Istorija

Koja ste generacija?

Inner Party RSS / 20.08.2014. u 11:51

Kod nas se često citira ona izreka da u svakoj srpskoj porodici postoje tri generacije: prvo imamo dve generacije koje mukotrpnim radom i odricanjem stiču imetak i bogatstvo, da bi se onda pojavila ona treća generacija - ona koja će sve to da raskrčmi i proćerda. 

 

 

 

U kontekstu obeležavanja početka prvog svetskog rata, postajemo svesni koliko je početkom dvadesetog veka zasijala jedna zaista velika generacija srpskog naroda. Teško je reći da je tako i sa generacijom Srba koju je zadesio drugi svetski rat, ali se i tu ipak radi o generaciji koja se pokazala kao moralna, duhovno jaka i spremna da se izbori sa izazovima, pa makar to bilo u dve sukobljene kolone (što je bio izazov po sebi).

Dakle imali smo dve generacije koje su se našlle pred preteškim izazovima i odgovorile su hrabrim i časnim izborima, žrtvovanjem i samopregorom, fanatičnošću i izdržljivošću da i uz ogromne žrtve ipak isteraju okupatore i povrate državnost.

U svakom slučaju, imali smo tokom dvagdesetog veka dve generacije koje nam i dan danas služe kao uzor i  za divljenje.

Nažalost, generacija kojoj pripadamo danas je veoma veoma daleko od gorenavedenih. Česti su komentari da nam se preci okreću u grobovima i da smo ovakvi kakvi smo - čisto razočarenje. Posebna vrsta doticanja dna je činjenica da danas imamo Srbe koji bi drage volje da postanu Mađari ili Bugari samo da nekako dobiju njihov pasoš i odu iz države za koju su ginule generacije njihovih predaka ...

Naravno svaka generacija ima neka svoja opravdanja, pa se tako ova generacija vadi na onu prethodnu - posleratnu, komunističku - koja nam je ostavila mnogo nerešenih pitanja. I to takvih, kakve ni najjača generacija ne bi mogla da reši ... Ali čini se da je sve to ipak samo racionalizacija, jer su i one dve imale puno nerešenih pitanja pa su ih pregrmele nekako. Pa su se recimo u toku ratova rađala deca u većem broju nego što se rađaju danas u vreme mira i daleko većeg materijalnog blagostanja ...

 

Elem, šta mislite, kako stvoriti tu novu generaciju koja će otpočetka da stiče neku novu državu i razvija neko novo srpsko društvo? 

 



Komentari (216)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 11:56 20.08.2014

Ideja

Šta mislite, kako stvoriti tu novu generaciju koja će otpočetka da stiče negu novu državu i razvija neko novo srpsko društvo?


Motkom. Poceti kaznjavati lopove i kriminalce i stvarati sistem jer niko nece ginuti (bukvalno i figurativno) za drzavu koja ga ne postuje kao gradjanina.
mariopan mariopan 13:19 20.08.2014

Re: Ideja

alselone
Šta mislite, kako stvoriti tu novu generaciju koja će otpočetka da stiče negu novu državu i razvija neko novo srpsko društvo?


Motkom. Poceti kaznjavati lopove i kriminalce i stvarati sistem jer niko nece ginuti (bukvalno i figurativno) za drzavu koja ga ne postuje kao gradjanina.


Red, rad i disciplina - ali za sve.

ZAKON ISTI ZA SVE.

Lopovima oduzeti ukradeno ( hajkula )

Lopovi i svi pomagači u lopovlucima - suđenje pa u zatvore.

Kada lopovluk bude van zakona, što sada nije slučaj, i narod će verovati da ima državu i da ima šta da obnavlja i da čuva. Ovde političko-tajkunska mafija ima i državu i narod. Mi smo njihovi taoci i roblje.

Mladi na kojima svet ostaje ne vide zašto bi ulagali svoj trud u nešto što nije njihovo, što ne osećaju kao svoje - ovo je zemlja u raljama političko-tajkunske mafije.

Narodu nije žao na malo nego na nepravo ( narodna poslovica).

Ovo je isti onaj narod i ako bi se to promenilo i narod bi svoju zemlju krenuo da uređuje i obnavlja i ne bi žalio truda.
oskar-z-wild oskar-z-wild 14:19 20.08.2014

Re: Ideja

Srbiji je potreban jedan nov revolucionarni početak ili revolucija slična onoj kakva je učinjena u Turskoj u vreme Ataturka kada su Turci prihvatili latinicu umesto arapskog pisma.

Kada bi Srbija prihvatila realnost da većina Srba (na globalnom nivou) poznaje latinicu a ne ćirilicu, to bi bio jedan fundamentalan preokret ka evropskim progresivnim vrednostima.
alselone alselone 14:24 20.08.2014

Re: Ideja

oskar-z-wild oskar-z-wild 14:28 20.08.2014

Re: Ideja

alselone


Ispravka, više Srba danas razume smajlije nego argumentovanu diskusiju.
alselone alselone 14:28 20.08.2014

Re: Ideja

argumentovanu diskusiju




oskar-z-wild oskar-z-wild 14:31 20.08.2014

Re: Ideja

alselone
argumentovanu diskusiju






Pa, na tebi je bilo da je nastaviš.
westvleteren westvleteren 14:31 20.08.2014

Re: Ideja


Kada bi Srbija prihvatila realnost da većina Srba (na globalnom nivou) poznaje latinicu a ne ćirilicu, to bi bio jedan fundamentalan preokret ka evropskim progresivnim vrednostima.


Cela prica oko cirilizacije i insistiranja na cirilici mi je prilicno odbojna, ali ova druga krajnost je totalno besmislena. Problemi Srbije su vrlo duboki, a trivijalna resenja ne postoje.
alselone alselone 14:33 20.08.2014

Re: Ideja

Pa, na tebi je bilo da je nastaviš.


Da nastavim, sta? Argumentovanu diskusiju? Koju argumentovanu diskusiju? Pa jos sa tobom koji glumi "kick me" dvorsku ludu koja trci okolo po blogu?

Ma ajte molim vas...
oskar-z-wild oskar-z-wild 14:40 20.08.2014

Re: Ideja

westvleteren

Kada bi Srbija prihvatila realnost da većina Srba (na globalnom nivou) poznaje latinicu a ne ćirilicu, to bi bio jedan fundamentalan preokret ka evropskim progresivnim vrednostima.


Cela prica oko cirilizacije i insistiranja na cirilici mi je prilicno odbojna, ali ova druga krajnost je totalno besmislena. Problemi Srbije su vrlo duboki, a trivijalna resenja ne postoje.


To je daleko od trivijalnog kada se uzmu obzir trenutne diskusije na blogu o rusofiliji i eurofiliji.

Moj "predlog" je motivisao vozač kamiona (hrvatski državljanin) koji došao da pokupi prikupljenu pomoć londonskih Srba za nastradale u poplavama. Čovek nije umeo da pročita ćirilićni natpis ispred institucije pred koju je došao, već pita "a šta tamo piše".

Činjenica je da mnogi Srbi u Hrvatskoj ili Sloveniji (i u svetu) završavaju samo osnovne škole u kojima se naravno ne predaju manjinska pisma. Poznavanje srpske kulture je postalo pitanje elitne edukacije, što znači da roditelji trebaju da imaju aspiracije da njihova deca znaju ćirilicu.

Dakle biti deo srpske kulture znači imati neka posebna (elitna) znanja, a u ovom svakodnevnom globalizovanom svetu u kojem je najvažnije preživeti i stvoriti uslove za sopstvenu i porodičnu egzistenciju, poznavanje latiničnog pisma je najvažnije. Elita će uvek naći vreme i novac za kulturnu nadogradnju, ja još nisam našao raspoloživog vremena da čitam Sv. Savu ili Dositeja Obradovića u originalu.
oskar-z-wild oskar-z-wild 14:42 20.08.2014

Re: Ideja

Da nastavim, sta? Argumentovanu diskusiju? Koju argumentovanu diskusiju? Pa jos sa tobom koji glumi "kick me" dvorsku ludu koja trci okolo po blogu?

Ma ajte molim vas...




Izvini ako nemam pristup ovom blogu. To se lako rešava.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:44 20.08.2014

Re: Ideja

alselone
Šta mislite, kako stvoriti tu novu generaciju koja će otpočetka da stiče negu novu državu i razvija neko novo srpsko društvo?


Motkom. Poceti kaznjavati lopove i kriminalce i stvarati sistem jer niko nece ginuti (bukvalno i figurativno) za drzavu koja ga ne postuje kao gradjanina.


LINK.

(i manje srbovanja, ako smem da dodam nešto tvom predlogu)
milisav68 milisav68 14:47 20.08.2014

Re: Ideja

westvleteren
Cela prica oko cirilizacije i insistiranja na cirilici mi je prilicno odbojna, ali ova druga krajnost je totalno besmislena. Problemi Srbije su vrlo duboki, a trivijalna resenja ne postoje.

Da, nije ni čudo što je narod "zbunjen", kad vidiš ko i kako promoviše "evropske vrednosti", a ko "srpskog domaćina".
oskar-z-wild oskar-z-wild 14:59 20.08.2014

Re: Ideja

milisav68
westvleteren
Cela prica oko cirilizacije i insistiranja na cirilici mi je prilicno odbojna, ali ova druga krajnost je totalno besmislena. Problemi Srbije su vrlo duboki, a trivijalna resenja ne postoje.

Da, nije ni čudo što je narod "zbunjen", kad vidiš ko i kako promoviše "evropske vrednosti", a ko "srpskog domaćina".


"Ideologija domaćina" tj. "stewardship" je davno davno davno davno davno prevaziđena, još sa raspadom zadružnog života. Ko god to promoviše sigurno ne živi prema tim principima.
blogovatelj blogovatelj 15:04 20.08.2014

Re: Ideja

argumentovanu diskusiju






Oskare Zi Uajlde, prethodnim komentarom si pobedio mnoge ovdašnje blogere, uključujući tu Filipa M. i Taube.
Zavidan uspeh.
westvleteren westvleteren 15:05 20.08.2014

Re: Ideja


Moj "predlog" je motivisao vozač kamiona (hrvatski državljanin) koji došao da pokupi prikupljenu pomoć londonskih Srba za nastradale u poplavama. Čovek nije umeo da pročita ćirilićni natpis ispred institucije pred koju je došao, već pita "a šta tamo piše".


Razumem o cemu pricas. I ja imam puno rodjaka koji ne znaju cirilicu, ali...

A sto na toj instituciji nije pisao naziv latinicom ili na engleskom ili oba? Tu je problem nedostatak razmisljanja i prakticnosti.

Da se ja pitam sve bi u Srbiji od naziva ulica do racuna za struju bilo napisano i na srpskom (latinica ili cirilica, nebitno) i na engleskom da se svako moze snaci.

Ja ne vidim da bi se i jedan problem resio ukidanjem cirilice i potpunim prelaskom na latinicu. Problemi se resavaju kroz borbu protiv korupcije, transparentno finansiranje, zakone o bezbednosti (od hrane do saobracaja), reformu obrazovanja... Prelazak na latinicu mi tu deluje kao neka potpuno nepotrebna i kozmeticka promena.
oskar-z-wild oskar-z-wild 15:28 20.08.2014

Re: Ideja

Problemi se resavaju kroz borbu protiv korupcije, transparentno finansiranje, zakone o bezbednosti (od hrane do saobracaja), reformu obrazovanja... Prelazak na latinicu mi tu deluje kao neka potpuno nepotrebna i kozmeticka promena.


Ok. Te borbe protiv korupcije, ... zakoni o bezbednosti su trajne borbe, jer uvek će se pojavljivati novi prestupnici, novi aditivi i procesi u industriji hrane; reforme obrazovanja se pokazuju u svim zemljama kao "ongoing" procesi stalnog prilagođavanja prilikama.

Ali fundamentalna promena u mindset-u (što bi rekao Freehand ) bi bila reforma kulture što se nadovezuje na ovaj blog kako sam shvatio. Naravno da bi reforma pisma bio revolucionaran potez koji bi našao na totalno odbijanje kod konzervativaca, ali zašto ne razmišljati o svim mogućnostima. Revolucije stvaraju trajne promene.

Što se tiče "korupcije" ili "privrednog kriminala" kako se to zvalo 80tih godina. Imam jedan "creeping suspicion" ili rastuću sumnju da se tu radi o nečem dubljem. Sećam se da smo i u komunizmu stalno slušali u medijima o "privrednom kriminalu"... to se samo nastavilo sa dolaskom "kapitalizma"... mislim na optužbe, i da se u srpskom narodu stvorio jedan način razmišljanja koji je možda mnogo stariji od komunističkog perioda, da je lopovluk na sve strane i da on u stvari dominira. Recimo, ako se setimo Radoja Domanovića, na koga se rado pozivamo, i on isto govori.

Možda želim reći da na kraju krajeva, mi kao narod generalizujemo previše na tu negativnu stranu. Nikako ne naglašavamo "success stories" ili uspešne ljude i poduhvate, osim kad moramo - kao u slučaju naših tenisera.

I u zapadnim zemljama imamo pune zatvore i puno kriminala, ali to nije dominantna misao i preokupacija običnog poštenog čoveka.
westvleteren westvleteren 15:56 20.08.2014

Re: Ideja

da se u srpskom narodu stvorio jedan način razmišljanja koji je možda mnogo stariji od komunističkog perioda


Ne mozda nego sigurno. Ti si pomenuo Domanovica, ja bih jos dodao Steriju, Nusica i Glisica.
Uostalom, no komunisti nisu pali sa Marsa nego su dosli iz naroda i prilagodili sistem svom mentalitetu. Zato je komunizam u Kini potpuno drugaciji od komunizma u Jugoslaviji, a komunizam na Kubi je opet nesto sasvim narocito.

Ali ja i dalje ne vidim kakav ce automatski boljitak potpuna latinizacija doneti, osim sto ce se nekim konzervativcima odbrusiti i gurnuti prst u oko. Bez ikakvog razloga.

Legalizaciju gej brakova, na primer, vidim kao mnogo revolucionarniji i potrebniji potez (sto ti kazes "promena u mindset-u" ), koji ce uostalom i doneti konkretni boljitak velikom broju ljudi.

Ok. Te borbe protiv korupcije, ... zakoni o bezbednosti su trajne borbe, jer uvek će se pojavljivati novi prestupnici, novi aditivi i procesi u industriji hrane; reforme obrazovanja se pokazuju u svim zemljama kao "ongoing" procesi stalnog prilagođavanja prilikama.


Iz cuga bih ti mogao reci nekih 3-4 zakona koje bi pod hitno trebalo doneti, za momentalni boljitak. Pre svega vezano za voznju u pijanom stanju.
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:42 20.08.2014

Re: Ideja

Ali ja i dalje ne vidim kakav ce automatski boljitak potpuna latinizacija doneti, osim sto ce se nekim konzervativcima odbrusiti i gurnuti prst u oko. Bez ikakvog razloga.

Legalizaciju gej brakova, na primer, vidim kao mnogo revolucionarniji i potrebniji potez (sto ti kazes "promena u mindset-u" ), koji ce uostalom i doneti konkretni boljitak velikom broju ljudi.


Не постоје света писма ни свете краве, нека идеја о латинизацији остане у етру као пробни балон. Али ако им припретиш латинизацијом можда ће пре направити компромис у вези геј бракова!

Нисам ни мислио о аутоматском бољитку, нити о томе што ћирилица користи 20% више простора, и што је скупља у СМС саобраћају, већ о томе што би то симболизовало трајну окренутост ка Европи, што је био резултат турског прихватања латинице УМЕСТО арапског писма. Одвајањем од арапског писма је, на пример, одвојило Турке од релативно скорашње појаве исламског фундаментализма, али није их пуно одвојило од своје велике историјске традиције. Технологије се мењају, Кинези, који имају свест о својој сили, шаљу своје студенте у Европу и Америку, као и сви остали.

Са друге стране, пошто већи број Срба зна латиницу а не ћирилицу, мислим и на оне из Хрватске, па и оне из друге и треће генерације у САД и Аустралији, то би било добро и за оне које се баве очувањем традиције. Традиција није у писму и површини, већ у "кодификованом" садржају. Наравно, не очекујем да фундаменталисти схвате суштину, за њих је сваки симбол, свака површна манифестација повод за конзервацију.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:47 20.08.2014

Re: Ideja

vi i dalje o latinizaciji? a ja sam mislio da je to zezanje ...
albicilla albicilla 18:41 20.08.2014

Re: Ideja

Motkom. Poceti kaznjavati lopove i kriminalce i stvarati sistem jer niko nece ginuti (bukvalno i figurativno) za drzavu koja ga ne postuje kao gradjanina.


ma nije ova ni bolja ni losija od prethodnih, ni te nisu bile bolje
povedi je u ispravnom, razumnom i prihvatljivom smeru i zablistace
odvedi je u pm, i otici ce u pm
svaka je - samo stado ovaca
highshalfbooze highshalfbooze 18:45 20.08.2014

Re: Ideja

a ja sam mislio da je to zezanje ...

Čovek mrtav ozbiljan. Može ladno u savetnike da ide.
mariopan mariopan 18:57 20.08.2014

Re: Ideja

oskar-z-wild
Moj "predlog" je motivisao vozač kamiona (hrvatski državljanin) koji došao da pokupi prikupljenu pomoć londonskih Srba za nastradale u poplavama. Čovek nije umeo da pročita ćirilićni natpis ispred institucije pred koju je došao, već pita "a šta tamo piše".

Baš se čudim da ti predlažeš latinizaciju Srbije zato što je jedan Hrvat bio nepismen pa nije znao da pročita šta tamo piše?


Ne znaš da se u Srbiji oba pisma, i ćirilica i latinica podjednako uče u školama i koriste?
Da je taj kamion vozio neko iz Srbije on bi znao da pročita i da je na latinici.
alselone alselone 19:21 20.08.2014

Re: Ideja

a ja sam mislio da je to zezanje ...


pa i jeste.
alselone alselone 19:21 20.08.2014

Re: Ideja

(i manje srbovanja, ako smem da dodam nešto tvom predlogu)


manje srbovanja ali vise istinskog postovanja svoje drzave i svog naroda.
alselone alselone 19:22 20.08.2014

Re: Ideja

Baš se čudim da ti predlažeš latinizaciju Srbije zato što je jedan Hrvat bio nepismen pa nije znao da pročita šta tamo piše?


Kako mislis da jedan hrvat kamiondzija nije dovoljan razlog?
mariopan mariopan 19:42 20.08.2014

Re: Ideja

alselone
Baš se čudim da ti predlažeš latinizaciju Srbije zato što je jedan Hrvat bio nepismen pa nije znao da pročita šta tamo piše?


Kako mislis da jedan hrvat kamiondzija nije dovoljan razlog?

michiganac michiganac 20:36 20.08.2014

Re: Ideja

alselone
Šta mislite, kako stvoriti tu novu generaciju koja će otpočetka da stiče negu novu državu i razvija neko novo srpsko društvo?


Motkom. Poceti kaznjavati lopove i kriminalce i stvarati sistem jer niko nece ginuti (bukvalno i figurativno) za drzavu koja ga ne postuje kao gradjanina.


'Nepostovanje' je vrlo blaga rijec, pa hajde da malo izmijenimo redoslijed i drugih u recenici i nazovemo stvari pravim imenom:

Drzava, kakva jeste, je serijski ubica sopstvene mladosti:

LINK

LINK

LINK

LINK

LINK

LINK

LINK

LINK

.
.
.

Jos o 'sistemu'?!

Iliti, koja mladost ce da 'pretekne'?
hajkula1 hajkula1 20:37 20.08.2014

Re: Ideja

alselone
(i manje srbovanja, ako smem da dodam nešto tvom predlogu)


manje srbovanja ali vise istinskog postovanja svoje drzave i svog naroda.



docsumann docsumann 21:15 20.08.2014

Re: Ideja

manje srbovanja



tzv. srbuckanje
determined determined 22:13 20.08.2014

Re: Ideja

oskar-z-wild
Srbiji je potreban jedan nov revolucionarni početak ili revolucija slična onoj kakva je učinjena u Turskoj u vreme Ataturka kada su Turci prihvatili latinicu umesto arapskog pisma.

Kada bi Srbija prihvatila realnost da većina Srba (na globalnom nivou) poznaje latinicu a ne ćirilicu, to bi bio jedan fundamentalan preokret ka evropskim progresivnim vrednostima.

Глупости !
determined determined 22:15 20.08.2014

Re: Ideja

oskar-z-wild
westvleteren

Kada bi Srbija prihvatila realnost da većina Srba (na globalnom nivou) poznaje latinicu a ne ćirilicu, to bi bio jedan fundamentalan preokret ka evropskim progresivnim vrednostima.


Cela prica oko cirilizacije i insistiranja na cirilici mi je prilicno odbojna, ali ova druga krajnost je totalno besmislena. Problemi Srbije su vrlo duboki, a trivijalna resenja ne postoje.


To je daleko od trivijalnog kada se uzmu obzir trenutne diskusije na blogu o rusofiliji i eurofiliji.

Moj "predlog" je motivisao vozač kamiona (hrvatski državljanin) koji došao da pokupi prikupljenu pomoć londonskih Srba za nastradale u poplavama. Čovek nije umeo da pročita ćirilićni natpis ispred institucije pred koju je došao, već pita "a šta tamo piše".

Činjenica je da mnogi Srbi u Hrvatskoj ili Sloveniji (i u svetu) završavaju samo osnovne škole u kojima se naravno ne predaju manjinska pisma. Poznavanje srpske kulture je postalo pitanje elitne edukacije, što znači da roditelji trebaju da imaju aspiracije da njihova deca znaju ćirilicu.

Dakle biti deo srpske kulture znači imati neka posebna (elitna) znanja, a u ovom svakodnevnom globalizovanom svetu u kojem je najvažnije preživeti i stvoriti uslove za sopstvenu i porodičnu egzistenciju, poznavanje latiničnog pisma je najvažnije. Elita će uvek naći vreme i novac za kulturnu nadogradnju, ja još nisam našao raspoloživog vremena da čitam Sv. Savu ili Dositeja Obradovića u originalu.

Јебо ћирилицу !
Дај да одмах учимо кинески !
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:30 20.08.2014

Re: Ideja

alselone


manje srbovanja ali vise istinskog postovanja svoje drzave i svog naroda.


Joooj, meni je to baš mnogo apstraktno.
determined determined 22:38 20.08.2014

Re: Ideja

srdjan.pajic
alselone


manje srbovanja ali vise istinskog postovanja svoje drzave i svog naroda.


Joooj, meni je to baš mnogo apstraktno.

То је веома просто, није апстрактно (јер то може свако).
docsumann docsumann 22:39 20.08.2014

Re: Ideja

srdjan.pajic
alselone


manje srbovanja ali vise istinskog postovanja svoje drzave i svog naroda.


Joooj, meni je to baš mnogo apstraktno.


ima odlične apstrakcije



Nocturno, František Kupka (1911)
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:39 20.08.2014

Re: Ideja

determined
srdjan.pajic
alselone


manje srbovanja ali vise istinskog postovanja svoje drzave i svog naroda.


Joooj, meni je to baš mnogo apstraktno.

То је веома просто, није апстрактно (јер то може свако).


Ok, ok, možda sam ja samo loš Srbin. Ono, kao gej, ili ateista.
determined determined 05:34 21.08.2014

Re: Ideja

srdjan.pajic
determined
srdjan.pajic
alselone


manje srbovanja ali vise istinskog postovanja svoje drzave i svog naroda.


Joooj, meni je to baš mnogo apstraktno.

То је веома просто, није апстрактно (јер то може свако).


Ok, ok, možda sam ja samo loš Srbin. Ono, kao gej, ili ateista.

Не мораш да будеш лош намерно, него из незнања (мислећи да је бити патриота нешто лоше). Ниси ти крив, многи људи су изгубили референце о елементарним стварима, па и о патриотизму.
Но, има времена - надоћи ћеш ти.
alselone alselone 07:07 21.08.2014

Re: Ideja

Joooj, meni je to baš mnogo apstraktno.


Pa kako brate? Dovoljno je samo da se okrenes oko sebe.
alselone alselone 07:12 21.08.2014

Re: Ideja

Ok, ok, možda sam ja samo loš Srbin. Ono, kao gej, ili ateista.


Nisu to losi Srbi. Losi Srbi su oni koji ne placaju porez, koji traze mito, koji bacaju smece (materijalno i verbalno) po svojoj drzavi i narodu, koji kradu, politicari (mora i jedna generalizacija da padne), koji ne izmalterisu kucu poravljenju bez dozvola, koji misle da je domacinski biti bahata, pijana budala, koji misle da je urbano sve sto ne pocinje sa "srb" i tako dalje. Mislim, moglo bi da se kaze i nekad se govorilo "normalan covek" ali je suvise apstraktno.
tasadebeli tasadebeli 07:39 21.08.2014

Re: Ideja

stefan.hauzer
vi i dalje o latinizaciji? a ja sam mislio da je to zezanje ...



Јеsте зеzaње, Стefane, не daj да те зavарaва ozбиljност njiховоg tona...

Овај блог се у коментарима претвара у докторат из социјалног инжењеринга (што волим те који мисле да најбоље знају шта мени треба у животу) и полудоучени испит из српске књижевности 20. века.

Слутим, на крају ће се прећи на расправу о политици и странчарење, те чупање за браде и качење беџева. Срчааааа!

'Ајмо онда боље одмах на четнике и партизане да не губимо време?

Прва, друга, трећа,... генерација? Свака треба да има своју песму!







srdjan.pajic srdjan.pajic 17:53 21.08.2014

Re: Ideja

Losi Srbi su oni koji ne placaju porez, koji traze mito, koji bacaju smece (materijalno i verbalno) po svojoj drzavi i narodu, koji kradu, politicari (mora i jedna generalizacija da padne), koji ne izmalterisu kucu poravljenju bez dozvola, koji misle da je domacinski biti bahata, pijana budala, koji misle da je urbano sve sto ne pocinje sa "srb" i tako dalje.


Znači, skoro svi .

Jel sad kapiraš zašto mi je ta ljubav prema sopstvenoj naciji i državi neshvatljiv koncept?
alselone alselone 18:00 21.08.2014

Re: Ideja

Jel sad kapiraš zašto mi je ta ljubav prema sopstvenoj naciji i državi neshvatljiv koncept?


Ne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:19 21.08.2014

Re: Ideja

alselone
Jel sad kapiraš zašto mi je ta ljubav prema sopstvenoj naciji i državi neshvatljiv koncept?


Ne.


E, tačno sam znao.
princi princi 19:55 21.08.2014

Re: Ideja

Jel sad kapiraš zašto mi je ta ljubav prema sopstvenoj naciji i državi neshvatljiv koncept?

Čekaj, a koja je pa sad to tvoja nacija?
shkval shkval 21:23 21.08.2014

Re: Ideja

princi
Jel sad kapiraš zašto mi je ta ljubav prema sopstvenoj naciji i državi neshvatljiv koncept?

Čekaj, a koja je pa sad to tvoja nacija?


Pekinezeri
tasadebeli tasadebeli 00:42 22.08.2014

Re: Ideja

shkval
princi
Jel sad kapiraš zašto mi je ta ljubav prema sopstvenoj naciji i državi neshvatljiv koncept?

Čekaj, a koja je pa sad to tvoja nacija?


Pekinezeri




sevarlica sevarlica 12:15 22.08.2014

Re: Ideja

alselone
Šta mislite, kako stvoriti tu novu generaciju koja će otpočetka da stiče negu novu državu i razvija neko novo srpsko društvo?


Motkom. Poceti kaznjavati lopove i kriminalce i stvarati sistem jer niko nece ginuti (bukvalno i figurativno) za drzavu koja ga ne postuje kao gradjanina.


Upravo! Mada treba krenuti od sebe, pa od najbližih, pa do samog vrha. Činjenica je smo generalno kao narod(mislim na sve koji žive u Srbiji) postali loši ljudi, lenji i neuki radnici i užasno samoživa bića.
Nije to ni čudno, poslednjih 100 godina imamo naopaku selkciju. Najbolji i oni vrlo dobri su: stradali, proterani, pobegli, i na kraju sklonjeni u zapećak.
sevarlica sevarlica 12:26 22.08.2014

Re: Ideja

To je daleko od trivijalnog kada se uzmu obzir trenutne diskusije na blogu o rusofiliji i eurofiliji.


Druže sve "filije" su oblik oboljenja. Čovek a i nacija moraju biti umereni u svemu da ne bi oboleli.


Moj "predlog" je motivisao vozač kamiona (hrvatski državljanin) koji došao da pokupi prikupljenu pomoć londonskih Srba za nastradale u poplavama. Čovek nije umeo da pročita ćirilićni natpis ispred institucije pred koju je došao, već pita "a šta tamo piše".


Znaš kako, kad dođeš u stranu zemlju zbog posla, trebalo bi da naučiš ono što ti je potrebno za posao. Ja radim u inostranstvu i normalno je da sam naučio i pismo i jezik zemlje u kojoj radim, a njemu je bio problem da zapiše sebi na papir naziv ulice i naziv institucije.
Posebno što je čovek iz Hrvatske gde je ćirilica takođe zastupljena, ne previše ali je zastupljena.

Konačno, ne vidim da nam smeta što imamo dva pisma, posebno što je ćirilica pismo naše istorije i kulture. Po meni su dva pisma samo plus.
buckoalisac buckoalisac 15:14 22.08.2014

Re: Ideja

sevarlica

Upravo! Mada treba krenuti od sebe, pa od najbližih, pa do samog vrha. Činjenica je smo generalno kao narod(mislim na sve koji žive u Srbiji) postali loši ljudi, lenji i neuki radnici i užasno samoživa bića.


Nismo mi postali takvi ljudi, već smo samo počeli tako da se ponašamo. Ne može se čak ni za 30 godina, čak ni sa ovakvim pritiskom, izbrisati ono što je građeno eonima. Samo je zatrpano, ili prepokriveno. Sada se ponašamo tako ne zato što smo takvi, neo zato što nam je tako kako nam je.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:14 22.08.2014

Re: Ideja

princi
Jel sad kapiraš zašto mi je ta ljubav prema sopstvenoj naciji i državi neshvatljiv koncept?

Čekaj, a koja je pa sad to tvoja nacija?


Suština je bila u onom "ljubav", u smislu perverzije.

Usput, samo da iskoristim priliku da shkvalu i tasidebelom pošaljem po jedan demarš.


omega68 omega68 11:12 23.08.2014

Re: Ideja

већ о томе што би то симболизовало трајну окренутост ка Европи,

Гледај ме у уста док ово изговарам
СРБИЈА НЕЋЕ У ЕУ.
shkval shkval 21:45 23.08.2014

Re: Ideja

Pravi pekinezer, mali i prgav
alselone alselone 06:25 24.08.2014

Re: Ideja

E, tačno sam znao.


Jebiga pajke, sto pitas onda.

Suština je bila u onom "ljubav", u smislu perverzije.


Perverziju su sada ubacio u pricu. Krenuli smo od ljubavi i poštovanja svoje države i svog naroda. Istinskog.

Nego, mene iskreno odusevljava kako ti ne razumes taj koncept, ne vidiš ga i tako dalje a živiš u državi koja ga potencija do perverzije. Kažem ti, ako ga ne prepoznaješ, samo izadji na ulicu ili upali TV. Nisam čuo do sada da si se žalio na amerizovanje.
princi princi 08:13 24.08.2014

Re: Ideja

Nego, mene iskreno odusevljava kako ti ne razumes taj koncept, ne vidiš ga i tako dalje a živiš u državi koja ga potencija do perverzije. Kažem ti, ako ga ne prepoznaješ, samo izadji na ulicu ili upali TV. Nisam čuo do sada da si se žalio na amerizovanje.

Razume, jako dobro. Juče gledam na lokalnoj TV, sine, u Bafalu, skupila se neka rulja i krenula- u marš! Pravi vojnički marš. Stavili rance, uprtače, čizme, na hiljade ljudi, muškarci, žene, svi u uniformama, nose američke zastave i piče: marš, :))))). Sine, onog kod nas nije bilo ni 1946. Upstate NY, na nepunih 300, 400km od NYC. Možeš misliti kako je po nekom Kanzasu, Misuriju, Kentakiju, Vest Virdžiniji, Montani...
milisav68 milisav68 08:46 24.08.2014

Re: Ideja

princi

Razume, jako dobro. Juče gledam na lokalnoj TV, sine, u Bafalu, skupila se neka rulja i krenula- u marš! Pravi vojnički marš. Stavili rance, uprtače, čizme, na hiljade ljudi, muškarci, žene, svi u uniformama, nose američke zastave i piče: marš, :))))). Sine, onog kod nas nije bilo ni 1946. Upstate NY, na nepunih 300, 400km od NYC. Možeš misliti kako je po nekom Kanzasu, Misuriju, Kentakiju, Vest Virdžiniji, Montani...

Ima sve na "National geographic" - Doomsday preppers.

alselone alselone 09:28 24.08.2014

Re: Ideja

Bafalu, skupila se neka rulja i krenula- u marš! Pravi vojnički marš.


A u Fergusonu danas na primer, ili onamad u Orlandu kad je pripadnik gradjanske straže (WTF?!) ubio crnog momka samo zato jer je nosio kapuljaču. Čak ga je i oslobodilo do kraja.

Možeš misliti kako je po nekom Kanzasu, Misuriju, Kentakiju, Vest Virdžiniji, Montani...






I moj favorit.


Pogledaj kolicinu boljenja kurca u njegovom stavu.
princi princi 14:32 24.08.2014

Re: Ideja

A u Fergusonu danas na primer

Tamo neke white supremacist tetke se skupile i skupljaju lovu za tog pandura koji je overio nesrećno dete (kažu da je ispalio 6 metaka). Baška što su panduri ono totalno militantno nakurčeni, nego je i ikonografija, ono, totalno Guča: skupili se rednecks, raspalili roštilj, bacaju t-bone stekas, ruke u vazduhu, prete, puške... mislim, smeh.

Nego velika zemlja, pa možeš da biraš lifestyle, ne moraš da živiš sa takvim idiotima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:00 25.08.2014

Re: Ideja

princi
totalno Guča: skupili se rednecks, raspalili roštilj, bacaju t-bone stekas, ruke u vazduhu, prete, puške... mislim, smeh.


Ko ne razume trubu, taj ne razume Srbiju .

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:47 25.08.2014

Re: Ideja

Jebiga pajke, sto pitas onda.


Nada umire poslednja .

Nego, mene iskreno odusevljava kako ti ne razumes taj koncept, ne vidiš ga i tako dalje a živiš u državi koja ga potencija do perverzije. Kažem ti, ako ga ne prepoznaješ, samo izadji na ulicu ili upali TV. Nisam čuo do sada da si se žalio na amerizovanje.


Pa sad ili ne čitaš pažljivo, ili igraš malo na kvarnjaka. Nisam napisao da ne vidim-prepoznajem, nego da ne razumem koncept prinudnog ljubavisanja sa sopstvenom državom i nacijom, koji si ovde izneo. A koliko vidim iz tvojih video priloga, na primerima mojih ovdašnjih sugradjana, sad mi se čini da ni tebi taj koncept nije baš mio i drag. Te sam stoga zbunjen.

Priznajem da kad neko krene da mi trubi o patriotizmu, naciji, ljubavi ka narodu i državi, i natprirodnim sposobnostima koje pripadnici te nacije imaju, prvo pomislim da je upitanju budala, ali mi i ruka krene ka džepu da vidim da li još uvek imam novčanik.

A ako će ti biti lakše, ja ne mećem zastave na dvorište o državnim praznicima, niti znam pledž ov alidžens, iako mi je država ovde daleko manji neprijatelj nego tebi tvoja. A nemam ni vatreno naoružanje, ni trofejno, ni jurišno....dobro, imam samo mali lovački samostrel, kupio sam za dete, da ima da se igra sa drugaricama.
alselone alselone 11:11 25.08.2014

Re: Ideja

Nisam napisao da ne vidim-prepoznajem, nego da ne razumem koncept prinudnog ljubavisanja sa sopstvenom državom i nacijom, koji si ovde izneo. A koliko vidim iz tvojih video priloga, na primerima mojih ovdašnjih sugradjana, sad mi se čini da ni tebi taj koncept nije baš mio i drag. Te sam stoga zbunjen.


Pravi si amer, precesto koristis te "nije mi jasno", "ne razumem", postapalice kada zapravo razumes ali se ne slazes. To je tako asertivno.

Naravno da nisam mislio da su te budale koje sam okacio patriote. Kao ni ovaj, na primer, http://imgur.com/gallery/ZWQpJeP. Na primer, ti si pravi patriota, volis svoju drzavu, branis je od verbalnih napada, placas poreze, pridrzavas se propisa i tako dalje...

Nego sam samo hteo da kazem kako toga oko tebe ima previse da bi ti toliko bilo apstraktno a da nisam cuo kako se zalis. Nije mi jasno, kako moze da ti smeta jedna pojava u drustvu a da zivis u drzavi koja ju je dovela do perverzije.
blogovatelj blogovatelj 19:07 25.08.2014

Re: Ideja

Гледај ме у уста док ово изговарам
СРБИЈА НЕЋЕ У ЕУ.


Nije valjda.
A u parlamentu nula poslanika koji su javno spremni da to kažu.
Ali ti, glasnogovornik prave Srbije, one iskonske, indijske, sa sigurnošću to tvrdiš.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:59 25.08.2014

Re: Ideja

blogovatelj
Ali ti, glasnogovornik prave Srbije, one iskonske, indijske, sa sigurnošću to tvrdiš.

Он и милијарду и двеста милиона Индијаца!
alselone alselone 07:30 26.08.2014

Re: Ideja

Momci, zanemarujete cinjenicu da on barata informacijama koje samo par ljudi na planeti zna. Uvek je u toku sa planovima Putina, Angele, krune, Rotsilda i tako dalje.
blogovatelj blogovatelj 09:50 26.08.2014

Re: Ideja

Uvek je u toku sa planovima Putina, Angele, krune, Rotsilda i tako dalje.


I Rokfelera i Borke Vučić.
blogovatelj blogovatelj 09:53 26.08.2014

Re: Ideja

u Bafalu, skupila se neka rulja i krenula- u marš! Pravi vojnički marš. Stavili rance, uprtače, čizme, na hiljade ljudi, muškarci, žene, svi u uniformama, nose američke zastave i piče


A šta kažu, gde su krenuli?
Na Damask? Bagdad? Pjongjang? Teheran? Moskvu? Peking?
Ili na sve njih zajedno?
smpeca smpeca 12:28 20.08.2014

ucenje

Novu generacija se stvara samo na ucenju i vaspitanju dece o istoriji i velicini Srbije, njenim dobrim i losim stranama, prednostima i nedostacima,...
Generaciju koja moze da izvede ovu drzavu cine ona deca koja su rodjena oko 2000-e, koja nemaju u podsvesti nista o prethodnom stanju, kojima je to sve istorija, kojima je obnovljen Avalski toranj nesto sasvim novo. Svi mi koji smo rodjeni ranije smo izgubljeni za spas Srbije.
Nadamo se da ce te generacije moci da izvedu Srbiju, bez ikakvog balasta proslosti na pravi put.
Dok one dodju u zrelost, ovi koji su na vlasti ili bili na vlasti ce vec sve unistiti, pa ce onda deca ici iz pocetka, a mi treba samo da im budemo podrska.
Jukie Jukie 15:14 20.08.2014

Re: ucenje

Da, deca koja su se školovala u školama gde smeš na času da skačeš i vrištiš kao majmun, tučeš nastavnike i druge učenike, nikad ne pokušavaš da učiš, i niko ti ništa ne može... A ko pokušava da se trudi, ne može od ovih iz prve rečenice.

Nema ti smpeco od ove generacije ništa, oni pozitivni izuzeci će uteći u inostranstvo čim stasaju
smpeca smpeca 07:46 21.08.2014

Re: ucenje

Radio u skoli, sa tom decom i veruj mi - nije problem u deci, problem su roditelji, koji ih nisu vaspitali, koji ih uce da ne treba da uce u skoli i koji nece da saradjuju sa nastavnicima.
90% dece je OK, cak i onih 10% moze da se dovede u red, kad bi drustvo bilo drugacije.
Znam da ce svi bolji da pale u inostranstvo. I ja za svoju decu planiram da zavrse skole i da pale (dao Bog imaju kod koga), ali se nadam da nece morati, zato ih ucim sve o Srbiji, kako bi je voleli i mozda nesto pokusali da urade ovde.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:07 21.08.2014

Re: ucenje

Generaciju koja moze da izvede ovu drzavu cine ona deca koja su rodjena oko 2000-e, koja nemaju u podsvesti nista o prethodnom stanju, kojima je to sve istorija, kojima je obnovljen Avalski toranj nesto sasvim novo. Svi mi koji smo rodjeni ranije smo izgubljeni za spas Srbije.

Pa upravo je problem u roditeljima te dece pa i nastavnicima i školskom sistemu.Problem je što njihovi roditelji nisu učili istoriju već propagandu istorijskih događaja tako da ništa ne znaju ali imaju stav koji su im usadili najkonzervativniji krugovi koji od početka 90-ih vladaju Srbijom.
evo jedne ilustracije OVDE
mariopan mariopan 12:09 21.08.2014

Re: ucenje

Milan Karagaća
Generaciju koja moze da izvede ovu drzavu cine ona deca koja su rodjena oko 2000-e, koja nemaju u podsvesti nista o prethodnom stanju, kojima je to sve istorija, kojima je obnovljen Avalski toranj nesto sasvim novo. Svi mi koji smo rodjeni ranije smo izgubljeni za spas Srbije.

Pa upravo je problem u roditeljima te dece pa i nastavnicima i školskom sistemu.Problem je što njihovi roditelji nisu učili istoriju već propagandu istorijskih događaja tako da ništa ne znaju ali imaju stav koji su im usadili najkonzervativniji krugovi koji od početka 90-ih vladaju Srbijom.
evo jedne ilustracije OVDE


Njima na dušu..

Veći problem smo mi roditelji koji smo učili decu da mnogo uče i još više rade, da će poštenim radom steći ono što im treba za život. Ako ih ( bilo ko, poslodavci, političari, mafija...) pljačkaju u životu pa nemaju dovoljno za sebe i porodicu, onda treba da rade još više i još više, dok ne postanu mašina koja samo radi za goli opstanak.
Da budu pošteni građani jer je tako najbolje, bez obzira šta rade drugi oko njih?
Da dozvole da ih loši đaci potroše kao sitnu paru?
I njih i živote njihove dece ......

Nismo ih naučili kako od toga da se brane.

Zato se sada niko ne buni, svi rade i ako ne dobijaju plate, svi rade i ako dobijaju crkavicu od koje samo gladuju, svi rade i ako je opšta pljačka tako očigledna i javna....razbojnici su proglašeni velikašima a političari su tu da lažu i mažu narod i terciraju lopovima.

Vremena su se promenila a mi nismo, ta deca žive kao da je vreme u kome žive najpoštenije prema njima, a zapravo su žrtve opšte pljačke i razbojništva?

Zašto se ne bune?
Nismo ih naučili.

Ovo kako danas žive naša deca mi smo skrivili i niko drugi.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:15 20.08.2014

.

ni prva generacija se nije proslavila pred izazovom,na kojem je treća definitivno posustala.
ona se nije ni ugasila (prva generacija)
- a njena tvorevina je nestala.
država koja nikad nije ni profunkcionisala.

ako pričamo o državnosti?


ako pričamo o duhu i patriotizmu ili nečem trećem; to je već pitanje vremena u kojem živimo.


Inner Party Inner Party 13:22 20.08.2014

Re: .

stefan.hauzer
ni prva generacija se nije proslavila pred izazovom,na kojem je treća definitivno posustala.
ona se nije ni ugasila (prva generacija)
- a njena tvorevina je nestala.
država koja nikad nije ni profunkcionisala.


Da li zbog njih? Da li su oni bili problem? Ja bih rekao da nisu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:28 20.08.2014

Re: .

Da li zbog njih? Da li su oni bili problem? Ja bih rekao da nisu.

A ko je bio? Mislim,svi znamo kako se završio parlamentarizam u Kraljevini.
princi princi 13:18 20.08.2014

Da.

U kontekstu obeležavanja početka prvog svetskog rata, postajemo svesni koliko je početkom dvadesetog veka zasijala jedna zaista velika generacija srpskog naroda.


Kad čovek samo pogleda imena i njihova dela: Milanković, Cvijić, Vinaver, Andrić, Crnjanski, Skerlić, Popović, Jovanović... zastrašujuće. Te ljude treba čitati samo zbog stila, ako ne zbog respektivnih nauka i disciplina kojima su se bavili. Kakva jasnoća misli, kakva lakoća pisanja, bez buke u glavi, bez foliranja, lažnih pseudopizdarija, bez šala oko vrata...
princi princi 13:47 20.08.2014

Re: Da.

Inače, ta priča o 3 generaciji u prosečnoj srpskoj kući je skroz za povraćanje. Šta ima "deca" od 25 i 26 godina da traže u kući sa roditeljima? Što ne idu da rade i žive svoj život? Prosto je neshvatljiv taj koncept "čekanja na posao" i te gluposti "završio fakultet pre 10 godina, nigde posla". Pa šta zna taj ili ta? Ne zna ništa ni posle faksa, a kamoli posle 10 godina van struke.
docsumann docsumann 14:26 20.08.2014

Re: Da.

Inače, ta priča o 3 generaciji u prosečnoj srpskoj kući je skroz za povraćanje


oće to da se izodražava.

docsumann docsumann 14:41 20.08.2014

Re: Da.

princi
U kontekstu obeležavanja početka prvog svetskog rata, postajemo svesni koliko je početkom dvadesetog veka zasijala jedna zaista velika generacija srpskog naroda.


Kad čovek samo pogleda imena i njihova dela: Milanković, Cvijić, Vinaver, Andrić, Crnjanski, Skerlić, Popović, Jovanović... zastrašujuće. Te ljude treba čitati samo zbog stila, ako ne zbog respektivnih nauka i disciplina kojima su se bavili. Kakva jasnoća misli, kakva lakoća pisanja, bez buke u glavi, bez foliranja, lažnih pseudopizdarija, bez šala oko vrata...


rekao bih da je to bio (i) odraz duha jedne epohe (u svjetskim razmjerama), a kojeg su oni kao svjetski ljudi baštinili kao svoje prirodno nasleđe.
misim sličan se utisak stiče i pri člitanju Bertrand Rasela, Uspenskog, Hajzenberga, Klea...
nauka i umjetnost su u to doba donosili toliko toga dramatično novog, toliko fantastičnih ideja, revolucionarnih koncepata, da nije bilo ni mjesta ni potrebe za vještačkim potpirivanjem senzacionalizma.

jedino Skerliću ne mogu da oprostim njegov odnos prema Disu. mada, nije da ne mogu da ga razumjem.
oskar-z-wild oskar-z-wild 14:44 20.08.2014

Re: Da.

Skerliću


Skerlić se samo može razumeti kada se ima u vidu njegova socijalistička potka.
docsumann docsumann 14:59 20.08.2014

Re: Da.

Skerlić se samo može razumeti kada se ima u vidu njegova socijalistička potka.


nikad nešto nije samo zbog nečega. a i taj njegov socijalistički svjetonazor nije tek tako odnikud.
oskar-z-wild oskar-z-wild 15:02 20.08.2014

Re: Da.

docsumann
Skerlić se samo može razumeti kada se ima u vidu njegova socijalistička potka.


nikad nešto nije samo zbog nečega. a i taj njegov socijalistički svjetonazor nije tek tako odnikud.


Ne, nisam ga hteo kritikovati, samo napominjem da on nije bio neki romantičar, već je imao veoma jasnu i određenu ideološku podlogu ili reper kojim je merio sve. Socijalizam je u osnovi bila i ostala progresivna ideja.
michiganac michiganac 15:16 20.08.2014

Re: Da.

docs,

pretekli ste me, htjedoh da odgovorim nesto ranije u jednom sveobuhvatnijem odgovoru, ali sad cu samo kratko da podvucem ovo sto ste iznijeli sa odgovorajucim linkom:

Belle Époque

Pa evo jos kao mali doprinos, sta bi trebalo da se mijenja u svijesti mladih umova koji se prvi put ozbiljnije susrecu sa istorijom novijeg vremena. Npr. nije mi poznat podatak (ne mogu da se sjetim) da li se ovaj gore termin iole pominje u osnovnim istorijskim skolskim udzbenicima i koliko mu je uopste posveceno prostora!?
Umjesto pukog nabrajanja "posjecenih turskih/srpskih i inih glava" i ostalih "krvavih cinjenica", ovom prethodnom bih recimo posvetio citavo jedno podpoglavlje uz osvrt i opis uticaja istog na razvitak (nase) lokalne svijesti i pojavu doticnih velikana, i sl..


I autoru bloga preporuka za odlicno izabranu temu.
docsumann docsumann 15:16 20.08.2014

Re: Da.

Ne, nisam ga hteo kritikovati, samo napominjem da on nije bio neki romantičar, već je imao veoma jasnu i određenu ideološku podlogu ili reper kojim je merio sve. Socijalizam je u osnovi bila i ostala progresivna ideja.


ma, nisam ni shvatio tako. socijalizam je svakako (tada bio) progresivna, humanistička, društvena ideja.
no, socijalistički svjetonazor je samo jedan segment, ok, možda najznačajniji, Skerlićevog kritičarskog angažmana.
on je između ostalog bio i pozitivista, modernistra, nacionalista (?)...

a opet i Skerlićevi temperament i karakter su određivali koliko će i na koji način njegov socijalizam da se prenese na njegov doživljaj i vrijednovanje literature.
michiganac michiganac 15:28 20.08.2014

Re: Da.

princi
U kontekstu obeležavanja početka prvog svetskog rata, postajemo svesni koliko je početkom dvadesetog veka zasijala jedna zaista velika generacija srpskog naroda.


Kad čovek samo pogleda imena i njihova dela: Milanković, Cvijić, Vinaver, Andrić, Crnjanski, Skerlić, Popović, Jovanović... zastrašujuće. Te ljude treba čitati samo zbog stila, ako ne zbog respektivnih nauka i disciplina kojima su se bavili. Kakva jasnoća misli, kakva lakoća pisanja, bez buke u glavi, bez foliranja, lažnih pseudopizdarija, bez šala oko vrata...


..do onih izgubljenih
princi princi 16:31 20.08.2014

Re: Da.

rekao bih da je to bio (i) odraz duha jedne epohe (u svjetskim razmjerama), a kojeg su oni kao svjetski ljudi baštinili kao svoje prirodno nasleđe.

Da, potpuno se slažem. Kao što su i ove protuve deo jednog šireg, svetskog trenda.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:34 20.08.2014

Re: Da.

docsumann
princi
U kontekstu obeležavanja početka prvog svetskog rata, postajemo svesni koliko je početkom dvadesetog veka zasijala jedna zaista velika generacija srpskog naroda.


Kad čovek samo pogleda imena i njihova dela: Milanković, Cvijić, Vinaver, Andrić, Crnjanski, Skerlić, Popović, Jovanović... zastrašujuće. Te ljude treba čitati samo zbog stila, ako ne zbog respektivnih nauka i disciplina kojima su se bavili. Kakva jasnoća misli, kakva lakoća pisanja, bez buke u glavi, bez foliranja, lažnih pseudopizdarija, bez šala oko vrata...


rekao bih da je to bio (i) odraz duha jedne epohe (u svjetskim razmjerama), a kojeg su oni kao svjetski ljudi baštinili kao svoje prirodno nasleđe.
misim sličan se utisak stiče i pri člitanju Bertrand Rasela, Uspenskog, Hajzenberga, Klea...
nauka i umjetnost su u to doba donosili toliko toga dramatično novog, toliko fantastičnih ideja, revolucionarnih koncepata, da nije bilo ni mjesta ni potrebe za vještačkim potpirivanjem senzacionalizma.

jedino Skerliću ne mogu da oprostim njegov odnos prema Disu. mada, nije da ne mogu da ga razumjem.

Па у светским оквирима, од споменутих, видљиви су, једино, Андрић и Миланковић. Винавер је локална преводилачко-козерска величина, Јовановић политичка и литерарна бистрица каквих има и у другим националним историјама, Цвијић предубоко човек једне епохе, с превазиђеним концептима, Поповић танак и малопис а понекад и штеточина, Црњански чудесно и себично наш, због стила и тема...

Споменути су есенција епохе, као да данас неко крене да издваја Пекића, Киша, Попу, Басару, Пеђу Марковића или Радослава Петковића и друге. Нисам сигуран да је ондашње доба, доба полета и стварања једне државе и историје, било издашније талентима од овог данашњег. (Хм, ја се увек обрадујем политичким и иним есејима и записима Радослава Петковића и Басаре, ма колико их збрзали. То је неки данашњи пандан С. Јовановићу. А Киш је мајсторчина стила и реченице, невиђен дотада.)

Мислим, сви побројани су наши: зато их више волимо.
hajkula1 hajkula1 20:51 20.08.2014

Re: Da.

princi
Inače, ta priča o 3 generaciji u prosečnoj srpskoj kući je skroz za povraćanje. Šta ima "deca" od 25 i 26 godina da traže u kući sa roditeljima? Što ne idu da rade i žive svoj život? Prosto je neshvatljiv taj koncept "čekanja na posao" i te gluposti "završio fakultet pre 10 godina, nigde posla". Pa šta zna taj ili ta? Ne zna ništa ni posle faksa, a kamoli posle 10 godina van struke.


Ne razumeš da nema posla? Mnogi koji su zaposleni, neredovno primaju platu. Mnoge plate su po 20-tak hiljada.
Moja ćerka požuri da otkaći ispite da bi mogla da radi. Jedva nešto nađe - i gazda joj ne plati.
Koliko su mom sinu ostali dužni... Ide na brod, u kazino kao krupije. Uplatio taksu, samo da dobije termin za vizu. Poprilično para treba za odlazak na brod.
Ćerka pretražuje stipendije (kojih je sada manje nego prošle i ranijih goidna) u inostranstvu, sada upisuje III godinu na mašincu. (Zna engleski jezik, odlično, solidno ruski.) Ovde nema posla, nema perspektiva.
Voleli bi ovde da žive kao normalan svet ali ovde se teško preživljava.
Deca žele da rade i da žive od svog rada. Pa ovde nema ni na pumpi posla, da peru šoferke, ni u marketima da slažu robu, kafićima - mnogi ne plaćaju a nabijamo im na nos mlade iz zapadnih zemalja.



MOLBA

Ako neko zna - čuje za punu stipendiju, za mašinski fakultet, da mi javi. Može link gde se stipendije oglašavaju (mi pratimo i infostud). Molim lepo.



vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:00 20.08.2014

Re: Da.

Predrag Brajovic
и Басаре,




jebote, pa bolje u takvim momentima uzmi i slušaj Tom Vejtsa, tu je alkohohol pokazao bar malo kreativnosti. U stvari, u slučaju Vejtsa i ne baš tako malo, o Basari bolje i ne pričati, mislim šta reči a ne zaplakati.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:07 20.08.2014

Re: Da.

Uzgred, pogledajte kako DIS piše o tim slavnim generacijama, kojima je vrsnik:

НАШИ ДАНИ

Развило се црно време опадања,
Набујао шљам и разврат и пороци,
Подиг'о се трули задах пропадања,
Умрли су сви хероји и пророци.
Развило се црно време опадања.

Прогледале све јазбине и канали,
На високо подигли се сутерени,
Сви подмукли, сви проклети и сви мали,
Постали су данас наши суверени.
Прогледале све јазбине и канали.

Покрадени сви храмови и ћивоти,
Исмејане све врлине и поштење,
Понижени сви гробови и животи,
Упрљано и опело и крштење.
Покрадени сви храмови и ћивоти.

Закована петвековна звона буне,
Побегао дух јединства и бог рата,
Обесисмо све празнике и трибуне,
Гојимо се од грехова и од блата.
Закована петвековна звона буне.

Од пандура створили смо великаше,
Достојанства поделише идиоти,
Лопови нам израђују богаташе,
Мрачне душе назваше се патриоти.
Од пандура створили смо великаше.

Своју мудрост расточисмо на изборе,
Своју храброст на подвале и обеде,
Будућности затровасмо све изворе,
А поразе прогласисмо за победе.
Своју мудрост расточисмо на изборе.

Место светле историје и гробова,
Васкрсли смо све пигмеје и репове,
Од несрећне браће наше, од робова,
Затворисмо своје очи и џепове.
Место светле историје и гробова

Остала нам још прашина на хартији,
К'о једина успомена на џинове,
Сад сву славу пронађосмо у партији,
Пир поруге дохватио све синове.
Остала нам још прашина на хартији.

Под срамотом живи наше поколење,
Не чују се ни протести ни јауци,
Под срамотом живи наше јавно мнење,
Нараштаји, који сишу к'о пауци.
Под срамотом живи наше поколење.

Помрчина притиснула наше дане,
Не види се јадна наша земља худа,
Ал' кад пожар подухвати на све стране,
Куда ћемо од светлости и од суда!
Помрчина притиснула наше дане.


(1910)

Pazite, on govori kako su svi heroji mrtvi... A oni će docnije zablistati.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:07 20.08.2014

Re: Da.


jedino Skerliću ne mogu da oprostim njegov odnos prema Disu. mada, nije da ne mogu da ga razumjem


da, i ja sam negde na istoj poziciji u tom konfliktu.

razumem zašto, ali mislim da nije trebalo.
bilo bi bolje, svakako lepše, da je bio uzdržaniji.
michiganac michiganac 21:24 20.08.2014

Re: Da.

princi
Inače, ta priča o 3 generaciji u prosečnoj srpskoj kući je skroz za povraćanje. Šta ima "deca" od 25 i 26 godina da traže u kući sa roditeljima? Što ne idu da rade i žive svoj život? Prosto je neshvatljiv taj koncept "čekanja na posao" i te gluposti "završio fakultet pre 10 godina, nigde posla". Pa šta zna taj ili ta? Ne zna ništa ni posle faksa, a kamoli posle 10 godina van struke.


Kao odgovor, kratak citat iz teksta ispod koji sam linkovao:

'Međutim, ne treba se zavaravati da u celom svetu, čak i u SAD, nije tako. „Milenijumska" ili Y generacija (oni rođeni posle 1980. godine) je u problemu, piše „Njuzvik". Za razliku od američkih „bejbi bumersa" (rođeni posle Drugog svetskog rat), koji su živeli i žive nikad bolje, mladim Amerikancima je nikad lošije. Zovu ih još i „bumerang generacija" jer se posle samostalnog života vraćaju da žive sa roditeljima pošto ne mogu da plaćaju račune i nađu posao.'

Dakle, nije tako samo dole kod nas, a gore svakako jeste.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:25 20.08.2014

Re: Da.

vrabac_u_steni
Predrag Brajovic
и Басаре,




jebote, pa bolje u takvim momentima uzmi i slušaj Tom Vejtsa, tu je alkohohol pokazao bar malo kreativnosti. U stvari, u slučaju Vejtsa i ne baš tako malo, o Basari bolje i ne pričati, mislim šta reči a ne zaplakati.

Hm.
OVDE sam malo pisao o Basari i meni njegovom najboljem romanu. Basara je velik, i to velik kao pisac jedne epohe: najpre iz njegovih redova steći ćeš predstavu o jednom dobu. On pliva po našim apsurdima i nedoumicima kao retko koji naš pisac iz generacije.
docsumann docsumann 21:26 20.08.2014

Re: Da.

Мислим, сви побројани су наши: зато их више волимо.


meni su rusi najdraži
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:28 20.08.2014

Re: Da.

docsumann
Мислим, сви побројани су наши: зато их више волимо.


meni su rusi najdraži

:))))
Meni Poljaci! Mrski katolici!
docsumann docsumann 21:31 20.08.2014

Re: Da.

Basara


Fama forever.

docsumann docsumann 21:33 20.08.2014

Re: Da.

Predrag Brajovic
docsumann
Мислим, сви побројани су наши: зато их више волимо.


meni su rusi najdraži

:))))
Meni Poljaci!


Slučajevi vs. Ferdidurke


Mrski katolici!




volim da zamišljam kakva bi to paklena sUradnja bila Beksinski i Lavkraft

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:33 20.08.2014

Re: Da.

kao retko koji naš pisac iz generacije.


kako da ti kažem...on nije pisac moje generacije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:37 20.08.2014

Re: Da.

vrabac_u_steni
kao retko koji naš pisac iz generacije.


kako da ti kažem...on pisac moje generacije.

Sasvim sam siguran da Looney Tunes nisi ni čitao...

Docs, Ferdidurke je kao đus: esencija onoga što nam treba ;-)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:53 20.08.2014

Re: Da.

Sasvim sam siguran da Looney Tunes nisi ni čitao...


kakva koincidencija, i ja sam sasvim siguran da to nisam čitao.
toliki mazohista nisam.

Mada, što kaže jedan moj ortak:
"Znaš, ima nešto i u mazohizmu, nije sve u sadizmu"

docsumann docsumann 21:59 20.08.2014

Re: Da.

esencija onoga što nam treba ;-)


kako da ti kažem, a i vratim se na temu, ne mogu da nabrojim ni jednog savremenika, mislioca, pisca, poslenika javne riječi, moje generacije ili malo starijeg, čije dijelo, riječi i misli pratim .
na hrvatskoj televiziji sam prije 6-7-8 goina naletao na par mlađih freestyle filozofa-antropologa, onako jedne zdravo alternativne provenijencije. liberalne zapopizdit.


EDIT: godine koje su popile mozak, a koje su pojeli esidi ...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:05 20.08.2014

Re: Da.

vrabac_u_steni
Sasvim sam siguran da Looney Tunes nisi ni čitao...


kakva koincidencija, i ja sam sasvim siguran da to nisam čitao.

Dobro. Tvoj sud o Basari je aprioran i čest: pijandura koja prodaje svoje alkoholne magle kao literaturu. Teško da se tu može šta uraditi... Barem da si pročitao, pa da kažemo, zajedno ako treba: ne valja mu ono zbog ovog ili onog. Ovako, ti se usuđuješ da kažeš kako je on pisac za padanje pod sto i valjanje od smeha iako ga nisi čitao. Jbg

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana