Umetnost| Život

Izbrisano (Self-Destruction)

vladimir petrovic RSS / 08.10.2014. u 17:31

                     edit

Atačmenti



Komentari (380)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 21:32 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

vladimir petrovic

predatortz
... A da mi te popove opet izvedemo na Hipodrom?

Pa šta da im tamo radimo?

Zar nije prošlo vreme jahanja popova (često se pominje jedan naš neuništivi političar kao svojevremeni jahač popova, he, he, he... ).



Pa to i ja pitam ove koji za sva zla ovog sveta krive SPC.
nsarski nsarski 21:39 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Nisam siguran da se s ovim slazem. Sta fali Singapuru, Australiji, Kenjadi sto nemaju hramove, mauzoleje?


Nista. Oni imaju svoje "hramove" u obliku Opere u Sidneju, Petronas Towers u Kuala Lumpuru, ovo cudo u Dubaiju, i slicnih gradjevina kojima se ponose. Neka im.
Svako vreme ima svoj WOW!
princi princi 21:42 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Nista. Oni imaju svoje "hramove" u obliku Opere u Sidneju, Petronas Towers u Kuala Lumpuru, ovo cudo u Dubaiju, i slicnih gradjevina kojima se ponose. Neka im.
Svako vreme ima svoj WOW!

Ma, ok, ali ja volim nekako drustva koja su manje wow (nisam siguran ni koliko ovaj trenutak, a ni poslednjih 30, 40 godina u Srbiji pogoduje tom wow), a vise, nekako, normalnija, ako razumes sta hocu da kazem (a mislim da razumes, ovim Petronas tornjevima i Dubajiima uprkos).
trener92 trener92 21:51 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

nsarski

Ma, popovi su nebitni - hramovi ostaju. Kao i piramide, katedrale, sinagoge, dzamije, tvrdjave, Macu Picchu...

Nemos' se nadiviti celoj konstrukciji.

Svako vreme ima svoj WOW!


Profo jedan wow u stilu:

Kulturo eve me

"Плаћамо и за неки Виминацијум. То је археолошко налазиште? Па јесте, али ми за то плаћамо 50 милиона годишње. Ми копамо и кад наиђемо на нешто, онда дођу ти фанатици, ставе шаторе и онда копају оним четкицама и лопатицама. То је важно археолошко налазиште? Како да није, само што га они никада не би нашли да није било ЕПС-а. Требало би још да нам плате што смо га пронашли.

Владимир Ђорђевић, генерални директор ЕПС-а, 01. фебруар 2005, "НИН"

(Bio direktor do 2009.godine)

Nego, u ovom "svečarskom trenu" šta misliš, da li je zgodan trenutak za vinjeticu od Harmsa? Ili je to nepristojno u ovakvom času?
nsarski nsarski 22:03 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Nego, u ovom "svečarskom trenu" šta misliš, da li je zgodan trenutak za vinjeticu od Harmsa? Ili je to nepristojno u ovakvom času?


Pa, tvoja vinjetica od Dedica je prosla "skliske", takorekuc neprimetno.. A Harms? Hm, evo:

Petak trinaesti

Evo šta pričaju pomorci:

Rešili Englezi da dokažu kako je vera u petak trinaesti čisto sujeverje. Zbog toga su sagradili brod koji su počeli da grade u petak trinaestog. U petak trinaestog su ga i spustili u vodu. I ime su mu dali petak –Friday, u petak su i na plovidbu krenuli, u petak trineastog brod se razbio i potonuo.

1933.


Hrabrima Harms pomaze.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:05 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Nsarski
... Ah, sa TSE me uvek raznežiš. Od njega nemam odbrane.

I mi (ja i moja bratija) se raznežujemo sa TSE.

Čak sam jednom drugaru, koji se bavi muzikom i komponovanjem, preporučio da nešto kompunuje na neku od pesama TSE, i dao mu više stihova iz Puste zemlje.

A "Poetika prostora" je pozajmljena od Gastona Bašlara, matematičara i filozofa. Treba da ti je blizak:


Iskreno, never heard.
Informisaću se.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:13 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Alselone
... Nije problem sto ima za hram, problem je sto nema za ostalo.

Baš tako!

Ali treba biti optimista.
Kažu da, čim istinski krenu najavljene reforme i donekle se izmeni mentalitet pučanstva, sve će biti bolje...
Dosta je bilo siromaštva, he, he, he...
trener92 trener92 22:20 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Pa, tvoja vinjetica od Dedica je prosla "skliske", takorekuc neprimetno.

:)) NIsi ti džabe profa jedan,jedini

Hrabrima Harms pomaze.


Da:)

Odlična je ta, nego sam imao neku drugu u vidu, asocirala me, posebno posle saznanja ko je u komisiji za unutrašnje oslikavanje hrama Svetog Save, al` neki drugi put. tnx profo:)))
docsumann docsumann 22:23 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

A Harms?


explainedovo!

(genije)

Gospodja Klara Gospodja Klara 22:47 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Ma, popovi su nebitni - hramovi ostaju. Kao i piramide, katedrale, sinagoge, dzamije, tvrdjave, Macu Picchu...


A znam da su na vrhu piramide (El Castillo) zrtvovali mlade momke (unutar hrama na vrhu, zemljani pod je crn od krvi), cupali im srce i prikazivali okolostojecima.
Umetnost se na magican nacin uzdize iznad uzasne stvarnosti u kojoj je nastala


Heh, ja sam nekako doživotno indoktrinirana rečima moje majke (parafraza):

''Kad god gledam te (biiip!) kamenčine, ja mislim na hiljade anonimnih koji su čerečeni ili umirali od gladi dok je neki (biiip!) iživljavao svoju megalomaniju...'' (Ne, mama mi nije Cerski, mada se i sama ponekad zapitam.:)))

Ovaj h/Hram je qrčenje, traćenje kamena (murano stakla, zlatnih listića...), novca, ideja, vremena itd, zgrada zbog koje nijedan ljudski mikrouniverzum neće biti, hm, spašen. Statusni simbol, Rolex na ruci jedne civilizacije, sirote u svoj svojoj krvoločnosti.

Mislim, jebemliga, Srbija bi mogla da se raduje i zbog nekog mosta, puta, škole.

jkt2010 jkt2010 23:29 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

princi
Sta fali Singapuru, Australiji, Kenjadi sto nemaju hramove, mauzoleje?

Falili bi im hramovi, mauzoleji..kad ih ne bi imali.
Ali imaju. Evo na pr Singapur.
jkt2010 jkt2010 00:51 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Gospodja Klara
Ovaj h/Hram je qrčenje, traćenje kamena (murano stakla, zlatnih listića...), novca, ideja, vremena itd
Use-nase-podase je jedino ispravno?
Srbija bi mogla da se raduje i zbog nekog mosta, puta, škole
Radovala se kad je onaj most preko Ade zavrsen, radovace se i kad onaj zemunski zavrse... mislim - radovace se Srbija. Za pojedince nijesam siguran da ih ista moze obradovati.
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:25 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

(Ne, mama mi nije Cerski, mada se i sama ponekad zapitam.:)))

blogovatelj blogovatelj 02:55 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Sta fali Singapuru, Australiji, Kenjadi sto nemaju hramove, mauzoleje?


Imaju. Ali druge vrste. Tj svrha je ista, samo su Anglosaksonci pragmatičniji.



Kakva je razlika između Rodžers centra u Torontu i Koloseuma u Rimu? CN Tauera i Ajfelove kule?
Razlika je jedino u godini proizvodnje, svrha je ista. Pokazati moć.
U svakom turističkom vodiču za Toronto CN Tower i Rogers Center su "must see"
Nedavno sam naučio tačnu razliku između onoga što se u engleskom jeziku zove town i što se zove city. Znao sam da je town varoš, a city grad, ali granica kada nešto prestaje da bude taun a postaje siti mi je bila nejasna.
A definicija je da ako je neko naseljeno mesto city, onda u tom mestu stoluje svešteno lice u rangu biskupa ili višeg ranga.
Crkva koja je u tom mestu se ne zove crkva nego katedrala.
blogovatelj blogovatelj 03:02 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Rolex na ruci jedne civilizacije


Gospojo, vi ste poetesa prve klase.
princi princi 03:06 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Kakva je razlika između Rodžers centra u Torontu i Koloseuma u Rimu? CN Tauera i Ajfelove kule?

Ma, ok, necu da pisam na svadbi, ali meni se nekako cini da taman toliko koliko je Toronto daleko od statusa nekog Rima, toliko je i danasnji Beograd (a i onaj iz 1988.), o Srbiji da ni ne govorim, daleko od statusa i moci nekog Toronta, Kuala Lumpura, Dubaija, i sta sve jos nije pomenuto ovde. U ekonomiji postoji nesto sto se zove opportunity cost, a to oznacava sve ono sto si mogao a nisi uradio za iste pare. Meni se cini da su se pare koje su proteklih 30ak godina slupane i marisane na racun gradnje hrama Sv. Save mogle makar malo bolje i svrsishodnije potrositi u zemlji kakva je Srbija poslednjih tih 30ak godina, ali, dobro, to sam samo ja, svako ima pravo da bira svoje prioritete (i ne, necu da jasem popove i necu da ih streljam po Hipodromu- ne znam da li je jos nesto pomenuto).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:58 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

nebrojeni odvratni ljudi su para prali kroz Bgd poslednjih decenija, no to nema veze s idealom već prosto s njihovom ličnom i personalnom odvratnošću, ideal je okej, mašta možda, ali nije zao. pitanje je koliko nije zla ova krajnja objektivizacija i dehumanizacija okolnosti koju čitam kod Amera&wannabe Amera? možda nisu toliko lude Čiče kada grabe ka Uniji s Rusijom? a narod kao narod, bez da ga iko išta pita, između dve vatre, obe dehumanizovane do ekstrema.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:52 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

''Kad god gledam te (biiip!) kamenčine, ja mislim na hiljade anonimnih koji su čerečeni ili umirali od gladi dok je neki (biiip!) iživljavao svoju megalomaniju...''

Hm.
Istorija pamti (beleži) velike događaje i podizanje velikih spomenika, a ne mari mnogo za stradanja onih koji su, recimo, učestvovali u izgradnji egipatskih Piramida, ili kineskog Velikog zida, primera radi.

Zbog Piramida i Velikog zida (pored ostalog) danas smatramo velikim civilizacije Egipta i Kine, a stradanje radnika prilikom njihove izgradnje smatra se, govoreći savremenim rečnikom NATO, kolateralnim štetama.

Naime, ljudi danas smatraju dobrim što imamo takva znamenja velikih civilizacija Egipta i Kine, a nikome ne pada na pamet da danas prebrojava koliko je ljudi stradalo u izgradnji pomenutih spomenika, odnosno da tvrdi da su ginuli - nepotrebno!

Uostalom, i danas, događa se da pri izgradnji nekog oblakodera u velikim gradovima najrazvijenijih zemalja sveta pogine po neki radnik, pa nikome ne pada na pamet da kaže da nije trebalo graditi oblakoder zato što je postojala potencijalna opasnost da neko pogine prilikom izgradnje...

(U Crnoj Africi, na primer, nema velikih spomenika iz prošlosti, onih tokom čije izgradnje je živote gobilo mnogo ljudi, pa niko ne kaže da su Afrikanci bili mudri što nisu ljudske živote izlagali opasnosti zbog gradnje velelepnih zgradurina i tako to).

Ponavljam: treba raširiti sliku.

I već pomenuti Maču Piču (Inke) je imao svoje žrtve u izgradnji, pa je danas jedno od najvećih znamenja Perua:
Gospodja Klara Gospodja Klara 10:41 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Ponavljam: treba raširiti sliku.


I dovoljno se udaljiti od nje da bi se obezbedila sveobuhvatnost uvida.
Naravno, bitan je i izbor perspektive.

(Skliznuh u intelektualni diskurs, molim za eutanaziju.)

mirelarado mirelarado 10:55 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Use-nase-podase je jedino ispravno?


Ау, да! Иначе се овде убисмо од духовне и сваке друге културне надградње.
Зато нам музеји изгледају овако, а уз то и не раде... деценијама.



vladimir petrovic vladimir petrovic 11:01 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!


I dovoljno se udaljiti od nje da bi se obezbedila sveobuhvatnost uvida.

Skliznuh u intelektualni diskurs

Sveobuhvatnost uvida?
Kad pominješ intelektualce, neke zamlate kažu da nema sveobuhvatnosti uvida. Da je to zabluda, jer ono što je za jednog sveobuhvatnost uvida za drugog je samo deo, oni bi da se ide dublje i šire (Dig deep), a nema ograničenja.

(Kao što neki tvrde da niko ne zna šta je savršenstvo, a svi - dobro ne baš svi - njemu teže, jer što je savršenstvo za jedne drugima deluje naivno itd.)

Drago mi je, gospodjo, što si se javila.
Ti umeš da teraš čoveka da se (ponekad) zamisli, što nije svima uobičajeno.
angie01 angie01 11:03 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

stradanje radnika prilikom njihove izgradnje smatra se, govoreći savremenim rečnikom NATO, kolateralnim štetama.

I već pomenuti Maču Piču (Inke) je imao svoje žrtve u izgradnji,




da, da, samo sto su sve nabrojane civilizacije, u cijem su se periodu gradile pomenute znamenitosti, bile poznate kao najsurovije prema svojim podanicima, gde su vladari bili tlacitelji, ne mareci previse za humanost, ljudska prava i sl. pored toga sto su na stanovnistvo gledali gore nego na stoku i bezrezervno ga iskoristavali, takodje su polagali i ljudske zrtve, a sve sa ciljem da se sto vise dodvore i ugode svojoj umisljenoj velicini.-valjda smo to prevazisli, ili pak mislis da nema potrebe da se oko sitnica zamajavamo....pa bozemoj, ostavicemo nesto za istoriju.
Gospodja Klara Gospodja Klara 11:04 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Use-nase-podase je jedino ispravno?


A-a, ispravno je: u se, na se, poda se.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:15 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Gospodja Klara
... zgrada zbog koje nijedan ljudski mikrouniverzum neće biti, hm, spasen.

Хоће.
Онај који у њу, ту зграду, верује.
angie01 angie01 11:28 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Онај који у њу, ту зграду, верује.


dok mu dete gine u skoli, od neobezbedjenog, davno postavjenog gola, ciju nebezbednost niko nije sanirao.
predatortz predatortz 11:31 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

angie01
Онај који у њу, ту зграду, верује.


dok mu dete gine u skoli, od neobezbedjenog, davno postavjenog gola, koji niko nije sanirao.


I za to Crkva kriva?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:38 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

angie01
Онај који у њу, ту зграду, верује.

dok mu dete gine u skoli, od neobezbedjenog, davno postavjenog gola, koji niko nije sanirao.

То нема везе са зградом нити са њеном изградњом. Не знам како ти је успело да спојиш.

Да поновим (и то као неко дубоко нерелигиозан): то што вама Храм не значи ништа или нема никакву вредност не обавезује све друге да га исто тако виде. У њему ће се венчавати млади парови радујући се уређености и смислу породице и света за који им Господ -- чија је зграда и коме верују -- и данас и сутра јамчи; у њега ће долазити људи да упале свећу својим покојнима бивајући због тога на трен прибранији и утешенији; у њему ће се радовати мала деца на крштењу и велика на родитељству, ушушкани у смисао који им та грађевина обећава.

Ко сте ви да тим људима ускратите или оспорите ова осећања? И ако то желите, шта ћете им ви лично уместо њих понудити?
princi princi 12:06 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Uostalom, i danas, događa se da pri izgradnji nekog oblakodera u velikim gradovima najrazvijenijih zemalja sveta pogine po neki radnik, pa nikome ne pada na pamet da kaže da nije trebalo graditi oblakoder zato što je postojala potencijalna opasnost da neko pogine prilikom izgradnje...

Da, ginu ljudi i na branama i tokom gradnje puteva, ali to su neki objekti koji vrlo konkretno sluze citavom drustvu i njegovom boljitku (bilo da ta brana regulise nekakve vodostaje ili akumulira neku energiju; put, racunam, ne treba objasnjavati cemu sluzi). Ovo je neki objekat za idolopoklonike, simbol koji nema preveliku upotrebnu vrednost za drustvo u celini. Mislim, vrlo jednostavna cost benefit analiza zasnovana na racionalnim benefitima a ne na pesnickim maglama bi pokazala svu besmislenost tog poduhvata, pogotovu u datim uslovima i u drzavi koja ima jedva 200km kakvog takvog autoputa, u kojoj svaki iole ozbiljni rast vodostaja dovodi do poplava katastrofalnih razmera, u kojoj su zapisani parkovi, u kojoj pola zemlje ima problema sa vodosnabdevanjem. Ali, ako su drustvu potrebne magle, ako je potrebno pijano stanje, ako je potreban beg od stvarnosti, ako je potreban beg u pesnicke i arhitektonske zanose i visine (?) ko smo mi da stavljamo ovako grandiozna i lepa (?) dela pod znak pitanja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:30 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

angie01
Онај који у њу, ту зграду, верује.

dok mu dete gine u skoli, od neobezbedjenog, davno postavjenog gola, ciju nebezbednost niko nije sanirao.

Да не заборавим: Храм је махом грађен парама верника, тако да ми неверници и немамо неко морално право да ламентирамо над трошком изградње, осим ако нисмо баш толико пуно писама-честитки слали да су нас доплатне поштанске марке коштале читаво богатство. Ја се некако не усуђујем да завлачим руку у туђи џеп, али, добро, има и оних који сматрају да је и то дозвољено.

И, даље, ако би се таква врста приступа, где се гледа само инжињерска логика очување греде на голу, доследно применила, мислим да би и Народни музеј био угрожен јер шта ће нам сва та ликовна дела која ничим не придоносе саобраћају или здравству, а сасвим сам сигуран да би београдску Оперу требало укинути: кога још интересује и од какве је користи свађа између тенора и баритона око прсатог сопрана?

Мислим, можемо ми декретом и да укинемо религију, али се нешто не сећам, осим, ваљда, Алабаније, да је много држава то покушало? Та врста насиља за коју се неки данас залажу има далеко мањи ефекат од оног истинског преобраћења људи у нерелигиозне особе, а чак и у земљама EU, где је сигурно барем петина становништва нерелигиозна, ником не пада на памет да религију и цркве притисцима уклања.
angie01 angie01 12:44 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Не знам како ти је успело да спојиш.


komentar se odnosi na prioritete.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:47 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

angie01
Не знам како ти је успело да спојиш.

komentar se odnosi na prioritete.

ОК
Погасићемо, онда, и све музеје. Да се не арче паре, кад има пречих приоритета.
Је л' може да остане барем Музеј Николе Тесле, Тесла је инжињер, практичар?
jkt2010 jkt2010 13:11 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

mirelarado
Use-nase-podase je jedino ispravno?

Ау, да! Иначе се овде убисмо од духовне и сваке друге културне надградње.
Зато нам музеји изгледају овако, а уз то и не раде... деценијама.

Dajte ih Crkvi pa da vidimo..
(samo da me Jelica ne cuje... )
mirelarado mirelarado 13:19 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Погасићемо, онда, и све музеје.


Ах, па ту смо дебело узнапредовали, тј. на прагу смо.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:32 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Angie01
... da, da, samo sto su sve nabrojane civilizacije, u cijem su se periodu gradile pomenute znamenitosti, bile poznate kao najsurovije prema svojim podanicima, gde su vladari bili tlacitelji, ne mareci previse za humanost, ljudska prava i sl. pored toga sto su na stanovnistvo gledali gore nego na stoku i bezrezervno ga iskoristavali, takodje su polagali i ljudske zrtve

pade mi posebno u oči, iz gornjeg pasusa, ovo
na stanovnistvo gledali gore nego na stoku

pa se setih da to nije bilo tako samo u Starom veku (kada su neki grandiozni spomenici pravljeni) već i mnogo kasnije, čak do naših dana.
S tim u vezi, podsećam na poznati Njegošev stih
"Pučina je stoka jedna grdna - dobre duše kad joj rebra puču."

Da ne pametujem, danas su, hvala Bogu, ljudska prava mnogo uznapredovala, ali odnos prema širokim masama, u mnogim delovima sveta, i dalje ostaje problematičan... Zato NGO (mada blogokolega Predatortz reče da mngoe od njih ne voli) imaju pune ruke posla, he, he, he...

Prema tome, ja se pridružujem onima koji smatraju da i dalje treba da se usavršavaju ljudska prava (meni draga Erika Džong, koja je i feministkinja, jednom je zavapila kako joj žao što, kad je bila mala, nije znala za pojam "children harassment", jer ju je majka često tukla i za kosu vukla, pa ne zna kako da se, pod stare dane, osveti majci zbog toga!)

princi princi 13:37 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!


Da ne pametujem, danas su, hvala Bogu, ljudska prava mnogo uznapredovala, ali odnos prema širokim masama, u mnogim delovima sveta, i dalje ostaje problematičan...

Ako bude dovoljno mokrih cvorova ne treba brinuti za to. Ako budu besplatni i ako se budu redovno odrzavali (nvaljda ce se i za to naci neki sponzor) mase, i siroke i uske, ce prestati sa zapisavajem okolnog park. Ostaje, doduse, problem kucica i njihovih gazda.
princi princi 13:38 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

angie01 angie01 13:53 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Погасићемо, онда, и све музеје


za to nece trebati neki trud,...mislim, Brajovicu, poceo si da sibicaris, kao tvoj omiljeni kolega,...nas:).
angie01 angie01 13:56 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Ко сте ви да тим људима ускратите или оспорите ова осећања? И ако то желите, шта ћете им ви лично уместо њих понудити?


dakleM-polozio si za funkcionera stranke- sad jos da vidimo, koja pozocija je slobodna i ko su ti veze.
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:03 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Predrag Brajović
... и то као неко дубоко нерелигиозан


Ja se ne bih ovim hvalio.

Ja sam jednom već pominjao da je Crnogorac Milovan Djilas bio nereligiozan, pa kad je umro (u pomoć je pritekao Matija Bećković) sahranjen po pravoslavnim običajima, uz pevanje čak četiri popa. Čulo se do Podgorice i Beograda... a nisam siguran da li i do Moskve!

P. S. Do nedavno smo ovde na blogu imali jednog kolegu koji je bio ne samo nereligiozan, nego je pripadnike jedne druge velike (biblijske) religije smatrao stokom, odnosno nižim bićima, ali ga (srećom, zbog ekstremnih stavova,) više nema; ne znam da li udaljen ili se sam povukao, he, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:05 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Princi
... Da, ginu ljudi i na branama i tokom gradnje puteva, ali to su neki objekti koji vrlo konkretno sluze citavom drustvu i njegovom boljitku (bilo da ta brana regulise nekakve vodostaje ili akumulira neku energiju; put, racunam, ne treba objasnjavati cemu sluzi). Ovo je neki objekat za idolopoklonike, simbol koji nema preveliku upotrebnu vrednost za drustvo u celini. Mislim, vrlo jednostavna cost benefit analiza zasnovana na racionalnima ne na pesnickim maglama bi pokazala svu besmislenost tog poduhvata

Hm. U pravu si i nisi u pravu.

Ja cenim tvoj stav, kako ga ja shvatam, da je potrebno da ljudi stoje čvrsto na zemlji, da rade što više mogu, da budu pragmatični i na prvom mestu gledaju ono od čega se živi i tako to, ali se uvek ljutnem kad neko, kao ti sada, posprdno pomene "pesničke magle", pogotovu na današnji dan, kada je famozni Nobelov komitet u Štokholmu dodelio najveću svetsku književnu nagradu jednom Francuzu. Doduše, on lično nije pesnik, ali Nobela su dobijali i pesnici, sa i bez magle u glavi, he, he, he...

Shvatam ja, naravno, šta ti hoćeš da kažeš, ali brate to je mnogo pojednostavljenje, kao da čovek živi samo od hleba.

Predrag Brajović je dole, nekim drugim povodom, rekao i ovo
И, даље, ако би се таква врста приступа, где се гледа само инжињерска логика очување греде на голу, доследно применила, мислим да би и Народни музеј био угрожен јер шта ће нам сва та ликовна дела која ничим не придоносе саобраћају или здравству, а сасвим сам сигуран да би београдску Оперу требало укинути: кога још интересује и од какве је користи свађа између тенора и баритона око прсатог сопрана?


Da li to tebi nešto kaže?

Naivno bi bilo insistirati na tome da se u jednoj državi samo radi, danju i noću, kako bi se dostigao nekakav opšte prihvatljiv standard da svi (skoro) uživaju, bar po onome što se tiče zadovoljenje opštih ljudskih potreba, a tek onda da se krene u tzv. kulturnu nadgradnju, da bi se učinilo da život bude manje dosadan. (Svaki život bez poezije, u bilo kom obliku, dosadan je).

Da kažem još jednom da ne bi trebalo direktno državu prozivati kao da je ona napravila taj grandiozni Hram sv. Save na Vračaru na štetu podmirenja drugih (prečih) potreba pučanstva. Nije.

S druge strane, da jeste pomogla - jeste.

Prvo je odmagala, zabranjivala gradnju, a onda je nekom došlo iz dupeta u glavu pa još dok su komunisti bili na vlasti, rečeno je da treba praviti taj Hram. Nisu oni to rekli samo zato što su hteli da se dodvore SPC i vernicima (jahali su ih dugo i grozno), već su pomislili da to može služiti nekoj široj stvari... (valjda su bili primetili da sa komunističkom ideologijom nešto počinje da ozbiljno škripi).

Da ne dužim, ponavljam da mi je milo em drago da će kroz doglodne vreme (in not too remote future) Hram sv. Save biti dovršen, i to na jedan dosta lep način (dobro oslikavanje unutrašnjosti jedne crkve je često izuzetno važno).

Zato sam rekao da narodi u Srbiji imaju razloga da se raduju...
Nisam blesav, znam da je situacija u zemlji teška, ali ne smemo samo kukumavčiti i preporučivati bekstvo iz Srbije u tamo neku Kanadu, Australiju ili ne znam gde, već da treba raditi, svako u okviru svojih mogućnosti, na tome da se stanje u današnjoj Srbiji popravi - a može se popraviti. Naravno, veliki je zadatak na vladu, ali i na narod, jer se moramo stalno podsećati onog kenedijevskog "nemojte se samo pitati šta država može da uradi za vas, nego i šta vi možete da uradite za državu".

Da završim, društvo bez pesnika bilo bi siromašno i jadno, prema tome zaboravi to sprdanje sa pesničkim maglama, he, he, he...

Jedan moj drugar, uz piće, ume da kaže: Svi smo mi pesnici. I ja mu prilično verujem...
princi princi 17:08 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Jbg, steta sto vise ne citam sta Brajovic pise, ni u jednom obliku. Probaj svojim recima.
mikele9 mikele9 19:22 09.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Да, ту је, предимензиониран и штрчи у простору. Али, нема везе, ако могу Парижани да трпе Ајфелову кулу и Римљани Кампидољо, поднећемо и ми ову балканску грдосију.


Već sam negde pisao o spoljašnjem izgledu balkanske grdosije, samo su preispoljne budale i kreteni mogli da je oblože tako što su malene pločice mermera slagali kao cigle! Hramčina a mermerčići kao isprdci
angie01 angie01 09:17 10.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

A definicija je da ako je neko naseljeno mesto city, onda u tom mestu stoluje svešteno lice u rangu biskupa ili višeg ranga.


bozemilioprosti!

razlika izmedju toga da l je neko naselje siti ili taun, je u velicini, teritoriji koju zauzima, broju stanocnistva, nacinu gradnje, nacunu upravljanja, nacinu funkcionisanja, cime se stanovnistvo pretezno bavi,...

u Kanadi konkretno, postoje razlike od provincije do provincije u tome kako se tretiraju ove stavke,kao uostalom i za sve ostale stvari.

katedrala, tj, sediste biskupa, tj, gde se ona nalazi, ima veze biskupijom, i obicno je u glavnom gradu biskupije.

rodzers centar i CN tauer, su prenabudzene ruzne gradjevine od betona i celika, koje su napravljene da bi, u nedostatku istorije, postojalo nesto najvece, najvise, naj,...sa sve lecenjem frustracije u odnosu na NY, pa su muceni, po ugledu na Amere, 100km grada, na platou pored jezera Ontario izgradili tako da se ulice seku pod pravim uglom- pa non stop duva promaja.
blogovatelj blogovatelj 15:14 10.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

katedrala, tj, sediste biskupa, tj, gde se ona nalazi, ima veze biskupijom, i obicno je u glavnom gradu biskupije.


Koji je obicno malo, nenaseljeno mesto, jel da.
Bil' bila ljubazna i prestala lupati. Blagodarim unapred.

PS.

Razliku me je naucio covek koji je po profesiji profesor engleskog jezika.
Masters studije zavrsiio u Nemackoj. Engleski predavao u srednjim skolama u Engleskoj i Kanadi.
Prica engleski, francuski i nemacki savrseno.
Ima pretke Svedjane i Islandjane pa su ga zanimali i nordijski jezici. I njih govori po malo, tj svedski i norveski.
Trenutno ga poducavam srpski. Uci neverovatno brzo, jer zna nabrojane jezike.
Objasnjavao mi je nastanak reci town i city u srednjeengleskom jeziku.
Manijak sam za geografiju, obozavam je i nikada ni od jednog Kanadjanina za dvanaest godina nisam naucio nista a da nije vezano za kanadsku geografiju.
Od njega sam za pola godine naucio tri stvari.
Sta mislis, kome cu pre da verujem? Njemu ili tebi?
angie01 angie01 15:42 10.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Koji je obicno malo, nenaseljeno mesto, jel da.


prvo, ovo nigde nisam rekla- tako da ucitavas.


Sta mislis, kome cu pre da verujem? Njemu ili tebi?


drugo, meni je sve jedno sta je tebi validna informacija- ono sto sam napisala se uci u 2. osnovne skole, info te vrste, ako vec ne znas, a zavrsio si fakultet, mozes dobiti u svim knjigama koje govore o bazicnim pojmovima, posebno ako volis geografiju- ja polozila jedno desetak-...mislim, faktori koji uticu na to kako se dele naselja i u cemu se ona razlikuju-apsolutno nemaju veze sa tim gde je izgradjena katedrala, nego, upravo suprotno, ona se obicno gradila u najvecem i najznacajnijem mestu u biskupiji,....informisi se malo kako su uopste nastajala naselja, gde i zasto i kako su se razvijala, kako se dele-kroz istoriju su nekada nepovoljni uslovi bili presudni, jer su, npr, tadasnji stanovnici neke teritorije bili mnogo slabiji od nekih pretendenata na istu, pa su se povlacili i skrivali po planinskim obroncima, pa su uslovi na tom terenu diktirali karakter naselja.

u tom smislu,


Bil' bio ljubazan i prestao lupati.


...a misli sta hoces.

blogovatelj blogovatelj 18:55 10.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

faktori koji uticu na to kako se dele naselja i u cemu se ona razlikuju-apsolutno nemaju veze sa tim gde je izgradjena katedrala


OK, ajmo ovako, posto ti kompleksniji komentari zadaju problem.
Zamisli neko mesto u Engleskoj u Sekspirovo doba. Koje je town, znaci varos, gradic...
I sad, mesto raste, broj stanovnika se povecava, i povecava, i povecava...
Kad ljudi prestanu to mesto da zovu town i pocinju da ga zovu city?
Vidis?
Poceo je tek sad mozak da ti radi, jel da? Pocinje slika da se javlja, pocinjes da shvataaaaas.
Onog momenta kad crkva postavi biskupa u tom mestu, jel taaaaaako? Taako je! Bravo Andjo, vidis da mozes da uklaviris, samo kad se potrudis.
Bilo je jednostavno, da si pazljivije citala mogla si i pre da ukapiras.
Ajd sad probaj da se vratis na moj prvi komentar gde sam pomenuo city i town, pa procitaj opet...
emsiemsi emsiemsi 20:58 10.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

princi
Ne razumem. Crkva je upropastila Trudbenik? Ili loš menadžment?

Ne. Drzava i losa investiciona politika su upropastile Trudbenik. Obe uz izdasnu pomoc SPC.

... а ја недавно нахвалих начитаност Принци-ја !

blogovatelj blogovatelj 21:00 10.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

odzers centar i CN tauer, su prenabudzene ruzne gradjevine od betona i celika, koje su napravljene da bi, u nedostatku istorije, postojalo nesto najvece, najvise, naj


Rekoh li ja

svrha je ista. Pokazati moć


Kakva je bila svrha Ajfelove kule i Koloseuma?
Gde sam rekao da su Rodžers Centar i CN Tower lepi?
Stvarno ništa ne razumeš kad čitaš.
emsiemsi emsiemsi 21:02 10.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

princi
A da mi te popove opet izvedemo na Hipodrom?
Dajte ljudi... Jeste da pod mantijom ima svakakvog nakota ( a gde ga nema?), ali da je SPC uništavala državna preduzeća...

Naravno, nikakav Hipodrom, ja sam miroljubiv covek. Jebes te slippery slope argumente (kao i ove o nacinima na koji se upropastava ekonomija i buducnost jedne zemlje). Ali zaista i iskreno mi se cini da je SPC, u principu, jedno dosta veliko zlo. I pazi, to kazem kao covek koji duboko u sebi nije nacisto da li je vernik ili ne.

СПЦ је таква какви смо ми (додуше, ипак је за нијансу боља од нас) !
Зашто би и била другачија ?
Када то схватиш, бићеш више начистији !
tetris tetris 21:12 10.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Zamisli neko mesto u Engleskoj u Sekspirovo doba. Koje je town, znaci varos, gradic...
I sad, mesto raste, broj stanovnika se povecava, i povecava, i povecava...
Kad ljudi prestanu to mesto da zovu town i pocinju da ga zovu city?


City vs. Town diskusija ima dva lica, i oba su ispravna. Angie zastupa uredjenje varošica i gradova na osnovu veličine i broja stanovnika; ništa neispravno u tome. S druge strane, blogovatelj je u pravu ako klasifikaciju ograničimo na UK (nisam siguran da se primenjuje i na njihove kolonije). Međutim, treba i napomenuti da sedište biskupa nije preduslov da bi se mesto zvalo city. Taj status dodeljuje monarh pa tako postoje sedišta biskupa u mestima koja nemaju City status (Blekburn) a postoje i City-ji (ovo baš zvuči rogobatno) koji nemaju katedralu (a ni biskupa) tipa Kembridž.
emsiemsi emsiemsi 21:24 10.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

princi
Uostalom, i danas, događa se da pri izgradnji nekog oblakodera u velikim gradovima najrazvijenijih zemalja sveta pogine po neki radnik, pa nikome ne pada na pamet da kaže da nije trebalo graditi oblakoder zato što je postojala potencijalna opasnost da neko pogine prilikom izgradnje...

Da, ginu ljudi i na branama i tokom gradnje puteva, ali to su neki objekti koji vrlo konkretno sluze citavom drustvu i njegovom boljitku (bilo da ta brana regulise nekakve vodostaje ili akumulira neku energiju; put, racunam, ne treba objasnjavati cemu sluzi). Ovo je neki objekat za idolopoklonike, simbol koji nema preveliku upotrebnu vrednost za drustvo u celini. Mislim, vrlo jednostavna cost benefit analiza zasnovana na racionalnim benefitima a ne na pesnickim maglama bi pokazala svu besmislenost tog poduhvata, pogotovu u datim uslovima i u drzavi koja ima jedva 200km kakvog takvog autoputa, u kojoj svaki iole ozbiljni rast vodostaja dovodi do poplava katastrofalnih razmera, u kojoj su zapisani parkovi, u kojoj pola zemlje ima problema sa vodosnabdevanjem. Ali, ako su drustvu potrebne magle, ako je potrebno pijano stanje, ako je potreban beg od stvarnosti, ako je potreban beg u pesnicke i arhitektonske zanose i visine (?) ko smo mi da stavljamo ovako grandiozna i lepa (?) dela pod znak pitanja.

Има времена да ти ствари постану јасније !
Храм више вреди од мостова и 347 км аутопута !
blogovatelj blogovatelj 02:05 11.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

СПЦ је таква какви смо ми (додуше, ипак је за нијансу боља од нас) !


Biti za nijansu bolji od tebe i takvih kao ti nije nešto vredno hvale.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:05 11.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!


Biti za nijansu bolji od tebe i takvih kao ti nije nešto vredno hvale

Izgleda da ti njega nisko držiš.
Zašto?
angie01 angie01 10:42 11.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

vidis da mozes da uklaviris, samo kad se potrudis.


hebote, al ti ne mozes!

ko zna sta je tebi onaj lik stvarno rekao, a sta si ti iz toga razumeo!

jer ti nista o velicini grada i nekog drugog parametra koji se racunaju nisi pomenuo, nego si vezao definiciju iskljucivo za katedralu,

A definicija je da ako je neko naseljeno mesto city, onda u tom mestu stoluje svešteno lice u rangu biskupa ili višeg ranga.


ismejao si moje objasnjenje na takvu definiciju, a sada mi poturas, sekspirov gradic gde raste broj stanovnika- mislim stvarno teski amaterizam- ocigledno ne shvatas osnovne parametre i njihovu povezanost.
angie01 angie01 10:49 11.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Međutim, treba i napomenuti da sedište biskupa nije preduslov da bi se mesto zvalo city.


pa to i govorim,...katedrala se obicno gradi tamo gde je politicki i ekonomski centar okruga-sto je sasvim razumljivo-sto je obicno najvece naselje u oblasti koju biskupija pokriva.

a, blogovatelj tvrdi, da je definicija da je neki grad siti- to sto ima katedralu,...naci, obrnutom logikom.


blogovatelj blogovatelj 17:12 11.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Izgleda da ti njega nisko držiš.


Pižone, bludniče
Duga je priča, ne bih da trolujem previše.
Poznat je na blogu kao individuum koji jednom mesečno menja blogoime, ali ne i pravopisne navike i način mišljenja, pa je stoga lako prepoznatljiv.
rebel_palamuder rebel_palamuder 01:37 14.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Use-nase-podase je jedino ispravno?


Na osnovu onoga što znamo o njima, to je životni moto ogromne većine menadžmenta SPC firme.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:31 14.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

princi

Eh, sad, dugo... Sto je brzo, to je i kuso. Secam se 1989. godine, kad je Trudbenik podigao kupolu, boze me pomozi, za 40 dana. Slobce se spremao za Gazimestan, kupola na mestu, Srbi u svemiru. To je bilo pre samo cetvrt veka. Toliko se, otprilike, gradila i St. Paul's Cathedral. Samo u 17. veku.


Изгледа да је овде потрбно појашњење да изградња цркава није такмичење.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 18:34 08.10.2014

Sigurno

Na kraju, da pomenem [...] pa i stolećima.


da problema ima i previše, ali ukoliko je to novac koji Rusi doniraju, dakle tuđi novac, tuđi poklon, oni shodno tome odlučuju u šta ulažu i tu je bilo kakav komentar sa strane i eventualna zlovolja suvišna. Bez obzira bili ljudi vjernici, agnostici ili atesti, sigurno će se - na neki način, kao što si i pobrojao svjetske metropole i znamenite bogomolje kao nezaobilazne elemente njihove slike grada - pozitivno odraziti na određene aspekte, u krajnjoj liniji kao interesantnija turistička lokacija. E sad to što bih ja, i sigurno mnogi, prije dao tih 30 miliona za beskućnike, gladne, siromašne, bolesne i najugroženije kategorije - to je neka izvijesno plemenitija priča ali ipak ima veze sa sa upravljanjem tuđim novcem. Lično im nisam sklon.
nsarski nsarski 18:42 08.10.2014

Re: Sigurno

da problema ima i previše, ali ukoliko je to novac koji Rusi doniraju, dakle tuđi novac, tuđi poklon, oni shodno tome odlučuju u šta ulažu i tu je bilo kakav komentar sa strane i eventualna zlovolja suvišna.


Naravno. I Pobednika na Kalemegdanu su darovali Francuzi, i Kip Slobode su darovali Francuzi. Sta ima lose u tome? Ne provociram, nego pitam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:58 08.10.2014

Re: Sigurno

da ne bude kao s nama onomad, taman kad dovršismo pod Irodom, pobismo se izmeđ sebe i s Imperijom, ona se stušti i smandrlja nam sve, posvećeno tektek.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:30 08.10.2014

Re: Sigurno


Kamo sreće da se na poklon, pored mozaika, dobije i, recimo, nešto od Ron Mjueka, neki hiperrealizam od akrila i fiberglasa velikih razmjera - pa u neki lagani transparentni objekat - tek radi zaštite od atmosferskih uticaja - i - bam - u javni gradski prostor. Čisto da se ne zadržimo samo na sakralnoj priči. Bez zezanja.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:59 08.10.2014

Re: Sigurno

Nsarski
... I Pobednika na Kalemegdanu su darovali Francuzi, i Kip Slobode su darovali Francuzi. Sta ima lose u tome? Ne provociram, nego pitam.

Ma, to je OK.
Kada sam ja bio čuo da su Japanci finansirali izgradnju opere u Kairu, palo mi je napamet da bi mogli to da urade i kod nas, jer to pitanje opere u Beogradu nije rešeno, a kada će biti - ne znamo...

P. S.
Pobednika na Kalemegdanu su darovali Francuzi

Ovo mora biti (frojdovska) omaška. Francuzi su verovatno pomogli oko izgradnje spomenika Zahvalnosti Srbije Francuskoj, a Pobednika je radio Ivan Meštrović, zar ne?
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:08 08.10.2014

Re: Sigurno

Srđan Fuchs

Tebe sam se setio kada sam napisao da je kupola hrama Sv. Save vidljiva na svim razglednicama panorame Beograda, kao što je (verovatno na veliko nezadovoljstvo Jevreja), kupola muslimanskog Hrama na steni (The Dome of the Rock, Hebrew: כיפת הסלע‎) umnogome nezaobilazan simbol panorame Jerusalima

nsarski nsarski 20:36 08.10.2014

Re: Sigurno

Ovo mora biti (frojdovska) omaška. Francuzi su verovatno pomogli oko izgradnje spomenika Zahvalnosti Srbije Francuskoj, a Pobednika je radio Ivan Meštrović, zar ne?

Da, u pravu si. Ne znam da li je frojdovska, ali omaska jeste. Hvala.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:42 08.10.2014

Re: Sigurno

bojan ljubomir jugovic
... da problema ima i previše, ali ukoliko je to novac koji Rusi doniraju, dakle tuđi novac, tuđi poklon, oni shodno tome odlučuju u šta ulažu i tu je bilo kakav komentar sa strane i eventualna zlovolja suvišna


Koliko ja znam, Hram na Vračaru je pravljen iz donacija, na više nivoa (od privatnih lica do institucija, organizacija, drugih Crkava, država itd).
Znam da je Grčka crkva svojevremeno dala značajnu donaciju, od oko jednog miliona maraka. Moguće je da su donacije dale i druge pravoslavne Crkve.

Donacije, pogotovu na privatnom nivou, davali su oni koji su hteli, ali je bilo i slučaja/slučajeva (ne znam da li jednom ili više puta) da je država bila pribegla nametanju volje građanima putem izdavanja dodatnih poštanskih markica... Polazilo se od toga da je to sitno za građane, a u celosti može da se skupi neki novac... Kažu da je bilo i poziva u kovertama koje su upućivane građanima od Infostana, ali je to bila molba, pa ko hoće - hoće, ko neće on ignoriše.

Bilo kako bilo, Hram na Vračaru važi kao velelepni spomenik izgrađen od - donacija.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:35 08.10.2014

Re: Sigurno

bojan ljubomir jugovic

Zanimljiv ti je link na ovog Rona Mjueku.
Gledajući neka njegova dela, bilo to u hiperrealizmu, podseti me na lik Rafaela Nadala, iz današnjih medija, nakon gobitka partije od zemljaka Felisijana Lopesa, u Šangaju.

Baš bi mogao da bude lik za novo Mjuekino delo;

Priznajem, žao mi ga.
Nije valjda da je sve to zbog - slepog creva?


Gospodja Klara Gospodja Klara 22:55 08.10.2014

Re: Sigurno

Sta ima lose u tome?


Ništa, eno i Tašmajdan je doteran. Meni samo žao što su donatora Alijeva obukli u onu ambalažu od frižidera.:))
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 23:12 08.10.2014

Re: Sigurno

Gledajući neka njegova dela, bilo to u hiperrealizmu, podseti me na lik Rafaela Nadala,


Opasan je Ron, pitali su ga - zašto manipulišeš razmjerama skulptura (veće su ili manje od prosječnih ljudskih dimenzija) a on veli - znate svaki dan srećemo ljude u prirodnoj veličini. Stvarno bi bilo kul da postoji Ronov kutak. Beba u parku bi bila totalno ludilo, čak i u Prnjavoru!

Elem, imam u "arhivi" jedan stari Nin samo mi je u BL - čini mi se dok je Spajić bio urednik - naslovnica je bila 3D render unutrašnjeg uređenja hrama (popločanje, rasvjeta) i sjećam se da mi se tada poprilično dojmio u estetskom smislu, no možda sam pogrešno upamtio - tražim sad na netu da osvježim pamćenje no ne pronalazim.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:55 09.10.2014

Re: Sigurno

vladimir petrovic

Tebe sam se setio kada sam napisao da je kupola hrama Sv. Save vidljiva na svim razglednicama panorame Beograda, kao što je (verovatno na veliko nezadovoljstvo Jevreja), kupola muslimanskog Hrama na steni (The Dome of the Rock, Hebrew: כיפת הסלע‎) umnogome nezaobilazan simbol panorame Jerusalima



ja volem tu kupolu, osim toga, to je najstarija očuvana građevina islamske umetnosti. a povrh svega, trag je rane vizantijske umetnosti pošto su je njihovi majstori radili. nezadovoljni su judeošabani i različiti neprijatelji progresa i površni tipovi. no, ona je uvek poslednje nešto što vidiš kada pogledaš na Jerušalaim.

blogovatelj blogovatelj 03:08 09.10.2014

Re: Sigurno

Naravno. I Pobednika na Kalemegdanu su darovali Francuzi, i Kip Slobode su darovali Francuzi. Sta ima lose u tome? Ne provociram, nego pitam.


Ima i azerbejdžanski predsednik na Tašmajdanu. I ja stvarno ni u tome ne vidim ništa loše. Hteo je da da kintu, neka ga, nek daje. Mislim, i kad azerbejdžanac pošalje doznake valja nešto odraditi. Stoji bista kao spomenik jednom vremenu.
Kakvo vreme, takva mu i bista.
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:31 09.10.2014

Re: Sigurno

Blogovatelj
... Ima i azerbejdžanski predsednik na Tašmajdanu. I ja stvarno ni u tome ne vidim ništa loše. Hteo je da da kintu, neka ga, nek daje.

I ja tako mislim.
Važno je da je Tašmajdan sada lepši nego što je ranije bio.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:54 10.10.2014

Re: Sigurno

Olican blog i poruka!

vladimir petrovic
Kada sam ja bio čuo da su Japanci finansirali izgradnju opere u Kairu, palo mi je napamet da bi mogli to da urade i kod nas, jer to pitanje opere u Beogradu nije rešeno, a kada će biti - ne znamo...

Japanci su pomogli izgradnju kairskog Nacionalnog kulturnog centra/opere (koji je prikladno otvoren predstavom kabukija), dvadesetak godina nakon sto je stara Kairska opera, vrsnjakinja beogradskog Narodnog pozorista, izgorela u pozaru. Za priliku njenog otvaranja 1869, Verdi je po porurdzbini komponovao Aidu (mada Aida nije i izvedena u toj prilici, vec jedna od ranijih Verdijevih opera).

Japan danas nije ono sto je bio osamdesetih, a za eventualne donatore koji cene operu kao umetnicku formu prioritet bi verovatno imala obnova opera u Atini ili Valeti (a ne secam se ni kako je finansirana obnova La Fenice-a posle poslednjeg pozara).
Pobednika na Kalemegdanu su darovali Francuzi

Ovo mora biti (frojdovska) omaška. Francuzi su verovatno pomogli oko izgradnje spomenika Zahvalnosti Srbije Francuskoj, a Pobednika je radio Ivan Meštrović, zar ne?

Mestrovic je radio i Spomenik zahvalnosti Francuskoj (u oblicju Marianne sa macem koja stize u pomoc Srbiji) i reljefe na postamentu, a ideja je izrazavanje zahvalnosti za saveznistvo i privrzenosti (Aimons la France comme la France nous a aime 1914-1918).

Moram da kazem da nikada ranije nisam cula/procitala da je Francuska pomogla (platila) postavljanje ovog spomenika, a Kralj Aleksandar je u istom (kratkom) periodu imao i druge, jos skuplje, spomenicke projekate: crkvu/dinasticki mauzolej na Oplencu i Spomenik Neznanom junaku.
freehand freehand 13:10 10.10.2014

Re: Sigurno

Japanci su pomogli izgradnju kairskog Nacionalnog kulturnog centra/opere (koji je prikladno otvoren predstavom kabukija), dvadesetak godina nakon sto je stara Kairska opera, vrsnjakinja beogradskog Narodnog pozorista, izgorela u pozaru. Za priliku njenog otvaranja 1869, Verdi je po porurdzbini komponovao Aidu (mada Aida nije i izvedena u toj prilici, vec jedna od ranijih Verdijevih opera).

Da li to onda znači da je kairska opera japanska ili talijasnka, sledeći logiku po kojoj će hram oslikan od ruskih i beloruskih majstora neminovno postati ruski i beloruski?
Kao što je sve što je Mikelanđelo oslikao postalo firentinsko?
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:03 10.10.2014

Re: Sigurno

freehand

Da li to onda znači da je kairska opera japanska ili talijasnka, sledeći logiku po kojoj će hram oslikan od ruskih i beloruskih majstora neminovno postati ruski i beloruski?
Kao što je sve što je Mikelanđelo oslikao postalo firentinsko?

Pitanje je tradicija, odnosno da li su iste, slicne ili razlicite.

Stara kairska kolonijalna opera koja je slavila izgradnju Sueckog kanala je bila pokusaj transplantacije evropske operske umetnicke forme u jednu drugu tradiciju. Sama zgrada je izgledala ovako:



Danasnji Nacionalni kulturni centar izgleda ovako:



a koliko tu ima opere (osim u imenu), vidi se iz REPERTOARA.

U slucaju Hrama, radi se istoj tradiciji pravoslavnog ikonopisanja.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:00 10.10.2014

Re: Sigurno

principessa_etrusca
... U slucaju Hrama, radi se istoj tradiciji pravoslavnog ikonopisanja.

Hvala ti na pojašnjenju oko japanske donacije za izgradnju Nacionalnog kulturnog centra u Kairu.
Priznajem da nisam znao detalje, samo sam bio čuo da su Japanci dali pare za izgradnju "Kairske opere".
To sam zapamtio jer uvek mi je drago kad neko /sa strane/ nekome pomaže u podizanju nacionalno važnih znamenja u nekom gradu.
Ja tako shvatam i rusko angažovanje oko završnih radova na Hramu sv. Save.

Cenim (c'est sous entendu) i tvoja shvatanja oko Hrama na Vračaru, kao i tvoju pohvalu što sam postavio ovaj blog o Hramu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:52 10.10.2014

Re: Sigurno

vladimir petrovic

Hvala ti na pojašnjenju oko japanske donacije za izgradnju Nacionalnog kulturnog centra u Kairu.
Priznajem da nisam znao detalje, samo sam bio čuo da su Japanci dali pare za izgradnju "Kairske opere".
To sam zapamtio jer uvek mi je drago kad neko /sa strane/ nekome pomaže u podizanju nacionalno važnih znamenja u nekom gradu.
Ja tako shvatam i rusko angažovanje oko završnih radova na Hramu sv. Save.

Cenim (c'est sous entendu) i tvoja shvatanja oko Hrama na Vračaru, kao i tvoju pohvalu što sam postavio ovaj blog o Hramu.

Hvala, hvala.
Nacionalni kulturni centar/Kairska opera ima i dalje operski repertoar, a pitanje je kako ce dalje evoluirati. Tesko da ce moci da opstane bez stvarne operske publike, samo na naporima malog broja entuzijasta, posebno kada opera kao umetnicka forma nije kompatibilna sa nesekularnom muslimanskom tradicijom.
mariopan mariopan 19:06 08.10.2014

Lepa vest

Stvarno bi bilo lepo da se hram završi, da i iznutra bude lep.
Hram je već sada turistička atrakcija, tada će biti još više turista i posetilaca.

Ako Rusi doniraju novac za to onda je u redu, nemam šta da zamerim, mogu samo da kažem hvala.
Oni daju pare, oni će uraditi mozaike i verujem da će sve biti mnogo lepše kada se završi.
Poklonu se u zube ne gleda.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:53 08.10.2014

Re: Lepa vest

Mariopan
... Stvarno bi bilo lepo da se hram završi, da i iznutra bude lep.
Hram je već sada turistička atrakcija, tada će biti još više turista i posetilaca.

Znalci (not me!) kažu da će istinski biti "i iznutra lep", sa tim mozaicima. Da je to mnogo bolje rešenje nego da se išlo na freske (premda će u nekim delovima, u donjem delu Hrama, izgleda, biti i malo fresaka).

Zato se ja i radujem, premda to nekima ide na tanušne živce, he, he, he...
mariopan mariopan 09:49 09.10.2014

Re: Lepa vest

vladimir petrovic
Mariopan
... Stvarno bi bilo lepo da se hram završi, da i iznutra bude lep.
Hram je već sada turistička atrakcija, tada će biti još više turista i posetilaca.

Znalci (not me!) kažu da će istinski biti "i iznutra lep", sa tim mozaicima. Da je to mnogo bolje rešenje nego da se išlo na freske (premda će u nekim delovima, u donjem delu Hrama, izgleda, biti i malo fresaka).

Zato se ja i radujem, premda to nekima ide na tanušne živce, he, he, he...

Obožavam mozaike, oni su večni.
Jedva čekam da vidim kako će to da izgleda na kraju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:35 10.10.2014

Re: Lepa vest

mariopan
Poklonu se u zube ne gleda.

To je tacno, ali nije primenljivo u ovom slucaju posto je poklon izuzetan.

Hram Sv Save po znacaju i dimenzijama prevazilazi nacionalne okvire - to je najveci pravoslavni umetnicki projekat za dugo vremena i logicno je da na njemu rade najbolji pravoslavni umetnici.
mariopan mariopan 14:45 10.10.2014

Re: Lepa vest

principessa_etrusca
mariopan
Poklonu se u zube ne gleda.

To je tacno, ali nije primenljivo u ovom slucaju posto je poklon izuzetan.

Hram Sv Save po znacaju i dimenzijama prevazilazi nacionalne okvire - to je najveci pravoslavni umetnicki projekat za dugo vremena i logicno je da na njemu rade najbolji pravoslavni umetnici.

Naravno. Bilo je upućeno onima sa tanušnim živcima.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:08 10.10.2014

Re: Lepa vest

mariopan
Naravno. Bilo je upućeno onima sa tanušnim živcima.


vladimir petrovic vladimir petrovic 16:15 10.10.2014

Lepa vest,Oda radosti

principessa_etrusca
... Hram Sv Save po znacaju i dimenzijama prevazilazi nacionalne okvire - to je najveci pravoslavni umetnicki projekat za dugo vremena i logicno je da na njemu rade najbolji pravoslavni umetnici.


Nadam se da će ovo videti oni koji se još kolebaju oko toga da li je Hram lep ili ružan, te da li je uopšte bilo potrebno i svrsishodno da ga Beograd dobije.

Ja sam možda malo prenaglašeno ukazao na moju radost, polazeći od toga da će većina u Srbiji u tome videti nešto lepo i krajnje pozitivno, premda se uvek nalaze oni koji zvocaju, he, he, he...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:42 10.10.2014

Re: Lepa vest,Oda radosti

ах, то само Врачаре звоцају.
G.Cross G.Cross 19:27 08.10.2014

Win Win

Srbiji ce da krene na bolje kad prestane da bude " Ili jedno - Ili drugo " i pocne " I jedno - I drugo "

Ja licno se radovah pre neki dan sa Jarilom, sad se radujem sa Vladimirom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:37 08.10.2014

Re: Win Win

apsolutno tako, no šminkeri nikako to da shvate.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:46 08.10.2014

Re: Win Win

Г Кросс
Srđan Fuchs

Ето, мислим да и Крстић овако нешто прича.
mirelarado mirelarado 19:49 08.10.2014

Re: Win Win

Ово је прилика и да поздравимо Пижонов повратак, после дужег неписања на блогу.
G.Cross G.Cross 19:50 08.10.2014

Re: Win Win

" I jedno - I drugo "


Ето, мислим да и Крстић овако нешто прича.


Ali pri tom ja mislim "I Anonimni i Neanonimni"
nsarski nsarski 19:59 08.10.2014

Re: Win Win

Ово је прилика и да поздравимо Пижонов повратак, после дужег неписања на блогу.

Da! Ja ga uvek pozdravljam sa


mada je danas malo poranio. Ali, nije mi zao.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:03 08.10.2014

Re: Win Win

Predrag Brajovic
Г Кросс
Srđan Fuchs

Ето, мислим да и Крстић овако нешто прича.



Krle to priča iz glave, a Srđani iz Buddha-srca... inače, isto ovo sam danas čuo od jednog vrsnog mladog sveštenika. Naime, deo vladika (uglavnom matorci) podržava tkz. cezaropapizam, odnosno, mojim rečnikom, pristaju da budu bičerke države, jer tako imaju u svom domenu znatno veću moć... dok, najkorektnije je da država i crkva funkcionišu u potpuno razdvojenim sferama ali sa uzajamnim poštovanjem (što je i ideja Demokratije). Nego, Peđa nudiš se gore da objašeš Amfija, a Čiča je kungfu hajlender, ti mi deluješ bledunjavo, kada bi te dofatio, bog'me, ne bih se ja tako prsio a da nisam kungfu!
mirelarado mirelarado 20:04 08.10.2014

Re: Win Win

mada je danas malo poranio. Ali, nije mi zao.


Радосна среда уочи веселог четвртка. Логично. :)
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:11 08.10.2014

Re: Win Win

Mirelarado
...Ово је прилика и да поздравимо Пижонов повратак, после дужег неписања на блогу


Hvala.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:21 08.10.2014

Re: Win Win

Srđan Fuchs
Nego, Peđa nudiš se gore da objašeš Amfija, a Čiča je kungfu hajlender, ti mi deluješ bledunjavo, kada bi te dofatio, bog'me, ne bih se ja tako prsio a da nisam kungfu!

:)))))
Знам човека, Амфилохија.

Мислим, ја сам ту, као и мој отац, курвањског држања спрам цркве. Како мој отац? Па, пре рата, оног Другог, отац му је био "црквењак", како су звали угледнијег сељанина који је задужен за цркву. Ђед Перо је, чак, ако се добро сећам, и припевао попу при служењу. Мој отац је завршио међу партизанима и комунистима, али га то није спречило да обнови нашу сеоску цркву. Ја сам, лично, атеиста, али ми је породица крштена, и не осећам се лоше међу црквама. Она острошка ми је нарочито драга.

Пуковник је Амфилохије, тако, једном код нас у сеоску цркву долазио да одржи неки обред, а мој је отац имао пик на њега. Зашто? Па, зато што је Амфилохије "завађао људе и лажао". Елем, и мој ти се отац наоштри, и рече нам да иде на богослужење-церемонију, али да ће направити скандал, завикати "Лажеш, попе!" из публике. Вратио се, и ја га питам -- јеси ли викао? "Нисам." Како? "Па, није ништа слагао..."
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:04 08.10.2014

Re: Win Win

G.Cross
... Ja licno se radovah pre neki dan sa Jarilom, sad se radujem sa Vladimirom.

Hvala.
Treba se radovati, svakako.

Evo dve izreke:

Tuga može biti lažna, dok radost retko kad (Branislav Nušić)

U panici čovek trči sam u krugovima; u radosti združuje ruke sa ostalima i zajedno plešu u krugu (W. H. Auden)

blogovatelj blogovatelj 03:17 09.10.2014

Re: Win Win

Пуковник је Амфилохије, тако, једном код нас у сеоску цркву долазио да одржи неки обред, а мој је отац имао пик на њега. Зашто? Па, зато што је Амфилохије "завађао људе и лажао". Елем, и мој ти се отац наоштри, и рече нам да иде на богослужење-церемонију, али да ће направити скандал, завикати "Лажеш, попе!" из публике. Вратио се, и ја га питам -- јеси ли викао? "Нисам." Како? "Па, није ништа слагао..."


Tako i ti po blogovima vičeš na Princija i Frihenda, ali samo ako lažu
Genetika je čudo.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:44 09.10.2014

Re: Win Win

Srđan Fuchs
... Krle to priča iz glave, a Srđani iz Buddha-srca...

Lepo si ovo sročio, samo tvoje budističko srce ume ponekad da se zaboravi, pa da dosta olako sudi i udara čvrge po glavama nekih nevinih blogera, he, he, he...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:15 09.10.2014

Re: Win Win

Predrag Brajovic
Srđan Fuchs
Nego, Peđa nudiš se gore da objašeš Amfija, a Čiča je kungfu hajlender, ti mi deluješ bledunjavo, kada bi te dofatio, bog'me, ne bih se ja tako prsio a da nisam kungfu!

:)))))
Знам човека, Амфилохија.

Мислим, ја сам ту, као и мој отац, курвањског држања спрам цркве. Како мој отац? Па, пре рата, оног Другог, отац му је био "црквењак", како су звали угледнијег сељанина који је задужен за цркву. Ђед Перо је, чак, ако се добро сећам, и припевао попу при служењу. Мој отац је завршио међу партизанима и комунистима, али га то није спречило да обнови нашу сеоску цркву. Ја сам, лично, атеиста, али ми је породица крштена, и не осећам се лоше међу црквама. Она острошка ми је нарочито драга.

Пуковник је Амфилохије, тако, једном код нас у сеоску цркву долазио да одржи неки обред, а мој је отац имао пик на њега. Зашто? Па, зато што је Амфилохије "завађао људе и лажао". Елем, и мој ти се отац наоштри, и рече нам да иде на богослужење-церемонију, али да ће направити скандал, завикати "Лажеш, попе!" из публике. Вратио се, и ја га питам -- јеси ли викао? "Нисам." Како? "Па, није ништа слагао..."


obe strane su sejale tu mržnju i ti kao Novocrnogorci i Starosrbi... činjenica da je Pukovnik(u nema tko da piše) očuvao prisustvo srpske pravoslavnosti dole, te da su mnogi Srbi manje neprijateljski nastrojeni prema mnogim Crnogorcima nego pojedini Crnogorci prema mnogim Srbima. da ne pričamo koliki je znak pitanja zašto MĐ nije nikada završio u Hagu, a vojska pod njegovom komandom je pregazila ceo jug Hrvatske? meni lično Čiča je Šaban ali ga tolerišem kao što se tolerišu različitomisleći dede ili ćalci koji pripadaju drugom vremenu. inače, mislim da bi sve vladike trebalо da se penzionišu kada navrše 70 godina, a ne da imaju pretenzije na najviši presto u periodu kada dođu u godine gde čoveku otkazuje britkost svesti. kao što reče plemeniti G. Cross, samo je jedan put do mira na našim prostorima...



пс. не бејах на острогу, али сам радио с поједином острошком братијом - симпатични, духовити и једноставни људи.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:22 09.10.2014

Re: Win Win

vladimir petrovic
Srđan Fuchs
... Krle to priča iz glave, a Srđani iz Buddha-srca...

Lepo si ovo sročio, samo tvoje budističko srce ume ponekad da se zaboravi, pa da dosta olako sudi i udara čvrge po glavama nekih nevinih blogera, he, he, he...



ah, Buddha zna koliki dani samoprekora i disciplinovanja sebe, na obodima Judejske pustinje u crveni osvit Istočnog Sunca, posle su neophodni.

нондлес, мај харт је стрејтфорвардид, када је енгр, енгр је, када је лав, лав је, када се ради ондак се и греши, барем не мораш мноме да разбијаш главу као с разноразним интересџијама и шпекулантима. искреност попут твоје, реткост је у данашњој домаји.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana