Život

Anđeoski đavo

Jelica Greganović RSS / 09.11.2013. u 19:37

image19178.jpg

Najkraće rečeno, ovaj cvet na slici sa leve strane treba izbegavati u širokom luku. Ne gajiti ga, ne unositi ni u kuću, ni van kuće, nasleđenog pažljivo iseći, paziti da se ne ubode, ako je baštenski, onda mu i korenje iskopati, i zatrti ga bez milosti. Zove se Anđeoska truba, Brugmansija ili Datura, jedino što ova otrovnjača ima zajedničko sa anđelima je da je tako smrtonosna da može da vam ubrza put ka ličnom utvrđivanju da li anđeli zaista postoje ili ne.

Znala sam ja da je to otrovan cvet, kao glicinija zvana Plava kiša, kao kukurek, đurđevak, afrički oleander, ali da je toliko otrovan ni sanjala nisam. Verovatno i zato što se najurednije prodaje po  cvećarama i rasadnicima, raste naokolo neometano i niko nikada nije pomenuo da od toga može da se mre. Da bar ima onu nalepnicu sa mrtvačkim glavama, pa da čovek zna kakvo zlo u kuću unosi.

Elem, odem ja pre par meseci kod frizerke mi moje, koja me dočeka sa bandažiranim srednjim prstom desne ruke i gomiletinom lekova na stolu. Jesam se uplašila za njenu radnu ruku, to sporno nije, al obaška me strava vatila za moju glavu. Ne sumnjam ja u njene sposobnisti i kada joj prst izgleda kao bela bomba kragujevčanka, uz pratnju efekata hrpe farmaceutskih momenata, nego ipak gledam kako da ne izađem od nje kao da sam u prejakoj centrifugi bivala. Shodno tome sam se odmah raspitala za razlog njene ručne ćopavosti. Dok je ona, očiju žalosnih kao gladna kuca, pričala priču, meni se sve činilo da ne razumem najbolje, jer razlog je bio cvet, a ja bih se kladila da je tema nervozna kobra.

U frizerkinom dvorištu raste Anđeoska truba, još u grmastom obliku, a kako je na vansaksijskoj slobodi i u jesen se u kuću ne unosi, što inače radi ceo komšiluk koji je takođe u posedu tog cveta, to je treba poseći do korena pred mrazevima. Zato je frizerka obgrlila žbun tog južnoameričkog monstruma i slučajno se bocnula na njegov plod, koji izgleda kao elipsasti, nežni kestenov ježić. Čak ljupko, posebno za decu primamljivo, neagresivno, kao ukras. Ubola se tako da je jedva ubod osetila, na vrhu prsta se ništa videlo nije, čak ni vršak naizgled mekane bodlje.

Sutradan je prst počeo da je boli. Prekosutradan je imala osećaj da joj je prst jedini deo tela koji postoji, ostatak se povukao pred sve jačim kljuvanjem na mestu uboda. Dan kasnije je đavo odneo šalu, frizerka je odgalopirala kod lekarke. Pokazala joj isprintovani sa sveznajućeg gugla cvet,  lekarka je sa razumevanjem i znanjem klimnula glavom i rekla joj da se skine do pojasa. Frizerka je iskazala nerazumevanje, ali je lekarka insistirala. Ispostavilo se da od mesta uboda, duž ruke, preko ramena, putuju crvenkaste štraftice. Kao svaki pristojan čovek, frizerka se pred odlazak lekaru tuširala, ali ih nije primetila, a one su normalna pojava prilikom bliskog susreta sa Anđeoskom trubom. To putuje telom njen otrov ka srcu, objasnila je mirno doktorka, još smirenije dodavši da se od toga umire. Frizerka je gledala sa zaprepašćenjem, tokom kog joj je već dat tetanus i uručena gomila lekova. Ona sa stola. Tetanus će ponoviti kroz izvestan broj nedelja, ali ako bude i dalje bolelo, mora ponovo na pregled.

I bolelo je, idući put kad smo se srele, na prstu je imala još kilometarskiji zavoj. Morali su da joj seku vrh prsta i iz njega iskopavaju jedva za trun veliki vršak bodljice onog anđela. Utešili su je rečima da je došla u poslednjem trenutku, jer je otrov razjedao meso oko sebe, a i kost je već počeo da glođe. Ako ne prestane da je boli, neka se vrati, a dodatnu gomilu lekova može da stavi u džak koji će joj dati i neka ih pažljivo odvuče kući i još redovnije konzumira, ako ne misli da pandrkne od gore pomenutog cveta.

Moja frizerka je vredno ručkala medikamente, ali prst je dalje boleo, slutilo se novo kopanje po njemu, u potrazi za još jednom otrovnom mrvom bodlje.

Za to vreme se komšijske trube anđeoske i dalje šepure ispred ulaznih vrata i po dvorištima, čekajući novu žrtvu koja će dati doprinos farmaceutskoj industriji. Kako stoje stvari bolje bi bilo da cvećare i rasadnici počnu umesto ovog cveta da prodaju zmije zvečarke, lepe su i šarene, zveckaju, a i kanda su manje otrovne od ovog florističkog demona. Samo omanjim šnjuvom po beskrajima interneta, saznala sam da je Anđeoska truba otrovna gde god je pogledaš, pipneš ili pomirišeš. Žvakanje i pasenje se krajnje ne preporučuje, jer vrlo brzo dovodi do susreta uživo, odnosno umrtvo, sa anđeoskom pleh muzikom. Zato je i zovu demonska biljka, tamo gde je bolje poznaju. Lepo je govorio moj otac: »Samo vi dovlačite u kuću te adame, eve i ostale korove džunglovske, za koje ovdašnja živa duša ne zna šta sve mogu, kad nas jedne noći izjedu, pitaću vas...«

Da ponovim, za to vreme cvećare i rasadnici uredno, i bez ikakvog upozorenja, prodaju Anđeosku trubu, takvu otrovnjaču kakva se u našim krajevima retko sreće. Naše zmije otrovnice su čisti amateri u poređenju sa ovom cvetnom lepotom, naročito njenim listovima i plodovima. Zaključak je, gde god vidite tog cveta, izgazite zlotvora, iskopajte mu korenje, zapalite ga, ako još šta pripalite nije šteta, važno je da ga sa njim ne stupate u bliske odnose i da od njega ni traga ne ostane.

Juče da sam krepala ne bih znala koliko je to otrovno, niti da uprkos tome legalno naokolo raste...

Edit:

Maločas sam pronašla:

 " Količina otrovnih materija u biljci varira od podneblja do podneblja, pa nijedna doza od oka ne može biti pouzdana. Zato je, za svaki slučaj, neophodno prepoznati znake trovanja, a to su: konfuzija, uznemirenost, vrtoglavica, posrtanje, halucinacije, ubrzani srčani puls, gubitak pamćenja, mučnina, širenje zenica, nerazumljiv govor, povišena telesna temperatura, žeđ, nesvestica, nekontrolisano mokrenje.

U svakom slučaju, za skopolamin (koji je zapravo prah naše anđeoske biljke), kažu da je najopasnija droga na svetu. Eliminiše slobodnu volju i briše memoriju. Rastura se po ulicama Kolumbije, a zovu je “Đavolov dah”."

 



Komentari (120)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Obren Markov Obren Markov 19:51 09.11.2013

Cvećka

Nego, da to ipak nije nešto od one vrste što mudre dame tradicionalno rabe na žmuovima svojim, kad ispune svoju zabavljačku bračnu normu ... ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:56 09.11.2013

Re: Cvećka

Misliš na Vučju jagodu, legendarnu Atropa Belladonna, srednjevekovnu regulatorku bračnih problema?



Čini mi se da je ovo od nje mnogo gadnije, ovo truje ubodom, jedenjem, mirisanjem...
Obren Markov Obren Markov 20:48 09.11.2013

Re: Cvećka

Čini mi se da je ovo od nje mnogo gadnije, ovo truje ubodom, jedenjem, mirisanjem...


...izgleda da se od srednjeg veka znanje o načinima deregulacije žmuova proširilo blažim halucionogenima
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:07 09.11.2013

Re: Cvećka

...izgleda da se od srednjeg veka znanje o načinima deregulacije žmuova proširilo blažim halucionogenima

Za Belladonnu kažu da je imala uspešan protiv otrov, koji doduše mora da se uzme u određenom broju sati nakon konzumiranja otrova...pa, ako se mužu servira Belladonna za večeru, a on se na vreme ne vrati iz noćne skitnje...tzvrtz.

A ova biljka se, tamo gde je poznaju i gde joj je prirodno stanište, naravno kao gomila otrovnih biljaka kod nas, koristi i kao lek, naravno ko je poznaje i ume da odmeri. Ali se koristi i za to što si ti pomenuo, kao droga, naravno u tačnoj meri i tačnoj proceduri i pripremi. Inače, zbogom diko.
G r o f G r o f 21:08 09.11.2013

Re: Cvećka

Jelica Greganović
Misliš na Vučju jagodu, legendarnu Atropa Belladonna, srednjevekovnu regulatorku bračnih problema?



Čini mi se da je ovo od nje mnogo gadnije, ovo truje ubodom, jedenjem, mirisanjem...


Atropa beladona ima najveću koncetraciju atropina i hiosciamina u korenu. Eksperimentisao sam sa tim tako što sam izvadio koren rasekao ga nožem i trljao podlakticu(ti alkaloidi se lako apsorbuju preko kože). Imao sam osećaj da letim, zapravo, više kao da me nebo guta
i posle mi bilo muka.
mlekac mlekac 19:57 09.11.2013

Au!

Zadnje vreme doslo kad ti s cvecem ratujes!
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:59 09.11.2013

Re: Au!

Ženo, ja sam to u jednom trenutku imala na balkonu, slutila nisam koliko je otrovno...to uopšte ne bi smelo tek tako da se prodaje.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:01 09.11.2013

Lažna aronija

Danas na TV-u pričaju o lažnoj aroniji koja se pojavila u prodaji na nekim pijacama u Srbiji. Ta lažna je otrovna.

Objašnjenje kako prepoznati pravu i lažnu aroniju, koje je dato u okviru tog priloga, je grandiozno: "Razlikuju se po ceni, lažna aronija je mnogo jeftinija." Verovatno će već sutra prodavci lažne aronije podići njenu cenu da bude u nivou sa pravom. Da ne poveruješ... Užas. Pitam se postoji li neko ko će da dâ smisleno objašnjenje da narod izbegne zamku kupovine otrovne podvale.
Jukie Jukie 20:18 09.11.2013

Re: Lažna aronija

Dragan Pleskonjic
Pitam se postoji li neko ko će da dâ smisleno objašnjenje da narod izbegne zamku kupovine otrovne podvale.

Mislim da u prodavnicama postoji već isceđen sok od prave aronije (u tetrapaku), a koliko se sećam dodaje se i u sok od borovnice iz tetrapaka

Naravno da ne treba kupovati ništa od onih ljudi koji sede na ulici uz ivicu pijace i prodaju stvari iz male kofice, to su sve plodovi koje su pobrali sa žbunova u parkovima (a skoro svi žbunovi u parkovima, sem šipka, imaju bobice otrovne za ljude) i crknuta riba koju je reka izbacila na obalu i kojekakvo šumsko lišće koje oni samo nazovu zelje i sremuš. Svi sitni i suvi plodovi kupuju se isključivo u zdravoj hrani ili maksiju, a na pijaci samo možda jabuke i slično voće, a i to ne od onih koji prodaju tri jabuke i četiri glavice belog luka sa kartonske kutije, ko zna iz kojeg su ih smeća izvukli.
nurudin nurudin 20:22 09.11.2013

Re: Lažna aronija

Dragan Pleskonjic
Danas na TV-u pričaju o lažnoj aroniji koja se pojavila u prodaji na nekim pijacama u Srbiji. Ta lažna je otrovna.

Objašnjenje kako prepoznati pravu i lažnu aroniju, koje je dato u okviru tog priloga, je grandiozno: "Razlikuju se po ceni, lažna aronija je mnogo jeftinija." Verovatno će već sutra prodavci lažne aronije podići njenu cenu da bude u nivou sa pravom. Da ne poveruješ... Užas. Pitam se postoji li neko ko će da dâ smisleno objašnjenje da narod izbegne zamku kupovine otrovne podvale.



https://www.youtube.com/watch?v=iI4pTrxnbfk&list=UUh3K77dF9uBz4cvzlLiZdbA&index=16
Hansel Hansel 20:31 09.11.2013

Re: Lažna aronija

Dragan Pleskonjic
Pitam se postoji li neko ko će da dâ smisleno objašnjenje da narod izbegne zamku kupovine otrovne podvale.

Negde su dali, više ne znam gde sma video -- ovi plodovi su skoro savršeno loptasti i sjajne površine, dok plodovi aronije, pored toga što nisu sjajni, imaju "ugnuće" na strani suprotno peteljki, tu imaju i onaj "završetak" poput one na jabuci, krušci, samo, naravno, manje -- ne znam kako se to zove, Jukie?
Hansel Hansel 20:44 09.11.2013

Re: Lažna aronija

nurudin

To je to, evo i ugrađeno:



ali je kratak kadar sa snimcima... Mislim da sam ja precizniji prilog video na RTV, mislim da oni imaju takođe svoj YT kanal, potražiću.
Jukie Jukie 21:06 09.11.2013

Re: Lažna aronija

Hansel

Dragan PleskonjicPitam se postoji li neko ko će da dâ smisleno objašnjenje da narod izbegne zamku kupovine otrovne podvale.Negde su dali, više ne znam gde sma video -- ovi plodovi su skoro savršeno loptasti i sjajne površine, dok plodovi aronije, pored toga što nisu sjajni, imaju "ugnuće" na strani suprotno peteljki, tu imaju i onaj "završetak" poput one na jabuci, krušci, samo, naravno, manje -- ne znam kako se to zove, Jukie?

Ne znam, verovatno je ostatak od cveta, možda od čašice, jer je plod ustvari razrasli plodnik tučka
U svakom slučaju jedina biljka čiji sam plod ubrao da pojedem bio je dud, i to da probam kakvo je to jer sam čuo da je jestivo; dud se teško pomeša sa nečim drugim
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:09 09.11.2013

Re: Lažna aronija

dud se teško pomeša sa nečim drugim

Dud može lako da se pomeša, ali ne sa drugim plodom, nego sa drugom životinjom, jako liči na gusenice...a malo ko pada u iskušenije da pojede gusenicu
Jukie Jukie 21:12 09.11.2013

Re: Lažna aronija

A i ne znam što su svi odmah potrčali da kupuju aroniju ako ne znaju ni kako plod izgleda, to znači da su do sada sasvim lepo živeli i bez nje

Zato je dobra stvar što su nam svi nektar sokovi mešavine, svaki put kupiš drugi ukus i za mesec dana ćeš sigurno uneti goodness i od jabuke i od aronije i od grejpfruta i od bundeve i od svega ostalog a da ne moraš da juriš svaki plod pojedinačno
Jukie Jukie 21:18 09.11.2013

Re: Lažna aronija

Jelica Greganović
dud se teško pomeša sa nečim drugimDud može lako da se pomeša, ali ne sa drugim plodom, nego sa drugom životinjom, jako liči na gusenice...a malo ko pada u iskušenije da pojede gusenicu

E zato sam paaaažljivo ispitao prisutno drvo da nađem plod koji je najmanje ružnog izgleda (neki su bili zeleni, neki skvrčeni); na svu sreću lišće duda je karakteristično
Nekad davno, kad sam ja bio mali, dudovi su nam rasli u glavnoj ulici na putu do škole, i kad smo se vraćali sa dodele knjižica jedan plod mi je upao za vrat čiste bele košulje; mama je zbog nečeg mislila da sam ja kriv za to
Posle su to drveće posekli da bi mogli da uvedu trolejbuse u ulicu; ovaj primerak je bio u nekoj sporednoj ulici gde sam naišao jer sam čuo neku čudnu pticu (koju na kraju nisam ni video pa ne znam šta je bilo)
hajkula1 hajkula1 23:48 09.11.2013

Re: Lažna aronija

Jelica Greganović
dud se teško pomeša sa nečim drugim

Dud može lako da se pomeša, ali ne sa drugim plodom, nego sa drugom životinjom, jako liči na gusenice...a malo ko pada u iskušenije da pojede gusenicu



Gusenica ne može da bude tako debela kao dudinja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:27 10.11.2013

Re: Lažna aronija

Gusenica ne može da bude tako debela kao dudinja.

Al može da se smota u debeljušnu lopticu sa crnim tačkicama, bela...
mlekac mlekac 06:57 10.11.2013

Re: Lažna aronija

Jelica Greganović
Gusenica ne može da bude tako debela kao dudinja.

Al može da se smota u debeljušnu lopticu sa crnim tačkicama, bela...

Pa ko ti kriv kad preferiras beli dud! Da si jela crni, ne bi ti se to desilo.
mariopan mariopan 09:08 10.11.2013

Re: Lažna aronija

Hansel
Dragan Pleskonjic
Pitam se postoji li neko ko će da dâ smisleno objašnjenje da narod izbegne zamku kupovine otrovne podvale.

Negde su dali, više ne znam gde sma video -- ovi plodovi su skoro savršeno loptasti i sjajne površine, dok plodovi aronije, pored toga što nisu sjajni, imaju "ugnuće" na strani suprotno peteljki, tu imaju i onaj "završetak" poput one na jabuci, krušci, samo, naravno, manje -- ne znam kako se to zove, Jukie?

Bilo u novinama, za vas koji živite po gradovima pa ne vidite često korovske biljke uživo.
Svi koji imaju okućnicu sreli su se sa tom biljkom, kerećim grožćem kako se kod nas zove, i tačno znaju kako izgleda. Nema blage veze sa aronijom, ali plod liči, pogotovo ako je osušen, to gotovo da ne može da se razlikuje.
A strašno je otrovna cela biljka.
Ne kupovati van redovnih i proverenih lanaca za prodaju (apoteke).
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:50 10.11.2013

Re: Lažna aronija

Pa ko ti kriv kad preferiras beli dud! Da si jela crni, ne bi ti se to desilo.

Kad te beli prevari, ni crnom više ne veruješ...od tada su mi i četkice za zube sumnjive, a kamoli dudinje
8c_competizione 8c_competizione 12:18 10.11.2013

Re: Lažna aronija

od tada su mi i četkice za zube sumnjive











mozes i prakticno da pristupis problemu

iqiqiq iqiqiq 20:18 09.11.2013

AUUU Jelice

Zaključak je, gde god vidite tog cveta, izgazite zlotvora, iskopajte mu korenje, zapalite ga, ako još šta pripalite nije šteta, važno je da ga sa njim ne stupate u bliske odnose i da od njega ni traga ne ostane.

Ne smem da te grdim, ali čekam Jukie da se javi. Za sada samo da citiram udžbenik osmog razreda OŠ "Korov je koristan za životnu sredinu"

Juče da sam krepala ne bih znala koliko je to otrovno, niti da uprkos tome legalno naokolo raste...

To da treba imati informacije se slažem, ali biljka je tu da raste i očuva biodiverzitet
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:21 09.11.2013

Re: AUUU Jelice

biljka je tu da raste i očuva biodiverzitet

Ona u naš biodiverzitet uopšte ne spada, obaška što niko ne informiše ljude šta je to i šta je sposobno da uradi.
To ti je nekako kao problem balastnih voda...

"Toxicity[edit]

All parts of Brugmansia are poisonous, with the seeds and leaves being especially dangerous.[17][21] Brugmansia are rich in Scopolamine (hyoscine), hyoscyamine, and several other tropane alkaloids.[22] Effects of ingestion can include paralysis of smooth muscles, confusion, tachycardia, dry mouth, diarrhea, migraine headaches, visual and auditory hallucinations, mydriasis, rapid onset cycloplegia, and death."
(Wiki)
Jukie Jukie 20:24 09.11.2013

Re: AUUU Jelice

iqiqiq
Zaključak je, gde god vidite tog cveta, izgazite zlotvora, iskopajte mu korenje, zapalite ga, ako još šta pripalite nije šteta, važno je da ga sa njim ne stupate u bliske odnose i da od njega ni traga ne ostane.Ne smem da te grdim, ali čekam Jukie da se javi. Za sada samo da citiram udžbenik osmog razreda OŠ "Korov je koristan za životnu sredinu"
Juče da sam krepala ne bih znala koliko je to otrovno, niti da uprkos tome legalno naokolo raste...To da treba imati informacije se slažem, ali biljka je tu da raste i očuva biodiverzitet

Koliko sam shvatio iz Jelicine priče, to je alohtona invazivna vrsta, a za njih se preporučuje da se satru gde god se stigne, npr. bagremac, i pucajući krastavac, i ambrozija, i ono lepo cveće sa belim laticama što sad u novembru cveta (odmah vidiš da je vanzemaljac)
Na Galapagosu inače helikopterom prevoze lovce da pucaju na koze iz vazduha i tako im umanje broj.
iqiqiq iqiqiq 20:24 09.11.2013

Re: AUUU Jelice

možda je dobra za ono "klin se klinom izbija" radi naše društvene detoksinacije
iqiqiq iqiqiq 20:26 09.11.2013

Re: AUUU Jelice

a za njih se preporučuje da se satru gde god se stigne,

zar i ti sine Brute uništavaš biljčice

ok, ti si naš ekspert na blogu, dakle to je nešto kao ambrozija, ali još otrovnije
8c_competizione 8c_competizione 12:22 10.11.2013

Re: AUUU Jelice

Na Galapagosu inače helikopterom prevoze lovce da pucaju na koze iz vazduha i tako im umanje broj.


na Severnom moru, ostrvo Nordenay, imaju problema sa kunicima

prvo je bilo:"joj kako su cakani"

a onda kada su se toliko namnozili da kopajuci svoje rupe u dinama pocinju da unistavaju te specijalne trave na dinama, ljudi su pocei da ih love

desava se cesto da ih vidite pregazene po putu

ja se zgrozio, ali me domacini uverise da je pozeljno da ih gazis sto vise jer unistise biljke po zakonom zasticenim dinama

Jelica Greganović Jelica Greganović 12:38 10.11.2013

Re: AUUU Jelice

na Severnom moru, ostrvo Nordenay, imaju problema sa kunicima

Dočim u Australiji se vodi bitka oko mačaka kao neautohtone sorte koja je donesena i nema prirodnih neprijatelja...
kakapo kakapo 13:05 10.11.2013

Re: AUUU Jelice

Dočim u Australiji se vodi bitka oko mačaka kao neautohtone sorte koja je donesena i nema prirodnih neprijatelja...

Šta, kenguri ne jedu mačke? Ja godinama mačku plašim zlim kengurom koji će je pojesti ako ne bude dobra.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:22 10.11.2013

Re: AUUU Jelice

Šta, kenguri ne jedu mačke?

Jedu, ali samo sa peršunom
docsumann docsumann 14:11 10.11.2013

Re: AUUU Jelice

Jelica Greganović
na Severnom moru, ostrvo Nordenay, imaju problema sa kunicima

Dočim u Australiji se vodi bitka oko mačaka kao neautohtone sorte koja je donesena i nema prirodnih neprijatelja...


zapravo, u Australiji imaju problema sa kunićima kao neautohtonom vrstom.


Jelica Greganović Jelica Greganović 14:16 10.11.2013

Re: AUUU Jelice

I sa zečevima i sa mačkama. S tim što zečevi još nisu počeli da tamane autohtone gmizavačke i insektne vrste...
wilma68 wilma68 20:25 09.11.2013

Kuku, Jelice...

...baš pre dva dana prolazim ulicom;moja komšinica, starija gđa, strastvena baštovanka (puna joj kuća dece, unuka) na moj pozdrav odgovara:"Evo, gledam kao su mi ove moje TRUBE.Imam ih raznih boja, ispred kuće, iza kuće..."
Sad vidim-to ovo, iz bloga.
"Trova", što rek'o moj deda.
Već sutra ću da pohitam da učinim jedno dobro delo-u tvoje ime.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:33 09.11.2013

Re: Kuku, Jelice...

Moja frizerka ima male unučiće, kad joj je lekarka objasnila kako je ovo sve otrovno i koliko, odmah je palo iskopavanje...ali da ne veruješ, u tom naselju malo koja kuća se ne ponosi tim cvetom.
Hansel Hansel 20:51 09.11.2013

Re: Kuku, Jelice...

...ali da ne veruješ, u tom naselju malo koja kuća se ne ponosi tim cvetom.

I, da ne veruješ, to je prvi slučaj!?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:10 09.11.2013

Re: Kuku, Jelice...

I, da ne veruješ, to je prvi slučaj!?

Raspitala se frizerka, nije prvi slučaj, jedno dete su komatozno jedva spasili...ali ili ljudi ne razmenjuju odvratna iskustva ili misle da se to njima neće desiti, a cvet je tako lep...
8c_competizione 8c_competizione 12:24 10.11.2013

Re: Kuku, Jelice...

misle da se to njima neće desiti, a cvet je tako lep...


mene ovo odmah podseti na onu famoznu ribu specijalitet, gde ti zivot zavisi od umeca kuvara da spremi tu ribu!

dobro je sto ribe volim samo u akvarijumu i moru, ne bas u tanjiru

ali ima i takijeh!
zox.zox zox.zox 20:40 09.11.2013

najgora sam

Podeli ja Jelicin blog na FB i mal me ne rastrgoše imaoci ove Trube. Svi je imaju već godinama i nikom ništa falilo nije i ja tu nešto uzbunjujem javnost.

Ali ovo u moju avliju neće. Nije keri verovati kako se lepo kaže u mom kraju.
Hansel Hansel 20:52 09.11.2013

Re: najgora sam

Svi je imaju već godinama i nikom ništa falilo nije

Možda imaju neku GMO?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:10 09.11.2013

Re: najgora sam

zox, imala je i frizerka godinama, dok se nije desilo...
8c_competizione 8c_competizione 12:33 10.11.2013

Re: najgora sam

opcija za vuk sit i prsti na broji?

G r o f G r o f 20:58 09.11.2013

floro rasisto...

Pravda za andjeosku trubu....
Jelice mislim da ovde nije u pitanju otrov biljke već stafilokokna infekcija prouzrokovana ubodom. U srednjem veku više je ljudi umrlo od uboda ruže nego u ratovima.
Sklon sam primetiti da je i doktorka pogrešila.
Stafilokoki su resistentni na penciliske antibiotike. Kad sam u sličnom slučaju pitao doktora kako zna da se ne radi o stafilokoknoj infekciji kad mi daje pencilin on je odgovorio, pa mi uvek startujemo pencilinom.
To što zbog njihovog startovanja pencilinom možeš žavržiti na VMA savršeno ih ne zanima.
Cefaolosporinski antibiotici tuku stafilokoke kao maljem.
Hloramfenikol isto ali je to malo zastareo antibiotik.

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:14 09.11.2013

Re: floro rasisto...

Na žalost, grofe, nije tu u pitanju bila infekcija, lekarka je eksplicitno rekla da je to normalna reakcija na ubod te biljke...uostalom pogledaj Wikipediju, vidi šta sve u toj biljci ima...

Pogledaj:

http://regionalni.com/zivotdrustvo/savjeti/zbog-otrovne-trube-mislili-da-djecak-ima-krvarenje-u-mozgu-5889/
G r o f G r o f 21:23 09.11.2013

Re: floro rasisto...

Ja ne negiram fiziološko delovanje atropina i alkaloida koje sadrži pomenuta biljka ali ubodom se nije mogla unjeti količina koja bi izazvala pomenutu reakciju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:28 09.11.2013

Re: floro rasisto...

Pazi sad ovo:

"Količina otrovnih materija u biljci varira od podneblja do podneblja, pa nijedna doza od oka ne može biti pouzdana. Zato je, za svaki slučaj, neophodno prepoznati znake trovanja, a to su: konfuzija, uznemirenost, vrtoglavica, posrtanje, halucinacije, ubrzani srčani puls, gubitak pamćenja, mučnina, širenje zenica, nerazumljiv govor, povišena telesna temperatura, žeđ, nesvestica, nekontrolisano mokrenje.
U svakom slučaju, za skopolamin (koji je zapravo prah naše anđeoske biljke), kažu da je najopasnija droga na svetu. Eliminiše slobodnu volju i briše memoriju. Rastura se po ulicama Kolumbije, a zovu je “Đavolov dah”.

Skopolamin vam na ulici mogu dunuti u lice – droga nema miris i ukus, a za samo nekoliko minuta počinje dejstvo. Kada vas gledaju sa strane, delujete savršeno normalno, ali potpuno gubite kontrolu nad svojim postupcima i mogu vam raditi šta god požele. Kada dejstvo prestane, ne sećate se ničega. Gori je od antraksa i može izazvati smrt. Koriste ga uglavnom za pljačku, a jadnici koji nisu ni bili svesni šta ih je snašlo, probude se na nekom desetom mestu, uz totalnu amneziju. Pod dejstvom droge, žrtve su na tuđ zahtev praznile svoje račune, davale sve što imaju, a pri tome delovale sasvim normalno.

U izuzetno interesantnom videu snimljeno je par svedočenja žrtvi skopolamina."

G r o f G r o f 21:48 09.11.2013

Re: floro rasisto...

čitaš li ti mene jelice...
nema potrebe za egzotikom. horor koji ti opisuješ izaziva biljka koja se može naći u većini bašta.
tatula.



npr. ova je iz moje.
priznajem da me privlačilo da skuvam čaj od nje ali ipak nisam....hahahha
dovoljno sam lud i bez stimulansa.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:49 09.11.2013

Re: floro rasisto...

Grofe, čitam ja tebe, al čitaš li ti mene? To što je ti nisi skuvao ni popasao, još uvek ne znači da nije otrovna i da ne ubija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 09.11.2013

Re: floro rasisto...

To što je ti nisi skuvao ni popasao, još uvek ne znači da nije otrovna i da ne ubija.


Ne ubija, makar ne u nekim normalnim dozama (ne znam kolike doze su normalne, nemoj to da me pitaš:)

Ta biljka se nekada koristila da se napakosti domaćinu na nekom slavlju, ili je neko pomislio da je dobar vic ako se malo našali sa njom.

Naime, dešavalo se da tatulu krišom ubace u kazan ili sud u kome se spremala "vruća" (kuvana rakija, šumadijski čaj).

Kažu da su posle toga obavezno svi bili "mrtvi pijani",
Da li je to pijanstvo slično onom izazvano alkoholom ili ne ne znamm ali tako se opisivalo.

Nisam čuo za slučaj da je neko umro od toga, i uglavnom se ne smatra otrovnom (inače se valjda niko ne bi igrao sa tim).
Da li postoji i neka letalna doza, verovatno da da.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:08 09.11.2013

Re: floro rasisto...

ne znam kolike doze su normalne, nemoj to da me pitaš:)

Pa, gore i piše da otrovnost varira od podneblja do podneblja.
Mislim da kada bi ljudi znali do koje mere je otrovna Anđeoska truba, ne bi se ni njome igrali, niti je kao ukras gajili. Ali ne znaju. Nigde uz taj cvet nije priloženo do koje mere je otrovan i opasan.
Out of Beirut Out of Beirut 22:25 09.11.2013

Re: floro rasisto...

....
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:28 09.11.2013

Re: floro rasisto...

Ова чињеница је прилично добра индикација да је одговор о мери отровности:

Не много!

Da, zato što nije mnogo otrovan se za njega fasuju dva tetanusa u razmaku.

Узмите у обзир да се то "Nigde" односи и на ЕУ, рецимо. И да су профити од продаје ових биљака (или семена) прилично ниски, па нема богзна какве мотивације да се опасност од њих прећуткује.

Ili suprotno, neko bi mnogo slabije zarađivao kad bi ljudi znali šta zaista kupuju.
hajkula1 hajkula1 23:57 09.11.2013

Re: floro rasisto...

Jelica Greganović
ne znam kolike doze su normalne, nemoj to da me pitaš:)

Pa, gore i piše da otrovnost varira od podneblja do podneblja.
Mislim da kada bi ljudi znali do koje mere je otrovna Anđeoska truba, ne bi se ni njome igrali, niti je kao ukras gajili. Ali ne znaju. Nigde uz taj cvet nije priloženo do koje mere je otrovan i opasan.



Trube su, koliko sam primetila, popularne. Dekorativne su. Jelice, hvala ti, pojma nisam imala.
sadiovde sadiovde 00:58 10.11.2013

Re: floro rasisto...

Da, zato što nije mnogo otrovan se za njega fasuju dva tetanusa u razmaku.


Jelice, moraću da Vas ispravim. Antitetanus se ne prima kada ste imali kontakt sa otrovnim/neotrovnim i broj imunizacija ne korelira sa otrovnošću. Zapravo, on se daje da manje-više u svim slučajevima povreda gde je postojao kontakt sa zemljom, zarđalim predmetima i sl. koji su zgodna staništa za bakteriju Clostridium tetani.

U slučaju Vaše frizerke bila je povreda ruke prilikom kontakta sa biljkom - kontakt sa zemljom je sigurno postojao i antitetanus se daje preventivno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:00 10.11.2013

Re: floro rasisto...

sadiovde, sve ti verujem, al ona je popila tetanusa dva u miraz...preventivno, kako god...hvala za obaveštenje
sadiovde sadiovde 01:40 10.11.2013

Re: floro rasisto...

I, iako se to Vama ne sviđa, efekti koje frizerka ima najviše liče, kako je i Grof rekao na infekciju.

A imala bih i još par ispravki:

"Količina otrovnih materija u biljci varira od podneblja do podneblja, pa nijedna doza od oka ne može biti pouzdana.

Te materije se nazivaju alkaloidi i ima ih veoma veoma malo; kad ih ima mnogo, onda je to oko 0.1% u biljkama

Zato je, za svaki slučaj, neophodno prepoznati znake trovanja, a to su: konfuzija, uznemirenost, vrtoglavica, posrtanje, halucinacije, ubrzani srčani puls, gubitak pamćenja, mučnina, širenje zenica, nerazumljiv govor, povišena telesna temperatura, žeđ, nesvestica, nekontrolisano mokrenje.

Ovo se odnosi samo na slučajeve trovanja skopolaminom i to ingestijom ili preko sluzokože.
A skopolamin se preko kože primenjuje kao flaster za lečenje mučnina (tj ne može baš tako lako da se dostigne doza koja izaziva smrt i ove najgore efekte)

U svakom slučaju, za skopolamin (koji je zapravo prah naše anđeoske biljke), kažu da je najopasnija droga na svetu.


Skopolamin nije prah biljke, nego čist alkaloid koji se dobija izolovanjem iz biljke.


Iskreno, malo je priča o otrovnosti, nakon dodirivanja/čupanja biljke, hm, stručno gledajući, pa prejaka.

Ali da ste uspeli da skrenete pažnju i da utičete na svest o tome da je ova biljka otrovna i opasna i da ne sme baš mnogo da se igra sa njom jer može nehotično neko trovanjce da se desi - to jeste.

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:53 10.11.2013

Re: floro rasisto...

sediovde, sve ja tebi verujem, kao i ti meni, da te ispravljam ne mogu, al teško ćeš i ti da ispraviš ne samo mene, nego i lekarku i ostatak neta koji tvrdi da je ovo smrtno i opako opasna biljka.
dr.wagner dr.wagner 21:28 09.11.2013

Truba

... večer

-Postoje te "trube" mesožderke ... uđe unutra neki kukac i ona ga omami tim svojim
anesteticima i otrovima ...
-Možda frizerka uzgaja takve egzotične trube , jer baš je čudno da ti domaći puzavci
nisu uzeli više žrtava do sada ... obzirom na rasprostranjenost ...
... postoji li neki stručni rad/analiza koja potvrđuje da je ta "domaća" truba
tako otrovna , jer može biti riječ i o alergijskoj reakciji ...
-Mojoj frizerki je nakon što se ubola , narastao trbuh ... i tako dva puta ...
... no kod nje nije alergija


Wagner
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:29 09.11.2013

Re: Truba

Nema domaćih truba.
Pogledaj gore.
milisav68 milisav68 21:49 09.11.2013

Re: Truba

Jelica Greganović
Nema domaćih truba.
Pogledaj gore.

Ali ima mnogo vrsta.

Brugmansie ima sedam vrsta,

Brugmansia arborea. Ande (Ekvador do sjeverni Čile).
Brugmansia aurea. Ande (Kolumbija do Ekvadora).
Brugmansia insignis. Donja planinska zona istočnog Perua.
Brugmansia sanguinea. Ande (Kolumbija do Perua i Bolivije).
Brugmansia suaveolens. Jugoistočni Brazil na zapad do Bolivije i Perua.
Brugmansia versicolor. Ekvador.
Brugmansia vulcanicola. Ande (Kolumbija do Ekvadora).

Datura ima devet vrsta,

Datura ceratocaula Jacq.
Datura discolor Bernh. – Pustinjska trnovita jabuka
Datura ferox L. – Jabuka dugih bodlji
Datura inoxia Mill. – Engl. nazivi: Thorn-apple, Downy Thorn-apple, Indian-apple, Moonflower, Sacred Datura, Toloatzin, Toloache
Datura leichhardtii F.Muell. ex Benth. (syn. D. pruinosa) – Leichhardtova Datura
Datura metel
Datura quercifolia Kunth – engl. Oak-leaf Thorn-apple
Datura stramonium L. (syn. D. inermis) – engl. Jimsonweed, Thorn-apple
Datura wrightii Regel – engl. Sacred Datura, Sacred Thorn-javascript:;apple


Datura je izvorni oblik biljke. Dature su kratkoživuće zeljaste trajnice, koje se većinom uzgajaju kao jednogodišnje biljke.
A brugmansija je njen kultivar. Datura ima bele uvis okrenute cvetove, a brugmansijini cvetovi su veći, mogu biti različitih boja i - vise, dakako - "prema dole".


link
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:51 09.11.2013

Re: Truba

Ima, naravno, mnogo vrsta, ali...koliko ja vidim, otrovne su sve. Pročitaj ono gore sa podnebljima, da ne pišem ponovo.
Datura je stari indijanski naziv za tu biljku, belu, grmičaste forme.
milisav68 milisav68 22:07 09.11.2013

Re: Truba

Jelica Greganović
Ima, naravno, mnogo vrsta, ali...koliko ja vidim, otrovne su sve. Pročitaj ono gore sa podnebljima, da ne pišem ponovo.

Pročitao sam, i u redu je što si skrenula pažnju, samo mi malo čudno, da je ljudi toliko gaje, a da opet nema "masovnih" trovanja ili barem nekog "većeg" upozorenja.

Meni deluje da je kod tvoje frizerke kombinacija otrova i neke alergijske reakcije, jer ima mnogo hemije oko nas.

Poslednjih par godina su se kod nas pojavile neke bube, koje uopšte ne vidiš kad te ujedu, ali je reakcija takva, da moraš da se javiš kod lekara za inekciju, i to neki koktel (moja žena se zeza - dva u jedan), inače ti recimo noga posle 24 sata pomodri, a kod nekih ljudi izaziva gušenje (steže/parališe se i naduva grlo), pa moraju da se jave kod lekara za manje od sat vremena.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:31 09.11.2013

Re: Truba

Meni deluje da je kod tvoje frizerke kombinacija otrova i neke alergijske reakcije, jer ima mnogo hemije oko nas.

Ajd da ponovim, eksplicitno je pitala lekarku da li je to ona preosetljiva, alergična na tu biljku, lekarka je rekla da je to UOBIČAJENA reakcija na Anđeosku trubu, pri čemu nije bila iznenađena...očito joj ona nije bila prvi pacijent sa takvim trovanjem.
Frizerka je sa sobom ponela isprintovano koja biljka i sve o njoj, lekarka je samo bacila pogled na papir i odmah znala o čemu se radi.
A meni se čini da je ljudi gaje jer pojma nemaju šta gaje, jer im niko nije ni rekao šta je i koliko je to opasno.
G r o f G r o f 23:13 09.11.2013

Re: Truba

Jelica Greganović
Meni deluje da je kod tvoje frizerke kombinacija otrova i neke alergijske reakcije, jer ima mnogo hemije oko nas.

Ajd da ponovim, eksplicitno je pitala lekarku da li je to ona preosetljiva, alergična na tu biljku, lekarka je rekla da je to UOBIČAJENA reakcija na Anđeosku trubu, pri čemu nije bila iznenađena...očito joj ona nije bila prvi pacijent sa takvim trovanjem.
Frizerka je sa sobom ponela isprintovano koja biljka i sve o njoj, lekarka je samo bacila pogled na papir i odmah znala o čemu se radi.
A meni se čini da je ljudi gaje jer pojma nemaju šta gaje, jer im niko nije ni rekao šta je i koliko je to opasno.


jelice, reci frizerki da menja lekara a ti pusti jadnu biljku na miru i rešenje traži ovde

LINK


Jelica Greganović Jelica Greganović 23:26 09.11.2013

Re: Truba

jelice, reci frizerki da menja lekara a ti pusti jadnu biljku na miru i rešenje traži ovde

LINK


Hoću, Grofe, reći ću i frizerki, a naročito lekarki da se idući put obrate tebi. Tako je sigurnije.
A ti jadnu biljku kući nosi, pa je voli i u salati jedi. Ako ti nešto bude, ti otvori link koji si mi priložio.
G r o f G r o f 23:33 09.11.2013

Re: Truba

Jelica Greganović
jelice, reci frizerki da menja lekara a ti pusti jadnu biljku na miru i rešenje traži ovde

LINK


Hoću, Grofe, reći ću i frizerki, a naročito lekarki da se idući put obrate tebi. Tako je sigurnije.
A ti jadnu biljku kući nosi, pa je voli i u salati jedi. Ako ti nešto bude, ti otvori link koji si mi priložio.



...pa o tome ti pričam. ja sam više lekara podučio nego što su tebe lečili...

... a biljku ću oma posadim. ima da se droziram i na ladan beton sedim.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:47 09.11.2013

Re: Truba

ja sam više lekara podučio nego što su tebe lečili

Nisam ni sumnjala, oma se vidi bljesak stručnog pristupa, otvoriš link, priviješ ga na šta drugo nego inficirano mesto, i na psu rana, na psu i zarasla.

a biljku ću oma posadim. ima da se droziram i na ladan beton sedim.

I javljaj mi se čim počne da radi infekcija...
8c_competizione 8c_competizione 12:36 10.11.2013

Re: Truba

-Mojoj frizerki je nakon što se ubola , narastao trbuh ... i tako dva puta ...
... no kod nje nije alergija


trnova Ruzica
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:23 10.11.2013

Re: Truba

Šta, kenguri ne jedu mačke?

Trubina Ružica.
buckoalisac buckoalisac 22:15 10.11.2013

Re: Truba

Jelica Greganović
Nema domaćih truba.
Pogledaj gore.


Nema Brugmansia, ali ima Datura (greškom si na početku stavila svezicu ili između ove dve biljke). Ova prva je ta tvoja otrovnica, a druga je naša domaća tatula. Od svih tatula (milisav68 dao spisak) kod nas u Srbiji, a mislim i kod nas u Sloveniji, žive dve. Jedna je Datura inoxia, ako se ne varam to je jedna od tri biljke (još i pejotl - kaktus i Psilocibe, koja je, doduše, gljiva) koje je koristio Kastanedin don Huan za svoja vantelesna putovanja. Kod nas je od skora i gaji se po baštama (grofov primerak sa slike i iz bašte je ta vrsta), vrlo retko se može naći podivljali grm i to samo u prigradskim naseljima. Naša tako reći domaća od davnina je Datura stramonium i nju šaljivčine koje pominje hoče neče man bacaju u rakijski kazan. Ona ima mnogo manji cvet i od grofove tatule i nije toliko smrtonosna (mada može biti). Ako se ubodeš na bodlju ploda samo će malo boleti sam ubod. Našim tatulama, da prostiš, ne visi. Cvet.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:33 10.11.2013

Re: Truba

Datura (greškom si na početku stavila svezicu ili između ove dve biljke).

Datura je ime koje su Brugmansiji dali južnoamerički Indijanci, tamo gde joj je domovina.
buckoalisac buckoalisac 10:50 13.11.2013

Re: Truba

Jelica Greganović
Datura (greškom si na početku stavila svezicu ili između ove dve biljke).

Datura je ime koje su Brugmansiji dali južnoamerički Indijanci, tamo gde joj je domovina.


Ne znam, nisam pametan. Datura je latinsko ime roda, nadenuo ga je Line polovinom osamnaestog veka. Ćitabi starostavni, a i Google, kažu da reč vuče poreklo iz sanskrita (što nije široko primenjivani jezik međ američkim indijancima), izgleda da su tatule od davnina poznate i u Indiji, Kini... Naziv roda Brugmansia je skorijeg datuma i ograničen je na biljke poreklom iz Amerike, moguće je da on vuče koren iz indijanskog imena. Ne znam.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:10 13.11.2013

Re: Truba

Ne znam

Bolje onda da ti se priključim...ne znam
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:09 09.11.2013

Aeno

te biološke opasnosti, ulepšava mi dnevnu sobu.
Sa' će da ulepšava kantu za đubre.
hajkula1 hajkula1 00:02 10.11.2013

Stavila na face


Sutra ću kod komšinice, ima je uz ogradu.

Черевићан Черевићан 00:25 10.11.2013

слудило

већ нам иде свеп окурцу
сав напето ево стојим
са свих страна зазирући
зар ицвећа да се бојим
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:28 10.11.2013

Re: слудило

Gazda Čer, samo cveća koje je truba
loader loader 02:29 10.11.2013

Lepotice s otrovnim karminom !

Skoro da sam frapiran otrovnošću ovog naoko bezazlenog cveta...

Dakle, valjalo bi protumarati i videti, nije li se instalirao negde u blizini...

Nego, sad se pitam, šta li je još opasno od sveg onog cveća što se vuče u ljudskoj blizini i ukrašava. Sigurno ima iznenađenja..!

kakapo kakapo 10:53 10.11.2013

Re: Lepotice s otrovnim karminom !

Nego, sad se pitam, šta li je još opasno od sveg onog cveća što se vuče u ljudskoj blizini i ukrašava. Sigurno ima iznenađenja..!


Još kako! Pre nekoliko godina moja žena je donela s pijace buket lepog plavog cveća koji joj je prodala "neka simpatična bakica na ulazu u pijacu". Cveće je bilo jedić (Aconitum divergens; Aconitum napellus), najotrovnija evropska biljka, a baka je s pijace bez sumnje odletala na metli. Jedić je istog časa završio u kontejneru u posebno zapečaćenoj kesi, a dan danas mi je krvo što nisam presovao jedan struk za herbarijum. A to nije sve. U baštama se naveliko gaji ricinus (Ricinus communis), takođe omiljeno ukrasnio bilje (kao i dotična Datura). Seme ricinusa je smrtonosno. Čitava tisa (Taxus baccata) je takođe veoma otrovna, začudo sve osim crvenog mesa bobice (ali je zato seme vrlo otrovno kao i iglice). Otrov od tise ((taxin) spominje i Agata Kristi u svojim romanima, ali i veštice iz Magbeta. Otrovnog bilja ima svuda. Meni je u saksijama na prozoru, međ' začinskim biljem, samoniklo iznikla tatula (Darura stramonium), i crna pomoćnica (Solanum nigrum). Naravno otrovne biljke nikako ne treba u prirodi uništavati, svaka od njih zaista ima svoje mesto u biljnom svetu, a i u farmaciji. Ali preporučujem oprez! Prema tome naoružajte se znanjem pre nego što počnete da sadite biljke i da ih grckate, kuvate, mazite...
Inače čuvena trovačica baba Anujka iz južnog Banata rado je koristila tatulu. Jovan Tucakov je ovoj trovačici posvetio čitavo poglavlje u svojoj knjizi "Lečenje biljem", a o opasnostima od tatule piše na 10 strana (625-636).
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:54 10.11.2013

Re: Lepotice s otrovnim karminom !

Otrov od tise ((taxin) spominje i Agata Kristi u svojim romanima, ali i veštice iz Magbeta.

I ono što je zanimljivo je da je tisa svuda, čak i po dečijim igralištima, iako po pravilima pejsažne arhitekture bilje koje ima nejestive (a nedajbože i otrovne plodove) ne sme da se sadi tamo gde se kreću deca. A tisa ima tako lepe, crvene, jagodičaste plodove.
kakapo kakapo 12:34 10.11.2013

Re: Lepotice s otrovnim karminom !

A tisa ima tako lepe, crvene, jagodičaste plodove.

Ima, ima. Mada, kako rekoh samo MESO plodova tise navodno nije otrovno (nisam probao), ali nikad se ne zna ko će da ga guta s košticama koje jesu. Ali nikada ne bih predložio je da se tisa ne sadi, da se seče ili uništava (to je jedna divna i na mnogo načina fascinantna biljka). Samo valja pripaziti. Recimo kada sediš kod "Vuka" u bašti, da ti iglice na padaju u supu...
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:40 10.11.2013

Re: Lepotice s otrovnim karminom !

Ali nikada ne bih predložio je da se tisa ne sadi, da se seče ili uništava (to je jedna divna i na mnogo načina fascinantna biljka).

Ni ja to ne predlažem, samo je ne treba saditi tamo gde je velika frekvencija dece, al što se ove trube tiče, o kojoj se toliko pojma nema, dok se ne obavesti o tome šta ovaj gost iz džungle sve ume i može, bolje je uništiti je ili bar ne kupovati.
kakapo kakapo 13:09 10.11.2013

Re: Lepotice s otrovnim karminom !

Ni ja to ne predlažem

Znam! Nego ja to za svaki slučaj, k'o velim da nekom ne padne na pamet da ih seče. Eno Đilas sada zaludan...
A Brugmansia je opaka, slažem se, ne bih voleo da je imam u bašti (mislim, kada bih imao baštu).
Unfuckable Unfuckable 02:48 10.11.2013

narodski rečeno

tatula

http://sh.wikipedia.org/wiki/Tatula
Unfuckable Unfuckable 02:03 11.11.2013

Re: ignorantia nocet

da pojasnim šta htedoh linkom da kažem:
poznata je, familija, u rodnoj grudi čak i u pesmama opevana



hvalanapažnjiidoviđenja
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:24 11.11.2013

Re: ignorantia nocet


hvalanapažnjiidoviđenja


molićufalađenja
49 41 49 41 04:16 10.11.2013

Koga su zmije ujedale i gustera se boji

pre nekih godina, cistim vrt;zapustili sve.

kresem. riljam, secem, vucem; divlje loze ne mozes izvuci iz prekranih srebrnih jela i divnih - meni nove vrste bagrema.

Pripeklo sunce, castim sebe pivom u hladovini kucice - na dve vode!
Pola sata odmorim, zaspim i probidim se kao da su me vaske izujedale.
Pobegnem kuci, jer nista vise od nastavka radova.

Zalim se kcerki - ne znam sta mi je?!? Vidi mi crvene piknice po telu - totalno sam malksao i dosao ranije kuci, iako nisam planirao.

Kuku meni, to ti je mozda Poisen Ivy.

I tako tri dana - zajebancije. Tusiraj se, mazi kreme - da ti ne prodre u krv - kapilarno.
docsumann docsumann 08:38 10.11.2013

prije neki dan


probao lokalne gljive, psilocibe ... i totalno se razočarao
G r o f G r o f 09:05 10.11.2013

Re: prije neki dan

docsumann

probao lokalne gljive, psilocibe ... i totalno se razočarao


kad si neobavešten...
trebao si probati Amanitu Muscariu.



Sloveni su je koristili na jedan neobičan način.
Plemenski vrač je pio čaj od gljive i mokrio, a sitna plemenska raja je hvatala mokraću i ispijala naiskap.
Svi zajedno su padali u trans i ćaskali sa Bogom samo tako.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:32 10.11.2013

Re: prije neki dan

Plemenski vrač je pio čaj od gljive i mokrio, a sitna plemenska raja je hvatala mokraću i ispijala naiskap.
Svi zajedno su padali u trans i ćaskali sa Bogom samo tako.

K'o sednica glavnog odbora DSSa.
G r o f G r o f 09:36 10.11.2013

Re: prije neki dan

dobrosavljevic_m
Plemenski vrač je pio čaj od gljive i mokrio, a sitna plemenska raja je hvatala mokraću i ispijala naiskap.
Svi zajedno su padali u trans i ćaskali sa Bogom samo tako.

K'o sednica glavnog odbora DSSa.



ludačo...
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:56 10.11.2013

Re: prije neki dan

Plemenski vrač je pio čaj od gljive i mokrio, a sitna plemenska raja je hvatala mokraću i ispijala naiskap.
Svi zajedno su padali u trans i ćaskali sa Bogom samo tako.

Iduperšun
G r o f G r o f 10:50 10.11.2013

Re: prije neki dan

Jelica Greganović
Plemenski vrač je pio čaj od gljive i mokrio, a sitna plemenska raja je hvatala mokraću i ispijala naiskap.
Svi zajedno su padali u trans i ćaskali sa Bogom samo tako.

Iduperšun


ma jel'. znaš li ti koliko je peršun otrovan ako se jede bez mesa...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:55 10.11.2013

Re: prije neki dan

ma jel'. znaš li ti koliko je peršun otrovan ako se jede bez mesa...

Naravno, zato se kod nas u Šumadiji nikada ne pase peršun bez džakčeta čvaraka kao protivotrova.
8c_competizione 8c_competizione 12:38 10.11.2013

Re: prije neki dan

K'o sednica glavnog odbora DSSa.


Grof nije mogao bolje odgovoriti

udačo...




dodao bih skromno da i mnoge liturgije lice na ovo
tyson tyson 16:13 10.11.2013

Re: prije neki dan

dodao bih skromno da i mnoge liturgije lice na ovo

Otkud znaš?


8c_competizione 8c_competizione 17:29 10.11.2013

Re: prije neki dan

Otkud znaš?


pa vidim sa kakvim buckurisem u glavi izlaze odatle i kakve nebuloze provaljuju u 21. veku

sami su sebi najbolji dokaz
jedi-knight jedi-knight 10:49 10.11.2013

...

E svasta. Covek moze da pogine i dok bere cvece
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:57 10.11.2013

Re: ...

Jašta, recimo Črni teloh, u Sloveniji prvi vesnik proleća, iz porodice kukureka. Iako je cvet bele boje, ime nosi po crnom korenu, kojim lasno može da se sahranjuje. Naravno da je, kao i gomila otrovnih biljaka, korišćen i kao lek, ko ume, ko zna kako i kakva je prava mera, u suprotnom ubija.

zovitemegrunf zovitemegrunf 19:51 10.11.2013

Re: ...

Jelica Greganović
Jašta, recimo Črni teloh, u Sloveniji prvi vesnik proleća, iz porodice kukureka. Iako je cvet bele boje, ime nosi po crnom korenu, kojim lasno može da se sahranjuje. Naravno da je, kao i gomila otrovnih biljaka, korišćen i kao lek, ko ume, ko zna kako i kakva je prava mera, u suprotnom ubija.



Bakice početkom proleća prodaju buketiće teloha na ulici, a i Grunfovica ga je brala, najčešće ispod Nanosa, od Ajdovščine uzbrdo (nije bilo još autoputa, a ona se vraća iz Gorice, pa zastane da kompletira provod ). Sad, jel poenta u onom "črni" , slika mi ne pomaže ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana