumann 20:41 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ


Pa i sad su, al u sebi.


svi smo mi u sebi, štagod


docsumann docsumann 20:42 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Kao sto vise puta rekoh, Crnogorac kad je covek, tesko ces naci boljeg, kvalitetnijeg i cestitijeg coveka i lojalnijeg ortaka. Jedini problem je sto ih je jako malo takvih.


uopšte je malo takvih.


EDIT: 1987-1988. u autobusu sami nas 15-tak igrača, omladinska selekcija SFRJ u vaterpolu. partizanovci, hrvati (uglavnom dalmatinci) i nas dvojica iz cg.
odjednom, ok, ne baš odjednom, počinje začikavanje na nacionalističkoj osnovi između dobrog dijela srba i hrvata, ono sve do ustaških i četničkih pjesama.

nas nekolicina neutralnih gledamo u nevjerici. meni to tad bio totalni kalč šok.

poslije, kao da ništa nije bilo, ekipa ostala složna i jaka. ali taj utisak zaprepašćenja mi nikad nije iščilio.



princi princi 20:52 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

uopšte je malo takvih.

I to je tacno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:04 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

svi smo mi u sebi, štagod

junip!!



dr.wagner dr.wagner 21:09 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

.... večer

freehand
docsumann
Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.

eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ

Pa i sad su, al u sebi.


-Pa zar nismo svi Srbi ???

-Uostalom , ja sam se sredinom 90-ih tukao sa šiptarom i to pred policijom ...
... završili u muriji , a kasnije na sudu ...

-Pa to sve govori da sam i ja znači ...


Wagner
milojep milojep 21:12 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

freehand
docsumann
Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.


eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ

Pa i sad su, al u sebi.


Kako onaj vic? Kada oni odu u WC onda su van sebe
docsumann docsumann 21:17 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

junip!!


o-dli-čni
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:25 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

o-dli-čni

ko bi rekao da su iz švedske ;a da je pjevač poreklom argentinac :)
hajkula1 hajkula1 21:44 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

princi
Ne, meni generalno stvarno nisu jasni ovi tipovi koji tako jednostrano gledaju na problem Kosova (ili ona fora, pricala mi tetka, ujna, pricao mi brat, stric, ko vec). Tamo se Srbi i Siptari tuku i biju od 19. veka. To je plemensko-etnicka borba, koja je u novije doba samo dodatno usloznjena klasnim problemima (jbg, 40% nezaposlenosti na Kosovu 80-tih, u vreme kad je slovenacka stopa nezaposlenosti bila ispod 10%). Mislim, mi smo po Beogradu 81. kao klinci bili sokirani, odakle sad demonstracije, potpuno nezavisno od toga ko je sta bio (a tada smo svi bili Jugosloveni). Otkud pobuna u raju? Sta sad hoce? Nikom nije ni padalo na pamet da u socijalistickom rezimu mozes da imas klasne probleme (i to kakve!).



Nije to bio baš klasni problem.
Ako su se školovali na svom maternjem jeziku, gde su onda mogli da se zaposle i koje poslove da rade? U Beogradu (i drugim mestima u Srbiji, imali su prednost pri konkurisanju za posao, posle za stan.

Imali su poprilična socijalna primanja (dečiji dodaci, socijalna pomoć...). Mnogi su na duže ili kraće, radili u inostranstvu pa i širom Jugoslavije, na duže ili sezonske poslove. (A kod kuće, dečiji dodaci, socijalna pomoć...)
U Turskoj nisam videla zidine, dok su po Kosovu i Metohiji debelim i visokim zidinama bila ograđena njihova imanja, čak ne samo dvorište, niti samo prema ulici, nego hektar livade ograđen zidinama. (I u Makednoji takođe.)

To što mi je jasno da mnogi sanjaju veliku Albaniju, ne znači da zatvaram oči pred lupanjem lokala. Teško da neko može da me ubedi da slučaj s dronom nije smislio neko treći. Videćemo na koju stranu će tas da pretegne.





predatortz predatortz 22:03 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Ja sam u SFRJ jedano jedini put imao neprijatnosti na nacionalnoj osnovi i to je bilo u Titogradu,


Nisi ti, buraz, živeo u Bosni. Kod nas se znalo kome je deda bio četnik, kome ustaša, ko je kome koje selo palio... Svi fini, svi se vole u PM. Svi se međusobno zabavljaju, samo muslimanke babo ispegla kod kuće jer se zabavljaju sa ćetnikom. A ni naše nisu bolje prolazile ako prošetaju sa 'balijom'. Elem, cvetala ljubav!

A koliko smo se voleli, pokazala je '92. ...
docsumann docsumann 22:07 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Svi se međusobno zabavljaju, samo muslimanke babo ispegla kod kuće jer se zabavljaju sa ćetnikom. A ni naše nisu bolje prolazile ako prošetaju sa 'balijom'.


nama su tetka-babe uvijek savjetovale - čuvaj se srbijanki!
predatortz predatortz 22:09 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

docsumann
Svi se međusobno zabavljaju, samo muslimanke babo ispegla kod kuće jer se zabavljaju sa ćetnikom. A ni naše nisu bolje prolazile ako prošetaju sa 'balijom'.


nama su tetka-babe uvijek savjetovale - čuvaj se srbijanki!


I meni baba govorila:

Sine, ne ženi Srbijanku!

A iz kraja sam gde Srbiju narod voli više nego leba...
docsumann docsumann 22:13 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

A iz kraja sam gde Srbiju narod voli više nego leba...


kome pričaš ...



predatortz predatortz 22:13 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

kome pričaš ...


milojep milojep 22:19 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

predatortz

A koliko smo se voleli, pokazala je '92. ...


Jel' istina da su ispred Holidej Ina kada je došlo do pucnjave 92. nalazili samo Srbi-Jugosloveni?
predatortz predatortz 22:24 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

milojep
predatortz

A koliko smo se voleli, pokazala je '92. ...


Jel' istina da su ispred Holidej Ina kada je došlo do pucnjave 92. nalazili samo Srbi-Jugosloveni?


Ma jok. Bilo je tu dosta čestitog sveta. Bilo je i provokatora, raznih. Ali, trebalo je gledati prve mitinge SDA, pred izbore. Gomila turskih zastava, zelenih zastava sa ukrštenim sabljama i arapskim zapisima... Pa ti ljudi sa kojim si odrastao kažu da će da te osunete kad dođu na vlast, pa ti obeleže stan markerom na štok od vrata...

A onda sam otišao u kasarnu i rekao:

Dobar dan. Došao sam po pušku i uniformu.
Hansel Hansel 22:34 23.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

predatortz
docsumann
Svi se međusobno zabavljaju, samo muslimanke babo ispegla kod kuće jer se zabavljaju sa ćetnikom. A ni naše nisu bolje prolazile ako prošetaju sa 'balijom'.

nama su tetka-babe uvijek savjetovale - čuvaj se srbijanki!

I meni baba govorila:

Sine, ne ženi Srbijanku!

A iz kraja sam gde Srbiju narod voli više nego leba...

Е, а таман сам хтео да кажем неку о том феномену да је увек грех у м(ј)ешовитим везама на женској страни. А сад читам ово. Додуше, није иста раван.
blogovatelj blogovatelj 00:44 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Misliš deklarativno?


Kao da je drugacije ikako moguce.
Filip2412 Filip2412 00:49 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

docsumann
nama su tetka-babe uvijek savjetovale - čuvaj se srbijanki!

pa i u Kanadu kada dodjes prvi put, uvek ti nasi daju savet da se samo klonis nasih i bice sve OK
princi princi 00:53 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Nije to bio baš klasni problem.
Ako su se školovali na svom maternjem jeziku, gde su onda mogli da se zaposle i koje poslove da rade? U Beogradu (i drugim mestima u Srbiji, imali su prednost pri konkurisanju za posao, posle za stan.

Imali su poprilična socijalna primanja (dečiji dodaci, socijalna pomoć...). Mnogi su na duže ili kraće, radili u inostranstvu pa i širom Jugoslavije, na duže ili sezonske poslove. (A kod kuće, dečiji dodaci, socijalna pomoć...)


Klasni, klasni, seko. Albanci po Beogradu nisu imali nista vise razumevanja za svoje sunarodnike na Kosovu nego Srbi, Hrvati, Slovenci ili Muslimani. Secas se parola? Trepca radi, Beograd se gradi. Umesto da se prepusti privatna inicijativa narodu, komunisti su pokusavali sve da kontrolisu. Oni cak nisu ni razumevali u cemu je problem. Dobrica Cosic, Latinka Perovic, citaj malo, oni su sve vreme Kosovo videli kao iskljucivo nacionalni problem. Zasto? Pa zato sto je nacionalno jedino sto su razumeli (kad je jedini alat koji imas cekic, onda ti svaki problem lici na ekser). Oni nisu razumeli ekonomiju. Tvrdim da je u izvornom obliku Kosovo iskljucivo bilo ekonomsko-klasni problem.
emsiemsi emsiemsi 05:42 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

princi
Nije to bio baš klasni problem.
Ako su se školovali na svom maternjem jeziku, gde su onda mogli da se zaposle i koje poslove da rade? U Beogradu (i drugim mestima u Srbiji, imali su prednost pri konkurisanju za posao, posle za stan.

Imali su poprilična socijalna primanja (dečiji dodaci, socijalna pomoć...). Mnogi su na duže ili kraće, radili u inostranstvu pa i širom Jugoslavije, na duže ili sezonske poslove. (A kod kuće, dečiji dodaci, socijalna pomoć...)


Klasni, klasni, seko. Albanci po Beogradu nisu imali nista vise razumevanja za svoje sunarodnike na Kosovu nego Srbi, Hrvati, Slovenci ili Muslimani. Secas se parola? Trepca radi, Beograd se gradi. Umesto da se prepusti privatna inicijativa narodu, komunisti su pokusavali sve da kontrolisu. Oni cak nisu ni razumevali u cemu je problem. Dobrica Cosic, Latinka Perovic, citaj malo, oni su sve vreme Kosovo videli kao iskljucivo nacionalni problem. Zasto? Pa zato sto je nacionalno jedino sto su razumeli (kad je jedini alat koji imas cekic, onda ti svaki problem lici na ekser). Oni nisu razumeli ekonomiju. Tvrdim da je u izvornom obliku Kosovo iskljucivo bilo ekonomsko-klasni problem.

Скоро да си у праву - осим да проблем никада није у само једној равни, него у више, а која раван у ком временском одсечку ће да доминира, није баш увек најјасније.
freehand freehand 06:56 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Klasni, klasni, seko. Albanci po Beogradu nisu imali nista vise razumevanja za svoje sunarodnike na Kosovu nego Srbi, Hrvati, Slovenci ili Muslimani. Secas se parola? Trepca radi, Beograd se gradi. Umesto da se prepusti privatna inicijativa narodu, komunisti su pokusavali sve da kontrolisu. Oni cak nisu ni razumevali u cemu je problem. Dobrica Cosic, Latinka Perovic, citaj malo, oni su sve vreme Kosovo videli kao iskljucivo nacionalni problem. Zasto? Pa zato sto je nacionalno jedino sto su razumeli (kad je jedini alat koji imas cekic, onda ti svaki problem lici na ekser). Oni nisu razumeli ekonomiju. Tvrdim da je u izvornom obliku Kosovo iskljucivo bilo ekonomsko-klasni problem

Albanski problem nikad nije bio klasni. Jer ne može ni biti u društvu u kome plemensko uređenje i običaji diktiraju najveći deo društvenih procesa. I dan-danas.


djovica djovica 08:17 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

freehand

Jer ne može ni biti u društvu u kome plemensko uređenje i običaji diktiraju najveći deo društvenih procesa. I dan-danas.




Govoriš o Srbiji, Kosovu ili Albaniji?
hajkula1 hajkula1 08:37 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

predatortz
docsumann
Svi se međusobno zabavljaju, samo muslimanke babo ispegla kod kuće jer se zabavljaju sa ćetnikom. A ni naše nisu bolje prolazile ako prošetaju sa 'balijom'.


nama su tetka-babe uvijek savjetovale - čuvaj se srbijanki!


I meni baba govorila:

Sine, ne ženi Srbijanku!

A iz kraja sam gde Srbiju narod voli više nego leba...



Molim objasnite zašto.

Predatorz, još jedna molba za tebe, objasni - ne ženi Srbijanku a voleti Srbiju više no leba...




Caneeeeee...



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 08:42 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

pa i u Kanadu kada dodjes prvi put, uvek ti nasi daju savet da se samo klonis nasih i bice sve OK

to ti kažu gde god da dođeš.
tasadebeli tasadebeli 09:14 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

dr.wagner

-Uostalom , ja sam se sredinom 90-ih tukao sa šiptarom i to pred policijom ...
... završili u muriji , a kasnije na sudu ...

-Pa to sve govori da sam i ja znači ...



Говори, говори, тачно тако...

Е па, шјор дотуре, примите искрено саучешће због те чињенице.

А ред је да мало и ви видите како је нама.

Оно "ваше" са Словенцима око рибарења у Јадрану је тек трла баба лан да јој прође дан у односу на ово "наше". А и оба сте у еуропској унији, па у том друштву се свакако нећете показати баш као цивилизирани ако будете потезали каме и секире због пар сардина...



predatortz predatortz 09:15 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek


Predatrz, još jedna molba za tebe, objasni - ne ženi Srbijanku a voleti Srbiju više no leba...


'vako je govorila baba:

Sine, one vole da komanduju. Nije to za našeg čoveka, naš čovek neće to da trpi...
princi princi 09:29 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Albanski problem nikad nije bio klasni. Jer ne može ni biti u društvu u kome plemensko uređenje i običaji diktiraju najveći deo društvenih procesa. I dan-danas.


Klasni i iskljucivo klasni. Jer, sva albanska populacija na Kosovu je bila deo te neke YU underclass. Albanci (i Muslimani, znacajnim delom) su sa svojim africkim prirodnim prirastajem i mladom popuplacijom obezbedjivali radnu snagu za zahuktalu YU lokomotivu razvoja. Kad je lokomotiva stala, prestala je potreba za radnom snagom (otud i preko 40% nezaposlenosti na Kosovu, a u mladoj populaciji je verovatno bilo i preko 60%). Kad ljudi nemaju sta da rade, onda im mozes puniti glavu svakakvim glupostima (pa i time da im i Enver Hodza u jednom trenutku bude idol).

Kako plemensko uredjenje nije smetalo Albancima koji su ziveli i radili na Zapadu? Kako nije smetalo onima koji su ziveli po urbanim centrima? U sudaru sa jakom ekonomijom, tradicija nema nikakvu sansu. Kad je ekonomija slaba, medjutim, tradicija cepa i to samo tako.
Atomski mrav Atomski mrav 09:32 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Sine, one vole da komanduju. Nije to za našeg čoveka, naš čovek neće to da trpi...


Gde žene sakrivaju novac od muževa? Bosanke u knjizi, Crnogorke ispod lopate a Sremice (ima verzija i za Hercegovke) na sred stola - pa nek' uzme ako sme!
Atomski mrav Atomski mrav 09:34 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Kad se ovo desavalo?

Bio je članak u Politici gde je pisalo da se to dešavalo 1982.

EDIT: http://www.politika.rs/rubrike/Pogledi-sa-strane/Blistavo-i-strasno.lt.html]
predatortz predatortz 09:34 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Atomski mrav
Sine, one vole da komanduju. Nije to za našeg čoveka, naš čovek neće to da trpi...


Gde žene sakrivaju novac od muževa? Bosanke u knjizi, Crnogorke ispod lopate a Sremice (ima verzija i za Hercegovke) na sred stola - pa nek' uzme ako sme!


milojep milojep 09:35 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Sine, ne ženi Srbijanku!


Molim objasnite zašto.


Možda je baba mislila na Srbijanku Turajlić
predatortz predatortz 09:37 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

milojep
Sine, ne ženi Srbijanku!


Molim objasnite zašto.


Možda je baba mislila na Srbijanku Turajlić



milojep milojep 09:37 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

predatortz

Predatrz, još jedna molba za tebe, objasni - ne ženi Srbijanku a voleti Srbiju više no leba...


'vako je govorila baba:

Sine, one vole da komanduju. Nije to za našeg čoveka, naš čovek neće to da trpi...


Vidiš, ja sam ovde(u Srbiji)generalno čuo priču da su Bosanci odlični muževi a od Bosanki beži sa sve nogama u dupe.
predatortz predatortz 09:40 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

milojep
predatortz

Predatrz, još jedna molba za tebe, objasni - ne ženi Srbijanku a voleti Srbiju više no leba...


'vako je govorila baba:

Sine, one vole da komanduju. Nije to za našeg čoveka, naš čovek neće to da trpi...


Vidiš, ja sam ovde(u Srbiji)generalno čuo priču da su Bosanci odlični muževi a od Bosanki beži sa sve nogama u dupe.


Ma zajebane su i naše, al' baba bila pristrasna...
tasadebeli tasadebeli 09:41 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

rade.radumilo

Setim se priče mog pokojnog teče,...



Твој теча имао среће, није био у чети ЈНА која од 40 војника има 20 Шиптара...

Није морао да чува муницију под главом док спава на некој издвојеној стражи или на неким маневрима... Није пресретао аутомобиле са швајцарском регистрацијом на неком пустом сеоском друму, у некој словеначкој вукојебини, у којима седи по 4 Шиптара и сликају све у шеснаест војне магацине и читав комплекс у којем се чувају муниција и експлозив.

И твој теча вероватно није морао да као курир дежурног официра у касарни потеже аутоматску пушку (официр потегао пиштољ, ја само гледао шта он ради, па радио и ја - имао сам 18 година) на групу од 50 Шиптара који су га опколили закрвављених очију зато што је дошао да растера њихов поштовани скуп поводом обележавања дана државности Албаније... У СФРЈ, у униформи ЈНА, усред касарне...

И све то 83/84. Оно, зимска олимпијада у Сарајеву, Вучко, Југославија је свет и те муње...





Него мени тада, као и сада, највише било жао оних Шиптара из староседелачких породица са Косова и Метохије које њихови нису примали у друштво јербо нису дошљаци из Албаније, а остале нације у касарни их нису трпеле јербо су Шиптари. А они махом све неки фини, културни, образовани људи из неких добрих породица, неки од њих и чланови тадашњег СК... Заиста добри људи, не шалим се, много бољи од велике већине свих нас осталих у касарни разних националности...

'Бем ти људе! Тј. оно што политика направи од њих!

Народе, стоко!
sima2000 sima2000 11:33 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.


eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ


Pa i sad su, al u sebi.



-Pa zar nismo svi Srbi ???



Crnogorac sam. Otac i majka su mi Crnogorci. U Crnoj gori se 45% izjašnjavaju kao Crnogorci, a 30% kao Srbi. U Srbiji se ovaj fenomen različito tumači i skoro uvek pogrešno.

Dakle da razjasnimo. Svi koji nisu Albanci ili Bošnjaci, a žive u granicama današnje Crne Gore i pričaju crnogorskim jezikom su Crnogorci. Mnogo njih koji žive u Srbiji, a poreklom su iz današnje Crne gore su takođe Crnogorci.

Kada kažem "Crnogorci" mislim na ljude koji pričaju istim jezikom, imaju istu veru, dele zajedničku istoriju mitove i običaje. Ne razlikuju se ni po čemu - al za malo.

Kada Crnogorac kaže "ja sam Srbin", to nikako ne znači "ja nisam Crnogorac". Za Crnogorce je Srpstvo ideologija, mit, vanvremenski i vanprostorni entitet. Ljudi koji žive u granicama današnje Srbije, za Crnogorca nikako nisu Srbi. Oni su Srbijanci. Kada je Njegoš pisao o Srbima, taman posla da je mislio na današnje Srbijance. Njegoševi Srbi u sebi sadrže sve narode koji pričaju današnjim srpsko/hrvatskim jezikom (malo više pravoslavne vere, ali bez isključivanja katolika i muslimana).

Međutim u dvadesetom veku ideologija, ratovi, česte promene granica i uređenja su izazvali velike podele među Crnogorcima. Od 1914, pa do 2014 su se delili na bjelaše i zelenaše, četnike i komuniste, za Tita i za Staljina, za istok ili za zapad, za samostalnost ili protiv samostalnosti, za Mila ili Moma i tako u nedogled. Moj deda se 1945. (imao je 17 godina) peške sa četnicima povlačio od Crne Gore, pa do Slovenije. Tamo su ga zarobili, pa vratili nazad. Nikad im tu golgotu nije to zaboravio.

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Crnogorci, oni su za samostalnost, za zapad (specifično okrenuti prema Italiji), za Mila, za kapitalizam, za nezavisnu crnogorsku crkvu i slično.

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Srbi, oni su za ujedinjenje sa Srbijom, Republikom Srpskom i svim ostalim "Srpskim" zemljama, oni su za Istok (specifično okrenuti prema Rusiji), za Moma, za komunizam i slično.

To što je Crna Gora danas jedna ideološki podeljena država, ne znači da je i nacionalno. Ako ideološka podela dovede do toga da prestanu da se međusobno žene i udaju, trguju, razgovaraju i druže, ako počnu da slušaju različitu muziku i čitaju različite knjige, možda će se nakon par generacija i nacionalno podeliti. Međutim ideologija je zajebana stvar. Teško se prenosi sa kolena na koleno i niko ne može sa sigurnošću da kaže da se deca koja se danas rađaju među "Crnogorcima" neće izjašnjavati kao "Srbi" i obrnuto..

princi princi 11:37 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Atomski mrav
Kad se ovo desavalo?

Bio je članak u Politici gde je pisalo da se to dešavalo 1982.

EDIT: http://www.politika.rs/rubrike/Pogledi-sa-strane/Blistavo-i-strasno.lt.html]

Da, tako sam i mislio, rece mi jedan co'ek sistem (to je jedna od varijanti od onoga 'pricao mi moj stric/ujak/teca/brat od tetke a na slavi'). Inace, u to doba je Enver Petrovci normalno radio u Ateljeu, Bekim Fehmiu pokusao da gradi svoju veliku filmsku karijeru, Veton Suroi je objavljivao clanke i intervjue u kojima je osudjivao demonstrante (makar po stampi koja je izlazila na srpskohrvatskom)...
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:16 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

sima2000
Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.


eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ


Pa i sad su, al u sebi.



-Pa zar nismo svi Srbi ???



Crnogorac sam. Otac i majka su mi Crnogorci. U Crnoj gori se 45% izjašnjavaju kao Crnogorci, a 30% kao Srbi. U Srbiji se ovaj fenomen različito tumači i skoro uvek pogrešno.

Dakle da razjasnimo. Svi koji nisu Albanci ili Bošnjaci, a žive u granicama današnje Crne Gore i pričaju crnogorskim jezikom su Crnogorci. Mnogo njih koji žive u Srbiji, a poreklom su iz današnje Crne gore su takođe Crnogorci.

Kada kažem "Crnogorci" mislim na ljude koji pričaju istim jezikom, imaju istu veru, dele zajedničku istoriju mitove i običaje. Ne razlikuju se ni po čemu - al za malo.

Kada Crnogorac kaže "ja sam Srbin", to nikako ne znači "ja nisam Crnogorac". Za Crnogorce je Srpstvo ideologija, mit, vanvremenski i vanprostorni entitet. Ljudi koji žive u granicama današnje Srbije, za Crnogorca nikako nisu Srbi. Oni su Srbijanci. Kada je Njegoš pisao o Srbima, taman posla da je mislio na današnje Srbijance. Njegoševi Srbi u sebi sadrže sve narode koji pričaju današnjim srpsko/hrvatskim jezikom (malo više pravoslavne vere, ali bez isključivanja katolika i muslimana).

Međutim u dvadesetom veku ideologija, ratovi, česte promene granica i uređenja su izazvali velike podele među Crnogorcima. Od 1914, pa do 2014 su se delili na bjelaše i zelenaše, četnike i komuniste, za Tita i za Staljina, za istok ili za zapad, za samostalnost ili protiv samostalnosti, za Mila ili Moma i tako u nedogled. Moj deda se 1945. (imao je 17 godina) peške sa četnicima povlačio od Crne Gore, pa do Slovenije. Tamo su ga zarobili, pa vratili nazad. Nikad im tu golgotu nije to zaboravio.

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Crnogorci, oni su za samostalnost, za zapad (specifično okrenuti prema Italiji), za Mila, za kapitalizam, za nezavisnu crnogorsku crkvu i slično.

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Srbi, oni su za ujedinjenje sa Srbijom, Republikom Srpskom i svim ostalim "Srpskim" zemljama, oni su za Istok (specifično okrenuti prema Rusiji), za Moma, za komunizam i slično.

To što je Crna Gora danas jedna ideološki podeljena država, ne znači da je i nacionalno. Ako ideološka podela dovede do toga da prestanu da se međusobno žene i udaju, trguju, razgovaraju i druže, ako počnu da slušaju različitu muziku i čitaju različite knjige, možda će se nakon par generacija i nacionalno podeliti. Međutim ideologija je zajebana stvar. Teško se prenosi sa kolena na koleno i niko ne može sa sigurnošću da kaže da se deca koja se danas rađaju među "Crnogorcima" neće izjašnjavati kao "Srbi" i obrnuto..


Ne znam kako to ide s kolena na koleno, ali znam da i ovi što se danas rađaju u CG neće koristiti nova slova na tastaturi bez obzira na ideologiju
emsiemsi emsiemsi 12:19 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

princi
Albanski problem nikad nije bio klasni. Jer ne može ni biti u društvu u kome plemensko uređenje i običaji diktiraju najveći deo društvenih procesa. I dan-danas.


Klasni i iskljucivo klasni. Jer, sva albanska populacija na Kosovu je bila deo te neke YU underclass. Albanci (i Muslimani, znacajnim delom) su sa svojim africkim prirodnim prirastajem i mladom popuplacijom obezbedjivali radnu snagu za zahuktalu YU lokomotivu razvoja. Kad je lokomotiva stala, prestala je potreba za radnom snagom (otud i preko 40% nezaposlenosti na Kosovu, a u mladoj populaciji je verovatno bilo i preko 60%). Kad ljudi nemaju sta da rade, onda im mozes puniti glavu svakakvim glupostima (pa i time da im i Enver Hodza u jednom trenutku bude idol).

Kako plemensko uredjenje nije smetalo Albancima koji su ziveli i radili na Zapadu? Kako nije smetalo onima koji su ziveli po urbanim centrima? U sudaru sa jakom ekonomijom, tradicija nema nikakvu sansu. Kad je ekonomija slaba, medjutim, tradicija cepa i to samo tako.

Грешиш, синак, грешиш !
alselone alselone 12:33 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

sima2000
Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.


eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ


Pa i sad su, al u sebi.



-Pa zar nismo svi Srbi ???



Crnogorac sam. Otac i majka su mi Crnogorci. U Crnoj gori se 45% izjašnjavaju kao Crnogorci, a 30% kao Srbi. U Srbiji se ovaj fenomen različito tumači i skoro uvek pogrešno.

Dakle da razjasnimo. Svi koji nisu Albanci ili Bošnjaci, a žive u granicama današnje Crne Gore i pričaju crnogorskim jezikom su Crnogorci. Mnogo njih koji žive u Srbiji, a poreklom su iz današnje Crne gore su takođe Crnogorci.

Kada kažem "Crnogorci" mislim na ljude koji pričaju istim jezikom, imaju istu veru, dele zajedničku istoriju mitove i običaje. Ne razlikuju se ni po čemu - al za malo.

Kada Crnogorac kaže "ja sam Srbin", to nikako ne znači "ja nisam Crnogorac". Za Crnogorce je Srpstvo ideologija, mit, vanvremenski i vanprostorni entitet. Ljudi koji žive u granicama današnje Srbije, za Crnogorca nikako nisu Srbi. Oni su Srbijanci. Kada je Njegoš pisao o Srbima, taman posla da je mislio na današnje Srbijance. Njegoševi Srbi u sebi sadrže sve narode koji pričaju današnjim srpsko/hrvatskim jezikom (malo više pravoslavne vere, ali bez isključivanja katolika i muslimana).

Međutim u dvadesetom veku ideologija, ratovi, česte promene granica i uređenja su izazvali velike podele među Crnogorcima. Od 1914, pa do 2014 su se delili na bjelaše i zelenaše, četnike i komuniste, za Tita i za Staljina, za istok ili za zapad, za samostalnost ili protiv samostalnosti, za Mila ili Moma i tako u nedogled. Moj deda se 1945. (imao je 17 godina) peške sa četnicima povlačio od Crne Gore, pa do Slovenije. Tamo su ga zarobili, pa vratili nazad. Nikad im tu golgotu nije to zaboravio.

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Crnogorci, oni su za samostalnost, za zapad (specifično okrenuti prema Italiji), za Mila, za kapitalizam, za nezavisnu crnogorsku crkvu i slično.

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Srbi, oni su za ujedinjenje sa Srbijom, Republikom Srpskom i svim ostalim "Srpskim" zemljama, oni su za Istok (specifično okrenuti prema Rusiji), za Moma, za komunizam i slično.

To što je Crna Gora danas jedna ideološki podeljena država, ne znači da je i nacionalno. Ako ideološka podela dovede do toga da prestanu da se međusobno žene i udaju, trguju, razgovaraju i druže, ako počnu da slušaju različitu muziku i čitaju različite knjige, možda će se nakon par generacija i nacionalno podeliti. Međutim ideologija je zajebana stvar. Teško se prenosi sa kolena na koleno i niko ne može sa sigurnošću da kaže da se deca koja se danas rađaju među "Crnogorcima" neće izjašnjavati kao "Srbi" i obrnuto..



Obozavam kad jedan covek objasnjava kako ceo narod razmislja u detalje.


princi princi 12:55 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

имао сам 18 година

I ti? :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:01 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

rade.radumilo
i niko nije razbijao ni poslasticarnice ni pekare.


Ma svi bili divni i krasni, uzorni Titovi omladinci.

Setim se priče mog pokojnog teče, penzionisanog pukovnika JNA. Još dok je bio kapetan, dakle sedamdesetih godina, imao je u četi jednog Šiptara. Svi odreda su ga maltretirali (i Hrvati i Slovenci) samo zato što je Šiptar. Prvo ga je sklonio u KTB, a na kraju je izdejstvovao da ga prebace u četu, koja je bila u drugom objektu. Tamo je bilo više Šiptara, pa ostali nisu smeli da se qrče.

1981: U mnogim gradovima Srbije došlo je do fizičkih napada i maltretiranja Albanaca, posebno u Beogradu, Kragujevcu, Požarevcu, Paraćinu, Nišu.
ИЗВОР
U zimu 1981 razbijeni su prvi izlozi na prodavnicama Albanskih vlasnika. Stariji se sigurno sjecaju da se to desilo za vrijeme kad je Albanska partija izdala proglas da podrzava zahtjeve Albanaca sa Kosova. Od tada pa do danas ne prestaju "incidenti" sa Albanskim prodavnicama po Srbiji.
Dakle prica o tome dali je Zoran Radmilovic zivio u periodu kada su se dogadjala nacionalisticka divljanja po Srbiji je bez osnova. Ovo govorim zbog mladjih ucesnika. Stariji to svakako znaju no da bi umanjili ovaj gest izbjegavaju da kazu. Dakle to je nesto o cemu se ne moze diskutovati.

ИЗВОР
hajkula1 hajkula1 14:52 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

princi
Secas se parola? Trepca radi, Beograd se gradi.



Ma tek ta netrpeljivost do otvorene mržnje prema Beogradu je posebna tema. Mržnja prema Beogradu kao centralnom a srpskom (za neke srbijanskom) gradu...
Mržnja provincije...




milisav68 milisav68 14:53 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

The New York Times, Monday, July 12, 1982

Exodus of Serbians Stirs Province in Yugoslavia

"Serbs .... have... been harassed by Albanians and have packed up and left the region.

"The [Albanian] nationalists have a two-point platform, ...first to establish what they call an ethnically clean Albanian republic and then the merger with Albania to form a greater Albania."

"Some 57,000 Serbs have left Kosovo in the last decade... The exodus of Serbs is admittedly one of the main problems... in Kosovo..."



link

Navešćemo ukratko još vrlo karakterističan mada nepotpun izveštaj paroha iz Podujeva Živojina Trajkovića (od 8. juna 1969), za posleratni period do 1968. godine, za sela oko Podujeva, gde se pregledno vidi da je iz tih sela iseljeno 663 srpska doma, a kao pravi razlozi iseljavanja mogu biti uzeti ostali tu dati podaci, naime: 350 fizičkih napada Arbanasa na Srbe, 21 silovanje Srpkinja, 430 krađa pričinjenih Srbima, i 2 ubijena Srbina.[27] Tako isto rečit je i izveštaj paroha iz Babinog Mosta na samom polju Kosovu (od 7. juna 1969): "Parohija Babinomoška, od 1945. godine do danas, izgubila je svoja tri starosedelačka sela, i to: Bivoljak sa 9 kuća, Drenovac sa 11 kuća i Amediju sa 4 doma, dok crnogorsko naseljeničko selo Breznica od 55 domova, ostaće samo u sećanju kod mlađih pravoslavaca (Srba). Grobovi su im zarasli, a spomenici polomljeni i uništeni pored naseljenih šiptarskih kuća. Breznice divnog planinskog sela nema više. U svim ostalim selima oseća se pritisak Šiptara na srpski živalj. Usled toga pritiska dolazi do pomaganja Srba u većim srpskim selima, mahom idu u Srbiju na preseljavanje. Životni standard njih ne veseli (tj. nije ekonomsko stanje u pitanju - A. J.) u odnosu na šiptarsku dominaciju na svakom koraku. Srpski narod je tužan i brižan u ovoj parohiji. Srpsko bratstvo svakim danom sve je manje, a prekriva ga šiptarsko razmnožavanje rapidno. Svaki Srbin u ovoj parohiji gleda kako da se iseli sa Kosova, ili kako da osigura miran garantovan život. Srbin živi u neizvesnosti danas za sutra."

Silovana srpska devojčica (9 godina) iz Žitinje kod Vitine na rukama oca Stojana Perića (1983. g.)



rastko.rs
princi princi 15:15 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Ma tek ta netrpeljivost do otvorene mržnje prema Beogradu je posebna tema. Mržnja prema Beogradu kao centralnom a srpskom (za neke srbijanskom) gradu...
Mržnja provincije...

Pozdravio te Omega, :).
princi princi 15:26 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

milisav68
...

Milisave, moras shvatiti da su natpisi u americkim mainstream medijima najcesce direktno u funkciji americke spoljne politike. Njih uopste ne zanima istina, jedino sto ih zanima je da li neko od americkih citizena na odredjenoj teritoriji moze okrenuti lovu. Jednostavno drustvo i politika tako funkcionise, ne treba tu praviti nikakve drame.

80-tih godina, pre cestitog Cimermana, US ambasador u Srbiji je, u vreme Regana, bio jos cestitiji John Scenlon. Covek je bio izuzetno prosrpski orijentisan, govorio je tecno srpski, vozio jugica po Beogradu, obilazio srpska sela po Pomoravlju, licni vozac mu je bio Srbin, bio izuzetno popularan u narodu, toliko popularan da je na cuvenom Slobinom govoru na Gazimestanu 1989. jedino srpskih zastava bilo vise od americkih (i kanadskih)- voleo bi ove rusofile da nadju ijedan snimak sa dogadjaja na kojoj se vidi ruska ili sovjetska zastava. Svi smo videli kako su se to prijateljstvo i omadjijanost zavrsili.

Tako da ja ne bih ove NYT izvestaje sa Kosova dovodio u sumnju, ali treba biti svestan motiva onih koji su ih objavljivali (tj to ti je kao neki neobjavljeni disclaimer koji stalno treba drzati u glavi.)

milisav68 milisav68 15:54 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

princi

Milisave, moras shvatiti da su natpisi u americkim mainstream medijima najcesce direktno u funkciji americke spoljne politike. Njih uopste ne zanima istina, jedino sto ih zanima je da li neko od americkih citizena na odredjenoj teritoriji moze okrenuti lovu. Jednostavno drustvo i politika tako funkcionise, ne treba tu praviti nikakve drame.

Ma naravno, ne pravim ja nikakvu dramu, nego mi bilo zgodno da citiram ono što tadašnji naši mediji nisu pisali, a neke stvari sam znao iz prve ruke, a neke sam saznao naknadno (inače sam tražio sliku iz sela Prekale, pa naleteo na tekst :) )

Znam ja da kauboji probleme rešavaju tako da bude što jednostavnije da se okrene lova, i da je prva ponuda najbolja (a nisu imuni ni na korupciju - pa su je i delimično ozvaničili kao lobiranje).
80-tih godina......voleo bi ove rusofile da nadju ijedan snimak sa dogadjaja na kojoj se vidi ruska ili sovjetska zastava. Svi smo videli kako su se to prijateljstvo i omadjijanost zavrsili.

Nije mi jasno zašto se uvek, ali uvek kao kontra-teg pominje Rusija.

I kakve veze ima ova priča sa ambasadorom, ali valjda ne može da škodi.
Tako da ja ne bih ove NYT izvestaje sa Kosova dovodio u sumnju, ali treba biti svestan motiva onih koji su ih objavljivali (tj to ti je kao neki neobjavljeni disclaimer koji stalno treba drzati u glavi.)

Da, (kao što već rekoh) ovde mi je bitnija verodostojnost od motiva.
princi princi 16:33 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

I kakve veze ima ova priča sa ambasadorom, ali valjda ne može da škodi.

natpisi u americkim mainstream medijima najcesce direktno u funkciji americke spoljne politike. Njih uopste ne zanima istina, jedino sto ih zanima je da li neko od americkih citizena na odredjenoj teritoriji moze okrenuti lovu. Jednostavno drustvo i politika tako funkcionise, ne treba tu praviti nikakve drame.

Mislio sam da nije pretesko uspostaviti uzrocno-posledicnu vezu sa preostalim delom komentara, ali, avaj! Prevario sam se! Definitivno pisem lose i konfuzno!
Filip2412 Filip2412 16:54 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Mržnja prema Beogradu kao centralnom a srpskom (za neke srbijanskom) gradu...

tako je u svim zemljama..... jer je zivot u glavnom gradu laksi

Po mome misljenju svako ko moze treba da se preseli u Beograd, jer ostalo je sranje, pocev od toga sto je u Beogradu jedini aerodrom, sto je kulturni zivot 50 puta jaci nego bilo gde u Srbiji pa do toga da sve kompanije sele svoje biznise u BG cak i ako inicijalno nisu iz BG. Niska Fabrika Duvana i ono sto je ostalo od Elektronske industrije su primer.

Ja u Kanadi nigde ne bih ziveo osim u Torontu a u Srbiji zalim sve koji ne zive u BG. Ja nisam iz BG i eto recimo zbog toga od aerodroma imam jos 4 sata putovanja u jednom pravcu. Dovoljan razlog da bih bvoleo da se moji presele u BG.

Ako je drzava tako uredjena onda ne mozes ocekivati da su ljudi srecni sto zive na slepom koloseku.

Nema ni naznaka decentralizaciji prema tome zasto bi iko bio budala da zivi van BG osim ako za to nema stvarno jake razloge?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:05 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Predrag Brajovic
rade.radumilo
i niko nije razbijao ni poslasticarnice ni pekare.


Ma svi bili divni i krasni, uzorni Titovi omladinci.

Setim se priče mog pokojnog teče, penzionisanog pukovnika JNA. Još dok je bio kapetan, dakle sedamdesetih godina, imao je u četi jednog Šiptara. Svi odreda su ga maltretirali (i Hrvati i Slovenci) samo zato što je Šiptar. Prvo ga je sklonio u KTB, a na kraju je izdejstvovao da ga prebace u četu, koja je bila u drugom objektu. Tamo je bilo više Šiptara, pa ostali nisu smeli da se qrče.

1981: U mnogim gradovima Srbije došlo je do fizičkih napada i maltretiranja Albanaca, posebno u Beogradu, Kragujevcu, Požarevcu, Paraćinu, Nišu.
ИЗВОР
U zimu 1981 razbijeni su prvi izlozi na prodavnicama Albanskih vlasnika. Stariji se sigurno sjecaju da se to desilo za vrijeme kad je Albanska partija izdala proglas da podrzava zahtjeve Albanaca sa Kosova. Od tada pa do danas ne prestaju "incidenti" sa Albanskim prodavnicama po Srbiji.
Dakle prica o tome dali je Zoran Radmilovic zivio u periodu kada su se dogadjala nacionalisticka divljanja po Srbiji je bez osnova. Ovo govorim zbog mladjih ucesnika. Stariji to svakako znaju no da bi umanjili ovaj gest izbjegavaju da kazu. Dakle to je nesto o cemu se ne moze diskutovati.

ИЗВОР

Почињем да се нервирам што не могу да нађем високо квалитетен изворе, са набројаним појединачним случајевима тадашњег уништавања албанских радњи, на које се односи гест Зорана Радмиловића.

Једини извори са конкретним случајевима јесу на албанском, тако да мислим да их овде не треба стављати :) Ја се, као, нешто сећам да је посластичарница на почетној станици 16б на Зеленом венцу, била у том наврату једном или двапут полупана, то је била моја станица, и била је, као, нешто затворена, но нисам водио евиденцију о томе, нисам имао на уму да ће ми једног дана затребати, а и остарило се :) Можда сам сањао?

Углавном, чегрст између Албанаца, етничке скуопине неиживљене државности и нације, и Срба, најстарије и највеће нације на Балкану ;-) траје подуго, и није нова. ЈА БИХ, ЗБОГ ПЕРСПЕКТИВЕ, ПРЕДЛОЖИО ДА СЕ ИШЧИТА ОВО АЛБАНСКО НАУЧНО ВИЂЕЊЕ СИТУАЦИЈЕ албанског инситута за историју.
hajkula1 hajkula1 17:21 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

=princi]

Klasni i iskljucivo klasni. Jer, sva albanska populacija na Kosovu je bila deo te neke YU underclass. Albanci (i Muslimani, znacajnim delom) su sa svojim africkim prirodnim prirastajem i mladom popuplacijom obezbedjivali radnu snagu za zahuktalu YU lokomotivu razvoja. Kad je lokomotiva stala, prestala je potreba za radnom snagom (otud i preko 40% nezaposlenosti na Kosovu, a u mladoj populaciji je verovatno bilo i preko 60%). Kad ljudi nemaju sta da rade, onda im mozes puniti glavu svakakvim glupostima (pa i time da im i Enver Hodza u jednom trenutku bude idol).

Kako plemensko uredjenje nije smetalo Albancima koji su ziveli i radili na Zapadu? Kako nije smetalo onima koji su ziveli po urbanim centrima? U sudaru sa jakom ekonomijom, tradicija nema nikakvu sansu. Kad je ekonomija slaba, medjutim, tradicija cepa i to samo tako.


Teča mog bivšeg muža je Albanac (pilot, komandant Prištinskog aerodroma, bio i u generalštabu, možda se neko seća Šešeljevog teksta u Dugi...) je sa bratom koji je radio u Švajcarskoj uložio silne pare u fabriku hrane za stoku i u farmu... pošto su imali još neku braću, sestre... da pokrenu nešto korisno... Šta misliš, ko mu je dizao u vazduh objekte, ko mu je pretio?

I ne samo on da je imao takvo iskustvo.

Tako da je i besposlenost, rezultat neke prljave politike. Nije koristilo ni obrazovanje na maternjem jeziku.

Inače, može da se zaključi, ne samo iz mog prethodnog posta nego i iz mnogih priča i iskustava, da nezaposlenost nikako nije bila u toj meri. Mnogi su bili prijavljeni na biro a radili u inostranstvu ili drugim krajevima Jugoslavije uz sve beneficije. Da ne pričam o neplaćanju komunalija ni drugih računa.

workaholic workaholic 18:08 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Filip2412


Nema ni naznaka decentralizaciji prema tome zasto bi iko bio budala da zivi van BG osim ako za to nema stvarno jake razloge?



Možda zato što ne želi da traži mesto za parkiranje pola sata... Ne želi da putuje dva sata od posla do kuće... Ne želi da čeka na red u marketu 20 minuta... To su samo neki od mojih razloga. Beograde, thanks but no thanks!
princi princi 18:19 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Inače, može da se zaključi, ne samo iz mog prethodnog posta nego i iz mnogih priča i iskustava, da nezaposlenost nikako nije bila u toj meri.

Pa da, to je bio taj socijalizam. Znali smo sta se desava u svakom selu u Bangladesu i na Sri Lanci, ali nismo znali sta se desava iza ugla. Realno, ni mediji nisu bili tako razvijeni, nisi imao tvitere, cuda. S druge strane, svet je bio neuporedivo jednostavniji, nije bilo tako lako naci gradju za sasave narative. Danas svaka budala moze da veruje u sta hoce i da za to nadje potvrdu na internetu.
gedza.73 gedza.73 18:49 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

sima2000
Crnogorac sam. Otac i majka su mi Crnogorci.

žive u granicama današnje Crne Gore i pričaju crnogorskim jezikom su Crnogorci. Mnogo njih koji žive u Srbiji, a poreklom su iz današnje Crne gore su takođe Crnogorci.

Kada Crnogorac kaže "ja sam Srbin", to nikako ne znači "ja nisam Crnogorac".

Ljudi koji žive u granicama današnje Srbije, za Crnogorca nikako nisu Srbi. Oni su Srbijanci.


Aj' što više ne znam šta si ti, nego si me zbunio i za mene.
Znači, Crnogorac je Crnogorac, ali je istovremeno i Srbin i u Crnoj Gori i u Srbiji.
A Srbi iz Srbije su Srbijanci ('taman posla da su Srbi').

Pazi, bacio si me u opasnu krizu identiteta.
Da nisam rođen u Šumadiji, pa opciono mogu da budem i Šumadinac gadno bi se zabrinuo.
Za mene.


Gde spadaju oni iz Lovćenca?
Ti samo što još nisu bili Inuiti.
tasadebeli tasadebeli 19:59 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

princi
имао сам 18 година

I ti? :)


Ма ја, брате, слали нас онда одмах после гимназије, а пре факултета, онако генерацијски...

Е, а најлепше ми било суботом поподне, кад нема официра у касарни, а ми играмо фудбал у цокулама. У једној екипи Шиптари, у другој Срби и Црногорци... Најбољи фудбал који сам играо у животу и искуство које ми је баш значило у каснијем пикању лопте...

Играли смо тако сваког викенда док нас није наватао дежурни официр и схватио како смо поделили екипе, па смо сви ђутуре фасовали притвор по 5 дана (капитени по 7 дана) због исказивања међунационалне нетрпељивости...

Вунена времена, брате рођени, сећаш их се и сам...

А ово што Браја помиње, полупане излоге посластичарница на Зеленом венцу 1981/82. признајем да се тога не сећам. Могуће да је тако било, али не могу да се сетим...

Али се зато сећам да нам је 1981. у другој години гимназије стигао један момак са КиМ, Србин, који нам је причао да су се иселили под притиском комшија Шиптара одоздоле и да је он вазда ишао у школу са оружаном пратњом, пратили га његови из куће... Ми у одељењу запањени, не можемо да верујемо да се то догађа у истој држави у којој и ми живимо.

Јбг, до одласка у ЈНА био сам дубоко убеђен да је цела Југа као моја Кнез Михајлова у Београду.

А сећам се исто тако да су у то време за Партизан играли Фадиљ Вокри и Џевад Прекази и да им нико није звиждао и псовао их осим ми са Севера.

Али нисмо им звиждали на националистичкој основи, колико се барем ја сећам... Како да им звиждиш на националистичкој основи кад у Звезди тих година играју Елзнер, Сушић, Мусемић, Шугар,...
gedza.73 gedza.73 20:16 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Али се зато сећам да нам је 1981. у другој години гимназије стигао један момак са КиМ, Србин, који нам је причао да су се иселили под притиском комшија Шиптара одоздоле и да је он вазда ишао у школу са оружаном пратњом, пратили га његови из куће.

A kod mene '88. u srednju theničku došao dečko sa Kosova i još Albanac.
Stanovao (ako ne grešim, pamćenje me polako izdaje) u 'Artemu' (dom za učenike).
Četiri godine.
I ništa.
Veći animozitet postojao po pitanju 'urbano' i 'ruralno' nego po pitanju nacionalnosti.

A u vojsci bila veća dževa sa Crnogorcima (u tenkovskom delu) nego sa ostalima (mene više nervirali neki Beograđani nego Vojvođani ili Leskovčani)
Jedan oficir poreklom Italijan, druga dva podoficira muslimani.

Sve u svemu, prilično šarena slika (imajući u vidu ratno vreme)












princi princi 20:38 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Али нисмо им звиждали на националистичкој основи, колико се барем ја сећам... Како да им звиждиш на националистичкој основи кад у Звезди тих година играју Елзнер, Сушић, Мусемић, Шугар,...

Sine, jel se nismo kleli u Seada, molili ga da ostane? Kod mene u razredu najveci Ciganin (100x gori od mene!) je bio Daca Mumini (decko nije imao kapi srpske krvi, cale Albanac, keva Dalmatinka). Najgori ustasa je bio neki Pizdaric, poluSlovenac, inace (kome opet to opet ni najmanje nije smetalo da bude najbolji ortak sa Lenkom, koji je, opet bio Srbin iz Like, Lenko je od Lenjin, inace)... Zbog cestitog Pizdarica sam navijao za Hamburger protiv Hajduka, mada mi je srce bilo na mestu kad je Hajduk istamburao Grobare sa 5:1 nasred JNA (Partizan sam, opet, mrzeo vise od svega, valjda zbog veza s vojskom). Ne, keve mi, kad citam neke ljude ovde kako pisu o onim vremenima, stvarno se pitam da li smo ziveli u paralelnim svetovima, k'o u Star Treku. Doduse, ja osim skole i kamenica koje smo razmenjivali sa klincima iz 4 generalice nikakvih dodirnih tacaka nisam imao sa vojskom, kasarnama i celim tim JeNeA svetom. Ja sam mu u onom 25. maju bio Vulkanac, neka vrsta Mr Spoka.
Sepulturero Sepulturero 20:41 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Atomski mrav
Kad se ovo desavalo?

Bio je članak u Politici gde je pisalo da se to dešavalo 1982.

EDIT: http://www.politika.rs/rubrike/Pogledi-sa-strane/Blistavo-i-strasno.lt.html]


Да, и то све потиче из истог извора. Вероватно је целу ствар измислио Беким Фехмиу да би своје мемоаре направио интересантнијим. Пре 1985, када је Радмиловић умро, није било никаквих разбијања шиптарских локала по Београду. Зар под Доланцем то да се деси?
Не знам када су, и да ли уопште, почела "разбијања". Да ли постоје неки веродостојни извори за разлику од наведеног?
princi princi 20:45 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Teča mog bivšeg muža je Albanac (pilot, komandant Prištinskog aerodroma, bio i u generalštabu, možda se neko seća Šešeljevog teksta u Dugi...)

Hajkulo, ovde je kasno popodne, malo je slozeno da pohvatam ko sta kome dodje, ali shvatam osnovnu poruku.
freehand freehand 21:18 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek


princi
Albanski problem nikad nije bio klasni. Jer ne može ni biti u društvu u kome plemensko uređenje i običaji diktiraju najveći deo društvenih procesa. I dan-danas.


Klasni i iskljucivo klasni. Jer, sva albanska populacija na Kosovu je bila deo te neke YU underclass. Albanci (i Muslimani, znacajnim delom) su sa svojim africkim prirodnim prirastajem i mladom popuplacijom obezbedjivali radnu snagu za zahuktalu YU lokomotivu razvoja. Kad je lokomotiva stala, prestala je potreba za radnom snagom (otud i preko 40% nezaposlenosti na Kosovu, a u mladoj populaciji je verovatno bilo i preko 60%). Kad ljudi nemaju sta da rade, onda im mozes puniti glavu svakakvim glupostima (pa i time da im i Enver Hodza u jednom trenutku bude idol).

Kako plemensko uredjenje nije smetalo Albancima koji su ziveli i radili na Zapadu? Kako nije smetalo onima koji su ziveli po urbanim centrima? U sudaru sa jakom ekonomijom, tradicija nema nikakvu sansu. Kad je ekonomija slaba, medjutim, tradicija cepa i to samo tako.

Vidim da ovde pominješ različite pojmove, koristiš razne parametre ali nikako da ukapiram kakve oni veze imaju jedan sa drugim a tek nikako kakve veze imaju sa albanskim problemom na Balkanu u poslednjih stopedeset godina.
Hoćeš da kažeš da je priča o Velikoj Albaniji - a iz dana u dan psotaje sve realnija i sa sve više pretnji - klasna priča?
I da će dobar deo Makedonije, južne Srbije, Grčke u novim balkanskim ratovima koji počinju polaku da se smeše otići na principima klasne borbe?
Kakve crne klase, kakvi bakrači. Najmlađi balkanski nacionalizam sa najmlađom populacijom tek ovlaš dodirnut civilzacijskim ograničenjima sredine i kraja dvadesetog veka, sa ogromnom plemenskom i rodovskom solidarnošću uhvatio je konjukturu, povoljan vetar i okolnosti da čun prikači uz američku topovnjaču.

princi princi 21:34 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Vidim da ovde pominješ različite pojmove, koristiš razne parametre ali nikako da ukapiram kakve oni veze imaju jedan sa drugim a tek nikako kakve veze imaju sa albanskim problemom na Balkanu u poslednjih stopedeset godina.
Hoćeš da kažeš da je priča o Velikoj Albaniji - a iz dana u dan psotaje sve realnija i sa sve više pretnji - klasna priča?
I da će dobar deo Makedonije, južne Srbije, Grčke u novim balkanskim ratovima koji počinju polaku da se smeše otići na principima klasne borbe?
Kakve crne klase, kakvi bakrači. Najmlađi balkanski nacionalizam sa najmlađom populacijom tek ovlaš dodirnut civilzacijskim ograničenjima sredine i kraja dvadesetog veka, sa ogromnom plemenskom i rodovskom solidarnošću uhvatio je konjukturu, povoljan vetar i okolnosti da čun prikači uz američku topovnjaču.

Shvatam kognitivna ogranicenja, ali sad zaista vise nemam vremena, :).
freehand freehand 21:57 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Shvatam kognitivna ogranicenja, ali sad zaista vise nemam vremena, :).

Da, kognitivna ograničenja su upravo ono što ti omogućava da tako lahko i šehpršavo izlažeš te svoje kvazipolitičke i kvaziekonomske kvaziteorije, ali te sprečva da skapiraš neke tako jednostavne stvari.
No pošto ti nemaš vremena možda bi neko od ovih koji su se preporukama složili a propos klasnog principa albanske pobune mogao da objasni zašto se Albanac "klasno" buni protiv Srbije a ne protiv oca, ili psolodavca, i zašto ne zahteva veću platu i bolje uslove rada nego baš državu?
I da li se po klasnom principu buni Srbin i Albanac ili radnik?
To bi, na primer, bilo interesantnije od ad hoc ekonomskih ili socioloških teorija.

hajkula1 hajkula1 22:04 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Него мени тада, као и сада, највише било жао оних Шиптара из староседелачких породица са Косова и Метохије које њихови нису примали у друштво јербо нису дошљаци из Албаније, а остале нације у касарни их нису трпеле јербо су Шиптари. А они махом све неки фини, културни, образовани људи из неких добрих породица,




Hvala, baš sam mislila da pišem o tom fenomenu. Inače, mogu da kažem da sam prilično dobro (da ne kažem odlično) bila upućena i ne samo zahvaljujući teči, nego i od drugih ljudi koje sam poznavala i družila se.
emsiemsi emsiemsi 22:06 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

freehand
Shvatam kognitivna ogranicenja, ali sad zaista vise nemam vremena, :).

Da, kognitivna ograničenja su upravo ono što ti omogućava da tako lahko i šehpršavo izlažeš te svoje kvazipolitičke i kvaziekonomske kvaziteorije, ali te sprečva da skapiraš neke tako jednostavne stvari.
No pošto ti nemaš vremena možda bi neko od ovih koji su se preporukama složili a propos klasnog principa albanske pobune mogao da objasni zašto se Albanac "klasno" buni protiv Srbije a ne protiv oca, ili psolodavca, i zašto ne zahteva veću platu i bolje uslove rada nego baš državu?
I da li se po klasnom principu buni Srbin i Albanac ili radnik?
To bi, na primer, bilo interesantnije od ad hoc ekonomskih ili socioloških teorija.


Ти не можеш да дискутујеш објективно и непристрасно о овим проблемима --- јер те везује братство по мацољи !
hajkula1 hajkula1 22:25 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek


Njegoševi Srbi su Crnogorci, slično kao Šumadinci danas u Srbiji. Kažem, slično, jer je to geografska odrednica a ne nacionalna.


Njegoševi Srbi u sebi sadrže sve narode koji pričaju današnjim srpsko/hrvatskim jezikom (malo više pravoslavne vere, ali bez isključivanja katolika i muslimana).



Pa, da, tako još neki smatramo. Ali ako neko kaže da je nešto drugo, u redu, neka mu tako i bude.

freehand freehand 22:27 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Ти не можеш да дискутујеш објективно и непристрасно о овим проблемима --- јер те везује братство по мацољи !

Bratstvo po macolji nema veze sa socio-ekonomskim pojmovima, ali mi svakako čini čast što sam imao prilike da se družim i radim sa Esatom Memetijem. Jako ga dugo nisam video, ali bih želeo da je živ, zdrav, srećan i berićetan sa puno malih Memetija oko sebe.
freehand freehand 22:36 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

sima2000
Oni i Crnogorci ubedljivo najveci Jugosloveni u SFRJ.


eh, Crnogorci, pa oni su bili i najveći Srbi u SFRJ


Pa i sad su, al u sebi.



-Pa zar nismo svi Srbi ???



Crnogorac sam. Otac i majka su mi Crnogorci. U Crnoj gori se 45% izjašnjavaju kao Crnogorci, a 30% kao Srbi. U Srbiji se ovaj fenomen različito tumači i skoro uvek pogrešno.

Dakle da razjasnimo. Svi koji nisu Albanci ili Bošnjaci, a žive u granicama današnje Crne Gore i pričaju crnogorskim jezikom su Crnogorci. Mnogo njih koji žive u Srbiji, a poreklom su iz današnje Crne gore su takođe Crnogorci.

Kada kažem "Crnogorci" mislim na ljude koji pričaju istim jezikom, imaju istu veru, dele zajedničku istoriju mitove i običaje. Ne razlikuju se ni po čemu - al za malo.

Kada Crnogorac kaže "ja sam Srbin", to nikako ne znači "ja nisam Crnogorac". Za Crnogorce je Srpstvo ideologija, mit, vanvremenski i vanprostorni entitet. Ljudi koji žive u granicama današnje Srbije, za Crnogorca nikako nisu Srbi. Oni su Srbijanci. Kada je Njegoš pisao o Srbima, taman posla da je mislio na današnje Srbijance. Njegoševi Srbi u sebi sadrže sve narode koji pričaju današnjim srpsko/hrvatskim jezikom (malo više pravoslavne vere, ali bez isključivanja katolika i muslimana).

Međutim u dvadesetom veku ideologija, ratovi, česte promene granica i uređenja su izazvali velike podele među Crnogorcima. Od 1914, pa do 2014 su se delili na bjelaše i zelenaše, četnike i komuniste, za Tita i za Staljina, za istok ili za zapad, za samostalnost ili protiv samostalnosti, za Mila ili Moma i tako u nedogled. Moj deda se 1945. (imao je 17 godina) peške sa četnicima povlačio od Crne Gore, pa do Slovenije. Tamo su ga zarobili, pa vratili nazad. Nikad im tu golgotu nije to zaboravio.

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Crnogorci, oni su za samostalnost, za zapad (specifično okrenuti prema Italiji), za Mila, za kapitalizam, za nezavisnu crnogorsku crkvu i slično.

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Srbi, oni su za ujedinjenje sa Srbijom, Republikom Srpskom i svim ostalim "Srpskim" zemljama, oni su za Istok (specifično okrenuti prema Rusiji), za Moma, za komunizam i slično.

To što je Crna Gora danas jedna ideološki podeljena država, ne znači da je i nacionalno. Ako ideološka podela dovede do toga da prestanu da se međusobno žene i udaju, trguju, razgovaraju i druže, ako počnu da slušaju različitu muziku i čitaju različite knjige, možda će se nakon par generacija i nacionalno podeliti. Međutim ideologija je zajebana stvar. Teško se prenosi sa kolena na koleno i niko ne može sa sigurnošću da kaže da se deca koja se danas rađaju među "Crnogorcima" neće izjašnjavati kao "Srbi" i obrnuto..


Simo, Njegoše26!


tasadebeli tasadebeli 22:51 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

princi

Ne, keve mi, kad citam neke ljude ovde kako pisu o onim vremenima, stvarno se pitam da li smo ziveli u paralelnim svetovima,



docsumann docsumann 23:02 24.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Crnogorci, oni su za samostalnost, za zapad (specifično okrenuti prema Italiji), za Mila, za kapitalizam, za nezavisnu crnogorsku crkvu i slično.

Crnogorci koji danas za sebe kažu da su Srbi, oni su za ujedinjenje sa Srbijom, Republikom Srpskom i svim ostalim "Srpskim" zemljama, oni su za Istok (specifično okrenuti prema Rusiji), za Moma, za komunizam i slično.


preuprošteno, (iz)generalizovano, s dosta predrasuda, te sve u svemu - samo djelimično tačno.
princi princi 02:05 25.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

freehand
Shvatam kognitivna ogranicenja, ali sad zaista vise nemam vremena, :).

Da, kognitivna ograničenja su upravo ono što ti omogućava da tako lahko i šehpršavo izlažeš te svoje kvazipolitičke i kvaziekonomske kvaziteorije, ali te sprečva da skapiraš neke tako jednostavne stvari.
No pošto ti nemaš vremena možda bi neko od ovih koji su se preporukama složili a propos klasnog principa albanske pobune mogao da objasni zašto se Albanac "klasno" buni protiv Srbije a ne protiv oca, ili psolodavca, i zašto ne zahteva veću platu i bolje uslove rada nego baš državu?
I da li se po klasnom principu buni Srbin i Albanac ili radnik?
To bi, na primer, bilo interesantnije od ad hoc ekonomskih ili socioloških teorija.



Kakva su sad ovo lupetanja? Kakve topovnjace, kakve crne konjukture, kakvi bakraci? Na stranu sto Albanci (kao, uostalom, ni Srbi) sebe ne smatraju za mladu naciju i sto ti sebe smatras za nekakvog politickog eksperta (pa delis ovde ocene s kuka i prozivas kao na ispitu), ali ne ocekuje se valjda ozbiljan odgovor na ovakvu salvu gluposti?
freehand freehand 06:03 25.10.2014

Re: Zoran Radmilović je bio Čovek

Kakva su sad ovo lupetanja?

Da imaš vremena i adekvatne kognitivne sposobnosti možda bi i shvatio.
Pa ti predlažem da se, pošto već do metafora ne dobacuješ. držiš jednostavnijih stvari na kojima si insistirao. Dakle "klasnih razloga" albanske pobune.
Da ponovim, u tom smislu, a ti pokušaj da se fokusiraš na pitanja a ne na mene:
zašto se Albanac "klasno" buni protiv Srbije a ne protiv oca, ili psolodavca, i zašto ne zahteva veću platu i bolje uslove rada nego baš državu?
I da li se po klasnom principu buni Srbin i Albanac ili radnik?


sto ti sebe smatras za nekakvog politickog eksperta


Potpiuno sam svestan svoje inferiornosti jer nisam koristio nijedan citat iz strane štampe, niti pominjao Kejptaun, Timbuktu ili Montreal i to kako se na jednom mestu gaće presvlače dva puta mesečno, na drugom dva puta dnevno a na trećem ih i ne nose iako jedu žive miševe u noćima punog meseca. Što bi me valjda učinilo ozbiljnijim sagovornikom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana