Budućnost| Mediji| Tehnologija

Ne kupujte DVB-T uređaje (makar ne risivere)

Hansel RSS / 19.10.2013. u 00:09

16940.jpg

 

Не знам шта бих данас могао да кажем о предстојећој дигитализацији а да већ нисам написао у више од две године старом тексту  Да ли нас очекује дигитал(изацио)на пљачка?* (извињавам се због самолинковања и самоцитирања). Они које ће дигитализација телевизијског етра највише дотаћи, који немају кабловску телевизију, не знају о овом процесу много више него пре две и по године; информација да у Србији неће бити примењен DVB-T, већ у свету редак DVB-T2 систем проширила се међу заинтересованијима за овај процес, али просечан конзумент о овоме не зна скоро ништа или баш ништа. DVB-T телевизори и даље су се продавали и продају, с ваљда "контролисаном" штетом због кабловских прикључака њихових власника, па их  DVB-T2 неће много погодити, али сигурно је било и довољно оних који су поносно носили свој "танак велики мали екран" својим кућама убеђени да су обезбеђени за тај технолошки скок иначе све јадније овдашње телевизије. Пројектовани његов термин (2012. година) пролонгиран је, наводно због тада очекиваних избора, у страху да се неки бирачи неће још снаћи, па да не остану закинути за своје право на предизборну манипулацију. Ако укалкулишемо овај фактор у пројектовање следећег термина за switch off, дигитализација се овде можда никада неће догодити, јер избори се стално очекују.

Но, када год да се деси, има људи који, када већ мењају пријемник, желе да купе онај који ће моћи без додатних интервенција да користе и после ове "револуције". Трговци, пак, очигледно рачунају на неинформисаност, па се тако у најновијем каталогу познате трговинске фирме с попустом нуде рисивери, тј. сет-топ боксови за DVB-T дигиталну телевизију (адаптери који треба да омогуће гледање дигиталног програма на старим телевизорима) која код нас неће постојати и не постоји! Чак и експериментални предајници су пре годину и нешто угашени, а укључени су нови, DVB-T2. Тако да су ови уређаји на распродаји потпуно безвредни у Србији, осим ако можете да ухватите сигнал из неке од суседних земаља које су почеле да емитују дигитално (у DVB-T систему) и да вас то интересује. У супротном, ово би биле бачене паре и живо ме занима како су инструирани продавци да објашњавају карактеристике купцима и шта ће се десити када ови открију да су купљени уређаји безвредни. Ето, све ово пишем да можда бар некоме уштедим време и живце.

А о томе како ће изгледати наша дигитална телевизија у стварности не смем ни да мислим, будући да већ годинама ЕТВ ("Емисиона техника и везе") не успева да стабилизује (дигиталне) линкове, па у емитованом сигналу с времена на време има и мањих, али и избиљних сметњи у облику дужег кочења, "распада" слике, дисторзије тона, а буде и прекида који се мере сатима. И све то нико на време да примети. О катастрофалном тону с РТС-а на пример (убијање високих тонова па звук делује као некадашњи са средњих таласа, емитовање у контрафази, десинхронизација левог и десног канала...) и флоскули да ће дигитализација обезбедити квалитетније слику и тон, можда неки други пут.

 

Atačmenti



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 01:27 19.10.2013

Država nepostojeća - trgovci hohštapleri


Država nije uvela nikakvu obavezu da prijemnici budu kompatibilni sa standardom koji je uvela.

A trgovce boli uvo da traže ono što ima DVBT-2, njima je samo važno da je masovno i jeftino. Baš pre nekoliko dana proveravao sam na jednom domaćem pretraživaču za kupovinu i modela sa DVBT-2 bilo je ukupno 9 (ili 6, svejedno, svakako jednocifren broj).

Ništa čudno od tržišta na kojem se, recimo, uredno po punoj ceni prodaju npr. Panasonic plazme serija 20 i 30 dok je aktuelna serija 60. A te 20 i 30 ovde su nekih 30% skuplje nego serija 60 napolju!!!
alselone alselone 08:13 19.10.2013

Re: Država nepostojeća - trgovci hohštapleri

Ništa čudno od tržišta na kojem se, recimo, uredno po punoj ceni prodaju npr. Panasonic plazme serija 20 i 30 dok je aktuelna serija 60. A te 20 i 30 ovde su nekih 30% skuplje nego serija 60 napolju!!!


Ovo prosto nije tacno. Ja sam kupio pre godinu dana Samsung seriju 6 (HD 1080p, 40 inch, 200Hz, 3D ...) sa Blu ray plejerom za 650 evra.
Danasnja cena tog istog modela, naravno bez plejera je 480 evra u UK.

Cene tehnike kod nas su u EU proseku. Konkurencija u tehnici i racunarima je jedina koja zaista radi ono predvidjeno idejom.
StEtOc|nA StEtOc|nA 11:52 20.10.2013

Re: Država nepostojeća - trgovci hohštapleri

alselone
Ništa čudno od tržišta na kojem se, recimo, uredno po punoj ceni prodaju npr. Panasonic plazme serija 20 i 30 dok je aktuelna serija 60. A te 20 i 30 ovde su nekih 30% skuplje nego serija 60 napolju!!!


Ovo prosto nije tacno. Ja sam kupio pre godinu dana Samsung seriju 6 (HD 1080p, 40 inch, 200Hz, 3D ...) sa Blu ray plejerom za 650 evra.
Danasnja cena tog istog modela, naravno bez plejera je 480 evra u UK.

Cene tehnike kod nas su u EU proseku. Konkurencija u tehnici i racunarima je jedina koja zaista radi ono predvidjeno idejom.


Istina. Još da nemamo kojekakve glupe ateste i sertifikate (iako se kunemo u EU ne priznajemo CE standarde već imamo sopstveni prepisani CE ali košta dopunski) + carina na proizvode koji su već uveženi u EU ali su poreklom iz Kine gde opet plaćamo dopunski srpsku carinu.
maksa83 maksa83 07:25 19.10.2013

digi... what?

Не знам шта бих данас могао да кажем о предстојећој дигитализацији а да већ нисам написао у више од две године старом тексту


Ne znam što su to "digitalizacija". Verovatno misliš na ubrojčavanje. Znači - ubrojčena fotografija, ubrojčeni zvuk...


alselone alselone 08:14 19.10.2013

Re: digi... what?

Sta ocekivati od stranke ciji je gensek Витез Командир “Реда Орла Грузије” и “Бешавне Доламе Господа Нашега Исуса Христа”.
maksa83 maksa83 08:36 19.10.2013

Re: digi... what?

Sta ocekivati od stranke ciji je gensek Витез Командир “Реда Орла Грузије” и “Бешавне Доламе Господа Нашега Исуса Христа”.

Da bogougodno činodejstvuje i ubrojčava neubrojčene slikozvučne sadržajego.

Uzgred - izgibo' od ovoga.
alselone alselone 08:42 19.10.2013

Re: digi... what?

Uzgred - izgibo' od ovoga.



Da,da, ovo je jedan od boljih.
Hansel Hansel 09:52 19.10.2013

Re: digi... what?

maksa83
Ne znam što su to "digitalizacija". Verovatno misliš na ubrojčavanje. Znači - ubrojčena fotografija, ubrojčeni zvuk...



Добро нису превели као "упршћивање".
dr.wagner dr.wagner 10:15 19.10.2013

Re: digi... what?

.... jutro

maksa83

Ne znam što su to "digitalizacija". Verovatno misliš na ubrojčavanje. Znači - ubrojčena fotografija, ubrojčeni zvuk...


-Ovdje (RH) je ta digatalizacija relativno uspjela ... sistem je MPEG-2 , a u
Sloveniji (koja se u Zagrebu vidi OK) je MPEG-4
-Što reći ... ima 30-ak programa (sa Deželom), svi su iste kvalitete , nema više
"snježnih" emisija i to je jedan od rijetkih , uspješno realiziranih poslova u RH
(možda još autoceste)

-Što se jezika tiče ... ne bih se štel mešati ...
... ali mi je poznat stil


Wagner
Hansel Hansel 10:28 19.10.2013

Re: digi... what?

-Što se jezika tiče ... ne bih se štel mešati ...
... ali mi je poznat stil



Dobri jutro i dan, dr!

Upravo, stil je potpuno prepoznatljiv. Pre godinu-dve, na kraju emisije, Aleksandar Stanković s prizvukom frustracije (osujećenja?) pita svog gosta: "Da li znate šta je opovrgnuće?" -- "Paaa... demanti?" -- "Odlično!" i krene nečiji demanti za kraj "Nedjeljom u dva"... (A "opovrgnuće" bi se moglo još i svrstati u uspešnije intervencije tog tipa, mogli bismo i ovde da prepišemo to odomaćivanje )

Nego, dr W, bilo je dugo nekih problema u Istri i Dalmaciji, najviše zbog prejakih predajnika iz Italije, da li se to napokon sredilo?
maksa83 maksa83 10:40 19.10.2013

Re: digi... what?

-Ovdje (RH) je ta digatalizacija relativno uspjela ... sistem je MPEG-2 , a u

Sori Strikane, digitalizacija-šmigitalizacija - stoun ejdž, sa' će vidiš šta radi ubrojčavanje, to ti je mnogo bolje. Tri puta veća širokopojastvenost (*) i minimum četiri puta više jendeka (**).


(*) - bandwidth
(**) - kanala
Hansel Hansel 11:26 19.10.2013

Re: digi... what?

sa' će vidiš šta radi ubrojčavanje, to ti je mnogo bolje. Tri puta veća širokopojastvenost (*) i minimum četiri puta više jendeka (**).



Ništa to ne vredi dok ne napišeš ćirilicom!
maksa83 maksa83 11:38 19.10.2013

Re: digi... what?

Ništa to ne vredi dok ne napišeš ćirilicom!

Jes' pa da mi Strikan čekićem u po noći olupa komentar pa da meni šalje račun za novi zaslon.


(šalim se, znam da Strikan nije u tom fazonu!)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:01 19.10.2013

Re: digi... what?

maksa83
Не знам шта бих данас могао да кажем о предстојећој дигитализацији а да већ нисам написао у више од две године старом тексту


Ne znam što su to "digitalizacija". Verovatno misliš na ubrojčavanje. Znači - ubrojčena fotografija, ubrojčeni zvuk...




hahaha, ja okacila kod šabića:)
:)
ubrojčavanje je bez veze, ja bih glasala za upršćavanje mada vuče na crnogorski
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:07 19.10.2013

Re: digi... what?

Добро нису превели као "упршћивање".

al je zato platforma baština pa je digitalna platforma ubrojčena baština:)
maksa83 maksa83 12:08 19.10.2013

Re: digi... what?

ubrojčavanje je bez veze, ja bih glasala za upršćavanje mada vuče na cnrnogorski

Cifranje.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:09 19.10.2013

Re: digi... what?

Cifranje.


uprsnuće.
(amen)
Hansel Hansel 13:30 19.10.2013

Re: digi... what?

maksa83
Cifranje.

Ne može. "Cifra" nije srpskog porekla.

Doduše, arapskog je, a pošto smo s Arapima sada kao braća, verovatno može!
Hansel Hansel 13:33 19.10.2013

OPREZ!

ĆIRILICA!
čekićem u po noći olupa komentar pa da meni šalje račun za novi zaslon.


Jul-avgust 2010.
dr.wagner dr.wagner 14:30 19.10.2013

Re: OPREZ!

SMRT FAŠIZMU !

Hansel
ĆIRILICA!


-Sada će novoformirani odredi TV-inkasatora krenuti po kućama i kod koga
nađu takav prij(e-a)mnik sa ćirilicom , čekićem će nasrnuti na daljinski ...
, a malo i na vlasnika (kad su već tu)


W
Hansel Hansel 14:42 19.10.2013

Re: OPREZ!

Eeeeh, doktore, kada bi neko mogao da nam kolektivno izbriše pamćenje, bilo bi najbolje... Ionako nam ničemu dobrom ne služi.
blogovatelj blogovatelj 15:16 19.10.2013

Re: OPREZ!

OPREZ!
ĆIRILICA!


Na hrvatskom se kaže prijAmnik?!
dr.wagner dr.wagner 15:36 19.10.2013

Re: OPREZ!

Pozdrav B

blogovatelj
OPREZ!
ĆIRILICA!


Na hrvatskom se kaže prijAmnik?!


-Stavio sam u zagradu i "A" i "E" ... tako se to sada piše na "srpsko-hrvatskom"


W
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:38 19.10.2013

Re: OPREZ!

blogovatelj
OPREZ!
ĆIRILICA!


Na hrvatskom se kaže prijAmnik?!


Izgleda, doduše lepota jezika jeste u podvući razlike Nego šta može prodavač da preduzme kad ga kupac konsterniran zbog ćirilice kontaktira, to da mi je videti!
Hansel Hansel 15:43 19.10.2013

Re: OPREZ!

blogovatelj
Na hrvatskom se kaže prijAmnik?!

Očigledno se kaže i piše, nemamo mi ništa s tim, njihova stvar.

Mada je zanimljivo kako su se jezici menjali... na primer, bilo je normalno da 1920. i neke spikerka Radio Zagreba kaže: "Dragi slušaoci", a slični oblici (na -ac i -ci umesto na "-telj-i" čuju se čak i u nekim žurnalima tokom NDH).

Juče čitam da je suprug Diane Budisavljević, žene koja je spasla 12.000 dece tokom II sv. rata, bio Srbin koji je osnovao Medicinski fakultet u Zagrebu. Ali, posle rata, za njih nije bilo mesta tamo (možda ni u SFRJ uopšte?) pa su emigrirali. A SPC se ove dobrotvorke setila tek danas (doduše, priznanje u ono doba bi im možda samo komplikovalo položaj).

Uopšte, istorija nam je takva kaljuga (pa i na samo nama), budućnost krajnje sumnjiva, tako da bih u trenucima slabosti (kao sada) najradije da se prijavim za onaj jednosmerni put na Mars.
Hansel Hansel 16:00 19.10.2013

Re: OPREZ!

uros_vozdovac
Izgleda, doduše lepota jezika jeste u podvući razlike



Ja sam ljubitelj, davno nekad sam kupio Ćirilovljev "Srpsko-hrvatski r(j)ečnik varijanti/inačica", mislim da je imao i pre neku godinu novo izdanje.

Nije mi pri ruci, ali sam sada pogledao Rečnik Matice srpske (koji je bio izdat u saradnji s Maticom hrvatskom, mada je već na polovini poduhvata bila pukla saradnja) i data je ova reč, izvor je neki Hrvatskosrpsko-talijanski rječnik iz 1956. Dakle, nije novogovor.

Nego šta može prodavač da preduzme kad ga kupac konsterniran zbog ćirilice kontaktira, to da mi je videti!

Pa, da pozove servis! Možda je kod njih to pravilo važilo i te 2010. godine. (Kod nas tek od pre neke godine.)

Uzgred, naši emiteri nisu čuli ni za kvačice (kamoli za ćirilicu), ali teletekst kao da im je nužno zlo (niko ništa nije ni uradio da obavesti gledaoce o mogućim prednostima, valjda zato što onda ne bi mogli tako nehajno da se prema tom servisu odnose -- nikome na pamet ovde ne pada da menja satnicu na teletekstu kada program isklizne iz prethodne šeme; HRT je tu bio vrlo pedantan, u minut a onda je i kod njih počela da popušta disciplina, ne znam sada kako je).
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:50 19.10.2013

Re: OPREZ!

Hansel

Pa, da pozove servis! Možda je kod njih to pravilo važilo i te 2010. godine.


Pa dobro to može i kupa(č)c, mislim ako je prodavač onda je i kupač, zar ne? Doduše taj je kupac obeznanjen, video je ćirilicu uživo, ali ipak je prodavač višak, da je prodavac razumeo bih, ali prodavač i kupač je ipak previše
Hansel Hansel 17:25 19.10.2013

Re: OPREZ!

U razjašnjenje te prividne nedoslednosti ne mogu da ulazim (ko je rekao da je neki jezik bez izuzetka poptuno logičan, ne znam, možda nemački?!), ali ovu žalbu prodavcu tumačim samo u duhu našeg zakona (a valjda su slični jerbo se oslanjaju i jedan i drugi na eUropske?!) koji kaže da dok je aparat u garanciji, sve žalbe upućuješ prodavcu, a njegovo je da robu učini saobraznom ugovoru (takve su te divne pravničke definicije, to je tek odrođen jezik, valjda smišljen da bi tumači u obliku pravnika bili neophodni).
dr.wagner dr.wagner 17:40 19.10.2013

Re: OPREZ!

Hansel

eUropske


-Opet provokacija ...


W
Hansel Hansel 17:57 19.10.2013

Re: OPREZ!

Neee, ja to zbog poklapanja sa skraćenicom EU, a i mi i oduvek govorimo npr. "eUrokrem" (već pričah kako smo nekad kao nepismene ispravljali vršnjake koji su govorili "evrokrem" ), iako smo usvojili "evro" (€) po analogiji sa svim drugim postojećim rečima vezanim za Evropu (ali to su lepo objasnili jezikoslovci, samo se svojevremeno nisu mešali u izgovaranje naziva brendova, na primer "Eurosalona" ).

I, čisto da kažem (ako ne znate), vrlo je česta pojava kod nas, ovdašnjih čitalaca "Alana Forda", da koristimo u nekim kontekstima "kroatizme". (A ono od "Alana Forda" što ovde sada izlazi jednostavno nije ono što je bilo, Brixyjev prevod (po sebi) je neprevaziđen, kao što su, cijenim, i neki ovdašnji, nekih stripova i crtanih filmova, na primer -- Klajn i "Asteriks" i "Iznogud"...)
dr.wagner dr.wagner 21:33 19.10.2013

Re: OPREZ!

Hansel
(A ono od "Alana Forda" što ovde sada izlazi jednostavno nije ono što je bilo, Brixyjev prevod (po sebi) je neprevaziđen...


-Kažu neki informirani ljudi da Alan Ford , osim u Jugi i nešto malo u Italiji
... i nije imao neki uspjeh
-Čak su Max & Bunker hodočastili u Zagreb nekoliko puta ... u čudu

-A za sve je zaslužan Brixy

-Alan Ford i socijalističko samoupravljanje ...
... to je sve što čovjeku treba za sreću


W
Hansel Hansel 22:40 19.10.2013

Re: OPREZ!

dr.wagner
-Alan Ford i socijalističko samoupravljanje ...
... to je sve što čovjeku treba za sreću

Pa, da!

A danas... pogledajte, ako već niste (link):

32 neoboriva dokaza da živimo u stripu "Alan Ford"
vladaxy vladaxy 08:57 19.10.2013

Mnogo buke ni oko čega

Da li će neko ko nema kablovsku moći da gleda 5-6 krš digitalizovanih nacionalnih televizija? Bolje da rasprodaju RTS, Emisionu tehniku i ostale parazite, a ljudima do kojih kabl ne može da dođe uvedu TotalTV ili podele IPTV prijemnike kroz telefonske parice. Ima toliko IPTV provajdera, jedini problem je Telekom, kome treba da se oduzme infrastruktura jer su je ionako građani plaćali iz svog džepa.

Jeftinije, a ljudi će umesto 6 imati 76 kanala.
Hansel Hansel 09:49 19.10.2013

Re: Mnogo buke ni oko čega

Не улазим у причу о понуди (знамо како ту ствари стоје), ово је нека неминовност, па само пишем како ту стоје ствари.

А да ли је јефтиније... За обичног корисника није јефтиније да пређе на "сателитску кабловску". Друго, један DVB-T2 мултиплекс има капацитет од десетак канала SD резолуције (садашњи експериментали има, мислим, 13 програма, укључујући РТС-ов HD), какви ће махом бити код нас, вероватно још дуго, тако да би у три мултиплекса могло да се спакује и 40 (а могло би мултиплекса да буде и више, бар технички) програма, да не причам да би и неки квалитетнији канали могли да дођу до "некабловских" корисника (па и уз наплату), мада је вероватноћа за то минимална.
mlekac mlekac 10:49 19.10.2013

Re: Mnogo buke ni oko čega

vladaxy
a ljudima do kojih kabl ne može da dođe uvedu TotalTV


Moje iskustvo sa uvodjenjem Total interneta (van Beograda, naravno).

- Dobar dan, imamo vas TV paket, zeleli bi smo da uvedemo i internet.

- Drago mi je gospodjo, molim vas dajte mi vase podatke, pa onda moramo da cekamo dve nedelje da vam TELEKOM odobri, posle toga mozete dobiti net.

- Telekom?

- Da, znate, niko NE sme da uvodi ako oni ne daju odobrenje!




Moze li neko, onda, da mi objasni kako TO nije monopolizacija????
Hansel Hansel 12:21 19.10.2013

Re: Mnogo buke ni oko čega

Moze li neko, onda, da mi objasni kako TO nije monopolizacija????

Ја ћу да ти објасним, то није монополизација, то је монопол.

И ако продају Телеком, пошто никоме изгледа не пада на памет да каблове издвоји из власништва Телекома, тај монопол имаће онда фирма која Телеком купи.
Hansel Hansel 14:11 19.10.2013

Недавни чланак

на који малочас наиђох, о живом блату дигитализационом (у ствари, живо блато је свеопште, само је овде реч о овом аспекту):

Digitalizacija posle Dana "D"

(У чланку је и графика која објашњава могућу економску добит од дигитализације.)
zilikaka zilikaka 16:02 19.10.2013

30

E, tak sad stigla da pročitam

Nisam baš planirala neku sličnu kupovinu, ali, korisno je znati.

P.S. Nego, zemlje bivše SFRJ, koji su sistem preuzele?
Hansel Hansel 17:42 19.10.2013

Re: 30

Не би ме чудило да и када крене дигитализација, да ће на тржишту још бити старих и овде неупотребљивих тјунера, рисивера, сет-топ боксова, зови их како хоћеш... па треба и тада имати у виду.

Сви из нашег окружења, колико се зна, одабрали су стари систем -- DVB-T, с тим што су неки још "аналогни".
iqiqiq iqiqiq 18:06 19.10.2013

Mućke

Podseća me na onu epizodu Mućki kada Del nabavlja VCR iz Rusije a video kasete ne mogu da stanu jer su drugačijeg formata
Hvala na upozorenju, ako misliš da vredi obavestiti Nacionalno udruženje potrošača da se malo angažuju u zaštiti potrošača od megalo prevara, pa onda RRA ili se oni time ne bave?
Hansel Hansel 18:33 19.10.2013

Re: Mućke

Ма, НОПС то зна (мислим да сам гледао на ТВ неке њихове коментаре раније), не знам шта они у ствари могу. Знам да уређаји који су прилагођени будућем систему имају налепницу предузећа ЕТВ (Емисиона техника и везе) које их тестира, али како је дозвољено да се без упозорења продају некомпатибилни уређаји, не иде ми у главу. За телевизоре донекле могу да разумем, они могу да хватају програм који се сада емитује, али опет је требало да они имају обавезно упозорење да неће бити без адаптера употребљиви за пријем преко антене када се дигитализација коначно деси.

Hvala na upozorenju,

Нема на чему, ово је једино што ја сада могу да урадим... Е, да, ако би неко од агенција био задужен за ово, онда би то пре био РАТЕЛ него РРА, не знам -- постоји ли беше Агенција за заштиту потрошача(?!), а ово је у двострукој ингеренцији Љајићевог министарства, пошто оно покрива и трговину и телекомуникације, јел' тако (просто себе изненадим колико све те информације површно хватам, ваљда се тако браним, некада ми се то није дешавало... па сада нисам сигуран да ли Љајић "држи" и унутрашњу трговину... немам појма! )
iqiqiq iqiqiq 18:36 19.10.2013

Re: Mućke

ali sada se vraćamo na "moju" temu, kako je ovde privreda zasnovana na principu "brat brata da prevari". Mislim koje su to firme koje iako znaju da su uređaji neupotrebljivi ipak ih lansiraju po prodavnicama i varaju potrošače. Koji je to biznis plan, amanzaman, ako razumeš šta kažem. Šta im je onda sledeća prevara, pošto ovo ne mogu večno da prodaju?

а сада нисам сигуран да ли Љајић "држи" и унутрашњу трговину...

ma sada kada krenemo da listamo, osim Ministarstva trgovine, pa tržišne inspekcije, može da se proveri i poslovanje sa inostranstvom, pretpostavljam da su uređaji uvezeni, dakle Uprava carina? pa Ratel, pa RRA, pa udruženja potrošača, pa Privredna komora, sud časti? niko ni da se mrdne?
Ah da i Ministarstvo (energetike) i zaštite životne sredine, jer će ovo posle biti elektronski otpad koji definitivno predstavlja problem i najčešće završava na deponijama.
Hansel Hansel 19:18 19.10.2013

Re: Mućke

Теоретски, они ово могу да извезу, тј. да врате произвођачу па овај да пласира на тржишта на којима може да ради, не знам како им само иде процедура за то, али да је скроз безобзирно и безобразно, јесте. Једино, рекох, може да значи људима у погрнаичним подручјима који хоће да гледају програме из суседства, али ни то нигде није назначено, проверавао сам и на сајту. А ко зна ко још све продаје. (Наравно, било би занимљиво сазнати и да ли ико купује и све по реду...)
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 23:23 19.10.2013

Re: Mućke

безобзирно и безобразно

Makar zbog samo ovoga trebalo je da imenujes one za koje znas da to rade. Ne reklamiras nikoga, samo upozoravas na prevaru a onda bi trebalo da ljudi znaju koga da se cuvaju.
Hansel Hansel 23:53 19.10.2013

Re: Mućke

Можда нису само они (треба се чувати свих, апелујем на отварање четворо очију), а генерално избегавам да именујем било кога јер ја пишем под псеудонимом, па можда није поштено... додуше, они су јачи, па та диспропорција у моралном смислу можда и није проблематична.

У сваком случају, довољно је кликнути на слику која се види на почетку текста.
iqiqiq iqiqiq 13:02 20.10.2013

Re: Mućke

Treba koristiti forume i medije koji informišu o pravima potrošača pre nego što se upustite u kupovinu Ovde ima na jednom mestu o pravima potrošača

Kada sam se bunila kod raznih institucija da Opšte odredbe ugovora teleoperatera nisu u skladu sa zakonima, nisam ništa uradila, osim što se o tome diskutovalo po sajtovima udruženja za zaštitu potrošača.
Ako vama kompanije koja prodaje usluge mobilne telefonije, naznačava da ima prava da menja cene i da vas o tome obaveštava preko svoje web stranice, onda se pitate kako je moguće da renomirane firme plaćaju takve pravnike i da li je to slučajno ili namerno.
Evo pročitajte i sami klauzulu ugovora Član 29 – Izmena cenovnika .

Naime kompanija tvrdi da je u redu "može da izmeni cene usluga i/ili druge komercijalne uslove, o čemu je dužan unapred da obavesti korisnika tako što će objaviti izmene na internet stranici"

Šta to znači za sve one korisnike mobilne telefonije koji nemaju kompjuter, ne uplaćuju internet, ne znaju da koriste internet ili jednostavno ne koriste internet svakodnevno? A pri tome su kupili karticu mobilnog operatera i uplaćuju potreban novac mesečno prema ugovoru.

Smatrali bi da dobar odnos kompanije prema kupcu podrazumeva da ga bar SMS porukom obavestite o izmenama ugovora, cena itd, kako bi svako imao prava da raskine ugovor, razmisli o drugim opcijama i sve tako.

Ovakve uredbe su ništavne i ako odete na sud, dobićete spor, a kompanija je dužna da vam vrati sav novac prema Zakonu o obligacionim odnosima.
Problem u Srbiji je što se još nije uvelo u sudsku praksu kolektivna tužba, odnosno neki kažu da postoji pravni osnov za kolektivne tužbe ali se ne koristi.
Hansel Hansel 13:30 20.10.2013

Re: Mućke

Problem u Srbiji je što se još nije uvelo u sudsku praksu kolektivna tužba, odnosno neki kažu da postoji pravni osnov za kolektivne tužbe ali se ne koristi.

Da, baš pročitah pre neki dan... i pade mi na pamet -- što oštećeni ne bi formirali udruženje, pa tužili kao udruženje -- da li bi to bilo suštinski drugačije od kolektivne tužbe?

Inače, za to obaveštavanje preko interneta se slažem potpuno, kao da operatori ne mogu da pošalju makar SMS korisnicima. Mada, bilo bi najbolje kada bi korisnik pri potpisivnaju ugovora birao način kako da ga obaveštavaju o promenama, jer neki korisnici ne čitaju, na primer, ni SMS-ove, a i operator uvek može da kaže da je poslao SMS, pa ti dokaži da ga nisi prevideo ili izbrisao. Možda da uslov bude da šalju u nekim intervalima sve dok korisnik ne pošalje povratnu poruku kojom potvrđuje da je pročitao?
iqiqiq iqiqiq 13:37 20.10.2013

Re: Mućke

Ma najjednostavnije je da uz mesečne račune operater pošalje obavešenje i da omogući klijentu da bira o načinima rešenja u odnosu na promene. To pokazuje brigu o kupcu, poštovanje kupca itd
O tome ja sve vreme, pogledaj kuda srljamo, sada ćemo i da podnosimo kolektivne tužbe, osnivamo NVO i na kraju kukama i motikama na ulicu. A stvar je jednostavna, ne treba kupce praviti majmunima da bi po svaku cenu prodali proizvod. Jer mi nismo majmuni.

Inače, usled nepobitne realnosti, odličan ti je predlog, tj jedino što sada stvarno može da se uradi je da se napravi udruženje i da se kao udruženje nastupa u sudskim procesima.

Nećeš zameriti ako još ovo razmišljanje iznesem:
uočimo mi tako neki problem, pokrenemo institucije koje treba da reaguju, oni ne reaguju, onda promenimo zakone koji se ne poštuju, onda se usresredimo na neke poltičare koji su nam kao krivi za sve i tako se zavrtimo u krug i jurimo rep sami sebi.

Nekako bi bilo dobro vratiti se na suštinu problema. Zašto su nama sve kompanije usmerene na prevare i kako razmišljaju ljudi koji stoje iza takvih kompanija? Kakva je to ekonomija koja nije zasnovana na zadovoljstvu klijenta?
Hansel Hansel 14:02 20.10.2013

Re: Mućke

Da, prava pitanja, valjda tako mislim jer ih i ja postavljam .

iqiqiq iqiqiq 12:04 23.10.2013

Re: Mućke

ah da, a način žalbe je uvek tako otežan da samo najuporniji (čitaj najluđi) istraju

pogledaj ovo

Купци ако уоче неку нелогичност у обрачуну, жалбу треба да предају на шалтерима дистрибуције које су једино место за утврђивање основа за рекламацију. Појачан је рад служби за рекламације у свим привредним друштвима за дистрибуцију, како би сваки купац могао да добије објашњење или да му се исправи рачун уколико се утврди грешка.

Saopštenje EPS Snabdevanje

Dakle nema nekih brojeva telefona na koje možeš da nazoveš, email ili bar pismena predstavka, nego lepo cipelice i počešljaj se pa na šalter, a tamo te dočekaju najotpornije šalteruše.
Hansel Hansel 15:17 23.10.2013

Re: Mućke

Ma, imaš tel. broj za reklamacije na računu, ali je (bar "moj", hteo sam da pitam zašto račun dobijam na svega tri dana pre isteka roka za naplatu) stalno zauzet, a kada i nije, niko se ne javlja. A nisam stigao a zovem neke "potrošače" da pitam da li postoji neki minimalni rok od izdavanja/uručenja računa do isteka roka za naplatu.
iqiqiq iqiqiq 16:02 23.10.2013

Re: Mućke

imaš tel. broj za reklamacije na računu,

totalno nefunkcionalan broj, okretanje tog broja je bila "kap više u punoj čaši", pa dobro je da sam se izduvala posle toga, jer mi je pritisak skočio...

elem, sam odnos prema kupcima govori o kompaniji, a kod nas je odnos sa kupcima veština kojom skoro niko nije ovladao, ako se setiš nekog svetlog primera, "podseti me"

Hansel Hansel 19:46 23.10.2013

Re: Mućke

Moram da kažem (to mi sada prvo pada na pamet jer sam nedavno nekome pričao), pre nekoliko godina, kada se pojavilo mleko bez laktoze, kupio sam ga da ga probam i bilo mi je subjektivno slađe od običnog mleka. Zvao sam onaj potrošački telefon da pitam kako oni uklanjaju laktozu i zašto je mleko slađe, uzeli su mi broj telefona i obećali da će me pozvati. Na moje veliko iznenađenje, pozvali su me posle 7-10 dana i objasnili da se mleku dodaje amilaza -- enzim koji nekim ljudima inače nedostaje -- koji razlaže laktozu. Kao proizvod razgradnje dobije se -- glukoza i zato je mleko subjektivno slađe. Kasnije sam razmišljao da bi ovu informaciju morali da imaju dijabetičari koji kupuju ovo mleko, ali nisam ponovo zvao. Ne znam šta sada piše na tom mleku, postoji li neko upozorenje. Ovde se radi o IMLEK-ovom mleku, a mislim da sam kasnije video subotičko (ili novosadsko) mleko bez laktoze na kome je bila puna informacija.

Ovo je samo primer komunikacije. Kanim se da ih zovem da ih pitam kako ima sada mleko i mlečni proizvodi imaju tako dug rok trajanja u odnosu na ranije. I da li to ima veze s nekim mojim insajderskim informacijama (iz druge ruke) da umesto pravog mleka uvoze mleko u prahu, pa ga ovde -- razređuju?!
milisav68 milisav68 07:07 24.10.2013

Re: Mućke

Hansel
Ovo je samo primer komunikacije. Kanim se da ih zovem da ih pitam kako ima sada mleko i mlečni proizvodi imaju tako dug rok trajanja u odnosu na ranije. I da li to ima veze s nekim mojim insajderskim informacijama (iz druge ruke) da umesto pravog mleka uvoze mleko u prahu, pa ga ovde -- razređuju?!

Možda nije mleko u prahu, ali se definitivno uvozi, pošto nam je stočni fond iz godine u godinu sve manji.

Mrzi me sad da tražim link, ali sam ga "kačio" negde kad je bila frka sa aflatoksinom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana