Planeta| Putovanja| Reč i slika| Životni stil

Još jedan dan u ofisu

Aleksandra Mitrovic RSS / 06.03.2008. u 02:15

267197580_487d14fadc.jpg

“Can you dig it
Something in the air tonight
Got a one way ticket
Baby, don't you wanna ride
Got to make it
Make it to the other side
I've got demons
Snapping at my heels tonight….”

…cvrkuće moj telefon prvu jutarnju. Rano je. Šest sati. Započinje novi radni dan. Izkrmeljavam polako iz zamračene kabine i kako otvaram vrata tako me pljusne po sred lica rano jutarnje sunce. Ok, važi…..otvoriću oči malo kasnije. Tako ja bauljam po palubi skoro zatvorenih očiju i široko razjapljenih usta od zevanja. Ups…!!! Skoro da sam se saplela na jednog gosta.

Imamo ih 10-oro na brodu i svi već drugu noć spavaju na palubi iako su lepo platili za lepe, udobne kabine sa kupatilima, air kondišnima, telefonskom linijom direktno povezanom sa glavnim salonom i bla, bla, bla…..svašta još ponešto. Razumem ja njih. Nema te kabine na ovome svetu koja može da se takmiči sa spavanjem pod otvorenim nebom na otvorenoj pučini. Ne može se jasno razaznati gde prestaje nebo a počinje voda. Jedno se u drugo ulivaju i jedno se u drugom ogledaju. Zvezde izgledaju toliko blizu da misliš da ih možeš rukom dodirnuti. Pričaju ljudi da ima mnogo zvezda na nebu….ali ovoliko puno….to jedino mora da se vidi da bi se verovalo. A tišina! To je ultimativna tišina. Tišina nad tišinama. Plaši se čovek i da razmišlja da ne bi škripanje “kuglagera” u glavi poremetio savršeni mir.

Meni je lično ta predstava skoro svakodnevna pojava, tako da ja ipak biram spavanje na koliko-toliko udobnom krevetu u kabini. Taman imam prilike da se malo izdvojim od gostiju i sama sebi izvrtim rezime predhodnog dana i napravim plan za sledeći.

PA060081.jpg PA060080.jpg

Danas je treći dan ronilačkog safarija na Crvenom Moru. Nalazimo se privezani za Jackson reef u Tiranskom tesnacu kojim počinje Akabski zaliv. Sunce izlazi iznad ostrva Tiran. Uspevam nekako da preskočim još nekoliko čupavih glava i razbacanih nogu na putu do donje palube gde se nalazi kupatilo. Naime, mi, bedni crvi radničke klase nemamo tu privilegiju da dobijemo kabinu sa kupatilom već moramo da koristimo zajedničko kupatilo sa ostatkom posade. Možemo da budemo srećni da uopšte i dobijemo kabinu. Tako ja svako jutro gunđam……nisam baš neka prijatna osoba ujutru sve dok ne dođem do kupatila i uspem da potpuno otvorim oči pljuskanjem hladne vode u lice. Ok, kupatilska transformacija je završena i sada sam potpuno nova osoba. Razvlačim se do salona gde srećem neke od gostiju vesele i čile koji čavrljaju uz prvu jutarnju kafu/čaj i neke keksiće. Izgleda da ne možemo da izbegnemo još jedan odličan ronilački dan. U sledećih 15-ak minuta se skuplja i ostatak grupe i ja počinjem brifing za prvi zaron.

Ovaj put sam “fasovala” grupu izraelaca. Svi su mi izražavali nesebično saučešće pred odlazak na safari jer su izraelci poznati po tome da su nevrovatno nedisciplinovani i loši ronioci. To je sve zbog toga što su skoro svi oni naučili da rone u vojsci, a kao što je poznato, svi izraelci i izraelke idu u dugogodišnju vojsku. Muškarci tri godine a žene dve. Problem sa učenjem ronjenja u vojsci je u tome što se taj program svodi na osnovne elemente ronjenja kroz koje se prođe na brzinu a cilj je samo da se osoba osposobi da obavi neki zadatak pod vodom i da po mogućstvu živa dođe do površine…mada to nije neophodno jer su vojnici potrošna roba.

Ovo je moja prva grupa izraelaca u karijeri. Prvi dan je bilo povuci-potegni dok nisu shvatili da bi im bilo bolje da slušaju mene ili će se svi podaviti ko mačići. Danas, trećeg dana sve već ide k’o po loju.

851261088_ed4fd7f684_s.jpg 

Planiramo da prvi zaron radimo sa “spoljašnje” strane Jacksona u nadi da ćemo imati prilike da vidimo čekićare. Vremenski uslovi su odlični. Tajming još bolji. Moramo da požurimo da se što pre bućnemo u vodu, pre nego što dođu druge grupe koje bi mogle da nam rasteraju mile nam i drage ajkulice. Plima je u opadanju, noćas će biti pun mesec, što znači da struje ne bi trebalo da bude a iako je bude trebalo bi da bude blaga. Uskačemo u zodijak i krećemo. Nakon 10-ak minuta vožnje stižemo do olupine broda “Lara” koji je natrčao na ovaj rif Decembra 1981. Evo ga kako stoji na vrh rifa raspadnut do neprepoznatljivosti. Tu je mesto za skakanje. Zaranjamo i polako se spuštamo polako plivajući pod uglom od 90 stepeni u odnosu na rif. Dogovor je da ovako plivamo u “plavo” 10 minuta i da se spustimo na dubinu od oko 25 metara na kojoj ćemo ostati 10-ak minuta. Sada smo već došli tamo gde smo krenuli i jedino nam je preostalo da čekamo.

Čekićare nije lako pronaći pod vodom. Stvar je u tome što ne možete vi da pronađete njih već će one pronaći vas ako su dovoljno izprovocirane. Na svu sreću to nije teško postići jer su po svojoj prirodi radoznale. Zato je jako bitno da kada krenete u “lov” na čekićare u grupi bude najmanje 5-6 ljudi i da se svi drže blizu jedni drugih. Tek tada, kada ste u grupi, postaćete dovoljno interesantni čekićarama da bi one došle da vas osmotre malo. I tako nas 11 visi u plavom na dubini od 20-25 metara i blejimo okolo. A oko nas plava pustinja. Apsolutno ništa osim beskrajne plave vode. U ovakvim situacijama se dešava da se ljudi i dezorjentišu, tj. da ne znaju šta je gore a šta dole, iz kojeg pravca su došli i kuda treba da se vraćaju. Ja nisam strahovala za ovu grupu jer sam ih dobro izproveravala predhodna dva dana a već im je i prešlo u naviku da me prate u milimetar tako da nisu ni razmišljali gde je šta jer je moja uloga da ih bezbedno izvedem do broda. Posle nekih 5 minuta evo jedne dolazi odozdo i ponovo se vraća u dubinu. Izvidnica. Mi i dalje visimo na istom mestu i čekamo dalji razvoj situacije. Nakon 30-ak sekundi počinje da se skuplja i ostatak ekipe i počinju da kruže na nekih 5 metara ispod nas. Ima ih raznih veličina, od jako malih, oko 1,5 metar dužine, pa do pravih kapitalaca od 4-5 metara. Evo ih još 2, 3….5,6,7……9,10…14,…..OSAMNAEST Scalloped hammerhead ajkula kruži oko nas 11. Prizor koji oduzima dah. Ja pokušavam da ostanem mirna da ih ne bih poplašila a vidim da se i ostali jedva obuzdavaju da ne počnu da vrište od sreće i lepote prizora. Nosiocima fotoaparata sam takođe zabranila da koriste bliceve više od 1-2 puta kako ih ne bi poplašili. A kamera sniiiimaaaaa!!!!! I tako snimamo mi njih, snimaju one nas a ja se pitam šta li one misle o nama. Nakon nekoliko minuta , kada su zadovoljile svoju radoznalost, počinju da zaranjaju u ambis i polako, jedna po jedna, nestaju. Najduže su ostale one najmanje i najmlađe. Deca su uvek najradoznalija. I nama je vreme da polako počnemo da se vraćamo ka rifu i pliće. Pokušavala ja posle da im pokažem i još ponešto pod vodom ali ovi su bili potpuno omađijani i mentalno paralisani. Samo su pratili moja žuta peraja.

Na brodu slavlje, vika cika, svi govore u glas. Posada je prvo mislila da se nekome nešto dogodilo zbog buke koju smo pravili. I sve to pre doručka. Na brodu nas je već čekao pripremljen doručak i dobro raspoložena posada. Vidimo kako polako dolaze i drugi brodovi i neke grupe koje se pripremaju da naprave isti zaron. Oni će, na njihovu žalost ostati kratkih rukava. Čekićare jesu radoznale ali su u isto vreme i lenje tako da ih mrzi da se svako malo cimaju da proveravaju ko se to opet brčka u njihovoj kadi. Oni koji prvi dođu imaju najveće šanse, a svaka sledeća grupa ima sve manje šanse. Jaaaadniiiii!!! Baš mi ih je žao….pogotovu kada vidim ta nasmejana lica puna isčekivanja. Šta im ja mogu. Što se nisu ranije probudili. Pri tome, plima je ponovo počela da raste tako da će verovatno biti uhvaćeni u veoma jaku struju pa neće smeti da se odlepe od rifa.

Doručak je završen, oduševljenje je opalo za nekoliko decibela, pripema se oprema za sledeći zaron. Moramo da budemo u vodi pre ručka….oko 12h. “You have a message your royal sexiness” javlja moj telefon. Moja premila sestra Ljilja: Šta jedu ljudožderi za vreme posta? –Ronioce-!! Dobro je što ronim među ajkulama, pomislim ja. Čula sam da postoji i priča među ajkulama koja se prenosi generacijama sa kolena na koleno, da kada jedu ronioce ne jedu ono metalno okruglo što im se nalazi na leđima jer se od toga prdi.

Drugi zaron, ponovo Jackson, drift (ili ti “go with the flow”) zaron. Ovaj put počinjemo sa južne strane rifa i spuštamo se niz struju ka severnoj strani. Jaka struja nam omogućujemo da bukvalno letimo kroz vodu. Tako smo proleteli pored jedne kornjače koja je takođe letela niz struju ali malo sporije. Tamo, baš naćošku, je nepomično stajala, kao da se ama baš ništa ne događa, jedna black tip reef ajkulica (cca 1.5 metar dužine) koja se mudro pozicionirala protiv struje tako da joj je hrana praktično uletala u usta. Proleteli smo takođe i preko jedne prelepe koralne bašte, nekoliko murina, par tuna i još krš božiji nekakve sitne žgadije. Cela grupa opet super srećna.

Penjemo se na brod i krećemo prema severnoj laguni gde ćemo ručati. Majstor Said je napravio klopu od milion dolara: pohovana piletina, pečena piletina, nekoliko vrsta salata (grčka, tza-tzigi, crveni kupus sa slatkom pavlakom, šargarepa sa mileramom, sveži paradajz, krastavac, tuna sa pasuljem…etc), tuna iz rerne koju su ovi kišom na’vatali dok smo mi vijali ajkule, kofta, špageti, tahina, pečeni patlidžan…..ma svašta nešto.

P9230067.jpg 

Ručak je završen i ja opet preskačem obamrla tela svojih ronilaca razbacana svuda po palubi. Sijesta. More ravno k’o ogledalo. Mrtva tišina. Ja-iPod u ruke, slušalice na ušesa, Incognito, Marakesh. Sijestaaaaaa.

Treći zaron, Kormoran. Plitak zaron za popodnevnu opuštenciju. Mesto se nalazi sa spoljašnje strane lagune, tako da odlučujemo da ponovo uzmemo zodijak jer ionako planiramo da napravimo nocni zaron u samoj laguni tako da mi nije zgodno da pomeram ceo brod tamo-vamo. Uskačemo ponovo u zodijak i nakon nekih 15 minuta smo na Kormoranu. Kormoran je Ruski kargo brod koji je natrčao na ovaj rif Avgusta 1984. Totalno se nagrdio pri tom udaru tako da je na dnu praktično samo kamara gvožđa. Ali ne tek bilo kakva kamara gvožđa. Na ovoj olupini živi jedna od najvećih kolonija riba hirurga (sergeonfish) i žutoperih riba koza (yellowfin goatfish). Ove prve su u principu bezopasne ali imaju u korenu repa jedan do dva para “kanži” sa svake strane kojim mogu gadno da vas poseku ako ih baš nanervirate. Ove druge su samo beskonačno zabavne i kreču se u bandama od 10-20 komada terorišući sve što je manje od njih. Sam rif oko olupine je jedan plato sa prosečnom dubinom od oko 12 metara i neopisive lepote, te vam ovom prilikom i neću opisivati. Dođite sami pa vidite.

skulcv1.jpg ma36.jpg

Završavamo zaron, a našeg zodijaka nigde na vidiku. Nema nigde na vidiku ni jednog drugog plovećeg objekta osim našeg broda negde tamo u daljini….ili to nije naš brod. Mi potpuno zbunjeni. Ako je ovo Egipatski način za sprdnju, onda mi uopšte nije zabavno. Plutamo tako mi i dogovaramo se šta da radimo, kada nakon 5-6 minuta dolazi neki drugi zodijak. Razvija neverovatnu brzinu. Vidim ja 2 Mercury motora od po 115 ks. Ovo može brod da gura! Egipćani nikada nisu imali meru niučemu. Objašnjavaju oni nama da su ih poslali ovi naši jer im se čamac probušio pa nisu mogli da nas sačekaju. Baš lepo od njih, pomislim ja. Što se mene tiče-možemo i da zadržimo ovaj zodijak. BAŠ mi se sviđa. Svi se udobno smeštaju unutra i mi polećemo. Kakva je to vožnja bila!!!! WOW!!! Šteta što je tako kratko trajala. Put koji je naše sokoćalo prešlo za 15 minuta, ovaj je preleteo za 5.

 PA060086.jpg

Sada se već sunce polako spušta, mi grickamo neku torticu koju je naš Said opravio. Tooootalni chill out. Posada pokušava da nekako sanira onu rupu na čamcu. Moraju da ga ‘oprave kako znaju i umeju jer mi treba za noćni zaron. Imaju dva sata vremena sa sve periodom sušenja.

850400073_eba69b80d4_s.jpg PA060094.jpg

Sedam sati uveče. Krećemo na noćni zaron. Iznad nas pun mesec šljašti k’o dukat  žut. Nije baš najbolje vreme za noćni zaron jer podvodni svet prilično umrtvljen kada je pun mesec. More ima ženski princip. Sve se odigrava po diktatu meseca i mesečevim menama. Najveće noćne podvodne žurke se događaju tokom mladog meseca jer je to početak novog ciklusa i sve se obnavlja i oživljava. Tokom punog meseca podvodni svet se odmara od napornog noćnog života. Objašnjavam Ahmedu, na svom pola-arapski-pola engleski jeziku gde treba da nas ostavi. Pokušavam da mu kažem da može da nas ostavi na bilo kojem delu rifa sa unutrašnje strane lagune, a što dalje od ulaza u lagunu jer je to mesto sa najjačom strujom koja vrlo lako moze da nas sve zajedno ispljune sa spoljašnje strane lagune a tamo NE ŽELIMO da idemo. Taj ulaz je samo 10-ak metara širok a sama laguna je prečnika 1-2 kilometra. Znači, mogučnost da završimo na ulazu u lagunu je zaista mala. Ahmed me gleda pogledom punim razmevanja i viče “ma fiš muškela mudira, kulo tamam” (nema problema gazdarice, sve će biti u redu). Već ja tu nazirem da Ahmed nema pojma šta ja u stvari hoću od njega ali se pouzdajem u zakon verovatnoće. Velika greška!!! U Egiptu svi zakoni ovoga sveta ne funkcionišu i tako mi završimo upravo tamo gde nismo želeli. Ahmed nas je, naravno, izbacio tačno na ulazu u lagunu tako da smo bili nakon nekoliko sekundi isisani na spoljašnju stranu lagune. Da sam mu tražila da me izbaci na tom mestu – sigurno bi omašio. Pošto ovde radim već četiri godine ja sam razvila jednu korisnu naviku, a to je da uvek pripremim plan B, a boga mi i C i D a sve u zavisnosti od stepena neuračunljivosti posade na brodu. Jedino što sam uspela da viknem grupi na površini pre nego što me je voda usisala je “Prelazimo na plan B!!”. Plan B je odlično funkcionisao. Sa zarona se vratila grupa ljudi koji nisu znali šta im se dogodilo ali je bilo super.

PA060103.jpg 

Vraćamo se na brod gde je večera već servirana i opet svašta nešto na meniju. Brod pun ozarenih (izgorelih!!??) lica. Večera traje 2,5 sata jer ne mogu da prestanu sa prepričavanjem događaja od tog dana. Svi su više nego umorni. Napolju tutnje 2 kompresora koji pune boce za sutra. Moram da proverim da li su sve dobro podesili. Ne volim neprijatna iznenađenja od rane zore. Priča se polako utišava kako se ko od učesnika onesveštava in situ. Opet su rasštrkani svuda po palubi. Ponovo ih preskačem na putu za kabinu. Gasim poslednja svetla. Završava se još jedan dan u ofisu.

Već je jedan posle ponoći a sutra se ponovo ustaje u 6h (mada će brod krenuti već u 5). Sutra imamo još tri zarona pa nazad u luku. Uveče imam zakazani karting sa Maksom. Laku noć

850394825_79ebd0dd3f_s.jpg 



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 02:51 06.03.2008

I want your job!

:))))))
Osh se menjas?
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 11:49 06.03.2008

Re: I want your job!

Zdravo Šarski......razmilsi joj jednom da li želiš moj posao......nije to baš sve tako kako neki pišu po blogovima ;-))....mada, da ti pravo priznam ne mogu sebe da zamislim da radim nešto drugo. Jes' da posle svakog safarija ne mogu da dođem sebi tri dana od umora.....ali sve to ide u rok službe. Noću obično spavam (ako imam sreće) oko 2 sata jer ne mogu da isključim mozak od razmišljanja i kombinatorike za sledeći dan. Međutim prvi zaron mi dođe kao dobro jatarnje tuširanje pojačano Red bullom. Posle prvog zarona sve ide mnogo bolje.
Ja lično mislim da i ti imaš sjajan posao. Da ja nisam ja, verovtno bih bila ti
nsarski nsarski 12:09 06.03.2008

Re: I want your job!

Da ja nisam ja, verovtno bih bila ti

and vice versa...
Zis Zis 06:11 06.03.2008

Sloboda

A oko nas plava pustinja. Apsolutno ništa osim beskrajne plave vode.


Jedan od najlepsih elemenata ronjenja, to osecanje slobode i povezanosti sa prirodom....

Preporuka
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 13:42 06.03.2008

Re: Sloboda

tek onda shvatiš koliko si bespomoćan i sićušan u svom tom beskraju. Tek onda počneš da poštuješ život i shvataš šta lepota u stvari znači
Srki Srki 00:09 07.03.2008

Re: Sloboda

Aleksandra Mitrovic
tek onda shvatiš koliko si bespomoćan i sićušan u svom tom beskraju. Tek onda počneš da poštuješ život i shvataš šta lepota u stvari znači


Nesto kao "vrtlog totalne perspektive" ;-), samo lepse.
gordanac gordanac 07:42 06.03.2008

lepota jedna..

Nema te kabine na ovome svetu koja može da se takmiči sa spavanjem pod otvorenim nebom na otvorenoj pučini.

A tišina! To je ultimativna tišina. Tišina nad tišinama.

More ima ženski princip.

Sam rif oko olupine je jedan plato sa prosečnom dubinom od oko 12 metara i neopisive lepote, te vam ovom prilikom i neću opisivati. Dođite sami pa vidite.

:))))
Hvala, Aleksandra!
Na svoj toj lepoti i iznutra i spolja i okolo i u oku....
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 11:51 06.03.2008

Re: lepota jedna..

....nije fraza.....zaista treba doći i videti sve to uživo da bi se poveroalo da tako nešto postoji na kugli zemaljskoj
Caca Caca 12:59 07.03.2008

Re: lepota jedna..

Ulepšala si mi dan! Hvala ti!
bauer bauer 07:49 06.03.2008

fantasticno,

pravo osvezenje :))

dodje mi da kad porastem, i ja budem instruktor ronjenja :)
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 11:55 06.03.2008

Re: fantasticno,

dodje mi da kad porastem, i ja budem instruktor ronjenja :)

Ma zašto da ne prijatelju!!?? To je prelep posao. Da bi bio dobar instruktor ronjenja moraš da OBOŽAVAS svoj posao iz sve snage i da budeš vešt u komunikaciji sa ljudima; poseduješ visok stepen enpatije i beskrajno strpljenje. U ovom poslu nema zabušavanja jer se to 'oma vidi a boga mi može da dođe i do ozbiljnih povreda i ne-daj-bože nešto gore....
Za početak počni samo da roniš, pa vidi gde će te to odvesti
pnbb pnbb 15:58 06.03.2008

Re: fantasticno,

Za početak počni samo da roniš, pa vidi gde će te to odvesti

ako uskoro ne stane, pretpostavlajm u australiju?

bauer bauer 16:31 06.03.2008

Re: fantasticno,

Ma zašto da ne prijatelju!!??

ja sam ono gore najiskrenije mislio. cesto neciji drugi posao izgleda atraktivnije ili laksi za rad. i mene ponekad pitaju u koju skolu se ide da bi mogao da radis ono sto ja radim :)
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:03 06.03.2008

Re: fantasticno,

ako uskoro ne stane, pretpostavlajm u australiju?


....ili Filipine ili Indoneziju, Fracusku Polineziju, Maldive, Karibe, Egipat.......sve ružna mesta
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:13 06.03.2008

Re: fantasticno,

cesto neciji drugi posao izgleda atraktivnije ili laksi za rad

tu se potpuno slažem. Tako i ja srećem u svom poslu ljude koji se bave istim poslom a očigledno je da su promašili temu kada su birali zanimanje jer im je cela priča izgledala veoma lako iz njihove tadašnje perspektive. Selekcija u ovom poslu je prirodna. Svako ko nije zaljubljen u ovaj posao ne može da ga radi duže od 2-3 godine....ma čak i to je dugačak period. Prvo, oni ne shvataju šta to znači raditi sa ljudima, a drugo ne shvataju šta to znači bebi sitovati brod pun razmaženih, nedisciplinovanih, sujetnih i svašta-još-po-nešto turista i da pri svemtome sve to radiš i ispod vode. Ako misliš da bi mogao da izađeš na kraj sa svime time i da zadržiš širk osmeh na licu do kraja dana-onda možda mogao i da radiš ovaj posao....ali kao što već rekoh-rvo nauči da roniš
pnbb pnbb 17:25 06.03.2008

Re: fantasticno,

....ili Filipine ili Indoneziju, Fracusku Polineziju, Maldive, Karibe


a sta ako omane skretanje, pa zavrsi negde u cukotskom zalivu, ili kod enkoridza?
pa izroni u gacicama, a tamo beli medjed juri eskima... kakav sok za obojcu... odnosno trojcu..
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:40 06.03.2008

Re: fantasticno,

a sta ako omane skretanje, pa zavrsi negde u cukotskom zalivu, ili kod enkoridza?

pa ko mu je kriv kada ne zna navigaciju. To je jedna od osnovnih stvari koju i početnici uče......jadan...mora da je imao lošeg instruktora ((. Lepo mu je pisalo da treba da skrene levo kod Albukerkija
nsarski nsarski 00:31 07.03.2008

Re: fantasticno,

Ako mozes da biras, idi u Belize - najveci koralni greben na Zapadnoj hemisferi (samo je australijski veci od njega). Carobno, veruj mi.



ovde je dubina oko 200m.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 01:09 07.03.2008

Re: fantasticno,

Maaaa, jao znam....pričali mi ljudi. Ovo je inače jedan od 2-3 blue holl-a na svetu. jedan je kod mene u komšiluku u Dahabu na 80 km. Bila, ronila bezbroj puta. Nije još objašnjen nastanak istih totalna misterija. Postoji nekoliko teorija ali ni jedna nije potvrđena

Evo ga ovde


A ovo je sličica sa dna-110metara
lazarusb lazarusb 13:13 20.08.2008

Re: fantasticno,

eeeej 110 metara.... touch down and go back jeeeee koliki ti je detox bio posle?
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:56 31.08.2008

Re: fantasticno,

jeeeee koliki ti je detox bio posle?

Naravno, na tolike dubine se ne ide sa čistim vazduhom već sa kojekakvim mešavinama gasova azot/kiseonik/helijum....u kojekakvim odnosima.....tzv.tehničko ronjenje.....tako da deko traje (na raznim dubinama).....hmmm.....zavisi....oko 45min-1h......
Srki Srki 08:04 06.03.2008

rondza

Pa dakle prava uzivancija, bas je zadovoljstvo procitati! Nego u kojoj "grupi" obicno zavrsis posle tog poslednjeg zarona? ;-). A jel' trosis nitrox? I za koga ti tamo zapravo radis?

E, cuo sam za taj "tobogan" o kome pricas, doduse na Kozamelu, ali koliko sam ukapirao ljudi tamo idu namerno jer je to kao bas cool, kad te usisa na jednom mestu a izbaci na drugom. Nikad nisam probao, a voleo bih, nije da ne bih .

A jel' vole te radoznale cekicare malo da "glocnu" ronioce, a? ;-). Zafrkavam se, sto se mene tice mogla bi da pises svaki dan! Ajd pozdravljam te puno i cuvaj se.











Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:11 06.03.2008

Re: rondza

Nego u kojoj "grupi" obicno zavrsis posle tog poslednjeg zarona? ;-). A jel' trosis nitrox? I za koga ti tamo zapravo radis?

U kojoj grupi...pa ja se ne sećam kada sam zadnji put svoje zarone računala po tablicama jer je prosto i nemoguće tako ih računati. Sve su to multilevel zaroni nakon kojih, kada bi računao prema tablicama, bi trebalo da bideš 16 puta mrtav nakon jednog prosečnog safari dana kao što je ovaj gore opisan.....a da ne pominjem po 7-8 zarona dnevno. Najpribližnije što možeš da koristiš je Well za koji ti verovatno nikada nisi čuo a koji se koristi za izračunavanje multilevel zarona, ali ni on nije dovoljno precizan. Zato prijatelju moj kompjuter na ručicu, pa buć!!!!
Što se tiče nitroxa-naravno da ga koristim ali ne kada planiram duboke zarone (30 metara i dublje). Ali bez obzira na to, meni je kompjuter uvek podešen na vazduh pogotovu ako imam nekoga pored sebe koji roni na vazduh. U tom slučaju vodim računa o njegovom no deco vremenu a ne svom.
Ja zapravo radim za svakoga ko dovoljno plati )))).......šala mala.....mada nije daleko od istine......radim u Šarmel Šeiku za jedan Južnoafrički centar, ali nema problema da odradim ponešto i za nekoga drugog ako mi ponudi dovoljno para, ako mi posao zvuči zanimljivo i ako ja imam dovoljno vremena (upravo tim redom). Ja u principu imam poziciju "permanent free lancer" u svom centru.
Zis Zis 19:53 06.03.2008

CMAS

Aleksandra Mitrovic

U kojoj grupi...pa ja se ne sećam kada sam zadnji put svoje zarone računala po tablicama jer je prosto i nemoguće tako ih računati. Sve su to multilevel zaroni nakon kojih, kada bi računao prema tablicama, bi trebalo da bideš 16 puta mrtav nakon jednog prosečnog safari dana kao što je ovaj gore opisan.....a da ne pominjem po 7-8 zarona dnevno. Najpribližnije što možeš da koristiš je Well za koji ti verovatno nikada nisi čuo a koji se koristi za izračunavanje multilevel zarona, ali ni on nije dovoljno precizan. Zato prijatelju moj kompjuter na ručicu, pa buć!!!!
Što se tiče nitroxa-naravno da ga koristim ali ne kada planiram duboke zarone (30 metara i dublje). Ali bez obzira na to, meni je kompjuter uvek podešen na vazduh pogotovu ako imam nekoga pored sebe koji roni na vazduh. U tom slučaju vodim računa o njegovom no deco vremenu a ne svom.


Aleksandra, kakav je odnos CMAS asocijacije i PADI-ja? Ja sam nekada davno zavrsio ronilacki kurs u URS-u po CMAS-ovom programu, tj. mesec dana ronjenje na dah, pa midterm exam, pa mesec dana sa bocama. Krajnji ispit je skok sa petice na Tasu u punoj ratnoj opremi.... Teoretski deo ispita se polagao po knjizi Stracimira Gosovica "Ronjenje u sigurnosti". Imam utisak da su PADI kursevi daleko kraci(efikasniji) i da se na turama roni na manjim dubinama, odnosno da se ne ide u dekompresiju..... Citajuci vas ovde, stekoh utisak da i PADI dozvoljava vece dubine.
Ja sam u svoje vreme isao i do 50m. Da ne bude da se hvalim, namam ja neko preterano veliko ronilacko iskustvo, a i smesan sam kao bioskop, ali eto volim more....
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 20:59 06.03.2008

Re: CMAS

Zis


1. Aleksandra, kakav je odnos CMAS asocijacije i PADI-ja? Ja sam nekada davno zavrsio ronilacki kurs u URS-u po CMAS-ovom programu, tj. mesec dana ronjenje na dah, pa midterm exam, pa mesec dana sa bocama.
2. Krajnji ispit je skok sa petice na Tasu u punoj ratnoj opremi....
3. Teoretski deo ispita se polagao po knjizi Stracimira Gosovica "Ronjenje u sigurnosti". Imam utisak da su PADI kursevi daleko kraci(efikasniji) i da se na turama roni na manjim dubinama, odnosno
4. da se ne ide u dekompresiju..... Citajuci vas ovde, stekoh utisak da i PADI dozvoljava vece dubine.
Ja sam u svoje vreme isao i do 50m.
5.Da ne bude da se hvalim, namam ja neko preterano veliko ronilacko iskustvo, a i smesan sam kao bioskop, ali eto volim more....


1. Pa tu postoji konstantna prepirka između te dve organizacije o metodologiji treninga jer su CMAS-ove metode nestandardizoane tako da instruktori rade više-manje šta im padne na pamet. Izgleda da je PADI pobedio u tom ratu jer CMAS polako izumire u većini zemalja. Možda će se održati samo u Francuskoj odakle i potiče...mada im se i tamo ozbiljno cima pozicija.
2. Upravo ti o tome pričam. Kome je na ovoj planeti potrebno da skače u vodu sa 5 metara visine u punoj ronilačkoj opremi (osim možda diverzantskim jedinicama). To je izuzetno opasno i apsolutno neopravdano izlaganje opasnosti polaznika kurseva. U tome sam pisala u nekom od predhodnih postova. Većina srpskih instruktora bi trebalo da završi na dugogodišnjoj robiji zbog takve metodologije.
3. CMAS koristi US NAVI tablice koje nisu prilagođene repetativnim zaronima tako da je neophodno da se prave jako dugački površinski intervali između zarona koji su završili sa deko zastojima. Za PADI to nije prihvatljivo jer se radi dosta zarona u jednom danu, tako da je PADI početkom 80-ih godina napravio svoje tablice koje ne predviđaju deko zarone. U vreme kada ste Vi polagali ispit ronilačka medicina još uvek nije bila dovoljno razvijena tako da prosto niste ni imali odakle da naučite. Danas je ronilačka medicina daleko naprednija ali i dalje tu ima još dosta sivih zona na kojima se intezivno radi.
4. PADI sistem ronjenja su "no stop" ili "no deco" zaroni, što znači da se zaron planira tako da se u svakom trenutku zarona možete vratiti na površinu. To je samo zbog bezbednosnih razloga jer se računa da ako već imate nekakav problem pod vodom-ne želite da ga dodatno komplikujete time što morate da odradite i deco vreme već možete odmah da započnete izron. Pošto je deco vreme direktno povezano sa dubinom na kojoj se nalazite i vremenu koje ste proveli na toj dubini, može se odraditi zaron i na dubini većoj od 50 metara bez da se uđe u deco režim. U ovom slučaju treba da se vrlo dobro pazi na vreme.
5. Ne možete ni da zamislite koliko "smešnih ko bioskop" klijenata ja imam pa se svi super provodimo. Mislim da ste malo strogi prema sebi.
Srki Srki 00:40 07.03.2008

Re: rondza

Aleksandra Mitrovic

U kojoj grupi...pa ja se ne sećam kada sam zadnji put svoje zarone računala po tablicama jer je prosto i nemoguće tako ih računati. Sve su to multilevel zaroni nakon kojih, kada bi računao prema tablicama, bi trebalo da


Neces verovati, ali mislim da sam cuo za taj multilevel pristup na mom kursu (ipak sam ja neki vajni NAUI, a ne jedno-poslepodne-PADI ;-). A sta radis ako ti crkne kompjuter? Ne, stvarno, kako se planira zaron sa kompjuterom - pretpostavljam da uvek imas neki bekap plan u slucaju da govno crkne? Ili nosis dva kompjutera? Doduse, na tim dubinama i vremenima zarona nije strasno i ako se to desi...

A kad ronis na nitrox, gde ga mesas - jel' to u tvojoj ronilackoj radnji pune ili moras sama da se snalazis? Koliko to kosta? A kolika je temperatura tu kod vas u Crvenom moru?

Jesi ronila nekad u pecini?

Ovo sa skokom sa 5m je stvarno blesavo, dobro da se nisu dosetili da skacu na glavu, ili sa tegovima u zubima. ;-).

Srki




Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 01:39 07.03.2008

Re: rondza

kako se planira zaron sa kompjuterom - pretpostavljam da uvek imas neki bekap plan u slucaju da govno crkne? Ili nosis dva kompjutera? Doduse, na tim dubinama i vremenima zarona nije strasno i ako se to desi...

Zaron sa compom se ne planira. Samo skoćiš u vodu i on sve radi za tebe. ALI!!!! kao back up se UVEK nosi sat (vreme) i mehanički dubinomer. Često viđam kolege koje imaju samo barometre što smatram neozbiljnim upravo zbog mogućnosti crkavanja compa. No deco vremena već napamet znam posle ovolikih godina a iako zaboravim imam jednu majušnu tablicu prikačenu na narukvicu sata. Mislim.....ako se comp pokvari u sred zarona-PADI nalaže da se ide direktno na poršinu i ja to i savetujem početnicima. Za one iskusne to i nije baš tako neophodno...sve donde dok se zna šta se radi
Baš mi je pre neki dan pobrljavio comp kada sam već bila sa grupom ispod vode...misliš da mi je padalo na pamet da prekidam zaron? Inače što se tiče dubina i dužina.....ajde pokušaj da po tim tvojim tablicama izračunaš koje deco vreme ćeš imati nakon zarona od 25 metara 60 minuta i koliko bi trebalo da čekaš na drugi zaron na istoj dubini i isto vreme?
A kad ronis na nitrox, gde ga mesas - jel' to u tvojoj ronilackoj radnji pune ili moras sama da se snalazis? Koliko to kosta? A kolika je temperatura tu kod vas u Crvenom moru?

Ma NITROX sada puni skoro svaki centar. Mnogo je jednostavna instalacija sistema....sve ide automatski. Samo ukucaš u matični stanicu kakvu mešavinu trebaš i sokoćalo sve odradi za tebe. NITROX možeš da dobiješ i na safari brodovima bez ikakvog problema. Punjenje jedne boce od 12l (32%) je oko 5€....36% je nešto malkice skuplji. Temperatura vode je trenutno 22-23 stepena sa tendencijom rasta. Ja srećna
Jesi ronila nekad u pecini?

Nikada nisam ronila u pećini verovatno zato što nisam imala prilike....mada bih volela
Srki Srki 08:40 07.03.2008

Re: rondza

Aleksandra Mitrovic
ajde pokušaj da po tim tvojim tablicama izračunaš koje deco vreme ćeš imati nakon zarona od 25 metara 60 minuta i koliko bi trebalo da čekaš na drugi zaron na istoj dubini i isto vreme?


U, bas si mi dala dobar domaci, taman da iskopam tablice iz krsa u stolu!
E, a jel ovo zaron u hladnoj vodi i/ili u struji (dakle pod naporom)? ;-))))

Salim se, recimo da sam tu kod tebe u Crvenom moru i da se ne cimamo mnogo, evo sta kazu moje standardne NAUI tablice: dakle kazu sledece - "ove tablice nemaju tu kombinaciju" ;-).

Ali da vidimo sta moze najpribliznije da se uradi: 25 metara nema, ali prva sledeca dubina je 27m i maximalna duzina zarona koju mogu da obavim je 50 minuta, sto me trpa u "L" grupu, uz obavezan dekompresioni zastoj od 18 minuta na 5m. I onda ako hocu da ponovim zaron na 27 m, uz najkrace ladjenje na povrsini, dato mi je celih 5 minuta. A da bih i to mogao, moram da predjem u E grupu, za sta moje tablice kazu da moram da se ladim na povrsini najmanje 2h:54m. Po zavrsetku tog drugog zarona bih bio u G grupi.

E sad, ako hocu da ostanem najduze sto mogu a da ne zaglavim opet u dekompresiji to je onda celih 22minuta, za sta onda moram prvo da se resetujem i dodjem u A grupu, a za to mi treba celih 9h:13m minuta surface intervala. E sad, ako pak hocu da se igram sa zivotom i da ignorisem to sto u prirucniku pise i u drugom zaronu opet udjem u dekompresiju, mogu da ostanem najcrnje 47 minuta na 27 metara, sto me dovodi ponovo na sam cosak tablice, u L grupu, opet uz isti zastoj od 18 minuta na 5 metara. Ali ja priznajem da ovo zadnje ne bih uradio ni da me sto golih ajkula cekicara zove u kolo ;-).

A da vidimo sta bi tvoj Aladin rekao na sve ovo? Jel' mozes da simuliras zaron, bas me interesuje koliko su tablice konzervativne.

A jesi probala nekad da se zalis kod proizvodjaca kad ti pandrkne kompjuter? Ja sam se jednom ganjao sa nekim drugarom kome je crkao Aladin u pecini (ima je dva, ko svaki speleoronilac, pa nije bilo problem), ali su nas Svajcarci ladno odjebali za popravku (doduse, bio je van garancije, ali kuknjava kako umalo da pogine covek zbog njihovog kvara nije ama bas nikog ganula ;-).


Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 09:10 07.03.2008

Re: rondza

A da vidimo sta bi tvoj Aladin rekao na sve ovo? Jel' mozes da simuliras zaron, bas me interesuje koliko su tablice konzervativne.


Ma kakav Aladin!!!! To je jedan od najnepouzdanijih kompjutera ikada proizvedenih. Ja sa sobom isključivo nosim suunto (bilo koji model) i niko srećniji od mene.
Što se tiče kompjuterske matematike...tu trenutno ne mogu da ti odgovorim jer mi je sokoćalo na servisu...možda kasnije danas kada ga uzmem sa servisa.....jedino što mogu da ti kažem sa sigurnošću je da oba zarona mogu bez problema da se odrade bez deco zastoja i u prilično kratkom surface intervalu (oko 1.5h)......takve zarone pravim vazda svaki dan
Zis Zis 15:56 07.03.2008

Re: CMAS

2. Upravo ti o tome pričam. Kome je na ovoj planeti potrebno da skače u vodu sa 5 metara visine u punoj ronilačkoj opremi (osim možda diverzantskim jedinicama). To je izuzetno opasno i apsolutno neopravdano izlaganje opasnosti polaznika kurseva. U tome sam pisala u nekom od predhodnih postova. Većina srpskih instruktora bi trebalo da završi na dugogodišnjoj robiji zbog takve metodologije.
Slazem se. Ja sam sa 5-ice skakao nekoliko puta, zadnji put na ispitu i nikad vise. Najveci problem nije u opremi koja se razleti (maska, peraje), vec u boci koja ronioca moze da povredi pri udaru o vodu.
Postoji i drugi problem, a to je olako shvatanje ronjenja od nekih instruktora. Moj kurs je ipak zahtevao da covek nauci osnove koje dozvoljavaju odredjenu slobodu (kretanja, ali i interakcije sa okruzenjem). Prebrzi kursevi se meni ne svidjaju. Tokom devedesetih sam vidjao likove (tatinu i maminu decu) koji se izgube ako ne vide dno ili koji ne mogu da isprazne masku pod vodom, a rone.....

3. CMAS koristi US NAVI tablice koje nisu prilagođene repetativnim zaronima tako da je neophodno da se prave jako dugački površinski intervali između zarona koji su završili sa deko zastojima. Za PADI to nije prihvatljivo jer se radi dosta zarona u jednom danu, tako da je PADI početkom 80-ih godina napravio svoje tablice koje ne predviđaju deko zarone. U vreme kada ste Vi polagali ispit ronilačka medicina još uvek nije bila dovoljno razvijena tako da prosto niste ni imali odakle da naučite. Danas je ronilačka medicina daleko naprednija ali i dalje tu ima još dosta sivih zona na kojima se intezivno radi.
Ja sam kurs zavrsio pocetkom devedesetih, ali verujem da je medicina napredovala tokom devedesetih (podgrevana velikim kapitalom). Ronjenje je (pretpostavljam) veliki biznis.

5. Ne možete ni da zamislite koliko "smešnih ko bioskop" klijenata ja imam pa se svi super provodimo. Mislim da ste malo strogi prema sebi.
Ma nisam ja strog prema sebi, vec samo volim da uzivam u zivotu bez potrebe da se dokazujem.
Srki Srki 16:25 07.03.2008

Re: rondza

Aleksandra Mitrovic
A da vidimo sta bi tvoj Aladin rekao na sve ovo? Jel' mozes da simuliras zaron, bas me interesuje koliko su tablice konzervativne.


Ma kakav Aladin!!!! To je jedan od najnepouzdanijih kompjutera ikada proizvedenih. Ja sa sobom isključivo nosim suunto (bilo koji model) i niko srećniji od mene.
Što se tiče kompjuterske matematike...tu trenutno ne mogu da ti odgovorim jer mi je sokoćalo na servisu...možda kasnije danas kada ga uzmem sa servisa.....jedino što mogu da ti kažem sa sigurnošću je da oba zarona mogu bez problema da se odrade bez deco zastoja i u prilično kratkom surface intervalu (oko 1.5h)......takve zarone pravim vazda svaki dan


E, to sam i ja cuo za Aladina, ali eto sem tog jednog drasticnog primera stvarno ne znam za vise kvarova, pa sam mislio da je to vise u domenu traceva. I to je bio onaj AladinPro ako se dobro secam (ima tome jedno 4-5 godina). Mada, vidim da ih i dalje valjaju ovde po ronilackim radnjama...

Ali dobro, nema veze, ocekivao sam da su moje tablice ultrakonzervativne, cak su se posteno potrudili da napisu velikim crvenim slovima da cak i ako religiozno pratis tablice mozes da zaglavis bends, sto je bas ohrabrujuce kad na primer dole na tri banke pokusavas da preracunas vremena ;-). Kad se jednom preselim na neki okean i krenem da ronim svakog vikenda svakako cu da nabavim kompjuter.

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:07 07.03.2008

Re: rondza

Mada, vidim da ih i dalje valjaju ovde po ronilackim radnjama...

Uvatec (proizvođač Aladina) je i propao zbog toga. Bili su i tuženi zbog nekih ronilačkih nesreća pa su se brže-bolje prodali Cressi-ju (mislim), tako da su sad izbacili čitavu liniju novih modela sa novim softverom a i malo su našminkali dizajn...mada im ja i dalje ne verujem....jedan moj prijatelj je kupio potpuno novog Aladina i posle samo jednog zarona ovaj je potpuno poblesavio. Počeo je da "roni" u njegovom rancu. Kad je ovaj pogledao šta se događa, njegov comp je bio na 76 metara sa bože-me-sačuvaj kolikim deco-m. Najgore je što samo za promenu baterija bilo koji Uvatec moraš da šalješ nazad u fabriku i oni ti ga vrate već za 6 meseci ;-)))
Suunto je imao softverskih problema samo sa dva modela (D6 i D9) i to samo sa određenom serijom, tako da su brže-bolje opozvali te serije i updatovali sve softvere sa kompletnim servisom (besplatno-narano) pre nego što se ikome išta loše dogodilo tako da su se tu izvukli. Jedna od vrlo convinient stvari kod njih je da sam možeš da menjaš bateriju (skoro kod svih modela). Mislim da je sada i Uvatec napravio neke modele gde možeš sam da menjaš bateriju...pokušavaju da stignu konkurenciju, ali teško. Mnogo su zabrljali....
cak su se posteno potrudili da napisu velikim crvenim slovima da cak i ako religiozno pratis tablice mozes da zaglavis bends,

To upozorenje stoji na svakim tablicama i na svakom compu jer su matematički modeli koje koriste TEORETSKI što znači da su napravljeni na osnovu velikog uzorka od koga je uzet neki prosek. E sad, ako se ti u bilo kom momentu razlikuješ od proseka.....dzaba vičeš.....U ronilačkoj medicini je vrlo doro poznato da postoje slučajevi dekompresione bolesti ničim izazvani. Prosto nije moguće utvrditi za što je određena osoba dobila bends. E, zato se svi unapred ograđuju od svake odgovornosti.....pogotovu ako uzmemo u obzir neverovatan broj spoljašnjih faktora koji utiču na mogućnost pojavljivanja dekompresione bolesti. Čovek je prosto izložen tome istog momenta kako krene zaron.
Međutim, svakako je NEOPHODNO da se svaki ronilac ponaša u okvirima tablica ili ronilačkog compa jer mu to značajno smanjuje rizik od dekompresione bolesti ali ga i ne eliminiše
saphira saphira 08:31 06.03.2008

:-)

Diiivnooooo! )))
Nevenana Nevenana 08:41 06.03.2008

predivan text

Zavidim Vam na Vasem božanstvenom poslu.

Bila sam na odmoru u Egiptu pre dve godine i probali smo snorkling (ako sam tacno nazvala) i bila sam oduševljena i pet dana pod utiskom. Ne mogu da zamislim koliko je lepo pravo ronjenje.

Preporuka i molim vas pišite češće.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:13 06.03.2008

Re: predivan text

Hvala mnogo Nevena na ovim lepim rečima. Ako se ikada desi da ponovo dođete u Egipat i u Šarm el Šeik, potražite me pa se sigurno možemo dogooriti i da odradite poneki zaron.....prestanite da zamišljate, samo dođite....
lush lush 09:02 06.03.2008

prelepo...

pravi tekst za uz prvu jutarnju kafu i podizanje raspolozenja:) nadam se da ce mi odusevljeni i blentavi osmeh koji sad imam na licu ostati ceo dan:)))
savrseno.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 12:15 06.03.2008

Re: prelepo...

Mnogo mi je drago da sam uspela da Vam ulepšam dan, to mi je i bio cilj.
pnbb pnbb 16:58 06.03.2008

Re: prelepo...

Mnogo mi je drago da sam uspela da Vam ulepšam dan,


dan svakako nece biti ulepsan ovim sluzbenicima okolo po kancelariji, sto cu da ih poubijam u trenutku nervnog rastrojstva... citao blog... pogledao kroz prozor... metar snega, a bice i jos...

eventualno da se vadim na privremenu neuracunljivost, zbog emotivnog soka... valjda su gledali falling down...

jel su vas ucili u toj skoli za pisanje blogova i postavljanje podvodnih slika, o nezeljenim posledicama?
kamo odgovornost za reakcije citaca?


Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:20 06.03.2008

Re: prelepo...

dan svakako nece biti ulepsan ovim sluzbenicima okolo po kancelariji, sto cu da ih poubijam u trenutku nervnog rastrojstva... citao blog... pogledao kroz prozor... metar snega, a bice i jos...

eventualno da se vadim na privremenu neuracunljivost, zbog emotivnog soka... valjda su gledali falling down...

jel su vas ucili u toj skoli za pisanje blogova i postavljanje podvodnih slika, o nezeljenim posledicama?
kamo odgovornost za reakcije citaca?

....ček, ček prijatelju...nismo se tako dogovorili....'ajde sad lepo, duboko diši, uzmi papirantu kesu pa diši u nju dok se ne smiriš.....telefon u ruke, tur operater, rezeracija odmora sa neodređenim trajanjem u Egiptu.....ajde, možeš ti to......
Nemam nameru da preuzimam odgovornost za bilo čije postupke. Jedva izlazim na kraj i sa sama sobom ;-)))
pnbb pnbb 17:30 06.03.2008

Re: prelepo...

telefon u ruke, tur operater


hm, ne znam... taj jedan poziv sto je grantovan, da spucam na operatera... eventualno da mi donosi cigare

aaaa, mislis PRE... e jebiga...
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:43 06.03.2008

Re: prelepo...

ma nije kasno i kada su te već navatali....samo vodi računa da ne zoveš u visokoj sezoni jer može da se desi da su prebukirani.....onda si zaista potrošio taj jedan poziv bezveze.....Lepo Cane peva "A jedan poziv menja sve...."samo moraš da budeš mudar u smislu kome upućuješ taj jedan poziv ;-)))
pnbb pnbb 18:24 06.03.2008

Re: prelepo...

samo moraš da budeš mudar u smislu kome upućuješ taj jedan poziv

kako vrlo vrlo tacno...
eh...

no vratimo se ronjenju.. visoka sezona... itako to...
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 19:47 06.03.2008

Re: prelepo...

Sa Egiptom nikada ne možeš da pogrešiš-sezona je vazda......high season ili low season ali je uvek neki season...pa ti navali
Spiridon Spiridon 09:48 06.03.2008

..

u ronjenju se danas definitivno uziva vise nego lane

Doctor Wu Doctor Wu 09:54 06.03.2008

U, Aleksandra,

ti znas sta je zivot! Svaka cast! Prelepo. Pisi sto cesce.
LEDOLOMAC LEDOLOMAC 11:42 06.03.2008

Re: U, Aleksandra,

Doctor Wu
Pisi sto cesce.

I jos cesce...iz office-a pogotovo
Preporuka!
Vračarac Vračarac 12:07 06.03.2008

Zahvalnost

Hvala na lepom tekstu.
Tanja Jakobi Tanja Jakobi 14:20 06.03.2008

Re: Zahvalnost

i klik na preporuke dok citam iz neprovetrenog ofisa malog kao kutijica
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:25 06.03.2008

Re: Zahvalnost

dok citam iz neprovetrenog ofisa malog kao kutijica

Jao Tanja sva sam se stresla. Znam tačno šta mi pričaš jer sam i ja bila žrtva sličnih kancelarija sve dok sebe nisam dovela u stanje u kojem je pnbb pa sam u cilju spasavanja mnogobrojnih nedužnih ljudskih života uključujući i sopstvenog odlučila da promenim lokaciju svog ofisa......."sad je moja kuća putujucaaaaa"!!!!
edi-va edi-va 15:24 06.03.2008

Bash ti zavidim,

na poslu ...:)

Dok sam chitala, bila sam na palubi ... uspela si, sto retko ko uspe, da me tamo odvedesh:)

Pozdrav
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 17:28 06.03.2008

Re: Bash ti zavidim,

edi-va


Dok sam chitala, bila sam na palubi ... uspela si, sto retko ko uspe, da me tamo odvedesh:)

Pozdrav

Welcome on board dear.....samo se malo sklono sa vetra da te ne oduva, danas je malkice neprijatno na palubi. Bolje se zavuci u salon dok ovo vreme ne prođe. Zimus se desilo da je jednom prilikom na palubi bilo 5 stepeni dok je u salonu bilo celih 15. Posmrzavali smo se kao pilići
edi-va edi-va 20:12 06.03.2008

Re: Bash ti zavidim,

samo se malo sklono sa vetra da te ne oduva


Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 21:04 06.03.2008

Re: Bash ti zavidim,

....pa teško da bi ti ostala frizura na glavi po ovakvom kijametu. Jel' ovo reklama za neku kozmetičku andrmolju za kosu. Ako jeste, reci mi šta je u pitanju i da li deluje i ako se roni u slanoj vodi sa kapuljačom na glavi....jel će mi frizura ostati ista kao i pre zarona. To bih baš volela jer izgledam k'o pokislim miš kad izađem iz vode. Prava bruka
edi-va edi-va 21:11 06.03.2008

Re: Bash ti zavidim,

mislim da je ovo koristila:))

edi-va edi-va 21:17 06.03.2008

Sta sam josh htela da te pitam ...

jesi li ikada osetila ili pomislila da se nalazis u zivotnoj opasnosti, recimo da je neka ajkulica malo intenzivnije pochela da kruzi oko tebe?
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 21:34 06.03.2008

Re: Sta sam josh htela da te pitam ...

he, he...baš je super reklama. Posle ovoga više neću morati da nosim kapuljaču jer ću imati šlem na glavi. Hvala na predlogu ;-)))

jesi li ikada osetila ili pomislila da se nalazis u zivotnoj opasnosti, recimo da je neka ajkulica malo intenzivnije pochela da kruzi oko tebe?

U tom slučaju može samo da mi se zavrti u glavi jer ne mogu tako brzo da je pratim ;-)). Može da bude neprijatno ako počnu da te ćuškaju nosem čisto da provere ko si i šta si. U tom slučaju je nabolje da zalepiš dupe uz rif i polako kreneš ka površini...što je sigurno, sigurno je...
edi-va edi-va 21:38 06.03.2008

Re: Sta sam josh htela da te pitam ...

U tom slučaju je nabolje da zalepiš dupe uz rif i polako kreneš ka površini...što je sigurno, sigurno je...


a sta cu jadna ako nemam gde da zalepim dupe, tj. nema rifa?
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 22:45 06.03.2008

Re: Sta sam josh htela da te pitam ...

....pa samo se budala baca među ajkule in the middle of nowhere. Mislim....najverovatnije se ni tada neće ništa mnogo loše dogoditi....ali....niko ko je pri čistoj pameti se na baca u sred plave pustinje bez neke preke porebe
Dragana Sepe Dragana Sepe 21:24 06.03.2008

Vauuuu!!!

Draga Aleksandra,
trebalo bi cesce da pises tekstove na blogu. Svaki tekst ti je sve bolji i bolji! Ovo je prelepo, predivno... nisam znala da se time bavis, samo napred! Uzivaj u svakom trenutku! Ja, doduse radim kod kuce, sto u prevodu znaci sobica 3 sa 3, ma veselo, mozes da zamislis, i kada procitam ovakav tekst, stvarno mi ulepsas dan! Fotkice su ali bas bas sjajne, totalno su prelepe!
Veliki pozdrav!
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 21:37 06.03.2008

Re: Vauuuu!!!

Zdravo Draganice, š'a ima

Ja, doduse radim kod kuce, sto u prevodu znaci sobica 3 sa 3, ma veselo, mozes da zamislis

pa zato ja nikada neču postati pisac ;-) Moj sobičak je veeeeeliki pa se sva pogubim....nikako da s skoncentrišem na jednu stvar
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 00:30 07.03.2008

Re: Vauuuu!!!

Odličan tekxst koji zaslužuje sve pohvale?
Nudili mi da radim kao ronilac negde kod libije da krpim iz kaveza mrežu koja ograđuje jedan deo mora gde hrane tune...bbrrr
SAmo sam se zahvalio
šta ako ajkula pokida kavez ili ga odvuče sa sobom šta ću kad nestane vazduha u boci, a ne..
A morske dubine lepote morskog dna upitaše me
Ne ne i ne hvala. Sad ćitajući tvoj tekxst žao mi je nekih stvari samo, ali...
Pozdrav!
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 01:14 07.03.2008

Re: Vauuuu!!!

Gledala sam većeras jednu bakicu od 103 godine na TV-u. Kaže bakica-sve u životu treba probati. Ja se u potpunosti slažem a i učili su me da su stariji pametniji i da treba da se slušaju ;-). Tako da ako još nije kasno da se predomislite. Naš najveći neprijatelj u životu su naši strahovi....pogotovu ako su iracionalni (kakvih je većina)
Astrid Astrid 15:43 07.03.2008

Ajkule

Bila sam dva puta u Sharmu, ali nisam ni pokusavala da idem na scuba diving, delovalo mi je komplikovano i skupo, ali pre svega sam se pitala zasto bih isla da gledam ajkule, kada sam, sve sto je lepo u Crvenom moru, vec videla :)

Samo sam snorklovala do par metara dubine. Obisli smo Tiran i Ras Muhamed, mada je i Nama bay sasvim dovoljan :), mislim, u Nama bay-u je dovoljno samo da setas medju koralima po plicaku i sve je tu. U drugim zalivima, kraj coral reefa je par metara (do 30) od obale i dovoljno je samo plivati na granici reefa, po povrsini, sa maskom.
Videla sam i slikala skoro sve ribice iz "kataloga" :), od svih vrsta butterflyfish, angelfish, triggerfish (ukljucujuci titan), wrasse, parrotfish, puffer, dascyllus, sergeant, do clownfish, surgeonfish, picassofish, par vrsta groupera, lionfish, bluespotted stingray, emperor, itd. Da, i giant clam, na svakom koraku :) i sve vrste tvrdih korala (od mekih samo zuti, zaboravila sam naziv).

Ono sto nisam videla su: sharks, moray, barracuda, stingray (blackspoted i eagle ray), stonefish, scorpionfish, worms, squids, octopus, mislim, sve neke opasne i/ili ruzne vrste, a nisam ni sigurna da zelim :)

Sigurno je scuba potpuno drugaciji osecaj od snorklinga, nesto kao "Deep Blue" :) i pretpostavljam da vredi ici zbog toga.
Zbog cekicara ne :)
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 16:02 07.03.2008

Re: Ajkule

Eto i sama si rekla.......svako gleda ono što hoće. Ne mora da se roni duboko da bi se videle ajkule...mogu one da budu i na par metara ili na površini....što se tiče ostalih stvari koje nisi videla....vrlo je moguće da nisi znala gde da gledaš (niko ti nije objasnio) pogotovu kada su u pitanju stonefish, skorpionfish i sl. jer se one tako dobro kamufliraju da ih je zaista jako teško spaziti pogotovu onima koji nemaju istrenirano oko. Inače što se tiče cene-u Šarmu je ronjenje među najjeftinijim u svetu a u poređenju šta dobiješ za te pare-bez sumnje je najjeftinije.
sve neke opasne i/ili ruzne vrste, a nisam ni sigurna da zelim :)

Ehhhhh...ja se ubih objašnjavajući da u prirodi nema ni opasnih ni ružnih stvorenja. Čovek je najopasniji i prilično ružnjikav stvor koji tumara okolo...vidim ja da ću morati ozbiljno da poradim na edukaciji ne ronilačke populacije...koja je ne roni jer nije dovoljno edukovana......
Astrid Astrid 21:28 07.03.2008

Re: Ajkule

Aleksandra Mitrovic
Eto i sama si rekla.......svako gleda ono što hoće. Ne mora da se roni duboko da bi se videle ajkule...mogu one da budu i na par metara ili na površini....što se tiče ostalih stvari koje nisi videla....vrlo je moguće da nisi znala gde da gledaš (niko ti nije objasnio) pogotovu kada su u pitanju stonefish, skorpionfish i sl. jer se one tako dobro kamufliraju da ih je zaista jako teško spaziti pogotovu onima koji nemaju istrenirano oko. Inače što se tiče cene-u Šarmu je ronjenje među najjeftinijim u svetu a u poređenju šta dobiješ za te pare-bez sumnje je najjeftinije.

Sad si me utesila :)
Inace, znam da se stonefish i scorpionfish dobro kamufliraju, ali nisam ni pokusavala da ih "spazim".
Koliko traje kurs? Kolika je cena? Mislim da su mi pre dve godine pominjali cifru od 70e dnevno ako vec imas sertifikat.

Ehhhhh...ja se ubih objašnjavajući da u prirodi nema ni opasnih ni ružnih stvorenja. Čovek je najopasniji i prilično ružnjikav stvor koji tumara okolo...vidim ja da ću morati ozbiljno da poradim na edukaciji ne ronilačke populacije...koja je ne roni jer nije dovoljno edukovana......

Mogu da se slozim za coveka :), ali ne bih rekla da nema drugih, doduse, na drugi nacin, ruznih i/ili opasnih stvorenja.
Cula sam od scuba divera da triggerfish moze da ti lako otkine parce mesa svojim zubicima, ako je isprovociras, tako da mi je drago sto sam videla samo primerke manje od 35cm. Jednu zenu je gricnula za prst blue triggerfish koju je hranila u plicaku. Takodje, lionfish deluje lepo i lelujavo, ali kad vidis kojom brzinom napada, smrznes se :) Ili, sta ako napr. pipnes fire coral?
Evo i iz Wikipedie: "Titan triggerfish: The fish can be very aggressive towards divers and snorkellers. Especially during reproduction season it is very territorial and will guard its nest, which it lays in a flat sandy area, vigorously against any intruders. Due to its size and strong teeth it can inflict serious injury. Bites may also be ciguatoxic."

Da li si ikad imala u grupi neki incident tog tipa?

Za edukaciju se slazem. Tipovi na brodu ti samo pokazu sta ne smes da diras i to je to :) Ostalo moras sam da nadjes na netu ili da se raspitas kod scuba divera.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 02:19 10.03.2008

Re: Ajkule

Koliko traje kurs? Kolika je cena?

Znaš šta...sad mi je ovde glupo da reklamiram kurseve i tako to, ali možeš da odeš na www.diveafrica.com (tu ja radim) pa možeš da vidiš sve naširoko i nadugačko objašnjeno i opisano.

Jednu zenu je gricnula za prst blue triggerfish koju je hranila u plicaku.

E žao mi je što joj prst nije otkinula kad je tako glupa....5 miliona se kaže i ponavlja da JE ZABRANJENO HRANITI RIBE, ali eto, uvek se nađe neka pametnica....uh...mnogo sam ljuta.....>:(((
Inače, sve ja to znam za trigere i videla sam ih na stotine unaokolo i nikada mi se ništa loše nije dogodilo jer ja ne diram njih, i onda one ne diraju mene. Držim se izvan njihove teritorije, pogotovu u vreme gnežđenja......Vrlo prosto. Inače da znaju da ugrizu-znaju i to ozbiljno.
sta ako napr. pipnes fire coral?

Pa nemoj da ga pipaš!!! Ko te lupa po ušima da pipkaš bilo šta??? A ako se ipak i opečeš na fire coral, isperi mesto sirćetom....i nastavi da ga natapaš sirćetom dokle god peče....a može da peče i po dan-dva ako se neko obiljno nasuče na šunu fire corala. Isto je kao kad upadneš u koprive...
Astrid Astrid 16:34 10.03.2008

Re: Ajkule

Aleksandra Mitrovic
Koliko traje kurs? Kolika je cena?Znaš šta...sad mi je ovde glupo da reklamiram kurseve i tako to, ali možeš da odeš na www.diveafrica.com (tu ja radim) pa možeš da vidiš sve naširoko i nadugačko objašnjeno i opisano.

Thanks, pogledacu.

E žao mi je što joj prst nije otkinula kad je tako glupa....5 miliona se kaže i ponavlja da JE ZABRANJENO HRANITI RIBE, ali eto, uvek se nađe neka pametnica....uh...mnogo sam ljuta....

Znam da je zabranjeno, ali ih je dosta ljudi hranilo!

Pa nemoj da ga pipaš!!! Ko te lupa po ušima da pipkaš bilo šta??? A ako se ipak i opečeš na fire coral, isperi mesto sirćetom....i nastavi da ga natapaš sirćetom dokle god peče....a može da peče i po dan-dva ako se neko obiljno nasuče na šunu fire corala. Isto je kao kad upadneš u koprive...

Nisam ni mislila da namerno pipas :)
Samo sam te pitala da li si imala bilo kakav incident u grupi.
Nema veze, sledeci put kad budes pisala. Izgleda da ljudi ne posecuju blogove kad nestanu sa prve strane :)
Pozdrav
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 22:26 14.06.2008

bajka

Zaista imas prelep posao!
Zvuci kao bajka. :)

Pozdrav. Preporuka.
Minja
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 13:33 16.06.2008

Re: bajka

Ha!!! Na svu sreću povremeno proveravam svoje stare texto ve upravo zbog ovakvih događaja. Hvala na pozdravima i preporuci....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana