Budućnost| Društvo| Gradjanske inicijative| Kultura| Politika

Kako upravljati političarima

Jaril RSS / 10.12.2013. u 08:30

[Помисли нешто потпуно другачије]

"Светом влада - гламуродискурс."
Виктор Пељевин

Да ли вам се чини као да се поједини политичари утркују ко ће више лове да стрпа у свој џеп? Или ко ће више својих (снаја, зетова, свастика, комшиница...) да запосли у јавном сектору? Или како да што више повластица дограбе за себе?

Гламуродискурс, гламуродискурс, гламуродискурс...

Гламуродискурс је основа наше свакодневнице. Свакога дана, у мноштву ситуација, ми бивамо вођени гламуродискурсом. Људи се и разликују по томе који ће гламуродискурси владати њиховим животима. Шта више, људи умеју и да се сврставају и разврставају према служењу одређеном гламуродискурсу.

bikini+_car_wash_girls.jpgПримери за гламуродискурс су многобројни и постоје у свим сферама друштва. У материјалној сфери је један дискурс - имати кола, а тежња да се има што бржи и скупљи ауто је дејство гламура. У телесној сфери је један дискурс - бити згодан, а тежња да се има што мање целулита или што више мишића је гламур. У духовној сфери је један дискурс - молити се или медитирати, а тежња да молитва буде што усрднија или медитација што дубља јесте гламур.

Где год се човек окрене, налеће на гламуродискурс па се могу видети домаћице које јуре гламур својим рецептима, цвећем, уредношћу куће, домаћини који јуре гламур величином... те-ве-а, успесима своје деце, знањем о политици, успешношћу тима за који навијају или погођеним тикетима, блогери који јуре гламур првим коментарима или бановањима... У збиљи или шали, ситницама или крупнм стварима, гламуродискур је основна јединица постојања. Људски мозак је подешен да ради на гламуродискурс.

Гламуродискурс

Приручним дефиницијама, направљеним за ову прилику, довољно је рећи да је дикскурс саопштење нечега ("Имам кола."), а да је гламур збир престижа и сјаја ("Брза и скупа".) Много је важније питање односа човека према гламуродискурсу или, боље речено, однос гламуродискурса према човеку.

Гламуродискурс је газда. Колико год се неко трудио да укине гламуродискурс у свом животу, само ће упасти у нови гламуродискурс ("Потпуно укинути гламуродискурс"). И вероватно ће себе намучити без икаквог резултата. Гламуродискурс је повезан са нагоном за опстанком, а таква веза редовно значи да је бесмислено покушавати било шта мењати.

Гламуродискурс је газда. Од нас зависи какав. Ако у свом животу изаберемо оне гламуродискурсе који одговарају нашим најдубљим потребама, онда је добар газда. Ако се повинујемо појединим гламуродискурсима само зато што нам се, у неком тренутку живота, несвесно збунило приликом изабирања, онда је гламуродискурс мучитељ.

Гламуродискурс - газда политичке сцене

Obama_StraightJacket%26ChainsM.jpgУ политичкој култури се лако препознају они гламуродискурси који су везани за централне теме, односно представљају позиције у односу на њу: "Косово је Србија", "Признати независност Косова", "Споразумом до решења"; или "За повећање потрошње", "За штедњу"... Чим отворимо вести, можемо да препознамо гламуродискурс који управља изјавама неког политичара или експерта.

Нешто теже се препознају гламуродискурси који управљају политичарима на много суптилнијем нивоу. Такав гламуродискурс је, на пример, "Приграбити бенефиције за себе", "Запослити своје", "Застрашити новинаре" и томе слично... Ови гламуродискурси управљају политичарима ван камера, ван фотоапарата, ван рефлектора.

Гламуродискурс - у складу са потребама народа

Обично се сматра да, у једној политичкој култури са демократским изборним системом, утицај народа на власт почиње и завршава изборима. Међутим, народ може потчинити власт себи тако што ће гламуродискурс да окрене да ради у складу са потребама народа. Тај принцип је, међутим, већ познат када многи гламуродискурси управљају разним "интересним групама", преко којих онда ти гламуродискурси управљају одлукама власти.

Грађани имају начин да, стављајући себе у службу гламуродискурса који су у складу са њиховим животним потребама, управљају влашћу.

Гламуродискурс - доминација

Јачина гламуродискурса се мери учесталошћу његове примене. Што се чешће активира, то ће се чешће активирати. Што се чешће активира, то ће резултати гламуродискурса бити већи. У политичкој култури, гламуродискурси који одговарају потребама грађана, обично имају слабу или никакву снагу. Зато је, за активирање одређеног гламуродискурса, потребно да грађани препознају који је  гламуродискурс у складу са њиховим потребама, и да себе ставе у његову службу. Како би се гламуродискурс дефинитивно пробио у политичарску културу, неопходно је да овлада медијима. Да би до тога дошло потребна је - истрајност.

Гламуродискурс - рађање

Да би један гламуродискурс био рођен потребно је на одређени дискурс налепити гламур. Све почиње тако што се појави први гласноговорник једног дискурса. Најважнији догађај јесте онај који следи после исказивања дискурса: први следбеник. Обично се мисли да се сви следећи следбеници угледају на првог гласноговорника, а заправо се сви они угледају на првог следбеника.

Гламуродискурс - конкретни примери

Кључна ствар за успостављање гламуродискурса јесте прављење - првог следбеника, односно - линковање. То значи да је потребно у свакој новој изјави или акцији реферисати на ону коју је направио први следбеник. Неколико предлога како се на дискурс може налепити гламур, на примеру две акције потекле са блога.

Иницијатива блогера за стварање фонда за тешко болесну децу

дискурси:

           организовање грађана;
           покретање иницијативе;
           системско решење;
           брига о тешко болесној деци;

покретање гламура (линковање акција):

          покретање друге иницијативе по угледу на ову иницијативу (од других блогера или других грађана) или дуплирање иницијативе од неке друге групе грађана;
          стварање предлога системског решења потакнутог овом иницијативом;
          чињење других ствари за тешко болесну децу инспирисано овом иницијативом.

PetnicaNoviznak.jpgИницијатива Горана Вучковића за донирање Петнице:

дискурси:

         покретање овог типа иницијативе;
         редовно донирање;
         јасно дефинисани детаљи акције;

покретање гламура (линковање акција):

         покретање донирања неке друге институције по угледу на ову акцију;
         редовно појединачно донирање по угледу на ово донирање (исте или неке друге институције);
         јасно дефинисање стратегија и детаља по угледу на Вучковићев метод.

Основни дискурс обе иницијативе: брига појединаца о друштву. (Било би добро линковати једну за другу, како би се родио овај гламуродискурс. )

 утврђивање гламура

         свака следећа изјава или акција се линкује на 'првог следбеника' створеног покретањем гламура ("Kao што је рекао тај и та, инспирисани изјавом тог и те..."). 

Гламуродискурс

Гламуродискурс је основни начин функционисања човека. Управо та универзалност начина на који човек функционише, отвара могућност грађанима да управљају политичарима и политичком сценом. Форсирање и наметање одређених гламуродискурса политичкој култури јесте алат који је свима на располагању. Од грађана зависи каквим ће гламуродискурсима политичари робовати.



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 08:50 10.12.2013

Prvi

Да ли вам се чини као да се поједини политичари утркују ко ће више лове да стрпа у свој џеп? Или ко ће више својих (снаја, зетова, свастика, комшиница...) да запосли у јавном сектору? Или како да што више повластица дограбе за себе?


Ma otkud?!

блогери који јуре гламур првим коментарима

Taj sam.
looping looping 09:04 10.12.2013

Re: Prvi

блогери који јуре гламур првим коментарима

Taj sam.

I drugim komentarima.
Jaril Jaril 09:28 10.12.2013

Re: Prvi

looping
I drugim komentarima.


И фенси текстовима.
alselone

Taj sam.


coviax coviax 09:55 10.12.2013

Re: Prvi

Jaril
looping
I drugim komentarima.


И фенси текстовима.
alselone

Taj sam.



alselone alselone 11:07 10.12.2013

Re: Prvi

Seks i jeste pokretac svakog glamura.

Niko se ne "glamura" zato sto vole nego zato sto veruje da ce mu to doneti vise seksa.
larisa_bg larisa_bg 11:12 10.12.2013

Re: Prvi

alselone
Seks i jeste pokretac svakog glamura. Niko se ne "glamura" zato sto vole nego zato sto veruje da ce mu to doneti vise seksa.



je l' možeš da zamisliš, recimo, Miškovića u kontekstu ovoga što si napisao?

ja nekako ne mogu
alselone alselone 11:38 10.12.2013

Re: Prvi

je l' možeš da zamisliš, recimo, Miškovića u kontekstu ovoga što si napisao?

ja nekako ne mogu


Pa ti mali i krzljavi se najvise i trude da se glamuraju jer na blanko im se seks mnogo i ne smesi.
Hint: Visine predsednika u svetu.
larisa_bg larisa_bg 12:09 10.12.2013

Re: Prvi

alselone
Pa ti mali i krzljavi se najvise i trude da se glamuraju jer na blanko im se seks mnogo i ne smesi. Hint: Visine predsednika u svetu.


oseća ti se iz tona glamurozna nadmoć nekoga ko piše sa visine od 190cm (ili ja nemam sluha)



alselone alselone 12:22 10.12.2013

Re: Prvi

Ma ja samo zapazam korelacije.

Npr. visina i duzina kola.
dr.wagner dr.wagner 12:27 10.12.2013

Re: Prvi

... jutro

-Ne bih dijelio savjete ... no , glamur vam neće pomoći da dođete do sexa ...

-Ako vas sada žene ne "napadaju" , ne očajavajte ... samo se vi držite knjige
i budite strpljivi , doći će one ...
... sa godinama im padaju kriteriji


Wagner
larisa_bg larisa_bg 12:33 10.12.2013

Re: Prvi

dr.wagner
... no , glamur vam neće pomoći da dođete do sexa


ne, no će recitovanje
ajte doktore ne sluđujte mase
Jaril Jaril 12:44 10.12.2013

Re: Prvi

vise seksa.

И секс је један дискурс. Тако се неки укаче на што више секса, неки на што перверзнији секс, а неки на што интензивнији секс...
alselone alselone 12:50 10.12.2013

Re: Prvi

И секс је један дискурс


Mozda i jeste, ali je svakako i svrha svih ostalih diskursa.
dr.wagner dr.wagner 12:54 10.12.2013

Re: Prvi

Pozdrav gđo/gđice L

larisa_bg
dr.wagner
... no , glamur vam neće pomoći da dođete do sexa


ne, no će recitovanje
ajte doktore ne sluđujte mase


-Ma jedan se bavi astronomijom , a drugi filozofijom ... neće tu glamur pomoći
... džabe će se djeca istrošiti za "šarena stakalca" ...

W
livia68 livia68 13:06 10.12.2013

Re: Prvi

dr.wagner
... jutro-Ne bih dijelio savjete ... no , glamur vam neće pomoći da dođete do sexa ... -Ako vas sada žene ne "napadaju" , ne očajavajte ... samo se vi držite knjige i budite strpljivi , doći će one ...... sa godina im padaju kriteriji Wagner


A dr(ug) Wiagner zna najbolje.




larisa_bg larisa_bg 13:23 10.12.2013

Re: Prvi

dr.wagner
Pozdrav gđo/gđice L




ovo više uopšte nije politički korektno

sad smo sve mi miZ



Jaril Jaril 13:28 10.12.2013

Re: Prvi

alselone
И секс је један дискурс


Mozda i jeste, ali je svakako i svrha svih ostalih diskursa.


Сагласан. И улажем још и нагон за опстанком.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:43 10.12.2013

Re: Prvi

ne, no će recitovanje
ajte doktore ne sluđujte mase

:)

pa sad
,idem linijiom manjeg otpora,

na primer

kad bajaga recituje
tj.peva


(probao sam,deluje)



alselone alselone 15:17 10.12.2013

Re: Prvi

И улажем још и нагон за опстанком.


Ja bih nagon za opstankom generalizovao na nagon za neumiranjem. Tu spada i secanje.

Tipa, secas se dobrog seksa.
livia68 livia68 15:40 10.12.2013

Re: Prvi





Tipa, secas se dobrog seksa.



dr.wagner dr.wagner 18:04 10.12.2013

Re: Prvi

Pozdrav L-68

livia68

A dr(ug) Wiagner zna najbolje.


-Malo se šalim sa pionirima ,iako primjedba ima i edukativnu crtu ...
... valjda neće opet biti ljutnje

larisa_bg

ovo više uopšte nije politički korektno
sad smo sve mi miZ


-Oprostite ..., ja sam "vinerhohšule" ...
...., ali daleko od toga da sam konzervativan

W
Jaril Jaril 18:44 10.12.2013

Re: Prvi

dr.wagner
samo se vi držite knjige
i budite strpljivi

Ја се у то и уздам. У шта бих друго.
Goran Vučković Goran Vučković 09:11 10.12.2013

Glamodiskurs

Jaril Jaril 09:28 10.12.2013

Re: Glamodiskurs

Мислиш:

Зашто су гламуродискурсима потребни људи?
niccolo niccolo 09:38 10.12.2013

Fala

za plavušu
larisa_bg larisa_bg 12:13 10.12.2013

Re: Fala

niccolo
Fala za plavušu



pa njemu, čoveku, ona i onako ne treba

Jaril Jaril 12:38 10.12.2013

Re: Fala

niccolo
za plavušu


Ми мушки, мора да се подржавамо.
Jaril Jaril 12:39 10.12.2013

Re: Fala

pa njemu, čoveku, ona i onako ne treba

Ко ће кола да ми пере?
larisa_bg larisa_bg 12:51 10.12.2013

Re: Fala

Jaril
Ко ће кола да ми пере?



dobro 'ajde ja ću, ali samo zato što si mi simpatičan

livia68 livia68 13:20 10.12.2013

Re: Fala


pa njemu, čoveku, ona i onako ne treba
Ко ће кола да ми пере?


niccolo niccolo 18:00 10.12.2013

Re: Fala

Ми мушки, мора да се подржавамо.

Podržavam podržavanje među muškima
Jaril Jaril 21:45 11.12.2013

Re: Fala

dobro 'ajde ja ću, ali samo zato što si mi simpatičan

Ил' што имам добра кола.
larisa_bg larisa_bg 21:56 11.12.2013

Re: Fala

Jaril
dobro 'ajde ja ću, ali samo zato što si mi simpatičan

Ил' што имам добра кола.


ima nešto i u tome, priznajem

mada sigurno nije zbog toga što imaš taj žuti avatar koji me stalno ometa kad skrolujem gore dole u traganju za novim postovima - ah kako frustrirajuća aktivnost! pa još kad ti tako žut svaki čas ometaš... :)
hajkula1 hajkula1 10:15 10.12.2013

Čuj, čini se


Да ли вам се чини као да се поједини политичари утркују ко ће више лове да стрпа у свој џеп? Или ко ће више својих (снаја, зетова, свастика, комшиница...) да запосли у јавном сектору? Или како да што више повластица дограбе за себе?




Čuj, čini

To je praksa, uvreženo ponašanje, uobičajeno. Ljudi svikli, skoro da to prihvataju kao normalnu pojavu. Ne kaže se za džabe, sjaši Kurta da uzjaše Murta. Odavno je ušlo u poslovice i poštapalice, ukorenilo se, utuvilo se u svest: svi smo isti, svi bi krali da su u prilici. A ne bi. Znam ljude koji nisu zloupotrebljavali situacije. Niti bi.

Prebacivalje krivice (drž`te lopova) i samookrivljavanje (mora da sam kriv, loš, kada mi se to dešava) je objasnila psihologija. Glamurodiskurs.
Samo još mi koji smo svesni problema da ga objasnimo okolini. Glamurodiskurs.

Nema vere u promenu na bolje. Većina ljudi sa kojima sam u kontaktu, kažu da je sve ovo (hapšenje, istrage) bacanje prašine u oči, predstava. Poverovaće tek kada se lopovi i oni koji su zloupotrebili situaciju da bi prisvojili vrednosti, osude ne samo na zatvor (to javnost manje zanima) nego da vrate sve što im ne pripada.


Zato ponavljam




Lopovi da vrate ukradeno.



livia68 livia68 19:15 10.12.2013

Re: Čuj, čini se

POZDRAV IZ LIJEPE



Samo još mi koji smo svesni problema da ga objasnimo okolini. Glamurodiskurs.
larisa_bg larisa_bg 10:22 10.12.2013

Pravda za umlaut!

Nisam još uspela da ukapiram ni šta je onaj Taubicin umlaut, a ti već uveo novu reč, glamurodiskurs! Priznaj da si ceo tekst napisao samo zato što si bio fasciniran glamuroznim odzvanjanjem ove besmislene reči!
Jaril Jaril 12:51 10.12.2013

Re: Pravda za umlaut!

fasciniran glamuroznim odzvanjanjem

hajkula1 hajkula1 10:49 10.12.2013

Glamur


G - l - amour

Ne znam objašnjenje za G.

l - kada je početno slovo imenice samoglasnik, izgovaraju se kao jedna reč

(l) amour- ljubav

piše se l`amour



livia68 livia68 12:29 10.12.2013

Re: Glamur

hajkula1
G - l - amourNe znam objašnjenje za G.l - kada je početno slovo imenice samoglasnik, izgovaraju se kao jedna reč(l) amour- ljubavpiše se l`amour


"G" kao ....Andrej Pejić?

nowhereman nowhereman 10:51 10.12.2013

Nevezano za temu


U nedelju uveče pripadao sam onoj maloj grupi povlašćenih koji su koji su uživali u muziciranju divnog pijaniste Romana Rabinoviča.




Parter je bio poluprazan, a na galeriji ni žive duše.

Jaril Jaril 12:55 10.12.2013

Troll-free

Има ли ичег невезаног за тему?
larisa_bg larisa_bg 13:01 10.12.2013

Re: Troll-free

Jaril
Има ли ичег невезаног за тему?



pa baš ako insistiraš, ima Nataša Bekvalac novi singl

ali malo je ipak glamurozan, pa se bojim da nije dovoljan trol
Jaril Jaril 13:17 10.12.2013

Re: Troll-free

Nataša Bekvalac (link)


са'ћемеnowheremanстреља
Jaril Jaril 13:18 10.12.2013

Re: Nevezano za temu

U nedelju uveče

Драго ми је да си себи учинио нешто у чему си уживао.
nowhereman nowhereman 14:24 10.12.2013

Re: Nevezano za temu

са'ћемеnowheremanстреља


Upravo si počinio samoubojstvo!


Драго ми је да си себи учинио нешто у чему си уживао.


Ljudi ne znaju više kakvo zadovoljstvo pričinjava slušati muziku neposredno, na koncertu, biti u komunikaciji sa umetnikom.

Možda je i to jedan vid kulture koji će jednom nestati.


Jaril Jaril 18:48 10.12.2013

Re: Nevezano za temu

Možda je i to jedan vid kulture koji će jednom nestati.

Мислим да ће се преселити временом у најбогатије слојеве друштва. Све је другачије кад је директан контакт звуком, без икаквог посредовања струјом.
iqiqiq iqiqiq 12:58 10.12.2013

Bravo

Skoro nisam pročitala tako lepo sročen tekst koji objašnjava suštinu našeg problema u mentalitetu.

Živi se za druge, te je glamur osnovni cilj života, bez obzira da li te glamurozne stvari suštinski čine srećnim one koji svoj život daju za tu svrhu. Otima se i pljačka, unižava se čovek, samo da bi se postigao društveni status.

Nisu ni druge zajednice u svetu imune na status u društvu, ali postave norme na pozitivan način, kao što si i sam naveo. Ako to preokrenemo,taj način na koji se vrednuje uspeh pojedinca, većini će biti lepo u koži, inače ostadosmo tesni u svojoj koži.

Moj predlog: takmičenje političara ko će od svog bogatstva ostaviti veću i lepšu zadužbinu: bolnicu, školu, obdanište, kulturni centar.
Jaril Jaril 13:23 10.12.2013

Re: Bravo

Živi se za druge



Гламуродискурс је обавезан. Али је потребно ово "don't" прoменити у "do". Ако се жели осећати се живим.

ПС: Хвала за похвалу тексту.
iqiqiq iqiqiq 13:32 10.12.2013

Re: Bravo

Али је потребно ово "don't" прoменити у "do". Ако се жели осећати се живим.

Mnogo daleko smo od toga. Nadam se da se ne ljutiš ako temu odvučem u pravcu onih protesta i borbe za gej prava. Uvek kažem da je to daleka budućnost u Srbiji.

Zašto? Iz jednostavnog razloga što je potrebno sazrevanje umova u smislu galmurodiskursa. I po načinu oblačenja još nismo izašli iz jednoumlja. Svaka različitost se kod nas ne oprašta. Život u vanbračnoj zajednici, roditelj koji se odluči da sam odgaja dete, deca sa posebnim potrebama, svaka, ama svaka različitost od nekog neobjašnjivog "standarda". Kod nas reč "normalan" menja često značenje.

Danas je normalno kupiti diplomu. Juče je bilo normalno prodavati devize na ulici. Osim što to postane normalno, postane i pravac i obrazac ponašanja.

Nije mnogo da te ponovo pohvalim. Svaka čast. Misliti drugačije je već onaj glamurodiskurs, a eto ja sam jedan od sledbenika tvojih sledbenika.
livia68 livia68 13:32 10.12.2013

Re: Bravo

We buy things we don't need ...


hajkula1 hajkula1 13:50 10.12.2013

Re: Bravo

iqiqiq


Moj predlog: takmičenje političara ko će od svog bogatstva ostaviti veću i lepšu zadužbinu: bolnicu, školu, obdanište, kulturni centar.







Predsednik započeo trku, udario temelje.


U stvari, plače mi se. Uglas.
iqiqiq iqiqiq 15:03 10.12.2013

Re: Bravo

Predsednik započeo trku, udario temelje.

Pa ja nisam u listu stavila crkve...

Lopovi da vrate ukradeno, milom ili silom.
hajkula1 hajkula1 15:14 10.12.2013

Re: Bravo

iqiqiq
Predsednik započeo trku, udario temelje.

Pa ja nisam u listu stavila crkve...

Lopovi da vrate ukradeno, milom ili silom.




Valjda nisi ograničila samo na bolnicu, školu, obdanište, kulturni centar? Predsednik udario temelje pre konkursa. Praštaj



iqiqiq iqiqiq 15:40 10.12.2013

Re: Bravo


Valjda nisi ograničila samo na bolnicu, školu, obdanište, kulturni centar? Predsednik udario temelje pre konkursa. Praštaj

ograničila, jašta...crkve grade da se mole Bogu da ne gore u paklu, to ne rade za opšte dobro
hajkula1 hajkula1 16:42 10.12.2013

Re: Bravo

iqiqiq

Valjda nisi ograničila samo na bolnicu, školu, obdanište, kulturni centar? Predsednik udario temelje pre konkursa. Praštaj

ograničila, jašta...crkve grade da se mole Bogu da ne gore u paklu, to ne rade za opšte dobro



Nema indulgencija, nema trgovine s bogom, ne kupuju se karte za raj.






Nego, šta fali potpisu,


Lopovi da vrate ukradeno?


iqiqiq iqiqiq 16:56 10.12.2013

Re: Bravo

Nego, šta fali potpisu,
Lopovi da vrate ukradeno?

ne fali ništa...meni se dopada potpis, šteta što nema u ovim kvačicama opcija footera...

možda samo dopuniti i spisak lopova i spisak pokradenog, te možda kome vratiti
hajkula1 hajkula1 19:01 10.12.2013

Re: Bravo

iqiqiq
Nego, šta fali potpisu,
Lopovi da vrate ukradeno?

ne fali ništa...meni se dopada potpis, šteta što nema u ovim kvačicama opcija footera...

možda samo dopuniti i spisak lopova i spisak pokradenog, te možda kome vratiti




Nema mesta ni u footeru ni u memorandumu. Zamis`i da svaki put, svaki post vuče spisak .

Spisak pokradenog: za početak ove desetine milijardi evra koje zapadnjaci pominju kao nestale; ovo što Margetić prezentira. Spisak lopova - za početak 24 spornih privatizacija.

Kažem, za početak. Kao kad paraš šareni džemper, pratiš nit i motaš (odvajaš) po bojama.

Knjigovodstvo. I još neke proste veštine.

Kad se počne potraga, svašta se pronađe. Već sam pisala o nekim primerima na koje još treba da se obrati pažnja. Ne bih da nabrajam sve što mi je u glavi, pa da lopovi onda obrate pažnju... Čita se blog.

Svakako neće ostati ovako, šta je bilo - bilo je. Obećavam. Ne zato što sam toliko moćna, već zato što je raspad sistema, prosto vidim kojim putem idemo. Ne znam samo kada će zaiskriti prva varnica ni ko će kresnuti.

Najprostiji zakoni tržišta.
Preraspodela kapitala je izvršena. (Sada se ajkule njuškaju, isprobavaju snagu i pomalo se tuku, mala bara za sve njih.) Akumulirali su kapital, ali šta s tim, kada oni ne znaju da privređuju. Kapital mora da se obrće, mora da se stvara nova vrednost, inače se troši, propada, gubi se. Šta su tajkuni uradili? Uložili u nekretnine (stambene, poslovne, zemlju) i nemaju kome da iznajme niti da prodaju. Neki preduzetnici tipa Šarića pukli. Sada očekuju strance, plaćaju im iz budžeta da dođu i otvore nova radna mesta. Ni stranci nisu blesavi, pogledaj koliko je m2 u Atini na primer, onda pretpostavi koliko su raspoloženi da plaćaju ovde.
Novac sa računa se troši, plaćaju razne usluge, od obezbeđenja pa redom. Šta misliš, kolike troškove imaju Miškovići u Londonu? (Ode čikica po parice...
spremno ali kome ...)
Diskurs bez glamura.






Lopovi da vrate pare.
Jaril Jaril 20:26 10.12.2013

Re: Bravo

takmičenje političara ko će od svog bogatstva ostaviti veću i lepšu zadužbinu


Брајовић је код Новковића качио линк за Giving Pledge (link).

Гламуродискурс филантропије.
anfieldroad anfieldroad 00:03 11.12.2013

Re: Bravo



Da su lopovi u fazonu da vrate ono sto su (uspesno) ukrali, ne bi bili lopovi. To fali frazi.
Lopovima moze da se oduzme ono sto su ukrali. Ako im se dokaze krivica, to se i radi. To znaci da fraza " da lopovi vrate ukradeno " nema smisla.
hajkula1 hajkula1 13:54 11.12.2013

Re: Bravo

anfieldroad


Da su lopovi u fazonu da vrate ono sto su (uspesno) ukrali, ne bi bili lopovi. To fali frazi.
Lopovima moze da se oduzme ono sto su ukrali. Ako im se dokaze krivica, to se i radi. To znaci da fraza " da lopovi vrate ukradeno " nema smisla.




Podrazumeva se, po sili zakona. Doduše, u opširnijoj verziji napišem, milom ili po sili zakona, zbog izreke i jer sam dobra.

Problem je u tome što ne pominju vraćanje ukradenog. Dosadašnje iskustvo pokazuje da zaplenjena i privremeno oduzeta sredstva, roba, novac završavaju često u privatnim džepovima službenih lica. Ima i nešto drugačijih primera.

Miškoviću sude zbog muvanja u/sa putarima. Šta sa njegovom ekspanzijom dok je bio na funkciji (potpredsednik, penzioni fond i dr. računi, uvozne kvote, 90-te, primarna emisija, stravična inflacija...)? Mišković je učestvovao u kreiranju i proizvodnji inflacije, BRE.


Najgora varijanta je ako Mišković za javnost, kao plati neku kaznu (novac jednokratno pokrpi rupicu u budžetu).




Lopovi da vrate ukradeno.
nicknaylor nicknaylor 13:36 10.12.2013

Prosto...

Dete drago… pre x hiljada godina neka tamo divlja plemena koja nisu imala nista sem toljage i krzna su prelazila preko brda da ***u zene nekih drugih plemena i sire svoj genetski materijal. Najveci deo muske populacije ima u sebi ugradjenu potrebu da siri svoj genetski materijal. Sve ostalo je komplikovana lanac korelata :))

A ujedno i dobiju jeftinu radnu snagu :))) I vuCko sit i ovCice na broju :)
livia68 livia68 18:38 10.12.2013

Re: Prosto...

Najveci deo muske populacije ima u sebi ugradjenu potrebu da siri svoj genetski materijal.



Jaril Jaril 20:32 10.12.2013

Re: Prosto...

Sve ostalo je komplikovana lanac korelata :))

Па што мене баш да занима тај компликовани део.
tadejus tadejus 20:45 10.12.2013

Re: Prosto...

Jaril
Sve ostalo je komplikovana lanac korelata :))
Па што мене баш да занима тај компликовани део.


e pa sam si kriv
mogo si se lijepo zabavit sa onim dijelom u vezi ...anja a ti bas navalio korelati, pa korelati
livia68 livia68 22:39 10.12.2013

Re: Prosto...

nicknaylor
Dete drago… pre x hiljada godina neka tamo divlja plemena koja nisu imala nista sem toljage i krzna su prelazila preko brda da ***u zene nekih drugih plemena i sire svoj genetski materijal. Najveci deo muske populacije ima u sebi ugradjenu potrebu da siri svoj genetski materijal. Sve ostalo je komplikovana lanac korelata :))

A ujedno i dobiju jeftinu radnu snagu :))) I vuCko sit i ovCice na broju :)




nicknaylor nicknaylor 15:08 11.12.2013

Re: Prosto...

Odgovoricu ti ozbiljno na to. Po meni istorija ljudskog drustva je razvoj transporta bilo da je u pitanju masa, energija, komunikacija. Iskreno verujem da sve te "drustvene" promene dovode do promene genetskog koda i time i karakteristika ljudi. Dakle mislim da postoji jedna povratna sprega u kojoj razvoj drustva menja genetski kod ljudi .

Od kamenog pisma, preko dimnih signala, telegrafa, telefona, bezicnih telefona, interneta, itd, menjalo se drustvo jer mozes da dodjes u kontakt sa vecim brojem ljudi (sto po meni nije obavezno dobro ali to je stvar licnog misljenja). Sve veci broj ljudi misli da ima nesto da kaze i da ima neko ko to zeli da cuje.

E sad da se vratim na babu, to sto NEKI ljudi koriste internet da verbalizuju frustracije, fetise, komplekse itd. lazno se predstavljujuci iz psihopatoloskih razloga ili iz ciste potrebe za zajebancijom a nemanja mogucnosti za istu u realnom okruzenju, ne menja tacnost tvrdnje da muskarci zele da sire svoj genetski materijal (naravno ne svi).

To each his own.
livia68 livia68 15:46 11.12.2013

Re: Prosto...

nicknaylor




Ipak, zanima me uloga žena u tome?
Seredstvo -objekt u funkciji širenja genetskog materijala ili su one te koje "ocjenjuju" koje su genetske osobine poželjne, pa se trebaju dalje reproducirati? U tom smislu bi Darwin imao veliki oslonac upravo u ženama (ili ženkama, općenito).

docsumann docsumann 13:42 10.12.2013

Peljevin rocks!


"kad god čujem riječ "diskurs", ja se uhvatim za svoj simulakrum"


p.s. si čitao "Čapajev i Praznina"?
Jaril Jaril 18:57 10.12.2013

Re: Peljevin rocks!

p.s. si čitao "Čapajev i Praznina"?

Чуј чито. Интернализиро.
Jaril Jaril 20:27 10.12.2013

Re: Peljevin rocks!

p.s. si čitao "Čapajev i Praznina"?


Данас ме стигао његов "Т". Целонедељни оргазам у најави.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:58 10.12.2013

Re: Peljevin rocks!

Целонедељни оргазам у најави.

izdrži
,čoveče,

a posle nam javljaj; kako si izdržao:)







mr.fogg mr.fogg 15:34 10.12.2013

Kako upravljati političarima

Baš me briga za 'Гламуродискурс', ali me interesuje 'Kako upravljati političarima'.

Evo rešenjija:
Da svi imaju najviše prosečnu srpsku platu, a može i manje.
Baš svi. Zajedno sa onima koji su u blatu i onima koji misle da mogu da vide iz blata.

Blatnjavi link.
livia68 livia68 15:51 10.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

mr.fogg mr.fogg 16:04 10.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Blago vama, kod nas niko ne dolazi ali nam nude svašta:

mirelarado mirelarado 23:06 10.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Da svi imaju najviše prosečnu srpsku platu, a može i manje.


И да се промени изборни систем.
Jaril Jaril 06:32 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

И да се промени изборни систем.

Који би дискурси били потребни за ту промену?
Dr M Dr M 08:22 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Jaril
И да се промени изборни систем.

Који би дискурси били потребни за ту промену?


NOVA stranka.
larisa_bg larisa_bg 10:05 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Dr M

NOVA stranka.


Ne misliš valjda na Živkovićevu Novu stranku?
alselone alselone 10:10 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Ne misliš valjda na Živkovićevu Novu stranku?


Nazalost misli. Agituje po blogu ko nekad za LDP.

larisa_bg larisa_bg 10:30 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

alselone
Ne misliš valjda na Živkovićevu Novu stranku?


Nazalost misli. Agituje po blogu ko nekad za LDP.





Pa koliko treba da si glup/naivan/optimističan/zaluđen, ne znam ni ja šta, pa da veruješ da je Zoran Živković - eeej onaj Zoran Živković, ona sirovina i agresivac!! - da je on budućnost Srbije???

Provalila sam da ima neka kvaka kod tih bivših LDP-ovaca i ostalih razočaranih: oni panično traže neku novu obalu za koju će da se zakače, kao da, jadni, nekako nisu celoviti bez toga. Hitno im treba nova laž u koju će da veruju, nešto novo za šta će da agituju... Što bi rekli književni kritičari - "U potrazi za identitetom".
Dr M Dr M 11:41 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Pa koliko treba da si glup/naivan/optimističan/zaluđen, ne znam ni ja šta, pa da veruješ da je Zoran Živković - eeej onaj Zoran Živković, ona sirovina i agresivac!! - da je on budućnost Srbije???


Ništa od svega što si navela, osim, optimističan, , i još, dobronameran. I da voliš Srbiju.

Provalila sam da ima neka kvaka kod tih bivših LDP-ovaca i ostalih razočaranih: oni panično traže neku novu obalu za koju će da se zakače, kao da, jadni, nekako nisu celoviti bez toga. Hitno im treba nova laž u koju će da veruju, nešto novo za šta će da agituju... Što bi rekli književni kritičari - "U potrazi za identitetom".


Mislim da si obrnula stvari.

To su ljudi koji imaju identitet, i traže ko će da im se priključi da zajedno rešavaju probleme.

Za razliku od onih koji čekaju Godoa.


Dr M Dr M 11:45 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

alselone
Ne misliš valjda na Živkovićevu Novu stranku?


Nazalost misli. Agituje po blogu ko nekad za LDP.



Moj posao je da, kad uočim da raspoloživa terapija vodi bolesnika još dublje u propast, pronadjem novi lek.

U ovom, srpskom slučaju, NOVU stranku.
alselone alselone 11:45 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

To su ljudi koji imaju identitet, i traže ko će da im se priključi da zajedno rešavaju probleme.


Uz duzno postovanje, nismo na partijskom sastanku, man'te ovakve recenice.
Dr M Dr M 11:47 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

alselone
To su ljudi koji imaju identitet, i traže ko će da im se priključi da zajedno rešavaju probleme.


Uz duzno postovanje, nismo na partijskom sastanku, man'te ovakve recenice.


Ne, ali smo na političkom blogu.
larisa_bg larisa_bg 12:00 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Dr M


Moj posao je da, kad uočim da raspoloživa terapija vodi bolesnika još dublje u propast, pronadjem novi lek.

U ovom, srpskom slučaju, NOVU stranku.


Doktore, ako je istina da si nekad bio za LDP, a sad za Živkovića, i ako je činjenica, a izgleda da jeste da si lekar, onda se iskreno nadam da za sada eksperimentišeš pre svega na jadnim zamorcima i miševima. Jer ako tako određuješ terapiju (malo Čede, malo Živkovića), pa shvatiš da si se zeznuo sa Čedom, pa onda 'ajde malo Živković intravenozno, pa ako pacijent ne umre, šta je sledeće? Kako to misliš "da pronađem novi lek"? Živkovića si ti pronašao? Ili su došli oni "jehovini svedoci" iz farmaceutskih kuća, znaš oni što idu po bolnicama i ubeđuju vas lekare da prepisujte što više taj i taj lekić, a oni će zauzvrat da vas vode na seminar u Ohrid?
Mislim, baš me briga za koga ćeš da glasaš. Ali malo ozbiljnije razmisli kad prepisuješ lekove, stvarno. Ja uopšte nemam sumnju da si ti i optimističan i dobronameran - tako i zvučiš - ali ne zaključuješ dobro, ne biraš dobro, i to je problem. Mislim, tvoj problem.
looping looping 12:04 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Dr M
alselone
Ne misliš valjda na Živkovićevu Novu stranku?


Nazalost misli. Agituje po blogu ko nekad za LDP.



Moj posao je da, kad uočim da raspoloživa terapija vodi bolesnika još dublje u propast, pronadjem novi lek.

U ovom, srpskom slučaju, NOVU stranku.

Ima da proizađe još mnogo "Novih Stranaka" kad se skroz razbuca DS (a samo što nije): Nova Stranka, Najnovija Stranka, Sveže Friška Stranka, Novorođena Stranka i druge. A posle mogu i da se udruže i stvore jednu jaku demokratsku koaliciju.
Dr M Dr M 12:16 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Ja uopšte nemam sumnju da si ti i optimističan i dobronameran - tako i zvučiš - ali ne zaključuješ dobro, ne biraš dobro, i to je problem. Mislim, tvoj problem.


Larisa, hvala na savetima, ozbiljno!

Ali, najvažniji mi nisi dala, za koga treba da glasam, ako imam u vidu trenutnu političku ponudu?

Samo, molim Te, izbegni Bele listiće i pecanje, to su, po mom mišljenju, gubitničke i kukavičke varijante, a to ne odgovara mom mentalitetu.

Biću Ti zahvalan ako mi ukažeš na svetlost na kraju ovog dugog tunela..

Evo unapred.
Dr M Dr M 12:19 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

ma da proizađe još mnogo "Novih Stranaka" kad se skroz razbuca DS (a samo što nije): Nova Stranka, Najnovija Stranka, Sveže Friška Stranka, Novorođena Stranka i druge. A posle mogu i da se udruže i stvore jednu jaku demokratsku koaliciju.


Bilo bi lepo, treba samo odstraniti vrhove, i one do vrhova..

A ja sam suviše mator da to sačekam..
Goran Vučković Goran Vučković 13:02 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

A ja sam suviše mator da to sačekam..

Što reče rasplakani Bog u onom vicu: "neću to doživeti"
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:24 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

:)

zašto imam osećaj
da će
,sad
niodkuda,
iskočiti strongman i bivši

i baciti neki loš vic!?
larisa_bg larisa_bg 13:35 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Dr M


Larisa, hvala na savetima, ozbiljno!

Ali, najvažniji mi nisi dala, za koga treba da glasam, ako imam u vidu trenutnu političku ponudu?

Samo, molim Te, izbegni Bele listiće i pecanje, to su, po mom mišljenju, gubitničke i kukavičke varijante, a to ne odgovara mom mentalitetu.

Biću Ti zahvalan ako mi ukažeš na svetlost na kraju ovog dugog tunela..



Naravno, i meni najviše idu na živce oni koji sve znaju šta neće, a ne znaju šta hoće. To je - slažem se - neubedljiva pozicija. Ali bojim se sam sad zatečena u toj poziciji. Ja ne vidim nikoga ko mi uliva makar i malo poverenja i nade. Naprosto, ne sviđaju mi se te njihove face, ne verujem njihovim rečima, većina njih se odavno pokazala loše, kao prevrtljivi, gramzivi, nestručni i šta sve ne... Jasno mi je da ne postoji idealna politička opcija, ali barem da mogu da ispune neophodni minimum, eto, da ima više vrlina nego mana, da me barem ubedi 51%. Ali sad nema toga.
Ne valja ni kad je čovek pasivan, kad ne izlazi na izbore. A opet ne valja ni da izađe tek tako, da nekog zaokruži. Priznajem, nemam odgovor, i mene to takođe jako rastužuje. Ne volim da budem pasivni građanin, ja bih najradije glasala, da imam za koga. Ali, pobogu, doktore, Zoran Živković!!! Pa samo kad ga vidiš, kad ga čuješ, tako je sirov, tako je primitivan, tako je arogantan, tako je mutan u svakom pogledu... I još prepun nekog potisnutog revanšizma. Svi su oni, što govorila moja baba, ispušene lule.
Eto, nemam odgovor, ali hvala za cvetić, lep je.
Dr M Dr M 14:01 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Ali, pobogu, doktore, Zoran Živković!!! Pa samo kad ga vidiš, kad ga čuješ, tako je sirov, tako je primitivan, tako je arogantan, tako je mutan u svakom pogledu... I još prepun nekog potisnutog revanšizma.


Larisa, nisam tražio da se udaš za njega, pokušavam da kažem da ima nešto NOVO na političkom nebu Srbije.

Tri četvrtine članova nisu nikad bili u nekoj stranci, više od pola mladih, NOVIH birača, a i Živković ne može da se kandiduje više od dva puta, za razliku od ostalih političkih vodja.

Ali, neću da Te ubedjujem, srešćemo se, nadam se, ponovo na blogu a Ti, slobodno, ukazuj na greške koje će, možda, da se naprave. Mislim da si dragocen sagovornik.

, a ne
Dr M Dr M 14:04 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Goran Vučković
A ja sam suviše mator da to sačekam..

Što reče rasplakani Bog u onom vicu: "neću to doživeti"


Ja se, za razliku od pomenutog, ipak nadam..
Dr M Dr M 14:11 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

stefan.hauzer
:)

zašto imam osećaj
da će
,sad
niodkuda,
iskočiti strongman i bivši

i baciti neki loš vic!?


Nadam se da te osećaj vara,

pored ovog lošeg vica od države, šta će nam loši vicevi i na blogu?


maksa83 maksa83 15:10 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Naravno, i meni najviše idu na živce oni koji sve znaju šta neće, a ne znaju šta hoće.

Mizoginija!
larisa_bg larisa_bg 20:36 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

maksa83
Naravno, i meni najviše idu na živce oni koji sve znaju šta neće, a ne znaju šta hoće.

Mizoginija!


znači, imao si bolna iskustva?
Jaril Jaril 22:08 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

ako mi ukažeš na svetlost na kraju ovog dugog tunela

Та светлост је рад у култури.
Goran Vučković Goran Vučković 22:29 11.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

A vidi ovaj un-glamurodiskurs!



(hvala Dejanu T.S.)
maksa83 maksa83 01:34 12.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

larisa_bg
maksa83
Naravno, i meni najviše idu na živce oni koji sve znaju šta neće, a ne znaju šta hoće.

Mizoginija!


znači, imao si bolna iskustva?

Usud Y hromozoma.
Jaril Jaril 10:38 12.12.2013

Re: Kako upravljati političarima

Goran Vučković
A vidi ovaj un-glamurodiskurs!
(hvala Dejanu T.S.)

И то је гламуродискурс.


youcan'tescape

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana