Društvo

Blogorama* o muškarcima, ženama i odlučivanju

gordanac RSS / 29.02.2008. u 11:07

* blogorama kao panorama - pokušaj da jednim pogledom obuhvatiš i upiješ skoro sve

- prilog za podršku predlogu "najviše 70% muškaraca na mestima odlučivanja u vojvođanskoj i u lokalnim skupštinama u Srbiji" -

dnalr0.jpg Prisutnost žena na mestima odlučivanja u politici, ekonomiji, kulturi, obrazovanju, umetnosti, medijima, finansijama, gde god u društvu je prilično "mlada" tema na planeti Zemlji, traje tek jedan vek i formalni početak joj je u ženskim i radničkim pokretima sa početka XX veka, a obeležen je demonstracijama za žensko pravo glasa i jednostavnom i još uvek vrlo živom parolom "Hleba, mira i ruža". (UN su 8.mart na osnovu tih događaja proglasile "Međunarodnim danom žena", a osnivački akt UN je prvi dokument kojim se pominju ženska prava i ravnopravnost.)

XX vek je negde na planeti obeležen pojavom teorijskog i praktičnog feminizma (mahom Evropa, Amerika, Australija, ekonomski razvijen svet), zatim učešćem žena u pokretima protiv kolonijalizma i diktatura (Azija, Afrika, Južna Amerika) ili posebnim modelima jednopartijskih društava (socijalističke ili komunisitčke zemlje širom sveta). I svi ti procesi su se naravno menjali, prolazili razne faze, napredovali, gasili se pa ponovo stvarali, okupljali žene najrazličitijih "vrsta i opredeljenja", ali osnovnu ideju, ipak, nisu menjali. Diskriminacija je neudobna, žulja, vređa, ponižava, boli, snižava kvalitet svakodnevice i uvek je bilo i biće žena koje će se organizovati, steći potrebna znanja i veštine i kazati "ovako kako postoje društveni modeli za žene - ne valja, prijatelji, ne valja, hajde da malo to menjamo!"

Trenutno je i globalizacija praktično - završena. Imamo subjekte i objekte globalizacije i "ram za sliku XXI veka u kojem 10% populacije na planeti koristi 90% svih resursa na planeti" i još uvek nekako želatinozno i nejasno, ali ipak - uspostavljanje raznih novih pravila za koje ogromnoj većini populacije, i muškoj i ženskoj, nije baš sasvim jasno ko, gde, kako i zašto ih formira. I šta je sa društvenim modelom za žene u celoj toj slici.

To je jedan od razloga zašto je internet sjajna stvar. (oduvek mislim da će štreberi spasti svet, i lepota, naravno, ali od nedavno na taj spisak dodajem i - internet, ovaj i onaj koji će tek nastati)

A bez borbe se ništa ne dobija.

Borba za ravnomernost i ravnopravnost je, naravno, odmah viđena i shvaćena kao pretnjawebglobeqp7.gif postojećem "redu stvari" i, sasvim mudro, svi oni koji ne bi nikako ništa da menjaju potražili su "prirodne saveznike" i lako i brzo napravili "prećutni strateški dogovor" o tome kako izgraditi snažne i na prvi pogled nesavladive prepreke ženama koje bi da menjaju.(Smetnulo se jedino sa uma da žene uvek "bace i drugi pogled", naučilo nas tako, pa je ovo još jedan dokaz da "nijedna strategija nije savršena" :))))

Dakle, evo sa čime i kime sve žene koje hoće da menjaju imaju posla:

- muška većina (koja već svugde o svemu odlučuje) govori "žene same nisu zainteresovane, nema "kvalitetnih" žena, feminizam je zlo, evo i druge žene kažu da to ne treba i ne valja, politika je muški posao, evo primera "groznih" žena-vladarki, mi smo za konkurenciju, a ne "kvote i ključeve", jako mali broj žena uopšte i podržava takve ideje, itd itsl....". Imam prikupljenu čitavu knjigu takve argumentacije. Kad se udruži sa "sredstvima" kao što su podsmeh, prezir, cinizam, omalovažavanje i obeshrabrivanje - ume da bude prilično velika prepreka promenama, ali nikako i nesavladiva, nikako. Oprobani recept "stekni znanja i veštine" za argumentaciju se pokazao prilično uspešnim, Žene su naučile, pa sada već imaju većinu odgovora na ovu prepreku.

- crkve (razne) smatraju da kroz religije koje su uzele da zastupaju i predstavljaju imaju več sve odgovore za modele za žene u društvu i glavna argumentacija protiv onih koje bi htele tu nešto da menjaju je mahom "da će to uništiti sve društvene vrednosti i postojeći red stvari" te je opasno i nepoželjno za svaku religiju. Naročiti oprez se stvara kod tema o slobodi rađanja i pravu na izbor žene hoće li, kada, kako i s kime rađati decu. Ozbiljna i velika prepreka koje žene savladavaju pažljivo i oprezno u mnogim delovima sveta, ponekad se ta borba vodi sasvim suptilno jer je reč o vrlo dubokim, a ponekad i tako krhkim procesima sa kojim se mora biti vrlo pažljiv. Inače je to proces sa najčešćim "povratnim smerovima", više puta mora se voditi od samog početka. I opet je oprobani recept sticanje znanja i veština. I to su žene uradile u savladavanju i ove prepreke. I još je savladavaju u mnogim delovima planete.

- žene koje kažu da "ne osećaju" ili "ne vide" neravnopravnost, diskriminaciju, nepravde, pa samim tim ne vide ni potrebu da se bilo šta menja. Argumentacija koja se koristi je "ja nemam problema sa muškarcima, lepa i sposobna žena može sve, i ja sam sama sve uradila, neka i druge tako, kojoj se ne sviđa neka menja, umetnost manipulacije muškarcima je mnogo efektinija od svake borbe, ja nisam feminstkinja, nisam frustrirana, itd. itsl....". Kako to i inače biva, savladavanje ove prepreke je najteže, zahteva najviše vremena, znanja, veština i rada. Ova je prepreka i "najslabija karika" u lancu svake borbe za ravnopravnost i najčešće virtuozno (zlo)upotrebljena od strane drugih zainteresovanih protivnika promena društvenih modela namenjenih ženama.Za savladavanje i ove prepreke, ženama je bilo potrebno ne samo sticanje znanja i veština nego i, vrlo često gorko, učenje iz sopstvenih iskustava i sopstvenih grešaka. I sa ženama protivnicama promena mora se uspostaviti dijalog, bez tog dijaloga nema dokaza da su promene koje nudimo dobre za sve.

I tih prepreka, kao i žena koje imaju negativan stav o potrebi promena uvek je bilo i biće. I tako i treba da bude. Politički identitet, identitet koji se izgradi vezivanjem za neku ideju NIKADA nije istovremeno i rodni, etnički, rasni. statusni. verski ili bilo koji drugi identitet. Različitost je dobra, prezir i odsustvo dijaloga je - loše i neproduktivno.

Jedina reč koja vezuje navedene tri grupe "strateških protivnika promena" i čitavu mrežu grupa koje su zagovornici promena je - dijalog. Najteži deo u procesu uspostavljanja dijaloga je da "dvoje što različito misle" uđu u istu prostoriju i sednu za isti sto. Drugo po "težini" je - argumentacija i ton dijaloga. Treće je zaključiti "imasmo li mi ikakve koristi od dijaloga?".

Četvrto je, po pravilu, nastanak promena. :))))

095eg20061reve5cv5.jpgNevolja sa dijalogom je što ljudima, najčešće, uopšte ne trebaju informacije i činjenice, da bi imali stav i ubeđenje i time smatraju da sami sebe "kvalifikuju" za ono što misle da je dijalog.

Naprotiv, stav bez činjenica se uz pomoć stereotipa i predrasuda, stvara lako, učvršuje brzo, od njega se odustaje teško ili nikako. Svi imaju stavove, večina ne ume da ih objasni činjenicama već to čine povezanim stavovima ili emocijama.

Srela sam se sa puno netrpeljivosti, prezira i ponekad čak i mržnje prema ženama (o fizičkom nasilju nad ženama i da ne govorim), ali iskustveno tvrdim - ljudi više od svega mrze brojke, podatke, primere, neoborive dokaze...neverovatna je volja da se na svaku ponuđenu činjenicu odgovori sa "ma, koje?! ma šta pričaš?! ma nije, nego da ti ja kažem.....".

I onda slušam neutemeljene stavove, bez iznenađenja. Naučilo me da u nekoj fazi stvaranja dijaloga taj proces "prezirem činjenice", ma kako neproduktivan bio - jednostavno MORA da se dogodi. Ali - prođe, pre ili kasnije prođe. Dokaz su zakoni i propisi koji su na raznim mestima na planeti već doneti, a kojima se zabranjuje ponašanje u društvu. a zasnovano na predrasudama, na neravnopravnosti i nepravdi.

I kad se ti zakoni donesu, protivnici promena se "u hodu reorganizuju" i ulazi se u fazu selektivne primene propisa (ili neprimenjivanje propisa uopšte) koje rađa novu društvenu nepravdu i prestavlja novu prepreku za zagovornike promena i menjnaje načina odlučivanja ili društvenih modela "predviđenih" za žene.

Odatle naš predlog za budući izgled lokalnih samouprava, njihovih izvršnih tela i organa i skupštine Vojvodine i njenih izvršnih organa - predlog je da se zajedno izborimo za striktnu primenu propisa, zakona i Ustava i da razgovaramo o tome ima li neko protiv da "muškaraca svugde i svuda bude najviše 70%". Najviše toliko. Zakonito je, ustavno je, a evo kažem - mislim i da je fer i pošteno da u ovoj fazi tako i bude. "Kvaka" je u tome što nas je iskustvo naučilo da se u ovoj fazi i za primenu propisa treba boriti kao i za donošenje tih propisa.

Šta vi mislite?

post scriptum:

Izraz "blogorama" izmišljotina je moje poslednje kćerke.

 

 



Komentari (193)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:02 29.02.2008

Re: Kad

Vlasta
smo već kod ove teme, zanima me šta vi mislite o terminima "dvorotka" ili "trorotka" ili, pak, "četvorotka" kao domaćica naša, a koji su mojim drugama i meni većma mrski...


Ja prvi put cujem za te x-rotke. Bas onako zvuci fuj!
gordanac gordanac 00:09 01.03.2008

:)

Ja prvi put cujem za te x-rotke

Gledano sa tačke gledišta math-standarda trebalo bi da piše "n-rotke" (što naravno još blesavije zvuči, ali bar ispravno "n" kaže da je reč o prebrojivom skupu prirodnih brojeva)
Šašavo skroz, priznajem, ali - u upotrebi.
I - anegdota, lična:
Pri uzimanju podataka, lice za to zaduženo, na moj odgovor "četvoro dece", zaprepašćeno odgovara pitanjem:
"I, sva su vaša?!"
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:01 29.02.2008

pozitivna diskriminacija

bi mozda predstavljala resenje.
pozz
Olga Medenica Olga Medenica 19:58 29.02.2008

70:30

je i dalje malo.
Sta se moze izglasati sa 30%?
Ali, bolje malo neko ni malo.

Mogla bih na ovu temu da napisem tri posta.

Zivim u zemlji u kojoj je samo 6% zena u arhitekturi.
Diskriminacija se teze vidi na poslu kada ima malo zena, bila sam u firmi gde sam bila jedina.
Uvek mozete da posumnjate u "druge razloge".
Ovde se diskriminacija najvise manifestuje u manje novca i losije pozicije na lestvici. To jest, losije "vidljive, titularne, priznate" pozicije, inace, znaju "oni" da raspoznaju kad neko dobro radi pa cak i ako je u pitanju atraktivna zena, samim tim odgovornosti i posla ne nedostaje.
Otuda izraz "glass ceiling", sve izgleda OK dok odjednom ne pocne da se oseca kako nesto nije u redu, ne moze da se napravi korak dalje.
Videla sam mnogo i licne i profesionalne krize kad se hitne taj plafon, konfuzije, dileme, ispitivanja, preispitivanja. Onda sam shvatila zasto se zove "stakleni".
Zato sto je nevidljiv.

Niko ko je u privilegovanoj poziciji nece svoje privilegije tek tako da preda. Verovatno nece nikako da ih pusti.
Privilegija je aset veci od znanja, pameti, talenta, lepote...
stakleni plafon, rasni, polni, klasni moze da se razbije jedino dugom i upornom borbom i na prvom mestu SOLIDARNOSCU.
Na zalost, ove solidarnosti, bar tamo gde sam ja sticala svoje iskustvo, medju zenama nije bilo. A bilo je dosta krvavog, zakulisnog rivalstva.
Posto sam odrasla u civilizovanoj porodici, nas cetiri devojcice (+ 2), bila sam sasvim nespremna na ovako nesto i
moram da priznam da je taj nedostatak solidarnosti, cesto krvavo zakulisno rivalstvo, do sada najvece razocarenje u mom zivotu.

PS: Ne znam sta se ovde desava, ja vec recimo deset dana imam problem sa Blogom.
Stalno mi se "zamrzava" onda kad ponovo udjem ne mogu da se ulogujem.
Jel' to samo ja?




G r o f i c a G r o f i c a 08:58 01.03.2008

Re: 70:30


Niko ko je u privilegovanoj poziciji nece svoje privilegije tek tako da preda. Verovatno nece nikako da ih pusti.
Privilegija je aset veci od znanja, pameti, talenta, lepote...
stakleni plafon, rasni, polni, klasni moze da se razbije jedino dugom i upornom borbom i na prvom mestu SOLIDARNOSCU.
Na zalost, ove solidarnosti, bar tamo gde sam ja sticala svoje iskustvo, medju zenama nije bilo. A bilo je dosta krvavog, zakulisnog rivalstva.

Ima tu jos necega a zbog cega je tesko porediti stanje u Srbiji sa onim u drugim zemljama posebno industrijsko razvijenim u kojima mnoge zene i nemaju potrebu da rade sa razloga sto njihovi muzevi dovoljno zaradjuju i za njihov komformizam, ili pak ako rade rade cisto iz finansijskih pobuda da poboljsaju kucni budzet bez ambicija za promocijama.
Na jednoj stranoj TV stanici vrtela je se jedno vreme neka reklama na kojoj sa jednog spontanog skupa nekoliko zena na ulici jedna od njih obavestava ostale gde ide na letovanje i odlazi dok se ostale ostaju da se medjusobno i sa cudjenjem pitaju - odakle joj novac za to? (citaj zavist umesto solidarnosti i radosti za nju jer je zena mozda stedela duzi period da bi sebi priustila to putovanje).
Dakle, sve se svodi na solidarnost inace da nije bilo solidarnosti nikakvi sindikati na svetu ne bi uspevali da poboljsaju stanje radnicke klase u odnosu na kapital.

P.S. Problema sa ulogovanjem imam i ja, recimo ja se ne odjaljujem jer onda moram svaki put ponovo da se ulogujem ali me ipak izbacuju pa moram ponovo da se ulogujem. Ako sa tom vrstom problema i Vi imate.
jasnaz jasnaz 20:40 29.02.2008

najslabija karika

- žene koje kažu da "ne osećaju" ili "ne vide" neravnopravnost, diskriminaciju, nepravde, pa samim tim ne vide ni potrebu da se bilo šta menja. (...) Ova je prepreka i "najslabija karika" u lancu svake borbe za ravnopravnost i najčešće virtuozno (zlo)upotrebljena od strane drugih zainteresovanih protivnika promena društvenih modela namenjenih ženama. Za savladavanje i ove prepreke ženama je bilo potrebno ne samo sticanje znanja i veština nego i, vrlo često gorko, učenje iz sopstvenih iskustava i sopstvenih grešaka. I sa ženama protivnicama promena mora se uspostaviti dijalog, bez tog dijaloga nema dokaza da su promene koje nudimo dobre za sve.

teško - sporo - dijaloški sumnjivo (priča.m-ne čuje.m) - a verovatno najvažnije .

& impresija : ponekad prošetam vašim postom samo zbog + energije .
Черевићан Черевићан 21:11 29.02.2008

равноправности усусрет ајмо

све чешће наумуми :

жене ће засигурно изборити равноправност.ту збора нема. да ли ће и после тога још преостати женски, остаје да се види.
gordanac gordanac 21:21 29.02.2008

Re: равноправности усусрет ајмо

жене ће засигурно изборити равноправност.ту збора нема. да ли ће и после тога још преостати женски, остаје да се види.

Nesebrigaj, Čerevićan, nesebrigaj! :))
Bili tako jedni što su predviđali "sudnje dane kad ženskinje u škole država pošlje da čitanje rastolkuju, jer će čitanjem svojoj nežnoj prirodi bogohulno nauditi i svoju pravu boženstvenu prirodu i narav tako zaboravom uništiti...."
I ?
Naučile žene da čitaju, pokazale da umeju da se školuju, a kanda je svima od toga bolje.
Ćud je ženska smiješna rabota, ne slomi je, al` zube polomi! :)))))
Nema tih i takvih promena društvenih modela koje mogu izbrisati razlike do kojih nam je (kao muškarcima i ženama) stalo da budu baš to - razlike. To je ono što je po vodi zapisano - ne izbrisa ga nikad....
Olga Medenica Olga Medenica 23:11 29.02.2008

Re: равноправности усусрет ајмо

ne brini chero, bice jos bolje zezanje
Unfuckable Unfuckable 23:56 29.02.2008

Re: равноправности усусрет ајмо

bice jos bolje zezanje


ako je zezanje ...jedva čettkam.....
ako je - muškarci, nemate pojma - imaćemo problem...
pisah o tome
Olga Medenica Olga Medenica 00:10 01.03.2008

Re: равноправности усусрет ајмо

bice super
50% 50% je dobro za svakoga



gordanac gordanac 00:13 01.03.2008

:)

ako je zezanje ...jedva čettkam.....
ako je - muškarci, nemate pojma - imaćemo problem...
pisah o tome

:)))))
No problemo, Hawkeye, no problemo.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:25 29.02.2008

ministarka Pesikan

pre dva dana, zena na vlasti, ministarka za nauku Ana Pesikan izjavila je u Nisu, u obilasku niskog univerziteta sledece (preneo tanjug i druge agencije):

NIS, 27. februara (Tanjug) - Srbija nece potpisivati sporazume o naucno-tehnoloskoj saradnji sa zemljama koje su podrzale jednostrano i nelegalno proglasenu nezavisnosti Kosova i Metohije, izjavila je danas u Nisu srpska ministarka nauke Ana Pesikan. Ona je, posle obilaska nekoliko fakulteta niskog Univerziteta, rekla da ce njeno ministarstvo "postovati ono sto Vlada Srbije i Ministarstvo inostranih poslova budu utvrdili kao uputstvo za svako pojedinacno medjunarodno okupljanje na kojem Srbija treba da ucestvuje". "Nema nacelnog dogovora o ovom pitanju osim da necemo potpisivati sporazume o naucno-tehnoloskom razvoju sa zemljama koje podrzavaju secesiju Kosova", napomenula je ona. Pesikan je navela da treba iskoristi sansu dobrog kotiranja nauke za predstavljanje Srbije i menjanja lose slike o nama u pojedinim medjunarodnim krugovima. "Kada je rec o projektima koji su u toku, mislim da tu ne treba menjati stvari i moramo voditi racuna da Srbiji i njenim institucijama ne nanesemo nikakvu direktnu stetu", kazala je ministarka nauke. Pesikan je posetila Univerzitet u Nisu gde je razgovarala o daljem unapredjenju naucnog rada, a obisla je i nekoliko fakulteta te visokoobrazovne ustanove.

da podsetim, ista ministarka je u junu 2007. potpisala u Briselu...:

Ana Pešikan, ministarka za nauku, potpisala je juče u Briselu ugovor kojim se Srbija pridružila sedmom okvirnom programu Evropske unije za istraživanje i razvoj. Time je naučnicima iz naše zemlje omogućeno da sa kolegama iz Evrope ravnopravno konkurišu za određene projekte, predoče im svoje ideje i dobiju deo budžeta od 50 milijardi evra kojim raspolaže sedmi okvirni program.

Ana Pesikan je rekla da srpske naucne ustanove postaju ravnopravne u konkurisanju za sve projekte i fondove na osnovu sporazuma "Sedmi okvirni naucnoistrazivacki programFP7", koji je ona danas potpisala u ime Srbije.

"Za nase istrazivace je to dragoceno jer je to podstrek za razvoj i zbog toga sto daje mogucnost da se s dobrim projektima donesu evropski fondovi u Srbiju", objasnila je srpska ministarka.

I STA SAD? ISTA MINISTARKA DVE PRICE, JUCE ONAKO< DANAS OVAKO

a da, Ana Pesikan je bila prosle nedelje u Indiji i potpisala sa tamosnjim ministrom kulture.....

gordanac gordanac 21:36 29.02.2008

čitanje vesti

...a još ako je "kako Tanjug javlja...."
FP7 je potpisan, Erazmus Mundus u toku.
Mogla bi da potpiše samo Erazmus, kad bi i ako dobili pristup, nakon pregovora.
"Kada je rec o projektima koji su u toku, mislim da tu ne treba menjati stvari i moramo voditi racuna da Srbiji i njenim institucijama ne nanesemo nikakvu direktnu stetu", kazala je ministarka nauke.

Rekla je sve što treba i što može.
A sporazum sa Indijom je i potreban i dobar, ja se nadam da će sličnog biti i sa Indonezijom.
A biće i sa EU.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:45 29.02.2008

Re: čitanje vesti

Rekla je sve što treba i što može


? pa ako je to sve sto moze jedna ministarka i sve sto treba, sta reci....

ok. u toku je 30 projekata, koji su dobili izmedju 200.000 i milion evra (izvor ministarstvo za nauku)

a drugi?

da ne trunim ja, citiracu dr Ljubisu Rajica, sefa odseka za skandinavske jezike i clana norveske akademije nauka:

- Kakve god da prekidamo veze, pa i naučne, to će biti na našu štetu. Na tome će profitirati samo oni naučnici koji bi jedino u nekom kokošinjcu mogli da znače nešto, a to nije baš zanemarljiv deo naše akademske zajednice. Naprotiv. Sve je to sasvim u skladu sa intelektualnim kapacitetom DSS-a. Ali nije u skladu sa intelektualnim kapacitetom Ane Pešikan. Zauzvrat je sasvim u skladu sa oportunizmom G17 plus (i DS-a), koji po svaku cenu želi da sačuva koaliciju. Što bi u drami Janka Veselinovića „Đido“ rekli za jedan lik: I birov bi bio, samo da je vlast. Sve dok na kraju, sve čuvajući narod i državu od radikala, ne postanu njihova malokrvna kopija.

JJ Beba JJ Beba 21:49 29.02.2008

Re: čitanje vesti

FP7 je potpisan, Erazmus Mundus u toku

jeste u toku, ali nije potpisano povečanje kvote za naše studente koja je sada veoma niska
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:52 29.02.2008

Re: čitanje vesti

uzgred, nije citanje vesti samo, nismo od juce, zvala ja ministarstvo za nauku, da pitam, jel, ali dobih samo portparolku koja kaze da je tanjug to malo preneo onako, nije minisarka to bas tako, ja pitam da li to znaci "nema veze", da li to znaci da vazi potpisani FP7 (tri puta pitala, bas insistirala) kaze, vazi, - al za projekte koji su u toku. ostali ce morati da pitaju, pa situacija, pa zemlje koje su priznale...

aj se ne lazemo plz








Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:59 29.02.2008

Re: čitanje vesti

ako jedna ministarka, koja vazi za mudru zenu i personu od integriteta ne moze jasno i glasno da kaze da je nauka i naucna saradnja izvan, iznad, ispod, pored (dodati po izboru), ne moze da kaze da smo konacno dobili priliku da izadjemo iz mraka (ona priliku potpisala), ne moze da se izbori za to, onda sta ocekivati od nizih sluzbenika, nezaposlenih zena?

gordanac gordanac 21:59 29.02.2008

Re: čitanje vesti

ne lažemo se , Vesna, ništa se ne lažemo, koliko god to tebi tako izgleda
i još će biti vesti koje će biti prenošene "malo onako...." i ti ćeš misliti da se lažemo, a laži neće biti....treba da se dobro dogodi, pa da mi poveruješ, drugačije ne ide
A potpisano će se primenjivati.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:10 29.02.2008

Re: čitanje vesti

goco bre, vest je bila povod samo, kazem ti da sam zvala ministarstvo da pitam, udavila sam jadnu portparolku, cak sam joj se i izvinjavala, ona sirota samo radi svoj posao, konkretno sam pitala, sta ce biti sa novim projektima, ona ponavlja nece se oni koji su u toku prekidati, pa bre taman jos i da se prekidaju, ko bi dao lovu, davim, ALI NOVI, ALO NOVI PROJEKTI, kaze, morace da se trazi odobrenje, ako su sa zemljom koja je priznala nezavisnost Kosova, tako da to sto je preneo tanjug uopste ne skripi, a i nije to firma koja bi se usudila na tako nesto
treba da se dobro dogodi

dobro ce biti kada ljudi koji imaju poziciju odlucivanja kazu jasno i glasno STOP, OVO NE MOZE

hocu bre da cujem ljude koji su zaduzeni za nauku da kazu da je nauka IZVAN, a ne da idu niz dlaku, kao da su upali u kavez sa lavovima gde ce da im otkinu ruku, pa ne smeju ni da zucnu


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:37 29.02.2008

Re: čitanje vesti, zucni

Vesna Knezevic Cosic
hocu bre da cujem ljude koji su zaduzeni za nauku da kazu da je nauka IZVAN, a ne da idu niz dlaku, kao da su upali u kavez sa lavovima gde ce da im otkinu ruku, pa ne smeju ni da zucnu

Neces moći to da čuješ. I to ni iz jedne partije koja je na vlasti. I koja god dođe na vlast ponaša se slično. Lavovi "kidaju" novac, ugrožavaju opstanak partije, "kidaju" članstvo u UO i drugim organima, možda je uzet primer Ane Pešikan ni krive ni dužne, ima mnogo krivljih i više dužnih. Ali metod je principijelno isti: nemaš dovoljno glasova, praviš kompromise, jedeš što se ne jede, jer ako ne radiš tako - nastaje "kidanje".
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:41 29.02.2008

...

undefined
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:35 29.02.2008

nauka

evo rekla i na B92

Ministarka nauke Ana Pešikan kaže za B92 da će se realizacija međunarodnih projekata u koje je uključena i Srbija nastaviti, ali da će prilikom sklapanja novih sporazuma o naučno-tehnološkoj saradnji sa zemljama koje su podržale nezavisnosti Kosova morati o tome prethodno konsultovati Ministarstvo spoljnih poslova.

"Za nauku, saradnja sa drugim zemljama je krucijalna. Prosto, ne postoji srpska, rumunska ili engleska nauka, postoji svetska nauka. Domen nauke je prva oblast u kojoj je Srbija pristupila EU, i ti projekti koji se rade će se, naravno, nastaviti, jer bi išlo na našu štetu da ih prekidamo, naše institucije bi tu bile samo na gubitku. Naši naučnici su veoma uspešni na međunarodnom planu, i to bi trebalo podržavati i gledati da nam se ne ponovi ona situacija iz 90-ih, kada smo, nažalost, imali embargo i na obrazovanje i na kulturu i na nauku, jer su onda tu posledice dugoročne", rekla je ministarka Pešikan
______________
i sad, da pitam, ako "ne postoji srpska, rumunska ili engleska nauka, postoji svetska nauka" ZASTO mora da se pita MIP ako se radi o "saradnji sa zemljama koje su podržale nezavisnosti Kosova"? Kakve veze ima MIP ? jel to nova moralno politicka podobnost?
JJ Beba JJ Beba 22:45 29.02.2008

Re: nauka

Kakve veze ima MIP ? jel to nova moralno politicka podobnost?

ako se vuk jeremić bude pitao, onako pasivno agesivan, "odlučan, agremantan i čvrsto utemleljen" ima nikog da ne pusti dide u "neprijateljske zapadne zemlje". samo neke svoje. ko što ih je i uploslio
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:45 29.02.2008

Re: nauka

Re: čitanje vesti #
LinkGDE SE ŽENA NIJE UMEŠALA, TO SE NIJE DOBRO ZAVRŠILO

A VI KAKO HOĆETE...

Žena je čudno biće, radi u svim uslovima...


NAD BOLESNIKOM

Kraj bolesnika treba moći znati i izdržati...

Ako se zapitamo, ko može ispuniti sve te zahteve moramo priznati da ih čovek ne može.
Žena, jedina žena shvata u svojoj prirodi toliko raznolikih svojstava da sa svim odgovara ovom pozivu!
Žena je umešna, žena je blaga i što rukom uhvati uvrediti neće.
Žena ja bistra i oštroumna, žena je prijatna, žena zna pregovarati, žena je odana, žena se zna pretvarati i zagovarati...
Žena je upravo jedina, što može biti dobra i pouzdana nudilja...

Prof. Dr. Milan Jovanović - Batut
1880
JJ Beba JJ Beba 22:56 29.02.2008

Re:Žena je čudno biće, radi u svim uslovim

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:00 29.02.2008

Re: nauka

ne postoji srpska, rumunska ili engleska nauka, postoji svetska nauka


da ne pominjem koliko je grotesktno da ministarka za nauku ovo mora da govori, pa to je aksiom koji treba da prica ucitelj u prvom osnovne, vaspitacica u vrticu
blackbox blackbox 15:00 01.03.2008

Re: nauka

valjda po akcionom planu i nauka mora da bude patriotska, kao što su i udžbenici istorije.Uostalom , i ne treba nam nauka jer naša vera pravoslavna nudi istinu i odgovore na sve dileme.
Lepljiva Lepljiva 23:32 29.02.2008

Preporuka

za temu. Dugo sam očekivala ovaj tekst od Vas :))).
jaca jaca 00:40 01.03.2008

zene

Gordana bez ljutnje, ali na vasem primeru se vidi uticaj zena, sedite u DS i nikakvog uticaja nemate na vaseg preCednika, sedite u Skupstini i nista! Cutite i slusate, najblaze receno, trabunjanja vasih koalicionih iliti kohabitacionih partnera, i onda napisete ovaj post. A kamo prica o Evropskim integracijama, kamo vec jednom da se pobunite i kazete DOSTA, da iskoracite i zaustavite ovo ludilo koje nas je snaslo, pustate da nas vuku sve dublje u propast. Pa dokle ce te sedeti u vladi pomahnitalog premjera i njegoih causa?
gordanac gordanac 01:12 01.03.2008

jaca

Ovaj post JE priča o evropskim integracijama.

Niko ne vuče ni u kakvu propast, ma koliko to vama izgledalo, ma koliko vam se činilo da vidite sve što ste jednom već gledali i to vas zastrašuje, brine, ispunjava neizvesnošću.
I ako će vam biti lakše - slobodno se ljutite na mene zato što vam govorim da stvari nisu onakve kakve vam, s mnogo dobrih razloga, izgledaju. Nisu.
Pred svima nam su dobra vremena, samo dobra vremena.

O koalicijama samo kratko (jer će Srbija UVEK imati koalicione vlade, takva je priroda biračkog tela, koalicione ili manjinske vlade, tako je čak od 1992.) :
Koalicije nisu ni prirodne ni neprirodne, one su uspešne ili neuspešne, kao strategije. A nikada nisu popularne jer "moji" hoće da vide. čuju, da navijaju "za mene" a "njihovi" - isto tako, ali za "njihove"....a koalicija mora da "radi" za SVE, uključujući i one u opoziciji i one koji i ne znaju ko je u koaliciji.
Koalicije su češće uspešne, ako su programske, ako se napravi kratak dogovor oko prioriteta i ciljeva. I on postoji. Pet prioriteta koje niko ne dovodi u pitanje. Ovih dana je vama (i većini drugih) vidljiv samo jedan od tih prioriteta i to je sasvim normalno.To ne znači da se odustalo od drugih prioriteta, naprotiv.
Evo ih:
- odbrana teritorijalnog integriteta Srbije, evropske integracije, saradnja sa Haškim tribunalom, borba protiv kriminala i korupcije i poboljšanje životnog standarda građana.
To je programski dogovor koalicije.

A baviti se poslaničkim poslom ili imati poziciju u političkoj stranci znači još mnogo toga osim dobrih govora izrečenih za govornicom ili u medijima. Mada, tu se s vama slažem - to jeste najbolji deo i meni jer mogu (kad to ima smisla i kad je produktivno) da skoro pa u "direktnom obraćanju" kažem šta mislim. I da tako podelimo jasnoću zajedničke slike o budućnosti koja vama sada izgleda "crna", a ja znam da nije. Jer su svi prioriteti - na snazi.
JJ Beba JJ Beba 01:23 01.03.2008

Re: jaca

Ovaj post JE priča o evropskim integracijama.

Evo ih:
- odbrana teritorijalnog integriteta Srbije, evropske integracije, saradnja sa Haškim tribunalom, borba protiv kriminala i korupcije i poboljšanje životnog standarda građana.
To je programski dogovor koalicije.

nemoj da se ljutiš, al sve je to šuplja
gordanac gordanac 01:27 01.03.2008

JJbeba

Ne ljutim se, zašto bih?
A prioriteti su sve, samo nisu - šuplji. Nikako.
JJ Beba JJ Beba 01:44 01.03.2008

Re: JJbeba

A prioriteti su sve, samo nisu - šuplji. Nikako.

pa što ne reče sestro mila nešto u odbranu nas, tvojih kolega blogera , koje vaš koalicioni partner, ministar velimir ilić, proziva samo tako i poziva na linč zato što ne mislimo isto?
makar ovde na nekom od blogova
jel ti znaš da svako ko nas čuje, ako nas čuje jer moramo da šapućemo, može da dovati neku šipku i da nas utuče jer su mu ljudi iz vlade, vaši koalicioni partneri za to dali dozvolu.?
pođite malo međ narod i čuće te. meni se kosa digne na glavi svaki dan kad se vratim sa zelenjaka i čujem šta i kako se tamo o tome priča.
gordanac gordanac 02:05 01.03.2008

Re: JJbeba

pa što ne reče sestro mila nešto u odbranu nas, tvojih kolega blogera , koje vaš koalicioni partner, ministar velimir ilić, proziva samo tako i poziva na linč zato što ne mislimo isto?
makar ovde na nekom od blogova
jel ti znaš da svako ko nas čuje, ako nas čuje jer moramo da šapućemo, može da dovati neku šipku i da nas utuče jer su mu ljudi iz vlade, vaši koalicioni partneri za to dali dozvolu.?
pođite malo međ narod i čuće te. meni se kosa digne na glavi svaki dan kad se vratim sa zelenjaka i čujem šta i kako se tamo o tome priča.

Nikud ja nisam ni išla od naroda, nikada. Niti ću.
I znam šta i kako pričaju. Oduvek.
Razlika je što ti pri tome imaš pravo i prostor za emociju, za utisak, a ja po prirodi stvari - nemam. Ja moram da radim sa svim onim što jeste, takvo kakvo je u društvu i da iz toga pokušam da izvučem maksimalan potencijal za promene. Ne žalim se, samo objašnjavam.

Odbrana koju mi predlažeš svako drugi bi mogao (s pravom) da oceni sa "šta mi se šlihtaš tu po blogu, idi tamo pa uradi nešto!". I verovatno bi imao pravo. Moja borba za uklanjanje nasilja iz društva (i spomenutog primera i prema ženama i prema deci i od "loše državne uprave" i gde sve ne...) traje već dugo i trajaće još dugo, jer će predloga za nasilje uvek biti, pitanje je samo koliko će snažni biti institucionalni mehanizmi kojima se nasilje delegitimiše. Moje je da radim da ti mehanizmi "rade" i kad izgleda da nema nikakvih uslova za to. Moje je da pritiskam da se svaka realna opasnost ukloni, pa ma kakvi realni uslovi i za to postoje. To mi je posao. A ako i kada bude uspešno obavljen - znaćeš, nema veze da li pri tome znaš da sam i ja u tome učestvovala.
A ljude i ne treba da zanima KAKO će se postići odbrana od nasilja, samo ZAŠTO to radimo. A mislim da i ti i ja odgovor znamo. (Da ne moraš još jednom da mi kažeš "šuplja ti priča" :)))))


Unfuckable Unfuckable 03:52 01.03.2008

Re: JJbeba

JJ Beba
A prioriteti su sve, samo nisu - šuplji. Nikako.
pa što ne reče sestro mila nešto u odbranu nas, tvojih kolega blogera , koje vaš koalicioni partner, ministar velimir ilić, proziva samo tako i poziva na linč zato što ne mislimo isto?
makar ovde na nekom od blogova
jel ti znaš da svako ko nas čuje, ako nas čuje jer moramo da šapućemo, može da dovati neku šipku i da nas utuče jer su mu ljudi iz vlade, vaši koalicioni partneri za to dali dozvolu.?
pođite malo međ narod i čuće te. meni se kosa digne na glavi svaki dan kad se vratim sa zelenjaka i čujem šta i kako se tamo o tome priča.



bebo, koliko si sigurna da bi te "čvrsti odbrambeni - niko ne sme da Vas bije - stav" blogerke gordanac, ovde na blogu, spasao linča ?
Fizičkog linča ?
Ovde na blogu, batina nema - a i ne šapuće se.
Mojne....
JJ Beba JJ Beba 04:48 01.03.2008

Re: JJbeba

bebo, koliko si sigurna da bi te "čvrsti odbrambeni - niko ne sme da Vas bije - stav" blogerke gordanac, ovde na blogu, spasao linča ?
Fizičkog linča ?
Ovde na blogu, batina nema - a i ne šapuće se.
Mojne....

gordanac nije ta koja može da me spase linča.
Gordana Ćomić može da mi odgovori kao što jeste. Nju sam i pitala.
ono što ne kapiram je - u kom svojstvu mi ti odgovaraš?
tvoje mišljenje nisam tražila. poznato mi je
dracena dracena 09:52 01.03.2008

Re: JJbeba

gordanac

Razlika je što ti pri tome imaš pravo i prostor za emociju, za utisak, a ja po prirodi stvari - nemam. Ja moram da radim sa svim onim što jeste, takvo kakvo je u društvu i da iz toga pokušam da izvučem maksimalan potencijal za promene. Ne žalim se, samo objašnjavam.

Ovo je rezon zbog kog beskrajno cenim DS i Gordanu lično.
Od guslanja i mlaćenje prazne slame nikakve vajde.
Samo napred, Gordana. Gradjani sve bolje uočavaju tu razliku i to svaki novi izbori sve očiglednije dokazuju.

Dodala bih da mislim da se ne radi o prirodi stvari, nego o političkoj zrelosti. Utoliko pre što su se mnoge stranke u proteklih dvadesetak godina nalazile u situaciji u kojoj njeni funkcioneri po prirodi stvari nisu smeli da se ponašaju kao uvredjene pubertetlije, pa su se, nažalost, upravo tako ponašali i godinama nam nanosili ogromnu štetu. DS je politički zrela, moderna i, pre svega po znanju i sposobnostima njenih članova, jaka stranka. Zato i trpi toliko napada sa svih strana.
Doctor Wu Doctor Wu 11:08 01.03.2008

Re: JJbeba

Nikud ja nisam ni išla od naroda, nikada. Niti ću.
I znam šta i kako pričaju. Oduvek.

A jel' sme neko nas da bije?
Goco, mi te volimo!
gordanac gordanac 11:26 01.03.2008

Re: JJbeba

Goco, mi te volimo!

prove it
you charming bigmouth :)))
Unfuckable Unfuckable 16:12 01.03.2008

Re: JJbeba

JJ Beba
bebo, koliko si sigurna da bi te "čvrsti odbrambeni - niko ne sme da Vas bije - stav" blogerke gordanac, ovde na blogu, spasao linča ?
Fizičkog linča ?
Ovde na blogu, batina nema - a i ne šapuće se.
Mojne....


gordanac nije ta koja može da me spase linča.
Gordana Ćomić može da mi odgovori kao što jeste. Nju sam i pitala.
ono što ne kapiram je - u kom svojstvu mi ti odgovaraš?
tvoje mišljenje nisam tražila. poznato mi je poznato



no matter što ima ko da odgovori - na svakom postojećem blogu - javim se uvek kada mislim da nešto što je napisano vređa moju malu inteligenciju.
Mala je, ali je moja - napisah već negde - i moram da je štitim.
autorku bloga ne moram, ume sama.
Tako da : javljam se u svojstvu nekoga ko pretenduje da poseduje nešto malo mozga u glavi kao i rudiment moći analize i sinteze.
Znaš i sama - što je najgore - da zahtevaš neki deklarativni stav ili "opredeljivanje" - što meni lično miriše na '48 - a koji ništa bitno promeniti ne može., dakle - poprilično je nefunkcionalan - gola forma. Što me, dalje vodi do zaključka da je forma bitnija od suštine.
A, vidiš - meni je suština bitnija, a za formu me zabole.
Dakle - i zato se javljam.
Pošto i sama navodiš ( na drugom blogu) da si ovde jako dugo, prilično je čudno da još nisi skapirala da ovo mesto mnogi ne kapiraju kao Ured za žalbe & podneske građanstva, nego kao blog - dakle, kao i mnogi koji osećaju bes zbog šituacije - pomeraš target na "dohvatljivo" i time brkaš babe i žabe.
Ni prva ni poslednja, tako da postaje već zamorno ( eno ti komentar sličan tvom gore, od blogera wk.... - pročitaj komentare ispod, posebno dragoljubov...)
JJ Beba JJ Beba 17:12 01.03.2008

Re: JJbeba

Ni prva ni poslednja, tako da postaje već zamorno ( eno ti komentar sličan tvom gore, od blogera wk....

postaje zamorno, fakat
hvala ti na prosvetljavanju.
cenim tvoje napore
Belius Belius 03:36 01.03.2008

Lično

već sam pre par meseci pominjao istraživanja koja govore o dominaciji žena u budućnosti, a koja polaze od toga da je dominantna crta kod muškarca snaga a kod žena intelekt. Pošto fizička snaga postaje sve manje važna o odnosu između ljudi (generalno i osim kod nas), čak se u dalekoj budućnosti dovodi u pitanje opstanak muškaraca, s obzirom na razvoj veštačke oplodnje... Panika, a?

Što se mene tiče, bolje se slažem sa damama nego sa gospodom u svakom pogledu... Tako i na poslu, uživam da radim sa ženama, bez obzira na hijerarhijski odnos. Takva mi karma.

G r o f i c a G r o f i c a 09:13 01.03.2008

Re: Lično

Što se mene tiče, bolje se slažem sa damama nego sa gospodom u svakom pogledu... Tako i na poslu, uživam da radim sa ženama, bez obzira na hijerarhijski odnos. Takva mi karma.

A ja uzivam da radim sa muskarcima ali ne bas sa svim muskarcima, npr. ako su seksisti, arogantni, primitivni... a uz to umislili da su nesto. :)
U principu se treba ponasati normalno a ne u sablonu zene - muskarci samo sto je to jako tesko u praksi i u sredini u kojoj drustvo treba da se transformise iz jednog parijahralnog drustva i ukorenjenog sistema u moderno drustvo. Zapad je stim imao najvise problema jer je zapad u principu konzervativan posebno pod uticajem (katolicke) crkve dok je kod nas partijski sistem ukorenio shvatanje jednakosti (plata i polozaja) a koje nikada nije ni postojalo. Svuda su zene jos uvek slabije placene od muskaraca za isti posao ali su negde to same dozvolile jer se nisu organizovale i nisu solidarne, ili pak nisu dovoljno ambiciozne te su stoga manje prestavljene u drustvu i na pozicijama od znacaja. Zene na zapadu su se izborile za poboljsanje svog polozaja samoorganizovanjem za emancipaciju pri cemu su emancipovale muskarce da ih prihvate kao ravnopravne dok su to nazvale zenskom emancipacijom. Treba biti mudar.
:
Olga Medenica Olga Medenica 11:53 01.03.2008

Re: Lično

Ja sam bas razmisljala o tome koliko smo mi ljudi jos uvek zivotinje, sa zivotinjskim instiktima, a u ovom povodu.

Jedna firma u kojoj sam radila bila je KATASTROFA od krsenja svih ljudskih prava.
Tiranija, izdiranje na sekretarice, strava.
E, u ovoj firmi je radio Richard, mala maca, ulizica, zabusant, posto ga nije zanimao posao zato sto je imao neke svoje druge kombinacije. Ali ga je zanimalo da po svaku cenu zadrzi zaposlenje.
Obraz djon, trpeo je svasta, samo da se ne uznemiri situacija, svi smo znali da ga i zena mota oko prsta.
Pravo mace.
Richard je inace bio meni negde do nosa ali zato prava keltska mesina sa metar preko ledja.
E jedno dva puta kad se iznervirao, ustao i poceo da sipa, onako ridj, sav crven u licu, tirani su se razbezali kao zecevi, danima nisu ni prilazili studiju.
To je jedina situacija kad sam ih videla da "spuste loptu".
Zasto?
Pa zato sto je Ricard em veliki, em ljut, i ne treba ti puno da shvatis da nema veze ko je tu u pravu, ako mu pukne dohvatice najblizu stolicu i razbice ti glavu.

Onda sam se setila raznoraznih drugih situacija gde su se VelikiPiteri izdirali na MaleAne, i VelikiJohnovi na MaleMairi....
Ne verujem da bi smeli tako da tretiraju nekog rmpaliju pa sve i da je mnogo mladji sitni sraf u firmi.

Belius Belius 13:06 01.03.2008

Re: Lično

G r o f i c a
U principu se treba ponasati normalno a ne u sablonu zene - muskarci

Meni je baš u tome čar: uvek prema ženi kao prema dami, a većina žena zna to da ceni. Simbioza uvažavanja.

S obzirom da je gospodin Cole na blogu podsetio na Đuru Jakšića dodajem i:

Dve preda mnom staze stoje:
Jedna s cvećem, druga s trnjem;
Gvozdene su noge moje:
Idem trnjem da se vrnem...
Ja ustupam cveća staze
Kojima je noga meka;
Nek po cveću žene gaze,
A trnje je za čoveka -

))
G r o f i c a G r o f i c a 23:18 01.03.2008

Re: Lično

Meni je baš u tome čar: uvek prema ženi kao prema dami, a većina žena zna to da ceni. Simbioza uvažavanja.

S obzirom da je gospodin Cole na blogu podsetio na Đuru Jakšića dodajem i:

Dve preda mnom staze stoje:
Jedna s cvećem, druga s trnjem;
Gvozdene su noge moje:
Idem trnjem da se vrnem...
Ja ustupam cveća staze
Kojima je noga meka;
Nek po cveću žene gaze,
A trnje je za čoveka -

))

U redu je to, Belius, ali ja sam mislila na nesto drugo. Da u poslu ne treba praviti razliku da li ga radi zena ili muskarac, vec KAKO ga radi i stim u vezi ponasati se normalno bez obzira da li to radi ONA ili ON. U multi-kulti pravnim drzavama zakonom je zabranjeno praviti pitanje da li neki posao radi Spanjolka, Turcin, Marokanac, Svajcarac... vec kako obavlja svoju duznost za koju je placen/a. To treba da vazi i za polove, dakle ne da li neki odredjeni posao radi ON ili ONA.
Belius Belius 00:25 02.03.2008

Re: Lično

G r o f i c e, razumem o čemu govoriš i to nije sporno, samo sam (bio) nešto romantično raspoložen pa sam nastavio vodu na svoju vodenicu )))
G r o f i c a G r o f i c a 00:37 02.03.2008

Re: Lično

Belius
G r o f i c e, razumem o čemu govoriš i to nije sporno, samo sam (bio) nešto romantično raspoložen pa sam nastavio vodu na svoju vodenicu )))

O.K. :))))))))
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:23 01.03.2008

...

I onda me dotuče:
- Pa, ti nas učiš da gde god ima volje - ima i načina. Smisli.

Da: dijalog, znanja i veštine, solidarnost (čitaj: opet dijalog, saradnja i naravno znanje, ili ti poznavanje, upoznavanje sa..)
naspram:
ćutanja, povlačenja, traženja zaobilaznog puta - koji je, paradoksalno: u praksi direktniji (čitaj: navikavanje, privikavanje, prilagodjavanje - - -zloupotreba, manipulacija, redefinisanje u okviru nepromenjenog)
evo ga problem, dobro razgranat:
Naprotiv, stav bez činjenica se uz pomoć stereotipa i predrasuda, stvara lako, učvršuje brzo, od njega se odustaje teško ili nikako. Svi imaju stavove, večina ne ume da ih objasni činjenicama već to čine povezanim stavovima ili emocijama.

jučerašnji razgovor sa prijateljicom. tema: menjanje i zainteresovanost
zaključak: privikavanje na situaciju, bez želje za razumevanjem iste (gde je taj research početak) ostavlja na pozicijama (čak i utemeljuje) ono što stavih u prethodni citat. prvi simptom: nezainteresovanost (za shvatanje, znanje, udubljivanje...itd, koje neumitno vodi ka onom o čemu pišeš - menjanje, akcija, ravnopravnost: čitaj nema rodne odredjenosti, jer je postala standard, normalno poimanje stvari)
- tj. različitosti su dobre, i ne samo to:
neophodne su.
a onda ovo:
I kad se ti zakoni donesu, protivnici promena se "u hodu reorganizuju" i ulazi se u fazu selektivne primene propisa (ili neprimenjivanje propisa uopšte)

sasvim razumljivo, ali opet - činjenica da su neke stvari "potražile" utemeljenje u zakonu, ukazuje da su promene nezadržive. (naravno da bih volela da to bude i brže)
ono što bi na kraju (početku : ))))) bilo je, ostvarivanje balansa, a to mu opet dodje paradoksalno (oksimoron), jer se bazira na različitosti: izjednačavanje, u ovom slučaju traži upravo to - priznavanje različitosti kao standard. (i u tom trenutku počinje ono što priželjkuješ: nema selektivne primene, nema manipulisanja (tj. svedeno je na minim. i pojedinačno je).

sad da okrenem na svoju vodenicu (a, kako bih drugačije : )))). jezik: kao izvor informacija o pomaku u društvu. od onog što zovemo 'language and gender', language and ideologies:
"This allows the language to symbolize its speakers’ (supposed) subordination of their own personal or local interests to those of particular institutions, and ultimately to those of society at large. The conservative nature of the standard thus allows it to be associated with rationality and stability. Furthermore, this association of standard language with impersonal and formalized communications and with rationality offers a contrast with the personal and affective engagement associated with the vernacular."
pa:
In 1972, Robin Lakoff published an article entitled ‘‘Language and woman’s place,’’ which created a huge fuss. There were those who found the entire topic trivial -- yet another ridiculous manifestation of feminist ‘‘paranoia.’’ And there were those -- mostly women -- who jumped in to engage with the arguments and issues that Lakoff had put forth. Thus was launched the study of language and gender.
Lakoff ’s article argued that women have a different way of speaking from men -- a way of speaking that both reflects and produces a subordinate position in society. Women’s language, according to Lakoff, is rife with such devices as mitigators (sort of, I think) and inessential qualifiers (really happy, so beautiful). This language, she went on to argue,
renders women’s speech tentative, powerless, and trivial; and as such, it disqualifies them from positions of power and authority. In this way, language itself is a tool of oppression -- it is learned as part of learning to be a woman, imposed on women by societal norms, and in turn it keeps women in their place."

pa preko pasivnih konstrukcija, gde se fokus sa aktera pomera ka "stvarnom" interesovanju - onog koji trpi (ko se tu brani?), do purista, koji ne dozvoljavaju promene, jer nisu u duhu jezika, zvuče rogobatno i sl. (ima još: semantiku mnogo volem, al' da ne zamaram dalje)

na kraju (konačno : ))))), ono što je mnooogo važno:
Volju imam, a način tražim
Olga Medenica Olga Medenica 11:33 01.03.2008

Najvaznije je dobiti priliku.

Posle ide lako.
Kao arhitekta dolazim u kontakt sa dve strane, radnicima u gradjevinskoj industriji i cesto okorelim konzervativnim mocnicima, investitorima.
Uvek, kad se prvi put pojavim na gradilistu, ili sastanku sa klijentom, svi se konsterniraju.
Ipak, posle prvog testa, a taj test je neki problem koji iskrsne i treba ga resiti, sve legne na svoje mesto
i niko se vise nicemu ne cudi. Cak, mislim da bolje komuniciraju sa mnom nego sa kolegama.
Dakle, kolege su najveci problem. To jest "menadzment".
Ovako to funkcionise: ti radis projekat a oni nastupaju kao da ga oni rade. Tako ne daju napred.
To ne smeju da rade drugim muskarcima.
Svi znaju kako stvari stoje, ali tehnicki ti kao zena nikako da izrastes iz svojih cipelica.
Za vece cipelice moras da se boris kao lav, dakle radis, radis, ovi mlate sargarepom a ti do sargarepe nikako da dobacis.
Tipican, klasican mehanizam eksploatacije.
Zasto zena na to pristaje?
Pa zato "sto je i na drugom mestu isto tako".

To je valjda kao iz decije pesmice "ovca ne sme da se brani vuk se njenim strahom hrani".



Doctor Wu Doctor Wu 11:42 01.03.2008

Re: Najvaznije je dobiti priliku.

Uvek, kad se prvi put pojavim na gradilistu, ili sastanku sa klijentom, svi se konsterniraju.

?????????
gordanac gordanac 11:54 01.03.2008

bingo!

...i u "sridu", Olga!

Ovako to funkcionise: ti radis projekat a oni nastupaju kao da ga oni rade. Tako ne daju napred.
To ne smeju da rade drugim muskarcima.
Svi znaju kako stvari stoje, ali tehnicki ti kao zena nikako da izrastes iz svojih cipelica.
Za vece cipelice moras da se boris kao lav, dakle radis, radis, ovi mlate sargarepom a ti do sargarepe nikako da dobacis.


Upravo zato pričam o "najviše 70% muškaraca gde god se odlučuje".
Jer kad god mi neko kaže "nema potrebe za kvotama i promenama, trka sposobnosti je u pitanju", ja odmah znam da on/ona znaju da ako "samo tako" trčimo - meni je i jedna noga i jedna ruka - vezana, a njemu - nije.
Pa, ti - trči! :))))
OK, ako su to pravila, OK. A onda mi u sred trke - promene pravila, bez da mi kažu. OK, kažem, naučiću usput, trčeći. Onda (uz sve to) budem brža, a oni kažu "nije predviđeno da ti budeš brža". Ajde?!
Pa, hajde da predvidimo da je i to, da žena bude brža u toj trci i pod takvim uslovima - moguće.
U proseku četiri puta više radiš da bi se "cenilo" kao rezultat nekog ko, ustvari, ima lošiji rezultat.
Lepota je u tome - što svi, ćutke, znaju da si - bolja. :)
Neprocenjivo.

Cela ideja je da našim ćerkama i sinovima ostavimo ljudskije uslove za život i rad nego što ih imamo mi. Kao što su to za nas uradile naše mame i babe i prababe i ....
Progres.
Olga Medenica Olga Medenica 11:57 01.03.2008

Re: Najvaznije je dobiti priliku.

Pa, zato sto nas je 6% pa je retkost.
Kao, gle plavuse na stiklama, otkud ona.
I jos strankinja.

IZMENA: 13%

JOS IZMENE: ipak ispod ili oko 10% u praksi

dodjavola, jaka razlika!
Olga Medenica Olga Medenica 12:06 01.03.2008

Re: bingo!

tako je.
cela fora t"trke" je sto se unapred zna da ce pred cilj neko samo da ti mazne "stafetu".
Dakle, ti si trcao, pod otezanim uslovima za njegove babe zdravlje.
70 : 30 je put ka "kriticnoj masi" .
U "kriticnoj masi" je kljuc, bez nje ne moze nista da se pomeri, tek kad se taj brojcani odnos postigne
sposobnost i znanje ce moci negde da nas odvedu. Pre toga sve je samo moc, prevlast.
Doctor Wu Doctor Wu 12:09 01.03.2008

Re: Najvaznije je dobiti priliku.

Pa, zato sto nas je 6% pa je retkost.
Kao, gle plavuse na stiklama, otkud ona.
I jos strankinja.

koga je 6%? sve srpske arhitekte koje znam po londonu su zene, royal academy of engineers ima posebne programe kojima stimulise i promovise zene u industriji, oko 60% engineering studenata na cambridegu su zene, firme dobijaju poreske olaksice za prakticnu primenu equal opportunities i gube poslove ako nemaju odredjen % minorities i zena. slicna je stvar i u policiji.

ne znam u kojoj meri zaista "izazivas konsternaciju" levo i desno, ali mi se malo verovatnim cini da je to zbog toga sto si zena.
Brooklyn Brooklyn 12:12 01.03.2008

Re: Najvaznije je dobiti priliku.

koga je 6%? sve srpske arhitekte koje znam po londonu su zene,


zanimljivo, ja sve srpske arhitekte (svrsene studente arhitekture) sto znam po londonu rade u stvari kao tehnicki crtaci, CAD operateri, sta li, ali svi sebe nazivaju arhitektama!
Olga Medenica Olga Medenica 12:31 01.03.2008

Re: Najvaznije je dobiti priliku.

Sorry, pogresila sam. 13%

Sad sam procackala RIBU:


According to recent RIBA and ARB statistics, once they qualify the percentage of women falls from being around 38% of the student population to only 13% of the architectural professioni.


[url=http://www.architecture.com/Files/RIBAProfessionalServices/Education/DiscussionPapers/WhyDoWomenLeaveArchitecture.pdf] ovde je RIBA clanak: Why do women leave architecture?
[/url]

evo im ga sajt

No, ne treba zaboraviti da se tu verovatno ubrajaju zene koje imaju svoju praksu i zene koji su akademici.


Olga Medenica Olga Medenica 12:59 01.03.2008

jus malo brojeva



ooooups

gle RIBA

ovo je ipak manje od 13%
Olga Medenica Olga Medenica 13:03 01.03.2008

Re: Najvaznije je dobiti priliku.

Brooklin

ima i toga

If I had wanted to be a
CADDY I would have joined
a golf club
gordanac gordanac 13:07 01.03.2008

Re: jus malo brojeva

obožavam brojeve
i grafike
i charts&lines
i sve varijante prikazivanja istog

više brojki, manje slova

kad god vidim "sheet" sa najmanje sedam kolona i dvadeset jednim redom brojčica , a ja pomislim "oh, love letter!" :))
Olga Medenica Olga Medenica 13:12 01.03.2008

Re: jus malo brojeva

pa da
crno na belo
sve ostalo je zamajavanje

i love this quote:
kad god vidim "sheet" sa najmanje sedam kolona i dvadeset jednim redom brojčica , a ja pomislim "oh, love letter!" :))
Doctor Wu Doctor Wu 13:28 01.03.2008

Re: jus malo brojeva

ti si se, olga, primila na ovo ko kostunica na kosovo.

ovo sto navodis je potpuno irelevantno za diskusiju. ko pominje clanstva u strukovnim udruzenjima? gore je napisano koliko se forsira promovisanje zena u engineering sciences (pa i u construction industry) i kako one uopste visu nisu retkost.

udruzenja koja pominjes su institucije stare po 100 i vise godina (sa tek nesto mladjim clanstvom) i siguran sam da bi % koje pominjes izgledali mnogo drugacije kad bi se gledali podaci za clanove mladje od, recimo, 1960. ili 1965. godista.
Olga Medenica Olga Medenica 14:04 01.03.2008

Re: jus malo brojeva

Dr Wu

ne razumem te najbolje.

Gore je citat koji kaze da zena u praksi (arhitektura) ima 13%.
Meni je 13% retkost, specijalno ako 38% studenata spadne na 13% prakse, ovakve ili onakve.

Sto se tice gorepomenutih starih institucija, clanstvo RIBA je zapravo licenca za rad. Kao kod nas drzavni ispit. Bez da si RIBA 3 (a taj ispit se i polaze kod njih a ne na fakultetu, iza min dve godine ODGOVARAJUCE prakse) ne mozes da snosis odgovornost za projekat, ne mozes da ga "potpises". Dakle, ne mozes nigde da stignes.

Ove cifre su, koliko ja vidim, za SVE clanove, total clanova, nema nikakve veze koliko su stari ili mladi.
1960-65?
1983 su zreli za RIBA 3 ako nisu usput izgubili vreme.
nsarski nsarski 12:31 01.03.2008

Prigodna vest

Number of World's Women Lawmakers Rises

A record number of women are serving in parliaments around the world this year, but they aren't even halfway to achieving equality with men in national legislative bodies, the Inter-Parliamentary Union said Friday.

Some 17.7 percent of the legislators in parliaments were women on Jan. 1, up from 16.3 percent at the end of 2005 and 15.7 percent in December 2004, said Anders Johnsson, the secretary-general of the association of national legislatures.

"It is progress, but if you ask me it is very slow progress," Johnsson said. "If you try to look beyond, down the road to see when do we reach gender equality in parliament, it is still very, very far off into the distant future, unfortunately."

At the current rate, he said, "we will not achieve parity in parliament before 2050."

The 1995 U.N. women's conference in Beijing noted that little progress had been made in achieving a target endorsed by the U.N. Economic and Social Council of having at least 30 percent women lawmakers in all parliaments by that year.

According to the IPU, only 20 countries have women in more than 30 percent of the seats in the lower house or single legislative chamber, the same number as at the end of 2005. Four of those countries have reached 40 percent or more.

Rwanda remains at the top of the list with 49 percent women members followed by Sweden with 47 percent, Finland with 41.5 percent and Argentina with 40 percent, the IPU said.

Half the countries above 30 percent are from the developing world.


At the bottom of the list, Egypt, Bahrain, Kuwait and Yemen are among seven countries where women represent less than 3 percent of parliament members. Eight countries have no women legislators at all: Saudi Arabia, Qatar and the Pacific island nations of Micronesia, Nauru, Oman, Palau, Solomon Islands and Tuvalu.

The United States ranked 71st below the average with women comprising 17 percent of the House of Representatives and 16 percent of the Senate.

Most countries with high female representation have introduced some sort of quota system, Johnsson said.
gordanac gordanac 12:45 01.03.2008

:)

Najlepše mi je što i link koji si dao i sam tekst ispunjava dve svrhe:

- daje pregled za ceo svet
- može da posluži kao dokaz koliko i kako ljudi mrze brojke i činjenice :))))

Samo jedan/jedna od deset se na ponuđene brojke upita "zašto je to tako?" ostalim to bude povod da ti objasne "da to UOPŠTE nije tako" :)

Inače, žene u Quatar-u su 2006. dobile pravo glasa za nacionalni pralament, do tada - ništa, niente, nada, no ladies allowed to....
Olga Medenica Olga Medenica 12:51 01.03.2008

Re: Prigodna vest

Most countries with high female representation have introduced some sort of quota system, Johnsson said.
marta l marta l 16:11 03.03.2008

Olga,

6% je koliko se secam bio procenat zena arh u praksi u Britaniji na pocetku XX veka, a pominjao se povodom porazavajuce cinjenice da se do kraja veka nije mnogo promenio....
regedit regedit 14:03 01.03.2008

ODVRATNE LAZI DA SU ZENE DISKRIMINISANE

Ne znam gde vi zivite ali ako je neko diskriminisan u Srbiji to su muskarci i zene od fizicki privlacnih zena.One dobijaju najbolja zaposlenja,uvek imaju prednost nad svim ostalim i naposletku,zbog njih se i sva ova sranja desavaju.Svi znaju da je ovo istina,UDJITE U SVAKU OPSTINU,SEKRETARIJAT,VLADINU ZGRADU,BIROE itd..svuda tamo gde se malo radi a lepo placa,i izuzetno je amoralno izmisljati neke price o diskriminaciji ove vrste,kao vi gore..
G r o f i c a G r o f i c a 14:36 01.03.2008

Re: ODVRATNE LAZI DA SU ZENE DISKRIMINISANE

regedit
Ne znam gde vi zivite ali ako je neko diskriminisan u Srbiji to su muskarci i zene od fizicki privlacnih zena.One dobijaju najbolja zaposlenja,uvek imaju prednost nad svim ostalim i naposletku,zbog njih se i sva ova sranja desavaju.Svi znaju da je ovo istina,UDJITE U SVAKU OPSTINU,SEKRETARIJAT,VLADINU ZGRADU,BIROE itd..svuda tamo gde se malo radi a lepo placa,i izuzetno je amoralno izmisljati neke price o diskriminaciji ove vrste,kao vi gore..

Pa to ja i pricam ovde celo vreme. Zbog takvih ukrasnih lutki zene sa znanjem i kvalitetom ne mogu da dodju na red. E, te i takve zene se osecaju diskriminsane zbog ukrasnih lutaka jer one tu ulogu nece nego hoce da rade. Ali dace Bog, pa kad ukrasne lutke postanu demode a lutci koji su ih postavljali na te birokratske funkcije otegnu papke onda vise nece biti diskriminacije pameti i znanja. Doduse, u srbiji to moze da potraje ali ko dozivi pricace. :)
Olga Medenica Olga Medenica 15:08 01.03.2008

Re: ODVRATNE LAZI DA SU ZENE DISKRIMINISANE

Pazite molim vas da sada ne podlegnemo predrasudi da su lepe zene glupe.
Fizicki privlacne zene takodje mogu biti i obrazovane i pametne i kvalifikovane.

Ukrasna lutka? Mislite na nekog ko se pozicije dokopao preko konzumiranog / nekonzumiranog seksa a u stvari nema pojma?

Biti diskriminisan zbog "ukrasne lutke" je jedno a nazivati lepu zenu "ukrasnom lutkom" je nesto sasvim drugo.

Lepa zena sama po sebi nije ukrasna lutka, lepe zene mozda nekad preprodaju svoju lepotu na nedostojanstven nacin, ali lepe zene koje su na sve to i pametne i strucne JOS SU VISE DISKRIMINISANE posto ih i zene i muskarci gledaju kao ukrasne lutke.
Olga Medenica Olga Medenica 15:15 01.03.2008

Re: ODVRATNE LAZI DA SU ZENE DISKRIMINISANE

I jos nesto da dodam

Zbog takvih ukrasnih lutki zene sa znanjem i kvalitetom ne mogu da dodju na red.

A da li ste vi postavili ukrasne lutke tu gde su?
Ili, uoste, da li su se one zaprecile gde vec jesu po "zenskom nalogu"?
Dakle, nisu one krive.


G r o f i c a G r o f i c a 23:28 01.03.2008

Re: ODVRATNE LAZI DA SU ZENE DISKRIMINISANE

Olga Medenica
Pazite molim vas da sada ne podlegnemo predrasudi da su lepe zene glupe.Fizicki privlacne zene takodje mogu biti i obrazovane i pametne i kvalifikovane.Ukrasna lutka? Mislite na nekog ko se pozicije dokopao preko konzumiranog / nekonzumiranog seksa a u stvari nema pojma?Biti diskriminisan zbog "ukrasne lutke" je jedno a nazivati lepu zenu "ukrasnom lutkom" je nesto sasvim drugo.Lepa zena sama po sebi nije ukrasna lutka, lepe zene mozda nekad preprodaju svoju lepotu na nedostojanstven nacin, ali lepe zene koje su na sve to i pametne i strucne JOS SU VISE DISKRIMINISANE posto ih i zene i muskarci gledaju kao ukrasne lutke.

Lepota je stvar ukusa. Ono sto je za nekoga lepo, za drugog moze biti izuzetno ruzno. radi se o tome da neke zene sluze kao ''ukrasne lutke'' politici (o jednoj od takvih je cak postavljen i poseban blog ''Skinimo prasinu sa....) i priznacete da se i ne radi o nekoj posebnoj pametnici samim tim koju stranku zastupa dok se kiti bedzem sa slikom osumnjicenog za ratne zlocine.
Lepe zene se nikako ne mogu osecati diskriminisane jer lepe zene svoju lepotu ne eksponiraju debelim slojem sminke i napasnom garderobom, nego svojom umerenoscu u svemu i stoje iznad svega pa i iznad svoje fizicke lepote.
G r o f i c a G r o f i c a 23:33 01.03.2008

Re: ODVRATNE LAZI DA SU ZENE DISKRIMINISANE

A da li ste vi postavili ukrasne lutke tu gde su?
Ili, uoste, da li su se one zaprecile gde vec jesu po "zenskom nalogu"?
Dakle, nisu one krive.

Pa cujte, iako sam Vam vec odgovorila, ni one zene koje zaradjuju na svom telu nisu krive ali samim sto neke zene pristaju na porno snimanje da bi udovoljile nezajazljivu potrebu za luksuzom, zensko telo postaje objekat a ne vrednost. Ako bas nista nije po ''zenskom nalogu'' onda je dosta toga po zenskom pristanku na...
Dubravka Bozinovic Dubravka Bozinovic 14:28 01.03.2008

Opet o podrsci

Lepo je, plemenito i svake hvale vredno sto se Goca bavi ovako vaznom temom, pa jos na ovako ozbiljan nacin. U sirem kontekstu posmatrano, moglo bi se ustvrditi da svako ko je za demokratski dijalog, otvoreno suceljavanje agrumenata i takmicenje u kvalitetu per definitionem protiv nasilja, progona i netolerancije. Pitam, zato, Gocu: zasto ovakvu debatu ne inicira u parlamentu u kojem je poslanica? I zasto svoja razmisljanja na ove teme ne prosiri na pogromaske nastraje na nevladine organizacije i njihove najstaknutije PREDSTAVNICE - dakle, ZENE - u kojima prednjace ministri i poslanici stranaka koje su koalicioni partneri Demokratskoj stranci koju u tom istom parlamentu predstavlja Goca?
Goco, da li podrzavas izjavu 44 (u medjuvremenu se taj broj uvecao) NVO povodom poziva ministra Ilica - dakle, koalicionog partnera Tvoje stranke - na fizicko unistenje LDP, takodje parlamentarne stranke?
Nije, dakle, ni lepo, ni plemenito ni bilo kakve hvale vredno sto se Goca ne bavi i takvim problemima u vreme kad se odbijanje da njima bavi (ili zabijanjem glave u pesak leprsavih blogova) polako pretvara u saucesnistvo u zlu koje je zadesilo ovu sludjenu zemlju.
gordanac gordanac 14:49 01.03.2008

nedostatak informacija

Pitam, zato, Gocu: zasto ovakvu debatu ne inicira u parlamentu u kojem je poslanica?

Ako mislite na debatu u plenumu - nema potrebe, to smo za ovih 7 godina sve već uradile/i i potrebne zakone doneli.. O PRIMENI donetih propisa se radi, o jednom tipu borbe protiv selektivne primene zakona koji se u parlamentu odvija kroz odbore i poslaničke grupe. I to se radi, kao što se radi i radiće se sa strankama.
Ako mislite na izražavanje stavova protiv nasilja, opet u plenumu to može samo ako je na dnevnom redu zakon iz te oblasti (i toga je bilo, a i biće kad dođu na red antidiskriminacioni zakon i o rodnoj ravnopravnosti i drugi slični...).

Svaka inicijativa protiv nasilja ima našu podršku.I svako kome se preti ima našu podršku. Mislim da imate nedostatak informacija.O tome šta su koalicije pisala sam i na ovom postu komentar. Može da vam se ne dopada, ali to su činjenicei istine i o ovoj koaliciji.

A o tome da vi mene smatrate saučesnicom u "zlu koje je zadesilo zemlju" - nećemo se složiti, naravno. Jer - to nije tačno i jer je Srbija tek pred dobrim vremenima. Vaše je pravo i etički izbor da etiketirate političke neistomišljenike, moja je obaveza da vas obavestim da niste u pravu.
I kad malo razmislite, to što vi mislite da imate pravo da mene nazivate "saučesnicom u zlu" je lakoća jezika koju ne bi smeli da dopustimo sebi mi ( a sigurna sam da sebe u to ubrajate), koji se dokazivo borimo protiv nasilja svake vrste. Pa i ovakvog verbalnog - da iz nedostatka informacija i sopstvenih stereotipa uskratite sebi činjenice. I o meni i o Srbiji.
Dubravka Bozinovic Dubravka Bozinovic 17:13 01.03.2008

Re: nedostatak informacija

"moja je obaveza da vas obavestim da niste u pravu", kaze, izmedju ostalog Goca. Ako se vec obavestavamo, mogu i ja nju da obavestim da ova zemlja nezaustavljivo srlja u mrak jos veci od onoga iz kojeg smo mislili da smo izasli 2000. godine. Ovoga puta srljamo ozbiljnije, temeljitije i sa vise makabricnog entuzijazma, jer nas vode - po svoj prilici - veci majstori od pocivseg Slobonana: Boris Tadic i njegov sef Vojislav Kostunica.
Da li Gordana na to misli kad kaze da je "Srbija tek pred dobrim vremenima"?
Da, Gordana, smatram i Vas, zajedno sa Vasim koalicionim partnerima, magistrima Velimirom i Mladjanom i doktorom Vojislavom, direktno odgovornom! Vaseg Borisa i Vas licno.
I, da Vas obavestim o jos necemu: ta "dobra vremena" pred kojima nas poducavate da je Srbija, vec su pocela. Ako ne verujete, pogledajte kroz prozor...
gordanac gordanac 20:31 01.03.2008

Re: nedostatak informacija

Srbiju čekaju dobra, evropska vremena uređivanja i uljuđivanja. I mnogo, mnogo rada.
To je činjenica koja vam promiče.

Ne podučavam ja vas apsolutno ništa, ja sa vama delim informacije kojih ja, po prirodi stvari, imam "viška".

I to da ste ljuti i zgroženi i smatrate da je sada "gore nego ikada" - i to sam razumela.
Imate pravo na vašu procenu.
Nije tačna.

Možemo razgovarati samo o brzini ili sporosti kojom se Srbija menja na bolje.
A menja se mnogo sporije nego što bih ja volela i mnogo, mnogo brže, nepovratno brže nego što bi to voleli protivnici promena.
I još jedna informacija - sistem koji gradimo, demokratija koju temeljimo je najkonfliktnija organizacija društva u kojem ljudi mogu da žive. Razlika između nas i uspešnih, starih, ekonomski razvijenih demokratija je u snazi mehanizama kojima se ti konflikti rešavaju i skoro pa ni u čemu više. Konfliktima ćete biti svedoci i u dobroj budućnosti koja dolazi, kao što ćete svedočiti i uspešnijim mehanizmima za rešavanje istih nego što je to slučaj danas. Zato smo tranziciono društvo.
Da sam na vašem mestu ne bih konflikte, kao jednu od temeljnih komunikacija u svim demokratskim društvima nikada mešala sa strateškim pravcem kojim društvo ide.
Srbija se menja po obavezama evropskih integracija koje je preuzela i to je odluka koja je nepovratna.Biče još mnogo situacija koje će vas i plašiti i nervirati, ali rešavanja nasleđenih problema više nema. (osim završetka saradnje sa Hagom)

A o greškama upravljača promena, o sporosti promena, o pritisku za brže promene - za to u meni uvek imate sagovornicu.
Dubravka Bozinovic Dubravka Bozinovic 21:27 01.03.2008

Re: nedostatak informacija

Mozda bi ipak bilo bolje da o tome pricate Borisu Tadicu - to odgovara njegovim kognitivnim (a i moralnim) kapacitetima.
blackbox blackbox 01:22 02.03.2008

Re: nedostatak informacija


Pa onda ne bi bilo loše da se malo u medijima promoviše i tih pozitivnih informacija.
Po onome što nam saopštavaju premijer, njegovi ministri i saveznici evropska ideja se gura u stranu ,a radi se na tome i da se ugasi. Oni koji su protiv Evrope su mnogo glasni a oni koji su za čak ni toliko da to izraze.
Mora se imati u vidu da narod preko informacija stiče utisak a ponavljanjem se utisak učvršćuje i postaje ubeđenje. Utisak je , za sada, da su, antievropske snage glasnije u artikulisanju svojih stavova, upravo koristeći Kosovo i emocije.Ako je stav premijera da ne dolazi u obzir nikakav razgovor o našem putu u EU ako se ne poništi odluka o priznavanju nadgledane nezavisnosti, a svakome je jasno da Francuska i V.Britanija a pogotovo SAD neće poništiti svoje odluke, onda se da zaključiti da je strateško opredelenje promenjeno.E neko bi morao da saopšti narodu da nije i kako nije, i , uostalom, gde se tom formuliše spoljna politika zemlje, u vladi, delu vlade, skupštini, Sinodu, ili gde?
Dok premijer hvali proteste studenata u Mitrovici oni pale sliku predsednika države a na drugoj su mu stavili keče, a SNV proziva DS i G17 da vode izdajničku politiku.
Razume se da pametniji treba da popušta , da ne zateže gde ne mora,da politika podrazumeva strpljenje i smirivanje lopte, ali se iz političko-higijenskih razloga nekada mora reagovati kad onaj ko je manje pametan počinje da se ponaša kao da je pametniji.
Inače, lično i dalje delim tvoj optimizam ali primećujem da kod naroda to opada.
G r o f i c a G r o f i c a 08:34 02.03.2008

Re: nedostatak informacija

Dok premijer hvali proteste studenata u Mitrovici oni pale sliku predsednika države a na drugoj su mu stavili keče, a SNV proziva DS i G17 da vode izdajničku politiku.

E, pa zato premijer i hvali proteste (vecitih) ''studenata'' medju kojima je najmanje studenata.
regedit regedit 16:04 01.03.2008

malo nauke za Vas

You dont understand!Upravo je sustina u uzrocno posledicnoj vezi! Od 45.na ovamo u Srbiji(pa i okolo)zaposljavaju se ljudi preko veze i po babu i po stricevima.Jedna od tih preporuka je i fizicka privlacnost osoba zenskog pola.Znaci tu lezi sustina,ovo je osnova problema,kakav nacionalizam kakvi bakraci!,pogresni ljudi na pogresnom mestu!

Ovo je tijekom vremena dovelo do degeneracije sustinskog stvaralackog potencijala.Ovo je najveci razlog nase zajednicke propasti!Postoji li neko u ovoj zemlji a da nije dosao na neku dobru poziciju bez da je dala nekom,bez da je nekog plemenskog porekla,bez da je neciji sin,cerka,itd.

Vremenom ovakve stvari dovode do opste slabosti jednog sistema,bilo da je to umetnost,privreda,kultura..itd,itd..

Da napomenem da nemam nista protiv lepih zena,naprotiv,ali ovo je jedan od najvecih uzroka nase kolektivne nesrece.

Ovo je najizrazenije na teritoriji Beograda,gde postoji jedan meni uvek smesan kontrast!Kad god udjem u mc donalds i vidim proamericku politiku zaposljavanjanja,tjs vidim radnike koji rade tamo,setim se gde bi mi sad bili da je crvena armija zaobisla Srbiju..
G r o f i c a G r o f i c a 23:43 01.03.2008

Re: malo nauke za Vas

Ovo je tijekom vremena dovelo do degeneracije sustinskog stvaralackog potencijala.Ovo je najveci razlog nase zajednicke propasti!Postoji li neko u ovoj zemlji a da nije dosao na neku dobru poziciju bez da je dala nekom,bez da je nekog plemenskog porekla,bez da je neciji sin,cerka,itd.

Vremenom ovakve stvari dovode do opste slabosti jednog sistema,bilo da je to umetnost,privreda,kultura..itd,itd..

Da napomenem da nemam nista protiv lepih zena,naprotiv,ali ovo je jedan od najvecih uzroka nase kolektivne nesrece.

Problem i jeste u tome sto ''lepe zene'' (?) postavljaju kriterijume ''ruznim zenama'' (?) koje teze dolaze do pozicija u drustvu iako imaju kapacitete. One, dakle, koriste (muskarcima) za ONI odrzavaju NJIHOV nivo kriterijuma i tako se vrtimo u krug. Naravno da niko nista nema protiv ''lepih zena'' ali ima solidarnosti prema ''ruznim zenama''. Ako je dozvoljeno?
regedit regedit 16:20 01.03.2008

!!

Samo da dodam..

Vi koji se bavite zenskim pravima,savetujem Vam da udarite u srce problema!Da ukazujete na ove pojave putem faktickih primera,a ne da napadate muskarce,koji btw nisu nista krivi.A i da jesu,opet dzaba!Naterajte ih da stave pola zena na vaznim polozajima,oni ce opet da stave lepe zene!Makar ih i uvozili!

Pogresno je reci muskaraca je toliko na ovom mestu,a zena toliko,bla,bla..jer se ovako postize suprotno!Treba udariti na srz problema!Reci..da i svi drugi imaju prava kao one,i da budu sekretarice,i refernti,i opstinari,direktorke..nezavisno od stepena fizicke privlacnosti.
itd,itd..

Jel izuzetno spoljasno privlacne zene nisu samo lutke,zapamtite to!Rec je o nekoj vrsti genocida!Samo njima da je dobro drugi nek izumru!Mislite o tome..
G r o f i c a G r o f i c a 23:55 01.03.2008

Re: !!

regedit
Samo da dodam..Vi koji se bavite zenskim pravima,savetujem Vam da udarite u srce problema!Da ukazujete na ove pojave putem faktickih primera,a ne da napadate muskarce,koji btw nisu nista krivi.A i da jesu,opet dzaba!Naterajte ih da stave pola zena na vaznim polozajima,oni ce opet da stave lepe zene!Makar ih i uvozili!Pogresno je reci muskaraca je toliko na ovom mestu,a zena toliko,bla,bla..jer se ovako postize suprotno!Treba udariti na srz problema!Reci..da i svi drugi imaju prava kao one,i da budu sekretarice,i refernti,i opstinari,direktorke..nezavisno od stepena fizicke privlacnosti.itd,itd..Jel izuzetno spoljasno privlacne zene nisu samo lutke,zapamtite to!Rec je o nekoj vrsti genocida!Samo njima da je dobro drugi nek izumru!Mislite o tome..

Pa Vi pogadjate u srz i to i jeste intencija nasih stavova, ili barem nekolicine koji to ovde otvoreno kazu. Ako sam ja te ''lepojke'' nazvala ''ukrasnim lutkama'' sigurno da nisam mislila da vredjam njihovu ''lepotu'' nego zelim da ukazem na pojavu o kojoj i Vi govorite. nedostatak solidarnosti ''lepotica'' sa ''ne-lepoticama'' i jeste problem. Tu je pomesan muski egoizam sa delom zenskog egoizma (ja, pa ja, bas me briga za ostale) i tu provitiraju samo te dve kategorije dok drustvo strada. Muskarcine sefovi se takmice ko ima zgodniju sekretaricu, dok lepotice pratilje prkose sto su bas one izabran/ice. Sirotinja kojoj priroda ''nije naklonjena'' posmatra, cuti i trpi. Dok su u razvijenim zemljama poslodavci zakonom obavezni da primaju cak i fizicki hendikepirane gradjane u nas je nezamislivo da neki ''biznismen'' (narocito onaj sa masnom i tasnom) primi hendikepriano bice i za njega placa sve dazbine sto su poslodavci zakonom obavezani u pravnim drzavama. Ali mi imamo uglavnom sivu ekonomiju i sive tipove ne samo u politici vec i u ''privredi'' (citaj sivoj ekonomiji).
regedit regedit 08:09 02.03.2008

Re: !!

Pa Vi pogadjate u srz i to i jeste intencija nasih stavova, ili barem nekolicine koji to ovde otvoreno kazu
///////////////////////////
Mislim da je ovo sustina problema,sto nema ko da kaze ..ili ne sme ili ga sramota.A vozovi prolaze..
regedit regedit 08:12 02.03.2008

Re: !!

O my God!Pa ovo je blog poslanice Comic?Pa evo prilike da se iznese javno svoj stav,u skupstini,nakon sto se smiri situacija oko Kosova(nadam se)i verujem stav miliona koji nemaju petlju da diraju u meckinu rupu..pozz
vishnja vishnja 13:44 02.03.2008

Re: !!

@olga medenica: pozdrav i podrska, svaki komentar je zlata vredan

@regedit: ne bi bilo lose da pre iznosenja predloga i zauzimanja stava procitate komentare i odgovore na njih. tako se prica ne bi ponavljala. ovo je dobronameran savet.
Olga Medenica Olga Medenica 21:13 02.03.2008

Re: !!...u nas je nezamislivo ....

Uopste ne znam kako stoje stvari sa hendikepiranim gradjanima u Srbiji.
Kakvi su zakoni, propisi, kako se primenjuju?
Naravno, ovo je tema za drugi post.
Bi bilo dobro da ga neko ko je verziran i napise.

Olga Medenica Olga Medenica 21:15 02.03.2008

Re: !!

thanks vishnja
zivela solidarnost!!!!!
Osip Mandeljštam Osip Mandeljštam 00:54 03.03.2008

Ima tu i jedno "ali"

prilog za podršku predlogu "najviše 70% muškaraca na mestima odlučivanja u vojvođanskoj i u lokalnim skupštinama u Srbiji"

Gospođo Čomić,
Veoma rado već duže vreme čitam Vaše tekstove na ovom blogu
međutim, ima tu i jedno malo "ali". Kao deo vlasti i Vlade koja
suštinski ne čini ništa na poboljšanju položaja žene u ovom društvu
Vi jednostavno ne možete da iznosite neutralne kritike.
Recimo, da li ste upućeni u podatak da u Fondu za kapitalne
iunvesticije Vojvodine (ili već kako se to zove) ne sedi nijedna žena.
Ponavljam: NIJEDNA!

Pitanje glasi: jeste li spremni da progovorite i na tu temu!
Ukoliko niste: onda i sve drugo pada u vodu
to jest može da se shvati kao čista demagogija.

lep pozdrav
sa nadom da nisam u pravu,
Osip iz Sibira
gordanac gordanac 01:15 03.03.2008

Re: Ima tu i jedno "ali"

Recimo, da li ste upućeni u podatak da u Fondu za kapitalne
iunvesticije Vojvodine (ili već kako se to zove) ne sedi nijedna žena.
Ponavljam: NIJEDNA!

Jesam.
Progovorilo se davnih dana.
Prošlo proceduru da se to izmeni.
Još nema dobrog rezultata, tu ste u pravu.
I meni i vama je to ilustracija za "selektivnu primenu propisa". O tome je, jednim delom i - post.

međutim, ima tu i jedno malo "ali". Kao deo vlasti i Vlade koja
suštinski ne čini ništa na poboljšanju položaja žene u ovom društvu

O ovome bi se mogli ozbiljno sporiti, zbog "ne čini ništa", jer to nije tačno. Ali ja biram da čitam "premalo je učinjno na bolje" i onda možemo imati dijalog, s tim što ja smatram potpuno neproduktivnim razgovore tipa "e, da smo, e šta bi bilo kad bi bilo....".
Imala sam ideju da napravim presek 2000./2004./2008. sa podacima o promenama i u Vojvodini i na nivou republike, ali nekako mi se učinilo da spisak zakona, propisa, brojke, tela, mehanizmi, ...da nije ljudima zanimljivo, a i onako postoji po web stranama, čak i brošura "Da li je Srbija ženskog roda?" gde imate statistiku svih sektora.
Možda ipak napravim bar spisak linkova gde postoje podaci o promenama na bolje.
Hvala vam za predlog.
Osip Mandeljštam Osip Mandeljštam 02:00 03.03.2008

Re: Ima tu i jedno "ali"

Hvala Vama na odgovoru!

I, ako može još jedno pitanje:
imate li komentar na današnji
intervju Blicu gosp.Zorana Živkovića?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana