Društvo| Život

Járőrök (Patrole)

gordanac RSS / 14.05.2014. u 21:54

billb.jpgVeć nekoliko dana slušam, pa proveravam jednu vest koja je objavljena i po posledicama izazvala i reakcije i poruke koje joj može biti i nisu bila prvobitna namera.

Ali stvar sa odgovornošću za javnu reč je takva - dok reči javno ne izgovorite vi vladate njima, a jednom kad se javno izgovore - one vladaju onima koji se javnim poslovima bave.

Naime, jedna politička stranka u Srbiji DSS je, "provocirana" zakonskim i ustavnim ovlašćenjima koja imaju Nacionalni saveti zahtevom da se proverava da li su natpisi, putokazi i javne informacije zaista napisani višejezično kako zakon propisuje, odlučila da objavi da će formirati "jezičke patrole" koje će proveravati da li Mađari znaju srpski jezik.

Kako će proveravati?

Ko će, u ime stranke biti kvalifikovan da obavlja proveru znanja jezika?

Hoće li ići po kućama ili će proveru znanja jezika raditi po radnjama, u školama, na ulicama, na trgovima, na utakmicama, na pijacama?

Kako se obavlja ta provera?

Da li počinje pitanjem: "Da li ste Mađar / Mađarica?" Pa nastavlja na srpskom, pitanjima na koje odgovor mora biti dat na srpskom?

Da li će propitivati i gramatiku i književnost?

Ili će imati standardizovan test provere znanja jezika, a ako hoće - s kojim pravom politička stranka će od Mađara tražiti da se talav test ispunjava?

I čak i kad bi politička stranka i uspela da testira Mađare koji žive u Srbiji o njihovom znanju srpskog jezika, šta će uraditi sa ljudima za koje utvrdi da ili ne znaju jezik ili ga govore s akcentom?

Da li se stvarno razume kakve posledice proizvodi ovakva odluka jedne političke stranke?

Hoće li proveravati i Albance i Rumune?

Ili već znaju da oni svi znaju srpski jezik?

Ako uopšte postoji dobar način da se razbukta nacionalna netrpeljivost - onda su odabrali odličan način, na našu zajedničku mađarsku i srpsku žalost.

Jer - neka niko nema nikakve dileme - ova ideja provere "da li Mađari znaju srpski" ima tihu ili glasnu podršku raznih ljudi, verovatno većinsku u celini, koliko god isti ti razni možda bili svesni da se radi o "nemogućoj misiji", koja je usput kristalno čist primer kršenja ustavnih i zakonskih prava ljudi koji žive u Srbiji, a svojim nacionalnim i etničkim poreklom su neka, bilo koja manjina.

Hoće li se ići i korak dalje, jednom kad politička stranka utvrdi koliko i kojih Mađara zna srpski?

Hoće li se određivati mesta i vremena na kojima mogu govoriti mađarski?

Ili su sve to rekli samo 'nako, da podsete kako je lako nahuškati ljude jedne na druge i kako je lako lomiti i institucije i izgrađeno poverenje?

Ne misle oni to zaozbiljski, nego samo 'nako - da podsete da "tamo neki Mađari" hoće te ustavom i zakonima propisane višejezične natpise, a u stvari i ne znaju srpski, čime imaju "više prava" nego Srbi u državi koja je država srpskog naroda.

To da li taj isti srpski zna kako valja i da li ga govore jednako ljudi u Kikindi, Užicu, Nišu, Pirotu, Sjenici ili bilo kom drugom mestu u Srbiji je takođe nebitno.

Jer nije ovde reč o srpskom jeziku, ovde je reč o tome da se poruči Mađarima - da ućute i na maternjem i na srpskom jeziku.

I ta i takva poruka nije upućena samo njima. svima nam je upućena.

 

 



Komentari (205)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

charlie charlie 15:27 15.05.2014

Re: Српски језик !

hoochie coochie man
Нисам сигуран у ниво твојих квалификација да валидираш моје ставове.
Ниси ми се "доказао " .


Ujbt pa nemoj mi to govoriti!
Šta sad da radim u pm?!

E čarli, čarli

Немој да се деморалишеш !
Твој досадашњи "рад" обећава !
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:30 15.05.2014

Re: Српски језик !

Hoki doneo sam dunju iz vojvodine. Al pravu. Ajd da jepopijemo zajedno da mi bude merak.


Ajd, mada...rakija iz Vojvodine???

hehe
expolicajac expolicajac 15:42 15.05.2014

Re: Српски језик !

hoochie coochie man
Hoki doneo sam dunju iz vojvodine. Al pravu. Ajd da jepopijemo zajedno da mi bude merak.


Ajd, mada...rakija iz Vojvodine???

hehe

Da vidiš da i dunja može da se napravi od dunje. I ja nisam verovao. A čarlija ću posle da propustim kroz rende.
nim_opet nim_opet 16:31 15.05.2014

Re: Српски језик !

Српски језик !
Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?
О томе да не знају ћирилицу - да не говорим !
Зашто је то нормално ?


I da je ovo tacno i da nije, sama premisa me interesuje - jezik je licna stvar. Ako je neciji izbor da ne zna jezik neke zemlje, makar i u istoj ziveo, njegova stvar. Ili po toj logici treba da se uvede nekakav jezicki test za dodelu gradjanskih prava? Pa nepismene da obespravimo? Zasto ne i znanje matematike? I imovinski prag?
zilikaka zilikaka 17:52 15.05.2014

Re: Српски језик !

To što se desi, da neko u pekari ne razume ako na srpskom tražiš hleb ili kiflu, je drugo


Ne znam otkud ti ovo, al evo da ti kažem da sam bar stotinu puta, al bukvalno, ulazila u razne pekare i prodavnice na severu Banata i Bačke, i to često po malim mestima gde je bar 90% mađarski živalj, i nikad, ali nikad mi se nioje desilo da je neko pokušao da me ne razume.
Naime, na takvim mestima ti se uglavnom prvo obrate u mađarskom, ali čim progovoriš srpski, momentalno i oni prelaze na njega.

Nego, da znaš, neretko će ti se desiti da upoznaš nekog ko prvo propriča na mađarskom, a posle se ispostavi da mu je srpski maternji.

A to što si pokušala da navedeš kao primer ne pije vodu, evo zašto.
Moj deda stric je bio trgovac u Banatu. Srbin.
Govorio je perfektno slovački, odlično mađarski, solidno nemački, a sporazumevao se lepo i na rumunskom.
Znaš zašto? Da bi lakše prodao svoju robu.

Tu negde i leži odgovor na pitanje da li Mađari u Vojvodini moraju znati srpski. Što se mene tiče, ne moraju, ni reč.
Ako im je organizacija života takva da nemaju potrebe da ga znaju, što bi to nekome smetalo.
mesan mesan 19:03 15.05.2014

Re: Српски језик !

nim_opet
Српски језик !
Успут -- зашто већина Мађара у Србији не зна српски !?
О томе да не знају ћирилицу - да не говорим !
Зашто је то нормално ?


I da je ovo tacno i da nije, sama premisa me interesuje - jezik je licna stvar. Ako je neciji izbor da ne zna jezik neke zemlje, makar i u istoj ziveo, njegova stvar. Ili po toj logici treba da se uvede nekakav jezicki test za dodelu gradjanskih prava? Pa nepismene da obespravimo? Zasto ne i znanje matematike? I imovinski prag?


I na samoj B92 vesti se zaista istaknuto i uz gromoglasan aplauz pojavljuje stav komentatora "Kad tražiš državljanstvo u Americi moraš da znaš engleski, pa onda i građani Srbije treba da znaju srpski". U pitanju je dno dna neznanja o istorijskim okolnostima. Kao samo jedan primer da navedem da Mađari u Vojvodini žive u kontinuitetu 1000 godina, tj. nisu se danas setili da traže pasoš države Srbije. Pravni aspekt je kristalno jasan. Zato je, na ogromno iznenađenje "Srba ne-plaćenika", normalno da Mađari govore ili ne govore kako žele. Čega tek onda ima u komentarima na drugim sajtovima, muka mi je da pomislim; tragikomedija je na vrhuncu kad uspaljeni patriJota počne komentar sa "Ovaj potez DSS je glupost, ALI...". Strah i predrasuda se pojavljuju i u onom "većina Mađara ne zna srpski".

Međutim, lično mislim da nije sulud zahtev za strance da nauče jezik ako žele državljanstvo. Isto mislim i o tome što neke zapadne zemlje zahtevaju znanje istorije i/ili socijalnih normi kao uslov. Mađari sad zahtevaju znanje jezika čak i pri vraćanju prethodno postojećeg, a izgubljenog državljanstva.

Iako u praksi ne postoji potreba da Mađar u Vojvodini zna srpski, tužno je što se u školi on bolje ne uči (kao što denisovac navodi). Mada, još pre više godina je ukinut mađarski jezik u srpskim odeljenjima (tada bio "jezik sredine" ili slično). Ne verujem da je ponovo uveden (denisovac?). Zaključno, održavanje kulture razumevanja i prihvatanja kroz jezik u Vojvodini danas u potpunosti spada na teret ljudi: da uče jedni o drugima dok se igraju, druže, zaljubljuju, trguju, itd.

Zašto smo spali isključivo na taj spori difuzni proces spajanja kultura? Po meni, u pitanju je žar posleratnog srpskog patriJotizma (nezdravog nacionalizma), a evo zašto: mađarski ekstremisti su talasali dok su ih vukli na ratišta po Bosni, ali to je davno prošlo i umuklo; s druge strane, patriJote --- nakon što su poniženi u ratovima a ostavljeni bez vodilje jugoslovenstva --- su u nezdravom poletu bez zrelog pravca, lupaju se u prsa uz unezveren pogled. U fazonu "Ja sam sad Srbin na srpskom, pa valjda je tu sve po srpski, daj ćirilicu na autobuse, skidaj to što SPC ne voli, daj četnika udri partizana, tri prsta visoko (odakle beše taj pozdrav?), radio harmoniku poglašnjaj da se čuje na ulici...?" Sve to uz slatko ismevanje patetičnih Hrvata i Crnogoraca koji misle da imaju neki svoj jezik i svoju istoriju. Uz opšte zanemarivanje edukacije i dodatni bes zbog besparice, to stvara tenzije, čak urušava i institucije kao što vidimo kroz političke igre u Vojvodini.
zilikaka zilikaka 19:16 15.05.2014

Re: Српски језик !

Mađari sad zahtevaju znanje jezika čak i pri vraćanju prethodno postojećeg, a izgubljenog državljanstva.


Ti to misliš na zahteve za dobijanje državljanstva po osnovu pretka koji je bio državljanin, ili...?

Dakle, za one koji ne znaju, ko ima bar jednog pretka koji je recimo rođen i živeo u Vojvodini do 1918. ima osnova da traži državljanstvo Mađarske, ali pri tome će morati da prođe proveru (bar) osnovnog sporazumevanja na mađarskom.

Pitam jer mi nije jasan pojam "izgubljenog državljanstva".
mesan mesan 19:43 15.05.2014

Re: Српски језик !

zilikaka
Mađari sad zahtevaju znanje jezika čak i pri vraćanju prethodno postojećeg, a izgubljenog državljanstva.


Ti to misliš na zahteve za dobijanje državljanstva po osnovu pretka koji je bio državljanin, ili...?

Dakle, za one koji ne znaju, ko ima bar jednog pretka koji je recimo rođen i živeo u Vojvodini do 1918. ima osnova da traži državljanstvo Mađarske, ali pri tome će morati da prođe proveru (bar) osnovnog sporazumevanja na mađarskom.

Pitam jer mi nije jasan pojam "izgubljenog državljanstva".


U principu da, ali preciznije mislim i na ljude koji su izgubili svoje državljanstvo na primer emigracijom iz Mađarske između ratova, ili političkim odlukama posle Drugog svetskog rata. Oni bi mogli da se pozivaju na sebe, ne na pretke, i po novom zakonu (2010.) im je takođe olakšano (npr., ne moraju da borave u Mađarskoj da bi tražili državljanstvo). Kasnije je zbog prevelikog broja zahteva (značajan deo iz Vojvodine) procedura pooštrena pa se sad zahteva i znanje jezika. Provera se u praksi sastoji samo od toga da samostalno predate zahtev službeniku koji priča mađarski. U slučaju viška vremena i čudne nervoze klijenta možda vas zapita "A zašto se prijavljujete?" :)

Pozdrav osobi dobre volje!

EDIT: Prvi put sam za "oduzete" čuo ovde:
Na 7:30 počinje taj deo

Ko je emigrirao, a počev od 1939.godine se nije svakih 10 godina javio domovini, automatski je gubio državljanstvo. U tom periodu su mađarske vlasti "podržavale" emigraciju.

Na ovom sajtu imate sažet pregled zakonodavstva i broja oduzetih državljanstava.
yugaya yugaya 19:49 15.05.2014

Re: Српски језик !

Provera se u praksi sastoji samo od toga da samostalno predate zahtev službeniku koji priča mađarski.


Osim ako ne zaglavite zvaničnu proveru znanja mađarskog jezika jer znate previše srpskog:

http://www.magyarszo.com/hu/1837/velemeny_jegyzet/47832/%C3%89n-lenni-magyar.htm


charlie charlie 20:05 15.05.2014

Re: Српски језик !

expolicajac
hoochie coochie man
Hoki doneo sam dunju iz vojvodine. Al pravu. Ajd da jepopijemo zajedno da mi bude merak.


Ajd, mada...rakija iz Vojvodine???

hehe

Da vidiš da i dunja može da se napravi od dunje. I ja nisam verovao. A čarlija ću posle da propustim kroz rende.

Не бих ти саветовао да Чарлија пропушташ кроз ренде ! Могао би да се изненадиш и налетиш на тврдо !
milisav68 milisav68 20:16 15.05.2014

Re: Српски језик !

alselone
Otisao Srbin u Njemacku:
- Pricaj srpski, ocuvaj svoj jezik, sta si se pokondirio pa pricas nemacki.


mesan mesan 20:16 15.05.2014

Re: Српски језик !

yugaya
Provera se u praksi sastoji samo od toga da samostalno predate zahtev službeniku koji priča mađarski.


Osim ako ne zaglavite zvaničnu proveru znanja mađarskog jezika jer znate previše srpskog:

http://www.magyarszo.com/hu/1837/velemeny_jegyzet/47832/%C3%89n-lenni-magyar.htm



Haha, pravo u srce! Kad ovdašnji odemo do Pešte (čak i samo do Segedina) stvarno zna da bude smejurija. Ugledate izbečen izraz lica, pa odmah počnete da prebirate izgovorene reči po glavi i tražite koja liči na srpsku Sad mi pada na pamet još par klasika: batri, bazen, patika (ali ne apoteka), duks, ma svako ima svoju listu zavisno od doba dana. Hvala na linku!
ciracirafm ciracirafm 20:37 15.05.2014

Re: Српски језик !

hoochie coochie man
Чарли жели да сви грађани његове земље знају већински језик


A što to čarli želi?
Šta bi čarli dobio time ako bi neki Janoš iz Totovog Sela naučio srpski, ako ga sad ne zna?
Razumeo bih Janoša ako bi želeo da nauči jezik, on bi od toga mogao da ima korist, ali ne razumem čarlija koji brine o Janošu umesto Janoša.

Priča o Nemačkoj i nemačkom jeziku u Nemačkoj, je priča koja je naslonjena na pritisak migranata, Srbija tih problema, na žalost, nema pa nema ni razloga da se preterano brinemo oko toga.

A ako čarli želi da Srbija driluje svoje građane, da ih primorava na nešto hira radi, onda čarli ne misli dobro Srbiji.

Ako Janoš iz Totovog Sela zna srpski on ne bi bio ukorenjen samo u svojoj lokalnoj zajednici već bi bio ravnopravni učesnik društva države u kojoj živi jer bi poznavao istoriju,kulturu i umetnost istog.Tada može da postane ravnopravni učesnik i političkog života u kome će on odlućivati a neki nacionalni guru kao što je Pastor,koji je Janoša naterao da glasa za šešeljevca Vučića,koji je istog Janoša proganjao baš zato što je Madjar(a za te progone nije odgovarao).
Ako pak Janoš ne zna jezik države u kpojoj je rođen on je osuđen na kulturni geto i biće zanemaren u društvu u kome živi(osim što će ga kecati razni dveraši ili dss patrole).Tada se naš Janoš okreće državi čiji maternji jezik govori i društvu u kome može da dodje do izražaja.A onda počinju problemi.
Smatram da je namerno neučenje dominantnog ili službenog jezika države u kojoj si rođen ili u kojoj živiš nekoliko decenija (a pripadnik si nacije koja ima svoju matičnu državu)-veliki bezorazluk.I ne samo to.To je samosegregacija koja vodi u medjunacionalne sukobe i separatizme.Takve sukobe smo imali na teritoriji Srbije u bližoj i daljoj prošlosti i danas svedočimo užasnim posledicama istih-etnička čišćenja Srba i Albanaca i praktični nestanak nemačke manjine i belih Rusa.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 15.05.2014

Re: Српски језик !


Ako tvoj komentar svedemo na ovo, a to je suština
Ako Janoš iz Totovog Sela zna srpski on bi bio...... ravnopravni učesnik društva...Ako pak Janoš ne zna jezik države u kpojoj je rođen on je osuđen na kulturni geto


Onda ne znam šta ti tvdiš a da je različito od onoga što sam ja tvrdio
Razumeo bih Janoša ako bi želeo da nauči jezik, on bi od toga mogao da ima korist

Ali Janoševa korist je Janoševa briga, imam ja previše svojih da bih i Janoševe brinuo.

Na državi je da Janošu omogući da nauči jezik ako to ovaj želi, a ona to izgleda ne radi baš najbolje, a na Janošu je da vidi hoće li ili neće svoju brigu brinuti i raditi u svoju korist (izgleda da je dosta Janoša koji to što pričaš kapiraju i znaju jezik, pa ispade da su Janoši bolji od Srbije)

praktični nestanak nemačke manjine i belih Rusa.


A da su znali srpski sve bi drugačije bilo.

zilikaka zilikaka 22:39 15.05.2014

Re: Српски језик !

EDIT: Prvi put sam za "oduzete" čuo ovde:
Na 7:30 počinje taj deo


E, na žalost, ja jesam u Vojvodini, ali ne znam mađarski.
Za razliku od neki svojih predaka, nisam imala prilike da ga naučim u okruženju, jer je jaaako dominantan bio srpski.

Što se tiče državljanstva, znam za to jer su i poznanici aplicirali.
Neki prošli, a neki, od sramote, sa mađarskim imenima pali, jer nisu umeli da kažu kako su došli tamo da polažu, i kroz koja mesta su prošli na putu. Ono, najosnovnije sporazumevanje nisu kod kuće naučili.

Dakle, ljudi, jezik sporazumevanja diktira sredina, i svaka intervencija je samo silovanje.

Mada, oni što su imali prilike da u kući od roditelja nauče jezik (taj ili neki drugi), a nisu, treba da popljuju svoje što su dozvolili da se tako nešto desi.
Al to je već potpuno privatna stvar koja se opet rešava (ili ne rešava) po kućama.

yugaya yugaya 23:03 15.05.2014

Re: језик !

mesan
Hvala na linku!


Nema na čemu.

Ne znam da li znaš za ovaj blog Serbia Insajd, najbolji izvor svega iz regije na mađarskom jeziku (onom sa šalterima i duksevima ).

Ima ih i na fejsbuku: http://www.facebook.com/pages/Serbia-Insajd/116005198454670

zilikaka zilikaka 23:12 15.05.2014

Re: Српски језик !

Мислиш да ми инжењери не можемо да будемо тврди - ослањајући се само на себе !


Kolega, pa šta sad ispada da kod inženjera važi "sam svoj majstor"?!

P.S. Nego, da iskoristim priliku da ispričam čuvenu lokalnu anegdotu.

U jednom delu grada, koji je nekad bio najbliže selo pretežno naseljeno Mađarima (poput Telepa u NS), početkom devedesetih lokalni pop u mađarskoj crkvi agitovao protiv mešovitih brakova.
Priča on tako, kad ustade jedan i kaže "Moja žena je Bosanka. Ako ja nju oteram, koga da jebem? Tebe?"



fantomatsicna fantomatsicna 06:08 16.05.2014

Re: Српски језик !

I ja bih voleo da svi ljudi na svetu znaju sve jezike sveta i sva pisma.
I da vlada mir u svetu, i da nema gladi.
To je otprilike ta priča.


Meni bi dovoljno bilo kad bi svi znali jezik u kome se ne vredaju ljudi...
expolicajac expolicajac 06:31 16.05.2014

Re: Српски језик !

fantomatsicna
I ja bih voleo da svi ljudi na svetu znaju sve jezike sveta i sva pisma.
I da vlada mir u svetu, i da nema gladi.
To je otprilike ta priča.


Meni bi dovoljno bilo kad bi svi znali jezik u kome se ne vredaju ljudi...

Vidi se da dugo nisi bila u Srbiji. Ovo što čitaš i čini ti se kao vređanje, to ti je kao kad Englezi pričaju o vremenu.
gavrilo gavrilo 08:03 16.05.2014

Re: Српски језик !

fantomatsicna
I ja bih voleo da svi ljudi na svetu znaju sve jezike sveta i sva pisma.
I da vlada mir u svetu, i da nema gladi.
To je otprilike ta priča.


Meni bi dovoljno bilo kad bi svi znali jezik u kome se ne vredaju ljudi...


па то
када је човек добронамеран са њим се можеш разумети чак и без језика
charlie charlie 08:40 16.05.2014

Re: Српски језик !

expolicajac
fantomatsicna
I ja bih voleo da svi ljudi na svetu znaju sve jezike sveta i sva pisma.
I da vlada mir u svetu, i da nema gladi.
To je otprilike ta priča.


Meni bi dovoljno bilo kad bi svi znali jezik u kome se ne vredaju ljudi...

Vidi se da dugo nisi bila u Srbiji. Ovo što čitaš i čini ti se kao vređanje, to ti je kao kad Englezi pričaju o vremenu.

Сагласан !
ecce-florian ecce-florian 09:40 16.05.2014

Re: Српски језик !

zilikaka 17:52 15.05.2014
Re: Српски језик !

To što se desi, da neko u pekari ne razume ako na srpskom tražiš hleb ili kiflu, je drugo



Ne znam otkud ti ovo, al evo da ti kažem da sam bar stotinu puta, al bukvalno, ulazila u razne pekare


Kod vas u Banatu Mađari su pekari?
Da drže poslastičarnice, to znam odranije ( najbolji marcipan), ali da su počeli i pekare ...
Čudnog li kraja

freehand freehand 09:45 16.05.2014

Re: Српски језик !

ecce-florian
zilikaka 17:52 15.05.2014
Re: Српски језик !

To što se desi, da neko u pekari ne razume ako na srpskom tražiš hleb ili kiflu, je drugo



Ne znam otkud ti ovo, al evo da ti kažem da sam bar stotinu puta, al bukvalno, ulazila u razne pekare


Kod vas u Banatu Mađari su pekari?
Da drže poslastičarnice, to znam odranije ( najbolji marcipan), ali da su počeli i pekare ...
Čudnog li kraja


Uđi, na primer, u Debeljači u pekaru pored škole. Dočekaće te neka od tri Mađarice pozdravom na mađarskom, ali odmah preći na srpski ako na srpskom odgovoriš.
A pazi sad čuda neviđenog: nijedna od njih nije pekar?!
ecce-florian ecce-florian 09:54 16.05.2014

Re: Српски језик !

antioksidant 13:36 15.05.2014
Re: Српски језик !


čarli, ne samo da si nevaspitan već si izgleda i nesposoban da shvatiš par najosnovnijih pravnih normi. ustav srbije garantuje pravo službene upotrebe mađarskog jezika u lokalnim zajednicama gde žive mađari. ustav direktno zabranjuje i diskriminaciju na osnovu jezika


U pekare se baš ne razumem, ali kad smo već kod ustava ( a u svom izlaganju nadovezao bih se i na prethodni blog domaćice na kom nisam uspeo da stavim amandman pre isteka sedam dana) zalažem se da se prate trendovi razvijenih europskih zemalja prilikom imenovanja lica na čelu tela za izradu predloga za najavljene promene ustava.

Polaganje zakletve



PS
ispod fotografije uneta je pogrešna legenda.
Ispravno treba da glasi

Maria Elena Boschi (born 24 January 1981) Italian lawyer, politician and current Minister of Constitutional Reforms and Relations with Parliament
ecce-florian ecce-florian 09:56 16.05.2014

Re: Српски језик !

Uđi, na primer, u Debeljači u pekaru pored škole. Dočekaće te neka od tri Mađarice pozdravom na mađarskom, ali odmah preći na srpski ako na srpskom odgovoriš.
A pazi sad čuda neviđenog: nijedna od njih nije pekar?!


Pa to ti kažem, Mađarice nisu pekari.
predatortz predatortz 09:59 16.05.2014

Re: Српски језик !


Maria Elena Boschi (born 24 January 1981)


Jadno dete! Gola joj leđa, navući će nešto na bubrege... Drugo je naša Zorana, nju brani deset cm sala oko struka.
freehand freehand 10:03 16.05.2014

Re: Српски језик !

ecce-florian
Uđi, na primer, u Debeljači u pekaru pored škole. Dočekaće te neka od tri Mađarice pozdravom na mađarskom, ali odmah preći na srpski ako na srpskom odgovoriš.
A pazi sad čuda neviđenog: nijedna od njih nije pekar?!


Pa to ti kažem, Mađarice nisu pekari.

A ko je rekao da jesu?
Mada je interesantno i pitanje - ko im u Mađarskoj pravi hleb?
charlie charlie 10:45 16.05.2014

Re: Српски језик !

freehand
ecce-florian
zilikaka 17:52 15.05.2014
Re: Српски језик !

To što se desi, da neko u pekari ne razume ako na srpskom tražiš hleb ili kiflu, je drugo



Ne znam otkud ti ovo, al evo da ti kažem da sam bar stotinu puta, al bukvalno, ulazila u razne pekare


Kod vas u Banatu Mađari su pekari?
Da drže poslastičarnice, to znam odranije ( najbolji marcipan), ali da su počeli i pekare ...
Čudnog li kraja


Uđi, na primer, u Debeljači u pekaru pored škole. Dočekaće te neka od tri Mađarice pozdravom na mađarskom, ali odmah preći na srpski ako na srpskom odgovoriš.
A pazi sad čuda neviđenog: nijedna od njih nije pekar?!

Па шта је - пекарица !?
ecce-florian ecce-florian 12:48 16.05.2014

Re: Српски језик !

A ko je rekao da jesu?
Mada je interesantno i pitanje - ko im u Mađarskoj pravi hleb?


Jeste stvarno.Jer da ga nema ne bi mogao da jedem zsíros kenyér
zilikaka zilikaka 17:15 16.05.2014

Re: Српски језик !

Uđi, na primer, u Debeljači u pekaru pored škole. Dočekaće te neka od tri Mađarice pozdravom na mađarskom, ali odmah preći na srpski ako na srpskom odgovoriš.




Pa to ti kaem.
I u Adi, i Senti i Kanjiži i Horgošu i Paliću i Trešnjevcu i Čantaviru...i u čuvenom Totovom Selu, za koje baš čikam Hučija da kaže da l je ikad tamo nogom kročio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:17 16.05.2014

Re: Српски језик !

.i u čuvenom Totovom Selu, za koje baš čikam Hučija da kaže da l je ikad tamo nogom kročio.


Jok ti si
Poznaješ li Ota Lošonca?
angie01 angie01 18:46 16.05.2014

Re: Српски језик !

I to znam Mađare iz Banata, iz Srema, iz Bačke, a bogami i Mađarske.


i ja!
zilikaka zilikaka 21:08 16.05.2014

Re: Српски језик !

Jok ti si



Ja jesam, poprilično puta. Zato i smem tako bezobrazno da nastupim.

Poznaješ li Ota Lošonca?

Ne znam da poznajem ikog. Moje posete se upravo svode na kupovinu cigara, kifli i tako nekih usputnih potrepština.

Takođe zato smem da tvrdim to što tvrdim.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 16.05.2014

Re: Српски језик !

Ne znam da poznajem ikog.


Ma Oto je skroz živopisan lik, skoro pa javna ličnost, zato ga pominjem
Od velikog ali stvarno velikog biznismena devedesetih, preko propadsti, pa preko nekih čudnih privatizacija u Vojvodini (nije muvanje, nego neke njegove fiks ideje) pa sve do prelaska na islam, opet u funkciji čudnih ideja o biznisu :)
E i ja imam nekog čudnog udela u tom njegovom prelasku u islam:)

link

A Totovo Selo je valjda skoro pa čisto mađarsko, ja sam nekoliko puta bio tamo, zbog posla se sretao sa raznim ljudima, pa i radnicima na farmi, dakle niže obrazovanim, i valjda što su znali da nisam iz Vojsvodine, svi ali baš svi su pričali na srpskom. Nisam sreo nikoga ko nije znao ili da nije hteo da priča srpski.
Dok u Lovčencu nisam našao čoveka koji priča srpski, svi su pričali crnogorski, a mnogi od njih nikada nisu bili u Crnoj Gori :)
JJ Beba JJ Beba 22:54 14.05.2014

patrola za jezik

stefan.hauzer stefan.hauzer 22:59 14.05.2014

Re: patrola za jezik

kad vidim,
kako je bela gutman prokleo benfiku
sada znam
,zašto mi je deda govorio;

da se ne zezam s mađaricama
freehand freehand 23:03 14.05.2014

Re: patrola za jezik

sada znam
,zašto mi je deda govorio;

da se ne zezam s mađaricama

Slušaj dedu i nikad nećeš saznati šta je zezanje.
charlie charlie 23:08 14.05.2014

Re: patrola za jezik

stefan.hauzer
kad vidim,
kako je bela gutman prokleo benfiku
sada znam
,zašto mi je deda govorio;

da se ne zezam s mađaricama

Зашто !?
Због језика или ... !?
mikroorganizam mikroorganizam 19:39 15.05.2014

Re: patrola za jezik

Zbog povišice koju mu nisu dali, kakav jezik - on je govorio bar 3-4.
ecce-florian ecce-florian 21:25 15.05.2014

Re: patrola za jezik

tasadebeli tasadebeli 22:58 14.05.2014

Будалаштине!

Naime, jedna politička stranka u Srbiji DSS je, "provocirana" zakonskim i ustavnim ovlašćenjima koja imaju Nacionalni saveti zahtevom da se proverava da li su natpisi, putokazi i javne informacije zaista napisani višejezično kako zakon propisuje, odlučila da objavi da će formirati "jezičke patrole" koje će proveravati da li Mađari znaju srpski jezik.



Што би рекао Мехо Омеровић:"Будалаштине!"


Džudževiću smeta "ić"

Predsednik Bošnjačkog nacionalnog veća u tehničkom mandatu Esad Džudžević najavio je da će pripadnici bošnjačkog naroda iz svojih prezimena "odstraniti" nametnute dodatke "vić" i "ić". Meho Omerović: Veću budalaštinu nisam čuo, predlog predstavlja represiju nad sopstvenim narodom.



Надам се само да оно што стотине паметних људи гради годинама не може нека будала тек тако да упропасти за минут...
freehand freehand 23:29 14.05.2014

O poštovanju i dostojanstvu

DSS spada u egzotične vrste, čiji je najveći broj primeraka već u herbarijumima.
Ali, šta rade kapitalci?
Meni ovo, recimo, deluje kao neuporedivo ozbiljniji problem u odnosima sa komšijama:
Vučićeve cipele u Begovoj džamiji - Naše dostojanstvo zove se folija
Žarko bih želio upoznati tog hodžu, imama, mujezina, službenika, funkcionera koji se dosjetio da bi bilo prikladno da „naše dostojanstvo“ prostre pred Aleksandra.

KLIK
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:38 14.05.2014

Za pohvalu je to...

... što ti, gordanac, kao ugledni član jedne velike opozicione parlamentarne stranke, štitiš mađarsku nacionalnu manjinu od nasrtaja jedne druge opozicine stranke, pa makar i vanparlamentarne, i pri tom još i minorne, stranke koja je, takoreći, pred gašenjem.

Nema DSS snage, ni sredstava, a ni članova, da formira dovoljan broj jezičkih patrola, koje će špartati Vojvodinom i proveravati da li Mađari govore "lepo srpsko jeziko". Ne preti našim sugrađanima Mađarima nikakva ozbiljna opasnost od patrola DSS, znali oni ili ne znali srpski jezik. Uostalom, Mađari i Srbi u Vojvodini se odlično razumeju na oba jezika:



O tome koje i kakve opasnosti sve prete, ne samo građanima mađarske, već i svim drugim građanima u Srbiji, pa i onima srpske nacionalnosti, valjalo bi da ugledni predstavnici stranaka u opoziciji govore i pišu.

A koje nam sve to opasnosti i sa čije strane prete, ovom prilikom ne bih da nabrajam, jer je spisak predug.

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:42 14.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

kao ugledni član jedne velike opozicione parlamentarne stranke


Velike?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:49 14.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

Najveće, ako se ne varam.
trener92 trener92 00:59 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

jeremija

O tome koje i kakve opasnosti sve prete, ne samo građanima mađarske, već i svim drugim građanima u Srbiji, pa i onima srpske nacionalnosti, valjalo bi da ugledni predstavnici stranaka u opoziciji govore i pišu.

A koje nam sve to opasnosti i sa čije strane prete, ovom prilikom ne bih da nabrajam, jer je spisak predug.

Valjalo bi da pišu, saglasan .
Ne preti našim sugrađanima Mađarima nikakva ozbiljna opasnost od patrola DSS, znali oni ili ne znali srpski jezik.

Samo, jeremija iznenađuje me da baš ti ovako zaključiš.Prilično je vidljiva sličnost, da ne stavim znak jednakosti, između najave ovoga i spiskova nepodobnih srbomrzaca, čitali smo
o tome kod Krleta .
A gradacija opasnosti, na opasnu ili manje opasnu, je prilično opasna stvar ukoliko se uzme olako.
I ovo stvara dvostruki problem, s jedne strane, zbog grupice idiota koji su smislili ovakvo nešto, dovodimo se u situaciju ( kao društvo) da pružimo materijal onima koji jedva čekaju da iskoriste protiv nas ( treba li da pominjemo histerije o ugrožavanju manjina),
s druge strane, kakvi smo mi to ljudi ako, kako sramotno navodi Aleksandar Popović, vrli intelektualac, samo uzvraćamo istom merom?????
Ako je neko budala treba i mi da budemo? Na tako nešto je mislio iako nisam baš mogao da dokučim misao koju je prostr`o sa tv

Iako mislim da za razliku od pomenutih ličnosti kod Krleta, anonimni građani koji bi, nekim slučajem, bili podvrgnuti ovakvoj vrsti pritiska i torture nikako ne mogu biti u istoj situaciji kao "javne ličnosti koje su pobrojane, po osećanju ugroženosti,mogućnosti zaštite, ne zaboravimo, inicijativa ide od strane stranke koja je u strukturama države ma vlasti.

( da ne poredim sa nekim dešavanjima i izrazima iz istorije iako postoje sasvim fini elemento za kvalifikaciju ovakvog poduhvata ).

Sve nije nimalo bezazleno kako se navodi, naprotiv to je samo uvod ili još bolje nastavak, onoga što se valja iza brda.
Kada se popne na vrh onda će biti kasno.
charlie charlie 06:12 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

Vojislav Stojković
... što ti, gordanac, kao ugledni član jedne velike opozicione parlamentarne stranke, štitiš mađarsku nacionalnu manjinu od nasrtaja jedne druge opozicine stranke, pa makar i vanparlamentarne, i pri tom još i minorne, stranke koja je, takoreći, pred gašenjem.

Nema DSS snage, ni sredstava, a ni članova, da formira dovoljan broj jezičkih patrola, koje će špartati Vojvodinom i proveravati da li Mađari govore "lepo srpsko jeziko". Ne preti našim sugrađanima Mađarima nikakva ozbiljna opasnost od patrola DSS, znali oni ili ne znali srpski jezik. Uostalom, Mađari i Srbi u Vojvodini se odlično razumeju na oba jezika:



O tome koje i kakve opasnosti sve prete, ne samo građanima mađarske, već i svim drugim građanima u Srbiji, pa i onima srpske nacionalnosti, valjalo bi da ugledni predstavnici stranaka u opoziciji govore i pišu.

A koje nam sve to opasnosti i sa čije strane prete, ovom prilikom ne bih da nabrajam, jer je spisak predug.


Тако је !
Бакћемо се са глупостима !
Ајде де да то раде политичари, то је њихов посао (како га они замишљају), али зашто се ми паметни људи качимо на ове минорне теме !?
Да ли је оно прво да "наши" политичари нити не знају шта су праве теме, па тако не могу нити да се баве њима !?
Биће да је то !
Поразно је то да је ниво некомпетенције наших политичара гигантски.
freehand freehand 08:34 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

Uostalom, Mađari i Srbi u Vojvodini se odlično razumeju na oba jezika:



Gde ovde vidiš Srbe?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:54 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

U publici. Ali poenta je na jezicima - mađarskom i srpskom, kojima pevaju lepa Mađarica i šarmantni Bunjevac.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:02 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

trener92


Kako ja razumem, reč je marketiškom potezu DSS, koliko provokativnom, toliko i glupom. Jer, evo, o DSS se nije ovoliko govorilo u medijima od vremena kada je Koštunica pobedio Miloševića.

Kako bih ja postupio da sam vlast: uhapsio bih prvu jezičku patrolu DSS po osnovu uznemiravanja građana i širenja međunacionalne netrpeljivosti.

Ukoliko bi vlast to samo mirno posmatrala, onda bih, da sam opozicija, (da ne kažem da sam gordanac), u parlamentu oštro kritikovao vlast što ne preduzima ništa, a budale iz DSS ne bih ni spominjao.
freehand freehand 19:08 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

Vojislav Stojković
U publici. Ali poenta je na jezicima - mađarskom i srpskom, kojima pevaju lepa Mađarica i šarmantni Bunjevac.

Jesi li ti baš siguran da bi se šarmantni Bunjevac složio sa tobom oko jezika na kome peva?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:20 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

Zvonko Bogdan svoj deo ove pesme peva na srpskom jeziku, to valjda nije sporno. Ne znam zašto se on ne bi sa tim složio.
Teže pitanje za mene bi bilo na kom jeziku Janika svira primu.
omega68 omega68 21:32 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

Jesi li ti baš siguran da bi se šarmantni Bunjevac složio sa tobom oko jezika na kome peva?

Буњевци су име добили по реци Буни, левој притоци Неретве. Одатле су пошли, негде у 15. веку, на запад, и прво се обрели у Далмацији, где је један део њих и остао(у 19. веку начисто асимиловани у Хрвате), а други, већи, кренуо ка Бачкој. Највероватније је да су у Далмацији и постали икавци, мада их и данас, колико ми је познато има екаваца и ијекаваца. Оно што је још карактеристично је да су далматински Буњевци славили славу, што је још један од доказа србског идентитета.

LINK

Писаних трагова о Буњевцима и Шокцима има при крају 17. века, а како Костић наводи, позивајући се највише на истраживања Алексе Ивића, 1687. године у Бачкој је живело пет хиљада Буњеваца. “Они су од аустријских власти називани искључиво као “Раци католици”, било у немачком или латинском језику.” (стр.
62.) Немачки публициста Паул Флеш, родом из Бачке, објавио је 1953. године у Немачкој књигу “Златна Бачка”, у којој је истицао “да је из 88 латинских, немачких и аустро-угарских монографија и историјских докумената утврдио да су се Буњевци доселили у Бачку 1687. као католички Срби.” (стр. 62.)


И сами Буњевци су и у XIX веку свој језик називали рацким, о чему сведочи и њихов главни народни предводник из тог времена, католички бискуп Иван Антуновић, у “Расправи подунавских и потисанских Буњевцих и Шокцих у погледу народном, вјерском, умном, грађанском и господарском”, објављеној у Бечу 1882. године: “У оно време кад сам у Алмашу жупничком био, где је реч Божја у три језика навеш тавана била, те се на једној над проповедаоницом стојећој табли означавао језик. На овој буњевачкој бијаше великими писмени исписани “рацки”, што се није допадало тадашњем кнезу, иначе веома поштену и богату мужу, Андрији Јагићу, па ме умолио да тај надпис с оним “буњевачки” изменити дадем. У то ја нисам ради тога приволио што сам знао да и Буњевац о народном говору вели: “диванили смо рацки.” (стр. 66.)
trener92 trener92 21:39 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

jeremija

Kako ja razumem, reč je marketiškom potezu DSS, koliko provokativnom, toliko i glupom. Jer, evo, o DSS se nije ovoliko govorilo u medijima od vremena kada je Koštunica pobedio Miloševića.


Da moglo bi i tako da se protumači, iako oni ističu da je glavni razlog skretanje pažnje javnosti na izjavu mađarskog premijera Orbana iz ekspozea. Šta god da je u opitanju, način na koji pokušavaju da to postignu je idiotski
( nikako nam ne ide u prilog )

Kako bih ja postupio da sam vlast: uhapsio bih prvu jezičku patrolu DSS po osnovu uznemiravanja građana i širenja međunacionalne netrpeljivosti.

Ukoliko bi vlast to samo mirno posmatrala, onda bih, da sam opozicija, (da ne kažem da sam gordanac), u parlamentu oštro kritikovao vlast što ne preduzima ništa, a budale iz DSS ne bih ni spominjao.


Tako nešto sam očekivao da napišeš u prvom komentaru. Ipak, mislim da postoji dovoljno elemenata da tužilaštvo ili neko reaguje pre nego što počnu da rade nešto tako, i obavi informativni razgovor sa ovom ekipom makar da im objasni koliko su im bolesne ideje.
freehand freehand 22:14 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

Zvonko Bogdan svoj deo ove pesme peva na srpskom jeziku, to valjda nije sporno. Ne znam zašto se on ne bi sa tim složio.
Teže pitanje za mene bi bilo na kom jeziku Janika svira primu.

Izvinjavam se uvaženi kolega no ja bih ipak gospodina Bogdana pitao na kom jeziku peva, ako bi to zaista za nešto bilo bitno.
Teže pitanje za mene bi bilo na kom jeziku Janika svira primu.

Nuto čuda: u Banatu se taj instrument zove "prim"?!
yugaya yugaya 22:43 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

omega68
...


Uz malo truda i mnogo ne razmišljajući o tome da je ubeđivati se oko etnogeneze oblika života po balkanskim gudurama uglavnom zaludan posao, a ponekad i krajnje diskutabilan kada se s namerom bavite etnogenezom drugih zarad dokazivanja sopstvene istine, moglo bi se verovatno ustvrditi da je i prvi dinosaurus na ovim prostorima bio Srbin. Ili Hrvat. Ili Mađar...

zilikaka zilikaka 22:50 15.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

Nuto čuda: u Banatu se taj instrument zove "prim"?!


Ja mislim i u Bačkoj, al tebi svakako jedan zemljački .
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:53 16.05.2014

Re: Za pohvalu je to...

Dočim je u Sremu, ako se dobro sećam, svaka tambura ženskog roda, sem begeša.
krkar krkar 03:13 15.05.2014

Koliko Madžarima treba srpskog

Verujem i nadam se da svaki Madžar ume da kaže Marš u pičku materinu fašističku deesesovsku, jebo vas Voja Koštunica!

Ako koji ne ume - ja ću u njegovo ime.
charlie charlie 12:32 15.05.2014

Re: Koliko Madžarima treba srpskog

krkar
Воја Коштуница је гигант наше политичке прошлости !


Jebala te prošlost, dabogda ostao u njoj zajedno sa Gigantom, popišam vam se na politički grob.


Сагласан !
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:02 15.05.2014

Vojo, vrati se!

Sve ti je oprošteno.
expolicajac expolicajac 06:00 15.05.2014

Re: Vojo, vrati se!

srdjan.pajic
Sve ti je oprošteno.

Voji praštaj ti,a može i kod tebe u Teksas na trajni boravak. Možda primiš neku pomoć američke vlade. Uh, izvini on je francuski đak.
charlie charlie 06:14 15.05.2014

Re: Vojo, vrati se!

srdjan.pajic
Sve ti je oprošteno.

Сагласан !
angie01 angie01 18:53 16.05.2014

Re: Vojo, vrati se!

srdjan.pajic
Sve ti je oprošteno.


pu-pu, nepovratilose!
martin_krpan martin_krpan 07:19 15.05.2014

Za samoukidanje fašista

8c_competizione 8c_competizione 07:32 15.05.2014

te fasiste iz dSS-a ...

... je trebalo odavno zakonom zabraniti!
tadejus tadejus 07:57 15.05.2014

ma možda su samo čuli onaj vic

jadala se mađarica komšinici
- moja muž jako loše jebe..
- misliš moj muž loše jebe?
- a ne, ne, tvoja muž dobro jebe, moja muž loše jebe..

pa oće ljudi da pomognu mađarici, da više ne dolazi u ovakve neprilike
alselone alselone 08:01 15.05.2014

Re: ma možda su samo čuli onaj vic

mađarica

I moj omiljeni o madjaricama:

izmisli robota za sex. I isprobavaju ga nemica, engleskinja i madjarica. Nemica izlazi "mrtva" posle nekoliko sati, engleskinja izlazi posle jednog dana. a madjarice nema je jedan, drugi, treci dan... na kraju izlazi robot a ona vice za njim: "A da bezis imas baterije?!"
tadejus tadejus 08:16 15.05.2014

Re: ma možda su samo čuli onaj vic

alselone
I moj omiljeni o madjaricama:izmisli robota za sex. I isprobavaju ga nemica, engleskinja i madjarica. Nemica izlazi "mrtva" posle nekoliko sati, engleskinja izlazi posle jednog dana. a madjarice nema je jedan, drugi, treci dan... na kraju izlazi robot a ona vice za njim: "A da bezis imas baterije?!"


a kad smo kod međunacionalnih poređenja šampion je ipak onaj kad se njemac, francuz i bosanac prijave za posao u cii..
i kao finalni test odanosti narede im da ubiju vlastitu ženu..
njemac odlučno uze pištolj, uđe u sobu.. muk.. izlazi nakon 5 minuta i odustaje, ne može ipak ženu..
francuz.. 10 minuta.. isto..
bosanca nema 10 minuta, 15 minuta, čuje se lomljava.. izlazi konačno krvav do laktova..
gledaju ga tupo..
- a jebo mater, ćorci.. moro sam je stolcom dotuć..
jinks jinks 08:43 15.05.2014

...

Butterfly effect [url]

Kad krene ide kao lavina, i što duže traje teže ga je obuzdati.
kukusigameni kukusigameni 09:13 15.05.2014

dss

Možda se DSS loži da uđe na sledećim izborima u parlament, kao manjinska stranka.
charlie charlie 15:29 15.05.2014

Re: dss

kukusigameni
Možda se DSS loži da uđe na sledećim izborima u parlament, kao manjinska stranka.

Браво !
Дође и мени да оснујем једну такву странку !
mlinarslavko mlinarslavko 09:18 15.05.2014

Sto neko rece !

Hteo da ispadne pametan, a ispao budala, em tona materijala da se jave dezurni politicki radnici KPJ. Inace, za mene je lepota sto zivim u malom gradu gde smo svi izmesani.
charlie charlie 10:08 15.05.2014

Re: Sto neko rece !

mlinarslavko
Hteo da ispadne pametan, a ispao budala, em tona materijala da se jave dezurni politicki radnici KPJ. Inace, za mene je lepota sto zivim u malom gradu gde smo svi izmesani.

Супер !
nim_opet nim_opet 15:30 15.05.2014

DSS moze da formira sta hoce...

odlučila da objavi da će formirati "jezičke patrole" koje će proveravati da li Mađari znaju srpski jezik.


...ali ne moze da trazi od gradjana Srbije nista.

Ja nesto ne videh da je bilo kojim zakonom propisano da gradjani Srbije moraju znati bilo koji jezik, pa bio to i srpski, niti da su u obavezi da bilo kome, pa makar to bio i DSS, da odgovaraju na pitanja o jeziku. DSS moze da se blamira kako hoce, ovu vest upravo u te svrhe treba siriti.
predatortz predatortz 18:11 15.05.2014

Čarli, prijatelju...

Ni ti, ni ja nećemo biti ništa manji Srbi ukoliko postoji neki Mađar u Srbiji koji ne govori našim jezikom. Bićemo mnogo manje i Srbi i ljudi ukoliko se pridružimo onim koji bi to znanje silom da im nameću.

Veruj mi da znam o čemu govorim. Devedesetih su meni, i ovakvim kao što sam ja, pokušali nešto da nametnu, nešto što nismo hteli. Tresao se Balkan pune četiri godine!
expolicajac expolicajac 18:19 15.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

predatortz
Ni ti, ni ja nećemo biti ništa manji Srbi ukoliko postoji neki Mađar u Srbiji koji ne govori našim jezikom. Bićemo mnogo manje i Srbi i ljudi ukoliko se pridružimo onim koji bi to znanje silom da im nameću.

Veruj mi da znam o čemu govorim. Devedesetih su meni, i ovakvim kao što sam ja, pokušali nešto da nametnu, nešto što nismo hteli. Tresao se Balkan pune četiri godine!

Džabe pričaš. To bre nije videlo pušku,sem onih igračkica za decu. A od pucanja zna samo da viče "tratatatatata"
milojep milojep 19:10 15.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

predatortz
Ni ti, ni ja nećemo biti ništa manji Srbi ukoliko postoji neki Mađar u Srbiji koji ne govori našim jezikom. Bićemo mnogo manje i Srbi i ljudi ukoliko se pridružimo onim koji bi to znanje silom da im nameću.

Veruj mi da znam o čemu govorim. Devedesetih su meni, i ovakvim kao što sam ja, pokušali nešto da nametnu, nešto što nismo hteli. Tresao se Balkan pune četiri godine!


Tema je toliko nebitna da me je mrzelo da istražujem da li je postojao neki kontekst u kome su tražene te 'patrole za jezik'.Iz Gordaninog teksta sve zvuči maksimalno nebulozno! Tog papana iz DSS-a koji je dao tu izjavu naravno, teško da bi izvukao ikakav kontekst.
Ono što bih ja rekao je nešto što ovde skoro pa niko ne reče. A to je da u Srbiji zasta postoji fin deo pripadnika mađarske manjibe koja ne zna ni reč srpskog. To pamtim još iz vojske kad nekolicini njih nisu verovali da ne znaju srpski.Organizovane su čitave zamke ne bi li ih čuli da pričaju ili razumeju srpski i nisu uspevali da ih 'provale'. Naravno ovi (Mađari) su uspevali da do kraja vojnog roka razumeju desetak reči tipa ostav, na mestu voljno....
Nego da se vratim na ono što htedoh reći. Ja sam ponosan što je u Srbiji moguće živeti bez da se zna srpski! A svima ovde na blogu je izgleda važnija priča neke budale koja verbalno patrolira na marginama nebitnih medija nego to da je ovde sistem 'dozvolio' da njegovi činioci ne moraju znati ni reč zvaničnog jezika!
A niko da prokomentariše ni onu budalu koja trenutno agituje među Bošnjacima da ukidaju ić i vić u prezimenima! A to je po meni mnoooogo štetnija glupost. Ajde Gordana napiši deder blog i o tome, ako ništa drugo a ono jer je to izjavio tvoj bivši kolega iz klupe parlamenta.




charlie charlie 23:12 15.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

predatortz
Ni ti, ni ja nećemo biti ništa manji Srbi ukoliko postoji neki Mađar u Srbiji koji ne govori našim jezikom. Bićemo mnogo manje i Srbi i ljudi ukoliko se pridružimo onim koji bi to znanje silom da im nameću.

Veruj mi da znam o čemu govorim. Devedesetih su meni, i ovakvim kao što sam ja, pokušali nešto da nametnu, nešto što nismo hteli. Tresao se Balkan pune četiri godine!

Шта ти причаш !?
... да ја желим да наметнем нашим Мађарима да говоре Српски или било шта ?!
Слабо ти читаш то што ја пишем - немој да се поводиш за ефемерним коментаторима - но, да поновим, за тебе, ако ниси запамтио:
1. Поносан сам да у мојој држави сваки Мађар може да оствари своје право да неће (или да не жели) да научи Српски језик;
2. Волео бих да сваки Мађар (и сваки Не-Србин) у мојој земљи научи Српски језик - и ћирилицу приде.
Ако можеш да синтетизујеш ова два моја става, онда ће ти бити јасно шта пишем.
Додуше, немој да се много мучиш - није то нити много битно.
charlie charlie 23:13 15.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

expolicajac
predatortz
Ni ti, ni ja nećemo biti ništa manji Srbi ukoliko postoji neki Mađar u Srbiji koji ne govori našim jezikom. Bićemo mnogo manje i Srbi i ljudi ukoliko se pridružimo onim koji bi to znanje silom da im nameću.

Veruj mi da znam o čemu govorim. Devedesetih su meni, i ovakvim kao što sam ja, pokušali nešto da nametnu, nešto što nismo hteli. Tresao se Balkan pune četiri godine!

Džabe pričaš. To bre nije videlo pušku,sem onih igračkica za decu. A od pucanja zna samo da viče "tratatatatata"

Пушка је за "пичкице" !
Чарли је "видео" штошта друго.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:24 15.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

Поносан сам да у мојој држави сваки Мађар може да оствари своје право да неће (или да не жели) да научи Српски језик;


Ali bi ih ipak popisao, da se vidi koliko je takvih, za svaki slučaj.
при регуларном државном попису имати валидан податак - колико Не-Срба не говори српски


Čarli, lepo je to što si ukapirao da si zastupao nakaradan stav, lepo je i što ga koriguješ, ali bi bilo još lepše kada se ne bi tako batrgao po blogu u pokušaju da prikriješ promenu stava.

Pogrešno si mislio, shvatio si da si pogrešno mislio, promenio si mišljenje, i sve je ok
Opusti se Čarli, biće ti lakše.
charlie charlie 23:43 15.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

hoochie coochie man
Поносан сам да у мојој држави сваки Мађар може да оствари своје право да неће (или да не жели) да научи Српски језик;


Ali bi ih ipak popisao, da se vidi koliko je takvih, za svaki slučaj.
при регуларном државном попису имати валидан податак - колико Не-Срба не говори српски


Čarli, lepo je to što si ukapirao da si zastupao nakaradan stav, lepo je i što ga koriguješ, ali bi bilo još lepše kada se ne bi tako batrgao po blogu u pokušaju da prikriješ promenu stava.

Pogrešno si mislio, shvatio si da si pogrešno mislio, promenio si mišljenje, i sve je ok
Opusti se Čarli, biće ti lakše.

Уз дужан респект што желиш да ме тешиш - следи кратко појашњење:
Два става (моја) која си цитирао нису мјутуали ексклузивна.
Када успеш да оверрајдујеш бинар(оид)ни начин размишљања, постаће ти јасно да се ставови могу разликовати и у - нијансама.
Но, нема везе - важно је да се трудиш (једино, да се послужим твојим стилом - елиминиши тај патернализам и биће боље).
Успут - одох на спавање, да се опустим и да ми буде лакше.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:05 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

ва става (моја) која си цитирао нису мјутуали ексклузивна.
Када успеш да оверрајдујеш бинар(оид)ни начин размишљања, постаће ти јасно да се ставови могу разликовати и у - нијансама.


Bem ti lebac

Успут - одох на спавање, да се опустим и да ми буде лакше.


Pametno, pametno.
maksa83 maksa83 07:12 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

Успут - одох на спавање, да се опустим и да ми буде лакше.


alselone alselone 07:42 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

Pametno, pametno.


- Gde je komsija Mile, nisam ga video skoro?
- Umro.
- Pametno.
predatortz predatortz 08:14 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

1. Поносан сам да у мојој држави сваки Мађар може да оствари своје право да неће (или да не жели) да научи Српски језик;


Slažem se. Stoga, stavka dva i sve druge su nepotrebne. Dakle, ti ljudi ne moraju da znaju srpski jezik. Ko hoće, i kome treba, naučiće ga. Verujem da ga većina zna. Prema tome, nikakvi đilkoši nisu ni vlasni, ni potrebni da to znanje proveravaju.

2. Волео бих да сваки Мађар (и сваки Не-Србин) у мојој земљи научи Српски језик - и ћирилицу приде.


Ja bih voleo, pored toga, da ni jedan stanovnik Srbije nema ekonomski interes da je napušta, da ovde može da zaradi više i da živi bolje nego negde na strani. Na tome mi treba da radimo. A ovo što radi DSS, a pazi Čarli - ja sam čovek koji se pronalazi u politici desnog centra, je glupost i ništa drugo. Kao što je glupost i ono što rade Džudžević, Zukorlić, Haljimi i ostala bratija. Te politike, sem nevolje, ništa dobro ne mogu da donesu. Zašto od gotovog praviti veresiju? Ne bih da advokatišem vojvođanskim Mađarima, ali to što su rešili da se uvere da li ima dovoljno višejezičnih tabli i obrazaca u opštinama gde oni žive, to za mene nije nikakav problem. Problem je kad takvih tabli i obrazaca nema. Eno ti Vukovar za primer. Nećeš valjda, Čarli, da budemo onakvi divljaci? Da lupamo table, da presrećemo ljude...

Priznaj da si malo istrčao. Jbga, dešava se. Dirni meni u Republiku Srpsku, proradiće emocija i istrčaću sto puta, i sto puta sam istrčao ovde na blogu...

charlie charlie 08:48 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

maksa83
Успут - одох на спавање, да се опустим и да ми буде лакше.



Буахахаха !
Сагласан !
charlie charlie 08:53 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

predatortz
1. Поносан сам да у мојој држави сваки Мађар може да оствари своје право да неће (или да не жели) да научи Српски језик;


Slažem se. Stoga, stavka dva i sve druge su nepotrebne. Dakle, ti ljudi ne moraju da znaju srpski jezik. Ko hoće, i kome treba, naučiće ga. Verujem da ga većina zna. Prema tome, nikakvi đilkoši nisu ni vlasni, ni potrebni da to znanje proveravaju.

2. Волео бих да сваки Мађар (и сваки Не-Србин) у мојој земљи научи Српски језик - и ћирилицу приде.


Ja bih voleo, pored toga, da ni jedan stanovnik Srbije nema ekonomski interes da je napušta, da ovde može da zaradi više i da živi bolje nego negde na strani. Na tome mi treba da radimo. A ovo što radi DSS, a pazi Čarli - ja sam čovek koji se pronalazi u politici desnog centra, je glupost i ništa drugo. Kao što je glupost i ono što rade Džudžević, Zukorlić, Haljimi i ostala bratija. Te politike, sem nevolje, ništa dobro ne mogu da donesu. Zašto od gotovog praviti veresiju? Ne bih da advokatišem vojvođanskim Mađarima, ali to što su rešili da se uvere da li ima dovoljno višejezičnih tabli i obrazaca u opštinama gde oni žive, to za mene nije nikakav problem. Problem je kad takvih tabli i obrazaca nema. Eno ti Vukovar za primer. Nećeš valjda, Čarli, da budemo onakvi divljaci? Da lupamo table, da presrećemo ljude...

Priznaj da si malo istrčao. Jbga, dešava se. Dirni meni u Republiku Srpsku, proradiće emocija i istrčaću sto puta, i sto puta sam istrčao ovde na blogu...


Чарли је икс пута навео шта би он волео !!
Таман посла да будемо као државица коју си поменуо.
Респект за Републику Српску.
Успут - непотребно је да уносиш претећи тон (и иначе - а посебно према Чарлију који зна понекада бити слаб и плашљив, те стога плаховит и непредвидљив).
Успут 2 - људи смо, знамо се !
predatortz predatortz 08:54 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

Успут - непотребно је да уносиш претећи тон (и иначе - а посебно према Чарлију који зна понекада бити слаб и плашљив, те стога плаховит и непредвидљив).


Đe ga nađe, majke ti?
alselone alselone 08:59 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

Đe ga nađe, majke ti?


Na istoj polici gde je stoji i "Saglasan", malo levo od pisanja o sebi u trecem licu a desno od razmaka pre uzvicnika.
expolicajac expolicajac 09:27 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

predatortz
Успут - непотребно је да уносиш претећи тон (и иначе - а посебно према Чарлију који зна понекада бити слаб и плашљив, те стога плаховит и непредвидљив).


Đe ga nađe, majke ti?

Ma još je pod traumom od mog posta.
predatortz predatortz 10:11 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

alselone

expolicajac


Meni se, ipak, čini da nas Čarli malo zeza. Ono 'sklon sitnim provokacijama' i te fore...
expolicajac expolicajac 10:34 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

predatortz
alselone

expolicajac


Meni se, ipak, čini da nas Čarli malo zeza. Ono 'sklon sitnim provokacijama' i te fore...

ma čim je on samo napisao "inžinjer", "oma" sam shvatio da je "građevinac" i te fore ....
charlie charlie 10:54 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

expolicajac
predatortz
alselone

expolicajac


Meni se, ipak, čini da nas Čarli malo zeza. Ono 'sklon sitnim provokacijama' i te fore...

ma čim je on samo napisao "inžinjer", "oma" sam shvatio da je "građevinac" i te fore ....

Зидар !
Алал вера, ипак ти ниси био (само) "глупи Пандур" !
Успут --- ниси ни близу, али нема везе - знам и да зидам !
blogovatelj blogovatelj 20:29 16.05.2014

Re: Čarli, prijatelju...

Meni se, ipak, čini da nas Čarli malo zeza. Ono 'sklon sitnim provokacijama' i te fore...


Прави вашарски мангуп.
eli.lacrosse eli.lacrosse 19:00 16.05.2014

Ne razumem – Nem értem

Pre više od dve godine na svome blogu objavio sam tekst Ne razumem – Nem értem – I don’t understand gošće-autorke Amotherofthree. Povod za njen tekst (a vidim da ona, nažalost, u ovoj diskusiji ne učestvuje) bila je vest o tome da „deca koja žive u Srbiji, u Subotici konkretno, gde su službeni jezici srpski, mađarski i hrvatski, međusobno komuniciraju na engleskom”.
Kao tagove za tekst odabrao sam Društvo| Gost autor| Obrazovanje| Politika. I, pošto se nisam sasvim slagao sa autorkom, u dogovoru sa njom na tekst se nadovezao moj komentar duži od samog teksta.
Zašto oduzimam vreme pišući ovoliki uvod? Zato što sam ubeđen da je sve ovo nastavak događaja o kojima smo tada pisali Amotherofthree, ja i desetine komentatora. I da se, opristiće mi mnogi stručniji i ispraviće ma ako sam pogrešio, iz one Čehovljeve puške iz prvog čina, koju je uočila Amotherofthree, već uveliko puca. A dokle će to da dovede, bićemo prinuđeni da vidimo.
gordanac gordanac 19:18 16.05.2014

***

eli.lacrosse:
Zato što sam ubeđen da je sve ovo nastavak događaja o kojima smo tada pisali Amotherofthree, ja i desetine komentatora.

Ne.
Ovo je, i po nedovoljnoj promišljenosti i po slaboj proceni o posledicama, prethodnica takvih pomenutih događaja i tekstova, ovo je situacija kad političke stranke objavljuju svoje političke stranačke odluke o tome kako manjine (bilo koje) treba da se ponašaju, nezavisno od Ustava, zakona, propisa i institucija nadležnih da obavljaju nadzor nad primenom.

Samo se čini posledicom po vremenskom redu događaja, a nije.
A napominjem zato što to nikako nije nevažno za razumevanje procesa u celini.
eli.lacrosse eli.lacrosse 19:28 16.05.2014

Re: ***

Ne.
[...]
Samo se čini posledicom po vremenskom redu događaja, a nije.

Moguće je da si u pravu. Moguće je da je nešto slično (samo manje upadljivo) dovelo do onoga o čemu je Amotherofthree pisala. Pa da nam se sve ponavlja, ovoga puta intenzivnije.

Ali, ne postoji dovoljna promišljenost i dobra procena koja vodi do akta nasilja. A ideja (?!?!?!???) o "partolama" je najava akta nasilja.

Uglavnom, na istoj smo strani. Samo, šta činiti? Isto pitanje može se pistaviti i za mnogo drugih stvari o kojima se pisalo na ovome blogu (a najčešće se ne čini ništa, pa "čudovišta" o kojima pišemo postaju sve veća i jača).
gordanac gordanac 19:37 16.05.2014

Re: ***

eli.lacrosse:
Ali, ne postoji dovoljna promišljenost i dobra procena koja vodi do akta nasilja.

Oooo, na našu veliku ljudsku nesreću - postoji.
Kraće se zove - rat.

Razumela sam ja da smo saglasni, nesporazum je ako se moj komentar čita kao neslaganje s tvojim procenama i ocenama.

Šta činiti?
Ne odustajati, ne obeshrabriti se, razumeti da su naslage predrasuda koje ljudi gaje jedni o drugima kao ljuštenje glavice crnog luka, sloj po sloj (i često uz suze). Razumeti da narcizam malih razlika može da napravi velike nevolje i ne prestajati s pokušajima da se one smanje.
eli.lacrosse eli.lacrosse 19:44 16.05.2014

Re: ***

Oooo, na našu veliku ljudsku nesreću - postoji.
Kraće se zove - rat.

Neeeeeee. Ovde se ne slažemo. Do rata ne vodi dobra procena.

Razumela sam ja da smo saglasni, nesporazum je ako se moj komentar čita kao neslaganje s tvojim procenama i ocenama.

Ne kao neslaganje, više kao različito tumačenje događanja. Verujem da se sigurno slažemo oko toga da su sve ovo o čemu govorimo delići iste, tužne, priče.

Ne odustajati, ne obeshrabriti se, razumeti da su naslage predrasuda koje ljudi gaje jedni o drugima kao ljuštenje glavice crnog luka, sloj po sloj (i često uz suze). Razumeti da narcizam malih razlika može da napravi velike nevolje i ne prestajati s pokušajima da se one smanje.

Upravo tako. Trudim se, al' zanemoća se od tog truda, sve češće. Sad se ovde (anonimno) žalim, a uglavnom nisam takav.
Svakako, ove tvoje reči doživljavam kao podršku (i meni i drugima i sebi samoj), pa – hvala ti na podršci.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana