Ljudska prava

OPAKA BOLEST

Freedom of Information RSS / 25.11.2013. u 15:49

Autor: Rodoljub Šabić

„Šizofrenija - težak duševni poremećaj koji se karakteriše poremećajem mišljenja i pažnje i afekta koji je neadekvatan, otupljen. Svest šizofrenog pacijenta je bistra, svestan je svega što se događa s njim i oko njega i njegove intelektualne funkcije su očuvane ali...."

Jedna od udžbeničkih definicija opake psihičke bolesti. Ali, odmah da kažem, ne brinite ništa, jer bez obzira na kod nas široko rasprostranjenu spremnost da se „kompetentno" razgovara o bilo kojoj temi, ne pada mi na pamet da se upuštam u medicinske, odnosno psihijatrijske vode. Ostaću na terenu onog o čemu bar nešto zaista znam.

A stvar je u tome da (ne)reagovanje društva, zapravo države, na učestale potvrde one famozne, besmislene „mudrosti" o našim „dobrim zakonima" čiji je „jedini" problem to što se ne primenjuju, sve češće i više asocira (bar mene) na navedenu definiciju.

Poslednja takva asocijacija je direktan „proizvod" vesti da je iz naših državnih rezervi „nestalo" nešto više od 80 hiljada tona, odnosno 80 miliona kilograma žita. Pominjan je uz to još i nestanak hiljada tona ulja, šećera i sl. ali, možemo se zadržati i samo na žitu, za ovu priliku to je više nego dovoljno.

Dakle, naravno, tolika količina žita sama po sebi je dovoljna da kao odgovorne za štetu isključimo pacove, bar one prave. Jer, bez obzira na njihov određeni doprinos za daleko najveći deo nestalog žita odgovorni su neki drugi, veći „glodari".

Oni su organizovali „originalnu", a zapravo vrlo jednostavnu malverzaciju. Od svojih privatnih partnera u kojima je država skladištila robne rezerve (i plaćala za to) dobili su falsifikovane papire za daleko veći skladišni prostor od onog kojim su zaista raspolagali. Neki silosi su na primer za dan upetostručili svoje kapacitete! Davana je jedna količina žita, naplaćivano je za njeno skladištenje, stvarno je skladišteno višestruko manje. Gde je završilo žito koje nije uskladišteno, nije teško pretpostaviti. U svakom slučaju što se papira tiče sve je bilo - „besprekorno"!

I sve to, naravno, prosto nameće pitanje - ima li u Direkciji za robne rezerve bilo kakve kontrole?

A odgovor je „logičan" - ima „naravno". I da ste ranije pitali odgovorne, kako je kontrola organizovana čuli bi da je i tu sve „besprekorno". I da nije reč o bilo kakvoj, nego vrlo, intenzivnoj kontroli. U internom uputstvu Direkcije za robne rezerve, piše da Odeljenje za skladišta (u okviru sektora komercijale) organizuje neposredne kontrole skladišta i to najmanje dva puta godišnje i o tome podnosi izveštaj.

Ali, ima „samo" jedan problem. U aktu o sistematizaciji, da li „slučajno" ili ne, za poslove kontrole nije predviđen niko. „Logična" posledica je da kontrole nije ni bilo. I tako godinama.

Možda je neumesno inferiornost ma kog važnog društvenog mehanizma i nesposobnost za adekvatnu reakciju porediti sa opakom duševnom bolešću. Ali, zar je preterano oceniti stanje u kome su ovakve stvari moguće, kao opako?



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:13 25.11.2013

Ta, hajte, molim vas, kakva šizofrenija?1?

Ako bi onaj deo našeg društva, koji sam sebe samohvalisavo naziva političkom elitom, okarakterisali kao bolesno, pod bilo kakvom dijagnozom, pa i šizofrenijom, time bi ga abolirali od bilo kakve odgovornosti.

Pacijent sa dijagnozom, bolesnik, u krivično-pravnom, moralnom i u svakom drugom pogledu uživa poseban status i najčešće se njegovi postupci, propusti i greške tumače njegovim fizičkim ili psihičkim ograničenjem izazvanim bolešću.

U slučaju robnih rezervi, a i u mnogim sličnim slučajevima, nije reč o šizofreniji ili bilo kojoj drugoj bolesti, reč je o pljački i lopovluku. Sledstveno tome počinioci nisu bolesnici, već neopevani lopovi, kojima je mesto u zatvorima, a ne u bolnicama.

U izvesnom smislu uporediti lopove sa bolesnicima je uvreda za ove druge, a da je reč o opakim pojavama, jeste.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:07 25.11.2013

Re: Ta, hajte, molim vas, kakva šizofrenija?1?

Ljudi koji boluju od ozbiljnih bolesti, kao sto je šizofrenija, su već dovoljno stigmatizovani i nisu im potrebne dodatne stigmatizacije tako sto će biti dovedeni, makar i indirektno, kroz smušena poređenja, u vezu s kukuruznim varalicama i inim alavim šljamom.

Povereniče, cenim vaše namere i vaš rad i retko se slažem s Jeremijom u poslednje vreme, ali tu je potpuno u pravu. Imajte obzira prema bolesnima.
Freedom of Information Freedom of Information 19:14 25.11.2013

Re: Ta, hajte, molim vas, kakva šizofrenija?1?

Povereniče, cenim vaše namere i vaš rad i retko se slažem s Jeremijom u poslednje vreme, ali tu je potpuno u pravu. Imajte obzira prema bolesnima.

Pa zato sam rekao
Možda je neumesno inferiornost ma kog važnog društvenog mehanizma i nesposobnost za adekvatnu reakciju porediti sa opakom duševnom bolešću. Ali, zar je preterano oceniti stanje u kome su ovakve stvari moguće, kao opako?

marco_de.manccini marco_de.manccini 19:19 25.11.2013

Re: Ta, hajte, molim vas, kakva šizofrenija?1?

Mislim da smo se razumeli. Hvala.
iqiqiq iqiqiq 16:50 25.11.2013

Ima rešenja

Ali, ima „samo" jedan problem. U aktu o sistematizaciji, da li „slučajno" ili ne, za poslove kontrole nije predviđen niko. „Logična" posledica je da kontrole nije ni bilo. I tako godinama.

Napravi se popis poslovnih procesa u kojem mora na spisku postojati i "nadzor" i "kontrola" i "inspekcija" te kada se menjaju u sistematizaciji radna mesta, osnovni okvir procesa mora da postoji.

E sad, ko kontroliše akte o sistematizaciji javnih preduzeća? Ko kontroliše akte o sistematizaciji državne uprave, jel SUK?
Freedom of Information Freedom of Information 17:22 25.11.2013

Re: Ima rešenja

Ako bi onaj deo našeg društva, koji sam sebe samohvalisavo naziva političkom elitom, okarakterisali kao bolesno, pod bilo kakvom dijagnozom, pa i šizofrenijom, time bi ga abolirali od bilo kakve odgovornosti.

Asocijacije na šizofreniju povodom "inferiornosti društvenih mehanizama", ako uopšte imaju smisla, imaju ga u odnosu na celo društvo a ne na na parcijalne delove,bili "elitni" ili ne.
iqiqiq iqiqiq 17:30 25.11.2013

Re: Ima rešenja

možda je ipak dijagnoza za namernu "obnevidelost" odgovornih, za nepoštovanje zakona, za pisanje "rupičastih" zakona koji se tumače ovako i onako jednostavno rečeno "BEZOBRAZLUK" latinski "Bahatost"
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:40 25.11.2013

Metastaza, a ne šizofrenija!

Gde god što je "JAVNO", "DRŽAVNO", "OPŠTE", "DRUŠTVENO"... da zagrebete, naiđete na ovakve razmere korupcije i otimačine.
Posle pljačkaške tzv. privatizacije od 2001. do 2010. godine, u Srbiji je sve moguće.
Pa Srbija je opljačkana na očigled svih građanski i građana, uprkos čestim i veoma GLASNIM upozorenjima pokojne Verice Barać, u inat istraživačkim poduhvatima Brankice Stanković i bez obzira na mnogobrojna upozorenja domaćih i stranih organizacija i udruženja, kojima je u opisu posla borba protiv ove opake bolesti zvane korupcija.
Pitate se kako je sve to moguće, toliko godina, uporno i beskrupulozno?
Odgovor je jednostavan: ETO, MOŽE IM SE!
Freedom of Information Freedom of Information 17:50 25.11.2013

Re: Metastaza, a ne šizofrenija!

Gde god što je "JAVNO", "DRŽAVNO", "OPŠTE", "DRUŠTVENO"... da zagrebete, naiđete na ovakve razmere korupcije i otimačine.

Korupcija je bez sumnje strašan problem. Ali ovim postom sam želeo da ukažem na jedan koji je još veći,opštiji,na "veru" da će to što je neko "rešenje" upisano u zakon zbilja obezbediti rešenje problema.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:58 25.11.2013

Re: Metastaza, a ne šizofrenija!

Naravno, to je jasno iz Vašeg bloga. Međutim, problem je u tome što je u Srbiji od donošenja i (ne)sprovođenja zakona napravljen biznis.
To je, na našu opštu nesreću, postalo jedan vid preduzetništva! I to veoma profitabilnog!
highshalfbooze highshalfbooze 18:03 25.11.2013

Sećam se

Pre jedno 6 - 7 godina, razgovarah sa tržišnim inspektorom koji je kontrolisao zalihe žita u robnim rezervama kod jednog skladištara. Umesto dva puna silosa, zatekao je jedan prazan i jedan skoro potpuno ispražnjen. On je sačinio zapisnik, a šta se dalje dešavalo, to se vidi.
Inače, jako malo tih stvari procuri u javnost. Pre neki dan Saša Radulović reče za "kupovinu" Vršačkih vinograda. A takvih slučajeva je... ni broja im se ne zna.
Freedom of Information Freedom of Information 18:08 25.11.2013

Re: Sećam se

Umesto dva puna silosa, zatekao je jedan prazan i jedan skoro potpuno ispražnjen.

To je tada bio strašan saldo. Ali sad govorimo o pet ili deset puta više ne samo praznih nego čak i nepostojećih silosa.
highshalfbooze highshalfbooze 18:11 25.11.2013

Re: Sećam se

Ali sad govorimo o pet ili deset puta više


Pa znate kako je... pandemija... opaka bolest uvek teži da se širi.
Freedom of Information Freedom of Information 18:14 25.11.2013

Re: Sećam se

opaka bolest uvek teži da se širi.

Pa da, baš to sam i hteo da kažem.
hajkula1 hajkula1 18:54 25.11.2013

Re: Sećam se

Freedom of Information
opaka bolest uvek teži da se širi.

Pa da, baš to sam i hteo da kažem.




Koji deo je nerazumljiv, kada kažem - Lopovi da vrate ukradeno.

Dokle god to ne postane praksa, nema rešenja.



Recept je jednostavan.




Lopovi da vrate ukradeno.
Freedom of Information Freedom of Information 19:05 25.11.2013

Re: Sećam se


Koji deo je nerazumljiv, kada kažem - Lopovi da vrate ukradeno.

Dokle god to ne postane praksa, nema rešenja.

Nisam razumeo da ima nešto što je nerazumljivo. Naravno da ukradeno mora da se vrati. Samo im treba i smanjiti šanse da kradu. A kad ipak uspeju da ukradu nije reaalno očekivati da to što su ukrili vrate dobrovoljno.
iqiqiq iqiqiq 19:23 25.11.2013

Re: Sećam se

A kad ipak uspeju da ukradu nije reaalno očekivati da to što su ukrili vrate dobrovoljno.

Nije, ali ako može nekim zakonom da se definiše da će takav novac ići za narodne kuhinje i teško bolesnu decu, skoro da verujem da nam ni ne treba Zakon o zaštiti uzbunjivača. Valjda bi naša svest proradila, da lopove pohapsimo a ukradenu imovinu vratimo onima koji su najgore stradali usled sveopšte pljačke.

Lopovi da vrate ukradeno!
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 19:48 25.11.2013

Svrsishodnost organa/organizacije

DRI na koji se pozivaju svi koji taze preuzmu vlas' te kao ovi pre nji' su krali oni kao neću...drn drn jaralike.
Elem, u okviru DRI postoji sektor koji bi trebao da se bavi svrisshodnošću same firme to jes' državnog aparat i njegovog postojanja i bivstva.

Ali da lopov treba da se nazove pravim imenom. Lopov. I ako je bio u poziciji a bio nevin ko francuska sobarica, tj. nije dokazivo...lopov. jer je znao mogo a nije sprečio jer nije imao interesa.

Ako imam korist 100e ne zanima me da li će firma da ima štetu 10.000.000e
maksa83 maksa83 20:04 25.11.2013

skleroza


"Uh, ne mogu da se setim gde sam ostavio 80000 tona žita".

Iskreno se nadam da će ne jedna osoba zaglaviti koju decenijicu robije zbog ovoga.
iqiqiq iqiqiq 20:44 25.11.2013

šalu na stranu

Vreme je da se u naš sistem uvede profesionalna odgovornost za sve struke koje imaju odgovornost prema novcu poreskih obveznika, a sistematizacijom su odgovorni za ozbiljne sume novca.
Kako to funkcioniše, pa osiguravajuće društvo može da osigura i državnog službenika od profesionalne odgovornosti, a Zakon onda treba da prepozna ličnu odgovornost, a ne kao do sada, da ceh plaća "država" tj nadležna institucija, što je opet iz džepa poreskih obveznika

evo npr u USA osiguranje za državne službenike ili Španija Professional Indemnity
"Coverage for the professional liability of the insured that may derive from third parties alleging losses resulting from errors or omissions committed by the insured in the course of performing its professional duties."

Ovo je praksa za mnoga zanimanja širom EU, a verujem i u mnogim drugim državama u svetu. link
nastradamus nastradamus 22:05 25.11.2013

I?

I, šta mi trebamo kao pojedinci ili narod da radimo? Ceo državni sistem je takav - truo, korumpiran i nepopravljiv. Ne vrede izbori, u to smo se uverili onoliko puta. Da li je motka ''demokratsko'' rešenje? Možda taj jezik ovi političari jedino razumeju?
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:44 25.11.2013

Re: I?

nastradamus
I, šta mi trebamo kao pojedinci ili narod da radimo? Ceo državni sistem je takav - truo, korumpiran i nepopravljiv. Ne vrede izbori, u to smo se uverili onoliko puta. Da li je motka ''demokratsko'' rešenje? Možda taj jezik ovi političari jedino razumeju?


Naš problem je građanska poslušnost!

Proteklih dana društvenim mrežama se proširio govor američkog glumca Meta Dejmona i postao izvor nadahnuća i preispitivanja za mnoge. Naime, reč je o odlomku teksta prijatelja Meta Dejmona, istoričara i aktiviste Hauarda Zina (1922-2010), koji je isti govor održao još 1970. tokom debate o građanskoj neposlušnosti, a glumac je tekst pročitao u sklopu festivala "Louder Than a Bomb", koji se početkom godine održao u Čikagu.

Neki tvrde da je reč o pozivu na revoluciju, a drugi smatraju da je to nadahnuti govor, koji mnoge poziva na intimno preispitivanje:

"Počinjem od pretpostavke da je svet okrenut naglavačke. Pogrešni ljudi su u zatvoru, a pogrešni ljudi izvan njega. Pogrešni ljudi su na vlasti, a pogrešni ljudi nemaju moć. Bogatstvo u ovoj zemlji, ali i u ostatku sveta, raspoređeno je tako da ne zahteva malu reformu već drastičnu preraspodelu.

Počinjem od pretpostavke da o ovoj temi ne treba mnogo pričati jer dovoljno je da razmislimo o stanju stvari kako bismo shvatili da su izokrenute. Ako ne razmišljate i slušate ono što se govori na TV-u, počinjete da uviđate da stvari nisu toliko loše ili da su problem neke sitnice. Međutim, morate se na trenutak odvojiti od svega i vratiti unazad, kako biste na pravi način sagledali svet i užasnuli se njime.

Građanska neposlušnost nije naš problem. Naš problem je građanska poslušnost. Naš problem su ljudi širom sveta koji su poslušno prihvatali naredbe vladajućih i kretali u ratove, a milioni ljudi su poginuli zbog ove poslušnosti.

To smo videli u Nemačkoj pod nacistima. Znamo da je problem u tom slučaju bila poslušnost. Ljudi su poslušali Hitlera. To je bilo pogrešno. Trebalo je da mu se odupru. Čak i u Rusiji, za vreme vladavine Staljina, ljudi su bili poslušni. Kao u krdu. Sećate li se dana kada su ljudi dopustili da ih feudalisti izrabljuju? Sve je bilo očajno u to vreme.

Danas imamo zapadnu civilizaciju. Vladavinu zakona. Vladavina zakona uredila je i povećala nepravdu koja je vladala pre vladavine zakona. To je ono što je učinila vladavina zakona. U svim zemljama sveta, vladavina zakona je miljenica vladajućih i pošast naroda. To bi trebalo da prepoznamo.

Moramo prevazići te nacionalne granice u našem razmišljanju. Nikson i Brežnjev imaju više dodirnih tačaka nego mi i Nikson. Džej Edgar Huver imaju više zajedničkog sa šefom ruske tajne policije nego s nama. Međunarodna predanost zakonu i redu ono je što spaja svetske vođe. Zato smo uvek iznenađeni kada se sastaju, smeju se, rukuju i puše cigare. U stvarnosti se vole, nezavisno od toga šta govore.

Ono što pokušavamo da učinimo, pretpostavljam, je da se vratimo principima i duhu Deklaracije nezavisnosti. Taj duh je pružanje otpora nelegitimnoj vlasti i silama koje ljudima oduzimaju pravo na život, slobodu i potragu za srećom. Pod tim uslovima, Deklaracija ljudima daje pravo da ukinu takav oblik vladavine.

I da, naglasak je bio na ukidanju.

Da bismo to učinili, moraćemo izaći izvan okvira zakona. Prestati da poštujemo zakone koji od nas traže ubijanje, ovakvu raspodelu bogatstva i zatvaranje ljudi zbog sitnica, dok u isto vreme počinioce teških zločina drže izvan zatvora.

Nadam se da će ovakvo razmišljanje zavladati ne samo u mojoj zemlji već i u ostatku sveta jer nam je svima potrebno. Ljudima u ostalim zemljama je potreban duh neposlušnosti. To nije stvar metafizike već stvar sile i bogatstva, a nama treba Deklaraciju međusobne zavisnosti među ljudima svih zemalja koje teže istom cilju."
mlinarslavko mlinarslavko 23:52 25.11.2013

Moze da se resi

Jednostavno svi u lancu predaje i prijema robe da vrate pokradeno, direktori robnih rezervi, direktori i vlasnici silosa, magacioneri itd . Ako ne postoje kartice prijema u Silosu, sigurno postoje papiri robnih rezervi o predatim kolicinama, ovde je situacija cista, jedina opcija je da politicari brane lopove, sto nije nista novo. 80 000 tona je prosecno 80 onih komora u vecim silosima pravljenih sedamdesetih godina.

Radeci u silosu znam da Direktori maltene svaki dan proveravaju kolicine robe u komorama, prica da nisu znali i da ih je neko pokrao su za malu decu, ima toga ali u daleko manjim kolicinama i obicno se brzo sazna. Nemoguce je da ovako velike kolicine nestanu bez znanja direktora i magacionera, cak i ako dodje nov vlasnik i direktor, za ovako velike kolicine nema sanse da ne saznaju da su nestale. Razumem blog i slazem se da je potpun bezobrazluk nepostojanje kontrole, ali svima je jasno da je to namerno ucinjeno, ali i da to nije prepreka da se pronadju i kazne lopovi.
Kraja Kraja 09:01 26.11.2013

...mlinar slavko...

...je potpuno u pravu...
...u trenutku kada je direkcija slala ka silosima kamione sa zitom, tacno se znalo gde ce otici onaj visak za koji ne postoji mesto u silosima...
...ja bih mozda otisao i korak dalje i predpostavio da taj "visak" nikada nije upucen na teren, vec je pre skladistenja (ili u toku) dostavljen na prodaju NN licima...
...bottom line, da ne kazem na margini, agencija je aktivno ucestvovala u ovoj kradji...
...istraga bi trebalo da krene odatle...
iqiqiq iqiqiq 10:19 26.11.2013

Re: ...mlinar slavko...

Osim toga, ko je radio finansijske izveštaje i da li postoji revizija istih? Revizori su recimo dužni da provere da li se brojke poklapaju, ulaz izlaz, stanje magacina itd.
Osim "motki" koje mnogi predlažu, jedan odgovoran sistem može da se pozabavi i funkcionalnošću svih delova lanca, ovde je kao uostalom i u svim drugim primerima, mnogo delova lanca zakazalo.
Kraja Kraja 12:21 26.11.2013

Re: ...mlinar slavko...

...sve je relativno...
...mislim ni jedan deo lanca nije zakazao i tako vec mnogo godina...
...ali na stetu drzave i gradjana...
...(hebote) kad pocnem izjutra da citam "vesti" imam utisak da ovoj drzavi mora pod hitno da se oduzme poslovna sposobnost i stavi se pod nadzor...
...kad kupuju exer plate kao da su kupili kucu, kad prodaju kucu, prodaju je za vrednost exera...
...i nikada niko ne snosi odgovornost...SVE PO ZAKONU...
nastradamus nastradamus 07:13 26.11.2013

Ipak motka, ali ne bilo koja !

Ja imam 40 godina. Još od svoje rane mladosti slušam o: stabilizacijama, sankcijama, tranzicijama, recesijama, krizama,... i stalno ja (mi) trebamo da stežemo kaijš. Dokle bre? Mene izluđuje ova opšta AMNEZIJA i SLEPILO naroda. Dokle bre da nas jedan isti krug ljudi prevodi žedne preko vode ??????

Naravno da lopovluk ima svoju tačnu adresu sa imenom i prezimenom !!! Naravno da onaj krupniji lopovluk, sa potporom državnog sistema nema šanse da sankcionišemo. A i kako, ako znamo da su pravila (zakon) tako nakaradno urađena da samo gubiš vreme, novac i živce a uz to korupcijom se doliva ulje na vatru? Samo se vrtimo u krug. Ništa ne rešavamo a vlast se pravi kao da nešto radi, u našu korist, jel'te. Pa oni (vlast) mogu ovako, sa sve galaktičkim ekonomskim krizama i recesijama konforno da UŽIVAJU u blagodetima svog položaja i da nas licemerno obasipaju svojim brigama za našu tragičnu sudbinu.

NIKO, NIKO ali ponavljam NIKO do sada nije ni pokušao da nešto uradi da bi narodu bilo bolje (u Srbiji). Sve same laži, prevare i naravno neviđene krađe - što je i osnovni razlog bavljenja politikom. Da ne navodim primere neodgovornosti vlasti, jer nema ni mesta ni živaca da sve to ponavljam, jer svi mi to znamo vrlo dobro.

Dakle rešenje je - M O T K A !!!!!!! Za sve njih u Vladi Srbije. Nema izuzetaka. Neko je manje kriv neko više, neko je kulturniji neko je kao stoka, ali svi su zaslužili - M O T K U !!!

Ja tako mislim i osećam, a Vi kako hoćete.
iqiqiq iqiqiq 10:54 26.11.2013

Re: Ipak motka, ali ne bilo koja !

NIKO, NIKO ali ponavljam NIKO do sada nije ni pokušao da nešto uradi da bi narodu bilo bolje (u Srbiji).

Bez ljutnje, samo savet: koju god nepravilnost uočiš, lepo presavij tabak pa piši nadležnima. Idi legalnim putem i po proceduri. Ako to ne dovede do rezultata, onda ćemo da pronađemo NIKOa i da ga/je pitamo zašto smo glasali za nju/njega.

Postoje nadležne inspekcije, nadležna ministarstva, nadležni odbori Skupštine, svima se obratiti.

Da pokušamo to pre motke? Nije dovoljno da se samo neki pojedinci bore za ispravljanje krivih Drina, to treba da bude cilj zajednice. Svaki pojedinac bar jednom godišnje da ispravi svoju krivu Drinu. Onda neće nestati 80000t žita koje NIKO nije video?
psl_srbija psl_srbija 10:55 26.11.2013

Legalna anarhija

Da li je u pitanju neka masovna bolest, apatija ili šta već ne znam, ali smo definitivno u velikom problemu. A rešenje svakog problema mora krenuti od dijagnostike, znači zašto je došlo do problema?

Ako pogledamo ponašanje svih partija na sceni (koje nisu nacionalističke) vidimo da su one neoliberalne! A šta kaže neoliberalizam o opštem dobru? Ukratko rečeno kaže da se do opšteg dobra dolazi iz pojedinačnog (ličnog) dobra preko neke "nevidljive ruke" koja upravlja time. Ovaj zaključak je verovatno napravljen da bi se opravdalo privatizovanje i "slobodno" tržište. I ovo naravno nije tačno. Zato je potrebna KONTROLA i to KONTROLA OD STRANE DRŽAVE i njenih organa i institucija! Ovo naročito važi za javni sektor koji treba da ostane pod upravom i kontorlom države, a ne da bude privatizovan, jer javni sektor je opšte dobro i ne može biti privatizovan na način koji neće postaviti strukturne monopole i prelivati novac u privatne ruke tajkuna i partijskih miljenika. Jer ono što je javno i opšte dobro ne sme da propadne, tako da ako bi privatizovali puteve i to privatno preduzeće propadne, država ne bi smela da ostane bez puteva pa bi morala da spašava to preduzeće, a upravo u takvom odnosu se stvaraju strukturni monopoli i sistemi za isisavanje para iz države u privatne džepove (što se uostalom i svakodnevno dešava u naštoj državi, primer BUS PLUS i sl.)

Da bi sve funkcionisalo kako treba, potrebne su dve stvari:
Prvo potrebni su Ustav i zakoni koji su nekoruptivni, znači pisani da iskorene korupciju, mahinacije, slobodne procene pojedinaca i sl.
Drugo potreban je mehanizam kontrole, znači funkcionalno i nezavisno sudstvo i policija.
Mi trenutno nemamo ni jedno od ova dva. A s obzirom da nemamo ni partije koje nisu neoliberalne neće pomoći ni izbori. Sve u svemu, ne vidim da u skorije vreme možemo pobeći iz začaranog kruga i krenuti u dobrom smeru.

P.S. Ja lično podržavam socijalni liberalizam koji bi mogao da probleme koje nam uveliko donosi neoliberalizam, ali partije tog tipa ne postoje na našoj sceni i izgleda da nema ni ljudi koji bi ih stvorili u skorije vreme
iqiqiq iqiqiq 11:02 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Zato je potrebna KONTROLA i to KONTROLA OD STRANE DRŽAVE i njenih organa i institucija

KOliko god da se slažem, pitanje je ko će to da radi? To su visoko rizične pozicije, kao kada uđeš u košnicu pčela i otimaš med. Treba ti dobra zaštitna oprema. Jer niko neće da se tek tako odrekne medenog života. Treba da pukneš packe neradnicima, korumpiranim direktorima, državnim službenicima i da ostaneš živ.

Ko će to da radi? Šta misliš zašto niko neće da bude inspektor? Koja je zaštita inspektoru. Zašto busplus kontrolori ne proveravaju da li krupni istetovirani momci nemaju karte u prevozu (ovo će ti potvrditi svako ko se u Beogradu vozi gradskim prevozom).

Sve dok pojedinac koji se bori da ispravi krive Drine i da radi po zakonima, nije dovoljno zaštićen, sve ovo naše su prazne priče.
psl_srbija psl_srbija 11:27 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Naravno da nema ko to da uradi, potpuno se slažem sa Vama, zato sam i napisao:

"ne vidim da u skorije vreme možemo pobeći iz začaranog kruga i krenuti u dobrom smeru".

Jedini način je da se napravi partija poštenih i pametnih ljudi koji će osvojiti apsolutnu vlast i promeniti zakone i uvesti institucije koje će biti nezavisne i na koje pre svega oni sami, kao vlastodršci, neće vršiti pritisak. A ovo kod nas zvuči manje realno nego to što je Crvenkapa pričala sa vukom! U stvari ovo bi u praksi i demokratskom društvu trabalo da funkcioniše tako što se vlast boji kritika opozicije jer će u slučaju da radi loše ovi to iskoristiti da im otmu vlast na sledećim izborima, ali s obzirom da su kod nas sve partije istog kova mi i nemamo mogućnost izbora, već nam ostaju "beli listići" dok se ne pojavi neka nova. A i kad bi neka nova nastala od poštenih ljudi i osvojila vlast pitanje je koliko bi se oduprla tolikoj moći i ostala poštena.
freehand freehand 11:41 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Jedini način je da se napravi partija poštenih i pametnih ljudi koji će osvojiti apsolutnu vlast i promeniti zakone i uvesti institucije koje će biti nezavisne i na koje pre svega oni sami, kao vlastodršci, neće vršiti pritisak.

Đe si, Aristotele?!
psl_srbija psl_srbija 11:52 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

:)

Samo me zanima da li sam ja negde propustio pouku koju nam je Aristotel ostavio a koja daje rešenje problema, a da pritom ne uvodi pretpostavku da su ljudi sami po sebi dobri i pošteni ili niko još uvek nije rešio zagonetku?!

:)

Šalu na stranu, otvoren poziv filozofima da iskopaju iz literature i daju nam ukratko viđenje i neki predlog rešenja ovog problema od strane Aristotela i ostalih filozofa.
freehand freehand 11:57 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Šalu na stranu, otvoren poziv filozofima da iskopaju iz literature i daju nam ukratko viđenje i neki predlog rešenja ovog problema od strane Aristotela i ostalih filozofa.

Nemoj više ako Boga znaš! Eto tupe dva-tri eona, izgiboše deca učeći!
psl_srbija psl_srbija 12:06 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Samo još da dodam da posmatrajući savremeno društvo, ako izuzmemo tehnološki napredak koji definitivno olakšava živote ljudima, ne vidim da smo nešto bitno civilizacijski napredovali na poljima politike, etike i sl.

Eto, neću više Freehand, obećavam!
freehand freehand 12:14 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Samo još da dodam da posmatrajući savremeno društvo, ako izuzmemo tehnološki napredak koji definitivno olakšava živote ljudima, ne vidim da smo nešto bitno civilizacijski napredovali na poljima politike, etike i sl.

I ja se slažem, ako ne obraćamo pažnju na sitnice poput ukidanja robovlasništva, opšte jednakosti pred zakonom, opšteg biračkog prava, dostupnosti obrazovanja, medicinske nege i slične tričarije.
Eto, neću više Freehand, obećavam!

Mislio sam na filozofe. Ti samo po volji.
psl_srbija psl_srbija 13:05 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Prvo da razjasnim da ne ispadnem smešan: Ne sporim da smo postigli napredak, samo mislim da još mnogo treba da napredujemo kao civilizacija po svim pitanjima!

A sada redom:

Robovlasništvo: Evo, stalno po novinama priče o iskorišćavanju radnika po Sočiju i odnosa prema njima kao prema robovima, šta je sa belim robljem, šta je sa držanjem prostitutki kao roblje, a da ne ulazim da po Africi još uvek postoji i klasično ropstvo, ali ajde, oni kao nisu još civilizovani. U krajnjoj instanci i neisplaćivanje zarada je vid ropstva jer je rad bez naknade, a da ne pričamo o zaradama koje ne obezbeđuju minimalnu egzistenciju ali nećemo toliko daleko.

Jednakost pred zakonom: Probelmi gej populacije (nemogućnost sklapanja braka, nasleđivanja imovine bračnog druga, usvajanje dece...), a ako uzmemo i u razmatranje uticaj partijskih i ostalih veza na sudije i presude, neće nam mnogo ostati od jednakosti pred zakonom.

Opšte biračko pravo: Dobro, ovo priznajem, ali prilično obesmišljeno nepostojanjem realnog izbora opcije, jer sve rade za isti cilj

Dostupnost obrazovanja i zdravstvene nege: Pitaj amerikance, recimo, koliko košta ova dostupnost! Kod nas je manje više dostupno obrazovanje, ali i ovde polako sve više i više košta. Što se zdravstva tiče jeste dostupna nega, ali koliko para imaš toliko i dobiješ od kvaliteta, tako da nije baš da je jednako. A i sve ove silne pomoći za operacije po inostranstvu govore koliko je realno običnim smrtnicima nešto dostupno.

Tako da nije sve crno, ali nije sve ni tako svetlo kao što možda izgleda.
freehand freehand 13:20 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Tako da nije sve crno, ali nije sve ni tako svetlo kao što možda izgleda.



Siguran sam da ti znaš razliku između robovlasništva kao vladajućeg sistema i devijacija u svetu od sedam milijardi ljudi?
O jednakosti pred zakonom kao zakonom uvedenog principa i devijacija u njegovoj primeni sa jedne strane i važećeg, pravnim aktom ustanovljenog principa po kome zakon za jedne važi a za druge ne?
I tako dalje?
Mislim, da ne raspravljamo o smešnim stvarima.

psl_srbija psl_srbija 13:40 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Slažem se, neuporedivo je, ali sam hteo da naglasim da i u savremenoj demokratiji kao i u svakom društvenom uređenju postoje problemi koji su SISTEMSKE prirode, znači zbog neoliberalnih postavki demokratije i liberalizma kao takvih, a ne kao neki specifični retki slučajevi. Mi nismo postigli vrhunsko društveno uređenje koje je najbolje i ne možemo doći do boljeg, već naprotiv jedno stanje koje, kao i mnoga prethodna ima gomilu nedostataka. I zbog toga treba pogledati šire i videti zašto naše uređenje sistemski stvara probleme, a ne zašto je pojedinac, kome su sve strukture omogućile da krade, ukrao nešto i zašto on sam nije bio moralan. Sa naletom neoliberalizma klasne razlike (da se tako izrazim) postaju sve izraženije i dolazi do ozbiljnih narušavanja socijalnih i ostalih prava, a plus uz veliko zamagljivanje situacije i skretanje tema sa suštine na sitnice i sl. (Evo, objaviće i promene koje donosi novi zakon o radu, pa ćemo videti koja će sve prava nestati ili se ograničiti). Zato želim da pokrenem ljude da misle šire, da nije problem samo u ljudima (političarima recimo), već je koren problema u novom shvatanju demokratije i liberalizma koje ima puno loših stvari i podloga je za ozbiljno narušavanje iskrenih principa demokratije, jednakosti i socijalne pravde.

I da dam svoj lični odgovor na pitanje s kraja teksta
"Ali, zar je preterano oceniti stanje u kome su ovakve stvari moguće, kao opako?"
Nije preterano, stanje je zaista opako, a još i mislim da je opako zbog sistema na kom počiva pre svega, a ne samo zbog nemoralnih pojedinaca kojih u određenoj meri ima u svakom društvu.
freehand freehand 14:04 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

psl_srbija
Slažem se, neuporedivo je, ali sam hteo da naglasim da i u savremenoj demokratiji kao i u svakom društvenom uređenju postoje problemi koji su SISTEMSKE prirode, znači zbog neoliberalnih postavki demokratije i liberalizma kao takvih, a ne kao neki specifični retki slučajevi. Mi nismo postigli vrhunsko društveno uređenje koje je najbolje i ne možemo doći do boljeg, već naprotiv jedno stanje koje, kao i mnoga prethodna ima gomilu nedostataka. I zbog toga treba pogledati šire i videti zašto naše uređenje sistemski stvara probleme, a ne zašto je pojedinac, kome su sve strukture omogućile da krade, ukrao nešto i zašto on sam nije bio moralan. Sa naletom neoliberalizma klasne razlike (da se tako izrazim) postaju sve izraženije i dolazi do ozbiljnih narušavanja socijalnih i ostalih prava, a plus uz veliko zamagljivanje situacije i skretanje tema sa suštine na sitnice i sl. (Evo, objaviće i promene koje donosi novi zakon o radu, pa ćemo videti koja će sve prava nestati ili se ograničiti). Zato želim da pokrenem ljude da misle šire, da nije problem samo u ljudima (političarima recimo), već je koren problema u novom shvatanju demokratije i liberalizma koje ima puno loših stvari i podloga je za ozbiljno narušavanje iskrenih principa demokratije, jednakosti i socijalne pravde.

Da se vratimo Aristotelu: on je naime, demokratiju smatrao izvitoperenim oblikom društvenog uređenja.
No - rekli bismo na žalost - to je i do danas najbolji način vladanja koji je čovečanstvo uspelo da izmisli i primeni.
I to nema veze sa liberalizmom.
psl_srbija psl_srbija 14:17 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Nemam ja problema sa demokratijom, već sa onim u šta je neoliberalizam (koji je miljama daleko od liberalizma u negativnom smeru) pretvorio tu demokratiju. Imaš ti pravo da budeš biran, ali ako nisi neoliberalan nego zastupaš neku drugu struju nećemo te pustiti u naše medije, na primer. Nećemo ograničavati pare koje nam tajkuni daju (i time nas potkupljuju) a ako i donesemo neki zakon o transparentnom finansiranju partija mi ga se nećemo pridržavati. Pa da li je to demokratija? A imamo i "slobodno tržište" ali ćemo samo našim firmama davati debele subvencije (od para građana naravno) koje su tolike da sam pojam ravnopravne konkurencije nema više nikakvog smisla, e to je neoliberalizam i to nije ni prava demokratija ni liberalizam!!!
freehand freehand 14:24 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

e to je neoliberalizam i to nije ni prava demokratija ni liberalizam!!!

Još koji uzvičnik dodatno bi pojačao argumentaciju.
psl_srbija psl_srbija 14:28 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Vidiš da sam se kontrolisao i nisam koristio velika slova, a ti sad jos i uzvičnike da sklonim, ha, ha, ha!

Slažem se, primedba ti je na mestu!
freehand freehand 14:30 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

psl_srbija
Vidiš da sam se kontrolisao i nisam koristio velika slova, a ti sad jos i uzvičnike da sklonim, ha, ha, ha!

Slažem se, primedba ti je na mestu!

Eto. Još malo smanjiš emociju i - to je to. Uvidiš da nema drugog načina do demokratije. Jer je svaki drugi već isproban i završavao se u ogromnim patnjama miliona.
Izbor manje lošeg je usud ljudskog društva, jebiga.
psl_srbija psl_srbija 14:44 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Uvidiš da nema drugog načina do demokratije


Ne mislim ja da demokratija ne valja, već da su je izvrnuli u nešto što ona nije. To ti je nešto kao da igraju fudbal siromašni protiv bogatih i kad treba da počnu utakmicu a sudija pregleda kopačke, utvrdi da siromašni imaju izlizane đonove i da ne mogu da igraju u takvoj opremi. A pošto ih onda nema dovoljno dosudi službeno 3:0 za bogate. To je karikiran neoliberalizam. A ja u socijalnom liberalizmu vidim državu koja će bar osnovnu sportsku opremu obezbediti svima, da mogu da igraju, a onda neka pošteno izgube ako su slabiji. Kao neko poređenje ostalih ideologija s jedne strane bi izvorni liberalizam bio verovatno u stilu "nek igraju onda bosi (a ovi drugi u kopačkama)", a s druge komunizam "neka se svi izuju i neka bude nerešeno na kraju".
nastradamus nastradamus 21:40 26.11.2013

Re: Legalna anarhija

Postoje nadležne inspekcije, nadležna ministarstva, nadležni odbori Skupštine, svima se obratiti.


Druže, ako ja nisam proverio sve te NADLEŽNE ORGANE kroz svoj primer, onda ih NIKO nije proverio. U tom ''proveravanju'' - prijavljivanju, BUKVALNO teranju da rade svoj posao ''dobio'' sam: proćardano vreme (tri godine i kusur poveći), gubitak posla, borbu za golu egzistenciju, ''mazanje blatom'' od bivših pretpostavljenih - da ne upotrebim gori izraz, gubitak mojih dokaza iz SPECIJALNOG SUDA, krvni pritisak, stalno osvrtanje iza vrata,...

Ja najbolje znam kako je to preživeti !!! Od običnih ljudi, NIKO nema petlje da vas podrži, jer se plaši za svoje d..e, mnogi će vas zaobilaziti u širokom luku - bez obzira što je ISTINA na mojoj strani. Ja (mi) imam sukob sa moćnim silama, koje će od mene pokušati da naprave najgoreg ološa. Sve je na njihovoj strani, SVE: lažni (namešteni) podaci, veći deo policije, veći deo sudstva, vlast (pozicija), novac, uticaj... sve, sve, sve sem jedne stvari - ISTINE !!! Ali dzaba, kome treba ISTINA ???
alselone alselone 08:14 27.11.2013

Re: Legalna anarhija

I ja se slažem, ako ne obraćamo pažnju na sitnice poput ukidanja robovlasništva, opšte jednakosti pred zakonom, opšteg biračkog prava, dostupnosti obrazovanja, medicinske nege i slične tričarije.



Sve vrednosti koje su baštinili Idi Amin i Bokasa.
freehand freehand 11:20 26.11.2013

SVe na broju

Meni ovo, da prostite, mnogo liči na kasarnu blaženopočivpše JNA (a i svake druge vojske): prazne se magacini, krade se gorivo, hrana, municija, oprema. Svaka tezga na buvljaku pokrivena šatorskim krilom, svaki lovac u maskirnoj uniformi, svaki treći podrum kao RR magacin.
Dođe kontrola a ono - sve na broju!
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:08 26.11.2013

Mi smo pod okupacijom!

Ogromna većina građanki i građana Srbije je okupirana. Okupatori nisu stranci, NATO, Rusi, CIA, Vatikan... nego mali sloj korumpiranih, alavih i beskrupuloznih sugrađanki i sugrađana, koji nas preko potplaćenih stranačkih vrhuški i uz pomoć prodanih medija i naručenih zakona kontrolišu, tlače, pljačkaju i demagoški zavode.

MUĆNIMO GLAVOM!
nastradamus nastradamus 21:48 26.11.2013

Re: Mi smo pod okupacijom!

To je to Cela filozofija. Znači... MOTKAAAAA !!! Srbija - Logor !
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:39 26.11.2013

Ovo je Čehova vredno:

A odgovor je „logičan" - ima „naravno". I da ste ranije pitali odgovorne, kako je kontrola organizovana čuli bi da je i tu sve „besprekorno". I da nije reč o bilo kakvoj, nego vrlo, intenzivnoj kontroli. U internom uputstvu Direkcije za robne rezerve, piše da Odeljenje za skladišta (u okviru sektora komercijale) organizuje neposredne kontrole skladišta i to najmanje dva puta godišnje i o tome podnosi izveštaj.
Ali, ima „samo" jedan problem. U aktu o sistematizaciji, da li „slučajno" ili ne, za poslove kontrole nije predviđen niko. „Logična" posledica je da kontrole nije ni bilo. I tako godinama.
iqiqiq iqiqiq 17:52 26.11.2013

Re: Ovo je Čehova vredno:

Samo me zanima da li je poštovana Uredba o sistematizaciji radnih mesta

i da li ovo i dalje važi
Ovlašćenje Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu

Član 32

Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu dužno je da u svom mišljenju predloži Vladi da ne da saglasnost na pravilnik:

1) ako pravilnik nije usaglašen sa zakonom ili drugim propisom iz oblasti uređenja državne uprave;

2) ako smatra da uređenje organa koje se predviđa pravilnikom nije racionalno;

3) ako se pravilnikom predviđa obrazovanje područne jedinice organa suprotno uslovima koji su određeni Uredbom o upravnim okruzima ili ako se predviđa da se u okružnoj područnoj jedinici vrši neki posao državne uprave koji nije dopušten.
49 41 49 41 18:29 26.11.2013

Nevaljalasta deca

Sta znaju deca sta je 200 kg sine.
Stave na rame i nosi!

Tako i sa zitom. Potrpaj u dzepove i nosi.
I sa bakarnim plocama, bronzanim bistama, ...

Svojevremeno, pricala mi je bliska rodjaka; koja je tada radila u nekoj kragujevackoj banci.

Znas li ko je najbogatiji u Kragujevcu?

Jedan Rom, koji se bavi "sakupljanjem" otpadnih sirovina - gvozdje, bakar, aluminijum, ...

Kad on dodje da uplati u banci pare za svoje 'radnike' - ja ostanem bez teksta, a oci mi k'o na opruge!
nastradamus nastradamus 21:46 26.11.2013

MOTKA je penicilin za ''nadležne'' !!!

Dok Vi nađete nadležne, dok se oni namole da pogledaju predmet, korupcija odradi svoje i ode voz i nestade pruga. Ko da ničeg nije ni bilo, a nama uši ko u magarca. Piši propalo. Sve je trulo u državi Srbiji. Pukli smo a da nismo ni svesni ni kad, ni koliko, ni od koga. Samo vidiš ''patriote'' uspešni BIZNISMENI

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana