Nostalgija

U potrazi za novim dnom

antioksidant RSS / 20.03.2014. u 13:54

Прошли су избори. Четвртина гласачког тела, уз половичну излазност довољна је да Александар Вучић изгуби свак право на изговор. У ствари, свако логично право на изговор. Шта ипак све мали Калимеро у њему може изнедрити сачекајмо. Али није Алек тема. Тема је она четвртина изашлих која му није дала глас и она половина незаинтересованих, некупљених, оних којима је свеједно добро или лоше.

Тужна је чињеница али на жалост неспорна: Србија је друштво које тражи лидера. Нама је демократија "лидерска". Странке су лидерске. Идеје прате људе а не људи идеје. У томе се треба снаћи јер је непромењиво. Карте су такве, правила игре су таква и једино у томе се може пливати. Чак је и ДОС са јасно дефинисаним циљем (Готов је), јасно дефинисаном организацијом (све што мрда а није у систему) морало да има и јасно дефинисано лице за билборд. Ма колико био неспособан, непотребан, био је неопходан. (други је проблем што је касније поверовао у сосптвени значај иако је критеријум за избор била управо безначајност).

Избори су и пре гласања били такви. Листе Александра Вучића и Саше Радуловића ван њих скоро да не постоје (Радуловић је скупио 10 000 потписа за листу пре него је и објавио, Вучићеву ни Вучић није читао). Остале су за нијансу хетерогеније биле али више због потреба достизања цензуса коалицијама. Сујете су обуздаване једино калкулацијама како допрети до 5% (скоро свима једини циљ избора) а не свешћу да постоји право и на другачије мишљење. Можда је једина листа класично нелидерска била листа СПС-а (мада је то опет скупина 2 лидерске организације и руине треће лидерске странке која вегетира на руинама Србије коју је њен некадашњи лидер руинирао). И како смо прошли? Најачи лидер је победио. Не остављајући трунку сумње у себе, не допуштајући трунку подсмеха Алек је изашао на сцену окупан сунцем скоро плебисцитарне подршке четвртине уписаних бирача у Србији.

 

И шта сад? Ја нисам срећан због тога, не знам како ви? Не због Алека. Он ми само даје посебно гадну ноту на чињеницу да један мозак контролише 158 гласова у парламенту али мени остаје питање до када ће у Србији постати избори за замене а не за промене*? Треба бити велики оптимиста и поверовати да је достизање дна реална опција. Сваки пут кад помислим(о) да нема горег, отворе се нова врата. После одсеченог од света, дође загледан у огледало а следи га коалиција подсетника на 90те а сад...

 

Чудна, смешна и гадна мешавина укуса ми се врти кад погледам репрезенте "грађанске опције" које бирам за своје заступнике. Кривицу проналазе у другима, јер безгрешни су. Свако ко их не прати је једноставно неспособан да их разуме... али "ако желиш да мењаш људе, не одмећи се"**. Презир је добар за хомогенизацију али слабо доприноси мобилизацији.

 

 Кратка дигресија: Каже ми познаник, драги пријатељ, политички ангажован, активан... каже ми "Скинућемо и овог аутократу". Депресивно звучи, тешко му је све пало, па му кажем "Хоћемо". Он се наљути "Нећете ви, него ми". "Који сте то ви?". "Ми који смо у политици, ми ћемо га скинути, не ви који сте се повукли са стране"... Ауууу... Због вас таквих Вучић и јесте ту где јесте али хајде. Суштински можда на крају и јеси у праву, превише њих ћути али... знам превише људи који једноставно нису више могли да гледају "људе без калибра, без идеја, како уфуравају нам истине црно беле..."**.

 

И ту долазим до кључа. Где су идеје? Где су велике идеје?


Идеје велике као Југославија, као демократија, друштво слободних и мислећих? Ја идеје не видим. Не у стварности. Само пароле. Можда сам слеп. Лакше би ми било да јесам. У сваком случају ја идеје јасније видим затворених очију, сањајући него загледан у стварност. На пример идеју о демократији унутар странке, организације, целог друштва...? Звучи анархистички али није превише. Сасвим је могуће да седимо једно поред другог, обоје са сопственим ставовима и наставимо да постојимо - различити... Само треба да затворимо очи...


Али да се вратим стварности. СНС је паролу ЕУ "преузео" ДС-у и оставио их збуњене без пароле за билборд. То што вођу не проналазе ми је једина утеха. Можда тако науче да не треба ни да га траже. Тренутно покушавају да упру прстом у аутократу као нешто лоше све време своју унутрашњу "демократију" спуштајући на ниво личних сујета. Не иде то тако.


Не иде...


Нема дна.*** Испод овог их има још. И сва личе једна на друго: празна идеја, у ствари парола и билборд са вођом.


Дакле, питање које је пред нама је које је то ново дно које крећемо да ронимо? Која је то нова празна идеја коју ће симболизовати празни вођа? На шта ће личити звекет будућности?

 

 


*Генијални стих Марчела
** Ко не зна није ми саговорник
*** Афоризам је у ствари "Дно има рупу"



Komentari (38)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 13:55 20.03.2014

негативни тастер

rade.radumilo rade.radumilo 14:05 20.03.2014

Igra Vlasti

disident79 disident79 14:36 20.03.2014

Ravno do dna



..ko je hvalio carevo ruho..
larisa_bg larisa_bg 14:39 20.03.2014

Heavy

Teška ti je i tema i dilema i potpuno te kapiram, i nije da te tešim ali mislim da u jednoj stvari grešiš, tj preterano strahuješ:

Тужна је чињеница али на жалост неспорна: Србија је друштво које тражи лидера. Нама је демократија "лидерска". Странке су лидерске. Идеје прате људе а не људи идеје. У томе се треба снаћи јер је непромењиво.


Mislim da nije nepromenljivo. To je naprosto stvar evolucije, a ne revolucije, nažalost. Sa revolucijama smo pokušavali. Moramo imati strpljenja i za evoluciju. Dok su neka druga društva živela u kakvim-takvim početničkim demokratijama prethodnih vekova, mi smo živeli vođu-boga. Mi smo tako navikli, navijeni smo na to... Treba vremena da se to osvesti, da se promeni. Potpuno si u pravu kad kažeš da su ovde sve stranke i svi pokreti bili liderski. I svaki vođa stranke se panično plašio da napravi drugog jakog čoveka pored sebe. U nekim slučajevima je to dovodilo i do karikatura, kao što je na primer Vuk Drašković.

Nemam odgovor na tvoje pitanje, naravno. Samo imam osećaj da ćemo još morati da popričekamo to osvešćivanje, taj put od vođe do ideje.
timotije timotije 17:28 20.03.2014

Re: Heavy

dr.wagner dr.wagner 20:17 20.03.2014

Re: Heavy

... večer

larisa_bg

Mislim da nije nepromenljivo. To je naprosto stvar evolucije, a ne revolucije, nažalost. Sa revolucijama smo pokušavali. Moramo imati strpljenja i za evoluciju. Dok su neka druga društva živela u kakvim-takvim početničkim demokratijama prethodnih vekova, mi smo živeli vođu-boga. Mi smo tako navikli, navijeni smo na to... Treba vremena da se to osvesti, da se promeni.


-To je nepromjenjivo .... potpuno nepromjenjivo ...
... baš poput kockarnice , sve je moguće , svi imaju šansu ... ali na kraju "kuća dobija" ...
-I koje su to zemlje koje imaju dugu demokraciju pa im je dobro ,... npr. Njemačka
koja je školski primjer u obožavanju vođe ( i vođa) ... ili Japan ???

-I na kraju , mogu vam kazati da je taj AV baš pravi dečko ...
...i ne znam zašto kukanje ...


Wagner

charlie charlie 14:43 20.03.2014

Шта је ово - каква сада Југославија !?

Какве велике идеје, све велике идеје су прокурване !
ПС. Мислиш да нпр. командос Чеда (копирајт ТМ бај Тајсон) може да анимира било кога за било шта !?
Biljana 77 Biljana 77 15:07 20.03.2014

Nije baš toliko strašno

Evo Kajli ima novi spot.

antioksidant antioksidant 15:21 20.03.2014

Re: Nije baš toliko strašno

Evo Kajli ima novi spot.

морам да напуним 18 година да бих га видео
gavrilo gavrilo 15:09 20.03.2014

Benzin i sibica

Mene su poceli da plase ovi silni postizborni blogovi.
Kao da se udruzujete u grupu ljudi koja ce se spaliti benzinom na Trgu Republike da ne bi patila pod Vucicevom vladom.
reanimator reanimator 15:12 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

Mene su poceli da plase ovi silni postizborni blogovi.
Kao da se udruzujete u grupu ljudi koja ce se spaliti benzinom na Trgu Republike da ne bi patila pod Vucicevom vladom.

Ti da si neki ortak solidarisao bi se i krenuo sa nama sa transparentom "I softveri su protiv" :)
larisa_bg larisa_bg 15:20 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

gavrilo
Mene su poceli da plase ovi silni postizborni blogovi.
Kao da se udruzujete u grupu ljudi koja ce se spaliti benzinom na Trgu Republike da ne bi patila pod Vucicevom vladom.


to je moda
nekad se manifestovala rečenicom "ja palim odavde"

sad smo omatorili za jurenje kanadske iseljeničke vize - pa umesto toga kukamo po blogu

čisti fenseraj, kad ti kažem
antioksidant antioksidant 15:20 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

Ti da si neki ortak solidarisao bi se i krenuo sa nama sa transparentom "I softveri su protiv" :)

повео би нас
antioksidant antioksidant 15:25 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

čisti fenseraj, kad ti kažem

хипстерај је нова фенси реч
gavrilo gavrilo 15:26 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

reanimator
Mene su poceli da plase ovi silni postizborni blogovi.
Kao da se udruzujete u grupu ljudi koja ce se spaliti benzinom na Trgu Republike da ne bi patila pod Vucicevom vladom.

Ti da si neki ortak solidarisao bi se i krenuo sa nama sa transparentom "I softveri su protiv" :)


ili sa sibicama
timotije timotije 17:29 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

larisa_bg larisa_bg 18:13 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

antioksidant
čisti fenseraj, kad ti kažem

хипстерај је нова фенси реч


trudim se da ostanem u formi ali pretiču me i reči i tehnologije
zajebano

nikad od mene kvalitetan hipster
maksa83 maksa83 18:16 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

timotije

gavrilo




princi princi 18:39 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

Gaja je pored toga što je bot, još i gej. Fensi.
timotije timotije 20:56 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

maksa83
timotije

gavrilo






Ne može se biti obejektivan ako se ima samo sopstveno mišljenje, a ne želi da se zna, ili ne zna se tuđe gledište. Gledište onog koga kritikujete moguće je razumeti na više načina. No, ukoliko ne želimo da ga razumemo, takvo gledište je suprotno prosocijalnom ponašanju. Gledište drugog može da se razume perceptivnim zauzimanjem tuđeg gledišta, kada može da ga predstavi pojedinačno i razume samo vizuelno gledište drugoga. Međutim, kognitivno zauzimnja tuđeg gledišta podrazumeva predviđanje i razumevnje misli, motiva, namera i odnos drugog. Dok je afektivno zauzimanje tuđeg gledišta karakterisitično zaključivanje na osnovu osećanja i emocionalnih reakcija drugog. Prosocijalan odnos smatra se da može da bude značajno posredovan od kognitivnog i afektivnog, no ne i od perceptivnog zauzimanje tuđeg gledišta.
Kontemplkacija je moć kojom može da se zamisli uloga u kojoj se nalazi kritikovan subjet.
Da priložim primere za navedena pravila socijalne psihologije. Da li je neko od kritičara zapazio da je na TV vestima, dana kada je dovežen Šarić u Beograd, video i čuo „na vladi“, kada je Vučić izgovorio sledeće: „Ne može, nikako, Darko Šarić da dobije status svedoka saradnika!“ Mora da urednik Dvenika više zna, ne mogu da verujem da je toliki kreten pa je to pustio da mu se uvlači budućem premijeru, ili makar da pretpostavi, zašto je to Vučić rekao. Kada posmatramo kognitivno, lako ćemo pretpostaviti zašto se Darko Šarić predao, ko mu je šta obećao, a taj neko nije na Blogu nego ima moć koju mu daje mesto na koma se nalazi, a neko od tih uloga nisu izborne.I da ne duljim, kakva to borba tek predstoji da se makar veći deo otkrije, jer sve siguno ne, a baš to žele posmatrači, oni koji se služe samo percepcijom, šta je i ko sve od ljudi u državnim institcijama upetljano oko tih, beše li 22 miliona za koje se zna u javnosti, para? Tražiti da se otkrije baš sve je tražiti da se uruše institucije, a to je moguće samo revolcionarnim prevratom. No, za to već znamo da će i na taj način samo neki biti zadovoljeni.
Drugo, javnost je obavešetna za milijardu povoljnog kredita, kao i za maketu „Beograd na vodi“. No, ne zna, barem do sada, da će biti izgrađena najveća džamija u regionu. Iz tog razloga Izetbedgović već danas poziva Vučića da ga ugosti u Sarajevo. Koliko će biti protivnika takvoj građevini možemo da pretpostavimo, kao što znamo i zašto. No, nećemo da priznamo da su i to promene, jer promene znače i menjanaje našeg saznanja, naše kognicije.


Atomski mrav Atomski mrav 21:44 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

maksa83 maksa83 22:16 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

timotoje, skor:

Verovatnoća da si bot je sa 0.75 skočila na 0.9.


P.S. Ne zaboravi da se upišeš u Excel tabelu.

P.P.S.

Koliko je protivnika toj gradnji već možemo da predpostavimo


Ako nije problem da vam se u onaj kurs za botovanje ubaci i neki pravopiščić, neće se baci.
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:55 20.03.2014

Re: Benzin i sibica

хипстерај је нова фенси реч

hipster sam u puloveru starom


gavrilo gavrilo 07:55 21.03.2014

Re: Benzin i sibica

timotije
maksa83
timotije

gavrilo







„Beograd na vodi“. No, ne zna, barem do sada, da će biti izgrađena najveća džamija u regionu.


Tesko je narodu udovoljiti,
Ne valja Vucic iz 90tih, ne valja Vucic koji zida dzamiju.

Eto videces, kada uslede za koji mesec bolne reforme, prvi ce ga kritikovati Radulovici.

i tako do besvesti

sta nam je sve DOS obecao 2000 godine i sta smo dobili od njega
sve je rasprodato, unisteno, nezaposlenost veca nego za vreme Milosevica.
Koliko lidera bivseg DOSa ima svoje privatne firme?
Zasto njihove firme nije zadesila ekonomska kriza?
Nikada im bolje trafike nisu radile.

10 godina su se bogatili kroz istu pricu,ZA SVE JE KRIV MILOSEVIC
timotije timotije 09:02 21.03.2014

Re: Benzin i sibica

Ako nije problem da vam se u onaj kurs za botovanje ubaci i neki pravopiščić, neće se baci.

Pismenost može čovek i da nauči, no da misli čovek treba za to da se rodi.
antioksidant antioksidant 09:04 21.03.2014

Re: Benzin i sibica

Pismenost može čovek i da nauči,

јоргованка је јуче доказала да ниси у праву
с другим делом реченице се слажем и исто прилажем јоргованку као доказ
timotije timotije 09:06 21.03.2014

Re: Benzin i sibica


Ako nije problem da vam se u onaj kurs za botovanje ubaci i neki pravopiščić, neće se baci.


Pismenost može čovek i da nauči, no da misli čovek treba za to da se rodi.
maksa83 maksa83 09:45 21.03.2014

Re: Benzin i sibica

Pismenost može čovek i da nauči, no da misli čovek treba za to da se rodi.


Je l' ovo iz neke Knjige Vučićevih Misli?

Mao Ce Tung vrati se, sve ti je oprošteno...
milos_mijatovic milos_mijatovic 22:48 21.03.2014

Re: Benzin i sibica

gavrilo
timotije
maksa83
timotije

gavrilo







„Beograd na vodi“. No, ne zna, barem do sada, da će biti izgrađena najveća džamija u regionu.


Tesko je narodu udovoljiti,
Ne valja Vucic iz 90tih, ne valja Vucic koji zida dzamiju.

Eto videces, kada uslede za koji mesec bolne reforme, prvi ce ga kritikovati Radulovici.

i tako do besvesti

sta nam je sve DOS obecao 2000 godine i sta smo dobili od njega
sve je rasprodato, unisteno, nezaposlenost veca nego za vreme Milosevica.
Koliko lidera bivseg DOSa ima svoje privatne firme?
Zasto njihove firme nije zadesila ekonomska kriza?
Nikada im bolje trafike nisu radile.

10 godina su se bogatili kroz istu pricu,ZA SVE JE KRIV MILOSEVIC


Чисто да се зна, да нису баш сви заборавили ко је и шта је Вучић:

Colin_bgd Colin_bgd 15:29 20.03.2014

Galapagos...

Где су идеје? Где су велике идеје?

Ukoliko se slozimo sa tezom tvog bloga (a tesko je ne sloziti se), onda ja mislim da je, mozda, malo previse traziti odmah skok od "vodje" do "ideje". Mislim da je neophodan medju-korak kada ce svako malo vise da se zapita o sopstvenoj dobrobiti, sopstvenim interesima, i sopstvenom zadovoljstvu, a ne o uopstenom, a kamoli drzavnom. Zdravi drustvo i drzava, cini mi se, proisticu tek kada se dostigne kriticna masa "sebicnih" pojedinaca... A da bi se to dostiglo, prvo se mora povesti racuna o sebi... Ili mozda gresim?
princi princi 16:48 20.03.2014

Re: Galapagos...

Mislim da je neophodan medju-korak kada ce svako malo vise da se zapita o sopstvenoj dobrobiti, sopstvenim interesima, i sopstvenom zadovoljstvu, a ne o uopstenom, a kamoli drzavnom. Zdravi drustvo i drzava, cini mi se, proisticu tek kada se dostigne kriticna masa "sebicnih" pojedinaca.

Ovo je prilično 1980's, tj reganovsko-tačerovska ideja društva jer se zasniva na premisi da pojedinci zaista znaju šta je za njih dobro (ima, tako, pojedinaca, koji stvarno misle da je Plavi orkestar muzika). Postoji, međutim, pregršt eksperimentalno utvrđenih činjenica da ljudi, ostavljeni sebi, "skreću" u šreh, tj da pate od gomile cognitive biases (ovo je skroz mimo ideoloških predrasuda). Pojedinac ne može postojati mimo društva, i često mu je potrebno ne toliko vođenje, koliko nudging da krene u nekom optimalnom pravcu (optimalnom, pre svega, za samog pojedinca). Veliki uspeh ove nudging politike je, na primer, ogroman take up donatora organa u Austriji i Španiji aizgleda da su čak i u Engleskoj shvatili prednosti. Doduše, kod Engleza, verovatno malo zbog jake socijalističke tradicije, a malo više i zbog šminke.
Kraja Kraja 16:45 20.03.2014

...cim...

...prepoznamo potencijalnog strosmajera, radica, tita, mi odmah uzmemo sekiru i satremo ideju...
...neki zrtvuju sebe za ideju, neki sve druge...
looping looping 18:07 20.03.2014

1

Идеје велике као Југославија

Ako ti je velika ideja nešto što je osuđeno na propast onda nećeš daleko da doguraš.
angie01 angie01 20:07 20.03.2014

Re: 1

looping
Идеје велике као Југославија

Ako ti je velika ideja nešto što je osuđeno na propast onda nećeš daleko da doguraš.


pa evo ti sada 6 malih, dibidus propalih ideja, bez naznaka za oporavak, jer im se ona velika ucinila losom- nije im valjala.
looping looping 05:50 21.03.2014

Re: 1

angie01
looping
Идеје велике као Југославија

Ako ti je velika ideja nešto što je osuđeno na propast onda nećeš daleko da doguraš.


pa evo ti sada 6 malih, dibidus propalih ideja, bez naznaka za oporavak, jer im se ona velika ucinila losom- nije im valjala.

Ja vidim tračak nade u tih 6 ideja, samo da se pohapse kriminalci.
hajkula1 hajkula1 15:42 21.03.2014

Re: 1

looping
angie01
looping
Идеје велике као Југославија

Ako ti je velika ideja nešto što je osuđeno na propast onda nećeš daleko da doguraš.


pa evo ti sada 6 malih, dibidus propalih ideja, bez naznaka za oporavak, jer im se ona velika ucinila losom- nije im valjala.

Ja vidim tračak nade u tih 6 ideja, samo da se pohapse kriminalci.



Samo da se pohapse kriminalci (podrazumeva se, da se nezakonito stečena imovina, zapleni).

mariopan mariopan 20:11 21.03.2014

ја чекам...

Ту еволуцију чекам јер мора да се деси, мора...јер ту време мора да одради сој део посла.
Ови ће се урушити сами јер немају ништа да понуде. Нити знају како, ни шта да раде...само нас још носи инерција, која ће једном да се исцрпи.
Тада ће доћи до промене, надам се позитивне.
До тада ће већ нека идеја " шта даље " да се роди и порасте, сазри и у онима који гласају, само су сада апстинирали, цртали по листићима или се превише гадили да изађу и гласају за " мање зло".
А нас има више
Нас који нисмо гласали, који су поништавали листиће...има више и можемо једног дана, ако се појави идеја - прегласати све ове који сада гласају за потрошене лидере без идеја.
Надам се, шта друго да радим, морам.
iqiqiq iqiqiq 11:33 22.03.2014

Dilema

Odnedavno imam opasnu dilemu kada je kod nas uvedena demokratija, ako je demokratija višestranački izbori, onda je imamo od 1990te.

Ako podrazumeva učešće građana i demokratski funkcionalne institucije i poluge vlasti, onda, izvinite na jeresu, nemamo je još uvek, tj nema datuma koji je obeležio demokratsku Srbiju.

Najzad potrebno je da najširi broj građana ove države shvati šta im demokratija pruža, jer to je jedini način da se oslobode idolopoklonstva vođama. I to je užasno težak put ustaljenim navikama svakodnevnog života, do najmanjih "sitnica", onih sitnica koji život znače.

Ako ništa drugo, ukrupnjava se scena, pojavljuju se mlađe generacije političara, sada je samo na njima ali i na ostatku stada da se odluče za motive građenja demokratije. Pa da odredimo datum prave demokratske države.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana