Budućnost| Društvo| Obrazovanje| Religija

Bog sve vidi!

nurudin RSS / 11.09.2014. u 23:06

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ономад сам сазнао да у неким местима у земљи нам Србији ученици одсуствују са наставе како би присуствовали традиционалном молебану у црквама. Молебан има за циљ да умилостиви Господа како би излио милост своју, и благословио почетак нове школске године. Дакле, Оче, благослови!

Размишљам шта мало ђаче иска од великог творца, а шта искају његови учитељи и наставници. Није тешко претпоставити, ученици сву своју молитвену снагу усмеравају ка добрим оценама, а наставници ка добрим ученицима, већим платама и бољим условима за рад (шта год то значило). Бог је савршен и свемогућ, зар не? То се свакако не проблематизује. Међутим, неизбежно је питање да ли је и свевидећи. Ако јесте, како је могуће да не види да у већини школа у Србији не постоје услови за елементарну хигијену ученика?! Сапун и убруси се доживљавају као луксуз. Како је могуће да не види да у неким школама постоје још увек чувени пољски чучавци?! Зна ли Свевидећи да је за већину ученика куповина књиге инвестиција коју морају планирати месецима унапред – књига је луксуз, такође. Док велечасни, о, Бого мој, комуницирају са паством путем друштвених мрежа, у многим школама је компјутер мисаона именица. Док велечасни ходочасте искључиво у маркираним аутомобилима, многи ученици километре препешаче да би дошли до својих школа, или се возе аутобусима, ако имају среће, којима се ни марва не би возила. Свете тајне све скупље, а јавна тајна је да ће се просветним радницима смањити плате (нису се они заветовали на сиромаштво, само да подсетим). Бого мој, у школама се намножили фарисеји, у твом храму трговци. Храмови велепни, школе руиниране. Ако си, Бого мој, свевидећи, зашто онда ћутиш, док говориш? Или си можда, пак, свевидећи, али ниси свемогући?!

Можда су моја питања и сувише профана; али, док се бавимо небеским темама, ова земаљска Србија нам одузима елементарно достојанство.

Atačmenti



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jkt2010 jkt2010 23:20 11.09.2014

Храмови велепни, школе руиниране.

Odakle sledi: dati skole na upravljanje crkvi jer su nam direktori a i zaposleni po skolama nesposobni.

Ako je ovo dole neresiv problem, onda ne znam koji drugi problem ste vi po skolama sposobni da resite?
у већини школа у Србији не постоје услови за елементарну хигијену ученика?! Сапун и убруси се доживљавају као луксуз.

A o ovome citam godinama....
nurudin nurudin 23:28 11.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

у већини школа у Србији не постоје услови за елементарну хигијену ученика?! Сапун и убруси се доживљавају као луксуз.


A o ovome citam godinama....


Па то виде и велечасни који од вере праве науку, па би могли из својих парохија нешто да донирају, за промену.
jkt2010 jkt2010 23:41 11.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

nurudin
у већини школа у Србији не постоје услови за елементарну хигијену ученика?! Сапун и убруси се доживљавају као луксуз.

A o ovome citam godinama....

Па то виде и велечасни који од вере праве науку, па би могли из својих парохија нешто да донирају, за промену.

Mnogi bi verovatno mogli nesto da doniraju, ali (surprise-surprise) tu se opet vracamo na direktore i vas zaposlene, tj na vasu sposobnost da vodite te ustanove...
Jukie Jukie 23:50 11.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

A dok nastavnici idu ulicom i prose da bi đacima kupili wc papir, ko podučava te đake
nurudin nurudin 23:56 11.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

Jukie
A dok nastavnici idu ulicom i prose da bi đacima kupili wc papir, ko podučava te đake


Вероучитељи, вероватно...Наставна јединица: Царство небеско - обрада.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:05 12.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.




Док велечасни, о, Бого мој, комуницирају са паством путем друштвених мрежа, у многим школама је компјутер мисаона именица. Док велечасни ходочасте искључиво у маркираним аутомобилима, многи ученици километре препешаче да би дошли до својих школа, или се возе аутобусима, ако имају среће, којима се ни марва не би возила.......



па би могли из својих парохија нешто да донирају,

E naopake li logike jbt!!!


ps
бољим условима за рад (шта год то значило).

Znači većim platama.
nurudin nurudin 00:24 12.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

Znači većim platama.


Значи порез на екстра профит велечасних.
jkt2010 jkt2010 00:24 12.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

Jukie
A dok nastavnici idu ulicom i prose da bi đacima kupili wc papir, ko podučava te đake

Druze, ti ako nisi, treba da si. Direktor.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:28 12.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

Значи порез на екстра профит велечасних.


I da se to podeli baš prosvetarima.
jkt2010 jkt2010 00:28 12.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.


nurudin: бољим условима за рад (шта год то значило).

hoochie coochie man: Znači većim platama.

nurudin: Значи порез на екстра профит велечасних.

A ne znaci da vam sira drustvena zajednica (UN, na primer) obezbedi WC papir?
nurudin nurudin 00:47 12.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

hoochie coochie man
Значи порез на екстра профит велечасних.


I da se to podeli baš prosvetarima.


Нека са подели деци! За почетак нек се опорезују.

Еј, бре молебан за благородну школску годину...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:57 12.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

Нека са подели деци! За почетак нек се опорезују.


Stani, što baš deci?
Postoje i bogataška deca, deca tajkuna, deca kriminalaca, deca koja žive u izobilju, i njema da se deli?

Nego taj toalet papir i sapun, koliko to otprilike košta?
Po koliko bi svaki nastavnik trebao da da od svoje plate pa da deca iamju sapun i papir?
Mislim ako se već pozivaš na humanost i sabornost.
jkt2010 jkt2010 00:57 12.09.2014

Re: Храмови велепни, школе руиниране.

nurudin

Еј, бре молебан за благородну школску годину...

Pa jbga, pored direktora i vas ostalih zaposlenih koji ni WC papir ne umete da im obezbedite, deci ostaje samo da se pomole...

Najgore je sto ti ni ne vidis da ima tu nesto malo (vise) i do vas samih...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:16 12.09.2014

WC papir problem

Vidim Nurudinu se prebacuje kako prosvetni radnici ne nabavljaju deci toalet papir.

Hmmm. Malo smo se zbunili izgleda.

Za to kakve higijenske uslove deca (i nastavno osoblje) imaju u shkolama odgovorni su (jedino) GRADJANI SRBIJE, i oni su jedini koji to mogu da promene.

Na zalost.

BTW Nurudine - Nisu ni "svevideci" a ni "Srbija" krivi za deficit higijene i dostojanstva. Stvari su mnogo manje mistichne.
blogovatelj blogovatelj 03:29 12.09.2014

Re: WC papir problem

Malo smo se zbunili izgleda.


Koji to mi, Tzane?
jkt2010 jkt2010 07:53 12.09.2014

Re: WC papir problem

cane.srbljanovic
Vidim Nurudinu se prebacuje kako prosvetni radnici ne nabavljaju deci toalet papir.
Pa ne. Prebacuje mu se da su mu popovi krivi sto njegov kolektiv na celu sa direktorom ne ume za svoju skolu ni toalet papir i sapun da obezbedi.
Za to kakve higijenske uslove deca (i nastavno osoblje) imaju u shkolama odgovorni su (jedino) GRADJANI SRBIJE, i oni su jedini koji to mogu da promene.

Pa ne. Za to sto u Nurudinovoj skoli nema sapuna i toalet papira odgovorni su Nurudin i njegov direktor. Sigurno nisu popovi. Dajte skolu na upravljanje popovima pa ce onda oni da budu odgovorni. Do tada...
highshalfbooze highshalfbooze 09:06 12.09.2014

Re: WC papir problem

jkt2010
Prebacuje mu se da su mu popovi krivi sto njegov kolektiv na celu sa direktorom ne ume za svoju skolu ni toalet papir i sapun da obezbedi.

U pravu si, nisu oni za to krivi. Njihov greh je mnogo veći.

jkt2010
Dajte skolu na upravljanje popovima pa ce onda oni da budu odgovorni.

Ne mogu oni da budu odgovorni društvenoj zajednici. Nikada nisu ni bili. Oni su odgovorni samo Bogu. A od njega, koliko vidim, ne strahuju.
blogovatelj blogovatelj 03:28 12.09.2014

Iskušenja...

Како је могуће да не види да у неким школама постоје још увек чувени пољски чучавци?!


Gospod iskušava, moj Nurudine. Tebe i saradnike ti. Morate patnjom da grehe okajete. Da se zgrčite i promislite.
Verovatno ste grešili puno, pa otud i velika iskušenja.
A nastaviš li da huliš kao na ovom blogu, ne sumnjam da će patnje biti još teže.
Sve Gospod vidi.

blogovatelj blogovatelj 03:34 12.09.2014

Velečasni

Док велечасни, о, Бого мој, комуницирају са паством путем друштвених мрежа

Док велечасни ходочасте искључиво у маркираним аутомобилима,



Sa Vikipedije

Velečasni (kratica vlč.), počasni naslov svećenika u Katoličkoj crkvi; naslov pri obraćanju rimokatoličkom svećeniku i pri njegovom spominjanju.


Sad da priupitam...
Da li to znači da u Srbiji stvari nisu u redu samo u delovima zemlje gde katolici žive?
Pošto znam da si ti Nurudine profesor književnosti i ne bi sebi dozvolio omašku da pravoslavne sveštenike nazivaš velečasnima.
nurudin nurudin 14:48 12.09.2014

Re: Velečasni

Sa Vikipedije


Та немојте касти.


Sad da priupitam...
Da li to znači da u Srbiji stvari nisu u redu samo u delovima zemlje gde katolici žive?
Pošto znam da si ti Nurudine profesor književnosti i ne bi sebi dozvolio omašku da pravoslavne sveštenike nazivaš velečasnima.


Добро, бре, Блоговатељу, дајте немојте што би рекла браћа Хрвати...
looping looping 07:17 12.09.2014

1

Ономад сам сазнао да у неким местима у земљи нам Србији ученици одсуствују са наставе како би присуствовали традиционалном молебану у црквама. Молебан има за циљ да умилостиви Господа како би излио милост своју, и благословио почетак нове школске године. Дакле, Оче, благослови
!
Izgleda da je to jedino sto je preostalo od sredstava za resavanje problema.

Btw. Ne razumem zasto je Srbija i dalje zemlja treceg sveta u kojoj se ne postuju tudja verska opredeljenja kakva god da su. Pa čak ni od strane obrazovanijih koji trebaju da sluze kao primer kulturnog ponasanja. Pretpostavljam da je problem u tome sto ni ti obrazovaniji nisu mnogo putovali po svetu i videli koliko drugi narodi koje čak smatramo primitivnijima umeju da budu tolerantni. A mi se vracamo u pecinsko doba i vode se zestoke rasprave čiji je crtez na zidu pecine lepsi.
Stvarno tuzno i jadno, kao da nije dovoljno sto su plate male i nema sapuna i ubrusa.
blogovatelj blogovatelj 12:52 12.09.2014

Re: 1

Ne razumem zasto je Srbija i dalje zemlja treceg sveta u kojoj se ne postuju tudja verska opredeljenja kakva god da su. Pa čak ni od strane obrazovanijih koji trebaju da sluze kao primer kulturnog ponasanja. Pretpostavljam da je problem u tome sto ni ti obrazovaniji nisu mnogo putovali po svetu i videli koliko drugi narodi koje čak smatramo primitivnijima umeju da budu tolerantni. A mi se vracamo u pecinsko doba i vode se zestoke rasprave čiji je crtez na zidu pecine lepsi.
Stvarno tuzno i jadno, kao da nije dovoljno sto su plate male i nema sapuna i ubrusa.


Nista njima nije sveto.
A garantujem da svaki od njih kad mu dodje slavski dan ne ode na posao. Sleduje mu, jel da. Onda naprasno zaborave na verske zatucanosti i prisete se postovanja tradicije.
Cestitke Gedzi na ovom zapazanju.
looping looping 12:59 12.09.2014

Re: 1

A garantujem da svaki od njih kad mu dodje slavski dan ne ode na posao. Sleduje mu, jel da. Onda naprasno zaborave na verske zatucanosti i prisete se postovanja tradicije.
Cestitke Gedzi na ovom zapazanju.

Pa dobro, kad se pogleda Sveti Nikola, htedoh reći Deda Mraz, uz sve jelku, poklone i slobodne dane, on je više onako internacionalno prihvaćen i gubi tu religijsku notu a mi se ionako gadimo religije ali volimo Deda Mraza. A vole i deca.
predatortz predatortz 07:41 12.09.2014

Onomad

Onaomad, kad sam ja išao u školu , Gospod Bog je iz nje bio izbačen. Ne zbog toga što je bio loš đak, nego su u modi bili drugi bogovi.
No, ni ti bogovi nisu baš puno marili za sapun, ubruse, toalet papir. Ni nadležne službe se nisu puno uzbuđivale što se svake godine u istim, gradskim, školama pojavljivala infektivna žutica.
Moj otac je bio tvoj kolega, u vremena 'kada je radni čovek bio iznad svega'. Moram li ti reći da mu je plata bila bedna?

Nisu Bog i popovi krivi za vaše probleme. Probleme potražite na drugom mestu.

Uzgred, ni vi ne ostajete dužni. Nekad su iz škola deca izlazila sa nekim znanjem. Danas?
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:47 12.09.2014

Мало личне иницијативе

Осим донације од цркве, има неколико прилично очигледних решења:

- родитељи могу деци свакога дана спремити тоалетни папир и сапунчић, заједно са књигама и сендвичем. (У Србији се скоро изгубио, али у Француској се још налази у свакој самопослузи папир у листовима, погодан за паковање.)


- директори школа имају, колико знам, доста аутономије када се ради о уговарању кречења учионица, екскурзија итд, па могу можда у својим буџетима пронаћи своту за набавку неколико десетина кила сапуна директно од произвођача и исто за тоалет папир;

- локална привредна организација може помоћи локалну школу набавком хигијенског материјала;

- коначно, савет родитеља може организовати крајем сваке шолске године напр. један добротворни вашар са циљем да се скупе паре за хигијенски материјал за следећу годину, а додатни позитивни ефекат би био да родитељи престану да се осећају беспомоћно. (Уосталом, велики број осовних школа је основан и радио захваљујући великој подршци родитеља, а не само државе.)
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 08:11 12.09.2014

Re: Мало личне иницијативе

може


sve може.
highshalfbooze highshalfbooze 09:12 12.09.2014

Re: Мало личне иницијативе

snezana mihajlovic
sve може.

Partijski kadrovi su po lokalnim javnim ustanovama i preduzećima napravili takav rusvaj da to više niko ne može da razmrsi.
a_jovicic a_jovicic 09:39 12.09.2014

Re: Мало личне иницијативе

snezana mihajlovic
може


sve може.

Pa naravno ... Šta će im te "djavolje sprave" da se na njima spreme za odlazak u "beli svet" ... ma ni knjige im ne trebaju nego k'o nekad lepo da ponavljaju u glas ono što učitelj izgovori ... još da školama podele "osnovno stado" da deca lepo mogu i da privredjuju ... reforma obrazovanja u duhu Vuka Karadžića (tj. epohe u kojoj je isti živeo) ... a sledeća faza reforme je povratak na epohu Svetog Save ... predaja škola na upravljanje SPC i "mobilni" (tj. putujući) prosvetitelji.


(Fotografija iz gornjeg linka ... za one koje mrzi da "klikću" )

EDIT: I još jedno unapredjenje iz Vukovog vremena da se uvede ... Umesto sveski i olovaka da im se podele "tableti" ... ne ovi elektronski nego oni sa pisaljkom ... I ko onda kaže da nismo nebeski narod kad smo tablete izmislili i pre Apple-a i pre Samsung-a?!? ... a još je u duhu ekologije i čuvaju se šume (pa i taj toalet-papir u stvari samo dovodi do uništavanja šuma)
looping looping 13:29 12.09.2014

Re: Мало личне иницијативе

a_jovicic
snezana mihajlovic
може


sve може.

Pa naravno ... Šta će im te "djavolje sprave" da se na njima spreme za odlazak u "beli svet" ... ma ni knjige im ne trebaju nego k'o nekad lepo da ponavljaju u glas ono što učitelj izgovori ... još da školama podele "osnovno stado" da deca lepo mogu i da privredjuju ... reforma obrazovanja u duhu Vuka Karadžića (tj. epohe u kojoj je isti živeo) ... a sledeća faza reforme je povratak na epohu Svetog Save ... predaja škola na upravljanje SPC i "mobilni" (tj. putujući) prosvetitelji.


(Fotografija iz gornjeg linka ... za one koje mrzi da "klikću" )

Извршитељи су пописали имовину по одлуци Основног суда у Крагујевцу, који је донео пресуду у корист подносиоца захтева, једног професора, коме школа дугује 178.000 динара на име накнаде за превоз, појаснила је директорка ОШ „Светозар Марковић” Татјана Маринковић.

Ko da vidim da je taj profesor predavao veronauku.

highshalfbooze highshalfbooze 13:36 12.09.2014

Re: Мало личне иницијативе

...Извршитељи су пописали имовину по одлуци Основног суда у Крагујевцу, који је донео пресуду у корист подносиоца захтева, једног професора, коме школа дугује 178.000 динара на име накнаде за превоз, појаснила је директорка ОШ „Светозар Марковић” Татјана Маринковић..... Професор који је добио пресуду је осамдесет први на списку, од укупно осамдесет шест запослених који су нас тужили за исту ствар....


Evo, ovakva je računica

Troškovi pisanja ružbe: 6.000 dinara
Sudska taksa na tužbu 13.360 dinara
Troškovi advokata za tri ročišta 21.000 dinara
Sudska taksa na presudu 13.360 dinara
Troškovi pisanja predloga za izvršenje 6.000 dinara
Sudska taksa na predlog o izvršenju 14.000 dinara
Ukupno: 73.720 dinara
Znači bespotrebni trošak opko ovoga iznosi: 73.720 x 86 = 6.339.920 dinara samo troškova tužioca. Na to treba dodati troškove tuženoga i troškove za advokata, kao i troškove blokade računa (koji nisu mali) i naravno kamatu.
To bi otprilike izosilo 7.000.000 dinara apsolutno bespotrebnih troškova.

Ovaj izdatak od 7 milki baksa je čista neodgovornost direktora škole koji nije na vreme tužio gradsku upravu zbog zadržavanja sredstava koje je školama prosledilo republičko ministarstvo.

Znači, ima se - rasipa se...

Dodatak: da... ovde se direktor predstavlja kao žrtva, a zapravo je iključivi krivac ovakvog stanja zbog neodgovornog obavljanja finansijskog poslovanja.

Opet dodatak: ova štetočina od direktora prima mesečno za svoj neodgovorni rad ili odgovorni nerad preko 60k i mirno spava nano noću, ni najmanje se ne štreca zbog višemilionske štete koju je nanela ustanovi kojom upravlja. I neće joj sigurno ni dlaka sa glave nedostajati, kao ni dinar iz novčanika, već će to sve da nadoknade oni koji uopšte nisu krivi za takvo stanje.
translator translator 09:45 12.09.2014

Hm

Već treći ili četvrti put čitam i još uvek mi nije jasno da li je ovo neka previše fina ironija da bih je razumeo ili autor stvarno očekuje da sutra umesto kiše padaju sapuni i rolne toalet papira? :)
anfieldroad anfieldroad 10:16 12.09.2014

...


Ako ce nam, a hoce, buducnost zavisiti od ove dve svete ustanove, daleko cemo dogurati. Ne zna se koja je od koje gora. Cuj, toalet papir ! Pa vi delite diplome na njemu, aman !
gedza.73 gedza.73 10:36 12.09.2014

Блок, набод, чорба

ЈА тужим МЕНЕ, јер ЈА нисам МЕНИ исплаћивао јубиларне награде*.

Пошто ЈА немам новца МЕНИ се блокира рачун.
Кад МЕНИ легну паре на рачун, прво ми се исплате путни трошкови, јубиларне награде*, а ако нешто остане набавићу шестаре, лењире, тоалет папир, угаљ...

*Јубиларна награда је сума новца која се, незнано зашто, исплаћује запосленима због њихове 'верности' послодавцу.

И? Ништа. Блокада.
Онда се мало цвили, мало прети, мало штрајкује...
Август никако, ускршњи и божићни празници ни случајно (ту се гадљивост према религији мења пропорционално броју нерадних дана), славских два дана да не помињемо, Нова година,Први мај...
Ал' зато септембар тако лепо легне за штрајк...
disident79 disident79 15:28 12.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

Nisi u pravu. Ovaj put stvarno nisi u pravu.

Postoji čitav niz načina da škola bude u blokadi, a da za to nije odgovoran direktor škole. Takođe ne postoji skoro ni jedan da je odgovoran bilo koji zaposleni škole.
Naravno postoje slučajevi kada je direktno odgovoran direktor škole. Zato se svaki slučaj blokade mora posmatrati odvojeno.

Odgovornost, može biti na strani direktora ili dva nivoa vlasti - lokalne samouprave i Republike.

Svi sledeći primeri su već "dokazani" u praksi, i ako se nisu baš tako dogodili oni su apsolutno mogući:
Primer odgovornosti direktora - Nakon izbora za direktora, novi direktor daje otkaz bez dovoljno razloga protivkandidatu/kandidatkinji. Momentalno zapošljava na to mesto novog nastavnika. Oštećeni vodi sudski spor, dobija ga, i sud nalaže vraćanje na posao i isplatu zarada, odnosno nadoknadu. Dužnik je škola po zakonu, a ne republički nivo vlasti. Direktor ne snosi nikakavu odgovornost. Procesi traju par godina i dug postaje uz sudske troškove ogroman. Problem je zakon, odnosno zakonska procedura. Naravno to ne sprečava "novine" da napišu da zbog nastavnika propada škola. Reakcije roditelja, kolega, novina, upućeni su oštećenom a ne direktoru. A ako neko i podrži oštećenog, taj je isto zlikovac.

Primer odgovornosti dva nivoa vlasti(lokalne i republičke) - Koren svih ovih problema je transfer obaveza lokalnim samoupravama bez transfera novca da se obaveze ispune. Obaveze koje ima lokalna samouprava su tekući troškovi i održavanja, kao i jubilarne nagrade i troškovi prevoza. Na taj način republički nivo vlasti "štedi" novac prebacujući odgovornost na lokalne vlasti. Ovo rezultuje da siromašnije lokalne samouprave nisu u stanju da ispunjavaju obaveze, a često i ne žele jer žele da novac potroše na nešto drugo.
Obaveze za komunalije su na primer 200.000 dinara mesečno, lokalna samouprava dodeljuje 150.000, direktor pozove telefonom nadležnog političara u upravi:
"Nemam dovoljno novca da platim sve komunalije"
"Nemoj da plaćaš grejanje"
"Ali, isključiće me"
"E, baš da vidim da te isključe"
Dugovi se gomilaju. Dođe vreme izbora direktora. Direktor JP preduzeća za grejanje želi da postavi svog čoveka u školu. Utužuje školu i blokira račun. Opet se utužuje škola, a ne lokalna samoprava koja ima obavezu da daje sredstva. "Nesposobni" direktor ne biva reizabran.

Jubilarne nagrade su obaveze koje je potpisao republički nivo vlasti. Ali su se dosetili da obavezu isplate prebace lokalnim vlastima. Ko je kriv. Pa po zakonu škola. U realnosti bogatije(ili sposobnije u nekim slučajevima) lokalne samouprave isplaćuju jubilarne nagrade, ove druge pak ne. Kako biti čovek u ovakvoj situaciji?
Jubilarne nagrade postoje u prosveti i zdravstvu, i možda još negde. Da li treba da postoje? Pitanje koje možemo diskutovati. Kako je došlo do toga da postoje? Pa to je minimum ustupka onima u javnom sektoru koji imaju najmanje plate. A to su "uvalili" lokalnim samoupravama. U svakom slučaju nisu odgovorni oni koje nagrade dobijaju/nedobijaju već donosoioci odluka, ako želiš da se ova odluka promeni.


Moram još nešto da kažem. Razočaran sam kvalitetom napisanog bloga(sa sve ilustracijom). Način na koji je napisan je ispod nivoa za diskusiju. To je delimično i izvor negativnih komentara. Sa druge strane već postoji dosta lošeg prtljaga od ranijih blogova. Sve u svemu idealna situacija da se suština problema ne rešava, a prostora za jalovu svađu beskrajno.


"Knjige braćo moja, knjige, a ne zvona i praporce!"
D.Obradović



gedza.73 gedza.73 16:13 12.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

Нисам ја ни мислио на директора, већ појединца.
Радника Ауто саобраћаја, Водовода, наставника, доктора...
Гледаш да што више ошљариш на послу, да до тог посла дођеш преко везе, тужиш своју фирму од које примаш плату, доведеш је до блокаде и онда имаш смелости да тражиш већу плату, краће радно време.

Два наставника-ице раде по програму.
Са једном деца одушевљена, сваки пут препричавају час, шта су ново и занимљиво чули и научили.
Код друге не можеш да похваташ шта и како им предаје.

Човек, бре, оде на пијац и неће да му трговац утрапи у лепе и крупне шаргарепе неку ситну и квргаву.

Зашто онда не одвојити и квалитет у просвети?
А има га. Добри, образовани, стрпљиви, занимљиви наставници су често исмејани и скрајнути. И то од својих колега.

Који је то распоред наставника који има недељно 9 наставних часова?
Због њега, и других попут њега, остали имају мале плате.

Jukie Jukie 16:35 12.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

gedza.73
.Који је то распоред наставника који има недељно 9 наставних часова?Због њега, и других попут њега, остали имају мале плате.

Ne znam koji je raspored, ali znam da neki nastavnici rade u pet škola istovremeno (ili su bar tako rekli)
disident79 disident79 16:46 12.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

Нисам ја ни мислио на директора, већ појединца.
Радника Ауто саобраћаја, Водовода, наставника, доктора...
Гледаш да што више ошљариш на послу, да до тог посла дођеш преко везе, тужиш своју фирму од које примаш плату, доведеш је до блокаде и онда имаш смелости да тражиш већу плату, краће радно време.

Slažem se, ali problem je po meni zakonska regulativa, a ne kvalitet učitelja u ovom slučaju.
Evo zakonski je moguć sledeći slučaj: Direktor i nastavnica su prijatelji. Nastavnicin muž je takođe učitelj, ali bez posla. Direktor ima ekstra para na računu. Direktor daje nastavnici otkaz, protivzakonito, i zapošljava njenog supruga. Sledi nastavnicina tužba. Nakon godinu-dve škola gubi spor. Nastavnica se vraća na posao, a ekstra lovu deli sa direktorom. Zamisli šta se onda događa u glavama svih koji rade po školama, zavisno da li su moralni ili ne.

Два наставника-ице раде по програму.
Са једном деца одушевљена, сваки пут препричавају час, шта су ново и занимљиво чули и научили.
Код друге не можеш да похваташ шта и како им предаје.


Ovo je sasvim drugi problem, po meni nema veze sa tuženjem i jubilarnim nagradama. Treba naći način da se proceni kvalitet rada svakog nastavnika. Na prvu loptu mi pada procena nastavnika od strane učenika i roditelja koju sprovodi neko neutralan, rezultati testa znanja(početna znanja i na kraju godine - napredak, u odnosu na prosek u zemlji te generacije), rezultati na takmičenjima, itd.

U oba slučaja odluku o promenama zakona i pravila donosi republička Skupština. Predlog naravno može da sastavi bilo ko, ali to nije nimalo lako.
nurudin nurudin 02:35 13.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

Moram još nešto da kažem. Razočaran sam kvalitetom napisanog bloga(sa sve ilustracijom).


Жао ми је ако сте разочарани. Што се илустрације тиче мислим да је потпуно адекватана молебанској ситуацију у 21. веку. Ако своју религиозност треба да доказујем преко илустрације, она се суштински не разумемо. Колико је илустрација кич/треш толико је и молебан. Поштујем туђа верска убеђења, али не могу да прихватим да неко понижава разум. Моја просветитељска визија Бога није ни приближна догмасткој визији коју проповедају вероучитељи у школи (мишљења сам да веронауку потхитно треба избацити из школе. Иако већ тако нешто треба да постоји, требало би да буде историја религија, никако једна догма).

Sa druge strane već postoji dosta lošeg prtljaga od ranijih blogova.

Хвала на пажњи.
Иначе, уопште и не пишем блогове да би се допали свима, онда бих озбиљно размислио да ли сам у неком проблему. Мој блог је мој лични став и утисак о неком проблему (не научна расправа, нити есеј), заиста не желим да се оптерећујем хоће ли неко схватити фину или грубу иронију, ко схвати добро је, ко не схавти, и није требало да схвати.
На крају, ово уопште није блог о Богу и религији, али добро, мислите да је тако.

Што се пртљага тиче, не брините, ваш је празан.

Свако добро!
looping looping 05:45 13.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

Поштујем туђа верска убеђења, али не могу да прихватим да неко понижава разум.


Na pr. hrišćani, muslimani, budisti, jevreji, hindu...?
Treba odrediti jednog predstavnika koji bi trebalo da odredi ko ponižava razum a ko ga ne ponižava. Postaviti merila, spisak prihvatljivog i neprihvatljivog ponašanja za poštovanje razuma.

Моја просветитељска визија Бога није ни приближна догмасткој визији коју проповедају вероучитељи у школи (мишљења сам да веронауку потхитно треба избацити из школе. Иако већ тако нешто треба да постоји, требало би да буде историја религија, никако једна догма).

Ovo je prosvetiteljska vizija Boga?
Бог је савршен и свемогућ, зар не? То се свакако не проблематизује. Међутим, неизбежно је питање да ли је и свевидећи. Ако јесте, како је могуће да не види да у већини школа у Србији не постоје услови за елементарну хигијену ученика?!

Ако си, Бого мој, свевидећи, зашто онда ћутиш, док говориш? Или си можда, пак, свевидећи, али ниси свемогући?!

Ovo mi više liči na neku unutrašnju borbu i sumnju u postojanje Boga. Ali dobro, neki kažu da kada se sumnja odagna zapravo kasnije ojačava veru.
highshalfbooze highshalfbooze 09:45 13.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

disident79
Postoji čitav niz načina da škola bude u blokadi, a da za to nije odgovoran direktor škole.

Ne postoji ni jedan jedini slučaj da račun bude u blokadi, a da direktor nije kriv. Ako neko naruči robu i usluge, a to nije u mogućnosti da plati, i to radi duži vremenski period nadajući se da će potraživanja zastareti - zove se prevara. Za to se nekada išlo u aps. To što je sada uobičajena poava, nekad je bilo nezamislivo u poslovanju. Ali apsolutno nezamislivo.
Jukie Jukie 12:07 13.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

Pa postoje i primeri da je kriv bivši direktor a da sadašnji nije jer je škola u blokadi više godina
nurudin nurudin 12:30 13.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

Na pr. hrišćani, muslimani, budisti, jevreji, hindu...?
Treba odrediti jednog predstavnika koji bi trebalo da odredi ko ponižava razum a ko ga ne ponižava. Postaviti merila, spisak prihvatljivog i neprihvatljivog ponašanja za poštovanje razuma.


Сви наведени. Поставити мерила баш тако, ако смо секуларна држава нема шта у сред наставе да се ученици изводе са наставе и да иду на молебан.

Ovo je prosvetiteljska vizija Boga?

Бог је савршен и свемогућ, зар не? То се свакако не проблематизује. Међутим, неизбежно је питање да ли је и свевидећи. Ако јесте, како је могуће да не види да у већини школа у Србији не постоје услови за елементарну хигијену ученика?!


Ако си, Бого мој, свевидећи, зашто онда ћутиш, док говориш? Или си можда, пак, свевидећи, али ниси свемогући?!


Ovo mi više liči na neku unutrašnju borbu i sumnju u postojanje Boga. Ali dobro, neki kažu da kada se sumnja odagna zapravo kasnije ojačava veru.

То је све иронија, а то што ниси схватио, боже мој, можда је баш и требало да не схватиш.
looping looping 13:03 13.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

То је све иронија, а то што ниси схватио, боже мој, можда је баш и требало да не схватиш.

Ironija i sprdanje sa nečijom verom nisu problem sve dok neko ne misli da ima prosvetiteljsku viziju Boga.
Tačno je da nisam shvatio.

PS.
I ja sam ovde bio ironičan.
Ovo mi više liči na neku unutrašnju borbu i sumnju u postojanje Boga. Ali dobro, neki kažu da kada se sumnja odagna zapravo kasnije ojačava veru.
nurudin nurudin 13:22 13.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

Ironija i sprdanje sa nečijom verom nisu problem sve dok neko ne misli da ima prosvetiteljsku viziju Boga.


Прво, нисам се спрдао ни са чијим вером, јер је вера интимна ствар, моја иронија је била усмерена на веронауку, а то није вера.
translator translator 19:10 13.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

nurudin
Ironija i sprdanje sa nečijom verom nisu problem sve dok neko ne misli da ima prosvetiteljsku viziju Boga.


Прво, нисам се спрдао ни са чијим вером, јер је вера интимна ствар, моја иронија је била усмерена на веронауку, а то није вера.


U kakvoj su onda vezi ubrusi, sapuni i veronauka? Ili je to samo bio "strawman"?
highshalfbooze highshalfbooze 08:20 14.09.2014

Re: Блок, набод, чорба

Jukie
Pa postoje i primeri da je kriv bivši direktor a da sadašnji nije jer je škola u blokadi više godina


Samo pod uslovom da je novi direktor po dolasku na dužnost napravio presek dugovanja i potraživanja, sudskih parnica koje se vode sa realnom procenom o ishodu, i izvestio osnivača o tom stanju. Zatim napravio strateški plan za izlazak iz krize i podneo osnivaču. Utvrdio da li postoji odgovornost bivšeg direktora i zaposlenih i ako postoji protiv njih podneo krivične prijave i tužbe za naknadu štete.
Ako to nije učinio, onda je odgovoran po Krivičnom zakoniku gde je sankcija za prikrivanje krivičnog dela izjednačena sa sankcijom za počinioca što ga svrstava u saučesnika.
Jukie Jukie 14:37 12.09.2014

TP

Tu svu odgovornost treba prebaciti na trudnice. Svaki dan treba da nabave po jednu veliku kesu sa 12 rolni toalet papira. Trudnoća traje 9 meseci, deca u školu idu 9 meseci godišnje, dakle nakupiće dovoljno papira da dete ima po jednu rolnu mesečno 12 godina školovanja (a student neka sam sebi nabavlja)

Черевићан Черевићан 21:09 12.09.2014

ин ефекту

од Бога се вазда тражи
(тог свесни будимо)
- али шта за узврат
ми Свевишњем нудимо

(знатижеља коју Парох
пита . . док се чудимо)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana