Gost autor

Nemacka kao evropska Amerika

robylad RSS / 23.10.2013. u 21:25

Prepustam prostor gost autoru - Taubu 

Saznanje da u Evropi postoji zemlja koja nalikuje SAD-u prilicno me raduje i daje nadu u buducnost. Saznanje da u Evropi postoji zemlja gde se na ulicama moze cuti na desetine razlicitih jezika veoma ushicuje i daje veru da postoje jednake sanse za sve ukoliko ste marljivi i vredni. Ta zemlja je Nemacka; mozda bi cak bilo bolje nazvati je: vavilonska kula Nemacka jer dok se budim kroz prozor cujem mnoge jezike pocev od ruskog preko italijanskog , rumunskog do ko zna kojeg dijalekta iz Indije. Naravno, i Nemci su tu, prihvataju nevoljnike, auslandere, ljubazni su i ne prave problem zbog navale stranaca ali ti stranci moraju da se integrisu i nauce nemacki jezik. To je razumljivo i opravdano.


Tako se i ja nadjoh u VHS skoli za ucenje stranih jezika. To je Volkshochschule gde je ucenje nemackog jezika obavezno za sve strance.U pocetku sam strahovala jer sam mislila da je nemacki toliko tezak da ga ne mogu nauciti ali pomoglo mi je kad sam procitala intervju koji je cacau dao i to me je veoma inspirisalo sto je on rekao i motivisalo me da ucim. Cacau je cak postao ambasador za Mehrsprachigkeit und integration - visejezicnost i integraciju. Izjavio je kako mu je Nemacka kao nova domovina prirasla za srce i da je odusevljen planom i organizacijom u Nemackoj kao i time da nista nije prepusteno slucaju. Jos je rekao da su ljudi uvek prijateljski raspolozeni prema njemu odn. Da su uvek bili nett sto bi rekli Nemci. U njegovim recima prepoznala sam svoj sudbinu u Srbiji; naime moj zivot u Srbiji bio je prepusten slucaju, drzavu nije mnogo zanimalo sta ce se sa mnom dogoditi kao ni sa hiljadama drugih skolovanih ljudi koji su morali da napuste zemlju. Za razliku od Srbije Nemacka brine o narodu.


I moje profesorke su izuzetno nett. Jedna je Iwona Kutzera, iz Poljske ali sa savrsenim znanjem nemackog i besprekornim nemackim akcentom kao da joj poljski nije maternji, dok je druga Nemica M.A. Christiane Melchers. A mi smo sa raznih strana sveta : Phong Loe Muc je iz Vijetnama, Davoud Robert je iz Irana, Eugen i Nikolae iz Rumunije, Fabio Popo s juga Italije, Dominica i Irena iz Poljske, Giorgio i Antonia iz Grcke, Ali Mirsad iz Makedonije, i ja iz Srbije. Ako razmislimo o nabrojanim zemljama tacno vidimo u kojim zemljama je ekonomska kriza. Ima nas jos ali ne bih dalje nabrajala vec bih presla na opis onoga sto mi tamo radimo.


Lekcije nisu teske ali citanje ( narocito onih nemackih reci koje se sastoje od po dvadesetak slova ) malo teze ´´ ide ´´ gotovo svima, a narocito koleginici iz Vijetnama. Ne znam koliko predavaci razumeju sta je procitala ali uvek blagim glasom isprave greske i kazu joj: gut. Pitam se da li bi u Srbiji predavaci imali nerava za one koji tesko izgovaraju reci ili teze uce. Ima i zabavnih trenutaka, na pr. kada treba da kazemo koja nam je to omiljenja nemacka rec. Prilicno gojazni Giorgio kao iz topa odgovara: rinderroulade. Nemacka jela su ukusna za njega a i sve nas. Fabio ´´ lomi ´´jezik da bi rekao kako mu se svidja rhabarbermarmelade. Za Domincu je najlepsa nemacka rec:sommerregen jer voli da se posle kise proseta do obliznjeg Bodenskog jezera i udahne svez , cist vazduh. Eugen voli curry wurst, dok se profesorki Melchers dopada rec : sternschuppe - zvezda padalica , dok ja rekoh da mi je omiljena nemacka rec - lieben uz objasnjenje kako je samo jedno slovo razlikuje od - leben - zivot!


Ucenje u VHS-u je zabavno, uvek se radujem kad novi cas dodje, ubrzanim korakom ulazim u ucionicu, svima kazem Hallo, a Mirsadu iz Makedonije - zdravo!


Za povratak kuci zaduzen je cuveni nemacki Bahn koji stize tacno u sekundu. Jedan pogled na spoljasnjost voza dovoljan je da shvatim zasto Srbija ne moze u EU. Sve je automatizovano do neslucenih granica. Karta se kupuje u automatu, iskuca je naziv mesta do kojeg putujes, i stikliraju podaci o vremenu polaska, ubaci se novac i izadje karta. U voz se ulazi tako sto se pritisne dugme na vratima, ne mora da se brine da li su vrata zatvorena i kad li ce se otvoriti, ili ne daj Boze ne mora da vikne : ´´ Majstore, otvori ´´ kao u Srbiji. Nakon casova trcimu solarijum, takodje ubacujem novac u automat i lezem da se suncam nekoliko minuta.

Sve je skoro idealno ali i dalje mislim i sanjam na srpskom.

 



Komentari (212)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

taube taube 09:08 24.10.2013

Re: preporuka ...

moze i tako dragi krkar da se kaze
yugaya yugaya 12:20 24.10.2013

Re: preporuka ...

taube
imam oci samo za pozitivne stvari,




A ja kao i svi naopaki imam običaj da burlam i virnem u stvarnost i brez ružičaste naočari...nekako dodaje pogledu na svet i tamo i vamo objektivnosti ( gdegod da ti je tamo ili vamo).:)


shure shure 18:05 24.10.2013

Re: preporuka ...

uzgred, nigde ne videh djubre, imam oci samo za pozitivne stvari,

Mene je u Nemackoj upravo razbacano smece najvise iznenadilo.A imam oci da li na zalost,ili na srecu i za takve stvari.A i nisam bas optimista da ce se nemci izboriti sa tim.Ono sto sam video u Frankfurtu,mi ne daje za pravo da budem optimista,jer ako je tako u Nemackoj,bojim se da gubimo bitku za ocuvanje,jedinog nam doma ...
taube taube 22:57 24.10.2013

Re: preporuka ...

Ubi Babys ibi Patria, moj najnoviji citat. Moja cerka mi je najvaznija.
radekokic radekokic 21:08 29.10.2013

Re: preporuka ...

"Ubi penis.. "

Uhhhh! koja vulgarnost, cista i najprostija pornografska vulgarnost!

Eto, i zbog ovoga - svakim danom u svakom pogledu, sve sretniji sam sto mi deca nisu ovde, vec se dosadju kod "onamoonih"...
reanimator reanimator 08:29 24.10.2013

...

Ucenje u VHS-u je zabavno, uvek se radujem kad novi cas dodje, ubrzanim korakom ulazim u ucionicu, svima kazem Hallo, a Mirsadu iz Makedonije - zdravo!

Ti Moraš češće da pišeš!
taube taube 08:39 24.10.2013

Re: ...


ne razumem, mnogo je zajedljivih komentara bilo, ne znam zasto :(
ne pisem pravilno gramaticki ili dobro pisem, na sta tacno aludirate?
alselone alselone 08:46 24.10.2013

Re: ...

ne pisem pravilno gramaticki ili dobro pisem, na sta tacno aludirate?


Pazi sa tom barabom. Od 'moras cesce da pises' do 'skini gacice necu ti nista' nega deli samo par blogova na kom ti plovis kao srna u vihoru zajednjivih komentara.
reanimator reanimator 08:55 24.10.2013

Re: ...

ne razumem, mnogo je zajedljivih komentara bilo, ne znam zasto :(

To mi je hvala što sam se osvrnuo na tekst u afirmativnom kontekstu
Znači istina je ono što pričaju za zapad! Ljudi se otudjuju, preskaču te na ulici ako si povredjen, svako plaća svoje piće...
Mada..kad vidim kakve savetnike imaš ovde...
Pazi sa tom barabom. Od 'moras cesce da pises' do 'skini gacice necu ti nista' nega deli samo par blogova na kom ti plovis kao srna u vihoru zajednjivih komentara
tasadebeli tasadebeli 08:59 24.10.2013

Re: ...

taube

ne razumem, mnogo je zajedljivih komentara bilo, ne znam zasto :(
ne pisem pravilno gramaticki ili dobro pisem, na sta tacno aludirate?


Не обраћај пажњу, заједљивост овде на блогу врло често даје основни тон комуникацији. То је нормално стање... Ти коментари и не траже да се на њих одговара, но су се нашли ту да се мало разонодимо и насмејемо, а да аутор таквог коментара има 10 секунди славе на блогу.

Посматрај овај блог Б92 као ћошак на којем се окупља друштво из улице да мало пљуцка у даљ и да подјебава један другог.

Нису ти још дошли у госте Фри и Кркар, али кад стигну, спреми се за удар.

(Сад сам угасио. Због овог што ти рекох, њих двојица ће да ме рашчерече... Срећа моја, те сам нарави као будистички монах и не узбуђујем се много... )
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:03 24.10.2013

Re: ...

Нису ти још дошли у госте Фри и Кркар, али кад стигну, спреми се за удар.


Tu je Krkar, uranio zoru prevario. (free jos hrce:)
taube taube 09:16 24.10.2013

Re: ...

ovde su svi sehr nett, a i ti si
taube taube 09:18 24.10.2013

Re: ...

hvala na lepim recima i savetima, moram se naoruzati brojanicama a tu je i heseov - sidarta, i na nemackom i na srpskom, citati za umirenje
taube taube 09:22 24.10.2013

Re: ...

da, pojavio se krkar i odmah mi nesto dobacio ili spustio jeste bio i panis i penis, ali i beba, sto je najvaznije, gde je beba tu mi je domovina, najbolje tako da kazem
alselone alselone 09:43 24.10.2013

Re: ...

reanimator




taube taube 11:26 24.10.2013

Re: ...

dragi reanimator,

osvrnuli ste se na moj tekst afirmativno, to smo zakljucili

ako zaista zelite da pisem cesce ( a to i ja neizmerno zelim) a vi me predlozite uredniku za autorsku opciju, ne moram da budem odmah vip dovoljno je da imam opciju sa onim znakom bez reci vip i da pocnem da pisem sta se to sve lepo i manje lepo krije oko bodenskog jezera.

na taj nacin cu ostati u kontaktu sa domovinom, jer na blogu b92 pisu i komentarisu verovatno najpametniji ljudi srbije, i necu se otudjiti i preci preko vas na ulici

ozbiljna sam , zaista,

ako mozete..pomagajte..
krkar krkar 11:27 24.10.2013

Re: ...

Pazi sa tom barabom. Od 'moras cesce da pises' do 'skini gacice necu ti nista' nega deli samo par blogova na kom ti plovis kao srna u vihoru zajednjivih komentara.



reanimator reanimator 12:21 24.10.2013

Re: ...

ozbiljna sam , zaista,

ako mozete..pomagajte..

Ja sam uticajni tviteraš i fejsbuk atrakcija, ali sam na blogu marginalizovan i konstantno na oku moderacije, jer sam pretnja za sistem. Hoću da kažem, poslednji sam koji može da ti pomogne, ali se pridružujem zahtevu. Dakle, autorska za taube! Plus, možeš gostuješ kod mene, ali onda nema trolovanja..
yugaya yugaya 12:23 24.10.2013

Re: ...pismeni rad na temu "Moja domovina"

taube

ne razumem, mnogo je zajedljivih komentara bilo, ne znam zasto :(
ne pisem pravilno gramaticki ili dobro pisem, na sta tacno aludirate?


Problem u lošoj argumentaciji je obično što se iznesu samo isključivi, crno-beli stavovi, jedan pogled na stvari.

Time se automatski urniše mogućnost da se ostali učesnici u razgovoru skoncentrišu na ona mesta gde se stavovi u nekoj meri poklapaju.

A onda krene blogodrvlje i kamenje...

taube taube 14:10 24.10.2013

Re: ...

hvala najlepse
bubamarac bubamarac 19:46 24.10.2013

Re: ...

ako zaista zelite da pisem cesce ( a to i ja neizmerno zelim)


Nemoj majke ti!
taube taube 22:58 24.10.2013

Re: ...

Kad tad cu biti VIP bloger, a vi ne morate da citate moje tekstove. Ok?
taube taube 10:00 26.10.2013

Re: ...pismeni rad na temu "Moja domovina"

slazem se potpuno.

i ja i neki od blogera imali smo losu argumentaciju, i nismo se uopste skoncentrisali na mesta gde se stavovi poklapaju, moramo jos mnogo da ucimo kako se na ispravan nacin vodi kulturna diskusija, tada ne bi bilo blogodrvlja i kamenja , a ni uvreda
blogovatelj blogovatelj 01:29 27.10.2013

Re: ...

Ti Moraš češće da pišeš!


Klanjam se mlad gospodine
Dajte joj autorsku.
blogovatelj blogovatelj 01:33 27.10.2013

Re: ...

a tu je i heseov - sidarta, i na nemackom i na srpskom, citati za umirenje


Samo citati? Sve mora, nisu samo citati knjiga.
Ja evo gutam Sartra na estonskom. Umiruje nevidjeno.
blogovatelj blogovatelj 01:38 27.10.2013

Re: ...

Kad tad cu biti VIP bloger, a vi ne morate da citate moje tekstove. Ok?


Sibil sestro, opet si sa nama.
taube taube 10:23 27.10.2013

Re: ...

kad ostanete u drustvu kube, iraka i irana nije ni cudo sto ovakvo zazvuce svi komenari, protiv protiv protiv ,
taube taube 10:27 27.10.2013

Re: ...

ne skacite na prvu loptu, citam sve a citate sama " izvlacim ",a vi ste nevidjeno inteligentni, verovatno vam je izvor za citanje sartrove biogarfije wikipedija kao ultra tacan sajt.

uzgred, ima jedan estonac koji uci nemacki zajedno sa mnom u skoli, sa celom porodicom se preselio u nemacku verovatno zato sto je u estoniji mnogo dobro, kao sto su se na hiljade mladih iselili iz srbije jer nisu mogli da prezive, a srbi se nisu opametili, terate po svome i dalje, nemate vise ni koga da oterate, ostace samo staracko stanovnistvo i oni koji su omadjijani pijanim dacicem sto " sjajno " reklamira srbiju svojim znanjem o istoriji kalemegdana.
taube taube 10:44 27.10.2013

Re: ...

a vi biste samo vi da pisete , zar ne? nikako da ne pisu oni tamo sto odose na mrski nam zapad.

pisala sam jer je sajt b92 proevrospki, bar bio?

i nakon svega i svih komentara sad se pitam ko vas je toliko omadjiao da budete protivsvegastopostoji.sloboda milosevic je odavno mrtav. ko vas je sad toliko sludeo ? :(
lady_d lady_d 09:44 24.10.2013

intergracija... stvarna ili...

Kao neko ko je ziveo mnogo godina u Nemackoj (a I drugim EU zemljama), ko je u toj istoj Nemackoj imao prilicno dobro placen posao I polozaj,bila neko od prvih koji su prosli njihovu integraciju (ucenje nemackog koji su za moj polozaj povezali sa C1 ispitom, a za moj posao realno mi nije trebao jer je zvanicni jezik na kome smo na poslu komunicirali bio engleski bas zbog multikulturaolnosti)... mogu da napisem samo jedno: sve je samo na papiru. Integracija je OK ako taj neko ko ce biti integrisan ce cistiti ulicu ili raditi slabo placene poslove, ko ce radjati decu da rade takve poslove... vec ako zeli te vise... naici ce te na uzasan zid ljubomore samih Nemaca. Ono sto je mene nateralo da odem iz Nemacke je statisticki podatak koliko dece stranaca zavrsava visoko I najvise obrazovanje... broj je uzasno mali! Razlog? Pa u Nemackoj skola odredjuje gde ce dete I u koju skolu, ne moze dete samo kao u drugim normalnim zemljama da bira. Samim tim skole u najvecem broju slucajeva (pod izgovorom nedovoljnog poznavanja nemackog jezika! gde nista nisu uradili kroz dopunsku nastavu, koja je recimo obavezna u UK I Irskoj, da decu stranaca dovedu na isti nivoi poznavanja jezika!) deci se daje losa karakteristika I zatvaraju im se vrata dobrih skola a samim tim I fakulteta. Takodje koliko god nam se servira kako "Nemci gledaju svoja posla I ne zanima ih nista", ovo je velika laz, jer smo par nas roditelja bili upozoreni da nam deca dolaze suvise lepo obucena u vrtic (moje dete uz sve to je nosilo mahom polovnu ili nasledjenu odecu, jer smatram bacanjem para u tom uzrastu kupovati sve novo). Nije mi se dopala ni dozvoljena agresiva komunikacija medju malom decom (ne znam ko se pametan setio da mesa u istu grupu decu do 3 I decu od 3 do 6....deca su bukvalno u stalnom gardu, pod nevidjenim stresom. Znam da se svasta pise za nasa obdanista, ali je moje dete iz obdanista u Nemackoj doslo potpuno izujedano uz objasnjenje da je to tako elem normalno u tom uzrastu, bilo je 4 tete na 8 beba-decice! da ne pisem o otimanju igracaka, I slicnom...). Tako da za mene... integracija u Nemackoj je iskljucivo na papiru. Cak je I sama Merkelova bila iskrena (imala napad!) pa rekla da nema pojma kuda ta integracija vodi I ima li smisla...
Inace zdrastveno osiguranje, bolnice su im OK (doduse moze se naleteti na nacionalisticki nastrojene budale koje ce vas ubedjivati kao mene jedan da to plavo na prstu mog deteta nije alergija na ujed insekta vec neko mu je prebio prst jer mi stranci smo takvi I da ce da zove socijalnu radnicu! Tek na moju pretnju da cu da zovem advokata zvao je hirurga koji je pogledao I potvrdio prisustvo ujeda insekta!).
Tacno je I da je cisto...ali je sve, bas sve posledica mnogo velikih kazni...ili kako je jedan moj kolega Nemac objasnio: Nismo mi bolji od drugih samo su nam kazne vece I strozije!
taube taube 10:48 24.10.2013

Re: intergracija... stvarna ili...

hvala na komentaru,
kao prvo, svaka cast sto ste polozili c1, ovde se mnogi muce i sa a1, a o b1 ili c1 mogu samo da sanjaju.
mislim da se u sustini radi o trpljenju odn. o tome koliko ko moze nesto da otrpi, zivot je surov !! svuda !!
ja sam imala ( i imam ) visoko obrazovanje u svojoj srbiji ali i pored toga nisam mogla da nadjem mesto kao prof. istorije u skoli. nije bilo mesta za mene, vreme je prolazilo, bioloski sat mi je otkucavao, pocela sam da propadam i da nisam otisla u konstanz da posetim rodjaku ne znam sta bi se sa mnom dalje dogadjalo u srbiji, morala bih i pored svog faxa da cistim ulice, najverovatnije ili prodajem robu na pijaci. kod rodjake sam upoznala svog sadasnjeg muza, vrlo brzo smo se zaljubili, dobili cerku i vencali, takva ljubav mi se u srbiji nazalost nije dogodila, muz mi je nemac, dete je ovde rodjeno, govorice njihovim akcentom, a sto se mene tice- nema veze- bolje da cistim ulice ovde za vecu platu nego u srbiji, u srbiji bi me se jos vise podsmehivali jer imam fax a nemam posao, ovde me jos niko ne gleda sa podozrenjem, a ako pocnu, necu se osvrtati na to, to je normalno, mnogi srbi u srbiji su sa podozrenjem gledali na izbeglice iz hrvatske i bih pa su se neki od njih morali odseliti u usa i sl. a neki su odlucili da istrpe i zaposlili se u srbiji, ispred nosa uzeli poslove cenjenim srbima domorocima
moje dete ne mora da ima visoko obrazovanje,
inace ta moja rodjaka iz konstanza se podsmehuje akcentu iz baden virtemberga, smeta joj, jer ona govori hoch dojch, e stvarno smo.....
niko i ne moze znati kuda integracija vodi...
no, od pamtiveka su se ljudi selili i selice se...taj istorijski prces niko ne moze da zaustavi, ne treba ga ni zaustavljati niti mnogo misiti o njemu nego pronaci mesto za zivot gde se najbolje osecas, vi ste se vratili i to je ok. vi znate sta vama najbolje odgovara
lady_d lady_d 21:56 24.10.2013

Re: intergracija... stvarna ili...

Naprotiv nisam se vratila i necu (ni u Nemacku ni u Srbiju) iz mnogo razloga :) . Smatram da je elementarno pravo u jednom demokratskom drustvu pravo na obrazovanje, pa i na ono najvise. Samim tim mi je ta njihova integracija malo strana i da kazem bez pravog smisla. Inace Vasa rodjaka je u pravu...u Nemackoj se nivo kulture (pa i obrazovanja) gleda kroz nivo znanja Hoch Dojch. A ti u Baden Virtembergu su kao nasa Surdulica...znaci od gramatike i akcenta nema nista. Najsmesnije pricaju u okolini Tuebingena.
Inace za jednu Novu Godinu neka cuvena nemacka pozorisna grupa je napravila skec na temu kako stranci govore nemacki (bilo je naravno smesno svim Nemcima...nama strancima bas i nije)...da bi na kraju cak neki filolog koji se bavio tim pitanjem izneo studiju o tome ko od stranaca lako a ko tesko uci nemacki kao i koji narod u globalu nauci najbolje nemacki jezik. I po tome je ispalo da ljudi sa prostora bivse SFRJ najcistije govore i najbolje uce. Inace je meni nemacki bio jedan od najlaksis za ucenje (koristim aktivno nemacki, ruski i francuski) jer ima vrlo striktna pravila. Posebno su mi bile interesantne kovanice od dve i vise reci... Na kursu do B1 je bilo iz svih krajeva i svih nivoa obrazovanja, na ispitima je (ako izuzmem sebe koja ne znam koliko sam ispita u zivotu polagala i mislim da znam da ucim) najbolji bio momak iz Hrvatske koji je bio zaposljen kao stolar u jednoj velikoj fabrici. Iako nije znao ni rec...najvise je napredovao- razlog? Sve vreme radio i pricao sa Nemcima. Na C1 je najvise bilo lekara iz raznih Istocno Evropskih zemalja i nekih advokata. Sto se tice dece iz dvojezicne sredine...na samom pocetku tesko progovaraju (mom detetu je trebalo 2 godine) ali onda jedan ili drugi jezik jako napreduju, sve dok ne dodju u godine kad mogu oba da unapredjuju. Moja devojcica iako ima 7 godina (i nikada nije zivela u Srbiji) govori tecno. Mislim da joj je jako pomoglo moje citanje pred spavanje i crtaci. Engleski pak govori sa cistim britanskim akcentom jer od malih nogu ide u britansku skolu. Nemacki je pocela da govori ali vremenom zaboravila. Trenutno je zaljubljena u francuski i lepo napreduje.
taube taube 23:06 24.10.2013

Re: intergracija... stvarna ili...

lepo, i ja sam primetila da mi sa balkana lako ucimo nemacki, profesorke suzadivljene brzinom mog ucenja,
zao mi onog iranca, em sto mora naopacke da pise ( za njega je to naopacke ) em jedva izgovara reci, a grkinja ne moze da izgovori slovo sh, kad je videla i otvorila test i ustanovila da je tezak rekla je oooo sajze

Mirsad iz makedonije dolazi neredovno a kad dodje sve zna, nauci na poslu u razgovoru s nemcima, ja idem redovno, volim skolu i takodje ni sama ne znam koliko sam ispita polagala. drago mi je zbog vase dece, poznavanje jezika i visejezicnost je danas pravo bogatstvo!
zanima me kako ste savladili nemacke Artikel, tu nema pravila, ja nikako da upamtim kad je die, kad je das, kad je der
lady_d lady_d 10:23 25.10.2013

Re: intergracija... stvarna ili...

Ima te puno web strana I linkova koje moze te koristiti za ucenje jezika. Znam da je na jednom od njih bila tabela reci koje prate ovakva ili onakva pravila za die, der, das (tako da nije sve bas bez pravila). Trudila sam se da rec kad je pronadjem u recniku odmah I upamtim da li je die, der ili das. Uz sve to, posto sam radila sa ljudima koji govore visok nivo nemackog insistirala sam da me ispravljaju. Vi ima te u kuci nekoga kome je to maternji jezik I samim tim ste u mogucnosti da uci te brze. U svakom slucaju zelim puno srece.
mikroorganizam mikroorganizam 09:47 24.10.2013

Akzent

Nemacki sa balkanskim akcentom - to je bas chiki-miki. [youtube]http://m.youtube.com/watch?v=dhc7U8TEJWc[/youtube]
Supermod Supermod 12:01 24.10.2013

Pomoć

mikroorganizam
Nemacki sa balkanskim akcentom

LINK
taube taube 14:26 24.10.2013

Re: Pomoć

hvala, sad sam uspela da pogledam video
taube taube 15:42 24.10.2013

Re: Akzent

lepo, svidja mi se wo ist bre die sonne
escherichije_colic escherichije_colic 11:54 24.10.2013

vremeplov

Za povratak kuci zaduzen je cuveni nemacki Bahn koji stize tacno u sekundu. Jedan pogled na spoljasnjost voza dovoljan je da shvatim zasto Srbija ne moze u EU. Sve je automatizovano do neslucenih granica. Karta se kupuje u automatu, iskuca je naziv mesta do kojeg putujes, i stikliraju podaci o vremenu polaska, ubaci se novac i izadje karta. U voz se ulazi tako sto se pritisne dugme na vratima, ne mora da se brine da li su vrata zatvorena i kad li ce se otvoriti, ili ne daj Boze ne mora da vikne : ´´ Majstore, otvori ´´ kao u Srbiji. Nakon casova trcimu solarijum, takodje ubacujem novac u automat i lezem da se suncam nekoliko minuta.


Da, da, čudesa nemačkog javnog prevoza ... Ja sam se u Nemačkoj osećao kao da sam seo u vremeplov i otišao 100 godina u budućnost. Objektivno, za sto godina, imaće možda i Beograd u-bahn.

Solarijume nisam stigao da overim ali fudbalski stadioni su takođe hajtek spejs futurama i u odnosu na njih naši ukorovljeni nezavršeni izgledaju kao arheološke iskopine.
taube taube 14:17 24.10.2013

Re: vremeplov

apsolutno je tako ! bukvalno 100 godina ispred nas, a i vise, kad sam posetila srbiju ove godine u septembru uhvatila me tuga kad sam stigla, nekako sve lici na nedovrsene cumeze i barake u poredjenju sa techorama ili futurama nemackom,

suncanje u solarijumu naplacuje automat, na znam kako je u srbiji odn. beogradu, da li jos uvek postoje devojciceili devojke plavusice, namigusice i sl. koje naplacuju karte, ako postoje i dalje u nemackoj bi izgubile radno mesto, njihov rad nije potreban
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:58 24.10.2013

Re: vremeplov

taube
apsolutno je tako ! bukvalno 100 godina ispred nas, a i vise, kad sam posetila srbiju ove godine u septembru uhvatila me tuga kad sam stigla, nekako sve lici na nedovrsene cumeze i barake u poredjenju sa techorama ili futurama nemackom,

suncanje u solarijumu naplacuje automat, na znam kako je u srbiji odn. beogradu, da li jos uvek postoje devojciceili devojke plavusice, namigusice i sl. koje naplacuju karte, ako postoje i dalje u nemackoj bi izgubile radno mesto, njihov rad nije potreban



Pokondirena tikvo gde se iskljucujes?
Mozes ti iz sela bilo gde ali selo iz tebe izaci nece nikad.
taube taube 15:37 24.10.2013

Re: vremeplov

hahhaha alles klar, ne nervirajte se bez potrebe,,

istina boli! budite realni, tehnoloski to tako izgleda, jel treba da se pretvaram da nije tako i ubedjujem sebe kako je srbija dorasla eu, naravno da nije, srbija tek treba da postane drzava sa normalnim putevima a da ne govorm o institucijama, otkad je realizam postao pokondirenost?? izvinite, ali vi malo brkate loncice..
Hansel Hansel 18:05 24.10.2013

Re: vremeplov

otkad je realizam postao pokondirenost??

Možda otkad se ružičaste naočari ne nose svuda. (A, ovo je sasvim prijateljski, mogla bi i da ih skineš kada čitaš tekstove o štetnosti stalne upotrebe solarijuma.)

Izvini, morao sam da budem malo grub, imaš ipak neku ekstra motivaciju, posle pročitane tvoje nove serije komentara to je gotovo nepobitno (kao da sebe ubeđuješ da si napravila dobar izbor, tako izgleda, ali ubeđuješ sebe preko nas). Izvini zbog ove konstatacije, nije joj poreklo ni mizogino ni "ejdžističko", vidim tvoje pisanje kao vrlo iskreno (a istovremeno agresivno na neki način) pa mi je ta iskrenost možda narušila uobičajeni princip nesvođenja komunikacije na lični nivo kada se ne slažem sa sagovornik/com.
tasadebeli tasadebeli 21:39 24.10.2013

Re: vremeplov

taube

suncanje u solarijumu naplacuje automat, na znam kako je u srbiji odn. beogradu, da li jos uvek postoje devojciceili devojke plavusice, namigusice i sl. koje naplacuju karte,

ako postoje i dalje u nemackoj bi izgubile radno mesto, njihov rad nije potreban




Како није потребан? Па аутомат не може да... Барем до сада, колико знам, није било таквих аутомата...

Видим ја да ћу опет морати да свраћам у Zanzi - bar у Munchenu...
lady_d lady_d 22:07 24.10.2013

Re: vremeplov

Nikada mi nisu jasni porivi da se neko vredja! Zasto je neko pokondirena tikva ako se odusevi necim sto je lepo, funkcionalno i napravljeno da sluzi obicnom svetu?! Nemacka je jako uredjena i cista zemlja (dok sam zivela u Belgiji koja je u to vreme bukvalno bila zasrana psecim izmetom, znala sam da odem u neki od najblizih gradova u Nemackoj samo da slobodno prosetam bez straha da necu da ugazim...). Srbiju kao svoju domovinu obozavam...ali me sve kad dodjem kuci (jer mi je ona jedina vizija kuce) jako rastuzi: od prljavih ulica, bacenih plasticnih flasa u nase prelepe reke, od ljudi koji iz samo njima znanih razoga imaju motiv da vredjaju svakog. Mozda cete i meni nalepiti isti epitet ili naci da sam nepismena ili da mi treba neko crkveno lice ili medicinski radik...primetila sam da su to najcesci nacini omalovazavanja bilo koga.
Smatram da svako ima pravo na svoj izbor... i piscu bloga zelim puno srece. Put koji je izabrala nije lak (integracija u nemacku porodicu kao stranac je jezivo tezak i bolan proces).
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:16 24.10.2013

Re: vremeplov

Zasto je neko pokondirena tikva ako se odusevi necim sto je lepo,


Nisam pročitao da joj neko zamera oduševljavanje Nemačkom.

A omalovažavanje, ne kritika, omalovažavanje, svoga (grada, sela, kraja, zavičaja, države, nacije..) kako bi sebe uzdigla, ipak najbolje opisuje izraz pokondirena tikva
tasadebeli tasadebeli 22:24 24.10.2013

Re: vremeplov

lady_d

(integracija u nemacku porodicu kao stranac je jezivo tezak i bolan proces)


И обрнуто, и обрнуто...

Жали ми се једна госпођа, будућа ташта будућег зета Немца:

"Дошла ми недавно ћерка и тај њен из Немачке да ме обиђу мало и једно вече кренули у посету нашим старим кумовима. Ја им кажем да су купили мали поклон, а овај мој будући зет запео, два сата ме је испитивао колики то поклон треба да буде, колико велики, колико тежак, па колики поклон треба да узму некоме ко им није ближи пријатељ, па тражи да му кажем прецизно како се то одређује... Не вреди, никада се ми нећемо разумети."
taube taube 23:14 24.10.2013

Re: vremeplov

To vam samo tako deluje da vas ubedjujem ili sebe ubedjujem, ili je to mozda moja samoodbrana zbognavale negativnih komentara.

Moj Rubikon je Bodensee, zelela sam dete, pod hitno zbog nje sam ovde i njena domovina lagano postaje i moja. Kratko sam ovde, od marta 2012. Zato vam se cini da se nisam ustalila sa stavovima jesam li napravila dobar izbor, jedan pogled na cerkicu od 10 meseci koja vec hoda i zna da kaze mama i papa dovoljan je za moju srecu, a secanje na srbiju gde sam ostavila ostarelu rodbinu proganja me u kosmarima nocu, ako cemo iskreno Doduse, sestra mi je mlada, i jedino se snjom cujem preko skajpa. Asocijacije na Srbiju - staracko stanovnistvo, i sve starije, retko ko zeli bebu, ili bebe; asocijacija na nemacku - domovina mog deteta i polagano kroz ucenje nemackog ( sto je trebalo da bude jedina tema za komentarisanje ) i moja domovina. Imam dve domovine, bogata sam
taube taube 23:19 24.10.2013

Re: vremeplov

da, postoje poteskoce u razumevanju zbog razlicitog mentaliteta, ali ljubav pobedjuje moja majka voli svog zeta iako joj nije doneo veliki poklon, doneo joj je gummy bear´s i sl. njoj je to dovoljno, ali kako rekoh ljubav pobedjuje, lagano je moj muz poceo da se interesuje kako bi renovirao kucu u srbiji da moja mama ima bolje uslove za zivot. ljubav cini cudesa i spaja dve razlicite nacije ocas posla
taube taube 23:25 24.10.2013

Re: vremeplov

hvala na divnom komentaru, mogu da ga potpisem !!

da, nije mi lako,

pre neki dan sam se ispovedila u rimo-katolickoj crkvi , iako sam orthodox svestenik je bio ljubazan da me ispovedi, a kada sam mu ispricala sta mi se sve u poslednje dve godin izdogadjalo, ostao je nem, rekao je da mi nije nimalo lako, pomolio se da uspem u daljem ucenju i zivotu u nemackoj i da ga potrazim mkad god mi je tesko, divan covek, blag, preblag, nije kao neki srpski svestenici koji deluju tako strogo da se uplasim i zaboravim sta sam htela da im kazem,,

omalovazavanje je normalna pojava kod srba, ali da je toliko masovna na ovom blogu, to nisam znala, valjda ce nekad klima na blogu biti bolja
taube taube 23:29 24.10.2013

Re: vremeplov

Svoje kritikujem, ne omalovazavam. Koliko dugo treba da se ceka na osvetljenje ulica u svakom selu u Srbiji? Zelim da kritikujem tu sporost. Tuzna sam kada vidim kako izgledaju srpska sela i gradovi, imam pravo da kritikujem vlast jer je obuzeta sobom i nista ne cini da popravi zapusteni izgled Srbije. ponavljam, ne omalovazam srbiju. srbiju volim!
predatortz predatortz 23:31 24.10.2013

Re: vremeplov

ponavljam, ne omalovazam srbiju. srbiju volim!


Pa što je onda uporno pišeš malim slovom?

Pobogu, neka neko zaustavi ovu ženu. Da se ne bruka više!
tasadebeli tasadebeli 00:13 25.10.2013

Re: vremeplov

taube

pre neki dan sam se ispovedila u rimo-katolickoj crkvi , iako sam orthodox svestenik je bio ljubazan da me ispovedi,... i da ga potrazim mkad god mi je tesko,






Је ли, Таубе, а хоћеш ли све да нас позовеш на одбрану докторске дисертације?

Претпостављам да ће датум одбране бити објављен у новинама и да ће остати исти овај наслов: "Ксенофобија у Срба - социометријска мерења"?
taube taube 09:14 25.10.2013

Re: vremeplov

zato ste je gramatika potpuno nebitna u trenucima vas malo dete vuce za rukei da tastaturu i trudite se da sto pre zavrsite pisanje.

zelim da znam sta vam to konkretno toliko kod mene smeta?
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:15 25.10.2013

Re: vremeplov

Nikada mi nisu jasni porivi da se neko vredja! Zasto je neko pokondirena tikva


Promaklo ti je samo da je ceo njen (taube) blog i svi njeni propratni komentari - uvreda. I za razum i za diskusiju uz propratno budalasto cerekanje i ubacivanje nemackih fraza i namigusa i solarijuma i dugmica po tramvajima i svih mogucih gluposti koje ona naziva zalom i kritikom.

Izvini ali pokondirena tikva jos najdobrocudnije opisuje ovakve osobe.

Sto kaze predatorz da li je svesna kakve gluposti prica?
Usput je i zlurada sitna gnjida zbog cega sam i komentarisala uopste na ovu tonu budalastina od bloga.
tasadebeli tasadebeli 09:51 25.10.2013

Re: vremeplov

taube

zelim da znam sta vam to konkretno toliko kod mene smeta?


Претпостављам да је питање упућено свима овде присутнима, па тако и мени. Одговорићу ти одмах у своје име.

Не смета ми баш ништа. Напротив, баш смо се лепо ишћакулали, мало насмејали, орасположили и уживао сам у комуникацији.

Све је то за добробит науке!


lady_d lady_d 10:33 25.10.2013

Re: vremeplov

Nisam primetila nista od pomenutog... svakako kod nas Srba najvise boli kritika...pa sad bila ona dobronamerna ili ne... da smo jedna lepa zemlja, na jednom prelepom geografskom polozaju, da imamo vrlo zanimljivu istoriju, poeziju i prozu,...sve to stoji... ali i da smo se nekako u posednjih 20 godina okrenuli unazad i da nazadujemo... i to je na zalost tacno... Kao i to da i ta tako lepo uredjena i razvijena Nemacka i te kako ima svoje prste u tome da se Srbija odrzi tu gde jeste (a da ne pisem da je bila vazan factor u ratovima na nasem prostoru).
Pisac bloga je relativno kratko u Nemackoj da moze da sagleda sve pozitivno i negativno...ima vremena... doci ce i to. Mada je simptomaticno da moja mama kad god dodje bilo gde van Srbije uvek primeti (a bilo je vise EU drzava) isto: uredjenost, tacnost i da su ljudi nekako smireni. Iskreno se nadam da se i nama vrati sve to...jer smo imali. Bez obzira na sve...svi moji prijatelji iz Srbije ponesu najlepse uspomene i uvek nas dozive kao otvorene, vesele, pazljive...Uvek tada pomislim koliko je to bilo jos izrazenije pre nego nas je sve ovo snaslo. Ali kao optimista...vidim svetlo na kraju tunela, jer smo kroz istoriju uspevali da iz svega nekako izadjemo.
lady_d lady_d 10:39 25.10.2013

Re: vremeplov

Verujem... veliki broj mojih prijateljica i prijatelja su u tzv mesovitim brakovima (partneri ama bas iz svih coskova ove nase planete) i nekako kad zaljubljenost popusti, kad se uhvati neka kolotecina, krenu da iskrsavaju razlike... vaspitanje dece to jos vise otezava (pocevsi od ucenja jezika). Nikada necu zaboraviti pricu kako je moja prijateljica dosla kuci i zatekla svoju majku i kcerkicu od 3 godine kako obe sede na podu i placu jer nisu mogle da se sporazumu. Zato nasoj domacici na blogu i zelim puno srece, da se uklopi u jedno sasvim drugacije drustvo (sad uredjeno ili ne... ne vazno... vazno je da je ta emotivna strana jako drugacija, pristup zivotu, novcu, moralnim kategorijama... jako, jako razlicit). Potpuno je razumljivo odusevljenje na pocetku... ali...zato...puno, puno srece.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:34 25.10.2013

Re: vremeplov

Nisam primetila nista od pomenutog... svakako kod nas Srba najvise boli kritika...


Ma ne smeta nikome kritika, svi mi kritikujemo ovde na blogu (i sire:) 200x vise nego sto bilo sta pohvalimo.
Niti pohvala uredjenijeg drustva izvan granica Srbije. Ti (i mnogi drugi) iznosis razumno i odmereno svoje misljenje ali taube d'izvinis lupeta, zlonamerna je (cuj ona neke devojke - necije cerke, zove namigusama, ma daj molim te) i plitkoumna. Pogledaj samo sta ona navodi (solarijume i tramvaje usput i pojma nema da takvi saobracaju po Beogradu) i kojim tonom. Kao da je juce iz kolibe u nekoj vukojebini izasla i prvi put videla tramvaj i osvetljeni tunel.
U Srbiji nema osvetljenih tunela?

Stvarno mi je vec blam da se bavim vise ovom plitkoumnom a zlobnom osobom i ovakvim budalastinama koje tebi navodim vec treci put (nije mi jasno da ti ne vidis o kakvim glupostima ona drobi, pa i o nekom kursu nemackog i ko je sve upisan ). Pa tinejdzerka prosecna (izvinjenje tinejdzerkama) je zrelija i bistrija i bolje bi sazela svoje utiske i obratila paznju na vaznije stvari od trucanja o solarijumu i prirucnim kursevima nemackog za razliku od ove odavno punoletne tracerajke.


taube taube 15:12 25.10.2013

Re: vremeplov

ovo je za no comment.

napredak i uredjenje drzave su vam glupost, ma bravo !! nastavite tako da razmisljate, na pravom ste putu !

da covek ne poveruje kakvim recnikom vredjate!!

niste trebali ni citati a ni komentarisati moj tekst. dalje od balkana ne vidite .
taube taube 15:15 25.10.2013

Re: vremeplov

nemojte se baviti mnome.

uzivajte na balkanu kad vec sve tu vrhunsko imate.
taube taube 15:19 25.10.2013

Re: vremeplov

nema potrebe pisati disertacije, rec -ajde - sve je opisala!
bladerunner92 bladerunner92 20:08 25.10.2013

Re: vremeplov

predatortz
Pa što je onda uporno pišeš malim slovom?

Pobogu, neka neko zaustavi ovu ženu. Da se ne bruka više!


wow!
kakav ocajnicki krik!
ovo pobogu tek daje dramaticnu notu ...
uz to fakin 10 preporuka ?!

impresivno
lady_d lady_d 23:43 25.10.2013

Re: vremeplov

Razumela sam tek sad sta Vam smeta. Mene je recimo kad sam davnih 90tih otisla iz Srbije odusevljavalo da udjem u one radnje sto prodaju alat, opreme za baste,...prodavnice hrane sam zaobilazila jer me to podsecalo na to koliko mi je bilo tesko kao studentu.
Inace srecem na zapadu prilican broj mladih ljudi koji se bas svim i svacim odusevljavaju...Mozda sto sam tako dugo ovde....skinula sam ruzicaste naocari pa vidim i tu drugu stranu medalje. Kao licemernost u toj ideji da svi stranci u Nemackoj moraju da govore Nemacki jezik (kazem licemeran jer ce uraditi sve da jednog stranca koji je obrazovan sprece da dodje na pozicije koje mu po znanju i vestinama pripadaju. Navela sam meni su zacrtali C1 nivo a svi, bas vi koji rade moj posao pisu i govore na engleskom, cak je i za izradu mastera zvanican engleski na svim fakultetima gde se to izucava). A ti kursevi sve do nivoa B2, da budemo iskreni su osmisljenj za one sa vrlo niskim ili nepostojecim obrazovanjem...recimo za taj A1 se ocekuje da znate da kaze te kako se zove te, koliko ima te godina, odakle dolazi te...na A2 krecu malkice komplikovane stvari...ali je sve jos uvek laganica...i to je uglavnom nivo na kom svi ostaju. O solarijumima ne mogu da pisem...ne znam...nikada bila ni u jednom (mrzim ideju biti res pecen), ali zato mogu da navedem jako lepe bazene na otvorenom (gotovo da svako selo ima tako neki centar sa puno raznih bazena u ogromnim parkovima...). Na Nemacku kad pomislim...to su pre svega njihovi dvorci...zao mi je sto recimo blogerka (a ako zeli moze da pokusa jer rece da je istoricar) nije pisala o tom svom jezeru i prelepom gradu (meni je Konstanza mozda najlepsi grad u Nemackoj)...ali kaze se: o ukusima ne vredi raspravljati! Iskreno svakom zelim puno srece pa gde god pokusa da je nadje.
taube taube 10:02 26.10.2013

Re: vremeplov

dobro, svi smo se malo nasmejali i uzivali srecna sam sto vam kod mene zapravo nista ne smeta.
nikvet pn nikvet pn 11:21 26.10.2013

Re: vremeplov

Космогино врати се, све ти је опроштено ... !
taube taube 19:55 26.10.2013

Re: vremeplov

unfassbar,,


jel ovo sajt b92, ili sajt Dveri? nisam vise sigurna..
taube taube 19:59 26.10.2013

Re: vremeplov

ich bin doch nicht blöd !! kosmo..nikvet pn..blau kreuz, macht ja nichts!!
bubamarac bubamarac 21:12 26.10.2013

Re: vremeplov

taube
ich bin doch nicht blöd !! kosmo..nikvet pn..blau kreuz, macht ja nichts!!


Urlike Majnhof
taube taube 10:22 27.10.2013

Re: vremeplov

bubamarac, srbija je scheiße, a i nemacka je scheiße, to smo apsolviai svi zajedno, i sta sad? nistaaaaaaaaaaaaa..

ono balkanski varvari je nazalost tacno. deevoluriali smo od slovenske gospode do balkanskih varvara zbog pogresnog kapiranja stvari i suprostavljanja svemu i svacemu.

a germani su nekad bili pravi varvari, a sad su evoluiraliipostali gospoda jer su naucili iz svojih gresaka!

u svakom slucau, hvala na jos jednom komentaru, i hvala vam sto se ovoliko bavite mnome, na pogresan nacin ali se ipak bavite. cenim to. hvala.
nim_opet nim_opet 13:30 24.10.2013

kriza

Dominica i Irena iz Poljske, Giorgio i Antonia iz Grcke, Ali Mirsad iz Makedonije, i ja iz Srbije. Ako razmislimo o nabrojanim zemljama tacno vidimo u kojim zemljama je ekonomska kriza.
Ako cemo o krizi, u Poljskoj nije, niti su je osetili 2008 do sada.
taube taube 14:13 24.10.2013

Re: kriza

oni kazu da jeste ili bar za njihove porodice jeste kriza, ne osecaju svi krizu u isto vreme,
kad je kriza neko je oseti, neko je ne oseti, oni koji je ne osete kazu da nema krize, sve je to subjektivni dozivljaj,,
nim_opet nim_opet 19:48 25.10.2013

Re: kriza

Hm...pa dobro. Ako cemo o "zemlji u kojoj je kriza", objektivno merilo je rast privrede, ali dobro, na subjektivnom nivou je neprakticno pricati o disagregiranim rezultatima.
reanimator reanimator 18:37 24.10.2013

...

100
shkval shkval 19:26 24.10.2013

канда је радила...

bubamarac bubamarac 21:16 24.10.2013

u Njemackoj je to cik-cak

cik-cak

escherichije_colic escherichije_colic 11:01 25.10.2013

btw

Ako je neko zainteresovan za prizemniji putopis Nemačke, koji se više tiče gluvarenja po ulicama Študgarta dok pošten nemački i imigrantski svet radi, druženja sa severnoafričkim prodavcima asortiranih slatkiša, hipicima različitih generacija, doživljaju fudbalske utakmice Bundeslige isl, neka zove neko u goste a ja ću se potruditi da napišem lep sastav, naravski uz kratak osvrt na istoriju grada i pokrajine, sve po PSu ...
alselone alselone 11:04 25.10.2013

Re: btw

Ako je neko zainteresovan za prizemniji putopis Nemačke, koji se više tiče gluvarenja po ulicama Študgarta dok pošten nemački i imigrantski svet radi, druženja sa severnoafričkim prodavcima asortiranih slatkiša, hipicima različitih generacija, doživljaju fudbalske utakmice Bundeslige isl, neka zove neko u goste a ja ću se potruditi da napišem lep sastav, naravski uz kratak osvrt na istoriju grada i pokrajine, sve po PSu ...



reanimator reanimator 11:11 25.10.2013

Re: btw

alselone
Ako je neko zainteresovan za prizemniji putopis Nemačke, koji se više tiče gluvarenja po ulicama Študgarta dok pošten nemački i imigrantski svet radi, druženja sa severnoafričkim prodavcima asortiranih slatkiša, hipicima različitih generacija, doživljaju fudbalske utakmice Bundeslige isl, neka zove neko u goste a ja ću se potruditi da napišem lep sastav, naravski uz kratak osvrt na istoriju grada i pokrajine, sve po PSu ...

Nemoj kod ovog, išao je u Petnicu. Ima ti se skupe štreberi na blogu i cepaju integrale
alselone alselone 14:33 25.10.2013

Re: btw

Nemoj kod ovog, išao je u Petnicu. Ima ti se skupe štreberi na blogu i cepaju integrale

taube taube 10:05 26.10.2013

Re: btw

a jel to neka grupa na blogu koja je kao oni momci iz the big bang theory, obozavam ih
reanimator reanimator 11:35 26.10.2013

Re: btw

a jel to neka grupa na blogu koja je kao oni momci iz the big bang theory, obozavam ih

Jeste. Alselone je kombinacija Šeldona i Hauarda, pod hitno mu zatrpaj inbox
alselone alselone 13:16 26.10.2013

Re: btw

Jeste. Alselone je kombinacija Šeldona i Hauarda, pod hitno mu zatrpaj inbox


Nije to nista. Pajz sad - upoznao sam ih. Jedno vece sam se zabo za sank [url=http://maps.google.com/maps?q=The+Red+Door:+Lounge+Bar,+Riverside+Drive,+Toluca+Lake,+CA,+United+States&hl=sr&ll=34.152476,-118.350217&spn=0.002044,0.004128&sll=34.147607,-118.271125&sspn=0.002053,0.004128&oq=red+door+lou&hq=The+Red+Door:+Lounge+Bar,&hnear=10055+Riverside+Dr,+Toluca+Lake,+California+91602&t=m&z=19&iwloc=A][/url] i posle pola sata upada neka ekipa i seda oko mene. Zapricali se i ispostavlja se da je to pomocno osoblje sa snimanja i da su upravo zavrsili epizodu i sisli na pivo. Malo kasnije su dosli i glumci. Bio je onaj mali jevrej sto zivi sa kevom i onaj indijac.

A lokal je neki mali i skrnav, pravi onaj za lokalce sa domacom atmosferom. Ne bih ga nikad ni pronasao da ga nisam "izjelpovao".


[url=http://maps.google.com/maps?q=The+Red+Door:+Lounge+Bar,+Riverside+Drive,+Toluca+Lake,+CA,+United+States&hl=sr&ll=34.152476,-118.350217&spn=0.002044,0.004128&sll=34.147607,-118.271125&sspn=0.002053,0.004128&oq=red+door+lou&hq=The+Red+Door:+Lounge+Bar,&hnear=10055+Riverside+Dr,+Toluca+Lake,+California+91602&t=m&z=19&iwloc=A][/url]

Link nece da mu bes oca.
taube taube 20:06 26.10.2013

Re: btw

kombinacija seldon - hauard je idealna!gledam ih svaki dan, bez njih mi je dan nezamisliv, a sve uz nemacku sinhronizaciju, mozete misliti kako zvuci hauardova majka na nemackom, kao zenski adolf
blogovatelj blogovatelj 01:44 27.10.2013

Re: btw

kombinacija seldon - hauard je idealna!gledam ih svaki dan, bez njih mi je dan nezamisliv, a sve uz nemacku sinhronizaciju, mozete misliti kako zvuci hauardova majka na nemackom, kao zenski adolf


Ja sam zadivljen. Ali za div ljen. Jedino mi krivo sto nema Makse, verovatno je zauzet.
blogovatelj blogovatelj 01:45 27.10.2013

Da pitam

A jel radis tamo?
Mislim, ko placa ovakvo zezanje, aplicirao bih.
taube taube 10:18 27.10.2013

Re: Da pitam

blogovatelj, hvala sto ste procitali moj tekst, i hvala vam na svim komentarima.
tasadebeli tasadebeli 11:04 27.10.2013

Re: Da pitam

blogovatelj
A jel radis tamo?
Mislim, ko placa ovakvo zezanje, aplicirao bih.



Ниси пажљиво пратио фабулу радње...

Госпођица Таубе је постала фрау Таубе на чему смо јој сви честитали.

Додуше, она се малкице чудила зашто се кроз честитке провлачи зајебаванција, па је то превише примала к срцу као да у њеној новој домовини никада нису чули за иронију и сарказам иако смо сви ми овде то махом од Немаца и научили... Зато су и њени одговори на коментаре врло често били забадање прста у отворене ране овог српског друштва и Срба уопште. Као да ми не бисмо желели да живимо боље и у уређенијој држави. Наравно да бисмо желели, нисмо ми баш толики аутодеструктивци.

А зашто не живимо боље? Па, сигурно је да највећу кривицу сносимо сами, пре свега, али требало би да она мало отвори очи, па да увиди да један део те кривице, понављам да не буде забуне, један део кривице, зашто ми не живимо боље и у уређенијој држави сноси свакако и њена нова домовина, односно спољна политика те њене нове домовине.

Зато су неке од нас умели да доведу до беса њени коментари о соларијумима и о светлима у тунелу или о рупама на друмовима док ми овде гледамо све већи број наших суграђана како прекопава контејнере са ђубретом тражећи корицу хлеба зато што ни њима, као ни њој, ова рашчеречена силована Србија не може да пружи уточиште, посао, нормалан живот или кад већ тога нема, макар неку малу, малу, врло малу социјалну помоћ... (Онда Немачка не би ни била уопште у ситуацији да присиљава Србију да прими све Роме Балкана депортоване из Немачке који су од те исте Немачке за тих пар месеци имигрантског стажа добили већу социјалну помоћ него што многи од нас овде, који раде, имају плате...)

Ето, рецимо, за почетак, да бисмо побољшали услове живота у Србији, могле би те немачке и остале европске банке да нам изједначе услове кредитирања грађана, па да нам камате на кредите изједначе са каматама које имају грађани у њиховим матичним земљама, а не да нас безочно пљачкају наплаћујући нам два, три, четири пута веће камате не би ли нас што пре довели до тога да испродајемо странцима некретнине и земљиште и да постанемо лумпенпролетаријатска маса која осим десет прстију нема ништа друго.

Хебига, сви ми знамо да се болести најбоље лече када им отклањаш узроке, а не када само замазујеш последице да се не виде. А ако је један од узрока наше тешке болести, између свега осталог, и спољна политика Немачке, онда би требало да буде мало пажљивија и суптилнија у изражавању одушевљења својом новом домовином упоређујући је са Србијом док сви ми знамо (а верујем и она) да су таква поређења неумесна.

Немачка је држава, Србија је само географска територија; Немачка своју латентну ксенофобију вешто прикрива, Србија је вазда исказује јасно и гласно (неки пут и са правом); Немачка има уређене институције, ми овде чак нисмо сигурни ни које су границе ове наше "државе"; немачки канцелар може себи да дозволи луксуз да изјави да мултикултуралност не пије воду, док српске власти не смеју ни да зуцну о томе јер бисмо одмах добили бомбу по глави становника пошто је ионако гомила новца баш из те Немачке, преко разних фондова за "отворено друштво, бла, бла, трућ, трућ" дата у руке овдашњим српским дрипцима који треба да нас убеде да смо геноцидни, фашистоидни народ и кривац за сва зла овога света јер нам је зверска и крволочна природа пренесена још са оним сперматозоидом и јајном ћелијом од којих настадосмо;...

Има тога много што једноставно не дозвољава поређења...

А што се тиче твоје апликације... Хм... Па пробај, брате, ништа те не кошта... Ево ја ћу да ти правим друштво. Али сумњам да ћемо проћи. Са оваквим ногама? Не верујем...

taube taube 11:35 27.10.2013

Re: Da pitam

ovo je prevazislo sve mere. nemacka vam krva sto lose zivite? zar nije kriva sama srpska vlada koja neracionalno trosi dobijeni novac, bolje receno krade od svojih gradjana i koja pljacka svoje gradjane a srpski gradjani ne smeju ni da pisnu.
ako nesto moze nemacka, to ne mogu srbija, grcka ili rumunija jer je nemacka boss u eu, jer je velika sila, a srbija je mala. Shvatite to vec jednom! Kad ste mali ne smete mnogo da se protivite, bolje da makar malo poslusate savete te Merkelove.
ja ne mogu da biram reci da ne uvredim svakog pojedinacnog srbina ovde, zahteva previse vremena kojeg nemam, zatrplai ste me sa skoro 200 komentara kao da sam sama Merkelova.

nemacka je domovina moje cerke i mog muza, moja domovina je srbija ovakva kakva je naopaka i sludjena ali opet moja, ja ne mogu da joj pomognem, a ni srbi, koliko vidim ne mogu vise sami sebi da pomognu,

molim vas da shvatite - protivljenje velikim silama vodi u propast. zar niste nesto od propasti milosevioceve politike naucili, zar svi zaboraviste zorana djindjica i ono sto je on govorio?

kad budete izbacili iz recnika reci - izdajnik, izdaja i ma nemoj - krenuce vam bolje!!
toliko
reanimator reanimator 11:48 27.10.2013

Re: Da pitam

Taube na prkosima, izdrži, ne dozvoli da te pokolebaju. Ja prepoznajem tvoj potencijal, ako imaš šta da kažeš svetu, moj blog ti je otvoren za gostovanje
cult cult 11:53 27.10.2013

Re: Da pitam

ja ne mogu da biram reci da ne uvredim svakog pojedinacnog srbina ovde, zahteva previse vremena kojeg nemam


čisto neiskustvo.
krkar krkar 11:56 27.10.2013

Re: Da pitam

moj blog ti je otvoren za gostovanje


tasadebeli tasadebeli 16:36 27.10.2013

Re: Da pitam

taube
molim vas da shvatite - protivljenje velikim silama vodi u propast. zar niste nesto od propasti milosevioceve politike naucili, zar svi zaboraviste zorana djindjica i ono sto je on govorio?

kad budete izbacili iz recnika reci - izdajnik, izdaja i ma nemoj - krenuce vam bolje!!
toliko


А ти мислиш да ми овде можемо да доведемо на власт некога ко ће владати у интересу Србије и њених грађана, а не искључиво у интересу капитала из иноземства пунећи себи истовремено џепове?

Не бива то...

Ако се и појави такав, убиће га... Као и Ђинђића, уосталом...

Толико.
taube taube 20:35 27.10.2013

Re: Da pitam

reanimator, hvala veliko

imam mnogo toga da kazem i neiscrpna sam,

javicu ti se kad se zavrsi sva ova frka uskoro :)
taube taube 20:53 27.10.2013

Re: <SPAN sizset="false" sizcache03950050343770106="48.337663769967605 2 80726">Re:<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-

onda se bojim da srbiji nema spasa i da su, oprostite, glupi svi oni koji u buducnost srbije veruju, ako drustvo ne moze da se izleci od korupcije onda se srbiji ne pise dobro :( ubijamo reformatore vec decenijama i vekovima :(
taube taube 22:25 27.10.2013

Re: Da pitam

[" убиће га... Као и Ђинђића, уосталом..."]
onda moramo cesce da kritikujemo srpski korupcionaski sistem zbog kojeg narod kopa po kontejnerima, zbog kojeg uvek moraju da nam poklanjau tramvaje, zbog kojeg postradasmo i stradamo! i da se uvek secamo zoranovih reci.

ja zivim u blizini konstanza gde je zoran doktorirao. videla sam njegovu dr disertaciju, i pomisao da se setam ulicama gde se on kao student setao, sedim na klupama gde je on citao filozofske knjige, raduje me i budi sve ono lepo sto osecam prema pokojnom premijeru i onome sto je on srbiji dao, a dao joj je vise od svih vlasti i vlada zajedno, mislim na poslednje 2 decenije i sve garniture koje su se smenjivale u pljackanju svoje zemlje, i neotvaranju radnih mesta za mlade koji su morali da odu!
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:24 27.10.2013

..............



Taube, a kad ćeš konačno da ukapiraš kako se pišu komentari?
Red je da nekako naglasiš kome se obraćaš, postoji nekoliko načina za to, na tebi je da ih otkriješ.
Jedan od njih ću ti demonstrirati
Navedeš citat, recimo ovako


taube
a vi biste samo vi da pisete , zar ne? nikako da ne pisu oni tamo sto odose na mrski nam zapad.

pisala sam jer je sajt b92 proevrospki, bar bio?


Pa posle odgovoriš
Ovako npr

Pretera ga, Taube.

Pa kad ga ti pretera ajd i ja da preteram.
Pišu ovde ljudi sto odose na mrski nam zapad. i to nikome naravno ne smeta, naprotiv. Verujem da su najčitaniji upravo njihovi blogovi.
Kažem njihovi a ne vaši jer tebe ne svrstavam među njih.
Zašto?
Pa, neki su na mrski nam zapad otišli jer su imali nešto u glavi što je zapadu bilo interesantno, a neki otišli kod sestre pa se tamo naš'o neki napaljeni švaba.
Neko je svoju propusnicu za zapad nosio u glavi a neko, da prostiš, između nogu, pa nije lepo sve njih svrstati u isti koš.
alselone alselone 19:56 27.10.2013

Re: ..............

Moze to i krace:
- Snajka, de odmori malo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:10 27.10.2013

Re: ..............

alselone
Moze to i krace:
- Snajka, de odmori malo.



Može, ali sam trenutno u plemenitoj fazi pa se trudim da objašnajvam. :)
Možda i shvati, ko zna
taube taube 20:43 27.10.2013

Re: ..............

hvala na savetu u vezi komentara, a hvala i na uvredama,

imam i izmedju nogu , a i glavi, sacekajte , uskoro cu imati c1 i prevedenu diplomu, uostalom, zar bih mogla svog muza da osvojim da sam toliko tupava?? odusevio ga je i moj izgled, i moja dusa i moja pamet, ako vec moram da iznosim intimne detalje. nemci su odusevljeni brzinom kojom ucim nemacki. toliko

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana