Društvo| Gradjanske inicijative| Mediji| Zdravlje| Život

RFZO i „uštede"

bocvena RSS / 12.01.2014. u 12:13

      Pred Novu godinu država je svašta obećala. Na konferenciji za retke bolesti u organizaciji NORBS-a obećala je 4 referentna medicinska centra gde će se obrazovati lekari i upućivati oboleli od retkih bolesti, Nacionalnu strategiju za lečenje obolelih od retkih bolesti, Registar obolelih od strane Instituta „Batut" i povećanje sredstava za njihovo lečenje preko RFZO-a sa 88 miliona na 130 miliona dinara i uključivanje na listu i drugih retkih bolesti osim dosadašnjih urođenih bolesti metabolizma, kao i poboljšanje legislative kroz „Zojin zakon". Znači, zna se šta i kako. Ne treba izmišljati toplu vodu. Pitanje je da li ima ko to da radi i da li ima političke volje da se ova rak rana našeg zdravstvenog sistema zaista sistemski i reši.    

     U međuvremenu je naš zdravstveni sistem proglašen za jedan od najgorih u Evropi, ali su zvanična reagovanja išla od - ma nemojte kasti do mrzi me profesor. Ministarka zdravlja Slavica Đukić Dejanović i direktor RFZO-a Momčilo Babić su pobrojali sve uspehe u 2013-oj i najavili spektakularne uštede od tendera za nabavku generičkih lekova (čitaj: umesto onih sa kojima je započeta terapija, a za neke nije ni bilo tendera, o nenabavljenim stentovima nećemo ovog puta) koji će biti preusmereni na elektronske knjižice, besplatan utrogestan i 4 nova leka za lečenje AIDS-a! Mašala!  Mira Adanja Polak je odmah reagovala i zamolila Babića da taj višak para ide na hospise za zbrinjavanje terminalnih bolesnika, obično starih ljudi.

     Kao korisnik našeg zdravstvenog sistema moram da priznam da sam očajna. I to ne zbog spore usluge, korumpiranih i nestručnih lekara i nedostatka novca (lekari i medicinske sestre su ono poslednje dobro što drži sistem da se ne raspadne!) nego zbog stava države prema najugroženijim kategorijama - deci i starima. Naš sistem zamišlja zdravog sredovečnog čoveka kome lekar nije ni potreban. Deca koja će umreti ili su im potrebne operacije u inostranstvu i njihove porodice koje padnu na prosjački štap i izlude od traženja i moljakanja pomoći i stari koji postaju stvari i bivaju šutnuti u ćošak da skončaju opet u očaju svojih porodica...to sistem ne zanima. Skupo je i nerentabilno. Potpuno prebacivanje lopte na civilni sektor (roditeljska udruženja i humanitarne fondove) je bezobrazno i pokazatelj da država ne ume i ne želi da se bavi time. Komplikovano je i zahteva saradnju sa socijalom, ministarstvom finansija i obrazovanja. Moš' misliti. Saradnju!

       Hoću kada bolesno dete i njegovi roditelji dođu kod izabranog lekara opšte prakse znaju kome da se obrate za pomoć: od specijaliste koji će da leči, preko socijalne službe koja će da mu omogući novčanu pomoć i socijalne USLUGE, do RFZO-a koji će da pokrije troškove lekova i eventualnih aparata i operacija. Mnogo? Meni nije. Jer možda je to sutra moje dete.
    Hoću da kada kao poreski obveznik i građanin napišem pisma predsedniku Skupštine (koji je ujedno i Predsednik odbora za prava deteta) i zatražim radnu grupu koja će hitno pristupiti rešavanju ovih nagomilanih problema, da mi se odgovori.

    Uštedite, dragi moji, na svojim platama, izmišljenim radnim mestima nemedicinskog osoblja, službenim automobilima (pozdrav za gđicu Tabakovićevu!), operacijama za vas i članove vaših porodica u inostranstvu, na dilovima sa farmaceutskim kućama, osnujte posebne budžetske linije koje će biti finansirane od oporezivanja cigareta, alkohola, masne hrane, prodaje markica i sl. (ne bi vam bilo prvi put), a novac prosledite ovoj deci...

Andrijana Petrović

Vasilije Simeunović

Lav David

Miloš Lalić

Janja Stamenković

Jelena Simić

Mateja Lazarević

Una, Srna i Anita

Lana Nikolić

mala Nikolina

...deo "nevidljivih" sa  Fejsbuk strane Inicijative blogera B92. Pomozite da ih i država vidi.

 

 



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kleinemutter kleinemutter 12:42 12.01.2014

uštedeli na deci

Blago nama ko o nama brine .

Naše društvo (ovakvo kakvo je ) nema budućnost a sadašnjost mu je ,,ušteda,,.
bocvena bocvena 12:58 12.01.2014

Re: uštedeli na deci

ako još jednom budem čula argument - mi hoćemo, ali nema para - ispovraćaću se. novca se u zdravstvo (a i školstvo bome) slilo onoliko, ali gde je završilo to je već drugi padež.

evo, da zamolimo blogokolegu ministra radulovića da urgira da RFZO uradi ličnu kartu, pa da vidimo koliko je to dece van sistema i zašto.
cassiopeia cassiopeia 12:45 12.01.2014

Bojim se da ne bude

Obećanje, ludom radovanje

Kažu 4 centra. Ma nek' oforme jedan ali što pre i da funkcioniše.
A do tada nam ostaje da jedni drugima pomažemo i radimo kako najbolje možemo.

Tebi moj naklon za sav trud i volju.
bocvena bocvena 13:07 12.01.2014

Re: Bojim se da ne bude

to su već postojeće klinike, samo će se tu koncentrisati lekari i pacijenti koji se bave i boluju od retkih bolesti, a i pomoći će da se lakše pravi baza podataka.NORBS je udruženje od 10-ak roditeljskih udruženja i uspeli su da za isti sto stave sve relevantne institucije. moj utisak je da su svi spremni za saradnju osim RFZO-a koji je napravio filozofiju od "ušteda", a sve na uštrb korisnika.

cassiopeia cassiopeia 13:25 12.01.2014

Re: Bojim se da ne bude

bocvena
to su već postojeće klinike, samo će se tu koncentrisati lekari i pacijenti koji se bave i boluju od retkih bolesti, a i pomoći će da se lakše pravi baza podataka.NORBS je udruženje od 10-ak roditeljskih udruženja i uspeli su da za isti sto stave sve relevantne institucije. moj utisak je da su svi spremni za saradnju osim RFZO-a koji je napravio filozofiju od "ušteda", a sve na uštrb korisnika.



To onda znači da resursi postoje već zapinje sistemski.
Onda nam ostaje da pritiskamo sistem svim mogućim što je na raspolaganju.
bocvena bocvena 13:34 12.01.2014

Re: Bojim se da ne bude

tako je! inicijativa blogera B92 je dvaputa pisala predsedniku skupštine Stefanoviću,sa vrlo konkretnim zahtevima za sistemska rešenja i rokom od 1.januara za odgovor i formiranje radne grupe. dobili smo samo odgovor nekog zamenika da ćemo dobiti odgovor:)
kleinemutter kleinemutter 12:53 12.01.2014

neću

Neću da štede na mom detetu niti bilo kojem detetu.

Neću da štede na bilo čijem roditelju, baki, tetki, teči ,deki, ujaku itd.

Hoću da se 2 milijarde eura koliko je fond RFZO-a troše kako treba na zdravlje svih građana.

Hoću da za to nađu sistemsko rešenje.

Mučno mi je to što se u Srbiji teško živi a olako umire.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 13:00 12.01.2014

...

bo, gde mogu da pročitam info o generičkim lekovima?
bocvena bocvena 13:25 12.01.2014

Re: ...

o tome je govorio dr milisavljević ovde. (negde oko 52.57)

EDIT: generički lekovi nisu sami po sebi nešto loše. problem je ako menjaš proveren lek za jeftiniji bez adekvatne procedure.
cassiopeia cassiopeia 14:02 12.01.2014

Re: ...

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:42 12.01.2014

Re: ...

falla bo.

cassiopeia, znam ja šta su generički lekovi, ali me je zanimalo ovo što je bo pomenula u tekstu - daklem, šta oni i kako planiraju da rade sa generičkim lekovima.
u svakom slučaju, falla i tebi.
Dr M Dr M 23:27 12.01.2014

Re: ...

znam ja šta su generički lekovi, ali me je zanimalo ovo što je bo pomenula u tekstu - daklem, šta oni i kako planiraju da rade sa generičkim lekovima.


Malo objašnjenje

Svi lekovi imaju svoje hemijsko ime, koje je najčešće neizgovorivo, zato im se daju i generička imena.

Primer jednog omiljenog leka

Hemijsko ime..hlor-dimetilfenil-benzodiazepin.

Generičko ime..diazepam

Zaštićeno ime...Apaurin, Valium, Bensedin itd, zavisno od proizvodjača.

Problem nije u tome što se lek proizvodi, ili uvozi, pod generičkim imenom, to je zato da se izbegne plaćanje upotrebe zaštićenog imena preparata, nego u tome što se, u našem slučaju, supstanca uvozi od neproverenih proizvodjača iz Kine i Indije.

Takve supstance često nemaju propisani kvalitet, u smislu čistoće i koncentracije pa, shodno tome, ni očekivani terapijski učinak.

Mislim da RFZZO pokušava da ostvari uštedu kupujući supstancu koja za 50% cene ima 25% učinka.

Medjutim, nije važno šta ja mislim, bilo bi važno šta o tome misle organi gonjenja.
Jaril Jaril 03:59 13.01.2014

Re: ...

nego u tome što se, u našem slučaju, supstanca uvozi od neproverenih proizvodjača iz Kine i Indije.

Ово је већ било рађено у време Милошевића.
kleinemutter kleinemutter 07:09 13.01.2014

Re: ...

Problem nije u tome što se lek proizvodi, ili uvozi, pod generičkim imenom, to je zato da se izbegne plaćanje upotrebe zaštićenog imena preparata, nego u tome što se, u našem slučaju, supstanca uvozi od neproverenih proizvodjača iz Kine i Indije.

Takve supstance često nemaju propisani kvalitet, u smislu čistoće i koncentracije pa, shodno tome, ni očekivani terapijski učinak.

Mislim da RFZZO pokušava da ostvari uštedu kupujući supstancu koja za 50% cene ima 25% učinka.

Medjutim, nije važno šta ja mislim, bilo bi važno šta o tome misle organi gonjenja.


Hvala doktore.

Znam samo da su dobro i savesni lekari očajni, jer moraju da leče decu tim lekovima.

Te su lekove kupili za bolnice.
Dr M Dr M 08:40 13.01.2014

Re: ...

Jaril
nego u tome što se, u našem slučaju, supstanca uvozi od neproverenih proizvodjača iz Kine i Indije.

Ово је већ било рађено у време Милошевића.


Same minds think alike.

Ima jedna izreka

Kad Bog hoće da upropasti čoveka, prvo mu uzme pamet.

Kao da je izmišljena za ovakve stvari.
iqiqiq iqiqiq 13:09 12.01.2014

Prava deteta

Nije mi jasno ako neka deca mogu da se leče o trošku RFZO i u zemlji i u inostranstvu, po kom pravnom osnovu, deca koja boluju od određenih bolesti NE MOGU da se leče o trošku RFZO niti u zemlji niti u inostranstvu, ako lekarske pomoći u Srbiji za njih nema.
Zar nisu sva deca ista i zar ne bi trebalo da sva deca imaju ista prava lečenja?
cassiopeia cassiopeia 13:22 12.01.2014

Re: Prava deteta

iqiqiq
Nije mi jasno ako neka deca mogu da se leče o trošku RFZO i u zemlji i u inostranstvu, po kom pravnom osnovu, deca koja boluju od određenih bolesti NE MOGU da se leče o trošku RFZO niti u zemlji niti u inostranstvu, ako lekarske pomoći u Srbiji za njih nema.
Zar nisu sva deca ista i zar ne bi trebalo da sva deca imaju ista prava lečenja?


Morala bi da budu ista i imaju ista prava. Problem je što nisu u sistemu i nema nikog od onih koji donose pravila da kaže ovo dete zaslužuje da mu pružimo maksinum.
A da ne govorim kako prolaze roditelji dece leptira. Nevidljivi za sistem. Nema goreg od toga da te ignorišu,i tebe, tvoje potrebe i tvoje dete.
cult cult 13:46 12.01.2014

Ukratko

Republika Srbija je najveći neprijatelj najvećeg broja njenih građana.
Pozz
iqiqiq iqiqiq 13:49 12.01.2014

Re: Ukratko

cult
Republika Srbija je najveći neprijatelj najvećeg broja njenih građana.
Pozz

A ko je ta tajanstvena osoba koju svi oslovljavaju sa Država ili Republika Srbija
bocvena bocvena 13:55 12.01.2014

Re: Ukratko

nemam pojma. ja državu ne doživljavam kao neko strano telo nego kao servis. ja ih plaćam, a oni vrše usluge. i obožavam saradnički odnos. više nego prepucavanje i politikanstvo.

dakle, molim ih da rade ono zašta su plaćeni i nudim im svoju pomoć. volonterski. a oni se prave da ne postojim. pa neće moći tako.
cult cult 13:57 12.01.2014

Re: Ukratko

a oni se prave da ne postojim. pa neće moći tako.

oće, oće
cassiopeia cassiopeia 15:11 12.01.2014

Re: Ukratko

bocvena
onda ću bar da ih stalno uznemiravam stvarnošću


Do kad će se čekati na odgovor? I šta ako odgovora ne bude?

bocvena bocvena 15:20 12.01.2014

Re: Ukratko

onda bi najpametnije bilo da svaki od ovih roditelja (a mi im ovim putem nudimo pomoć i naše vreme, znanje i energiju) presavije tabak i krene da drnda zvaničnim putem nadležne - od savetnika za prava pacijenata u lokalnoj zajednici,preko opštine same,ombudsmana za zaštitu prava deteta i rfzo-a, do Skupštine.

opet, i opet, i opet. dok se ne nađe rešenje za svaki pojedinačni slučaj. a gomila pojedinačnih slučajeva mora da povuče masovno, sistemsko rešenje.
iqiqiq iqiqiq 15:24 12.01.2014

Re: Ukratko

cassiopeia
bocvena
onda ću bar da ih stalno uznemiravam stvarnošću

Do kad će se čekati na odgovor? I šta ako odgovora ne bude?

Pa odgovora mora da bude, tako propisuju pravilnici rada Skupštine.

Naravno pravilnici mogu i da se krše, ali to bi bila velika sramota poslanika koji su izabrani od naroda da predstavljaju interese građanstva. Poslanici koji ne odgovaraju na pisma građana treba da budu na spisku zabrane bavljenja delatnostima od društvenog interesa.
bocvena bocvena 15:35 12.01.2014

Re: Ukratko

hihihi, što si ti slatka u tom sistemskom optimizmu!

vidiš da si i mene zarazila željom da pišem svom kongresmenu:))))
cassiopeia cassiopeia 15:35 12.01.2014

Re: Ukratko

iqiqiq

Pa odgovora mora da bude, tako propisuju pravilnici rada Skupštine.


Da li je propisan rok do kog moraju odgovoriti?
iqiqiq iqiqiq 15:49 12.01.2014

Re: Ukratko

cassiopeia
iqiqiq

Pa odgovora mora da bude, tako propisuju pravilnici rada Skupštine.


Da li je propisan rok do kog moraju odgovoriti?

naravno mesec dana i očekujemo odgovor jer verujemo u naše poslanike BOCVENA!!!
bocvena bocvena 16:03 12.01.2014

Re: Ukratko

dobro, dobro, ja verujem i u vilu zubićku:)))
satinelle satinelle 16:14 12.01.2014

Re: Ukratko

Republika Srbija je najveći neprijatelj najvećeg broja njenih građana.
Pozz


Ne postoje nikakvi neprijatelji RS, već njeni lopovi, nego da te pitam, sorry što trolujem, šta će nam ono duplo z uz pozdrav? Može biti da ne kapiram dobro, isto pišem, a ne znam zašto? Meni liči kao 'ajde idem malo da dremnem, pa se čujemo
cult cult 16:42 12.01.2014

Re: Ukratko

nemam pojma.
Videla žaba da se konj potkiva, pa...

A što se RS tiče, ne bih tek tako nazivao establišment lopovima.
Uostalom, oni to više nisu. Sve što rade svom stanovništvu sada rade legalno.
Izgradili su takve institucije, doneli takve zakone. To je to.
Dakle, to više nisu lopovi, nisu pojedinci to je ceo državni sistem poznat kao Republika Srbija.
E pa ta Republika Srbija je najveći neprijatelj najvećeg broja njenih građana.
Pozzz
satinelle satinelle 20:23 12.01.2014

Re: Ukratko

cult
nemam pojma.
Videla žaba da se konj potkiva, pa...

A što se RS tiče, ne bih tek tako nazivao establišment lopovima.
Uostalom, oni to više nisu. Sve što rade svom stanovništvu sada rade legalno.
Izgradili su takve institucije, doneli takve zakone. To je to.
Dakle, to više nisu lopovi, nisu pojedinci to je ceo državni sistem poznat kao Republika Srbija.
E pa ta Republika Srbija je najveći neprijatelj najvećeg broja njenih građana.
Pozzz


Legalno, nego šta!
Ali, VIP mesta i dalje drže isti.
satinelle satinelle 20:46 12.01.2014

Re: Ukratko

Uostalom, oni to više nisu. Sve što rade svom stanovništvu sada rade legalno.


I ne znam da li si ih ti video na delu, ja jesam i povraća mi se. Nakon svega, kritikuju te, jer si beli listić. Naravno da jesi! Bio, video, muka ti, još ti traže da glasaš. Gde to ima?
mariopan mariopan 21:40 12.01.2014

...

Iskreno sam nekoliko puta pokušala da napišem neki komentar...ali sam toliko ljuta da ću verovatno pokvariti ovako važnu temu.
Ljuta na samu činjenicu da postoje deca koja su van sistema medicinske pomoći i lečenja.
Kako je to uopšte moguće?
Dođe mi da vrištim.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 22:06 12.01.2014

Re: ...

mariopan
Iskreno sam nekoliko puta pokušala da napišem neki komentar...ali sam toliko ljuta da ću verovatno pokvariti ovako važnu temu.
Ljuta na samu činjenicu da postoje deca koja su van sistema medicinske pomoći i lečenja.
Kako je to uopšte moguće?
Dođe mi da vrištim.


Moguće je između ostalog zato što neko proceni da su ta deca neizlečivo bolesna. E sad, roditelj naravno ne može da se pomiri sa tim i traga za nekim rešenjem.
Otkrije da se negde u belom svetu radi nešto što se kod nas ne primenjuje. Ali je rizično. On misli - nema veze, makar ću pokušati. Ali RZZO kaže - e ne možemo mi da plaćamo nešto što je skupo, a rezultat je pod znakom pitanja.
kukusigameni kukusigameni 22:18 12.01.2014

Re: ...

sneza.lazarevic
Moguće je između ostalog zato što neko proceni da su ta deca neizlečivo bolesna. E sad, roditelj naravno ne može da se pomiri sa tim i traga za nekim rešenjem.
Otkrije da se negde u belom svetu radi nešto što se kod nas ne primenjuje. Ali je rizično. On misli - nema veze, makar ću pokušati. Ali RZZO kaže - e ne možemo mi da plaćamo nešto što je skupo, a rezultat je pod znakom pitanja.


Lečenje ne mora uvek da se završi izlečenjem.

Što da lečimo ljude sa metastazama?
Čemu održavanje ljudi na aparatima u stanju kome?
Ćemu operacija kuka kod osobe preko 90 godina?
Itd.

Ne ide to tako.

Naime, ovde nije reč o nekim nenormalnim zahtevima. Reč je o neophodnim postupcima u prepoznavanju i tretiranju teško obolele dece, dece sa retkim bolestima.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 22:26 12.01.2014

Re: ...

kukusigameni
sneza.lazarevic
Moguće je između ostalog zato što neko proceni da su ta deca neizlečivo bolesna. E sad, roditelj naravno ne može da se pomiri sa tim i traga za nekim rešenjem.
Otkrije da se negde u belom svetu radi nešto što se kod nas ne primenjuje. Ali je rizično. On misli - nema veze, makar ću pokušati. Ali RZZO kaže - e ne možemo mi da plaćamo nešto što je skupo, a rezultat je pod znakom pitanja.


Lečenje ne mora uvek da se završi izlečenjem.

Što da lečimo ljude sa metastazama?
Čemu održavanje ljudi na aparatima u stanju kome?
Ćemu operacija kuka kod osobe preko 90 godina?
Itd.

Ne ide to tako.

Naime, ovde nije reč o nekim nenormalnim zahtevima. Reč je o neophodnim postupcima u prepoznavanju i tretiranju teško obolele dece, dece sa retkim bolestima.



Ma naravno, ne opravdavam to, samo sam pokušala da objasnim kako razmišljaju.
AlexDunja AlexDunja 22:26 12.01.2014

Re: ...

Naime, ovde nije reč o nekim nenormalnim zahtevima. Reč je o neophodnim postupcima u prepoznavanju i tretiranju teško obolele dece, dece sa retkim bolestima.

i pomaganju njihovim porodicama
da kroz to prođu, nevezano za ishod.

aman, ako deca treba da umru. daj da umru dostojanstveno.
ne od gladi. ne bez pelena. ne bez osnovne nege. aman.
mariopan mariopan 22:50 12.01.2014

Re: ...

sneza.lazarevic
mariopan
Iskreno sam nekoliko puta pokušala da napišem neki komentar...ali sam toliko ljuta da ću verovatno pokvariti ovako važnu temu.
Ljuta na samu činjenicu da postoje deca koja su van sistema medicinske pomoći i lečenja.
Kako je to uopšte moguće?
Dođe mi da vrištim.


Moguće je između ostalog zato što neko proceni da su ta deca neizlečivo bolesna. E sad, roditelj naravno ne može da se pomiri sa tim i traga za nekim rešenjem.
Otkrije da se negde u belom svetu radi nešto što se kod nas ne primenjuje. Ali je rizično. On misli - nema veze, makar ću pokušati. Ali RZZO kaže - e ne možemo mi da plaćamo nešto što je skupo, a rezultat je pod znakom pitanja.

Razumem i to, ali sve dok čovek diše mora mu se pružiti svaka pomoć. Tako bi trebalo da bude? Takvu pomoć pružamo svim našim bolesnicima, šlogiranim, bolesnicima od kancera, alchajmera........ zašto ne i deci?

Recimo zašto ona (meni najstrašnija) priča o enteralnoj hrani koju deca ne dobijaju, pa ta deca umiru od gladi. Tu niko ne ide na izlečenje, jer nije moguće, ali je moguće nabaviti hranu za tu decu da bar ne umru gladna?
Zašto je onda ne nabave?
I onda i za sve druge retke bolesti od kojih pate ta deca, zašto su oni izuzeti od pomoći iako su teško bolesni?
O tome pričam.

edit
Znam da ti to ne opravdavaš, samo objašnjavaš, da ne bude zabune.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 23:06 12.01.2014

Re: ...

mariopan
sneza.lazarevic
mariopan
Iskreno sam nekoliko puta pokušala da napišem neki komentar...ali sam toliko ljuta da ću verovatno pokvariti ovako važnu temu.
Ljuta na samu činjenicu da postoje deca koja su van sistema medicinske pomoći i lečenja.
Kako je to uopšte moguće?
Dođe mi da vrištim.


Moguće je između ostalog zato što neko proceni da su ta deca neizlečivo bolesna. E sad, roditelj naravno ne može da se pomiri sa tim i traga za nekim rešenjem.
Otkrije da se negde u belom svetu radi nešto što se kod nas ne primenjuje. Ali je rizično. On misli - nema veze, makar ću pokušati. Ali RZZO kaže - e ne možemo mi da plaćamo nešto što je skupo, a rezultat je pod znakom pitanja.

Razumem i to, ali sve dok čovek diše mora mu se pružiti svaka pomoć. Tako bi trebalo da bude? Takvu pomoć pružamo svim našim bolesnicima, šlogiranim, bolesnicima od kancera, alchajmera........ zašto ne i deci?

Recimo zašto ona (meni najstrašnija) priča o enteralnoj hrani koju deca ne dobijaju, pa ta deca umiru od gladi. Tu niko ne ide na izlečenje, jer nije moguće, ali je moguće nabaviti hranu za tu decu da bar ne umru gladna?
Zašto je onda ne nabave?
I onda i za sve druge retke bolesti od kojih pate ta deca, zašto su oni izuzeti od pomoći iako su teško bolesni?
O tome pričam.

edit
Znam da ti to ne opravdavaš, samo objašnjavaš, da ne bude zabune.


Ne znam odgovor. Ne mogu da zamislim šta je u glavama tih ljudi. Da li to igranje Boga u njima izaziva takav osećaj moći da uživaju u tome? Stvarno ne umem da odgovorim. Sem da sam ubeđena da oni koji o tome odlučuju potpuno ubeđeni kako se njima nikada tako nešto ne može dogoditi.
bocvena bocvena 23:25 12.01.2014

Re: ...

Sem da sam ubeđena da oni koji o tome odlučuju potpuno ubeđeni kako se njima nikada tako nešto ne može dogoditi.

baš to. a onda pronađu gomilu izgovora.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 14:39 12.01.2014

Hajde vec jednom




Meni se nameće jedno jedino pitanje, ako su pare uštedeli - šta će sa njima uraditi?
Neki novi audi ili neki transport specijalizanata?

Ako pare čame čekajuci zarad političkih poena,onda odgovornost zbog toga.
kukusigameni kukusigameni 15:00 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

dusanovaiivanovamama



Meni se nameće jedno jedino pitanje, ako su pare uštedeli - šta će sa njima uraditi?
Neki novi audi ili neki transport specijalizanata?

Ako pare čame čekajuci zarad političkih poena,onda odgovornost zbog toga.


Pare su "uštedeli" jer su nesposobni da rapodele budžet kojim raspolažu.
To se u mom svetu zove: neznalice.

Ipak, imaju lepa odela i haljine, zdrave bele zube, hijaluronsku kiselinu u borama koje nestaju i dovoljno para za skupa vina.
To se u mom svetu zove: bitange.

Onda se još i ljute ako im neko ukaže na propuste i žale se na otežavajuće okolnosti. A jedina otežavajuća okolnost je što ne smeju u ogledalo da se pogledaju jer tamo ih čeka sva nakaznost koju u i na sebi nose.
To se u mom svetu zove: pakao.
bocvena bocvena 15:12 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

skoro pa da me uopšte ne zanimaju unutrašnje motivacije za neobavljanje posla i korupciju.želim samo da se tome stane na put i spase nečiji život.

evo jednog predloga sa fejsa:

Ćao Bobo, Kao i obično, mrzi me da komentarišem na b92, pa ti ovde šaljem jednu ideju za moguću "uštedu".

Verujem da znaš kako su lekarima plaćeni kongresi u inostranstvu, koji se često svode na dvonedeljne boravke sa plaćenim hotelima i prevozom (ponekad i džeparcem:) Nešto sumnjam da bi se iko svojevoljno odrekao takve aktivnosti, ali zakon može relativno lako da uredi da farmaceutske kuće koje tvrde da "moraju da ulože u zdravstvo", taj uloženi novac preusmere na bolesnu decu ili stare.

Svuda u inostranstvu tako funkcionišu stvari, čak pojedinac ne može lekaru da da novac ili bilo kakav poklon kao znak zahvalnosti, a posebno to ne smeju da rade farmaceutske kuće. Već se obaveste da mogu da uplate donaciju bolnici i to je to.

iqiqiq iqiqiq 15:20 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Verujem da znaš kako su lekarima plaćeni kongresi u inostranstvu, koji se često svode na dvonedeljne boravke sa plaćenim hotelima i prevozom (ponekad i džeparcem:) Nešto sumnjam da bi se iko svojevoljno odrekao takve aktivnosti,

Ako nije korumpiran lekar i živi od plate, onda mu je ovo putovanje jedino zadovoljstvo. Ipak sa tim novcem mogu se dovesti vrhunski svetski stručnjaci da znanje prenose mnogo većem broju lekara, nego samo ovom "srećniku" koji dobije dvonedeljni boravak.

Drugi problem tih obuka u inostranstvu koje su plaćene novcem poreskih obveznika je da ne postoji prenošenje znanja, nego te obuke služe samo za lepšu biografiju pojedinaca, a nisu, ako su plaćene državnim novcem.

Uštede su moguće samo ako se velika kasa podeli na mnogo manjih transparentnijiih kasa, koje će se onda mnogo lakše i interno i eksterno kontrolisati.
cassiopeia cassiopeia 15:43 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

iqiqiq
Verujem da znaš kako su lekarima plaćeni kongresi u inostranstvu, koji se često svode na dvonedeljne boravke sa plaćenim hotelima i prevozom (ponekad i džeparcem:) Nešto sumnjam da bi se iko svojevoljno odrekao takve aktivnosti,

Ako nije korumpiran lekar i živi od plate, onda mu je ovo putovanje jedino zadovoljstvo. Ipak sa tim novcem mogu se dovesti vrhunski svetski stručnjaci da znanje prenose mnogo većem broju lekara, nego samo ovom "srećniku" koji dobije dvonedeljni boravak.

Drugi problem tih obuka u inostranstvu koje su plaćene novcem poreskih obveznika je da ne postoji prenošenje znanja, nego te obuke služe samo za lepšu biografiju pojedinaca, a nisu, ako su plaćene državnim novcem.

Uštede su moguće samo ako se velika kasa podeli na mnogo manjih transparentnijiih kasa, koje će se onda mnogo lakše i interno i eksterno kontrolisati.


Teško da će se ta praksa promeniti. Svako u tome nalazi svoj interes.
Pitanje je samih lekara kako će iskoristiti priliku. Moja prijateljica, vrstan stručnjak, na taj način jedino i može da otputuje na neki stručan skup i razmeni znanja jer institut nema novca da to finansira.
gedza.73 gedza.73 15:56 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Svuda u inostranstvu tako funkcionišu stvari, čak pojedinac ne može lekaru da da novac ili bilo kakav poklon kao znak zahvalnosti

Priča čovek da je otišao bez zakazanog na pregled.
Doktorka izašla dva puta da mu se izvine što čeka.
Tokom pregleda mu sve vreme pojašnjavala tegobe koje oseća.
Ujutru otišao da da krv.
Čim se napravila gužva u čekaonici, otvorila se druga ordinacija.
Proziva se po broju
(nema jetrva, zaova, pašenog preko reda).
Sutradan gotove analize.
Jedna, koja se više čekala, poslata faksom u ordinaciju.
Novi pregled, recepti i podizanje lekova u okviru zgrade.

Cirka četiri dana.

Kod nas kažu da su ljudi neozbiljni, čekaju predugo pa zakasne, ne kontrolišu se redovno...

Ko je lud da ga maltretiraju nedeljama dok ne zagusti i dok čovek nema gde dalje?

A tek onda počinje iživljavanje nad bolesnima.

Ako već doktor traži da mu se lično plati, mislim da je red i da mu momci odnesu lično novac sa izrazima najdubljeg poštovanja na kućnu adresu tokom porodične večere.

Sećate se onog doktora koji je ženi u šiframa javljao koliko je tog dana zaradio?
Koja je razlika između njega i lopova koji opljačka penzionere?
Njega štiti država i svakog meseca mu isplati novac iz budžeta.


bocvena bocvena 16:16 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

bojim se da ako krenemo u ovom smeru, bolesna deca ima da padnu u zaborav.
gedza.73 gedza.73 16:54 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

bojim se da ako krenemo u ovom smeru, bolesna deca ima da padnu u zaborav.

I to ne zbog spore usluge, korumpiranih i nestručnih lekara

Hoću kada bolesno dete i njegovi roditelji dođu kod izabranog lekara opšte prakse znaju kome da se obrate za pomoć: od specijaliste koji će da leči, preko socijalne službe koja će da mu omogući novčanu pomoć i socijalne USLUGE, do RFZO-a koji će da pokrije troškove lekova i eventualnih aparata i operacija.

Sve je ovo povezano kroz priče par porodica koje su prolazile, i prolaze, kroz naš zdravstveni sistem.
bocvena bocvena 17:01 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

verujem.

moje lično iskustvo sa dečjim lekarima je uvek bilo pozitivno, a visila sam po čekaonicama bar 7 godina neprestano. no, ipak su to bile manje više obične dečje bolesti. kako je kad te sistem skroz zanemari ili te ignoriše, mogu samo da pretpostavim.
cult cult 17:23 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Ako nije korumpiran lekar i živi od plate,


Barem 95% lekara nije korumpirano i da, živi samo od plate.


onda mu je ovo putovanje jedino zadovoljstvo

Siguran sam da je zadovoljstvo, ali to je i obaveza vezana za obnavljanje licence koju izdaje LKS. Odredjen broj naučnih radova publikovanih kod nas i napolju, domaći kongresi i kongresi napolju - sve to na godišnjem nivou.

tim novcem mogu se dovesti vrhunski svetski stručnjaci da znanje prenose mnogo većem broju lekara, nego samo ovom "srećniku" koji dobije dvonedeljni boravak.


Vrhunski stručnjaci iz raznih medicinskih grana i dolaze u Srbiju. I na takva dešavanja dodje sve i svja što se tom granom bavi, a živi i radi u Srbiji. Dolaze i iz okolnih zemalja, a bogami i iz sveta ako je neko baš veliko ime.

Drugi problem tih obuka u inostranstvu koje su plaćene novcem poreskih obveznika je da ne postoji prenošenje znanja, nego te obuke služe samo za lepšu biografiju pojedinaca, a nisu, ako su plaćene državnim novcem.


Neverovatno netačno. Znam lično bar dva slučaja koja su "novcem poreskih obveznika" išla napolje po veštinu i tehnologiju, preneli je ovde i sada se to radi kod nas. Sticajem okolnosti tiče se upravo dece. To je bilo mizerno ulaganje (plaćen put i obuka za dva lekara) u odnosu na evo već deset godina da se ta stvar radi kod nas, pa roditelji ne moraju da daju novac za lečenje deteta napolju. Dotičnu gdju, prilično sam siguran jer je dobro znam, baš briga za "lepšu" biografiju. Bila bi lepa i bez toga. A korist je za stotine i hiljade dece do sada.

Kao i svaki put kad se krene u priču o zdravstvenom sistemu, uvek se krene u pogrešnom pravcu - na lekara. A lekar je vrlo jebena strana u tom sistemu, nikako nije uzrok problema. Uzrok je raspali sistem koji elita namerno takvim pravi ne bi li vrh establišmenta mogao da lovi u mutnom. Najćešći ulov je ogroman novac.

Stoga dobronamerno predlazem da ne rasipate energije uludo kao Kru nekad jer lekari nisu prava meta. Tvorci zdravstvenog sistema su jedina adresa kojoj se treba obraćati.

Pozzz

AlexDunja AlexDunja 17:31 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

bocvena
verujem.

moje lično iskustvo sa dečjim lekarima je uvek bilo pozitivno, a visila sam po čekaonicama bar 7 godina neprestano. no, ipak su to bile manje više obične dečje bolesti. kako je kad te sistem skroz zanemari ili te ignoriše, mogu samo da pretpostavim.


ja sam imala sreće da su deca bila izrazito zdrava.
ovaj stariji recimo nikada u životu nije primio injekciju.

mlađi je imao samo par angina kada je krenuo u vrtić.
kad smo to sanirali, nikad više.

sa lekarima cela moja porodica ima samo pozitivna iskustva.

pravi horor sam doživela u kš bolnici na ortopediji, kad mi je majka slomila ruku. ne zbog lekara, već zato što ministarstvo propisuje da u bolnici
koja pokriva ceo okrug, znači ceo grad kruševac, trstenik, aleksandrovac,
brus, ćićevac, varvarin i sva okolna sela, pre podne rade 2 ortopeda,
a popodne jedan i ceo dan po jedan tehničar. i samo jedan radiolog, bez tehničara.

oni treba da zbrinjavaju povređene, rade u operacionoj sali, i pregledaju pacijente na kontroli koja se na ortopediji obavezno zakazuje nedeljno.

ljudi za kontrole čekaju danima od ujutru do uveče, jer jednostavno ne stignu na red od hitnih slučajeva.
ti lekari rade u nemogućim uslovima.
a dobri su.
bocvena bocvena 17:32 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Kao i svaki put kad se krene u priču o zdravstvenom sistemu, uvek se krene u pogrešnom pravcu - na lekara. A lekar je vrlo jebena strana u tom sistemu, nikako nije uzrok problema. Uzrok je raspali sistem koji elita namerno takvim pravi ne bi li vrh establišmenta mogao da lovi u mutnom. Najćešći ulov je ogroman novac.

Stoga dobronamerno predlazem da ne rasipate energije uludo kao Kru nekad jer lekari nisu prava meta. Tvorci zdravstvenog sistema su jedina adresa kojoj se treba obraćati.


pazi kad se slažem. trenutno ne želim da se bavim lošim lekarima nego sistemom koji će, ako se uspostavi, sam da istisne takve.

zzzz:)
iqiqiq iqiqiq 17:34 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Tvorci zdravstvenog sistema su jedina adresa kojoj se treba obraćati.

ok, iskreno me raduje tvoj izveštaj, i verujem da je većina lekara zaista najbolja karika u zdravstvenom sistemu. Najzad bez njih, teško da bi zdravstveni sistem opstao, pošto administrativni deo ne može da uspostavi dijagnozu itd.

Pošto govoriš o Tvorcima, hajde molim te malo o tome, ako se domaćica ne pobuni. Ko je osmislio zdravstveni sistem koji imamo i imaš li negde preglednu funkcionalnu šemu ko je ko i za šta zadužen u sistemu.

Ne zezam, stvarno mi nije jasan sistem i verujem da ako sistem ne valja, treba ga menjati. Meni je takođe nejasno šta je uloga Lekarske komore, nejasno mi je zašto su lekari u nepovoljnom položaju, ali naravno, to nije tema ovog bloga.

Gledala sam finansijski izveštaj RFZO, oni sve pare prebacuju zdravstvenim ustanovama i bolnicama. Ko i kako formira budžete, kako odlučuju o potrebama, kada, na primer, ne znaju koliko ima teško bolesne dece, odnosno mnogo njih nije pokriveno budžetom, te se objavljuju apeli

Gde je tu rupa ili ti gap?
AlexDunja AlexDunja 17:43 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Gde je tu rupa ili ti gap?

u nedostatku saradnje između insistucija.
kao da namerno predlažu i usvajaju zakone sa usko ograničenim ingerencijama,
kasnije ih podzakonskim aktima još sužavaju,
i onda ispada da su svi nadležni za deo problema,
a niko za ceo problem.

tu ja vidim našu ulogu, da ih nekako primoramo na saradnju.
cult cult 17:46 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

i verujem da je većina lekara zaista najbolja karika u zdravstvenom sistemu.


Da, slažem se s tobom, lekari su najbolja karika zdravstvenog sistema Srbije. Upravo zahvaljujući njima ovo se sve još koliko toliko drži. Iako je cela slika jeziva.

Obzirom na odliv napolje, naročito mladjih, živo me zanima kako će sve ovo izgledati za 15ak godina.
Ono ostalo je velika i široka priča i nije tema ovog bloga, pa ne bih da davim.

U svakom slučaju - ne znam kako je moguće iole normalnom čoveku objasniti da se na zakazivanje pregleda kod specijaliste čeka mesecima, redove pred ordinacijama, liste za operacije, manjak lekara u zdravstvenim institucijama, a višak na birou. Istovremeno - tridesetak posto nemedicnskog osoblja na platnim listama bolnica. Za to sigurno nije kriv lekar koji te pregleda nego onaj ko je osmislio i oblikovao sistem i drži ga svesno i namerno u stanju neprestanog haosa.
iqiqiq iqiqiq 17:47 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

AlexDunja
Gde je tu rupa ili ti gap?

u nedostatku saradnje između insistucija.
kao da namerno predlađu i usvajaju zakone sa usko ograničenim ingerencijama,
kasnije ih podzakonskim aktima još sužavaju,
i onda ispada da su svi nadležni za deo problema,
a niko za ceo problem.

tu ja vidim našu ulogu, da ih nekako primoramo na saradnju.

uh, to je tačno...

...postoji i još jedna caka, koju obilato primenjuju nadležne institucije, a zove se Interni akt sistematizacije radnih mesta.

E ovaj akt je daleko od očiju javnosti, ne mora da prolazi razne nivoe odobravanja i tu oni lepo podele nadležnosti po volji im, pa ti pronađi onog ko ti treba, kada su njega izbrisali iz sistematizacije, a dodali nekog ko im se dopada zbog boje očiju
kukusigameni kukusigameni 17:49 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

iqiqiq


Politizacija svih funkcija vezanih za zdravstvo i zdravstveno osiguranje nije ispraćena bilo kakvim realnim programima političkih stranaka.

Sve što vidimo je na bazi individualnog angažovanja i bez temeljnog promišljanja. Ako se obiđu sajtovi političkih stranaka, jedino se na sajtu DS-a i čini mi se DSS-a može pronaći nekakav program vezan za zdravstvo i zdravstvenu zaštitu.

Mada, koga to zanima kada dođe do izbora?!

iqiqiq iqiqiq 17:57 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Mada, koga to zanima kada dođe do izbora?!

Iskreno se nadam da će zdravstvo, obrazovanje i pravosudni sistem biti tri ključne teme narednih izbora.

Do tada da pokušamo da pronađemo svu decu koja su izvan sistema i na kojoj se sprovodi tiha eutanazija, sleganjem ramenima (šta mi tu možemo) svih nadležnih u lancu zdravstva.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:03 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Do tada da pokušamo da pronađemo svu decu koja su izvan sistema i na kojoj se sprovodi tiha eutanazija, sleganjem ramenima (šta mi tu možemo) svih nadležnih u lancu zdravstva.


Do tada da pokušamo da pronađemo svu decu koja su izvan sistema i na kojoj se sprovodi tiha eutanazija, sleganjem ramenima (šta mi tu možemo) svih nadležnih u lancu zdravstva.
kukusigameni kukusigameni 18:08 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Iskreno se nadam da će zdravstvo, obrazovanje i pravosudni sistem biti tri ključne teme narednih izbora.

Zdravstvo neće.

Politički gledano to je zato što će svako "ubiti" donosioca loših vesti, a jedini iskren i dobar način je da "doneseš" loše vesti.

Druga stvar zbog koje zdravstvo tavori je večito neprelaženje iz sistema koji je vladao u socijalizmu u novi oblik organizacije zdravstva, a sledstveno tome i zdravstvenog osiguranja. Veliki broj privatnih ordinacija i privatnih zdravstvenih institucija, gurnut je u anarhično tržište bez pravih pravlia igre.

Ekonomija, koja je mnogo popularnija tema u javnosti, još uvek ne prepoznaje značaj (pa samim tim ni javnost) zdravstva i njegove implikacije na ekonomiju zemlje.

AlexDunja AlexDunja 18:21 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Ekonomija, koja je mnogo popularnija tema u javnosti, još uvek ne prepoznaje značaj (pa samim tim ni javnost) zdravstva i njegove implikacije na ekonomiju zemlje.

saglasna. prosveta je u istom limbu.
a jednak značaj ima.
bocvena bocvena 18:42 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

saglasna i ja. da li će sad blog da umre posle ovolikog konsenzusa?
kukusigameni kukusigameni 18:57 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

bocvena
saglasna i ja. da li će sad blog da umre posle ovolikog konsenzusa?

Gledaj ovako, postoji neka šansa da će "jedinstvo" političkih stranaka u Srbiji morati da se raskanta po oblastima. Programi su manje više slični, tako da postoji mogućnost da će uskoro nastajati odvojene političke stranke i pokreti koji će se kandidovati svojim delovanjem isključivo u jednoj ili par oblasti.
Za očekivanje je tako da bi se mogla stvoriti politička opcija koja nudi rešavanje problema u zdravstvenom sistemu.
bocvena bocvena 19:02 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

hm, a šta ti se javlja...koja je to opcija? da im odnesemo kamenčić na vreme:)

(hvala DiM)
kukusigameni kukusigameni 19:08 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

bocvena
hm, a šta ti se javlja...koja je to opcija? da im odnesemo kamenčić na vreme:)

(sad nek dimama okači fotku)

Ne javlja mi se niko jer sam preturajući po programima stranaka shvatio da nikog nije mnogo briga za zdravstvo. Onda sam, zahvaljujući našem i drugim angažovanjima, shvatio da ukoliko stranke ne preuzmu na sebe taj deo kolača, moraće ove pojedinačne i NVO akcije da se stope u nekakav pokret koji će politički krenuti da rešava te probleme.
Naime, mišljenja sam da raste svest da se mimo politike ovi problemi neće i ne mogu rešiti, voleli mi to ili ne.
arianna arianna 19:14 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Naime, mišljenja sam da raste svest da se mimo politike ovi problemi neće i ne mogu rešiti, voleli mi to ili ne


znači, došlo je krajnje vreme za osnivanje nove stranke, recimo SVM, koja će (samo da smislimo odgovor), kao i PUPS imati jedinstven odgovor na bilo koje pitanje: "Penzije su sigurne"
bocvena bocvena 19:16 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

mudro zboriš, kuku. sMajka mi je odavno to isto rekao, ali je meni politika toliko odbojna da sam odmah potisla to saznanje:)
AlexDunja AlexDunja 19:17 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom


znači, došlo je krajnje vreme za osnivanje nove stranke, recimo SVM, koja će (samo da smislimo odgovor), kao i PUPS imati jedinstven odgovor za na bilo koje pitanje: "Penzije su sigurne"

ne, arijana.
došlo je vreme da se politika shvati ozbiljno.

i da neko počne da se politikom bavi iz pravih razloga.
tojest, da se politikom bavi radi rešavanja društvenih problema.
gedza.73 gedza.73 19:19 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

da li će sad blog da umre posle ovolikog konsenzusa?

Eto ti sad. Samo ja da ostanem kao nadžak-baba na vetromašini?

bocvena
trenutno ne želim da se bavim lošim lekarima nego sistemom koji će, ako se uspostavi, sam da istisne takve.

To sam postom i hteo da kažem.
Ako negde postoji sistem koji, koliko-toliko, funkcioniše, 'ajde da ga delom primenimo kod nas.

Onda ljudi neće biti prepušteni dobroj volji, znanju i vaspitanju pojedinca već sistemu.

Ja, po običaju, piskaram stalno neke primere nadugačko-naširoko pa da pomenem i našu doktorku.

Klincu se nešto sloši (ukoče se mišići) i doktorka ubaci dete u hitnu pomoć.
Na prijavnici KBC Kragujevac joj prokomentariše koleginica unjkavim glasom
-Vi za svaku sitnicu trčkarate kod nas.

Na spratu ga odmah pregledaju, postave dijagnozu, svi ljubazni, ostave ga, za svaki slučaj, na jednodnevnom promatranju.

Doktorka je par puta zvala i raspitivala se o stanju deteta.

Šta treba uraditi da se šalteruša ponaša kao i ostatak medicinara tog dana?
kukusigameni kukusigameni 19:24 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

gedza.73
Šta treba uraditi da se šalteruša ponaša kao i ostatak medicinara?

Možda vratiti poverenje i autoritet lekarima? A kako im vratiti autoritet kad već decenijama rade za klikere u uslovima koji su neprimereni za 21. vek?

Mi se još uvek ložimo na besklasno društvo. To ima reperkusije na mnoge segmente društva.
arianna arianna 19:27 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

ne, arijana.
došlo je vreme da se politika shvati ozbiljno.

i da neko počne da se politikom bavi iz pravih razloga.
tojest, da se politikom bavi radi rešavanja društvenih problema.



Kako će nam političari rešavati društvene probleme, kad smo svaki dan svedoci, da kako ko od njih zasedne u fotelje, rešava lične i probleme svoje porodice?...mali broj političara je uopšte briga za narod, osim u vreme predizbornih kampanja.

a politikom se kod nas bave uglavnom oni koji ne znaju ništa drugo da rade.
bocvena bocvena 19:29 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Eto ti sad. Samo ja da ostanem kao nadžak-baba na vetromašini?



nisi, bre. čak si postavio i ključno pitanje - šta treba uraditi da se šalteruša ponaša kao i ostatak medicinara?

kao što je iqiq u jednom od naših internih razgovora inicijative nanjušila osnovni problem sa svim novinarskim pričama o bolesnoj deci - Sa jedne strane pitanje jeste sta je zapelo, to ne treba da interesuje samo nas, nego i nadlezne, jer nije u redu da sudbina ove dece zavisi od humanitarnih priloga i da li ce osim na FB uspeti da stignu i u medije. Sa druge strane sva ova deca su stigla u medije i razni novinari se upinju da pisu o problemima a da nije nigde navedeno zasto se nadlezni nisu postarali da ova deca dobiju sta im treba.
kukusigameni kukusigameni 19:30 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

arianna
ne, arijana.
došlo je vreme da se politika shvati ozbiljno.

i da neko počne da se politikom bavi iz pravih razloga.
tojest, da se politikom bavi radi rešavanja društvenih problema.



Kako će nam političari rešavati društvene probleme, kad smo svaki dan svedoci, da kako ko od njih zasedne u fotelje, rešava lične i probleme svoje porodice?...mali broj političara je uopšte briga za narod, osim u vreme predizbornih kampanja.

a politikom se kod nas bave uglavnom oni koji ne znaju ništa drugo da rade.

Da bi se bilo šta promenilo moraju se doneti zakoni, menjati pravila koja nisu dobra. To mimo politike ne ide. Sve ostalo je utopija.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 19:31 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

gedza.73

Šta treba uraditi da se šalteruša ponaša kao i ostatak medicinara?



Svaki put kad postavi dijagnozu, komentariše, prijava.
Posle dve prijave, otkaz.
Rešen problem.
AlexDunja AlexDunja 19:32 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom


Kako će nam političari rešavati društvene probleme, kad smo svaki dan svedoci, da kako ko od njih zasedne u fotelje, rešava lične i probleme svoje porodice?...mali broj političara je uopšte briga za narod, osim u vreme predizbornih kampanja

ja sam rekla: vreme je za drugačije političare,
i nadam se da će ih biti

kleinemutter kleinemutter 19:43 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Možda vratiti poverenje i autoritet lekarima?

Vraćaju ga tako što ih teraju da decu leče generičkim lekovima.

Jadni smo svi : bolesni, porodice, lekari.

Kaže jedan lekar da su ih učili na faxu kako da leče ali ih niko nije naučio kako da to rade u neuslovima.

Ne može me niko ubediti da je generički lek isti kao i pravi koji je prošao kroz studije ispitivanja.

Džaba to propagiraju farmaceutske kuće koej su iste našima prodale.
arianna arianna 19:53 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

ja sam rekla: vreme je za drugačije političare,
i nadam se da će ih biti


nadam se i ja...samo se bojim da ta vremena mnogi od nas neće dočekati

slika 1

umesto

slike 2
vladaxy vladaxy 22:31 12.01.2014

Re: Hajde vec jednom

Tvorci zdravstvenog sistema su jedina adresa kojoj se treba obraćati.

Черевићан Черевићан 15:49 12.01.2014

мало сутра

ако не пре а оно ће једном
и здравство нам наред доћи
да односи ту се упристоје
ком' устреба буде од помоћи
bocvena bocvena 16:44 12.01.2014

Re: мало сутра

meni treba bolje sutra. još malo pa ću da budem baba i trebaće mi dobro zdravstvo:)
iqiqiq iqiqiq 15:50 12.01.2014

Кад живот зависи од хуманости других

"Упркос бројним најавама системских решења, новац за лечење деце у иностранству и даље се углавном обезбеђује у хуманитарним акцијама. Слаба контрола фондова, баца сенку на добре намере.

Прошле године хуманост је доказана у бројним акцијама да се помогне деци којој је неопходно лечење у иностранству. Истовремено, бачена је и сенка на племенити циљ због спекулација о покушајима злоупотреба. У Скупштини Србије покренута је иницијатива да се оснује и независни фонд који би помогао болесној деци. Држава ће ове године издвојити 500 милиона динара у ту сврху."

LINK
iqiqiq iqiqiq 16:00 12.01.2014

Re: Кад живот зависи од хуманости других

Da citiram deo "Прошле године 320 пацијената потражило је помоћ на светским клиникама, а Републички фонд за здравство потрошио је 120 милиона динара више него 2012. године."

Ovo 320 je ukupan broj pacijenata, ne samo dece. Ne razumem kako se onda toliko apela pojavljuje u novinama, ne deluje da je malom broju pacijenata potrebna pomoć u inostranstvu.

O čemu se stvarno radi u celoj ovoj mori gde gledamo redovno teško bolesnu decu u novinama. Zašto novinari ne naglase koja prava ova deca ne mogu da ostvare, samo retko se naglasi da nemaju prava iz RFZO te je pitanje zašto se pravilnici pišu tako da neka deca nemaju prava na lečenje u inostranstvu.

Dovoljna je rečenica"Sva deca koja ne mogu biti lečena u Srbiji, uz odobrenje komisije šalju se na lečenje u inostranstvu o trošku RFZO"
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:10 12.01.2014

Re: Кад живот зависи од хуманости других

Похлепа нема граница чак ни када је болест деце у питању, кажу у Фонду за здравствено осигурање. Своја сазнања пренели су Министарству унутрашњих послова.

"Говорим о случају детета чији су родитељи по сазнању за дијагнозу сишли испред Института за мајку и дете и тамо их је сачекала особа која им је понудила да ће им организовати лечење у иностранству само уз десет одсто накнаде која би била од прикупљених средстава", каже Бабић.



Dakle, osoba je sačekala roditelje, ostavila neki kontakt, onda je to došlo do Babića, on je upoznao MUP, ovi su istragom došli do imena i prezimena osobe koja pravi sačekušu ispred Instituta i ta osoba se zove.... ?

Ako je i od direktora RFZO-a mnogo je.
bocvena bocvena 16:43 12.01.2014

Re: Кад живот зависи од хуманости других

triler, bre!

majko mila, majstori smo da i od najplemenitije ideje napravimo njeno naličje.
razmisljam razmisljam 16:21 12.01.2014

Ова ситуација

у здравству ( са посебним освртом на недокучиви и ,,штедљиви'' РФЗО ) мени највише личи на Аугијеве штале. А оне се не чисте тиме што ће се намаћи више новаца за лечење ( мада је и то свакако један од услова ) већ тако што ће свако у свом ресору да се дохвати метле ( сиркове, брезове, којегод ) и да направи једно вееелико спремање. Тако би се веома брзо дошло до системског решења.
Е, тај детаљ недостаје. Нико не би да упрља руке, да направи жуљеве, да изгуби некакву ситну привилегију, да се замери...
Зато се и мора дизати прашина - увек и свугде. Неком ће она ваљда пасти у очи па ће се придружити.
( И ја верујем у вилу зубићку. )
bocvena bocvena 16:27 12.01.2014

Re: Ова ситуација

Е, тај детаљ недостаје. Нико не би да упрља руке, да направи жуљеве, да изгуби некакву ситну привилегију, да се замери...
Зато се и мора дизати прашина - увек и свугде. Неком ће она ваљда пасти у очи па ће се придружити.
( И ја верујем у вилу зубићку.


Veeelika istina.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:24 12.01.2014

.


bocvena bocvena 17:42 12.01.2014

Re: .

oh, napokon malo muzike!

a pazi šta moj sin peva na dočeku nove godine. u srce ga dira:)
kukusigameni kukusigameni 20:09 12.01.2014

sps

Evo, na primer šta piše u programu stranke koja ima ministra u resoru zdravstva.

4.Право на здравље и здравствена заштита

Здравље је једна од најзначајнијих друштвених вредности, основна
људска потреба и право. Улагање у здравствену заштиту представља улагање
у најдрагоценији ресурс друштва–човека. Систем здравствене заштите за који
се залажемо заснива се на начелима социјалне правде, опште приступачности и доступности здравствених институција свим грађанима. Сматрамо да је за
заштиту здравља грађана одговорна држава. Бесплатно коришћење основне
здравствене заштите мора се гарантовати свим грађанима без изузетка, на
нивоу стандарда који одговарају материјалним могућностима друштва.

Социјалисти ће се залагати да се за здравство из националног дохотка
издваја део по стопи која не може бити мања од оне коју препоручује Светска
здравствена организација. Сви грађани Србије треба да буду обухваћени
здравственим осигурањем на принципима солидарности, једнакости и
универзалности. За све грађане који нису осигурани средства за здравствену
заштиту треба да обезбеди држава. Стимулисаће се развој допунског, тј.
добровољног здравственог осигурања.

Систем здравственог осигурања ће обезбедити остваривање
дефинисаног нивоа права на основну здравствену заштиту, како у државним,
тако и приватним институцијама, под истоветним условима за све кориснике
здравствене заштите. Сматрамо да све здравствене установе треба да буду
вредноване по основу квалитета пружања здравствених услуга пацијентима
применом јединствених критеријума лиценцирања, акредитовања и
категоризовања, а не по основу власништва.

Примарна здравствена заштита је основа доброг здравственог система.
Реформисање система здравствене заштите првенствено треба усмерити ка
унапређењу здравља и превенцији болести, лакшој доступности и
приступачности здравствених услуга. Здравствена заштита жене, мајке и
детета, старих и инвалида, добровољних давалаца органа, као и у случајевима болести од већег социомедицинског значаја, такође би требало да буде бесплатна на свим нивоима.

Обезбеђивање неопходних лекова и средстава лечења мора бити
примарни државни интерес. Потребно је вршити континуирану модернизацију
здравствених и болничких капацитета и медицинске опреме, нарочито у
области ургентне медицине и онкологије, као и високоспецијализованих
медицинских установа од националног значаја.

Залажемо се за повећање партиципације осигураника у одлучивању и за
равномернију заступљеност представника осигураника са територије целе
државе у органима управљања институција за здравствено осигурање
bocvena bocvena 20:32 12.01.2014

Re: sps

ma nema taj smajli u ponudi:)
razmisljam razmisljam 20:41 12.01.2014

Re: sps

kukusigameni
Evo, na primer šta piše u programu stranke koja ima ministra u resoru zdravstva.


Е, ово је озбиљан блог на озбиљну тему. Немој да тролујеш постирући бајке.

Бесплатно коришћење основне
здравствене заштите мора се гарантовати свим грађанима без изузетка, на
нивоу стандарда који одговарају материјалним могућностима друштва.


И ево ти кваке. Ништа не може бити онако како је записано и планирано зато што се нема пара. Бар је онима на власти тај изговор најдражи, а и добро звучи.

Не знам, некада се осећам као да све нас хоће да направе да смо сисали весла, као да ништа не видимо и као да не умемо да се бавимо простом математиком.



kukusigameni kukusigameni 21:27 12.01.2014

Re: sps

A vidi ovo:

Систем здравственог осигурања ће обезбедити остваривање
дефинисаног нивоа права на основну здравствену заштиту, како у државним,
тако и приватним институцијама, под истоветним условима за све кориснике
здравствене заштите.


I? Kad će više to da sprovede gospoDŽa ministarka? Valjda kad siđe s vlasti?
Pa korak nije ka tome uradila. I ne može. Ona je žena svih sistema koji su protutnjali ovom jadnom zemljom. Gde će ona to da menja?! Do juče nije mogla ni da zamisli postojanje privatne lekarske prakse. E, sad je pozvana da je uvodi kao ravnu državnoj i još sa majstorom Babićem, takođe čovekom iz "onog" vremena, da osiguranje plaća i vamo i namo.
Dajte ljudi, to je neozbiljno.
vladaxy vladaxy 22:28 12.01.2014

Naivnost

Pitanje je da li ima ko to da radi i da li ima političke volje da se ova rak rana našeg zdravstvenog sistema zaista sistemski i reši.
AlexDunja AlexDunja 22:53 12.01.2014

Re: Naivnost

vladaxy

vladksi, moraš da priznaš da postoje slučajevi gde čovek
ne može sam.
to su slučajevi kad zajednica treba da pomogne.

daj da pomognemo najranjivijima.
ne radi se o socijali, levičarenju, štagodtijenapameti.

mislim, kad deca umiru gladna, jbt,
ko razmišlja o politici?
bocvena bocvena 23:35 12.01.2014

Re: Naivnost

i ja kad se pogledam vladaksijevim očima, dođem si nekako bleskasta. sa sve čegevarinom slikom na majici:)
vladaxy vladaxy 08:53 13.01.2014

Re: Naivnost

vladksi, moraš da priznaš da postoje slučajevi gde čovek
ne može sam. to su slučajevi kad zajednica treba da pomogne.

Apsolutno postoje takvi slučajevi gde svi moramo da pomognemo. Na stranu priča sa novcem za Tijanu koju je Kurir isfabrikovao, bar prošle godine se videlo koliko su pojedinci spremni da pomognu bolesnima. Po novinama stalno imamo neke pozive na akciju za teške slučajeve od kojih je "država" digla ruke. I te akcije se uglavnom uspešno završavaju uprkos državi.

Trenutno imamo prisilno "solidarno" zdravstvo koje kao svi plaćamo (i zaposleni i penzioneri i poslodavci). I svima su obećana neka prava na ovo ili ono. U stvarnosti prava ima onaj ko ima vezu ili dodatno plati. Tako da je ovaj sistem teško s..nje. Govorim iz perspektive nekoga kome mnogo uzimaju svakog meseca i ko je imao iskustva iz prve ruke sa teško obolelim bliskim osobama.

Hoću da kažem da je dobrovoljna solidarnost mnogo efikasnija od prisilne i lažne. Pacijenti su nezadovoljni tretmanom, lekari nezadovoljni odnosom poslodavca prema njima, nemedicinsko osoblje nezadovoljno malim platama. Jedini zadovoljni su birokrate u RFZO na dedinju, Slavicina ćerka i njoj slični. Njima lepo.

Ministar zdravlja se operisao u Nemačkoj, predsednika države operisao Finac, direktor KCS se operisao u Ženevi jer nema poverenja u svoje kolege, Krka takođe išao u Švajcarsku ali narod i dalje veruje da je državno zdravstvo neophodno, da bi svi pocrkali bez njega itd. a političari im uspešno pumpaju taj bezrazložni strah.

Skoro je bio neki kretenski tekst u Blicu kako će Srbija ostati bez ginekologa zbog novih mera štednje. Previđaju gomilu privatnih ordinacija kod kojih većina žena ide jer od državnih nema vajde.

Sve bi došlo na svoje samo da ukinu doprinose za zdravstvo.
bocvena bocvena 09:28 13.01.2014

Re: Naivnost

vladaxy, nemoguće da nisi svestan da bi baš ova kategorija bolesnika - teško hronično bolesna deca - u uslovima privatnog zdravstva potpuno ostala bez mogućnosti lečenja? njihovi roditelji često ne mogu da rade jer moraju da se brinu o njima. odakle će da plaćaju lekare, tretmane i lekove koji su obično ozbiljno skupi? od humanitarne pomoći miškovićevih kompanija i donacija kraljevske porodice? prvih troje sa ovog mog spiska?

daj, brate, taj miki maus kapitalizam samo jakih, hrabrih i sposobnih (pa onda i zdravih i školovanih) koji će višak vrednosti velikodušno da podele sa nejakim, nehrabrim i nesposobnim je zamoran.

ja sam tek na blogu shvatila da sam socijal-demokrata.
coviax coviax 09:28 13.01.2014

Re: Naivnost

vladaxy
vladksi,

Ministar zdravlja se operisao u Nemačkoj, predsednika države operisao Finac, direktor KCS se operisao u Ženevi jer nema poverenja u svoje kolege, Krka takođe išao u Švajcarsku ali narod i dalje veruje da je državno zdravstvo neophodno, da bi svi pocrkali bez njega itd. a političari im uspešno pumpaju taj bezrazložni strah.

Skoro je bio neki kretenski tekst u Blicu kako će Srbija ostati bez ginekologa zbog novih mera štednje. Previđaju gomilu privatnih ordinacija kod kojih većina žena ide jer od državnih nema vajde.

Sve bi došlo na svoje samo da ukinu doprinose za zdravstvo.

Raznoraznim birokratskim začkoljicama i rigidnom primenom ZUPa,sigurno
oko milion stanovnoka Srbije van sistema zdravstvene zaštite.Za početak
bi valjalo da su sva deca u sistemu zdravstvene zaštite i da im za to ne treba drugi dokument sem rodnog lista!
Ministar Radulović bi trebao da porazmisli o reformi i dela fiskalnog sistema koji se odnosi na ovlaštenja poreskih policajaca-inspektora po
ugledu na one u EU (to prilagođavanje će morati da se uradi pa bolje pre!)
kako bi takve muljare kao Slavica Djukić Dejanović sišli sa scene.
Kako ima obraza da bude i dalje ministarka zdravlja u državi u kojoj deca umiru od gladi jer im država uskraćuje posebnu hranu? Koju Džončinu od
obraza ima ta žena?!
kukusigameni kukusigameni 10:03 13.01.2014

Re: Naivnost

Upravo je to ono što krasi našu političku scenu. Umesto da se u strankama prikupljaju podaci i prema njima kreiraju programi u bilo kojoj oblasti (pa i zdravstvu), sve je ostavljeno pojedincima. To je bazirano i na nepostojanju ideološkog opredeljenja stranaka i samim tim nemanju orijentacije prema bilo kom problemu sa kojim se susreće naša država.

Nakon toga se prozivaju građani i stručnjaci da ne žele aktivno da učestvuju u kreiranju političkog života i u okviru njega regulacije oblasti kao što je u ovom slučaju zdravstvo i zdravstvena zaštita.

Vladaxy bi u tom slučaju jasne opredeljenosti stranaka, imao mogućnost da da glas opciji koja bi se opredelila za potpunu privatizaciju zdravstvene zaštite. Neko drugi za neki drugi program. Ovako, ostavljeno je da se pišu blogovi i da se eventualno pojedinac, kao što je Saša Radulović, "nadstranački" angažuju u rešavanju ključnih problema našeg društva, a bez utemeljenosti u politici stranke koja formira vladu.

Od toga nema mnogo fajde. Stihijski se sistemi, kao što su zdravstvena zaštita i zdravstveno osiguranje, ne rešavaju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana