Literatura| Politika

Levica i desnica u talogu

Nebojsa Krstic RSS / 12.07.2014. u 17:44

 

 

Postoji, zamislite, osoba koja misli, ne libeći se da to svoje mišljenje i javno izgovori, da je «desnica ako nije prosvećena talog, dok je levica talog uvek - i kada je prosvećena i kada je neprosvećena». Osoba, inače, za sebe tvrdi da je prosvećena. Kakva je to prosvećenost koja čoveku toliko proširi vidike da on čitavu kategoriju svojih političkih, odnosno, ideoloških neistomišljenika vidi inferiornom? Kakva je to prosvećenost koja legitimizuje govor mržnje, nadmenu glupost i paušalno degradiranje drugačije politički orijentisanih građana? Po čemu se ova stupidarija suštinski razlikuje od spiska Naših? Možda po tome što Spisak, koliko god bio odvratan, barem ne sadrži (eksplicitno) puvakanje njegovih autora o sebi kao eliti «prosvećenih» ljudi jedinstvenog soja, ekstrakategoriji unutar vrste, što je mišljenje koje se u finalnoj konsekvenci ne razlikuje bitno od isticanja sopstvene rase, nacije ili boje očiju i postavljanje u superordinirani položaj u odnosu na ljude drugačijih osobina, kakvo smo viđali tokom tragične istorije godina koje je pojelo bezumlje.

Desnica militantno – agresivno – šovinističko – homofobno - tikvanskog  tipa nije desnica. Barem ne u građanskom smislu te reči, već karikatura kakvu je patentirao Veljko Bulajić u svojim filmovima. To je odraz u ogledalu one iste falsifikovane stvarnosti kakvu je proizvodio komunistički totalitarizam pretvarajući svoje protivnike u izrode i zlikovce uvek kada je bio u mogućnosti da to uradi. To je, konačno, isti pristup, ista matrica, isti sistem vrednosti. Isto mentalno nasilništvo i agresivnost. Isti talog,

Izvinjavam se na digresiji, ali ona je potvrda da ako ste pročitali nekoliko knjiga u životu nikako ne znači da ste «prosvećeni». Niti je to dokaz da niste skrenuli levo kod Albukerkija, te da niste i glupan i tupan, u isto vreme i u istom telu. A opet, nikako ne znači i da ne treba čitati i prosvećivati se. Zato je sledeća knjiga na mom kontraspisku:

6. Danilo Kiš «Čas anatomije», esej koji predstavlja ekstrakt domaće intelektualne povesti («šizopsihologija») kraja sedamdesetih, vremena koje koincidira s pojavom panka, kada su se rušile mnoge stare vrednosti, a uspostavljale nove. «Čas» je Kišov finalni odgovor na hajku u kojoj je bio optužen da je njegova «Grobnica za Borisa Davidoviča» besramni plagijat. Francuskinja Mari Darjesek u svojoj studiji «Policijski izveštaj», baveći se piscima koji su kroz istoriju bivali propuštani kroz toplog zeca optužbi za plagiranje, pominje i Kišov slučaj, tako da on tu stoji rame uz rame sa Ovidijem, Osipom Mandeljštamom, Celanom, Majakovskim, Zolom i drugim optuženim za ovaj ozbiljni iterarni prestup koji je u svoje vreme pisca mogao da otera u očaj i samouništenje. Kiša je za neovlašćeno korišćenje tuđeg teksta u «Grobnici za BD» optužio Dragan M. Jeremić, profesor estetike na Filozofskom fakultetu, a pridružili su mu se: Branislav Šćepanović (Usta puna zemlje, Smrt gospodina Goluže), Miodrag Bulatović («Ljudi sa četiri prsta»), i drugi. Razvila se burna polemika u beogradskoj štampi (Duga...), ali i u zagrebačkoj («Oko»). Na Kišovu stranu stavio se Nikola Milošević,  pa Taras Kermanuer, Mihiz, Predrag Matvejević, čak i Oskar Davičo (autor brojnih dela ingeniozne proze i poezije, npr. romana «Pesma»), da bi čitava rasprava kulminirala «Časom anatomije» u kome je Kiš prosto istranžirao svoje napadače i argumente kojima su ga blatili, ali i njihove knjige, na nesvakidašnje pronicljiv, brutalan i duhovit način. Kulturna čaršija se prosto pušila. Kiš je neke delove knjiga analizirao rećenicu po rečenicu, reč po reč, pronalazio nelogičnosti, besmislice, gluposti, propuste, apsurde i podsmevao im se, rugao, praveći svoje kritičare klovnovima i šarlataneima. Meni je čitava polemika, kao klincu, delovala inspirativno, pokušavao sam da, prateći je, definišem svoje stavove, naklonosti, emocije i literarne favorite. Bila mi je višemesečni fokus pažnje, tragao sam za novinama u kojima su se učesnici polemike oglašavali («Književna reč» je bila moj omiljeni list) i uživao sam u energiji koja se oslobađala...tada, napominjem, nije bilo politike, osim u formi mutne ustajala bare pune crknutih šarana,  pa je polemika oko Kiša bila ravna eksploziji neutronske bombe. Zanimljivo je da, godinama kasnije, Nebojša Vasović, primenjujući postupak identičan Kišovom iz «Časa anatomije», tranžira neke Kišove knjige iz ranijeg perioda, što nailazi na poprilično negodovanje književnog establišmenta. A ne razumem zašto. Em je Kiš takav postupak legitimizovao, em Kiš to može da podnese.

7. Brana Petrović «Prokleta da si Ulico Rige od Fere». Za prosvećenog desničara ova knjiga pesama bitna je jer a) Brana P. jedan je od naših najvećih pesnika, b) jer u njoj postoji deo koji kaže:

O prokleta da si ulico rige od fere

 i proklet da je čas ljubavi nagle

posle kog te milicajci kao zvere

uginulo

odnose iz gradskog blata

kroz užasne

svetske magle

(Nastaviće se. Možda.)

 Objavljeno u Našim Novinama 12.7.2014. 



Komentari (245)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

grol grol 13:50 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
ne, to je rezultat rasplamsanog nacionalizma, koji je odgovarao vodjama sa svih strana i posle cega sledi ovo sada, sto se zove demokratijom, gde narod i dalje prebrojava krvna zrnca, a vlast se bogati.ta ista zemlja je mogla da se drugacije reformise, ako onakva nije valjala, civilizovano i za stolom-razvodom i podelom imovine, novim, drugacijim brakom, definisanim predbracnim ugovorom- ali su pretenzije bile drugacije....da je bilo pameti, ne bi mi sada vodili ovaj besmislen dijalog.


Komunisticka diktatura je dovela na vlast Milosevica.
angie01 angie01 13:57 18.07.2014

Re: Kažeš


Komunisticka diktatura je dovela na vlast Milosevica.


al se dopao narodu- bio posle legalno izglasan, zar ne?!
grol grol 14:00 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
Komunisticka diktatura je dovela na vlast Milosevica.al se dopao narodu- bio posle legalno izglasan, zar ne?!


Ostaje cinjenica da je Milosevic dosao na vlast u vreme diktature.
angie01 angie01 14:07 18.07.2014

Re: Kažeš

Ostaje cinjenica da je Milosevic dosao na vlast u vreme diktature.


Milisevic je pobedio na prvim parlamentarnim izborima!


freehand freehand 14:12 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
Ostaje cinjenica da je Milosevic dosao na vlast u vreme diktature.


Milisevic je pobedio na prvim parlamentarnim izborima!



Kim Jong Un nije. To je bolje.
U stvari, jel znaš ti ko je Kim Jong Un, Angie?
grol grol 14:15 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
Ostaje cinjenica da je Milosevic dosao na vlast u vreme diktature.Milisevic je pobedio na prvim parlamentarnim izborima!


Milosevic je dosao na vlast 1987. godine nakon Osme sednice CK Saveza komunista Srbije. Od tada pa sve do 5. oktobra Srbija nije bila demokratska zemlja. Milosevic je 1990. pobedio u nedemokratskoj drzavi.
angie01 angie01 14:20 18.07.2014

Re: Kažeš

Kim Jong Un nije. To je bolje.


ne, nego je besmisleno uporedjivanje.


U Severnoj Koreji je bolesni diktator nasledio oca, kao da se radi o monarhiji, iako se drzava vodi pod demokratska republika, a kod nas je Milosevic izglasan- pobedio je na izborima!
angie01 angie01 14:24 18.07.2014

Re: Kažeš

Milosevic je dosao na vlast 1987


1987. je Ivan Stambolic postao predsednik predsednistva, kako se to nekada zvalo, a Milosevica je progurao na celo partije.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:30 18.07.2014

Re: Kažeš

Znaš kako, Angie: ja nemam problem sa tvojim lupetanjem. Dok se ti ne stidiš i meni je ok. Bude nekad malo neprijatno ali bože moj. Punoletna si.

Pa sada veliko je pitanje ko lupeta.
grol grol 14:36 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
Ivan Stambolic postao predsednik predsednistva, kako se to nekada zvalo, a Milosevica je progurao na celo partije.


"Osma sednica, preokret u politici Srbije, bio je i kraj Stamboliceve politicke karijere...Stambolic Osmu sednicu naziva i "objavom rata u Jugoslaviiji"

Link http://www.b92.net/specijal/stambolic/st-1.php


Milan Karagaća Milan Karagaća 14:37 18.07.2014

Re: Kažeš

Nebojsa Krstic
ono sto je Tile sagradio,
ovi posle njega ne mogu ni da okrece!

Jest, al pitanje je ko je platio to sve što je on sagradio.

Kako ko, pa oteli su od srBskih domaćina jerbo dok nisu došli komunisti Srbija je bila bogatija nego Lihtenšajn i Emirati zajedno. E onda im one budale uzele i pravile Novi Beograd, pruge , fabrike, puteve...., a onda dođli opet oni naslednici predhodnika komunista pa sve razrušili i razjebali , tako da Srbija danas nema ni pruge ni puteve a sigurnosti radi brzinu vozova ograničili na 40 km na čas koliko je bilo i pre balkanskih ratova, sve radi veće sigurnosti svojih građana, pre svega Srba.
freehand freehand 14:44 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
Kim Jong Un nije. To je bolje.


ne, nego je besmisleno uporedjivanje.


U Severnoj Koreji je bolesni diktator nasledio oca, kao da se radi o monarhiji, iako se drzava vodi pod demokratska republika, a kod nas je Milosevic izglasan- pobedio je na izborima!

Otkud znaš da je bolestan?
A inače - sad ne razumem:ne valjaju izbori, ne valja nasleđivanje. Ima li šta da valja?
1987. je Ivan Stambolic postao predsednik predsednistva, kako se to nekada zvalo, a Milosevica je progurao na celo partije.

Milošević je predsedjnik CK SKSrbije postao 1986. Kao i Stambolić predsednik Srbije
freehand freehand 14:46 18.07.2014

Re: Kažeš

no. E onda im one budale uzele i pravile Novi Beograd, pruge , fabrike, puteve...., a onda dođli opet oni naslednici predhodnika komunista pa sve razrušili i razjebali , tako da Srbija danas nema ni pruge ni puteve a sigurnosti radi brzinu vozova ograničili na 40 km na čas koliko je

Izvolte drug Karagaća? I ti smatraš da su izbori uzaludna rabota i da ne sluze ničemu?
angie01 angie01 15:18 18.07.2014

Re: Kažeš

"Osma sednica, preokret u politici Srbije, bio je i kraj Stamboliceve politicke karijere...Stambolic Osmu sednicu naziva i "objavom rata u Jugoslaviiji"


8. sednica je usledlia nako povratka Milosevica sa Kosoava, gde je otisao umesto Stabolica- gle ironije, Stambolic ga je poslao kao nekog kome verije, jer je sam bio sprecn, jer su bili nemiri izmedju Srba i Albanaca- tu se u masi ljudi, jedan starac priblizio zlobi i reko mu kako ih biju, a zloba sam zbunjen i upasen stanjem na koje je naisao, izrekao je tada, posle savim drugacije predstavljenu recenicu, drhtavim glasom- niko ne sme da vas bije i time dobio na znacaju koji ni on ni niko drugi nije ocekivao.

Posto je taj dogadjaj, tj, njegova mitska interpretacija, jos vise doprineo tenzijama, tom talasuodusevljenja se suprotstavio Dragisa Pavlovic, koji je smatrao da resenje za nemire na Kosovu mora da je promisljeno i zbog toga bio na 8. sednici automatski smenjen od strane zlobinih pristalica-i tu pocinje gradjenje lika novog vladara.
angie01 angie01 15:22 18.07.2014

Re: Kažeš

A inače - sad ne razumem:ne valjaju izbori, ne valja nasleđivanje. Ima li šta da valja?


mene zanima rezultat, a ne forma- sta ti imas od izbora i demokratije, ako se ona na kraju svede na diktaturu? Ako se vlast ne brine za tebe i tvoja prava, nego samo za svoju korist?

kao sto vec rekoh- sto ne uzivas, kada ti je dobro, umesto sto se brecas na blogu na neistomisljenike?
grol grol 15:28 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
8. sednica je usledlia nako povratka Milosevica sa Kosoava, gde je otisao umesto Stabolica- gle ironije, Stambolic ga je poslao kao nekog kome verije, jer je sam bio sprecn, jer su bili nemiri izmedju Srba i Albanaca- tu se u masi ljudi, jedan starac priblizio zlobi i reko mu kako ih biju, a zloba sam zbunjen i upasen stanjem na koje je naisao, izrekao je tada, posle savim drugacije predstavljenu recenicu, drhtavim glasom- niko ne sme da vas bije i time dobio na znacaju koji ni on ni niko drugi nije ocekivao.Posto je taj dogadjaj, tj, njegova mitska interpretacija, jos vise doprineo tenzijama, tom talasuodusevljenja se suprotstavio Dragisa Pavlovic, koji je smatrao da resenje za nemire na Kosovu mora da je promisljeno i zbog toga bio na 8. sednici automatski smenjen od strane zlobinih pristalica-i tu pocinje gradjenje lika novog vladara.


Dobro, da li priznajete da je Milosevic dosao na vlast 1987. godine odnosno nakon Osme sednice?
not2old2rock not2old2rock 15:30 18.07.2014

Re: Kažeš

Milan Karagaća
Znaš kako, Angie: ja nemam problem sa tvojim lupetanjem. Dok se ti ne stidiš i meni je ok. Bude nekad malo neprijatno ali bože moj. Punoletna si.

Pa sada veliko je pitanje ko lupeta.


Ne brini, ti si i dalje glavni za lupetanje.
freehand freehand 15:32 18.07.2014

Re: Kažeš

mene zanima rezultat, a ne forma-

Misliš - cilj opravdava sredstva?
Kao što bi da blistaš istorijskim znanjem a mašiš godine relativno bliskih dešavanja?
Kao što ti komentar o Miloešveiću, Kosovu, osmoj sednici obiluje proizvoljnostima i netačnostima ali je bitno šta si ti sa svojim skilcima htela da iskomuniciraš?
angie01 angie01 15:43 18.07.2014

Re: Kažeš

Kao što bi da blistaš istorijskizžm znanjem a mašiš godine iz relativno bliskih dešavanja?


ne znam na sta mislis, ali, ako je je ovo, oko zlobe i Stambolica, evo sta pise na wikipediji,

Милошевићев ментор и близак пријатељ Иван Стамболић је у септембру 1987. године постао председник Председништва СР Србије и подржао Милошевића на изборима за новог вођу партије.

Kao što ti komentar o Miloešveiću, Kosovu, osmoj sednici obiluje proizvoljnostima i netačnostima ali je bitno šta si ti sa svojim skilcima htela da iskomuniciraš?


vazi,- evo kazi sta je proizvoljno i netacno!


Misliš - cilj opravdava sredstva?


gde sam to rekla- ne ucitavaj, ja sam rekla da nismo dobili bolje, a ti u 10 komentara vredjajuci govoris da je bolje samim tim sto imamo izbore- bez obzira na ishod.

ne znam sta da ti velim, mene je sramota tih izbora, takvih kakvi su, ponude, lazi i posle ishoda.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:44 18.07.2014

Re: Kažeš

nesto vam nije bio previse interesantan taj detalj-ma kakav da je odgovor- dok ste privatizovali isto to.

Misliš, privatizovali moji - posle 2000?

Dozvoli mi da te podsetim da su privatizaciju započeli tvoji, u deceniji pre 2000.
freehand freehand 15:56 18.07.2014

Re: Kažeš

evo sta pise na wikipediji,

To ti kažem. Probaj sad da guglaš nešto ozbiljnije.
vazi,- evo kazi sta je proizvoljno i netacno!

Za Vikicu - ništa.
gde sam to rekla- ne ucitavaj, ja sam rekla da nismo dobili bolje, a ti u 10 komentara vredjajuci govoris da je bolje samim tim sto imamo izbore- bez obzira na ishod.

Da probam još jednom: vlast se formira silom, nasleđivanjem ili izborima. Niko i nikad nije mogao da zna kakva če nekavlast biti. A ja nisam dokona domaćica da o tako bitnim stvarima raspravljam retroaktivno i ništim osnovne principe i postulate zato što mi se ne sviđaju njihovi dnevni rezultati.
Tako da sam apsolutno siguran da u ovoj raspravi, između nas dvoje, Platon i Aristotel nemaju šta da traze, a o Tarabićima i Branki Pasulčjari ja, eto, ne znam šta bih mogao da kazem.
angie01 angie01 15:59 18.07.2014

Re: Kažeš

Дана 28. марта 1989. године је промењен устав СР Србије како би се смањио степен аутономије Војводине и Косова и Метохије. Маја 1989. године, Милошевић је изабран за председника Председништва Социјалистичке Републике Србије.

ovako pise u wikipediji,...ja se secam da su pre toga, kamiondzije i taksisti, drzali zalepljanu zlobinu fotokopiranu sliku na sofersajbnama i da se po gradu o njemu pricalo kao o duhu koji hoda- novi mitovi i legende.

moj tadasnji sef, ( ja se tek zaposlila),je jednu takvu fotokopiju doneo u redakciju, gde je jos uvek visila Tiletova slika i zalepio je pored, rekavsi nesto, kao, ovo ce biti novi tito.
angie01 angie01 16:03 18.07.2014

Re: Kažeš

Za Vikicu - ništa.


sto u vikici, zar nisi rekao da je to moja improvizacija?

kazi samo sta nije tacno, inace ce ispasti da ipak jeste.


A ja nisam dokona domaćica


skoro i da jesi,...s tim sto domacice bar nesto rade.


Platon i Aristotel nemaju šta da traze,



uuuuuuuuuuuuu, ti bi u tesku filozofiju, al sa prostackim uvredama.


aj' zdravo free, idi se svadjaj s nekim drugim.
angie01 angie01 16:05 18.07.2014

Re: Kažeš

da su privatizaciju započeli tvoji,


ja nemam moje!


grol grol 16:07 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
Дана 28. марта 1989. године је промењен устав СР Србије како би се смањио степен аутономије Војводине и Косова и Метохије. Маја 1989. године, Милошевић је изабран за председника Председништва Социјалистичке Републике Србије.ovako pise u wikipediji,...ja se secam da su pre toga, kamiondzije i taksisti, drzali zalepljanu zlobinu fotokopiranu sliku na sofersajbnama i da se po gradu o njemu pricalo kao o duhu koji hoda- novi mitovi i legende.moj tadasnji sef, ( ja se tek zaposlila),je jednu takvu fotokopiju doneo u redakciju, gde je jos uvek visila Tiletova slika i zalepio je pored, rekavsi nesto, kao, ovo ce biti novi tito.


Ma bitno kada je Milosevic de facto dosao na vlast a to ne pise u tekstu koji ste citirali.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:15 18.07.2014

Re: Kažeš

da su privatizaciju započeli tvoji,


ja nemam moje!

Iz ovog što pišeš tvoji su oni što su se neprijatno iznenadali kad je pao Berlinski zid.
angie01 angie01 16:25 18.07.2014

Re: Kažeš

predsednik Savezne Republike Jugoslavije
Na dužnosti
23, jul 1997. – 5. oktobar 2000.

predsednik Srbije
Na dužnosti
8. maj 1989. – 23. jul 1997.
angie01 angie01 16:26 18.07.2014

Re: Kažeš

Iz ovog što pišeš tvoji su oni što su se neprijatno iznenadali kad je pao Berlinski zid.


lose si sabr'o!

mozda pre, oni koji su se neprijatno iznenadili promenama posle 5. oktobra!
grol grol 16:34 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
predsednik Savezne Republike JugoslavijeNa dužnosti23, jul 1997. – 5. oktobar 2000.predsednik SrbijeNa dužnosti8. maj 1989. – 23. jul 1997.


"..Slobodan Milosevic..je dosao na vlast posle VIII sednice, 1987. godine..."

Istoricar Dubravka Stojanovic
http://www.slobodnaevropa.org/content/press_klub_dubravka_stojanovic/2155282.html
angie01 angie01 16:42 18.07.2014

Re: Kažeš


"..Slobodan Milosevic..je dosao na vlast posle VIII sednice, 1987. godine..."


na kojoj funkciji?

radio slobodna evropa je sajt, koji pojedini blogeri ne priznaju kao validan:)
grol grol 16:45 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
na kojoj funkciji?


Diktator.
angie01 angie01 16:47 18.07.2014

Re: Kažeš

Diktator.


dobro, dobro,- kako mu se zvala zvanicna funkcija?
grol grol 16:56 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
dobro, dobro,- kako mu se zvala zvanicna funkcija?


Zvanicna funkcija je nebitan faktor kada pricamo o diktatoru.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:02 18.07.2014

Re: Kažeš

dobro, dobro,- kako mu se zvala zvanicna funkcija?

Ne brini, Angie, nije maršal!
angie01 angie01 17:02 18.07.2014

Re: Kažeš


Zvanicna funkcija je nebitan faktor kada pricamo o diktatoru.


zar se nismo oko toga sporili, kako sad nebitno?

diktator je neko ko ima neprikosnovenu vlast-'naci da mora da je na najvisoj funkciji u vlasti, zar ne?
angie01 angie01 17:03 18.07.2014

Re: Kažeš

Ne brini, Angie, nije maršal!


meni zao, sto nisi duhovit!
freehand freehand 17:04 18.07.2014

Re: Kažeš

uuuuuuuuuuuuu, ti bi u tesku filozofiju, al sa prostackim uvredama.

Za tebe teška filozofija. Za neke druge to su očevi političke misli.
I ne znam na koje "teške uvrede" misliš? Prosto ne mogu da zamislim šta bi bila teška uvreda za nekog ko je ovim blogom prosuo ovoliko gluposti.

A inače. slobodan Milošević:
Predsednik Predsedništva CK SK Srbije postaje u maju 1986. a to je mesto koje je u to vreme podrazumevalo veliku moć.

KLIK

Ivan Stambolić:
Nakon redovne smene partijskog rukovodstva u Srbiji januara 1986. godine Ivan Stambolić postaje predsednik SR Srbije, a Miloševiću daje odlučujuću podršku prilikom izbora novog predsednika Predsedništva CK SK Srbije.

KLIK

Mislim, možda je Vikipedija kredibilniji izvor, a ovo teška filozofija.
angie01 angie01 17:19 18.07.2014

Re: Kažeš

Za neke druge to su očevi političke misli.


al se nekako za sve vode kao grcki filozofi!


Prosto ne mogu da zamislim šta bi bila teška uvreda za nekog ko je ovim blogom prosuo ovoliko gluposti.


nikako da mi ukazes sta nije tacno! I dalje se samo ruzno ponasas, al to govori o tebi, ja sa tim nista nemam.


Mislim, možda je aVikipedija kredibilniji izvor, a ovo teška filozofija.


to sto si googlao pola sata da nadjes neke druge podatke- nista ne menja, u njegovoj biografiji pisu oni podaci kao i u wiki, kakve sad veze ima- ja nisam istoricar, strucnjak za mislosevica, ovde razgovaramo o nekim stavovima, koji se promenom 1987 na 1986, kako razlicito pise u izvorima, ne menja nista drugo. Cime ti sad garantujes da su tvoji linkovi tacniji od mojih- da pise nesto sto ti neodgovara u casu bi proglasio iste za nemerodavne.
freehand freehand 17:38 18.07.2014

Re: Kažeš

al se nekako za sve vode kao grcki filozofi!

E ako se vode ja tu onda nemam ništa da dodam.
nikako da mi ukazes sta nije tacno!

Eh, kao da je lako dokazati nekom ko se smatra liberalom, Aristotela i Platona vodi kao teške filozofe, mlati godinama kao gloginjama, nije ekspert za o člemu tako rado i sa punim uverenjem drži banku a nije ni istoričar - dakle kao da je tako nekom lako dokazati da izbori nisu stvar za bagatelisanje dva i kusur veka posle francuske revolucije...
angie01 angie01 18:06 18.07.2014

Re: Kažeš

Eh,


nije lako ni sa nekim ko je stalno nadrdan, maliciozan i iz uloge mr Hajda srBuje, tako sto vredja sagovornike i u nedostatku drugih argumenata, svaku sitnicu izvrce u neke podsmesljive kontekste, a sustina je, da to sto smo stigli do izbora, kao nacina da se nekome povere finkcije u upravljanju drzavom, u nasem slucaju se nije pokazalo kao civilizacijski napredak, jer smo i tu demokratsku tekovinu uspeli da obesmislimo i to je tuzna i tragicna cinjenica.

sami po sebi, bez stvarnog kavilteta u promenama, izbori su samo kulise, koje posle losi vlastodrsci jos koriste tako, sto se na njih pozivaju, da su oni dokaz da je uspostavljena moderna i demokratska drzava u kojoj se izrazava suverena volja naroda.

btw, nisi ni ti istoricar, ni strucnjak i samo si postavio druge izvore, u kojima ne stoji ista godina vezana za jedan dogadjaj i jednako drzis banku, ne samo na ovom blogu, ali zato na isti ruzan nacin.
freehand freehand 18:30 18.07.2014

Re: Kažeš

i iz uloge mr Hajda srBujE

Šta je ovo?

a sustina je, da to sto smo stigli do izbora, kao nacina da se nekome povere finkcije u upravljanju drzavom, u nasem slucaju se nije pokazalo kao civilizacijski napredak, jer smo i tu demokratsku tekovinu uspeli da obesmislimo i to je tuzna i tragicna cinjenica.

Dorbo. Da pitam ponovo: šta ti predlažeš?
Al ako je ikako moguće da nije neki elaborat kandidatkinje za Miss, molio bih.


btw, nisi ni ti istoricar, ni strucnjak

To je tako očigledno?! Pih...
u kojima ne stoji ista godina vezana za jedan dogadja

Dva događaja, i stoji ispravna godina. Činjenično.

i jednako drzis banku


angie01 angie01 18:57 18.07.2014

Re: Kažeš

i stoji ispravna godina. Činjenično.


to mogi i ja, jednako da kazem- jer, godine koje sam navela stoje i u njegovoj biografiji- al to ne menja nista u stavovima koje smo izneli, pa se ne drzi za to k'o pijan plota.


i jednako drzis banku




da i,sta je hilarious?

pogledaj i vidi-ja samo odgovaram svima vama koji ste se navrzli,...i prebroj koliko vas je.


Al ako je ikako moguće da nije neki elaborat kandidatkinje za Miss, molio bih.


pa tebi je sve sto ne podrzava tvoje misljenje-glupo i sa malim IQ, tako da tu nema price.




freehand freehand 19:18 18.07.2014

Re: Kažeš

jer, godine koje sam navela stoje i u njegovoj biografiji-

U čijoj, aman?
Stambolić graduated from the University of Belgrade's Law School. In spring 1986, he became the President of the Presidency of Serbia.

Ovo ti je sa Vikipedije, ako ti je to najomiljeniji izvor. KLIK
Milošević was elected by a majority vote at the 10th Congress of the Serbian League of Communists on 28 May 1986.[18]

KLIK

jer kad nešto znaš o tome o čemu govoriš onda možeš da filtriraš informacije i razdvajaš tačno od netačnog.

al to ne menja nista u stavovima koje smo izneli

Kojim stavovima? Evo još jednom i neću više: ako su stavovi besmisleni kakoja razumem da ti tvrdiš - šta je alternativa?

pogledaj i vidi-ja samo odgovaram svima vama koji ste se navrzli,...i prebroj koliko vas je.

Pogledao sam. I oči su mi stare varalice, znam, ali meni izgleda da si ti ta koja drži banku. I da ti priznam sad i to - to i jeste razlog što postoji ova trakalica.
blogovatelj blogovatelj 19:26 18.07.2014

Re: Kažeš

vidi, blogovatelj- mene i moje nemoj vise da pominjes, narocito ovako, i narocito sto pojma nemas!


Nisam te vređao. Što ti misliš da jesam, ja tome nisam kriv.

a izvini, a ko sada moze da bude sef a da ne pripada vladajucoj garnituri


U privatnoj firmi može. Ja sam o privatnim firmama i pisao. Ali ti ne razumeš pročitano.

znam bolje od tebe, jer sam imala slucaj i u porodici.


Kako onda možeš da tvrdiš da je onda bilo dobro?!

zamisli da ucvelis porodice-ne bih znala da kazem procenat, a i nekako mi strasno-samo zato sto su druge nacionalnosti. je l shvatas kakvo je to drustvo?


Jel ti pričaš o Miloševićevom vremenu, ili ovom danas?! Ta dva ni približno nisu ista.

uhapsio bespravno troje rukovodioca


Kaže se troje rukovodilaca.

ti krediti, pa je l sada ne uzimaju i sta sa njima pametno rade?


Gospode blagi. Gde sam ja rekao da danas pametno rade?!
Ti apsolutno nemaš predstavu o realnosti kada pišeš na blogu.
Ja nisam rekao da je danas dobro, alo! Ja sam rekao da je nekada bilo gore nego danas. U smislu da nije postojala sloboda govora i da nije postojala mogućnost da izabereš slobodno vlast na izborima.
I za to SFRJ vreme, baš iz tog razloga, svako može da kaže da mu je sistem bio kriv.
Danas sami birate, pa kakve izaberete, takvi vam i vladaju. E sad, što ti koji vladaju, ne znaju da vladaju, to je vaš problem. Tako ste izabrali.
Saće ti da mi kažeš da ti nisi izabrala. A ja ću da ti kažem da me baš briga, jer je većina izašlih na izbore tako izabrala. Isto ko i ovde u Kanadi.
Uostalom, kad ti tamo toliko ne valja, a na sva usta fališ Kanadu, pa što sele nisi ostala ođe, nego si se vratila? A? Verujem i da državljanstvo imaš, možeš to i sada da učiniš.

ti si retko blentav


Upravo sam to i rekao. Ali šta ću, sele, inspirišeš.
angie01 angie01 19:35 18.07.2014

Re: Kažeš

cekaj bre- sad moze wiki?:)))

Pogledao sam. I oči su mi stare varalice, znam, ali meni izgleda da si ti ta koja drži banku. I da ti priznam sad i to - to i jeste razlog što postoji ova trakalica.


izvini, tebi je banka sto odgovaram?

pa sto se nadovezujes stalno?

ili mozda reba da ne odgovorim, pa bi onda bilo ok?

ako tako razmisljas- pa sto se preganjas i to ruzno, kada god ti se ukaze prilika?

nedavno si na dva bloga uporedo- k'o da ti je zivot u pitanju i to sa pljuvacinom.

sto se mene tice- nije problem, ja ti mahnula jos na prethodnoj strani- al ti ne mozes da odolis.:)
grol grol 19:35 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
zar se nismo oko toga sporili, kako sad nebitno?

diktator je neko ko ima neprikosnovenu vlast-'naci da mora da je na najvisoj funkciji u vlasti, zar ne?


Jedno je teorija a drugo praksa. Ako je po Ustavu predsednik de jure najvisa funkcija ne mora znaci da je to i de facto stanje.
freehand freehand 19:40 18.07.2014

Re: Kažeš

cekaj bre- sad moze wiki?:)))



Dobro, Angie, da se manemo toga. nego - šta je alternativa izboirima, to sve vreme pokušavam da saznam.

(Hint: i Vesna Pešić i Srbijanka Turajlić u ovom ciklusu svog intelektualno-političkeg razvoja smatraju da je glasanje apsolutno obavezno!)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:12 18.07.2014

Re: Kažeš

Ne brini, Angie, nije maršal!


meni zao, sto nisi duhovit!

Moguće. Ali sam prostodušno otvoren: kad mi neko danas kaže da je u socijalizmu bilo bolje, ja automatski zaključim da je on:

a) budala,

b) pripadnik tadašnje političke elite koja je bila ista kao i današnja koja, svi se slažu, ništa ne valja.

E sad, tu se sad treba snaći, ko je ko.
angie01 angie01 20:18 18.07.2014

Re: Kažeš

da se manemo toga.


cega da se manemo, wiki, mog odgovaranja, tvog izvrtanja i podsmevanja, ....to sto me pitas sam ti vec odgovorila, al si ti zaslepljan krenuo da sviras marcu, pa si samo preskocio,...ja ne kazem da izbori nisu dobra stvar, samo kazem da u nasem slucaju nisu bas ispali moderno demokratsko sredstvo koje vodi u bolju buducnost- nekako nam je uspelo da i njih obesmislimo- a sta nam je ciniti- ne znam, ono sto smo do sada pokazali, ne daje neku nadu.

ti Vesnu Pesic i Turajlicku malo pominjes negativno, a malo se na njih pozivas:)

odo sad.
angie01 angie01 20:37 18.07.2014

Re: Kažeš


kad mi neko danas kaže da je u socijalizmu bilo bolje, ja automatski zaključim da je on:


c)naprosto uporedjuje elemete koji se racunaju u dobar zivot.

pri tome, nemoj da podmeces zamku, socijalizam- demokretija, kao retrogradno, naspram modernog drustva,...jer , retrogradan je i nacionalizam, koji je sada u punom zamahu...niti je nas visepartijski sistem, izbori, bla, bla, doneo bilo sta napredno u ovo drustvo, dapace, potpuno ga je unistio-i to je ono sto je tuzno.


to sto je tebi sada bolje je redak slucaj, a tesko da su ostali budale, ili da su bili pripadnici tadasnje politicke elite, sta vise, tadasnji pripadnici su vecinom i sadasnji.


E sad, tu se sad treba snaći, ko je ko.


za tebe bar- nema dileme:)
milisav68 milisav68 21:04 18.07.2014

Re: Kažeš

angie01
otisli u gastarbajting- mahom nekvalifikovani radnici,...iz SSSR su bezali glavom bez obzira- kako koja turneja velikih umetnika po svetu, uvek neki pobegne.

Pa kad im bilo daleko granica, iz Jugoslavije se bežalo direktno preko granice u Italiju i Austriju....

A i ta priča kako su išli mahom nekvalifikovani ne drži vodu, išli su i ljudi koji nisu hteli da im karijera zavisi od partije i njenih nepismenih kadrovika.

Uporno se ignoriše prvih 20 godina posleratne torture, i upoređuje sa ovim danas.

Pa jel može neko danas da ti upadne u kuću i da te izbaci napolje samo zato što mu se svidela, ili da te otera u zatvor jer si u kafani kritikovao vlast?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:10 18.07.2014

Re: Kažeš

pri tome, nemoj da podmeces zamku, socijalizam- demokretija, kao retrogradno, naspram modernog drustva,...jer , retrogradan je i nacionalizam, koji je sada u punom zamahu

U SFRJ nacionalizam je postojao kao i danas, samo se potmulije prikazivao.

niti je nas visepartijski sistem, izbori, bla, bla, doneo bilo sta napredno u ovo drustvo, dapace, potpuno ga je unistio-i to je ono sto je tuzno.

Višeoartijski sistem, sam po sebi, ovde je doneo isto ono šro i u Švedskoj, jedino što smo mi Srbi, a ne Šveđani...a i imali smo originalne zamisli : da je za uspeh zemlje najpametnije ne konzumirati biračko pravo, nego se prepustiti struhi vetrova i boginji Fortuni.

to sto je tebi sada bolje je redak slucaj


Ti nemaš pojma ni kako mi je bilo, ni kako mi je sada.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:11 18.07.2014

Re: Kažeš

pri tome, nemoj da podmeces zamku, socijalizam- demokretija, kao retrogradno, naspram modernog drustva,...jer , retrogradan je i nacionalizam, koji je sada u punom zamahu
.

U SFRJ nacionalizam je postojao kao i danas, samo se potmulije prikazivao.Da bi napokon eskalirao u krvavim sukobima 90-ih koji su indukovali direktno pripadnici komunističke elite.

niti je nas visepartijski sistem, izbori, bla, bla, doneo bilo sta napredno u ovo drustvo, dapace, potpuno ga je unistio-i to je ono sto je tuzno.


Višepartijski sistem, sam po sebi, ovde je doneo isto ono šro i u Švedskoj, jedino što smo mi Srbi, a ne Šveđani...a i imali smo originalne zamisli : da je za uspeh zemlje najpametnije ne konzumirati biračko pravo, nego se prepustiti struhi vetrova i boginji Fortuni.

to sto je tebi sada bolje je redak slucaj


Ti nemaš pojma ni kako mi je bilo, ni kako mi je sada.


Milan Karagaća Milan Karagaća 22:27 18.07.2014

Re: Kažeš

Ali sam prostodušno otvoren: kad mi neko danas kaže da je u socijalizmu bilo bolje, ja automatski zaključim da je on:

a) budala,

b) pripadnik tadašnje političke elite koja je bila ista kao i današnja koja, svi se slažu, ništa ne valja.

E sad, tu se sad treba snaći, ko je ko.

Pa vidi kad neko kaže da običan narod, radnici i seljaci danas žive bolje nego onda i da danas imaju posao a onda nisu imali taj je stvarno budala ili drži druge za budale.
pod b/ dakle ponavljam obični ljudi , radnici i seljaci, koji nisu čak bili ni najniži državni činovnici već radili u svojim fabrikama. A što se tiče te političke elite pa ni današnjoj nije loše i bogatija je nego ona jer sada ima privatnu svojinu, pa firme, pa agencije pa članovi UO i to na više mesta , a onda su imali samo ličnu svojinu koja je mogla dostizati kod prosečnih državnih činovnika zaključno sa profesorima univerziteta do pristojnih stanova i nekih tamo Zastava 1300, Lada, kasnije Golfova. Pa danas više troše ovi što obezbeđuju elitu nego nekada cela elita.Osvojena je demokratija a svako ima po vod bodigardova i kriv nam Berlinski zid.
angie01 angie01 00:18 19.07.2014

Re: Kažeš

U SFRJ nacionalizam je postojao kao i danas, samo se potmulije prikazivao.


ne znam na koja od ova dva da ti odgovorim, pa cu na ovaj gde si dobio preporuku:)

izvini, ja tada apsoluno nikog nisam poznavala ko je nacionalizam ispoljavao, ne secam se da je na Liburniji ikome bilo bitno odakle je, sem kao obican info, isto je bilo u Kulusicu i u Skc-u, u Skoplju i Mariboru, za Jahorinu da i ne pricam- dok sada, svako posle prve nezgodne recenice ili teme, krene sa krvnim zrncima.


Višeoartijski sistem, sam po sebi, ovde je doneo isto ono šro i u Švedskoj, jedino što smo mi Srbi, a ne Šveđani...a i imali smo originalne zamisli : da je za uspeh zemlje najpametnije ne konzumirati biračko pravo, nego se prepustiti struhi vetrova i boginji Fortuni.


e, 'ajd' da ovo neko drugi ironise, pa da ima smisla-ma jeste, vase originalne zamisli su obesmislile i izdale obecanja 5. oktobra, poverenje dato vama dali su Srbi, koje ti pominjes kao razliku od Svedjana- al nisu oni zbog svoje inferjornosti u razvoju krivi, kako bi ti hteo da predstavis, za lose rezultate i pogresan smer u kome je drustvo zavrsilo- nego vi, jer ste ga tamo gurnuli i sto niste imali volje ni zelje da uradite nesto dobro za sve, nego samo za sebe.

konstrukciju koju ste napravili za vas, je posle ispala takva, da smo zakaceni od nje imaju koristi, i to zajedno, kao velika izabrana porodica, pa je i to biracko pravo na koje se pozivas postalo obezvredjeno, jer naprosto je ispalo nebitno ko ce biti izabran, od uvek jednih te istih losih kandidata rasporedjenih po strankama, cisto da bi neka pravila oko raspodele dobrih fotelja mogla da postoje, jer je za glasace uvek ispadalo jednako lose-kao da oni nisu vasi poslodavci i kao da nemate nikakvih obaveza i odgovornosti, vec kao da je to odnos izmedju vladara i plebsa,... pa je, opet zahvaljujuci vama, bilo moguce, ne samo da ucestvuju, nego i da pobede, upravo oni, koji su unistavanje zemlje i zapoceli.

Ti nemaš pojma ni kako mi je bilo, ni kako mi je sada.


pa, bilo ti je, a i sad ti je!
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:07 19.07.2014

Re: Kažeš

Ti nemaš pojma ni kako mi je bilo, ni kako mi je sada.

Nije ti bilo loše onda, a zatim ti je bilo mnooogo dobro, e a ne verujem da ti je i sada loše.
Nego, što vi koji tvrdite da je onda sve bilo glupo, pogrešno, da ste svi ubijani ležali po tamnicama pa kada stigoste da završavate škole, pa čuj bila i gimnazija, pa i fakultet.Pa što se ne odreknete onih komunjarskih diploma pionirskih osnovnih i skojevskih gimnazija pa brate počnite od početka, inače ste izgradili toliko demokratsko i slobodno društvo da slobodno možeš da za godinu dana pokupuješ svedočansttva od osnovne i srednje škole i diplome zaključno sa doktoratom, a valjda ste u tranzicionoj konsolidaciji privrede obezbedili sebi toliko sitne pare da može da se plati zaključno sa Megatrendom. I još je nešto važno Krle za vas humaniste i antikomuniste, sada više ne bi ste pohađali škole sa glupim imenima kao npr.OŠ "Ivo Lola Ribar" pa gimnazija "Moša Pijade", već sada imate OŠ "D.Pekić" pa gimnazija "Kralj Petar I" ili "Kraljica Marija" pa univerzitete modernih europskih imena.
freehand freehand 09:10 19.07.2014

Re: Kažeš

i slobodno društvo da slobodno možeš da za godinu dana pokupuješ svedočansttva od osnovne i srednje škole i diplome zaključno sa doktoratom

A možeš i ko Josip Broz da narediš da ti napišu sabrana dela.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:27 19.07.2014

Re: Kažeš

freehand
i slobodno društvo da slobodno možeš da za godinu dana pokupuješ svedočansttva od osnovne i srednje škole i diplome zaključno sa doktoratom

A možeš i ko Josip Broz da narediš da ti napišu sabrana dela.

Ma nije on to ni tražio, niti je tome pridavao bilo kakav značaj , to su mu radili poltroni i bez njegovog znanja, a onda ga pompezno pozvali da kao promovišu zapravo sebe. Ima onih koji su onda pisali to a sada pišu kako je on zapravo neko drugi, e tu se najviše ističu ovi iz tvoje branše.
Inače, Titovo najveće sabrano delo je to što je uspeo da posle svega objedini i stvori SFRJ koja je bila pristojna i u svetu uvažena zemlja, nikada pre toga i nikada , verovatno, posle toga to neće biti.To je istorijska istina i to će ostati zapisano u istori bez obzira na vaše izuzetne napore da revidirate istoriju. Tito je uspeo da veže sve kerove, a kada je on otišao svako je svoje pustio i nastao je haos čije blagodeti eto i danas uživamo, pa uživajte i dalje.
angie01 angie01 19:27 12.07.2014

,

Postoji, zamislite, osoba koja misli, ne libeći se da to svoje mišljenje i javno izgovori, -je l moze za nas sa jeftinijim kartama da se kaze o kome je rec?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:50 12.07.2014

Re: ,

angie01
Postoji, zamislite, osoba koja misli, ne libeći se da to svoje mišljenje i javno izgovori, -je l moze za nas sa jeftinijim kartama da se kaze o kome je rec?


Eh, kada toliko ne pratiš fabulu radnje (ovdašnje an general, ne ove trenutne Krletove) , to onda nisu jeftinije ulaznice, nego ulaznice za sasma drugu predstavu

A radi se, dakako, o (d)SS Siniši Kovačeviću, to je onaj mladac, koji je sa ženom mu glumičicom Ljiljanom Blagojević, nekad na poslu unitšavanja BG kulture ispred tada veoma lopovskog i SPSovskog pobratima SPO, zajedno podnosio tužbe po zloglasnom Vučuć - Milošević Zakonu o Informisanju, a protivu lista Danas. Te "davne" 1999.g godine čak je Grujici utrljavao na nos: Nisi razumeo, ja baš želim da vas uništim. Prosvećen mladac nogekako! ;>

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:50 12.07.2014

Re: ,

Postoji, zamislite, osoba koja misli, ne libeći se da to svoje mišljenje i javno izgovori, -je l moze za nas sa jeftinijim kartama da se kaze o kome je rec?

Siniša Kovačević. Mislio sam da je to zvima znano.

LINK
angie01 angie01 19:54 12.07.2014

Re: ,

h, kada toliko ne pratiš fabulu radnje


ne pratim coveka- ekstremno mi je nesimpatican, narocito kada pocne da domoljubivo filozofira,...izvinjavam se sto ne pazim na casu.


Siniša Kovačević. Mislio sam da je to zvima znano.


eto, ima nas i u neznanju,...hvala.
medjutim92 medjutim92 15:28 14.07.2014

Re: ,

Nebojsa Krstic
Siniša Kovačević. Mislio sam da je to zvima znano.

LINK


Ijaoj, pa on ne zna ni šta sve ne izlazi iz mode..
stopalo stopalo 20:18 12.07.2014

tanko je ovo kolega da bi bio posećen blog

Postoji, zamislite, osoba koja misli, ne libeći se da to svoje mišljenje i javno izgovori, da je «desnica ako nije prosvećena talog, dok je levica talog uvek - i kada je prosvećena i kada je neprosvećena».


Prvo ovaj lik koji je bio nebitan čak i kada je bio bitan

a zatim

Danilo Kiš .... Nebojša Vasović,


Slabo ćeš tako da doguraš do 500 komentara. Ubaci četnike i partizane ili makar Zvezdu i Partizan kao premijer danas, pa Bog da te vidi
dali76 dali76 20:21 12.07.2014

Talog levice i desnice

Koliko je potrebno procitati knjiga da se:
Genocide u Srebrenici osudi bez pominjanja genocida u Jasenovcu, Kravicama ,ili pominjanja Turaka?

Pokolj u kravicama osudi bez pominjanja pokolja u Srebrenici?
Koliko sati citanja g. Krsticu treba za minut tisine , postovanja prema nastradalim? Mozemo li makar na taj jedan minut, jednu recenicu, razmisljati o zrtvama, ne kroz brojke, nego kroz lica ljudi koje znamo?
Valjda bi to trebalo biti zajednicko levici i desnici ili gresim?

Kao neko kome je neko drag nastradao u napaddu na jednu drugu “zasticenu” UN zonu, ja ne zelim da meni dragi ljudi postanu brojke, da se porede sa drugim brojkama, pa cemo na osnovu toga malo da se prepiremo.Gde je bio genocide? Gde nije? Ciji su zlocini strasniji?,a sta su oni nama, ili mi njima pre dve, pet, ili 45 ili 155 godina?
Ne, to nije desnica ni levica, to je obicni talog obucen u levicu ili desnicu.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:51 12.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Koliko je potrebno procitati knjiga da se:
Genocide u Srebrenici osudi bez pominjanja genocida u Jasenovcu, Kravicama ,ili pominjanja Turaka?

Kako se ova tema pojavila na ovom blogu, ja ne znam.
Pokolj u kravicama osudi bez pominjanja pokolja u Srebrenici?
Koliko sati citanja g. Krsticu treba za minut tisine , postovanja prema nastradalim? Mozemo li makar na taj jedan minut, jednu recenicu, razmisljati o zrtvama, ne kroz brojke, nego kroz lica ljudi koje znamo?
Valjda bi to trebalo biti zajednicko levici i desnici ili gresim?

Mislim da NIKADA ne treba pominjati Srebrenicu, bez pominjanja Bratunca i Kravice, sve dok počinioci tih zločina šetaju slobodni.

Jasenovac i Jadovno, to je već zlodelo koje je neuporedivo u planetarnim razmerama.
milojep milojep 23:57 12.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Mislim da NIKADA ne treba pominjati Srebrenicu, bez pominjanja Bratunca i Kravice, sve dok počinioci tih zločina šetaju slobodni.


Apsolutno se slažem!
Sama logika navodi na takav stav.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:21 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Koliko je potrebno procitati knjiga da se:
Genocide u Srebrenici osudi bez pominjanja genocida u Jasenovcu, Kravicama ,ili pominjanja Turaka?

Ne treba mnogo ni pročitati već jednostavno da budu ljudi.
Izetbegović i Dodik su trebali da zajedno stoje i odaju poštu u Potočarima, pa onda u Bratuncu, pa u Kravicama, pa ... na svim mestima gde su stradali ljudi od neljudi.
Svako ko misli da je na prostorima bivše Jugoslavije normalno stanje, da su oni koji su napravili vlas i države normalni i civilizovani ljudi koji su ponosni na svoje narode ali i imaju osećaj krivice za ono što su neki pripadnici njihovog naroda učinili onim drugima, neka napravi paralelu sa stanjem posle 2. svetskog rata koji je bio ništa manje krvav i čak sa mnogo više žrtava, pa kakvo je bilo stanje po tom pitanju u Jugoslaviji 19 godina posle rata dakle 1964.godine.Bila je normalna država koja nije živela na međusobnim optužbama za žrtve i pravdanje počinioca.A ovo danas izgleda kao da su nastavili rat samo drugim sredsvima .
milojep milojep 00:33 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Bila je normalna država koja nije živela na međusobnim optužbama za žrtve i pravdanje počinioca.


Ajde Karagaća, ne koristi svaku priliku za reklamu bivše nam države a pogotovo kada su teme neprimerene i neumesne. Ta tvoja država je pod tepih bacila problem kažnjavanja najmonstuoznijeg zločina istrebljenja jednog naroda!
Milan Karagaća Milan Karagaća 07:28 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

milojep
Bila je normalna država koja nije živela na međusobnim optužbama za žrtve i pravdanje počinioca.


Ajde Karagaća, ne koristi svaku priliku za reklamu bivše nam države a pogotovo kada su teme neprimerene i neumesne. Ta tvoja država je pod tepih bacila problem kažnjavanja najmonstuoznijeg zločina istrebljenja jednog naroda!

Pricas napamet, informisi se malo.Evo samo nekih primera.
"USTAŠE -Suđenje za ratne zločine
Pred vojnim sudom 2. armije u Zagrebu, 6. juna 1945. godine, suđeno je članovima Vlade tzv. NDH, sa dr Milom Budakom na čelu. Od sedam optuženih, osuđeni su:
a) Na smrt vešanjem, trajan gubitak građanskih prava i konfiskaciju imovine:
# Budak dr Mile , ustaški doglavnik:
# Vignjević Ivan, predsednik ustaškog prekog suda
# Juco Rukavina, ustaški pukovnik;
b) Na smrt streljanjem, trajan gubitak građanskih prava i konfiksaciju imovine:
# Mandić dr Nikola, predsednik vlade NDH;
# Nikola Štajnfel, admiral, poslednji ministar oružanih snaga NDH;
# dr Julije Makanac, ministar prosvete i
# dr Pavle Canki, ministar pravosuđa.

Pred Vojnim većem Vrhovnog suda Demokratske Federativne Jugoslavije u Beogradu, od 13. do 23. septembra 1945. godine, suđeno je generalima višim oficirima NDH, za krivična dela ratnih zločina i za dela izdaje otadžbine osuđeni su na kaznu smrti streljanjem, na trajan gubitak političkih i pojedinih građanskih prava, kao i na konfiskaciju imovine 17 optuženih, i to:

# Artur Gustović, pukovnik bivše jugoslovenske vojske (bjv) i general NDH;
# Đuro Grujić, brigadni general bjv i general NDH;
# Mirko Gregorić, pukovnik bjv i general NDH;
# Tomislav Sertić, major bjv, general NDH i ustaški pukovnik;
# Slavko Skoliber, potpukovnik bjv, general NDH i ustaški pukovnik;
# Julije Fric, potpukovnik bjv i general NDH;
# Ivan Tomašević, pukovnik bjv i general NDH;
# Vladimir Metikoš, potpukovnik bjv, general NDH i ustaški pukovnik;
# Ivan Markulj, pukovnik bjv, general NDH i ustaški pukovnik;
# Franjo Džal, major bjv, pukovnik NDH i ustaški pukovnik;
# Vladimir Majer, poručnik bjv i ustaški potpukovnik;
# Miroslav Šlaher, potpukovnik bjv i pukovnik NDH;
# Muhamed Hromić, kapetan bojnog broda bjm i general NDH;
# Bogdan Majetić, pukovnik bjv i general NDH;
# Ivan Severović, potpukovnik bjv i pukovnik NDH;
# Anton Nardeli, potpukovnik bjv i general NDH;
# Josip Šolc potpukovnik bjv i general NDH.

Pred Vijećem Vrhovnog suda Narodne Republike Hrvatske u Zagrebu, od 9. septembra do 11. novembra 1946. godine, suđeno je Lisaku, Stepincu, Šaliću i družini, ustaško-križarskim zločincima i njihovim pomagačima, za krivična dela protiv naroda i države. Od 13 optuženih, osuđeni su:
a) Lisak Erik, ustaški pukovnik, osuđen je na kaznu smrti vešanjem, trajan gubitak političkih i građanskih prava i konfiskaciju imovine;
Gulin dr Pavao, veterinar, na kaznu smrti streljanjem, trajan gubitak političkih i građanskih prava i konfiskaciju imovine.
b) Na kaznu lišenja slobode sa prinudnim radom, gubitkom političkir gradanskih prava:
Šalič Ivan, tajnik nadbiskupa zagrebačkog Stepinca. o trajanju od 12 godina;
Stepinac dr Alojzije, nadbiskup zagrebački, u trajanju od 16 godina;
Simečki Josip, kateheta II muške realne gimnazije u Zagrebu. u trajanju od 14 godina;

Pred Vrhovnim sudom Narodne Republike Hrvatske u Zagrebu, od 29. maja do 7. juna 1947. godine, suđeno je Slavku Kvaterniku i družini. Od 7. optuženih, osuđeni su: na kaznu smrti streljanjem
# Slavko Kvaternik, ministar domobranstva i zapovjednik oružanih snaga NDH;
# dr Vladimir Košak, ministar finansija i poslanik NDH u Berlinu;
# dr Ahmed Alajbegović. ministar spoljnih poslova NDH;
# dr Osman Kulenović, potpredsednik vlade NDH:
# Miroslav-Fridrih Navratil, general ministar oružanih snaga NDH:
# Ivan Perčević, pretstojnik Pavelićevog vojnog ureda;

a na kaznu smrti vešanjem Zigfrid Kaše. nemački poslanik i opunomoćeni ministar u Zagrebu - pri vladi NDH.

Pred Većem Vrhovnog suda Narodne Republike Hrvatske u Zagrebu, od 16. jula do 27. avgusta 1948. godine, suđeno je ustaškim teroristima i špijunima. Od 55 optuženih, osuđeni su:
a) Na kaznu smrti vešanjem i gubitkom svih građanskih prava, 20 optuženih, i to:
# Miloš Ljubo, ustaški bojnik, funkcioner Ustaške nadzorne službe (UNS), jedan od organizatora logora Jasenovac i Gradiška;
# Vrban Ante,
# Pehar Nikola,
# Milićević Adam,
# Vasilj Mate,
# Martinović Janko,
# Kavran Božidar, ustaški pukovnik i zapovednik ustaša;
# Blaškov Vjekoslav,
# Rosandić Mirna,
# Sabolić dr Vladimir,
# Tomljenović Josip,
# Genc-Strmecki Izidor,
# Kušulj Eduard,
# Špalj Julije,
# Srnak Rudolf,
# Tuk dr Emil,
# Kuštro Branko,
# Zilić Vršina,
# Sop Ivan i
# Milić Božidar.
b) Na kaznu smrti streljanjem i gubitkom svih građanskih prava 23 optuženih:
# Petračič Božidar;
# Gržeta Ivica;
# Jagarinec Mijo;
# Jezovšek Josip;
# Hranilović Vladimir;
# Križanić Stjepan;
# Spaniček Vjekoslav:
# Liko Želimir;
# Panić Todor;
# Vukić Pavle;
# Vragolović Ivan;
# Pribanić Milan:
# Tošić Dušan:
# Alagić Tahir;
# Šmid Ivan;
# Matijašić Josip;
# Peter Franjo,
# Mesić Martin,
# Preko Đuro;
# Čota Mihailo;
# Pribilović Eduard;
# Medonić Jakov i
# Zlatar Leon.
c) Na kaznu doživotnog lišenja slobode sa prisilnim radom: Lundović Vinko i Brozović Jure.

Ovo su samo neki veći procesi."
Milan Karagaća Milan Karagaća 07:33 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

milojep
Bila je normalna država koja nije živela na međusobnim optužbama za žrtve i pravdanje počinioca.


Ajde Karagaća, ne koristi svaku priliku za reklamu bivše nam države a pogotovo kada su teme neprimerene i neumesne. Ta tvoja država je pod tepih bacila problem kažnjavanja najmonstuoznijeg zločina istrebljenja jednog naroda!

a imaš li stav o tome zašto Dodik ne ide u Potočare i zašto Izetbegović ne ide u Bratunac, da li ti je to n ormalno.Da li je normalno da ni posle 20 godina niko ništa nije shvatio i dalje se ponašaju kao da je 1996.godina.
milisav68 milisav68 08:37 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Milan Karagaća

a imaš li stav o tome zašto Dodik ne ide u Potočare

Ima Predator (a ja mu verujem), jer tamo nisu sahranjene samo civilne žrtve, već i vojnici armije BIH koji su učestvovali u ubistvima nedužnih srpskih civila.

U Srebrenici se jeste dogodio zločin, ali i zloupotreba i velika manipulacija.
Da li je normalno da ni posle 20 godina niko ništa nije shvatio

Evo šta su o tome "ispričali" Norvežani.


Milan Karagaća Milan Karagaća 09:41 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Ima Predator (a ja mu verujem), jer tamo nisu sahranjene samo civilne žrtve, već i vojnici armije BIH koji su učestvovali u ubistvima nedužnih srpskih civila.

To uopšte nije sporno i nije slučaj samo tu, niko, pa ni Srbi, nije odvajao civilne žrtve i posebno ih sahranjivao a posebno poginule borce.
Dakle, na svim mestima se podrazumeva da se odaje pošta i izražava kajanje za nedužne civilne žrtve i podrazumeva se da se to ne odnosi na one koji su kao vojnici ubijali civile.
Ne znam zašto je problem jednima i drugima da dođu na ta mesta i izgovore one pristojne reči da se klanjaju nevinim civilnim žrtvama i izražavaju dubogo žaljenje zbog njihovog stradanja.
Ali izgleda da je problem tamo što još nisu rasčistili sa time. Izgleda kod njih je jpš uvek prisutno gledanje da su svi njihovi isti, zločinci, i da ih je trebalo pobiti a svi naši nevini. E tako se odnosi muslimanska strana prema Srbima i tako srpska prema Muslimanima. Nego gde su veliki samozvani Božji izaslanici -vrgovnici sve tri verske zajednice pa da i na tom primeru pokažu da im je stalo do pomirenja i bratsva svih u Bogu jednome.Jedno pričaju a drugo rade.
milisav68 milisav68 10:23 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Milan Karagaća

To uopšte nije sporno i nije slučaj samo tu, niko, pa ni Srbi, nije odvajao civilne žrtve i posebno ih sahranjivao a posebno poginule borce.

Pa sad, srpske žrtve su medijski marginalizovane, dok se kod ostalih time broj "civilnih" žrtava povećavao.

Nije Srebrenica tu jedini primer, slično je bilo i sa Račkom, gde su borcima OVK skidane uniforme, pa na civilnoj garderobi nije bilo tragova krvi.
Ne znam zašto je problem jednima i drugima da dođu na ta mesta i izgovore one pristojne reči da se klanjaju nevinim civilnim žrtvama i izražavaju dubogo žaljenje zbog njihovog stradanja.

Pa "mi" smo napravili prvi korak, i koliko se sećam Tadić je išao svuda redom i izvinjavao se.....plus što su "naši" (silom) isporučeni Hagu, za razliku od jednog Nasera Orića ili Ramuša Haradinaja koji se danas šetaju kao slobodni građani.

Možda grešim, ali nisam čuo/pročitao da je neki visoki predstavnik iz Sarajeva bio u Bratuncu.

Nema tu pomirenja doklegod "druga strana" ignoriše svoje zločince.

Konstantan pritisak na "našu" stranu stvara samo kontraefekat.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:40 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

ali nisam čuo/pročitao da je neki visoki predstavnik iz Sarajeva bio u Bratuncu.

Nisam siguran, ali ;inimi se da su jednom yajedno išli Dodik, Josipović i Tihić,ali se ne sećam koja mesta su obišli zajedno.
Nema tu pomirenja doklegod "druga strana" ignoriše svoje zločince.
Tačno.

Konstantan pritisak na "našu" stranu stvara samo kontraefekat.

tako svi kažu.
Pa sad, srpske žrtve su medijski marginalizovane, dok se kod ostalih time broj "civilnih" žrtava povećavao.

Da u medijima onih drugih , kao što su i njihove marginalizovane i ne pominju se ili samo ako baš ne može da se izbegne u srpskim medijima.
milisav68 milisav68 11:17 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Milan Karagaća
ali nisam čuo/pročitao da je neki visoki predstavnik iz Sarajeva bio u Bratuncu.

Nisam siguran, ali ;inimi se da su jednom yajedno išli Dodik, Josipović i Tihić,ali se ne sećam koja mesta su obišli zajedno.

Eto, a ja znam sigurno da je Tadić bio u Potočarima.
tako svi kažu.

Jeste, ali su "naši" u zatvoru, a"njihovi" na slobodi....
Da u medijima onih drugih , kao što su i njihove marginalizovane i ne pominju se ili samo ako baš ne može da se izbegne u srpskim medijima.

Ne, već u svetskoj javnosti svi znaju za Srebrenicu, Račak, Markale.....a retko ko zna za Bratunac....

Uostalom, Hrvatska slavi "Oluju" i "Bljesak" i niko joj to ne spočitava, iako je tada nasilno proterala dobar deo svog stanovništva....

To su dvostruki aršini, čiji cilj nije pomirenje, već stalno tinjanje sukoba....

Mislim, evo protesti u Makedoniji (povodom zatvorskih kazni monstruoznih ubica), gde su tu Srbi i gde je tu Milošević?
dali76 dali76 19:49 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Moj Milane , zvuci ko pjesma al nije, dzabe ti pises, iznosis cinjenice , “svi” “znaju” da je SFRJ skupa sa Josipom Brozom bila protiv Srba, Kraljevina takodje, cak i Milosevic posto je ratove izgubio, takodje je sumnjiv. Ceo svet, od Vatikana do Erdogana, svi protiv Srba. Nemaju druga posla nego da se bave antisrpskim zaverama, ili se dive nasem novom zakonu o radu.
Unistice nas ta kolicina lazi i gluposti . Ne zbog toga sto nam se laz iznova servira, vec zbog toga sto je prihvatamo sa mozgom na leru.
milojep milojep 19:52 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Milan Karagaća


Vidi, svaka čast na podacima o osuđenim ustašama.
Ali nešto mi govori da si prećutao optužnice i obrazloženja presuda. A tamo (nešto mi se čini) ne piše ništa o genocidu nad srpskim narodom!
Tamo se verovatno kao glavni zločin pominje saradnja sa okupatorom i eventuualno učešće u zločinima nad jugoslovenima!!
A sve to,površno, u cilju bratstva i jedinstva! A dublje, to je šira priča.

p.s. Znaš li nešto o ulozi Steve Krajačića i Hebranga u WW2?
da li znaš da su imali visoke oficirske činove u NDH? Reći ćeš verovatno da su bili na tajnom zadatku! A za Krajačića se zna da mu ni Tito nije smeo ništa !
freehand freehand 20:00 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

ili se dive nasem novom zakonu o radu.

Na stranu sve ostale fraze o kojima ne vredi polemisati, ali - zar ovo nije manje-više Radulovićev zakon o radu, sa kojim si se ti, do juče, slagao?!
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:12 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Ali nešto mi govori da si prećutao optužnice i obrazloženja presuda.

Nemoj da sviraš onoj stvari, ako te intetresuje nađi i optužnice, ja nisam prećutao nego nisam dzžan da ti serviram.
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:16 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

p.s. Znaš li nešto o ulozi Steve Krajačića i Hebranga u WW2?
da li znaš da su imali visoke oficirske činove u NDH? Reći ćeš verovatno da su bili na tajnom zadatku! A za Krajačića se zna da mu ni Tito nije smeo ništa !

pa što pitaš kada sve znaš, vidi se da čitaš Peru Simića, nekadašnjeg predednika
Saveza socojalističke omladine Srbije. A što se Hebranga tiče pa zna se njegova uloga i u likvidaciji komunista u Kerestincu, i pogibiji Lole Ribara, ali pre nekoliko godina ovdašnja desnica žestoko napadaše Tita što je zatvorio Hebranga i bogami braniše Hebranga. Desnica je čudo i baš jedan veliki talog.
milojep milojep 20:37 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Milan Karagaća
Ali nešto mi govori da si prećutao optužnice i obrazloženja presuda.

Nemoj da sviraš onoj stvari, ako te intetresuje nađi i optužnice, ja nisam prećutao nego nisam dzžan da ti serviram.



Znaš ti dobro Milane da su 'Stari' i Bratija genocid nad Srbima gurnuli pod tepih. To što su deo koljača pobili zbog i formalno drugih razloga ne abolira ih od ,na određeni način, saučesništva u tom jezivom zločinu!
Šta više, po njima Srbija je morala platiti cenu zbog nedovoljno podnetog tereta borbe protiv okupatora pa su gurnuli decu na sremski front.Bagra neviđena!
Out of Beirut Out of Beirut 21:02 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Znaš ti dobro Milane da su 'Stari' i Bratija genocid nad Srbima gurnuli pod tepih.

Српски народ је геноцид над Србима игнорисао, патолошки рекло би се. Српско игнорисње српских жртава се дешава и пре и после социјал-комунистичког периода.

saučesništva u tom jezivom zločinu!

Kада је Дејану Медаковићу у Београду 1942 речено да Срби да су ваљали не би морали да беже, ваљда је и то такво неко саучесништво! Да је такво нешто рекао комуниста, а није, национал-шовинисти би тај цитат данас цедили посвуда за њихове сузе крокодилске.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:03 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Eto, a ja znam sigurno da je Tadić bio u Potočarima.

da...Video sam ga tamo jer sam bio i ja.
milojep milojep 21:30 13.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Out of Beirut
Znaš ti dobro Milane da su 'Stari' i Bratija genocid nad Srbima gurnuli pod tepih.

Српски народ је геноцид над Србима игнорисао, патолошки рекло би се. Српско игнорисње српских жртава се дешава и пре и после социјал-комунистичког периода.


Pazi, tvrdnja koju si izneo je slična tvrdnjama da je srpski narod nebeski ili da je srpski narod zločinački...to su uopštavanja!
Ako grupa na vlasti,koje god nacionalnosti i ideologije, uzurpira prava na mišljenje,slobodno izražavanje... i pri tome perfektno koristi strah pojedinca u kontroli mase, onda se pogotovo ne može pričati o nekakvim ignorisanjima od strane naroda.



saučesništva u tom jezivom zločinu!



Kада је Дејану Медаковићу у Београду 1942 речено да Срби да су ваљали не би морали да беже, ваљда је и то такво неко саучесништво! Да је такво нешто рекао комуниста, а није, национал-шовинисти би тај цитат данас цедили посвуда за њихове сузе крокодилске.


Nisam čuo ko je to rekao Medakoviću, ali da, i to je saučesništvo ukoliko je taj koji je rekao imao bilo kakvu moć i obavezu da nešto čini za te Srbe! I da nacional-šovinisti bi koristili tu izjavu da ju je rekao komunista, kao i što koriste mnoge slične izjave koje su zaista rekli komunisti (nadam se da se razumemo o kakvim komunistima pričamo!)

dali76 dali76 05:02 14.07.2014

Re: Talog levice i desnice


ili se dive nasem novom zakonu o radu.

Free:
Na stranu sve ostale fraze o kojima ne vredi polemisati, ali - zar ovo nije manje-više Radulovićev zakon o radu, sa kojim si se ti, do juče, slagao..


Na stranu sto si fino iscupao deo moje recenice van konteksta komentara koji govori o jednoj idijotskoj percepciji kako se svet vrti oko Srbije pa nema druga posla nego da smislja zavere, kuje planove ili se divi nekom njenom zakonu. Dakle kolko treba biti pametan pa svatiti da ja nisam uopst pisao o zakonu o radu per se?
Ali sasvim dovoljno da me jos jedared podseti zasto ne vredi polemisati sa tobom Freehand.

Pozdrav kolega.
freehand freehand 05:11 14.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Dakle kolko treba biti pametan pa svatiti da ja nisam uopst pisao o zakonu o radu per se?

Često pamet nije od značaja u pokušaju shvatanja o čemu ti pišeš. Moja je svakako nedovoljna.
A ništa nisam čupao, niti imam razloga da to čiunim, jer je taj deo jedino konkretno u pasusu sastavljenom od dvadeset godina ponavljanih opštih mesta.
Ali sasvim dovoljno da me jos jedared podseti zasto ne vredi polemisati sa tobom Freehand.

Dabre, čuvaj biserje.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:22 14.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Ne zbog toga sto nam se laz iznova servira, vec zbog toga sto je prihvatamo sa mozgom na leru.

E pre nekoliko dana naš premijer reče zvanično da ne postoje zavere , da su to obične gluposti i izgovori.
freehand freehand 12:31 14.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Milan Karagaća
Ne zbog toga sto nam se laz iznova servira, vec zbog toga sto je prihvatamo sa mozgom na leru.

E pre nekoliko dana naš premijer reče zvanično da ne postoje zavere , da su to obične gluposti i izgovori.

Jel to ima veću težinu nego kad su neki drugi premijeri, isto zvanično, govorili da zavera ima? I ako ima - zašto?
I da li se zaverom smatraju tajni i ilegalni dogovori država o razbijanju druge države? I da li oni postoje, i da li su potojali, na primer, kad je Srbija u pitanju?
Pa ako ustvrdiš da ne postoje i da nisu postojali - a ja dokumentujem da jesu, šta onda?
dali76 dali76 22:09 14.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Hm, Milane,reci su jeftina roba,a papir znamo svasta trpi. Posebno ako se radi o polukoristenom toaletnom papiru kakav je Informer. Vucic sasvim tacno zavere naziva glupostima,ali je problem sto je samo koju nedelju ranije sam ucestvovao u spinovanju/ kreaciji jos jedne zavere zapada protiv bozemoj jakog a pravdoljubivog srpskog premijera!!! Cak je sam vodja, glumacki kako ume,skruseno rekao da ce se zrtvovati/podneti ostavku kako Srbija ne bi ponovo dobila sankcije zbog svoje principijalne politike , jer eto Vucic nece da uvodi sankcije Rusiji. Gde ces Milane veceg spina,primera tzv zavere, vece gluposti? A vidim da se sasvim odlicno snalazi I u ovoj novoj Erdogan komendiji.
Ponavljam, problemje sto vecina u Srbiji ne voli i ne razume politicare koji zavere nazivaju glupostima. Politicari to odlicno znaju.
Evo procitaj jedno od zadnjih saopstenja DS. Vlada nema ideju, vlada samo ispunjava tudje naloge?Pazibogati, Cije sad naloge ? Ma necemo da kazemo, nas narod je pametan, kreativan, mastovit, drzi spoljnu politiku u malom prstu,, snaci ce se oni.
Sa druge strane,Vucicu je bas mnogo stalo ,ne da uradi nesto kruneci vlastitu popularnost, vec da kalkulise, prica, pise to nista ne kosta , upravo imajuci na umu pre svega vlastitu popularnost. Meko srce,, ljubigamajka. On covek izgleda mnogo voli da mu bliska okolina govori kako je fin, lep, pametan, lider, drzavnik,a taj film smo vec gledali, kao i posledice.
freehand freehand 22:20 14.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Vlada nema ideju, vlada samo ispunjava tudje naloge?

A ti, naravno, misliš da Vlada ne ispunjava tuđe naloge.
Nego, ono kad Bler odleti za Vašington pa sutra naprasno naredi tajnoj službi da nađe dokaze o oružju koje će ubrzo zajedno sa Bušom da traži po Iraku... Kako se to zove?
I kako se OVO - a još uvek je živo i zdravo - zove?
dali76 dali76 15:27 16.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Svodjenje sveta na mesto gde veliki izdaje naloge manjem je za karirani stolnjak i kilo rakije.
freehand freehand 15:31 16.07.2014

Re: Talog levice i desnice

dali76
Svodjenje sveta na mesto gde veliki izdaje naloge manjem je za karirani stolnjak i kilo rakije.

Uvek bolje nego instant mudrosti iz Mekdonaldsa.
Ali je super argumentacija na kratak komentar u kome dadoh konkretne primere i link.
Pravi mekonaldsovski.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:52 16.07.2014

Re: Talog levice i desnice

dali76

Tako je dali! Treba proveriti doktorat tog Daniela Ganzera! Ko zna za kakvim kafanskim stolom ga je zaradio podmukli Švajcarac. Daj urgiraj kod te tvoje omnipotentne trojke.

P.S. Nije te zanimalo zašto je Gulen gangster, a kad smo već kod toga jel svi profani na tvom uniju pišu panegirike svakom ko im plati par boravaka "overseas" i izdiktira "talking points" ili je to samo slučaj sa Helen Rose Ebaugh.
dali76 dali76 19:22 17.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Opa. Bojan Budimac? Odkud ti?))
Freehand izgleda nikad nece da odraste,a ja da zavrsim tu skolu pa da se obojica ratosiljamo usluga Bojana Budimca. 
No, ajmo na biznis. ,
, naparadox bude veci upravo je tvoj omiljeni Erdogan , za kog ,priznajem , I sam imam politicke simpatije, najbolji dokaz koliko je idiotski svoditi svet na mesto gde veliki izddaje nalog manjem. Jedino ako ne smatras da od Turske nema jace zemlje i da je Erdogan bas po meri tih jacih?
Ja eto smatram da je svet mnogo kompleksniji od percepciranog determinizma gde velik izdaje nalog manjem,a da je posledicno Erdogan tu di jeste zahvaljujuci svojoj sposobnosti.
Ja sam inace u komentaru, ako te uopste zanima, govorio o reakciji DS na zakon o radu , I na poznatu populisticku (vazno je naglasiti: uvek generalnu) mantru:vlada ispunjava tudje naloge . Naravno,tesko ko moze ili uopste zeli negirati cinjenicu da zivimo u svetu gde veliki koriste svoju velicinu da dobiju ono sto zele, ali svoditi politiku na mesto gde se samo to desava je na nivou kariranog stoljnaka i litar jeftine brlje ,sedeli za njim Freehand, ti ili Dr. (name it).
Pozdrav.
P.S.
Pisem blog o Hitler analogiji. Valjda cu dobiti status svrsenog americkog skolarca?
Freehanda cu, obeco sam, ostaviti na miru, tako da i on covek moze samostalno kroz zivot.

freehand freehand 19:28 17.07.2014

Re: Talog levice i desnice

Freehanda cu, obeco sam, ostaviti na miru, tako da i on covek moze samostalno kroz zivot.

Ma da nemaš ti komleks neki, nedajbože?
dali76 dali76 22:07 17.07.2014

Re: Talog levice i desnice

A imam li kompleks?
Hm, naravno.
Svako ko se sa tobom na blogu oko neceg nije slozio bar je jednom bio :nepismen, glup, bezobrazan,sujetan, kompleksas, il sve zajedno.
Mada, znam, nisi ti odgovoran za etikete, vec ja sto uopste ulazim u to blato.
freehand freehand 23:16 17.07.2014

Re: Talog levice i desnice

dali76
A imam li kompleks?
Hm, naravno.
Svako ko se sa tobom na blogu oko neceg nije slozio bar je jednom bio :nepismen, glup, bezobrazan,sujetan, kompleksas, il sve zajedno.
Mada, znam, nisi ti odgovoran za etikete, vec ja sto uopste ulazim u to blato.

Eh to Mi... Dal si našao način da se ogrebeš za malo podrške i navijanja?
Ali nije to bitno. Prenemaganje ne menja ništa na suštini. A suština je u pitanju na koje ti odgovaraš sa visine i s podsmehom ozbiljnog znalca - postoje li zavere u međunarodnoj politici i odnosima, Dali? To je bilo pitanje.
Da li je postojala zavera oko ubistva Cezara, i kralja Aleksandra? Da li je postojala zavera oko rušenja trojnog pakta? Da li je Hitler bio lud govoreći da mu rade o glavi? Da li su pletene zavere oko rušenja Jugoslavije? Da li je pravljena zavera oko mnoskovskog puča? Da li je Tomislav Nikolić došao na vlast u Srbiji samo tvojim zalaganjem i voljom građana ili su pripomogli i neki malo krupniji igrači?
To su pitanja, Dali, a ne tvoje papagajsko ponavljanje teksaško-drugosrbijanskim fraza. Potpuno političko slepilo, analfabetizam ili licemerje?
Ja, recimo, tipujem na sve zajedno.
Plus bezobrazluk da nigde ne odgovorivši ni na jedno pitanje imputiraš, učitavaš a ni neistina ti nije mrska ne bi li postigao cilj i efekat.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:52 18.07.2014

********

dali76
Odkud ti?

Opa! Primetio si me! Samo sa malo više od 24 časova zakašnjenja.

Dobro pitanje, Dali. Priznajem, slabost (nadam se ljudska) mi ne da da se potpuno otkačim od ovog mesta, pa eto pratim pomalo. Eto vidiš, ja lepo odgovorim na pitanje koje mi se postavi, a ne serem o kariranim stolnjacima... Naime, tebi je pitanje bilo upućeno o nečemu o čemu sam ja pisao (gle slučajnosti, to je doktorska teza) kad si krenuo o stolnjacima, pa ti eto dadoh za pravo. Seronja Švajcarac piše o nekakvim zaverama. No nema veze.

Ti kao istoričar znaš da nema zavera i svet se ne svodi na mesto gde veliki izddaje (sic!) nalog manjem. OK. Ne čudim se, posebno ako su svi profesori na tvom univerzitetu kao Helen Rose Ebaugh. Misliš da neću primetiti da mi nisi odgovorio na pitanje da li je ona jedina spremna da trampi profesorski integritet za 8 (osam nedelja) u Turskoj (tokom tri godine)?

Erdoan, kažeš? Uzgredna digresija, vidim na tviteru da predsednik vlade republike Srbije pravilno izgovara Redžep Tajipovo prezime. Mora da je čitao moje blogove

Erdoan ti je dakle dokaz da se svetski odnosi ne mogu svesti na velike nalogodavce i male izvršitelje? Super.

Žao mi je što moram zazvučati ex catedra, ali si ti ili prespavao lekcije o međunarodnim odnosima ili se praviš glup ili si glup (ja sve mislim da te hipertrofirani ego čini pokvarenim i priglupim na momente). Naime, postoje samo dve (2) mogućnosti za zemlje koje nisu velike sile (a bez obzira na tvoju malicioznost odgovoriću ti kao čoveku: Ne, ne smatram da od Turske nema jače zemlje). Te dve mogućnosti su bandwagoning iliti savezništvo i balansiranje.

Zapravo reč bandwagoning malo bolje opisuje prirodu tog odnosa, jer "savezništvo" zvuči kao nešto između jednakih, a nije. To je odnos onog čuvenog Brežnjevljevog "ograničenog suvereniteta", o kom se on nije stideo da priča, a onaj prokleti Švajcarac Daniel Ganzer sa 40 i kusur godina zakašnjenja otkriva dokumente iz kojih je jasno da su isti takvi (jebeni) odnosi vladali u tzv. "slobodnom svetu", te da je itekako bilo intervencija u njemu, od nameštanja izbora, terorizma do promena režima. Ne nezgrapnih sa sve tenkovima (osim u Grčkoj i Turskoj) poput Sovijetskih u njihovom domenu, no kad je reč o suzbijanju slobode ništa manje značajnih.

Balansiranje je samorazumljivo.

Elem, da se vratim na Erdoana i Tursku. Fakat je da je ova zemlja, od kada je na vlasti ova partija i od kada je on premijer krenula u tranziciju od bandwagoninga ka balansiranju. Odlično zapaženje Dali! Mnogi blogovski zembilj koji zna sve o Turskoj je propustio da to primeti!

Evo šta o tom udaljavanju od jedine preostale supersile piše Grejem E. Fuler, ex visoki zvaničnik CIA, koji je, uzgred, kad su SAD onom gangsteru, Fetulahu Gulenu, kome prof. tvog univerziteta Helen Rose Ebaugh piše panegirik, uskratile Zelenu kartu, uskočio sa garancijama.

[Misleeeem, ex visoki CIA zvaničnik piše garancije islamskom kleriku koji je pobegao iz Turske pred optužbama vrlo sekularnog režima (1999. samo 2 godine posle postmodernog puča) da hoće da preuzme državu. A ista ta država mu izdala diplomatski pasoš i onda neki misle da nešto kapiraju zato što su pedesetak puta bili u Turskoj (šverc kao prvobitna akumulacija kapitala? Mislem koji kurac će neko u Turskoj više puta od koliko ima godina?)]

Izvini zbog ovih digresija, no ne može čovek da odoli. To je taaaaako zanimljivo i uzbudljivo da čovek poželi da živi u nekoj manje zanimljivoj zemlji i vremenu. Da, Grejem kaže:

As the decade of the 2000s proceeded , it became ever clearer that differences between the US and Ankara were profound. Whereas Washington regularly intoned phrases about Turkey as an ally that shared “common values” with the US, the reality was somewhat different. The “common values” spoken of were really little more than motherhood and apple pie— nothing anyone could take exception to, vague concepts like democracy, human rights and stability. But these bland diplomatic declarations masked deep differences— even a fundamental diversion and conflict of interests. Ankara believed that Bush’s policies in the Global War on Terror were counter-productive and destructive— even as a way to achieve Washington’s own self-proclaimed long-term policy goals. Where Turkey sought negotiation, Washington wanted military solutions; where Turkey wanted dialog, Washington wanted to cut off relations and impose sanctions; where Turkey placed a premium on stability, Washington wanted forceful change; where Turkey wanted to pressure Israel into agreeing to a Palestinian state, Washington wanted to protect Israel’s intransigent position; where Turkey believed that major Islamist movements needed to be included in political dialog, Washington sought to crush or eliminate them from the political playing field. All of these American policies directly threatened Turkish national interests— economic, political, and geopolitical— domestic and foreign. These profound differences have placed severe semi-permanent tensions upon US-Turkish relations and cast doubt upon the existence of any truly meaningful shared “common interests.”

Fuller, Graham E. (2014-05-06). Turkey and the Arab Spring: Leadership in the Middle East (p. 138). Bozorg Press. Kindle Edition.


Skrinšot ove strane sam tvitovao uz komentar "Why Washington wouldn't mind, if not help, regime change in Ankara." Dosta mi je popularan taj tvit međ' Turcima...

E vidiš, dragi moj Dali, ako ne možeš da povežeš gorenapisano i šta se Erdoanu dešava (otvoreno, a pre toga je bilo prikriveno i na kvarno) od Gezi parka na ovamo (uključujući i tzv. "korupcionašku istragu" i hapšenja 17. i 25. decembra prošle godine), onda sam slobodan nazvati te političkim, istorijskim i generalnim dudukom, koji nije u stanju da uspostavi najjednostavnije uzročno-posledične veze. Olakšavajuća okolnost može biti da ne pratiš pažljivo šta se ovde dešava, otežavajuća pak je da ne kapiraš da kad je (zapadna) štampa tako unisona da nema razlike između pisanija Gardijana (kao liberalni levičari), Ekonomista, WSJ-a, Špigla. tu nešto debelo smrdi.

Jer podsetio bih te da kad su Ameri i Briti obarali MosadeKa onda je (naglašavanja moja):

The American press played an important supporting role in Operation Ajax, as the Iran coup was code-named. A few newspapers and magazines published favorable articles about Mossadegh, but they were the exceptions. The New York Times regularly referred to him as a dictator. Other papers compared him to Hitler and Stalin. Newsweek reported that, with his help, Communists were "taking over" Iran. Time called his election "one of the worst calamities to the anti-communist world since the Red conquest of China."


i

Using a network of Iranian agents and spending lavish amounts of money, he created an entirely artificial wave of anti-Mossadegh protest. Members of parliament withdrew their support from Mossadegh and denounced him with wild charges. Religious leaders gave sermons calling him an atheist, a Jew, and an infidel. Newspapers were filled with articles and cartoons depicting him as everything from a homosexual to an agent of British imperialism. He realized that some unseen hand was directing this campaign, but because he had such an ingrained and perhaps exaggerated faith in democracy, he did nothing to repress it.

Overthrow: America's Century of Regime Change From Hawaii to Iraq, Stephen Kinzer, strana 124


"He" u rečenici koja počinje sa "using a network of Iranian agents" se naravno odnosi na Kermita Ruzvelta, nadam se da znaš tu epizodu američke istorije, za razliku od blogovskog Marka Regeva. Jbte, Dali i dan-danas posle pet godina lupam glavu da sam ozbiljno raspravljao o iranskoj politici sa tipom kome je eto baš ovaj političar "promakao" (smehotresni niz početi odavde)

Ta epizoda je poučna i za istorijski neobrazovane koji su u stanju da padnu na kenjanje onog CANVAS Srđe Popovića & comp. kako jedan čovek ne može da "donese revoluciju u koferu" (mislim da su to baš njegove reči). Hmmmm... lova vrti gde burgija neće kaže Kermit...

Elem... znaš, Dali, u stranoj štampi prepoznajem gore ilustrovani pattern. Da ne govorim o domaćoj (turskoj) opozicionoj u kojoj se anti-Erdoan obscenosti mogu porediti sa srpskim Kurirom. I pajz paradoksa, ona govna iz Fridom Hausa degradiraju "slobodu štampe" u Turskoj sa delimično slobodne na neslobodnu. Novinarska govna na Zapadu pišu o "diktatoru", a ovdašnja opoziciona štampa mu na naslovnim stranicama stavlja omču oko vrata (o drugim obscenostima da ne pričam) -- jbte, koji je to diktator dozvoljavao da tako bude (mal)tretiran od štampe? [Inače, moja definicija novinara je da su svi novinari govna dok ne dokažu suprotno, jako malom broju (globalno) to uspe. Iz glave mogu da nabrojim manje od 10]

Naravno, kao što čikam bilo koga da mi navede šta je za ovih 12 godina urađeno a da je na liniji političkog islama, tako čikam bilo koga da mi kaže šta je to "increasingly authoritarian", jer ako čitaš (sa razumevanjem i pažnjom) primetićeš da govna (novinari) to papagajski ponavljaju, bez da navedu ijedan primer.

Pa jbte ono, ono što plaća Tanaskoviću da se nalupeta o Turskoj i "neoosmanizmu"... Da, Dodik, jebo te, DODIK, dozvoljava sebi da pravi cirkus zajedno sa Vučićem oko IZMIŠLJENE izjave Erdoana. Pozivaju "međunarodnu zajednicu, a naročito Nemačku" da reaguje na nešto što nikad nije rečeno! [Ovde je kampanja za predsedničke izbore počela. U mojoj kući (jebi ga, oboje smo političke životinje) se slušaju (bar sa pola uva) apsolutno svi predizborni govori (sva tri kandidata). Registrovali bi bilo šta što odskače od norme. Naročito pominjanje nekih brodova.]

Moja poenta, dragi moj Dali, je da Erdoana drmaju koliko god mogu. JEDINA stvar koja ga drži je tih oko 50% podrške i fakat da još nije trepnuo od kada ga drmaju (praktično od 2003.).

Za to drmanje, da zatvorim krug, zemlja u kojoj ti živiš koristi (između ostalog) i ne bi imala ništa protiv da Tursku preuzme pokret religioznog manijaka koji malo-malo priča (u snu) sa Alahom (ovaj mu savetuje da poruči svojoj pastvi da udvostruči tvitove i sl.). Prof. Helen Rose Ebaugh i Graham E. Fuller (naravno nisu jedini, daleko bilo) pišu propagandno đubre, koje će, u slučaju da se uslovi steknu, zapadnoj publici predstaviti tog manijaka sasvim prihvatljivim, dapače kao fantastičnu zamenu "diktatoru" Erdoanu. (jedan ovdašnji sjajni kolumnista, Markar Esajan, je baš juče napisao da bi i komunizam bio sasvim prihvatljiv, o fundamentalnom islamu da ne govorimo, samo da se vide leđa Erdoanu. Istina to je pisao o ovdašnjoj "opoziciji", ali ne treba zaboraviti da je ta opozicija bila "vlasnik" Turske i u sjajnim odnosima sa Zapadom do novembra 2002.)

Nije da ti ne zavidim, Dali. Živeti u carstvu u kome caruje drugarstvo i fer plej mora da je super. No, ja nekako mislim da tamo žive samo politički slepci. U svakom slučaju tvoj "paradoksalni" primer ne vredi ni pišljivog boba, jer ne dokazuje ama baš ništa. Tajip jeste tamo gde je zahvaljujući svojoj sposobnosti, ali to nikako ne znači da mu raznorazni igrači, unutrašnji i spoljni, ne rade o glavi (i u najbukvalnijem smislu). Ja se samo nadam da je ovdašnji narod naučio istorijske lekcije, jer se nasilje regime change ovde dešavalo 4 puta i te rane još nisu zalečene, te da neće dozvoliti da se nove otvore.

P.S. Pre neki dan sam bio zgranut vešću da je Nemačka proterala neke CIA oficire. Naime, na ovom blogu sam stekao utisak da CIA ili ne postoji ili je organizacija koja trenira mlade izviđače da pomažu staricama da pređu ulicu. Naime, predmet je sprdnje...

--------------------------------------

Izvini Nebojša
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:39 18.07.2014

Re: ********

Izvini Nebojša

Nema frke.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana