Društvo| Hronika| Politika| Sport| Životinjski svet

DRONOVI RANO LETE

aleksandarkarisik RSS / 16.10.2014. u 01:07

Nekako ispada da teže posledice nisu nastale odlukom organizatora aeromitinga iznad stadiona i srpskih navijača. A trebalo bi da bezbednost nije ugrožena zahvaljujući preventivnom delovanju nadležnih službi.

 

Dron bi se mogao definisati kao bespilotna letelica kojom se upravlja sa zemlje ili koja leti po unapred zadatim koordinatama. Najmasovnija upotreba dronova naravno je u vojne svrhe, što i nije beznačajno za temu. Razlikuju se dosta i po pogonu na koji se pokreću. Lično imam dosta iskustava sa dronovima u mom poslu, i to sa onima koji nose kameru: oktohopterima i kao ovaj na utakmici, kvadkopter. Recimo, evo jedne lepe primene drona za film koji ovih dana završavam - http://vimeo.com/99481002

Na utakmici Srbija - Albanija smo videli malo nesrećniju primenu istog. I, desilo se sve što se desilo. Neću ovde duljiti o obliku života, ko god to bio, koji je isplanirao i u delo sproveo idiotluk. Nema pogrde koja bi bila minimum pristojna ni za kafanu, nekmoli blog, a da tačno opišem šta o njima mislim. I ovima koji su to uradili, i ovima koji ih slave kao heroje. Evo ih, tamo vama.

Mene zanima ovo ovde - nama! Par stvari ovde ištu pitanja, na koje niko odgovoran sigurno neće odgovoriti. Kako stvari stoje, ni odgovarati. Prvo, kako je uopšte dron (a znamo da takve naprave mogu da se koriste u nehumane svrhe) mogao da nadleti stadion u vreme utakmice visokog rizika, na kojoj prisustvuje i predsednik Republike Srbije? Evo, Milovan Drecun je tako bio u mogućnosti da na pitanje: da li bi ministar policije trebalo da snosi odgovornost za bezbednosne propuste na tom događaju, odgovorio da bezbednost na utakmici nije bila ugrožena, jer je reč o "političkoj diverziji", koju je teško bilo predvideti, jer je do sada "neviđena na sportskim terenima"." I još:" Odgovornost je na onima koji su organizovali i sproveli incident, a na policiji je da otkrije koje to uradio. Nije Nebojša Stefanović izazvao taj incident". Drecun bi morao da zna da bezbednost na stadionu nije bila ugrožena zato što su upravljači drona tako odlučili. Oni su, sva sreća, odlučili da na letelicu okače neku ponjavu, a ne bombu ili kakav bojni otrov, recimo. Dakle, nije ko nije izazvao incident, nego ko ga nije sprečio. Čim je neko bez dozvole uspeo da upravlja bespilotnom letelicom iznad stadiona na kome je onoliki broj ljudi, bezbednost jeste bila ugrožena. Već je poznato da novinari ni olovke nisu mogli da unesu a neko je uspeo da unese makar daljinski upravljač za dotičnu letelicu. I koliko sam zapazio, niko od zvaničnika ne govori o bilo kakvoj odgovornosti iz sopstvenih redova. Evo imamo primer Milovana Drecuna. A on se u poslove bezbednosti navodno razume. Dočim se Nebojša Stefanović zgražava zbog uvreda upućenih njegovom šefu. Da se razumemo, šta god ja mislio o Vučiću, ne seirim zbog upućenih mu uvreda. Više sam fan konstruktivne i argumentovane kritike. Pa, sa time u vezi, valja primetiti da su uvrede pet minuta upućivane iz svečane lože.
Ministre policije, ti si i za to odgovoran. I onaj koji te je tu postavio.

Ima jedna interesantna priča, čiju istinitost nisam uspeo da potvrdim do pisanja teksta. Neka ekipa je iz oktohoptera snimala nešto po Beogradu. Kada je dron leteo blizu ambasade Rusije, odjednom je izgubljena mogućnost upravljanja letelicom koja je nastavila da leti sa sve kamerom sve dok su baterije trajale, a zatim je otišla negde u nepovrat. Možda se opisani događaj i nije dogodio, ali je sasvim sigurno moguć. Dakle, neko anticipira da neko putem slične naprave može da ugrozi bezbednost nekog objekta i ljudi u njemu i ometa signale oko istog. Mislim, to je meni kao malom Đokici palo na pamet. Ja ne sumnjam da u bezbednosnim službama ima pametnog sveta. Samo, kao i u svim drugim sferama rada u Srbiji, ne dolaze do izražaja. Ima tu još nešto! Možda zvuči banalno, ali pokazuje još jedan vid ugrožene bezbednosti - jedan događaj kojem sam lično prisustvovao. Snimali smo dronom poslovnu zgradu klijenta za promo-film. Trebalo je da se snimi „lift" od podnožja, do vrha zgrade. Momci nisu na vreme zamenili bateriju, i dron je negde od pola zgrade počeo da gubi snagu i polako pada. Momci su požrtvovano pritrčali da ga uhvate, da se ne ošteti pri padu. Elise koje uveliko nisu radile punom brzinom solidno su ih secnule, što po licu, što po rukama. A ovaj dron na utakmici nije bio pod kontrolom profesionalaca, već neke tamo budale. Dakle, bezbednost gosn. Drecune na stadionu jeste bila ugrožena.

Bezbednost, videli smo nije bila ugrožena samo dronom. Koliko ja znam, „ugrožena bezbednost" na fudbalskoj utakmici je i kada ulete navijači na teren. A uleteše. Mogli su dakle, oni to i drugim povodom, mislim, nečim što njima izgleda kao povod. Da uleti, pokušalo je i uspelo samo nekolicina. Uleteo ni manje, ni više kakomubešeime Bogdanov. Kada se sramotimo, da to bude sa medijski poznatim, etabliranim prekidačima utakmica. Zamislite da su smislili da to masovno urade? Mogli su. Nekako ispada da teže posledice nisu nastale odlukom organizatora aeromitinga iznad stadiona i srpskih navijača. A trebalo bi da bezbednost nije ugrožena zahvaljujući preventivnom delovanju nadležnih službi. A i sudeći po fotografiji ni redari baš nisu bili na visini zadatka.

4791408478299923679c735f266c5ad113c233fad70708e6f8.jpg 

A interesantno je i ono pitanje koje proizilazi iz izjave premijera Aleksandra Vučića koji je rekao da je predstavnike EU tri sata pre meča upozorio da se sprema provokacija. Ma bravo, imali ste informaciju da se „nešto" sprema, svaka čast onima koji su to doznali. Pa dobro, ali ako ste znali, zašto niste preduzeli nešto da se, ako se provokacija nije mogla sprečiti, makar pripremi da se na provokaciju ne nasedne? Ako smo tri sata pre utakmice upozorili strane diplomate da će biti provokacija, kako nismo upozorili našu policiju, naše reprezentativce? Kako smo propustili priliku da ih iskuliramo i makar jednom ispadnemo gospoda? Valjda zato što smo mi majstori u tome da na provokacije nasedamo. Nije se moglo obezbediti da navijači ni u primisli ne mogu da utrčavaju na teren? Nisu se mogle dati određene, posebne instrukcije igračima kako da se ponašaju, ako do nekakve provokacije dođe? Mislim, to znamo da nije moglo, očigledno. Ako se onaj igrač već našao da nepozvan skida zastavu, kako se nije našao da to uradi neko pametniji, ko će odmah da je odnese delegatu ili sudiji umesto da se pred tribinama seiri. Pa se desi ono što mene lično ne tangira, ali sigurno boli ove što na provokacije nasedaju, da albanski igrači usred Beograda uspeju da mu preotmu ponjavu. Ma samo im je trebalo striktno narediti da se u slučaju bilo kakve provokacije povuku na klupu ili tako negde i mirno čekaju da stvar reše oni koji su tu po službenoj dužnosti da takve stvari rešavaju. Mislim, kada smo već na vreme znali. Albanski reprezentativci su isto, vrlo moguće znali. Navijači koji uleću na teren, redar koji udara albanskog fudbalera, pritrčavanje i udaranje istih na ulazu u tunel... pa ne mogu Albanci da se navoze drona iznad stadiona, koliko mi umemo u nebesa da ga dignemo. Na primer, evo Boston Bruinsa u NHL-u, gde igra i naš strah i trepet, Milan Lučić, igrali plej of u Montrealu. Najstarije rivalstvo u hokeju tipa Zvezda - Partizan. Na utakmici u Montrealu izviždaše američku himnu. Revanš u Bostonu - cela dvorana sa sve igračima Bostona pevala i aplaudirala kanadskoj himni. Jok, mi znamo ovde kako se odgovara na provokacije.

I to sve u predvečerje posete ruskog predsednika i vojne parade. Znate, meni nekako, posle svega, ta parada i naši fudbaleri imaju sličnosti. Imaju dresove, kopačke, pikaju loptu, ali još samo eventualno Albaniju mogu da pobede. Ako se ne iskonjiraju.

I onda sve vidljiviji napor da se cela stvar predstavi kao neka teška, mračna zavera nekih (fakat zlih) i (fakat) mastermajndova, i rekoše na RTS-u „visokotehnološki nacionalizam". Ej, za onu igračku. flying-cat-orivillecopter-bar-jansen.jpg Da mi ne zameri neko što ove drugostrane kretene zovem mastermajndovima, ali za ove naše Hepo kockice, sigurno jesu. Nadam se da je to samo pokušaj demfovanja za javnost, da vlast (hm) u ovoj zemlji shvata kolika je ovo šamarčina. Ako imaju i malo pameti, mora da ih jako bridi. Da sam ja Vučić i Nikolić, i da ima istine u tim njihovim pričama da postoje ljudi koji im ozbiljno rade o glavi, nakon svega bih se blago rečeno ozbiljno zamislio. Posle one intervencije žandarmerije, šta god da se stvarno desilo (možda ima istine i u onome što je neko na Tviteru napisao da bi se posle dešavanja na paradi, žandarmi pre mašili za usijanu šipku nego za pendrek), niz bezbednosnih propusta ovoga puta, ne da ne zvuči na dobro, nego nemam reči.

Koliko se sećam, nedavno smo Americi pisanim putem nudili pomoć u borbi protiv terorizma. To liči na nas. Trebalo je da TRAŽIMO pomoć. Od koga god. Neću da se bavim ličnim kvalifikacijama onih koji su u ovoj zemlji najodgovorniji za ovo što se desilo, ali moram da kažem da posle svega ispada da ste nesposobni kako na bezbednosnom, tako i na propagandnom planu. Mislim, tu se to jako vidi. Tako barem liči. Sada će parada, koja je posebna priča. Parada je trebalo da bude na utakmici, parada sposobnosti, odgovornosti i vaspitanja. Umesto toga, biće parada u nevreme, parada finansirana novcem odbijenih molbi za lečenje bolesne dece, novcem nekupljenih lekova, ukinutih dotacija za trudnice, umanjenih plata i penzija, umanjenih plata onih koji su trebali da zaustave Bogdanova, i preletanje drona.

Hvala Saši Jelenkoviću za naslov.

 



Komentari (271)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 14:32 16.10.2014

Re: Sigurica




Ko je sledeci za reciklazu?


Gorica Gajevic:)
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 14:46 16.10.2014

Re: Sigurica

angie01



Ko je sledeci za reciklazu?


Gorica Gajevic:)


Strip

Joj.

Ali najbolje od svega mi je da jedan dan Vucic prica kako nama niko ne moze da naredjuje ni sa Istoka ni sa Zapada, sutradan kuka na TV-u kako je prevaren - eto na njega su vrsili pritisak iz EU i uveravali u dobre namere Albanaca. Covece koje ludilo.

Stefanovic totalno nema svesti uopste sta su njegove odgovornosti, Drecun i Djuric takodje bez svesti o tome da je potpuno nebitno ko je izveo provokaciju kad se prica o odgovornosti. Sta, znaci sutra treba neki terorista da udje u zemlju i oni misle da je dovoljno da kazu: pa nismo mi odgovorni, jer oni su to smislili.
Jbt, ko vodi ovu zemlju, ja se stvarno plasim.

Ali neka, Stefanovic je Vuciceva Trivanka/Dulic/TomicaMilosavljevic.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:47 16.10.2014

Re: Sigurica

predatortz 11:43 16.10.2014
Sigurica
Arnauti su igrali na sigurno. Na srpski nemar i na srpski kratak fitilj. Uboli su dva od dva.

Mi, nakon ovog događaja, treba dobro da razmislimo ko smo i kakvi smo. Kad nas Arnauti navuku da ispadnemo papci, onda nama neki qrac debelo fali! Kad u celoj frci fudbaleri, koji nisu poznati po pameti već po brzim nogama, ispadnu najpametniji - onda je stanje jadno, da jadnije ne može da bude...


Lično ne bih baš tako sročio ali slažem se. Oni koje ovde smatraju smatraju inferiornima po pravilu ispadnu superiorni. I to jeste stvarno za duboko se zamisliti.
angie01 angie01 14:49 16.10.2014

Re: Sigurica

Omega, objasni ti njima zašto ne pada kiša i zašto BAŠ U OVOM TRENUTKU sija sunce!


e, ne vazi ti vise!
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:52 16.10.2014

Re: Sigurica

Omega, objasni ti njima zašto ne pada kiša i zašto BAŠ U OVOM TRENUTKU sija sunce!


Pa to ti ne treba Omega, Rusi imali jači harp.
angie01 angie01 14:53 16.10.2014

Re: Sigurica

pa nismo mi odgovorni, jer oni su to smislili.


nismo znali!



Ali neka, Stefanovic je Vuciceva Trivanka/Dulic/TomicaMilosavljevic.


Katica za sve,...ono oslonac,....mada, meni je pravi primer za to Dezmond-batler Rip Kirbija, a ovaj mu nije ni do gamasni- nisam sigurna da doktor nesa uopste zna ko je Dezmond.
qqriq qqriq 14:57 16.10.2014

Re: Sigurica

angie01
14:49 16.10.2014 / *novo
Re: Sigurica
Omega, objasni ti njima zašto ne pada kiša i zašto BAŠ U OVOM TRENUTKU sija sunce!


e, ne vazi ti vise!


tek sad mi postalo jasno ono Vedri i Oblači.
bogami mrtva trka ko više voli vladimira. ja se guram..

EDIT:

nebo se otvorilo baš.
jel to nešto znači?
a_jovicic a_jovicic 02:30 17.10.2014

Re: Sigurica

qqriq
angie01
14:49 16.10.2014 / *novo
Re: Sigurica
Omega, objasni ti njima zašto ne pada kiša i zašto BAŠ U OVOM TRENUTKU sija sunce!

e, ne vazi ti vise!


tek sad mi postalo jasno ono Vedri i Oblači.
bogami mrtva trka ko više voli vladimira. ja se guram..

EDIT:

nebo se otvorilo baš.
jel to nešto znači?

Borba HAARP-ova!

Što neko napisa na Twitter-u ...

Sa jedne strane američki HAARP pa lije kiša ... sa druge ruski pa istovremeno sija Sunce ... a onda u sredini i LGBT-jevski pa se pojavila duga!
qqriq qqriq 11:28 17.10.2014

Re: Sigurica


a_jovicic
02:30 17.10.2014
Re: Sigurica
qqriq
angie01
14:49 16.10.2014 / *novo
Re: Sigurica
Omega, objasni ti njima zašto ne pada kiša i zašto BAŠ U OVOM TRENUTKU sija sunce!

e, ne vazi ti vise!


tek sad mi postalo jasno ono Vedri i Oblači.
bogami mrtva trka ko više voli vladimira. ja se guram..

EDIT:

nebo se otvorilo baš.
jel to nešto znači?

Borba HAARP-ova!

Što neko napisa na Twitter-u ...

Sa jedne strane američki HAARP pa lije kiša ... sa druge ruski pa istovremeno sija Sunce ... a onda u sredini i LGBT-jevski pa se pojavila duga!


bravo!
nasmeja me baš. a i videla sam onaj malo začudjen putinov pogled, baš usred govora. meni vladimir deluje ko jagnje, bogte. nekako milo.
znam znam..




qqriq qqriq 12:43 16.10.2014

ali kako, kako tako lako..

da zaboravimo onoliku radost navijača u prištini i tirani, tu njihovu istinsku sportsku sreću, pa pronicljivu hačijevu izjavu o kukavčluku a tek zvanični komentari glavnog rame iz glave mi ne izlaze.
pa da mi ne propadne dan, odoh s decom da gledam avione. možda from far&wide vidim i oči plave.
jer, piše mi u horoskopu - ljubav na prvi pogled.



EDIT:
lako je lazanskom, on sad gori.
freehand freehand 14:34 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

EDIT:
lako je lazanskom, on sad gori.

Kao plamteći grm na gori sinajskog; i tu će ispred njega Tomislav dobiti u kamenu uklesane Zapovesti od Onog od gore, iz Edena sa Istoka.
angie01 angie01 14:42 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

i tu će ispred njega Tomislav dobiti


valjda acika- on je d izabrani,...mesaja..ja.ja.ja....
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:42 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

ja ovakav izliv sreće nisam čuo na tv-u,od milojka pantića i barija.
nsarski nsarski 14:44 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Kao plamteći grm na gori sinajskog; i tu će ispred njega Tomislav dobiti u kamenu uklesane Zapovesti od Onog od gore, iz Edena sa Istoka.


Dok Dragica plete zimske carape za ruske vojnike - eh, hladne su zime sibirske.
angie01 angie01 14:50 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Dok Dragica plete zimske carape za ruske vojnike


Dragica- nova modna ikona.
freehand freehand 14:53 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
i tu će ispred njega Tomislav dobiti


valjda acika- on je d izabrani,...mesaja..ja.ja.ja....

Mojsije nije Mesija, devojko.
qqriq qqriq 15:00 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
14:50 16.10.2014
Re: ali kako, kako tako lako..
Dok Dragica plete zimske carape za ruske vojnike


Dragica- nova modna ikona.


dje me nadje


Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:00 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

qqriq

lako je lazanskom, on sad gori.


Direktan prenos Vojne parade

vojna parada_prenos (1)

Namaknite roletne, sklonite se od prozora, budite uz Njuz i saznajte kako će paradirati civilni vojnici, da li će Miroslav Lazanski uspeti da se probije do svog omiljenog tenka, da li će premijerov brat uspeti da se probije do roditeljskog ručka, šta je Mrkonjić dao Putinu da prenese Miri i Marku u Moskvi i još mnogo toga.

Uživajte uz najdetaljniji direktan prenos vojne parade povodom skoro pa sedamdesetogodišnjice oslobođenja Beograda.



14:10

NAJNOVIJA VEST: Prvih 1.000 gledalaca koji dođu na Ušće dobijaju Megatrend doktorat na poklon

14:06

Vulinu jedva objasnili da je protivzakonito obući generalsku uniformu ako nisi general

14:05

Nebojša Stefanović zgrožen lošim vremenskim uslovima koji su pretili da ugroze paradu

14:04

Suzana Mančić od jutros u kućnom pritvoru


angie01 angie01 15:08 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Mojsije nije Mesija,


je l Mojsije prorok? Izbavitelj?
qqriq qqriq 15:16 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Anonimni Pojedinac


Direktan prenos Vojne parade



14:10

NAJNOVIJA VEST: Prvih 1.000 gledalaca koji dođu na Ušće dobijaju Megatrend doktorat na poklon

14:06

Vulinu jedva objasnili da je protivzakonito obući generalsku uniformu ako nisi general

14:05

Nebojša Stefanović zgrožen lošim vremenskim uslovima koji su pretili da ugroze paradu

14:04

Suzana Mančić od jutros u kućnom pritvoru





freehand freehand 15:16 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
Mojsije nije Mesija,


je l Mojsije prorok? Izbavitelj?

Jeste, prorok, ali prorok nije Mesija. Nego da se manemo toga.
angie01 angie01 15:21 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

nije Mesija


ali je i izbavitelj, Boziji izaslanik, spasitelj,...Novi zavet Mesijom naziva Isusa- ali nije se taj pojam vezivao iskljucivo za njega.
freehand freehand 15:23 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
nije Mesija


ali je i izbavitelj, Boziji izaslanik, spasitelj,...Novi zavet Mesijom naziva Isusa- ali nije se taj pojam vezivao iskljucivo za njega.

Endži, mani se.
angie01 angie01 15:27 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Endži, mani se.


ti si poceo-a sad jos intoniras, sa neke visine, a nisi u pravu...pa i onog mucenog Carlstona Hestona, u filmu o Mojsiju, zovu Mesaja:)
freehand freehand 15:29 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
Endži, mani se.


ti si poceo-a sad jos intoniras, sa neke visine, a nisi u pravu...pa i onog mucenog Carlstona Hestona, u filmu o Mojsiju, zovu Mesaja:)


E ako Čarlotna Hestona tako zovu u filmu. Onda tu više nema šta.
Nego uzimi malo katehizis pa pročitaj reči Jovana Krstitelja, mani se filmova.
Mnogo je lažnih i samo jedan pravi Mesija u hrišćanstvu.
babmilos babmilos 15:34 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

u hrišćanstvu

Hm. A u jevrejstvu?
freehand freehand 15:40 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

babmilos
u hrišćanstvu

Hm. A u jevrejstvu?

Dabre, i Ang Li
KLIK


stefan.hauzer stefan.hauzer 15:47 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

mouzez,tj.mojsije je prorok i u hrišćanstvu i u jevrejstvu ( a i u islamu se smatra za proroka,pod imenom musa) ;ali čekam fuchsa,da dođe i izdominira povodom ove teme:)
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:53 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

stefan.hauzer
mouzez,tj.mojsije je prorok i u hrišćanstvu i u jevrejstvu ( a i u islamu se smatra za proroka,pod imenom musa) ;ali čekam fuchsa,da dođe i izdominira povodom ove teme:)


Prorok da, ali Mesija ne.
babmilos babmilos 16:21 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Encyclopedia Britannica
The Greek New Testament’s translation of the term, christos, became the accepted Christian designation and title of Jesus of Nazareth, indicative of the principal character and function of his ministry.


Dakle, ne Mesija...

Encyclopedia Britannica
More loosely, the term messiah denotes any redeemer figure; and the adjective messianic is used in a broad sense to refer to beliefs or theories about an eschatological improvement of the state of humanity or the world.


... ali da mesija.

http://www.britannica.com/EBchecked/topic/377146/messiah
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:23 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

ali da mesija.

pa i ja svima govorim,da je mesi samo mali maradona
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:28 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

babmilos
u hrišćanstvu

Hm. A u jevrejstvu?


Pa samo ga tamo i ima - ne mere ga biti tamo gde nema smisla ;> Kršćanstvo (koje je valjda ;> naziv ponelo po Kristu, a ta reč, Hristos, pa to je samo grčki prevod Mesije) ne poznaje nikakvo "spasavanje Jevreja" (osim, dakako raznih rekreativnih vidova spasavanja - kroz vatru, vazduh, vodu i zemlju) što je cilj i dužnost ;> Mesije.

A Mojsije (onaj prvi, Čarlton Hestonovski ) ne mere biti Mesija jednostavno stoga što je on -Original Znači, Mesija, to je onaj koji će - baš kao matori Heston, da spase jevrejski narod. Pa je stoga potraga ☻ za njim i počela tek kada je bilo i potrebe za spasavanjem što ponajviše započe za vreme Rimljana.

Naravno, značenje je odavno prošireno i preoblikovano za razne potrebe. Pa je tako u Hrišćanstvu popeto na "viši" nivo, spasavanje Svih, i to ne banalno, kao originalno značenje, dakle ništa od spasavanja u fizičkom smislu, nego trpi, pati slušaj gospodare i vlasnike, robuj, gladuj i umiri, a kada umreš, e onda dolazi na red spasavanje duše, koja je jedina bitna (osim ako si Vlasnik nad raju ili Popa, e onda nije na odmet i materijalno - a za dušu uvek ima vremena). Posebno se time izbegava problem stalnog međusobnog ratovanja, pa Crkve ne moraju da se brinu oko paradoksa kada im narodi ratuju međusobno - svi će na kraju biti Spaseni (kao ono u žmurkama )
princi princi 16:30 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

pa i ja svima govorim,da je mesi samo mali maradona

I ja mislim. Nije Mesija, nego Maradona. Kad se setim kako je radio Engleze na onom prvenstvu 1986., k'o volove. I to je bilo u doba kad su nas Englezi 'ladno razbijali nesto, 4:1 usred Beograda, ono, rutinica, s pola snage. Dobro je sto nismo igrali s Argentincima onda, prosli bi gore od onog pucanje od 6:0. Ne, bre, stvarno nam treba zabraniti da igramo taj fudbal...
angie01 angie01 16:40 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Dakle, ne Mesija...

... ali da mesija.


Riječ mesija može se pisati malim i velikim slovom ovisi o tome misli li se na mesije koji su u Starom zavjetu bili pomazani za kraljeve, svećenike, proroke ili se misli na pomazanog kralja iz davidovske dinastije koji ima doći na kraju povijesti i uspostaviti Božje kraljevstvo.


naci, nisam pogresila- u spornom komentaru sam napisala malim slovom :)

edit: free, da se izvini,...moze i da odgleda ponovo onaj smorni film od 3 sata, ja castim kokice i pivo, ili malo da cita i nesto drugo do katihizisa pravoslavnog.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 16:47 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
Endži, mani se.


ti si poceo-a sad jos intoniras, sa neke visine, a nisi u pravu...pa i onog mucenog Carlstona Hestona, u filmu o Mojsiju, zovu Mesaja:)


Eh, pusti ti Si Bi ja, matori Sesil je svašta pričao. Pogotovo za vreme Makartizma.

Ubr, da ne beše Sesila i njegovog lova na veštice, možda ne bi bilo ni čuvene - Moje je ime Džon Ford. Ja pravim vesterne :)

         “My name’s John Ford. I make Westerns. I don’t think there’s anyone in this room who knows more about what the American public wants than Cecil B. DeMille — and he certainly knows how to give it to them…. [looking at DeMille] But I don’t like you, C.B. I don’t like what you stand for and I don’t like what you’ve been saying here tonight.”
angie01 angie01 16:56 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

katehizis


kaze se- katihizis,...mislim, meni je sve jedno i ne zameram, nego malo da kopiram tvoje grama naci fore.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 16:59 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
katehizis


kaze se- katihizis,...mislim, meni je sve jedno i ne zameram, nego malo da kopiram tvoje grama naci fore.


Angie, nisu nazi fore, nije ti ispravio jedno slovo nego ocigledno pogresnu upotrebu reci "mesija". Vredi nauciti da se ona ne moze koristiti za Mojsija, tj. Tomislava u njegovom primeru, ili Vucica u tvom.

Da si nekako drugacije upotrebila tu recu uz Vucica kao nekog novog mesiju, to je nesto drugo, ali bas onako kako si ti - ne moze. Sve to nije toliko bitno, ali mislim da vredi nauciti jer je to kljucna rec dve najvece i najuticajnije svetske religije, i ne bi bilo lose sta znaci jednima a sta drugima (ako se vec koristi).

Rec katehizis ili kako se vec kaze - manje je bitna.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 17:02 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

babmilos


Pa sto ispusti glavnu definicionu recenicu?


messiah, (from Hebrew mashiaḥ, “anointed”), in Judaism, the expected king of the Davidic line who would deliver Israel from foreign bondage and restore the glories of its golden age.


Dakle, Mojsije nije Mesija ni Hriscanima ni Jevrejima.
angie01 angie01 17:07 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Da si nekako drugacije upotrebila


ocigledno nisi procitao komentare u kojima su postavljena objasnjenja ( iz validnih izvora), da je rec mesija koriscena i u drugim slucajevima,(Stari zavet), sem u tom jednom- najdramaticnijem, ( Novi zavet).
angie01 angie01 17:11 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Dakle,


ovans agen,

Riječ mesija može se pisati malim i velikim slovom ovisi o tome misli li se na mesije koji su u Starom zavjetu bili pomazani za kraljeve, svećenike, proroke ili se misli na pomazanog kralja iz davidovske dinastije koji ima doći na kraju povijesti i uspostaviti Božje kraljevstvo.
angie01 angie01 17:12 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Dont Fear The Reaper


dobar ti avatar!...jedva sam te prepoznala:)
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 17:14 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
Da si nekako drugacije upotrebila


ocigledno nisi procitao komentare u kojima su postavljena objasnjenja ( iz validnih izvora), da je rec mesija koriscena i u drugim slucajevima,(Stari zavet), sem u tom jednom- najdramaticnijem, ( Novi zavet).


Angie, rec mesija svakako moze da se koristi u drugim slucajevima, ali vrati se na svoj komentar - on je kljuc.

Dakle, freehand je upotrebio primer u kome na Mojsijevo mesto smesta Tomislava.
A ti kazes "pa zar nije Vucic d izabrani...mesaja" iz cega sledi da ti smatras da je umesto Tomislava trebalo da stavi Vucica na Mojsijevo mesto...iz cega sledi da smatras da je Mojsije d izabrani d mesaja...

Dakle, paradoksalno, moze svakojako, ali tako kako si ti upotrebila bas ne moze.

(obaska sto si upotrebila i odredjeni clan "d" ispred, sto je u suprotnosti sa mesaja kako ti hoces da upotrebis , tj. sa pocetnim malim slovom)

Mislim, nije bitno, ali kad vec pricamo...
angie01 angie01 17:25 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

A ti kazes


pa ne sporim- upravo, a to i mislim, naci prorok, izbavitelj, mesija-m, malim slovom:)...d izabran da primi od Boga 10 bozijih zapovesti,...izabran da od faraona trazi da se oslobodi Izraelski narod,...

e, ako si ti prepoznao u tome Tomu, kao free, a ne Aciku- ne znam sta da ti velim,...pa dr nesa svaki dan objasnjava svima koji jos nisu shvatili.
blogovatelj blogovatelj 17:25 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Kad se setim kako je radio Engleze na onom prvenstvu 1986.


On je bio argentinski dron posle Sejšela.
Da im na jednoj tekmi neko da dva gola, od toga jedan najbolji gol u istoriji svetskih prvenstava, a drugi rukom, to može samo Božja ruka.
A da je Mesi mali Maradona, pa to ni sam Mesi ne krije.
Čak je uspeo i taj gol protiv Engleza da iskopira.



PS. Izvinjavam se na gluposti. Posle Folklanda.
blogovatelj blogovatelj 17:29 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

naci prorok


Nacista prorok?
predatortz predatortz 17:31 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

blogovatelj
naci prorok


Nacista prorok?


I tebe nervira to 'naci'?
Ja, zbog njega, često izgubim volju da se upuštam u diskusiju...
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 17:33 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
A ti kazes


pa ne sporim- upravo, a to i mislim, naci prorok, izbavitelj, mesija-m, malim slovom:)...d izabran da primi od Boga 10 bozijih zapovesti,...izabran da od faraona trazi da se oslobodi Izraelski narod,...

e, ako si ti prepoznao u tome Tomu, kao free, a ne Aciku- ne znam sta da ti velim,...pa dr nesa svaki dan objasnjava svima koji jos nisu shvatili.


Ma ne radi se o tome koga ja prepoznajem, nego ti!

Dakle, kad kazes "zar nije...acika d mesaja", ti zapravo ispravljas free-ja sto Tomislava zove mesajom. A on ga i ne zove! Jer ga smesta na mesto Mojsija za koga ni ne misli da je mesaja (zato te je i ispravio).

Ako kapiras sta hocu da kazem. Procitaj jos jedanput njegov i svoj prvi komentar.

Ako ne...never mind.

angie01 angie01 17:43 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

A on ga i ne zove!


nije sporno- ja ga zovem- i objasnila sam zasto!


(zato te je i ispravio).


ispravio me je, jer on, kao i ti:), misli da se taj naziv odnosi samo na Dzizesa- a to nije tacno- vec smo to ponovili, u Starom Zavetu se taj naziv koristio i za druge znacajne licnosti, vec sam navela gore dva puta i onda se za isti koristilo malo slovo m, kao sto sam i ja, u Novom Zavetu je jedini mesaja Isusu i onda se pise sa velikim slovom M.- ulogu koju je Mojsje imao- prorok, izbavitelj, jeste potpadla pod one koje su zvali mesaja.

je l sad kapiras?

Ako ne... never mind,...meni je uvek zadovoljstvo da razmenim koju s tobom, i kada se ne slazemo bas u misljenju-verovao ti, ili ne:)
princi princi 17:49 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Folklanda

Malvina.
blogovatelj blogovatelj 17:53 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Folklanda


Malvina.


Ja sam podanik njenog visočanstva, meni su Folklandi. I La Manš mi je English Channel
princi princi 18:22 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

I La Manš mi je English Channel

Siso izdajnicka!
freehand freehand 19:27 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

angie01
A on ga i ne zove!


nije sporno- ja ga zovem- i objasnila sam zasto!


(zato te je i ispravio).


ispravio me je, jer on, kao i ti:), misli da se taj naziv odnosi samo na Dzizesa- a to nije tacno- vec smo to ponovili, u Starom Zavetu se taj naziv koristio i za druge znacajne licnosti, vec sam navela gore dva puta i onda se za isti koristilo malo slovo m, kao sto sam i ja, u Novom Zavetu je jedini mesaja Isusu i onda se pise sa velikim slovom M.- ulogu koju je Mojsje imao- prorok, izbavitelj, jeste potpadla pod one koje su zvali mesaja.

je l sad kapiras?

Ako ne... never mind,...meni je uvek zadovoljstvo da razmenim koju s tobom, i kada se ne slazemo bas u misljenju-verovao ti, ili ne:)

Taj se naziv, u kontekstu u kome je upotrebljen - odnosi SAMO na Isusa. Ostali se zovu lažnim mesijama. I Jovan Krstitelj kaže - parafraziram - nisam ja Mesija, on za mnom dolazi.

Ali naravno da dozvoljavam da Angie kao rabin može da tumači pojmove i šire i dublje. Mada bih voleo da vidim rabina koji bi Mojsija nazvao mesijom, sa velikim ili malim slovom.
Angie, još jedno pitanje: znaš li, bez Gugla, šta znači Mahdi?
blogovatelj blogovatelj 19:54 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

I tebe nervira to 'naci'?


Načitana žena, šta ćeš. Poznaje kablovske i zemaljske televizije, poreklo egleskih reči, proroke, sve zna.
Svaki joj komentar ima naci. Toliko ga koristi da kad je gore napisala "gramar naci" ja pročitao "gramar znači"
Al ćuti, dobro je, ne žalim se. Prestala je da piše serglish pravopisom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:20 16.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

bez Gugla, šta znači Mahdi?




opet dolazimo da ljubitelja lika i dela čarltona hestona; pošto u filmu khartoum on se bori protiv mahdija :)
emsiemsi emsiemsi 05:23 17.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

princi
pa i ja svima govorim,da je mesi samo mali maradona

I ja mislim. Nije Mesija, nego Maradona. Kad se setim kako je radio Engleze na onom prvenstvu 1986., k'o volove. I to je bilo u doba kad su nas Englezi 'ladno razbijali nesto, 4:1 usred Beograda, ono, rutinica, s pola snage. Dobro je sto nismo igrali s Argentincima onda, prosli bi gore od onog pucanje od 6:0. Ne, bre, stvarno nam treba zabraniti da igramo taj fudbal...

Меси је много бољи фудбалер од Марадоне !
angie01 angie01 14:07 17.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Taj se naziv, u kontekstu u kome je upotrebljen - odnosi SAMO na Isusa. Ostali se zovu lažnim mesijama. I Jovan Krstitelj kaže - parafraziram - nisam ja Mesija, on za mnom dolazi.


izvini, o kom kontekstu ti pricas?

nisam znala da si ti taj koji revidira upotrebu nekog izraza.

ja sam ga upotrebila upravo onako kako treba- uredno su ti kopirana objasnjenja, ako ti i dalje insistiras da to nikako ne moze- pa tu ti ja ne mogu pomoci.


ova rasprava je zapocela mojim komentarom koji sam nadovezala na tvoj- i to je kontekst koji smo opservirali i toliko o tome.


ne znam sto meni stalno nudis gugla- kao sad nisi pogledao, pa video da si pogresio, al ne mozes ti to da prizans, pa to ti je:)))

isto tako, ne kapiram, zasto stalno nudis neke pojmove, kao dokaz nekog tvog neverovatnog znanja, za koje mi osatali/ja nismo culi/la? I kakave sad veze da li to sto znam ili ne znam ko je Mahdi, ima sa ovom raspravom- bez gugija, znam da je imam koji ce predkazati kraj sveta- u islamskoj veri.
freehand freehand 14:21 17.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

ova rasprava je zapocela mojim komentarom koji sam nadovezala na tvoj

Da, ovo je suština. Sve je poečlo tvojim komentarom. Kojim si se nadovezala na moj komentar.
angie01 angie01 14:34 17.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Kojim si se nadovezala na oj komentar.



e, al kako ti nisi duhovit, prosto boli!

a ne umes ni da se izvinis- jer nisi u pravu,...to da prizans, pa jos meni:)))
freehand freehand 14:37 17.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

e, al kako ti nisi duhovit, prosto boli!

Angie, nisam hteo da budem duhovit. To si ti napisala.
E sad više nemam snage.
Mojsije je Mesija, i najdublje se izvinjavam Angie što sam pokušao da to opovrgnem.
angie01 angie01 14:56 17.10.2014

Re: ali kako, kako tako lako..

Mojsije je Mesija, i najdublje se izvinjavam Angie što sam pokušao da to opovrgnem.


ja sam napisala, da je acika ( u ulozi Mojsija) mesaja- posto je to uloga izabranog, proroka, izbavitelja, ide malo m!( za razliku od onog, koji se pise velikim M, a odnosi se iskljucivo na Dzizesa).

tako da, najdublje se izvinjavam sto pokusavam da opovrgnem tvoju tvrdnju-koju si, verujem, vec i sam prepoznao kao pogresnu, pogledavsi u izvore na tu temu, koje lista google.



E sad više nemam snage.


tu se slazem- ono, bespotrebno okreces krugove koji su bili zavrseni jos kod prvih citata sa objasnjenjem.
qqriq qqriq 15:50 16.10.2014

kiša

LIJE, a meni žao.
predatortz predatortz 16:15 16.10.2014

Ne mogu da odolim...

Karagaća, eno Irinej komanduje paradom!
blogovatelj blogovatelj 17:35 16.10.2014

Re: Ne mogu da odolim...

Karagaća, eno Irinej komanduje paradom!




Meni ova slika mnogo smešna.
Vojnik gradom neće šetati

predatortz predatortz 16:40 16.10.2014

Dobro je!

Ne pade ni jedna skalamerija!
Mog'o bi Putin da nam ostavi ova četiri MIG-a, sa posadama naravno, njemu je to ništa, a nama više od pola RV.
violina violina 23:01 16.10.2014

Dron plus šibica

Albanci da se navoze drona iznad stadiona


Priprema uspela, mi razbijamo pekare, a oni napadaju ambasadu, da li neko čeka sa šibicom.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 08:25 17.10.2014

Pravi pocetak

Neredi nisu nastali zato sto je nesto letelo nad stadionom. Neredi su nastali kada su albanski fudbaleri fizicki napali momka koji je letilicu prizemljio. Ako je ovo tacno onda sve ostalo i jeste "trla baba lan". Zanimljivo da ni ta UEFA ovo nije primetila.
Dodato: Priznajem, nisam iscitao sve komentare pa ako je vec receno...mene zagolicalo jer je UEFA danas obavestila svet zbog cega ce koga da sankcionise a taj napad, pa, nema ga na spisku.
freehand freehand 08:33 17.10.2014

E pa doktore ministre

...ako ste nesposobni da zaustavite dronove - kako stojite sa piromanima i džukelama a u duhu novootkrivenog antifašizma?
Isto nikako?



alselone alselone 10:34 18.10.2014

Istorija se ponavlja

Juce bas pricam sa drugarom, nije nam bilo jasno zasto su Sipci bili toliko srecni sto je utakmica prekinuta. Pa, oni su na tom principu drzavu napravili, zato su i srecni jer im je opet prosla fora i misle da tako treba u svemu. Naprave provokaciju i zapocnu tucu, nasi se prime i daju im po labrnji, onda oni pobegnu i prokukaju kako nece vise sa nama da se igraju.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:06 18.10.2014

Re: Istorija se ponavlja

alselone
Juce bas pricam sa drugarom, nije nam bilo jasno zasto su Sipci bili toliko srecni sto je utakmica prekinuta. Pa, oni su na tom principu drzavu napravili, zato su i srecni jer im je opet prosla fora i misle da tako treba u svemu. Naprave provokaciju i zapocnu tucu, nasi se prime i daju im po labrnji, onda oni pobegnu i prokukaju kako nece vise sa nama da se igraju.


Pa znas kako se kaze: Fool me once, shame on you, fool me twice...

angie01 angie01 11:11 18.10.2014

Re: Istorija se ponavlja

. Naprave provokaciju i zapocnu tucu, nasi se prime i daju im po labrnji, onda oni pobegnu i prokukaju kako nece vise sa nama da se igraju.


...samo sto u ovoj teoriji fale mnogi delovi, narocito oni, koji govore o tome, kako je ovakav ambijen uopste nastao.
qqriq qqriq 11:16 18.10.2014

Re: Istorija se ponavlja

Pa, oni su na tom principu drzavu napravili,


jes vala


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana