Ekonomija| Gost autor| Istorija| Politika

Savezničko iskrcavanje u istinu!

Nebojša Milikić RSS / 17.06.2014. u 22:23

Šefovi država saveznica u Drugom Svjetskom ratu, Elizabeta II, François Hollande, Angela Merkel, Barack Obama i Vladimir Putin zajedno su proslavili 70. rođendan iskrcavanja u Normandiji i poraz nacizma u Europi.
Ipak, oni među njima koji sebe nazivaju "Zapadnjacima" nameću povratak nacizma u Ukrajini i ponovo lansiraju vlastite antiruske politike. Za Finiana Cunninghama to samo izgleda kao paradoks.

(nisam ponovio naslov autora jer za razliku od njega, upravo na osnovu argumentacije u tekstu, ne vidim u svemu navedenom nikakav paradoks)

Finian Cunnihgham

Paradoks komemoracije savezničkog iskrcavanja

Predviđene komemoracije, kako bi se obilježila godišnjica kraja Drugog Svjetskog rata svakako će začuditi više ljudi, zbog razvoja događaja u Ukrajini. Fašistički režim u Kijevu, kojeg podržavaju zapadne snage, razuzdao je ubilačko nasilje prema proruski orijentiranim građanima, koji ga osporavaju. U Odesi, u Mariupolu i u Donecku stotine ljudi je ubijeno u operacijama koje je započela ukrajinska vlada. Te su pokolje već nekoliko puta ponavljale represivne snage države, koje su djelovale u uskoj vezi sa nacističkim paramilitarnim grupama.

One interveniraju baš točno u trenutku u kojem svijet slavi poraz nanesen združenim snagama istog tog fašizma prije 70 godina (1). Mnogi na Zapadu nemaju pojma da stanje koje danas odnosi prevagu u Ukrajini nije uopće neka historijska bizarnost i da ono ni u čemu ne poriče prošlost. To je stanje upisano u logiku geostrateških ciljeva "Zapada" i agresivne politike razvijane kao posljedica te politike prema Rusiji.

I ove godine, kao na svaku od godišnjica proteklih godina, komemoracije Drugog Svjetskog rata odala je počast milijunima vojnika, partizana i mučenika, koji su izgubili život u borbi vođenoj da se osigura poraz fašističkih snaga, što su imale vlastitu koaliciju u Europi te kako bi na prvom mjestu pobijedili nacističku Njemačku, angažiranu od kraja tridesetih godina do 1945. u osvajačkom ratu, koji je podrazumijevao masovno uništenje stanovništva ostalih europskih zemalja. Nitko ne može negirati žrtvu, niti osporavati poštovanje građanima, koji su poginuli u borbi sa barbarstvom. Treba se ipak nagnuti jako pažljivo nad dubokim ciljevima, koje su motivirali izbor i odluke vođa na Zapadu prije, za vrijeme i nakon Drugog Svjetskog rata, sve do današnjih dana.

Na prvi pogled oružane snage Sjedinjenih Država, Velike Britanije i Sovjetskog Saveza zajedno ustaju protiv Hitlerove Njemačke, povezanih s drugim silama Osovine, koje su također fašističke.

Dakle, danas prisustujemo pojavama koje su naizgled protivurječne. Sjedinjene Države, Velika Britanija i mnoge druge zemlje sa 'zapadnog' polja zajednički djeluju, kako bi pospješile povratak fašizma u Ukrajinu. Režim hunte, koji je ilegalno uspostavljen u Kijevu prošlog februara mjeseca, kao posljedica ubilačkih pobuna potpaljenih i organiziranih u dubokoj sjeni i to od strane CIA, nalazi se u rukama takvih nasljednika, koji sebe smatraju za samoproklamirane nasljednike ukrajinskih fašista iz prošlog stoljeća. Nasljeđe na koje se oni pozivaju jeste njihovo kolaboriranje u napadu i u pokušaju osvajanja Rusije od strane nacističke Njemačke, započeto 1941. vojnom operacijom Barbarosa.

Sadašnja partija Svoboda i ministri izašli iz njezinih redova, koji sudjeluju u današnjoj vladi u Kijevu, ponosno se predstavljaju kao suvremeni nastavljači i učenici organizacije nazvane OUN, a to je organizacija ukrajinskih nacionalista, na čelu koje je nekoć bio Stepan Bandera (2). Bandera i nacističke legije sudjelovale su, pored intervencionističkih SS trupa Wermachta (Einsatzgrupen SS) u genocidu milijuna Židova, Poljaka, Rusa i ostalih naroda. Njihova aktivna kolaboracija ojačala je nacističku ratnu mašineriju i olakšala napredovanje njenih trupa, koje su, krajem 1941, stigle na manje od 30 kilometara od Moskve.

Heroizam i ogromna žrtva vojnika Crvene Armije i ruskog naroda dozvolila je da se postepeno potisne nacistička ratna mašina sve do Berlina, kako bi je Rusi napokon pobijedili i kako bi proglasili pobjedu 9. maja 1945 godine.

U svim komemoracijama organiziranim ove godine na međunarodnom planu počasno mjesto s pravom pripada Rusiji. Nitko ne može, a niti ne pokušava to osporavati. Crvena je Armija pobijedila nacističku Njemačku. Gotovo 14 milijuna vojnaka (i jednak broj civila) žrtvovalo je svoj život u toj historijskoj borbi. Istovremeno 290.000 (3) vojnika Sjedinjenih Država i isto toliki broj britanskih vojnika izgubilo je živote u bitkama. Od tri velesile naizgled savezničke protiv Trećeg Reicha, Rusija je vodila najžešće bitke i izdržavala najstrašnije patnje kroz cijelo vrijeme trajanja agresivnog rata, koji joj je nametnula nacistička Njemačka.

Na kraju je Rusija porazila neprijatelja i zadala mu historijski poraz: 90% od sveukupnih gubitaka zadanih nacističkih armija tijekom cijelog ratnog sukoba bilo je zabilježeno na Istočnom frontu, u borbama koje je vodio Sovjetski Savez.

Ne treba zaboraviti da su Sjeveroamerikanci i Britanci čekali ljeto 1944, da bi započeli vlastitu ofenzivu protiv nacističke Njemačke na europskom tlu, usprkos neprekidnih poziva Staljina, koji je požurivao 'zapadnjake' da se upuste u odlučnu bitku mnogo ranije, kako bi olakšali kalvariju Rusije.

Ukupni broj žrtava Drugog Svjetskog rata cijeni se na 60 milijuna, a on je podijeljen na 30 zemalja. Od cijelog tog broja poginulih 30 milijuna izbrojeno je u Rusiji i u ostalim zemljama sovjetskog utjecaja. Prema tome nitko ne može dovesti u pitanje herojsku žrtvu, koju je podnijela Rusija, niti osporavati istaknutu ulogu u historijskom porazu nanesenom fašizmu na europskom kontinentu. Evo zbog čega je, usprkos napetostima Istok-Zapad, vezanim za ukrajinsku krizu, predsjednik François Hollande obnovio poziv upućen ruskom predsjedniku Vladimiru Putinu, da prisustvuje komemoriranju 70 godišnjici Iskrcavanja saveznika u Normandiji. Predsjednik Barack Obama i kancelarka Angela Merkel i kraljica Elisabeta II isto su sudjelovali u obilježavanju događaja.

Normalno je, da je Vladimir Putin počastio komemoraciju svojim prisustvom jer, kako smo upravo podsjetili, Rusija je dobila rat - i Zapadne sile to sigurno znaju - . Spektakl komemoracije pretvorio bi se u groteksnu farsu, ukoliko bi Rusija bila isključena, zbog žučljivosti, koju danas prema njoj ispoljavaju zapadnjaci. Zamislite to! Francuska čija je legalna vlada kolaborirala s Nacistima, da proslavi poraz nacističke Njemačke u otsutnosti najglavnijeg faktora zaslužnog za pobjedu: Rusije.

Već smo spomenuli da je 90% od svih gubitaka nacističke Njemačke za vrijeme trajanja cijelog ratnog sukoba zabilježeno na Istočnom frontu, u ratu protiv Sovjetskog Saveza. Ta činjenica doprinosi spasonosnom ispravljanju taštine 'Zapadnjaka' i predstavlja historijsko demantiranje njihovih navoda. S istom tom gordošću Englezi i Sjevernoamerikanci se uzalud hvališu, da su oni bili tvorci pobjede. Zamislite još i sajmište holivudske produkcije, koje povlači za sobom ideju, vrlo raširenu na 'Zapadu', da su herojske 'Amerika' i 'Velika Britanija' 'oslobodile Europu'.

No postoji još jedna lekcija, koju treba izvući od razaranja nametnutih Rusiji za vrijeme Drugog Svjetskog rata i njenog presudnog udjela, neproporcionalnog, u globalnoj bilanci razaranja i uništavanja, kojima je urodio taj sukob. Na 'Zapadu' se taj aspekt događaja praktički prikrivao, jer on vodi do otkrivanja istine, krajnje šokantne, o stvarnim uzrocima rata i o logici, koja je prethodila njegovom otpočinjanju i njegovim različitim odvijanjima.

Potpuno razumijevanje izbijanja Drugog Svjetskog rata drobi na sitne komadiće sramne pretenzije 'Zapada',da se uzgordi zbog plemenite uloge na koju pretendira, da ju je odigrao u poražavanju nacističke Njemačke. To dozvoljava da se demontiraju hvalisanja 'Zapadnjaka', jer su ona antipodi historijske istine i ustvari nisu ništa drugo nego najobičnije lupeštvo.

U svojoj knjizi Dogovor Chamberlain Hitler, (4) Clément Leibovitz pokazuje, da su tijekom tridesetih godina u najvećoj tajnosti dominantne klase 'Zapada' na proizvoljan način odobrile i aktivirale vlastito sudjelovanje u pripremanju i stavljanju u pogon nacističke ratne mašine. Od 1929 do 1940 velika poduzeća Sjedinjenih Država su povećala vlastite investicije u hitlerovskoj Njemačkoj u razmjerima daleko većim nego u bilo kojoj drugoj europskoj naciji. One su tako doprinijele na značajan način masivnom povećanju industrijske proizvodnje te naoružanja Trećeg Reicha, koji je tada upravo stvarao svoju snagu, previdjevši formalne zabrane naoružavanja Njemačke, propisane godine 1918 Versajskim Ugovorom, po završetku Prvog Svjetskog rata.

Britanska upravljačka klasa je naveliko doprinijela učvršćivanju Hitlerove moći. Kad je Fürer ponovo militarizirao Rajnsku oblast 1936., London je zatvorio oči. Godine 1937. i 1938. Konzervativna partija, pod vodstvom Nevillea Chamberlaina, koji je u to vrijeme bio Prvi ministar, sudjelovala je u nizu tajnih dogovora s kancelarom Adolofom Hitlerom i drugim vođama (5). Ti su susreti doživjeli vlastiti vrhunac Minhenskim Dogovorom 1938. Kad se Chamberlain vratio u Veliku Britaniju mahao je papirom izjavljujući "Spasili smo mir!". I tada ga se mnogo optuživalo, a to se čini i danas, da je popustio zahtjevima Hitlera kako bi pokušao da ga "umiri". Ali, kako je istaknuo Leibovitz u svojoj minucioznoj analizi službene razmjene prepiske između Londona i Berlina, cilj pregovarača nije bilo "umiriti" nacističku Njemačku, već stvoriti s njom izvjesno šurovanje.

"Između nas ne treba doći do sukoba", izjavio je Hitler Chemberlainu za vrijeme jednog prethodno održanog sastanka u Godesbergu, u najvećoj tajnosti, 23. septembra 1938. Führer je smatrao da su Velika Britanija i Njemačka 'dva nosiva stupa, koja drže europski društveni poredak'. Britanski prvi ministar i njegov tajnik za Vanjske poslove, Lord Halifax, okruženi drugim eminentnim članovima londonske vlade, sa svoje su strane povjerili Hitleru da jako cijene 'veliku snagu njegovog nacionalizma i njegovog rasizma'.

Kako objasniti ove riječi?
Da bi ih shvatili, najprije treba smjestiti nastanak nacističke Njemačke i drugih europskih fašističkih režima (Mussolinijevog u Italiji, Francovog u Španjolskoj i Salazarovog u Portugalu) u njihove posebne historijske kontekste. U prvom redu Ruska revolucija 1917. bila je najavni signal emancipatorskog pokreta radnika, početak eksproprijacije kapitala i kraja njegove svemoćne sile te je iz temelja potresla snagu upravljačkih klasa u svim zapadnim kapitalističkim zemljama.

S druge strane europski fašisti nisu bili samo pobuđeni postavkama vlastite rasističke ideologije diferenciranja "superiorne rase" od "podljudi" (Untermenschen), oni su bili divlji antikomunisti i mrzili su iz dna duše Sovjetski Savez i njegove socijalističke principe. Hitlerovska je partija napredovala ipak ukrašena (varavim) stijegom "nacionalsocijalizma". No Hitler je prema marksizmu osjećao patološku mržnju. Isto je vrijedilo i za sve vođe Trećeg Reicha.

Upravo je taj suludi antikomunizam izazivao entuzijazam i bez greške dovodio do divljenja prema njima od kapitalističkih vođa "Zapada". Oni su Hitlera doživljavali kao strateški bedem protiv širenja komunističke revolucije, u trenutku kad je kapitalizam proživljavao duboku krizu velike depresije i kada se bijeda širila čudovišnom brzinom po svim "Zapadnim" zemljama.

Šurovanje Hitlera i Chamberlaina bilo je zapečaćeno tajnim paktom. Taj je pakt reflektirao geostrateške tjeskobe dominantnih klasa u Sjedinjenim Državama i u Velikoj Britaniji. Bilo je dogovoreno da se stvori nacistička ratna mašina s ciljem razaranja Sovjetskog Saveza.

Evo što je sakrivala navodna "politika smirivanja" u odnosu na nacističku Njemačku. Ona je bila zamišljena, kako bi "ostavila slobodne ruke" hitlerovskoj Njemačkoj, da se ova proširi na Istok. Eto zbog čega Velika Britanija nije našla ništa da kaže zbog aneksije Austrije i regije Sudeta (na štetu Čehoslovačke) godine 1938. Britanski su vođe dali, na izričit način, carte blanche Hitleru da "sačuva društveni poredak (kapitalistički) u Europi" i da se bori protiv za njih zastrašujućeg poleta i širenja socijalizma, kojeg je inspirirala Rusija.

Ustvari, nacistička Njemačka nije bila ništa drugo do li plaćenički režim kapitalističke osovine sjevenoameričko-engleske, na isti način kao što su to bili i ostali europski fašisti.

To objašnjava zašto je nacistička ratna mašinerija okrenula svoju strašnu vatrenu snagu protiv Sovjetskog Saveza. I upravo su u toj zemlji pravovjerni jansenisti obuzeti zadaćom istrebljenja 'Untermenshen' (podljudi) počinili najgore zločine i najstrašnija djela, koji se uopće mogu zamisliti. Hitler je uradio upravo ono, što su od njega očekivale upravljačke klase 'Zapada', koje su mu pomogle da dođe na vlast, priznajući njegov bjesomučni antisovjetizam.

Patnje i užasi, koji su iz toga proizašli za ruski narod, kao i za druge slavenske narode, bili su po rasprostranjenosti i po divljaštvu nešto nečuveno, i na ljestvici užasa imali su gigantsku veličinu u odnosu na ono, što je podnosila Zapadna Europa ili engleski i sjedinjenoamerički ratni zarobljenici.

Kao u svim vezama, koje održavaju zapadni vlastodršci sa svojom klijentelom, priroda tih veza podložna je eventualnim taktičkim preokretima, koje određuje rizičnost događaja. Rat Iraka protiv Irana, koji su potakle i sponzorirale Sjedinjene Države i Velika Britanija devedesetih godina i 2.000 godine daje nam izvrsnu ilustraciju takvog ponašanja. Pošto su gurnule Saddama Husseina u rat protiv Irana, 'Zapadne' sile su se okrenule protiv iračkog predsjednika, čim je on postao moguća regionalna prijetnja njihovim interesima.

'Zapadni' imperijalisti često stavljaju u isti plan Saddama i Hitlera nastojeći opravdati rat, koji su vodili protiv Iraka prije dvije protekle decenije. Može se primijetiti, da je ta površna usporedba, ukoliko se krene od ishoda stvari, vrlo točna. I u jednom i u drugom slučaju imperijalističke sile su sasvim svojevoljno srušile jednog diktatora, koji im se ranije činio zgodnim, da ga stave u službu vlastitih interesa. To su ti isti cinični interesi, koji pogoduju svim mogućim rizicima, a kad se razvoj situacije izmijenio, nalogodavci sa zapada su odlučili da se otarase saveznika, koji je postao nezgodan.

Na isti način Hitlerovo prekoračenje taktičkih ograničenja, određenih za njegove ekspanzionističke ambicije, dozvoljavalo mu je da se ponaša kako god želi na istočnoj granici, kako bi uništio Sovjetski Savez, a na kraju je to njegovo nalogodavce okrenulo protiv njega. U ironičnom preokretu savezništava, 'Zapadnjaci' su našli da je mudro sklopiti savez sa jučerašnjim neprijateljem (Rusijom), kako bi uništili Hitlerovu moć, tu moć koju su upravo oni donijeli do vode iz krstionice i koju su naoružali do zubiju u namjeri da razore njihovog novog u tadašnjim prilikama saveznika (tu istu Rusiju).

Pa ipak, kako smo prije primijetili, to savezništo stvoreno za vrijeme rata, bilo je označeno ambivalentnošću. Rusija je morala sama podnositi navalu nacističkih trupa kroz tri duge godine, prije no što su se Zapadnjaci na kraju odlučili da razviju svoje vojne snage u Europi. Da li još treba upozoriti da je zapadni angažman na europskoj pozornici postao značajan vjerojatno tek u onom trenutku, kad se, zbog spektakularnog napredovanja Crvene Armije, Wermacht neprekidno povlačio i kad se cijela Njemačka, kao i sve zemlje centralne Europe, našla pod rizikom, da padnu u ruke Staljinu.

To su bile osnovne pokretačke poluge, koje su motivirale odluke njihovih predhodnika prije, za vrijeme i poslije rata, koje 'Zapadnjaci' nikada ne navode tijekom komemoracija, koje organiziraju svake godine, kako bi slavili poraz nacističke Njemačke i njezinih saveznika. A od kraja Drugog Svjetskog rata tajne geopolitičke preokupacije kapitalističkih velesila nisu se pomjerile ni za palac. Središnji problem bilo je postojanje opasnosti Sovjetskog Saveza, opasnosti koju je ovaj predstavljao za kapitalistički poredak na svijetu.

Bojazni zapadnih elita bile su tim više dovedene do usijanja, jer se prestiž Sovjetskog Saveza povećavao kod stanovništva zapadnih zemalja, budući da je ono znalo sve o herojskoj žrtvi, koju je podnio ruski narod u oslobađanju Europe od fašističkog jarma i fašističkog barbarstva. U njedrima narodnih masa 'Zapada' postojala je u to doba raširena svijest, sasvim opipljiva, da su njihove upravljačke klase olakšale, na ovaj ili na onaj način, uspon fašizma. Tako u Velikoj Britaniji prezir radne populacije prema upravljačkoj klasi objašnjava zašto je šef Konzervativne partije, Winston Churchill, nasljednik Chamberlaina na čelu vlade 1940, dobio kao zahvalu od izbornog tijela to, da ga ono pošalje kući i to smjesta nakon završetka rata. Prvi put su Britanci sami izabrali, da na vlast dovedu radnike, koji su izjavljivali da imaju socijalističke ideje. Portret Churchilla, energičnog ratnog vođe, neumoljivog i odlučnog, nije bio dovoljan, da ga dovede do prevage kod britanskog biračkog tijela.

Jedva što je završio Drugi Svjetski rat, već su sjevernoameričke i britanske upravljačke klase započele Hladni rat i otpočele neprijateljsku kampanju prema Sovjetskom Savezu. U jednom okretaju, zapadno preokretanje učinilo je od Staljina, jučerašnjeg saveznika, novog Sotonu. Od toga trenutka nacija, koja je nadvladala monstruoznu i kriminalnu hidru fašizma u Europi, doživjela je da bude šibana kao smrtni neprijatelj.

Zapadna propaganda poprimila je tada delirantne oblike, pozivajući na uzbunu sve i svakoga protiv 'Crvene Pogibli' i protiv nedjela 'Carstva Zla'. Decenijama su se kampanje ispunjene mržnjim i lažima trudile, da izazovu strah od Rusije i od socijalizma, koji će je uslijediti. Danas komunizam nije više službena ideologija Rusije. Pa ipak, samo postojanje jake Rusije ostaje geostrateška opasnost za kapitalistički poredak Zapada i za njegove ambicije za planetarnom hegemonijom. Naročito Sjedinjene Države doživljavaju Rusiju kao prepreku njihovim ekspanzionističkim ciljevima na Bliskom Istoku (6), kao i na Pacifiku. Odlučna podrška Moskve Siriji dovela je do toga, da su praktično propali napori i inicijative, koje je poduzeo Washington, kako bi nametnuo promjenu režima, što je, s obzirom na posljedice, kompromitiralo sjevernoameričke planove, koji su ciljali na Iran, opet još jednog saveznika Rusije.

Više od dvadeset godina nakon rušenja Sovjetskog Saveza i kraja Hladnog rata prisustvujemo stvaranju agresivnog ekspanzionizma nacija okupljenih oko NATO saveza, pod upravljačkom palicom Sjedinjenih Država i povećavanju zone, koju oni vojno kontroliraju, približavajući se sve više granicama Rusije. Razlozi, koji motiviraju ovu vrlo osobitu dinamiku, rijetko se navode u službenim govorima 'Zapadnjaka'. Ipak će biti jako poučno da im se malo više približimo.

Ova agresivna strategija, koju zemlje 'Zapadnog' polja, kojima dominira Washington, vode u odnosu na Rusiju, ide po pravoj liniji počevši od njihovog stava prema Moskvi, odmah nakon Oktobarske revolucije 1917. Od tog doba one su u Moskvi vidjele neprijatelja osumnjičenog da može naškoditi njihovim hegemonističkim ambicijama.

Ta neprijateljska politika pravolinijski prati instrumentalizaciju fašizma u Europi, upotrebljavanog kao oružje lansiranja njihovih agresivnih rovarenja protiv SSSR-a tijekom tridesetih godina minulog vijeka, što je ustvari ležalo u ishodištu izbijanja međunarodnog ratnog sukoba, koji je potom mondijaliziran, i koji je bio najgori od svih ratova, koji su ikad postojali. Ona ide pravolinijski i od započinjanja Hladnog rata od strane 'Zapada' 1945. i izoliranosti, kojoj je Rusija bila izložena skoro kroz polovicu stoljeća, što je onemogućavalo normalan i harmoničan razvoj njenih međunarodnih veza.

To ponašanje je u pravolinijskoj vezi s logikom, koja podrazumijeva ratnohuškačke kampanje, koje predvodi Washington i njegovi zapadni kapitalisti, koji, ističući kao izgovor ukrajinsku krizu, pokreću cijelu jednu neprekidnu lavinu laži i optužbi, iskonstruiranih od svih mogućih dijelova, protiv Rusije i Putina.

Krunišući sve to kao cjelinu, javlja se duboko geostrateško neprijateljstvo, koje se odražava kao podloga svega što se danas događa u svim odnosima snaga 'Zapadnih' velesila prema Rusiji; sada je na svjetlo dana iznesen taj, kako se čini, historijski paradoks, koji se na prvi pogled čini apsurdnim: 70. godišnjica poraza fašizma u EUropi je trenutak, koji su zapadne velesile izabrale da skuju savez sa neonacistima, što su uzurpirali vlast u KiJevu.

Ne treba biti veliki predskazatelj te opaziti, kako se u toj aferi kroz ekran laži i provokacija probija i ukazuje krajnji cilj, vječna strateška ambicija, koja nikad nije bila napuštena: agresivni ciljevi imperijalističkih sila Zapada, što ih ove imaju u odnosu na Rusiju.

Ne treba daleko tražiti, što se krije iza takozvanog 'stavljanja na čekanje' od strane Washingtona, odnosa s Moskvom. Zapadne kapitalističke velesile spremne su pribjeći ne zna se kojem sve sredstvu ili sili, pa bila ona najviše prezira vrijedna i najpokvarenija, ukoliko je ista spremna sudjelovati u realizaciji njihovih hegemonijskih ambicija.

Ukoliko se dublje zaore brazda, vidi se kako se pojavljuje jedna potresna istina: s točke gledišta 'zapadnih' kapitalističkih velesila Drugi Svjetski rat nikad nije zaista završio. On je samo upoznao jednu kratku stanku, prije no što je započeo Hladni rat. 'Zapadne' kapitalističke velesile danas ponovo potpaljuju novu vatru protiv one zemlje, koju one doživljavaju kao njihovog vječnog neumoljivog neprijatelja: protiv Rusije.

-------------------

1 Upotreba izraza Zapad je da se označi jedna geografska regija, ali za pro SAD vlade ( uključivši tu i Kolumbiju i Japan) on potiče iz Hladnog rata. Radi se o predstavljanju tog sukoba kao sukoba između dvije civilizacije, od kojih je jedna Zapad, koji poštuje vrijednosti pojedinca, i druge civilizacije (Rusije i Kine), koje su suštinski kolektivističke, dakle prirodno komunističke. 

2 All'Ukraninian Union 'Svoboda program, Voltaire Network, 12. august 2009,

3 Pieter Lagru, "Les guerres, la morte et le dueil: bilan chiffré de la Seconde Guerre mondiale", kod Stéphane Audion-Rouzeau et al., dir.,La violence de guerre 1914-1945, Bruxelles, Complexe, 2002, str. 322 (313-327) 

4 U Our Time: Zhe Chamberlain-Hitler Collusion,od Clémenta Leibovitza, Mionthy Review Press, 1997. Još jedna verzija na francuskom jeziku može se naći pod naslovom L'Entente Chemberlain Hitler, L'Harmattan 2011.

5 Činjenica koju ne poznaje historija:
Sutradan nakon potpisivanja Minhenskog sporazuma, Naville Chamberlain, Prvi ministar Velike Britanije pozvao je kancelara Hitlera na mali privatni razgovor. A zatim je, a da nije ni povikao: Pazi !, izvukao papir iz svog džepa, koji je nosio natpis: "Mi ovdje prisutni, Fürer, njemački kancelar i prvi ministar Velike Britanije imali smo danas još jedan razgovor i dogovorili smo se da smatramo da je pitanje anglo-njemačkih odnosa od prvenstvene važnosti za naše dvije zemlje i za Europu."
U tom se papiru isto tako moglo pročitati: Vođe naše dvije zemlje cijene da je "potpisani dogovor prošle noći i germansko - britanski pomorski ugovor simbol želje dviju nacija da nikada međusobno ne ratuju." Historičari u najvećem broju slučajeva zaboravljaju navesti ovaj dokument. Ipak, istina je da je taj neprotokalarni dogovor ostavljao Hitleru slobodne ruke, da započne svoju agresiju na Istok. Nije sigurno jedino Minhenski ugovor zapečatio sudbinu Čehoslovačke.

6 Taj 'Bliski Istok' engleski 'Middle-East' ne predstavlja prirodnu geografsku regiju, već zajedno Levant i Perzijski zaljev, jer su oba objekti kolonijalizma. Administracija Sjedinjenih Država govori već o 'Proširenom Bliskom Istoku' (engleski 'Greater Middle East'), kako bi u nj uključila i regiju Maghreba i Pakistana. 

 

Prijevod:
Jasna Tkalec

izvor: advance.hr



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 22:40 17.06.2014

1


Za svaki slučaj.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:15 17.06.2014

Mali doprinos temi

hajkula1 hajkula1 00:00 18.06.2014

Re: Mali doprinos temi


Gazda, gde je ovo?
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:07 18.06.2014

Re: Mali doprinos temi

Gazda, gde je ovo?


Синагога "Нер-Тамид" в Симферополе
28. 02. 2014.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:31 18.06.2014

Re: Mali doprinos temi

Jevreji, baš kao i Srbi, kako god da okrenu dupe im pozadi. Ja lično ne verujem da ruski agenti stoje iza ovoga, čak, Putin prolazi kroz kritike desničarskog ruskog miljea zato što želi da "Rusija bude država svih svojih građana", a ne "sverusko pravoslavna država".
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:49 18.06.2014

Re: Mali doprinos temi

Mislim da su za ovo optuženi ukrajinski desničari a ne ruski. Uopšte, postoje optužbe u zapadnim medijima na račun desničara koji jačaju i čine zločine, sve uz prećutnu podršku međunarodne zajednice
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:30 19.06.2014

Re: Mali doprinos temi

pa da, ali duboko je unutar ruske teritorije, tako da je prirodno prvi osumnjicheni kejdzibi.
hajkula1 hajkula1 23:44 17.06.2014

Da nije


Da nije Hrvata, pojma ne bih imala. Kod nas, mrak.

Citirano je sa advance.hr

Drugi američki raketni razarač stigao u Europu

Još jedan američki raketni razarač, USS Ross, stigao je u španjolsku luku Rota. Dolazak ovih brodova trebao bi sačinjavati dio NATO-ovog europskog raketnog štita. Rusija smatra kako je ovo direktna prijetnja njenoj sigurnosti.


Analiza: Što se krije iza munjevite ofenzive ISIL-a i kako par stotina ekstremista zauzima milijunske gradove? O opasnoj sektaškoj politici Bagdada kao proizvodu američkih interesa i okupacije



Pa kad pogledam vesti u vezi sa Sirijom, Irakom, Iranom...



http://hr.rbth.com/news/2014/06/15/rusija_pozvana_da_se_pridruzi_g-77_28113.html

Pa onda ovo

Rusija pozvana da se pridruži G-77
17:16 15. lipanj 2014.

Predsjednik Bolivije Evo Morales pozvao je Rusiju da se priključi Grupi 77 (G-77), čiji summit se održava u bolivijskom gradu Santa Cruzu u formatu G-77 + Kina, prenosi bolivijska agencija ABI.

„Pozivamo Rusiju i druge zemlje da se pridruže G-77 kako bi izvršavale plemenite zadatke u korist naroda. Nama je potrebna integracija radi oslobođenja, radi dostojne budućnosti svih naroda svijeta. To nije suradnja u cilju ugnjetavanja“, rekao je Morales.

Predsjednik Bolivije je i ranije izražavao želju da Rusija sudjeluje u radu Grupe 77 (G-77). On je prošli tjedan čak izjavio da bi nova organizacija mogla dobiti naziv „G-77 + Kina i Rusija“.

„Grupu 77“ su 15. lipnja 1964. osnovale zemlje u razvoju kako bi ostvarivale svoje ekonomske interese. Prvobitno je imala 77 članova, a danas je čine 133 države. Danas je G-77 najveća međudržavna organizacija zemalja u razvoju koja djeluje u okviru UN-a i njenih organa.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:38 18.06.2014

Re: Da nije


Da nije Hrvata, pojma ne bih imala. Kod nas, mrak.


nisam siguran koliko se društvo sa advance-a identifikuje kao "Hrvati", pre kao možda nekakvo "internacionalno slobodno čovečanstvo", global Left, in that aspect.
hajkula1 hajkula1 08:44 18.06.2014

Re: Da nije

Srđan Fuchs

Da nije Hrvata, pojma ne bih imala. Kod nas, mrak.


nisam siguran koliko se društvo sa advance-a identifikuje kao "Hrvati", pre kao možda nekakvo "internacionalno slobodno čovečanstvo", global Left, in that aspect.



Sajt je hrvatski a mi takav nemamo.
Jeste kod komšija rasprostranjeniji i ukorenjiji ekstremni nacionalizam ali s druge strane imaju razvijenije levičarske ideje (da tako nazovem).

U SFRJ smo bili informisani o svakom kutku u svetu. Sada ni o svetu ni o komšiluku. (O kući neću.)
Propast srpske diplomatije paralelno s propašću srpskog novinarstva. (I svega ostalog.)


oskar-z-wild oskar-z-wild 13:04 18.06.2014

Re: Da nije

hajkula1
Srđan Fuchs

Da nije Hrvata, pojma ne bih imala. Kod nas, mrak.


nisam siguran koliko se društvo sa advance-a identifikuje kao "Hrvati", pre kao možda nekakvo "internacionalno slobodno čovečanstvo", global Left, in that aspect.



Sajt je hrvatski a mi takav nemamo.
Jeste kod komšija rasprostranjeniji i ukorenjiji ekstremni nacionalizam ali s druge strane imaju razvijenije levičarske ideje (da tako nazovem).

U SFRJ smo bili informisani o svakom kutku u svetu. Sada ni o svetu ni o komšiluku. (O kući neću.)
Propast srpske diplomatije paralelno s propašću srpskog novinarstva. (I svega ostalog.)





Nemoj biti katastrofičarka, ima razloga što ste "u mraku". Dok su novinari i blogeri Srbije tražili doktorate izvesnih ljudi, pola Iraka su okupirali Suniti, a Iran i Britanija su uspostavili diplomatske odnose... i još svašta se izdogađalo...
nsarski nsarski 15:57 18.06.2014

Re: Da nije

Dok su novinari i blogeri Srbije tražili doktorate izvesnih ljudi, pola Iraka su okupirali Suniti, a Iran i Britanija su uspostavili diplomatske odnose... i još svašta se izdogađalo...


Nemoj da pricas!

Suniti, jebote! (Odakle su oni dosli - iz S. Arabije?)

Pazi, i propustio si nekoliko zabavnih dogadjaja koji upravo teku:

South African Bill Targets Foreign Security Firms
Libya Demands US to Handover Benghazi Suspect
14 Dead in Bombing of WCup View Site in Nigeria
1980 Coup Leaders Given Life Sentences in Turkey
Biden Meets Colombia's Re-Elected President Santos
Kate Tries Code-Breaking at Restored WWII Center
Pakistanis Flee Tribal Area as Curfew Eased
EU Alarmed by Anti-Muslim Violence in Sri Lanka
Afghan Presidential Hopeful Wants Vote Count Halt
US Begins a New War Crimes Case at Guantanamo
40 Indian Construction Workers Kidnapped in Iraq
Liberia Sentences 13 to Life for Border Raids
Abbas Defends Security Cooperation With Israel
Militants Attack Iraq's Largest Oil Refinery
Humiliation at Rout Hits Iraqi Military Hard
Snacks, No Banquet, for Frugal New Spanish King
Ukraine President Offers Cease-Fire
Itd.

A blogeri Srbije tragaju za doktoratom. Ccc...
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:20 18.06.2014

Re: Da nije


A blogeri Srbije tragaju za doktoratom. Ccc...




Zaboravio si:

Lavrov reassures Serbia on South Stream
Russia to finance nuclear plant in Croatia

...kad je već reč o "saveznicima".
nsarski nsarski 17:45 18.06.2014

Re: Da nije

oskar-z-wild

A blogeri Srbije tragaju za doktoratom. Ccc...




Zaboravio si:

Lavrov reassures Serbia on South Stream
Russia to finance nuclear plant in Croatia

...kad je već reč o "saveznicima".


There ya go, my man!
oskar-z-wild oskar-z-wild 18:40 18.06.2014

Re: Da nije

Čekaj nije to sve...

Lukashenka Tears Open a Window to Europe Through Serbia

opet ispadosmo korisni idioti!
nsarski nsarski 19:10 18.06.2014

Re: Da nije

oskar-z-wild
Čekaj nije to sve...

Lukashenka Tears Open a Window to Europe Through Serbia

opet ispadosmo korisni idioti!


Atta boy!
Now roll over and play dead. Thx.
oskar-z-wild oskar-z-wild 20:22 18.06.2014

Re: Da nije

nsarski
oskar-z-wild
Čekaj nije to sve...

Lukashenka Tears Open a Window to Europe Through Serbia

opet ispadosmo korisni idioti!


Atta boy!
Now roll over and play dead. Thx.


wow doktore, pa niko nije doveo u pitanje TVOJU diplomu.
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:21 19.06.2014

Re: Da nije

Neko je bokirao pristup na B92 mom laptopu. Siguran sam da nije Megatrend to uradio.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:41 20.06.2014

Re: Da nije

kejdžibi te maleriše, moj Oskare. :) Srki Pajić, Collin i ti ste još poslednji glasovi Globalizacije koje Putin nije uspeo da stavi pod svoju kontrolu.
oskar-z-wild oskar-z-wild 12:40 20.06.2014

Re: Da nije

kejdžibi te maleriše, moj Oskare. :) Srki Pajić, Collin i ti ste još poslednji glasovi Globalizacije koje Putin nije uspeo da stavi pod svoju kontrolu.


Dobro je da nas još ima! Ma jok, prvo sam pomislio da me Nsarski targetuje.

Nsarski:
Nemoj da pricas!

Suniti, jebote! (Odakle su oni dosli - iz S. Arabije?)


Atta boy!
Now roll over and play dead. Thx.


ili čak "sunitski đihadisti" da budem precizniji.

Hej Nsarski, i ja čitam Peščanik! Mora da si ljut na mene zbog neke davne izjave. Moraš naučiti da praštaš. Ne budi toliko sujetan. Moja opaska o doktoratima je bila sasvim usputna. Blogeri su toliko slavili što je uhvaćen jedan prestupnik da su sunitski đihadisti zajedno sa Mango-Papajom mogli da preuzmu vlast u Srbiji a da niko ne primeti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:14 22.06.2014

Re: Da nije


Moraš naučiti da praštaš. Ne budi toliko sujetan.


ova je lijepa, volim te iako si Englez.
nsarski nsarski 09:45 22.06.2014

Re: Da nije


Ne znam zasto bih bio "ljut" na tebe, jer nemam pojma kakve si izjave davao ranije, a i skorije.
Tvoj komentar o sunitima i doktoratima je prosto budalast jer je u rangu sa onim iskazima tipa "vi ovde o *** (upisati po zelji) dok Hilandar gori!" pa sam ti ponudio i druge opcije, pored Hilandara.
Inace, taj paternalisticki ton ti je, valjda, zastitni znak.
Pescanik ili druge (e-)novine ne citam jer nemam vremena.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:54 18.06.2014

eye opener

To ponašanje je u pravolinijskoj vezi s logikom, koja podrazumijeva ratnohuškačke kampanje, koje predvodi Washington i njegovi zapadni kapitalisti, koji, ističući kao izgovor ukrajinsku krizu, pokreću cijelu jednu neprekidnu lavinu laži i optužbi, iskonstruiranih od svih mogućih dijelova, protiv Rusije i Putina.
Krunišući sve to kao cjelinu, javlja se duboko geostrateško neprijateljstvo, koje se odražava kao podloga svega što se danas događa u svim odnosima snaga 'Zapadnih' velesila prema Rusiji; sada je na svjetlo dana iznesen taj, kako se čini, historijski paradoks, koji se na prvi pogled čini apsurdnim: 70. godišnjica poraza fašizma u EUropi je trenutak, koji su zapadne velesile izabrale da skuju savez sa neonacistima, što su uzurpirali vlast u KiJevu.
Ne treba biti veliki predskazatelj te opaziti, kako se u toj aferi kroz ekran laži i provokacija probija i ukazuje krajnji cilj, vječna strateška ambicija, koja nikad nije bila napuštena: agresivni ciljevi imperijalističkih sila Zapada, što ih ove imaju u odnosu na Rusiju.
Ne treba daleko tražiti, što se krije iza takozvanog 'stavljanja na čekanje' od strane Washingtona, odnosa s Moskvom. Zapadne kapitalističke velesile spremne su pribjeći ne zna se kojem sve sredstvu ili sili, pa bila ona najviše prezira vrijedna i najpokvarenija, ukoliko je ista spremna sudjelovati u realizaciji njihovih hegemonijskih ambicija.
Ukoliko se dublje zaore brazda, vidi se kako se pojavljuje jedna potresna istina: s točke gledišta 'zapadnih' kapitalističkih velesila Drugi Svjetski rat nikad nije zaista završio. On je samo upoznao jednu kratku stanku, prije no što je započeo Hladni rat. 'Zapadne' kapitalističke velesile danas ponovo potpaljuju novu vatru protiv one zemlje, koju one doživljavaju kao njihovog vječnog neumoljivog neprijatelja: protiv Rusije.
-------------------
1 Upotreba izraza Zapad je da se označi jedna geografska regija, ali za pro SAD vlade ( uključivši tu i Kolumbiju i Japan) on potiče iz Hladnog rata. Radi se o predstavljanju tog sukoba kao sukoba između dvije civilizacije, od kojih je jedna Zapad, koji poštuje vrijednosti pojedinca, i druge civilizacije (Rusije i Kine), koje su suštinski kolektivističke, dakle prirodno komunističke.


ja nisam naklonjen tome da Srbijom budućnosti dominira marksizam kao vodeća ideologija - što je vodeća ideologija vremena u kojem se velika većina vaše generacije oblikovala intelektualno. više sam zato da se marksizam upotrebljava kao ideja potka sistemu zapadnog, u lenjinovskom smislu, kapitala, i to kao jedna humana potka a ne kao krajnji cilj razvoja društva. no, to su minornosti koje će ispeglati moja, nemarksistička generacija, kada se vaša završi. oko ovih suštinskih stvari, da bih pre s rusima i vama marksistima po pušku i u šumu u partizane, nema tu šta. ideološki, dok humano... humano uzev, na kraju putanje metka i zapadnog i istočnog nišana je uvek ljudsko biće, tako da smo svi uvek podjednako na gubitku.

filosofiju na stranu, ovi Rusi s kojima sam ja radio prošle nedelje (mislim da su bili FSB plus Vojna OB), iskreno smatraju da je Zapad dosegao Zlatnu Milijardu, i da neće prezati od izveštačenog "sukoba civilizacija". jedino što im preostaje je da se brane. Srbija je tu pozicionirana? pa režim je guzom na Zapadu, a oralno u Rusiji. narod, prema svim sondažama javnog mnenja, je preko 85 procenata pro-ruski. evo, čitam juče da se Ambasada SAD na Dedinju oseća toliko komotno u Srbiji da šalju dodatnih 275 specijalaca iz Vašingtona da čuvaju objekat. umesto da šalju naučnike da bolje razumeju Srbiju, oni šalju vojsku?!



freehand freehand 08:01 18.06.2014

Re: eye opener

evo, čitam juče da se Ambasada SAD na Dedinju oseća toliko komotno u Srbiji da šalju dodatnih 275 specijalaca iz Vašingtona da čuvaju objekata. umesto da šalju naučnike da bolje razumeju Srbiju, oni šalju vojsku?!

Uf...
hajkula1 hajkula1 08:48 18.06.2014

Re: eye opener

evo, čitam juče da se Ambasada SAD na Dedinju oseća toliko komotno u Srbiji da šalju dodatnih 275 specijalaca iz Vašingtona da čuvaju objekat.





Zabrinjavajuće. Samo ne zbog bezbednosti ambasade.
hajkula1 hajkula1 12:19 18.06.2014

Re: eye opener

filosofiju na stranu, ovi Rusi s kojima sam ja radio prošle nedelje (mislim da su bili FSB plus Vojna OB), iskreno smatraju da je Zapad dosegao Zlatnu Milijardu, i da neće prezati od izveštačenog "sukoba civilizacija". jedino što im preostaje je da se brane. Srbija je tu pozicionirana?




Nije slučajno da ignorišu ruske žrtve u II svetskom ratu. Zapadnjačka borba protiv komunizma a upravo su oni u zapečaćenom vagonu uputili zaverenike da dižu revoluciju u Moskvi 1917.


Čitali smo, znamo kroz istoriju kako se završavaju ekonomske krize. Sada ne mali broj ekonomista piše da je izlaz u ratu. Identifikovan je cilj - resursi Sibira, neprijatelj - pravoslavlje. Više se ne kriju. Veoma značajno je i upravljanje krizom na Bliskom istoku.


Komunistička internacionala osuđuje srpski hegemonizam i ruski kolonijalizam, proglašava Srbe i Ruse ugnjetačima. Ne mogu da kažem da se istorija ponavlja ali poređenje se samo nameće.

Srbija je razoružana, bez vojske i kao da prevladava stav, ma radite šta hoćete, samo nas ostavite na miru. Utuvljeno nam je da previše stradamo, za džabe ratujemo, za tuđe interese i u korist svoje štete...

freehand freehand 12:54 18.06.2014

Re: eye opener

hajkula1
evo, čitam juče da se Ambasada SAD na Dedinju oseća toliko komotno u Srbiji da šalju dodatnih 275 specijalaca iz Vašingtona da čuvaju objekat.





Zabrinjavajuće. Samo ne zbog bezbednosti ambasade.

Irak, Hajkulo, Irak.

A i ja se zbunih pišući drugi komentar.
oskar-z-wild oskar-z-wild 14:05 18.06.2014

Re: eye opener

pa režim je guzom na Zapadu, a oralno u Rusiji. narod, prema svim sondažama javnog mnenja, je preko 85 procenata pro-ruski. evo, čitam juče da se Ambasada SAD na Dedinju oseća toliko komotno u Srbiji da šalju dodatnih 275 specijalaca iz Vašingtona da čuvaju objekat.


WTF!? Nešto si se zbunio ovde. Šalju 275 u Bag'dad.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:15 18.06.2014

Re: eye opener

filosofiju na stranu, ovi Rusi s kojima sam ja radio prošle nedelje (mislim da su bili FSB plus Vojna OB), iskreno smatraju da je Zapad dosegao Zlatnu Milijardu, i da neće prezati od izveštačenog "sukoba civilizacija". jedino što im preostaje je da se brane. Srbija je tu pozicionirana? pa režim je guzom na Zapadu, a oralno u Rusiji. narod, prema svim sondažama javnog mnenja, je preko 85 procenata pro-ruski. evo, čitam juče da se Ambasada SAD na Dedinju oseća toliko komotno u Srbiji da šalju dodatnih 275 specijalaca iz Vašingtona da čuvaju objekat. umesto da šalju naučnike da bolje razumeju Srbiju, oni šalju vojsku?!


Pretpostavljam da su u pitanju bili varilački radovi.
hajkula1 hajkula1 14:56 18.06.2014

Re: eye opener

freehand
hajkula1
evo, čitam juče da se Ambasada SAD na Dedinju oseća toliko komotno u Srbiji da šalju dodatnih 275 specijalaca iz Vašingtona da čuvaju objekat.





Zabrinjavajuće. Samo ne zbog bezbednosti ambasade.

Sirija, Hajkulo. Sirija.



Da.
Niti je Bondstil zbog Kosova.

hajkula1 hajkula1 19:03 18.06.2014

Re: eye opener

freehand
hajkula1
evo, čitam juče da se Ambasada SAD na Dedinju oseća toliko komotno u Srbiji da šalju dodatnih 275 specijalaca iz Vašingtona da čuvaju objekat.





Zabrinjavajuće. Samo ne zbog bezbednosti ambasade.

Irak, Hajkulo, Irak.

A i ja se zbunih pišući drugi komentar.



Šta fali, Sirija, kao što si prvi put napisao? Misliš, ne vide tamo svoj intres?
freehand freehand 19:33 18.06.2014

Re: eye opener

hajkula1
freehand
hajkula1
evo, čitam juče da se Ambasada SAD na Dedinju oseća toliko komotno u Srbiji da šalju dodatnih 275 specijalaca iz Vašingtona da čuvaju objekat.


Zabrinjavajuće. Samo ne zbog bezbednosti ambasade.

Irak, Hajkulo, Irak.

A i ja se zbunih pišući drugi komentar.



Šta fali, Sirija, kao što si prvi put napisao? Misliš, ne vide tamo svoj intres?

U trenutku kad sam hteo tebi da napišem te dve rečenice kucao sam drugi komentar u kome sam pominjao Siriju. A nije u pitanju Sirije jer Amerikanci ne šalju trupe ni u Damask, ni u Beograd već šalju trupe u Bagdad da čuvaju ambasadu.
Sirije sa tim ima veze onoliko koliko sam u tom drugom komentaru napoisao: SAD su srušile kompletan poredak i sistem u Iraku i od njega napravile državu-bogalja u kojoj se svakodnevno masovno gine bez razumljivog razloga a sad kreće i kidanje i čerupanje te državnožpravne mrcine. I to kreću da je kidaju borci za slobodu Sirije, neustrašivi u svojoj želji da uz podršku ujka Sema i nejgovih saveznika i u Damask donesu sunce slobode i demokratije. A eto, bogami, i u Bagdad.
oskar-z-wild oskar-z-wild 20:48 18.06.2014

Re: eye opener

SAD su srušile kompletan poredak i sistem u Iraku i od njega napravile državu-bogalja u kojoj se svakodnevno masovno gine bez razumljivog razloga a sad kreće i kidanje i čerupanje te državnožpravne mrcine. I to kreću da je kidaju borci za slobodu Sirije, neustrašivi u svojoj želji da uz podršku ujka Sema i nejgovih saveznika i u Damask donesu sunce slobode i demokratije. A eto, bogami, i u Bagdad.


Veoma komplikovano zaista, naročito zato što sada dolazi do zbližavanja Iranaca tj. Šiita i Zapada. To bi značilo da su Amerikanci naoružali Sunite, a pozivaju u pomoć Šiite. I to pošto su Rusima namestili Ukrajinu da im skrenu pažnju... nisu bre glupi kao što sam mislio. Valjda računaju da će se pobiti međusobno, a umereni će izbeći u Evropu.

Hantington je predvideo pojas nestabilnosti oko Evrope.
blogovatelj blogovatelj 22:08 18.06.2014

Re: eye opener

Pretpostavljam da su u pitanju bili varilački radovi.


hajkula1 hajkula1 09:45 19.06.2014

Re: eye opener

freehand

Sirije sa tim ima veze onoliko koliko sam u tom drugom komentaru napoisao: SAD su srušile kompletan poredak i sistem u Iraku i od njega napravile državu-bogalja...



O.K.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:55 20.06.2014

Re: eye opener

blogovatelj
Pretpostavljam da su u pitanju bili varilački radovi.




ma nou, neko poklanjanje neke vredne ikone Teu koju su oni kofinansirali, pa su ondak lobirali da dobiju podršku za događaje na istoku Ukrajine, pa im naši nisu dali. kao, jebiga, de ste vi bili 1991. i 1999. kada je nama trebala podrška. drugim rečima, mnogo smislenije oformljen stav, nego tvoj i Blogijev, di ste nešto za ili anti, bez sklonosti da objasnite svoj stav, samo tako, kao mi smo dodžadža ekstraintelidžent, i nema potrebe da se objašnjava bilo šta. srpski ratio je "da nema šta da pomažemo verbalno rusiji, jer nisu ni oni nama, u momentu kada je Globalizacija pregazila Srbiju nije ih nigde bilo, a ako im pomognemo sada a oni ne urade posao do kraja - Multipolarizaciju, ponovo će Srbija ostati zgažena na utrini". to se zove formiran stav, a ne ovo vaše sitno podjebuckavanje, koje me iz nekog razloga podseća na konflikt s pahomićevcima.
predatortz predatortz 08:05 18.06.2014

Ništa novo

Dakle, danas prisustujemo pojavama koje su naizgled protivurječne. Sjedinjene Države, Velika Britanija i mnoge druge zemlje sa 'zapadnog' polja zajednički djeluju, kako bi pospješile povratak fašizma u Ukrajin


Evropa je devedesetih pomogla otvoreno pronacističkom režimu u Hrvatskoj. Takođe, pomagala je i pokušaj islamizacije Bosne.
U EU su, bez ikakvog ekonomskog, civilizacijskog i drugih osnova, ekspresno primljene zemlje poznate po žestokoj saradnji sa Hitlerom: Mađarska, Bugarska, baltičke republike...
djovica djovica 09:12 18.06.2014

Re: Ništa novo

Da, sećam se tih zlatnih dana:


Smejurija kako KGB i kćer UDBA 25 godina imaju isti način dejstvovanja. Komičan i tup. Ono što Srbi najviše vole. Komično i tupo, kao i portparol najnovije predatorske srpske misli u videu.
predatortz predatortz 09:20 18.06.2014

Re: Ništa novo


Smejurija kako KGB i kćer UDBA 25 godina imaju isti način dejstvovanja. Komičan i tup.


A ne sećaš se ustaških obeležja na 'bojovnicima', ne sećaš se kako je Mesić veličao ustaštvo po dijaspori, ne sećaš se kako je Miro Barišić sa ekipom pohrlio da pravi NDH.

Verovatno ni sada ne primećuješ gomilu onih, ovde u Srbiji, koji su bili deca kada su proterani iz Hrvatske, a dan danas ne mogu da ostvare prava na imovinu koju tamo imaju. Verovatno zabranu ćirilice u Vukovaru ne smatraš fašizmom, nego evropskim dostignućem...
djovica djovica 09:29 18.06.2014

Re: Ništa novo

predatortz







Jašta, na vlasti u Srbiji aktivni vinovnici nacigenocidne politike 90-ih, a najveći problem je "fašistička" (po srpsko-ruskom rečniku) vlast u Ukrajini. Vala, ala nam je dosadno...
predatortz predatortz 09:35 18.06.2014

Re: Ništa novo

djovica
predatortz







Jašta, na vlasti u Srbiji aktivni vinovnici nacigenocidne politike 90-ih, a najveći problem je "fašistička" (po srpsko-ruskom rečniku) vlast u Ukrajini. Vala, ala nam je dosadno...


Ni meni se ne dopada to ko je na vlasti u Srbiji. No, u Srbiji Hrvate niko ne dira, niko im ne osporava pravo na imovinu. Zašto? Zato što su tretirani kao i svi drugi građani Srbije. Možeš li reći da je takvo stanje u Hrvatskoj danas?

Drugo, niko od ministara iz srpske vlade, ni pijan ne bi otišao na koncert Baje Malog Knindže, recimo. Niko ne bi prisustvovao koncertu na kom se veličaju ubistva Hrvata, Muslimana...
Da li je to tako u Hrvatskoj danas?

Mi nemamo poslanicu u EU parlamentu koja tvrdi da su Hrvati gosti u Srbiji, a da gosti kad tad moraju da idu kući. Hrvati imaju Ružu.

Je li i ovo velikosrpska propaganda?
djovica djovica 09:53 18.06.2014

Re: Ništa novo

predatortz
djovica
predatortz








Drugo, niko od ministara iz srpske vlade, ni pijan ne bi otišao na koncert Baje Malog Knindže, recimo. Niko ne bi prisustvovao koncertu na kom se veličaju ubistva Hrvata, Muslimana...
Da li je to tako u Hrvatskoj danas?

Mi nemamo poslanicu u EU parlamentu koja tvrdi da su Hrvati gosti u Srbiji, a da gosti kad tad moraju da idu kući. Hrvati imaju Ružu.

Je li i ovo velikosrpska propaganda?


Daj, mojne me zaletbavati:



P.S. Taj je PREMIJER (sr.wikipedia.org - Премијер је председник владе, односно први човек највишег извршног органа једне земље у земљама парламентарне демократије, које чине велику већину држава у свету.)
predatortz predatortz 09:58 18.06.2014

Re: Ništa novo



P.S. Taj je PREMIJER (sr.wikipedia.org - Премијер је председник владе,


Ja tebi rekoh, ni meni se ne dopada ko vodi Srbiju danas. No, to ne znači da u Hrvatskoj nema fašizma. Pošto je Hrvatska punopravan član EU, mogu samo da zaključim da je fašizam za EU prihvatljiva pojava. Doduše, zaključio sam to i znatno ranije. Niko iz EU nije reagovao na paradu SS veterana u Rigi, koja se održava pod pokroviteljstvom vlade.
djovica djovica 10:10 18.06.2014

Re: Ništa novo

predatortz


P.S. Taj je PREMIJER (sr.wikipedia.org - Премијер је председник владе,


Ja tebi rekoh, ni meni se ne dopada ko vodi Srbiju danas. No, to ne znači da u Hrvatskoj nema fašizma. Pošto je Hrvatska punopravan član EU, mogu samo da zaključim da je fašizam za EU prihvatljiva pojava. Doduše, zaključio sam to i znatno ranije. Niko iz EU nije reagovao na paradu SS veterana u Rigi, koja se održava pod pokroviteljstvom vlade.


Da, u EU fašizam je eksces, u Srbiji je deo institucionalne vlasti. Ah, ta fašistička EU... Za razliku od oduvek i zauvek slobodarske i istinoljubive Srbije.
predatortz predatortz 10:16 18.06.2014

Re: Ništa novo


Da, u EU fašizam je eksces, u Srbiji je deo institucionalne vlasti. Ah, ta fašistička EU... Za razliku od oduvek i zauvek slobodarske i istinoljubive Srbije.


Dobro, 'ajde ti meni onda objasni ovo:

Zašto je baš ta profašistička srpska vlada najomiljenija u EU od svih srpskih vlada unazad? Zašto našeg premijera zovu Merkelin mali? Nije valjda da ne znaju za premijerovu nam prošlost?!
predatortz predatortz 10:23 18.06.2014

Re: Ništa novo

predatortz

Da, u EU fašizam je eksces, u Srbiji je deo institucionalne vlasti. Ah, ta fašistička EU... Za razliku od oduvek i zauvek slobodarske i istinoljubive Srbije.


Dobro, 'ajde ti meni onda objasni ovo:

Zašto je baš ta profašistička srpska vlada najomiljenija u EU od svih srpskih vlada unazad? Zašto našeg premijera zovu Merkelin mali? Nije valjda da ne znaju za premijerovu nam prošlost?!



Edit:

Odgovor je upravo u onome što ja i tvrdim:

Svaki fašista je prihvatljiv, sve dok duva u EU diple!
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:26 18.06.2014

Re: Ništa novo

Niko iz EU nije reagovao na paradu SS veterana u Rigi, koja se održava pod pokroviteljstvom vlade

Kao što nije reagovao ni na fašistički i rasistički italijanski film "Srce u bezdanu", koji je finansirala italijanska država, a koji je imao premijeru baš negde u vreme godišnjice oslobađanja Aušvica.
Kao što nije reagovao niko ni na bišeg neofašistu, gradonačelnika Rima...
Kao što ni na ovog hrvatskog istaknutog levičara reagovalo se nije...



Out of Beirut Out of Beirut 14:10 18.06.2014

Re: Ništa novo

u EU fašizam je eksces, u Srbiji je deo institucionalne vlasti


Хм: ЕУ је у великој мери оно што је руководство Трећег рајха имало као европски сан. Када ЕУ државе бомбардују земље које се не могу одбранити (НАТО: Ирак, Србија, Либија) и притом погине небројено хиљада људи, и у ЕУ све пролази без истраге о одговорности за то, то је по свим чињеницама еквивалентно фашизму. Све ЕУ земље су чланице УН, где је фашизам био "део институционалне власти" управо по твојим критеријумима - у време Курта Валдхајма. Има ту још много примера о фашистима као делу институционалне власти. Рецимо, документована чињеница да је 1967 Мартин Борман уновчио чек уна своје име аргентинској филијали - Дојче банкe (извор: Paul Manning). Али, ја бих ишао даље и поставио питање у коју се сврху употребљава појам фашизма. Антифашистичко... сравњивање са земљом немачких и јапанских градова... ...
alselone alselone 14:30 18.06.2014

Re: Ništa novo

djovica


Sta je to sa vama purgerima i deminutivima? DJ Ovica? Sta to uopste znaci? Ivica, patkica....
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:27 18.06.2014

Re: Ništa novo


Šta je djovice, ne priča ti se ni o Ukrajini ni o Hrvatskoj, samo bi o Srbiji?

To se, djovice, zove zatvaranje očiju.
Vidiš ti jasno fašizam i u Ukrajini i u Hrvatskoj i na "zapadu", njega samo slepci ne vide, ali bi da žmuriš jer ti se ne dopada to što vidiš. I još bi da i drugi žmure, da o tome ne govore.

Otvori okice djovice, po tebe će to biti bolje.
Uvek je bolje videti problem nego pred njim zažmuriti.




hajkula1 hajkula1 21:48 18.06.2014

Re: Ništa novo

alselone
djovica


Sta je to sa vama purgerima i deminutivima? DJ Ovica? Sta to uopste znaci? Ivica, patkica....



To se bre, stavi na ignore.
blogovatelj blogovatelj 22:16 18.06.2014

Re: Ništa novo

Sta je to sa vama purgerima i deminutivima? DJ Ovica? Sta to uopste znaci? Ivica, patkica....


Vcao.
dr.wagner dr.wagner 22:41 18.06.2014

Re: Ništa novo

.... večer

alselone

Sta je to sa vama purgerima ....


-Nisam siguran da je "moj" ... mislim da je gospodin Djevica "vaš" ...
... gađa direktno i ne priznaje opravdanja koja uključuju daleku prošlost ...
-Nema baš razumijevanja za (kakve-takve)argumente ... sigurno je "vaš" ...

-Iako zubar ... poklonjenom savezniku ne gledam u zube ...



Wagner



hoochie coochie man hoochie coochie man 22:51 18.06.2014

Re: Ništa novo

-Iako zubar ... poklonjenom savezniku ne gledam u zube ...


Nego ga se odričeš i bez gledanja :)
sigurno je "vaš"

predatortz predatortz 07:13 19.06.2014

Re: Ništa novo

Nego ga se odričeš i bez gledanja :)

sigurno je "vaš"


Zna susjed šta priča. Nema većih govana od naših, kad pređu na njihovu stranu.
dr.wagner dr.wagner 09:46 19.06.2014

Re: Ništa novo

Pozdrav drugovi

-Točno u ponoć je bila utakmica , tako da sam morao otići ... (to je ona igra
na travi sa loptom , koju vi baš ne znate igrati ali ste snimili seriju )

-Ovo "vaš - naš" je naravno šala , ne mogu znati i to nije ni važno .... , važno
je da treba poštivati tuđe stavove , iako se sa njima ne slažemo ...

-Prost svijet uzima kao argument je li netko čarapan , lala , šiptar ili purger
.... ali taj "ad hominem" stil je ipak samo "seljacizam"

-Zato sam "vaš-naš" postavio kao nešto bitno ... iako je to bez veze ...


W
predatortz predatortz 09:52 19.06.2014

Re: Ništa novo


-Prost svijet uzima kao argument je li netko čarapan , lala , šiptar ili purger


A Hercegovac?
dr.wagner dr.wagner 10:00 19.06.2014

Re: Ništa novo

predatortz

-Prost svijet uzima kao argument je li netko čarapan , lala , šiptar ili purger


A Hercegovac?


-Kakvo je to pravilo koje nema iznimku ...


W
freehand freehand 11:52 19.06.2014

Re: Ništa novo

-Ovo "vaš - naš" je naravno šala , ne mogu znati i to nije ni važno .... , važno
je da treba poštivati tuđe stavove , iako se sa njima ne slažemo ...

Naravno da je to "vaš-naš" glupost. Ali takođe je van razumne sumnje i to da veseli djovica nema nikakve stavove. Kao ni bilo koji drugi drugosrbijanski teletabis namerno oboleo od ijekavice, kojom provocira nesuvisle "vaš-naš" odgovore.
dr.wagner dr.wagner 13:27 19.06.2014

Re: Ništa novo

Zdravo druže

freehand
... veseli djovica nema nikakve stavove...


-Kako nema ??? ... pa to su upravo (ovdje) dosta zastupljeni stavovi ...

-Kada se spomene bilo koji srpski zločin iz 90-ih ... odgovor je odmah "a onaj vaš zločin ... "

-Tako je i Djovica spomenuo vašeg premijera , iako on nema veza sa Ukrajinom i
nakon što mu je Predator rekao , OK to je djelom tako , ali sada je tema ovo drugo ....
, Djovica će opet "... , a premijer V" .... pa link ...

-Kako je to sada nerazumljiva metoda ...


W
djovica djovica 14:40 19.06.2014

Re: Ništa novo

dr.wagner
Zdravo druže

freehand
... veseli djovica nema nikakve stavove...


-Kako nema ??? ... pa to su upravo (ovdje) dosta zastupljeni stavovi ...

-Kada se spomene bilo koji srpski zločin iz 90-ih ... odgovor je odmah "a onaj vaš zločin ... "

.


W

Ma nisam ja na toj tvojoj "vaš-naš" frekvenciji. U Srbiji puna usta i "eksperti" o fašističkoj vlasti u Ukrajini (KGB ima prođu u Srbiji), a kod kuće naočigled ne vide... O fašizmu u Ukrajini u Srbiji bi bilo najpristojnije ćutati. Bar zbog youtubea.
freehand freehand 18:10 19.06.2014

Re: Ništa novo

-Kako nema ??? ... pa to su upravo (ovdje) dosta zastupljeni stavovi ...

Zastupljenost gluposti ne čini stavovima. Samo ih pojačava i čini bolnijim za mislilo.
Bar zbog youtubea.

Što zbog youtubea, da mu se nije šta desilo, božemeoprosti?!
dr.wagner dr.wagner 19:47 19.06.2014

Re: Ništa novo

Pozdrav gospodine D

djovica

Ma nisam ja na toj tvojoj "vaš-naš" frekvenciji. U Srbiji puna usta i "eksperti" o fašističkoj vlasti u Ukrajini (KGB ima prođu u Srbiji), a kod kuće naočigled ne vide... O fašizmu u Ukrajini u Srbiji bi bilo najpristojnije ćutati. Bar zbog youtubea.


-Možda niste željeli , ali ste došli na tu "frekvenciju" ovim što ste napisali ...
-Tvrdite da je NJIMA (svima) bolje ne govoriti o ovome ili onome ... ali čim
postoje "oni" (svi) , onda postojimo i "mi" ...

-Naravno , generalizacija isto ne stoji ... toga se treba kloniti , iako nekada
u žaru konverzacije svi pomalo hodamo po tom rubu ..., ali to što je vlast
takva kakva je , ne znači da svi (možda čak ni većina) dijele sve stavove sa
režimom ...


W
alselone alselone 20:11 19.06.2014

Re: Ništa novo

-Možda niste željeli , ali ste došli na tu "frekvenciju" ovim što ste napisali ...
-Tvrdite da je NJIMA (svima) bolje ne govoriti o ovome ili onome ... ali čim
postoje "oni" (svi) , onda postojimo i "mi" ...

-Naravno , generalizacija isto ne stoji ... toga se treba kloniti , iako nekada
u žaru konverzacije svi pomalo hodamo po tom rubu ..., ali to što je vlast
takva kakva je , ne znači da svi (možda čak ni većina) dijele sve stavove sa
režimom ...


Au sto si se ti profinio. Ko kanda da ti se posrecilo ovih dana...
dr.wagner dr.wagner 12:18 20.06.2014

Re: Ništa novo

.... jutro

alselone

Au sto si se ti profinio. Ko kanda da ti se posrecilo ovih dana...


-Svaki dan sam fin ....
... ima dana kada sam fin i po dva-tri puta ...

W
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:24 20.06.2014

Re: Ništa novo

Milan Karagaća Milan Karagaća 13:09 22.06.2014

Re: Ništa novo

U EU su, bez ikakvog ekonomskog, civilizacijskog i drugih osnova, ekspresno primljene zemlje poznate po žestokoj saradnji sa Hitlerom: Mađarska, Bugarska, baltičke republike...

I ne samo to već im tolerišu i sada veličanje nacizma i fašizma.E sada, i Srbija se hvali sa onima što su saarđivali sa nemačkom okupacionom vlasti ali je izgleda EU ne vili jer zna i za partizane koje Srbija na svaki način nastoji da kriminalizuje. Samo ne znam, šta ti misliš, kako će Toma Nikolić objasniti Putinu koga je pozvao na spektakularno obeležavanje 20. oktobra kao Dana oslobođenja Beograda, dakle šta će mu reći ko su ti koji su zajedno sa Crvenoarmejcima oslobađali Beograd, ko su ti koji ih optužuju da su zapravo okuirali Beograd i da su i Crvenoarmejci bili okupatori, gde su bile snage toga tzv. drugog antifašističkog pokreta, jer mi smo imali dva, i zašto su umesto da zajednos sa Rusima teraju Švabe iz Beograda oni zajedno sa Švabama se povlače i beže.
Evropa je devedesetih pomogla otvoreno pronacističkom režimu u Hrvatskoj. Takođe, pomagala je i pokušaj islamizacije Bosne.

A kao Srbiju nisu voleli zbog partizana ili će biti da se i u Srbiji nešto drugo povampirilo.
cane cane 08:45 23.06.2014

Re: Ništa novo

karagaca


matori, smaras

freehand freehand 14:27 18.06.2014

Paralele

Nekako mi je ovih dana mozgu najteže da gledam i slušam američke zvaničnike i njihove NATO glasnogovornike uključujući i onu krpu od Tonija Blera, kako optužuju Rusiju za podršku pobunjenicima u istočnoj Ukrajini preteći joj novim sankcijama,dok istovremeno otvoreno i bez zazora naoružavaju Al Kaidu i sve ostale terorističke organizacije u Siriji, koje se - kako sad gledamo - prelivaju i na oslobođeni Irak.
oskar-z-wild oskar-z-wild 14:43 18.06.2014

Re: Paralele

Nekako mi je ovih dana mozgu najteže da gledam i slušam američke zvaničnike i njihove NATO glasnogovornike uključujući i onu krpu od tonija Blera, kako optužuju Rusiju za podršku pobunjenicima u istočnoj Ukrajini preteći joj novim sankcijama


Pretpostavljam da vam ovo servira Raša tudej!?

dok istovremeno otvoreno i bez zazora naoružavaju Al Kaidu i sve ostale terorističke organizacije u Siriji, koje se - kako sad gledamo - prelivaju i na oslobođeni Irak.


Neverovatno kako su glupi i providni ti zli zapadnjaci!
freehand freehand 19:50 18.06.2014

Re: Paralele

Pretpostavljam da vam ovo servira Raša tudej!?

Dabre.
Tony Blair and Iraq: The damning evidence
...
Intelligence officers have disclosed that just the day before Mr Blair went to visit president George Bush in April 2002, he appeared to accept this but returned a "changed man" and subsequently ordered the production of dossiers to "find the intelligence" that he wanted to use to justify going to war.



The Independent


Neverovatno kako su glupi i providni ti zli zapadnjaci!


Dabre.
Congress secretly approves U.S. weapons flow to 'moderate' Syrian rebels

By Mark Hosenball

WASHINGTON Mon Jan 27, 2014 5:35pm EST


Reuters

oskar-z-wild oskar-z-wild 20:29 18.06.2014

Re: Paralele

Onus je na "moderate".

Inače, velika je frka što se oko hiljadu (ne zna se tačno) naših (britanskih) državljana bori sa ISIS-om u Siriji i Iraku (sa Sunitima).

Šta ako se vrate besni kući?
blogov_kolac blogov_kolac 15:04 19.06.2014

Re: Paralele

freehand
Nekako mi je ovih dana mozgu najteže da gledam i slušam američke zvaničnike i njihove NATO glasnogovornike uključujući i onu krpu od tonija Blera, kako optužuju Rusiju za podršku pobunjenicima u istočnoj Ukrajini preteći joj novim sankcijama,dok istovremeno otvoreno i bez zazora naoružavaju Al Kaidu i sve ostale terorističke organizacije u Siriji, koje se - kako sad gledamo - prelivaju i na oslobođeni Irak.
Amerika (&Zapad) u Siriji nisu podrzali teroriste nego pobunjene obespravljene sunite, koji su tamo apsolutna 70% vecina, dok pod dinastijom Asada decenijama svu vlast u zemlji drze šiiti (pre svega njihova podgrupa Alaviti) kojih je tamo svega oko 20%. Zanimljivo da je pod Sadamom Huseinom u Iraku bila potpuno suprotna situacija - tamo je 20% sunita fakticki imalo svu vlast nad 60% vecinskim šiitima i Kurdima (preko 15%), i bez obzira na sve svoje probleme koje imaju sa glavnom šiitskom drzavom Iranom (mnogoljudna drzava, a šiiti preko 90%) i Sirijom gde su izrazito manjinski šiiti zaveli surovu diktaturu, USA/Zapad su u postsadamovskom Iraku stvorili preduslove da se svaka nova vlast bira na izborima, sto naravno da u praksi znaci šiitsku dominaciju u toj zemlji, koja u svakom slucaju nije protivprirodna poput one koje su u Sadamovoj eri imali trostruko malobrojniji Suniti.

A ako bas zelis da analiziras neprincipijelnost velikih sila, zar nije najgore bas ono sto su za taj region pre oko tri godine uradile Kina i Rusija sa svojim vetom u Savetu Bezbednosti, kada je pobuna protiv visedecenijske diktature u Siriji tek zapocela a broj poginulih procenjivan na oko 3.000. Svet, ali i ceo taj region je bio jedinstven da regionalni tumor Asad konacno treba da se ukloni a Sirija krene novim putem koji bi njihov narod birao, i spreman da podrzi medjunarodnu vojnu intervenciju predvodjenu NATO i USA ukoliko diktator ne odstupi sa vlasti. I tu se pojavljuju genijalci iz Kine i Rusije sa stavom kako navodno niposto se ne sme ponoviti "nova Libija" gde je u sukobima koje je pratila medjunarodna vojna intervencija izginulo oko 20.000 ljudi, sve je trajalo skoro godinu dana, a sirotom diktatoru Gadafiju je presudjeno po kratkom postupku. I stvarno su jadnu Siriju Rusi i Kinezi "spasili" od libijskog scenarija: rat nije zavrsen ni posle tri godine a kraj mu se ni ne nazire, nije poginulo skoro 20.000 kao u Libiji, nego vec skoro 200.000, a ne nazire se na kojoj cifri ce se sve zavrsiti; a kako se rat rasplamsavao i postajao suroviji, na strani na cedilu ostavljenog pobunjenog naroda sve vise su, logicno, poceli da do izrazaja dolaze ekstremni vojni i verski lideri i njihove disciplinovane i fanatizovane formacije, naustrb "politicara" i "opozicionara" koji su zapoceli proteste i pobunu, i imali siroku medjunarodnu podrsku... istina sam diktator Asad je ziv i zdrav posle 3 godine, a prosao bi kao Gadafi jos te 2011., pa bar za nekoga u Siriji da se kaze da je imao koristi od tadasnjeg kinesko-ruskog mirotvorstva.
freehand freehand 17:47 19.06.2014

Re: Paralele

blogov_kolac
freehand
Nekako mi je ovih dana mozgu najteže da gledam i slušam američke zvaničnike i njihove NATO glasnogovornike uključujući i onu krpu od tonija Blera, kako optužuju Rusiju za podršku pobunjenicima u istočnoj Ukrajini preteći joj novim sankcijama,dok istovremeno otvoreno i bez zazora naoružavaju Al Kaidu i sve ostale terorističke organizacije u Siriji, koje se - kako sad gledamo - prelivaju i na oslobođeni Irak.
Amerika (&Zapad) u Siriji nisu podrzali teroriste nego pobunjene obespravljene sunite, koji su tamo apsolutna 70% vecina, dok pod dinastijom Asada decenijama svu vlast u zemlji drze šiiti (pre svega njihova podgrupa Alaviti) kojih je tamo svega oko 20%. Zanimljivo da je pod Sadamom Huseinom u Iraku bila potpuno suprotna situacija - tamo je 20% sunita fakticki imalo svu vlast nad 60% vecinskim šiitima i Kurdima (preko 15%), i bez obzira na sve svoje probleme koje imaju sa glavnom šiitskom drzavom Iranom (mnogoljudna drzava, a šiiti preko 90%) i Sirijom gde su izrazito manjinski šiiti zaveli surovu diktaturu, USA/Zapad su u postsadamovskom Iraku stvorili preduslove da se svaka nova vlast bira na izborima, sto naravno da u praksi znaci šiitsku dominaciju u toj zemlji, koja u svakom slucaju nije protivprirodna poput one koje su u Sadamovoj eri imali trostruko malobrojniji Suniti.

A ako bas zelis da analiziras neprincipijelnost velikih sila, zar nije najgore bas ono sto su za taj region pre oko tri godine uradile Kina i Rusija sa svojim vetom u Savetu Bezbednosti, kada je pobuna protiv visedecenijske diktature u Siriji tek zapocela a broj poginulih procenjivan na oko 3.000. Svet, ali i ceo taj region je bio jedinstven da regionalni tumor Asad konacno treba da se ukloni a Sirija krene novim putem koji bi njihov narod birao, i spreman da podrzi medjunarodnu vojnu intervenciju predvodjenu NATO i USA ukoliko diktator ne odstupi sa vlasti. I tu se pojavljuju genijalci iz Kine i Rusije sa stavom kako navodno niposto se ne sme ponoviti "nova Libija" gde je u sukobima koje je pratila medjunarodna vojna intervencija izginulo oko 20.000 ljudi, sve je trajalo skoro godinu dana, a sirotom diktatoru Gadafiju je presudjeno po kratkom postupku. I stvarno su jadnu Siriju Rusi i Kinezi "spasili" od libijskog scenarija: rat nije zavrsen ni posle tri godine a kraj mu se ni ne nazire, nije poginulo skoro 20.000 kao u Libiji, nego vec skoro 200.000, a ne nazire se na kojoj cifri ce se sve zavrsiti; a kako se rat rasplamsavao i postajao suroviji, na strani na cedilu ostavljenog pobunjenog naroda sve vise su, logicno, poceli da do izrazaja dolaze ekstremni vojni i verski lideri i njihove disciplinovane i fanatizovane formacije, naustrb "politicara" i "opozicionara" koji su zapoceli proteste i pobunu, i imali siroku medjunarodnu podrsku... istina sam diktator Asad je ziv i zdrav posle 3 godine, a prosao bi kao Gadafi jos te 2011., pa bar za nekoga u Siriji da se kaze da je imao koristi od tadasnjeg kinesko-ruskog mirotvorstva.

Ergo, ako sam te dobro razumeo:

1. U Siriji besni verski rat u kome su se Amerika (i Zapad) svrstali uz jednu (šiitsku stranu);

2. U Iraku je verski raspored snaga drugačiji, ali su tamo SAD i Zapad omogućili demokratske izbore na kojima će - ne protivprirodno, dominaciju preuzeti šiiti (iz nekog razloga ni ti ne pominješ oružje za masovno uništenje);

3. A onda sledi ekvilibristika sa žrtvama i vetom u SB UN kojim je sprečeno demokratsko svrgavanje diktatora poput iračkog i libijskog, čime su Rusija i Kina uništile pola Bliskog i Srednjeg istoka i sva je krv, sve žrtve i sva krivica samo na njima.
Verujem da su te terorističke države na sličan scenario spremne i kad je u pitanju Iran u kome bi normalno bilo da na vlast dođu Mormoni uz prihvatljivu kolateralnu štetu od... Koliko stotina hiljada mrtvih ti smatraš prihvatljivim za više ciljeve i profit Sedam sestara i drugih humanitarnih organizacija?

Da nije tebe dragi Koče - ne računam neke potpune mentalne autsajdere i ljubavnike Lusi iz nebesa sa dijamantima - ne bih verovao da postoji išta na ovom dunjaluku što ima zere inteligencije i pismenosti a da veruje u taj svet iz ogledala u kome je sve potpuno posuvraćeno. Bujica nekakvih nebuloza iskazanih kao neupitne činjenice, a koje za cilj imaju, valjda, da stavovi deluju potpuno argumentovano i naučno tutemeljeno nekad jednostavno ostave bez teksta. Jer odgovarati na njih, a evo i ja sam pokušao i stigao do tačke tri kad sam to shvatio - bi trajalo do jutra a u rezultatu imalo isto ništa kao i smajli nasumično izabran.

Dakle, Koče, još jednom a čisto da proverim da li sam te dobro shvatio - sa stanovišta slobode, demokratije, međunarodnog i unutrašnjeg prava, prosperiteta država i društava - ti smatraš ono što se dešava u Iraku i Libiji kvalitativnim skokom?
A ono što se dešava u Siriji degradacijom, i to krivicom Rusije i Kine?




nim_opet nim_opet 15:22 18.06.2014

Kad smo o surovanju sa Hitlerom

da nam ne fali jedan momenat u tekstu? Nesto potpisivano u Moskvi 1939? Cisto da ne bude da aboliramo jednu stranu za surovanje itd.
oskar-z-wild oskar-z-wild 18:06 18.06.2014

Finian Cunnihgham

I prošlost i sadašnjost se mogu razumjevati na različite načine.

Na primjer, moja mama vidi svet posvje drukčije od mene i među nama nema kompromisa.

A priča koju prede Finian ne pije vodu, za mene. Na primer, zašto su Jevreji na strani ukrajinskih "fašista", pa čak i na strani zapadnjačkih pro-fašista? Zašto su Britanija, USA i ostali primali Jevreje, itd...?

Ali čini mi se da kod intelektualaca leve orijentacije koji, moram priznati, imaju izvjesne dogmatske čvorove, čitava priča izvrsno paše, it hits all the right notes.
hajkula1 hajkula1 19:09 18.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

Zašto su Britanija, USA i ostali primali Jevreje, itd...?


Zbog kinte. Nisu baš otvoreni za sve Jevreje. Primaju oni i Induse i Kineze i Srbe... po neke... (Što se Jevreja tiče, ni Izrael nije primao baš sve.)
Neki jevreji su finansirali Hitlerovu Nemačku. I?
oskar-z-wild oskar-z-wild 20:30 18.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

hajkula1
Zašto su Britanija, USA i ostali primali Jevreje, itd...?


Zbog kinte. Nisu baš otvoreni za sve Jevreje. Primaju oni i Induse i Kineze i Srbe... po neke... (Što se Jevreja tiče, ni Izrael nije primao baš sve.)
Neki jevreji su finansirali Hitlerovu Nemačku. I?


A sada neki Jevreji finansiraju ukrajinske fašiste.

Ako je bre samo kinta u pitanju, onda nema zime.
hajkula1 hajkula1 21:46 18.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

oskar-z-wild
hajkula1
Zašto su Britanija, USA i ostali primali Jevreje, itd...?


Zbog kinte. Nisu baš otvoreni za sve Jevreje. Primaju oni i Induse i Kineze i Srbe... po neke... (Što se Jevreja tiče, ni Izrael nije primao baš sve.)
Neki jevreji su finansirali Hitlerovu Nemačku. I?


A sada neki Jevreji finansiraju ukrajinske fašiste.

Ako je bre samo kinta u pitanju, onda nema zime.


Kolko košta Sibir
Koliko vredi nafta, gas i ostalo blago u kaspijskom basenu
hebi ga, kriza.
oskar-z-wild oskar-z-wild 15:58 19.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

hajkula1
oskar-z-wild
hajkula1
Zašto su Britanija, USA i ostali primali Jevreje, itd...?


Zbog kinte. Nisu baš otvoreni za sve Jevreje. Primaju oni i Induse i Kineze i Srbe... po neke... (Što se Jevreja tiče, ni Izrael nije primao baš sve.)
Neki jevreji su finansirali Hitlerovu Nemačku. I?


A sada neki Jevreji finansiraju ukrajinske fašiste.

Ako je bre samo kinta u pitanju, onda nema zime.


Kolko košta Sibir
Koliko vredi nafta, gas i ostalo blago u kaspijskom basenu
hebi ga, kriza.


Treba se pitati koliko kosta tiranija?
...i koliko kosta demokratija?

Drugim recima da li je isplatljiviji bio Sadamov teror i kome?
Da li je isplatljivija Asadova diktatura i kome?

Da li je demokratija isplatljivija?

Ako mi preferiramo demokratju nad tiranijom, zasto smo spremni da podrzavamo diktature ili nedemokratije nad drugim narodima?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:11 20.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

zato što demokratija nije funkcionalan sistem za neke narode.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:17 20.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

oskar-z-wild
Na primer, zašto su Jevreji na strani ukrajinskih "fašista", pa čak i na strani zapadnjačkih pro-fašista? ?


režim je na strani krupnog kapitala (i tu nema etničkog predznaka, krupni kapital ne poznaje ovu kategoriju patetičnih prepreka). narod u Izraelu je na strani naroda u Ukrajini, odnosno za obustavu svih ratnih dejstava.
oskar-z-wild oskar-z-wild 12:08 20.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

narod u Izraelu je na strani naroda u Ukrajini, odnosno za obustavu svih ratnih dejstava.


Hvala na ovom podatku! A narod u Srbiji je na strani Rusa - čini mi se.

Ali interesantno je da je narod u Britaniji prilično skeptičan i obazriv. Znaju da se istinom manipuliše (Blerov irački primer je još uvek svež) i zato mudro ćute.

Cenim neke aspekte ove civilizacije. Naravno ne sve.
oskar-z-wild oskar-z-wild 12:21 20.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

Srđan Fuchs
zato što demokratija nije funkcionalan sistem za neke narode.


O ovom iskazu se pišu mnogi doktorati i post-doktorati.

Ukratko, ne slažem se sa ovim stavom. Uzmi samo ovo u obzir:

1. Trećina svih svetskih emigranata živi u Evropi - dakle, beže u demokratske zemlje. Mislim da je i protok kapitala donekle uslovljen politikom dakle donekle i etnicitetom, isto se tiče demokratije. Recimo Iranu se ne dozvoljava da razvije nuklearnu industriju. Iranci su do sada mogli da razviju industriju prerađivanja nafte, a ne da uvoze gorivo. Ali Iranci veoma lepo žive u demokratskom i liberalnom Londonu.

2. Polovina ukupnog svetskog socijalnog troška je u Evropi.

3. 90% rasprave o ljudskim pravima se dešava unutar Evrope.
martin_krpan martin_krpan 07:03 21.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

narod u Izraelu je na strani naroda u Ukrajini, odnosno za obustavu svih ratnih dejstava.


Narod u Srbiji je na strani naroda u Izraelu, odnosno za obustavu svih ratnih dejstava.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:25 22.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

oskar-z-wild


Hvala na ovom podatku! A narod u Srbiji je na strani Rusa - čini mi se.

Ali interesantno je da je narod u Britaniji prilično skeptičan i obazriv. Znaju da se istinom manipuliše (Blerov irački primer je još uvek svež) i zato mudro ćute.

Cenim neke aspekte ove civilizacije. Naravno ne sve.



ruski je isto takav, s tim što vole da budu u poziciji da manipulišu. a mi kao mi, bože moj, 70 godina je komunizma, taj sistem je okrenut ideološki pre svega prema Rusiji, pa novi kolektivizam u vidu pripadnosti pravoslavlju (masa ekskomunističkih agenata je samo promenila odeću i prihvatila novopravoslavizam kao novu kolektivnu ideologiju), Rusija koja pokušava da se suprotstavi Americi koja je nas ponizila i pokorila. valjda je jasno zašto je prosečna srpska emocionalnost na toj strani. potpuna i nebeska Srbija, po meni, harmonija je engleskog racionalizma i analitičnosti, francuske seksipilnosti, nemačke discipline i ruske muževnosti i rešenosti. to bi bio savršen spoj, sa srpskom višnjom šarma i duhovitosti na vrhu kolača! Ameri nam i ne trebaju u suštini, neka idu kući pa neka rešavaju sa sobom to nagomilano nasilje.
hajkula1 hajkula1 10:31 24.06.2014

Re: Finian Cunnihgham

oskar-z-wild
hajkula1
oskar-z-wild
hajkula1
Zašto su Britanija, USA i ostali primali Jevreje, itd...?


Zbog kinte. Nisu baš otvoreni za sve Jevreje. Primaju oni i Induse i Kineze i Srbe... po neke... (Što se Jevreja tiče, ni Izrael nije primao baš sve.)
Neki jevreji su finansirali Hitlerovu Nemačku. I?


A sada neki Jevreji finansiraju ukrajinske fašiste.

Ako je bre samo kinta u pitanju, onda nema zime.


Kolko košta Sibir
Koliko vredi nafta, gas i ostalo blago u kaspijskom basenu
hebi ga, kriza.


Treba se pitati koliko kosta tiranija?
...i koliko kosta demokratija?

Drugim recima da li je isplatljiviji bio Sadamov teror i kome?-*1
Da li je isplatljivija Asadova diktatura i kome?-**2

Da li je demokratija isplatljivija?

Ako mi preferiramo demokratju nad tiranijom, zasto smo spremni da podrzavamo diktature ili nedemokratije nad drugim narodima?



-*1 Sa čime upoređuješ? Pretpostavljam, sa sadašnjim režimom koji je smeni Sadamov režim?

-**2 Sa čime upoređuješ Asadovu diktaturu? Tvrdiš da će sledeći režim biti demokratskiji, sa vladavinom prava... itd?


Da li Libijci žive bolje sada nego u vreme Gadafija?

blogov_kolac blogov_kolac 07:16 19.06.2014

Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

Na granicama Rusije nalaze se dve zemlje koje su po svim vazecim merilima modernog sveta dve "najdiktatorskije" drzavne tvorevine XXI veka - Severna Koreja i Turkmenistan, kao i apsolutni sampion u evropskoj konkurenciji Belorusija. I gde su to Rusi resili da se bore protiv "fasizma" i "ugrozavanja" lingvistickih, politickih, nacionalnih i ljudskih prava u svome susedstvu - u Ukrajini, jednoj od samo tri zemlje koje su proporcionalno velicini jedine vise stradale od Rusije u WW2 od fasista (druge dve su Belorusija i Poljska), u Gruziji gde valjda od pravoslavnih verskih fanatika brane ugrozene verske slobode muslimanskih manjina u Abhaziji i Severnoj Osetiji gde su one u vecini, i u Moldaviji, gde je jos od sticanja nezavisnosti region gde su Rusi vecina de facto pod apsolutnom i direktnom kontrolom Moskve, a pod indirektnom je regija sa muslimanskom vecinom, uz stalnu pretnju da ako slucajno krenu sa otvaranjem u pravcu Bukuresta ili Brisela, sleduje ih njihova Abhazija/Osetija, odnosno ono sto vec imaju sa svojim Rusima u Pridnjestrovlju.

I da pomenem na kraju jos jednu vezanu trojku ruskih suseda, da vidimo kako izgledaju drzave koje su od svih ex-SSSR zamalja najvise i najranije okrenuli totalno novi list, i potpuno se okrenuli Briselu u odnosu na Moskvu: Litvaniju, Letoniju i Estoniju - iako su ove zadnje dve zapravo drzave sa najvecom (u procentima) ruskom manjinom uopste. E pa ove tri pribalticke republike, koje su jedine napravile potpuni otklon posle sloma komunizma od svog SSSR/Kremlj/KGB nasledja, su van konkurencije gotovo u svemu najuzornije ex-SSSR drzave i drustva, bez obzira sto neke druge imaju fantasticne preduslove sa gotovo nepojmljivim prirodnim bogatstvima (Rusija, Azerbejdzan, Turkmenistan, Kazakhstan...), ali i "antifasisticku" vlast sposobnu da sve to umnogome obezvredi unutrasnjom politikom koja narod gura u okove, kontrolisanu ekonomiju u nedorecenost i neefikasnost, a spoljnu politiku koja ih gura u istorijske corsokake...

U samoj "antifasistickoj" Rusiji, jos od njenih prvih postsovjetskih izbora, izbore redovno sama dobija njena "drzavna stranka" pod raznim nazivima, dok se na drugom i trecem mestu iskljucivo smenjuju ultra-nacional(socijal)isti Vladimira Zirinovskog (23% rekord) i nereformisani komunisti Zjuganova (24% rekord) - i oni ce da drze lekcije iz demokratije Ukrajincima gde se vlast par puta stvarno i sustinski menjala na izborima koji tamo (bar u ovom veku) nikada nisu bili fiktivni, a komunisti i ultranacionalisti su cak i u vremenima najdubljih ekonomskih problema, a sada i spoljne agresije - uvek drzani u granicama od oko maksimalnih 10%.
oskar-z-wild oskar-z-wild 08:40 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

Kako opravdati zauzimanje Krima i intervenciju u Ukrajini nego pozivanjem na borbu protiv fašizma? Nažalost dogmatičari se veoma lako primaju na tu priču. Zašto? Možda zato što su lično mnogo investirali u sticanje jednog pogleda na svet. Teško je napustiti sigurnost koju pruža programirano razmatranje i prihvatiti haotičnu prirodu internacionalnih odnosa na planeti. Dakle, ništa se ne dešava na svetu a da neka viša sila ne diriguje - božja, đavolska, američka, monetarna, itd.

milisav68 milisav68 08:55 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

oskar-z-wild
Kako opravdati zauzimanje Krima i intervenciju u Ukrajini nego pozivanjem na borbu protiv fašizma?

LjuCka prava lepše zvuče.
apostata apostata 14:26 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

blogov_kolac
Na granicama Rusije nalaze se dve zemlje koje su po svim vazecim merilima modernog sveta dve "najdiktatorskije" drzavne tvorevine XXI veka - Severna Koreja i Turkmenistan, kao i apsolutni sampion u evropskoj konkurenciji Belorusija. I gde su to Rusi resili da se bore protiv "fasizma" i "ugrozavanja" lingvistickih, politickih, nacionalnih i ljudskih prava u svome susedstvu - u Ukrajini, jednoj od samo tri zemlje koje su proporcionalno velicini jedine vise stradale od Rusije u WW2 od fasista (druge dve su Belorusija i Poljska), u Gruziji gde valjda od pravoslavnih verskih fanatika brane ugrozene verske slobode muslimanskih manjina u Abhaziji i Severnoj Osetiji gde su one u vecini, i u Moldaviji, gde je jos od sticanja nezavisnosti region gde su Rusi vecina de facto pod apsolutnom i direktnom kontrolom Moskve, a pod indirektnom je regija sa muslimanskom vecinom, uz stalnu pretnju da ako slucajno krenu sa otvaranjem u pravcu Bukuresta ili Brisela, sleduje ih njihova Abhazija/Osetija, odnosno ono sto vec imaju sa svojim Rusima u Pridnjestrovlju.

I da pomenem na kraju jos jednu vezanu trojku ruskih suseda, da vidimo kako izgledaju drzave koje su od svih ex-SSSR zamalja najvise i najranije okrenuli totalno novi list, i potpuno se okrenuli Briselu u odnosu na Moskvu: Litvaniju, Letoniju i Estoniju - iako su ove zadnje dve zapravo drzave sa najvecom (u procentima) ruskom manjinom uopste. E pa ove tri pribalticke republike, koje su jedine napravile potpuni otklon posle sloma komunizma od svog SSSR/Kremlj/KGB nasledja, su van konkurencije gotovo u svemu najuzornije ex-SSSR drzave i drustva, bez obzira sto neke druge imaju fantasticne preduslove sa gotovo nepojmljivim prirodnim bogatstvima (Rusija, Azerbejdzan, Turkmenistan, Kazakhstan...), ali i "antifasisticku" vlast sposobnu da sve to umnogome obezvredi unutrasnjom politikom koja narod gura u okove, kontrolisanu ekonomiju u nedorecenost i neefikasnost, a spoljnu politiku koja ih gura u istorijske corsokake...

U samoj "antifasistickoj" Rusiji, jos od njenih prvih postsovjetskih izbora, izbore redovno sama dobija njena "drzavna stranka" pod raznim nazivima, dok se na drugom i trecem mestu iskljucivo smenjuju ultra-nacional(socijal)isti Vladimira Zirinovskog (23% rekord) i nereformisani komunisti Zjuganova (24% rekord) - i oni ce da drze lekcije iz demokratije Ukrajincima gde se vlast par puta stvarno i sustinski menjala na izborima koji tamo (bar u ovom veku) nikada nisu bili fiktivni, a komunisti i ultranacionalisti su cak i u vremenima najdubljih ekonomskih problema, a sada i spoljne agresije - uvek drzani u granicama od oko maksimalnih 10%.

I šta kažeš u Severnoj Osetiji su "muslimanske manjine" "u većini"?

E blago i tebi, a i nama ... vidi se da si expert po konfensionalnoj situaciji među Osetinima.

A i ovo brate
E pa ove tri pribalticke republike, koje su jedine napravile potpuni otklon posle sloma komunizma od svog SSSR/Kremlj/KGB nasledja, su van konkurencije gotovo u svemu najuzornije ex-SSSR drzave i drustva,


Stvarno se vidi da si, generalno gledajući, pravi specijalist za postsovjetski geopolitički prostor.
blogov_kolac blogov_kolac 15:40 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

apostata

I šta kažeš u Severnoj Osetiji su "muslimanske manjine" "u većini"?
Sustina moje sarkasticne napomene u kojoj je karikirana Ruska intervencija u Gruziji je u tome kako se Rusi i u Guziji, i u Moldaviji, a od skora i u Ukrajini deklarativno bore protiv potpuno izmisljenih neprijatelja (a zapravo se bore za teritorije, iako vec imaju ubedljivo najprostraniju drzavu na planeti, i bore se za to da bukvalno sve svoje susede cvrsto drze na uzdi, u najrigidnijem srednjevekovnom poimanju tog termina), pa sam umesto "gruzijskog pravoslavnog fanatizma", na primeru Gruzije mogao ironicno reci da se tamo Rusi bore naprimer protiv "homoseksualizma", ili bilo sta slicne tupavosti u rangu kvalifikacija sadasnjeg Moskva-Kijev sukoba gde je navodno fasisticka Ukrajina napala antifasisticku Rusiju koja se sada brani, kolosalna glupost u koju u celoj Evropi u znacajnom procentu veruju samo Rusi i naravno, mi Srbi.

apostata
A i ovo brate
blogov_kolac
E pa ove tri pribalticke republike, koje su jedine napravile potpuni otklon posle sloma komunizma od svog SSSR/Kremlj/KGB nasledja, su van konkurencije gotovo u svemu najuzornije ex-SSSR drzave i drustva,
Ja ni ne sumnjam da u nasoj Srbiji postoji ogroman broj ljudi poput gospodina/druga Ilije Cvorovica ili Vas, koji su shodno sopstvenim shvatanjima najiskrenije ubedjeni da su od svih drzava koje su nastale raspadom Sovjetskog Saveza NAJGORE prosle bas ove tri drzave za koje sam ja konstatovao da su NAJBOLJE prosle (Litvanija, Letonija i Estonija), a koje su van svake sumnje jedine napravile potpuni diskontinuitet i otklon sa tim vremenom, sistemom, vrednostima i nacinom upravljanja i vodjenja politike. Da li su se time usrecile kako ja tvrdim, ili su se "usrecili" kako pretpostavljam da Vi tvrdite, cim ste izdvojili ovu moju konstataciju o njima kao krunski dokaz mojeg nerazumevanja "stvarne" situacije ex-CCCP prostora - sumnjam da cemo se ikada sloziti nas dvojica.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:21 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

Osim Rusa i Srba generalno, isto misljenje imaju i odredjeni "intelektualci levice". Zarobljeni umovi?
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:26 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

oskar-z-wild
Osim Rusa i Srba generalno, isto misljenje imaju i odredjeni "intelektualci levice". Zarobljeni umovi?


I meni je palo napamet da je, po svoj prilici, Mira Marković usvojila našeg dragog Vladimira Vladimiroviča.
apostata apostata 21:39 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

blogov_kolac

Sustina moje sarkasticne napomene u kojoj je karikirana Ruska intervencija u Gruziji je u tome kako se Rusi i u Guziji, i u Moldaviji, a od skora i u Ukrajini deklarativno bore protiv potpuno izmisljenih neprijatelja (a zapravo se bore za teritorije, iako vec imaju ubedljivo najprostraniju drzavu na planeti, i bore se za to da bukvalno sve svoje susede cvrsto drze na uzdi, u najrigidnijem srednjevekovnom poimanju tog termina), pa sam umesto "gruzijskog pravoslavnog fanatizma", na primeru Gruzije mogao ironicno reci da se tamo Rusi bore naprimer protiv "homoseksualizma", ili bilo sta slicne tupavosti u rangu kvalifikacija sadasnjeg Moskva-Kijev sukoba gde je navodno fasisticka Ukrajina napala antifasisticku Rusiju koja se sada brani, kolosalna glupost u koju u celoj Evropi u znacajnom procentu veruju samo Rusi i naravno, mi Srbi.

Ja ne znam šta si ti mislio da je očigledna suština tvoje sarkastične napomene, ali znam šta si napisao.
No dobro.
blogov_kolac
Ja ni ne sumnjam da u nasoj Srbiji postoji ogroman broj ljudi poput gospodina/druga Ilije Cvorovica ili Vas, koji su shodno sopstvenim shvatanjima najiskrenije ubedjeni da su od svih drzava koje su nastale raspadom Sovjetskog Saveza NAJGORE prosle bas ove tri drzave za koje sam ja konstatovao da su NAJBOLJE prosle (Litvanija, Letonija i Estonija), a koje su van svake sumnje jedine napravile potpuni diskontinuitet i otklon sa tim vremenom, sistemom, vrednostima i nacinom upravljanja i vodjenja politike. Da li su se time usrecile kako ja tvrdim, ili su se "usrecili" kako pretpostavljam da Vi tvrdite, cim ste izdvojili ovu moju konstataciju o njima kao krunski dokaz mojeg nerazumevanja "stvarne" situacije ex-CCCP prostora - sumnjam da cemo se ikada sloziti nas dvojica.

Nisam ja nigdje ni rekao da su one najgore prošle.

Moja primjedba se odnosila na "otklon" i "uzornost".
Npr. u slučaju Litve potpuni otklon bi bio da je Litva vratila Poljskoj Viljnus.
Viljnus i Viljnusku oblast je naime SSSR otkupio od Njemačke u oktobru 1939. za 31,5 milion maraka i odmah je (u sklopu jednog sporazuma) istog mjeseca poklonio Litvi (koja tada nije bila u njegovom sastavu).

Znači nije u mračnom totalitarnom prošlom baš sve bilo tako mračno-totalitarno. U litvanskim školskim udžbenicima o tome ne piše ništa ... Viljnus se odjednom iz čista mira nakon nestanka Poljske vratio Litvi.

I kada smo već kod Litve da vidimo i tu uzornost - jesi li npr. znao da je ta "uzorna" država 2007. podigla optužnicu protiv Jicaka Arada za izvršeni genocid (da, da upravo genocid) nad litvanskim narodom.
Arad je inače izraelski general i čovjek koji je 20 g. obavljao funkciju direktora Jad Vašema. Optužnica je podignuta na osnovu njegove knjige, u kojoj je on opisao kako je kao partizan ubijao litvansku nacističku bagru tokom WWII.

Možda nisi dobro razumio (meni nije bilo odmah sve jasno) pa ću da ponovim - elem Litvanija, država koja ima najviši procenat ubijenih Jevreja u WWII i to zahvaljujući svesrdnoj pomoći domaćih dobrovoljaca, optužuje jednog od 7-8% preživjelih litvanskih Jevreja da je u toku WWII izvršio genocid nad Litvancima!?!

Uzorno - nema šta.
Tako da tačno je to da je Pribaltika napravila diskontinuitet .., ali treba biti pošten pa i reći sa čime se već dvadesetak i kusur godina na Pribaltici uspostavlja kontinuitet.
apostata apostata 21:41 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

oskar-z-wild
Osim Rusa i Srba generalno, isto misljenje imaju i odredjeni "intelektualci levice". Zarobljeni umovi?

O čemu ti to Oskare?
O Pribaltici ili Ukrajini?
freehand freehand 22:09 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

apostata
oskar-z-wild
Osim Rusa i Srba generalno, isto misljenje imaju i odredjeni "intelektualci levice". Zarobljeni umovi?

O čemu ti to Oskare?
O Pribaltici ili Ukrajini?

Interesantno je, međutim, da i autor insistira na nekakvom ideološkom sukobu između "Zapada" i Rusije.
Koja je kapitalistička parlamentarna demokratija. Ništa manje demokratska od proseka "Zapada", i sa ništa više komandnom ekonomijom nego SAD. Sa eventualnom razlikom što je u Rusiji Predsednik iznad oligarhije, a u SAD korporacije iznad države.
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:24 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

apostata
oskar-z-wild
Osim Rusa i Srba generalno, isto misljenje imaju i odredjeni "intelektualci levice". Zarobljeni umovi?

O čemu ti to Oskare?
O Pribaltici ili Ukrajini?


Jok. Ja o "fašistima" i "anti-fašistima" u Ukrajini, kao i čini mi se blogov_kolac i Fenian. A ti vi apostato o "Pribaltici". Sećate se?

A gospodin na čijem smo blogu se već nekoliko meseci upinje da nam usadi pojam "fašizam" kao sinonom za "Ukrajinu".
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:28 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

srdjan.pajic
oskar-z-wild
Osim Rusa i Srba generalno, isto misljenje imaju i odredjeni "intelektualci levice". Zarobljeni umovi?


I meni je palo napamet da je, po svoj prilici, Mira Marković usvojila našeg dragog Vladimira Vladimiroviča.


Ko je Vladimir Vladimirovič?
oskar-z-wild oskar-z-wild 23:36 19.06.2014

Re: Rusija se u Ukrajini bori protiv fasizma!?

freehand
apostata
oskar-z-wild
Osim Rusa i Srba generalno, isto misljenje imaju i odredjeni "intelektualci levice". Zarobljeni umovi?

O čemu ti to Oskare?
O Pribaltici ili Ukrajini?

Interesantno je, međutim, da i autor insistira na nekakvom ideološkom sukobu izmeđuz "Zapada" i Rusije.
Koja je kapitalistička parlamentarna demokratija. Ništa manje demokratska od proseka "Zapada", i sa ništa više komandnom ekonomijom nego SAD. Sa eventualnom razlikom što je u Rusiji Predsednik iznad oligarhije, a u SAD korporacije iznad države.


Primetio si. Autor je pripadnik britanske "intelektualne levice", mnogi od njih još uvek poistovećuju Ruse i Putina sa marksizmom i komunizmom, tj. sa anti-fašizmom. (Simplifikovano rečeno naravno, kao i sve na blogovima - mali zalogaji prilagođeni za savremenog digitalizovanog čoveka). Bite size.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana