http://www.b92.net/video/videos.php?nav_category=907&yyyy=2013&mm=12&dd=02&nav_id=784280
Ne znam da li ste ikada probali da se putem kontakt telefona ukljucite u emisiju Utisak nedeleje , sa idejom da prokomentarisete ono o cemu se u emisiji govori, jer vas je dovoljno zaintrigiralo. Ja sam pokusala sinoc prvi put, jer generelno nisam ljubitelj takvih upada u program, prosto ne vidim da imaju neku konstruktivnu svrhu, s obzirom da ce se uzivo javiti i oni, koji nemaju bas puno znanja o temi, ali sem sto imaju misljenje, imaju srece i dovoljno upornosti da dobiju slobodnu vezu kontekt broja, ali sam juce vise puta bila ponukana izjavama gostiju- no nisam uspela.
Ono sto me je najvise nerviralo je, sto je u sinocnoj emisiji postalo jasno, da niko nije zainteresovan za decu i njihovo obrazovanje, vec se svako od sagovornika drzao svoje mantre, bez zelje da se problem definise i izdvoje potrebni zakljuci po kojima bi se posle radilo na poboljsanju.
Moja najveca fascinacije je naravno bila gospodja Radunovic, koja je ne trepnuvsi, negirala da su programi i gradovo preobimni i da ne odgovaraju kao takvi uzrastu dece kojima je namenjen, kao i to da vecina dece zbog tih razloga, kao i zbog lose nastave uzima privatne casove kod kuce. Ona to smatra nepotrebnim i karakterise ovo, fakat placeno paralelno obrazovanje kao posledicu prezasticenosti dece od strane roditelja.
Uz to, daje opsaku, kako niko od roditelja nije istupio kao poreski obveznik, koji sa punim pravom treba da trazi od nastavnika u skoli da njegovo dete nauci onome za sta je placen.
Dodadala bih, da od poreskih obveznika plate dobijaju ne samo prosvetni radnici, koji vec decenijama svoj posao ne rade dobro, zaleci se stalno na plate, nego i ministar i njegove onolike sluzbe,komisije od najmanje 16 clanova, kao i gospodja Radunovic i svi zaposleni u Nacionalnom prosvetnom savetu , kao i zaposleni u Zavodu za unapredjivanje obrazovanja i vaspitanja, koji takodje participiraju u ovom sistemu.
Pri tome, kako je moguce da predsednica Nacionalnog prosvetnog saveta nije upoznata sa time da deca moraju da uzimaju privatne casove, kako bi uopste imala neke pristojne ocene, ( kada o time pricaju svi roditelji, cak je i sps nudio besplatne casove djacima kao promociju stranke), sto zbog neverovatno neadekvatnog programa za uzrast kome je namenjen, sto zbog losih, konfuznih udzbenika napunjenih podacima, nepoznatim izrazima, napisanih komplikovanim jezikom, bez bazicne metodike, a sto zbog nastavnog kadara koji predaje tako sto diktira iz starih, prevazidjenih svezaka, ne trudivsi se da se gradivo objasni, priblizi, usvoji, a posle ih ocenjuju kontrolnim od 15 minuta i vise, sa brojem zadataka koje nije tako lako odraditi za zadato vreme, a sa ciljem, da mogu da upisu, da su materiju ispredavali i ispitali.
Ceo sistem je zastareo, nefunkcionalan, pripada modelu koji je nastao za vreme industrijske revolucije, s tim, sto je odnos prosvetara prema djacima-boljsevicki. A deca opet pripadaju novom vremenu, imaju drugacije navike i potrebe, drugacije primaju informacije, u krajnjoj liniji, ako u 21. veku postoje snimljene animacije za sve procese, npr, kako raste biljka, ili reakcija nekih hemijskih elemenata, a ona su vec to gledala na diskaveriju i imaju toliko drugih informacija o svetu u kome zive, nije normalno da ih u skoli uce putem stapa i kanapa, tj. diktiranjem i pisanjem kredom na tabli. Skole su mahom u losem stanju, kabineti bez potrebne opreme, nastava ne podstice razmisljanje i kreativnost, vec samo puku reprodukciju gomile podataka, koji tako nabiflani za jednokratnu upotrebu, posle ocenjivanja, bivaju zaboravljeni.
Istina je, da niko od odgovornih nije zainteresovan da se bilo sta promeni na bolje- ako gdja Radunovic, koja je na izvoru problema smatra da su programi i gradivo ok i da se ne razlikuju od nekadasnjih- sto nije tacno, jer je sada nivo u osnovnoj skoli, otprilike onaj koji je ranije bio u gimnaziji, a osnovna skola je za postavljanje baze i obraca se prosecnom detetu, zasto bi onda ostali ucesnici u nizu na dole, imali potrebu da budu savesniji i odgovorniji, narocito ako ne postoji bilo kakva kontrola sistema na nivou drzave.
I da, gospodjo Radunovic, deca danas ne vole da idu u skolu, kao sto vam je Olja rekla, a vi se zacudili, jer iako po prirodi jesu zeljni znanja, kako je potvrdio gospodin Rajovic, ovaj nas sistem ih pritiska i kinji i prirodno je da prema maltretiranju osecaju otpor.
Prebacivati lopticu na roditelje je potpuno besmisleno, jer oni mogu biti i nepismeni i nesposobni da pomognu svojoj deci, ili da nemaju para za privatne casove, koji pak najvise pomazu da se rezultat na zavrsnim ispitima pokaze kao dobar i time lazno predstavi ucinak naseg skolstva.
……….
Beleska na margini
O ministru nemam komentar, prosto je ispunio ocekivanja, isti je kao i njegovi prethodnici.