Kultura| Muzika| Religija| Umetnost| Život

Kako su se huligani odrekli Velikog Petka u ime Prajda?

Jaril RSS / 29.10.2013. u 02:10
[Помисли нешто потпуно другачије]
"Циклуси, драги мој Јариле, циклуси"
Маргос 

Убрзо након почетка, долетели су први узвици и негодовања. Две супростављене стране су скочиле једна на другу. Главни актери догађаја су истрајавали у своме. Полетеле су столице. Почела је туча. А онда се умешала и полиција.

 Део публике је био потпуно неспреман на оно чему је био изложен. Спремност човека да жртвује другог човека зарад својих веровања, био је неприхватљив доживљај. Нарочито ако је упакован тако да је човек у публици, наместо дотадашњег прихватљивог историјског посматрања као зле, давно напуштене традиције, био приморан да је проживи. На сцени се играло "Посвећење пролећа" Стравинског, кореографијом Нижинског. 

Богиња Весна, богиња пролећа, захтевала је врло крвав ритуал: жртвовање младе девице како би била умилостивљена да донесе пролеће на земљу што је подразумевало лепше време, обилније изворе хране и приносе уопште, мање болести. Проживети тако деструктиван чин за који је мозак знао да је бесмислен, побуђење емоција које су тавориле дубоко у несвесном, освешћивање чињенице да је људима деструктиван чин потребан - било је превише, било је неподношљиво.

 
Деструктивна психичка енергија се накупља у човеку. Она потиче из чињенице да свет није по његовој мери. Док је изгубљни рај - материца - био савршено окружење за човека (јер је човек истом том материцом и формиран), плодови различитих материца стварају другачије, непознато, непредвидиво окружење. Тај стрес протеривања из материце у оркужење коме се треба прилагодити, ствара у људима деструктивну силу. Неизбежну. 
 
Различите религије, веровања, митологије су кроз историју нудиле различита решења за потрошњу ове несвесне психичке енергије. Делимично је трошена кроз активности окупљених око укидања неке норме, обично сексуалне нпр.:
 
• опијања и оргије у част Диониса,
• еротске игре посвећене Јарилу, 
• ритуални промискуитет у храмовима Афродите, 
• карневал у Рију и многи други карневали;
 
или укидања културно-уметничке норме: 
 
• чим један стил постане норма, тежи се њеном превазилажењу, па новина временом постаје нова норма која се превазилази. 
 
Много јача потрошња деструктивне психичке енергије се остварује кроз ритуална жртвовања различитог типа: пагански, тј. многобожачки ритуали, као и јудаизам, су жртвовали људе и животиње. А онда се појавило Хришћанство. 
 
Хришћанство је увело радикалан рез уводећи бескрвну жртву: жртвовање хлеба и вина. И као што је сваком жртвовању потребно да се том, иначе убиству, разноразним веровањима утисне неко посебно значење, тако је и Хришћанство од Тајне Вечере направило Литургију. Централни обред Литургије је распеће/убиство Христа (и Његово Васкрсење). Тачно је да Литургија, проживљена, троши по мало нагомилане психичке енергије, али је Хришћанска традиција створила још јаче средство које се дешава једном годишње и траје данима: Страсну Седмицу. 
 
Службе током Страсне Седмице јесу разрађени елементи Литургије:
 
• од потпуно иритирајуће и трагичне неправде на Велики Четвртак; 
• преко екестремно болних статија Богородице и изношења плаштанице на Велики Петак; 
• до мучне тишине Велике Суботе. 
 
Овај вишедневни емотивни удар, у коме се деструктивна психичка енергија празни, служи томе да се затвори један циклус нагомилавања и пражњења. Зато свети оци инсистирају на томе да је нарочито важно Страсну Седмицу проживети литургијски. Проблем је што је спровођење тог савета доступно малобројнима. Из многих разлога: недовољног разумевања текста - нарочито ако служба није на народном језику, неразвијених емотивних капацитета да се једно, нарочито мучно стање живи данима и други...
 
Нагомилана деструктивна психичка енергија тражи своје путеве пражњења. Сви начини пражњења за којима се посеже су у основи агресивни. Култура окружења нуди људима различита средства којима ће ту своју агресију празнити. У друштвеним околностима у којима су понуђени модели, из било ког разлога - недоступни, појавиће се нови културни модели - они доступни. 
 
Да би деструктивна психичка енергија била потрошена, агресивном чину је потребно - посебно значење. Зато су обредима потребни митови, уметницима личне естетике... Важан елемент тог веровања је веровање у постизање општег добра: дозвати пролеће жртвовањем, оплеменити свет уметношћу...
 
У друштву у коме је литургијско пражњење психичке енергије недоступно већини, Прајд је постао замена за Велики Петак. У периоду пред Прајд, повилени лоша и шупља аргументација, потребна хулиганима као систем веровања који ће деструктивном агресивном чину дати посебно значење, обележно веровањем у одбрану сопственог окружења. Увијеност те аргументације у целофан Православља открива несвесне процесе који стоје иза ње:
 
Прајд је у Србији постао друштвени догађај који се од стране хулигана доживљава као повод и полигон за пражњење деструктивне психичке енергије нагомилане током године. Тиме се показује несвено одустајање од проживљавања хришћанске Страсне Седмице и да се несвесно бира да душа, уместо у Богу, обитава у Прајду. 

"Тамо где је благо ваше, тамо је и срце ваше. "
Јеванђеље по Луки, 12:34



Atačmenti



Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 02:43 29.10.2013

Žižek

Goran Vučković Goran Vučković 02:57 29.10.2013

Re: Žižek

I da parafraziram druga Džoa iz ovog klipa - ima nešto i u divizijama - jbš pravilo službe
Jaril Jaril 04:05 29.10.2013

Re: Žižek

Друго са великим Д је зезнута ствар.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:54 29.10.2013

Koliko vidim...

... ti si novi ovde. E, pa, dobro nam došao.
vishnja92 vishnja92 08:14 29.10.2013

Re: Koliko vidim...

ti si novi ovde

Jaril Jaril 11:01 29.10.2013

Re: Koliko vidim...

... ti si novi ovde.

Овај, кхм, да се изујем?
Jukie Jukie 13:00 29.10.2013

Re: Koliko vidim...

Jaril
... ti si novi ovde. Овај, кхм, да се изујем?

Ne, blog B92 je produžetak kruga dvojke, a u krugu dvojke se ne izuva
Jaril Jaril 17:08 29.10.2013

Re: Koliko vidim...

Jukie
Jaril
... ti si novi ovde. Овај, кхм, да се изујем?

Ne, blog B92 je produžetak kruga dvojke, a u krugu dvojke se ne izuva

Тај круг девојке, то има неке везе са кругом жртвовања Стравинског?
vishnja92 vishnja92 08:16 29.10.2013

vratio se Jaril!

libkonz libkonz 08:24 29.10.2013

Re: vratio se Jaril!

dobrodošao nazad. Pohvale uredništvu. Nadam se da će se vratiti još neki ljudi davno banovani.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:10 29.10.2013

Re: vratio se Jaril!

I ja se, naravno, veoma radujem povratku Jarila.
Dobar potez Uredništva Bloga B92.


------------
Mnogo dobrih stvari si pokrenuo, domaćine, pa bih za početak rekao samo ove dve stvarčice:

Jaril
... Док је изгубљни рај - материца - био савршено окружење за човека (јер је човек истом том материцом и формиран), плодови различитих материца стварају другачије, непознато, непредвидиво окружење. Тај стрес протеривања из материце у оркужење коме се треба прилагодити, ствара у људима деструктивну силу. Неизбежну.


Jedan stari vic govori: U materici dva blizanca igraju karte, pa jedan od njih iznenadno pita drugog: "Da li veruješ da ima života posle rođenja"?

Нагомилана деструктивна психичка енергија тражи своје путеве пражњења. Сви начини пражњења за којима се посеже су у основи агресивни. Култура окружења нуди људима различита средства којима ће ту своју агресију празнити... Да би деструктивна психичка енергија била потрошена, агресивном чину је потребно - посебно значење.


Fenomenom agresivnosti mnogi su se bavili. Kako ja uprošćeno razumem, slično alkoholu, umerene doze agresivnosti u životu su OK (nije realno priželjkivati da svi ljudi žive kao Božja jagnjad).

Pada mi na pamet da neki kažu da je određena doza grubosti potrebna - i u seksu (iako mnogi priželjkuju nežno seksanje). Milan Kundera je u jednoj svojoj knjizi govorio o tome - da bez određene grubosti ne biva potpunog seksa (penetracije).

P. S. Vidim da si i dalje noćna ptica. Okačio si ovog lepog prvenca oko dva sata ujutru.
Kad normalan svet, valjda, spava.
Jaril Jaril 11:00 29.10.2013

Re: vratio se Jaril!

umerene doze agresivnosti u životu su OK (nije realno priželjkivati da svi ljudi žive kao Božja jagnjad)

По Божијој вољи је и да човек функционише тако да се у дијалогу организма са окружењем акумулира агресија. Бетовен је врло агресивно нападао уметничке норме свог времена, рушио постојећи поредак, стварајући стил који надилази много тога у познатој историји музике. Празнећи тако нагомилане трауме од злостављајућег оца.

Агресија је у реду. У избору начина њеног трошења показује се човек.

PS:
Pada mi na pamet da neki kažu da je određena doza grubosti potrebna - i u seksu
Ти си нека немачка школа?

PPS:
P. S. Vidim da si i dalje noćna ptica.
Ја сам дете рођено у поноћ. И даље се збуним изласком сунца. Него и то има своје последице. Заборавио да ставим завршни детаљ:

vladimir petrovic vladimir petrovic 19:01 29.10.2013

Re: vratio se Jaril!

Tek sada sam stigao da odgledam ovaj Stravinskijev Le sacre du printemps.
Nisam ranije mogao, znao sam unapred da će me oduševiti, pa sam morao da budem odmoran, koliko-toliko, jer ja ne mogu da apsorbujem dobre stvari ako sam pod pritiskom, ili u nekakvoj frci.

Naravno, mogu samo reći: fenomenalno.

Zato mislim da nisi smeo zaboraviti da klip staviš gore:
Jaril
... Заборавио да ставим завршни детаљ:

Mogao si to i naknadno učiniti.

I još nešto.

Činjenica da je V. Nižinski pravio koreografiju podsetila me je da dugo već očekujem da naiđem na neki dobar tekst o tom zanimimljivom liku.



Znam da on nije direktno iz faha tvojih interesovanja, ali bih voleo da jednog lepog dana napišeš nešto o Nižinskom.
Preterujem li u očekivanju?

Naravno, ovo je samo idejica, možeš je mirne duše ignorisati ako već imaš u glavi mnogo važnije stvari koje ćeš postavljati na blog u periodu pred nama.

A opet, pošto ti gore citiraš biblijske reči, meni pade na pamet ono:
Hristos je rekao: Tražite i daće vam se,
pa možda ovaj moj predlog i nije skroz beznadežan.
Jaril Jaril 20:43 29.10.2013

Re: vratio se Jaril!

da apsorbujem dobre stvari


Верујем да ће те и ово одушевити. На страну жртвовање младог девца, али тај пагански контакт са природом...



nešto o Nižinskom.


Сви ликови који су извели (ре)конструкцију овог балета су врло интересантни. Међу њима и Роберт Џофри.
Jaril Jaril 21:18 29.10.2013

Re: vratio se Jaril!

vishnja92

Jaril Jaril 21:22 29.10.2013

Re: vratio se Jaril!

libkonz
dobrodošao nazad. Pohvale uredništvu.

Боље вас нашао, а уредништву велико хвала!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:58 30.10.2013

Re: vratio se Jaril!

Jaril
vishnja92



di ste, braće i sestro Čamugice ...

a sada na mudrovanje - mislim da je povrh svega srž konflikta sukoba gej i crkvene ideologije oličena u tome da - gej je strano, zapadno, narcisoidno, iskazano u krajnjoj težnji Antihrista da čoveka okrene od Boga ka fascinaciji sopstvenim likom - dok crkva negira sve to i postavlje sebe u poziciju čuvanja heraldičkog lika Čovekovog. novo utemeljenje Crkve u srpskom narodu nalikuje pomalo na odluku Stefana Nemanje da odbori progon Bogumila, svojevremeno. problem je primeniti ovu odluku - odobrenje totalne agresije - na sebi. pošto se stvara konfilkt ličnosti s palom prirodom a pala priroda nadjačava kroz kipteću agresiju, agresija mora izbiti na neki način i ona prelazi u seksualno. jedino što je dostupno u izdvojenim klojsterima duše je istopolna naslada. pošto crkveno biće počinje da mrzi svoje novo, gej ja, želi da ga se otarasi. to rešava na taj način što lema one koji su mu slični. pa još naporedo i sa social-nom strategijom da društvo ostane na istoku. jebi ga, em ste odraz u ogledalu em ste ideološki ne-כשר, pa je jedino što preostaje da vas se lema.
Jaril Jaril 15:03 30.10.2013

Re: vratio se Jaril!

брат срки
jedino što je dostupno u izdvojenim klojsterima duše je istopolna naslada


Је л' може још која o овоме? Зашто доступна само истополна наслада? Који облик/обред истополне насладе? Шта тачно значи "клојстер"?

Мислим, непозната ми је идеја, па ми је супер-занимљива! Па имам милион питања. Да почнем са три.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:12 31.10.2013

Re: vratio se Jaril!

pa-a, ovako, vodeći gejevi u crkvi su vladike. oni žive godinama životom sekluzije. klojster, srbizacija od - [middle english cloistre, from old french, alteration (influenced by cloison, partition) of clostre, from latin claustrum, enclosed place, from claudere, to close.] - povučenost, izdvojenost iz sveta, nemogućnost duše da komunicira sa punim iskustvom utisaka u svetu. istopolna naslada je iz više razloga - u zajednicama nalik pitagorejskim po idealu a esenskim po praksi, žena nije bila previše dobrodošao lik. posebno tamo gde je dualizam bivao prenaglašen, žena je Eva, doslušnik šaptača, prvobitni greh, kada pobedi u prirodi želja za nasladom, ona ide prvo tamo gde joj je ideološki mesto (hrišćanstvo je zapravo helenizirani monoteizam, odnosno teizirano jelinstvo) - u sokratizam (iako se ne misli tako, pravoslavlju je bliskiji sokrat nego platon)... "ništa nije lepše od naslade sa mladim muškarcima"; k nasladi sa muškarcima. takođe, u manastirima je lakše doći do homoseksualnog partnera nego do heteroseksualnog. problem je što se nakon greha, da tako kažemo, pada u palost, adamovsku prirodu umesto savršene hristove. svest o grehu biva potisnuta - u većini slučajeva monasi (ili potonje vladike) ni ne veruju u hrista, zapravo ne vide ga, blagodat prisustva sv. duha je izopštena iz njihovog života, ili nikada nije ni bila tamo. kada si u poziciji da imaš moć, ti ćeš prvo udariti tamo gde je tebi najbolnije - u gay svet, tvoja najžešća odmazda je u biti protiv tebe samog. što misliš zašto se pahomije najutemeljenije i najsrećnije oseća u kriptogej okruženjima, poput dveri, 1389, naši, obraz i slično? ne volim te jer smo isti fazon. na stranu sve to, naravno, što ulazite u ideološki zabranjenu ravan, odnosno, donosite zapadna shvatanja a mi to ne želimo, a jača smo skupina od vas.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 08:32 29.10.2013

?!!!!

Je l' se meni ovo priviđa?!!

Heeeej!!!



Sa' ću i tekst da pročitam...
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:41 29.10.2013

Re: ?!!!!

Sa' ću i tekst da pročitam...

Ето, увек се неко жртвује.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:17 29.10.2013

Re: ?!!!!

Ето, увек се неко жртвује.

Па је л' празник ил' није празник? Пређох на ћирилицу случајно...понело ме.
Jaril Jaril 10:50 29.10.2013

Re: ?!!!!

Ето, увек се неко жртвује.

Добра душа, сажалила се на мој тужни случај.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:35 29.10.2013

Re: ?!!!!

marco_de.manccini
Sa' ću i tekst da pročitam...

Ето, увек се неко жртвује.


I ja sam pročitao, pa ne kukam. E baš je dobro sad, što si tu.
Jaril Jaril 21:24 29.10.2013

Re: ?!!!!

I ja sam pročitao, pa ne kukam.

Хвала на читању. И на стоицизму.
hajkula1 hajkula1 09:59 29.10.2013

Dobrodišlica



Много јача потрошња деструктивне психичке енергије се остварује кроз ритуална жртвовања различитог типа: пагански, тј. многобожачки ритуали, као и јудаизам, су жртвовали људе и животиње. А онда се појавило Хришћанство.

Хришћанство је увело радикалан рез уводећи бескрвну жртву: жртвовање хлеба и вина. И као што је сваком жртвовању потребно да се том, иначе убиству, разноразним веровањима утисне неко посебно значење, тако је и Хришћанство од Тајне Вечере направило Литургију.



Možda ću odstupiti od teme. Izgleda mi kao zgodan trenutak da napišem nešto o čemu razmišljam. Moj utisak je, da pri razgovoru, tumačenju, razmišljanju o hrišćanstvu, zaboravljanje da se pomene post, uzdržavanje od loših dela i misli i pokajanje za svesno i nesvesno učinjeno loše delo, ima posledicu da se udaljavamo od suštine hrišćanstva.

Ne radi se o ritualnom jedenju i pijenju (ribe u vreme posta) nego o pročišćenju duše i tela uzdržavanjem i pokajanjem (riba je dozvoljena tek povremeno, određenog dana - prilike, inače se uzima samo biljna hrana).

Tek pročišćenog tela i duše, pristupa se pričesti. Uzimanje hleba i vina je pristup časnom, zavet da će težiti vrlinskom životu.

Nerazumevanje, pogrešno tumačenje i odustajanje od osnovnih poruka hrišćanstva, širi prostor za mnoge devijacije čak i kriminalizaciju društva.

Jaril Jaril 11:25 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

хајкула
nego o pročišćenju duše i tela uzdržavanjem i pokajanjem

У праву си. Хришћанство је скуп, пре свега, духовних вежби којима је циљ да се унапреди сопствено (а тиме и опште) постојање.

Усвајање Хришћанства тек на идеолошком нивоу, уз обредно поштовање његових техника ствара се формирањем рационалног одговора на окружење. А ако нечему Хришћанство тежи, то је да гађа у ирационални део човека.

Може се знати да се треба покајати и после једне проповеди, али довести себе у способност покајања, у то осећање различито од гриже савести, је мукотрпан, дугогодишњи процес.

Папа Фрања је ономад изјавио да су "идеолошки Хришћани" озбиљна болест [link] .

Možda ću odstupiti od teme.
Само ти 'вако одступи кад год ти дође.
hajkula1 hajkula1 14:28 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Jaril


Папа Фрања је ономад изјавио да су "идеолошки Хришћани" озбиљна болест [link] .




Šamar rimokatoličanstvu, prvenstveno.

U pravoslavlju, osnova vere je poverenje, zato je kod pravoslavnih što ranije krštenje odmah po rođenju; pričešća su od najranijeg detinjstva.

Kod katolika, kroz saznanje ka veri, prva pričest onda kada je osoba sposobna da razume, znači ideologija.



Nego, nešto da ti kažem; naslov ti je u potpunosti tabloidski, bombastičan, da ne kažem, trash.
U jednoj rečenici su ti huligani, Veliki Petak i Prajd.


Tema je, u kojoj mogu da učestvujem. Naslov me je odbijao, pisala sam i odustajala.

Znači, ko je protiv prajda je huligan (...)?
Istim aršinom, može se reći kako su huligani protiv prajda, oni koji promovišu prajd, aktivisti su hulje?

Ako je homoseksualnost izbor, praćen i podstican marketingom, da li ja imam pravo na izbor, da li je marketing mog izbora dozvoljen?


Zamolila bih papa Franju (nadam se da će mu neko preneti) da mu poruke budu konkretnije, jasnije a ne da zbunjuje i ovako sluđen svet. Ili je greška u novinarima koji poruke tumače po svom?






Goran Vučković Goran Vučković 14:33 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Šamar rimokatoličanstvu, prvenstveno.

Naprotiv - ono što rimokatoličanstvu sada najviše treba da bi opstalo - a to je inovacija.

Ako ti dođe u ruke ovaj filmić od Žižeka što sam okačio klip gore (Perverznjakov vodič kroz ideologiju), videćeš jedan insert iz "Sound of Music" koji je bio cenzurisan u SFRJ iz vrlo suptilnog razloga... neću da ti kvarim doživljaj dalje, pogledaj sama
hajkula1 hajkula1 16:01 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Goran Vučković
Šamar rimokatoličanstvu, prvenstveno.

Naprotiv - ono što rimokatoličanstvu sada najviše treba da bi opstalo - a to je inovacija.

Ako ti dođe u ruke ovaj filmić od Žižeka što sam okačio klip gore (Perverznjakov vodič kroz ideologiju), videćeš jedan insert iz "Sound of Music" koji je bio cenzurisan u SFRJ iz vrlo suptilnog razloga... neću da ti kvarim doživljaj dalje, pogledaj sama



Pokušavam da se držim teme.
Film ću da pogledam svakako, ne znam koliko uskoro, spor mi je net, mobilni...


Mislim da su RKC upravo inovacije došle glave. U stvari, kada malo razmislim RKC je nastala kao inovacija hrišćanstva i tako opstajala ali je slabila hrišćanstvo.

Na šta si mislio?



Хришћанство је скуп, пре свега, духовних вежби којима је циљ да се унапреди сопствено (а тиме и опште) постојање.


Neadekvatno rečeno, kao da govoriš o nekom indijskom ili kineskom filozofskom pravcu? Kao da pričaš o jogi, o Hare Krišni? U hrišćanstvu, t.j. u pravoslavlju nema ni čarobnog štapića ni čarobnih reči.


Hrišćanstvo je pre svega ljubav prema Bogu, prema bližnjem svom. Hrišćanstvo je način života, Isus Hrist je uzor.
Goran Vučković Goran Vučković 16:20 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Na šta si mislio?

Mislio sam na to da kupci umeju da prepoznaju dobru robu - ima tu konkurencije koja ne mora uvek biti lojalna (guglaj npr. Óscar Romero) - ali kvalitet se prepozna
Goran Vučković Goran Vučković 16:27 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Neadekvatno rečeno, kao da govoriš o nekom indijskom ili kineskom filozofskom pravcu? Kao da pričaš o jogi, o Hare Krišni? U hrišćanstvu, t.j. u pravoslavlju nema ni čarobnog štapića ni čarobnih reči.

Ima ga suviše oko tebe u svim mogućim formama (a posebno onim površnim, formalnim i licemernim) da bi primetila o čemu Jaril priča, pretpostavljam.

Meni iskreno stvar bolje objašnjava Dan Denet u ovom izdanju (ne u onom o mravu na vrhu vlati trave, taj je banalan): Odgovor Dana Deneta Riku Vorenu (hrvatski prevod)

hajkula1 hajkula1 16:58 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Goran Vučković

Ima ga suviše oko tebe u svim mogućim formama (a posebno onim površnim, formalnim i licemernim) da bi primetila o čemu Jaril priča, pretpostavljam.




Znači, pričamo o hrišćanstvu a po malo se osvrćemo na one što lažu da su hrišćani, neki i sebe i druge.
Goran Vučković Goran Vučković 17:02 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Znači, pričamo o hrišćanstvu a po malo se osvrćemo na one što lažu da su hrišćani, neki i sebe i druge.

Kaže ona poslovica da lula pametnom čoveku pomaže da misli, a budali da drži nešto među zubima...
Jaril Jaril 17:19 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Nego, nešto da ti kažem; naslov ti je u potpunosti tabloidski, bombastičan, da ne kažem, trash.

У праву си око наслова. То је једини који ми је пао на памет а да помиње кључне речи суштине текста. А да је таблоидски, јесте.
Znači, ko je protiv prajda je huligan (...)?

Онај ко је против Прајда, он је против прајда. Онај ко то своје противљење исказује физичким насиљем или претњом тим насиљем, тај је хулиган.
da li ja imam pravo na izbor, da li je marketing mog izbora dozvoljen?

Што се мене тиче, на мом блогу и у мом присуству, сваки маркетинг је дозвољен.
Neadekvatno rečeno, kao da govoriš o nekom indijskom ili kineskom filozofskom pravcu? Kao da pričaš o jogi, o Hare Krišni?

Лествица Св. Јована Лествичника је скуп духовних вежби које се упражњавају једна по једна док постану интернализоване (део бића). Врло је занимљиво како се Будизам, Хришћанство и Постструктурализам срећу у Постмодерни. Можда ћу једном писати о томе.
Jaril Jaril 17:35 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Вучко
Ako ti dođe u ruke ovaj filmić od Žižeka

Кад смо код препорука за филм...

Идеја о распећу Христовом као начину пражњења деструктивне енергије се у мени јавила давно када сам случајно на те-ве-у закачио један филм и упамтио га за много година. Пре писања текста мало истражим да нађем како се зове и сазнам да је то "Лутрија" из 1996, а да је и 1969. направљен кратак филм према причи истог имена објављеној у Њу Јоркеру. Запањио ме податак са Википедије како је реакција читалаца била слична реакцији публике на премијери балета Стравинског.
Goran Vučković Goran Vučković 17:48 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Simpatična pričica - podseti me na "gastronomsku lutriju" iz Alana Forda

Verovatno se sećaš i meditacione tehnike zvane "dva minuta mržnje" iz 1984.

vishnja92 vishnja92 19:17 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

meni je naslov sasvim odlican i cini mi se da je srz ovog teksta :)

(ok... umesto "huligani" moglo je da stoji "neko" pajapatak" ili stagod, ali eto nije. umesto "prajd" moglo je da pise "porodicno nasilje" ili "utakmica" ali ni to takodje nije, jer je tekst hteo da bude bas o ovome o cemu je)

uzgred (mimo postmoderne i poststrukturalizma :p), hriscanstvo i istocnjacka ucenja imaju mnogo vise dodirnih tacaka nego sto se to cini na prvi pogled (s tim u vezi - Jarile, ja ti nudila onomad cinimise, pa evo i sad: D.T.Suzuki: Misticizam, hriscanski i budisticki) a ovo o cemu pises je bas tu negde blizu i dosta uzbudljiv ugao gledanja, ustvari.


isteklo mi vreme za komentar, idem da begam

ps - homoseksualnost nije izbor (po cenu da rasprava ode u pogresnu stranu, morala sam da reagujem)


Jaril Jaril 20:57 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

hriscanstvo i istocnjacka ucenja imaju mnogo vise dodirnih tacaka nego sto se to cini na prvi pogled

Избегао сам помињање источњачких учења од којих нека у себи такође носе отпор према крвним жртвама. Текст је и онако презасићен и компактан. Али ето, сад је прилика поменути да померање свести на планети није резервисано само за Хришћанство.
ps - homoseksualnost nije izbor (po cenu da rasprava ode u pogresnu stranu, morala sam da reagujem)

Тачно. Као што је и тачно да у том контексту постоји избор да ли ће човек прихватити своју сексуалност или ће живети у лажи.
JJ Beba JJ Beba 21:45 29.10.2013

Re: Dobrodišlica

Као што је и тачно да у том контексту постоји избор да ли ће човек прихватити своју сексуалност или ће живети у лажи.

Jaril Jaril 15:37 30.10.2013

Re: Dobrodišlica

JJ Beba


Све се разумемо.
mirelarado mirelarado 11:28 29.10.2013

Велкам бек! :)

Јариле, баш си недостајао.
Jaril Jaril 17:05 29.10.2013

Re: Велкам бек! :)

Леп је осећај кад се неком недостајало. Хвала ти!
maksa83 maksa83 16:38 29.10.2013

... znaš ti

... koja tri.

uelkom bek
Jaril Jaril 17:03 29.10.2013

Re: ... znaš ti

Кажем ја да ми човек прети широм нета, мени нико не верује.

Биће та три, као реприза (једноставније је).
maksa83 maksa83 17:24 29.10.2013

Re: ... znaš ti

Кажем ја да ми човек прети широм нета, мени нико не верује.

Thjeee, malo insistiranja gde god izviriš, i odmah - "pretnja".

Pa kakvi smo to preki ljudi postali...

P.S. Šalu na stranu - iako mislim da su to tri najupečatljivija bloga ovde ikad - nemoj da radiš ništa što ne želiš. Ozbiljno.
myredneckself myredneckself 17:35 29.10.2013

Re: ... znaš ti

Dobro se vratio, Jarile
Jaril Jaril 20:27 29.10.2013

Re: ... znaš ti

myredneckself


Jaril Jaril 21:21 29.10.2013

Re: ... znaš ti

iako mislim da su to tri najupečatljivija bloga ovde ikad - nemoj da radiš ništa što ne želiš.

Чуј, да пропустим шансу за духовни егзибиционизам. Мислим, c'mon, причамо о мени.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:10 29.10.2013

.

Za njih bi Isus trebalo da vaskrsava svake nedelje da bi se ispraznili. Sreća pa postoji Jelen Superliga, ne valja da im se akumulira, hoće čir od toga da izađe.
Goran Vučković Goran Vučković 18:14 29.10.2013

Re: .

Sreća pa postoji Jelen Superliga

Ako ovo ne pomogne, ništa neće
Jaril Jaril 20:37 29.10.2013

Re: .

Za njih bi Isus trebalo da vaskrsava svake nedelje da bi se ispraznili.

Па може и подсећање пар пута недељно:

[почетак од 28:46 (link)]
margos margos 22:38 29.10.2013

Re: .

Za njih bi Isus trebalo da vaskrsava svake nedelje da bi se ispraznili.

Milenice, najpre si me nasmejala, a onda se setih da se petkom posti... možda bi utakmice mogle da se pomere za taj dan? (sreda je već pokrivena)

Jarile, sjajan ti je ugao iz kog si obradio ovu temu. Hvala ti.
Lepo te je videti ovde. :)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 23:25 29.10.2013

Re: .

a onda se setih da se petkom posti... možda bi utakmice mogle da se pomere za taj dan? (sreda je već pokrivena)

Ja sam za. Čak i ako bude svinjarije, računam da huligan na'ranjen kupus salatom može manje da doprinese od huligana na'ranjenog burekom, iako će prvi biti više raspoložen za kavgu, razumljivo.
Jaril Jaril 15:23 30.10.2013

Re: .

a onda se setih da se petkom posti... možda bi utakmice mogle da se pomere za taj dan? (sreda je već pokrivena)

А то што су свети оци против професионалног спорта? ццц омладину нам на грех наводиш. )

Лепо је видети извор инспирације.
Jaril Jaril 15:32 30.10.2013

Re: .

добро_м
Ja sam za. Čak i ako bude svinjarije, računam da huligan na'ranjen kupus salatom može manje da doprinese od huligana na'ranjenog burekom, iako će prvi biti više raspoložen za kavgu, razumljivo.


Заправо, low-carb prophets тврде да је човек на купусу и печењу мање изиритиран и расположен за кавгу него на буреку и баклави.

А више за секс.
audrey92 audrey92 20:53 29.10.2013

само поздрав, за сад

Ево, ја сам све ове године била убеђена да ћеш се вратити на Блог (хм, ово је испало сасвим мелодраматично).

Добро нам се вратио, ваљда ће бити мало и о музици!

(ама где је онај смајли са цветићем...)
vishnja92 vishnja92 20:58 29.10.2013

Re: само поздрав, за сад

evo ga (za tebe)
audrey92 audrey92 21:02 29.10.2013

Re: само поздрав, за сад

vishnja92
evo ga (za tebe)


Хвала, вишњо!
Jaril Jaril 21:08 29.10.2013

Re: само поздрав, за сад

ваљда ће бити мало и о музици


Паз' сад ову мелодраму: Почињање од Стравинског је направљено са тобом на уму. Долазили су до мене твоји позиви за писање о музици и реко' себи: не шкртари.

audrey92 audrey92 09:47 30.10.2013

Re: само поздрав, за сад

Jaril
ваљда ће бити мало и о музици


Паз' сад ову мелодраму: Почињање од Стравинског је направљено са тобом на уму. Долазили су до мене твоји позиви за писање о музици и реко' себи: не шкртари.



остала сам без речи...
Jaril Jaril 14:25 30.10.2013

Re: само поздрав, за сад

audrey92

остала сам без речи...


Мало комерцијале без речи (link).
audrey92 audrey92 21:07 30.10.2013

Re: само поздрав, за сад

Jaril
audrey92

остала сам без речи...


Мало комерцијале без речи (link).


Хвала. И теби исто музички поздрав:

hajkula1 hajkula1 10:03 02.11.2013

Ovo



http://blog.b92.net/text/23209/PROTEST-i-Deklaracija-Antikorupcijske-lige-Balkan---Srbija

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana