Ekologija| Gost autor| Planeta| Zdravlje

Šta sa GMO?

kukusigameni RSS / 26.01.2014. u 17:57

Moj dragi gost je danas  hoochie coochie man

sljiva.jpg 

Ne ulazeći previše u odgonetanje dileme da li su GMO štetni ili ne po zdravlje, jer dokaza za štetnost izgleda da ipak nema, a neoborivih dokaza da su apsolutno bezbedni teško da ikad može biti pošto se uvek i u sve može sumnjati, čini mi se važnim da se na početku razdvoje dve stvari.

Jedna je ponašanje i uticaj velike kompanije koja se time bavi, Monsanto. Novac kojim Monsanto raspolaže je očigledno ogroman, i on mu omogućuje da vrši uticaj na vlade, na sudove, omogućuje mu da obezbedi donošenje propisa koji Monsantu idu u prilog, iako su daleko od zdravog razuma.

To je jedna tema, a druga je sama činjenica da je čovek uspeo da sada planski, u labaratorijama, sebi prilagođava žive organizme. On je i do sada to pokušavao i radio. Ne samo „prirodnim” metodama kako se najčešće misli, nego izmenom genetske šifre izazivanjem mutacija pomoću hemisjkih supstanci, radiokativog zračenja, toplote itd. Ali mu je za sve to trebalo neuporedivo više vremena, sa neuporedivo manje uspeha i manje izvesnosti.
Sada, direktnom, ciljanom intervencijom na genetsku strukturu organizma, rezultati su tačno oni koji se žele postići.
Ta intervencija se zasada uglavnom svodi na osposoblajvanje biljke da razgradi , neutrališe neke štetne materije, ili da proizvede materije kojima se bori protiv patogena. Biljke prirodno u sebi sadrže takve materije i one čine imuni sistem biljke, sada čovek samo pojačava taj njen odbrambeni sistem i usmerava ga ka tačno određenom cilju.
Da razgradi tačno određeno hemisjko jedinjenje i učini ga bezopasnim, ili da uništi tačno određenog patogena.
Ovo samo po sebi ne povećava prinos ili kvalitet, ali ga povećava na indirektan način..

Nije teško pretpostaviti da se ovakvom tehnologijom može doći do rešenja za do sada nerešive probleme, i do komercijalnih, ali i drugih koristi po ljudski rod.

Ali ostavivši sve to po strani, i onima koji o tome više zanju, meni se čini zanimnjivim pitanje šta Srbija treba da radi u situaciji kad su GMO na jedan ili drigu način oko nas i sa nama.


Retki su oni koji bi pristali da se dozvoli proizvodnja GMO u Srbiji. Retki su i oni kojima ne bi smetalo da proizvodi od GMO, ili proizvodi dobijeni od životinja hranjenim GMO, budu prisutni na našem tržištu, ali su takođe retki i oni koji tačno znaju šta pod tim podrazumevaju.

Proizvodi dobijeni od životinja hranjenim GMO se ne smatraju genetski modifikovanim proizvodima, njihov promet i sada teče bez ikakvih ograničenja, pa i bez ograničenja uvoza u Srbiju.
Dakle kada kupimo neki prehrambeni proizvod koji nije proizveden u Srbiji mi nemamo načina da znamo da li je on dobijen od životinja koje su hranjene GMO ili ne. A s obzirom na to da veliki procenat stočne hrane u Evropi, preko 90 posto, u sebi sadrži sojinu sačmu (prerađeno zno soje) dobijenu od GM soje, mala ili nikakva je verovatnoća da smo kupili proizvod u čijem nastanku na neki način nije učlestvovao neki genetski modifikovan organizam.

Da bi se to sprečilo jedini mogući način je zabrana uvoza svega što u sebi sadrži životinjske proizvode (meso, mleko, jaja) a to bi značilo zabranu uvoza skoro svih prehrambenih proizvoda (meso i mesne prerađevine, konditorski proizvodi, mleko i mlečne prerađevine...).
To, jasno je zašto, nije moguće, pa je dobro znati i ne živeti u zabludi da ne koristimo GM proizvode u ishrani. I pored zabrane prometa GM organizama Srbija ne može apsolutno da isključi promet i potrošnju takvih proizvoda.

Ako je to jasno, onda se postavlja sledeće pitanje

Pošto Srbija već troši takve proizvode, pošto genestki modifikovana soja svakako ulazi na tržište Srbije, čemu služi zabrana da se ista ta sojina sačma, kojom su hranjene krave u Evropi a čije mleko Srbija uvozi, ne uveze u Srbiju i da se istom tom sačmom ne hrane krave u Srbiji? (ili bilo koje druge životinje)
Meni se čini da je ta zabrana isključivo demagoške prirode, koja samo čini štetu, proizvođačima soje, proizvođačima stočne hrane i farmerima koji tu hrani koriste, jer ih stavljaju u neravnopravan položaj u odnosu na konkurenciju.

Pitanje zašto se ne dozvoli i gajenje soje od koje se dobija ta sačma pošto ona, sačma, služi isključivo kao stočna hrana, a proizvode tako hranjenih životinja već konzumiramo, je nešto malo složenije i na njega postoji koliko toliko prihvatljiv odgovor;.
sirova soja se može razmnožavati pa se tako širiti i eventualno ”zaraziti” i one parcele na kojima se gaji konvencionalna soja.

Ali ni taj odgovor ne pije vodu. Bar ne sasvim.

Ako susedne zemlje dozvoljavju gajenje GM soje, a Rumunija npr dozvolajva, Srbija ne može njima zabraniti da soju seju blizu granice sa Srbijom..
Ako se zna da pčela leti pet i preko pet kilometara, jasno da postoji realna mogućnost da polenvim zrnom GM soje iz Rumunije bude oprašena soja u Srbiji. Ako se zna da polenov prah vetrom može biti odnet na daleko veće razdaljine onda se vidi da nije moguće Srbiju izolovati od GMO ako zemlje u okruženu to dozvole.


GMO su oko nas, to ne možemo da sprečimo pa se onda postavlja pitanje ima li smisla da se samoobmanjujemo da ih ne koristimo, i ima li smisla da Srbija vodi još jednu unepred izgubljenu bitku?

 

 



Komentari (193)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:03 26.01.2014

......

Moj dragi gost je danas


I meni je domaćin drag, spustio cenu, 50 evra, sitnica
ps
Hvala ti, kukusigameni
kukusigameni kukusigameni 18:06 26.01.2014

Re: ......

hoochie coochie man
Moj dragi gost je danas


I meni je domaćin drag, spustio cenu, 50 evra, sitnica
ps
Hvala ti, kukusigameni


I još kilo šljiva za to što sam te pustio da uzmeš prvi komentar.
expolicajac expolicajac 18:07 26.01.2014

Re: ......

hoochie coochie man
Moj dragi gost je danas


I meni je domaćin drag, spustio cenu, 50 evra, sitnica
ps
Hvala ti, kukusigameni

Samo 50.Pa to zato što nije VIP
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:13 26.01.2014

Re: ......

I još kilo šljiva


Važi, al sačekaj dok nabavim one modifikovane, bolje su:)

Samo 50.Pa to zato što nije VIP


Vip nevip, važno je da kaplje:)
kukusigameni kukusigameni 18:17 26.01.2014

Re: ......

expolicajac


Ti se ex zezaj. Ja sam nabacio šlem, što i tebi savetujem.
Kad počne sad makljaža...

loader loader 18:19 26.01.2014

Re: ......

Precednik najbolje zna oko šljiva. Donekle i Koštunica. Neka oni procene





Zapravo, čujem da precednik gaji šljive bez koštunice
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:25 26.01.2014

Re: ......

hoochie coochie man
... 50 evra, sitnica

Ako te plaća Monsanto, onda je to za tebe zasita sitnica.

PS: Gornje je samo zato da vidiš kako je biti domaćin bloga.
milisav68 milisav68 18:28 26.01.2014

Re: ......

hoochie coochie man
I još kilo šljiva


Važi, al sačekaj dok nabavim one modifikovane, bolje su:)


Modifikovane u tečno stanje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:29 26.01.2014

Re: ......

Ako te plaća Monsanto, onda je to za tebe zasita sitnica.


Ma stisli se i oni nešto u poslednje vreme, kažu, završili smo posao, svet je ionako već naš.
Al daju po malo, daju :)
Precednik najbolje zna oko šljiva. Donekle i Koštunica. Neka oni procene


I precednika su nam modifikovali.
Onakvog patriotu modifikovati u turboevropejca bi i za Monsanto bio poduhvat.
kukusigameni kukusigameni 18:30 26.01.2014

Re: ......

hoochie coochie man
I precednika su nam modifikovali.

expolicajac expolicajac 18:32 26.01.2014

Re: ......

hoochie coochie man
I još kilo šljiva


Važi, al sačekaj dok nabavim one modifikovane, bolje su:)

Samo 50.Pa to zato što nije VIP


Vip nevip, važno je da kaplje:)

Da li bi rakija od GMO šljive bila drugačija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:36 26.01.2014

Re: ......

Da li bi rakija od GMO šljive bila drugačija.


Zavisi od toga koju osobinu bi izmenili.
Ako bi npr modifikacijom povečali sadržaj šećera bilo bi je više, ako bi neke druge materije koje se odražavaju na aromu rakije onda bi se rakija izmenila u tom smislu.
Ako se modifikacija ne bi odnosila na plod nego npr na otpornost prema bolestima ( a to je stvarno veliki problem kod pojedinih sorata) onda bi sve ostalo isto isto.
Neke bi i dalje bile loše, a moja dobra
jacHa. jacHa. 18:50 26.01.2014

gmo šljive?

i šta će onda milorad da obiđe umesto šljive ranke?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:52 26.01.2014

Re: gmo šljive?

i šta će onda milorad da obiđe umesto šljive ranke?


Bolju šljivu ranku
blogovatelj blogovatelj 18:58 26.01.2014

Re: ......

Da li bi rakija od GMO šljive bila drugačija.


Bi, kako ne bi. Nju možeš da natempiraš posle koliko vremena treba da te spuca u mozak.
AlexDunja AlexDunja 19:25 26.01.2014

Re: ......

Neke bi i dalje bile loše, a moja dobra

ako si mislio ovo da proveriš, ex, odma
da te obeshrabrim:)

meni obećava nekoliko godina i
laže
kukusigameni kukusigameni 19:27 26.01.2014

Re: ......

AlexDunja
Neke bi i dalje bile loše, a moja dobra

ako si mislio ovo da proveriš, ex, odma
da te obeshrabrim:)

meni obećava nekoliko godina i
laže



Da brišem blog?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:31 26.01.2014

Re: ......

Da brišem blog?


Može. al vrati 50 evrova

A Dunji ću tu rakiiju jednom odneti.
Dunja, nemoj više da me brukaš
blogovatelj blogovatelj 19:40 26.01.2014

Re: ......

meni obećava nekoliko godina i
laže



Дунџа, само да те обавестим да сам те сањао ноћас. Максу и тебе.
У сну си трачала кукусигаменија
Не зајебавам се, озбиљно сам то сањао.
А Макса дошо код мене на кафу, па заспао. Ја га будим, питам га "јеси океј" а он каже "ма јесам, него сам уморан нешто"
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:42 26.01.2014

Re: ......

сањао ноћас. Максу и тебе


A od čega Maksa bio umoran?

:)
blogovatelj blogovatelj 19:48 26.01.2014

Re: ......

A od čega Maksa bio umoran?


Nemam pojma. Nije rekao.
Došao bio na kafu kod mene u vikendicu u Šumaricama. Dok sam ja otišao da skuvam fuka, on prilegao i pokrio se jaknicom i džonja. Onako stopala mu na podu, a samo telo mu opruženo na krevetu, kao kad džonjaš u vozu.
kukusigameni kukusigameni 19:53 26.01.2014

Re: ......

blogovatelj
А Макса дошо код мене на кафу, па заспао. Ја га будим, питам га "јеси океј" а он каже "ма јесам, него сам уморан нешто"


I ni 5 ni 6, nego lego u GMO.

blogovatelj blogovatelj 19:56 26.01.2014

Re: ......

I ni 5 ni 6, nego lego u GMO.


E bukvalno je tako ležao, samo mu glava nije bila na saksiji nego na kauču.
AlexDunja AlexDunja 20:10 26.01.2014

Re: ......

Dunja, nemoj više da me brukaš

ok, ovo je bio poslednji put:)
obećavam
AlexDunja AlexDunja 20:11 26.01.2014

Re: ......

Дунџа, само да те обавестим да сам те сањао ноћас. Максу и тебе.
У сну си трачала кукусигаменија


ha! you wish:)
hajkula1 hajkula1 21:32 26.01.2014

Re: ......

kukusigameni
hoochie coochie man
Moj dragi gost je danas


I meni je domaćin drag, spustio cenu, 50 evra, sitnica
ps
Hvala ti, kukusigameni


I još kilo šljiva za to što sam te pustio da uzmeš prvi komentar.



Naša, autohtona sorta ili ?
omega68 omega68 23:09 26.01.2014

Re: gmo šljive?

i šta će onda milorad da obiđe umesto šljive ranke?

mlade seljanke
omega68 omega68 23:10 26.01.2014

Re: gmo šljive?

omega68
i šta će onda milorad da obiđe umesto šljive ranke?

mlade čobanke

mariopan mariopan 21:42 27.01.2014

Re: ......

kukusigameni
expolicajac


Ti se ex zezaj. Ja sam nabacio šlem, što i tebi savetujem.
Kad počne sad makljaža...


Ево ја ћу да почнем макљажу

Постоје докази о великој штетности по људско здравље, само се тим доказима не даје велики публицитет, зато што Монсанто има толико пара да може да спречи да се та истина сазна.

Испитивање је трајало две године, извели су га француски лекари и генетичари на пацовима и трајало је довољно дуго, цео животни век експерименталних животиња, да би могло непобитно да се докаже да ли је ГМО штетан или није.

Резултати су да је ГМО ужасно штетан по здравље људи.

Поздрављам те и једва сам чекала да чујем шта кажеш о ГМО

У праву си да ми већ једемо храну обгаћену ГМО сојом, а како би другачије добили пиле од 3 кг за месец ипо дана и јаје дневно по кокошки....мене брине масовнија употреба ГМО где би готово сва храна била ГМО. Сада можемо да смањимо унос меса јаја и млека и да једемо више побрћа које није ГМО.....шта ћемо када сву храну будемо имали обогаћену ко зна колико штетним елементима?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 27.01.2014

Re: ......

зато што Монсанто има толико пара да може да спречи да се та истина сазна.


Pričali smo o tome.
Monsanto jeste veliki ali ipak ne toliko da baš ceo svet drži pod kontrolom.
To niko ne može.
Испитивање је трајало две године, извели су га француски лекари и генетичари на пацовима


Taj naučni rad je povučen, zvanično i nedvosmisleno, jer su ozbiljni naučnici konstatovali tendencioznost pri postavljanju i vođenju ogleda.
Utvrdili su da se iz rada ne može konsattovati veza tumora sa gm hranom.
Pacovi koji su izabrani za ekspreriment su bili iz nekog tipa koji ima genetsku sklonost ka tim tumorima.

To je zvanično objašnjenje.
Neki kažu da je i to Monsanto naredio
mariopan mariopan 09:27 28.01.2014

Re: ......



А ти не верујеш да неко толико моћан може да држи свет под контролом и не може да нареди да се неко испитивање повуче јер резултати штете њиховој заради?

А то се управо догађа са Монсантом, зато и јесте монструозно.
Они су доказано СВЕ учинили да би зарадили, није их брига ни за жртве по којима су газили....зато им не верујем ни да ми кажу да је млеко бело.

Причали смо већ о томе па да не дужим.
Теби поздрав и леп ти је овај блог
looping looping 10:38 28.01.2014

Re: ......

Pričali smo o tome.
Monsanto jeste veliki ali ipak ne toliko da baš ceo svet drži pod kontrolom.
To niko ne može.

Pa Monsanto i ne drži ceo svet. U mnogim zemljama su zabranjeni GMO.
Ali uveliko se radi na tome.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:32 28.01.2014

Re: ......

Pa Monsanto i ne drži ceo svet. U mnogim zemljama su zabranjeni GMO.


A u kojim zemljama su dokazali štetnost?

Zabrana nije dokaz štetnosti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:33 28.01.2014

Re: ......

Теби поздрав и леп ти је овај блог


Hvala
jednatanja jednatanja 18:34 26.01.2014

Samoobmana

Hoochie, koliko se sećam ti koristiš glifosat (Roundup) da uništavaš korov u tvom voćnjaku. Već smo raspravljali o tome da li je štetan, ti misliš da nije, ja kažem da jeste. No da se vratimo temi, misliš da bi GMO soja bila bolja, da bi prinosi bili veći? Šta je sa superkorovima? Prirodu je teško nadmudriti, jer postoji evolucijski nagon za prilagođavanjem i preživljavanjem svih živih organizama. Sa prirodom treba raditi zajedno. Pametno. Dobijamo sve zatrovaniji produkt, zemlju, podzemne vode sve u cilju da zaradimo više. Zemljoradnici se potpaljuju marketingom u belim rukavicama, misle da će nadmudriti svog komšiju koji ne koristi najnoviji produkt visokocenjene kompanije.

Teško je sve ovo dokazati onom koji kalkuliše, onom ko ne veruje. Jedini pravi put je živeti u skladu sa prirodom. Koristiti bogom-dato znanje ne kako bi joj naudili, već kako bi joj pomogli. Čovek je zdrav samo u zdravom okruženju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:45 26.01.2014

Re: Samoobmana

oliko se sećam ti koristiš glifosat (Roundup) da uništavaš korov u tvom voćnjaku


Da.
Godinama već i nemam ama nikakvih problema.

misliš da bi GMO soja bila bolja, da bi prinosi bili veći?

Soja je izmenjena tako što je osposobljena da razgrađuje glifosat.
Najveći problem kod uzgoja soje su korovi, ovakvu soju se istetira glifosatom, on uništi sve osim soje, i onda se soja razvija bolje jer nema konkurencije korova.
To je sva mudrost.


Prirodu je teško nadmudriti, jer postoji evolucijski nagon za prilagođavanjem


Naravno.
I to je tako od postanja sveta, čovek je prilagođava sebi, ona se otima, i ta borba je neprestana.
U ovoj fazi smo stigli do GM, koja če biti sledeća ako priroda naše načina da i ovome doaka, videće neka buduća pokolenja.


Sa prirodom treba raditi zajedno.


Jel to znači ne krčiti šume, ne graditi gradove, mostove, ne navodnajvati?
Sve je to prilagođavanje prirode čoveku.
Gde je granica preko koje se ne sme, ko je i kojim kritrijumima određuje?
Hansel Hansel 22:38 26.01.2014

САНУ

Можда једна од кориснијих активности у наслову поменуте организације био је округли сто на тему ГМО...

Нисам пратио детаљно, али један детаљ је, чини ми се, довољан: ми знамо функцију трећине гена у организмима, за другу трећину нагађамо, а о функцијама оне треће трећине немамо појма.

За моја схватања ово је прилично довољан аргумент (а тако нешто нисмо чули тек тада) против олаког играња с ГМО.

Иначе, Монсанто је пре око два месеца тражио радника у Србији, било на једном сајту са слободним радним местима, видео сам случајно на телетексту Б92, имам фотку.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:43 26.01.2014

Re: САНУ

Иначе, Монсанто је пре око два месеца тражио радника у Србији


Pa ima njega u Srbiji.
Njegov Roundap se ovde prodaje, njegovi su Dekalb hibridi, nije to nepoznato.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:48 26.01.2014

Re: САНУ

Ovo mi izmače a čini mi se važnim

За моја схватања ово је прилично довољан аргумент (а тако нешто нисмо чули тек тада) против олаког играња с ГМО.



To i jeste največa nepoznanica.
Da li "prčkanjem" po genomu ljudi urade nešto čega nisu ni svesni.
Da li postoji nešto što ne znamo da postoji...
To jeste rizik, ali to je jedno, a drugo je "dokazana" štetnost, pacovi i neplodne devojčice.
mariopan mariopan 21:52 27.01.2014

Re: САНУ

hoochie coochie man
Ovo mi izmače a čini mi se važnim

За моја схватања ово је прилично довољан аргумент (а тако нешто нисмо чули тек тада) против олаког играња с ГМО.



To i jeste največa nepoznanica.
Da li "prčkanjem" po genomu ljudi urade nešto čega nisu ni svesni.
Da li postoji nešto što ne znamo da postoji...
To jeste rizik, ali to je jedno, a drugo je "dokazana" štetnost, pacovi i neplodne devojčice.

Доказали су француски лекари и јесте штетан и то јако, за разлику од смеурије " испитивања" које је обавио сам Монсанто и које је трајло само три месеца.
Шта су могли да утврде за три месеца?
Да се нико није отровао и момнтално умро?
И то ти је довољан доказ да је здрво?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:03 28.01.2014

Re: Samoobmana

jednatanja
koliko se sećam ti koristiš glifosat (Roundup) da uništavaš korov u tvom voćnjaku

houchie kaze:
Da.
Godinama već i nemam ama nikakvih problema.


taman sam se obradovala blogu kad ono ...

I rest my case.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:31 28.01.2014

Re: Samoobmana

taman sam se obradovala blogu kad ono ...


Kad ono, iskustvo sa herbicidima pozitivno.
Jesam li trebao da napišem da imam problema iako ih nemam?
looping looping 18:40 26.01.2014

Pitanje

Da li su biljke koje truju insekte sa toksinom zdrave za ljude i životinje?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:51 26.01.2014

Re: Pitanje

Da li su biljke koje truju insekte sa toksinom zdrave za ljude i životinje?


Postoje mnoge supstance koje su otrovne za insekte a bezopasne za čoveka.
Neke od tih supstanci pojedine biljke luče spontano u priridi.
Da li je baš ova kojom je npr kukuruz veštački opremljen štetna po čeveka, bi trebalo dokazati.
Za sada takvi dokazi ne postoje i pored silnih nastojanja ovih antiGM da dokažu.
looping looping 19:05 26.01.2014

Re: Pitanje

hoochie coochie man
Da li su biljke koje truju insekte sa toksinom zdrave za ljude i životinje?


Postoje mnoge supstance koje su otrovne za insekte a bezopasne za čoveka.
Neke od tih supstanci pojedine biljke luče spontano u priridi.
Da li je baš ova kojom je npr kukuruz veštački opremljen štetna po čeveka, bi trebalo dokazati.
Za sada takvi dokazi ne postoje i pored silnih nastojanja ovih antiGM da dokažu.

Na primer, ovako nešto: Link.? (koga mrzi da čita sve neka pređe na DISCUSSION (na trećoj strani)).

Pre bih rekao da GMO proizvođači pokušavaju da dokažu da GMO nisu štetni po ljude već samo po insekte, gljivice itd.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 26.01.2014

Re: Pitanje


Pre bih rekao da GMO proizvođači pokušavaju da dokažu da GMO nisu štetni po ljude već samo po insekte, gljivice itd.


To je nemoguće dokazati.

Neko kaže štetno je bez dokaza, a ti sad treba da dokažeš da nije.
Kako?

Ono što je problem koji ja vidim kod proizvođača GM hrane je njihova težnja da se zabrani obeležavanje takve hrane.
Ali ni to, naravno, nije dokaz štetnosti već, iz njihovog ugla gledano, logičan ekonomski potez.
Sad što su dovoljno moćni da i taj potez proguraju ne treba kriviti njih nego one koji im to dopuštaju.

ps
nisam otvarao link, ne vredi mi to
(engleski)
looping looping 19:27 26.01.2014

Re: Pitanje

Neko kaže štetno je bez dokaza, a ti sad treba da dokažeš da nije.
Kako?

ps
nisam otvarao link, ne vredi mi to
(engleski)

Ne mogu da nađem dokaze na srpskom.
Ali ni to, naravno, nije dokaz štetnosti već, iz njihovog ugla gledano, logičan ekonomski potez.

Interesantna rečenica.

Ako je nešto nepoznato što bi ga konzumirali pre nego što se dobro ispita jer na kraju krajeva već konzumiramo nešto što nam je poznato?

Najbolji eksperiment bio bi slati GMO proizvode zemljama trećeg sveta (ljudima koji nemaju dovoljno hrane) narednih bar dvadesetak godina pa onda detaljno ispitati na njima da li je štetno ili nije. Tako se najbolje može doći do dokaza da li su GMO štetni ili bezopasni za ljudsko zdravlje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:34 26.01.2014

Re: Pitanje

Ako je nešto nepoznato što bi ga konzumirali pre nego što se dobro ispita jer na kraju krajeva već konzumiramo nešto što nam je poznato?


Konzumiramo ga već i ta faza je prošla.

Ali, za sve se može reći štetno jea da se pri tom ne dokazuje tvrdnja?
Teba li sve zabraniti?

Najbolji eksperiment bio bi slati GMO proizvode zemljama trećeg sveta (ljudima koji nemaju dovoljno hrane) narednih bar dvadesetak godina pa onda detaljno ispitati na njima da li je štetno ili nije.

Ovo se valjda zezaš
looping looping 19:35 26.01.2014

Re: Pitanje


Najbolji eksperiment bio bi slati GMO proizvode zemljama trećeg sveta (ljudima koji nemaju dovoljno hrane) narednih bar dvadesetak godina pa onda detaljno ispitati na njima da li je štetno ili nije.

Ovo se valjda zezaš

Ma, ozbiljno. Što pitaš?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:38 26.01.2014

Re: Pitanje

Ma, ozbiljno.


Ozbiljno ljude koristiti u ogledne svrhe?
Nećemo mi da probamo nego ona sirotinja, ako pocrkaju nema veze.
looping looping 19:42 26.01.2014

Re: Pitanje

hoochie coochie man
Ma, ozbiljno.


Ozbiljno ljude koristiti u ogledne svrhe?
Nećemo mi da probamo nego ona sirotinja, ako pocrkaju nema veze.

Pa što se ti brineš za njih ako i nama verovatno ništa ne bi falilo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:46 26.01.2014

Re: Pitanje

Pa što se ti brineš za njih ako nama verovatno neće ništa da fali?


Ne brinem ni za njih ni za nas, samo mi svako eksperimentisanje sa ljudima kao zamorčićima ne zvuči normalno.
Ja bih takvu hranu ili distribuirao i u London, Njujork i moje Robaje, ili nigde.
looping looping 19:51 26.01.2014

Re: Pitanje

hoochie coochie man
Pa što se ti brineš za njih ako nama verovatno neće ništa da fali?


Ne brinem ni za njih ni za nas, samo mi svako eksperimentisanje sa ljudima kao zamorčićima ne zvuči normalno.
Ja bih takvu hranu ili distribuirao i u London, Njujork i moje Robaje, ili nigde.

Ako smatraš da je relativno bezbedna kakve ima veze? Kome god da pošalješ samo će imati više hrane. Nehumano je slati otrov a ne hranu.
Taj eksperiment bi služio samo za neverne tome i teoretičare zavere, da oni budu sigurni.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:59 26.01.2014

Re: Pitanje

Pa šta da ti kažem,luping, ako ti ne razumeš zašto je nedopustivo u bilo kom slučaju ljude koristiti kao ogledne miševe, onda n evredi da razgovaramo, bar ne na ovoj temi.
looping looping 20:09 26.01.2014

Re: Pitanje

hoochie coochie man
Pa šta da ti kažem,luping, ako ti ne razumeš zašto je nedopustivo u bilo kom slučaju ljude koristiti kao ogledne miševe, onda n evredi da razgovaramo, bar ne na ovoj temi.

Pa šta smo mi nego ogledni miševi ako dozvolimo promet nečega za šta ne znamo da li je štetno ili nije? Ne vidim nikakvu razliku.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:37 26.01.2014

Re: Pitanje

i moje Robaje

(tek sad videh komentar, a znam kraj )

Ja se izvinjavam, zaista mislim da je ovo važna tema i da se ne bi trebalo sprdati, ali ja prosto ne mogu da izdržim a da malo ne zezam HCM-a

Spomen kuća u Robajama

P.S.
HCM ne zameri, ali bilo je jače od mene
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:42 26.01.2014

Re: Pitanje

To je ta kuća, a ja tačno preko puta


A paz ovo




hajkula1 hajkula1 22:16 26.01.2014

Re: Pitanje

hoochie coochie man

Pre bih rekao da GMO proizvođači pokušavaju da dokažu da GMO nisu štetni po ljude već samo po insekte, gljivice itd.


To je nemoguće dokazati.

Neko kaže štetno je bez dokaza, a ti sad treba da dokažeš da nije.
Kako?

Ono što je problem koji ja vidim kod proizvođača GM hrane je njihova težnja da se zabrani obeležavanje takve hrane.
Ali ni to, naravno, nije dokaz štetnosti već, iz njihovog ugla gledano, logičan ekonomski potez.
Sad što su dovoljno moćni da i taj potez proguraju ne treba kriviti njih nego one koji im to dopuštaju.

ps
nisam otvarao link, ne vredi mi to
(engleski)



Pišeš u stilu, kad smo jeli govna, jedimo ih i ubuduće.

Skoro nemoguće je da se dokaže Miškovićeva krivica.
Mnogi krvoloci su oslobođeni zbog nedostatka dokaza.
Potrebna je politička volja koja zavisi od vlasti.

To važi i za multinacionalne kompanije.
Monsato ima pare i on finansira samo one projekte, ona istraživanja koja mu idu u prilog. Sigurno da će svako istraživnje koje dokazuje višestruku štetnost Monsatovih proizvoda da minira. Ucenama pa i svim drugim sredstvima.


Da li znaš koliko puta se povećala neplodnost u Srbiji?
Da puno devojčica u Srbiji ima problem sa menstrualnim ciklusom (najčešće zbog sindroma policističnih jajnika?)
Koliko beba se rodi sa deformitetima uprkos redovnim kontrolama njihovih majki? (Koliko bi tek rođenih s deformitetom bilo da se ne primenjuju savremene mettode praćenja trudnoće?)
Piše na netu i o ostalim boleštinama koje se mnogo puta povećavaju.


Evo malo o tome čime se služe protiv oponenata


GMO teror: Monsanto teroriše nučnike i eko-aktiviste !

401877_551488011568963_758021057_n

Biotehnološki div Monsanto svakako nije međunarodna korporacija koja će se ustručavati koristiti svakojake najprljavije trikove kako bi svako malo uspjela povećati svoje profite, stoga je neki nazivaju, opravdano, najomraženijom kompanijom na planeti Zemlji. Njemačke novine Süddeutsche Zeitung objavile su detaljan izvještaj koji to potvrđuje, i u njemu se opisuje kako su Monstanu na raspolaganju sredstva i ljudstvo američkog političkog vrha, ali i vojno-industrijskog kompleksa.

U njemu stoji podatak kako su tijekom prošle godine 16 lobista Monstanta postali visosokorangirani dužnosnici u političkim tijelima SAD-a, ali čak i u regulatornim tijelima, prema podacima Centra za odgovornu politiku, neprofitne organizacije sa sjedištem u Washingtonu koja analizira utjecaj novčanih tokova i lobiranja na oblikovanje stavova političkih dužnosnika.

Monsanto je 2008. godine angažirao Total Intelligence Solutions, obavještajnu podružnicu tvrtke koja se sada službeno zove Academi, nekad je njeno ime bilo Xe Services, ali je najpoznatija kao Blackwater (i tu nije kraj popisa). Radi se, u osnovi, o privatnoj vojsci koja je vodeći pružatelj zaštitarskih usluga američkoj vojsci, a ime je prisiljena često mijenjati zbog niza svinjarija koje se dovode u vezu s tvrtkom, poput mučenja i ubijanja civila, te podmićivanja iračkih dužnosnika. Monsanto je Total Intelligence Solutions angažirao, službena je verzija, kako bi prikupljao informacije o pojedincima i aktivističkim grupama koji nisu naklonjene biotehnološkom divu.

O Monsantovu političkom utjecaju dovoljno govori kako je Craig Stapleton, bivši američki ambasador u Parizu, sugerirao američkom političkom vrhu sastavljanje liste kazni za europske države koje se protive uvođenju genetski modificiranih biljaka.






hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 26.01.2014

Re: Pitanje

Monsato ima pare i on finansira samo one projekte, ona istraživanja koja mu idu u prilog.


Slažem se

Sigurno da će svako istraživnje koje dokazuje višestruku štetnost Monsatovih proizvoda da minira.


I uspeva da ceo svet drži pod kontrolom.
I Rusiju?
Što u Rusiji nema radova koji dokazuju štetnost?
Oni se ne boje ni da pošalju vojnu silu pred Amere u Siriju, a da se plaše Monsanta.
Neće biti.

Da li znaš koliko puta se povećala neplodnost u Srbiji?

A to je posledica konzumiranja GMO?
Dokažeš to i Nobel ko vrata.
hajkula1 hajkula1 22:50 26.01.2014

Re: Pitanje

hoochie coochie man
Pa što se ti brineš za njih ako nama verovatno neće ništa da fali?


Ne brinem ni za njih ni za nas, samo mi svako eksperimentisanje sa ljudima kao zamorčićima ne zvuči normalno.
Ja bih takvu hranu ili distribuirao i u London, Njujork i moje Robaje, ili nigde.



Ali ti koristiš nešto što ne znaš da je bezbedno i prodaješ ljudima već godinama? Ne misliš da je to eksperiment?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:54 26.01.2014

Re: Pitanje

Ali ti koristiš nešto što ne znaš da je bezbedno i prodaješ ljudima već godinama?


To se može reći i za kokakolu
Znaš li ti sastojke kokakole,ako ih ne znaš, kako znaš da nije opasna po plodnost devojčica.
Ili da je zabranimo?


Šta bi ti smatrala dovoljnim dokazom da je beznebdo ako dokaz nije to što nema potvrde da je štetno?
hajkula1 hajkula1 10:48 27.01.2014

Re: Pitanje

hoochie coochie man
Ali ti koristiš nešto što ne znaš da je bezbedno i prodaješ ljudima već godinama?


To se može reći i za kokakolu
Znaš li ti sastojke kokakole,ako ih ne znaš, kako znaš da nije opasna po plodnost devojčica.
Ili da je zabranimo?


Šta bi ti smatrala dovoljnim dokazom da je beznebdo ako dokaz nije to što nema potvrde da je štetno?



To ti kažem. Američka koka kola i američki Monsato. Američki u smislu da, oni svoj proizvod nameću rukovodeći se samo svojim profitom.
Naravno da bi trebalo zabraniti koka kolu, orbit žvake... (aspartam).

Šta je dovoljan dokaz da je nešto štetno?



http://www.dnevno.hr/vijesti/svijet/69419-druga-strana-medalje-argentina-je-gmo-kula-od-karata-zasto-bi-bila-uzor-hrvatskoj.html



Druga strana medalje: Argentina je GMO 'kula od karata', zašto bi bila uzor Hrvatskoj?
Jako često čujemo konstatacije kako bi Hrvatska u svom možebitnom usponu trebala slijediti Argentinu i njihove poteze. No što ako su ti potezi daleko drugačiji nego što nam je predstavljeno? U tekstu smo koristili doktorsku disertaciju i rad bioetičara Ivice Kelama.

Menem započeo GMO revoluciju

Nagrađeni Menem

Bivši argentinski predsjednik je hrvatskoj javnosti najpoznatiji kao osoba koja je za svoje zasluge dobila Velered kralja Tomislava s lentom i Velikom Danicom dok je kasnije optužen za šverc oružjem tijekom Domovinskog rata

... Podmićivanje...

Intrigantan je način na koji je Menem formirao državnu komisiju za savjetovanje u poljoprivrednoj biotehnologiji, nazvanu 'CONABIA'. Izuzev stručnjaka iz ministarstva poljoprivrede, sveučilišta i raznih instituta i agencija, bitan glas i mjesto u odboru su dobili predstavnici Monsanta, Syngente, Dow Agrosciencea i Bayer CropSciencea. Kako su vlastitim dogovorom mogli formirati kritičnu masu za izglasavanje, sasvim je jasno koliki su utjecaj imali u argentinskoj agrarnoj strategiji.

...

Monsanto kao skriveni vladar Argentine

Dodatne sumnje pobuđuje jedini evaluirani dokument o GMO soji kojeg je proučavala komisija - Monsantov izvještaj na 180 stranica bez španjolskog prijevoda. Osim očigledne insinuacije kako je riječ o frapantnom sukobu interesa, nešto slično vidimo i na slučaju ministra poljoprivrede Felipea Soláe koji uvodi GMO soju bez javne rasprave i suglasnosti parlamentima uz nepostojanje zakona već GMO dekreta. Pogađate, nakon odlaska s ministarskog mjesta Solá prelazi u privatni sektor - otvara najjaču tvrtku za proizvodnju GMO soje!

Očiglednom i ustrajnom strategijom povećava se uzgoj GMO soje. Tijekom 70-tih godina prošlog stoljeća usjevi soje su se nalazili na 30.000 hektara zemlje dok je 2010. GMO soja zauzela 19.000.000 hektara. Argentinci ističu prednosti Monsantove tehnologije koje uključuju uporabu samo jednog herbicida (Roundrup Ready), tehniku direktne sadnje (jedan farmer obradi 500 hektara), pad cijene glifosata i jeftinije RR sjeme od prirodnog.

2010. je proizvedeno preko 54 milijuna tona soje i tada započinje otvoreni reket Monsanta koji traži 'intelektualnu naknadu od 15$ po svakoj toni GMO soje'. Naravno, patentna prava u ovom slučaju nisu postojala.

Lažno oglašavanje GMO proizvođača kao konstanta

Ivica Kelam je u svome radu naveo i bioetičke probleme GMO usjeva u Argentini. Iako su biotehnološke kompanije obećavale manju uporabu herbicida u budućnosti, stvarnost je u potpunosti drugačija. Povećana proizvodnja glifosata (totalni herbicid) kreirala je superkorove, a odgovor na njihov nastanak bio je naravno uporaba atracina i endosulfana, supertoksičnih herbicida zabranjenih u EU i Hrvatskoj.
Roundrup Ready

Označava transgene poljoprivredne kulture u koje je uvedena rezistentna EPSP-sintaza (5-enolpiruvilšikiminska kiselina-3-fosfat), čineći ih otpornim na herbicid glifozat (herbicid širokog spektra djelovanja).

Nedostatak magnezija i mikroelemenata u GMO hrani zbog glifosata povećava osjetljivost biljki na oboljenja i smanjuje urod. Kako se uzgajaju samo GMO monokulture postoji procjena da će već kroz pedeset godina argentinsko tlo biti u potpunosti iscrpljeno. Tomu kumuje i nevjerojatno povećanje uporabe umjetnih gnojiva (s 4% poljoprivrednika na 52%) čime se ubrzano gube hranjive tvari u tlu.

Argentina kao država napreduje, narod na rubu gladi

Klasična obmana zemalja EU, a često i Hrvatske je veliki argentinski uspon u deset godina po kojima bi nam ta južnoamerička država trebala biti uzor. Zanimljivo, Argentina po studijama može proizvesti hrane za 380 milijuna ljudi što je pretvara u jednu od možebitnih ravnica svijeta. Tako je u 70-tima imala samo 5% stanovnika koji su živjeli ispod granice stanovništva dok je danas preko 50% sirotinje (čak 34% djece do dvije godine starosti pati od anemije uzrokovane glađu i pothranjenošću).

Također, u Argentini su iznimno velike razlike u slojevima stanovništva čime je mnogi ljubitelji neoliberalnog kapitalizma apostrofiraju kao 'uzor svim državama'. Predsjednica Cristina Kirchner oštro se bori za veće poreze na izvoz, a novinarstvo je na najvećem udaru zbog ukidanja slobode govora, cenzure i zatvaranja medija.

Soja Solidaria - 'False flag' dobrotvori
GMO uzrokuje rak?

Nedavna istraživanja s Caenskog sveučilišta još su jednom fokus javnosti usmjerila ka potencijalnoj kancerogenosti GMO proizvoda i poražavajućeg učinka na gene u narednim generacijama sisavaca. EU sumnja u istraživanje te će provesti vlastito

'Povećavanjem siromaštva argentinska udruga poljoprivrednika pokrenula je akciju 'Soja Solidaria' gdje su se uzgajivači soje obvezali da će 0.1 % od uzgojene soje donirati za siromašne, posebno za djecu. Soja nije dio prehrane stanovnika Argentine, tako da je pokrenuta masovna akcija educiranja stanovništva - kako pripremiti soju u zrnu u hranu za prehranu. Kako je dokazano da RR soja zbog otpornosti na glifosate ima smanjenu količinu željeza, kalcija, magnezija i ostalih minerala, bilo je nemoguće očekivati da soja zamjeni meso i mlijeko, kako je navođeno u kampanji. Čak je ministarstvo zdravstva interveniralo i donijelo odredbu, da se ne preporučuje konzumacija tvz. sojinog mlijeka djeci mlađoj od 5, a posebno ne mlađoj od 2 godine, zbog mogućeg utjecaja isoflavena na hormon estrogen. Koliko je licemjerna bila sama akcija Soja Solidaria pokazuje podatak kako je donirano samo 988 tona soje. Najveće biotehnološke kompanije i izvoznici soje poput Cargilla, Monsanta i Bungea su donirali samo 30 tona svaka', navodi Kelam.

'Argentinski znanstvenik profesor Andres Carrasco objavio je rezultate istraživanja 2009., koje pokazuju da herbicidi na bazi glifosata uzrokuju malformacije u žabljim embrijima. Embriji žaba i kokoši tretirani sa glifosatima razvili su slične malformacije poput onih koje su vidljive kod novorođenčadi koja su bila izložena djelovanju zaprašivanja iz zraka.

Herbicidi na bazi glifosata utječu na molekularne mehanizme koji reguliraju razvoj u ranom stadiju u embrija žaba i kokoši i dovode do malformacija. Istraživanje profesora Carrasca je vrlo važno jer pokazuje direktnu vezu između glifosata i malformacija koje se događaju nažalost kod mnoge djece koja su rođena u ruralnim područjima gdje su bila izložena zračnom zaprašivanju. Nakon zahtjeva Vrhovnom sudu Argentine da se zabrani prodaja i upotreba glifosata došao je odgovor kako se, ukoliko se glifosat zabrani, Argentinci više neće moći baviti poljoprivredom', zaključuje Kelam.

Konačni zaključak ovog doktorskog rada je taj da je Argentina zapravo danas samo rehabilitirala državni aparat dok je stanovništvo psihofizički i financijski na rubu ponora. 'Kula od karata' tako zasigurno nije prenapuhan naziv za državu u kojoj stanovništvo gladuje, neoliberalni kapitalizam pokazuje svoje najkontroverznije lice, a multinacionalne kompanije podižu državni rejting i zadovoljno trljaju ruke. Brazil je sljedeći pijun u nizu, a pravo je pitanje kada će i ostale 'odmetnute' države Južne Amerike doći na dnevni red.


rade.radumilo rade.radumilo 14:37 27.01.2014

Re: Pitanje

Ako je nešto nepoznato što bi ga konzumirali pre nego što se dobro ispita jer na kraju krajeva već konzumiramo nešto što nam je poznato?


Ovu rečenicu ne bi trebalo da koristiš, ukoliko živiš u Srbiji. Trenutno je kontrola poljoprivredne proizvodnje toliko labava, a zloupodreba pseticida tolika da me rodbina, redom, iz različitih krajeva Srbije, poslednjih nekoliko godina, upozorava da ne kupujem ništa od poljoprivrednih proizvoda iz njihovog kraja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:23 27.01.2014

Re: Pitanje


http://www.dnevno.hr/vijesti/svijet/69419-druga-strana-medalje-argentina-je-gmo-kula-od-karata-zasto-bi-bila-uzor-hrvatskoj.html


I šta ovim dokazuješ?
Bezobrazno ponašanje Monsanta, njegov uticaj na vlade, i njegove lagarije o tome da su GM biljke svemoćne?
Pa ja sam o tome već pisao što u početnom tekstu, što u komentarima.
Naravno da monokultura (gajenje uvek iste biljke na istoj parceli) drastično osiromašuje zemljište.
To se dešava i kod konvencionalnih i kod GM biljaka, nije to nita novo.
Ako neko nasedne na monsantovu propagandu da se to ne dešava u slučaju gm biljaka to je njegov problem.

U reklamnim kampanjama se često laže, to i monsanto radi i šta tu ima novo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:25 27.01.2014

Re: Pitanje

zloupodreba pseticida tolika da me rodbina, redom, iz različitih krajeva Srbije, poslednjih nekoliko godina, upozorava da ne kupujem ništa od poljoprivrednih proizvoda iz njihovog kraja.


Nije baš tako iako se često to može čuti.
Lako ti je da proveriš, kucni utoršak pesticida po hektaru, i videćeš da je Srbija pri dnu tabele po potrošnji i njih, a i mineralnih đubriva.
looping looping 18:42 26.01.2014

1

Ne ulazeći previše u odgonetanje dileme da li su GMO štetni ili ne po zdravlje, jer dokaza za štetnost izgleda da ipak nema,

Šta je po tebi dokaz za štetnost, da čovek pojede nešto i padne mrtav?
niccolo niccolo 18:43 26.01.2014

Re: 1

Šta je po tebi dokaz za štetnost

Ovo je odlično pitanje, šta je dokaz za štetnost GMO?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:47 26.01.2014

Re: 1


Šta je po tebi dokaz za štetnost, da čovek pojede nešto i padne mrtav?


Nisam ja pravi kome se to pitanje treba postaviti.
To treba da kažu ovi koji tvrde da štetnosti ima.
Ja ne znam da li je ima.
looping looping 18:58 26.01.2014

Re: 1

hoochie coochie man

Šta je po tebi dokaz za štetnost, da čovek pojede nešto i padne mrtav?


Nisam ja pravi kome se to pitanje treba postaviti.
To treba da kažu ovi koji tvrde da štetnosti ima.
Ja ne znam da li je ima.

Jel' po tebi štetan GMO kukuruz koji u sebi sadrži ovu bakteriju koja stvara Bt-toksin koji je ustvari pesticid i ubija insekte.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:01 26.01.2014

Re: 1

Jel' po tebi štetan GMO kukuruz


A kako očekuješ da ja to procenim?
Ne postoji naučni dokaz da jeste, to je sve što ja mogu da znam.
Kako ti procenjuješ?
'nako?
hajkula1 hajkula1 22:28 26.01.2014

Re: 1

hoochie coochie man

Šta je po tebi dokaz za štetnost, da čovek pojede nešto i padne mrtav?


Nisam ja pravi kome se to pitanje treba postaviti.
To treba da kažu ovi koji tvrde da štetnosti ima.
Ja ne znam da li je ima.



I prskaš glifosat (roundup), ne treba motika, odlično. Nema sumnje, savest se ne buni?

Evo malo literature.

TEHNOLOGIJA SAMOUNISTENJA- Kakve su posledice proizvodnje genetski modifikovane hrane

Marijan Jošt, Tomas Koks


http://www.mediafire.com/?14vpb248dbvh990



"Seme uništenja" - DŽefri Smit

http://www.mediafire.com/?q4g1p5jx9lggcb5


hajkula1 hajkula1 22:55 26.01.2014

Re: 1

hoochie coochie man

Šta je po tebi dokaz za štetnost, da čovek pojede nešto i padne mrtav?


Nisam ja pravi kome se to pitanje treba postaviti.
To treba da kažu ovi koji tvrde da štetnosti ima.
Ja ne znam da li je ima.



Zakon zabranjuje proizvodnju GMO a ti proizvodiŠ
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:01 26.01.2014

Re: 1

Zakon zabranjuje proizvodnju GMO a ti proizvodiŠ


Gde proizvodim?
G r o f G r o f 18:53 26.01.2014

razuman blog na temu...

ali kad te sad andjelak no1 dotutuče sa onim pacovskim eksperimentom koji svaki vrabac zna naizust.

Imami ja primer u vezi ludih propisa.
Žali mi se komšija koji ima ribnjak da mu svu zaradu pojede skupa hrana iz uvoza.
Pa, zar nema domaće hrane za ribe, pitam ja.
Kaže, ima ali kod nas je po zakonu zabranjeno u hranu dodavati krvne produkte pa od domaće hrane riba slabo napreduje.

Da padneš na dupe.

Kao sa GMO, zabraniš kod sebe pa uvoziš.

A što se tiče GMO proizvoda. Nauka je krenula u tom smeru i teško da se to može zaustaviti. Ni jedno otkriće do sada, ni protesti ni inkvizicija, nisu uspeli zaustaviti pa sumnjam da će i sad biti drugačije.
Uostalom, Monsanto se sa pola planete sudio zbog kradje semena, a mi ga nećemo ni pod pretnjom batina.
Uvek najpametniji...hahha
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:58 26.01.2014

Re: razuman blog na temu...

Kao sa GMO, zabraniš kod sebe pa uvoziš.


Baš to.

Ne smeš da proizvedeš npr tu sačmu jer će njome biti hranjena neka krava, pa će čokolada Najlepše želje napravljena od tog mleka biti štetna, ali ti uopšte ne smeta što je Milka tako napravljena.
Ili pustite da se i ovde pravi takva čokolada ili zabranite uvoz Milke.
kukusigameni kukusigameni 19:02 26.01.2014

sve ili ništa

Ja sam protiv generalizacija. Ako nešto i nije u redu sa nekom GMO hranom, to ne znači da je sve što je GM loše po zdravlje.
looping looping 19:08 26.01.2014

Re: sve ili ništa

kukusigameni
Ja sam protiv generalizacija. Ako nešto i nije u redu sa nekom GMO hranom, to ne znači da je sve što je GM loše po zdravlje.

Tačno. Ali ne treba krenuti u proizvodnju/uvoz GMO proizvoda pa onda ispitivati, nego obratno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:09 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Ako nešto i nije u redu sa nekom GMO hranom


Ono što najviše nije u redu je ekonomski momenat proizašao iz monopolskog položaja Monsanta koji se zaista ponaša strašno.

Od slinih lagarija kako su GM biljke neke ekstra biljke, rađaju a da im ništa ne treba, samo poseješ i čekaš da ti pare padaju sa neba, do besmislenih tužbi ljudi na čije njive je, ne njihovom namerom, nekako dospelo GM seme.
Kao patentna prava i te priče.
Ali to je, rekoh već, druga tema.
kukusigameni kukusigameni 19:13 26.01.2014

Re: sve ili ništa

looping
kukusigameni
Ja sam protiv generalizacija. Ako nešto i nije u redu sa nekom GMO hranom, to ne znači da je sve što je GM loše po zdravlje.

Tačno. Ali ne treba krenuti u proizvodnju/uvoz GMO proizvoda pa onda ispitivati, nego obratno.


O tome huči kuči baš i piše. To treba je odavno prošlo. Šta nam je činiti?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 26.01.2014

Re: sve ili ništa

To treba je odavno prošlo. Šta nam je činiti?


Da!
kukusigameni kukusigameni 19:28 26.01.2014

Re: sve ili ništa

hoochie coochie man
To treba je odavno prošlo. Šta nam je činiti?


Da!

Dobro. Za početak, bilo kakve analize u vezi sa GMO su toliko skupe da ih u našoj zemlji ne možemo izvoditi.
looping looping 19:29 26.01.2014

Re: sve ili ništa

kukusigameni
looping
kukusigameni
Ja sam protiv generalizacija. Ako nešto i nije u redu sa nekom GMO hranom, to ne znači da je sve što je GM loše po zdravlje.

Tačno. Ali ne treba krenuti u proizvodnju/uvoz GMO proizvoda pa onda ispitivati, nego obratno.


O tome huči kuči baš i piše. To treba je odavno prošlo. Šta nam je činiti?

Kako bre prošlo? Nije prošlo u Srbiji?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:36 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Nije prošlo u Srbiji?


Šta nije prošlo?
Da se uzgajaju gm biljke nije, promet gm proizvoda nije, ali promet proizvoda životinskog porekla dobijenih od životinja hranjenih GMO jeste.
Milka čokolada je takav proizvod.
looping looping 19:46 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Re: sve ili ništa
Nije prošlo u Srbiji?


Šta nije prošlo?
Da se uzgajaju gm biljke nije, promet gm proizvoda nije, ali promet proizvoda životinskog porekla dobijenih od životinja hranjenih GMO jeste.
Milka čokolada je takav proizvod.

Ovde mi konzumacija GMO zvuči kao nekima seks - boli samo na početku, posle nema problema.

Edit:
Laku noć. Dosta sam trolovao za danas.
kukusigameni kukusigameni 20:25 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Pošto vidim da ignorišeš ovaj moj post:

Za početak, bilo kakve analize u vezi sa GMO su toliko skupe da ih u našoj zemlji ne možemo izvoditi.


izem ti gosta, hajde da te pitam ko sačinjava ovde pro, a ko anti GMO lobi?

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:34 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Pošto vidim da ignorišeš ovaj moj post:

Za početak, bilo kakve analize u vezi sa GMO su toliko skupe da ih u našoj zemlji ne možemo izvoditi.


Kako bre ignorišem?
Samo ne znam šta bih rekao.
Analize su skupe, ali se neke se i mogu uraditi.
Ali šta sa tim analizama?

Osnovni propblem je, onako kako ja vidim, taj što se životinjski priozvodi od životinja hranjenim GM hranom ne kvalifikuju kao GM hrana.

Ako to nije GM, sve i da analize pokažu da u njima ima takvih sastojaka nema poteza osim zabrane uvoza.
A zamsli šta bi se sve moralo zabraniti, tj šta bi nam ostalo u prodavnicama.
Samo made in Srbija.


, hajde da te pitam ko sačinjava ovde pro, a ko anti GMO lobi?

Ja nisam pro GM, samo sam protiv antilogike


kukusigameni kukusigameni 20:42 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Da pojasnim ovo pro i anti.

Anti kampanja je dosadna sa slikama iskrivljenih životinja izobličenih tumorima i sl. Toliko fatalizma je teško naći za neku drugu oblast. To je loše.

Pro kampanja je prisutna u svetu tako što ko god objavi naučni rad koji dokaže makar in vitro nekakvu promenu na ćelijama, tkivu i sl. kreće dvesta radova koji to demantuju. I to je loše.

Mislim da se običan čovek tu nalazi u procepu između tupavog senzacionalizma i naučne opstrukcije.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:52 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Mislim da se običan čovek tu nalazi u procepu između tupavog senzacionalizma i naučne opstrukcije.


To stoji
Zaista je teško bilo šta decidno tvrditi ako se radi o tome da li je štetno ili ne.
Mene hrabri činjenica da nema jasnih, ozbiljnih naučnih radova koji dokazuju štetnost, a verujem da bi ih bilo ako bi štetnost postojala.
Ne verujem ipak da je iko baš toliko jak da celu svetsku nauku drži pod kontrolom.

A hrabri me i to da ovo, genetko modifikovanje, nesumnjivo jeste veliki naučni napredak, i da nije prvi koji se napada bez stvarnog razloga.
Nadajmo se da je i ovaj slučaj takav.
mirelarado mirelarado 20:55 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Mislim da se običan čovek tu nalazi u procepu između tupavog senzacionalizma i naučne opstrukcije.


Заиста је тешко раздвојити праве од кривих...

И једно питање, за ХКМ: има ли гајења ГМ без уплитања озлоглашеног Монсанта?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:01 26.01.2014

Re: sve ili ništa

има ли гајења ГМ без уплитања озлоглашеног Монсанта?


Ima
Postoje i druge kompanije koje se bave genetskim inženjeringom u biljnoj proizvodnji, Rusi ih npr imaju, ali su one daleko manje od Monsanta i nisu prisutni na tržištu u meri u kojoj je Monsanto.

To je klasično tržišno pitanje.
Nikome Monsanto niti bilo ko drugi, Amerika, Vatikan, masoni...ne može da zabrani da napravi i bolji proizvod od Monsantovog, i da ga prodaje.
Npr modifikuje sto osobina i napravi super biljku koja ima sve najbolje osobine na svetu.
Ali pošto se radi o vrhunskoj nauci i ogromnom novcu koji treba u to uložiti za sad niko ne može da im parira.
highshalfbooze highshalfbooze 21:26 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Za početak, bilo kakve analize u vezi sa GMO su toliko skupe da ih u našoj zemlji ne možemo izvoditi.


Zašto su skupe? Uzmeš nekoliko grupa glodara i posle tri ciklusa (9 godina) sve je jasno. Tolko se već razglaba po javnosti dal je štetno ili nije...
Do sada bi već znalli, kad bi neko uopšte hteo da uradi istraživanje. Sad, i to što neće, nešto znači.

Meni nije jasno, pa bi voleo da mi HCM objasni. Ako su biljke modifikovane da im ne smeta otrov kojim ih obilato zalivaju i da mogu da akumuliraju otrovne supstance u sebi da im to uopšte ne smeta na rast i razvoj, da li treba i mi da se genetski modifikujemo da nam ne bi smetao taj isti otrov koga unosimo prilikom konzuiranja. Poznato mi je šta je karenca, pa da ne trošiš vreme objašnjavajući to
kukusigameni kukusigameni 21:32 26.01.2014

Re: sve ili ništa

highshalfbooze
Zašto su skupe?

Zato što podrazumevaju istraživanja promena koje se ne manifestuju u fazonu - izrasla krila majmunu. U pitanju su najčešće veoma precizne tehnike koje ćemo nažalost biti sve manje u stanju da izvodimo. Stanje u nauci je takvo da je dobro da uopšte postoji nešto što se naukom zove u Srbiji. I to mahom, zahvaljujući ljudima koji su posvećeni svom poslu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:38 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Ako su biljke modifikovane da im ne smeta otrov kojim ih obilato zalivaju i da mogu da akumuliraju otrovne supstance u sebi da im to uopšte ne smeta na rast i razvoj, da li treba i mi da se genetski modifikujemo da nam ne bi smetao taj isti otrov koga unosimo prilikom konzuiranja


Polaziš od pogrešne pretpostavke da takve biljke imaju neki rezervoar u koji odlažu herbicid, i da on nepromenjen dospeva u naš organizam kad pojedemo taj razervoar napunjen otrovima.

Glifosat je hemijsko jedinjenje (organsko ako te ta reč teši :) sadrži ugljenik, kiseonik, vodonik, azot i fosfor) koje stupa u reakciju sa drugim jedinjenjima.
O ovom slučaju soja proizvodi takvo jedinjenje koje u reakciji sa glifosatom razgrađuje glifosat na neke bezopasne metreije.
Dakle, kad konzumiramo soju tretiranu glifosatom mi ne konzumiramo glifoast.
G r o f G r o f 22:13 26.01.2014

Re: sve ili ništa

highshalfbooze
Za početak, bilo kakve analize u vezi sa GMO su toliko skupe da ih u našoj zemlji ne možemo izvoditi.


Zašto su skupe? Uzmeš nekoliko grupa glodara i posle tri ciklusa (9 godina) sve je jasno. Tolko se već razglaba po javnosti dal je štetno ili nije...
Do sada bi već znalli, kad bi neko uopšte hteo da uradi istraživanje. Sad, i to što neće, nešto znači.

Meni nije jasno, pa bi voleo da mi HCM objasni. Ako su biljke modifikovane da im ne smeta otrov kojim ih obilato zalivaju i da mogu da akumuliraju otrovne supstance u sebi da im to uopšte ne smeta na rast i razvoj, da li treba i mi da se genetski modifikujemo da nam ne bi smetao taj isti otrov koga unosimo prilikom konzuiranja. Poznato mi je šta je karenca, pa da ne trošiš vreme objašnjavajući to


čemu glodari. amerikanci, a bogami i španci već podugo jedu tu hranu i eno ih ne žive ni upola koliko srbi.
Nema šanse da Srbija može uraditi te testove, treba se jednostavno osloniti na tudje. EFSA je dozvolila 48 GMO proizvoda uglavnom za stočnu hranu. Ne vidim razloge da i Srbija to ne prihvati posebno zbog toga što su Francuska i Nemačka prlično oštre kad je GMO u pitanju.


bubblewrapper bubblewrapper 22:27 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Nisam strucnjak cak se i ne bavim poljoprivredom ali sam, prirodno, zabrinut. Evo sta sam saznao o glifosatu - rezultuje gubitkom potencijalnih hranljivih sastojaka i bakterija koje poboljsavaju unos istih materija u biljke tako da samo zemljiste gubi plodnost i biljke postaju podloznije bolestima koje inace napadaju biljke. Tako da korov ne umire zbog hemije nego zbog bolesti ciji prodor hemija omogucava. On je napravljen pre same GMO soje koja je kasnije prilagodjena njemu tako sto je ubacena DNK bakterija koja je nekako prezivljavala ovo jedinjenje. Medjutim sam korov postaje rezistentiji prema jedinjenju tako da su potrebne sve vece doze, a sto su doze vece to je manja plodnost zemljista. Pa iako ova soja prezivljava ima mnogo manje hranljivih sastojaka nego normalna. Kazu da se zadrzava u tlu i po 3 godine. Recimo... Argentina ne placa patent Monsant-u zbog cega monsanto preti da nece isporuciti napredniju (jacu) generaciju ovog herbicida. Citao sam na netu da se zemljiste u Argentini i Brazilu polako pretvara u pustos...iskreno se nadam da nije tako dramaticno. Naravno u takvom zemljistu nije moguce zasaditi normalnu biljku bez prethodnog ciscenja ako je ciscenje uopste moguce.
nikvet pn nikvet pn 22:34 26.01.2014

Re: sve ili ništa

hoochie coochie man

Dakle, kad konzumiramo soju tretiranu glifosatom mi ne konzumiramo glifoast.


Тако се сматрало и за линдан ( HCH, hexachlorcyclohexan ) чувени инсектицид који је половином прошлог века препородио пољопривреду широм планете. Почетно јуху заменило је ухух. После гомиле доказа о штетности по људско здравље глобално је забрањен.

О употреби ГМО хране остајем резервисан до појаве јасних доказа за или против.
bubblewrapper bubblewrapper 22:38 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Istrazivanja su vec radjena na pacovima ali se uvek nadje neki razlog da se naucnik koji obavlja istrazivanje diskredituje. 3 grupe pacova od kojih se jedna hrani gmo krompirom, druga obicnim krompirom, treca obicnim krompirom prskanim pesticidom koji gmo krompir sam proizvodi. Primeceno je da su pacovi hranjeni gmo krompirom znatno manjeg rasta, da imaju problema sa organima(mali mozak, testisi, sterilitet) i da im je imuni sistem znatno oslabljen. Uzrok ovog problema nije insekticid jer 3. grupa koja je hranjena obicnim krompirom sa insekticidom nije ispoljavala ove probleme. Samo prva grupa je imala ove probleme. Zakljucak je da nova kombinacija gena koju nase telo ne prepoznaje pravi problem zbog toga sto sami inzenjeri nemaju potpunu kontrolu nad procesom, tj ne znaju koji ce gen tacno da se aktivira. Npr. u gmo kukuruzu je aktiviran gen koji se inace gasi u normalnom kukuruzu a koji je stetan za nas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:39 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Tako da korov ne umire zbog hemije nego zbog bolesti


Nije tačno
Umire usled nemogućnosti da usvaja hranu jer preparat deluje na rast usisnog dela korena.
On je napravljen pre same GMO soje koja je kasnije prilagodjena njemu tako sto je ubacena


Nije tašno

Glifosat je odavno poznat i koristi se već decenijama.
Monsantov Raundup je samo jedan od mnogih identičnih preparata na tržištu.
Svi imaju istu aktivnu materiju (glifosat) i istu koncentraciju te materije u preparatu (480 mililitara na litar preparata), dakle identično deluju.

rezultuje gubitkom potencijalnih hranljivih sastojaka i bakterija koje poboljsavaju unos istih materija u biljke tako da samo zemljiste gubi plodnos

Nije tačno.

Glifosat se u dodiru sa zemljištem deaktivira, tj razgrađuje na keke sastojke od kojih je jedan čak i poželjan, popravlja osobine zemljišta.
Ostali su neutralni.
Ovo i iz literature a i iz lićnog iskustva, već dugo ga koristim,
Naravno u takvom zemljistu nije moguce zasaditi normalnu biljku bez prethodnog ciscenja ako je ciscenje uopste moguce


Nije tačno.

U Vojvodini i ne samo Vojvodini, je sejana GM soja i evo sad na tim pracelama sve normalno uspeva.

Ima li neka parcela da na njoj ne može ništa osim GM biljke da uspe?
Zna li neko za tako nešto?
Pa ne zna naravno i nema naravno, ali pričati se može sve.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:45 26.01.2014

Re: sve ili ništa

Тако се сматрало и за линдан ( HCH, hexachlorcyclohexan ) чувени инсектицид који је половином прошлог века препородио пољопривреду широм планете.


Pa valjda bi i za total do sad pronašli i on je tu odavno.
highshalfbooze highshalfbooze 23:41 26.01.2014

Re: sve ili ništa

kukusigameni
U pitanju su najčešće veoma precizne tehnike koje ćemo nažalost biti sve manje u stanju da izvodimo.


Ja sam svestan gliba u ovoj zemlji, ali sam ubeđen da postoje ljudi koji su sposobni da urade vivisekciju i da uvide razliku u odnosu na kontrolnu grupu. A pitanja zašto su nekom izrasla krila ne treba ni razmatrati, već samo konstatovati da su nekom izrasla krila a nije trebalo da izrastu.

hoochie coochie man
Polaziš od pogrešne pretpostavke da takve biljke imaju neki rezervoar u koji odlažu herbicid, i da on nepromenjen dospeva u naš organizam kad pojedemo taj razervoar napunjen otrovima.


Može biti da polazim od pogrešne pretpostavke.
Ali hajde da se onda bavimo pretpostavkom da nam treba GMO. Zbog čega nam treba GMO? I zbog čega uopšte da razmatramo da ga dozvolimo?
Zar nije korisnije da, kada smo već zaostali, da iskoristimo svoju zaostalost za tehnologijom i da forsiramo NE-GMO i da to bude neka prednost nad konkurencijom. Znači ne jeftino, već kvalitetno.

Odi do Slovenije sa malo paradajza (kad mu je sezona), pa ih pitaj da li ima razlike u ukusu.

A i ja već retko kad mogu da nađem belog kukuruza za kačamak da liči, jer su sad sve hibridi. Retko ko je zadržao tu sortu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana