Gost autor| Ljudska prava| Zdravlje| Život

NA IVICI RAZUMA - zdravstveni sistem u Srbiji

razmisljam RSS / 07.04.2014. u 18:27

                    Zadovoljstvo da mi bude gošća ovog puta mi pruža Kristina K.

 

                   Nemam hrabrosti da izađem u javnost i tražim povraćaj novca koji smo moji roditelji i ja uplaćivali u RFZO fond. Htela bih da se  javno odreknem usluga državnog zdravstva pod uslovom da dobijem svoj novac  i da biram gde ću i kako da se lečim.


                   Onda bih rado tražila  i povraćaj novca koji dajemo za zaštitnike pacijenata. Ova institucija nije zaživela, bar ja nemam nikakva pozitivna iskustva u moja tri pokušaja da na ovaj način ostvarim  neko pravo. Prvi put daleke 2007. godine, dokaz je i članak objavljen u dnevnom listu Danas. Drugi put je nedavno kada sam dobila neke umirujuće dopise mejlom na ozbiljnu primedbu da pečat lekara nije važeći, te su u apoteci odbili da mi izdaju lek za teško bolesnu majku.


                 Ne volim kada se osećam kao da sam idiot. Tako sam sebi izgledala posle odgovora zaštitnika pacijenta u Domu zdravlja Stari grad i zaštitnika pacijenta na nivou grada Beograda. Ono što sam tražila je da se utvrdi koji deo procedure nije valjan, kada je moguće da lekar u domu zdravlja izdaje recepte sa nevažećim pečatom. Meni je ovo bilo  skandalozna greška,sve dok me većina prijatelja nije obavestila da je to skoro redovna pojava da se šetaju od apoteke do lekara i nazad zbog neispravno napisanih recepata. Bem ti  kompjutere i mrežno povezivanje. Bem ti telefone koje niko ne koristi. I bem ti sve nas što dozvoljavamo da nas bolesne šetaju između službi.


               Treći pokušaj da doprem do zaštitnika pacijenata bio je pre neki dan.Ista doktorka je zaboravila da ispiše potrebne upute za snimanja ultrazvukom, odnosno na istom uputu za rentgen je napisala da treba i ultrazvuk. Izgleda da ni ovo nije retka pojava, sudeći po komentarima poznanika.


               U petak popodne nemojte očekivati da obavite snimanja. Preko telefona dežurna sestra me je razuveravala da će moja majka biti primljena. Majka mi je već tri nedelje nepokretna, te nije u mogućnosti da se šećka svaki dan do doma zdravlja da proveri kada može da snimi pluća. Ipak, zbog hitnosti, rizikujem i vodim je do doma zdravlja. Ordinacija prazna, šalteri zatvoreni, sva vrata zaključana. U nekom nestvarnom momentu se pojavljuje tehničarka koja obavi snimanje  i mojoj majci kaže da će snimak dobiti u ponedeljak. Kada joj se ja obratim da dobijem pojašnjenje te informacije, ona odbija da dalje govori. Upućuje me na doktora za kojeg neće da mi kaže ime. Doktor se nalazi iza zaključanih vrata, pojavljuje se posle pola sata i ne razgovara sa mnom i ne daje nikakve informacije kada će biti gotovi rezultati i šta dalje da radimo sa tim rezultatima.

 

                Posle pola sata stiže snimak sa dijagnozom na latinskom. Doktor je otišao kući, iako je tek 6 sati, a dom zdravlja radi do 8 uveče.


               Jedna fina stara gospođa koja je svedok ovih događanja, obraća mi se tužno: "Šta sve moramo da trpimo i koliko ćemo još morati da trpimo ova poniženja?''


               Zaštitnik pacijenta Nenad Veličković, DZ Stari grad, na moje javljanje komentariše da on radi jednokratno pre podne i da dođem u toku njegovog radnog vremena da prijavim nepravilnosti. Bem li ga, dala sam mu broj mog mobilnog, ime i prezime, a jedna pritužba mu je već predata pre dve nedelje. Nije li možda moguće da se on nekada pojavi petkom popodne i proveri zašto su svi šalteri zaključani i nema nikoga da odgovara na pitanja pacijenata?  Nemojte misliti da sam samo zabrinuta zbog svoje stare majke i njenih vršnjaka. Pitam se i šta nas, sada još zdrave sredovečne ljude, čeka kada za dvadesetak godina u urušenom zdravstvu budemo pokušavali da ostvarimo naše pravo da se lečimo?

***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***   ***

Odgovor gradskog zaštitnika pacijenata na poslat dopis:

Poštovana gospođo Kristina K.,

U vezi Vašeg mejla od dana 4.3.2014 godine, obaveštavam Vas o sledećem:
Zakon o pravima pacijenata ( „Sl.glasnik RS", br.45/2013 ) odredbom člana 41. stav 1. propisuje da savetnik pacijenata može da postupa po prigovoru pacijenta ili njegovog zakonskog zastupnika.
Shodno iznetom, potrebno je da pacijent ili njegov zakonski zastupnik ukoliko ga ima, potpisani pisani prigovor poštom pošalje Kancelariji za zaštitu prava pacijenata na adresu Tiršova br.1, Beograd, ili dođe lično na navedenu adresu i podnese prigovor na zapisnik ( za poslednje pretpostavljam da je problem s obzirom na zdravstvene probleme koje ima gospođa Š. ).

U svakom slučaju, primedba iz Vašeg dopisa evidentirana je radi izveštavanja.

Sa poštovanjem

Viktor Stojković, savetnik pacijenata

 

 



Komentari (51)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Hansel Hansel 19:17 07.04.2014

Нажалост

Изгледа да је новоуведена институција "саветника пацијената" назадовање у односу на институцију заштитника пацијентових права. Ми морамо заиста да тражимо темељну промену система, ово што имамо није на корист пацијената. Рецимо, многе службе, на пример геронтологија (кућне посете, јуче сазнах) недељом не раде. Нека се драги стари стрпе и нека одложе све медицинске потребе за радни део недеље!
iqiqiq iqiqiq 21:27 07.04.2014

Re: Нажалост

Ми морамо заиста да тражимо темељну промену система, ово што имамо није на корист пацијената.

hvala na podršci, mislim da je stvarno krajnje vreme da se preispita koliko je ta institucija zaštitnika, savetnika pacijenta zaista u funkciji

Možeš misliti i kod njih mora telegraf da se koristi u skladu sa ZUPom...
Hansel Hansel 21:56 07.04.2014

Re: Нажалост

Знаш шта, грешка је уграђена у ту нову институцију саветника. У домове здравља треба да се инсталирају службеници које плаћа РФЗО (који знамо какав је), а на нивоима локалних самоуправа су ти саветници које плажа локална самоуправа (можа и овде РФЗО, нисам сигуран) која истовремено поставља и директоре установа. Да ли ико мисли да ће те фигуре имати неку озбиљну улогу?
iqiqiq iqiqiq 22:00 07.04.2014

Re: Нажалост

Hansel
Знаш шта, грешка је уграђена у ту нову институцију саветника. У домове здравља треба да се инсталирају службеници које плаћа РФЗО (који знамо какав је), а на нивоима локалних самоуправа су ти саветници које плажа локална самоуправа (можа и овде РФЗО, нисам сигуран) која истовремено поставља и директоре установа. Да ли ико мисли да ће те фигуре имати неку озбиљну улогу?

ma to su Potemkinova sela, ili kako nekada davno Nele u Nadrealistima je prikazivao radnike u fabrikama kao fikuse, ukras u praznim halama.

Tako i ovi zaštitnici pacijenata kao fikusi, nikakva ovlašćenja, nemaju ni sajt na kome se beleže žalbe, nema ih ni u medijima, jednom rečju, cveć(k)e
mariopan mariopan 22:21 07.04.2014

Re: Нажалост

Hansel
Изгледа да је новоуведена институција "саветника пацијената" назадовање у односу на институцију заштитника пацијентових права. Ми морамо заиста да тражимо темељну промену система, ово што имамо није на корист пацијената. Рецимо, многе службе, на пример геронтологија (кућне посете, јуче сазнах) недељом не раде. Нека се драги стари стрпе и нека одложе све медицинске потребе за радни део недеље!

Шта све не ради викендом?

Рецимо скенер у Зрењанинској болници.
Ни за хитне случајеве.

Рецимо релативно млад човек, нема ни 60 година, позли му нагло, не може да стоји на ногама, не може да комуицира али се све време смеје....пријатељи са којима је играо шах кад му је позлило одвезу га у болницу.
У болници га сместе на неуропсихијстрију.
Ту је неколико пута падао са доста високог кревета, па му је медицински брат око поноћи рекао нека се сам дигне на кревет он га више неће дизати - и оставио га на поду до јутра.

Сутрадан ( недеља) долзимо у посету ја и моја заова, јер то је њен муж, и она избезимљено констатује мноштво подлива на целом телу свог мужс од силног падања и грубог подизања на кревет. Детаље сазнајемо од других пацијената а њима ионако нико не верује.
Питам дежурну докторку са којом дијагнозом је мој зет на том одељењу кад јссно видим знаке шлога, пала му једна страна лица, руке и ноге непокретне и ТАКАВ је остављен целу ноћ на поду собе?

Нервозно ми објашњава да још немају дијагнозу.
Зашто немају?
Зато што викендом не ради, иначе исправан скенер.
А шта ако је нешто хитно?
Па ништа, хитни се шаљу у Нови Сад а шта је хитно одлучују одока.

Мој зет је после два дана премештен на одељење неурологије где је умро од канцера на мозгу.
Његов боравак на неуропсихијатрији и третман као да је отпдак од људског рода не могу д заборавим ево већ четри године.
Људски живот и достојјанство болесног човека у овој земљи не брани ник, поготово не они који су се на то заклели.
iqiqiq iqiqiq 22:54 07.04.2014

Re: Нажалост

Људски живот и достојјанство болесног човека у овој земљи не брани ник,

Apsolutno si došla na celu poentu mog vapaja, a isto to je bio i vapaj moje majke, taj udarac na dostojanstvo bolesnog čoveka. Nije ona od onih ljudi koja očekuje da joj se titra i da se oko nje obigrava, to su one predratne generacije koje su mazale mast i hleba kao najveću poslasticu. Ali kroz sve nedaće prošlog i ovog veka, prolazili su čuvajući svoje dostojanstvo

I sada ih ugaze neki malodušni nezadovoljni čovečuljci koji svoj jed prazne na najslabijima-

I tvoja priča, nažalost nije usamljena. Kuma je plakala pričajući o poniženjima koje je doživeo njen teško bolesni otac neposredno pre nego što je preminuo.
Hansel Hansel 23:12 07.04.2014

Re: Нажалост

Нервозно ми објашњава да још немају дијагнозу.
Зашто немају?
Зато што викендом не ради, иначе исправан скенер.

Ја стварно не знам како су лекари постављали дијагнозе док није било скенера и резонанци.

Тј. знам, али не знам зашто то данашњи неће да знају. Скенер може и да се поквари (а о томе да не ради викендом нећу ни да причам). Рече и др Душан Станојевић (ту се сложисмо) да се данас лекари превише и непотребно ослањају на технологију приликом постављања дијагнозе.

Када сам једном приликом питао две представнице (једна је и председница) два синдиката лекара, независно, зашто домови здравља не би радили и викендом за људе који су запослени (у области превентиве - па да један лекар смао једну суботу месечно замени за један дан током радног дела седмице) обе су одговориле готово исто: нису лекари радници на фабричкој траци, нити радници у руднику, они имају породице и треба да буду с њима током викенда. Обе су докторке у општој пракси, и право је чудо како су заборавиле на своје колеге које су дежурне по болницама и викендом, а о пацијентима који нису дисциплиновани, па се разбољевају и викендом ни речи. Уместо тога, једна је рекла: "Хајде да будемо хумани према лекарима и здравственим радницима!" Ја сам одговорио: "Хајде да они буду хумани према пацијентима!"
mariopan mariopan 18:11 08.04.2014

Re: Нажалост

iqiqiq
Људски живот и достојјанство болесног човека у овој земљи не брани ник,

Apsolutno si došla na celu poentu mog vapaja, a isto to je bio i vapaj moje majke, taj udarac na dostojanstvo bolesnog čoveka. Nije ona od onih ljudi koja očekuje da joj se titra i da se oko nje obigrava, to su one predratne generacije koje su mazale mast i hleba kao najveću poslasticu. Ali kroz sve nedaće prošlog i ovog veka, prolazili su čuvajući svoje dostojanstvo

I sada ih ugaze neki malodušni nezadovoljni čovečuljci koji svoj jed prazne na najslabijima-

I tvoja priča, nažalost nije usamljena. Kuma je plakala pričajući o poniženjima koje je doživeo njen teško bolesni otac neposredno pre nego što je preminuo.

Да, мене је то највише погодило.
Покајем се синоћ што сам се толико расписала, али ме из коже истерају овакви поступци какав је описан на теми блога, и одмах ми искрсну она лична сећња која још боле.
Како је то тужно .
mariopan mariopan 18:20 08.04.2014

Re: Нажалост

@ хансел

будите хумани према пацијентма.

Руку на срце више сам посла имала са стручним и хуманим лекарима, за време болести мог мужа, тако да ме овај случај померио са места и запрепастио. Нисам то очекивала на том месту где се људи лече .
iqiqiq iqiqiq 18:20 08.04.2014

Re: Нажалост

Како је то тужно .

Jako tužno, da si videla uvređeno lice one stare bakice i moje mame koja unezvereno gleda, ne može da veruje u nevaspitanje osoba koje nas okružuju.

Ja sam redovno spremna da sagledam i drugu stranu, i svesna sam svih anomalija zdravstvenog sistema, ali ne mogu ipak da shvatim toliki nemar i tako ružno ponašanje.

Od osećaja nemoći do gneva kada vidim povređeno dostojanstvo svoje majke, do malaksalosti posle celog događaja, jer osećam da moram da pomerim planinu.

Mora da se menja postavka sistema, ako dajemo novac imamo prava da biramo, pa čak i između državnog i privatnog.

Ovako se osećam da me RFZO džepari, a da ja osim tog novca koji bacam, jer moram još da imam i rezervni novac da platim privatno lečenje i analize i dijagnoze. A šta ako nemam rezervni novac, šta sa mojim roditeljima koji su redovno ceo radni vek 35 godina uplaćivali u kasu RFZO.
kleinemutter kleinemutter 19:39 07.04.2014

teško nama

Teško nama s njima. Sve službenik do službenika , koji su svrha sami sebi.Ono za šta su plaćeni i preplaćeni ne rade.
iqiqiq iqiqiq 21:26 07.04.2014

Re: teško nama

Ono za šta su plaćeni i preplaćeni ne rade.

Zamotaju se u svoje propise i traže granice ovlašćenja, umesto da pokrenu ozbiljne akcije kao Šabićeva kancelarija. Ni njima ne piše u opisu poslova da pokrenu akciju provere operatera, pa su to uradili.

Mogu i ovi da se maknu iz kancelarije i da vide šta su problemi na terenu, pa da iskoriste svoj pravnički potencijal da unaprede regulativu i procedure.

Mogu da se povežu sa Lekarskom komorom, komorom zdravstvenih radnika, medicinskog osoblja i već kojim sve komorama u zdravstvu i da objedine probleme pacijenata i zdravstvenih radnika...to im je valjda funkcija

jer inače ako ću da se tužakam, lakše je na sud pa da se i neka odšteta dobije...
razmisljam razmisljam 22:40 07.04.2014

Re: teško nama

iqiqiq


Mogu i ovi da se maknu iz kancelarije i da vide šta su problemi na terenu, pa da iskoriste svoj pravnički potencijal da unaprede regulativu i procedure.

Mogu da se povežu sa Lekarskom komorom, komorom zdravstvenih radnika, medicinskog osoblja i već kojim sve komorama u zdravstvu i da objedine probleme pacijenata i zdravstvenih radnika...to im je valjda funkcija


Могу, да. Али, што би?
Само би, далеко било, погубили живце и нервирали се. А чему то?
Овако 'ватају 'ладовину и њима лепо.
Добро неко овде већ рече ( Извињавам се, не знам ко - не постизавам баш да у сваком ћошку блогодворишта пажљиво пратим догађања, а вечерас је прилична гужва. ) да је читава та ствар са заштитницима/саветницима пацијената сасвим погрешно постављена и стога је сасвим логично што не функционише. Из онога што је Зили окачила, да се видети да њихово није нити да штите, нити да саветују, него само да трукују извешћа вишим инстанцама. Некако испада да, чак и да хоће, ни не могу ништа посебно да ураде.
А можда и могу, али немају петљу/живаца/мотива...
Можда су и ухлебљени од стране оних чије би пропусте требало да пријављују...
Можда им одговара да чувају радно место политиком незамерања...
Има много тих можда, али ситуација никако не ваља.

jer inače ako ću da se tužakam, lakše je na sud pa da se i neka odšteta dobije...


Мислиш да је лакше?
У нашим условима, мислим да ти дође на исто: шетња од немила до недрага и натраг, па тако у круг.


Hansel Hansel 23:03 07.04.2014

Re: teško nama

Можда су и ухлебљени од стране оних чије би пропусте требало да пријављују...
Можда им одговара да чувају радно место политиком незамерања...
Има много тих можда, али ситуација никако не ваља.

Уопште није "можда". Управо је тако како си написала.
bolid1 bolid1 08:30 08.04.2014

Re: teško nama


Mogu da se povežu sa Lekarskom komorom, komorom zdravstvenih radnika, medicinskog osoblja i već kojim sve komorama u zdravstvua


Otvori staramajka ordinaciju u BGu, ode u jednu od komora i pita: a, sta ja da radim ako nesto pogresim i pacijent me tuzi...iskidase se od smejanja i rekose joj da proseta, da ne muci glavu glupostima...toliko o komorama.

nikvet pn nikvet pn 13:49 08.04.2014

Re: teško nama

bolid1
...toliko o komorama.


Није добро генерализовати.

Ако нисте задовољни услугом свога ветеринара можете се пожалити Ветеринарској Комори. Етички Комитет прикупи изјаве, доказе; припреми и решава случај по Кодексу. И гле чуда - кажњава ! Опомене, новчане казне све до суспензије лиценце; свега има, ено на сајту.

Други начин за успоставу реда у струци обавља тржиште. Бахатост, непрофесионалност, незнање, јавашлук; све то тржиште кажњава, комора тек оверава.

У здравству нема ни 'т' од тржишта, све је монополисано. Тек по приватизацији примарне ЗЗ биће шансе за боље.
bolid1 bolid1 14:07 08.04.2014

Re: teško nama


Није добро генерализовати.


Ne generalizujem, samo pricam ono sto znam iz prve ruke...ako je rukovodstvo Komore na nivou razmisljanja koji sam pominjao, kakvi su onda clanovi...prica je dosta stara, mozda se i pomerilo nesto od onda, mada, sudeci po onome sto cujem naokolo, slabo.

Veterniarima svaka cast ako je tako kao sto kazes.



У здравству нема ни 'т' од тржишта, све је монополисано. Тек по приватизацији примарне ЗЗ биће шансе за боље.


To je zeznuta rabota, kako da zaista privatizujes nesto, a da imas dobar i pacijentu okrenut sistem...mozda je trapavo poredjenje ali je meni na nivou putnicke zeleznice...jel pravi minus, pravi svuda u svetu, jel' drzava dotira istu, dotira, zasto, da bi svako mogao na dobar nacin da ode od A do B...hocu reci, ne vali drzavnom zdravstvu privatnik (nije nepozeljan, da se razumemo), fali mu red, a za red ne treba kapital, treba dobre volje, bar za pocetak.
iqiqiq iqiqiq 18:26 08.04.2014

Re: teško nama

.ako je rukovodstvo Komore na nivou razmisljanja koji sam pominjao, kakvi su onda clanovi...prica je dosta stara, mozda se i pomerilo nesto od onda, mada, sudeci po onome sto cujem naokolo, slabo.


To je tema ozbiljnih reformi, oko toga sam već penila. Donet je Zakon o zdravstvenim komorama gde je uvedena obaveza članstva u komori ako hoćeš da radiš kao zdravstveni radnik, to važi i za lekare i za medicinsko osoblje.

To je još jedna pljačka, jer te obavezuju da budeš član te komore, ne možeš da biraš bilo koje drugo udruženje, jer time gubiš pravo da radiš.

Ne mogu da razumem ceo taj skup zdravstvenih radnika koji je ćutke prihvatio taj harač.

Ako država hoće da uvede licence, onda se ta provera stručnosti plati jednom i ne sme da obavezuje zdravstvenog radnika da bude član bilo kakve komore ili udruženja.

Isto tako postoji profesionalno osiguranje od profesionalne greške, koje mora da bude povezano sa licencom. Ako imaš licencu, to znači da si stručan i tvoje osiguranje treba da košta manje. Ako napraviš profesionalnu grešku, tvoje osiguranje plati nadoknadu, ali može da ospori tvoju licencu ili da poveća visinu osiguranja koje plaćaš...
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 19:55 07.04.2014

kad tad


Teško je i čitati to što sada prolazite i ti i tvoja majka, ali me užasno nervira što tako ne mora i ne sme da se dešava.

Osionost i ono tipično može mi se je veliki problem svuda, a najviše se u zdravstvu vidi.

Muka i bes.
iqiqiq iqiqiq 21:21 07.04.2014

Re: kad tad

Muka i bes.

To je jed koji se ispoljava na nedužnima, kao da im piše na čelu "mi smo nezadovoljni, uradite nešto po tom pitanju". Teško da teško bolesni pacijenti, stari ljudi, mogu sada da menjaju zdravstveni sistem.

Ako ćemo da budemo fer, te posleratne generacije su izgradile dosta bolnica i domova zdravlja.

Hebote mi ne možemo ni aparate da obezbedimo, ono malo što imamo lekara i medicinskog osoblja se razbežalo po inostranstvu.

Ovo sa inatom prema nama samima, jer to "može mi se" se sigurno obija o glavu kao bumerang istim onima koji se tako ponašaju, to je najveća bolest koja nas je zadesila.
AlexDunja AlexDunja 20:05 07.04.2014

teško mi je

da komentarišem ovde.
ne znam ni šta da kažem, osim da ponudim solidarnost.

valjda bi svako društvo, prioritetno
trebalo da brine o najslabijima, a to su deca i stari.

moramo da pokušamo da sistem menjamo brže,
jer suočavamo se sa bolom koji postaje neizdrživ.
iqiqiq iqiqiq 21:17 07.04.2014

Re: teško mi je

valjda bi svako društvo, prioritetno
trebalo da brine o najslabijima, a to su deca i stari.

moramo da pokušamo da sistem menjamo brže,
jer suočavamo se sa bolom koji postaje neizdrživ.



mislim da smo dužni da se pokrenemo, ovo je neizdrživo, ovo je samo jedna kratka epizoda, a neki koji imaju hronične bolesti, ili imaju teško bolesnu decu, moraju ova šikaniranja da trpe non stop.

Pacijenti se ne bune, a kako i smeju, jer ih ta ista ekipa dočeka posle. Ne znam koja muka je spopala doktora koji nije hteo sa mnom da razgovara, ali ne verujem ni da bi ga tužba osvestila. On je jedan od zombija zdravstvenog sistema.

Ono što me je najviše zaprepastilo je što sam u tom domu zdravlja porodično više od 30 godina uvek bila prezadovoljna i lekarima i medicinskim osobljem.
kleinemutter kleinemutter 16:38 08.04.2014

Re: teško mi je

a neki koji imaju hronične bolesti, ili imaju teško bolesnu decu, moraju ova šikaniranja da trpe non stop.


I sistem ih muči sve po upustvu pravilnika RFZO koje je pisao neko ko bezmalo teško bolesno dete nije video.

Ne daju banje za lečenje deci.
Lekovi za epilepsiju za decu mlađu od 4 godine se kupuju, a za stariju daju na recept.
iqiqiq iqiqiq 19:51 08.04.2014

Re: teško mi je

Lekovi za epilepsiju za decu mlađu od 4 godine se kupuju, a za stariju daju na recept.

e da mi je upoznati lika koji je osmislio ovo pravilo, zaista bih volela da shvatim tu logiku
Hansel Hansel 22:24 08.04.2014

Re: teško mi je

Феномен је опаснији и несхватљивији ако узмеш у обзир да ово није само смислила једна особа, него их је ко зна колико још одобрило.
zilikaka zilikaka 20:24 07.04.2014

4


Član 41:
(1)Пацијент, односно његов законски заступник, приговор може поднети саветнику
пацијената писмено или усмено на записник.
(2) По приговору из става 1. овог члана, саветник пацијената одмах, а најкасније у року од пет радних дана од дана подношења приговора, утврђује све битне околности и чињенице у вези са наводима изнетим у приговору.
(3) Након утврђивања свих релевантних чињеница и околности, саветник пацијената
сачињава извештај, који одмах, а најкасније у року од три радна дана, доставља
подносиоцу приговора, руководиоцу организационе јединице и директору здравствене
установе, односно оснивачу приватне праксе.
(4) Директор здравствене установе, односно оснивач приватне праксе, обавезан је да у року од пет радних дана од добијања извештаја саветника пацијената, достави саветнику пацијената обавештење о поступању и предузетим мерама у вези са приговором.
(5) Подносилац приговора, који је незадовољан извештајем саветника пацијената из става 3. овог члана, може се, у складу са законом, обратити Савету за здравље, здравственој инспекцији, односно надлежном органу организације здравственог осигурања код које је пацијент здравствено осигуран.
(6) Саветник пацијената доставља месечни извештај о поднетим приговорима директору здравствене установе, ради његовог информисања и предузимања одређених мера у оквиру његове надлежности.
(7) Саветник пацијената доставља тромесечни, шестомесечни и годишњи извештај Савету за здравље.
(8) Министар надлежан за послове здравља прописује начин поступања по приговору,
образац и садржај записника и извештаја саветника пацијената, у року од три месеца од дана ступања на снагу овог закона.


Ako mene pitaš, ja ih ne bih pustila. Kakvo evidentiranje radi izveštavanja?!
Lepo ti da redom pročitaš Zakon, i da pročitaš Zakon o upravnom postupku <<LINK

Onda da presaviješ tabak i da kreneš redom. I ne odustaješ.

Razumem tvoj revolr, ali naravno da ne možeš da ne uplaćuješ osiguranje, i naravno da ne mogu da ti se vrate pare. Opet ne može po zakonu.

Zagrizi ih lepo po propisima, I NE PUŠTAJ!!
iqiqiq iqiqiq 21:12 07.04.2014

Re: 4

Zagrizi ih lepo po propisima, I NE PUŠTAJ!!

Ma u pravu si potpuno, ali me iznuruje taj celokupan sistem nadmudrivanja, ko će koga. Mislim da bi krajnja instanca trebala da bude prijava zaštitniku pacijenata i da se onda ti ljudi podignu na noge da pronađu šta je problem. Čini mi se da svi znaju šta je problem, ali se prave blesavi.

Nije li na ivici razuma da sada pokrećem pritužbu protiv zaštitnika pacijenta, a to skoro da moram da uradim, jer se oni uopšte ne angažuju da pokrenu rešavanje problema.

Ako nema dovoljno lekara, tehničara, ako ih ima koji neće da rade, nemam pojma šta je uzrok ovakve neljubaznosti, bahatosti, osionog ponašanja i krajnjeg nevaspitanja, najzad...kada će konačno da se prikupe te pritužbe pacijenata pa da se definiše šta je zaista problem.

Imam utisak da postoji javni "tihi štrajk" zdravstvenog osoblja u državnim službama, ali to se prelama po onima kojima je najteže da nešto urade po tom pitanju, deci i starim ljudima.

Nas još dobro držeće, nervira postojeće stanje, ali čekamo da neko to reši. Dok to sačekamo, mi smo sledeći na traci da prođemo ovo deja vu stanje.
gedza.73 gedza.73 21:20 07.04.2014

Re: 4

zilikaka
Razumem tvoj revolr, ali naravno da ne možeš da ne uplaćuješ osiguranje, i naravno da ne mogu da ti se vrate pare. Opet ne može po zakonu.


You call it extortion? I call it protection. You pay me, I make sure you don't get hurt. You don't, I make sure you end up like a sad sap, like Tony...or Ricky


iqiqiq iqiqiq 21:30 07.04.2014

Re: 4

gedza.73

pljačka po srpski

kao što rekoh na nekom od davnih blogova, ne smeta mi da dajem novac, i da se radujem što ga ne trošim za sebe, jer sam hvala Bogu zdrava, ali hebote, nema za decu, nema za stare, standardno se prave liste čekanja za sve živo, još malo će i za obične laboratorijske analize da se prave liste...
bocvena bocvena 21:33 07.04.2014

Re: 4

ja nisam ni razumela šta ti je zaštitnik odgovorio.

kada bi sistem toliko truda ulagao u brigu o pacijentima koliko truda ulaže u zaštitu RFZO-a (dakle naših sopstvenih para) i samovolje pojedinaca (od sestara do lekara), bili bi svi zadovoljniji. posebno oni koji odgovorno i predano rade svoj posao.

dok se to ne reguliše kontrolom i kaznama, mrka kapa.
iqiqiq iqiqiq 22:04 07.04.2014

Re: 4

dok se to ne reguliše kontrolom i kaznama, mrka kapa

meni su akteri delovali kao mala deca koja se pleze po sistemu "šta mi možeš"

Ali oni su ipak odrasli ljudi, te očekujem da razmisle o posledicama takvog ponašanja.

Ili se zaluđujem kada se pozivam na zdrav razum i na svest o posledicama nečinjenja?
bolid1 bolid1 08:37 08.04.2014

Re: 4


Imam utisak da postoji javni "tihi štrajk" zdravstvenog osoblja u državnim službama, ali to se prelama po onima kojima je najteže da nešto urade po tom pitanju, deci i starim ljudima.


Nema to veze sa tihim strajkom...ima veze sa tim da niko iz te ekipe nije ozbiljno najebao zbog necega sto je uradio ili nije uradio, kad kazem ozbiljno, mislim par godina u Pozarevcu ozbiljno + gubtiak licence + sta god ti padne na pamet...

Druga stvar je sto se na medicinu i u srednje medicinske prima sve sto polozi prijemni i nadje se iznad crte, a to je greska za sebe...neka moja rodjaka u Kanadi je osim neke tone gradiva za prijemni imala i jedan ili dva kruga razgovora da vide dal' je ona sposobna da bude lekar, na kraju, primljeno ih je 10 ili manje od 10 na prvu godinu, meni to zvuci urnebesno malo, al' nesto nisam cuo da se kanadsko zdravstvo raspada...

bocvena bocvena 11:11 08.04.2014

Re: 4

sa tviter naloga inicijative blogera b92: odgovor na pitanje organizaciji pravni skener kakva su njihova iskustva sa zaštitnicima prava pacijenata - Veoma ozbiljni problemi u primeni Zakona. Niko nije naucio Savetnike da tumace Zakon tako da zastite pacijente. Pravni skener je nudio pomoc Ministarstvu zdravlja u edukaciji Savetnika, ali nismo dobili ni DA ni NE.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:14 07.04.2014

Srećan vam

Svetski dan zdravlja.
Pod uslovom da niste bolesni.
iqiqiq iqiqiq 22:02 07.04.2014

Re: Srećan vam

ma želim svima zdravlje, pa neka je alal RFZO novac koji prikuplja kao Baja Patak da pliva po novcu u svom trezoru
skyspoter skyspoter 08:21 08.04.2014

Dr i tako to

Sestra je dobila bolove sa desne strane, povraćala i na urgentnom centru su joj ustanovili upalu mokraćnih kanala. Dobila je antibiotike za koje nikada niko nije čuo a imamo dr u familiji, i poslali su je kući. Pet dana posle uziamanja atibiotika, situacija je bila ista. Na preporuku onih iz Urgetnog otišli smo kod lekara opšte prakse koji nas je isterao iz ordinacije rekavši "Imate terapiju!" Cela situacija traje deset dana. Zet preporučuje infektvnu klinuku gde joj daju uput za bolnicu i kažu joj da nema nikakvu infekciju. Vraća se na Urgentni sa uputom gde joj kažu "Mi nismo danas dežurni. Idite na VMA." Umorna, iscrpljena i uplašena sestra se posvadja sa svima na Urgentnom i oni urade sve ono što su uradiali već nebrojeno puta: krv, mokraća, x'ray...Ali sada su dodaili i CT scan. DR kaže sve je u redu. Ona izlazi da bi bila pohvatna na parkingu od nekog tehničara koji je vraća u bolnicu i nju primaju u jedan sat pole ponoći. Dijagnoza - puklo slepo crevo. Ide na hitnu operaciju.

Zovem u 4 ujutro da vidim da li je operacija okay i neka tamo mirno kaže "Ma ona će na operaciju u sedam ujutro" Pa ako je hitno zašto u sedam ujutro. Spušta mi slušalicu.

Odlazimo da je vidimo i na previjanju padam u nesvest -rez je oko 15 cm na sredini stomaka.

Hoću da se žalim, da tužim a familija iscrpljena kaže: "Nemoj. Živa je!"

Posle mi drugarica kaže ' ne vredi ' - ti zaštitnici su bivši doktori. Znaju se izmedju sebe i štite se. Ne znam koliko je to tačno. I ako je to slučaj zašto zaštitnik nije pacijent, neko ko je imao loše iskustvo sa lekarima. A koliko vidim takvih je puno!
iqiqiq iqiqiq 19:49 08.04.2014

Re: Dr i tako to

Posle mi drugarica kaže ' ne vredi ' - ti zaštitnici su bivši doktori.

Mislim da vredi zabeležiti svaki slučaj te ako se obezbedi javnost u radu, lako bi se prebrojale i razvrstale žalbe.

I kladim se da bi se vrlo brzo odvojio kukolj od žita.

Samo je potrebno da se svako od nas požali, iskoristi svoje pravo koje ima. Ako se svih 6 miliona RFZO osiguranika žali, onda niko ne može da izađe pred ljude i kaže da je zdravstveni sistem dobar.
razmisljam razmisljam 13:30 09.04.2014

Re: Dr i tako to

skyspoter


Добродошла ( Надам се да сам исправно написала род. Ако нисам, извињавам се. ) у моје блогодвориште. Драго ми је што си своје искуство пожелела да поделиш са нама.
skyspoter skyspoter 14:45 10.04.2014

Re: Dr i tako to

Hvala! (rod je la )
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 12:59 08.04.2014

Hajde jedan pozitivan primer

Moja ćerka ima bolove u leđima već više od godinu dana.
Za to vreme, više puta bila kod svoje doktorke koja je to pripisivala naglom rastu, pubertetu...
Na kraju, na moje insistiranje dobijemo uput za ortopeda, uz usmeno obaveštenje da možemo da odemo u koju god ustanovu koja ima ortopeduju.
Rešim da zovem ortopedsku kliniku na Banjici.
Pozovem u petak, javi se ljubazan muškarac koji me pita za ime deteta i uputnu dijagnozu. Odgovaram da na uputu to ne piše, već samo uobičajena rečenica - molim pregled i mišljenje, i opišem tegobe devojčice.
Zakaže nam za naredni četvrtak u 10,30
Nešto pre tog vremena stignemo u bolnicu, odemo na šalter gde je upišu i upute ispred kojih vrata da čekamo.
U 10,35 već je prozvana.
Posle kratkog pregleda upućuju nas na rendgen.
Čekanje - 10 minuta.
Vratimo se kod iste doktorke koja u roku od 2 minuta već dobija snimke i konstatuje skoliozu.
Upućuje nas kod fizijatra.
Čekanje - 5 minuta
Fizijatar preporučuje vežbe - odlazimo kod fizioterapeuta da zakažemo.
Fizioterapeut otvori karton i kaže joj da može da ima dva termina za vežbe - u 8 i u 14, i da može da dolazi kad god joj to odgovara.
Za sat vremena već smo bile na stanici i čekale autobus.
Hansel Hansel 18:16 08.04.2014

Re: Hajde jedan pozitivan primer

И ја да додам исто за "Бањицу", каже ми рођака која је тамо била на операцији да се собе, ходници и тоалети непрестано чисте. Она, иначе мед. сестра у пензији -- фасцинирана. И ја сам, јер сам видео разне призоре кардиналне нехигијене у болницама.
iqiqiq iqiqiq 18:28 08.04.2014

Re: Hajde jedan pozitivan primer

Ublažuje naravno da se iznesu i pozitivni primeri, verujem da je to ipak stvar indidvidualaca a ne sistema. Jer da je sistemski uređeno, ne bi Banjica bila izuzetak.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 19:06 08.04.2014

Re: Hajde jedan pozitivan primer

iqiqiq
Ublažuje naravno da se iznesu i pozitivni primeri, verujem da je to ipak stvar indidvidualaca a ne sistema. Jer da je sistemski uređeno, ne bi Banjica bila izuzetak.


Pa jeste, ali i sistem menjaju pojedinci. Ako nešto funkcioniše na Banjici, zašto ne može u mom domu zdravlja u Kaluđerici?
Posle ovog iskustva, ja bih ih sve slala tamo da vide šta se može postići dobrom organizacijom.
A sigurna sam da je i tim ljudima prijatnije da rade kad ih niko ne napada jer je čekao pet sati na pregled.
iqiqiq iqiqiq 19:11 08.04.2014

Re: Hajde jedan pozitivan primer

A sigurna sam da je i tim ljudima prijatnije da rade kad ih niko ne napada jer je čekao pet sati na pregled.


mudro zboriš draga, i meni to deluje potpuno logično, zato radim ovu tzv proveru zdravog razuma, jer se svakodnevica često kosi sa zdravom logikom

I da dodam, stvarno se stalno pitam "a što ne bismo imali normalan sistem" nego ovako da režimo jedni na druge, samo je potrebno da se organizuje sistem i da se poštuju pravila.
mina13 mina13 10:01 09.04.2014

Na ivici razuma

Meni se desilo nesto suludo, nisam mogla da verujem. Pre nekoliko godina, letnje popodne, mi nesto ceprkali po dvoristu, kad, na kapiji dvojica policajaca. Predstave se, mi ih naravno, pustimo u dvoriste, oni pitaju da li tu stanuje ta i ta osoba, mi kazemo ne, pogresili ste. Kad, jedan od njih trazi moju licnu kartu i kaze kako su iz doma zdravlja prijavili doticnu osobu da im je pretila i pravila scene i da li sam to ja. Ja ponovo kazem da nisam, udjem u kucu, nadjem lk, iznesem, pokazem, on i dalje, da se nisam ja lazno predstavila u domu zdravlja... ovaj drugi cuti, neprijatno mu... Onaj sto je svo vreme i govorio postaje sve neprijatniji. Na kraju, ja se obratim onom pristojnom, kazem da cu zapisati njihove brojeve i imena sa znacki, da hocu da se ovaj nepristojni smesta prestane tako da ponasa i da ako imaju ikakvu sumnju, molim lepo, nek me odvezu do doma zdravlja, da me tamo vide i posvedoce da to nisam bila ja. Ali, hocu i prevoz nazad, jer em nista nisam skrivila, em dom zdravlja nisam ni videla tog dana, em me u mom rodjenom dvoristu sikaniraju i teraju da prekinem sa svojim poslom. Pristojni se izvinjavao, a nepristojni je zamukao na pomen uzimanja njihovih podataka. Naravno, ja sam sve vreme bila fina jer sam se smrzla od straha, iako ni kriva ni duzna. Onaj "los policajac" je zaista ostavljao utisak da ce ocas posla da me ispendreci i strpa u maricu, ako samo trepnem....Otisli su, a ja sam ostala da se pitam sta bi bilo da sam opljackala banku, ili stvarno napravila neki ispad bilo gde. Eto, i to je jedan od nacina da nas drze u saci, onog trenutka kad uzmu zdravstvenu knjizicu, oni znaju ko ste i gde mogu da vas nadju. Cisto da bih izbegla nesporazume, ne mislim da bilo ko bilo gde treba da se ponasa nepristojno, ali eto, ovi iz DZ nasli nacina da se "zastite"
razmisljam razmisljam 13:32 09.04.2014

Re: Na ivici razuma

mina13


Мина, добродошла у моје блогодвориште. Драго ми је што си пожелела да овај свој доживљај поделиш са нама.
mina13 mina13 20:01 09.04.2014

Re: Na ivici razuma

Volim kad neko razmislja. Bolje Te nasla i hvala na dobrodoslici
charlie charlie 15:55 09.04.2014

Тек успут !

У принципу, мислим да се лекари превише генерализују као некаква елита.
На жалост, они који одржавају и поправљају нас остала људска бића почесто су поприлично ниско у опште-образовном, а поготово, у моралном смислу. Да поновим још једном - на жалост !
ПС. Јуче сам се, насупрот реченога, дружио са једним пријатељем лекаром са којим се могло причати о свему - а схватао је и моју причу о некој електроници, ласерима, спектру и слично.
iqiqiq iqiqiq 20:34 12.04.2014

Uz zahvalnost domaćici

Još jedan predlog na temu zaštitnika pacijenata

da se uvede obaveza da ove institucije imaju svoj veb sajt i da objavljuju sa inicijalima sve primljene tužbe, sa opisom žalbe

da vidimo gde je najveći problem u zdravstvu

i da se podstaknu ljudi da zaista iskažu svoje probleme

potrebno je samo malo istinske dobre volje da profunkcioniše niz institucija u zdravstvenom sistemu

Zaštitnika pacijenata vidim u budućnosti kao proaktivnu instituciju koja neće biti tu da uguši eventualne žalbe, već da sasluša, zabeleži, proba da reši problem i obavesti pacijenta šta je urađeno po pitanju žalbe.

i onda sve to na sajt Zaštitnika pacijenata Srbije...

U suprotnom, ukinuti tu službu, jer nema rezultata, a košta poreske obveznike
razmisljam razmisljam 21:55 12.04.2014

Re: Uz zahvalnost domaćici

iqiqiq


Домаћици је било задовољство.

Zaštitnika pacijenata vidim u budućnosti kao proaktivnu instituciju koja neće biti tu da uguši eventualne žalbe, već da sasluša, zabeleži, proba da reši problem i obavesti pacijenta šta je urađeno po pitanju žalbe.


Зар им то и сада није посао?
Ако није - шта је?

potrebno je samo malo istinske dobre volje da profunkcioniše niz institucija u zdravstvenom sistemu


Сагласна. И сигурна да то није тешко извести, када би се само хтело. ( Не говорим напамет. Имала сам у последње време низ веома пријатних искустава са људима у белим мантилима. )
iqiqiq iqiqiq 22:10 12.04.2014

Re: Uz zahvalnost domaćici

Имала сам у последње време низ веома пријатних искустава са људима у белим мантилима.

eh sad, po narodnoj "čuvaj me Bože od lekara i advokata"

ma retko naletim ja na loše lekare, sve češće su medicinske sestre te koje reže, mada i među njima ima mnogo požrtvovanih i savesnih...

ovo iskustvo sa bolesnom majkom je jedno loše iskustvo koje nisam imala dok sam vodila decu kod lekara, pa se pitam, da li direktori domova zdravlja najstarijim pacijentima ostavljaju one mrzovoljne...

i još nešto, na pravdi Boga za lekare i svo medicinsko osoblje, u ovakvom zdravstvenom sistemu je teško opstati i ostati ljudsko biće, jedino što im zameram je što ne koriste ovu instituciju zaštitnika pacijenata

Primera radi, ako sam naišla na problem liste čekanja za snimanje ultrazvukom, što lekari dozvoljavaju da se prave ove liste čekanja??? Kada se ja požalim na ovo sa moje strane, kao pacijent, očekujem da lekar izađe i kaže, jeste istina je, nemamo aparate, nemamo dovoljno osoblja itd

Ali oni to ne rade, jer se plaše svojih direktora, koji su obično postavljeni po političkoj liniji da ostave sve status quo, da uguše bilo kakvu žalbu i da se ne daj Bože, negde ne pomisli, da nešto nije u redu i da ima problema.

Hajmo kao i uvek, sve probleme lepo "pod tepih" dok ne naraste planina ispod tepiha

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana