Ljudska prava

Besprizornost

Jelica Greganović RSS / 23.09.2014. u 11:14

cenovnik-crkve-1369559671-315893.jpg 

Uopšte nisam imala nameru da pišem o gej paradi, prvo zato što sam sve što sam imala već napisala proteklih godina, drugo zato što mi se činilo da je država konačno shvatila da se omogućavanjem gej parade štite i prava onih članova društva koji uopšte nisu homoseksualno orjentisani. Jer, ako te niko ne pita kog si seksualnog opredeljenja kad porez plaćaš, što bi to uopšte bilo pitanje onda kada tražiš da budeš jednak među jednakima pred zakonom? Jedino što sam u tome zaboravila je institucija koja je ustavom i zakonima od države odvojena – crkva, SPC, koja je upravo svom saopštenju izvolela tu sitnicu zaboraviti. I to po pitanju para i prava. I neshvatanja. Od čega se meni ekstremno diže pritisak.

Dakle, kroz lik i delo šefa zemaljske Ješuine filijale, zvane SPC, a u formi saopštenja, javio se patrijarh Irinej i izvoleo poručiti onima koji bi da organizuju ili učestvuju u gej paradi: »"Imate pravo da paradirate, ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca, ma kako se oni zvali, kako za paradu, tako i za obezbeđenje, no ne o trošku Srbije - bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene, na stub srama prikovane".

Kad crkva kaže »imate pravo da...«, ja se prosto naježim. Ko je crkva, pa da određuje u sekularnoj državi ko na šta ima, a ko na šta prava nema? Za to postoje ustav i zakoni, kojima je, još jednom da ponovim, crkva od države odvojena. Shodno tome je crkva poslednja koja može građanima prava da kroji, pa još i da ih prikraja rečima »ali samo o svom trošku i trošku svojih nalogodavaca...«, uz preciziranje »kako za paradu, tako i za obezbeđenje«. Elem, ako neko nema prava da se bavi raspoređivanjem budžeta, to je crkva koja u njega ne uplaćuje, a i sekularnošću joj dozvoljeno nije da raspoređuje državne pare. Inače, to su one pare koje su svi pred zakonom jednaki, porezima u budžet uplatili, svi sem jednakije od jednakih – crkve. Da ste ikada dobili račun za sveću u crkvi kupljenu (inače, već po crkvama stoje obaveštenja da u crkvi smeju da se pale samo sveće u njoj kupljene, naravno za više para no što bi ste ih van nje kupili)? Jeste li ikada dobili račun za opelo? Za krštenje? Za slavsko sveštanje kuće, stana? Za venčanje? Račun, overen onako kao što to država od svih jednakih pred zakonom traži? Plaća li crkva porez na poklone kao sve druge firme ili građani? Plaća li porez na nekretnine? I sad bi tako izuzeta iz poreskih obaveza da ima prava da određuje na šta će se porezi, kroz budžet, koristiti? Kako da ne...Pravo na te pare, kroz obezbeđenje ili bilo šta drugo zakonom određeno, imaju svi oni koji te pare uplaćuju i u skladu sa zakonom, recimo kao kad se radi o gej paradi, traže svoja prava.

Što se epskog dela gornje izjave tiče (no ne o trošku Srbije - bombardovane, razorene, moralno i ekonomski osakaćene, osiromašene, poplavljene, na stub srama prikovane"), ja bih samo da pripitam – a što se crkva te ekonomske osakaćenosti i osiromašenosti ne seti onda kada njoj nešto treba? Kada se od građana, više bez znanja no dobrovoljno, kroz poštanske markice, po ko zna koji put, uzimaju pare za opremanje hrama Sv. Save? Što se tad crkva ne seti siromašne i osiromašene Srbije? Ili onda kada od te iste ekonomski osakaćene države crkva moralno traži da joj pokloni plac u centru Beograda, plac vredan desetine miliona evra, pa još na njemu i patrijaršijsku biblioteku sazida o državnom trošku? To traženje je vredno milione i milione evra koje država nema, a kad bi ih imala možda bi njima mogla da plati i lečenja teško bolesne dece. Ili pomogla poplavljenima, trudnima, siromašnima. Time bi se doprinelo moralnom oporavku, zar ne?

I još ovo, jer prvo nije bilo dovoljno: "Da li zbog suštinski apsurdnog paradiranja država treba da u trenutnoj nemaštini troši milione za obezbeđenje šačice sugrađana i njihovih gostiju za paradu od nekoliko stotina metara u centru Beograda?", pita gospodin Irinej. Da, treba. S tim što crkva nije ta koja određuje kriterijume apsurdnosti kada se radi o pravima koja građanima zakoni garantuju. Jer ako ćemo da se igramo mešanja i zaboravljanja sekularnosti, onda bi mogli da pripitamo: nije li zaista apsurdno da se crkveni dostojanstvenici voze kolima skupljim od kilometara  obezbeđenja gej parade, skupljim od kuća koje poplavljeni nemaju, skupljim od lečenja teško bolesne dece koja umiru? Nije li apsurdno da se skuplja novac za ukrašavanje hrama Sv. Save, samo zato da bi paradirali pozlatom i sjajem, dok sugrađani nemaju čime račune da plate i decu nahrane? Što crkva tu brigu o državnim parama i parama uopšte ne pokaže onda kada se radi o parama koje ona traži. I najčešće i dobija. Zašto se crkva ne seti dobročinstva i skromnosti, na kojima je njen bog svoje učenje i zapovesti gradio, i onda kada se radi o njenoj koži?

Da ne pominjem klasičnu zamenu teza koju demonstrira patrijarh – »Organizatori ovakvog paradiranja i njihovi mentori iz Evrope ne žele da izvuku pouku iz onoga što su prouzrokovale prethodne parade", ističe patrijarh i upozorava na sve opasnosti koje parada može da izazove "na obe strane". Koje opasnosti mogu biti izazvane na koje obe strane? Strane koja poštuje zakon i strane koja ne poštuje zakone? Jer, samo te strane postoje. I samo jedna od njih treba i mora da izvuče pouku – ona koja zakone ne poštuje. Sem ako se patrijarh ovim rečima ne stavlja na stranu onih koji krše zakone.

Drugi spin, odnosno zamena teza je: »SPC je upitala organizatore i učesnike parade da li se zaštita njihovih privatnih prava...« Privatnih prava? Otkad je pravo na slobodnu reč, pravo na traženje zaštite tog prava koje se po zakonu ima – privatno pravo? Gej parada je parada kojom se ne traži pravo na homoseksualnost, jer to i tako zakonom zabranjeno nije, nego sva ostala prava koja homoseksualci nemaju. Za početak, pomenuto pravo na zaštitu traženja građanskih prava.

Onako kao što ne shvata sekularnost države, tako patrijarh ne razume, pa pita: »Ako je gej seksualno opredeljenje opravdano i treba ga propagirati, na osnovu čega to isto ne važi i za pedofiliju, masovno raširenoj u zapadnom svetu, incest...« Odgovor je vrlo kratak i jasan: Na osnovu zakona. Za početak. Staviti u isti red homoseksualnost i pedofiliju, inače masovno raširenu u hrišćanstvu, je ako mene pitate zločin ništa manji od pedofilije. To je osnovno nerazumevanje prava koja imaju deca. Prava na to da budu zaštićena sve dok ne budu mogla da se nose sa obavezama odlučivanja i odgovornosti koje ponesu kad porastu. Deca jesu i moraju da budu posebno zaštićena grupa bilo gde u svetu. I ne smeju da budu žrtva bilo kakvog, a naročito ne seksualnog, iskorišćavanja od strane odraslih osoba. Strašno je kada to neko ne razume. Naročito neko na tako odgovornom mestu kao što je to patrijarhsko.

Ima toga još, al mi je prosto zlo da o svemu tome pišem, i ovo je više nego dovoljno. Naročito kad se za kraj ostave reči patrijarhove: "zar ste toliko zaslepljeni svojom pohotom i egoizmom" Dakle, zaista...Za to i za sve ono gore citirano, ja bih samo jednu reč imala – besprizornost.

 

 



Komentari (402)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 19:13 24.09.2014

Re: Узбуђење !

hoochie coochie man
Jer Crkvu ne čine samo zgrade, sveštenici i monasi. Njen najveći deo je verujući narod.


A, pa taj narod je neprijatelj ove države, i zato hapsi milicijo moja, nama ne treba ovakav narod, mi ćemo biti narod....
:)




Krajnje je vreme da neke osobe, a ovo kažem sasvim dobronamerno i prijateljski, izađu malo iz Beograda i da upoznaju i zavole Srbiju.
Videće nešto zanimljivo:
Crkva svake nedelje proverava svoj legitimitet pred narodom. Svake nedelje je puna naroda. Da ne govorim o tome da o nekim praznicima, oko prosečne seoske crkve, zna da se skupi više naroda nego što određene partije koje misle da znaju šta Srbiji treba imaju aktivnih članova.
princi princi 19:21 24.09.2014

Re: Узбуђење !

Crkva svake nedelje proverava svoj legitimitet pred narodom. Svake nedelje je puna naroda. Da ne govorim o tome da o nekim praznicima, oko prosečne seoske crkve, zna da se skupi više naroda nego što određene partije koje misle da znaju šta Srbiji treba imaju aktivnih članova.

Kombi stranke! E, sad mi dođe da odem u nedelju u ovu našu skromnu (a kakva bi druga bila?) crkvu u Misisogi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:31 24.09.2014

Re: Узбуђење !

hoochie coochie man
Baš zanimnjivo da ti i Artemije imate slične stavove.

Волео бих да ми се ово појасни.

Узгред буди речено, ја строго раздвајам цркву као институцију и њено опредмећивање кроз свештенике. Српски национални идентитет очуван је кроз векове захваљујући СПЦ-у. То је њена изузетна заслуга.

Наравно, треба имати на уму да ово пише мање више неагресивни атеиста, каквог ја себе доживљавам.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:44 24.09.2014

Re: Узбуђење !

Волео бих да ми се ово појасни.


Ma ne znam ja mnogo detalja o tome da bih pojašnjavao.
Sticajem nekih prilika često sam u kontaktu sa čovekom prilično upućenim u ta unutrašnja crkvnopolitička pitanja. U kuću mu dolaze vladike, igumani i ta bratija, pa verujem da raspolaže informacijama iz prve ruke.

E taj čovek kaže da su Artemija sklonili jer je mnogo ružno mislio i govorio o Irineju.
Ono što je nesporno je da se izbor Irineja za patrijarha poklapa sa Artemijevim raščinjavanjem. Primetno je i to da je i Amfilohije, a i on je iz te radikalne struje, bio mnogo prisutniji u javnosti za vreme Pavla nego što ga sad ima.
I oni kao i ti su više cenili Pavla nego Irineja, to je sličnost između vas, ništa više.
freehand freehand 20:09 24.09.2014

Re: Узбуђење !

Pritom, nema pojma ni šta je to Crkva. Jer Crkvu ne čine samo zgrade, sveštenici i monasi. Njen najveći deo je verujući narod.

Samo si Isusa zaboravio.
freehand freehand 20:11 24.09.2014

Re: Узбуђење !

ја строго раздвајам цркву као институцију и њено опредмећивање кроз свештенике.

O Bože... Opredmećivanje kroz sveštenike... Sveštenike su, uglavnom, OZNA i UDBA opredmećivale, to valjda znaš.
predatortz predatortz 20:12 24.09.2014

Re: Узбуђење !

freehand
Pritom, nema pojma ni šta je to Crkva. Jer Crkvu ne čine samo zgrade, sveštenici i monasi. Njen najveći deo je verujući narod.

Samo si Isusa zaboravio.


On se, valjda, podrazumeva.
anonimni_autor anonimni_autor 22:14 24.09.2014

Re: Узбуђење !

Da si sve ovo napisala za, npr., hrvatsko ili špansko sveštenstvo, da vidiš kako bi ti odobravao i hvalio "uzbuđenje"!

Svaka crkva ima tendenciju da se meša u sve pore života, kada oseti da je dovoljno moćna. Ovde se zapravo radi o balasu moći između crkve i države, baš da ne bi sledili put kojim su išli Španci i Hrvati.
hajkula1 hajkula1 07:53 25.09.2014

Re: Узбуђење !

a_jovicic
i gde crkva brani ili dozvoljava posetu vladara jedne medjunarodno priznate države (sa kojom imamo diplomatske odnose)




Koliko sam upućena u problem o kom pišeš, ta država je verska država.


predatortz predatortz 08:00 25.09.2014

Re: Узбуђење !

hajkula1
a_jovicic
i gde crkva brani ili dozvoljava posetu vladara jedne medjunarodno priznate države (sa kojom imamo diplomatske odnose)




Koliko sam upućena u problem o kom pišeš, ta država je verska država.




Poseta pape se organizuje samo u one države u kojima većinska verska zajednica da saglasnost za tu posetu. To je praksa Vatikana. Papa nikad u neku zemlju ne dolazi u svojstvu državnog predstavnika. Dolazi kao vrhovni poglavar katoličke crkve.
freehand freehand 08:01 25.09.2014

Re: Узбуђење !

hajkula1
a_jovicic
i gde crkva brani ili dozvoljava posetu vladara jedne medjunarodno priznate države (sa kojom imamo diplomatske odnose)




Koliko sam upućena u problem o kom pišeš, ta država je verska država.



Ne videh ovo.
Nije istina. SPC ne brani državi ništa. Ali ako država pita SPC šta misli o poseti visokog verskog zvaničnika druge crkve, onda SPC kaže šta misli.
A smućeni skojevci-liberali bi, očigledno, da i to ide po diktatu Politbiroa.
E pa mislim da to baš neće ići.
Deco, žao mi je, ali ni tateku Joški nije uspelo.
predatortz predatortz 08:04 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Nije istina. SPC ne brani državi ništa. Ali ako država pita SPC šta misli o poseti visokog verskog zvaničnika druge crkve, onda SPC kaže šta misli.


A Vatikan, već napisah, uvažava stav većinske verske zajednice u zemlji koju bi Papa da poseti.
angie01 angie01 08:52 25.09.2014

Re: Узбуђење !

E taj narod, drugovi i drugarice, taj narod ima pravo da se pita gde idu njegovi novci.


lepo ste se okupili, vi sa znanjem & razumevanjem:))))
predatortz predatortz 08:54 25.09.2014

Re: Узбуђење !

angie01
E taj narod, drugovi i drugarice, taj narod ima pravo da se pita gde idu njegovi novci.


lepo ste se okupili, vi sa znanjem & razumevanjem:))))


Pridruži nam se.
angie01 angie01 08:56 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Pridruži na se.


neka hvala, vise mi se svidjaju ovi nerazumevajuci i u neznanju.
predatortz predatortz 08:59 25.09.2014

Re: Узбуђење !

angie01
Pridruži na se.


neka hvala, vise mi se svidjaju ovi nerazumevajuci i u neznanju.


Jes' ono... Oni su k'o misice:
Sve vole i sve podržavaju.
angie01 angie01 09:01 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Sve vole i sve podržavaju.


humanizam & renesansa!
freehand freehand 10:00 25.09.2014

Re: Узбуђење !

vi sa znanjem & razumevanjem:))))

Videla si nešto netačno?
blogovatelj blogovatelj 10:27 25.09.2014

Re: Узбуђење !

lepo ste se okupili, vi sa znanjem & razumevanjem:))))


A i vi što ne znate i ne razumete se često lepo okupite, prosto me milina obuzme. Često se slatko nasmejem, a ponekad me i zgranete, prosto ne mogu da verujem šta pročitam.
arcins arcins 10:56 25.09.2014

Re: Узбуђење !

blogovatelj
lepo ste se okupili, vi sa znanjem & razumevanjem:))))


A i vi što ne znate i ne razumete se često lepo okupite, prosto me milina obuzme. Često se slatko nasmejem, a ponekad me i zgranete, prosto ne mogu da verujem šta pročitam.



Da prvo definisemo hriscanstvo pa da znamo o cemu pricamo. Verujem da bi se ovde iznele veoma zanimljive definicije.
natasavb natasavb 11:12 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Српски национални идентитет очуван је кроз векове захваљујући СПЦ-у.


Ako se izuzme ovaj vek.

Samo, ne bih ja baš izjednačavala nacionalni identitet i religiju. Mislim da je jedna od velikih grešaka naše crkve upravo to što ih je poistovećivala, pa je sve one koji su bili nepravoslavne vere izbacila i i iz srpske nacije.

Ali, što neko reče na twitteru - jednog dana će pisati da je hrišćanstvo u Srbiji opstalo uprkos naporima SPC.
a_jovicic a_jovicic 11:25 25.09.2014

Re: Узбуђење !

freehand
hajkula1
a_jovicic
i gde crkva brani ili dozvoljava posetu vladara jedne medjunarodno priznate države (sa kojom imamo diplomatske odnose)

Koliko sam upućena u problem o kom pišeš, ta država je verska država.

Ne videh ovo.
Nije istina. SPC ne brani državi ništa. Ali ako država pita SPC šta misli o poseti visokog verskog zvaničnika druge crkve, onda SPC kaže šta misli.
A smućeni skojevci-liberali bi, očigledno, da i to ide po diktatu Politbiroa.
E pa mislim da to baš neće ići.
Deco, žao mi je, ali ni tateku Joški nije uspelo.

Super ... može komentar na sledeće vesti? ...

Papa moguća meta napada u Albaniji
Papa Franja stigao u Tiranu
Papa krajem novembra u Turskoj

OK ... kako vi napisaste on je dobio "amin" od većinske verske zajednice u tim državama ... Šta to onda govori o SPC ...

Znači verskoj zajednici koja sa katoličanstvom deli jedino istog boga (pri čemu ga drugačije zovu) i dozvoljava da ljudsko biće može da bude u vr' glave prorok (osudjujući hrišćanstvo što Isusu daje božje "gene" ) ... u državi (Albanija) koja je sve verske objekte satr'la u doba komunizma ... u kojoj živi 66% muslimana, 15% katolika, 11% pravoslavaca i 7% ostalih ... a i u onoj drugoj (Turska) u kojoj je muslimansko stanovništvo 96.4% do 99.8% ukupne populacije* ... njima svima poseta Pape ne smeta ... dok crkvi koja sa katoličanstvom deli praktično 99% vrednosti (budalaštine oko drugačijeg sprovodjenja obreda su čisto tu da se pokaže "različitost" i "superiornost" ) ali koje se jedino razlikuju po pitanju tretiranja kase (tj. kome ide "porez" od službe božje) ... e u toj državi će pre Isus ponovo da sidje na zemlju nego što će Papa da dodje u posetu.


---
* Papu je u Tursku pozvao vaseljenski patrijarh Vartolomej ali je to svakako manjinska verska zajednica u državi. Ne znam "unutrašnju hijerarhiju" muslimanskih zajednica pa ne znam ni ko je izdao "befel" da Papa može da poseti pomenute države ... ali sve navedeno samo pokazuje koliko se SPC trudi da podstiče netrpeljivost i mržnju prema svemu što im ugrožava apsolutni monopol "prava na veru" na ovim prostorima ... bilo to srodna crkva, druge veroispovesti, sekte (ne u smislu kojekakvih satanista i fanatičnih, destruktivnih pokreta) ... ili svi oni koji striktno ne sprovode "božje zakone" (tj. seksualne manjine, ateisti, agnostici itd, itd, itd)
angie01 angie01 11:37 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Često se slatko nasmejem, a ponekad me i zgranete, prosto ne mogu da verujem šta pročitam.


u tvom slucaju, bio bi bioloski fenomen da je drugacije!



predatortz predatortz 11:59 25.09.2014

Re: Узбуђење !

. Šta to onda govori o SPC ...


Jedino što stoji između Pape(a) i SPC je odnos prema Jasenovcu i podršci koju je Vatikan dao pri bekstvu i skrivanju ustaša nakon WWII. SPC traži da se Vatikan odredi prema tim pitanjima, Vatikan to izbegava.
Šta to govori o Vatikanu?
predatortz predatortz 12:11 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Mislim da je jedna od velikih grešaka naše crkve upravo to što ih je poistovećivala, pa je sve one koji su bili nepravoslavne vere izbacila i i iz srpske nacije.


Koga je SPC izbacila iz srpske nacije? Kojom odlukom, kog sabora, kojim aktom? I, kako SPC može nekog da izbaci iz nacije?
Da li se ti kao ateista, iako kažeš 'naša crkva' pa to dovodiš u pitanje , izjašnjavaš na popisu kao Srpkinja? Ako je odgovor da, onda te Crkva nije izbacila. Da li si nekad morala da ideš po neku potvrdu, kojom bi ti crkva dala atest na nacionalnu pripadnost? Ja nisam.
Vidi koliko se muslimana u BiH izjašnjavalo kao Srbi, ili Hrvati, pre nego što su dobili veliko M. Dakle, ni njih SPC nije izopštila iz stpskog naroda...
a_jovicic a_jovicic 12:13 25.09.2014

Re: Узбуђење !

predatortz
. Šta to onda govori o SPC ...

Jedino što stoji između Pape(a) i SPC je odnos prema Jasenovcu i podršci koju je Vatikan dao pri bekstvu i skrivanju ustaša nakon WWII. SPC traži da se Vatikan odredi prema tim pitanjima, Vatikan to izbegava.
Šta to govori o Vatikanu?

Koji je stav SPC o Srebrenici?

Daleko bilo da izjednačavam Jasenovac i Srebrenicu ... ali ratnim zločinima treba da se bave "zemaljski" sudovi ... oni "nebeski" presudjuju tek kasnije. Nego što Papa nije posetio Jugoslaviju pre WWII? ... Tad' je verovatno Vatikan trebao da se izjasni o inkviziciji?!?
predatortz predatortz 12:16 25.09.2014

Re: Узбуђење !


Koji je stav SPC o Srebrenici?


Više puta izrečen:
Počinjen je zločin!

Edit:

Spinuješ.
Ne traži SPC od Vatikana da rešava pitanja ratnih zločina.
Radi se o čisto verskim pitanjima. SPC traži od Vatikana da se odrekne onih koji su ubijali i nasilno pokrštavali pravoslavce, a Vatikan im nakon toga pružao pomoć, utočište, obezbeđivao lažna dokumenta i slao za Argentinu.
a_jovicic a_jovicic 12:40 25.09.2014

Re: Узбуђење !

predatortz

Koji je stav SPC o Srebrenici?

Više puta izrečen:
Počinjen je zločin!
Ja slušao Kačavendu u Bijeljini.

A Kraljevina SHS/Jugoslavija i Papa?

Nego pustimo mi sad Vatikan vs SPC ... to je sve stvar interesa i para ... i nisu ni oni mnogo bolji (samo su malo pametniji) a priča je mnogo starija od naših budalaština u XX veku ... vuče se još iz vremena zapadnog i istočnog Rimskog carstva i tadašnjih 5-6 centara hrišćanstva u Svetu. Isto su se tako pokačili sa Henrijem VIII oko njegovih razvoda pa čovek napravi svoju crkvu (BTW kažu da katolici ne mogu da smisle protestante ... pravoslavci im još dodju k'o braća ... one "otpadnike" ne tolerišu totalno)

Znači nije poenta da li je bolji Papa ili Patrijarh, nego da crkva zloupotrebljava potrebu naroda da veruje u nešto, zarad svojih vrlo materijalnih interesa ... a da je kod nas primetan trend mešanja i u državne poslove i samim tim narušavanja Ustavom zagarantovane sekularnosti države.

Inače, ja kao "nevernik" ovu dvojicu poštujem ...



... ne zbog funkcije koju su obavljali ili obavljaju nego pre svega zbog skromnosti i iskrenog širenja osnovne poruke hrišćanstava ... mira i tolerancije medju ljudima!

EDIT: Neki njihovi prethodnici ili naslednici kao i dobar broj "podredjenih" se time nikako ne mogu pohvaliti.

EDIT na EDIT:
predatortz
Spinuješ.
Ne traži SPC od Vatikana da rešava pitanja ratnih zločina.
Radi se o čisto verskim pitanjima. SPC traži od Vatikana da se odrekne onih koji su ubijali i nasilno pokrštavali pravoslavce, a Vatikan im nakon toga pružao pomoć, utočište, obezbeđivao lažna dokumenta i slao za Argentinu.

Čisto da priupitam ... kako je SPC kaznila sveštenike koji su blagosiljali "Škorpione" i razne druge paravojne formacije pre zločina koji su izvršavali?
predatortz predatortz 12:49 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Znači nije poenta da li je bolji Papa ili Patrijarh, nego da crkva zloupotrebljava potrebu naroda da veruje u nešto, zarad svojih vrlo materijalnih interesa ... a da je kod nas primetan trend mešanja i u državne poslove i samim tim narušavanja Ustavom zagarantovane sekularnosti države.


I tebi ću odgovoriti, kao i nekim pre tebe.

Ne posmatraj Crkvu kroz matricu sveštenstva i crkvenih građevina. Crkva je i narod koji veruje. E, taj narod je političko biće, glasačka mašina, sa pravom da se odredi šta mu se dopada, ili ne dopada.
Imaju li crkveni velikodostojnici pravo da artikulišu politički stav naroda?
Ja mislim da imaju. Jer, narod ide na molitve, na skupove, slavlja... Dakle, taj narod im non-stop daje legitemitet.
Sekularnost se, po meni, očituje u činjenici da država ne mora da uvaži stav Crkve, a ne u pogrešnom mišljenju da Crkva nema pravo da iznese stav.
a_jovicic a_jovicic 13:00 25.09.2014

Re: Узбуђење !

predatortz
Ne posmatraj Crkvu kroz matricu sveštenstva i crkvenih građevina. Crkva je i narod koji veruje. E, taj narod je političko biće, glasačka mašina, sa pravom da se odredi šta mu se dopada, ili ne dopada.
Imaju li crkveni velikodostojnici pravo da artikulišu politički stav naroda?

E da i ja ponovim ... ne posmatraj veru kroz crkvu. Možeš biti potpuno ispravan vernik a da nogom u crkvu nisi kročio. Crkva zloupotrebljava veru za one materijalne a i političke ciljeve. Ukoliko bi ona kanalisala politički stav naroda u pravcu izvornih hrišćanskih vrlina, smirivala tenzije i propagirala tolerantnost, ja se ne bih ovoliko "gicao" ... medjutim ona to kanališe malo "materijalnije" nego što bi smela ... smela u smislu "božje kazne" a ne straha od države i Ustava.
predatortz predatortz 13:09 25.09.2014

Re: Узбуђење !

a_jovicic
predatortz
Ne posmatraj Crkvu kroz matricu sveštenstva i crkvenih građevina. Crkva je i narod koji veruje. E, taj narod je političko biće, glasačka mašina, sa pravom da se odredi šta mu se dopada, ili ne dopada.
Imaju li crkveni velikodostojnici pravo da artikulišu politički stav naroda?

E da i ja ponovim ... ne posmatraj veru kroz crkvu. Možeš biti potpuno ispravan vernik a da nogom u crkvu nisi kročio. Crkva zloupotrebljava veru za one materijalne a i političke ciljeve. Ukoliko bi ona kanalisala politički stav naroda u pravcu izvornih hrišćanskih vrlina, smirivala tenzije i propagirala tolerantnost, ja se ne bih ovoliko "gicao" ... medjutim ona to kanališe malo "materijalnije" nego što bi smela ... smela u smislu "božje kazne" a ne straha od države i Ustava.


Ovo što ti navodiš je čisto crkveno pitanje. Da su alavi, alavi su. Da se narod, uprkos tome, izjašnjava kao verujući - izjašnjava se. Odnos sveštenstva sa Glavnim Inženjerom ja ne bih da uređujem, to je između njih. Odnos između naroda i sveštenstva, takođe, ne bih da uređujem. Nisam pozvan.

Na šta ja aludiram?
Ima li grupa građana, posmatrajmo to na taj način, okupljena oko Crkve, pravo na stav?
Ima li država mehanizam koji joj omogućava da se o taj stav ogluši? Ima! Zove se Ustav Republike Srbije.javascript:;
Ni jedna Parada nije odložena zbog Crkve. Zabranjivala je država. A mogla je da odobri.

Edit:

Evo, otprilike, sekularnost države se ovako očituje:

"Što se stavova Crkve tiče, mi ih poštujemo, ali u ovoj zemlji politiku vodi Vlada Srbije u skladu sa Ustavom. Crkvi svaka čast, imaju pravo da iznose stavove kakve hoće ali ona ne vodi i neće voditi Vladu Srbije već oni koje su izabrali građani na izborima", rekao je premijer na vanrednoj konferenciji za novinare.

Link na vest
freehand freehand 13:54 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Super ... može komentar na sledeće vesti? ...

Ne vidim zašto bih ja komentarisao išta o tome? I otkud je papina poseta Albvaniji tema bilo čega na ovom blogu?
Ali mogu, na osnovu ovoga i svega drugog što si na ovom blogu napisao da prokomentarišem tvoje komentare:
pokazao si takvo i toliko temeljito neznanje po svim pitanjima vezanim za crkvu i religiju da jednostavno ne vredi komentarisati bilo šta pojedinačno.
Ali jedno je pitanje: šta tebe, kao ateistu, uopšte briga da li će drug Rara dolaziti i šta SPC o tome misli, dok u isto vreme patrijarhu ne dozvoljavate da iskaže svoje mišljenje ni kao građanin?
Zovi ga, brate (pardon! druže) na svoj kružok mladih Kumrovčana pa ako dođe radujte se.
Ako ne - probaj ponovo. popustiće jednom.
angie01 angie01 16:28 25.09.2014

Re: Узбуђење !

dok u isto vreme patrijarhu ne dozvoljavate da iskaže svoje mišljenje ni kao građanin?


koje, es juzuel, sibicarenje-...jer on se nije oglasio kao gradjanin, sto ne verujem da bi bilo kome bilo bitno, niti bi objavio na naslovnim stranam novina, nego kao vrhovni poglavar pravoslavne crkve, sa arogancijom, kao da ima pravo da se u drzavne pare mese,one iste koje ne daje, ne vodeci racuna da tom izjavom kalja i ono sto crkva, na cijem je tronu, propoveda- Bog je jednak za sve.
freehand freehand 17:53 25.09.2014

Re: Узбуђење !

koje, es juzuel, sibicarenje-..

Da ja sad prozborim neku o nepismenom lupetanju, ez južul? Neću.
Ali je ovde u više navrata i više komentara postavljano pitanje "šta popovi imaju da pričaju o..." Raznim stvarima. A ima i komentatora koji bi da popovima zabrane da govore o svetovnim stvarima ali bi oni da preuzmu strogo crkvene odluke.
Bog je jednak za sve.

... kao što deklarisani ateisti najbolje znaju šta je i kakav je Bog.
Bez obzira što ne psotoji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:28 25.09.2014

Re: Узбуђење !

jer on se nije oglasio kao gradjanin, sto ne verujem da bi bilo kome bilo bitno, niti bi objavio na naslovnim stranam novina, nego kao vrhovni poglavar pravoslavne crkve,


Obratio se autoruitom koji ima. A ima veliki autoritet.
I taj autoritet smeta nekima.
Da je on neko bez autoriteta ne bi se na njegovu izjavu obraćala pažnja kao što se ne obraća pažnja na izjave onih nerazumevajućih i onih u neznanju.

I sad se ovi bez autoriteta jede i kidaju što njihova ne može tako da odjekne kao patrijarhova, pa bi da mu zabrane da priča ili makar da mu odrede šta sme a šta ne sme da kaže.
E pa ne ide to tako u demokratiji i u uređenim slobodnim društvima (to vam je još uvek ideal ili ste ga se odrekli?)
U tim društvima svako ima pravo da sa autoritetom koji ima zastupa stavove koje smatra ispravnim.
Da li će zastupanje nekih stavova uticati pozitivno ili negativno na njegov autoritet na svakome da procenjuje, ali konačnu odluku donosi on, i on snosi posledice takve odluke.
Pa ako je Irinej zluopotrebio autoritet onda će ga izgubiti.
A nešto ne verujem da će se to desiti.

Ako bi da mu parirate potrudite se da steknete autoritet onakakv kakav ima patrijarh pa neka i vaša ima istu težinu.
Ne možete?
Pa onda se nervirajte i kidajte, ništa vam drugo ne preostaje.
hajkula1 hajkula1 19:14 25.09.2014

Re: Узбуђење !

natasavb
Српски национални идентитет очуван је кроз векове захваљујући СПЦ-у.


Ako se izuzme ovaj vek.

Samo, ne bih ja baš izjednačavala nacionalni identitet i religiju. Mislim da je jedna od velikih grešaka naše crkve upravo to što ih je poistovećivala, pa je sve one koji su bili nepravoslavne vere izbacila i i iz srpske nacije.

Ali, što neko reče na twitteru - jednog dana će pisati da je hrišćanstvo u Srbiji opstalo uprkos naporima SPC.



Berlinski kongres.

emsiemsi emsiemsi 19:59 25.09.2014

Re: Узбуђење !

predatortz
hajkula1
a_jovicic
i gde crkva brani ili dozvoljava posetu vladara jedne medjunarodno priznate države (sa kojom imamo diplomatske odnose)




Koliko sam upućena u problem o kom pišeš, ta država je verska država.




Poseta pape se organizuje samo u one države u kojima većinska verska zajednica da saglasnost za tu posetu. To je praksa Vatikana. Papa nikad u neku zemlju ne dolazi u svojstvu državnog predstavnika. Dolazi kao vrhovni poglavar katoličke crkve.

Они су латини - ако не може као црквењак, онда као државник. Одело за сваку ситуацију.
emsiemsi emsiemsi 20:03 25.09.2014

Re: Узбуђење !

a_jovicic
predatortz
. Šta to onda govori o SPC ...

Jedino što stoji između Pape(a) i SPC je odnos prema Jasenovcu i podršci koju je Vatikan dao pri bekstvu i skrivanju ustaša nakon WWII. SPC traži da se Vatikan odredi prema tim pitanjima, Vatikan to izbegava.
Šta to govori o Vatikanu?

Koji je stav SPC o Srebrenici?

Daleko bilo da izjednačavam Jasenovac i Srebrenicu ... ali ratnim zločinima treba da se bave "zemaljski" sudovi ... oni "nebeski" presudjuju tek kasnije. Nego što Papa nije posetio Jugoslaviju pre WWII? ... Tad' je verovatno Vatikan trebao da se izjasni o inkviziciji?!?

Глупости !
Злочинима треба да се бавимо сви (чак и када су у тим злочинима убијани Срби. Овим другима се бавимо доста).
emsiemsi emsiemsi 20:06 25.09.2014

Re: Узбуђење !

a_jovicic
predatortz
Ne posmatraj Crkvu kroz matricu sveštenstva i crkvenih građevina. Crkva je i narod koji veruje. E, taj narod je političko biće, glasačka mašina, sa pravom da se odredi šta mu se dopada, ili ne dopada.
Imaju li crkveni velikodostojnici pravo da artikulišu politički stav naroda?

E da i ja ponovim ... ne posmatraj veru kroz crkvu. Možeš biti potpuno ispravan vernik a da nogom u crkvu nisi kročio. Crkva zloupotrebljava veru za one materijalne a i političke ciljeve. Ukoliko bi ona kanalisala politički stav naroda u pravcu izvornih hrišćanskih vrlina, smirivala tenzije i propagirala tolerantnost, ja se ne bih ovoliko "gicao" ... medjutim ona to kanališe malo "materijalnije" nego što bi smela ... smela u smislu "božje kazne" a ne straha od države i Ustava.

Види се да немаш појма !
Но, да можеш да пишеш веома опширно о оном што мало знаш - стоји.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:21 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Obratio se autoruitom koji ima. A ima veliki autoritet.
I taj autoritet smeta nekima.

Ne, nego se obratio zloupotrebljavajući autoritet koji ima crkva.

Da je on neko bez autoriteta ne bi se na njegovu izjavu obraćala pažnja

Njegov autoritet nije kriterijum, nego činjenica da govori u ime crkve kao institucije.

E pa ne ide to tako u demokratiji i u uređenim slobodnim društvima

Naravno da ne ide, jer u demokratiji i u uređenim slobodnim društvima nije dozvoljen govor mržnje.

Njegov autoritet u celoj ovoj priči nije bitan.

Ako bi da mu parirate potrudite se da steknete autoritet onakakv kakav ima patrijarh

Neka, fala.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:50 25.09.2014

Re: Узбуђење !

Ne, nego se obratio zloupotrebljavajući autoritet koji ima crkva.

A on nema autoritet.
Dakle sam vrh institucije sa autoritetom je bez autoriteta.
Pa šta to onda ima autoritet u crkvi kad njen vrh nema?

Njegov autoritet nije kriterijum, nego činjenica da govori u ime crkve kao institucije.


I buni li se crkva što on govori u njeno ime sve i da to jeste zvaničan stav crkve?
Naravno da ne ide, jer u demokratiji i u uređenim slobodnim društvima nije dozvoljen govor mržnje.


Pitah gore da neko definiće šta je govor mržnje.
Da li je govor mržnje ako neko kaže da parada ne treba da se održi?
Ako jeste, a govor mržnje je zabranjen, znači li to da se ne sme reći da parada ne treba da se održava.
Svi moraju da govore da parada treba da se održi, ili da ćute.
Neka, fala.


Nećeš, a kad bi 'tela očas posla bi ti to :)
a_jovicic a_jovicic 03:22 26.09.2014

Re: Узбуђење !

freehand
pokazao si takvo i toliko temeljito neznanje po svim pitanjima vezanim za crkvu i religiju da jednostavno ne vredi komentarisati bilo šta pojedinačno.
Ali jedno je pitanje: šta tebe, kao ateistu, uopšte briga da li će drug Rara dolaziti i šta SPC o tome misli, dok u isto vreme patrijarhu ne dozvoljavate da iskaže svoje mišljenje ni kao građanin?
Zovi ga, brate (pardon! druže) na svoj kružok mladih Kumrovčana pa ako dođe radujte se.
Ako ne - probaj ponovo. popustiće jednom.

E ... 'leba ti ... aj' se odluči jel' sam komunista ... ili liberal ... ili možda katolik ... ili čak i mason?!? ... Počinjem da dobijam "krizu identiteta" kad mi stalno lepiš drugu etiketu.

A po pitanju vere, religije i crkve ... super što mi vi "stručnjaci" baš "objasniste" (upućeno i ostalim komentatorima mojih "ignoranskih sočinjenija" ). Osim teze o "Životnom značaju SPC za svesrpsko nacionalno biće i zakupljeno mesto za parkiranje na Nebesima" ... i lepljenje k'o na Oho (Uhu) na "Rarin" dolazak u "poslednji bastion jedinog ispravnog hrišćanstva", ne videh vaše kontra-argumente po pitanju neophodnosti postojanja "šaltera za brzu komunikaciju sa Svevišnjim" (umesto individualnog obraćanja) niti po pitanju činjenice da su islamske verske zajednice fleksibilnije u tretiranju "konkurencije" (a oni bi tek imali šta propitati "Svetu stolicu" na teme pokajanja za izvršene zločine) nego što je to SPC.

Moralisanje o pravu gospodina Miroslava Gavrilovića da iznese svoj lični stav na temu Prajda (izjavom tog gospodina se "auditorijum" ne bi bavio ... izjavom onog "drugog" ima pravo da se bavi) je baš ravno vezivanju prava na ostvarivanje Ustavom zagarantovanih sloboda za obavezu pribavljanja odgovarajućih materijalnih sredstava u svrhe zaštite bezbednosti učesnika.

A odgovor na temu "šta se mene tiče šta SPC radi u svoja 4 zida" je ... Ticaće me se sve dok im plaćam "crkveni porez" (tj. plaćam socijalno, zdravstveno i penziono osiguranje onima koji su zaposleni u toj instituciji ... sreća te pišem samo e-pisma pa ne moram još da izdvajam i za doplatne markice). E pa sve dok učestvujem u njihovom finansiranju ... imam pravo i da im se mešam u posao. Na stranu to što bi skromnija crkva i pitomiji vernici verovatno bili i bliži izvornim učenjima Isusovim ... pa ne bi razbijali glave strancima i "pederima".

No to je sve "nebitno" za "nebeski narod" ... Važno je dal' se krsti sa tri prsta ili celom šakom, dal' je krst ravnokrak ili je gornji krak kraći, dal' se koristi astronomski netačan ili tačan kalendar, dal' se za "najsvetije" praznike šenluči i prangija k'o da nailazi neprijateljska avijacija ili se rasipaju novci na poklone bližnjima kako bi se iskupili za njihovo totalno zanemarivanje tokom ostatka godine, dal' su bogomolje okrenute na istok ili na zapad ... e ako to sve ne osigura mesto celom narodu na "Nebeskom" parkingu džabe nam i najveći hram na Balkanu i urne i kosti poznatih posejane oko njega.

P.S. Za one pravoslavne vernike koji imaju nešto protiv Jevreja, mala istorijska činjenica ... Isus je bio Jevrejin!
a_jovicic a_jovicic 03:54 26.09.2014

Re: Узбуђење !

emsiemsi
Види се да немаш појма !
Но, да можеш да пишеш веома опширно о оном што мало знаш - стоји.



... i prevod na srpski ...

predatortz predatortz 07:15 26.09.2014

Re: Узбуђење !

Na stranu to što bi skromnija crkva i pitomiji vernici verovatno bili i bliži izvornim učenjima Isusovim ... pa ne bi razbijali glave strancima i "pederima".


A ti misliš da vernici razbijaju glave strancima i pederima? Vernici, ne huligani?

Isus je bio Jevrejin!

Ajde!?
predatortz predatortz 07:20 26.09.2014

Re: Узбуђење !

Ticaće me se sve dok im plaćam "crkveni porez" (tj. plaćam socijalno, zdravstveno i penziono osiguranje onima koji su zaposleni u toj instituciji ...


Ne bih da ti rušim iluzije o tvojoj bitnosti, ali plaćaju i oni tebi štošta...
Ili, misliš da je onih xx %, koji se izjašnjavaju kao vernici, oslobođeno od svih poreza i obaveza? I njihova lova ide u fondove za zdravstvo, puteve, prosvetu, nauku...
Potom, i sveštenici, da se vratimo na njih, plaćaju PDV kad kupe nešto espapa, plaćaju registracije vozila ( što vozilo bolje, to registracija skuplja ), školuju decu, kupuju im knjige... Usput, doplaćuju sebi i za penzije, sve preko nivoa minimalca. Dakle, sve je to lova koja se sliva u budžet.
Hajde da napravimo ovakav dil:
Da tražimo od države da se, recimo, pojedinac odluči da li će taj delić novca koji iz njegovog dohotka ide za penziono sveštenicima ići njima ili npr. NGO sektoru. Da damo svakom pravo da se izjasni, pa kako ispadne... A? Šta misliš?
freehand freehand 07:40 26.09.2014

Re: Узбуђење !

E ... 'leba ti ... aj' se odluči jel' sam komunista ... ili liberal ...

Pa nisam ti ja komesar niti rukovodilac kružoka. Ovo je demokratija, odluči se sam. Spoj, doduše, jsste čest u tranzicijskim društvima ali time ništa manje sulud, kad se nova kvazilkiberalna ubeđenja stiču skojevski i na brzinu, a šire i usađuju političkim nevernicima komunističkim manirima i metodama.

ne videh vaše kontra-argumente po pitanju neophodnosti postojanja "šaltera za brzu komunikaciju sa Svevišnjim" (umesto individualnog obraćanja) niti po pitanju činjenice da su islamske verske zajednice fleksibilnije u tretiranju "konkurencije" (a oni bi tek imali šta propitati "Svetu stolicu" na teme pokajanja za izvršene zločine) nego što je to SPC.

Način na koji ti iznosiš te napamet naučene tvrdnje uopšte ne zaslužuje ozbiljan odgovor. O tome je reč.
Kako skojevcu objasniti potrebu za postojanjem crkve? I čemu?
A odgovor na temu "šta se mene tiče šta SPC radi u svoja 4 zida" je ...

Ne, to tek nema smisla odgovarati. No ja sam, recimo, govorio o pravu svakog sveštenika da u dekokratskoj državi iznese svoj stav, kao svaki drugi slobodan građanin. A rekoh gore: za govor mržnje - tužiti.
Ni crkva nije operisana od budala i magaraca. Samo što takvi nisu niti mogu biti opravdanje takvima van crkve da traže njeno ukidanje ili prilagođavanje Manifestu KP.

Ticaće me se sve dok im plaćam "crkveni porez" (tj. plaćam socijalno, zdravstveno i penziono osiguranje onima koji su zaposleni u toj instituciji ...

Od poštenjačine i intelektualca koji toliko drži do principa za očekivati je da je već pokušao da od poreske uprave zatraži da mu se izračuna koliki je njegov deo u plenu od crkve otetom i pripadajućem delu po osnovu kamate i neostvarenihg prihoda od te imovine, ne bi li to platio pa onda sa punim pravom navalio na tu zlu tvorevinu i tražio povraćaj svog krvavo zarađenog dinara.
Jesi li?

Na stranu to što bi skromnija crkva i pitomiji vernici verovatno bili i bliži izvornim učenjima Isusovim ... pa ne bi razbijali glave strancima i "pederima".

Ti znaš da je strancu i pederu glavu razbio vernik? Ja, eto, znam da ovakve stvari pišu nacisti. I komunisti. Oni nemaju problema za izborom i plasiranjem laži da bi dokazali svoju tezu.
P.S. Za one pravoslavne vernike koji imaju nešto protiv Jevreja, mala istorijska činjenica ... Isus je bio Jevrejin!

Ovo znaš iz Novog zaveta, sa Vikipedije ili iz Priručnika za debatu sa vernicima omladinskih jurišnih odreda Brozovih svedoka?
a_jovicic a_jovicic 12:34 26.09.2014

Re: Узбуђење !

predatortz
A ti misliš da vernici razbijaju glave strancima i pederima? Vernici, ne huligani?








... ovi su se sigurno zadesili tu da štite policiju od kamenica! ... nego ček' ... ako oni imaju uticaj na ovu "sirotu decu" ... jesul' ta deca vernici ili misle da su Džedaji sišli na Zemlju?
predatortz predatortz 12:38 26.09.2014

Re: Узбуђење !


... ovi su se sigurno zadesili tu da štite policiju od kamenica!


Čime ti potvrđuješ :

a) da su svi ovi nekom rascopali glavu?
b) da su svi oni vernici?

Dići tri prsta desne ruke u vazduh može bilo ko. Iza sveštenika na protestu može da stane bilo ko.
Imaš li neki dokaz da su im lica u crkvenim odorama izdavala neka naređenja, ili da su ih organizovala?
a_jovicic a_jovicic 13:28 26.09.2014

Re: Узбуђење !

predatortz
Imaš li neki dokaz da su im lica u crkvenim odorama izdavala neka naređenja, ili da su ih organizovala?

A jesu li ih smirivala? ... Ako jesu onda su vernici pošto su ih smirivali "Božjom rečju" (očigledno da više poštuju "duhovnu" nego "svetovnu" reč) ... Da su ih smiri na vreme, ne bi se ni pojavili na ulici. A pošto nisu poslali dovoljno "smirujućih" četa, nije do svih stigla "Božja reč" pa se nekima omakao kamen (BTW ... mnogo je lakše baciti kamen iz velike grupe nego iz male ... što se manje "smiruju" vernici to više se povećava verovatnoća da će svojim prisustvom pomoći onima drugima da bace kamen)
freehand freehand 13:36 26.09.2014

Re: Узбуђење !

a_jovicic
predatortz
Imaš li neki dokaz da su im lica u crkvenim odorama izdavala neka naređenja, ili da su ih organizovala?

A jesu li ih smirivala? ... Ako jesu onda su vernici pošto su ih smirivali "Božjom rečju" (očigledno da više poštuju "duhovnu" nego "svetovnu" reč) ... Da su ih smiri na vreme, ne bi se ni pojavili na ulici. A pošto nisu poslali dovoljno "smirujućih" četa, nije do svih stigla "Božja reč" pa se nekima omakao kamen (BTW ... mnogo je lakše baciti kamen iz velike grupe nego iz male ... što se manje "smiruju" vernici to više se povećava verovatnoća da će svojim prisustvom pomoći onima drugima da bace kamen)

Jel ti ove mudrosti sam smišljaš ili odnekle prepisuješ?
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:54 26.09.2014

Re: Узбуђење !

predatortz
Imaš li neki dokaz da su im lica u crkvenim odorama izdavala neka naređenja, ili da su ih organizovala?


nije se dovoljno Irinej nalupetao ovih godina?

angie01 angie01 16:15 26.09.2014

Re: Узбуђење !


predatortz
Imaš li neki dokaz da su im lica u crkvenim odorama izdavala neka naređenja, ili da su ih organizovala?


iz wikiperdije,

Prva parada ponosa u Beogradu bila je zakazana za 30. jun, 2001. godine pod sloganom "Ima mesta za sve". Organizatori parade bile su organizacije Labris i Gayten. Osobe okupljene na Trgu Republike napala je grupa huligana i pristalica desničarskih organiacija; među nasilnicima su se našli članovi pokreta Obraz, Svetosavske omladine, navijači Crvene zvezde, Partizana i Rada, kao i predstavnici Srpske pravoslavne crkve.[1][2]

organizovane su litije protiv gej parade, pop zarko gavrilovic je predvodio huligane, tvrdeci da ce da izleci gejeve batinama.
freehand freehand 16:40 26.09.2014

Re: Узбуђење !

angie01

predatortz
Imaš li neki dokaz da su im lica u crkvenim odorama izdavala neka naređenja, ili da su ih organizovala?


iz wikiperdije,

Prva parada ponosa u Beogradu bila je zakazana za 30. jun, 2001. godine pod sloganom "Ima mesta za sve". Organizatori parade bile su organizacije Labris i Gayten. Osobe okupljene na Trgu Republike napala je grupa huligana i pristalica desničarskih organiacija; među nasilnicima su se našli članovi pokreta Obraz, Svetosavske omladine, navijači Crvene zvezde, Partizana i Rada, kao i predstavnici Srpske pravoslavne crkve.[1][2]

organizovane su litije protiv gej parade, pop zarko gavrilovic je predvodio huligane, tvrdeci da ce da izleci gejeve batinama.

I šta je uradio Zroan Đinđić, predsednik Vlade, ministri Žarko Korać i Gašo Knežević?
angie01 angie01 16:52 26.09.2014

Re: Узбуђење !

I šta je uradio Zroan Đinđić, predsednik Vlade, ministri Žarko Korać i Gašo Knežević?



uuu, al si mi odgovorio,...pa ne amnestira pocinioce ovog vandalizma i siledzijstva najgore vrste, negativan odgovor na tvoje pitanje!


freehand freehand 16:54 26.09.2014

Re: Узбуђење !

angie01
I šta je uradio Zroan Đinđić, predsednik Vlade, ministri Žarko Korać i Gašo Knežević?



uuu, al si mi odgovorio,...pa ne amnestira pocinioce ovog vandalizma i siledzijstva najgore vrste, negativan odgovor na tvoje pitanje!



Što, vikipedija ništa ne kaže na tu temu?
Mislim, pogledaj čimne si i kako odgovrila predatoru. Koliko god da je standardno i uobičajeno - i dalje je beskrajno nedotupavno. To pokušavam da ti kažem.
angie01 angie01 17:07 26.09.2014

Re: Узбуђење !

. To pokušavam da ti kažem.


ne znam sta stalno pokusavas- al, evidentno- ne mozes bez mene!:)

nedotupvna je samo tvoja zelja da se apsulutno uvek ubacis u nesto negiras i kontriras, al tako sto masis temu, praveci se, da je u stvari ino sto si ti rekao, em jedino tacno, em sustina onoga o cemu se prica, sa obaveznom uvredom sagovorniku.

u ovom slucaju, predator pita, je l postoji neki dokaz da je i spc ucestvovala u organizaciji nereda i takoto- i ja mu rekla da ima- ima i na yutubetu svi snimci, sa sve popovima i sta oni rade i pricaju,


a ti dodjes da mi kazes- kako je to nedotupavno,...pa hebote free, kad skines sve celofane u koje se pakujes, na kraju ispada da si, sem sto si nadrdan, zlurad i sklon vredjanu, u stvari retrogradni nacionalista, nesretno zaljubljen u ds.
freehand freehand 17:14 26.09.2014

Re: Узбуђење !

u ovom slucaju, predator pita, je l postoji neki dokaz da je i spc ucestvovala u organizaciji nereda i takoto- i ja mu rekla da ima- ima i na yutubetu svi snimci, sa sve popovima i sta oni rade i pricaju,

I šta su uradili Đinđić, Korać i Knežević oko svega toga? Sem uvoženja katehizisa u škole?
a ti dodjes da mi kazes- kako je to nedotupavno,...pa hebote free, kad skines sve celofane u koje se pakujes, na kraju ispada da si, sem sto si nadrdan, zlurad i sklon vredjanu, u stvari retrogradni nacionalista, nesretno zaljubljen u ds.

A kad tebi poskidamo i povadimo to lišče i peruške - šta ti misliš da ostane?
cane cane 00:01 27.09.2014

Re: Узбуђење !

jel' sam komunista ... ili liberal ... ili možda katolik ... ili čak i mason?!?


nista od toga brate, samo smarac.

'al zesci.

a_jovicic a_jovicic 13:27 27.09.2014

Re: Узбуђење !

cane
jel' sam komunista ... ili liberal ... ili možda katolik ... ili čak i mason?!?


nista od toga brate, samo smarac.

'al zesci.

Hvala na "prosvetljenju"
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:45 23.09.2014

Bravo Jelice!

Svaka čast, svaka ti je ka' Njegoševa.

Nego, je l' može neko meni da objasni šta je to "činodejstvo u zabranjene dane"?
Živa nisam od radoznalosti...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:53 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

Meni zvuče zabranjeni dani kao menstruacija, al biće da nije to...
krkar krkar 12:01 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

Krugolina Borup
Svaka čast, svaka ti je ka' Njegoševa.

Nego, je l' može neko meni da objasni šta je to "činodejstvo u zabranjene dane"?
Živa nisam od radoznalosti...


To kad na primer pravi hrišćanski vernik hoće da se ženi usred Velikog posta kad je zabranjeno.

A on mora, ne mož da čeka 40 dana, porodiće mu se pravoslavna mlada.

Pa tutne popu neku kintu da za njega Biblija i Zakonik ne važe.

Doduše, ume i u naviku da pređe :(
workaholic workaholic 12:02 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

Што се тиче тих забрањених дана, има дана када се, по црквеним правилима, одређене радње не смеју обављати, но ништа што мало пара не може да реши.
angie01 angie01 12:03 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

"činodejstvo u zabranjene dane"?


da ne dejstvuje cinima, dok je zena prljava, npr.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:09 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

но ништа што мало пара не може да реши.


Od tog "rešavanja", meni je najmilije prebacivanje posne u mrsnu slavu. Platiš i omaste se i pop i domaćin.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:17 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

krkar
Krugolina Borup
Svaka čast, svaka ti je ka' Njegoševa.
Nego, je l' može neko meni da objasni šta je to "činodejstvo u zabranjene dane"?
Živa nisam od radoznalosti...

To kad na primer pravi hrišćanski vernik hoće da se ženi usred Velikog posta kad je zabranjeno.
A on mora, ne mož da čeka 40 dana, porodiće mu se pravoslavna mlada.
Pa tutne popu neku kintu da za njega Biblija i Zakonik ne važe.
Doduše, ume i u naviku da pređe :(


А ја мислио:

Krugolina Borup Krugolina Borup 12:24 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

To kad na primer pravi hrišćanski vernik hoće da se ženi usred Velikog posta kad je zabranjeno.


Ili, na primer, kad ja oću da 'eklam na crveno slovo - podnesem molbu, platim - i onda sve ok da 'eklam na crveno slovo?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:24 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

da ne dejstvuje cinima, dok je zena prljava, npr.



Propadoh!
milos_mijatovic milos_mijatovic 12:30 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

krkar
Krugolina Borup
Svaka čast, svaka ti je ka' Njegoševa.

Nego, je l' može neko meni da objasni šta je to "činodejstvo u zabranjene dane"?
Živa nisam od radoznalosti...


To kad na primer pravi hrišćanski vernik hoće da se ženi usred Velikog posta kad je zabranjeno.

A on mora, ne mož da čeka 40 dana, porodiće mu se pravoslavna mlada.

Pa tutne popu neku kintu da za njega Biblija i Zakonik ne važe.

Doduše, ume i u naviku da pređe :(


А што су пре тога "у греху" живели, нема везе. Све ће то попа да среди с Богом (наравно, уз одговарајућу надокнаду).
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:49 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

"у греху"

A što bi ljubav greh bila, to samo oni znaju...
JJ Beba JJ Beba 16:40 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

To kad na primer pravi hrišćanski vernik hoće da se ženi usred Velikog posta kad je zabranjeno.

A on mora, ne mož da čeka 40 dana, porodiće mu se pravoslavna mlada.

ill da bude novak đoković pa da dobije blagoslov
ivana23 ivana23 18:12 23.09.2014

Re: Bravo Jelice!

JJ Beba
ill da bude novak đoković pa da dobije blagoslov


Nije ga dobio.

Mitropolija crnogorsko-primorska negirala je medijske spekulacije da je mitropolit Srpske pravoslavne crkve (SPC) blagoslovio venčanje u maloj crkvi na ostrvu tokom aktuelnog posta. Iz Mitropolije je saopšteno da će se crkveno vencanje obaviti po okončanju posta koji traje do 12. jula.

LINK
hajkula1 hajkula1 16:27 24.09.2014

Re: Bravo Jelice!

Jelica Greganović
Meni zvuče zabranjeni dani kao menstruacija, al biće da nije to...



Pa nije. Zamisli da su uveli indulgencije

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:22 25.09.2014

Re: Bravo Jelice!

Hvala, Kru
predatortz predatortz 12:07 23.09.2014

Nisam stručnjak...

...za poslove crkvene, ali ono malo što znam o Hristovom nauku i čega se nastojim pridržavati u životu, govori mi da se patrijarh malo zbunio.

Nije posao pastira da osuđuje grešne. Njegov posao je da ih oduči od greha.
Jer, ako Crkva nije osudila i izopštila Kačavendu i Pahomija, nema moralno pravo da osuđuje bilo koga.
Ako za njih ima reči opravdanja, onda te reči mora da ima i za druge. Ako za njih ima razumevanje, ako njih zakrili pod svoje skute, onda valjda treba i ove druge da zakrili skutima.
Na kraju, Onaj kojeg ja poštujem, u čije učenje verujem, bi razapet zbog trgovaca pod mantijom. Čini mi se da ni danas ne bi bolje prošao.
Žao mi je što je to tako, jer Crkva je institucija koja meni mnogo znači.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:11 23.09.2014

Re: Nisam stručnjak...

Čini mi se da ni danas ne bi bolje prošao.

Ja u boga ne verujem, al se iskreno nadam da ga ipak ima, jer će mu ovi izaći na crtu kad tad.
emsiemsi emsiemsi 12:11 23.09.2014

Re: Nisam stručnjak...

predatortz
...za poslove crkvene, ali ono malo što znam o Hristovom nauku i čega se nastojim pridržavati u životu, govori mi da se patrijarh malo zbunio.

Nije posao pastira da osuđuje grešne. Njegov posao je da ih oduči od greha.
Jer, ako Crkva nije osudila i izopštila Kačavendu i Pahomija, nema moralno pravo da osuđuje bilo koga.
Ako za njih ima reči opravdanja, onda te reči mora da ima i za druge. Ako za njih ima razumevanje, ako njih zakrili pod svoje skute, onda valjda treba i ove druge da zakrili skutima.
Na kraju, Onaj kojeg ja poštujem, u čije učenje verujem, bi razapet zbog trgovaca pod mantijom. Čini mi se da ni danas ne bi bolje prošao.
Žao mi je što je to tako, jer Crkva je institucija koja meni mnogo znači.

Види се да ниси стручњак !
emsiemsi emsiemsi 12:12 23.09.2014

Re: Nisam stručnjak...

Jelica Greganović
Čini mi se da ni danas ne bi bolje prošao.

Ja u boga ne verujem, al se iskreno nadam da ga ipak ima, jer će mu ovi izaći na crtu kad tad.

Сви ћемо !
predatortz predatortz 12:19 23.09.2014

Re: Nisam stručnjak...


Види се да ниси стручњак !


Pa, to i rekoh. Molim te, pojasni mi. Reci gde grešim? Ali, ako može, bez uvreda.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:20 23.09.2014

Re: Nisam stručnjak...

Сви ћемо !

Al ovima nećemo biti dovoljan alibi Bar ja ne.
disident79 disident79 13:27 23.09.2014

Re: Nisam stručnjak...


...
–Jesi li to ti? Ti? – Ali kad ne dobi odgovora, nadoda brzo:
– Ne odgovaraj, ćuti. A i što bi ti mogao reći? Ja i suviše dobro znam šta ćeš reći. Ali ti nemaš prava da nadodaš bilo šta onome što si ranije rekao. Zašto si došao da nam smetaš? Jer ti si došao da nam smetaš, i sam to znaš. A znaš li jesi li to ti ili tek prilika njegova, ali sutra ću te osuditi i spaliti na lomači kao najgoreg jeretika i onaj isti narod koji je danas ljubio tvoje noge će pojuriti sutra i, na jedan moj mig, dovlačiti ugljevlje pod tvoju lomaču, znaš li ti to?
...

F.M.D.
emsiemsi emsiemsi 12:10 23.09.2014

Ауууууу !

Каква острашћеност - гора него поповска.
Оставио је тај комунизам тешко избрисив печат. Но, време лечи све.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:12 23.09.2014

Re: Ауууууу !

Оставио је тај комунизам тешко избрисив печат.

Ah, da, biće da je to...Čim se nekom ono što crkva priča ili radi ne sviđa, odmah ga pečatirati kao komunistu.

Ajd da vidimo: Druže Karagaća, da li se ti sa mnom pokačio zato što sam ja komunista?
predatortz predatortz 12:14 23.09.2014

Re: Ауууууу !

emsiemsi
Каква острашћеност - гора него поповска.
Оставио је тај комунизам тешко избрисив печат. Но, време лечи све.


Evo, ja nisam komunista. Ni otac mi nije bio. Dedu su ubili komunisti. Slavska sveća se u našoj porodici nikad nije gasila, a ako Bog da i neće.
E sad meni, komunjari, objasni fenomen Kačavende i Pahomija.

Edit:

Za jednog, zvahu ga Pablo, se debelo sumnja da su ga baš komunisti ustoličili...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:15 23.09.2014

Re: Ауууууу !

Mene zanima i ovaj fenomen:

a_jovicic a_jovicic 12:25 23.09.2014

Re: Ауууууу !

emsiemsi
Каква острашћеност - гора него поповска.
Оставио је тај комунизам тешко избрисив печат. Но, време лечи све.

A da ti možda ne brkaš veru i crkvu? Može neko da veruje u Boga i poštuje svih onih 10 zapovesti a da mu za to ne treba "posrednik". Evo ja nisam vernik pa poštujem dobar deo tih "zapovesti" zato što su one proizašle iz fer odnosa medju ljudima (što i treba da bude suština vere)

SPC je birokratska institucija čija je svrha samo da uvećava svoja materijalna sredstva i političku moć a sa onim nesrećnikom koji je zaginuo na krstu ima taman toliko koliko i ja sa tvorcem Linux-a (koristim njegov proizvod besplatno)
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:42 23.09.2014

Re: Ауууууу !

Jelica Greganović
Оставио је тај комунизам тешко избрисив печат.

Ah, da, biće da je to...Čim se nekom ono što crkva priča ili radi ne sviđa, odmah ga pečatirati kao komunistu.

Ajd da vidimo: Druže Karagaća, da li se ti sa mnom pokačio zato što sam ja komunista?

Ovo ti je potpuno tačno, čim se neko usudi nešto reći za crkvu odmah mu prikače da je komunjara. I što je najsmešnije da u tome prednjače upravo oni koji su nekada bili bučni komunisti pa se odrekli toga i postali kao veliki vernici. U tome se takođe ističu i oni koji pojma nemaju šta su komunisti, mladi ljudi koji su samo čuli da je to nešto loše ili slušali Amfilohija kada govori o gamadi crvenoj.
A što se tiče pitanja upućenog meni, molim te pojasni malo na šta si mislila.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:51 23.09.2014

Re: Ауууууу !

čim se neko usudi nešto reći za crkvu odmah mu prikače da je komunjara. I što je najsmešnije da u tome prednjače upravo oni koji su nekada bili bučni komunisti pa se odrekli toga i postali kao veliki vernici. U tome se takođe ističu i oni koji pojma nemaju šta su komunisti, mladi ljudi koji su samo čuli da je to nešto loše ili slušali Amfilohija kada govori o gamadi crvenoj.

E, da se i ti i ja jedared složimo.

A što se tiče pitanja upućenog meni, molim te pojasni malo na šta si mislila.

Pa, pitala sam te zato što smo se mahom razilazili zbog mojih nekomunističkih stavova.
ludamara ludamara 13:19 23.09.2014

Re: Ауууууу !

a_jovicic

A da ti možda ne brkaš veru i crkvu? Može neko da veruje u Boga i poštuje svih onih 10 zapovesti a da mu za to ne treba "posrednik". Evo ja nisam vernik pa poštujem dobar deo tih "zapovesti" zato što su one proizašle iz fer odnosa medju ljudima (što i treba da bude suština vere)

SPC je birokratska institucija čija je svrha samo da uvećava svoja materijalna sredstva i političku moć a sa onim nesrećnikom koji je zaginuo na krstu ima taman toliko koliko i ja sa tvorcem Linux-a (koristim njegov proizvod besplatno)


Jovicicu, ozeni me!

Postujes 10 zapovesti i koristis Linux...i vise nego dovoljno!

Sve stoji sto si rekao...tj napisao

dolazel dolazel 13:24 23.09.2014

Re: Ауууууу !

I što je najsmešnije da u tome prednjače upravo oni koji su nekada bili bučni komunisti pa se odrekli toga i postali kao veliki vernici


Nisu oni nikada bili komunisti, ma sta to znacilo, niti su sad vernici...
To je specificna grupa ljudi koja ne veruje iskreno niusta, osim u materijalnu dobit kad se moze, imaju slabo izgradjen (ako i to) system vrednosti I spremni su na sve zarad ostvarivanja licnih ciljeva. Pun je Balkan takvih likova odvajkada, a posebno u skorije vreme. Ima takvih ljudi svuda, ali na Balkanu su oni velika i specificna grupa.
Kad im se moze, nema toga cega ce se zastideti.
arcins arcins 13:24 23.09.2014

Re: Ауууууу !

ludamara
a_jovicic

A da ti možda ne brkaš veru i crkvu? Može neko da veruje u Boga i poštuje svih onih 10 zapovesti a da mu za to ne treba "posrednik". Evo ja nisam vernik pa poštujem dobar deo tih "zapovesti" zato što su one proizašle iz fer odnosa medju ljudima (što i treba da bude suština vere)

SPC je birokratska institucija čija je svrha samo da uvećava svoja materijalna sredstva i političku moć a sa onim nesrećnikom koji je zaginuo na krstu ima taman toliko koliko i ja sa tvorcem Linux-a (koristim njegov proizvod besplatno)


Jovicicu, ozeni me!



To ti je sedam 'iljada, koliko vidim.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:31 23.09.2014

Re: Ауууууу !

Pa, pitala sam te zato što smo se mahom razilazili zbog mojih nekomunističkih stavova.

ili što si moje uglavnom tumačila kao komunističke.Pa nije sve komunizam što mu se pripisuje niti je komunizam igde ostvaren a u suštini kad svedeš komunizam propagira ono što i hrišćanstvo, slogu, ljubav, jednakost među ljudima, a problem je što je među vernicima od običnog čoveka do glavešina malo iskrenih hrišćana kao što je i među komunistima onima što su se predstavljali i predstavljaju kao komunisti mali broj iskrenih i pravih.
predatortz predatortz 13:33 23.09.2014

Re: Ауууууу !

a u suštini kad svedeš komunizam propagira ono što i hrišćanstvo,


Samo što komunisti imaju zajebanije popove. Olako se 'vataju za pištolj!
vranac147 vranac147 13:48 23.09.2014

Re: Ауууууу !

emsiemsi
Каква острашћеност - гора него поповска.
Оставио је тај комунизам тешко избрисив печат. Но, време лечи све.

I naravno - etiketa a kad pitash da ti pojasni neshto, ima selektivni viditis...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:54 23.09.2014

Re: Ауууууу !

ne treba mešati stavove gos'n Milana i gos'n Irineja - prvi predstavlja liberalno krilo SKJ, a potonji tek desno, nacionalističko.
emsiemsi emsiemsi 14:04 23.09.2014

Re: Ауууууу !

arcins
ludamara
a_jovicic

A da ti možda ne brkaš veru i crkvu? Može neko da veruje u Boga i poštuje svih onih 10 zapovesti a da mu za to ne treba "posrednik". Evo ja nisam vernik pa poštujem dobar deo tih "zapovesti" zato što su one proizašle iz fer odnosa medju ljudima (što i treba da bude suština vere)

SPC je birokratska institucija čija je svrha samo da uvećava svoja materijalna sredstva i političku moć a sa onim nesrećnikom koji je zaginuo na krstu ima taman toliko koliko i ja sa tvorcem Linux-a (koristim njegov proizvod besplatno)


Jovicicu, ozeni me!



To ti je sedam 'iljada, koliko vidim.

Браво !
Додуше - и није тако скупо !
a_jovicic a_jovicic 15:54 23.09.2014

Re: Ауууууу !

ludamara
Jovicicu, ozeni me!

Postujes 10 zapovesti i koristis Linux...i vise nego dovoljno!

Auuu ... pa nisam ja (frajer) k'o Cedonir Chadda


... i ovaj ... rekoh poštujem većinu ... ne sve ... Imam "stanovitih problema" sa prvom ... često i četvrtom ... a nekad mi se omakne i treća.

No u svakom slučaju hvala na ponudi
robert.bellarmino robert.bellarmino 16:50 23.09.2014

Re: Ауууууу !

U tome se takođe ističu i oni koji pojma nemaju šta su komunisti, mladi ljudi koji su samo čuli da je to nešto loše ili slušali Amfilohija kada govori o gamadi crvenoj.

ajde
treba još neke reforma opet vam magupi u vlastitim redovima zajebali stvar ili niste utamničili dovoljno neprijatelja .
naravno zloduh komunizma se menja ,kad je proleteru guzica hleba bila gladna , a jadni eksploatirani proleter u USA ,GB i DE bio sit ,debel i zadovoljan svojim radom , e sad kad su ih proleteri otpilali ( a danas je vjera naraširenija među radnikom ,seljakom , poštenom inteligenciom) e sad se zloduh komunizma dovatio pervertiranih , (ironija je da su i Tito i Stanjin takve ubijali ko buržoaske dekadente) , kad i pervertirani svate da će im zbog komunizma dupe biti gladno potrebe odkantače ih i oni ,, e sad jedinio ko ostaje razni su uhljebei sa beskorisnih studija filozofskog i sličnih faksova ,zamlate ,ašišari ,sanjari i lunatici.. e sad bi oni dali građanska prava samo onima koji misle ko i oni i da mogu uspravljat tuđom imovinom kako im je qurcu ćeif.
Inače nebi komunizam ne bi propao da Amfilohije nije govorio ,,, moćna mu reć
satinelle satinelle 18:51 23.09.2014

Re: Ауууууу !

10 zapovesti i Linux


Šta ti je danas vrhunac zadovoljstva! Da ne veruješ i zbrišeš, po mogućstvu, što dalje.

p.s. Htela sam ustvari da pitam, jel' i vama ovde učitava 10 stranica komentara ili samo meni? Resize-ovali su nešto ili samo ja imam taj problem?!
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:18 23.09.2014

Re: Ауууууу !

satinelle


p.s. Htela sam ustvari da pitam, jel' i vama ovde učitava 10 stranica komentara ili samo meni? Resize-ovali su nešto ili samo ja imam taj problem?!


Ti ne koristiš Linux, dakle lokalno je problem kod tebe :)

a_jovicic
a sa onim nesrećnikom koji je zaginuo na krstu ima taman toliko koliko i ja sa tvorcem Linux-a (koristim njegov proizvod besplatno)


Kujem planove da dovučem Linusa, u Bgd, pa eto prilike da ga upoznaš, za ovog drugog nisam nadležan :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana