Gost autor| Gradjanske inicijative

Bilingvalizam vas može spasiti od zombi apokalipse

reanimator RSS / 07.12.2013. u 13:25

Gost autor : taube (majke mi)

Uredništvu : Ukoliko planirate da me nagradite kao najplodnijeg autora u 2013. godini, jasno je da želim samo jedno? 'Nači, ništa ono sat, plaketa, 100 eur da malo izadjem, provedem se, upoznam nekoga... 

tumblr_l7byhdYtNR1qbriamo1_500_large.jpg 

 Inspirativni autor: reanimator

Gost autor :Taube je samo napisala odu njegovoj zadivljujucoj metodi pisanja pod 1, 2, 3, 4, i 5  ili a, b, c , d ,i e.

 

Bilingvalizam vam moze zastititi mozak  vise nego sto to moze tip.

Pfeil-Bogenschiessen-02.jpg 

Ako ne znate ko je ovaj tip, zao mi je; jedino sto treba da znate je da ovaj tip kao boss ili weltmeister ubija zombije koji mljackaju vas mozak.

Zapravo, bilingvalizam vam moze pomoci da se spasite zombi apokalipse.

Naci cete exit od zombi apokalipse telefonirajuci na bilo kom, vasem omiljenom jeziku.

Ali,odista mozete biti iznenadjeni koliko toga bilingvalizam moze uraditi za vas mozak.

 

Najnovije studije pokazuju da multulingual brain spretniji, brzi, odlucniji da se suoci s dvosmislenoscu, hitriji u resavanju konflikta, i otporniji na Alchajmera.

Kad sledeci put sednete da naucite neki novi jezik, znajte da ce vas to uciniti spremnijim da se spasite zombi apokalipse.

 

Kako to?

 

  • Bilingvalisti su bolji multi – taskers. Tako se spasavate zombija ne prestajuci da radite jedan od dva zadatka koji uporedo radite.
  • Bilingvalisti imaju kontrolu nad svojom paznjom. Zombi vam se ne mogu prisunjati iza ledja, a da vi to ne opazite.
  • Bilingvalisti imaju bolje decision-making skills, i donose racionalnije odluke. Ukoliko vam treba last minute escape plan..od koga pitacete..pa od zombija..donecete odluku u delicu sekunde.
  • Bilingvalisti bolje opazaju. Njima ne moze nista da promakne, pa cak ni Bill Murray.
  • Bilingvalisti imaju dokazano bolju memoriju. Kad vam se prijatelju na putovanju raspravljaju u kom pravcu je otisla grupa,vi odmah znate,zapamtili ste. Kad vam se prijatelji , svi do jednog izgube u Technorama muzeju, u blizini Ciriha, vi i samo vi cete ih odmah pronaci jer ste upamtili u kom se pravcu svako od njih ponaosob, zaputio.

·         Bilingvalizam – zato sto je vas mozak nesto vise od ujeda zombija.



Komentari (567)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fantomatsicna fantomatsicna 11:32 08.12.2013

Re: I (bar od mene) nedostaje epitaf

Bilinvijalnijalno (moja omiljena):

zilikaka zilikaka 15:22 08.12.2013

Re: I (bar od mene) nedostaje epitaf


Bilinvijalnijalno (moja omiljena):


Ovo sam snimila u petak, sa raskrnice na brzaka. Mislila da sutra uradim kako valja, al danas vidim prefarbali.

Nadam se da se ipak vidi.

alselone alselone 15:55 08.12.2013

Re: I (bar od mene) nedostaje epitaf

Novi Sad, grad zone sumraka.

zilikaka zilikaka 16:06 08.12.2013

Re: I (bar od mene) nedostaje epitaf




taube taube 10:57 09.12.2013

Re: I (bar od mene) nedostaje epitaf

Pročitala sam sve komentare, i mogu da zaključim da su pojedini u mnogo većem sranju od Taube, kad mogu da odu ovako daleko. Taube, imam jedan dobronameran savet za tebe, idi slavi detetu rodjendane, ne uskraćuj mu pažnju zbog pisanja 1055 komentara na blogu i živi srećna u svetu koji te okružuje. Mnogo je kvačica o koje možeš da se sapleteš i ne pokušavaj više nikada da se dopadneš nekome, na način na koji si to pokušala ovde. I ne samo ovde

reanimator reanimator 03:18 08.12.2013

...

Dobro bre taube, tol'ko smo učili na časovima bloga da ne shvataš sve toliko lično i ti opet po starom? :)
To pod jedan. Pod dva, kad se prenosi nečiji tekst, onda se to na neki način naglasi. Moja greška što ti to nisam pomenuo, a opravdanje za svoj propust nalazim u činjenici da sam se solidno istrošio kada smo učili kako se citira i da sam potpuno kalirao posle časova postavljanja fotke ( u svetlu najnovijih dešavanja, linkovanje ostavljamo za januar) :)
Iz nekog razloga još uvek imam razumevanje i simpatije prema tvojoj želji da budeš autor na blogu, iako apsolutno ne kapiram koj moj ti je toliko zapelo, tako da, što se mene tiče, nastavljamo saradnju. Ali, sestro, da poradiš malo na toleranciji i da me jednom u životu poslušaš kada ti kažem da ovde niko nema ništa protiv tebe lično, da nisi meta progona i da 99,8% komentara upućenih tebi nisu zlonamerni, već su uglavnom reakcija na tvoje : a) nemanje osećaja da prepoznaš zezanje; b) ničim izazvano imanje potrebe da "širiš evropske vrednosti" ko da si na blogu 1389; c) nepristajanje da priznaš sopstvene greške, čak i kada su u pitanju teške banalnosti.
Dakle, ok, tekst koji smo objavili nije tvoj. Nisi ni prva ni poslednja na blogu koja nije znala kako stvari oko toga funkcionišu. Bilo je primera gde su se ljudi još ludje blamirali, pa nikom ništa. Mislim, nismo u ratu, niko neće da ti puca u nogu, izviniš se (i zato što nisi znala i zato što si se, u strahu da ćemo da te vešamo, branila kako si se branila) i život teče dalje.
Ovo sve je komotno moglo kao privatna poruka, a ja ti ga ostavljam kao komentar, jer negde verujem da sve što radiš pogrešno ne radiš zato što si loša, nego zato što te taj nepotrebni i neprekidni gard ometa da se opustiš i konačno ukapiraš da si na mestu na koje ljudi dolaze da se zezaju, edukuju, informišu, druže i diskutuju, a ne u gladijatorskoj areni, u kojoj razularena publika navija da te lav i tigar što pre iskrljaju.
Unfuckable Unfuckable 04:14 08.12.2013

Re: ...

ajde ne ublažavaj, blogerke je mrze - samo tako.
Mislim...žensko - ženska zavrzlama, jasno je: namirisale alfa ženku - otresitu, kontroverznu, nezavisnu, obrazovanu, bilingvalnu, srećno udatu... - tu mora da proradi zavist i onda... (uh! bolje da ne spominjem!)
A muškarci, pa poznato je - oni se prepadnu inteligentnih žena i odmah nalaze neku zvrčku da je malo "spuste"
tetris tetris 05:36 08.12.2013

Re: ...

Unfuckable
... odmah nalaze neku zvrčku ...

misliš kvačicu
libkonz libkonz 10:16 08.12.2013

Re: ...

reanimator

Jedan je Re
angie01 angie01 10:28 08.12.2013

Re: ...

ne radiš zato što si loša,


:)

ovaj blog zasluzuje da udje u udzbenike:)


....meni najjaci utisak: ( ipak je nedelja:), da neko ko je svojevremeno moljakao za opciju pisanja, ( i jos to ne priznaje), sada sa gardom autoriteta, ima problem da je neko drugi dobije,...(da sada ostavimo po strani razlike u nacinu tog radatj, o izabranom delanju da se do autorske opcije dodje).
arianna arianna 10:47 08.12.2013

Re: ...

blogerke je mrze - samo tako.
Mislim...žensko - ženska zavrzlama, jasno je: namirisale alfa ženku - otresitu, kontroverznu, nezavisnu, obrazovanu, bilingvalnu, srećno udatu... - tu mora da proradi zavist i onda... (uh! bolje da ne spominjem!)


:)))
ne slažem se

Kakva zavrzlama, kakva mržnja i kakvi bakrači?

Postoje osobe kojima zavist i mržnja nisu u korenu ponašanja.

Baš pohvalno što je kontraverzna, bilingvalna itd....

ćao taube





niccolo niccolo 11:28 08.12.2013

Re: ...

A zašto su bele ovce smorene, a crna se smeje?
arianna arianna 11:33 08.12.2013

Re: ...

A zašto su bele ovce smorene, a crna se smeje?



možda joj je lepo, možda sebe ne doživljava kao ovcu, možda voli da bude upadljiva, možda hoće nešto da nam poruči, a možda bi autor slike dao pravi odgovor....

meni se recimo baš dopada ona roze ovčica, sa cvetićem i lenonkama
Gospodja Klara Gospodja Klara 11:38 08.12.2013

Re: ...


A zašto su bele ovce smorene, a crna se smeje?


Zato što je stvor koji ima dušu, gleda u oči i zove se Lola?

niccolo niccolo 11:55 08.12.2013

Re: ...

i zove se Lola?

Hm...A ja uvek za crne ovce pretpostavljam da su muškarci. Valjda zbog Svena...
tasadebeli tasadebeli 11:56 08.12.2013

Re: ...

reanimator

tako da, što se mene tiče, nastavljamo saradnju.




Bilo je primera gde su se ljudi još ludje blamirali, pa nikom ništa.


Да не подсећам на неке старије случајеве попут оног када смо се многи навукли на Ламбросову жваку о Републици Српској (мене је Ламброс тада убедио да је Босанац. То јест, Босанка. ), али рецимо, ово је један од свежијих примера...




Unfuckable

jasno je: namirisale alfa ženku - otresitu, kontroverznu, nezavisnu, obrazovanu, bilingvalnu, srećno udatu...

A muškarci, pa poznato je - oni se prepadnu inteligentnih žena i odmah nalaze neku zvrčku da je malo "spuste"



Мислиш, жене са пимпеком? И оне без њега? И мушкићи са пимпеком? И они без њега?

Била је и то тема о којој се помало ћакулало тамо код Кркара на блогу...

Јебига... Све је то лепо уређено у овом свету у којем живимо...





Ред је да кажем нешто и о теми, без обзира што установисмо да је текст копи/пејст превод...

Пре неколико година упознао сам госпођу од шездесетак и нешто која је током свог живота била званично преводилац са четири језика на матерњи јој српски и обратно. Уз то, користила је још три језика, али није са њих и на њих преводила.

Дакле, седам језика.

У тренутку када сам је упознао, та госпође није умела да пронађе излаз из собе већ је шакама додиривала зидове тражећи врата...

Хоћу да кажем да у овом тексту који нам је Таубе пренела свакако има истине, али да то није правило.

Сигурно стоји да усвајање вокабулара, граматичких структура и културног наслеђа једног језика помаже мозгу да што дуже буде у форми. (Тако је и са бицепсима, трицепсима и осталим псима у теретанама. Ни мозак се ту пуно не разликује.)

Али исто тако мозгу могу да помогну у одржавању кондиције све "мисаоне радње" којима човек може да се бави. И сликарство, и укрштене речи, и шах, и научно истраживање, и решавање математичких задатака и читање лепе и оне друге литературе, и плетење и вез, и креативност у кувању, и учење...

Има тога много. Само треба човек да се поду'вати нечега и да не престаје да се тиме бави све до оног последењег тренутка. Небитно је да ли ће бити успешан у томе или не, али је свакако лепо када се виде и неки резултати. Резултатићи, не мора то да буде ништа велико и од епохалног значаја...

Исто тако, оно што изазива супротан ефекат по наше мозгове свакако јесу разноразне Фарме или таблоидне саге, тј. праћење друштвених догађања у нашем глобалном селу (типа чија жена курва и која се глумица сретно удала девети пут и сл.). Једном речју, наше мозгиће сасвим сигурно и убрзано убија све оно у чему смо само пасивни посматрачи који не делају ништа. Ни мишићима, ни мозгом.

А за мене савладавање језика свакако јесте једна од лепих могућности да се побегне из пасиве духа. Иза тога следе путовања да се побегне и од пасиве тела.






И, пошто су нас од првог основне научили да сваки састав мора имати увод, разраду и закључак,

тако и овде мора доћ' синтеза свега горе реченог.




arianna arianna 12:05 08.12.2013

Re: ...

У тренутку када сам је упознао, та госпође није умела да пронађе излаз из собе већ је шакама додиривала зидове тражећи врата...


samo da se nadovežem...poznajem dečaka koji množi cifre koje ne mogu da stanu u digitron ali ne zna da pređe ulicu, ni da isključi ringlu na šporetu, i baš mi je zanimljiv <<<<
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:10 08.12.2013

tja

mala taube popila sve što nismo smeli, a tako smo hteli, da kažemo velikim pticama. žalosno.

go taube, go!
maksa83 maksa83 12:18 08.12.2013

Re: tja

mala taube

Ako je taube mala seci me ... tamo gde imam najviše nervnih završetaka.

arianna arianna 12:27 08.12.2013

Re: tja

maksa83
mala taube

Ako je taube mala seci me ... tamo gde imam najviše nervnih završetaka.


jel loše biti mala ili mali?
svi smo mi nekad bili mali, a neki "mali" budu celog života

:)))

maksa83 maksa83 12:31 08.12.2013

Re: tja

jel loše biti mala ili mali?

Ne, naprotiv, nema ničeg lepšeg, samo ne bih nekome bezobrazluk odbijao na godine - nezasluženo.
reanimator reanimator 12:32 08.12.2013

Re: ...

ajde ne ublažavaj, blogerke je mrze - samo tako.
Mislim...žensko - ženska zavrzlama, jasno je: namirisale alfa ženku - otresitu, kontroverznu, nezavisnu, obrazovanu, bilingvalnu, srećno udatu... - tu mora da proradi zavist i onda... (uh! bolje da ne spominjem!)
A muškarci, pa poznato je - oni se prepadnu inteligentnih žena i odmah nalaze neku zvrčku da je malo "spuste"

Takav smo narod, ne podnosimo uspeh
arianna arianna 12:35 08.12.2013

Re: tja

maksa83
jel loše biti mala ili mali?

Ne, naprotiv, nema ničeg lepšeg, samo ne bih nekome bezobrazluk odbijao na godine - nezasluženo.


postoje različite vrste malenkosti, jedna od njih je i pomenuti bezobrazluk :))



a možda je samo nezreo i neadekvatan mehanizam odbrane
maksa83 maksa83 12:37 08.12.2013

Re: tja

postoje različite vrste malenkosti, jedna od njih je i pomenuti bezobrazluk :))

Kapiram, no meni je to simpatično koliko i zapišavanje drveta u parku u po bela dana. Mogu da razumem da to radi mamapiškimise dvogodišnje dete, ali ne i veliki balvan od triesiplus.
arianna arianna 12:43 08.12.2013

Re: tja

maksa83
postoje različite vrste malenkosti, jedna od njih je i pomenuti bezobrazluk :))

Kapiram, no meni je to simpatično koliko i zapišavanje drveta u parku u po bela dana. Mogu da razumem da to radi mamapiškimise dvogodišnje dete, ali ne i veliki balvan od tries'.

:))

Gledaj to sa strane potrebe, a ne humora. Ne mora baš sve da nam bude simpatično.

Možda taj veliki balvan od tries' ima baš veliki "zort", pa bolje da zapiša drvo, nego da ide upišan

edit: samo da napomenem... blog nije drvo, a socijalizacija se uči čitavog života.
taube taube 14:16 08.12.2013

Re: ...

ajde ne ublažavaj, blogerke je mrze - samo tako.
Mislim...žensko - ženska zavrzlama, jasno je: namirisale alfa ženku - otresitu, kontroverznu, nezavisnu, obrazovanu, bilingvalnu, srećno udatu... - tu mora da proradi zavist i onda... (uh! bolje da ne spominjem!)
A muškarci, pa poznato je - oni se prepadnu inteligentnih žena i odmah nalaze neku zvrčku da je malo "spuste"

ovde ima delica istine
angie01 angie01 15:16 08.12.2013

Re: tja

go taube, go!


+1
tasadebeli tasadebeli 17:13 08.12.2013

Re: ...

arianna
У тренутку када сам је упознао, та госпође није умела да пронађе излаз из собе већ је шакама додиривала зидове тражећи врата...


samo da se nadovežem...poznajem dečaka koji množi cifre koje ne mogu da stanu u digitron ali ne zna da pređe ulicu, ni da isključi ringlu na šporetu, i baš mi je zanimljiv


Знам и ја једног. У петом разреду. Може читаву страницу текста да запамти фотографски, до последњег зареза, и да ти је интерпретира уз пуно разумевање текста. И да извуче неке информације за које никад не бих рекао да било ко може да их памти.

Али ме зато у року од три минута тридесет пута пита:"А где сада идемо?" На то сваки пут добије одговор:"У двориште, на велики одмор..." То му, наравно, не смета да пита опет...

И, право да ти кажем, баш се лепо дружимо и причамо, а када ме он у разговору понеки пут погледа у очи, ја се радујем као мало дете и после читав дан причам о томе...
mirelarado mirelarado 18:55 08.12.2013

Re: ...

Пре неколико година упознао сам госпођу од шездесетак и нешто која је током свог живота била званично преводилац са четири језика на матерњи јој српски и обратно. Уз то, користила је још три језика, али није са њих и на њих преводила.

Дакле, седам језика.


Госпођа коју си упознао несумњиво спада у полиглоте, али не и у билингвалне или мултилингвалне. Научницима, и лингвистима и неуролозима, најзанимљивије је, да га тако назовем, апсолутно двојезичје, какво се може стећи једино у најранијем детињству, захваљујући готово паралелној, једновременој изложености двама различитим језицима у непосредном окружењу. Fantomatsicna је овде навела лични пример, а Макса ону млађу Тајланђанку продавачицу. Добар пример су и припадни језичко-националних мањина у било којој средини. Истраживања изражајних способности билингвалних особа могу да нам пруже сазнања о природи самог језика, а то није мала ствар. Ипак нам је језик, као врсти, неопходно средство комуникације с околином, нераскидиво је повезан с опажањем и мишљењем, па што више знамо о њему, то боље.

Користан линк

Могућна практична примена

Штиво
blogovatelj blogovatelj 18:57 08.12.2013

Re: ...

Bilo je primera gde su se ljudi još ludje blamirali, pa nikom ništa.



I bre... Ja sam jednom gledao jednu žensku kako je pala u nesvest od marihuane.
Jaril Jaril 19:00 08.12.2013

Re: ...


I bre... Ja sam jednom gledao jednu žensku kako je pala u nesvest od marihuane.


С каквим се ти то женскама дружиш?
blogovatelj blogovatelj 19:16 08.12.2013

Re: ...

С каквим се ти то женскама дружиш?


Pravim.
Unfuckable Unfuckable 20:00 08.12.2013

Re: ...

misliš kvačicu

mislim
golubica.bg golubica.bg 21:04 08.12.2013

Re: ...

Госпођа коју си упознао несумњиво спада у полиглоте, али не и у билингвалне или мултилингвалне. Научницима, и лингвистима и неуролозима, најзанимљивије је, да га тако назовем, апсолутно двојезичје, какво се може стећи једино у најранијем детињству, захваљујући готово паралелној, једновременој изложености двама различитим језицима у непосредном окружењу.


Definicija dvojezičnosti se vremenom menjala i više nije rezervisana za one koji su usvajali dva jezika od rođenja ili od najranijeg detinjstva i sada sasvim lepo obuhvata i gospođu iz priče. Iskreno rečeno, prava definicija i ne postoji, već je na samim istraživačima da što konkretnije definišu grupu ljudi s kojom rade u konkretnom eksperimentu. A lingvisti se sve više okreću baš takvim dvojezičnim ili višejezičnim ljudima upravo jer su ranije bili zapostavljeni, interesantno ih je porediti što sa onima koji su dvojezični od malena, što sa onima koji govore samo jedan jezik (a kojih je sve manje).

Tako da dragi moji, verovali ili ne, ogromna većina vas je barem dvojezična
mirelarado mirelarado 21:27 08.12.2013

Re: ...

Tako da dragi moji, verovali ili ne, ogromna većina vas je barem dvojezična


Oва шира, такорећи лаичка дефиниција двојезичности и вишејезичности звучи веома ласкаво за све оне који знају неки страни језик и корисна је за методику наставе страних језика и глотодидактику, али, као што рекох, она двојезичност у ужем смислу много је битнија за разумевање суштине ствари, тј. како језик ради.

И, како не би испало да овде држим предавања, један виц:

Иду две мачке улицом и сретну пса. Прва мачка мјаукне, а друга залаје. Пас се збуни и прође. "Шта ти би?", упита прва мачка другу. "Увек је корисно да знаш неки страни језик.", одговори она.
golubica.bg golubica.bg 00:51 09.12.2013

Re: ...

mirelarado
Oва шира, такорећи лаичка дефиниција двојезичности и вишејезичности звучи веома ласкаво за све оне који знају неки страни језик и корисна је за методику наставе страних језика и глотодидактику, али, као што рекох, она двојезичност у ужем смислу много је битнија за разумевање суштине ствари, тј. како језик ради.


A ne, nisam ja iz tog tabora, a moja izjava koju si citirala je šala a ne zapažanje. No, za prethodno se nisam šalila: možda zvuči laički, ali upravo ovako široka definicija dvojezičnosti omogućava nova saznanja u pogledu strukture jezika. Nekada sam i ja delila tvoje mišljenje, ali sam ga promenila nakon čitavog talasa studija gde se termin bilingual koristi prilično slobodno i dokle god se zna tačno o kakvim ljudima je reč (kako su usvajali svoje jezike, koliko dugo, od koje godine itd.) to je sasvim u redu.
Upravo nam posmatranje grupa koje različito vladaju određenim jezikom donosi nova saznanja o tome kako taj jezik funkcioniše. Što ne znači da oni koji su dvojezični od rođenja više nisu vredni pažnje, naprotiv. Samo da smo sada svesni da dvojezična osoba nije dve jednojezične osobe u jednom, da su oni koji se u to uklapaju prilično retki, a da i te kako ima šta da se sazna posmatrajući i one ostale...
tasadebeli tasadebeli 01:11 09.12.2013

Re: ...

mirelarado

Госпођа коју си упознао несумњиво спада у полиглоте, али не и у билингвалне или мултилингвалне. Научницима, и лингвистима и неуролозима, најзанимљивије је, да га тако назовем, апсолутно двојезичје, какво се може стећи једино у најранијем детињству, захваљујући готово паралелној, једновременој изложености двама различитим језицима у непосредном окружењу. Fantomatsicna је овде навела лични пример, а Макса ону млађу Тајланђанку продавачицу. Добар пример су и припадни језичко-националних мањина у било којој средини. Истраживања изражајних способности билингвалних особа могу да нам пруже сазнања о природи самог језика, а то није мала ствар. Ипак нам је језик, као врсти, неопходно средство комуникације с околином, нераскидиво је повезан с опажањем и мишљењем, па што више знамо о њему, то боље.




У праву си... Таубе (односно аутор овог текста што га нам је она пренела) није то баш јасно разграничио.

И моја прва реакција на онај уводни текст била је да питам Таубе како ја могу да постанем билингвалан са мојих педесет година у окружењу у којем јесам и да тако побољшам функције свога мозга. Хтедох тада да јој кажем да могу да постанем у наведеним условима само полиглота, али одустадох јер као и све језичаре (могу се опкладити да је и теби то осећање блиско) стално стрепим да превише давим народ около језичким заврзламама.

Хвала ти што си храбрија од мене и што си то нагласила.

EDIT: И хвала на линковима!

EDIT EDIT: Ето ти кад трчим одмах на прву лопту! Тупан!

(Што само показује да фудбал, за разлику од савладавања различитих језика, оставља трагичне последице на мозак који се навикне да функционише по принципу "иди биди бек и трчи уз креч".

А ти и Голубица сте лепо то моје збуњеније терминима разјасниле већ у наредним коментарима.

Захвалан обема!

П.С. - И за Голубицу такође .
blogovatelj blogovatelj 03:25 09.12.2013

Re: ...

A ja uvek za crne ovce pretpostavljam da su muškarci


Da je tako, zvali bi se crni ovnovi.
blogovatelj blogovatelj 03:45 09.12.2013

Re: ...

Научницима, и лингвистима и неуролозима, најзанимљивије је, да га тако назовем, апсолутно двојезичје, какво се може стећи једино у најранијем детињству, захваљујући готово паралелној, једновременој изложености двама различитим језицима у непосредном окружењу


Preneću objašnjenje onako kako sam ga dobio od svoje prijataljice, logopeda po profesiji.
Svako dete ove naše planete, ma u kom kutku te planete rođeno, ima biološke predispozicije da izgovori ma koji zvuk ma kog jezika koji se na pomenutoj planeti govori.
Onda bebama njihovi slušni aparati počinju da primaju zvuke iz okruženja. Veliki deo tog zvučnog spektra je ono što mi u svakodnevnom govoru zovemo maternji jezik.
U uzrastu od nekih osam meseci i kasnije, bebe pokušavaju da te zvuke i reprodukuju. Višegodišnjim procesom ponavljanja mi počinjemo da svoj maternji jezik savršeno pričamo. Zvuke jezika koje ne čujemo u okolini ne pokušavamo da reprodukujemo, jer nismo ni svesni postojanja takvih zvukova.
Starenjem, ljudski mozak gubi "elastičnost" za učenjem jezika. Tako da što kasnije počne da se uči neki jezik, sve je teže. Naravno da su u situacijama učenja novih jezika uvek u prednosti one osobe koje su pre toga pričale veći broj drugih jezika, jer mozak lakše pravi paralele među rečima koje znamo od ranije da izgovorimo i onih koje učenjem novog jezika tek prihvatamo.
Sad stižem do tvog komentara. Kad si mlad, imaš nekoliko meseci do nekoliko godina, a imaš sreću da u svom okruženju čuješ više od jednog jezika, prihvatićeš ih, ma koliko ih bilo oko tebe, jer je mozak "setovan" kroz desetine hiljada prethodnih godina da bude u režimu prikupljanja zvukova i pokušaja interpretacije istih.
yugaya yugaya 07:52 09.12.2013

Re: ...

Prijateljica je dobro objasnila. Taj period kada odbacujemo zvuke (glasove) nematernjeg jezika i razvijamo sposobnost da identifikujemo koji su zvuci koje čemo kasnije biti u stanju da proizvedemo kao maternje se završava negde sa otprilike šest meseci života . Sve nakon toga se slaže i izgovara kao strani jezik ( usvajanje vs. učenje ).

Ima ovde kako se to meri kao i detaljnije kako bebci to rade.





blogovatelj blogovatelj 08:20 09.12.2013

Re: ...

Ima ovde kako se to meri kao i detaljnije kako bebci to rade.


Ne radi ti link. Kad kliknem, dobijemo ovo.

File not found!
The URL you have loaded has not been found on this server.
blogovatelj blogovatelj 08:30 09.12.2013

Re: ...

period kada odbacujemo zvuke (glasove) nematernjeg jezika i razvijamo sposobnost da identifikujemo koji su zvuci koje čemo kasnije biti u stanju da proizvedemo kao maternje se završava negde sa otprilike šest meseci života


Moja deca su imala sedam i četiri godine kad smo se doselili u Kanadu.
Mlađi sin ima 100% mogućnost da menja izgovore tj da imitira crnce, Pakistance, Jamajkance kako pričaju engleski, Dok stariji nije toliko dobar u tome. A ja jedino znam Ruse da imitiram
taube taube 09:13 09.12.2013

Re: tja

tja
mala taube popila sve što nismo smeli, a tako smo hteli, da kažemo velikim pticama. žalosno.

go taube, go!

bravo Vesna!

ovo je suština, suština nad suštinama ! esencija, bit, ma sve si rekla,,

ne mogu i ne smeju velikim zverkama da kažu ali naivnoj , maloj taube mogu sve, ali baš sve, iskorišcena sam za lečenje frustracije što je šargarepa sve dalje, a packe bekonačne, a dolaze odavde gde živim.

citiracu jednog apatrida bez nostalgije - rođen u zagrebu, umro u beogradu, živi u berlinu,, a sad ja da dodam svoje ( ne znam pod šta će se ovo podvesti- nadogradjeni kopipast ili sl ) ali ću ipak napisati

rođena u beogradu, umrla u lazarevcu, živi u konstancu

naravno da ce taube leteti dalje

draga vesna hvala
taube taube 09:27 09.12.2013

Re: ...

ranije bili zapostavljeni, interesantno ih je porediti što sa onima koji su dvojezični od malena, što sa onima koji govore samo jedan jezik (a kojih je sve manje).

Tako da dragi moji, verovali ili ne, ogromna većina vas je barem dvojezična

tačno tako,

moje dete će biti višejezično, i biće mi zanimljivo da posmatram kako ce to ona da savlada oba jezika, kako ce se snaci, da li ce se zbuniti ili ce sve kapirati i sl.

zanimljiv mi je jedan italijanski par sa siocilije , kolege mog muza, od 7. godine u nemackoj, govore italijanski i nemacki bez akcenta, deca im samo razumeju italijanski ali ga ne govore, njih dvoje su bas slatki, sa nemcima na nemackom a izmedju sebe italijanski dok svi zabezeknuto gledaju ne bi li razumeli makar rec,,

drago mi je sto se lingvisti okrecu onim zapostavljenim, mada mene najvise zanima kako ce se snaci moje dete
taube taube 09:31 09.12.2013

Re: ...

И, како не би испало да овде држим предавања, један виц:

Иду две мачке улицом и сретну пса. Прва мачка мјаукне, а друга залаје. Пас се збуни и прође. "Шта ти би?", упита прва мачка другу. "Увек је корисно да знаш неки страни језик.", одговори она.

slobodno drzi predavanja, ja uzivam da slusam predavanja, dosta mi je psovanja i uvreda,,

ne smeta mi kad neko docira, i ja to radim,

predavanja volim, tacnije obozavam, a tvoji i golubicini komentari mi zvuce najstrucnije,

hvala obema na pojasnjenjima

taube taube 09:58 09.12.2013

Re: ...

није умела да пронађе излаз из собе већ је шакама додиривала зидове тражећи врата...

ja sam nulalingvalna, zelim da nadjem izlaz iz sobe, hilfeeeeeee

naravno da ima raznih primera, ljudski mozak na neobjasnjiv nacin radi,,
taube taube 10:28 09.12.2013

Re: tja

odbrane

aha , znaci napoadnuta sam cim moram da iznalazim mehanizme odbrane

i ja vase komentare tumacim isto, nezreli mehanizmi odbrane koji lice na tvrdoglavo odbijanje zahteva koji dolaze iu eu
taube taube 10:31 09.12.2013

Re: tja

angie01
go taube, go!+1

naravno, taube je tek sad razvila krila, zar da prestane da leti zbog šačice bljutavih komentara? taube ptica fenix
arianna arianna 11:12 09.12.2013

Re: tja

taube
odbrane

aha , znaci napoadnuta sam cim moram da iznalazim mehanizme odbrane

i ja vase komentare tumacim isto, nezreli mehanizmi odbrane koji lice na tvrdoglavo odbijanje zahteva koji dolaze iu eu



Drugarice taubice

kakve, sreće ti, imaju moji komentari sa zahtevima iz EU i njihovo odbijanje?

razmisli pre nego nešto napišeš ili izađi malo na vazduh, pa udahni život

i još jedan dobronameran i netražen, a možda jako koristan savet
"misliti, cveće brati i d*petom po samaru udarati nije isto - mislite o tome"

napomena - i ovo nema veze sa EU
taube taube 11:24 09.12.2013

Re: tja

i ovo nema veze sa EU

sad mi je lakse,,
yugaya yugaya 11:45 09.12.2013

Re: ...

blogovatelj
Ima ovde kako se to meri kao i detaljnije kako bebci to rade.


Ne radi ti link. Kad kliknem, dobijemo ovo.

File not found!
The URL you have loaded has not been found on this server.



opravljeto ( javascript se ubacio )

To što su tvoji klinci *zakasnili* za bilingvalizam u uzrastu odojčeta ne znači da oni nisu ili ne mogu biti apsolutno dvojezični - ta apsolutna dvojezičnost ( true ili balanced na engleskom ) se određuje prema jezičkoj sposobnosti a ne prema načinu ili periodu sticanja. Obično je vezana i javlja se kod onih koji su prošli usvajanje oba jezika u najranijem uzrastu redom po fazama ali ne mora da znači. I pseudo bilingvali mogu imati kompletnu jezički sposobnost podjednaku u oba jezika iako je razvoj bio zbrda zdola, zakasnio,išao malo na preskoke ili malo na silu ( kada dete u tim godinama kada nije završen proces razvoja jezika transplantiraš u jezičko okruženje drugog jezika)... mogućnosti su skoro pa beskonačne.

Razlike ipak ima - ono pseudo iako je prvenstveno oznaka za veliki raskorak u jezičkoj sposobnosti koji se javlja zbog raznoraznih stvari ( ali ne mora), znači i da će takav primerak kasnije stečenog dvojezičara koji ima sposobnosti pravog bilingvala kada ga uteraš da ga testiraju neurolingvisti pokazati da zvuke svih tih akcenata koje ume savršeno da oponaša ipak i dalje procesuira i proizvodi tamo gde se to rradi za zvuke stranog a ne maternjeg, uz izvesna preoblikovanja. Ništa se ne brini, imam i ja jednu takvu u kući.

Zato je možda bolje baratati pojmom simultanog bilingvalizma kada govorimo o tom dvojezičju koje je posledica usvajanja dva maternja jezika istovremeno u najranijem dobu.


yugaya yugaya 13:19 09.12.2013

Re: ...

rođen u zagrebu, umro u beogradu, živi u berlinu,,


zombi pečalbar




blogovatelj blogovatelj 17:17 09.12.2013

Re: tja

rođena u beogradu, umrla u lazarevcu, živi u konstancu


Sestro, pa ti iz Lazarvca, što ne kažeš bre. Jesi u Vreoci živela, ili u Crljeni?
blogovatelj blogovatelj 17:38 09.12.2013

Re: ...

Ništa se ne brini, imam i ja jednu takvu u kući.


I sam sam bilingvalan, makedonski sam prvo naučio.
Srpski sam progovorio tek sa četiri godine.
Dok sam provodio po par meseci godišnje u Makedoniji, kao osnovno i srednjoškolac, niko nije mogao da prepozna razlike u makedonskom koji ja govorim i onog kojim se u Kičevu i oklini priča, to je tzv. ohridski makedonski. Prvi problem sam imao 1994. jer od 1988. nisam bio šest godina tamo. Pošto je besneo rat, česta tema za razgovor je bila politika. Prvi put u životu mi se desilo da nešto ne znam da kažem na makedonskom, jer na temu politike pre toga nisam razgovarao sa ljudima.
Nedelju dana gledanja Dnevnika i prikupljanja kritične mase reči i fraza na makedonskom i počeo sam i o politici i ratu bez problema da razgovaram.
Posle te 1994, proveo sam u Makedoniji samo par dana do iseljenja za Kanadu, punih osam godina nisam ga koristio.
Kada sam počeo ovde da srećem Makedonce, pri pokušaju razgovora sa njima sam opet imao poteškoća u priči. Sve se promenilo kada se moj rođak doselio, pa smo počeli da se viđamo jednom u par nedelja i da razgovaramo na makedonskom. Sad sam opet solidan, primeti se da nisam Makedonac u momentima sličnim kao što je opisani iz 1994. Kad sam rođi hteo da objasnim kako su mi se kola nešto zajebala, nisam bio u stanju da to uradim jer nisam znao kako se delovi automobila kažu na makedonskom. Potrebno je vladati jezičkom terminologijom kad se razgovara na teme koje su usko vezane za određene profesije, bez obzira koliko neko dobro govorio jezik.
yugaya yugaya 17:54 09.12.2013

Re: ...

blogovatelj
Ništa se ne brini, imam i ja jednu takvu u kući.


I sam sam bilingvalan, makedonski sam prvo naučio.
Srpski sam progovorio tek sa četiri godine.
Dok sam provodio po par meseci godišnje u Makedoniji, kao osnovno i srednjoškolac, niko nije mogao da prepozna razlike u makedonskom koji ja govorim i onog kojim se u Kičevu i oklini priča, to je tzv. ohridski makedonski. Prvi problem sam imao 1994. jer od 1988. nisam bio šest godina tamo. Pošto je besneo rat, česta tema za razgovor je bila politika. Prvi put u životu mi se desilo da nešto ne znam da kažem na makedonskom, jer na temu politike pre toga nisam razgovarao sa ljudima.
Nedelju dana gledanja Dnevnika i prikupljanja kritične mase reči i fraza na makedonskom i počeo sam i o politici i ratu bez problema da razgovaram.
Posle te 1994, proveo sam u Makedoniji samo par dana do iseljenja za Kanadu, punih osam godina nisam ga koristio.
Kada sam počeo ovde da srećem Makedonce, pri pokušaju razgovora sa njima sam opet imao poteškoća u priči. Sve se promenilo kada se moj rođak doselio, pa smo počeli da se viđamo jednom u par nedelja i da razgovaramo na makedonskom. Sad sam opet solidan, primeti se da nisam Makedonac u momentima sličnim kao što je opisani iz 1994. Kad sam rođi hteo da objasnim kako su mi se kola nešto zajebala, nisam bio u stanju da to uradim jer nisam znao kako se delovi automobila kažu na makedonskom. Potrebno je vladati jezičkom terminologijom kad se razgovara na teme koje su usko vezane za određene profesije, bez obzira koliko neko dobro govorio jezik.



Ovo si super primetio uzroke kako i zašto je tvoj makedonski slabio ili jačao u zavisnosti od okolnosti.

Mnogo više od apdejtovanja rečnika svakodnevnim govorom treba - potrebno je koristiti jezik i biti mu izložen stalno da bi se nivo znanja jednom postignut očuvao. Ono neke stvari u vezi sa jezicima jesu kao voženje bicikle pa ne možeš da zaboraviš sve i da hoćeš ali kao i za bilo koji strani jezik važi i za maternje jezike - to su veštine na kojima ima da se radi celog života.


blogovatelj blogovatelj 17:55 09.12.2013

Re: ...

Ima ovde kako se to meri kao i detaljnije kako bebci to rade.


Ima na ovom linku nešto, pa sam se setio jedne smešne priče.

– Which sound differences correspond to meaning
differences?


Moj prijatelj živi u Torontu, priča engleski sa izraženim jaranskim naglaskom.
Išao sa svojim klincima da im kupi kopačke. U to vreme deca su mu bila u ranom pubertetu.
Uđu oni u radnju, deca gledaju za sebe nešto, a on gleda ono što treba da kupi.
Priđe mu prodavačica i počnu razgovor.
Kad je hteo da zausti da su mu potrebne kopačke, shvati da zna da kaže patike, ali da ne zna kako se kopačke zovu na engleskom. U deliću sekunde u mozgu preformuliše misao, pa je hteo da traži "patike sa kramponima" ali u sred rečenice shvati da ne zna ni kako se kramponi kažu na engleskom. Tu ti on pozove sina i pita ga na srpskom kako se kažu kramponi, a dete skoči kao opareno i kaže mu "nemoj tajo, ja ću da pitam" i pri tom oba klinca počnu da se kikoću.
Onda se klinac razjasni sa prodavačicom.
Kad su obavili kupovinu, pita ortak dete što mu nije dao da on razgovara sa prodavačicom. A deca počnu da vrište od smeha. On skroz zbunjen, jedva ih natera da mu objasne zašto se smeju.
Fora je bila što se mali prepao da će ćale umesto cleats (kramponi) da traži "shoes with clits"
blogovatelj blogovatelj 18:02 09.12.2013

Re: ...

Mnogo više od terminologije treba - potrebno je koristiti jezik svakodnevno i biti mu izložen stalno da bi se nivo znanja jednom postignut očuvao


Naravno.
Kažem, u periodu od 1988. do 1994. nisam bio u Makedoniji i primetio sam drastičnu razliku, prvi put u životu. Pre toga sam dva puta godišnje išao tamo i nikakvih problema nikad nisam imao, pričao sam ga kao što sada srpski pričam.
Sećam se da je neko u razgovoru pomenuo reč mov, što na makedonskom znači mahovina. Znam da sam znao tu reč, ali nije bilo šanse da se setim značenja.
U tih šest godina pauze sam ja razgovarao sa rodbinom telefonom ponekad, ali to nije bilo dovoljno.
A još veći problem mi je bio kad sam posle osam godina počeo da ga u Kanadi češće koristim.
Sve je samo vežba, slušanje, čitanje i pričanje.
omega68 omega68 23:06 09.12.2013

Re: ...

tetris

Je l još neko ovo pročitao kao testis?

Nemojte da se ljutite na mene, tetrise
mirelarado mirelarado 23:35 09.12.2013

Re: ...

golubica.bg

tasadebeli




Пре свега, како то да вас двоје још немате ауторску опцију овде?!

Голубице.бг, потпуно си у праву, има тих новијих истраживања и на неким од линкова које сам поставила.
Хтела сам само да истакнем ону изворну дефиницију, јер је овај иницијални, плагирани чланак, како и Таса примећује, прилично произвољан и некако као да је писан за рубрику Живот на Б92.

Јесте, Тасо, и ја се овде клоним наше струке, али ми је било жао да једна занимљива језичка тема прође овако како је овде прошла.
buba_truba buba_truba 23:51 09.12.2013

Re: ...

mirelarado
golubica.bg

tasadebeli

Пре свега, како то да вас двоје још немате ауторску опцију овде?!

Da, pravo pitanje.

Јесте, Тасо, и ја се овде клоним наше струке, али ми је било жао да једна занимљива језичка тема прође овако како је овде прошла.


A posle svega da pitam i ja tebe - kako ti nije palo na pamet da, recimo, ti napišeš blog i obradiš ovu zanimljivu jezičku temu, a? Pa dobismo ovo i ovako... kako je prošlo (nadam se da je prošlo).
mirelarado mirelarado 00:46 10.12.2013

Re: ...

A posle svega da pitam i ja tebe - kako ti nije palo na pamet da, recimo, ti napišeš blog i obradiš ovu zanimljivu jezičku temu, a?


Падало ми је на памет, али немам тренутно времена, имам неколико текстова у припреми, са књижевним темама, ваљда ћу и нешто од тога завршити ускоро.

Али, има овде и стручнијих од мене за ову тему и надам се да ће бити гостовања и на мом блогу.
golubica.bg golubica.bg 11:43 10.12.2013

Re: ...

blogovatelj
Prvi put u životu mi se desilo da nešto ne znam da kažem na makedonskom, jer na temu politike pre toga nisam razgovarao sa ljudima.


Kad sam rođi hteo da objasnim kako su mi se kola nešto zajebala, nisam bio u stanju da to uradim jer nisam znao kako se delovi automobila kažu na makedonskom. Potrebno je vladati jezičkom terminologijom kad se razgovara na teme koje su usko vezane za određene profesije, bez obzira koliko neko dobro govorio jezik.


Ima lingvista koji ističu poznavanje jezika u određenim sferama: ti se nisi snašao sa delovima automobila, ali automehaničar kome je maternji jezik srpski, a neko vreme je radio sa Makedoncima ne bi imao s tim nikakav problem. Primećujem to i kod sebe, srpski mi jeste maternji i volim da mislim da sam pismena, ali kada bih uhvatila da pišem stručni članak na srpskom, ne smem ni da pomislim na šta bi to ličilo
hajkula1 hajkula1 11:59 10.12.2013

Re: ...

... mozak "setovan" kroz desetine hiljada prethodnih godina da bude u režimu prikupljanja zvukova i pokušaja interpretacije istih.



Molim da zapamtite.



golubica.bg golubica.bg 12:04 10.12.2013

Re: ...

mirelarado

Пре свега, како то да вас двоје још немате ауторску опцију овде?!


Kakvo je to pitanje, hoćeš da nas bije taube i jedno i drugo?

Голубице.бг, потпуно си у праву, има тих новијих истраживања и на неким од линкова које сам поставила.
Хтела сам само да истакнем ону изворну дефиницију, јер је овај иницијални, плагирани чланак, како и Таса примећује, прилично произвољан и некако као да је писан за рубрику Живот на Б92.


Da, baš sam u onom časopisu sa tvog linka videla frazu koja bi pre samo par decenija delovala krajnje besmisleno - low fluency bilinguals. A izvorni članak je i pisan kao razbibriga, evo na primer nešto malo ozbiljnijeg štiva ovde:

The Benefits of Bilingualism.

The Cognitive Benefits of Being Bilingual

Ovo je i dalje za one koji nisu jezičare, ali ih zanima tema. I naravno, hvala tebi na linkovima koje si već okačila

Јесте, Тасо, и ја се овде клоним наше струке, али ми је било жао да једна занимљива језичка тема прође овако како је овде прошла.


Takođe. Pa kome se ćaska i dalje, a u mogućnosti je, neka piše novi blog
reanimator reanimator 12:23 10.12.2013

Re: ...

Kakvo je to pitanje, hoćeš da nas bije taube i jedno i drugo?


Ako dobijete, pa nekim čudom preživite, javite se...specijalizovan sam za rad sa mladim nadama
larisa_bg larisa_bg 12:43 10.12.2013

Re: ...

reanimator
javite se...specijalizovan sam za rad sa mladim nadama


ovaaaaj.... ja imam jedan antropološki esej napisan u obliku sonetnog venca, pokriva sve teme, od Kosovske bitke do GMO pošasti, te očekujućih kometa u narednih pet decenija... neobično inspirativno štivo koje bi razrešilo sve postojeće dileme i razotkrilo mnoge zavere... pa ako nekako možemo da se dogovorimo, bila bih ti vrlo zahvalna... dve slike i izvod iz matične knjige sam već pripremila, a i zgrada mi je upisana u katastar, ako je bitno
reanimator reanimator 12:58 10.12.2013

Re: ...

ovaaaaj.... ja imam jedan antropološki esej napisan u obliku sonetnog venca, pokriva sve teme, od Kosovske bitke do GMO pošasti, te očekujućih kometa u narednih pet decenija... neobično inspirativno štivo koje bi razrešilo sve postojeće dileme i razotkrilo mnoge zavere... pa ako nekako možemo da se dogovorimo, bila bih ti vrlo zahvalna... dve slike i izvod iz matične knjige sam već pripremila, a i zgrada mi je upisana u katastar, ako je bitno

Gde smem, ti si se registrovaO na blog samo zbog taube...ako ti pomognem, ima osvanem sa glavom konja u krevetu :) Nego ti lepo k'o ovo dvoje gore..da se sam izboriš za autorsku, pa da se javite da vas posavetujem šta i kako dalje
larisa_bg larisa_bg 13:14 10.12.2013

Re: ...

reanimator
Gde smem, ti si se registrovaO na blog samo zbog taube...ako ti pomognem, ima osvanem sa glavom konja u krevetu :) Nego ti lepo k'o ovo dvoje gore..da se sam izboriš za autorsku, pa da se javite da vas posavetujem šta i kako dalje


Nema veze, objaviću ja u Trećem oku pa ćeš ti da se kaješ kakvu si ekskluzivu propustio.
A za ovo džender sumnjičenje mogu samo da ti kažem:

inco inco 20:11 10.12.2013

Re: ...

reanimator
ako ti pomognem, ima osvanem sa glavom konja u krevetu :)


Znači, ništa se neće promeniti?

Šala mala
buba_truba buba_truba 00:36 11.12.2013

Re: ...

mirelarado
A posle svega da pitam i ja tebe - kako ti nije palo na pamet da, recimo, ti napišeš blog i obradiš ovu zanimljivu jezičku temu, a?


Падало ми је на памет, али немам тренутно времена, имам неколико текстова у припреми, са књижевним темама, ваљда ћу и нешто од тога завршити ускоро...

Hm, pa dobro onda - dotle - taube ima vremena, onoooliko...

Čekaćemo te.
mirelarado mirelarado 01:18 11.12.2013

Re: ...

Hm, pa dobro onda - dotle - taube ima vremena, onoooliko...


Да, да, али би могла да се окрене природним наукама, па да се мало и математичари, физичари и електроничари радују.

Бубо,
taube taube 14:30 08.12.2013

nakon povratka iz dampfbada

upravo sam se izvinila zbog plagijata, u odgovoru na komentar comicke,,
nisam znala da se mora navesti izvor, zao mi je, nece se ponoviti,
imala sam slicnu ideju nekoliko dana ranije, ugledala na netu nesto skoro slicno i lakse je bilo kopirati, nemate pojma koliko se kajem,,

postadoh jos i skandalmajstor, u zurbi da odgovorim na sve komentare,, u zurbi da se dopadnem, sve je to pogresno

dobijanje autorske opcije stavljamo ad acta, ovo je poslednji put da je pominjem,,

re, hvala sto me nisi ostavio, divan si covek,,

u svakoj sali ima pola istine, tako da ne verujem da je sve zezanje,,

bice jos taube blogova,, nekad,,ponekad,, poredje,,
blogovatelj blogovatelj 19:17 08.12.2013

Re: nakon povratka iz dampfbada

re, hvala sto me nisi ostavio, divan si covek,


Vidim ja da će on jedan dan da se uda u Njemačku...
reanimator reanimator 14:54 08.12.2013

...

...
zilikaka zilikaka 15:09 08.12.2013

Re: ...




301.

Pošto je Maksa zverao okolo a nije pratio igru, molim da se meni prizna poen.
maksa83 maksa83 15:13 08.12.2013

Re: ...

Pošto je Maksa zverao okolo a nije pratio igru, molim da se meni prizna poen.

arianna arianna 15:23 08.12.2013

Re: ...

mislim, znači, ovo ono ... igrač sa slike gore, koristi pogrešan šampon i to Dove :)
reanimator reanimator 15:30 08.12.2013

Re: ...

301.

Pošto je Maksa zverao okolo a nije pratio igru, molim da se meni prizna poen.

Saglasan. Ovu situaciju ćemo da tretiramo kao tvoj šut, a Maksimović je onaj što ukliza na loptu koja već ide u gol, samo da se pripiše njemu
maksa83 maksa83 15:35 08.12.2013

Re: ...

Saglasan. Ovu situaciju ćemo da tretiramo kao tvoj šut, a Maksimović je onaj što ukliza na loptu koja već ide u gol, samo da se pripiše njemu

E ovo je sad:

tasadebeli tasadebeli 17:15 08.12.2013

Re: ...

reanimator
301.

Pošto je Maksa zverao okolo a nije pratio igru, molim da se meni prizna poen.

Saglasan. Ovu situaciju ćemo da tretiramo kao tvoj šut, a Maksimović je onaj što ukliza na loptu koja već ide u gol, samo da se pripiše njemu



Био је оПсајд!
reanimator reanimator 17:28 08.12.2013

Re: ...

Био је оПсајд

Sa kol'ko ništica se piše reč opsajd..
tasadebeli tasadebeli 00:54 09.12.2013

Re: ...

reanimator
Био је оПсајд

Sa kol'ko ništica se piše reč opsajd..


Опааа! Прешли смо на речник из серије "Љубав у залеђу"!

Број ништица зависи од валуте...

Најбоље је у еврићима, онако како то раде ови из централне еуропске фузбалске комитеје...

Онда је број ништица свугде лепо изједначен...
larisa_bg larisa_bg 18:14 08.12.2013

doooobro

znači i ovo može da se briše iz favorita
Jaril Jaril 19:07 08.12.2013

Re: doooobro

Ова таубе баш уме да буде најцица. Кад год се појави, украде рефлектор и сви се мушки сјате око ње.



freehand freehand 19:11 08.12.2013

Re: doooobro

Jaril
Ова таубе баш уме да буде најцица. Кад год се појави, украде рефлектор и сви се мушки сјате око ње.




Ah ti, ljubomorko jedan šašavi!
larisa_bg larisa_bg 19:37 08.12.2013

Re: doooobro

freehand

Ah ti, ljubomorko jedan šašavi!


a posle ovde amputiraju ženama da su samo one ljubomorne na Taube
Jaril Jaril 19:42 08.12.2013

Re: doooobro

freehand
Ah ti, ljubomorko jedan šašavi!

Чуј љубоморан. Мени била супер журка и овде у ћошку. Нарочито кад ми Макса дотурио онај порн.
larisa_bg larisa_bg 19:46 08.12.2013

Re: doooobro

pazi ovaj porno-smajli

Jaril Jaril 20:15 08.12.2013

Re: doooobro

larisa_bg
pazi ovaj porno-smajli


Ово неки порн за жене?

ништасеневиди
larisa_bg larisa_bg 20:20 08.12.2013

Re: doooobro

mora tako, strog je postavljač teme
ostaje nam samo da maštamo šta je bilo kad su se spustile roletne
maksa83 maksa83 20:25 08.12.2013

Re: doooobro

Нарочито кад ми Макса дотурио онај порн.

No man left ... behind.
taube taube 09:16 09.12.2013

Re: doooobro

Ова таубе баш уме да буде најцица. Кад год се појави, украде рефлектор и сви се мушки сјате око ње


tako je to kod mene još od obdaništa.

pokušala sam ja da se promenim, postanem dosadna da ne izazivam toliku paznju, nije da nisam pokusala, ali nisam uspela, to je kod mene nesto neizlecivo,
podseca me na reklamu " a, mozda je rodjena s tim "

EDIT eh, kad se setim gimnazijskih dana, moj rad na temu - zivot sv.save naravno najbolji, treba da ga citam na priredbi, dodjem obucena u belo, tacnije -bele helanke su bile u pitanju,,prof.srpskog šizi: zar se nismo dogovorili da svi budemo u crnim suknjama? " , ja kažem: " a , zašto u crnom, praznik sv.save je praznik radosti, treba da budemo u belom " , vidim, počeše svi da lete oko te moje profesorke, davali joj lekove, valjda za smirenje, nadjoše mi neku belu suknju, nisu mogli u brzini da nadju crnu,, priredba je pocinjala za koji minut, ja izlazim i čitam,,

prof.istorije izjavljuje - rad je bolji od rada akademika medakovića na istu temu te godine,,
gostujem na lokalnim tv i radio stanicama, svi pričaju o meni, i svi zaboravili da nisam došla u crnom!
larisa_bg larisa_bg 10:49 09.12.2013

Merry Christmas

taube
tako je to kod mene još od obdaništa.pokušala sam ja da se promenim, postanem dosadna da ne izazivam toliku paznju, nije da nisam pokusala, ali nisam uspela, to je kod mene nesto neizlecivo, podseca me na reklamu " a, mozda je rodjena s tim


Kelnerskim rečnikom rečeno, da vidimo šta smo ovde imali.

S jedne strane (nas) masu, vazda napenaljenu na linč. Što bi rekao jedan pametan čovek "Hajka je demokratski proces, svako može da učestvuje". Inače, još je Mark Tven pisao nešto o tome: ako hoćete da vam uspe Božićna večera, obavezno pozovite jednu osobu koja se nikome neće dopadati ili koja će sve ostale goste iritirati. Onda će se svi udružiti u ogovaranju te osobe, i večera će da uspe fantastično!

S druge strane imamo jednog eksplodiranog narcisa koji nam sad ovde u bezbroj nastavaka elaborira čas svoju pamet, pa svoje odsustvo pameti, pa svoje kajanje, pa svoju samouverenost, pa svoje slabosti, pa bes, pa malo histerije, pa nadmenost, pa skromnost, pa zahvalnost za one koji je podržavaju, pa besne opaske onima koji je napadaju, ali sve u svemu - show must go on.

Ne mogu da se otmem utisku da prisustvujemo Tvenovoj Božićnoj večeri. I svako u tome uživa na svoj način, osim onih (zaista malobrojnih) koji baš ništa od tih igrica ne kapiraju, pa izvlače iz sebe neku iracionalnu empatiju i kao "šta napadate jadnu malu Taube". Pa to je ta igra, čoveče! Ona to hoće. Ona hoće bilo šta, samo nek je u centru pažnje. Svejedno je njoj, divljenje ili pljuvka, samo nek je ona tema.

I zato - a u znak mog divljenja prema ekspertima primenjenog narcizma - nek ide i ovaj post, koji će je onda podstaći na nekoliko čaršav-dugačkih odgovora, pa druge na još odgovora i tako to...

taube taube 11:14 09.12.2013

Re: Merry Christmas

S druge strane imamo jednog eksplodiranog narcisa koji nam sad ovde u bezbroj nastavaka elaborira čas svoju pamet, pa svoje odsustvo pameti, pa svoje kajanje, pa svoju samouverenost, pa svoje slabosti, pa bes, pa malo histerije, pa nadmenost, pa skromnost, pa zahvalnost za one koji je podržavaju, pa besne opaske onima koji je napadaju, ali sve u svemu

ljudske reakcije na neljudsku ,nicim izazvanu osudu,,

Ona to hoće. Ona hoće bilo šta, samo nek je u centru pažnje.


A sta hoce osoba koja je napravila nalog na blogu, specijalno za mene?

Larisa, larise, napravili ste nalog samo da biste mene analizirali. O cemu to govori? O mojoj važnosti? O tvojoj bedastoći?

U sve sam verovala, ali da neko napravi nalog iskljucivo zbog mene, e to vec nisam. Pridala si mi vaznost koju sama sebi nisam pridala.
Obrukala si se na brzinu napravljenim nalogom, skrivajuci svoj pravi identitet. Imas vise problema nego 1 000 taube.

koji će je onda podstaći na nekoliko čaršav-dugačkih odgovora, pa druge na još odgovora i tako to...

a sta ti hoces, da ostanes bez odgovora?

mozda je i trebalo, jer osoba koja napravi nalog samo da bi nekog unizila ne zasluzuje odgovor, a ja sam ti ga ipak dala, bas sam velikodusna,oder?
larisa_bg larisa_bg 11:37 09.12.2013

Re: Merry Christmas

taube
A sta hoce osoba koja je napravila nalog na blogu, specijalno za mene? Larisa, larise, napravili ste nalog samo da biste mene analizirali. O cemu to govori? O mojoj važnosti? O tvojoj bedastoći? U sve sam verovala, ali da neko napravi nalog iskljucivo zbog mene, e to vec nisam. Pridala si mi vaznost koju sama sebi nisam pridala.


Kapiram da ne vredi da ti kažem da grešiš, sinak, mnogo grešiš, pa neću ni pokušavati.
Koja bi ti se varijanta dopala?
Evo recimo ovako... (Uzmi čajni kolutić, ja ću da ti pričam bajku, pokrij se kariranim ćebencetom, nek ti bude udobno...)
Jednom tako lutam ja po vrletima interneta, dokona i usamljena, potpuno bez života, bez kučeta i mačeta takoreći, gledam šta pišu drugi srećni ljudi. I pažnju mi privuče jedna fenomenalna osoba koja piše neverovatno zanimljive tekstove!!! U času je neka zelena zavist prostrujala mojim telom. Moram da je uništim, ali kako, kako!!!??? Otvoriću nalog, da!!!! Rečeno, učinjeno. Ulogovah se, u naivnoj nadi da nećeš videti datum mog podlog ušunjavanja, ali - kako sam se samo prevarila! Tvog briljantni um je prozreo moju podlu igru. U pravu si Taube. Ja sam ovde radi tebe. Ceo blog je radi tebe. Kosmos je nastao radi tebe. Komete se rasprskavaju radi tebe. Šta reći, Taube, osim, uzmi još jedan kolačić i opusti se. Sad će kafica sa malo viskija. Pa ćemo da pevamo božićne pesmice.
taube taube 11:54 09.12.2013

Re: Merry Christmas

Jednom tako lutam ja po vrletima interneta, dokona i usamljena, potpuno bez života, bez kučeta i mačeta takoreći, gledam šta pišu drugi srećni ljudi. I pažnju mi privuče jedna fenomenalna osoba koja piše neverovatno zanimljive tekstove!!! U času je neka zelena zavist prostrujala mojim telom. Moram da je uništim, ali kako, kako!!!??? Otvoriću nalog, da!!!! Rečeno, učinjeno. Ulogovah se, u naivnoj nadi da nećeš videti datum mog podlog ušunjavanja, ali - kako sam se samo prevarila! Tvog briljantni um je prozreo moju podlu igru. U pravu si Taube. Ja sam ovde radi tebe. Ceo blog je radi tebe. Kosmos je nastao radi tebe. Komete se rasprskavaju radi tebe. Šta reći, Taube, osim, uzmi još jedan kolačić i opusti se. Sad će kafica sa malo viskija. Pa ćemo da pevamo božićne pesmice.


kosmos je nastao radi svih nas,,
ne volim viski, moze slavlje ali samo uz Glühwein,,

larisa_bg larisa_bg 12:09 09.12.2013

Re: Merry Christmas

taube


ah znala sam da će bajka da ti se dopadne i da te razgali
samo ti kaži, kad god zatreba, ja ću da ti pričam priču
uostalom, ja sam ovde radi tebe

taube
kosmos je nastao radi svih nas


preskromna si!!!

taube taube 12:58 09.12.2013

Re: Merry Christmas

uostalom, ja sam ovde radi tebe

kakva čast, ali više bih volela da mi pišeš sa svog pravog naloga, mnogo znaš za jednog blogera početnika, sokrat, mark tven i sl.

preskromna si!!!


i to što kažeš,, evo ti jednog mog video klipa sa mog youtube kanala da tebe razgali,

taube taube 13:06 09.12.2013

Re: Merry Christmas

preskromna si!!!

znam da zelis jos mojih video klipova , stoga,,

uzivaj

buba_truba buba_truba 13:10 09.12.2013

Re: Merry Christmas

larisa_bg
Ne mogu da se otmem utisku da prisustvujemo Tvenovoj Božićnoj večeri. I svako u tome uživa na svoj način, osim onih (zaista malobrojnih) koji baš ništa od tih igrica ne kapiraju, pa izvlače iz sebe neku iracionalnu empatiju i kao "šta napadate jadnu malu Taube". Pa to je ta igra, čoveče! Ona to hoće. Ona hoće bilo šta, samo nek je u centru pažnje. Svejedno je njoj, divljenje ili pljuvka, samo nek je ona tema.

Spadam u grupu onih "(zaista malobrojnih) koji baš ništa od tih igrica ne kapiraju", priznajem. Nisam pročitala baš sve taubine uratke i komentare na njih, nema se kad, ali su mi ovde komentari držali pažnju. Bila sam spremna da podržim Vesnu i angie, mada uglavnom volim vrcavost maxinih komentara (za "kvačice" ga podržavam 100%).

Elem, sve do ovog tvog komentara sam lutala, smenjivali su mi se zaključci, emocije... ali nisam osetila potrebu da išta kažem, samo da kibicujem. Sad imam potrebu da tebi kažem - bravo za komentar i "svođenje računa" .

Stvarno deluje da je baš tako, Božična večera... a ima dovoljno bombona, za svu decu - uživancija...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana