Budućnost| Društvo| Ljudska prava| Zdravlje| Život

Buđenje umesto raspamećivanja!

Filip Mladenović RSS / 13.02.2014. u 13:12

POBUNA svesti i savesti
POBUNA svesti i savesti
Masovni građanski protesti u Bosni donekle su uzdmali ležernu i nemoćnu evropsku intelektualnu scenu. Takođe, malobrojni angažovani intelektualci iz tzv. regiona, tj. novonastalih državica ex Jugoslavije, ovih dana se ne osećaju tako usamljeno i uzaludno kao pre.

U prilog tome je i apel - podrška pobunjenim Bosankama i Bosancima, koji su do sada potpisali mnogi intelektualci širom sveta:

- Izražavamo potpunu poršku legitimnim zahtevima i opravdanom besu građana Bosne i Hercegovine. Njihov zahtev za pristojan život, pravu demokratiju, solidarnost koja nema granica - bile one etničke, nacionalne ili verske, socijalnu jednakost i pravednost, odjeknuo je širom sveta - navodi se u pismu podrške.

- Bosanski demonstranti pokazali su hrabrost i uspeli da nadvladaju sve institucionalne prepreke i sva ograničenja koje vlade širom sveta nameću svojim građanima. Građani Bosne i Hercegovine ustali su protiv sistema izrabljivanja, nepravde i nejednakosti koji je dosad služio samo malom broju pripadnika političke, ekonomske i finansijske elite - navode intelektualci.

Sto godina nakon atentata na austrougarskog prestolonaslednika Franca Ferdinanda, "kada su imperijalističke evropske vođe naterali svoje narode u međusobne sukobe, Bosna svima šalje jedan glasan poziv na buđenje", dodaje se u pismu.

Uz ocenu da je "svet u kojem živimo svet podela, rastućeg fašizma, političkog i društvenog aparthejda, neumoljivog kapitalističkog uništavanja zajedničkog bogatstva sviju", intelektualnci ističu da su "građani BiH to proživljavali svakog dana poslednjih 20 godina".

Nakon rata, u kojem je živote izgubilo 100.000 ljudi, sporazum o miru oživeo je kapitalistički sistem, uništio radničku klasu i doprineo ukorenjivanju ne samo etničkih, već i socijalnih podela, koje su uspešno iskorištavale političke elite, istakli su svetski intelektualci.

Proteste građana u BiH podržali su i brojni intelektualci, pisci, filozofi iz zemalja bivše Jugoslavije, među kojima su Daša Drndić, Vladimir Arsenijević, Alida Bremer, Goran Fejić, Srećko Horvat, Saša Ilić, Rada Iveković, Andrej Nikolaidis, Renata Salecl, Jasmila Žbanić, Slavoj Žižek......

Među potpisnicima pisma podrške su i američki lingvista i filozof Noam Čomski, britansko-pakistanski pisac i aktivista Tarik Ali, italijanski filozof Franko Ber i drugi pisci i intelektualci iz Nemačke, Francuske i SAD.
 

Atačmenti



Komentari (105)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 13:33 13.02.2014

E, Filipe

... koliko vidim i razumem, zahtev pobunjenog gradžanstva u Bosni je da se posmenjuje vlast. I da na funkcije ne mogu da dođu političari. I da nove predstavnike naroda ne mogu kandidovati partije.
E sad - jel imaš ti ideju ko bi i kako mogao biti izabran?
Na osnovu kojih kvalifikacija i sa kakvim legitimitetom?
Ja, priznajem, dumam i ne mogu da smislim, pa rekoh - uvek je dobro zatražiti ekspertsko mišljenje.
omega68 omega68 13:47 13.02.2014

Re: E, Filipe

Сунце ти јебем калаисано...
Кад се сад нисам шлогирао
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:47 13.02.2014

Re: E, Filipe

Političke, ekonomske i finansijske elite su nametnule takve izborne zakone, koji simuliraju demokratiju, a forsiraju partokratiju.

Fitilj je dogoreo, i sada treba promeniti naopake izborne zakone.
Usvojiti i primeniti takav izborni zakon, koji će ograničiti dominaciju otuđenih, mafijaških stranačkih vrhuški.

U slučaju Srbije, to znači:
1. Kombinacija proporcionalnog i većinskog izbornog principa.
2. Ukidanje 1 izborne jedinice. Umesto toga - 10 izbornih jedinica.
3. Smanjenje broja poslanika na 120 u srpskom parlamentu.
omega68 omega68 13:51 13.02.2014

Re: E, Filipe

Fitilj je dogoreo

Е сад сам се шлогирао.
Имаш ли ти пријатељу неки хоби, плац да окопваш и да орезујеш, друштво за кафану?
Пусти светску револуцију, нећеш се ТИ ту леба најести
libkonz libkonz 13:53 13.02.2014

Re: E, Filipe

1. Kombinacija proporcionalnog i većinskog izbornog principa.
2. Ukidanje 1 izborne jedinice. Umesto toga - 10 izbornih jedinica.

Pa to je Sloba još 1990. godine patentirao, a mrska opozicija izboksovala da se promeni.
freehand freehand 13:54 13.02.2014

Re: E, Filipe

U slučaju Srbije, to znači:

Filipe, blog je o Bosni i za Bosnu te pitam.
Usvojiti i primeniti takav izborni zakon, koji će ograničiti dominaciju otuđenih, mafijaških stranačkih vrhuški.

I?
Ko će, koga i na koji način predlagati i birati?
godec godec 15:32 13.02.2014

Re: E, Filipe

omega68
Сунце ти јебем калаисано...
Кад се сад нисам шлогирао


Preterujete sa sprdnjom.
dr.wagner dr.wagner 15:49 13.02.2014

Re: E, Filipe

...dan

freehand
... I da nove predstavnike naroda ne mogu kandidovati partije....


-Ne mogu partije , ali mogu savezi ... npr. Savez Komunista

-Treba napraviti javni natječaj (konkurs) ... i lijepo svi zainteresirani prilože
"autobiografiju" ... a onda plenum glasa ...

...naravno , uvjet je da kandidat ima neka iskustva od prije 90-ih ...
(stara "knjižica" bi bila dovoljna )


Wagner
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:13 13.02.2014

Re: E, Filipe

Bio bi sasvim dobar i slučajni uzorak od punoletnih radno sposbnih građanki i građana sa biračkim pravom. Recimo za poslanike, a oni neka biraju ostale između sebe.

Tako izabrani bi sigurno vladali bolje i poštenije od korumpiranih partiokrata.
dr.wagner dr.wagner 16:31 13.02.2014

Re: E, Filipe

Vojislav Stojković

Tako izabrani bi sigurno vladali bolje i poštenije od korumpiranih partiokrata.


-Ovo je istina

-Ali mora biti neki uvjet , neki papir , neka prošlost ... jer inače će opet
isplivati najglasniji , a "raja" će birati između par takvih ...

-TI "idoli" nekog pokreta obično nemaju drugih kvaliteta osim elementarnog
nedostatka samokritike

W
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:46 13.02.2014

Re: E, Filipe

dr.wagner
Vojislav Stojković

Tako izabrani bi sigurno vladali bolje i poštenije od korumpiranih partiokrata.


-Ovo je istina

-Ali mora biti neki uvjet , neki papir , neka prošlost ... jer inače će opet
isplivati najglasniji , a "raja" će birati između par takvih ...

-TI "idoli" nekog pokreta obično nemaju drugih kvaliteta osim elementarnog
nedostatka samokritike

W


1. korak: Zakon o otvaranju tajnih dosijea

2. korak: Zakon o lustraciji

3. korak: Izmene Zakona o izborima

Posle ova 3 koraka, politička scena u Srbiji, a verujem i u regionu, obilovala bi novim licima, odgovornijim prema biračima, manje alavim i nezavisnijim u odnosu na stranačke vrhuške.
dr.wagner dr.wagner 17:23 13.02.2014

Re: E, Filipe

Pozdrav F

Filip Mladenović

1. korak: Zakon o otvaranju tajnih dosijea

2. korak: Zakon o lustraciji

3. korak: Izmene Zakona o izborima



-Nema vremena .... to je "razvodnjavanje"

-Ako "pobunjenici" preuzmu vlast , tj njihovi predstavnici ... onda smo u 45-oj
ili možda u 48-oj ...

-Kakvi zakoni , treba djelovati ... ali mislim da među onima koji vode ovu
akciju nema takvog "štofa" koji bi mogao organizirati vlast ....
-Ponovo će se pričati o demokraciji , a to je put u propast , nema tu
pravog igrača , bar još nije "isplivao" ...


W
blogovatelj blogovatelj 17:23 13.02.2014

Re: E, Filipe

Umesto toga - 10 izbornih jedinica.


Zašto ne osamdesetšest?
Ja bih baš voleo kad bi ih bilo osamdesetšest.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:41 13.02.2014

Re: E, Filipe

3. Smanjenje broja poslanika na 120 u srpskom parlamentu.


120 u Srbiji i 120 u Vojvodini. Ko te je poslao? Priznaj.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:42 13.02.2014

Re: E, Filipe

Asimetrična federacija?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:27 13.02.2014

Re: E, Filipe

-Treba napraviti javni natječaj (konkurs) ... i lijepo svi zainteresirani prilože
"autobiografiju" ... a onda plenum glasa ...


To je već patentirano.
Crnogorci se okupe na livadi, napravi se javni konkurs (natječaj), konkuriše se tako što svako kaže koliko je turskih glava posekao.
A onda narod izviče skupštinu.

Nego da te zamolim nešto doktore
Nemojte vi komunisti izmišljati više ništa, ko boga vas molim.
Izmisliste delegatske sisteme, samoupravlajnje, bratstvo i jedinstvo, i još nas glava boli od tih vaših izmišljotina.
Ajd strpite se malo, makar milenijum dva, da se malo oporavimo. :)

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:44 13.02.2014

Re: E, Filipe

hoochie coochie man

Crnogorci se okupe na livadi, napravi se javni konkurs (natječaj), konkuriše se tako što svako kaže koliko je turskih glava posekao.



nemaš bre pojma.
ne kaže se posekao već pošjekao.
mariopan mariopan 18:47 13.02.2014

Re: E, Filipe

freehand
... koliko vidim i razumem, zahtev pobunjenog gradžanstva u Bosni je da se posmenjuje vlast. I da na funkcije ne mogu da dođu političari. I da nove predstavnike naroda ne mogu kandidovati partije.
E sad - jel imaš ti ideju ko bi i kako mogao biti izabran?
Na osnovu kojih kvalifikacija i sa kakvim legitimitetom?
Ja, priznajem, dumam i ne mogu da smislim, pa rekoh - uvek je dobro zatražiti ekspertsko mišljenje.

Извлачењем из шешира?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:49 13.02.2014

Re: E, Filipe

nemaš bre pojma.
ne kaže se posekao već pošjekao.


Da jbt, one posečene se nisu računale, samo pošječene. :)
Nego, smisliše li oni znak za te glasove što im jezik znače?
docsumann docsumann 18:58 13.02.2014

Re: E, Filipe

hoochie coochie man
nemaš bre pojma.
ne kaže se posekao već pošjekao.


Da jbt, one posečene se nisu računale, samo pošječene. :)
Nego, smisliše li oni znak za te glasove što im jezik znače?


pośečene
freehand freehand 19:49 13.02.2014

Re: E, Filipe

Vojislav Stojković
Bio bi sasvim dobar i slučajni uzorak od punoletnih radno sposbnih građanki i građana sa biračkim pravom. Recimo za poslanike, a oni neka biraju ostale između sebe.

Tako izabrani bi sigurno vladali bolje i poštenije od korumpiranih partiokrata.

To "sigurno" - na čemu to baziraš? Mislim, sem ličnog utiska i ubeđenja, jel ima još nešto?
Na primer, ako bi se desilo da se tvoje i Filipovo viđenje razlikuju pa da on, na primer, pledira da treba da postoje specifini predstavnici nekih društvnih grupa, a ti ne... Kako da se mi ostali a manje hrabri opredeljujemo?
dr.wagner dr.wagner 20:14 13.02.2014

Re: E, Filipe

Pozdrav HCM

hoochie coochie man

Nego da te zamolim nešto doktore
Nemojte vi komunisti izmišljati više ništa, ko boga vas molim.
Izmisliste delegatske sisteme, samoupravlajnje, bratstvo i jedinstvo, i još nas glava boli od tih vaših izmišljotina.


-Ne boli nas glava od toga što su "naši" izmislili , već od ovoga poslije ...

-Jednostavno se došlo do točke da gore ne može ... (znam,znam uvijek može gore ,
ali od ovoga gore može se postići samo u laboratoriju )

-Zato HCM , sve je bolje od ovog vašega ... (ali razumijem da Vam je teško priznati )



W
freehand freehand 20:33 13.02.2014

Re: E, Filipe

-Jednostavno se došlo do točke da gore ne može ... (znam,znam uvijek može gore ,
ali od ovoga gore može se postići samo u laboratoriju )

Znaš, doktore, koliko se desetina (a bogami i stotina) miliona ne bi složilo sa tobom?
Čitaj Čonkina, ba primer, on je gorak ali smešan.
Bolje nego da gledaš "Polja smrti".
dr.wagner dr.wagner 21:04 13.02.2014

Re: E, Filipe

Zdravo druže

freehand

Znaš, doktore, koliko se desetina (a bogami i stotina) miliona ne bi složilo ...


-Ovo je 21. stoljeće , a mi smo u Evropi (ne mislim na EU) ...
... ne važi ovdje i sada ono što važi negdje drugdje ili što je važilo prije

-Da smo mi bili negdje u srednjoj Africi , rat bi još trajao ... ali ovako ,
puno se njih uključilo da se to završi ... i gasili i gasili , a vi baš zapeli

-Nije tu moguće ni neki veći zločin napraviti , a da svi "ne dignu uši" ... neki
su pomislili da se može , pa eno ih u Hagu (a ostale je smrt "oslobodila" ) ...

-Daleko smo mi od Pol Mekartnija i od Pol Pota ...


W
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:06 13.02.2014

Re: E, Filipe

Ne boli nas glava od toga što su "naši" izmislili , već od ovoga poslije .


Ono jeste, tačno tako
Ne boli glava od pijanstva, nego od mamurluka.
Dok piješ sve ti lepo, al ono posle gadno :)
freehand freehand 21:13 13.02.2014

Re: E, Filipe

dr.wagner
Zdravo druže

freehand

Znaš, doktore, koliko se desetina (a bogami i stotina) miliona ne bi složilo ...


-Ovo je 21. stoljeće , a mi smo u Evropi (ne mislim na EU) ...
... ne važi ovdje i sada ono što važi negdje drugdje ili što je važilo prije

-Da smo mi bili negdje u srednjoj Africi , rat bi još trajao ... ali ovako ,
puno se njih uključilo da se to završi ... i gasili i gasili , a vi baš zapeli

-Nije tu moguće ni neki veći zločin napraviti , a da svi "ne dignu uši" ... neki
su pomislili da se može , pa eno ih u Hagu (a ostale je smrt "oslobodila" ) ...

-Daleko smo mi od Pol Mekartnija i od Pol Pota ...


W

Dosta ti je ovo kontradiktorno. Svejedno, probaj da ubediš Mađare, Rumune i Bugare da se vrate gde su bili.
A i ove samoupravljače ovde, ako bi zavisili samo od onoga što se uradi a pare bile ekonomski raspoređivane.
Opet, od čega smo mi daleko požuri da objasniš golootočkim veteranima. a i drugima koji su se usudili da ne veruju u zvaničnu verziju i to javno kažu.
Ima jedan film za tebe, Vagineru: zove se "U ime naroda". Odlgedaj to, ako nisi. Prilično je verna slika.
A to kako su neki gasili - namah vidim i Genšera i Moka sa kantama benzina.
Ok, i ja imam taj polulevi sindrom, nego gledam da ne mlataram njime baš kontra smisla.
dr.wagner dr.wagner 21:55 13.02.2014

Re: E, Filipe

freehand
dr.wagner

... ne važi ovdje i sada ono što važi negdje drugdje ili što je važilo prije


Opet, od čega smo mi daleko požuri da objasniš golootočkim veteranima. a i drugima koji su se usudili da ne veruju u zvaničnu verziju i to javno kažu.


-Evo jedna moja rečenica , pa jedna tvoja ...
... ne razumiješ kao da pišem hrvatski ...

-Do kraja 90-ih ja nisam imao tu "lijevu" crtu ... ali onda sam skužio da
je "ovo" prevara ... i to ne samo ovdje kod "nas" , nego svagdje ...

-Ljudi su 60-ih odlazili na "zapad" i cijeli život spavali u baraci , jeli
smeće i uspjeli napraviti kuću (na kat ) u rodnom selu ...
... koji uspjeh ... a ovdje to navode kao dokaz "uspjeha" zapadnog sistema

-Moj stari je radio na zapadu , ali je vadio žučne kamence , pa smo mi mogli
živjeti kao što nam je Hollywood prikazivao da fol žive amerikanci ... a ja sam
mislio da je zato što radi u CH ... i da svi mogu tamo tako ... kak ne
(a i stara je radila ovdje u bolnici i djed i baba ... i svi )

-Od kraja 90-ih i ja sam tamo radio (CH), ne medicinu (ali u vezi medicine) i bilo
je (a i još je) super ... ali to ne znači da ostali trebaju raditi za 300 eura
mjesečno ... bolje grob nego job !!!

W






freehand freehand 22:06 13.02.2014

Re: E, Filipe

dr.wagner
freehand
dr.wagner

... ne važi ovdje i sada ono što važi negdje drugdje ili što je važilo prije


Opet, od čega smo mi daleko požuri da objasniš golootočkim veteranima. a i drugima koji su se usudili da ne veruju u zvaničnu verziju i to javno kažu.


-Evo jedna moja rečenica , pa jedna tvoja ...
... ne razumiješ kao da pišem hrvatski ...

-Do kraja 90-ih ja nisam imao tu "lijevu" crtu ... ali onda sam skužio da
je "ovo" prevara ... i to ne samo ovdje kod "nas" , nego svagdje ...

-Ljudi su 60-ih odlazili na "zapad" i cijeli život spavali u baraci , jeli
smeće i uspjeli napraviti kuću (na kat ) u rodnom selu ...
... koji uspjeh ... a ovdje to navode kao dokaz "uspjeha" zapadnog sistema

-Moj stari je radio na zapadu , ali je vadio žučne kamence , pa smo mi mogli
živjeti kao što nam je Hollywood prikazivao da fol žive amerikanci ... a ja sam
mislio da je zato što radi u CH ... i da svi mogu tamo tako ... kak ne
(a i stara je radila ovdje u bolnici i djed i baba ... i svi )

-Od kraja 90-ih i ja sam tamo radio (CH), ne medicinu (ali u vezi medicine) i bilo
je (a i još je) super ... ali to ne znači da ostali trebaju raditi za 300 eura
mjesečno ... bolje grob nego job !!!

W


Ma to je demagogija. Da ne trošim previše reči na očiglednosti.
Da se mi držimo dve stvari: slobode izbora i proseka.
U sistemu koji je pao slobode izbora nije bilo. Svi proseci su bili katastrofa. a ko se čime zadovoljava i čemu stremi potpuno je šesti par opanaka.
dr.wagner dr.wagner 22:13 13.02.2014

Re: E, Filipe

freehand

Da se mi držimo dve stvari: slobode izbora i proseka.


-SLOBODA IZBORA !!!!!!
.... a oprosti , tog se nisam sjetio

-Pa evo ti onda ... za mjesec dana lijepo izaberi


W
dr.wagner dr.wagner 22:19 13.02.2014

Re: E, Filipe

hoochie coochie man
Ne boli nas glava od toga što su "naši" izmislili , već od ovoga poslije .


Ono jeste, tačno tako
Ne boli glava od pijanstva, nego od mamurluka.
Dok piješ sve ti lepo, al ono posle gadno :)


-Pa dobro , sad ste već dugo trijezni .... i kako je ???


W
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:43 13.02.2014

Re: E, Filipe

dr.wagner
hoochie coochie man
Ne boli nas glava od toga što su "naši" izmislili , već od ovoga poslije .


Ono jeste, tačno tako
Ne boli glava od pijanstva, nego od mamurluka.
Dok piješ sve ti lepo, al ono posle gadno :)


-Pa dobro , sad ste već dugo trijezni .... i kako je ???
W



Pa, bilo bi verovatno bolje da kuću nismo prokockali tokom tog pijanstva.
dr.wagner dr.wagner 23:11 13.02.2014

Re: E, Filipe

Pozdrav gospodine VUS

vrabac_u_steni

Pa, bilo bi verovatno bolje da kuću nismo prokockali tokom tog pijanstva.


dobar !

-I ja znam neke, ali su svi o Muji i Hasi ili su prosti ...


W
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:38 13.02.2014

Re: E, Filipe

-I ja znam neke, ali su svi o Muji i Hasi ili su prosti ..


Ma nije vic, pripovetka, srpska

Pa dobro , sad ste već dugo trijezni .... i kako je ???



Pa znaš kako je, kao na kraju pripovetke (srpske naravno:)).
Sve je otišlo do đavola na kocku i pijanstvo, ne može to da bude dobro.
Ali dobro je što je prestalo.
Nije ostalo mnogo, čardak šišarke i niska dukata, pa iz početka.

Još samo da izabremo Mitra da nas povede na jutrenje.
bolid1 bolid1 23:38 13.02.2014

Re: E, Filipe

bolje grob nego job !!!


Vecer Doktore, samo da pomenem, bio je to dobar koncert u Mosoru


dr.wagner dr.wagner 00:25 14.02.2014

Re: E, Filipe

hoochie coochie man

Ali dobro je što je prestalo.


-Prestalo ... ??? Prestalo je to prije 20 godina ...

-Ne razumijem ja vas desničare nikako ...

-Koji su to rezultati koji potvrđuju da je ovo pravi put i da će nam sutra
(većini "nas" , ne govorim o HCM i W) biti bolje nego danas ...
.... meni naprotiv , ovo izgleda potpuno besperspektivno za većinu

-A sutra će ta većina biti još veća ...


bolid1

Vecer Doktore, samo da pomenem, bio je to dobar koncert u Mosoru


-Pozdrav B-1

-Mogu Vam se pohvaliti da u zadnje vrijeme idem samo tamo gdje me Wagnerica
odvede ... a to su obično neki konzervativni događaji ...
-Vidjeti ćete kada pređete četrdesetu .... gotovo je ....
... jedino me još drži ovaj revolucionarni zanos ....


W
stefan.hauzer stefan.hauzer 02:47 14.02.2014

Re: E, Filipe

Пусти светску револуцију, нећеш се ТИ ту леба најести

Uff, Omegito ,kako neće?
Ima svoju radio emisiju,blog,piše i izdaje knjige.
Rekao bih da mu dobro ide,za sad ;
samo šibaj,Filipe!

(i ,molim te, nemoj da se umoriš od bloga:)


jkt2010 jkt2010 03:49 14.02.2014

Re: E, Filipe

blogovatelj
Umesto toga - 10 izbornih jedinica.

Zašto ne osamdesetšest?
Ja bih baš voleo kad bi ih bilo osamdesetšest.


Treba da bude 29, koliko i upravnih okruga. A upravni okruzi treba da se reformisu i zamene opstine i gradove. Znaci umesto 150 opština, 23 grada i grada Beograda, + jedna pokrajina, treba samo 29 okruga a sve ostalo -- gasi. Posle formiranja ovih 29 okruga, gradjani neka formiraju i opstine ako misle da im trebaju, ali i neka ih sami placaju kroz dodatni lokalni porez.
freehand freehand 15:59 14.02.2014

Re: E, Filipe

-SLOBODA IZBORA !!!!!!

Da, da... Obe te reči su od životnog značaja. A važnost im se najbolje uvidi kad ih čovek nema.
-Pa evo ti onda ... za mjesec dana lijepo izaberi

Hoću, hvala.
Valjda je besmisleno da ti objašnjavam koliko je to bolje od one varijante u kojoj biranja nema i u kojoj se davno raspadnutom lešu nose štafete i izjavljuje večna ljubav?
dr.wagner dr.wagner 19:42 14.02.2014

Re: E, Filipe

... dan

freehand
-SLOBODA IZBORA !!!!!!

Da, da... Obe te reči su od životnog značaja. A važnost im se najbolje uvidi kad ih čovek nema.
-Pa evo ti onda ... za mjesec dana lijepo izaberi

Hoću, hvala.
Valjda je besmisleno da ti objašnjavam koliko je to bolje od one varijante u kojoj biranja nema ...


-To pravo biranja zaista postoji , ali ne radi ...

-Na kraju , taj demokratski sistem postoji kod vas i nas preko 20 godina , ali
se njime ne može ništa promjeniti ...
-Vi ste čak na ulici rušili režim , a imali ste mogućnost izbora ... Grci su
deset puta "razbili" Atenu , onda Ukrajinci ... itd ...

-Pa što nisu (niste) izabrali bolje ????

-Možeš izabrati Klintona umjesto starog Busha , pa onda možeš izabrati mladog
Busha umjesto Klintona , a nakon njega Obamu ....
... pa to je evolucija unazad

W
freehand freehand 19:51 14.02.2014

Re: E, Filipe

-Pa što nisu (niste) izabrali bolje ????

Zato što se bolji stvaraju, ne padaju sa neba. Stvaraju se u društvu koje napreduje, u kome se grade institucije. Trajanje revolucije i diktatura proletarijata to vreme produže na x3, recimo, u odnosu na svoje trajanje.
A naša geografska pozicija nikako ne doprinosi ubrzavanju tih procesa.
A što nismo izabrali bolje? Pa jesmo, bolje. Pa gore. Pa opet bolje, pa gore.
Ali je ovaj svet jedna velika laboratorija sa milion nekakvih posuda spojenih cevčicama kroz koje piče neki fluidi i u kojoj ni jedan sudić nije samostalan i oslobođen pritiska iuticaja drugih procesa.
A ima i ona o leptiru koji tamo negde mahne krilima. I tako.
Znam samo da iz šume ne dolaze naučnici i inženjeri.
blogovatelj blogovatelj 20:05 14.02.2014

Re: E, Filipe

Zato što se bolji stvaraju, ne padaju sa neba. Stvaraju se u društvu koje napreduje, u kome se grade institucije. Trajanje revolucije i diktatura proletarijata to vreme produže na x3, recimo, u odnosu na svoje trajanje.
A naša geografska pozicija nikako ne doprinosi ubrzavanju tih procesa.
A što nismo izabrali bolje? Pa jesmo, bolje. Pa gore. Pa opet bolje, pa gore.
Ali je ovaj svet jedna velika laboratorija sa milion nekakvih posuda spojenih cevčicama kroz koje piče neki fluidi i u kojoj ni jedan sudić nije samostalan i oslobođen pritiska iuticaja drugih procesa.
A ima i ona o leptiru koji tamo negde mahne krilima. I tako.
Znam samo da iz šume ne dolaze naučnici i inženjeri.


E ovo je Fri, a ne onaj što me psuje kad se iznervira
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:12 14.02.2014

Re: E, Filipe

-Ne razumijem ja vas desničare nikako ..


A jesam li ja desničar?

Ovo ozbiljno pitam, ne umem sebe da razvrstam, nekako mi se ne čini da je ovo što pišem desničarenje, pre jedini logičan put, a ako je jedini mogući on nije ni levo ni desno, naprosto je jedan.

Koji su to rezultati koji potvrđuju da je ovo pravi put i da će nam sutra
(većini "nas" , ne govorim o HCM i W) biti bolje nego danas ...
.... meni naprotiv , ovo izgleda potpuno besperspektivno za većinu


Ne procenjujem po rezultatima jer se ne može jasno i nedvosmisleno utvrditi čiji su ovo rezultati. Ili makar ne ko je više zaslužan za ovu katastrofu, vi komunisti ili ovi koji su posle vas došli.
Da ste vi upropastili sve čega ste se dotakli jeste, da su ovi posle vas nasledili ruine jesu.
A na drugoj strani stoji da se ni oni nisu baš proslavili sređivanjem tih ruina.

Ono po čemu procenjujem je put kojim se kako tako ide, a to je put kojim su išle sve danas srećnije države. Put nacionalne države, put demokratije, tržišta, i put sloboda.
Ko tim putem ide ima čemu da se nada jer su mnogi tim putem stigli do podnošljivog stanja.
Ko ide vašim putem stigne u katastrofu, bez izuzetka.
To je meni dovoljno da se odlučim, a da li se to zove levo ili desno najmanje je bitno.
dr.wagner dr.wagner 20:40 14.02.2014

Re: E, Filipe

freehand
-Pa što nisu (niste) izabrali bolje ????

Zato što se bolji stvaraju, ne padaju sa neba. Stvaraju se u društvu koje napreduje, u kome se grade institucije.


-Ništa od toga druže ...

-Danas je loše , a sutra će biti gore ... RH ti je primjer ...
-Izabrali smo lijevu vladu , a oni imaju ekonomsku politiku kao jedan vaš
bivši ministar ....
... i evo nas , padamo slobodnim padom ... a njima krivi "oni prije"

-"One prije" nismo ponovo izabrali jer smo padali i sa njima ...
...istina , imaju i treći , a ako izaberemo njih ... možda opet zaratimo ...

-I ti meni pričaš o slobodi izbora ...


W
milisav68 milisav68 20:47 14.02.2014

Re: E, Filipe

dr.wagner

-Pa što nisu (niste) izabrali bolje ????

Ono što jedna budala napravi, šest (deset) pametnih ne mogu da isprave.
dr.wagner dr.wagner 20:48 14.02.2014

Re: E, Filipe

Pozdrav B i HCM

blogovatelj

E ovo je Fri, a ne onaj što me psuje kad se iznervira


-Free .... evo ti dokaza !!!!
... ako su oni na tvojoj strani , okani se politike ...


W
freehand freehand 20:57 14.02.2014

Re: E, Filipe

-"One prije" nismo ponovo izabrali jer smo padali i sa njima ...
...istina , imaju i treći , a ako izaberemo njih ... možda opet zaratimo ...

Pa dobro, ubedio si me. Ali sad nas i priroda malo hebe: umro Tito, umro Moša, Bevca nema. Ne znamo gde je Tempo, gde je Mikulić...
Ni Stipe Šuvar ni Stanko Stojčević, ni Draža Marković ni Pera Stambolić.
I šta sad, moj Vagineru?
Šta sad?
(ja sam već na kolenima i ridam, a ti teši ako umeš)
dr.wagner dr.wagner 21:27 14.02.2014

Re: E, Filipe

hoochie coochie man
-Ne razumijem ja vas desničare nikako ..

A jesam li ja desničar?

Ono po čemu procenjujem je put kojim se kako tako ide, a to je put kojim su išle sve danas srećnije države. Put nacionalne države, put demokratije, tržišta, i put sloboda.


-Ljevičar niste , a pošto ne postoje gornji i donji ... onda ste desničar
... nema se kud

-A ovo dole ne razumijem ... mislim razumijem , ali mi nije jasno zašto je bolja
nacionalna država od građanske ili multinacionalne (sam ovaj naš dijalog je potvrda
da niste nacionalno isključivi , pa ne razumijem)

-Tržište ne postoji (bez upletanja države) ... a slobode nema bez ekonomske
nezavisnosti i participiranja u vlasništvu ...

-I tako .... spisak izbornih bajki


freehand
.... umro Tito, umro Moša, Bevca nema. Ne znamo gde je Tempo, gde je Mikulić...


-Nije to sve ...
-Milana uhvatilo u križima ... a i mene nešto probada ...

... revolucija gubi dah


W
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:09 14.02.2014

Re: E, Filipe

-Ljevičar niste , a pošto ne postoje gornji i donji ... onda ste desničar
... nema se kud


Pa i ne bih nikud samo mi malo to svrstavanje na leve i desne liči na ukopavanje u rovove.
Al dobro, neka je tako.

ali mi nije jasno zašto je bolja
nacionalna država od građanske ili multinacionalne


Iz prostog razloga što je odlika nacije da teži samostalnosti. Nema razumnog razloga da se ta težnja sprečava, jer kad neko nešto želi a neko drugi ga u tome sprečava, to neminovno vodi tenzijama i sukobima.

Nije teško shvatiti da Srbi, većina, žele svoju državu, Hrvati svoju, Francuzi svoju, Nemci...i tako redom.
Šta se dobija sprečavanjem da se te želje ostvare?

Ostvarivanjem tih želja na red dolaze sledeće, ekonomnomija npr.
Nema nacije koja se prvo ekonomski razvila a posle napravila svoju državu, a ima onih koji su prvo napravili državu pa se posle razvili.
To je naprosto red stvari na ovoj planeti i ne znam zašto bi neko to sprečavao ako su mu namere časne.

(sam ovaj naš dijalog je potvrda
da niste nacionalno isključivi


Naravno da nisam.
Kad kažem da nacije žele svoje države tad mislim kako na svoju, srpsku, tako i na sve druge.
Naravno i na tvoju, hrvatsku.
I zbog toga nema isključivosti.

Tržište ne postoji (bez upletanja države)


Da, država je tu da obezbedi postojanje tržišta. Bez nje stvarno nema tržišta, ima haosa.
Ali država ne sme da zamenjuje tržište, da se ona postavlja na mesto tržišta.
Ne sme da radi ono što su komunisti radili.

Balans doktore, sve je stvar mere tj balansa.

Tržište donosi pare a država ih troši. Što ih više tržište pravi ostajaće više za državu a time i za onu njenu socijalnu komponentu koja neće zavisiti od tržišta nego od države.
Ali to mora da bude redosled, prvo tržište zaradi a tek potom država troši. Kad se desi suprotno, da država potroši na pre nego što tržište zaradi država propada. Kao sa Jugom što se desilo.
Kolko para toliko države, a država ne zarađuje pare.
Odakle te pare uzeti ako nema tržišta?


blogovatelj blogovatelj 08:46 15.02.2014

Re: E, Filipe

ako su oni na tvojoj strani , okani se politike ...


Koji oni?
Ja sam jedan.
jinks jinks 14:09 13.02.2014

...

solidarnost koja nema granica - bile one etničke, nacionalne ili verske

Interesantno kako se ovoga nisu setili početkom devedesetih kada su manje više slični započinjali rat u Bosni. Jedino ako narod u Federaciji, koji se buni koliko se da razumeti, nema nikakve veze sa tim ratom.

I, koliko se da razumeti, sada bi da ukidaju etničke, nacionalne i verske razlike (slično kao što je učinjeno 1945.) ... da li do nekog narednog građanskog-versko-etničkog rata, za koju deceniju.
cane cane 22:03 13.02.2014

Re: ...

I, koliko se da razumeti, sada bi da ukidaju etničke, nacionalne i verske razlike (slično kao što je učinjeno 1945.) ... da li do nekog narednog građanskog-versko-etničkog rata, za koju deceniju.


bas kao sto su hteli i aprila 92.

neodrziva dejtonska bosna, kazu?

samo mogu da se slozim sa njima. pa nek biraju - jel hoce neodrzivu ili nepostojecu...
tasadebeli tasadebeli 09:43 14.02.2014

Re: ...

jinks
solidarnost koja nema granica - bile one etničke, nacionalne ili verske

Interesantno kako se ovoga nisu setili početkom devedesetih kada su manje više slični započinjali rat u Bosni. Jedino ako narod u Federaciji, koji se buni koliko se da razumeti, nema nikakve veze sa tim ratom.

I, koliko se da razumeti, sada bi da ukidaju etničke, nacionalne i verske razlike (slično kao što je učinjeno 1945.) ... da li do nekog narednog građanskog-versko-etničkog rata, za koju deceniju.









И, ако је за веровати овој анкети на улицама Београда, и тада се веровало да "радни људи и грађани" неће дозволити да се Југославија распадне чак иако више не буде постојао Савез комуниста Југославије...

Али џабе нам веровање. Од силног веровања почео рат и сва та републичка руководства Савеза комуниста постадоше борци за националне државе и националне циљеве.

Неки од њих су још увек на власти широм бивше Југославије, а неки нам оставише и своје наследнике да се акамо са њима.

Само да подсетим, Берлински зид је пао неколико месеци пре овог 14. конгреса Савеза комуниста Југославије...
ivana23 ivana23 15:18 13.02.2014

***

Među potpisnicima pisma podrške su...


Filipe, sto nisi dao link da mozemo i sami da procitamo.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:52 13.02.2014

Re: ***

http://www.slobodnaevropa.org/content/plenumi-i-protesti-sirom-bih-podrska-demosntrantima-iz-svijeta/25262915.html

Brojni ugledni svetski intelektualci podržali su otvorenim pismom pobunjene građane u Bosni i Hercegovini. U pismu, koje je upućeno na adrese svetskih medija, poput britanskog The Guardiana i The New York Timesa, između ostalog stoji:

- Mi, dole potpisani, izražavamo punu podršku legitimnim zahtevima i opravdanom gnevu građana Bosne i Hercegovine. Njihov vapaj za pristojnim životom, istinskom demokratijom, solidarnošću koja ne poznaje granice - etničke, nacionalne ili verske, socijalnu jednakost ili pravdu - odjekuje svetom. Na sličan način kao građani na Tahriru, Zuccottiju, Taksimu ili Syntagmi, demonstranti u BiH pokazali su hrabrost u nadilaženju svih institucionalnih prepreka i svih ograničenja, koje vlade širom sveta nameću svojim građanima, izašavši na svoje ulice i trgove.

Građani Bosne i Hercegovine suprotstavljaju se sistemu izrabljivanja, nepravde i nejednakosti koji jedino služi političkoj, ekonomskoj i financijskoj eliti... Građani su rekli "dosta", i mi isto kažemo "dosta" zajedno s njima.

Pismo potpisuju Tariq Ali, pisac i aktivist; Gil Anidjar, znanstvenik, University of Columbia, SAD; Vladimir Arsenijević, pisac, Srbija; Etienne Balibar, profesor emeritus, University Paris Ouest, Francuska; Franco Berardi Bifo, filozof, Italija; Alida Bremer, pisac, Njemačka; Wendy Brown, politički teoretičar, UC BUSA; Boris Buden, Univeristy of Weimar, Njemačka; Noam Chomsky, lingvist i aktivist, MIT, SAD; Goran Fejic, pisac, Francuska; Karl-Markus Gauss, pisac, Austrija; Costas Douzinas, filozof, Birkbeck, University of London,VB; Daša Drndić, pisac, Hrvatska; Michael Hardt, filozof, Duke University, SAD; David Harvey, geograf, CUNY, SAD; Aleksandar Hemon, pisac, SAD; Srećko Horvat, filozof, Hrvatska; Saša Ilić, pisac, Srbija; Rada Iveković, filozofkinja, University St. Etienne, Francuska; Mate Kapović, lingvist, University of Zagreb, Hrvatska; Naomi Klein, autorica i aktivistkinja, SAD; Maurizio Lazzarato, filozof, Francuska; Christian Marazzi, ekonomist, Švicarska; Antonio Negri, filozof, Italija/Francuska; Andrej Nikolaidis, pisac, BiH/Crna Gora; Nigel Osborne, profesor emeritus, University of Edinburgh, Škotska, VB; Costas Lapavitsas, ekonomist, SOAS, VB; Renata Salecl, filozofkinja, Slovenija; Elke Schmitter, pisac, Njemačka; Ingo Schulze, pisac, Njemačka; Igor Štiks, University of Edinburgh, BiH/Škotska/VB; Eric Toussaint, ekonomist, CADTM, Belgija; Yanis Varoufakis, ekonomist, University of Texas, SAD; Slavoj Žižek, filozof, Slovenija.

ivana23 ivana23 19:49 13.02.2014

Re: ***

Filip Mladenović
http://www.slobodnaevropa.org/content/plenumi-i-protesti-sirom-bih-podrska-demosntrantima-iz-svijeta/25262915.html


Podrska iz svijeta

Hvala Filipe.

hajkula1 hajkula1 22:02 13.02.2014

Re: ***

Filip Mladenović
http://www.slobodnaevropa.org/content/plenumi-i-protesti-sirom-bih-podrska-demosntrantima-iz-svijeta/25262915.html

Brojni ugledni svetski intelektualci podržali su otvorenim pismom pobunjene građane u Bosni i Hercegovini. U pismu, koje je upućeno na adrese svetskih medija, poput britanskog The Guardiana i The New York Timesa, između ostalog stoji:


Mnogo oni znaju.
Sve sam šupak efendija. Stavljaju u isti koš demonstracije, recimo, na Sintagmi i u Bosni.

Federacija neka se uređuju kako smatraju da treba. Republika Srpska je priča za sebe. Kako da se slobodno iskaže solidarnost kada se čuju i uzvici - svi smo Naser Orić? I u Banja Luci istom da kliču?!



cane cane 22:06 13.02.2014

Re: ***

pobunjene građane u Bosni i Hercegovini.


pobunjene gradjane u Federaciji BiH.
Unfuckable Unfuckable 02:33 16.02.2014

Re: ***

meni su do yaya ovaj Drndić i, naravno, Saša Ilić (književnik)
Fali mi samo Ilija Najdoski (humanista, bez filozof)
charlie charlie 17:06 13.02.2014

Морам да поновим !

Није ми тешко, па ћу да поновим !
Какве везе Србија има са муслиманском побуном у другој држави !?
Шта се то нас тиче ?
rade.radumilo rade.radumilo 18:05 13.02.2014

Re: Морам да поновим !

Шта се то нас тиче ?


Filip Mladenović Filip Mladenović 18:10 13.02.2014

Re: Морам да поновим !

charlie
Није ми тешко, па ћу да поновим !
Какве везе Србија има са муслиманском понудом у другој држави !?
Шта се то нас тиче ?


Građanka je građanka, građanin je građanin, kakve veze oni imaju sa ovom ili onom nacijom?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:17 13.02.2014

Re: Морам да поновим !

rade.radumilo
Шта се то нас тиче ?




charlie charlie 21:05 13.02.2014

Re: Морам да поновим !

Filip Mladenović
charlie
Није ми тешко, па ћу да поновим !
Какве везе Србија има са муслиманском понудом у другој држави !?
Шта се то нас тиче ?


Građanka je građanka, građanin je građanin, kakve veze oni imaju sa ovom ili onom nacijom?

Не каже се грађанка, него грађанинка !
petronijevic001 petronijevic001 22:06 13.02.2014

Re: Морам да поновим !

Filip Mladenović
charlie
Није ми тешко, па ћу да поновим !
Какве везе Србија има са муслиманском понудом у другој држави !?
Шта се то нас тиче ?


Građanka je građanka, građanin je građanin, kakve veze oni imaju sa ovom ili onom nacijom?


"Građani i građanke" su jedino Bošnjaci koji pokušavaju da "građanski" preglasavaju Srbe i Hrvate, jer su Bošnjaci brojniji.

cane cane 22:07 13.02.2014

Re: Морам да поновим !

rade.radumilo


ti si bese onaj duhovit klinac?

predatortz predatortz 22:12 13.02.2014

Re: Морам да поновим !


"Građani i građanke" su jedino Bošnjaci koji pokušavaju da "građanski" preglasavaju Srbe i Hrvate, jer su Bošnjaci brojniji.


Da. Ti 'građani' su se borili za multietničku Bosnu sa pokličom Allah akbar, svoje poginule nazivaju šehidima, napravili su da Sarajevo na Teheran liči i sad kad je omanjila sadaka iz islamskog sveta, setiše se da bi trebalo nešto i raditi i za to platu primati.

Sad bi da im bude sve kako je bilo i pre njihovog rahmetli Alije.
freehand freehand 22:19 13.02.2014

Re: Морам да поновим !

Da. Ti 'građani' su se borili za multietničku Bosnu sa pokličom Allah akbar,


Ma daj bre... Sve šehidi i pasdarani. Ma nemoj.
Ja bih rekao da je istina sasvim na drugoj strani: 9/10 ljudi koji se bune bune se iz građanskih i socijalnih razloga. Ideološke, vereske i plaćeničke barabe to koriste da se bave svojim poslom, kriminalci koriste da se bave svojim. I to je vazda tako bilo.
To što nikako ne treba dozvoliti širenje političke pukotine ne znači da se one koji se iz očaja bune treba zvati verskim fanaticima i ljudima mržnje.
predatortz predatortz 22:27 13.02.2014

Re: Морам да поновим !

freehand
Da. Ti 'građani' su se borili za multietničku Bosnu sa pokličom Allah akbar,


Ma daj bre... Sve šehidi i pasdarani. Ma nemoj.
Ja bih rekao da je istina sasvim na drugoj strani: 9/10 ljudi koji se bune bune se iz građanskih i socijalnih razloga. Ideološke, vereske i plaćeničke barabe to koriste da se bave svojim poslom, kriminalci koriste da se bave svojim. I to je vazda tako bilo.
To što nikako ne treba dozvoliti širenje političke pukotine ne znači da se one koji se iz očaja bune treba zvati verskim fanaticima i ljudima mržnje.


Ima svega u tom buntu, ne sporim. Ali, Filipova priča o građanskoj Bosni je toliko smešna, očigledno je da čovek ne poznaje ni prilike a ni građane o kojim tako nadahnuto piše. Projekat je ovo, Free. Projekat, a ne spontani protest. Prvi put je pukao, kada je "povod" bio JMBG. Ovaj put se pelcer nije primio ni u hrvatskim kantonima, ni u RS.
hajkula1 hajkula1 11:49 16.02.2014

Re: Морам да поновим !

freehand
Da. Ti 'građani' su se borili za multietničku Bosnu sa pokličom Allah akbar,


Ma daj bre... Sve šehidi i pasdarani. Ma nemoj.
Ja bih rekao da je istina sasvim na drugoj strani: 9/10 ljudi koji se bune bune se iz građanskih i socijalnih razloga. Ideološke, vereske i plaćeničke barabe to koriste da se bave svojim poslom, kriminalci koriste da se bave svojim. I to je vazda tako bilo.
To što nikako ne treba dozvoliti širenje političke pukotine ne znači da se one koji se iz očaja bune treba zvati verskim fanaticima i ljudima mržnje.



Meni je kao i tebi, žao gladnih ljudi. Većina teško živi u BiH. Nego iskustvo opominje. Sećam se kako je na izborima pobedio Fikret Abdić i onda mesto prepustio Aliji Izetbegoviću. Pa veruj.

Činjenica je da su ljudi gladni, opljačkani, poniženi. Rezervisana sam zbog identifikacije uzroka lošeg stanja, okriviljuje se dejtonski sporazum, odnosno kantonizacija.
Moje viđenje, krivci za probleme su tajkuni, ratni profiteri i povezana bagra. Rešenje problema? Neka svako svoje juri, hapsi, sudi im.
Razumem ojađene, ne razumem usmeravanje besa ka Republici Srpskoj, Dodiku. Koliko vidim, isto mnogi ne odobravaju, pa se uprkos ličnom siromaštvu, ne priključuju protestima.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:46 13.02.2014

povratak otpisanih

predatortz predatortz 19:14 13.02.2014

Jooj Filipe

Dozlogrdi i Bogu i narodu, brate mili!

Ajmo redom...

Masovni građanski protesti u Bosni


Prvo, protesti nisu masovni. Po gradovima se ta cifra kreće od par stotina do par hiljada ljudi. Trend je opadajući.

podrška pobunjenim Bosankama i Bosancima,


Ako je neko izašao da demonstrira, ne znači da je i pobunjenik. Demonstrant i pobunjenik su dva različita pojma. Drugo, uporno preskačeš Hercegovce. Zapamti, država se zove Bosna i Hercegovina. Hercegovci, geografski gledano, nisu Bosanci. Nacionalno, niko u Bosni nije Bosanac ili Bosanka. Ili, gotovo niko. Ako hoćeš da pišeš o nekim stvarima, prvo bi trebalo da se uputiš u tematiku.

- Izražavamo potpunu poršku legitimnim zahtevima i opravdanom besu građana Bosne i Hercegovine.


Kojim zahtevima? Osnovni problem ovih protesta je u tome što ne postoje jasno definisani zahtevi.

Sto godina nakon atentata na austrougarskog prestolonaslednika Franca Ferdinanda, "kada su imperijalističke evropske vođe naterali svoje narode u međusobne sukobe, Bosna svima šalje jedan glasan poziv na buđenje", dodaje se u pismu.


Kakve veze ovo debilno pominjanje događaja iz 1914. ima sa protestima u Federaciji BiH?

Nakon rata, u kojem je živote izgubilo 100.000 ljudi, sporazum o miru oživeo je kapitalistički sistem, uništio radničku klasu i doprineo ukorenjivanju ne samo etničkih, već i socijalnih podela, koje su uspešno iskorištavale političke elite, istakli su svetski intelektualci.


Hajde onda da poništimo sporazum o miru. Jer ovako, kako su napisali ti tvoji intelektualci, ispade da je sporazum o miru uzrok svih nedaća u BiH. Da li se ti tvoji buzdovani zalažu za poništenje mirovnog sporazuma i nastavak rata? Ako se ne zalažu za tako nešto, onda neka nauče da napišu složenu rečenicu iz koje se može izvući precizan zaključak. Iz ove se može zaključiti da je mir kriv za nedaće građana.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:34 13.02.2014

Re: Jooj Filipe

Večeras je na I programu RTS, u emisiji "Možda da, možda ne", Lejla Šefer, mlada građanka iz Sarajeva, održala lekciju ovdašnjim i prekodrinskim političkim bumbarima, njihovim obrazima debelim kao đon i džepovima punim kao brod. Kratko, jasno, neposredno, iz srca i razborite glave, Lejla Šefer je večeras bila hrabar i zvonak glas poniženih, opljačkanih, obespravljenih, nezaposlenih, ma koje vere ili nacije bili!
trener92 trener92 02:24 14.02.2014

Re: Jooj Filipe


Filip Mladenović
Kratko, jasno, neposredno, iz srca i razborite glave, Lejla Šefer je večeras bila hrabar i zvonak glas poniženih, opljačkanih, obespravljenih, nezaposlenih, ma koje vere ili nacije bili!


"Vreme nisi da kiseli ček`o..."

Kamarade Filipe, dobro je rekao profa: Zapalio si internet!



tasadebeli tasadebeli 09:18 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

Filip Mladenović
Večeras je na I programu RTS, u emisiji "Možda da, možda ne", Lejla Šefer, mlada građanka iz Sarajeva, održala lekciju ovdašnjim i prekodrinskim političkim bumbarima, njihovim obrazima debelim kao đon i džepovima punim kao brod. Kratko, jasno, neposredno, iz srca i razborite glave, Lejla Šefer je večeras bila hrabar i zvonak glas poniženih, opljačkanih, obespravljenih, nezaposlenih, ma koje vere ili nacije bili!



Гледао ја, Филипе...

И тек сада стварно верујем да иза протеста у Федерацији БиХ, иза оних 9/10 грађана које помиње Фри који су на улице стварно изашли због социјалног бунта, заиста стоји једна десетина оних који имају сасвим другачији циљ, а то је, изгледа да је Додик у праву, прекомпозиција читаве Босне и Херцеговина чији је крајњи циљ укидање Републике Српске.

Наиме, госпођи Лејли су из београдског студија постављали врло јасно питање какав је циљ њихових демонстрација и пленума који организују. И ниједном нису добили одговор. Све што је госпођа рекла било је: "Хоћемо да укажемо на тешко стање у којем живе грађани Босне и Херцеговине данас..." (ширила је она то и на регион).

Па добро, указали сте. А шта да урадимо? Шта су ваши предлози? Не питам тебе, Филипе, ти си овде рекао шта ти предлажеш за Србију, али мене занима шта урадити у Федерацији БиХ и Републици Српској пошто госпођа Лејла очигледно циља на оба ентитета у БиХ. Не видим какву је то лекцију она било коме одржала осим што је и мене сада убедила да је Предатор у праву. (Извини, Предаторе, што сам уопште и посумњао у твоје и Додикове речи...)

На питања из београдског студија не добисмо никакав јасан одговор... Само збуњено понављање:"Наш циљ је да укажемо на тешко стање, наш циљ је да укажемо на тешко стање..."

У реду је, ба, добро је, одмори мало! Указали сте. И шта даље?

Него имам ја један предлог!

'Ајде прво нека изведу промене (за које још увек не знамо какве јер нико не каже шта треба тачно променити, само се нагађа около наоколо) грађани Федерације БиХ. Па ако те промене у Федерацији БиХ буду успешне, онда нека грађани Републике Српске, а за њом и Србије, изведу те исте промене. А ако те промене у Федерацији БиХ не буду успешне, онда да ми у Републици Српској и у Србији не започињемо узалудан посао.

Може тако?

Не знам зашто, али када год се потегне побуна "грађана" у Федерацији БиХ, мени сваки пут падне на памет ова сцена из босанског филма:



Sto godina nakon atentata na austrougarskog prestolonaslednika Franca Ferdinanda, "kada su imperijalističke evropske vođe naterali svoje narode u međusobne sukobe, Bosna svima šalje jedan glasan poziv na buđenje", dodaje se u pismu.



Хеботе, јел' могу ови "левичари" у последњих годину дана макар нешто да напишу или да кажу, а да не помену Фердинанда, Принципа, и 1914?

Proteste građana u BiH podržali su i brojni intelektualci, pisci, filozofi iz zemalja bivše Jugoslavije, među kojima su ...Vladimir Arsenijević, ...Andrej Nikolaidis,...


Е, ако су ова двојица потписали, сада сам у потпуности убеђен да не треба да подржавам протесте "грађана" у Федерацији БиХ...


predatortz predatortz 09:30 14.02.2014

Re: Jooj Filipe


Е, ако су ова двојица потписали, сада сам у потпуности убеђен да не треба да подржавам протесте "грађана" у Федерацији БиХ...


Ma da, bre!
To je onaj bolesni dečko koji je žalio što nije bilo bombe u sali.

Ponoviću:

Nisu građani Republike Srpske, ili kantona sa hrvatskom većinom u F BiH, svi od reda somovi, pa da ne podrže socijalne proteste Bošnjaka. Evo, prvi bi ih ja podržao, da su samo socijalni. Niti je u RS tolika opčinjenost Dodikom, kao što se ovde smatra. Ove redove piše čovek sa pravom glasa u RS, koji nije nikad glasao za Dodika. Niti će. Takođe, nije da nema razloga za socijalne proteste u RS. Ima ih, koliko i u Federaciji. Pa zašto ih onda nema? Prosto, prepoznata je namera da se od socijalnih tenzija stvar digne na mnogo veću razinu, da se na mala vrata suspenduju Ustav i rezultati mirovnog pregovora, da ulica a ne konstitutivni narodi odlučuju o uređenju zemlje. Uređenju, koje ne bi odgovaralo nikome ko nije za unitarizaciju Bosne. Gospodo, vi koji se zalažete za to, budite svesni da to vodi u dva pravca:
Raspad ili novi rat.
Ja, koji sam mnogo više zainteresovan za ova pitanja od vas, ne želim ni jedan. Zašto?
Raspad, ukoliko nije plod dogovora triju naroda, nije moguć bez velikih potresa, pomeranja stanovništva i mrtvih glava.
Za rat nisam, jer znam kako rat izgleda.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:39 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

predatortz

Е, ако су ова двојица потписали, сада сам у потпуности убеђен да не треба да подржавам протесте "грађана" у Федерацији БиХ...


Ma da, bre!
To je onaj bolesni dečko koji je žalio što nije bilo bombe u sali.

Ponoviću:

Nisu građani Republike Srpske, ili kantona sa hrvatskom većinom u F BiH, svi od reda somovi, pa da ne podrže socijalne proteste Bošnjaka. Evo, prvi bi ih ja podržao, da su samo socijalni. Niti je u RS tolika opčinjenost Dodikom, kao što se ovde smatra. Ove redove piše čovek sa pravom glasa u RS, koji nije nikad glasao za Dodika. Niti će. Takođe, nije da nema razloga za socijalne proteste u RS. Ima ih, koliko i u Federaciji. Pa zašto ih onda nema? Prosto, prepoznata je namera da se od socijalnih tenzija stvar digne na mnogo veću razinu, da se na mala vrata suspenduju Ustav i rezultati mirovnog pregovora, da ulica a ne konstitutivni narodi odlučuju o uređenju zemlje. Uređenju, koje ne bi odgovaralo nikome ko nije za unitarizaciju Bosne. Gospodo, vi koji se zalažete za to, budite svesni da to vodi u dva pravca:
Raspad ili novi rat.
Ja, koji sam mnogo više zainteresovan za ova pitanja od vas, ne želim ni jedan. Zašto?
Raspad, ukoliko nije plod dogovora triju naroda, nije moguć bez velikih potresa, pomeranja stanovništva i mrtvih glava.
Za rat nisam, jer znam kako rat izgleda.


Pretpostavimo da se BiH raspadne. Pa gde će onda ti raspadnuti delovi? Da otplutaju kao odvezani pontoni? Da prelete negde?

Upućeni smo jedni na druge, ne samo u BiH, nego i na prostorima bivše Jugoslavije. Našim unucima ili praunucima sve te NAMETNUTE verske, nacionalne i ostale podele, koje političke, ekonomske, finansijske, verske i ostale tzv. elite vešto i lukavo koriste za lično bogaćenje, biće smešne i maloumne.
predatortz predatortz 11:56 14.02.2014

Re: Jooj Filipe


Pretpostavimo da se BiH raspadne. Pa gde će onda ti raspadnuti delovi? Da otplutaju kao odvezani pontoni? Da prelete negde?


Posmatraj to ovako:

BiH može opstati samo ako se decentralizuje. Centralizacija u kojoj preti dominacija jednog naroda, naroda u kom se radikalni islamisti prilično komotno ponašaju, vodi samo u nove sukobe, nove migracije i produbljivanje loših međuetničkih odnosa. Ti, Filipe, uporno nećeš da razumeš da se gro ljudi određuje i nacionalno. Tebi je to nebitno, ja mogu da poštujem taj tvoj stav, ali ti ne možeš da poštuješ one kojima je ta odrednica bitna. Ti bi da svi oni razmišljaju tvojom glavom, da se igraju svetske revolucije. Takvim ponašanjem, nerazumevanjem Bosne i njene istorije, ne pridonosiš rešenju problema. Produbljuješ ga.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:23 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

predatortz

Pretpostavimo da se BiH raspadne. Pa gde će onda ti raspadnuti delovi? Da otplutaju kao odvezani pontoni? Da prelete negde?


Posmatraj to ovako:

BiH može opstati samo ako se decentralizuje. Centralizacija u kojoj preti dominacija jednog naroda, naroda u kom se radikalni islamisti prilično komotno ponašaju, vodi samo u nove sukobe, nove migracije i produbljivanje loših međuetničkih odnosa. Ti, Filipe, uporno nećeš da razumeš da se gro ljudi određuje i nacionalno. Tebi je to nebitno, ja mogu da poštujem taj tvoj stav, ali ti ne možeš da poštuješ one kojima je ta odrednica bitna. Ti bi da svi oni razmišljaju tvojom glavom, da se igraju svetske revolucije. Takvim ponašanjem, nerazumevanjem Bosne i njene istorije, ne pridonosiš rešenju problema. Produbljuješ ga.


To što se gro ljudi odeđuje i nacionalno ne može i ne mora da znači da u ime toga treba trpeti tajkune formata Dodika, da treba mrzeti ili ne voleti Bošnjakinje i Bošnjake (u većini oni su poreklom Srpkinje i Srbi, čiji su preci prihvatili islam), sedeti kod kuće bez posla i u dugovima i ne činiti ništa, tolerisati izborne zakone koji favorizuju stranačke mafijaške vrhuške...
predatortz predatortz 12:31 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

To što se gro ljudi odeđuje i nacionalno ne može i ne mora da znači da u ime toga treba trpeti tajkune formata Dodika,


Ne znači. Ali, sve dok u Bosni nije rešeno to suštinsko pitanje, nacionalno će biti preče od socijalnog. Da ne postoji opasnost od nasilne prekompozicije zemlje, koja je postigla kakav - takav sporazum oko uređenja, podrška demonstrantima u Federaciji ne bi izostala. Narod u RS ne brani Dodika, iznenadićeš se kako će proći na dolazećim izborima, narod brani institucije RS. A brani ih jer su ,uz sve manjkavosti, bolje rešenje od centralizacije zemlje. Ili, misliš da su Srbi i Hrvati u BiH svi đuture glupi, pa ne razumeju situaciju u svojoj zemlji?

Bošnjakinje i Bošnjake (u većini oni su poreklom Srpkinje i Srbi, čiji su preci prihvatili islam),


Zbog ove izjave bi te demonstranti u Sarajevu i Tuzli linčovali.

krkar krkar 12:38 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

Bošnjakinje i Bošnjake (u većini oni su poreklom Srpkinje i Srbi, čiji su preci prihvatili islam)


E poserem ti se u "principijelno nepriznavanje nacije"!
rade.radumilo rade.radumilo 12:48 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

Ne znači. Ali, sve dok u Bosni nije rešeno to suštinsko pitanje, nacionalno će biti preče od socijalnog.


Ne, biće preče dok ne stasaju neki novi klinci koji ne žele živeti ovako:



u ime nekih gluposti koje su im prethodne generacije ostavile na grbači.

predatortz predatortz 12:54 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

Misliš, u Kolumbiji?
Moguće...

Uzgred, ne poznaješ predratno Sarajevo, Sarajevo iz onog perioda koje si sklon da veličaš. Pa, neki delovi su upravo ovako izgledali. Buća Potok, recimo...

I ti si jedan od onih koji misle da znaju šta je bolje za građane BiH od njih samih.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:59 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

U Beču živi i radi veliki broj Bosanki i Bosanaca, pripadnika sve tri nacije. I, zamislite, ne bune se, ne demonstriraju, ne traže Republiku Srpsku ili unitarnu Bosnu i Hercegovinu.
Pa u čemu je štos?
Mućnite glavom!
predatortz predatortz 13:03 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

Filip Mladenović
U Beču živi i radi veliki broj Bosanki i Bosanaca, pripadnika sve tri nacije. I, zamislite, ne bune se, ne demonstriraju, ne traže Republiku Srpsku ili unitarnu Bosnu i Hercegovinu.
Pa u čemu je štos?
Mućnite glavom!


Gde da to traže? U Beču? Mućni ti glavom!
A, šta misliš, šta traže ti tvoji kad dođu kući na odmor?
Ko dade pare za one silne crkve i džamije, ako nije dijaspora?
Nemaš ti pojma o Bosni, Filipe...
trener92 trener92 13:39 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

tasadebeli


Eh Taso, gledao i ja pa uključim komp, da krenem na internet, kad tamo ono dim se "vijevije zastava se..", kulja ne kao da neko suši kobasice i slaninu, nego jače, gušće, kao u neko vreme šesetosmačkih vatri oko kojih se svija kozaračko i užičko, sve miksovano u istoj vreći forsiranjenadvožnjaka, još da se pojavi Veljko Vlahović i stane ispred i eto ti istorije. Stig`o dim sve do tvitera, šta da ti kažem, pa ja s namerom krenuh njegovim tragom, ne bih li otkrio inicijalnu vatru, kad ono imam šta da vidim: naš Fića roštilja li roštilja! I tu se ja iznenadih, jer izgleda da sam slušao neku drugu Lejlu? Đavo će ga znati, sve je moguće, posebno kada ti dim štipa oči i uši. Zamagle se đozluci i vidici.

:"Наш циљ је да укажемо на тешко стање, наш циљ је да укажемо на тешко стање..."


Eh nisi pomenuo:” ja nisam ovdje došla odgovarat na pitanja”

Ali tako ti je to, pa i ta Lejla ( možda i nije tako, ne znam pretpostavljam), kao i onaj što priča o šesto maraka a dva studenta je uboga sirotinja kojom je lako manipulisati, zapali se k`o hepo kockica uz par slatkih reči i parola.
Tako je i kod nas, ne treba ići preko Drine ili im se podsmevati ili ih osuđivati. Nisu oni ništa gluplji ili pametniji, drugačiji. Sirotinja k`o sirotinja, svugde ista “ne htijući ništa, osim života” kako je to nekad pevao Džoni, gleda kako će pregurati dan, pa ne vidi koja ga elitnointelektualna žgadija i vucibatina drži na kanapu.
I sećanje je kako napisa Kusturica, na nivou kokoške između dva hranjenja.

#Reče jedan iz Tuzle "A da nam je jedan Vučić i da nam je jedan Dačić E onda bi ovde bilo i hapšenja i veselja". Sinonim za nešto što je bilo zlo, najstrašnije, čega su jedva čekali da se oslobode, ratovali, sada je sinonim za slobodu, putokaz u bolje sutra?!
Sve bi to bio to jedan vrlo simpatičan projekat i eksperiment da nisu u pitanju živi ljudi. Reciklaža bratstva i jedinstva. Zajedništva. To je ideja, koja je u principu bi bila razumljiva, ali onda se čovek zapita: a zašto se uopšte ratovalo?

I to sa pominjanjem Principa, kao da je želja levičara da neka nova marksistička revolucija počne ovde jer se ne prima na drugom mestu. Kao da priželjkuju da neko utepa onog Inzka ili kako se već zove.

Ima sasvim razumljivih putokaza, pričalo se o tome na nekom drugom mestu, o čemu se tu zapravo radi, a ova sirotinja kao i uvek je samo hrana za kanibale.

Citiraću:

Prvi

Drugi

I posebno izjava ovog

Treći
Pogledati, pročitati redom kako idu linkovi, nije dugačko, pa kome ne bude jasno neka roštilja ovde sa Fićom.

I na kraju krajeva nije Kolumbo otkrio Ameriku. Srbin je to uradio još davno pre njega, krenuo iz Kotora čunićem, oplovio, nije mu se svidelo, pa se vratio.

rade.radumilo rade.radumilo 14:05 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

Uzgred, ne poznaješ predratno Sarajevo, Sarajevo iz onog perioda koje si sklon da veličaš. Pa, neki delovi su upravo ovako izgledali. Buća Potok, recimo...


A evo kako je izgledalo Sarajevo u periodu koji je RS sklona veličati:

trener92 trener92 14:09 14.02.2014

Re: Jooj Filipe


Filip Brzak
Bošnjakinje i Bošnjake (u većini oni su poreklom Srpkinje i Srbi, čiji su preci prihvatili islam)


Omega brate, hakuješ Filipov nalog?
omega68 omega68 19:10 14.02.2014

Re: Jooj Filipe


Bošnjakinje i Bošnjake (u većini oni su poreklom Srpkinje i Srbi, čiji su preci prihvatili islam)

Omega brate, hakuješ Filipov nalog?

Nemoj neko Filipa da mi dira
tasadebeli tasadebeli 22:11 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

trener92

Eh nisi pomenuo:” ja nisam ovdje došla odgovarat na pitanja”


Да, у праву си... То нисам регистровао... Вероватно због ових около који роштиљају попут Филипа, Николаидиса и сличних...

Мада... Чему онда уопште и пристанак да дође у студио ОБН и да се обраћа публици у Србији ако је дошла да нам каже да им се смучила сиротиња. Видимо то и ми и без њеног обраћања, а и та сиротиња се смучила и многима овде... Не треба им Лејла да им каже да је доћерало до дувара...

Tako je i kod nas, ne treba ići preko Drine ili im se podsmevati ili ih osuđivati. Nisu oni ništa gluplji ili pametniji, drugačiji. Sirotinja k`o sirotinja, svugde ista “ne htijući ništa, osim života” kako je to nekad pevao Džoni, gleda kako će pregurati dan, pa ne vidi koja ga elitnointelektualna žgadija i vucibatina drži na kanapu.



И овде си у праву... Ма не сметају мени разноразне Лејле и они "шесто марака, два студента"... Мени смета ова "elitnointelektualna žgadija i vucibatina" која га, како и сам кажеш, држи на канапу. А одмах су се јавили да ушићаре и већ су преузели контролу... Због таквих онда не могу ни да се солидаришем са Лејлама било где у бившој СФРЈ...
trener92 trener92 22:40 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

omega68

Nemoj neko Filipa da mi dira


Znao sam da ima neka tajna veza među vama.Neka, neka, valja se kad je tako
trener92 trener92 23:08 14.02.2014

Re: Jooj Filipe

tasadebeli


А одмах су се јавили да ушићаре и већ су преузели контролу... Због таквих онда не могу ни да се солидаришем са Лејлама било где у бившој СФРЈ...


Da, to je to. Iako ima tu i druga strana priče, ali da ne filozofiram previše.



nsarski nsarski 08:03 15.02.2014

Re: Jooj Filipe

Jer ovako, kako su napisali ti tvoji intelektualci, ispade da je sporazum o miru uzrok svih nedaća u BiH.


Problem je u tome sto tako misle i gospodari sveta, a to mi vuce na zlo. U New York Timesu se najzad pojavilo nesto o desavanjima u Bosni pod naslovom Koreni bosanskog protesta su u mirovnom sporazumu iz 1995.

Ovo ima dva znacenja:

1. Cim pise u NYT, onda znaci da postoji (inace ne postoji, ne desava se). Znaci, protesti postoje.

2. Naslov teksta je prilicno zlokoban. Uvek imati na umu sledece pravilo: Sto ti New York Times pise, to ti Stejt Department misli.

Pa sad vidite.
predatortz predatortz 08:45 15.02.2014

Re: Jooj Filipe

nsarski
Jer ovako, kako su napisali ti tvoji intelektualci, ispade da je sporazum o miru uzrok svih nedaća u BiH.


Problem je u tome sto tako misle i gospodari sveta, a to mi vuce na zlo. U New York Timesu se najzad pojavilo nesto o desavanjima u Bosni pod naslovom Koreni bosanskog protesta su u mirovnom sporazumu iz 1995.

Ovo ima dva znacenja:

1. Cim pise u NYT, onda znaci da postoji (inace ne postoji, ne desava se). Znaci, protesti postoje.

2. Naslov teksta je prilicno zlokoban. Uvek imati na umu sledece pravilo: Sto ti New York Times pise, to ti Stejt Department misli.

Pa sad vidite.


Igraćemo kartama koje imamo. To je, profo, jdino što možemo. Ne očekujem velike lomove.
omega68 omega68 18:30 15.02.2014

Re: Jooj Filipe

Problem je u tome sto tako misle i gospodari sveta

Ма не веруј у те теорије завере
blogovatelj blogovatelj 02:56 16.02.2014

Re: Jooj Filipe

Uvek imati na umu sledece pravilo: Sto ti New York Times pise, to ti Stejt Department misli.


Postoji i pravilo koje sam ja smislio. Kad vidiš da ti Kristijan Amanpur pravi reportažu ispred kuće, beži.
hajkula1 hajkula1 15:06 17.02.2014

Re: Jooj Filipe

predatortz
Filip Mladenović
U Beču živi i radi veliki broj Bosanki i Bosanaca, pripadnika sve tri nacije. I, zamislite, ne bune se, ne demonstriraju, ne traže Republiku Srpsku ili unitarnu Bosnu i Hercegovinu.
Pa u čemu je štos?
Mućnite glavom!


Gde da to traže? U Beču? Mućni ti glavom!
A, šta misliš, šta traže ti tvoji kad dođu kući na odmor?
Ko dade pare za one silne crkve i džamije, ako nije dijaspora?
Nemaš ti pojma o Bosni, Filipe...



Tele u Beč, vo iz Beča.

freehand freehand 21:21 13.02.2014

Nego, Filipe

... tanko ti je ovo. Samo se puštaju golubovi u ladnu vodu.
Nego, ako si pravi novinar-istraživač i revolucionar u duši, probaj sa ovim:
Predrag Marković Peconi vlasnik je kompanije „Invej“ iz Zemuna, u okviru koje posluje ukupno deset različitih kompanija:
- Konditorska industrija „Medela“ iz Vrbasa
- Fabrika ulja i biljnih masti „Vital“ iz Vrbasa
- Fabrika šporeta i peći na čvrsto gorivo „Milan Blagojević“ iz Smedereva
- Industrija pića „Rubin“ iz Kruševca
- Fabrika deterdženata „Albus“ iz Novog Sada
- Mlinska industrija „Ratar“ iz Pančeva
- „Luka Dunav“ iz Pančeva
- „Pekarska industrija“ iz Pančeva
- Fabrika ulja i biljnih masti „Sunce“ iz Sombora
- Fabrika duvana „Monus“ iz Zemuna


Ovo niko ne čačka.
To je Ninijev kum.
hajkula1 hajkula1 21:37 13.02.2014

Re: Nego, Filipe

freehand
... tanko ti je ovo. Samo se puštaju golubovi u ladnu vodu.
Nego, ako si pravi novinar-istraživač i revolucionar u duši, probaj sa ovim:
Predrag Marković Peconi vlasnik je kompanije „Invej“ iz Zemuna, u okviru koje posluje ukupno deset različitih kompanija:
- Konditorska industrija „Medela“ iz Vrbasa
- Fabrika ulja i biljnih masti „Vital“ iz Vrbasa
- Fabrika šporeta i peći na čvrsto gorivo „Milan Blagojević“ iz Smedereva
- Industrija pića „Rubin“ iz Kruševca
- Fabrika deterdženata „Albus“ iz Novog Sada
- Mlinska industrija „Ratar“ iz Pančeva
- „Luka Dunav“ iz Pančeva
- „Pekarska industrija“ iz Pančeva
- Fabrika ulja i biljnih masti „Sunce“ iz Sombora
- Fabrika duvana „Monus“ iz Zemuna


Ovo niko ne čačka.
To je Ninijev kum.


Fali Hotel Kasina na Terazijama, TV Hapy i verovatno još po neka sitnica.
Povezuju ga sa biznismenima iz Rusije (možda su Rusi a možda i nisu?)...
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:18 13.02.2014

Re: Nego, Filipe




Da li neko zna da li su ovi sajtovi pouzdani?
http://www.koreni.rs/unistitelji-srbije-cetvrti-deo/
http://www.srbijadanas.net/ i institut paralaks
rade.radumilo rade.radumilo 14:41 14.02.2014

Politika - Pogledi

МИЉЕНКО ДЕРЕТА

Тако близу, а тако далеко
Cиромаштво, беда, пониженост грађанки и грађана заједнички су свим републикама бивше Југославије, данас независним и очигледно неуспешним државама западног Балкана

Не желим бити Србин, Хрват, Бошњак и остали. Желим бити грађанин и живит од свог рада.

Ова парола са протеста у Сарајеву исказује суштину драматичних догађаја који су „запалили Босну и Херцеговину”, како догађаје описује већина медија у Србији.

Зато вероватно ниједан медиј у Србији није ни ту ни сличне пароле уврстио у своје извештаје о социјалном бунту осиромашених, понижених грађанки и грађана. Наслови у Србији су „Гори Тузла!”, „Гори Сарајево, Зеница” „Напад на институције, на државу” и „Насиље, насиље, насиље”, пре свега демонстраната.

Разлоге за овакав однос наших медија вероватно је најбоље описао Славој Жижек у свом тексту у лондонском „Гардијану”. „Укратко, ради се о побуни против националистичке елите. Људи у Босни су коначно схватили ко им је прави непријатељ. Нису то друге етничке групе већ њихови лидери који се претварају да их штите од тих група. Као да је стари Титов мото о братству и јединству добио нови живот док се у хрватском, односно српском делу БиХ социјални проблеми и даље гледају кроз етничке наочаре. У Тузли су у протестима учествовали припадници све три нације, јер је Тузла једини део БиХ у којем постоји нека врста мултиетничности. На једној од фотографија с протеста видимо демонстранте како држе три заставе, босанску, хрватску и српску, раме уз раме, изражавајући вољу да игноришу етничке разлике.”

Наиме, сиромаштво, беда, пониженост грађанки и грађана заједнички су свим републикама бивше Југославије, данас независним и очигледно неуспешним државама западног Балкана. Друга, много важнија заједничка тачка јесте да су на власти у овим држава они који подржавају па чак и продубљују етничку нетолеранцију у „својим” мултинационалним, мултиконфесионалним и мултикултурним друштвима. Отварање социјалних питања руши етничке границе и директно угрожава власт ових меких националиста.

Неко је оправдано поставио питање зашто у Босни још нема побуне српских и хрватских радника који не живе ништа боље од бошњачких губитника у транзицији. Рекао бих зато што они, за разлику од Бошњака, имају и своје резервну државу ,,…српског народа и свих грађана који у њој живе…” или „…државу хрватског народа и припадника аутохтоних националних мањина: Срба, Чеха, Словака, Талијана, Маџара, Жидова, Нијемаца, Аустријанаца, Украјинаца, Русина и других…”. Тако је на састанку водећих политичара Републике Српске и Србије констатовано да у РС „и даље постоји истинска стабилност, док у Федерацији БиХ већ неколико дана трају социјални немири”.
Чињеница да је Србија једина од бивших југословенских република у којој није било социјалног бунта заправо говори о правој, „мекој националистичкој” природи њене власти у протеклој деценији која својим псеудопатриотским бајањем и социјалном демагогијом успева да дисциплинује стотине хиљада незапослених као и стотине хиљада запослених у јавном сектору који не примају плате или су оне толико ниске да с њима једва преживљавају.

Вук Перишић описује Босну, али као да пише о Србији када каже: „Националистичке елите остале су саме на пустом разбојишту, саме са својим гладним и гневним жртвама. Питање се намеће само по себи: може ли се тај гнев артикулисати у конструктивни демократски и грађански програм, у политичку снагу која ће пробудити грађане Босне и Херцеговине из етничке хипнозе?”

Тешко ће се Србија пробудити јер је нова власт, стварајући себи непријатеље, после светске, европске, НАТОи америчке завере, после традиционалних непријатеља Хрватске и Албанаца, лоцирала нове, и то не случајно у социјалној сфери. То су, наравно, приватни сектор и неизбежни тајкуни. Непријатељи народа и његове државе јесу сви предузимљиви људи који су способни да своје идеје спроведу у дело и нешто и произведу. Једина истинска мобилизација у Србији догађа се када се предложе неке суштинске реформе (попут закона о раду) или када се треба супротставити доласку Рома или избеглица у складне, етнички чисте, заједнице.

И за крај, илустративни детаљ који подсећа на праву улогу културних установа и објашњава данашњу културну политику у Србији. (1) „Вечерашњи број заинтересованих грађана за учествовање у јавној дебати о потребним променама у друштву био је вишеструко већи од капацитета Народног позоришта у Тузли!” (2) „Позивају остале грађане да се сутра одазову на први Пленум грађанки и грађана Сарајева у 17.30 сати у Центру за културну и медијску деконтаминацију.”

До виђења у Народном позоришту и ЦЗКД у Београду.

Oснивач Грађанских иницијатива

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana