Društvo| Ekonomija| Politika

Feketić ekonomska politika

Saša Radulović RSS / 20.02.2014. u 00:50

Tajni projekat Beograd na vodi dobija epske dimenzije spasioca cele srpske privrede. O njemu niko ništa ne zna, ni jedan ugovor nije pokazan javnosti, nikakva ekonomska analiza nije urađena, a na sve strane pljušte tekstovi oduševljenja od BOT-političara, BOT-novinara i BOT-analitičara o novom fantastičnom projektu koji će spasiti Srbiju od ekonomskog kolapsa.


PPV je u potpunosti preuzeo Dinkićevu matricu ekonomske politike. Perpetuum mobile ekonomija je samo promenila ime i postala Feketić ekonomija. Nepregledna reka obećanja i najava, slikanja po fabrikama, otvaranja radnih mesta, pronalaženja i dovođenja investitora koji rešavaju sve naše probleme i neminovno neverovatno arčenje novca poreskih obveznika. Uz to, kao PPV novina, idu prateća prenemaganja o tome kako mora da se radi, spava na podu, prima infuzija, upada u dubok sneg, kako nas čekaju teške reforme, lome se brave, dele se lekcije. Naravno, nigde ne možete ni reč da čujete o tome ni kakve reforme, ni reforme čega su u pitanju. Osim reformi Ministarstva privrede, ni jedne druge reforme nije bilo.


Šupljina PPV reči je zaglušujuća i zastrašujuća. Celo društvo se pretvorilo u jedan veliki Feketić. Emisija Teška reč koja je emitovana u nedelju uveče na Pinku to najbolje pokazuje. Car je go. Da bi to sakrili, kontrola medija ide do neslućenih daljina. Da vam je neko pre par godina rekao da je moguće od medija „sakriti" informaciju o tome da je bila svadba, da je moguće izbaciti mentalno razgibavanje sa radija zato što su se zezali o svadbi, da li biste mu verovali? Kako brzo zaboravljamo. Naravno da da, jer su se i tada od medija „sakrivale" slične informacije o voždu. Novi tim je samo siroviji i brutalniji.


Temelje ovog ludila je postavila Tadićeva vlada. Sa istim ministrom ekonomije u glavnoj ulozi. PPV je samo usavršio sistem i doveo ga do metastaze ludila. Sa istim medijskim guruima koji su samo promenili kabinet i nastavili da rade isto. Da grade društvo u kome je život fikcija, a TV realnost. U kome stranice tabloida oblikuju javno mnjenje i presipaju se i u „ozbiljne" medije. Javno mnjenje straha. Znamo da je Tadić formalno bio samo predsednik, ne premijer, ali to ga nije sprečavalo da odlučuje i rešava. Sada nam nudi kulturu i obrazovanje kao rešenje naših problema. Sve ostalo je rešio, samo su mu još te dve stvari ostale.


Kada smo u oktobru mesecu zaustavili arčenje novca iz Fonda za razvoj, Aleksandar Vučić me je pitao o kreditu koji je od Fonda za razvoj trebalo da dobiju Agroposlovi (Fidelinka). Zašto se interesovao baš za taj kredit, nije objasnio. Nekako u to vreme se upravo i desio sastanak sa jednim opozicionim liderom. Ja nisam zaustavio samo taj kredit, već sve kredite kojim poreski obveznici firmama po niskim kamatama daju novac da bi te firme vratile kredite koje nisu u stanju da otplaćuju komercijalnim bankama. Npr. firma duguje banci 2 miliona evra koje ne može da otplaćuje, dobije od Fonda za razvoj kredit na 2 miliona evra uz kamatu od 2%, tim novcem vrati banci kredit, a banka joj izda garanciju na 2 miliona, uz kamatu od 4%. Aleksandar Vučiće me je pitao:"Pusti taj kredit. To ti može biti korisno. Šta te košta?". Mene ništa, nisu moje pare, ali poreske obveznike košta 2 miliona evra. A njihove interese bih morao da štitim.


Prošle sedmice napisao sam tekst o tome šta je suština ugovora sa Mercedesom. Na Utisku nedelje se o tome dalje razgovaralo. Ni jedna od ovih vesti nije dospela u štampane medije. Slično svadbi, izgleda ni ova tema nije zaslužila da novinari o njoj nešto napišu, političari nešto kažu, analitičari nešto proanaliziraju. I još uvek ne možemo da odlučimo da li je kupovina Mercedesovih šasija sa sve motorom, menjačem i prenosom, u stvari investicija. Verovatno zato što još uvek nismo načisto šta je to investicija, u kom obliku dolazi i šta nam donosi. Pošto ni to ne znamo, nije ni čudo što ne znamo gde udaramo. Možda je i činjenica da nam kinezi grade most preko Dunava, takođe kineska investicija.


U srcu pljačkaške privatizacije su tajni ugovori. U srcu burazerske ekonomije su tajni ugovori. U srcu nameštenih tendera i javnih nabavki su tajni ugovori. I tajni aneksi. I offshore kompanije. I njihovo netransparentno vlasništvo. Da li prepoznajete zajednički imenitelj? Tajno. Netransparentno.


Šta bi nam otkrili ti tajni ugovori? Prvo da nikada ne popisujemo svu imovinu. I da nikada ne procenjujemo njenu fer tržišnu vrednost. I da je to u osnovi svih pljački države. A onda i da su ugovori pisani diletantski. Da nema nikakvog nadzora. Da nema zaštite države kao ugovorne strane. Kao da su ugovori pisani jednostrano u korist saugovarača. I nekako neverovatno, u svim tim dilovima se javljaju razne posredničke konsultantske i advokatske kancelarije bliske ljudima koji zastupaju državne interese. I tako dođemo do 24 sporne privatizacije.
Da li su ugovori tek za vreme ove vlade postali tajni? Naravno da nisu. Ovo je matrica u poslednjih ko zna koliko godina. Posebno za vreme prethodne Vlade. Recimo Fijat. Ili NIS. Ili most na Adi. Ili ... Lakše je pitanje, da li je neki ugovor bio javan. I svi političari koji bi da „menjaju" Srbiju na bolje, nikako da prelome pitanje tajnosti ugovora.


Za poslednjih 5 meseci u Vladi, nismo dopustili da prođe ni jedan štetan, tajni ugovor. Ukinuli smo sve subvencije. Ukinuli smo svako diskreciono trošenje novca poreskih obveznika. Moguće je. Gradili smo sistem. Zasnovan na pravilima i institucijama koje ih sprovode. Sistem koji je umesto subvencija, trebalo da smanji namete na rad za celu privredu. Sistem koji je umesto arčenja novca kroz Fond za razvoj trebalo da uz pomoć Garantnog fonda obori kamatne stope za sve kredite za privredu. Sistem koji je trebalo da izgradi Venture Capital industriju u Srbiji. Sistem koji je trebalo da završi večito restrukturiranje 153 preduzeća u restrukturiranju. Sistem koji je trebalo da prekine javašluk u javnim preduzećima, 13.platu, regrese, marketing, sponzorstva.


Budžet Ministarstva privrede za arčenje u 2013.godini je iznosio oko 300 miliona evra. Bivši ministar je potrošio 190 miliona do septembra meseca. Nama je ostalo 110 miliona. Od toga smo potrošili 70, a uštedeli 40 miliona evra. I tih 70 miliona evra novca poreskih obveznika koje smo potrošili, se u stvari odnosi na plaćanje obaveza koje je već preuzeo prethodni ministar. Ne samo to, nego je ostalo još barem 250 miliona evra koje tek treba da platimo u 2014.god. za sve fantastične projekte za koje je bivši ministar već preuzeo obaveze. U Fondu za razvoj smo ostavili preko 150 miliona evra.


Prekinuli su nas u poslu. U poslu demontaže parazitskog partijskog sistema. Da su naši zakoni prošli, već bi institucije koje smo stavili na noge radile na rešavanju problema restrukturiranja. Vršački vinogradi više ne bi bili mogući. Troška od 750 miliona $ godišnje više ne bi bilo. Radnici više ne bi bili na prugama i mostovima. Sve zaostale zarade bi bile isplaćene. I povezan staž. I overena zdravstvena knjižica. Loši direktori bi bili smenjeni. Kao npr. direktor RTB Bor koji sada vodi kampanju SNS-a u Boru. Uveli bi registraciju offshore kompanija. Licenciranje direktora javnih preduzeća. Hoćemo da nastavimo posao. Bili smo iznutra i znamo kako stvari funkcionišu. To zlo moramo da menjamo. Zato i ulazimo u politiku.


Naš cilj za ove izbore je ulazak u skupštinu. Očekujemo da će se nova Vlada slupati na ekonomskim pitanjima i odsustvu reformi u roku od dve godine i da ćemo na narednim izborima kao opozicija biti spremni na značajniji rezultat. Suočeni sa nepostojećom infrastukturom, bez novca, bez kadrova zaposlenih u javnom sektoru, medijskim mrakom, podmetanjima svih vrsta, naslovnim stranicama tablodia koji objavljuju da pravimo koaliciju sa Cvijanom (????), da smo špijuni, da maltertiramo vozače, ostvariti taj cilj je jako teško. Ono što nam dodatno otežava posao je strateško glasanje: mnogi ljudi veruju u ono što govorimo, ali se boje da će možda baciti glas, odnosno indirektno dati glas SNS-u, jer možda nećemo preći cenzus. Zvuči kao samoispunjavajuće proročanstvo. To su izazovi kampanje. Protivnik ne igra fer. Protivnik je parazitski sistem koji sam sebe štiti od novih ideja i cilja njegove demontaže. Ali nećemo kukati :) Cilj je da pobedimo sistem. Ogromna većina izbornih lista za ove izbore ne želi demontažu sistema prvilegija, partijskog zapošljavanja i burazerske ekonomije. Žele samo da dobiju veći deo za sebe. I pri tome prepoznaju i priznaju da postoji najveći među njima koji je i simbol održanja tog sistema. PPV.


Ako vas interesuje demontaža sistema, onda za vas strateško glasanje nije opcija. Ako vas demontaža parzitskog sistema i ne interesuje, nego vas interesuje ko je na čelu tog sistema, onda mi nismo neko na koga treba da mislite. Imate mnoge druge.


Nada srpskih političara u strane investitore kao spasioce Srbije je mitskih dimenzija. Tu nadu uspešno prenose i na građane Srbije. Od nje je možda jedino veća želja da izbegnemo suočavanje sa realnošću. I želja da se ne promenimo. Da sve ostane isto. A da nam nekim čudom bude bolje. Pošto nismo u stanju da se promenimo, logično je da su nam strani investitori jedino rešenje. Jer drugo nemamo. Oni su nam omiljeni neizrečeni izgovor zašto i nije tako strašno što se ne menjamo. Neko drugi će umesto nas. Umesto da radimo, mi smo zamislili da će stranci doći da razviju našu privredu. Ovo je naravno kapitalna budalaština.


Ako sami sebi ne pomognemo, niko nam neće pomoći. Za Srbiju postoje dva puta - jedan je propala ekonomska politika subvencionisanja, korupcije, partijskog zapošljavanja, samovolje pojedinca, tajnih ugovora, pljačkaške privatizacije, parazita koji žive na leđima društva i drugi, mnogo teži put odgovornosti, napornog rada, domaćinskog ponašanja, pristojnosti, institucija sistema. Teži put na kome je život realnost, a TV fikcija.

 

www.dostajebilo.rs

Facebook grupa - Podrška reformama

https://twitter.com/SasaRadulovich

 

.

 



Komentari (334)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 01:28 20.02.2014

Čardak ni na vodi ni na zemlji




Inače, u ovoj zemlji se ogromna većina samo deklarativno zalaže za ono što, javno izrečeno, zvuči dobro, etički prihvatljivo... - dok u praksi čini suprotno.

Da je drugačije - ne bi prošlo više od jednog ili dva ciklusa izbora i društvance koje vodi politiku bi se prebralo. Da većina zaista želi i na delima podržava društveno pozitivne pomake (nazovimo to tako) - ne bi bilo sile koja bi zaustavila promene na bolje, još odavno. Međutim, kalkulantstvo, igra na sigurno, potkupljivost, pa i saučešće u procesima koji su predmet opšte kritike obezbeđuju da ta široko rasprostranjena kalkulacija bude u dlaku preslikana u tzv. političku elitu. Dakle, sto puta bi trebalo ponoviti - da većina hoće, takva elita bi bila u političkoj penziji.

Ovako, sledi (i dalje) duga i mučna edukacija... ubeđivanje što većeg broja članova ovog društva da se kao do sada više ne može... Najgore je što vreme uveliko radi protiv nas.
hajkula1 hajkula1 02:29 20.02.2014

Re: Čardak ni na vodi ni na zemlji

loader

Inače, u ovoj zemlji...



Biće ono što biti mora. Izbori su samo malo odložili.

I njihovim glasačima je svih i svega preko glave. Znaju da će samo retki dobiti posao. Znaju da će u javnim službama i preduzećima biti otkaza. To što su neki u podrškama glasni, mačku o rep. Tako su se busali braneći Srbe, Predsednika, Kuma - i šta?


Demokrate su upamćene, kako god se krstili.
O Dinkiću i Čedi, ne bih.



Tako da,


revolucija samo što nije. Vučić je priznao da je raspoloženje takvo, pa je raspisao izbore da to spreči.



abraham_linkoln abraham_linkoln 10:46 20.02.2014

Re: Čardak ni na vodi ni na zemlji

Kada smo u oktobru mesecu zaustavili arčenje novca iz Fonda za razvoj, Aleksandar Vučić me je pitao o kreditu koji je od Fonda za razvoj trebalo da dobiju Agroposlovi (Fidelinka).


Znači čitam već šesti put ovu rečenicu i nikako ne mogu da poverujem
inco inco 11:03 20.02.2014

Re: Čardak ni na vodi ni na zemlji

abraham_linkoln
Znači čitam već šesti put ovu rečenicu i nikako ne mogu da poverujem


Što? Je l' znaš ti kol'ko košta praćkanje u snegu podno Akonkagve?
hajkula1 hajkula1 18:43 20.02.2014

Re: Čardak ni na vodi ni na zemlji

inco
abraham_linkoln
Znači čitam već šesti put ovu rečenicu i nikako ne mogu da poverujem


Što? Je l' znaš ti kol'ko košta praćkanje u snegu podno Akonkagve?


Može mu se. Dobro se udao. Da li je neko bio u prilici da vidi kuću (...) i imanje (ono nije dvorište) pomenutog gospodina? Privatni park, razni prateći objekti, letnjikovac s kuhinjom, privatni parking... Perverzno.


popogo popogo 03:42 22.02.2014

Re: Čardak ni na vodi ni na zemlji

Ne bih se slozio da u nasem slucaju vreme radi protiv nas. Upravo to da nam je potrebno vise vremena nego drugima da prepoznamo sami sebe i da se postidimo onoga sta smo postali je cinjenica da vreme radi za nas. Nadam se da kad jednog dana stvari "legnu" na svoje mesto i kad nam bude bolje, jos bolje i najbolje da ce mo isto tako biti spori sa odlukama za promene na losije, kao sto smo upravo sada spori sa odlukama za promene na bolje!
josip_horvath josip_horvath 16:49 22.02.2014

Re: Čardak ni na vodi ni na zemlji



The New Dubai!
Stanujem u delu grada SavaMala, na dnu Nemanjine Ulice i zainteresovan sam da to uspe. Normalno, pod temeljnim uslovom da se radi o direktnoj investiciji, a ne kreditu.Dati pare nasem politicaru, pa makar se zvao i Alexander Vucic, znaci sesti i plakati. Nema nikakvih garancija da ce pare biti namenski utrosene, a ne preusmerene na zapusavanje rupa u budgetu uz licnu proviziju. Drugo, ni sam Dubai u sadasnjem izgledu nije nastao preko noci, vec je to trajalo tridesetak godina. A poznato je da se njihovi prihodi od nafte mere u trillionima (americkim) US$! Stoga je potrebno izvrsiti neke pripremne urbanisticko-tehnicke radnje. Prvo , resiti ambijent Karadjordjeve ulice, konzervireti zgradu Imanja Trgovackog Fonda iz 1906-07g i okolne, Bristol itd. Takodje, iako administrativno ne pripada MZ SavaMala(opstina Savski Venac) urediti onaj deo suncane strane Karadjordjeve ulice od Brankovog mosta do skretanja tramvaja uz Kalemegdan, u sklopu sa Kosancicevim Vencem., na taj nacin sto ce se u ravnom delu Karadjordjeve, umesto onih rusevina izgraditi niz zgrada 4-5 spratova sa prodavnicama u prizemlju. Te zgrade moraju biti u mediterranskom stylu i imati velike terrase i prozore, To ce predstavljati prvi kontakt turistima sa gradom koji dolaze belim ladjama. Kosancicev Venac urediti tako sto ce se ona rugla od barraka izmedju ambasada Francuske, Austrije i Svedske ukloniti, a na istom mestu napraviti nesto prikladno. Mozda treba razmisliti da uz one stepenice bude i neka manja uspinjaca, za one turiste koji ne mogu sami da se penju
Ambijentalnu celinu ovog prostora cine trgovi Slavija i Autokomanda, mada geografski dosta udaljene, a samo na prvi pogled. Sta reci vise o Slaviji. Dva RUGLA na dva kriticna mesta, a za koje postoje usvojeni projekti iz 1939g i 1986g. Investitor Vlada Mitic, koga bi Vucic ladno nazvao tycoon-om, ne pogledavsi u Webster, sta taj izraz stvarno znaci. Dakle 1939g bio je zavrsen projekat jedne zgrade, nalik Albaniji, tada zavrsene (vidi sliku), samo nesto vece, na uglu Milanove i Hartwigove ulice. Kako je to bilo dobro osmisljeno; na pocetku i na kraju ulice ista arhitektura. Na suprotnij strani, na uglu Hartwigove i McKenzieve postoji nagradjeni projekat iz 1986g (slika dole), pri cemu je pocela neka realizacija. Pocisceni su bioskop Slavija, knjzara i mozda jedana od najstarijih Apoptheka na Balkanu, ako ne i najstarija, kao i neke kuce iza bioskopa. Drugi Svetski rat je omeo realizaciju Miticevog projekta, a sta je omelo ovo drugo, ja ne znam. Sada je na toj lokaciji ono ruglo od montazne garaze. Mozda bi projekat iz 1986g. trebalo usavrsiti tako sto ce onaj ugao u zoni prizemja i prvog sprata podsecati na apotheku. Stoga se bojim da bi i New Dubai mogao zavrsiti slicno: bice pocisceno i sta treba i sta ne treba i tako ostati za narednih 75 godina. U Athini postoji Trg Omonia (Platia Omonia=Common Place). To je mesto velicine Slavije, vozi se u krug, i na sredini ima fontanu. Natrpan je kafanicama, barovima, bioskopima, hotelima i predstavlja mesto gde se dolazi u provod, a ne samo da se utrci u prvi trolejbus, (na Slaviji i tramvaj) i pobegne kuci. Umesto, ili na sredini fontane, mogao bi biti Teslin Toranj.
Na Autokomandi treba izgraditi onaj poslovni blok, sa soliterima umanjene visine, ali samo ako je to zahtevano mehanickim karakteristikama zemljista.
Ovo je moguce uraditi za 2-3 godine i tu bi grad vec licio na nesto. Kada sam jednog Engleza na plazi na Adi pitao sta misli o Beogradu, rekao je “Ruzan grad na lepom mestu, razlog Slavija”. U pravu je. Po meni, Karadjordjeva, Kosancicev, Slavija i Autokomanda, ne treba da kostaju sve zajedno vise od 150 miliona US$.
Kada odmaknu malo radovi na ove cetiri lokacije, ne pre isteka prve godine, onda poceti radove na New Dubai-u. I tu imam nekoliko primedbi; Posta 6, BAS i Sajam moraju ostati u sadasnjoj funkciji. Konzervirati staru zgradu Z. Stanice iz 1884g. (MDCCCLXXXIV), ovo sam procitao sa svog prozora. Ako neko tipa onog A. Popovica iz DSS-a nudi izmestanje BAS-a treba mu predloziti da o trosku svoje stranke otputuje u London i vidi da su vozovi i medjugradski autobusi na istom mestu u centru (Victoria Station, pravci Jug). Nece se valjda ici u Krnjesevce na autobus. Toranj na vodi bi mogao biti jedno 50-ak metara visi, da predje bar trecinu svog originala bez antene i za dvadesetak metara visi od pilona. Ako se sve to uradi za za desetak godina, mereno od sada, bice razloga za zadovoljstvo. Da je sve ovo moguce uz vrlo malo para, i dobre volje svedoci brz zavrsetak one Maticeve zgrade na uglu Miloseve i Bulevara Kralja Alexandra (Obrenovica), (Tri Lista Duvana), preko puta Glavne Poste i onih zgrada u Kosovskoj (iza Skupstine) i susedne Takovske koje su pale same od sebe. Pozitivan primer je Hamoviceva kuca na Teraziiskoj Terrasi. Sve Tycoon do Tycoona, a hoce da grade!
josip_horvath josip_horvath 16:51 22.02.2014

Re: Čardak ni na vodi ni na zemlji

https://www.google.rs/search?q=mitic+zgrada&client=firefox-a&hs=4VG&rls=org.mozilla:en-USfficial&channel=fflb&tbm=isch&imgil=7sIk_sXMB3AJgM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcSmQ-_Cb2lkeh65hxp6VkG08vcKyx14yzpWFfSwkya_k1p1sb_D%253B492%253B800%253BXEBef-Oh9uoWdM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.skyscrapercity.com%25252Fshowthread.php%25253Ft%2525253D1319289&source=iu&usg=__jGhsimwMQSDa-wrVFpKRSNTfp0s%3D&sa=X&ei=ZccIU_qsNIOqtAbCxYGwCQ&ved=0CDIQ9QEwAQ&biw=1920&bih=977#facrc=_&imgrc=7sIk_sXMB3AJgM%253A%3BXEBef-Oh9uoWdM%3Bhttp%253A%252F%252Fi667.photobucket.com%252Falbums%252Fvv34%252Fmmilovan2009%252FMitic.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.skyscrapercity.com%252Fshowthread.php%253Ft%253D1319289%3B492%3B800
josip_horvath josip_horvath 17:03 22.02.2014

Re: Čardak ni na vodi ni na zemlji

https://www.google.rs/search?q=slavija+projekti&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&imgil=yyMFfk6uhQUE9M%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn1.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcTKuoJnXvqM-SdCsPOY0xCBvnWluDBJbJKnABNmTTy4neuLxSwKCw%253B470%253B270%253BH_vJF8l4q5W1AM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.blic.rs%25252FVesti%25252FBeograd%25252F253029%25252FKako-bi-Teslin-toranj-izgledao-na-Slaviji&source=iu&usg=__Fb7SX23mMdIqFyat4M9Ma-67wR4%3D&sa=X&ei=zMkIU93YLMLQtQab24HoDA&ved=0CGgQ9QEwCA&biw=1920&bih=979#q=slavija+projekti+golijanin&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=oLOSpwlJrryU4M%253A%3BP8bqVHyL63BDaM%3Bhttp%253A%252F%252Fi41.tinypic.com%252F29gerrp.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.beobuild.rs%252Fforum%252Fviewtopic.php%253Ff%253D8%2526t%253D883%2526start%253D25%3B692%3B799
loader loader 23:13 22.02.2014

Re: Čardak ni na vodi ni na zemlji

čitam već šesti put ovu rečenicu i nikako ne mogu da poverujem

Dan mrmota
b92fmember b92fmember 01:31 20.02.2014

BOT 002

Već više od 20 godina jedni te isti ljudi u krug se smenjuju i vode ovu zemlju.

i dokle smo stigli?

Red je da dobiju otkaz i da se bave nekim drugim poslom, možda će u bavljenu tim drugim poslvima biti uspešniji nego u vođenju države.

Dosta je bilo!

angie01 angie01 01:34 20.02.2014

Re: BOT 001

josip_horvath josip_horvath 00:51 21.02.2014

Re: BOT 002


A sta bi to oni, politicari sadasnji mogli nesto drugo da rade, osim da prose na stepenistu neke crkve?
Ja sam 1989g. shvatio pojam "privatizacija" kao zelju da se propale drustvene firme osposobe tako sto ce dobiti jasno definisanog titulara, makar u pocetku sastavljenog od veceg broja malih akcionara, pri cemu bi vremenom doslo do ukrupnjavanja, po sistemu Ante Markovica. I sve firme koje su na taj nacin privatizovane, nekako funkcionisu. Nazalost, Djindjicevim dopunama zakona je osporena dokapitalizacija. Smatram da samo u akcionarskim drustvima, gde vlasnici odgovaraju celokupnom svojom imovinom, je moguca efikasnost u radu. Sadasnje ad firme se samo tako zovu. Nema tu mesta za politicare, vec board pravi ugovore u ambijentu koji treba da obezbede politicari. Stoga, ne znam sta bi u ugovorima moglo biti tajna, osim visine provizije za politicare.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:38 20.02.2014

Паразит

Паразит (грч. para = поред и sitos = храна) јесте организам/биће који се храни на рачун другог организма/бића у току дужег временског периода. Последице присуства паразита по домаћина могу варирати од малих промена у понашању, преко очитих патолошких промена у ткивима, до смрти у неким случајевима. Паразитизам може бити и широко распрострањена појава у друштвима неразвијене хигијене. Једини прави лек против паразитизма јесте уклањање паразитског организма из тела домаћина.

ИЗВОР: СРПСКА WIKIPEDIA
jkt2010 jkt2010 04:50 20.02.2014

Re: Паразит

Predrag Brajovic
Паразит (грч. para = поред и sitos = храна) јесте организам/биће који се храни на рачун другог организма/бића у току дужег временског периода. Последице присуства паразита по домаћина могу варирати од малих промена у понашању, преко очитих патолошких промена у ткивима, до смрти у неким случајевима. Паразитизам може бити и широко распрострањена појава у друштвима неразвијене хигијене. Једини прави лек против паразитизнма јесте уклањање паразитског организма из тела домаћина.

ИЗВОР: СРПСКА WIKIPEDIA


Radulović hoće na listu sa Slovacima

Radulović hoće na listu sa Vlasima

Radulović hoće na listu sa Jogi letačima
Kraja Kraja 10:46 20.02.2014

...u nasem slucaju...


Једини прави лек против паразитизма јесте уклањање паразитског организма из тела домаћина.


...uvek se radi na uklanjanju domacina...
...paraziti idu dalje...
grmfrm grmfrm 11:01 20.02.2014

Re: ...u nasem slucaju...


...uvek se radi na uklanjanju domacina...
...paraziti idu dalje...


Toliko mnogo tuzne istine u tako malo reci. Svaka cast.
haskel haskel 12:07 20.02.2014

Re: Паразит

Vrlo cesto parazit napravi nepopravljivu stetu organizmu u kome parazitira, iako sam organizam i dalje zivi...

LINK
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:48 22.02.2014

Re: ...u nasem slucaju...

Kraja



...uvek se radi na uklanjanju domacina...
...paraziti idu dalje...


izvinite što se zezam s ovako ozbiljnim stvarima, ali Slučaj Srbija je posve odgovarajući za X Files...


dali76 dali76 02:09 20.02.2014

glas ima cenu

Partiokratski system kojeg su stvorile Partije koje su postale klasicne firme pa uz pomoc drzavnih para/poslova kupuju /motivisu glasace je samo jedna strana problema.
Druga je strana da su mnogi ljudi prihvatili ovakav system tretirajuci ustvari partije kao klasicne firme.
Firma DS, koja je ostala bez vlasti pa samim tim bez potencijala za materijalnu motivaciju glasaca je firmau stecaju. Nema sta da ponudi pa je strmoglavo pala ne zbog Djilasa, ili Tadica, vec zato sto je otisla u stecaj.
Sa druge strane, SNS firma, dokopavsi se vlasti , dobila je ogroman rejting .
Ne toliko zbog ispraznog marketinga, u koji zdrav razum moze tesko da veruje, koliko zbog svoje pozicije (pristupa drzavnom novcu)da sad ona motivise glasace.
Mislim, kako objasniti da je u samo 16 meseci SNS/u pristupilo 300 000 novih clanova.
To su ljudi koji zele isto. Njima nisu potrebne promene koje bi im dale sansu za posao, njima je potreban status quo u kome bi I njima SNS nesto dala.
To je veliki problem

Vecina je protiv korupcije,ali ako se od korupcije ima koristi,e onda nista glasacemo za iste partije koje lazu isto da bi dobile isto I nastavile istim putem.
Ljudi koji hoce isto neka za isto I glasaju ,samo ce cena biti jos skuplja I stici na naplatu upravo njima, ne Krkobabicima/Vucicima/Dacicima/Palmama I hrastovima.
a_jovicic a_jovicic 04:22 20.02.2014

Re: glas ima cenu

dali76
Druga je strana da su mnogi ljudi prihvatili ovakav system tretirajuci ustvari partije kao klasicne firme.

Na žalost stvari su mnogo ozbiljnije ... Pre neki dan čuh od par prijatelja sa juga Srbije prave horor priče ... Lokalni moćnik zaposli u javnom preduzeću nekog nesrećnika koji je u zaista lošoj materijalnoj situaciji a onda mu svakog meseca dooobrano "otkinu" od plate za "članarinu". Priča druga ... Jug Srbije ali drugi grad ... Opet lokalni moćnik iz čista mira pozove lokalnog privatnika i "zamoli" ga da plati račun u kafani koji su napravili on i neki njegovi "važni gosti". Najtužnije je što u pomenutim slučajevima "reketaši" pripadaju različitim partijama (mislim da čak nisu bili ni PPV-ovi) i to sve traje već godinama.

"Reket", izvlačenje para iz firmi pre uvodjenja u stečaj, kontrola sindikata, korupcija ... Kako se beše zove "firma" koja to praktikuje?

Nama izgleda treba RICO zakon (uz pomoć koga su Ameri počistili Cosa Nostru) a možda ne bi bilo loše i rasformirati žandarmeriju (koja je pod MUP-om) i kao Italijani formirati karabinjere (koji su vojna policija ali sa ovlašćenjima i za delovanje prema civilima - Mafiji) ... i finansijsku policiju (takodje pod vojnom komandom)

Naravno bez "dezinfikovanih" sudova ni to ne pomaže a običan narod je prestrašen i onakve slučajeve ne prijavljuje zato što zna da može samo da očekuje osvetu i pre nego što slučajevi "zastare".
inco inco 05:20 20.02.2014

Re: glas ima cenu

dali76
Vecina je protiv korupcije,ali ako se od korupcije ima koristi,e onda nista glasacemo za iste partije koje lazu isto da bi dobile isto I nastavile istim putem.


Da se samocitiram sa Hanselovog bloga:

inco
To promeniti nećemo jer ovde svaki stanovnik (građana imamo u debelom manjku) doživljava i Ustav i zakone kao običnu sugestiju a tzv. državu kao iskonskog neprijatelja. Ali svaki - od portira na stovarištu propale državne firme, do ministara. Ako bi trebalo da klasifikujemo de-facto politički sistem u Srbiji to bi zasigurno bio anarho-oportunizam - ili ti, mrzim državu al' ako mogu kakvu ličnu korist da izvučem od nje, bring it on!


dali76 dali76 06:06 20.02.2014

Re: glas ima cenu

Tacno, ali upravo zato svi oni koji smatraju da je dosta bilo treba da to kazu 16 marta na glasackom listicu.
a_jovicic a_jovicic 06:31 20.02.2014

Re: glas ima cenu

dali76
Tacno, ali upravo zato svi oni koji smatraju da je dosta bilo treba da to kazu 16 marta na glasackom listicu.

Svakako ... samo prvo treba da čuju da postoji neki "Restart" ... Vidim da je "front" negde oko Niš(a) ... ali treba stići i u manje sredine a ljudi koji bi i bili zainteresovani da promovišu pokret nisu spremni da rizikuju maltretiranje porodice. Nije sporno da će oni (koji inače pristojno barataju informacionim tehnologijama) glasati po savesti ali dobar broj žrtava tog mafijaškog sistema čak nema ni računar.

No da ne bude ovo kuknjava k'o PPV-ova ... više apel da ne generalizujemo apriori sve zaposlene u javnim preduzećima kao neprijatelje promena ... neki su žrtve i do njih prvo treba da se dopre.
Kraja Kraja 10:54 20.02.2014

Re: glas ima cenu

Nama izgleda treba RICO zakon (uz pomoć koga su Ameri počistili Cosa Nostru) a možda ne bi bilo loše i rasformirati žandarmeriju (koja je pod MUP-om) i kao Italijani formirati karabinjere (koji su vojna policija ali sa ovlašćenjima i za delovanje prema civilima - Mafiji) ... i finansijsku policiju (takodje pod vojnom komandom)


...upravo sam ovo predlozio pre neki dan na vestima, posle ne znam kojeg po redu izivljavanja te zandarmerijske menazerije...
...kod njih na jednog "normalnog" dodje pet pravih kriminalaca i sociopata...
...oni su postali naoruzana kolektivna terapija...
hajkula1 hajkula1 13:29 20.02.2014

Re: glas ima cenu

a_jovicic
... Vidim da je "front" negde oko Niš(a) ... ali treba stići i u manje sredine a ljudi koji bi i bili zainteresovani da promovišu pokret nisu spremni da rizikuju maltretiranje porodice. Nije sporno da će oni (koji inače pristojno barataju informacionim tehnologijama) glasati po savesti ali dobar broj žrtava tog mafijaškog sistema čak nema ni računar.

No da ne bude ovo kuknjava k'o PPV-ova ... više apel da ne generalizujemo apriori sve zaposlene u javnim preduzećima kao neprijatelje promena ... neki su žrtve i do njih prvo treba da se dopre.



(do Niša), a Kragujevac? Računaš, da su Kragujevčani zakoračili u sledeću fazu?






P.S.
Doslednost.
Idem korak ispred, takav mi horoskop.

Lopovi vraćaju ukradeno.
hajkula1 hajkula1 18:47 20.02.2014

Re: glas ima cenu

a_jovicic

Nama izgleda treba RICO zakon (uz pomoć koga su Ameri počistili Cosa Nostru) a možda ne bi bilo loše i rasformirati žandarmeriju (koja je pod MUP-om) i kao Italijani formirati karabinjere (koji su vojna policija ali sa ovlašćenjima i za delovanje prema civilima - Mafiji) ... i finansijsku policiju (takodje pod vojnom komandom)

Naravno bez "dezinfikovanih" sudova ni to ne pomaže a običan narod je prestrašen i onakve slučajeve ne prijavljuje zato što zna da može samo da očekuje osvetu i pre nego što slučajevi "zastare".



A ratni profiteri, tajkuni? Da ih bolje čuvaju prekomponovane snage reda i bezbednosti??




(...)
a_jovicic a_jovicic 01:12 21.02.2014

Re: glas ima cenu

hajkula1
(do Niša), a Kragujevac? Računaš, da su Kragujevčani zakoračili u sledeću fazu?

... ne, nego da je Kragujevac severnije od Niša

Ne znam kakva je situaciju u Kragujevcu ali pretpostavljam da u većim gradovima "reketaši" ne mogu da divljaju kao u manjim sredinama ... brinu me Leskovac, Vranje, Pirot ... i okolna mesta. Naravno, ne isključujem da sličnih pojava ima i mnogo severnije ali ja sam ove priče čuo od prijatelja koji žive južno od Niša
a_jovicic a_jovicic 01:38 21.02.2014

Re: glas ima cenu

hajkula1
A ratni profiteri, tajkuni? Da ih bolje čuvaju prekomponovane snage reda i bezbednosti??

Pa takvi su valjda deo te partokratske mafije protiv kojih oni "moji" karabinjeri treba da se bore?!?

Bez šale ... 'talijani imaju debelo iskustvo u borbi protiv mafije i trebalo bi "prepisivati" od njih. Nije to samo pitanje "promene uniformi". Organizaciona i kadrovska struktura su prilično drugačije od policijskih snaga (a 'talijani imaju gomilu raznoraznih policija). Jedinice za borbu protiv mafije imaju mnogo više oficira i nije težište na mišićima nego na mozgu (školovanje im duže traje i ozbiljnije je, imaju gomilu specijalnosti koje se oslanjaju na moderne tehnologije) ... ali osnova je stroga vojna organizacija (ko je putovao po Italiji često je prolazio pored njihovih kasarni ... ima ih po celoj zemlji i oni su bukvalno u konstantom "ratnom stanju" sa mafijom). Naravno, to im ništa ne bi značilo bez tužilaštva i sudova koji su prilično agilni u slučajevima organizovanog kriminala.

Dobro de ... malo preterujem ... nama bi bilo dovoljno i da se sredi samo sudstvo ... partokratske siledžije bi se zavukle u prvu rupu kad bi neko od njih bio i osudjen (a ne samo 'apšen) ali svakako kad dodje vreme za stvarnu (a ne predizborno-deklarativnu) borbu, možemo i njih da uvezemo ... kud Fiat tu i Carabinieri
hajkula1 hajkula1 09:18 21.02.2014

Re: glas ima cenu

a_jovicic
hajkula1
(do Niša), a Kragujevac? Računaš, da su Kragujevčani zakoračili u sledeću fazu?

... ne, nego da je Kragujevac severnije od Niša

Ne znam kakva je situaciju u Kragujevcu ali pretpostavljam da u većim gradovima "reketaši" ne mogu da divljaju kao u manjim sredinama ... brinu me Leskovac, Vranje, Pirot ... i okolna mesta. Naravno, ne isključujem da sličnih pojava ima i mnogo severnije ali ja sam ove priče čuo od prijatelja koji žive južno od Niša




Aaaaa, pa nismo se razumeli.

Mislila sam na bunt, pobunu protiv sistema koji ne štiti građane.
a_jovicic a_jovicic 10:39 21.02.2014

Re: glas ima cenu

hajkula1
Aaaaa, pa nismo se razumeli.

Mislila sam na bunt, pobunu protiv sistema koji ne štiti građane.


Na žalost ne znam kakvo je stanje po tom pitanju širom Srbije ... videćemo vrlo skoro ... jedino što znam iz svog okruženja da je dobar broj mojih prijatelja koji su kao i ja na prošlim izborima bili "beli" ili apstinenti, bliži odluci da zaokruži Radulovića nego da uradi isto što i prošli put. Naravno generalizovati taj "trend" na celu glasačku populaciju je nezahvalno ... ljudi su oprezni ... opekli su se više puta do sada ... ali svakako su nezadovoljni stanjem u državi a i ponudom političkih stranaka.
hajkula1 hajkula1 02:18 20.02.2014

PPV

Tajni projekat Beograd na vodi dobija epske dimenzije



Ni to.

Prvo, ako pogledam fotku one slagalice, pa uporedim sa prostorom od Save do Savske ulice, nema trika da se to smesti.

Ne samo železnička stanica, nego i obe autobuske moraju da se sklone.


Kamo rešenje za komunalni otpad i otpadne vode. Gde će ih, u Savu?
Kamo rešenje napajanja energijom?
Kamo rešenje snabdevanja pijaćom vodom?
To je izgradnja čitavog naselja.

Gde će da izmeste železničku stanicu i kuda će da prolaze šine? Valjda prvo šine treba da izmeste, treba nova trasa.
Znam koji je problem sa strujom za jedan novi objekat na Novom BG nedaleko odatle.
Da ne pričam o gradnji na mestu poznatom po podzemnim vodama.

Arapi kao investitori kao i Kinezi za most... našima mrvičice.


Nemam živaca, tolika je to sve nebulozna nebuloza, da je zalud svako suvislo pitanje a ima ih puno.


Laž besramna.
grmfrm grmfrm 08:06 20.02.2014

Re: PPV

Ne samo železnička stanica, nego i obe autobuske moraju da se sklone.


Pa mislim da je tako i planirano.
hajkula1 hajkula1 09:40 20.02.2014

Re: PPV

grmfrm
Ne samo železnička stanica, nego i obe autobuske moraju da se sklone.


Pa mislim da je tako i planirano.




Nagradna pitanja:

Gde se izmeštaju stanice?

Kuda prolaze nove šine?

Valjda prvo ovo treba da se uradi, pa se tek onda uklanja postojeće.



rade.radumilo rade.radumilo 10:08 20.02.2014

Re: PPV

Ne samo železnička stanica, nego i obe autobuske moraju da se sklon


Za sve to postoje planovi još iz doba SFRJ. Glavna železnička stanica se deli na dve "glavne": Novi Beograd i Prokop. Po tim planovima, glavna Autobuska stanica bi trebala biti na prostoru koji trenutno zauzima "Buvljak". Takođe, svi ovi infrastrukturni radovi po Beogradu (magistralni poluprsten, obilaznice, tuneli, most na Adi) sve su to stvari koje su isplanirane još u doba SFRJ. Sa tih planova je oduvana prašina, osavremenjen je dizajn samih objekata i to je to... Topla voda...

EDIT: Ne znam planove, doduše, za Lastinu stanicu.
aurelije aurelije 10:46 20.02.2014

Re: PPV

Glavna železnička (Beograd Centar) je trebala biti na Prokopu, a na NBG kod Buvljaka Beograd Zapad železničko-autobuska. Glavna autobuska (Beograd Centar) je trebala biti na Autokomandi, zato je onaj prostor sa šupama čuvan i ostavljen zapušten dok ga nisu kupili tajkuni.
rade.radumilo rade.radumilo 10:57 20.02.2014

Re: PPV

Glavna železnička (Beograd Centar) je trebala biti na Prokopu, a na NBG kod Buvljaka Beograd Zapad železničko-autobuska. Glavna autobuska (Beograd Centar) je trebala biti na Autokomandi, zato je onaj prostor sa šupama čuvan i ostavljen zapušten dok ga nisu kupili tajkuni.


Tako nekako. Manje više se prepričava više varijacija tih urbanističkih planova, ali jedno je sigurno:
Izmeštanje železničke i autobuske stanice iz savskog amfiteatra i preuređivanje istog u poslovno/komercijalnu zonu datira još iz SFRJ.
inco inco 11:05 20.02.2014

Re: PPV

rade.radumilo
Izmeštanje železničke i autobuske stanice iz savskog amfiteatra i preuređivanje istog u poslovno/komercijalnu zonu datira još iz SFRJ.


Ih, da je jedini 'plan' koji datira iz dog vremena. O metrou su pričali i pre komuništa, pa su pravili jedno tri plana, pa... Ovaj predizborni pamflet-projekat će se izgraditi otprilike kad i narečeni metro.
st.jepan st.jepan 11:30 20.02.2014

Re: Traljavo, uvredljivo traljavo...

Tajni projekat Beograd na vodi dobija epske dimenzije


Fotoshop animacija i dva komentara iz "24 sata":



Još da mi samo objasne kako će brodovi prolaziti ispod ovog pešačkog mosta, baš bih voleo da znam

Koji je ovo grad, izvinjavam se? Koliko je meni poznato, iznad Savamale se izdize Terazijski greben, a na ovoj "predstavi" grad se unedogled pruza u nekakvoj ravnici... Ovo pre lici na copy/paste projekat slepljen uz savsku obalu i sa par mostica. Osim ako arapska braca ne planiraju da poravnaju Beograd. Onda u redu.


Edit:
Ili, što reko jedan Ostap, "Vasjuki budut Nju Moskva, Moskva budet Starije Vasjuki".
(po sećanju)
reanimator reanimator 11:42 20.02.2014

Re: PPV

Nagradna pitanja:
Gde se izmeštaju stanice? Kuda prolaze nove šine?

Je l si vid'o :)
reanimator reanimator 11:45 20.02.2014

Re: Traljavo, uvredljivo traljavo...

Osim ako arapska braca ne planiraju da poravnaju Beograd. Onda u redu

rade.radumilo rade.radumilo 11:56 20.02.2014

Re: PPV

Nego, da se vratim na problematiku


Nego, je'l' neko primetio jedan problem sa tim njihovim planom za BG na vodi?
Sava je plovna reka, negde od Siska pa do ušća u Dunav. Sve i da nemamo nameru trgovati sa gradovima uzvodno od BG-a i dalje bi ovaj most koji su nacrtali zatvorio praktično na ušću.
a_jovicic a_jovicic 12:01 20.02.2014

Re: PPV

rade.radumilo
Nego, je'l' neko primetio jedan problem sa tim njihovim planom za BG na vodi?
Sava je plovna reka, negde od Siska pa do ušća u Dunav. Sve i da nemamo nameru trgovati sa gradovima uzvodno od BG-a i dalje bi ovaj most koji su nacrtali zatvorio praktično na ušću.

Ih ... ma ko je još video da treba i da se plovi. Neke države se ubiše da ih prime u Medjunarodnu pomorsku organizaciju (IMO) ... a naši bez obzira što to naslediše po raspadu SCG pričaju ... "ma šta će nam to ... samo plaćamo za tamo neko glupo članstvo" ... a imaju medjunarodni plovni put kakav se poželeti može (a sa'će i Bačević da prokopa jedan posred države)

EDIT: Slično i sa Medjunarodnom hidrografskom organizacijom (čini mi se da nam je tu članstvo već suspendovano) ... trebao bi neko da pita Bačevića kako misli da ima plovni kanal ako se premer i kartiranje ne radi po medjunarodnim standardima (a reka nije kao autoput ... stalno joj se menja dno i stalno treba ažurirati karte)
reanimator reanimator 12:02 20.02.2014

Re: PPV

Sava je plovna reka, negde od Siska pa do ušća u Dunav. Sve i da nemamo nameru trgovati sa gradovima uzvodno od BG-a i dalje bi ovaj most koji su nacrtali zatvorio praktično na ušću.

Vučić i general Bandić dočekaju brod, bace ga preko mosta, brzo zarone i dočekaju ga sa druge strane.
rade.radumilo rade.radumilo 12:15 20.02.2014

Re: PPV

Slično i sa Medjunarodnom hidrografskom organizacijom (čini mi se da nam je tu članstvo već suspendovano)


Tako ti je to, kada ti prioritete određuju ljudi poput:
- Idete u Tunis na letovanje, jel' to blizu Haniotija?
- Ne bi ti se ja vozila tim čudom, međ oblake, pa da mi plate!
st.jepan st.jepan 12:23 20.02.2014

Re: PPV

Ih ... ma ko je još video da treba i da se plovi.

Navigare necesse est, vivere non est necesse
a_jovicic a_jovicic 12:38 20.02.2014

Re: PPV

st.jepan
Ih ... ma ko je još video da treba i da se plovi.

Navigare necesse est, vivere non est necesse

little_radojica little_radojica 13:06 20.02.2014

Re: PPV

rade.radumilo
Nego, da se vratim na problematiku


Nego, je'l' neko primetio jedan problem sa tim njihovim planom za BG na vodi?
Sava je plovna reka, negde od Siska pa do ušća u Dunav. Sve i da nemamo nameru trgovati sa gradovima uzvodno od BG-a i dalje bi ovaj most koji su nacrtali zatvorio praktično na ušću.



Е па то је оно што ја причам, касније ће требати и покретни мост, а Арапин ће да каже: "може, окрени леђа и скини мајцу". Тако то иде са ад хок градњом...
angie01 angie01 13:06 20.02.2014

Re: PPV

Navigare necesse est, vivere non est necesse


e, mojne sad da acika usporenim govorom i sklopljenim prstima krene s latinskim.
tetris tetris 13:13 20.02.2014

Re: PPV

reanimator
...A prolazak teretnih vozova kroz Vukov spomenik, inače opterećen Beovozovima i BGvozovima (rek'o Djilas mora na 15 minuta)zahtev amalo ozbiljniju organizaciju od postojeće, ne samo u smislu tajminga, nego i u smislu prilagodjavanja pruge, signalizacije i svega pratećeg...


Samo da napomenem da mislim da je i zabranjen prevoz opasnih materija kroz Vukov spomenik. Zbog toga je u planu izgradnja železničkog mosta negde kod Vinče (kad se steknu uslovi)
jkt2010 jkt2010 13:36 20.02.2014

Re: PPV

ups
hajkula1 hajkula1 13:45 20.02.2014

Re: PPV

rade.radumilo Za sve to postoje planovi još iz doba SFRJ.
... Takođe, svi ovi infrastrukturni radovi po Beogradu (magistralni poluprsten, obilaznice, tuneli, most na Adi)


I za metro.

Unutrašnji magistralni prsten UMP je takođe planiran ali je sada teško ostvariv, zbog divlje gradnje.

Kao što dalje proširenje Bulevara kralja Aleksandra (revolucije) ometa tržni centar (inače ruglo) i novoizgrađeni objekti. TC a opravdano verujem i bar veći broj kuća/lokala je gradska vlada legalizovala, od čega se ogradio (meni nesimpatičan) M. Popović, jedno vreme predsednik SO Zvezdara.

Tu gde je TC, treba i početna stanica metroa da bude. Ne znam kakvo rešenje mogu da pronađu urbanisti čak i da se TC poruši, okolo ostaje urbanistički haos, ruglo, kao prosute lego kockice. Takođe, nedostaje prostor za zelenilo.

Pominjem metro jer nam i za to bacaju pesak u oči. Primera ima još, a ja rekoh ako pravimo spisak, da doprinesem.


st.jepan st.jepan 13:48 20.02.2014

Re: PPV

Auh brate al ste se nakacili na taj most.. pa on postoji jos od... pitaj boga. Nije nista novo. Postojeci most. OK? A plan je da se napravi u pesacki (sa kafanama itsl)...



Ni ja ne volem zadrtost, ali ovde moram da skrenem pažnju na jednu žaljenja vrednu zakonitost:
Da bi neki plovni put bio plovan, svi, ali APSOLUTNO SVI mostovi preko njega MORAJU imati dovoljnu visinu.
aurelije aurelije 13:58 20.02.2014

Re: PPV

Čuo dam da kolosek oko Kalemegdana mora ostati sve dok se ne izgradi obilaznica negde preko Grocke jer prevoz opasnih materija nikako ne može kroz tunel čak i da zanemarimo problem sa kašnjenjem koji bi tererni saobraćaj izazvao u tunelu.
princi princi 14:10 20.02.2014

Re: PPV

Uz još 112 postojećih problema (Rakovica, tehničko - propusna Resnik, klizište u Prokopu, diskutabilnost da li Prokop, ovakav kakav je, može da podnese uvećanje saobraćaja od 800%, tj da li suženje sa 12 na dva koloseka pred ulazak u tunel može da obezbedi tečnost saobraćaja ili će kašnjenja da se mere satima)..dakle, uz sve to otvara se i pitanje koje je indirektno vezano za Železnicu. Ok, stigla ti tri voza, izašlo 600 ljudi, koji idu..gde? U BIP na pivo? Ili će se ruši BIP da bi se pravio plato za gradski saobraćaj koji po prirodi stvari mora da gravitira ka glavnoj železničkoj stanici.

Brate, kidaš.
nim_opet nim_opet 15:06 20.02.2014

Re: PPV

Drugi problem je savski kolosek kojim prolaze teretni vozovi za Banat i Rumuniju. Nekada su ovuda prolazila i dva putnička voza za Bukurešt, ali su ukinuti zbog malog broja putnika. Zlobnici bi rekli da se uradilo sve što je u našoj moći da i najuporniji putnici odustanu, jer su na ovu relaciji misteriozno (i hronično) slata isključivo kola koja imaju problem sa grejanjem, pa kadf je i poslednji heroj koji je nekim povodom želeo u Bukurešt fasovao upalu pluća, onda se konstatovalo da putnika nema


Ukinuli voz za Bukurest? Ko i kako radi saobracajno planiranje i strategiju drzave Srbije. Dakle, dva od tri najveca bakanska grada (da ne racunam Istanbul) su bili povezani vozom koji je, ako te sreca pogleda, putovao 13, a ako ne, oko 16 sati. Da poludis u vozu. I to je to. Druga opcija je bila da vozis. Nije bilo direktnih letova (ne znam jel se sad promenilo, do sam ziveo u Bukurestu do 2007 nista), nego si morao da lets do Temisvara, a odatle kolima. Za sve to vreme u Rumuniji izmedju Bukuresta i Temisvara dnevno je bilo po sest letova, do Arada jos jedno dva ili tri, do Sofije barem tri. Do Beograda nesrecni voz, koji tacno, zimi je imao grejanje ponekad.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:49 20.02.2014

Re: PPV

Jovičiću, kad si već ovde, plus si "čovek iz branše", a ja inspirisan Re-ovim tehničkim rešenjem savladavanja ovog niskoprofilnog koncept-mosta, dakle, da pitam: gdi su naše podmornice?

hajkula1 hajkula1 19:00 20.02.2014

Re: PPV

princi
Uz još 112 postojećih problema (Rakovica, tehničko - propusna Resnik, klizište u Prokopu, diskutabilnost da li

Brate, kidaš.


To je sam re
gavrilo gavrilo 23:07 20.02.2014

Re: PPV

hajkula1


Ne samo železnička stanica, nego i obe autobuske moraju da se sklone.


i receno je da se autobuska stanica izmesta na Novi Beograd, na mesto buvljaka

hajkula1


Kamo rešenje za komunalni otpad i otpadne vode. Gde će ih, u Savu?
Kamo rešenje napajanja energijom?
Kamo rešenje snabdevanja pijaćom vodom?
To je izgradnja čitavog naselja.


otpadne vode idu gde treba da idu, struja se dobija iz sistema za snabdevanje elektricnom energijom, pijaca voda se dobija iz gradskog vodovoda.

Pogledaj na internetu kako se poceo zidati Novi Beograd na mocvari.
Pogledaj i podatke o izgradnji olimpijskog grada za ovu olimpijadu.

hajkula1

Gde će da izmeste železničku stanicu i kuda će da prolaze šine? Valjda prvo šine treba da izmeste, treba nova trasa.
Da ne pričam o gradnji na mestu poznatom po podzemnim vodama.


Zeleznicka stanica u izgradnji Prokop je planirana da bude nova zeleznicka stanica, do nje ce vozovi dolazati uobicajeno, preko sina i zeleznickog mosta sa kojim je vec povezana.Vozovi vec prolaze kroz tu stanicu.

hajkula1

Arapi kao investitori kao i Kinezi za most... našima mrvičice.


Niko ti ne brani da budes investitor i da zidas kulu u Beogradu ako vidis interes u tome i imas novca za to.

hajkula1

Nemam živaca, tolika je to sve nebulozna nebuloza, da je zalud svako suvislo pitanje a ima ih puno.

Laž besramna.


U ovom trenutku to sto pises je kleveta.
Koje jos pitanje imas?
gavrilo gavrilo 23:18 20.02.2014

Re: PPV

rade.radumilo
Nego, da se vratim na problematiku


Nego, je'l' neko primetio jedan problem sa tim njihovim planom za BG na vodi?
Sava je plovna reka, negde od Siska pa do ušća u Dunav. Sve i da nemamo nameru trgovati sa gradovima uzvodno od BG-a i dalje bi ovaj most koji su nacrtali zatvorio praktično na ušću.


Mozda je u pitanju pokretni most, tj. most koji po potrebi propusta velike brodove?
Takvih mostova ima bezbroj u svetu.
Temza ima nize mostove od Brankovog mosta.
Savom ne plove kruzeri vec eventualno brodovi barze koji su male visine.
a_jovicic a_jovicic 01:53 21.02.2014

Re: PPV

st.jepan
Ni ja ne volem zadrtost, ali ovde moram da skrenem pažnju na jednu žaljenja vrednu zakonitost:
Da bi neki plovni put bio plovan, svi, ali APSOLUTNO SVI mostovi preko njega MORAJU imati dovoljnu visinu.

... inače ladje na rekama imaju jednu osobinu koju morski brodovi nemaju ... jarbol može da im se obori ... ali to je više za prilagodjavanje stanjima visokog vodostaja. Svakako nadgradje broda ne možeš da demontiraš kad naletiš na pešački most. Nego kakva li je tek situacija sa banderama i žicama preko 10 000 milijardi vrednog Bačevićevog kanala? ... Dal' je njemu neko objasnio značaj clearance-a za plovni put?

a_jovicic a_jovicic 02:08 21.02.2014

Re: PPV

srdjan.pajic
Jovičiću, kad si već ovde, plus si "čovek iz branše", a ja inspirisan Re-ovim tehničkim rešenjem savladavanja ovog niskoprofilnog koncept-mosta, dakle, da pitam: gdi su naše podmornice?

Joooj ... tužna je to priča

Od velikih je ostala jedna jedina u "životu" i eno je u Tivtu kao muzejski eksponat u Porto Montenegro. Ostale velike su sve isečene (jednu su čak prodali Turcima pa su je ovi tegljili za Tursku i tamo je isekli). Od malih je Milo "častio" Slovence, Hrvate i nas po jednom (jedna je ostala njima u gore pomenutom muzeju) ... e ali nemam informacija da li je naša država skupila novce za iznajmljivanje vučnog voza (koji nije uopšte voz u "šinskom" smislu reči) i prebacila je ovde. Iskustva sa odnosom prema IHO mi ne ulivaju poverenje da to ikoga ovde interesuje)

... što ne znači da sa mostovima Beograda na (hlebu i) vodi ima problema ...

#bajkazalakunoc Ako glasate za nas dobićete podmornicu da je "parkirate" u podzemnoj garaži Beograda na vodi kad krenete u šoping
10:34 AM - 20 Feb 2014

jkt2010 jkt2010 03:19 21.02.2014

Re: PPV

rade.radumilo
Sava je plovna reka, negde od Siska pa do ušća u Dunav. Sve i da nemamo nameru trgovati sa gradovima uzvodno od BG-a i dalje bi ovaj most koji su nacrtali zatvorio praktično na ušću.


U gradogradnju se ne razumem al kako sam skapirao citajuci novine, taj most koji vam bode oci je stari zeleznicki most. Koji ce biti adaptiran u pesacki most + raznorazni sadrzaji tipa kafane...

I to je isto prastara ideja, bajdvej...
hajkula1 hajkula1 11:03 21.02.2014

Re: PPV

gavrilo
hajkula1


Ne samo železnička stanica, nego i obe autobuske moraju da se sklone.


i receno je da se autobuska stanica izmesta na Novi Beograd, na mesto buvljaka




Pa neko stigne vozom do Prokopa pa onda do bivšeg buvljaka na autobus. Ili obrnuto.

Pošto me upućuješ na internet po informacije, čudi me da ovako pišeš pošto si čitao postove na ovom blogu, pa da te podsetim

reanimator
... Uz još 112 postojećih problema (Rakovica, tehničko - propusna Resnik, klizište u Prokopu, diskutabilnost da li Prokop, ovakav kakav je, može da podnese uvećanje saobraćaja od 800%, tj da li suženje sa 12 na dva koloseka pred ulazak u tunel može da obezbedi tečnost saobraćaja ili će kašnjenja da se mere satima)..dakle, uz sve to otvara se i pitanje koje je indirektno vezano za Železnicu. Ok, stigla ti tri voza, izašlo 600 ljudi, koji idu..gde? U BIP na pivo? Ili će se ruši BIP da bi se pravio plato za gradski saobraćaj koji po prirodi stvari mora da gravitira ka glavnoj železničkoj stanici.




hajkula1
1. Kamo rešenje za komunalni otpad i otpadne vode. Gde će ih, u Savu?
2. Kamo rešenje napajanja energijom?
3. Kamo rešenje snabdevanja pijaćom vodom?
4. To je izgradnja čitavog naselja.


gavrilo
otpadne vode idu gde treba da idu, struja se dobija iz sistema za snabdevanje elektricnom energijom, pijaca voda se dobija iz gradskog vodovoda.



Otpadne vode ni otpad ne idu gde treba.

Pretpostavljeno novo naselje (pretpostavljeno jer ovi, ovo, ovako, neće graditi) zahteva rešenje osnovnih komunalnih potreba. Na pitanja pod 1, 2, 3 i 4, nisi dao odgovor. (Nisi čuo za upravljanje, odvoz, odlaganje, preradu otpada, prečišćavanje otpadnih voda, fabriku vode za piće, trafo stanice? Pre nego što se počne sa gradnjom nove kuće, traže se uslovi za priključenje na vodovod, kanalizaciju, električnu energiju. Za novo naselje mora da se odredi zahtevani kapacitet, izvori i mreža snabdevanja (proširenje postojećih ili izgradnja novih) i rešenje predvidi pre izgradnje.

Ili će neki ljudi, kao što su imali (negde još uvek imaju) na primer žitelji delova Zvezdare, Palilule, Resnika, Rakovice, Kaluđerice, Leštana, Surčina, Koteža, Ovče, Borče, Železnika... imali probleme sa vodom, strujom a negde i kanalizacijom.


gavrilo
Pogledaj na internetu kako se poceo zidati Novi Beograd na mocvari.
Pogledaj i podatke o izgradnji olimpijskog grada za ovu olimpijadu.




Ko kaže? (Možeš na PP)
Da piše, da nisi upućen u temu, da nemaš informacije, iskustvo ali eto, sviđa ti se maketa i želiš da tako izgleda deo grada, da veruješ u tu priču... i sličnim rečima, razumela bih. Ali ti sampouzdano daješ odgovore iz neznanja, bez informacija.

Što tako daleko da gledamo?
Kraditeljsko umeće, sposobnosti, veštine i inspiracija pokazali su se pa i do danas problemi sa strujom, kanalizacijom... zbog trafostanica i drugih delova mreže za prenos. Zatrpavali su se kanali kojima otiču otpadne vode... Ko je ukazivao na to, bio je državni neprijatelj, mrzitelj.
Zato se posle malo jače kiše, svi dave u go.nima (na žalost trpe i oni koji su takve posledice predvideli).
Devedesetih su gradnju držali u svojim šakama Radikali i Julovci a kasnije SPO pa DS.
Zato Beograd ima velike komunalne probleme, jer su ga gr(a)dili kadrovici, snalažljivci (da bi se nakrali), umesto da ga planiraju i izgrađuju stručnjaci.

Ako su vođe dobronamerni, pošteni ljudi, zašto nisu ispitali na primer, troškove oko izgradnje mosta na Adi? Ili možda jesu, pa iskustvo primenjuju za Toranj na Savamali?

gavrilo
Niko ti ne brani da budes investitor i da zidas kulu u Beogradu ako vidis interes u tome i imas novca za to.




Niko ti ne brani da uzmeš knjigu u šake. Ili pitaš ljude koji su stručni.



Najopasnije su agresivne neznalice na vlasti.

reanimator reanimator 11:15 21.02.2014

Re: PPV

Mozda je u pitanju pokretni most, tj. most koji po potrebi propusta velike brodove?
Takvih mostova ima bezbroj u svetu.

Koji nema šanse da bude skup
Ima pilon od blata da pravimo :)
fantomatsicna fantomatsicna 12:34 21.02.2014

Re: PPV

Savom ne plove kruzeri vec eventualno brodovi barze koji su male visine.

Pa ne plove sad ali kad se unovče sve provizije možda neki od podpisnika ugovora kupi kruzer,kad sve već ima, a to još ne
st.jepan st.jepan 14:25 21.02.2014

Re: PPV

U gradogradnju se ne razumem


Iskreno, ni ja, ali svoj rodni grad poznajem.

most koji vam bode oci je stari zeleznicki most


Posebice dobro poznajem BG savsko priobalje (svakodnevno prošibam na bajsu ispod svih BG mostova), i mogu ti kvalifikovao tvrditi da to na slici nikako ne može biti Stari železnički most, osim, naravno, ako planirani redizajn tog mosta ne uključuje i njegovo izmeštanje za cca. 582 metra nizvodno, kao i totalno promenu konstrukcije (most sa mnogim lukovima), te kresanje njegove sadašnje visine na cca. jednu sedminu.

Ev' ti dokaz - animacja iz drugog ugla (Stari železnički most je krajnje levo, odmah iza Gazele).


princi princi 15:02 21.02.2014

Re: PPV

st.jepan
U gradogradnju se ne razumem


Iskreno, ni ja, ali svoj rodni grad poznajem.

most koji vam bode oci je stari zeleznicki most


Posebice dobro poznajem BG savsko priobalje (svakodnevno prošibam na bajsu ispod svih BG mostova), i mogu ti kvalifikovao tvrditi da to na slici nikako ne može biti Stari železnički most, osim, naravno, ako planirani redizajn tog mosta ne uključuje i njegovo izmeštanje za cca. 382 metra nizvodno, kao i totalno promenu konstrukcije (most sa mnogim lukovima), te kresanje njegove sadašnje visine na cca. jednu sedminu.

Ev' ti dokaz - animacja iz drugog ugla (Stari železnički most je krajnje levo, odmah iza Gazele).



Ovo je, ali, odvratno. Valjda neće dopustiti idiotu da pravi ovo.
reanimator reanimator 15:19 21.02.2014

Re: PPV

U gradogradnju se ne razumem al kako sam skapirao citajuci novine, taj most koji vam bode oci je stari zeleznicki most. Koji ce biti adaptiran u pesacki most + raznorazni sadrzaji tipa kafane.

Jok. Stari železnički je na pedesetom delu reke. Bode nam oči što je pominjano da će stari most (verovatno se misli na tramvajski) biti preuredjen u pešački, a na slici vidimo i misteriozni mostić izmedju tramvajskog i gazele.
E sad, ako jeste tako i ako je plan da se sagradi novi most (sa sve otvarajućim elementima) samo za šetanje i ako znamo da Sava nije ni Sena, ni Dunav u Beču, ni Ljubljanica,pa da se tek tako švrćkamo levo desno, nego ozbiljna reka koju treba prepešačiti..i ako znamo da postojeći mostovi već imaju deo za pešake, onda se postavlja pitanje opravdanosti ideje.
princi princi 15:43 21.02.2014

Re: PPV

pitanje opravdanosti ideje.

Što niko u Beograd ne razmatra ozbiljno tunele? Imaš sad ne samo EPB tehnologije, nego i immersed tunnels, stvarno mi nije jasna tolika opsesija mostovima. Beograd, po meni, prosto vapi da ide pod zemlju.
reanimator reanimator 15:45 21.02.2014

Re: PPV

Što niko u Beograd ne razmatra ozbiljno tunele? Imaš sad ne samo EPB tehnologije, nego i immersed tunnels, stvarno mi nije jasna tolika opsesija mostovima. Beograd, po meni, prosto vapi da ide pod zemlju

Da jbt, nešto sam gledao gde je to otišlo..imaš jednu mašinu (krtica ili tako nešto) koja maltene radi sve.
Verovatno je problem što gde god da zakopaš naletiš na groblje.
st.jepan st.jepan 15:55 21.02.2014

Re: PPV

Ovo je, ali, odvratno. Valjda neće dopustiti idiotu da pravi ovo.

Ne bih se složio - nije idiot i naravno da ne namerava da zaista pravi ovo.
Čovek je, naprotiv, veoma pametan i pragmatičan. Dobro je procenio prosečni IQ svoje ciljne grupe i zaključio da nema potrebe ni za kakvom projektantskom smaračinom, te da će večini njegovih glasača biti dostatan i copypaste nekog efektnog prikaza, nadjenog na Google Images.

Nema veze što na slici nema ničeg što bi podsečalo na stvarnu konfiguraciju BG terena - glasači SNS će spremno da popasu i tu šibicarsku foru, baš kao i onu sa džakovima glasačkih listića.


Btw, pošto se ovde radi o izborima, valjalo bi da glasački lističi sadrže i neko krajnje jednostavno pitanje na koje bi trebalo odgovoriti i time dokazati funkcionalnu pismenost i elementarnu inteligenciju. Potom nevažečim glasačima proglasiti sve koji ne odgovore tačno.

Možda će neko reči da bi to bilo fašistoidno, ali ja duboko verujem da je ova ideja ultimativno demokratična.
princi princi 16:02 21.02.2014

Re: PPV

tw, pošto se ovde radi o izborima, valjalo bi da glasački lističi sadrže i neko krajnje jednostavno pitanje na koje bi trebalo odgovoriti i time dokazati funkcionalnu pismenost i elementarnu inteligenciju. Potom nevažečim glasačima proglasiti sve koji ne odgovore tačno.

Možda će neko reči da bi to bilo fašistoidno, ali ja duboko verujem da je ova ideja ultimativno demokratična.

Da, mislio sam da je prošlo vreme slavodobitnog gloatovanja u tuđoj gluposti. To je, u principu, klinački. Treba menjati stvari. Pre toga, naravno, zavoleti ljude kao takve. Narcisoidnost dobra za 4 zida, ogledala i umetničke ateljee (a i tu ograničeno).
st.jepan st.jepan 16:09 21.02.2014

Re: PPV

Što niko u Beograd ne razmatra ozbiljno tunele? ..., stvarno mi nije jasna tolika opsesija mostovima.

Pa to je povezano. Most preko Ade je prvobitno bio zamišljen u funkcionalno kompletu sa tunelom ispod Topčiderskog brda i Dedinja, ali se od tog tunela, koji bi vodio do Autokomande i tako omogučio efikasnu vezu leve obale i centra grada, ko zna zašto odustalo. Od mosta se medjutim nije odustalo, mada bez tog tunela most nema skoro nikakav smisao.
princi princi 16:09 21.02.2014

Re: PPV

Da jbt, nešto sam gledao gde je to otišlo..imaš jednu mašinu (krtica ili tako nešto) koja maltene radi sve.

Jel? :) Ne treba se mučiti previše tehničkim detaljima (ima ko će i o tome da misli), nego više funkcionalno mislim. Podzemne garaže, transport. Čak i za taj nesrećni light rail. Mislim, period otplate je isti, ne može se pobeći od tih nekih 29, 30 godina, ali čini mi se da bi Beograd više trebalo da ceni svoje nadzemlje, a ne ovako da ga daje svakakvim kaubojima.
st.jepan st.jepan 16:18 21.02.2014

Re: PPV

Da, mislio sam da je prošlo vreme slavodobitnog gloatovanja u tuđoj gluposti. To je, u principu, klinački. Treba menjati stvari.

Slažem se da treba menjati stvari, raditi na obrazovanju populacije, ali mislim da ti je spočitavanje "slavodobitnog gloatovanja" i narcisoidnosti promašeno. Ne radi se o tome, pitanje na listiću imalo bi funkciju sličnu funkciji onog lakog pitanjca koje sadrži skoro svaki formular za registraciju (edit: naprimer 8+3, ali tekstualno: saberi osam i tri). No to je ipak tema odveć široka za ovde.

P.S. Uostalom, na takvo spočitavanje nemaš pravo: upravo si Prvog Potpredsednika Vlade neosnovano nazvao idiotom. A to je više nego klinački).
gavrilo gavrilo 18:02 21.02.2014

Re: PPV

hajkula1
gavrilo
hajkula1


Ne samo železnička stanica, nego i obe autobuske moraju da se sklone.


i receno je da se autobuska stanica izmesta na Novi Beograd, na mesto buvljaka




Pa neko stigne vozom do Prokopa pa onda do bivšeg buvljaka na autobus. Ili obrnuto.

Pošto me upućuješ na internet po informacije, čudi me da ovako pišeš pošto si čitao postove na ovom blogu, pa da te podsetim

reanimator
... Uz još 112 postojećih problema (Rakovica, tehničko - propusna Resnik, klizište u Prokopu, diskutabilnost da li Prokop, ovakav kakav je, može da podnese uvećanje saobraćaja od 800%, tj da li suženje sa 12 na dva koloseka pred ulazak u tunel može da obezbedi tečnost saobraćaja ili će kašnjenja da se mere satima)..dakle, uz sve to otvara se i pitanje koje je indirektno vezano za Železnicu. Ok, stigla ti tri voza, izašlo 600 ljudi, koji idu..gde? U BIP na pivo? Ili će se ruši BIP da bi se pravio plato za gradski saobraćaj koji po prirodi stvari mora da gravitira ka glavnoj železničkoj stanici.




hajkula1
1. Kamo rešenje za komunalni otpad i otpadne vode. Gde će ih, u Savu?
2. Kamo rešenje napajanja energijom?
3. Kamo rešenje snabdevanja pijaćom vodom?
4. To je izgradnja čitavog naselja.


gavrilo
otpadne vode idu gde treba da idu, struja se dobija iz sistema za snabdevanje elektricnom energijom, pijaca voda se dobija iz gradskog vodovoda.



Otpadne vode ni otpad ne idu gde treba.

Pretpostavljeno novo naselje (pretpostavljeno jer ovi, ovo, ovako, neće graditi) zahteva rešenje osnovnih komunalnih potreba. Na pitanja pod 1, 2, 3 i 4, nisi dao odgovor. (Nisi čuo za upravljanje, odvoz, odlaganje, preradu otpada, prečišćavanje otpadnih voda, fabriku vode za piće, trafo stanice? Pre nego što se počne sa gradnjom nove kuće, traže se uslovi za priključenje na vodovod, kanalizaciju, električnu energiju. Za novo naselje mora da se odredi zahtevani kapacitet, izvori i mreža snabdevanja (proširenje postojećih ili izgradnja novih) i rešenje predvidi pre izgradnje.

Ili će neki ljudi, kao što su imali (negde još uvek imaju) na primer žitelji delova Zvezdare, Palilule, Resnika, Rakovice, Kaluđerice, Leštana, Surčina, Koteža, Ovče, Borče, Železnika... imali probleme sa vodom, strujom a negde i kanalizacijom.


gavrilo
Pogledaj na internetu kako se poceo zidati Novi Beograd na mocvari.
Pogledaj i podatke o izgradnji olimpijskog grada za ovu olimpijadu.




Ko kaže? (Možeš na PP)
Da piše, da nisi upućen u temu, da nemaš informacije, iskustvo ali eto, sviđa ti se maketa i želiš da tako izgleda deo grada, da veruješ u tu priču... i sličnim rečima, razumela bih. Ali ti sampouzdano daješ odgovore iz neznanja, bez informacija.

Što tako daleko da gledamo?
Kraditeljsko umeće, sposobnosti, veštine i inspiracija pokazali su se pa i do danas problemi sa strujom, kanalizacijom... zbog trafostanica i drugih delova mreže za prenos. Zatrpavali su se kanali kojima otiču otpadne vode... Ko je ukazivao na to, bio je državni neprijatelj, mrzitelj.
Zato se posle malo jače kiše, svi dave u go.nima (na žalost trpe i oni koji su takve posledice predvideli).
Devedesetih su gradnju držali u svojim šakama Radikali i Julovci a kasnije SPO pa DS.
Zato Beograd ima velike komunalne probleme, jer su ga gr(a)dili kadrovici, snalažljivci (da bi se nakrali), umesto da ga planiraju i izgrađuju stručnjaci.

Ako su vođe dobronamerni, pošteni ljudi, zašto nisu ispitali na primer, troškove oko izgradnje mosta na Adi? Ili možda jesu, pa iskustvo primenjuju za Toranj na Savamali?

gavrilo
Niko ti ne brani da budes investitor i da zidas kulu u Beogradu ako vidis interes u tome i imas novca za to.




Niko ti ne brani da uzmeš knjigu u šake. Ili pitaš ljude koji su stručni.



Najopasnije su agresivne neznalice na vlasti.



Pretpostavljam da tebe treba da pitam jer si ti strucan za ocenu bezbednosti zidanja Beograda na vodi i zeleznicke stanice na zemlji.

u mom svetu ti se zoves hejter

reanimator reanimator 18:07 21.02.2014

Re: PPV

Jel? :)

Da,da, veruj mi da ima :)
hajkula1 hajkula1 04:25 22.02.2014

Re: PPV

st.jepan


Ev' ti dokaz - animacja iz drugog ugla



Ne umem da umanjim, ako neko može, hvala. Obratiti pažnju na most.






st.jepan st.jepan 12:19 22.02.2014

Re: PPV

Obratiti pažnju na most.

Obratio pažnju nekoliko puta, al džaba - stvarno ne kapiram
hajkula1 hajkula1 01:36 23.02.2014

Re: PPV

st.jepan
Obratiti pažnju na most.

Obratio pažnju nekoliko puta, al džaba - stvarno ne kapiram



Vidiš da most koji su ubacili u model za Beograd na vodi, i ovaj iz Dubaija liče. Čak su i obalu Save prilagodili modelu iz Dubaija, kulu i još nešto oko kule bi izgradili na vodi. Vidiš što su neki blogeri primetili, da na maketi obala puca u ravnicu (kao u Dubaiju) a znaš da je reljef kod nas sasvim drugačiji.
Na fotki se vidi luka za jedrilice i glisere, tako da su tako nešto iskoristili i za maketu Bg na vodi, pa i visina mosta za tako nešto odgovara.
Nisu se potrudili da prikupe osnovne informacije, da je reka, da je plovna...


Nego ni ova ideja za Savamalu, nije originalna.

Do pre neku godinu pričalo se, planiralo, bio i konkurs za obale, Viline vode, Luka Beograd, kartonka Avala... Na dnu Francuske ulice kula. A za šta su beše planirali neku zgradu u obliku jedra? Pa dunavski turizam, jahting? Da li se neko seća?


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:22 20.02.2014

Is it possible...

... that you're going about this all wrong?

Procitao sam ovaj tvoj blog i odlucio da ne komentarishem, zato shto ce moje potonje pitanje biti ujedno i komentar, ne samo tvog bloga (i ranijih blogova) vec i tvoje pripremljenosti/adekvatnosti za ovo u shta se, vidim, upushtash.

Prochitao sam tvoj 'interview' u pressu... Chitam svashta, pa i to.
Evo linka:

[url=http://pressonline.rs/info/politika/300989/amerikanci-su-ucenili-vucica-bicu-opet-ministar.html][/url]

I tu negde se kaze (a ti si citiran):
"... "Ovaj predizborni savez predstavićemo krajem februara, zajedničkim obraćanjem Beogradu, i on će sigurno biti deo vladajuće koalicije. To je uslov koji su MMF i Amerikanci postavili Vučiću kao uslov za obećanih 500 mjiliona dolara budžetske podrške. On je to bio primoran da prihvati, baš kao što je morao da prihvati moje imenovanje u avgustu prošle godine", navodi u pismu Radulović, kojib uspit otkriva još neka kadrovska rešenja u novoj vlasti 16. marta.

"Moj nalbliži saradnik Aleksandar Stevanović trebalo bi da preuzme mesto guvernera Narodne banke, dok će Jorgovanka Tabaković posle izbora biti imenovana za ambasadora.

"Želja SAD je, da, ako već daju pare, imaju svoje pouzdane ljud ena dva ključna mesta, kako se novac ne bi trošio za stranačke potrebe", objasnio je Radulović...."

Prvo pitanje je da li je ovo zaista recheno. Drugo, u kondicionalu, kako ochekujesh da glasachi razumeju to shto je recheno, i trece - kako ochekujesh da ovo shto je recheno bude korishceno tokom izbora, od strane tvojih politichkih protivnika koji ce uchestvovati na izborima?

hajkula1 hajkula1 02:51 20.02.2014

Re: Is it possible...

Prochitao sam tvoj 'interview' u pressu... Chitam svashta, pa i to.



Mis`im piše i na tarabi, organ, pa Mujo odro q..c (ovde ne smem da psujem a teško se suzdržavam).


Radulović je apsolutno uveren u taj scenario, što se vidi iz dva pisma, a u kojima svojim (ne)suđenim saborcima predstavlja sebe



Kamo faksimil pisama??? Ej, ne jedno, pominju čak DVA. Tužiti!
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:58 20.02.2014

Re: Is it possible...



Kamo faksimil pisama??? Ej, ne jedno, pominju čak DVA. Tužiti!


Po tebi, izgleda da nema dileme - nije recheno, nameshteno, izmishljeno?

To je ok, ali bi bilo dobro da Radulovic odgovori (ako).

Shto se tiche psovanja - nema potrebe, meni ne nedostaje.
a_jovicic a_jovicic 03:13 20.02.2014

Re: Is it possible...

"Crna" propaganda: Širenje lažnih informacija i materijala, predstavljenih kao da potiču od napadnute strane, u cilju diskreditovanja i kompromitovanja napadnutog. Razlikuje se od "sive" propagande kod koje je izvor "informacije" nepoznat (glasine) i "bele" propagande kod koje je izvor poznat (saopštenja za javnost).

Zasniva se na efektu "važno je biti prvi" pošto je demanti uvek slabijeg efekta nego iznošenje "ekskluzivne vesti" i često kombinuje princip 95% istine + 5% pažljivo odabrane laži.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:16 20.02.2014

Re: Is it possible...

a_jovicic
"Crna" propaganda: Širenje lažnih informacija i materijala, pretstavljenih kao da potiču od napadnute strane, u cilju diskreditovanja i kompromitovanja napadnutog. Razlikuje se od "sive" propagande kod koje je izvor "informacije" nepoznat (glasine) i "bele" propagande kod koje je izvor poznat (saopštenja za javnost).

Zasniva se na efektu "važno je biti prvi" pošto je demanti uvek slabijeg efekta ne iznošenje "ekskluzivne vesti" i često kombinuje princip 95% istine + 5% pažljivo odabrane laži.


Ne znam da li ti je namera da me "edukujesh", onako generalno - o stvarima koje postoje, ili hocesh da kazesh da ZNASH da je ova informacija lazna/fabrikovana?

Again, imajuci u vidu da ovaj blog nije 'hostile environment' - ili je NAJMANJE 'hostile' prema Radulovicu - bilo bi dobro da ON SAM odgovori na ova pitanja.
a_jovicic a_jovicic 03:34 20.02.2014

Re: Is it possible...

cane.srbljanovic
Ne znam da li ti je namera da me "edukujesh", onako generalno - o stvarima koje postoje, ili hocesh da kazesh da ZNASH da je ova informacija lazna/fabrikovana?

Već komentarisao danas na Twitter-u

EDIT: A piše i gore u tekstu ...
Suočeni sa nepostojećom infrastukturom, bez novca, bez kadrova zaposlenih u javnom sektoru, medijskim mrakom, podmetanjima svih vrsta, naslovnim stranicama tablodia koji objavljuju da pravimo koaliciju sa Cvijanom (????), da smo špijuni, da maltertiramo vozače, ostvariti taj cilj je jako teško.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:49 20.02.2014

Re: Is it possible...

a_jovicic
cane.srbljanovic
Ne znam da li ti je namera da me "edukujesh", onako generalno - o stvarima koje postoje, ili hocesh da kazesh da ZNASH da je ova informacija lazna/fabrikovana?

Već komentarisao danas na Twitter-u


Mladicu - ono shto je on objavio 'na Twitter-u' nema veze sa onim shto sam NJEGA pitao.
Radulovic (na twitteru) kaze "Da li je moguće da ima neko ko je poverovao da razgovaramo sa Cvijanom? Ne mogu da verujuem. "

JA ga nisam pitao da li je ili ne razgovarao sa Cvijanom. Ne interesuje me. Pitanja su chitko i jasno napisana gore, ne bih da ponavljam - i zaista bih cenio ukoliko se uzdrzish od ponovnih pokushaja da mi 'objasnish' ili da odgovorish na pitanja koja nisu tebi postavljena.
blogovatelj blogovatelj 04:34 20.02.2014

Re: Is it possible...

Kamo faksimil pisama??? Ej, ne jedno, pominju čak DVA. Tužiti!


I to kakva pisma?
Preporučena
Ko još danas šalje preporučena pisma?
Onaj ko nema internet. To je ogroman deo srpskog biračkog tela.
Vidiš da je ceo tekst sklopljen da natera autolimara iz Varvarina da glasa za one za koje treba da glasa.
Opet pominjem famoznog autolimara, ali moram. U Srbiji palanke i penzioneri odlučuju o pobednicima izbora.
a_jovicic a_jovicic 05:15 20.02.2014

Re: Is it possible...

cane.srbljanovic
Mladicu - ono shto je on objavio 'na Twitter-u' nema veze sa onim shto sam NJEGA pitao.
Radulovic (na twitteru) kaze "Da li je moguće da ima neko ko je poverovao da razgovaramo sa Cvijanom? Ne mogu da verujuem. "

JA ga nisam pitao da li je ili ne razgovarao sa Cvijanom. Ne interesuje me. Pitanja su chitko i jasno napisana gore, ne bih da ponavljam - i zaista bih cenio ukoliko se uzdrzish od ponovnih pokushaja da mi 'objasnish' ili da odgovorish na pitanja koja nisu tebi postavljena.

Pa hvala na komplimentu ... mada ni moja "mladost" ne bi bila čudna u ovoj zemlji ... no dok Radulović ne odgovori evo malo "logičke gimnastike" ...

Tekst navodi "činjenice" A i B kao istinite ... ovde se postavlja pitanje o "činjenici" A dok "činjenica" B "nije bitna". Neko ospori "činjenicu" B i samim tim pada i "istinitost" celog teksta ... ali ne ... na pitanje A se mora eksplicitno odgovoriti ... "Činjenica" B iz teksta glasi ...
On (Radulović), takođe potvrđuje pisanje da će na izbore izaći sa Republikanskom strankom Vladimira Cvijana.

"Ovaj predizborni savez predstavićemo krajem februara, zajedničkim obraćanjem Beogradu, i on će sigurno biti deo vladajuće koalicije.

No dobro ... nisam ja domaćin na ovom blogu ... možda sam u teškoj zabludi ... a dok vi ne raspravite šta je rečeno evo malog priručnika iz "ONO i DSZ" za one koje možda interesuje problematika ...



INFO-ratovanje

BTW ... izgleda da gadno "oprljilo" Maletića zbog Feketićkog snega ...

Mario stradao zbog cenzure: Simo i Mićan u vrhu liste za odbornike, Maletić uklonjen
looping looping 06:32 20.02.2014

Re: Is it possible...

JA ga nisam pitao da li je ili ne razgovarao sa Cvijanom. Ne interesuje me. Pitanja su chitko i jasno napisana gore, ne bih da ponavljam - i zaista bih cenio ukoliko se uzdrzish od ponovnih pokushaja da mi 'objasnish' ili da odgovorish na pitanja koja nisu tebi postavljena.

Ti pitaš da li Radulović rekao ovo:
"Želja SAD je, da, ako već daju pare, imaju svoje pouzdane ljud ena dva ključna mesta, kako se novac ne bi trošio za stranačke potrebe", objasnio je Radulović...."

Verovatno da jeste čim nije demantovao preko tvitera. I zbog toga neće dobiti puno glasova na izborima. Ali će zato PPV-u smanjiti broj glasača. I kao što rekoh ranije izgleda da je to suština njegovog bavljenja politikom.

To što on narodu objašnjava da u državi ima kriminala i nema transparentnosti narod odavno zna. Kao što zna i da ništa od toga nije rešeno. Njegova rešenja sa novim zakonima nemaju nikakvog efekta u državi gde se zakoni ne poštuju. A zakoni se ne poštuju zato što su kriminalci na slobodi.
E sad on može da krivi PPV-a za sve kriminalne radnje u Srbiji u poslednjih 20 godina ali ne može da ponudi nikakva rešenja za državu Srbiju osim zakona o transparentnosti, zakona za podsticanje privrede bla, bla....
I to sve bi trebalo da donese rezultate u jednoj kriminalnoj državi gde ako ti neko razbije glavu na ulici neće biti osuđen. Sudovi ne mogu da rade svoj posao, policija na jedvite jade ili nikako ne radi svoj posao. A za sve to mu je kriv PPV.

Mršava kampanja. Prilično mršava. Osim ako nema za cilj isključivo pljuvanje PPV-a.

Saša Radulović Saša Radulović 09:36 20.02.2014

Re: Is it possible...

Prvo pitanje je da li je ovo zaista recheno. Drugo, u kondicionalu, kako ochekujesh da glasachi razumeju to shto je recheno, i trece - kako ochekujesh da ovo shto je recheno bude korishceno tokom izbora, od strane tvojih politichkih protivnika koji ce uchestvovati na izborima?


Ne.

Ostala pitanja su odgovoreno prvim odgovorom.

A sad ja vas da pitam: da li vam je Aleksandar Vučić toliko pomutio razum, da ozbiljno razmatrate ovakvo blato?

Da li toliko više ništa ne razaznajate?

Zar ne vidite da je cilj svog tog blata upravo to da vam probudi sumnju i dovede do toga da nikome i ničemu ne verujete?

Aman čoveče.
looping looping 10:00 20.02.2014

Re: Is it possible...

Aman čoveče.

"Želja SAD je, da, ako već daju pare, imaju svoje pouzdane ljude na dva ključna mesta, kako se novac ne bi trošio za stranačke potrebe", objasnio je Radulović...."
Ako ovo nije rečeno onda definitivno treba tužiti ove novine.
I ja se izvinjavam.
Saša Radulović Saša Radulović 10:29 20.02.2014

Re: Is it possible...

Aman ljudi. Ni jedna jedina reč u tom članku nije istina.
inco inco 11:15 20.02.2014

Re: Is it possible...

looping
Ako ovo nije rečeno onda definitivno treba tužiti ove novine.
I ja se izvinjavam.


Ček bre, 'ajd iskreno - čak i da prihvatimo svetske zavere da Ameri 'oće da nas kolonizuju i tako te budalaštine, te da je Saša njihov čovek koji će nam zatrti seme und pleme - koliki misliš da IQ treba neko da ima pa da tako šta izrekne ako reši da učestvuje u političkoj trci? Mislim, znajući vanpametnu ljubav koju ovaj ovde plebs gaji prema tim istim Amerima...

Ok, ako ti smatraš da je Saša na intelektualnom nivou jednog Palme, pa i nekako da razumem da na tren pomisliš da je napisano istina... mada opet, pa čak ni Palma u tandemu sa Veljom Ilićem i tri litra loze ne bi tako maestralno pucali sebi u nogu.

P.S. Neke 'vesti' ne zaslužuju demanti jer im se tako može samo dodati na značaju. Da neko sutra napiše u novinama da sam pedofil i satanista ne bih ih ni udostojio komentara - cenim tako nekako i Saša razmišlja.
tadejus tadejus 11:24 20.02.2014

Re: Is it possible...

Saša Radulović
A sad ja vas da pitam: da li vam je Aleksandar Vučić toliko pomutio razum, da ozbiljno razmatrate ovakvo blato?Da li toliko više ništa ne razaznajate?Zar ne vidite da je cilj svog tog blata upravo to da vam probudi sumnju i dovede do toga da nikome i ničemu ne verujete?Aman čoveče.


pa nece bas biti da je ljudima bas toliko pomucen razum
prepoznaju mustru
a mustra
pa sjetimo se npr. da je omrazeni dinkic neke 2008-e smanjio porez na zarade sa 14 na 12%
smanjenje od skoro 15%, dobro, nije trecina, ali nije ni da se baci..
a takvih primjera koliko hoces
pa se izlize vjerovanje u cudnovata spasenja
a mustra
pa i taj dinkic je isto tako dolazio sa grupom povjerljivih i odabranih drugara
neki su zaista i bili vrsni ljudi, i uradili odlican posao..
ali ne moze to tako
ne moze sistem da pociva na vrsnom pojedincu
a tek ne moze ako se tu umetne i koja trula jabuka
a uvijek se umetne
ljudi to vide
vide vas, vide tog vaseg knezevica, vide tu vasu vidu.. pa se pitaju, ko su sad oni, otkud sad oni.. pa onda vise nije ni tako nevjerovatno da vi trgujete nekakvim guvernerskim mjestima
pa ako moze jorgovanka sto sad ne bi mogao i neki knezevic
mustra ostaje ista
a_jovicic a_jovicic 11:43 20.02.2014

Re: Is it possible...

tadejus
pa nece bas biti da je ljudima bas toliko pomucen razum
prepoznaju mustru

Ovaj ... čak i uz pretpostavku postojanja tako podlog plana ... zar "tvorac" očekuje da bi mi "navučeni" mirno podvili rep u trenutku kada shvatimo da smo izigrani ... ili bi se možda desio "ukrajinski scenario" pa bi se naplatilo i Dinkiću i svim "mustrašima" od tada kroz neki "6-ti oktobar"?
looping looping 11:52 20.02.2014

Re: Is it possible...

P.S. Neke 'vesti' ne zaslužuju demanti jer im se tako može samo dodati na značaju. Da neko sutra napiše u novinama da sam pedofil i satanista ne bih ih ni udostojio komentara - cenim tako nekako i Saša razmišlja.

Jedna stvar je kada neko u novinama tvrdi nešto za tebe a druga je kada izbacuje tvoj navodni citat, na pr. " Inco je rekao:"............". "
Nisam znao da se i to radi. To zaslužuje jednu poštenu tužbu.
highshalfbooze highshalfbooze 12:31 20.02.2014

Re: Is it possible...

Prochitao sam tvoj 'interview' u pressu... Chitam svashta, pa i to.
Evo linka:

[url=http://pressonline.rs/info/politika/300989/amerikanci-su-ucenili-vucica-bicu-opet-ministar.html][/url]


pressonline.rs
"Moja lista "Dosta je bilo" sigurno prelazi cenzus i očekujem da u novom parlamentu imam oko 30-ak poslanika", kaže u pismu bivši ministar i dodaje da su na sastanku u američkoj ambasadi "zajednički procenili da će dobiti oko 12 odsto glasova.


Njuz.net je dobio konkurenciju
jkt2010 jkt2010 13:00 20.02.2014

Re: Is it possible...

a_jovicic
tadejus
pa nece bas biti da je ljudima bas toliko pomucen razum
prepoznaju mustru

Ovaj ... čak i uz pretpostavku postojanja tako podlog plana ... zar "tvorac" očekuje da bi mi "navučeni" mirno podvili rep u trenutku kada shvatimo da smo izigrani ...



Podvili ste ga do sada 100 x , sto da se ne ocekuje jos jedno podvijanje?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana