Društvo| Ljudska prava| Porodica| Region

Bez pametnog zaključka

Biljana 77 RSS / 23.04.2014. u 13:54

Ili zaključak u pokušaju.

Lako je biti pametan kad si neutralni posmatarač.

Samo ja nisam pametna ko je tu (sve) lud.

***********

 

Normalno je da je stočni fond u Srbiji devastiran kada su sva goveda u medijskim kućama - napisa moj drug Brka onomad na twitter-u nekim sasvim drugim povodom. Ali ovde se sasvim uklapa.Već sam pisala o jednom maniru naših medija da o veoma ozbiljnim krivičnim delima, kao što su zlostavljanje dece ili silovanje pišu na nedopustivo nonšalantan, uvredljiv, neogovoran i, na kraju krajeva, glup način.

Da li zato što na Vikipediji, sveznajućem i jedinom izvoru informacija i proverljivih činjenica (ako se iko i bavi time da proverava) našeg istraživačkog novinarstva ne postoji detaljna i  ispravna definicija pedofilije na српском / srpkohrvatskom već samo na engleskom, u situaciji smo da gledajući naslovne strane naših medija poslednjih dana zaključimo da je Srbija zemlja u kojoj pedofili preovladavaju među šetačima koje je lepo vreme izmamilo, bla, bla ... I da je samo pitanje trenutka kad će zaskočiti nečiju mezimicu od 14. godina koja je svoje malo slobodnije fotografije (cit. mezimicina mama) postavila na na  fejs da vidi odabrana grupa bliskih prijatelja od kojih je neki, odabrani i izabrani, te fotografije prosledio dalje i našle su se među stotinama fotografija adolescentkinja iz okružnja na jednoj stranici ogavnog i uvredljivog naziva, na kojoj isfrustrirane spodobe na najprizemniji način komentarišu, vređaju, prete i verbalno iživljavaju svoje seksualne fanatazije, a koju je, kako se ispostavilo, osnovao momak od 16 godina koji, how convenient,  ima sliku u pozi naci pozdrava.

No, za početak definicija:  Pedofilija  je psihijatrijski poremećaj u kome odrasla osoba ili stariji adolescent doživljava primarnu ili ekskluzivnu seksualnu privlačnost prema deci pretpubertetskog doba,  uzrasta do 11 godina  ili mlađoj, a za medicinsko dijagnostifikovanje granica je postavljena na 13 godina. Da bi bila  dijagnostifikovana kao peodfil, osoba mora biti starija od 16 godina i najmanje 5 godina starija od žrtve. Pretpubertetski uzrast podrazumeva da žrtva nema izražena obležja polne zrelosti, ili jednostavno rečeno da  izgleda kao dete, a ne kao devojka ili mladić. Na ovom blogu mogli su se pročitati izuzetni tekstovi i prevodi Vesne Knežević Ćosić na tu temu, koje ne preporučujem za čitanje pred spavanje. 

A na medijsku temu...Na stranici sa pomenutim fotografijama nalaze se mahom, ne u 100% slučajeva, devojčice koje su se pošteno potrudile da u prvi plan istaknu upravo svoja polna obeležja i da izgledaju što je starije moguće. Fotografije su maksimalno provokativne, sa minimalno odeće, u pozama koje impliciraju sve. One nisu interesna sfera pedofila tako da mame nemaju razloga za strah. Bar ne te vrste.

Nemam nameru da diskutujem mnogo o moralnim, vaspitnim, porodičnim i ostalim vrednostima koje ova tema povlači. To ću prepustiti komentatorima. :) Ono što je nesporno jeste da ukoliko u objavljivanju (tuđih, na provtizakonit način stečenih) slika  ima elemenata krivičnog dela, krivci treba da odgovaraju. Ne znam da li postoji mehanizam da se kazne i na koji način komentratori koji su devojčice vređali, ponižavali, pretili im i sl. Takođe i oni, ako takvih ima, koji potpadaju pod kategorizaciju iz gornje definicije, makar kroz neku vrstu verbalnog nasilja, pretnji i sl. Verujem da su to ipak većinom njihovi vršnjaci, mahom frustrirani činjenicom da su im ove devojčice van domašaja. Što naravno ne ohrabruje. Jer oni ih ne vređaju zbog sopstvenih povređenih moralnih osećanja i stavova (kao da bi i to bilo opravdano) već iz puke sujete. I pokazuju (ne)zavidan nivo agresivnosti, mizoginije i nepismenosti. (I žrtve njihovih uvreda ništa manje.)

Ono što je takođe jasno jeste da roditelji ne samo da nemaju pojma šta njihova deca rade na društvenim mrežama, već ih nisu naučili ničemu vezano za potencijalne opasnosti koje se iz virtuelnog sveta lako preliju u realni. A to u ovom slučaju nisu pedofili već društvena stigma, potencijalni problemi sa školskim i drugim autoritetima, mogućnost zloupotreba, ucena i sl. Neke od njih će zbog puke nepromišljenosti, tako karakteristične za te godine, ispaštati u porodici, društvu, kroz školovanje i odrastanje u sredini koja neće biti nimalo blagonaklona. Dakle, roditelji koji se boje zaskanja pedofila na ulici iz zasede trebalo bi mnogo više da se boje neograničenog poverenja koja njihova deca imaju u kontakte koje uspostavljaju preko društvenih mreža, kvazi prijatelje koji zloupotrebljavaju pristup njihovoj intimi na ovaj ili onaj način.

Naravno na površinu je još jednom isplivala i nesavršenost fejsbukovog filtriranja sadržaja, pa je tako nemoguće objaviti fotografiju obnaženih grudi kao apela na prevenciju raka dojke; ili žene, žrtve zlostavljanja, u cilju širenja svesti o tom problemu, ali ove slike (i mnogo eksplicitnije*) prolaze bez problema. O činjenici da je brisanje stranice na nekom fejsbuku nevažnom jeziku gotovo nemoguće izboksovati, ne treba ni trošiti reči.

 

 

*Istražujući nedavno jedan porodični problem, zašla sam u delove fejsbuka za koje nisam imala pojma da postoje. A ne smatram sebe nimalo naivnom i neinformisanom osobom. Čuvajte decu.

EDIT: I da tekst ne bude sasvim beskoristan ponavljam ovde link postavljen u komentarima, vodič za decu i roditelji za bezbedno ponašanje u virtuelnom svetu - KLIKNI BEZBEDNO! (hvala taso).



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jkt2010 jkt2010 10:12 24.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

tompinchns
predatortz
verauskokovic
Ko u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama?


Ona deca sa kojim roditelji, na vreme, izgrade odnos zasnovan na poverenju i razgovoru o svemu.


Kako to lepo zvuči u teoriji!
I dok su ti deca mala...
audrey92 audrey92 21:15 23.04.2014

fejsbuk...

Mislim da je problem u relativno novoj pojavi društvenih mreža, koje su svima dostupne i lako se koriste, a čijih dometa (zloupotreba privatnih podataka, slika itd.) nismo svesni kao useri. Verovatno će za 2-3 generacije ljudi naučiti osnovne mere opreza pri korišćenju tih mreža, ali sad još imamo stariju generaciju koja možda izbegava kompjutere, mladju koja ih obožava i predatorski koristi, i tek se polako javljaju u javnosti slučajevi zloupotreba.
Mislim da treba intenzivno edukovati roditelje putem škola, pa onda i mlade, da shvate šta je sve uopšte moguće na FB, dokle može da stigne nečija privatna informacija, nečija slika. Inače, mladi moraju da se takmiče i razlika naspram ranijih vremena samo je u tehnologiji: da je našim roditeljima bio dostupan FB, mislim da bi ga isto tako koristili. To je imamentno tinedžerskom uzrastu.
Pa opet ne razumem ljude koji na FB kače slike svoje dece uzrasta 0-X godina, to me užasava, i objavljuju privatne bitne informacije. Uopšte se ne razumem u kompjutere, ali znam da je digitalizovani podatak na internetu praktično zauvek tamo i niko ne može da mu prati trag, i da treba biti jako jako oprezan.

A možda sam samo ja paranoična?
mlekac mlekac 22:03 23.04.2014

Re: fejsbuk...

audrey92


A možda sam samo ja paranoična?


Nisi.

Činjenica je da nismo ni svesni koliko stvari odajemo preko društvenih mreža.

Evo, pre neki dan sam, slučajno, pogledala profil osobe koju nisam poznavala ali smo bili iz istog poslovnog okruženja.

Pitali me da li je poznajem i ja proverim na FB. I samo na osnovu par slika i dostupnih podataka tipa koga imamo od zajedničkih prijatelja i koju je školu završila, ja počnem da pričam a onaj koji me je pitao, pogleda me i pita da li to imam magičnu kuglu kad o nekom nepoznatom toliko znam?

Što me je, priznaću ti, nateralo da se dobrano zamislim nad tim šta sve može da se vidi na mom profilu i KO to može da vidi.
lepaprotinakci lepaprotinakci 21:26 23.04.2014

Vrlo interesantno

Vidm da svi sve znaju... Vidim takodje da najbolje znaju oni koji nemaju decu u tim godinama. Ipak, nije za zameriti, doci ce i njihovih 5min...
Ja smatram (sa odstupnicom - iznosim zakljucke iz licnih primera) da samo onaj ko ima vise od jednog deteta, dakle razliciti karakteri, u tim godinama moze objektivno da sagleda stvar. I da shvati sledece - vaspitanje (pretpostavicu da svi mislimo na isto kada ovo kazemo a neko je vec formalizovao - licni primer, prica, prica, prica, donekle kontrolisano okruzenje, prica, prica) utice na minimalne i skoro potpuno nepotrebne vestine, znanja, osobine, crte karaktera.
Sta sam htela reci - ako "dobijete" "dobro" dete blago vama i vaspitanje su finese (brusenje dijamanta). Ali, ako "zapatite" "losiji" primerak... E tu vam (mi) nikakve obrazovno-vaspitne-psiholosko-pedagoske-knjiske-narodne-popularne-nepopularne metode, pristupi, studije ne pomazu....
tompinchns tompinchns 21:35 23.04.2014

Re: Vrlo interesantno

lepaprotinakci
Vidm da svi sve znaju... Vidim takodje da najbolje znaju oni koji nemaju decu u tim godinama. Ipak, nije za zameriti, doci ce i njihovih 5min...
Ja smatram (sa odstupnicom - iznosim zakljucke iz licnih primera) da samo onaj ko ima vise od jednog deteta, dakle razliciti karakteri, u tim godinama moze objektivno da sagleda stvar. I da shvati sledece - vaspitanje (pretpostavicu da svi mislimo na isto kada ovo kazemo a neko je vec formalizovao - licni primer, prica, prica, prica, donekle kontrolisano okruzenje, prica, prica) utice na minimalne i skoro potpuno nepotrebne vestine, znanja, osobine, crte karaktera.
Sta sam htela reci - ako "dobijete" "dobro" dete blago vama i vaspitanje su finese (brusenje dijamanta). Ali, ako "zapatite" "losiji" primerak... E tu vam (mi) nikakve obrazovno-vaspitne-psiholosko-pedagoske-knjiske-narodne-popularne-nepopularne metode, pristupi, studije ne pomazu....


Upravo sam o tome govorila kada sam rekla da to u teoriji sjajno zvuči! Praksa je nešto sasvim drugo. Sva moja deca znaju za zamke interneta i fb, pa opet se različito ponašaju, a kada imaju 13, 14, 15 godina, uglavnom vam ne veruju jer ste prosto roditelj koji smara. Slušaju samo vršnjake. I tu vam nikakva priča ne prolazi. Sve što kažete mora biti potvrđeno od nekoga kome u tom trenutku više veruju! Naravno, i priroda deteta igra veliku ulogu.
yugaya yugaya 21:39 23.04.2014

Re: Vrlo interesantno

lepaprotinakci
Vidm da svi sve znaju... Vidim takodje da najbolje znaju oni koji nemaju decu u tim godinama. Ipak, nije za zameriti, doci ce i njihovih 5min...
Ja smatram (sa odstupnicom - iznosim zakljucke iz licnih primera) da samo onaj ko ima vise od jednog deteta, dakle razliciti karakteri, u tim godinama moze objektivno da sagleda stvar. I da shvati sledece - vaspitanje (pretpostavicu da svi mislimo na isto kada ovo kazemo a neko je vec formalizovao - licni primer, prica, prica, prica, donekle kontrolisano okruzenje, prica, prica) utice na minimalne i skoro potpuno nepotrebne vestine, znanja, osobine, crte karaktera.
Sta sam htela reci - ako "dobijete" "dobro" dete blago vama i vaspitanje su finese (brusenje dijamanta). Ali, ako "zapatite" "losiji" primerak... E tu vam (mi) nikakve obrazovno-vaspitne-psiholosko-pedagoske-knjiske-narodne-popularne-nepopularne metode, pristupi, studije ne pomazu....


Ja mislim da svako ima pravo na mišljenje, pa i onaj ko a) nema dece uopšte b ) nema dece odgovarajućeg uzrasta c) nema dovoljnu količinu dece...

Vrlo često mislim da ljudi koji o pojavama razmišljaju neopterećeni ličnim primerima lakše izvode tačne zaključke nego ljudi kojima mišljenje oblikuje pristrasnost ličnog iskustva.

Ako "zapatite" "lošiji" primerak? Da definišemo šta bi takav "primerak" bio za potrebe ove priče konkretno?

Devojčica od trinaest - četrnaest godina koja je stavila kupatilsku selfi sliku u mini suknji sa rukom na kuku na fejsbuk, pod opcijom prijatelji prijatelja ili javno jer se u današnje vreme sve broji u lajkovima?

Je li smemo da pretpostavimo da je, na osnovu te jedne slike, ili još deset sličnih ili možda i gorih to ono o čemu govorite - "drolja" iliti "zapaćen" "lošiji" primerak ženskog deteta?
lepaprotinakci lepaprotinakci 21:52 23.04.2014

Re: Vrlo interesantno

yugaya


Ja mislim da svako ima pravo na mišljenje, pa i onaj ko a) nema dece uopšte b ) nema dece odgovarajućeg uzrasta c) nema dovoljnu količinu dece...

Vrlo često mislim da ljudi koji o pojavama razmišljaju neopterećeni ličnim primerima lakše izvode tačne zaključke nego ljudi kojima mišljenje oblikuje pristrasnost ličnog iskustva.

Ako "zapatite" "lošiji" primerak? Da definišemo šta bi takav "primerak" bio za potrebe ove priče konkretno?

Devojčica od četrnaest godina koja je stavila kupatilsku selfi sliku u mini suknji sa rukom na kuku na fejsbuk, pod opcijom prijatelji prijatelja ili javno jer se u današnje vreme sve broji u lajkovima?

Je li smemo da pretpostavimo da je, na osnovu te jedne slike, ili još deset sličnih ili možda i gorih to ono o čemu govorite - "drolja" iliti "zapaćen" "lošiji" primerak ženskog deteta?


Apsolutno se slazem sto se tice prava na misljenje, i pod a, b i c (i sve ostale opcije koje nisu navedene ovom prilikom).
Mada, drugu tvrdnju Vam vec pobija rekacija nekog sa troje dece u tom uzrastu ko apsolutno razume poentu.
Namerno sam koristila gorenavedene reci... Trebalo je da imaju saljiv ton - nikako ne uvredljiv i iste nikako nisu etiketirale devojcice o kojima je ovde rec.
Cisto za potrebe price, da pokusam da definisem taj "losiji primerak" - Na pr dete koje laze, mislim na krupne lazi (nadam se da ne moram ovo da definisem?)?
tasadebeli tasadebeli 22:00 23.04.2014

Re: Vrlo interesantno

lepaprotinakci

Дакле, чим видимо да нам је неко дете неваљало, одмах да дижемо руке од њега и правац на Острво задовољства!






На развој једног детета и његово одрастање сигурно утиче много фактора... И то фино брушење, васпитање, али и то да ли је дете млађе или старије, да ли су га родитељи добили у млађим или старијим годинама, какво је окружење у којем расте (друштво из улице, школе), какви су му наставници и слично... Затим, да ли је у кући било принц или принцеза, па се сударило са стварношћу... Па бабе и деде... Па тетке... Ма много тога...

И, наравно, и карактер детета...

И наравно да су двоје и више деце од истих родитеља различитих карактера. А зар то није нормално? Замисли да смо сви ми само штанцоване копије својих родитеља. Ужас!

У једно сам сто посто сигуран. Ниједно дете се не рађа по природи "неваљало". Оно постаје "неваљало" тек касније... И то под утицајем неких од оних побројаних фактора.

А ако је дете по свом карактеру живахно и радознало? Па то још увек не значи да је неваљало, зар не?

"Лошији" примерак? Па шта? Није се оно родило да испуњава наша очекивања него да живи свој сопствени живот такво какво је. А ми, ваљда, треба да му помогнемо у томе...

Хоћу рећи, нема ту повлачења, нема предаје... И у праву си, нису нам ту потребне никакве

obrazovno-vaspitne-psiholosko-pedagoske-knjiske-narodne-popularne-nepopularne metode, pristupi, studije


Ми треба само да будемо то што јесмо - добри људи. И да разумемо ту децу, да размишљамо о њима. Једном речју, да их волимо. То је сасвим довољно да се отпочне са тим родитељским послом који траје откако је света и века и трајаће све док буде људи...
hajkula1 hajkula1 22:08 23.04.2014

Re: Vrlo interesantno

yugaya
lepaprotinakci
Vidm da svi sve znaju... Vidim takodje da najbolje znaju oni koji nemaju decu u tim godinama. Ipak, nije za zameriti, doci ce i njihovih 5min...
Ja smatram (sa odstupnicom - iznosim zakljucke iz licnih primera) da samo onaj ko ima vise od jednog deteta, dakle razliciti karakteri, u tim godinama moze objektivno da sagleda stvar. I da shvati sledece - vaspitanje (pretpostavicu da svi mislimo na isto kada ovo kazemo a neko je vec formalizovao - licni primer, prica, prica, prica, donekle kontrolisano okruzenje, prica, prica) utice na minimalne i skoro potpuno nepotrebne vestine, znanja, osobine, crte karaktera.
Sta sam htela reci - ako "dobijete" "dobro" dete blago vama i vaspitanje su finese (brusenje dijamanta). Ali, ako "zapatite" "losiji" primerak... E tu vam (mi) nikakve obrazovno-vaspitne-psiholosko-pedagoske-knjiske-narodne-popularne-nepopularne metode, pristupi, studije ne pomazu....


Ja mislim da svako ima pravo na mišljenje, pa i onaj ko a) nema dece uopšte b ) nema dece odgovarajućeg uzrasta c) nema dovoljnu količinu dece...

Vrlo često mislim da ljudi koji o pojavama razmišljaju neopterećeni ličnim primerima lakše izvode tačne zaključke nego ljudi kojima mišljenje oblikuje pristrasnost ličnog iskustva.

Ako "zapatite" "lošiji" primerak? Da definišemo šta bi takav "primerak" bio za potrebe ove priče konkretno?

Devojčica od trinaest - četrnaest godina koja je stavila kupatilsku selfi sliku u mini suknji sa rukom na kuku na fejsbuk, pod opcijom prijatelji prijatelja ili javno jer se u današnje vreme sve broji u lajkovima?

Je li smemo da pretpostavimo da je, na osnovu te jedne slike, ili još deset sličnih ili možda i gorih to ono o čemu govorite - "drolja" iliti "zapaćen" "lošiji" primerak ženskog deteta?



Ma, još jedno majmunče. Videlo druge pa i ono

A izloženi su opasnostima i kad su najprimerniji. Odrasli bi trebalo da ih štite, (bez obzira čije je dete).


P.S.
Molim da se ne započinje tema, upravo sam čula na TV, o zvezdinom sinu. Tačka.
yugaya yugaya 22:14 23.04.2014

Re:



Mada, drugu tvrdnju Vam vec pobija rekacija nekog sa troje dece u tom uzrastu


Ova rečenica otprilike upravo najbolje ilustruje moju poentu. Anegdota, naročito lična, je uvek loša zamena za objektivnu argumentaciju.

Znači one "drolje" nisu loši primerci i ne zaslužuju tu etiketu? Je li možda imate i neki takav primerak u kolekciji, da li vaša deca ako su devojčice slikaju sebe u kupatilu tako i postuju te slike na fejsbuku i vi onda pričate pričate pričate kako je to u redu jer upravo o takvim devojčicama je ovde reč?

Ako imate mušku decu odgovarajućeg uzrasta da li sa njima pričate pričate pričate da su te devojčice u redu a da nije u redu smatrati te devojčice za zapaćene loše primerke dece, drolje, i danije u redu posle kada porastu čitati iz onog udžbenika kriminalistike koji kaže da takvo droljasto ponašanje vodi vlasnice istog razumljivim i logičnim putem pravo u silovanje?

Jer - loši primerci dece su ona koja lažu. Krupno.

A roditelji samo da pričaju pričaju pričaju i sve će biti u redu.


(Ovo su više refleksije na temu, "šaljive", a ne direktan komentar ili odgovor na citirano. Ako mene pitate - naslov ovog bloga je savršen.)


lepaprotinakci lepaprotinakci 22:18 23.04.2014

Re: Vrlo interesantno


Дакле, чим видимо да нам је неко дете неваљало, одмах да дижемо руке од њега и правац на Острво задовољства!

Iskreno se nadam da Vas moja izava nije asocirala na ovo!

И, наравно, и карактер детета...

Ovo sam htela da poentiram!
lepaprotinakci lepaprotinakci 22:21 23.04.2014

Re:

yugaya


Mada, drugu tvrdnju Vam vec pobija rekacija nekog sa troje dece u tom uzrastu


Ova rečenica otprilike upravo najbolje ilustruje moju poentu. Anegdota, naročito lična, je uvek loša zamena za objektivnu argumentaciju.


Zaboravih malocas da citiram podnaslov "Lako je biti pametan kad si neutralni posmatarač."
tasadebeli tasadebeli 22:26 23.04.2014

Re: Vrlo interesantno

lepaprotinakci

Дакле, чим видимо да нам је неко дете неваљало, одмах да дижемо руке од њега и правац на Острво задовољства!

Iskreno se nadam da Vas moja izava nije asocirala na ovo!

И, наравно, и карактер детета...

Ovo sam htela da poentiram!


Само сам се нашалио са Пинокиом... Мада, да будем искрен, упознавао сам, радећи у школи, и неке такве родитеље.

Да, јесте карактер важан... Али и много тога другог је важно. Зато то и јесте најтежи посао на свету - бити родитељ - то стално тврдим. Али и најважнији.

А зар није лепо када их гледаш како расту, од малих људи постају велики људи, са свим својим разликама, почев од карактера па на даље? И још учествујеш у томе колико умеш и знаш?
yugaya yugaya 22:34 23.04.2014

Re:

lepaprotinakci
yugaya


Mada, drugu tvrdnju Vam vec pobija rekacija nekog sa troje dece u tom uzrastu


Ova rečenica otprilike upravo najbolje ilustruje moju poentu. Anegdota, naročito lična, je uvek loša zamena za objektivnu argumentaciju.


Zaboravih malocas da citiram podnaslov "Lako je biti pametan kad si neutralni posmatarač."


Slažem se.

Teško je biti pametan kada nisi neutralan posmatrač, naročito po pitanju sopstvenih svetonazora i tuđih primeraka dece.




lepaprotinakci lepaprotinakci 22:49 23.04.2014

Re: Vrlo interesantno

tasadebeli
lepaprotinakci

Дакле, чим видимо да нам је неко дете неваљало, одмах да дижемо руке од њега и правац на Острво задовољства!

Iskreno se nadam da Vas moja izava nije asocirala na ovo!

И, наравно, и карактер детета...

Ovo sam htela da poentiram!


Само сам се нашалио са Пинокиом... Мада, да будем искрен, упознавао сам, радећи у школи, и неке такве родитеље.

Да, јесте карактер важан... Али и много тога другог је важно. Зато то и јесте најтежи посао на свету - бити родитељ - то стално тврдим. Али и најважнији.

А зар није лепо када их гледаш како расту, од малих људи постају велики људи, са свим својим разликама, почев од карактера па на даље? И још учествујеш у томе колико умеш и знаш?


Naravno da jeste!!
I u to ime, bice jos jedan "primerak" sa vise od 18 godina razlike izmedju 1. i poslednjeg
bladerunner92 bladerunner92 23:27 23.04.2014

Re: Vrlo interesantno

lepaprotinakci
Cisto za potrebe price, da pokusam da definisem taj "losiji primerak" - Na pr dete koje laze, mislim na krupne lazi (nadam se da ne moram ovo da definisem?)?


zanimljivo.
mene samo interesuje npr tu, gde je odrastao taj primerak do trenutka kad je postao losiji primerak, posto, ja barem tako mislim, ljudi se ne radjaju kao lazovi?

slazem se sa Yugayom , i sama sam pomislila danas kad sam citala blog da je naslov savrsen
inace jedan od problema sa ovom konkretnom pricom je, koliko sam procitala negde ovih dana, sto nema elemanata za krivicno gonjenje jer devojcice niko nije krisom fotografisao pa posle to bez njihovog znanja zloupotrebio i objavio, vec su na zalost, same postavile svoje fotografije...
Jukie Jukie 00:22 24.04.2014

Re: Vrlo interesantno

bladerunner92
lepaprotinakciCisto za potrebe price, da pokusam da definisem taj "losiji primerak" - Na pr dete koje laze, mislim na krupne lazi (nadam se da ne moram ovo da definisem?)?zanimljivo.mene samo interesuje npr tu, gde je odrastao taj primerak do trenutka kad je postao losiji primerak, posto, ja barem tako mislim, ljudi se ne radjaju kao lazovi?

Postoji mnogo istraživanja da je normalno da deca lažu u predškolskom uzrastu ali da se onda vaspitavanjem to suzbija
Nego, gde se odrasta... Meni je neverovatno kad se neko čudi što deca varaju na kontrolnima (to se stranci čude) ili da se lažima opravdaju izostanci (to se ljudi u Srbiji čude, neki vide kao zapadnjačku novotariju a još kad sam ja išao u srednju školu postojao je razrađen sistem štancovanja lažnih opravdanja - kopiranje, plaćanje, popunjavanje sa dva različita rukopisa). Odgovaranje na sluške? Upisivanje ocena u dnevnik? Ljudi, nije to sve nastalo juče. Sve je to postojalo krajem osamdesetih
niccolo niccolo 05:48 24.04.2014

Re: Vrlo interesantno

inace jedan od problema sa ovom konkretnom pricom je, koliko sam procitala negde ovih dana, sto nema elemanata za krivicno gonjenje jer devojcice niko nije krisom fotografisao pa posle to bez njihovog znanja zloupotrebio i objavio, vec su na zalost, same postavile svoje fotografije...

Koja budala je to izjavila, šta je po funkciji? Naravno da ima elemenata za krivično gonjenje, objavile su na svom profilu, a on (oni?) su to posle prebacili na novu stranicu (što predstavlja, uzgred budi rečeno, i kršenje autorskih prava). To što negde "objaviš" svoju fotografiju ne znači da svako može posle da je uzima i objavljuje gde god mu se dopadne.
bladerunner92 bladerunner92 07:16 24.04.2014

Re: Vrlo interesantno

Jukie
da deca lažu u predškolskom uzrastu ali da se onda vaspitavanjem to suzbija

...pa tako nekako sam i mislila, narocito sto govorimo o detetu koje je stiglo do krupnih lazi
bladerunner92 bladerunner92 07:20 24.04.2014

Re: Vrlo interesantno

niccolo
Koja budala je to izjavila, šta je po funkciji?


kriminolog Zlatica Kovacevic
ecce-florian ecce-florian 08:31 24.04.2014

Re: Vrlo interesantno

To što negde "objaviš" svoju fotografiju ne znači da svako može posle da je uzima i objavljuje gde god mu se dopadne.


opet počinješ
Jukie Jukie 10:25 24.04.2014

Re: Vrlo interesantno

bladerunner92
narocito sto govorimo o detetu koje je stiglo do krupnih lazi

Krupne laži su relativan pojam u skladu sa uzrastom deteta
Kad si mali, krupne laži su neke prilično benigne stvari sa stanovišta odrasle osobe, pa onda u tu kategoriju polako prelaze sve teže stvari
Npr. dete nešto slomi što roditelj i inače ne koristi stalno, ili uradi nešto što je zabranjeno (postoji mnogo zabrana tipa "ne smeš ovde da sa igraš kad ja nisam tu", ili "ne igraj se tim i tim" a ništa ne bude slomljeno) pa onda to zabašuri
To je jako veliki greh kad si jako mali
(što se tiče karme sve dođe posle na svoje jer te odrasli drugi put optuže da si slomio ili pogubio stvari koje nisi ni takao, tako da je svejedno, grabi momenat dok možeš, bolje nego da se nikad nisi igrao a optuže te da si sve polomio)
niccolo niccolo 15:38 24.04.2014

Re: Vrlo interesantno

bladerunner92
niccolo
Koja budala je to izjavila, šta je po funkciji?


kriminolog Zlatica Kovacevic

Ma da, vrhunski stručnjak za visokotehnološki kriminal. A nije čula za autorska prava i slično. E pa evo joj jedno krivično delo (i bez snimanja krišom i reklamiranja pornografije):



Неовлашћено искоришћавање ауторског дела или предмета сродног права
Члан 199.

(1) Ко неовлашћено објави, сними, умножи, или на други начин јавно саопшти у целини или делимично ауторско дело, интерпретацију, фонограм, видеограм, емисију, рачунарски програм или базу података,

казниће се затвором до три године.

(2) Казном из става 1. овог члана казниће се и ко стави у промет или у намери стављања у промет држи* неовлашћено * умножене или неовлашћено стављене у промет примерке ауторског дела, интерпретације, фонограма, видеограма, емисије, рачунарског програма или базе података.

(3) Ако је дело из ст. 1. и 2. овог члана учињено у намери прибављања имовинске користи за себе или другог,

учинилац ће се казнити затвором од шест месеци* до пет година.

(4) Ко произведе, увезе, стави у промет, прода, да у закуп, рекламира у циљу продаје или давања у закуп или држи у комерцијалне сврхе уређаје или средства чија је основна или претежна намена уклањање, заобилажење или осујећивање технолошких мера намењених спречавању повреда ауторских и сродних права, или ко такве уређаје или средства користи у циљу повреде ауторског или сродног права,

казниће се новчаном казном или казном затвора до три године.

(5) Предмети из ст. 1. до 4. овог члана одузеће се и уништити.
Biljana 77 Biljana 77 15:47 24.04.2014

Re: Vrlo interesantno

vrhunski stručnjak za visokotehnološki kriminal

Ako je učila iz one knjige čiju je stranicu postavila yugaya ko zna kakve je mudrosti pokupila.
milisav68 milisav68 16:38 24.04.2014

Re: Vrlo interesantno

Biljana 77
vrhunski stručnjak za visokotehnološki kriminal

Ako je učila iz one knjige čiju je stranicu postavila yugaya ko zna kakve je mudrosti pokupila.

Misliš da je toliko dugo stajao autobus u Kragujevcu.
Черевићан Черевићан 23:25 23.04.2014

се питам

настраности што читамо
ново време собом носи
бадава нам о прошлости
сва искуства оно коси

дал' санкцијом изнаћи решење
догађања која нисмо хтели
ил' временом чекат саглашење
новостиглог што нисмо желели
Biljana 77 Biljana 77 13:42 25.04.2014

Dodajem linkove

za dva zanimljiva teksta na temu.
1.
2.
gandalf gandalf 09:07 28.04.2014

Komentar na članak "Bez pametnog zaključka

Poštovana Biljana 77,

Delim vaše mišljenje u ovom članku. Koristim ovu priliku da dodam par opaski na ovu temu. Tri kategorije ljudi su odgovorne za javašluk na našim medijima, pre svega televiziji. Emisije lošeg sadržaja sa još lošijim uticajem na našu decu dospevaju na televizijske ekrane zahvaljujući glavnim i odgovornim urednicima od kojih, koliko znam, niko nikada nije pozvan na odgovornost. Druga kategorija je nažalost publika koja gleda ovakve emisije i kojoj je vrlo lako "podmetnuti" i najlošije emisije i realitije. Na kraju odgovornost snosi i bespravna država koja ne sankcioniše prvu kategoriju, kategoriju glavnih i odgovornih urednika koji ne prežu ni od kakvih gostiju sumnjive prošlosti i sumnjivih sadržaja koje iznose u takvim emisijama. Sve se ovo dogadja samo radi što veće gledanosti iza koje stoje komercijalni motivi.

Još veća opasnost je internet ako ga roditelji ne kontrolišu kada ga njihova deca gledaju i pretražuju. Tu nema glavnih i odgovornih urednika, njihovu ulogu bi trebalo da preuzmu savesni i budni roditelji koji selekcionišu internet sadžaje koje deca gledaju. Nažalost roditeljska trka za novcem je svuda sve veća i veća, a nebriga prema deci zbog te trke sve manja i manja. O državi je ovde suvišno govoriti jer je ova vrsta kriminala za naša shvatanja tek u povoju. Jeste u povoju, ali je nažalost vrlo efikasna i kao takva. Internet publika, kada su deca u pitanju je najranjivija, naša je dužnost u svakom pogledu da o našoj deci vodimo računa. Od presudnog je značaja u kakve će se ličnosti formirati ti bezazleni dečiji umovi kojima je mnogo toga na dohvat ruke.

Kako blokirati sex sajtove: [url=http://samuradi.com/wp-admin/post.php?post=518&action=edit][/url]
Biljana 77 Biljana 77 10:08 28.04.2014

Re: Komentar na članak "Bez pametnog zaključka

Evo ispravnog linka. Samo ovo funkcioniše samo za klince, već tinejdžeri veoma lako nauče da zaobilaze ovakve prepreke. Suština je mislim u poverenju. Najviše u smislu da dete koje uradi nešto pogrešno, ili se bez svoje krivice nađe u situaciji da bude ucenjivano, ponižavano ili vređano može da se poveri roditelju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana