Društvo| Politika

Metastabilna Srbija iliti 50 nijansi crne

Nebojsa Krstic RSS / 06.09.2014. u 17:42

 

 

Građansko društva u Srbiji, onaj njegov elitni sloj koji neki zovu Drugom, a neki Metastabilnom Srbijom, insistira na sukobu crnog i belog. Odnosno, insistira na sukobu, a da bi sukob bio kvalitetan i trajan, strane u sukobu treba da budu crna i bela. Bela je uvek dobra, kao što su dobri bili kauboji sa belim šeširima na početku filmske ere. Bela strana su metastabilne perjanice, šta god mislile, govorile i pisale. Crna je vlast, bez obzira da li je oličena u Miloševiću, Đinđiću, Tadiću ili Vučiću. Ovako stvoreni, crno-beli svet ne trpi sive nijanse. Ali zato u njemu postoji više od 50 nijansi crne.

Opozicija ("reformisana moralom belih listića" copyright Z. Panović) u nedostatku svojih ideja, trudi se da pronađe temu za sukob, čvrsto ubeđena da će je sam taj oštri sukob s vladom učiniti relevantnom i dati joj sadržaj koji inače, sama po sebi, nema.

Opoziciono delovanje često može i treba da sadrži sukob s vlašću, ali sukob koji je uvek i na svaku temu, sam sebi svrha, degradira ideju postojanja opozicije i redukuje je do apsurda.

Državi, da bi postojala, neophodna je vlast. Ali i opozicija. Dakle, i opozicija je deo državnog aparata u širem smislu. A vođenje države ne sme da bude utakmica između Zvezde i Partizana na kojoj se fudbaleri šutiraju po listovima i uvaljuju jedan drugome lakat dok traje meč, a onda njihov sukob nastave navijači po ulicama. Da bi država bila stabilna i funkcionisala u miru, obe strane moraju da shvate i prihvate svoj deo odgovornosti.

Ne bi smeo, u Srbiji, ni za koga da bude prihvatljiv princip «što gore to bolje». Onaj ko u proizvodnji goreg traži prostor za svoje bolje, neće to svoje bolje nikad dočekati, ali dočekaćemo svi to opšte gore. Da bi se loš ishod izbegao, potrebna je vrhunska odgovornost vlasti, ali i opozicije. Potrebna je orijentacija prema politici, debata o idejama, ideologiji i vrednostima, a ne animozitet prema ličnostima koje nam trenutno nisu po volji, jerbo nam ličnosti nikada nisu po volji. Čak i one koje smo do juče obožavali i kovali u zvezde, već danas ćemo rušiti u blato kao svoje najveće neprijatelje.

Emocije treba da čuvamo za svoju decu, porodicu i prijatelje. U politici i državnim poslovima treba nam hladna glava, orvorene četvore oči i racionalan pogled na stvari.

Nije lako bilo ni jednom srpskom državniku posle 2000. Da li je Đinđić mogao brže i temeljitije da menja stvari? Kakvi su mu bili saveznici u tom poslu? Na koga je zaista mogao da računa? Gde je mogao da nađe oslonac za polugu kojom bi pomerio svet i zaustavio inerciju. Na koje je institucije mogao da računa? U koji trulež u tim institucijama je mogao da zabode ekser, a da on drži bilo šta? Na koju intelektualnu javnost je mogao da se osloni? Na onu iz Peščanika koja je o njemu izgovarala najjezivije optužbe i uvrede? Da li se nešto bitno promenilo posle njegove tragične smrti? Da li je nešto postalo stabilnije i čvršće? Da li smo mi postali pismeniji, vredniji i bolji? Da li su strateške dileme i skretanja sa evropskog kursa u Koštuničinoj vladi poboljšale Srbiju? Da li je situacija postala manje teška kako se kosovsko pitanje usložnjavalo i pritisak bivao veći? Da li je Tadić imao više prostora i slobode da unormali i unapredi duboko podeljenu, zavađenu i poniženu zemlju? Da li mu je u tom poslu pomagao haški Damoklov mač? Da li se za to vreme opozicija ponašala državotvorno? Da li se intelektualna javnost ponašala odgovorno i razumno?

Srbija je i danas podeljena zemlja. Nemoj da se neko prevari i pomisli da je "povećanje demokratskog potencijala" stranaka na bilo koji način pomirilo civilizacijske podele srpskog društva koje se ovde neguju stolećima unazad.

Mi i dalje, duboko u sebi, vodimo tradicionalnu borbu oko toga treba li nam železnica ili ne jer ona sa sobom donosi boleštine i nesreću. Možemo li ikako da se dogovorimo da nam treba? Da se okupimo oko ideje? Oko zajedničke koristi. Oko strateškog cilja koji će Srbiji da obezbedi čvrsta leđa i zdravo uporište za ekonomski progres.

Postoji čitava jedna intelektualna kategorija koja bi Tadiću oprostila i ekonomsku krizu i Dulićeve bilborde, ali ne mogu pomirenje s Dačićem. Pomirenje DS i SPS, među Metastabilnima, umesto da bude doživljeno kao zalečenje jedne od otvorenih srpskih rana, viđeno je kao opasnost gubitka potrebe za svima koji žive od te nestabilnosti i podeljenostii,  i koji je zagovaraju hraneći se mržnjom kao ejlijen telom kosmonauta. Zalud objašnjenja da to nije bilo pomirenje Tadića i Dačića, koji se bay the way nisu ni svađali, a i da jesu, njih dvojica kao ličnosti u ovom procesu nisu bitni; već pomirenje preživelih iz devedesetih i njihove dece, pomirenje nas i naših roditelja, nas i naših rođaka sa sela.

Pre će se izmiriti Srbi i Albanci nego što će taj krem de la krem srpskih uglednika odustati od politike kontinuiranog sukoba i dozvoliti da se Srbija pomiri sama sa sobom.

 

Objavljeno u Našim Novinama 6.9.2014.

 

 



Komentari (478)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

looping looping 18:02 06.09.2014

1

Odličan blog.
Onda kada političari u Srbiji budu prestali da se prepucavaju radi samog prepucavanja, Srbija više neće biti zemlja trećeg sveta.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:04 06.09.2014

Pomirenje!?

Pitajte ćerku i sina Slavka Ćuruvije ili sina Ivana Stambolića šta misle o pomirenju.
A koliko je takvih ćerki i sinova u ovoj i ovakvoj Srbiji!?

Srbiji je nakon pada zločinačkog režima Slobodana Miloševića bila potrebna serija sudjenja SPS, SRS I JUL glavešinama i primena donetog Zakona o lustraciji, a ne politikantsko paktiranje sa zločincima i njihovim saučesnicima.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:13 06.09.2014

Re: Pomirenje!?

Pitajte ćerku i sina Slavka Ćuruvije ili sina Ivana Stambolića šta misle o pomirenju.
A koliko je takvih ćerki i sinova u ovoj i ovakvoj Srbiji!?

Da je to dobra logika ti nikada u životu ne bi išao istom stranom ulice s nekim Nemcem.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:32 06.09.2014

Re: Pomirenje!?

Razlikujte, pobogu, Nemce fašiste od Nemaca antifašista!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:34 06.09.2014

Re: Pomirenje!?

Razlikujte, pobogu, Nemce fašiste od Nemaca antifašista!

Razlikujte, pogogu, SPS-ovce koji su se ogrešili o zakon od onih koji nisu. (Važi za članove bilo koje druge stranke.)
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:55 06.09.2014

Re: Pomirenje!?

Dačić, Mrkonjić & co se nisu ogrešili o zakon!? Pobogu!
Umesto pomirenja, Tadić je mogao i morao da zatraži izručenje Mijane Marković i Marka Miloševića, za kojima su JOŠ UVEK raspisane poternice INTERPOL-a.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:05 06.09.2014

Re: Pomirenje!?

Dačić, Mrkonjić & co se nisu ogrešili o zakon!? Pobogu!


Ako znate da jesu i imate dokaz, ne gubite vreme ovde, nego idite odmah u najbližu policijsku stanicu.

Umesto pomirenja, Tadić je mogao i morao da zatraži izručenje Mijane Marković i Marka Miloševića, za kojima su JOŠ UVEK raspisane poternice INTERPOL-a.

Ma nema Tadić šta da traži, ni Pera, ni Mika, zna se ko se bavi izručenjima.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:26 06.09.2014

Re: Pomirenje!?

Nebojsa Krstic

Ma nema Tadić šta da traži, ni Pera, ni Mika, zna se ko se bavi izručenjima.


zna se zna se, zato nam je tako što se zna, a niko ih ne pita što ošljare
draft.dodger draft.dodger 21:43 06.09.2014

Re: Pomirenje!?

Krle i Pipo!
Vas dvojica kao da ste ispali iz nekog filma Soje Jovanović...
angie01 angie01 09:40 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ako znate da jesu i imate dokaz, ne gubite vreme ovde, nego idite odmah u najbližu policijsku stanicu.


sa ovim pristupom i logikom i funkcionise i opstaje ceo taj politicko-krimogeni aparat!...ono, brisi bre boranijo, kad nemas nikakv papir u rukama, kad si nemocan pred zidom koji smo postavili, izvini, pa vecina afera je objavljena u medijima, utvrdjena istrazivanjima raznih sluzbi, al su aparat i uzajamne korisnicke veze toliko jake- da nema nista od egzekucije,...i onda ti dojes i lagano ponavljas ovakvu recenicu,...koji cinizam!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:17 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ako znate da jesu i imate dokaz, ne gubite vreme ovde, nego idite odmah u najbližu policijsku stanicu.


sa ovim pristupom i logikom i funkcionise i opstaje ceo taj politicko-krimogeni aparat!..


To je jedina funkcionalna, pravna u normalna logika.

Svaka druga podrazumeva linč i zakon ulice.
freehand freehand 12:29 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

angie01
Ako znate da jesu i imate dokaz, ne gubite vreme ovde, nego idite odmah u najbližu policijsku stanicu.


sa ovim pristupom i logikom i funkcionise i opstaje ceo taj politicko-krimogeni aparat!...ono, brisi bre boranijo, kad nemas nikakv papir u rukama, kad si nemocan pred zidom koji smo postavili, izvini, pa vecina afera je objavljena u medijima, utvrdjena istrazivanjima raznih sluzbi, al su aparat i uzajamne korisnicke veze toliko jake- da nema nista od egzekucije,...i onda ti dojes i lagano ponavljas ovakvu recenicu,...koji cinizam!

Baš krimogeni.
A šta misliš kad bi neko, eto ja na primer, sutra otišao Tamo gde treba i tebe optužio da si lopov i prevarant. bez papira a na osnovu toga što je objavljeno u medijima (ako nije - nema problema, to je bar lako).
I osude te na - koliko ti misliš da bi bilo okej osuđivati ljude bez dokaza i papira?
Ako se buniš ja kažem da si postavila zid.

Moram da kažem da mi se dopada ideja, baš imam neke komšije koje mi se nikako ne sviđaju!
angie01 angie01 12:48 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

A šta misliš kad bi neko, eto ja na primer, sutra otišao Tamo gde treba i tebe optužio da si lopov i prevarant. bez papira a na osnovu toga što je objavljeno u medijima (ako nije - nema problema, to je bar lako).


njao, kakvo razvodnjavanje,...mora da je Verica Barac, npr, bila mazohista i lazov,...na kraju umrla, a njen trud potpuno obesmisljen skrajnut u neke fioke, Brankicu Stankovic moraju da cuvaju, jer je takodje iz nekih neobicnih pobuda- nisu joj se dopadale komsije, radila Insajder,...

ne znam, mene bi bilo sramota da ovako jeftino branim kompradorsku masineriju.

...ti verovatno imas neke svoje razloge.
angie01 angie01 12:56 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

To je jedina funkcionalna, pravna u normalna logika.

Svaka druga podrazumeva linč i zakon ulice.


pa ne znam, meni bi funkcionalna i pravna logika bila, da pravna drzava postoji, da njeni organi posteno obavljaju svoj posao, da zakonodavstvo nesmetano radi...ovako je siledzijstvo koje pominjes, na toj drugoj strani i jos visetruko zasticeno.
freehand freehand 12:57 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

njao, kakvo razvodnjavanje,...mora da je Verica Barac, npr, bila mazohista i lazov,...na kraju umrla, a njen trud potpuno obesmisljen skrajnut u neke fioke, Brankicu Stankovic moraju da cuvaju, jer je takodje iz nekih neobicnih pobuda- nisu joj se dopadale komsije, radila Insajder,...

Pusti sad Vericu i Brankicu, nego šta bi bilo kad bismo se država i ja ponašali prem tvom receptu, to pitam?
Jer ako neko ovde razvodnjava - ti razvodnjavaš sve što čini pravnu državu. Jednakost pred zakonom, pravo na fer suđenja, obavezu tuižtelja da prikuplja i prezentuje dokaze.
Ali ne sekiraj se: kao što ne očekujem da znaš da je "krimogeni" pogrešno još manje očekujem da znaš išta o onome o čemu tako rado pričaš.

ne znam, mene bi bilo sramota da ovako jeftino branim kompradorsku masineriju.

...ti verovatno imas neke svoje razloge.

I mene bi bilo sramota da tako besomučno lupam, ali i ti verovatno imaš neke svoje razloge. A možda i nemaš, nego to onako, spontano.
freehand freehand 13:01 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

da zakonodavstvo nesmetano radi


angie01 angie01 13:07 07.09.2014

Re: Pomirenje!?


Pusti sad Vericu i Brankicu, nego šta bi bilo kad bismo se država i ja ponašali prem tvom receptu, to pitam?


sto da ih pustim- pa je l neko procesuiran na osnovu dokaza koje su prikupile?

u stvari, bolje pitanje- ti u stvari tvrdis ja ovo sto kazem nije tacno, kradje, korupcija, zloupotrebe plozaja, obesmisljavanje pravnog sistema, u tvojoj verziji, da besomucno lupam, pa kako je onda?


freehand freehand 13:10 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

sto da ih pustim- pa je l neko procesuiran na osnovu dokaza koje su prikupile?

Zato što nisu tema. Reagovao sam na tvoj zahtev da se ljudi osuđuju bez dokaza.
A jesu procesuirani, mnogi, po mnoštvu slučajeva kojima se bavila baraćeva a i Insajder. Mislim, ako je do činjenica.
u stvari, bolje pitanje- ti u stvari tvrdis ja ovo sto kazem nije tacno, kradje, korupcija, zloupotrebe plozaja, obesmisljavanje pravnog sistema, u tvojoj verziji, da besomucno lupam, pa kako je onda?

Ne, ja tvrdim da ti lupaš a evo sad i izmišljaš i umećeš.
angie01 angie01 13:13 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

da zakonodavstvo nesmetano radi


izvini, je l mozes da mi pomenes neki zakon, koji je izglasan, a da nije bio u sluzbi tada vladajuce garniture, a ne nekog opsteg dobra za gradjane, cak i kada lici na prvi pogled da je tako, obavezno ima pukotine koje ce da sluze za potrebno meandriranje u nekom vrlo konkretnom slucaju.
angie01 angie01 13:20 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

Zato što nisu tema. Reagovao sam na tvoj zahtev da se ljudi osuđuju bez dokaza.


gde sam to rekla?


A jesu procesuirani, mnogi, po mnoštvu slučajeva kojima se bavila baraćeva a i Insajder. Mislim, ako je do činjenica.


ko na primer?


Ne, ja tvrdim da ti lupaš a evo sad i izmišljaš i umećeš.


ne nego si ti uskocio, kao i obicno, sa izvrnutim smislom onoga sto sam ja rekla, pa kroz razgovor, sibicarski premestas kontekst onoga sto je izreceno, kako ti odgovara.


a posto si u svom poznatom raspolozenju i maniru- odustajem od dalje price s tobom- koju si sam i zapoceo, utrcavsi u tudj dijalog.
freehand freehand 13:34 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

gde sam to rekla?

Ovde:
.ono, brisi bre boranijo, kad nemas nikakv papir u rukama,


ko na primer?

Šarančić? Jocić? Kopovi uglja?



ne nego si ti uskocio, kao i obicno, sa izvrnutim smislom onoga sto sam ja rekla

ne može se, Angie, izvrnuti nešto čega nema.
G r o f G r o f 17:43 07.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ako znate da jesu i imate dokaz, ne gubite vreme ovde, nego idite odmah u najbližu policijsku stanicu.


Ne može se na isti način boriti protiv sitnih lopova i onih koji su infiltrirani u sistem.
Jedan od mehanizama borbe protiv takvih su i izbori...
Posle su krivi beli listići.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 01:52 09.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ja razlikujem (pobogu) građane Srbije koji su bili u vrhu SPS-a od onih koji nisu bili tamo, Slično je i u slučaju nemci-fašisti. Ako ćemo po tvom, onda je i među fašističkim vođama bilo finih ljudi, jer nisu baš svi bili Hitler ili Mengele...
isidora.k isidora.k 18:38 09.09.2014

Re: Pomirenje!?

sa ovim pristupom i logikom i funkcionise i opstaje ceo taj politicko-krimogeni aparat!...ono, brisi bre boranijo, kad nemas nikakv papir u rukama


Ako napišes nesto ružno kao Slavko, na Uskrs overiće te iz policijskog pištolja da ti na pamet više ne padne glupost. Ostaće dilema, koje službeno lice je pucalo.

Ako planiraš da Državu optužiš za masovna politička ubistva kao Vuk, za nagradu jedan ministar iz vlade, uručiti će tvojim atentatorima službene značke i pištolje.

Ako se požališ predsedniku države kao Gavrilović, metak te čeka odmah iza ćoška.

Ako ugledne privrednike bez dokaza smestiš u knjigu "Organizovane kriminalne grupe u Srbiji", završićeš na Dunavskom keju naočigled "brojnih turista i meštana", kao general Boško Buha.

Ako narediš razbijanje mafije oko tebe kao Đinđić, sačekuša na vratim zgrade vlade trajaće sve dok vrh policije ne izgricka sve nokte na rukama.

Ako posetiš tužioca u Italiju kao Pukanić, poslaće ti profesionalnog ubicu na vrata. U Beogradu neće prikupiti dokaze , jer je već isplaćeno milion i po evra.

Ako planiraš kod načelnika UKP, tamo iza paravana celu deceniju sedi paranoidni penzioner Čume ili filantrop Kosmajac , kada nije upozoren da se skloni.

Ako počneš da važeš manjak od tone umiksovanog dijazepama u Galenici, odgovoriće da su policijske vagice na grame.

Ako optužiš državu za subvencije "zvezdarskom klanu", koji zvanično i ne postoji, podržavaš destabilizaciju vlade Srbije.

Drago mi je da je Panićeva majka Smilja dočekala pravdu!
Majka Dade Vujasinović čeka pravdu 20 godina...

Treba li nama "železnica" ?




Hvala, ne treba i ne treba mi pomirenje tako zamišljene Srbije i ne hranim se mržnjom i nije zato što mi se neko lično ne sviđa.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:02 09.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ako napišes nesto ružno kao Slavko, na Uskrs overiće te iz policijskog pištolja da ti na pamet više ne padne glupost. Ostaće dilema, koje službeno lice je pucalo.

Ako planiraš da Državu optužiš za masovna politička ubistva kao Vuk, za nagradu jedan ministar iz vlade, uručiti će tvojim atentatorima službene značke i pištolje.

Ako se požališ predsedniku države kao Gavrilović, metak te čeka odmah iza ćoška.

Ako ugledne privrednike bez dokaza smestiš u knjigu "Organizovane kriminalne grupe u Srbiji", završićeš na Dunavskom keju naočigled "brojnih turista i meštana", kao general Boško Buha.

Ako narediš razbijanje mafije oko tebe kao Đinđić, sačekuša na vratim zgrade vlade trajaće sve dok vrh policije ne izgricka sve nokte na rukama.

Ako posetiš tužioca u Italiju kao Pukanić, poslaće ti profesionalnog ubicu na vrata. U Beogradu neće prikupiti dokaze , jer je već isplaćeno milion i po evra.

Ako planiraš kod načelnika UKP, tamo iza paravana celu deceniju sedi paranoidni penzioner Čume ili filantrop Kosmajac , kada nije upozoren da se skloni.

Ako počneš da važeš manjak od tone umiksovanog dijazepama u Galenici, odgovoriće da su policijske vagice na grame.

Ako optužiš državu za subvencije "zvezdarskom klanu", koji zvanično i ne postoji, podržavaš destabilizaciju vlade Srbije.

Drago mi je da je Panićeva majka Smilja dočekala pravdu!
Majka Dade Vujasinović čeka pravdu 20 godina...

Prvo, na ovom spisku nema ničega što se dogodilo za vreme vladavine TADIĆEVOG režima, što mi je drago...jer je to trajalo, ne zna se tačno, ali se pretpostavlja, od 4 do (po tvrdnjama nekih) 104 godine.

Drugo, tvoje razmišljanje je apsolutno pogrešno, jer te ljude nije ubila Srbija, niti njen narod, već konkretni izvršioci i konkretni nalogodavci.

Pomirenje se ne vrši sa njima, već sa tetka Dacom iz Svilajnca koja je kuvala slatko, glasala za Miloševića i nikad mrava nije zgazila.

Razumeš?
arcins arcins 21:05 09.09.2014

Re: Pomirenje!?

Nebojsa Krstic
Ako napišes nesto ružno kao Slavko, na Uskrs overiće te iz policijskog pištolja da ti na pamet više ne padne glupost. Ostaće dilema, koje službeno lice je pucalo.

Ako planiraš da Državu optužiš za masovna politička ubistva kao Vuk, za nagradu jedan ministar iz vlade, uručiti će tvojim atentatorima službene značke i pištolje.

Ako se požališ predsedniku države kao Gavrilović, metak te čeka odmah iza ćoška.

Ako ugledne privrednike bez dokaza smestiš u knjigu "Organizovane kriminalne grupe u Srbiji", završićeš na Dunavskom keju naočigled "brojnih turista i meštana", kao general Boško Buha.

Ako narediš razbijanje mafije oko tebe kao Đinđić, sačekuša na vratim zgrade vlade trajaće sve dok vrh policije ne izgricka sve nokte na rukama.

Ako posetiš tužioca u Italiju kao Pukanić, poslaće ti profesionalnog ubicu na vrata. U Beogradu neće prikupiti dokaze , jer je već isplaćeno milion i po evra.

Ako planiraš kod načelnika UKP, tamo iza paravana celu deceniju sedi paranoidni penzioner Čume ili filantrop Kosmajac , kada nije upozoren da se skloni.

Ako počneš da važeš manjak od tone umiksovanog dijazepama u Galenici, odgovoriće da su policijske vagice na grame.

Ako optužiš državu za subvencije "zvezdarskom klanu", koji zvanično i ne postoji, podržavaš destabilizaciju vlade Srbije.

Drago mi je da je Panićeva majka Smilja dočekala pravdu!
Majka Dade Vujasinović čeka pravdu 20 godina...



Drugo, tvoje razmišljanje je apsolutno pogrešno, jer te ljude nije ubila Srbija, niti njen narod, već konkretni izvršioci i konkretni nalogodavci.


Razumeš?



nedelja 29.12.2013 | 22:42
Vučić: Država je ubila Ćuruviju
Izvor: B92, Tanjug

Beograd -- Država je izvršila likvidaciju Slavka Ćuruvije, rekao je prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić i dodao da su direktni izvršioci ubistva i dalje živi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:22 09.09.2014

Re: Pomirenje!?

Beograd -- Država je izvršila likvidaciju Slavka Ćuruvije, rekao je prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić i dodao da su direktni izvršioci ubistva i dalje živi.

Dok je Nebojša Krstić, govoreći o istoj temi, izjavio:

Te ljude nije ubila Srbija, niti njen narod, već konkretni izvršioci i konkretni nalogodavci.


E sad ti biraj kome ćeš da veruješ.
arcins arcins 23:12 09.09.2014

Re: Pomirenje!?

Nebojsa Krstic
Beograd -- Država je izvršila likvidaciju Slavka Ćuruvije, rekao je prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić i dodao da su direktni izvršioci ubistva i dalje živi.

Dok je Nebojša Krstić, govoreći o istoj temi, izjavio:

Te ljude nije ubila Srbija, niti njen narod, već konkretni izvršioci i konkretni nalogodavci.


E sad ti biraj kome ćeš da veruješ.


Nisi primenjivao isti arsin za sluzbenika/e MSP-a u vezi sa slucajem Miladina K. U vecini navedenih slucajeva su se koristili drzavni resursi, sto meni indikuje da je drzava deo produkcije, sve do onog momenta dok se jasno ne ogradi od takvih muljanja. Nazalost tu ogradu ne vidim.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:03 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

Nisi primenjivao isti arsin za sluzbenika/e MSP-a u vezi sa slucajem Miladina K. U vecini navedenih slucajeva su se koristili drzavni resursi

U čemu aršin nije isti?
viola92 viola92 08:34 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

Pomirenje se ne vrši sa njima, već sa tetka Dacom iz Svilajnca koja je kuvala slatko, glasala za Miloševića i nikad mrava nije zgazila.


Zašto je tebi mnogo lakše da se pomiriš sa tetka Dacom nego sa bilo kim iz Metastabilne Srbije koja je očigledno tvoj Nemezis iz bloga u blog? Iako ta Daca nije imala problem da uzme lanč paket, sedne u bus, da igra kolo na Ušću... I nema problem što danas glasa za Vučića.

Na drugoj strani možda i neko od tih Metastabilnih ume da skuva slatko. Možda ni on ne bi mrava zgazio.

Meni se čini da mi upravo živimo u sistemu tetka Dace jer je to naš sistem, s njim smo se de fakto pomirili i njega hoćemo. I zar nije nebitno šta ta šaka jada Metastabilnih snuje, crno ili belo, da li hoće da se ljube s rođacima sa sela ili neće, šta to ima veze?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:23 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

Zašto je tebi mnogo lakše da se pomiriš sa tetka Dacom nego sa bilo kim iz Metastabilne Srbije koja je očigledno tvoj Nemezis iz bloga u blog?


Nisam u svađi ni sa kim od metastabilnih drugosrbijanaca. Moja kritika je ono što je legitimno pravo svakog građanina upučeno nekom ko se bavi javnim poslom.

Iako ta Daca nije imala problem da uzme lanč paket, sedne u bus, da igra kolo na Ušću... I nema problem što danas glasa za Vučića.

Tetka Daca ima pravo da igra kolo gde god poželi, a ti to ne smeš da joj uskratiš.
Na drugoj strani možda i neko od tih Metastabilnih ume da skuva slatko. Možda ni on ne bi mrava zgazio.

Ne sumnjam u to.

Meni se čini da mi upravo živimo u sistemu tetka Dace jer je to naš sistem, s njim smo se de fakto pomirili i njega hoćemo


Taj sistem je inače poznat pod imenom - demokratija. U svakoj demokratiji odlučuju neke teka Dace.
I zar nije nebitno šta ta šaka jada Metastabilnih snuje, crno ili belo, da li hoće da se ljube s rođacima sa sela ili neće, šta to ima veze?

Metastabilni imaju pravo da snuju šta god im je volja, i da pišu i da rade....a ja imam pravo da ih kritikujem isto kao što mogu i oni mene. To je takođe, deo običaja tog tzv. demokratskog društva.
viola92 viola92 16:18 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

Taj sistem je inače poznat pod imenom - demokratija. U svakoj demokratiji odlučuju neke teka Dace.


Ma ne zove se demokratija, al hajde da nastavimo da se pravimo da se tako zove za potrebe tvoje poente.

A ja se upravo i pitam kako te tetka Dace koje odlučuju (i koje odlučiše) sa tako humanim licem naivne domaćice nisu pogodne za "kritiku" a Metastabilni itekako jesu iako ništa ne odlučiše. Mada meni ne liči na prostu kritiku kad ih odmah dehumanizuješ rogobatnim nadimkom, prilepiš im da su nesposobni da odmaknu od crno - belog (iako to sam radiš baš sa Daca metaforom, čuj, ne bi mrava zgazila) pa dokusuriš šutom: "hraneći se mržnjom kao ejlijen telom kosmonauta". Brr, kakav li si kad si sa nekim u svađi...

Tetka Daca ima pravo da igra kolo gde god poželi, a ti to ne smeš da joj uskratiš.


Čekaj, je l mi to pričamo o istoj Daci? Ah da, tvoja je metafora a moja očigledno bukvalna
E pa kad je tako evo pitanja: kad je onomad Dušan Matković zvao penzionere da sa Ušća premeste svoje kolo na Terazije gde su bili studenti, misliš da im to nisu smeli uskratiti?

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:06 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ma ne zove se demokratija, al hajde da nastavimo da se pravimo da se tako zove za potrebe tvoje poente.

Nego? Kako se zove sistem u kome postoji višestranačje i slobodni izbori?
A ja se upravo i pitam kako te tetka Dace koje odlučuju (i koje odlučiše) sa tako humanim licem naivne domaćice nisu pogodne za "kritiku"

ja mislim da u slobodnom društvu svaka je pojava slobodna za kritiku.
Intelektualci koji javno nastupaju i bave se političkim delovanjem u ma kom obliku, organizovano ili solistički, su podložniji kritici, baš kao i svi drugi koji se bave javnom delatnošću.
A ja se upravo i pitam kako te tetka Dace koje odlučuju (i koje odlučiše) sa tako humanim licem naivne domaćice nisu pogodne za "kritiku" a Metastabilni itekako jesu iako ništa ne odlučiše.

U demokratiji odlučuju oni koji je više. Žao mi je, nisam ja to izmislio.
Mada meni ne liči na prostu kritiku kad ih odmah dehumanizuješ rogobatnim nadimkom, prilepiš im da su nesposobni da odmaknu od crno - belog (iako to sam radiš baš sa Daca metaforom, čuj, ne bi mrava zgazila) pa dokusuriš šutom: "hraneći se mržnjom kao ejlijen telom kosmonauta". Brr, kakav li si kad si sa nekim u svađi...

Da li mi ti ovim u stvari zameraš što pišem ono što mislim. Da li mi uskraćuješ pravo da iznosim svoje mišljenje?
E pa kad je tako evo pitanja: kad je onomad Dušan Matković zvao penzionere da sa Ušća premeste svoje kolo na Terazije gde su bili studenti, misliš da im to nisu smeli uskratiti?

Ja sam bio na Terazijama, tada.

Poziv, naravno nije bio dobar jer je podrazumevao sukob između "slobista, i "opozicije". Ja nisam pristalica fizičkog nasilja i ne odobravam ga ni u kom obliku.
isidora.k isidora.k 20:42 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

na ovom spisku nema ničega što se dogodilo za vreme vladavine TADIĆEVOG režima, što mi je drago


Za vreme "Tadićevog režima" ... Dobro, ako tako želiš započeti.

U koje vremensko doba da prebacim Galeniku i ubistvo Pukanića ?

Ivo Pukanić ubijen je 23.oktobra 2008. Samo nekoliko dana posle, uhapšeni su pomagači. Profesionalni ubica uhapšen je u Beogradu juna 2009.

Optužnica, samo jedna od neuspešnih reformisanog pravosuđa za organizatore zločina u kojoj stoji da je ubistvo plaćeno milion i po evra, što je sigurno rekordna cena za glavu novinara, završila je kao i sve posle decenije demokratskih promena i utvrđivanja "konkretnih nalogodavaca i organizatora" političkih ubistava .

Pomirenje se ne vrši sa njima, već sa tetka Dacom iz Svilajnca koja je kuvala slatko...


Razumem. Šta bi tek bilo da smo se sa tetka Dacom pomirili 6.oktobra ?

Kada želiš skrenuti diskusiju, da se spustimo na male lokalne zajednice i te tetke , to je Tadić veoma uspešno radio kao što je i uspeo da koruptivno uvezano političko jezgro iz nesrodnih partija podrži njegovu vladu sve dok to jezgro nije pronašlo novi uvezani interes koji nastavlja bez usporavanja na nizbrdici punim gasom.

To nije uspeh, to su posledice pomirenja sa Dačićem, sa Vučićem i Nikolićem, koji nisu ni mrava zgazili ili su zgazili mrava ?

Pređena je granica tolerancije u "Metastabilnih" (koje znaju i slatko spremiti) negativnim ponašanjem "Tadićevog režima" i nije da ne mogu da se pomirim sa Tadićem, ali nemojte da i dalje pokušavate da gurate tu neku "maketu života" ( neće to preživeti) koju drži u ruci čovek , za koga verujem da su institucije države koje ste vi kontrolisali zaštitile zajedno sa saradnicima, kao i one koji su kontrolisali Galeniku.

Vidim da je Vučić dobio maketu tog brzog voza i ja sam 2003. godine dobio maketu Mercedesa...


Ne živi se od maketa. Nema ništa od 50 nijansi sive.
viola92 viola92 20:47 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

Da li mi ti ovim u stvari zameraš što pišem ono što mislim. Da li mi uskraćuješ pravo da iznosim svoje mišljenje?


Pa, recimo da ti zameram na tonu jer ti je fokus na njemu umesto na mišljenju. A taj ton se svodi na: Druga Srbija - ejlijen. Prva Srbija - kuva slatko. Ali šta ga znam, možda ti je to mišljenje.



Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:02 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

Za vreme "Tadićevog režima" ... Dobro, ako tako želiš započeti.

U koje vremensko doba da prebacim Galeniku i ubistvo Pukanića ?

Ivo Pukanić ubijen je 23.oktobra 2008. Samo nekoliko dana posle, uhapšeni su pomagači. Profesionalni ubica uhapšen je u Beogradu juna 2009.

Ne znam gde da smestim ovo povezivanje...u rubriku "glupo", ili "bizarno"? Ili u "bizarno-glupo"?
To nije uspeh, to su posledice pomirenja sa Dačićem, sa Vučićem i Nikolićem, koji nisu ni mrava zgazili ili su zgazili mrava ?

Podsetio bih te da je Nikolića i SNS 2012. podržalo jezgro metastabilnih - aktivno, lobirajući i glasajući za njih...a pokret "beli listići" pasivno, jer je taj procenat neizašlih ili nevažećih išao u korist SNS. Tako da moraš njima da se obratiš.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:04 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

Pa, recimo da ti zameram na tonu jer ti je fokus na njemu umesto na mišljenju. A taj ton se svodi na: Druga Srbija - ejlijen. Prva Srbija - kuva slatko. Ali šta ga znam, možda ti je to mišljenje.

Super! Onda smo se dogovorili. Ja ću da pišem o čemu god hoću i tonom koji mi je po volji...a ti piši da ti se to ne dopada ili već šta god ti padne na pamet..
isidora.k isidora.k 23:30 10.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ne znam gde da smestim ovo povezivanje...u rubriku "glupo", ili "bizarno"? Ili u "bizarno-glupo"?

Poznato, prepoznatljivo, arogantno, ali slobodan si da iznosiš svoje mišljenje .... Smesti sve slobodno u vreme reforme pravosuđa, u vreme kada je šef kabineta predsednika Tadića kontrolisao Savet za nacionalnu bezbednost i Biro za koordinaciju tajnih službi i imao neskrivene simpatije prema Vučiću i saradnicima, kada je Snežana Malović kao mantru ponavljala: Uskoro će se znati ko stoji iza ubistva Đinđića ...

Uskoro.
Podsetio bih te da je Nikolića i SNS 2012. podržalo jezgro metastabilnih - aktivno, lobirajući i glasajući za njih...a pokret "beli listići" pasivno, jer je taj procenat neizašlih ili nevažećih išao u korist SNS.

Delim tvoju bol. Svi su već trebali prepoznati svoje greške.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:02 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Delim tvoju bol. Svi su već trebali prepoznati svoje greške.

Samo pazi, ako ćeš već da obznanjuješ svoje kritičko mišljenje, moraš da naučiš pravilnu upotrebu glagola trebati. Znači, trebalo je da svi prepoznaju svoje greške...ili nešto u tom smislu.
emsiemsi emsiemsi 06:06 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

isidora.k
Ne znam gde da smestim ovo povezivanje...u rubriku "glupo", ili "bizarno"? Ili u "bizarno-glupo"?

Poznato, prepoznatljivo, arogantno, ali slobodan si da iznosiš svoje mišljenje .... Smesti sve slobodno u vreme reforme pravosuđa, u vreme kada je šef kabineta predsednika Tadića kontrolisao Savet za nacionalnu bezbednost i Biro za koordinaciju tajnih službi i imao neskrivene simpatije prema Vučiću i saradnicima, kada je Snežana Malović kao mantru ponavljala: Uskoro će se znati ko stoji iza ubistva Đinđića ...

Uskoro.
Podsetio bih te da je Nikolića i SNS 2012. podržalo jezgro metastabilnih - aktivno, lobirajući i glasajući za njih...a pokret "beli listići" pasivno, jer je taj procenat neizašlih ili nevažećih išao u korist SNS.

Delim tvoju bol. Svi su već trebali prepoznati svoje greške.

Мислим да претерујеш као по 'добром другосрбијанском иберменш' принципу.
Пусти човека на миру.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 07:11 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Krstić:

na ovom spisku nema ničega što se dogodilo za vreme vladavine TADIĆEVOG režima, što mi je drago


Isidora.k

Za vreme "Tadićevog režima" ... Dobro, ako tako želiš započeti.

U koje vremensko doba da prebacim Galeniku i ubistvo Pukanića ?

Ivo Pukanić ubijen je 23.oktobra 2008. Samo nekoliko dana posle, uhapšeni su pomagači. Profesionalni ubica uhapšen je u Beogradu juna 2009.


emsiemsi
Мислим да претерујеш као по 'добром другосрбијанском иберменш' принципу.
Пусти човека на миру.


To je zaista neverovatna pojava. Tona se komentara ovde, i na drugim blogovima potroši da bi se objasnilo koliko je loše i neprihvatljivo kad anonimni komentator bez ikakvih dokaza optuži neku konkretnu osobu za lopovluk, kriminal ili mahinaciju bilo koje vrste, a onda se, posle svih tih apela i poziva na uvođenje nekih osnovnih civilizacijskih normi, pojavi anonimna ličnost koja konkretne osobe optužuje, ni manje ni više nego za - ubistvo....ili ubistva?!

Napisao sam da je to bizarno, i da je glupo. Ali, pogrešio sam: to je i bizarno, i glupo, i morbidno, i odvratno...ali i više od toga - to je nevaspitano.

Dakle, gospođice, gospođo, gospodine Isadora.k ili šta god ste, vi ste jedna nevaspitana osoba i sram vas bilo.

Jedini razlog zašto ovo vaše đubre od komentara ostavljam, je da demonstriram odvratnost zloupotrebe anonimnosti u cilju blaćenja ljudi, u njenom punom sjaju.
trala.la trala.la 07:50 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Nebojsa Krstic
Podsetio bih te da je Nikolića i SNS 2012. podržalo jezgro metastabilnih - aktivno, lobirajući i glasajući za njih...a pokret "beli listići" pasivno, jer je taj procenat neizašlih ili nevažećih išao u korist SNS. Tako da moraš njima da se obratiš.


Hm, opet "beli listići". Nemam ispred sebe sirove podatke, ali ih možda neko ko često ističe njihovu odgovornost (možda ti?) ima (jer marketing, valjda, nije samo advertajzing), pa bih molio da mi kaže da li je tačno da je broj poništenih listića samo malo veći od broja poništenih na prethodnim izborima. Pitam jer se prisećam da sam čitao svojevremeno neke analize u kojima se tvrdilo da je razlika u dobijenim glasovima na tim izborima veća od razlike u broju poništenih glasova na tim i prethodnim izborima. Ergo, nisu "beli listići" potopili DS.

Uzgred, ako je DS zaista želeo podršku "belih lisića" možda je trebalo malo više da se potrudi da je i dobije?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 08:27 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Hm, opet "beli listići". Nemam ispred sebe sirove podatke, ali ih možda neko ko često ističe njihovu odgovornost (možda ti?) ima (jer marketing, valjda, nije samo advertajzing), pa bih molio da mi kaže da li je tačno da je broj poništenih listića samo malo veći od broja poništenih na prethodnim izborima

Razlika u broju glasova kandidata koji su osvojili po otprilike 1,5 miliona glasova, je 70 111 u korist Nikolića.

Broj nevažećih listića u drugom krugu iznosio je 98.664. Na to bi svakako trebalo dodati i određeni broj "belih listića" koji se uopšte i nisu pojavili na biralištu.

Uzgred, ako je DS zaista želeo podršku "belih lisića" možda je trebalo malo više da se potrudi da je i dobije?


Naravno, no odlika predsedničkih izbora 2012. je da su određeni rukovodioci DS aktivno opstruirali svog predsedničkog kandidata . Međutim, ovaj sam blog poisvetio upravo duhu Druge Srbije koji je za svoju logičku konsekvencu imao pokret "Belih listića". Moja analiza, koja možda i nije tačna, ali meni deluje da jeste, kaže da u formiranju njihovog stava nije nekakakvo racionalno mišljenje već je on više posledica jedne političke "poze" i "manira", kao i izražene potrebe da se konzervira duh podela i sukoba iz 90. koji je Tadić, svojim delovanjem, ozbiljno doveo u pitanje, što mu "Beli listići nisu mogli da oproste.

Tako da je, u ovom slučaju, delovanje DS sasvim irelevantno, ovde se radilo o Tadiću koji se nije uklapau u njihovu sliku poželjnog crno-belog sveta.
milisav68 milisav68 09:21 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Nebojsa Krstic
Moja analiza, koja možda i nije tačna, ali meni deluje da jeste, kaže da u formiranju njihovog stava nije nekakakvo racionalno mišljenje već je on više posledica jedne političke "poze" i "manira", kao i izražene potrebe da se konzervira duh podela i sukoba iz 90. koji je Tadić, svojim delovanjem, ozbiljno doveo u pitanje, što mu "Beli listići nisu mogli da oproste.

Ma kakva poza....."izađi" malo iz Beograda da vidiš kako izgleda provincija....

DS (Tadić) je "puko" zbog pravosuđa i ekonomije....i to ne zbog globalne krize, već zbog loših (korumpiranih ili nesposobnih) kadrova u sudstvu i finansijskoj policiji, koji su žmureli na velike finansijske malverzacije, a "jurili" sitnu "boraniju" tzv male privatnike......

I nije to samo greh DS-a, ali je on imao te resore kada je (malo obrazovanije) glasače izdalo strpljenje....jer su zatvorene fabrike koje su kako tako radile, a nije otvoren prostor za privatnu inicijativu - nezavisnu od partijske pripadnosti.....

Vrhunac bezobzirnosti je kada na listi za parlament (za izbore 2014), 28. na listi ima dve krivične prijave od strane DRI.....

Kakva budala treba ja da budem pa da glasam za takvog čoveka, iako je na listi DS-a (a za DS sam glasao od 1990. pa do 2008.).
viola92 viola92 10:10 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Super! Onda smo se dogovorili. Ja ću da pišem o čemu god hoću i tonom koji mi je po volji...a ti piši da ti se to ne dopada ili već šta god ti padne na pamet..


Super Truper, dogovorismo se očas posla.

Nego kad je već slobodno, hajde da se nastavim, ne moraš da odgovaraš, to je meni onako još nešto palo na pamet.

Elem, zašto sam uopšte pomenula tvoj ton, jer zaista, tvoja je volja ako želiš da budeš preoštar prema kome god hoćeš. Samo zato što svojom strašću dugo već aludira na neki lični sukob, kao da iz bloga u blog racionalizuješ taj šok od belih listića. Razumem da su oni direktno promenili Tadićevu pa samim tim, pretpostavljam, i tvoju sudbinu, razumem da si razočaran u proklete intelektualce ali zar nije vreme da se i na tu kukumavku stavi tačka?

Sve što si rekao o pomirenju ne deluje iskreno ako drugosrbijanci večno ostaju na strani tame dok su za to vreme ovi prvi i posiveli i promenili sve boje bez problema i sve im se prašta. Kao kad pravedni roditelj miri decu ali da se nesimpatično izvini onom simpatičnom.

Podsećam te da je DS na tim sudbinskim izborima dobila sasvim dovoljno glasova da se opet iskombinuje, samo pod uslovom da Dačić bude premijer. To je naravno Tadić predstavio kao nezamislivo, nemoguće i neprihvatljivo, ali u stvari je on sam bio zapeo isto to. A da je DS onda rekla "Ćuti bre Tadiću, daj mu tu fotelju samo da se spasemo od pošasti novoradikalske (jer nam je Srbija i njena dobrobit na prvom mestu) a ti ćeš, recimo, da imaš drugu super važnu funkciju, ići ćeš da pričaš sa Pacolijem pa možda i Nobela za mir dobiješ i prođeš od svih ponajbolje", sve bi sada bilo drugačije.

I belih listića niko se ne bi danas sećao, a metastabilni bi i dalje metanisali u svom Peščanik kutku, ko ih ionako zarezuje. I sve bi bilo kao u bajci, Dulić bi nastavio svoje, Malovićka svoje... Nikolić bi samo delio ordenje... Bog bi nas video.

E šta bi bilo kad bi bilo. A sad smo tu. I možemo da nastavimo da cmizdrimo, (tu mislim na tebe, mene i DS, za Tadića ne znam, a mislim da niko zapravo ne zna šta on to sad radi), ko nam brani.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:26 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ma kakva poza....."izađi" malo iz Beograda da vidiš kako izgleda provincija....

DS (Tadić) je "puko" zbog pravosuđa i ekonomije....i to ne zbog globalne krize, već zbog loših (korumpiranih ili nesposobnih) kadrova u sudstvu i finansijskoj policiji, koji su žmureli na velike finansijske malverzacije, a "jurili" sitnu "boraniju" tzv male privatnike......

Da...drugosrijanci su se sve nasekirali zbog toga kako živi provincija...

Pazi, nisam analizirao stavove svih glasača...već samo metastabilnih, jer su oni paradigma, oni su krem intelektualne javnosti...

A što se građana tiče, i onih koji su bili zadovoljni vlašću i onih koji nisu...uvažavam i poštujem sve.
freehand freehand 10:38 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Razumem da su oni direktno promenili Tadićevu pa samim tim, pretpostavljam, i tvoju sudbinu, razumem da si razočaran u proklete intelektualce ali zar nije vreme da se i na tu kukumavku stavi tačka?

I moju, a bogami i tvoju. Oni su promenili sudbinu čitave Srbije. Što bi bilo ok da se svoje uloge sad ne odriču i ne umanjuju ju.
Podsećam te da je DS na tim sudbinskim izborima dobila sasvim dovoljno glasova da se opet iskombinuje, samo pod uslovom da Dačić bude premijer. To je naravno Tadić predstavio kao nezamislivo, nemoguće i neprihvatljivo, ali u stvari je on sam bio zapeo isto to. A da je DS onda rekla "Ćuti bre Tadiću, daj mu tu fotelju samo da se spasemo od pošasti novoradikalske (jer nam je Srbija i njena dobrobit na prvom mestu) a ti ćeš, recimo, da imaš drugu super važnu funkciju, ići ćeš da pričaš sa Pacolijem pa možda i Nobela za mir dobiješ i prođeš od svih ponajbolje", sve bi sada bilo drugačije.

Čekaj sad, ja više ne mogu ništa da pokapiram: pre tih izbora je Tadić bio ok ali su oko njega bile barabe; pa je onda bio kukavica jer neće da formira vladu Pa je onda bilo evo ga, dajštadaš samo da se ostane na vlasti. Evo sad od tebe prvi put čujem da je kriv jer nije pristao da Dačić bude predednik Vlade. I to u polusarkastičnom tonu jer se zna zašto bi - da je to tako bilo - on to uradio.
proklete intelektualce

Intelektualci... Da. Čudna reč, svašta u nju može da se strpa.
emsiemsi emsiemsi 10:39 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

viola92
Super! Onda smo se dogovorili. Ja ću da pišem o čemu god hoću i tonom koji mi je po volji...a ti piši da ti se to ne dopada ili već šta god ti padne na pamet..


Super Truper, dogovorismo se očas posla.

Nego kad je već slobodno, hajde da se nastavim, ne moraš da odgovaraš, to je meni onako još nešto palo na pamet.

Elem, zašto sam uopšte pomenula tvoj ton, jer zaista, tvoja je volja ako želiš da budeš preoštar prema kome god hoćeš. Samo zato što svojom strašću dugo već aludira na neki lični sukob, kao da iz bloga u blog racionalizuješ taj šok od belih listića. Razumem da su oni direktno promenili Tadićevu pa samim tim, pretpostavljam, i tvoju sudbinu, razumem da si razočaran u proklete intelektualce ali zar nije vreme da se i na tu kukumavku stavi tačka?

Sve što si rekao o pomirenju ne deluje iskreno ako drugosrbijanci večno ostaju na strani tame dok su za to vreme ovi prvi i posiveli i promenili sve boje bez problema i sve im se prašta. Kao kad pravedni roditelj miri decu ali da se nesimpatično izvini onom simpatičnom.

Podsećam te da je DS na tim sudbinskim izborima dobila sasvim dovoljno glasova da se opet iskombinuje, samo pod uslovom da Dačić bude premijer. To je naravno Tadić predstavio kao nezamislivo, nemoguće i neprihvatljivo, ali u stvari je on sam bio zapeo isto to. A da je DS onda rekla "Ćuti bre Tadiću, daj mu tu fotelju samo da se spasemo od pošasti novoradikalske (jer nam je Srbija i njena dobrobit na prvom mestu) a ti ćeš, recimo, da imaš drugu super važnu funkciju, ići ćeš da pričaš sa Pacolijem pa možda i Nobela za mir dobiješ i prođeš od svih ponajbolje", sve bi sada bilo drugačije.

I belih listića niko se ne bi danas sećao, a metastabilni bi i dalje metanisali u svom Peščanik kutku, ko ih ionako zarezuje. I sve bi bilo kao u bajci, Dulić bi nastavio svoje, Malovićka svoje... Nikolić bi samo delio ordenje... Bog bi nas video.

E šta bi bilo kad bi bilo. A sad smo tu. I možemo da nastavimo da cmizdrimo, (tu mislim na tebe, mene i DS, za Tadića ne znam, a mislim da niko zapravo ne zna šta on to sad radi), ko nam brani.

Шта да радимо - сада (сем што метанишемо к'о Швабо тра.ла.ла) ?
Мислим - како вам не досади писати све те испразне тлапње - по милионити пута ?
Дај нешто конкретно !
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:51 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Elem, zašto sam uopšte pomenula tvoj ton, jer zaista, tvoja je volja ako želiš da budeš preoštar prema kome god hoćeš. Samo zato što svojom strašću dugo već aludira na neki lični sukob, kao da iz bloga u blog racionalizuješ taj šok od belih listića. Razumem da su oni direktno promenili Tadićevu pa samim tim, pretpostavljam, i tvoju sudbinu, razumem da si razočaran u proklete intelektualce ali zar nije vreme da se i na tu kukumavku stavi tačka?

Pazi, svođenje svake teme koju čovek javno pokreće, na to da je u pitanju lični motiv - malo dezintelektualizira dijalog, malo ga zaglupljuje.

Pre svega, ti ne znaš kakvi su moji motivi. Možda su prizemni, možda pišem da bih se osvetio nekom koga mrzim, možda me je neko nagovorio, platio (to me često optužuju), naterao....a možda pišem zbog mentalne potrebe da ukažem na nešto što me brine.

Dakle, ti ne znaš koji je motiv pravi. A opet, nemaš nikakav zazor da napišeš kako pišem jer mi se život promenio i jer sam razočaran.

S druge strane, ja odgovaram tebi, ne analizirajući tebe, nego se trudim da se fokusiram na temu razgovora.

Ovaj tvoj postupak, u kome se u debati, umesto argumenata koji bi potkrepili tvoj stav o temi, poteže za devalvacijom sagovornikove (tj moje) ličnosti, zove se argumentum ad hominem i odlika je nepristojnog i neobrazovanog sveta koji svaku raspravu svede na svađu s ličnim uvredama.

Verujem da ti nisi primer za to i da ti se ovo samo omaklo.
Sve što si rekao o pomirenju ne deluje iskreno ako drugosrbijanci večno ostaju na strani tame dok su za to vreme ovi prvi i posiveli i promenili sve boje bez problema i sve im se prašta. Kao kad pravedni roditelj miri decu ali da se nesimpatično izvini onom simpatičnom.

I ovo je problematična teza.

Onima koji su izvršili nezakonito delo, ništa se ne oprašta i oni su tema pravosuđa. Proces pomirenja vrši se sa ljudima koji se nisu ogrešili o zakon i koji su u političkom smislu pripadali "drugoj strani".
I belih listića niko se ne bi danas sećao, a metastabilni bi i dalje metanisali u svom Peščanik kutku, ko ih ionako zarezuje. I sve bi bilo kao u bajci, Dulić bi nastavio svoje, Malovićka svoje... Nikolić bi samo delio ordenje... Bog bi nas video.

E šta bi bilo kad bi bilo. A sad smo tu. I možemo da nastavimo da cmizdrimo, (tu mislim na tebe, mene i DS, za Tadića ne znam, a mislim da niko zapravo ne zna šta on to sad radi), ko nam b

Mene s jedne strane ti optužuješ da cmizdrim, a opet me neki optužuju da ne cmizdrim dovoljno i time podržavam ovu Vladu.

Ja mislim, ako te baš zanima, da je dobro da se svi tadićidulićimalovićiđilasišapići malo odmore, i uopšte u tome ne vidim ništa loše, građani su izabrali, Vesna Pešić je dobila predsednika po svojoj meri, i ja ću , verovatno, da nastavim da ispisujem svoja, često pogrešna, viđenja stvari, a čitaoci će nastaviti da mi imputiraju motive i zaveru koja se iza toga krije.

Tako da, moje je mišljenje, analizirati pojave ne znači cmizdrti zbog toga što su se desile. Meni je npr, sada život daleko prijatniji, ne moram da se nerviram zbog armije budala zbog koje sam se nervirao svakodnevno u prethodnom poslu...sad mi je život lakši jer jedina budala zbog koje se nerviram sam ja.
trala.la trala.la 11:34 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

[autor, tj. ja, obrisao kao duplikat]
trala.la trala.la 11:35 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

(Samo kratko, jer sam, verovao ti meni, greškom zatvorio prozor sa mnogo dužim komentarom. A možda je i bolje tako.)

Nebojsa Krstic
Hm, opet "beli listići". Nemam ispred sebe sirove podatke, ali ih možda neko ko često ističe njihovu odgovornost (možda ti?) ima (jer marketing, valjda, nije samo advertajzing), pa bih molio da mi kaže da li je tačno da je broj poništenih listića samo malo veći od broja poništenih na prethodnim izborima

Razlika u broju glasova kandidata koji su osvojili po otprilike 1,5 miliona glasova, je 70 111 u korist Nikolića.


Broj nevažećih listića u drugom krugu iznosio je 98.664. Na to bi svakako trebalo dodati i određeni broj "belih listića" koji se uopšte i nisu pojavili na biralištu.



Molim te da preciziraš, jer ovo baš i nije odgovor na moje pitanje. Ja sam pitao za broj belih listića koje bih, u nedostatku boljeg kriterijuma, definisao kao razliku broja poništenih glasova na izborima 2012. godine i broja poništenih glasova na prethodnim republičkim i/ili predsedničkim izborima. Svakako ćemo se složiti da određeni broj ljudi namerno ili greškom i inače učini svoj listić nevažećim? Sa ili bez uzimanja u obzir statističke greške.

Da li da očekujem tvoje (freehand, želiš li da se pridružiš) izvinjenje belim listićima ako podaci potvrđuju ono što sam pisao u prethodnoj poruci?
trala.la trala.la 11:43 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Nebojsa Krstic
Ma kakva poza....."izađi" malo iz Beograda da vidiš kako izgleda provincija....

DS (Tadić) je "puko" zbog pravosuđa i ekonomije....i to ne zbog globalne krize, već zbog loših (korumpiranih ili nesposobnih) kadrova u sudstvu i finansijskoj policiji, koji su žmureli na velike finansijske malverzacije, a "jurili" sitnu "boraniju" tzv male privatnike......

Da...drugosrijanci su se sve nasekirali zbog toga kako živi provincija...

Pazi, nisam analizirao stavove svih glasača...već samo metastabilnih, jer su oni paradigma, oni su krem intelektualne javnosti...

A što se građana tiče, i onih koji su bili zadovoljni vlašću i onih koji nisu...uvažavam i poštujem sve.


Ne bi li se, slično, moglo pretpostaviti da su preporuke drugosrbijanaca oblikovale javno mnjenje u sličnoj meri u kojoj su se ovi nasekirali zbog tegobnog života u provinciji? Ergo, ili su beli listići mahom "drugosrbijanci" ili oni nisu puno uticali na njihov broj. Ergo, poraz na izborima 2012. DS-a sa sve Borisom Tadićem na čelu nije krivica drugosrbijanaca?
predatortz predatortz 12:04 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ergo, poraz na izborima 2012. DS-a sa sve Borisom Tadićem na čelu nije krivica drugosrbijanaca?


Poras Borisa Tadića je krivica Borisa Tadića i onog dela stranačkog rukovodstva koje odlučuje kakva će se politika voditi. DS je kažnjena zbog loših rezultata, zbog izneverenih očekivanja. To, po meni, nije problem. Treba tako da bude.
Problem je, opet po meni, što Srbija nije iznedrila alternativu bolju od SNS. Kažnjavajući Borisa, glasačko telo je kaznilo Srbiju. Jbga, life's a beach!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:19 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ne bi li se, slično, moglo pretpostaviti da su preporuke drugosrbijanaca oblikovale javno mnjenje u sličnoj meri u kojoj su se ovi nasekirali zbog tegobnog života u provinciji? Ergo, ili su beli listići mahom "drugosrbijanci" ili oni nisu puno uticali na njihov broj. Ergo, poraz na izborima 2012. DS-a sa sve Borisom Tadićem na čelu nije krivica drugosrbijanaca?

Nikako ne bih govorio o "krivici" drugosrbijanaca.

Oni su slobodni građani koji mogu da glasaju za koga hoće, ili da uopšte ne glasaju....

Meni je mnogo zanimljiviji fenomen poznat pod imenom "intelektualna odgovornost".

Taj pojam, naime postoji u nekim civilizovanim zemljama i on podrazumeva odgovornost intelektualaca za javno izrečenu reč.

Zašto je intelektualac odgovoran? Ili zašto je odgovorniji od vulkanizera?

Pa, recimo, zato što intelektualac, pre nego što nešto kaže, preporuči, pokudi ili pohvali, može i mora da izračuna šta su moguće posledice njegovih reči.

Čak i majumun sa grane ume da proračuna šta su posledice kamena koji baci. Zato se očekuje da intelektualac zna šta su posledice onog što izgovara.

Zato govoriomo (ne o krivici) već o odgovornosti intelektualaca, jer njegov glas slušaju mnogi koji nisu u stanju kritički da promišljaju i koji veruju osobi s reputacijom "društvenog radnika" i pretpostavljaju da je ono što im taj savetuje valjano.

Kad je o krivici reč, ona postoji u redovima nomenklature DS koj je procenila, posle odličnog rezultata koji je DS ostvario 2012 (22 prema 24 za SNS) da će im Tadićev poraz koristiti, pa su ga sve vreme kampanje obstrisali i stranku dezaktivirali da radi ono što svaka ozbiljna stranka radi u kampanji. Siguran sam da je u matematičkom smislu mnogo veći doprinos DS-obskih vedeta....ali u intelektualnom smislu, neodgovorno ponašanje drugosrbijanaca, "belih listića" ili kako god da se zovu, sociološki je zanimljivo i instruktivno, nezavisno da li je upereno protiv o Tadića ili nekog drugog, kao model delovanja koje je apsolutno nespojiv za poželjnom društvenmom ulogom intelektualaca u civilizovanom društvu.
predatortz predatortz 12:23 11.09.2014

Re: Pomirenje!?


Zašto je intelektualac odgovoran? Ili zašto je odgovorniji od vulkanizera?

Pa, recimo, zato što intelektualac, pre nego što nešto kaže, preporuči, pokudi ili pohvali, može i mora da izračuna šta su moguće posledice njegovih reči.

Čak i majumun sa grane ume da proračuna šta su posledice kamena koji baci. Zato se očekuje da intelektualac zna šta su posledice onog što izgovara.


Intelektualac zna, majmun zna, vulkanizer ne zna!
Nećete se vi dugo na vlast vratiti...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:27 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Poras Borisa Tadića je krivica Borisa Tadića i onog dela stranačkog rukovodstva koje odlučuje kakva će se politika voditi. DS je kažnjena zbog loših rezultata, zbog izneverenih očekivanja. To, po meni, nije problem. Treba tako da bude.

Ne bih da delim dlaku na četvoro...ali ovo bi bilo tačno da je DS na tim izborima doživeo neuspeh.

Međutim stranka koja je imala vladu 4 godine u uslovima krize (koja je slomila 5-6 jakih evropskih privreda, i u uslovima kad nijedna evropska vlada nije preživela izbore), ostvari tako dobar rezultat...pa to govori da je u pitanju nešto komplikovanija stvar od proste situacije u kojoj nezadovoljni građani izaberu drugu stranku, jer su im očekivanja izneverena.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:29 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Intelektualac zna, majmun zna, vulkanizer ne zna!
Nećete se vi dugo na vlast vratiti...

nijesi razumeo...majmun zna, intelektualac ne zna. Ili se pravi da ne zna.

Pritom sad ne razgovaraš s nama, nego sa mnom.
predatortz predatortz 12:32 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Nebojsa Krstic
Intelektualac zna, majmun zna, vulkanizer ne zna!
Nećete se vi dugo na vlast vratiti...

nijesi razumeo...majmun zna, intelektualac ne zna. Ili se pravi da ne zna.

Pritom sad ne razgovaraš s nama, nego sa mnom.


Ako se ne varam, razgovaramo o tome kako je DS prošla na izborima. Izvini, ti za mene nisi DS. Zatim, ja ne znam da li ti uopšte imaš želju da se vraćaš u vlast, nekoliko puta ovde si tvrdio da u vlasti nisi ni bio, nego da si obavljao savetnički posao. Tu se slažemo, za mene savetnik nije 'vlast'.
Opet, računam, želja svake stranke, pa i DS, je vlast. Zbog toga upotrebih množinu.
viola92 viola92 12:55 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

A opet, nemaš nikakav zazor da napišeš kako pišem jer mi se život promenio i jer sam razočaran.


Napisala sam "pretpostavljam" jer ne znam da li jeste ili nije niti mi je zaista bitno čime se sada baviš, i žao mi je ako to shvataš kao neki napad. Meni deluje kao da ti više ne pišeš kritike nego se lično obračunavaš, dakle radiš upravo ono što ti kod mene smeta. Ali dobro, možda mi se učinilo da ti prevodiš diskusiju na tu ravan pošto ne štediš druge (naročito blogere) pa sam mislila to je taj voz. Ali s tvoje tačke gledišta nije. My bad.

Mene s jedne strane ti optužuješ da cmizdrim, a opet me neki optužuju da ne cmizdrim dovoljno i time podržavam ovu Vladu.


Ma uopšte te ne optužujem, nema potrebe da se od mene braniš, ja se čak s tobom solidarišem, evo zajedno možemo da patimo što je sve ovako. Ali moj ugao i tvoj se za to vreme razlikuju, ti si sveo problem isključivo na bele listiće, a ja bih volela da jednom načneš i odgovornost ovih drugih, recimo stabilnih. Jer je i tu bilo gafova ohoho, raznoraznih, ja ne kažem da je samo Tadić sve uprskao. Kao neko ko je bio insajder možda bi mogao da sročiš nešto zanimljivo, recimo o toj armiji budala. Ali opet, imaš pravo, tvoja volja koje su tvoje teme.

Samo, ajde da dodam i ovo, čini mi se da se beli listići nisu ni pokajali ni potresli ni mnogo promenili, bez obzira na sve, opet će biti crtanja cenim po uzorku oko mene (ovo je sad okidač za freehanda ).
freehand freehand 14:04 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Da li da očekujem tvoje (freehand, želiš li da se pridružiš) izvinjenje belim listićima ako podaci potvrđuju ono što sam pisao u prethodnoj poruci?

Toi uopšte nije bitno. Ono što ja računam jeste namera i trud da se postigne određeni cilj. Cilj je ostvaren, a koliki je realni doprinos tih najgrlatijih, najpametnijih i najpoštenijih - manje je bitno.
Ovo o čemu ti govoriš pokazatelj je koliko zaista vrede.
trala.la trala.la 16:27 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

freehand
Da li da očekujem tvoje (freehand, želiš li da se pridružiš) izvinjenje belim listićima ako podaci potvrđuju ono što sam pisao u prethodnoj poruci?

Toi uopšte nije bitno. Ono što ja računam jeste namera i trud da se postigne određeni cilj. Cilj je ostvaren, a koliki je realni doprinos tih najgrlatijih, najpametnijih i najpoštenijih - manje je bitno.
Ovo o čemu ti govoriš pokazatelj je koliko zaista vrede.


Gle, sad nije bitno. :) Neko ko te nije dovoljno pažljivo čitao mogao je do sada steći utisak da (i) ti smatraš da su beli listići presudili izbore i da su, samim tim, upravo oni odgovorni što imamo sadašnju vlast. Što se tiče računice, tu se izgleda nećemo složiti, ja obično prednost dajem ishodima. Drugim rečima, posledicama.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:28 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Meni deluje kao da ti više ne pišeš kritike nego se lično obračunavaš, dakle radiš upravo ono što ti kod mene smeta

Molio bih da mi citiraš bilo koju moju rečenicu koja ti liči na "lični obračun".

Moguće je da ne mislimo na isto kad kažemo "lični obračun".

Lični obračun nije kada se dve ličnosti spore, čak i oštro, oko neke teme spora.

Lični obračun je kada je predmet spora ličnost učesnika u sporu.

Ali dobro, možda mi se učinilo da ti prevodiš diskusiju na tu ravan pošto ne štediš druge (naročito blogere) pa sam mislila to je taj voz. Ali s tvoje tačke gledišta nije. My bad.

Očigledno ti ne razumeš ravan o kojoj govoriš.

Pošto ja nijednog od sagovornika na blogu ne poznajem lično, čak i da želim (a ne želim)... ne mogu da napadam lično, odnosno da se obračunavam s njihovom ličnošću.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:31 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

i da su, samim tim, upravo oni odgovorni što imamo sadašnju vlast. Što se tiče računice, tu se izgleda nećemo složiti, ja obično prednost dajem ishodima. Drugim rečima, posledicama.

Vesna Pešić je lobirala za Nikolića, a onda je Nikolić postao predsednik Srbije.

Post hoc, ergo propter hoc.
freehand freehand 16:55 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Neko ko te nije dovoljno pažljivo čitao mogao je do sada steći utisak da (i) ti smatraš da su beli listići presudili izbore i da su, samim tim, upravo oni odgovorni što imamo sadašnju vlast.

Očigledno je da me ti nisi dovoljno pažljivo čitao. Ja nikad nisam rekao da su beli listići presudili izbore. Niti da su oni odgovorni za sadašnju vlast. Govorio sam o intelektualno-političkom ludovanju i silovanju logike, što bi moglo biti ili posledica dramatične nezrelosti ili upravo intelektualno-političkog razvrata.
Vesnu Pešić najčešće i pominjem što zbog svog velikog razočaranja, što zbog njenog bezobrazluka. jer kad ona kaže - pa šta, ko je mene slušao - namah se setim Ajhmana, na primer.
trala.la trala.la 17:08 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Nebojsa Krstic

Vesna Pešić je lobirala za Nikolića, a onda je Nikolić postao predsednik Srbije.

Post hoc, ergo propter hoc.


Tačno tako. Ne mislim da je Toma Nikolić izabran zbog Vesne Pešić. Ako bi trebalo da tražimo odgovornu osobu, ja bih pre ispitivao slučaj izvesnog Borisa Tadića. Šta znam, može biti da sam naivan.
trala.la trala.la 17:09 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

freehand
Neko ko te nije dovoljno pažljivo čitao mogao je do sada steći utisak da (i) ti smatraš da su beli listići presudili izbore i da su, samim tim, upravo oni odgovorni što imamo sadašnju vlast.

Očigledno je da me ti nisi dovoljno pažljivo čitao. Ja nikad nisam rekao da su beli listići presudili izbore. Niti da su oni odgovorni za sadašnju vlast. Govorio sam o intelektualno-političkom ludovanju i silovanju logike, što bi moglo biti ili posledica dramatične nezrelosti ili upravo intelektualno-političkog razvrata.
Vesnu Pešić najčešće i pominjem što zbog svog velikog razočaranja, što zbog njenog bezobrazluka. jer kad ona kaže - pa šta, ko je mene slušao - namah se setim Ajhmana, na primer.


Ok, onda te definitivno nisam razumeo kako valja. A možda ni Krleta.
freehand freehand 17:14 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ok, onda te definitivno nisam razumeo kako valja. A možda ni Krleta.

Eto, postoji, dakle, i ta mogućnost. I tu ima još jedna stvar: ja izbor Tomislava Nikolića i sve što se posledično desilo nikada nisam ni tretirao ni nazivao ičijom odgovornošću, kamoli krivicom.
Ne, to smatram zaslugom svih koji su za njega glasali a i onih koji uopšte nisu glasali, na taj način iznoseći svoj politički stav svesni posledica.
Sva je sreća da posledice nisu loše i da nam je od tog momenta baš krenulo, te bih ovo uspijanje i izbegavanje da se prihvate zasluge najpre tretirao kao skromnost.
Tačno tako. Ne mislim da je Toma Nikolić izabran zbog Vesne Pešić. Ako bi trebalo da tražimo odgovornu osobu, ja bih pre ispitivao slučaj izvesnog Borisa Tadića. Šta znam, može biti da sam naivan.

Izvini, meni ovo izgleda kao ubistvo logike. Sa predumišljajem.
dobar dobar 17:25 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Da,Krle,zaista si dotakao srz problema danasnje Srbije.Obrazac razmisljanja koji se svodi na razlikovanje crnog ili belog,paradoksalno,nije kod nas svojstven uglavnom nedovoljno zrelim osobama,deci ili onima sa nizom kulturom vec se nazalost odnosi i na tzv. gradjansku Srbiju ukljucujuci cesto i intelektualnu elitu.Mnogo je razloga koji su doprineli ovakvoj situaciji.Prvi,svakako lezi u tome da imamo premalo demokratsko iskustvo iako moram priznati da i u zemljama sa ozbiljnom demokratskom tradicijom stvari ne stoje mnogo bolje.Strahovito efikasni instumenti manipulacije sugerisu i obracaju se uvek uglavnom emotivnoj sferi javnosti potiskujuci tako u drugi plan racionalan odnos.Kod nas je stvar dodatno bila otezana nacionalistickim ludilom i ratovima koji su proizveli veliki civilizacijski i kulturni pad.Gradjanska Srbija je dugo i velicanstveno odolovela strasnom vecinskom okruzenju, nosena idealima demokratije i gradjanskih vrednosti i verovala da u Zapadu moze imati i uzor i oslonac kada za to dodje vreme.Danas mozda tako i jeste ali svemu ovome prethodi bombardovanje 1999.koje je proizvelo najvise stete tamo gde se to najmanje ocekivalo-u vrednosnom sistemu gradjanske Srbije!Osim sto se radilo o strahovitoj uvredi svih onih koji su se opravdano suprostavili Milosevicevom rezimu,doslo je neizbezno i do sumnji u osnovne postavke onoga u sta se verovalo.Mnogi podsvesno a neki iz inata poceli su tako da prihvataju opsta mesta i obrasce razmisljanja iz Miloseviceve epohe.U smislu,pa nisu ono bas bile gluposte..I zato me ne cudi sto je danas motor priblizavanja EU ona druga Srbija koja to cini iskljucivo iz pragmaticnih razloga, ukoliko joj je uopste i potrebno neko objasnjenje i ukoliko se uopste bavi sopstvenim politickim postupcima..
trala.la trala.la 19:36 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

freehand
Ok, onda te definitivno nisam razumeo kako valja. A možda ni Krleta.

Eto, postoji, dakle, i ta mogućnost. I tu ima još jedna stvar: ja izbor Tomislava Nikolića i sve što se posledično desilo nikada nisam ni tretirao ni nazivao ičijom odgovornošću, kamoli krivicom.
Ne, to smatram zaslugom svih koji su za njega glasali a i onih koji uopšte nisu glasali, na taj način iznoseći svoj politički stav svesni posledica.


Do ovde nemam problem da se složim.

freehand
Sva je sreća da posledice nisu loše i da nam je od tog momenta baš krenulo, te bih ovo uspijanje i izbegavanje da se prihvate zasluge najpre tretirao kao skromnost.


Ti si, izgleda, baš puno cenio Vesnu Pešić. Mislim, pre tih spornih izjava. Ok, saosećam. Samo što svako naglašeno pominjanje belih listića u negativnom kontekstu u meni, slično, budi asocijaciju na izneverene nade i razočaranje, na (izvinite me zbog zloupotrebe termina) političku autističnost DS-a i Tadića lično. Što je, na kraju, indirektno generisalo bele listiće.

Mislim, neka im/mu bude da su se žrtvovali za dobrobit naroda koji nije razumeo njihovu žrtvu (ja priznajem, nisam). To ne znači automatski da nisu pravili ozbiljne greške, koje su ih, moja je teza, koštale izbora. Nije to bilo ni saplitanje u sopstvenim redovima, ne beli listići i, svakako, ne kvalitet protivnika. Taj odličan rezultat DS, kako tvrdi Krle, na izborima 2012. je bio običan mehur od sapunice, što potvrđuju i rezultati narednih izbora. Ko želi da veruje da je to isključiva krivica Đilasa i Pajtića, neka veruje. Meni je njihova postizborna (2012) krivica više u domenu nesnalaženja u vađenju kestena iz vatre. Koju je zapalio neko drugi (hint: nije Vesna Pešić). U tom kontekstu, uporno pominjanje belih listića ostavlja utisak da je to sve što vidite.

freehand
Tačno tako. Ne mislim da je Toma Nikolić izabran zbog Vesne Pešić. Ako bi trebalo da tražimo odgovornu osobu, ja bih pre ispitivao slučaj izvesnog Borisa Tadića. Šta znam, može biti da sam naivan.

Izvini, meni ovo izgleda kao ubistvo logike. Sa predumišljajem.


Može biti, nije mi danas naročit dan. Da probam da rasčlanim. Kako kaže Wikipedija, Post hoc ergo propter hoc označava logičku grešku koja nastaje ako se usled toga da se događaj B dogodio nakon događaja A zaključuje da je A uzrokovao B. Ergo, iz citirane rečenice o Vesni i Tomi, nije logički ispravno izvući zaključak da je B (izabran Toma) posledica A (Vesnino "lobiranje". A to da ja umem da budem naivan, pa i glup - to, veruj mi, nije logička greška.

E, sad, ako sam te i ovde pogrešno razumeo, прощай меня.
isidora.k isidora.k 19:41 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

pojavi anonimna ličnost koja konkretne osobe optužuje, ni manje ni više nego za - ubistvo....ili ubistva?!

Ako znate da jesam, počinila bilo koje krivično delo, a sigurno znate jer imate dokaze pred sobom, ne gubite vreme, nego idite pravo u najbližu policijsku stanicu. To savetuje i Aleksandar Vučić.

Siguno da reformisano pravosuđe, koje je zaštitnik demokratskih načela koja vladaju u Srbiji, neće propustiti da reaguje kao i u slučaju "nestale bebe iz srpskih porodilišta".
Nestale bebe, vidi nestale bebe, kakve bre to ima veze sa vremenom "Tadićevog režima" ? Zašto mi se učinilo da se svi kriju iza "Tadićevog režima" ?

Sve je to, ako jeste a nije kaže Slavica, odrađeno u nekom prošlom vremenu, gde sada ponovno gurati problem kada je završena reforma, kada se otvaraju poglavlja kao zajednički uspeh ... gde sada maltretirati decu jeli tata tata ,a mama mama kada je sve to isto, gde sada i onaj "danac" našao da priča da su ga kupili na kilo sa sestrom kada je sve zastarelo ?

Demonstriram, u punom sjaju, "zloupotrebu odvratnost anonimnosti u cilji blaćenja ljudi" koji su prema Ustavu i zakonu zaštitili prava oko 600 beba iz srpskih porodilišta.

Svako lice koje smatra da je blaćeno kroz "đubre od komentara" može podneti privatnu tužbu jer internet nije anoniman i validan je dokaza na sudu.

To vredi i za političke partije koje među svojim zaposlenima imaju ugledne policajce, advokate, tužioce i sudije, za razliku od osiromašenih "crvenih kmera", koji uvek nešto sumnjaju, buše, ruše i ne razumeju pravila igre u demokratskom društvu Srbije.

Nisam ja gospođa poslanik ili gospodin poslanik ili šta god da sam, nisam moćna da oblatim i satrem od laži ili napravim od bilo koga, posebno ne iz "režima", lopovom ili kriminalcem bez posledica. Nemam lažnu diplomu, nemam lažni doktorat da mora bilo ko da me zaštiti, ne znam ni sa gumama ni sa glagolima, a i slatko tuga jedna.

Nemoj nikoga da na galamu optužuješ da je anoniman. Fotografija je samo opcija ne i obaveza.

Tvoje demokratsko pravo je da predložiš da se uvede obavezan JMBG sa proverom za svakog blogera, pa kada se neko usudi da blati "ljude u punom sjaju" ili "one koji ni mrava nisu zgazili" ... Šta znači još jedna zloupotreba JMBG ?

Zbog elektronskog zagađenja signalima, vlasti Severne Koreje su diplomatskim misijama i međunarodnim organizacijama ukinule dozvolu za korišćenje bežičnog interneta, koje će od sada biti kažnjivo.

Javno izrečene "odvratne i morbidne kvalifakcije" za politička ubistva "dela Države" , "teorističke napade na Državu", "pobunu i rušenja Ustavnog poretka", "izdaju zemlje”, saradnju sa ubicama Zorana Đinđića ( biznis nije krivično delo), leševe, masovnu korupciju, prisustvo kriminogenih struktura u državnim poslovima, podizanja optužnica i presude preko medija i u folklornim nastupima političara i tužioca, koje po pravilu zastarevaju ili završavaju oslobađajućim presudama u nedostatku dokaza, ne možeš prebaciti na "anonimne građane" .

Smatram da je svako nevin dok se ne dokaže suprotno, ali ako se dokaže suprotno, onda će odgovarati", kaže Aleksandar Vulin, novopridšli čuvar vatre, najavljujući proveru i invalidske penzije Gospodinu, kome kroz mnogobrojne sudske procese reformisano pravosuđe nije uočilo jedan mali nedostatak. Namerno ili sa nekim višim ciljem, saznaćemo "Uskoro".

Uopšte me nije sramota zato što ti zaključuješ da sam nevaspitana. Takve kvalifikacije su koristi upravo ljudi koji su predvodili "duh podela i sukoba iz 90. "


"Posao koji je u Srbiji neophodno obaviti, premijer Vučić ne može da obavi sam, jer to ne može nijedan pojedinac." ( Čedine male kućne čarolije)


Razumeš ejlijen ? Ne razumem i neću.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:58 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

jer je taj procenat neizašlih ili nevažećih išao u korist SNS.


Ne, išao je u korist jačeg.
A što vi niste bili jači?
I za to vam krivi beli listići?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:09 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ti si, izgleda, baš puno cenio Vesnu Pešić.

Ja sam, priznajem, bio ubeđen da ona ima malo mozga, gok se nisam uverio u suprotno.

U stvari, lažem...ne radi se ovde o mozgu (osim možda, malo)...radi se o jednoj zlobnoj neozbiljnosti.

Ok, saosećam. Samo što svako naglašeno pominjanje belih listića u negativnom kontekstu u meni, slično, budi asocijaciju na izneverene nade i razočaranje


Ovo me podsetilo na jedan detalj koji se često gubi iz vida...pa nisu ni ti "beli listići" nevini lepririči sišli sa maslačka u polju...imaju valjda i oni neku odgovornost za stanje u zemlji? Vesna je bila funkcioner stranke koja je bila na vlasti u Beogradu. Srbijanka je bila državni sekretar u republičkoj vladi. Gde su njeni rezultati? Nisam nikad čuo da se hvali njima.
freehand freehand 20:53 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Ti si, izgleda, baš puno cenio Vesnu Pešić. Mislim, pre tih spornih izjava. Ok, saosećam. Samo što svako naglašeno pominjanje belih listića u negativnom kontekstu u meni, slično, budi asocijaciju na izneverene nade i razočaranje, na (izvinite me zbog zloupotrebe termina) političku autističnost DS-a i Tadića lično. Što je, na kraju, indirektno generisalo bele listiće.

Ima tu jedna stvar koja malo mrsi logičke veze. Vesna Pešić, naime, nije sa neba pala. I ona je bila u stranci, pa je vodila stranku. Pa je tu stranku utopiula u pokret i drugu stranku. A onda se pojavila kao "nezavisni intelektuaqlac", da popuje i drži predavanja na razne teme, a naročito na one gde se sama najgore pokazala.
Ja, naime, verujem da su njeni nastupi u tom periodu ozbiljno narušili mir i spokoj i Ivana đurića i Vojina Dimitrijevića.
I ne samo ona. nego je mnoštvo vedeta tog pokreta moralno nadmoćnih imala slične puteve i karijere.
To ne znači automatski da nisu pravili ozbiljne greške, koje su ih, moja je teza, koštale izbora.

Da, ovo bi bilo sasvim u redu što se njih tiče. Mene, međutim, interesuje koliko je to koštalo mene, moju porodicu i moje sugrađane? Lako bi meni bilo bez Tadića da na njegovo mesto nije došao Nikolić. A onda redom kroz čitavu Vladu i sve institucije.

Taj odličan rezultat DS, kako tvrdi Krle, na izborima 2012. je bio običan mehur od sapunice, što potvrđuju i rezultati narednih izbora.

Šta u Krstićevom iskazu nije tačno? A to da li je u pitanju bio mehur ne mogu nikako svedočiti naknadni rezultati nastali u opštoj katatoniji mislećih aparata.
Još u kampanji sam pominjao Zopgluba, jedan sjajni strip. Potraži ako te ne mrzi. Hipnotiasana gomila, što reko Cane.


E, sad, ako sam te i ovde pogrešno razumeo, прощай меня.

Dobro. Tomislav Nikolić nije izabrab glasovima svojih glasača, ni neglasanjem belih listića, ni lenjošću glasača B.T. Izabran je glasom Borisa Tadića.
emsiemsi emsiemsi 21:16 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

predatortz

Zašto je intelektualac odgovoran? Ili zašto je odgovorniji od vulkanizera?

Pa, recimo, zato što intelektualac, pre nego što nešto kaže, preporuči, pokudi ili pohvali, može i mora da izračuna šta su moguće posledice njegovih reči.

Čak i majumun sa grane ume da proračuna šta su posledice kamena koji baci. Zato se očekuje da intelektualac zna šta su posledice onog što izgovara.


Intelektualac zna, majmun zna, vulkanizer ne zna!
Nećete se vi dugo na vlast vratiti...

Ма, мајмун ради што мајмун види !
blogovatelj blogovatelj 21:59 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Jbga, life's a beach!


Kamo sreće.
Beach isn't bitch.
predatortz predatortz 22:01 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

blogovatelj
Jbga, life's a beach!


Kamo sreće.
Beach isn't bitch.



Pravo zboriš!
Sad videh, još sam u morskom fazonu...
trala.la trala.la 23:01 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

freehand
To ne znači automatski da nisu pravili ozbiljne greške, koje su ih, moja je teza, koštale izbora.

Da, ovo bi bilo sasvim u redu što se njih tiče. Mene, međutim, interesuje koliko je to koštalo mene, moju porodicu i moje sugrađane? Lako bi meni bilo bez Tadića da na njegovo mesto nije došao Nikolić. A onda redom kroz čitavu Vladu i sve institucije.


Šta da ti kažem, pretpostavljam ne mnogo više nego mnoge bele listiće. Ako ti je i to mnogo, možda je trebalo da se i sam prihvatiš političke motike, umesto što ovde kukumavčimo zajedno. Bar je to povremeni komentar koje se ovde može pročitati kad krene priča o greškama DS-a.

freehand

Taj odličan rezultat DS, kako tvrdi Krle, na izborima 2012. je bio običan mehur od sapunice, što potvrđuju i rezultati narednih izbora.

Šta u Krstićevom iskazu nije tačno? A to da li je u pitanju bio mehur ne mogu nikako svedočiti naknadni rezultati nastali u opštoj katatoniji mislećih aparata.
Još u kampanji sam pominjao Zopgluba, jedan sjajni strip. Potraži ako te ne mrzi. Hipnotiasana gomila, što reko Cane.


Krstić, imam utisak, posmatra samo sirove brojke i na osnovu toga donosi "nepogrešiv" zaključak. I zaključak bi možda bio ok ako zanemariš sve ostale parametre. A problem je u tom ostalom, što je uticalo na neke birače 2012. Ako recimo bele listiće shvatiš kao early adoptere, onda slika dobije drugačije boje na izborima 2014.

Usput, meni je oduvek neshvatljivo kako neko može da glasa za stare nove radikale, sps i još poneke, a da nema opipljivu ličnu korist od toga. No, i Tadić ima svoj mali doprinos tome - jedna od posledica pomirenja (nisu sve loše).

freehand

E, sad, ako sam te i ovde pogrešno razumeo, прощай меня.

Dobro. Tomislav Nikolić nije izabrab glasovima svojih glasača, ni neglasanjem belih listića, ni lenjošću glasača B.T. Izabran je glasom Borisa Tadića.


Ironija te neće spasiti. Brojke kazuju (dopuštam da imaš bolje podatke) da beli listići nisu uticali (u smislu da bi i bez njih do poraza došlo) na izborni poraz Tadića, a jesu, opet ako me sećanje ne vara, tome da radikali nisu ušli u skupštinu. Sve u svemu, nije to ni tako loš rezultat za nekolicinu prevrtljivih intelektualaca i njihovih poklonika, zar ne?.
freehand freehand 23:11 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Sve u svemu, nije to ni tako loš rezultat za nekolicinu prevrtljivih intelektualaca i njihovih poklonika, zar ne?.

Zar moram opet da nabrajam ko je predsednik države, Vlade, ko su ministri, ko je predsednik Skupštine, guverner NBS?

Što se ostaloga tiče mislim da se vrtimo u krug, S tim što ja ne kukumavčim.
Uzgred, zadovoljstvo je i raspravljati sa pristojnim čovekom.
trala.la trala.la 23:31 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

freehand
Sve u svemu, nije to ni tako loš rezultat za nekolicinu prevrtljivih intelektualaca i njihovih poklonika, zar ne?.

Zar moram opet da nabrajam ko je predsednik države, Vlade, ko su ministri, ko je predsednik Skupštine, guverner NBS?


Mislio sam na ortodoksne radikale, ne na ove transformerse.

freehand

Što se ostaloga tiče mislim da se vrtimo u krug, S tim što ja ne kukumavčim.
Uzgred, zadovoljstvo je i raspravljati sa pristojnim čovekom.


Upozorio bih te na to da su takvi najopasniji. Mogu ti postati simpatični i posle te pridobiju time, umesto argumentima.
freehand freehand 23:34 11.09.2014

Re: Pomirenje!?

Mislio sam na ortodoksne radikale, ne na ove transformerse.

A ja sam mislio na rezultat.
Upozorio bih te na to da su takvi najopasniji. Mogu ti postati simpatični i posle te pridobiju time, umesto argumentima.

Meni su svi pristojni ljudi simpatični, a ne može da me pridobije niko. Taktika-mutant armadiljo&bodljikavo prase
mona.liza mona.liza 18:08 06.09.2014

.

Lep tekst..lepo objasnjeno..
Isprazna "nadmudrivanja"..zakopavanja u rovove etc..nisu resenje..
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:35 06.09.2014

metastabilnost

Građansko društva u Srbiji, onaj njegov elitni sloj koji neki zovu Drugom, a neki Metastabilnom Srbijom


Krle, izvini, prvi put čujem za ovaj izraz, jel može neko dodatno objašnjenje šta to tačno znači? I ko su ti drugi "neki" koji pominješ?


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:46 06.09.2014

Re: metastabilnost

Krle, izvini, prvi put čujem za ovaj izraz, jel može neko dodatno objašnjenje šta to tačno znači? I ko su ti drugi "neki" koji pominješ?

Wiki: Метастабилност или метастабилно стање је форма стабилности. Када је једно стање стабилно у односу на релативно мале промене варијабли које га дефинишу, док је нестабилно у односу на било коју њихову већу промену. „Најслабија“ форма метастабилности је лабилност.

Metastabilnom je Srbiju (tačnije, taj deo građanštine), nehotice, nazvao vrli Nenad Prokić, autor čuvenog "Metastabilnog graala" koji si mogao nekad da gledaš u JDP.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:44 06.09.2014

Re: metastabilnost

Nebojsa Krstic


Metastabolnom je Srbiju , nehotice, nazvao vrli Nenad Prokić, autor čuvenog "Metastabilnog grala" koji si mogao nekad da gledaš u JDP.


Ne razumem, jel Prokić okarakterisao kao metastabilnu Srbiju, ili "gradjansku Srbiju", ili njen elitni deo, kako ti kažeš gore u tekstu, dakle Drugu Srbiju?

Svidja mi se ta automatičarska analogija. Srbija jeste metastabilna, mada, to je sada već granični slučaj, čini se da je na ivici stabilnosti, i sasvim mali šum je dovoljan da je otera u punu nestabilnost. Razlog za to je, kao i u svakom sistemu, što je neko pokušao da nabudži kompenzator, a da to ne ume da uradi, pre toga nije čak ni korektno identifikovao sistem, jer ne ume ni to. Dakle, nije locirao nule i polove, od kojih su ovi drugi posebno zajebani, naročito ako, zbog varijacija parametara zadju u desnu (:)) poluravan, i nije utvrdio margine. Nego je onako, pacerski, zatvorio petlju i napravio sranje.

Nestabilni sistemi imaju tendenciju da se raspadnu. I za načinjenu štetu nije odgovoran sistem, nego majstor koji nije umeo njime da upravlja.


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:01 06.09.2014

Re: metastabilnost

Ne razumem, jel Prokić okarakterisao kao metastabilnu Srbiju, ili "gradjansku Srbiju", ili njen elitni deo, kako ti kažeš gore u tekstu, dakle Drugu Srbiju?

Pa piše na početku teksta: "Druga Srbija" alijas "Metastabilna Srbija...a ta se metastabilnost odnosi i na Srbiju kao takvu...odnosno, pokret "Druga Srbija", po mom mnjenju, upravo želi da tu metastabilnost konzervira kao trajno stanje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:31 06.09.2014

Re: metastabilnost

Nebojsa Krstic
Ne razumem, jel Prokić okarakterisao kao metastabilnu Srbiju, ili "gradjansku Srbiju", ili njen elitni deo, kako ti kažeš gore u tekstu, dakle Drugu Srbiju?

Pa piše na početku teksta: "Druga Srbija" alijas "Metastabilna Srbija...a ta se metastabilnost odnosi i na Srbiju kao takvu...odnosno, pokret "Druga Srbija", po mom mnjenju, upravo želi da tu metastabilnost konzervira kao trajno stanje.


Piše, i ja sam prvo mislio da se termin odnosi na tzv. "Drugu Srbiju", i da je u pitanju još jedna od onih sitnih uvreda i omalovažavanja kakva su dolazila od strane NSPM analitičara: šačica izdajnika i stranih plaćenika, marginalaca, ekstremista, i štatijaznam, ali sam se malo iznenadio ovim pokušajem da se bude sofisticiraniji, čak se i wikipedija čitala.

Onda si u objašnjenju naveo Prokića kao izvor, ali si napisao da se njegov termin odnosi na Srbiju, ako sam te dobro razumeo. Tako da sam bio zbunjen, ali sad mi je jasno: Druga Srbija, Metasrbija, Srbija, sve je to jedno isto, kao-stabilno, ali samo što nije, i htelo bi da tako ostane doveka, iz razloga koji mi nije sasvim jasan, ali si ti to raskrinkao i imaš konkretan predlog, koji se sastoji u tome da se svi sa svima pomirimo, valjda u smislu nacionalnog pomirenja, i da zajedničkim snagama prionemo na poslove stabilizacije sistema zvanog "Srbija", ujedno i Druge Srbije, a sve pod budnim i brižnim Okom, znamo već koga. Okej.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:46 06.09.2014

Re: metastabilnost

Piše, i ja sam prvo mislio da se termin odnosi na tzv. "Drugu Srbiju", i da je u pitanju još jedna od onih sitnih uvreda i omalovažavanja kakva su dolazila od strane NSPM analitičara:

Naziv "Druga Srbija" dali su drugosrbijanci sami sebi tako što je zbornik njihovih tekstova nazvan "Druga Srbija".

da je u pitanju još jedna od onih sitnih uvreda i omalovažavanja kakva su dolazila od strane NSPM analitičara: šačica izdajnika i stranih plaćenika, marginalaca, ekstremista, i štatijaznam, ali sam se malo iznenadio ovim pokušajem da se bude sofisticiraniji, čak se i wikipedija čitala.


Čitala se zbog tebe. Ja značenje pojma metastabilnost, igrom slučaja, znam, na medicini se često pominjao.

i htelo bi da tako ostane doveka, iz razloga koji mi nije sasvim jasan, ali si ti to raskrinkao i imaš konkretan predlog, koji se sastoji u tome da se svi sa svima pomirimo, valjda u smislu nacionalnog pomirenja, i da zajedničkim snagama prionemo na poslove stabilizacije sistema zvanog "Srbija", ujedno i Druge Srbije, a sve pod budnim i brižnim Okom, znamo već koga. Okej.

Ovo je zanimljivo i karakteristično mišljenje. Ako dirneš drugosrbijance onda si automatski NSP-ovac, antidemokrata, SNS-ovac i loš komunista.
blogovatelj blogovatelj 21:11 06.09.2014

Re: metastabilnost

Čitala se zbog tebe. Ja značenje pojma metastabilnost, igrom slučaja, znam, na medicini se često pominjao.


I Pajić je to učio u školi pa zaboravio.
Preuče ponekad drugosrbijanci
Pajiću, Pajiću, učio si šta se dešava sa dipolom u homogenom električnom polju kada su polovi dipola okrenuti na jednu stranu u smeru polja, a šta kada su okrenuti na drugu stranu.
Sledi objašnjenje stabilne, labilne i indifirentne ravnoteže u mehanici...



Osnovna osobina mehaničke ravnoteže je stabilnost. Postoji stabilna, labilna (nestabilna) i indiferentna ravnoteža. Telo se nalazi u stanju stabilne ravnoteže kada se nalazi u takvim okolnostima da kada se makar malo izvede iz ravnotežnog položaja, pokazuje spontanu tendenciju da se vrati u prvobitni ravnotežni položaj. Nestabilnu ili labilnu ravnotežu imaju tela kod kojih se pri malom pomeranju javlja tendencija da se još više udalje od prvobitnog ravnotežnog položaja i onda se kreću sve dok ne nađu novi ravnotežni položaj. Indiferentna ravnoteža je granični slučaj stabilne i labilne ravnoteže, gde telo ne pokazuje tendenciju povratka u prvobitni ravnotežni položaj, već ostaje u novom položaju.
maligigant maligigant 21:55 06.09.2014

Re: metastabilnost

srdjan.pajic
Nebojsa Krstic


Metastabolnom je Srbiju , nehotice, nazvao vrli Nenad Prokić, autor čuvenog "Metastabilnog grala" koji si mogao nekad da gledaš u JDP.


Ne razumem, jel Prokić okarakterisao kao metastabilnu Srbiju, ili "gradjansku Srbiju", ili njen elitni deo, kako ti kažeš gore u tekstu, dakle Drugu Srbiju?

Svidja mi se ta automatičarska analogija. Srbija jeste metastabilna, mada, to je sada već granični slučaj, čini se da je na ivici stabilnosti, i sasvim mali šum je dovoljan da je otera u punu nestabilnost. Razlog za to je, kao i u svakom sistemu, što je neko pokušao da nabudži kompenzator, a da to ne ume da uradi, pre toga nije čak ni korektno identifikovao sistem, jer ne ume ni to. Dakle, nije locirao nule i polove, od kojih su ovi drugi posebno zajebani, naročito ako, zbog varijacija parametara zadju u desnu (:)) poluravan, i nije utvrdio margine. Nego je onako, pacerski, zatvorio petlju i napravio sranje.

Nestabilni sistemi imaju tendenciju da se raspadnu. I za načinjenu štetu nije odgovoran sistem, nego majstor koji nije umeo njime da upravlja.



Не бој се !
Србија је потпуно стабилан систем --- чврсто је на дну, тако да бриге нема.
Нема тог мајстора који може да је пребаци у десну полураван !
maligigant maligigant 21:59 06.09.2014

Re: metastabilnost

blogovatelj
Čitala se zbog tebe. Ja značenje pojma metastabilnost, igrom slučaja, znam, na medicini se često pominjao.


I Pajić je to učio u školi pa zaboravio.
Preuče ponekad drugosrbijanci
Pajiću, Pajiću, učio si šta se dešava sa dipolom u homogenom električnom polju kada su polovi dipola okrenuti na jednu stranu u smeru polja, a šta kada su okrenuti na drugu stranu.
Sledi objašnjenje stabilne, labilne i indifirentne ravnoteže u mehanici...



Osnovna osobina mehaničke ravnoteže je stabilnost. Postoji stabilna, labilna (nestabilna) i indiferentna ravnoteža. Telo se nalazi u stanju stabilne ravnoteže kada se nalazi u takvim okolnostima da kada se makar malo izvede iz ravnotežnog položaja, pokazuje spontanu tendenciju da se vrati u prvobitni ravnotežni položaj. Nestabilnu ili labilnu ravnotežu imaju tela kod kojih se pri malom pomeranju javlja tendencija da se još više udalje od prvobitnog ravnotežnog položaja i onda se kreću sve dok ne nađu novi ravnotežni položaj. Indiferentna ravnoteža je granični slučaj stabilne i labilne ravnoteže, gde telo ne pokazuje tendenciju povratka u prvobitni ravnotežni položaj, već ostaje u novom položaju.

Баш си лепо објаснио овом не-инжењерском свету равнотежу !
Но, бојим се да ће они и даље више веровати којекавом башибозуку.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:11 07.09.2014

Re: metastabilnost

I Pajić je to učio u školi pa zaboravio.
Preuče ponekad drugosrbijanci
Pajiću, Pajiću, učio si šta se dešava sa dipolom u homogenom električnom polju kada su polovi dipola okrenuti na jednu stranu u smeru polja, a šta kada su okrenuti na drugu stranu.
Sledi objašnjenje stabilne, labilne i indifirentne ravnoteže u mehanici...


U medicini je važnija metastabilnost elektrona (odnosno atoma, jona) u procesu stvaranja laserkog zraka...ili X-zraka.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:26 07.09.2014

Re: metastabilnost

Krle, blogi, maligni


E, ljudi, odjednom sam shvatio da imam pametnija posla nego da se nadpalamudjujem sa vama, zato vas sve lepo i veselo pozdravljam.
blogovatelj blogovatelj 00:31 07.09.2014

Re: metastabilnost

imam pametnija posla nego da se nadpalamudjujem sa vama


Koj' si racq onda i dolazio na blog. Pa blogovi tome i služe
jinks jinks 16:59 07.09.2014

Re: metastabilnost

Svidja mi se ta automatičarska analogija...Nestabilni sistemi imaju tendenciju da se raspadnu. I za načinjenu štetu nije odgovoran sistem, nego majstor koji nije umeo njime da upravlja.


Potpuno nevezano za kontekst kojim je stabilnost obojena u ovom blogu ... da kazem rec u odbranu automaticara koje ipak ne mozete kriviti bas za sve nestabilnosti kontrolisanih sistema :)

Jer nemodelirana dinamika je cudo, kao i razne nelinearnosti koje postoje u gotovo svim sistemima ... i koje neretko nije bas najlakse odnosno uopste ni moguce u potpunosti modelovati.

Doduse, velika je sreca sto je znacajan broj tehnickih sistema moguce modelovati i kontrolisati. Zato sve to manje vise i radi. E sad, kada se dodje u domen drustvenih sistema tu izgleda da svi linearni modeli padaju u vodu.

Uzmite primer berze koju najjaci racunari na svetu pokusavaju da modeluju i da njom upravljaju ... sad koliko uspesno ... tu verovatno radi neka druga vrsta automatike :)

p.s.

Inace mozda postoji jos jedna veza izmedju stabilnosti tehnickih sistema i pojava o kojima se govori u blogu. Naime, osnovu i prve i drugih predstavlja u znacajnoj meri ista stvar - neravnoteza izmedju dve suprotnosti.

A koliko sam razumeo u blogu se radi o jednoj od destruktivnijih podela na dve suprotnosti unutar drustva - onoj na manje i vise obrazovane. U njoj neki od prvih zaziru od drugih misleci (neopravdano) da drugi apriori dobijaju bolje pozicije u drustvu zbog vise obrazovanja, i gde neki od drugih misle da apriori treba da dobiju bolje pozicije u drustvu zato sto imaju vise obrazovanja (takodje neopravdano), bez obzira na to kako se uopste tim znanjem i sluze.

A posto u toj podeli po svoj prilici ni jedni ni drugi nisu u pravu, verovatno da je potreban neki drustveni pomak koji ce ovu, kao i neke druge jednako nametnute podele da ublazi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:58 07.09.2014

Re: metastabilnost

srdjan.pajic
Krle, blogi, maligni


E, ljudi, odjednom sam shvatio da imam pametnija posla nego da se nadpalamudjujem sa vama, zato vas sve lepo i veselo pozdravljam.


jes', baš, sve se nadaš da ćeš pročitati od političara nešto pametno, pa tako, što vodi boljoj sutrašnjici, a onda oni krenu da filozofiraju, i smaraju, i Frihend se uključi, tako da uvek izgubiš nadu još pre nego što se rodila.
freehand freehand 22:20 07.09.2014

Re: metastabilnost

...
emsiemsi emsiemsi 13:37 08.09.2014

Re: metastabilnost

srdjan.pajic
Krle, blogi, maligni


E, ljudi, odjednom sam shvatio da imam pametnija posla nego da se nadpalamudjujem sa vama, zato vas sve lepo i veselo pozdravljam.

Идеш да премераваш ону циглу у лабу ?
Шта имаш да мериш - изгуглаш ... ево ИЗГУГЛАНИ ЛИНК (био код њих својевремено да им дрљам неку аутоматику. Добро би ми био дошао Блоговатељ да ми развлачи каблове, но, снашао сам се - мада сам имао баш неког неуког шегрта тада, али средили смо ...).
Молим, молим - нема на чему.
blogovatelj blogovatelj 15:23 08.09.2014

Re: metastabilnost

Добро би ми био дошао Блоговатељ да ми развлачи каблове


Em si dosadan, em si glup.
emsiemsi emsiemsi 18:43 08.09.2014

Re: metastabilnost

blogovatelj
Добро би ми био дошао Блоговатељ да ми развлачи каблове


Em si dosadan, em si glup.

Ко те је наљутио ?
mariopan mariopan 19:50 06.09.2014

..

" U politici i državnim poslovima treba nam hladna glava, orvorene četvore oči i racionalan pogled na stvari."

.... i velika batina u ruci.

Jer ako to nemaš postaneš banana država na koju svaka kera diže nogu..

Dobar blog, ode ti u političare?

I, šta nam je činiti?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana