Društvo| Obrazovanje| Religija

Crkva i Vojska na granici kiča

Milan Karagaća RSS / 18.10.2013. u 14:43

Juče je Sinod SPC na čelu sa patrijarhom posetio Generalštab gde ga je dočekao načelnik Generalštaba sa svojim kolegijumom, a bili su nazočni i viđeniji gosti .Patrijarh osveštao Generalštab, čime je zaokružen proces reformi Vojske Srbije u skladu sa Strategijom nacionalne bezbednosti , Strategijom odbrane i mudrim odlukama dosadašnjih menadžmentova Ministarstva odbrane.

osvestan-hram-u-generalstabu-foto-vojska-srbije-1382023651-382663.jpg
 

Sada imamo modernu vojsku po ugledu na svetle tradicije srpske vojske iz XIX veka, a ovima u EU ćemo reći da smo juče uspešno zaokružili ono što se traži po Poglavlju 24.

Naravno da nemam ništa protiv postojanja verske službe u vojsci, ali je servilnost prema Crkvi od strane nekih generala i oficira ispod granica dobrog ukusa, pa sve više izaziva podsmeh i odbojnost kod javnosti, ali i u samoj vojsci. Čemu otvaranje crkava po kasarnama, na VMA , u Generalštabu,  pa hoće li sada radi verske ravnopravnosti praviti i male džamije, sinagoge, i katoličke crkve, pa ako je samo i  jedan vernik, ima čovek pravo.I  nije valjda da će sada načelnik Generalštaba i komandanti počinjati sastanke prigodnom molitvom u tim prostorijama, kao što je radio Sulejman Veličanstveni pred početak sednica divana.

Dakle, svako preterivanje, em deluje neiskreno, em je vojno nefunkcionalno, em je anahrono i lako može da se pokaže da je tanka granica između velike ljubavi i velike odbojnosti.

Ilustrativan je jedan komentar koji doslovno glasi: „Šta li će sad moj bivši klasić, a sadašnji general, da praktikuje? Još kao pitomac u gimnaziji JNA ušao je u SKJ, sredinom 80-tih postao Sekretar partijske organizacije u eskadrili i maximalno nam solio pamet. Početkom 90-tih je već je  bio spredsednik Komiteta SKJ u puku i učestvovao na zadnjem kongresu SKJ. Zatim je, kad se Partija raspala, prešao u Pokret za YU. Vrlo je brzo, prateći karijeru, promenio ploču. Zadnji put gad sam ga video ljubio je ruke svim popovima koji su posetili aerodrom i klanjao im se do zemlje.“

Pa otprilike mu to dođe ubedljivo kao i jučerašnja prigodna tvrdnja načelnika generalštaba о značaju verske službe i očekivanom uticaju na operativne sposobnosti Vojske Srbije.

Možda jeste prigodno ali daleko od realnosti.

Na sajtu ministarstva odbrane objavljen je prigodan izveštaj o navedenom prigodnom događaju:

“Osveštаn hrаm u Generаlštаbu

Njegovа svetost Pаtrijаrh srpski Irinej, uz sаsluženje episkopа jegаrskog Porfirijа, vlаdike zаduženog zа versku službu u Vojsci, njegovog preosveštenstvа episkopа lipljаnskog Jovаnа i drugih visokih sveštenikа Srpske prаvoslаvne crkve, obаvio je veliko osvećenje bogoslužbenog prostorа u Generаlštаbu Vojske Srbije.

Velikom osvećenju hrаmа posvećenog velikomučeniku Georgiju i аrhijerejskoj liturgiji prisustvovаo je nаčelnik Generаlštаbа Vojske Srbije generаl LJubišа Diković sа nаjbližim sаrаdnicimа.

–Dаnаšnjim osvećenjem bogoslužbenog hrаmа u Generаlštаbu Vojske Srbije, činom koji će ući u istoriju nаšegа nаrodа, potvrđujemo dа je vojskа deo nаrodа i dа deli njegovu sudbinu. Vojskа je deo životа nаrodnog, а deo životа nаrodа su i sveštenici koje, božijom voljom i nаrodnom željom ponovo uvodimo u Vojsku Srbije. To je veliki istorijski dogаđаj. Ovim svetim činom, velikim osvećenjem hrаmа vrаćаmo se nаšoj istoriji i nаšoj kulturi. Time omogućаvаmo verujućem delu nаšeg nаrodа u vojsci dа imа svoje predstаvnike, predstаvnike prаvoslаvne, kаtoličke i muslimаnske vere. Vojnik je deo nаrodа, bez obzirа nа veru koju ispovedа. Vojskа je uvek služilа svome nаrodu, а sаdа, posle pаuze od sedаm decenijа, uvođenjem sveštenikа, ponovo potvrđuje tu istinu – rekаo je pаtrijаrh srpski Irinej, obrаćаjući se okupljenim pripаdnicimа Generаlštаbа.

Posle liturgije nа kojoj su pripаdnici Generаlštаbа Vojske Srbije mogli dа se pomole i pristupe svetoj tаjni pričešćа, Pаtrijаrh srpski Irinej uručio je Grаmаte zа veliki doprinos uvođenju verske službe u Vojsku Srbije generаl-mаjoru Slаđаnu Đorđeviću, nаčelniku Uprаve zа ljudske resurse, pukovnicimа Petru Boškoviću, nаčelniku Uprаve zа odnose s jаvnošću i Stevici Kаrаpаndžinu i sekretаru u Ministаrstvu kulture Igoru Jovičiću.

Nа posebno orgаnizovаnom prijemu zа pripаdnike verske službe, generаl Diković govorio je o znаčаju verske službe i očekivаnom uticаju nа operаtivne sposobnosti Vojske Srbije.“

U svakom slučaju niti je mesto mirusu tamjana u kasarnama niti mirisu baruta u crkvama.

Valjda je dostojanstvo ispovedanja verskih osećanja jedno od uzvišenih dostojanstava, a to znači da se praktikuje u crkvama koje su za to i namenjene.

Sve u svemu,poenta je u poruci onima koji su u poziciji da ne unižavaju vojsku pred crkvom, jer vojska je ipak državna a ne verska institucija.

Prema tome, u savremenoj demokratskoj državi ne treba nam crkvena vojska niti vojne crkve i hramovi. Amin.



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 14:45 18.10.2013

Na granici?

Vojsko ne daj im da pređu granicu i da se vrate!
loader loader 02:23 19.10.2013

Re: Na granici?

Prelazak granice... Hm ... .. Ako je mrtva straža,
onda nema čas tamo, čas ovamo,
onda nema te igre preskakanja lastiša... mislim, podrhtavajuće rastegljive granice.


Goran Vučković Goran Vučković 14:50 18.10.2013

Na granici?

a kad su sišli nazad na granicu?
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:46 18.10.2013

Re: Na granici?

Goran Vučković
a kad su sišli nazad na granicu?

Ups, u pravu si, nema vojske na granici. Nema nade.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:52 18.10.2013

Re: Na granici?

uros_vozdovac
Goran Vučković
a kad su sišli nazad na granicu?

Ups, u pravu si, nema vojske na granici. Nema nade.

nema smisla da se zavitlavate sa tako dve važne nacionalne i državne institucije, ozbiljno mislim, a da ima mnogo kiča u njihovim međusobnim odnosima i teranja vojske na podilaženje do ponižavanja, ima.
Inače, ni pripadnici vojske nisu imuni na ovo estradno verništvo pa još kad im tako i rukovodstvo radi.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:22 18.10.2013

Re: Na granici?

Milan Karagaća
uros_vozdovac
Goran Vučković
a kad su sišli nazad na granicu?

Ups, u pravu si, nema vojske na granici. Nema nade.

nema smisla da se zavitlavate sa tako dve važne nacionalne i državne institucije, ozbiljno mislim, a da ima mnogo kiča u njihovim međusobnim odnosima i teranja vojske na podilaženje do ponižavanja, ima.
Inače, ni pripadnici vojske nisu imuni na ovo estradno verništvo pa još kad im tako i rukovodstvo radi.


Joj izvini zaneli se nas dvojica, nego ova sintagma "nacionalne institucije", jel` to ozbiljno? Vojska je provereno višenacionalna, a SPC, jel ona prima članstvo i nesrpskog porekla ili to ne ide tako? Može li kršten pravoslavac u SPC da ne bude obavezno srbin?
Ja lično poznajem jednog metodistu koji nije, hmm, amer. Kako tu stoji stvar, ajd ako neko zna nek pojasni.
highshalfbooze highshalfbooze 17:03 18.10.2013

Re: Na granici?

Milan Karagaća
nema smisla da se zavitlavate sa tako dve važne nacionalne i državne institucije


Da bi te institucije neko shvatio ozbiljno, onda treba da se ozbiljno i ponašaju, a ne da prave sprdačine od sebe, a za naše pare.
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:11 18.10.2013

Re: Na granici?

highshalfbooze
Milan Karagaća
nema smisla da se zavitlavate sa tako dve važne nacionalne i državne institucije


Da bi te institucije neko shvatio ozbiljno, onda treba da se ozbiljno i ponašaju, a ne da prave sprdačine od sebe, a za naše pare.

No međutim, ipak, Vojska ima o nekim pitanjima drugačije stavove od crkve
hajkula1 hajkula1 15:48 19.10.2013

Re: Na granici?

Milan Karagaća
uros_vozdovac
Goran Vučković
a kad su sišli nazad na granicu?

Ups, u pravu si, nema vojske na granici. Nema nade.

nema smisla da se zavitlavate sa tako dve važne nacionalne i državne institucije, ozbiljno mislim, a da ima mnogo kiča u njihovim međusobnim odnosima i teranja vojske na podilaženje do ponižavanja, ima.
Inače, ni pripadnici vojske nisu imuni na ovo estradno verništvo pa još kad im tako i rukovodstvo radi.



Teranje vojske na podilaženje do ponižavanja? To neki novokomponovani turbo-vernici skrnave sve čega se dotaknu. Neki u strukturama, vidljivi i nevidljivi, osramotili su nas, uništili državu i nas ponizili, što se i dalje radi.


Država ne štiti svoje zakone. Državni službenici koji ih krše se ne kažnjavaju. Ali se češu o SPC, misle da će ih javnost videti boljim.

Meni je normalno da ima vojni sveštenik. Nije u redu biti pretenciozni licemer, ružiti SPC.

O događaju o kome pišeš, nisam čula. Van sfere. Ima značajnija, životno važna tema ali vidim da je to manje interesantno nego pljuc po SPC.







cikaron cikaron 16:39 19.10.2013

Re: Na granici?

za rayliku od divne "umetnosti i lepote" koju su nam komunjare servirale.
Svi oni ogavni sletovi, parade...FUJ
A iza toga teska represija i jednoumlje. Gloginje narod a kavijar za vrhusku crvene kriminalne organizacija KPJ
blogovatelj blogovatelj 14:58 18.10.2013

Ima i nesavremenijih demokratija od naše

Prema tome, u savremenoj demokratskoj državi ne treba nam crkvena vojska niti vojne crkve i hramovi. Amin.


By a lopsided vote of 400 prema 1, the US House of Representatives voted on October 7 to ensure that chaplains would be allowed to lead religious services on military bases, regardless of the temporary shutdown of the federal government.


Amerikanci glasali u Kongresu u odnosu 400:1 da popovima država plaća dok obavljaju službu u kasarnama, čak i kad im je država u stanju bankrota.
Potpuna neodgovornost i nesavremena demokratija Sjedinjenih Američkih Država. Još smo mi i dobri, kakvi su oni.

PS.

Izvor
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:06 18.10.2013

Re: Ima i nesavremenijih demokratija od naše

Amerikanci glasali u Kongresu u odnosu 400:1 da popovima država plaća dok obavljaju službu u kasarnama, čak i kad im je država u stanju bankrota.
Potpuna neodgovornost i nesavremena demokratija Sjedinjenih Američkih Država. Još smo mi i dobri, kakvi su oni.

Ja ne dovodim u pitanje ni versku službu u vojsci ni plate verskih službenika, već način na koji se to sa vojskom radi.
blogovatelj blogovatelj 15:15 18.10.2013

Re: Ima i nesavremenijih demokratija od naše

Ja ne dovodim u pitanje ni versku službu u vojsci ni plate verskih službenika, već način na koji se to sa vojskom radi.


Kako se to radi? Svako je za sebe religiozan ili nije religiozan. Ne vidim da vojska bilo kome nameće hoće li se moliti ili neće.
A znam da kad sam ja bio vojnik nisam smeo u uniformi da uđem u crkvu. Bilo je striktno zabranjeno.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:22 18.10.2013

Re: Ima i nesavremenijih demokratija od naše

A znam da kad sam ja bio vojnik nisam smeo u uniformi da uđem u crkvu. Bilo je striktno zabranjeno.

E vidiš ja sam za to da vojnik može da ode u uniformi u crkvu i tamo se moli shodno svom privatnom verovanju ali nisam za to da se po kasarna prave improvizovane bogomolje. Pa po čemu onda ne bi isto imali po fakultetima, drugim državnim ustanovama, a čemu nam onda služe crkve i hramovi.
Drugo, svaki pripadnik vojske treba kao i ostali graža
đani da ima pravo na privatnost a to znači i verovanje i ispovedanje vere ali nisam za to da se Vojska Srbije kao institucija veže kao prirepak za SPC.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 15:29 18.10.2013

Re: Ima i nesavremenijih demokratija od naše

Svako je za sebe religiozan ili nije religiozan


Sasvim ok, zato popovi u vojsci nemaju šta da traže ... a ako već država tako hoće iz njenih nekih razloga onda je obavezna da obezbedi svim religijama isti tretman a ne da favorizuje pravoslavno mišljenje ...
praktično pitanje: kako ovu stvar naklonjenu pravoslavlju vide katolici, islamisti, Jevreji ili još neke druge veroispovesti i kako se motiuvišu da brane otadžbinu ... zar time što ih niko ne uzima u obzir i što se osećaju verovatno kao vojnici drugog reda ...
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:54 18.10.2013

Re: Ima i nesavremenijih demokratija od naše

Đorđe Bobić
Svako je za sebe religiozan ili nije religiozan


Sasvim ok, zato popovi u vojsci nemaju šta da traže ... a ako već država tako hoće iz njenih nekih razloga onda je obavezna da obezbedi svim religijama isti tretman a ne da favorizuje pravoslavno mišljenje ...
praktično pitanje: kako ovu stvar naklonjenu pravoslavlju vide katolici, islamisti, Jevreji ili još neke druge veroispovesti i kako se motiuvišu da brane otadžbinu ... zar time što ih niko ne uzima u obzir i što se osećaju verovatno kao vojnici drugog reda ...

pa kao imaju svi isti tretman, ima i katoličkih sveštenika sada i hodža ali valjda SPC hoće da pokaže koja nam je državna religija po Ustavu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:09 18.10.2013

Re: Ima i nesavremenijih demokratija od naše

blogovatelj


Amerikanci glasali u Kongresu u odnosu 400:1 da popovima država plaća dok obavljaju službu u kasarnama, čak i kad im je država u stanju bankrota.
Potpuna neodgovornost i nesavremena demokratija Sjedinjenih Američkih Država. Još smo mi i dobri, kakvi su oni.



Ogromna je razlika između vojske SAD i Srbije, pre svega po ciljevima upotrebe i prostoru na kome se angažuje. US Army, realizujući agresivnu spoljnu politiku SAD, deluje globalno na svim kontinentima. Kada se američka konjica locira u Iraku, Avganistanu, Libiji .... naravno da vernici iz njihovih redova ne mogu ići na mise i liturgije u mesne bogomolje, jer takvih tamo ili nema ili vernici u uniformi američke vojske ne bi bili dobrodošli. Otuda prisustvo vojnih sveštenika u takvim vojskama ima svoje racionalo opravdanje.

Drugačiji su ciljevi VS, drugačiji prostor na kome se angažuje i svaki vojnik u bilo kom garnizonu u Srbiji ima mogućnost da bira bogomolju u kojoj će se moliti. Zato je pitanje: Čemu veštačke bogomolje u Generalštabu, vojnim školama i kasarnama, sasvim opravdano.

Domaćin je u pravu, sve to liči na jedan kič, pogrešno shvaćenu reformu vojske, pogrešno shvaćenu tradiciju, a liči i na jedan veliki cirkus, dodao bih.

Naravno, sve bi to bila unutrašnja stvar VS, da taj kič i cirkus ne plaćaju poreski obveznici.
buba_truba buba_truba 16:15 18.10.2013

Ludilo!

Crkva i Vojska na granici kiča

Uz dužno poštovanje, Milane, ja bih to nazvala granicom ludila.
princi princi 17:18 18.10.2013

Najtužniji od svega su

ta ispraznost u pogledima i taj "samočekamdaprođe" stav i jedne i druge strane. Totalna tupost i obamrlost, obostrano.

Inače, to što poslednjih 20 godina radi organizacija koja se samonaziva SPC (odavno oni nikakve veze nemaju ni sa Bogom ni sa religijom) je, onako, najvulgarnija bestijalnost i bezobrazluk. Smišljeno su načičkali poluizgrađene i poluizmalterisane crkve (na Novom Beogradu, tradicionalno partizanskom kraju, na potezu od Bežanije do Sava centra ih ima valjda 4) kako bi od osiromašenih i potpuno sluđenih vernika istisli i poslednju paru za svoje SUV-jeve i luksuzne vile, dele moralističke pridike po narodu, slikaju se po ložama, skrivaju kriminalce, ubice, pedofilne manijake, samo što ne idu na koncerte kafanskih pevačica (ne bih se čudio da im ove na kuću dolaze). Kad je neko čuo da je SPC pomogla nekom nsrećno obolelom detetu, da su otišli među neku sirotu decu, podelili neka učila, računare? Jel čuo iko da su ponudili neku pomoć narodu, sad kad je zaista frka i kad je svima teško da prežive? Samo mi nije jasno po kom osnovu ih oslobađaju od poreza. Nikakve veze oni nemaju ni sa hrišćanstvom ni sa humanošću, a da je sreće ne bi trebalo ni sa državom. Bestijalni samoživci, to su oni.
drzura drzura 20:25 18.10.2013

Re: Najtužniji od svega su

Kad je neko čuo da je SPC pomogla nekom nsrećno obolelom detetu, da su otišli među neku sirotu decu, podelili neka učila, računare? Jel čuo iko da su ponudili neku pomoć narodu, sad kad je zaista frka i kad je svima teško da prežive? Samo mi nije jasno po kom osnovu ih oslobađaju od poreza. Nikakve veze oni nemaju ni sa hrišćanstvom ni sa humanošću, a da je sreće ne bi trebalo ni sa državom. Bestijalni samoživci, to su oni.

cikaron cikaron 09:43 20.10.2013

Re: Najtužniji od svega su

princi
ta ispraznost u pogledima i taj "samočekamdaprođe" stav i jedne i druge strane. Totalna tupost i obamrlost, obostrano.

Inače, to što poslednjih 20 godina radi organizacija koja se samonaziva SPC (odavno oni nikakve veze nemaju ni sa Bogom ni sa religijom) je, onako, najvulgarnija bestijalnost i bezobrazluk. Smišljeno su načičkali poluizgrađene i poluizmalterisane crkve (na Novom Beogradu, tradicionalno partizanskom kraju, na potezu od Bežanije do Sava centra ih ima valjda 4) kako bi od osiromašenih i potpuno sluđenih vernika istisli i poslednju paru za svoje SUV-jeve i luksuzne vile, dele moralističke pridike po narodu, slikaju se po ložama, skrivaju kriminalce, ubice, pedofilne manijake, samo što ne idu na koncerte kafanskih pevačica (ne bih se čudio da im ove na kuću dolaze). Kad je neko čuo da je SPC pomogla nekom nsrećno obolelom detetu, da su otišli među neku sirotu decu, podelili neka učila, računare? Jel čuo iko da su ponudili neku pomoć narodu, sad kad je zaista frka i kad je svima teško da prežive? Samo mi nije jasno po kom osnovu ih oslobađaju od poreza. Nikakve veze oni nemaju ni sa hrišćanstvom ni sa humanošću, a da je sreće ne bi trebalo ni sa državom. Bestijalni samoživci, to su oni.



ko nece da cuje taj nece ni znati...ali mu to ne predstavlja problem da iznosi neistine....

http://www.juznevesti.com/Drushtvo/Prokupacka-crkva-pomaze-siromasnima.sr.html

http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/138612/Crkva-pomaze-narodne-kuhinje-na-Kosmetu

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=09&dd=10&nav_category=12&nav_id=541039

http://www.rtv.rs/sr_lat/drustvo/eparhija:-ne-praviti-hramove-pomagati-porodice_381000.html

http://www.eparhija-prizren.com/sr/vesti/arhiepiskopija-beogradsko-karlovacka-i-dalje-pomaze-narodne-kuhinje-na-kosovu-i-metohiji

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/316161/Fond-B92-darovao-tri-inkubatora-sabackoj-bolnici

http://www.novosti.rs/vesti/planeta.300.html:214697-Pomoc-eparhije

http://www.ekapija.com/website/sr/company/photoArticle.php?id=689793&path=pribojska_banja_161112.jpg


..........i tako do sutra.
Nije lepo iznositi neistine i siriti mrznju.
expolicajac expolicajac 18:31 18.10.2013

Sve je isto

Kao što u vreme socijalizma mnogi oficiri i mlađi oficiri nisu imali pojma o programu SK, a uredno su bili prisutni na partijskim sastancima, tako i sada mnogi nemaju pojma šta je hrišćanstvo, ali uredno idu u crkvu i "mašu ručicama".
Ima jedan "đeneralštabni" pukovnik koji je posle Titove smrti u krugu komande vazduhoplovnog korpusa u Nišu sadio 88 ruža, a danas se buta da bude general, ali mu ne ide.
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:44 18.10.2013

Re: Sve je isto

Tačno.
hajkula1 hajkula1 12:48 20.10.2013

Re: Sve je isto

expolicajac
Kao što u vreme socijalizma mnogi oficiri i mlađi oficiri nisu imali pojma o programu SK, a uredno su bili prisutni na partijskim sastancima, tako i sada mnogi nemaju pojma šta je hrišćanstvo, ali uredno idu u crkvu i "mašu ručicama".
Ima jedan "đeneralštabni" pukovnik koji je posle Titove smrti u krugu komande vazduhoplovnog korpusa u Nišu sadio 88 ruža, a danas se buta da bude general, ali mu ne ide.



Tačno. Ne samo da ne znaju šta je hrišćanstvo, nego nemaju pojma šta je pravoslavlje a ponašaju se, kritikuju, zalažu se i što je najgore, to svoje nameću.

maksa83 maksa83 18:45 18.10.2013

asocijacije

ličilo bi na oficirski bal da dame u 'aljinama nemaju brade...

...tako da je ipak samo freak show.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:53 18.10.2013

Re: asocijacije

maksa83
ličilo bi na oficirski bal da dame u 'aljinama nemaju brade...

...tako da je ipak samo freak show.


Meni, ovako nafrakani, liče na džedaje.
Kazezoze Kazezoze 19:16 18.10.2013

Re: asocijacije

a jel' se sada vojnici zovu četnici?
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:26 18.10.2013

Re: asocijacije

a tek ne znam ko je odobrio ovu uniformu, nije vojna a koliko znam ni ona što je nekada bila civilne zaštite, nije policijska, nije izviđačka, nije vatrogasna, a nije ni studentska ni đačka, ni rudarska.
Nešto sasvim autentično. Ne znam da li je u toj uniformi čovek išao na Hilandar.

Ko zna možda će i ostala administracija da se uniformiše, pa me baš interesuje kakvu bi uniformu trebalo da nose ovi u Kancelariji za pridruživanje EU, a da ih ne prozovemo strani plaćenici.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:16 19.10.2013

Re: asocijacije

kažeš dole da je bila grupica oficira početkom 90-ih koja je entuzijastično bila pro-pravoslavna... to je tada bilo zabranjeno a danas, xx godina kasnije je mejnstrim. poznajem lično oficire koji su danas entuzijastično naklonjeni postmoderni i odlično je razumeju. logički, za 20-ak godina Srbija će postati pristojna zemlja...

btw, znam da je tvoj odnos prema pitanjima vere kroz život indoktriniran ideologijom, vidi se i po tvojim tekstovima, no ne vidim razlog zbog kojeg tvoje kolege marksisti nastoje da marginalizuju pravoslavlje u zemlji gde je ono dominantna konfesija? u srbiji su religije po snazi i brojnosti zastupljene više-manje sledećim redosledom: pravoslavlje, islam, katoličanstvo, njuejdž (vidimo da prava gejeva nisu ugrožena u vojsci), judaizam (ne znam da li postoji jedan vojnik judejske konfesije al' dobro, možda ima)... znači da tim redosledom trebaju biti i zastupljeni kapelani. to je pošteno, a ne ovo što namećete da treba poistovetiti pravoslavlje s ostalima, u zemlji u kojoj se 80% populacije deklariše kao pravoslavno. to su komunističke fore, a taj režim smo takođe istorijski i epohalno prevazišli. uzgred, što veli Blogi, 80% posto američkog oficirskog kadra kojeg sam sretao po teološkim koledžima u Jerusalimu su christian believers. znači, nisu naši oficiri ništa posebno... jedino, što kaže Princi, to sve deluje toliko isprazno i licemerno da čoveku pripadne muka. što se tiče besede o novočuvstvenoj bliskosti države i crkve, očigledno da se radi o direktivi države (ko zna, možda su u crkvi i dominantni postali nekadašnji undercover agenti, negde pretpostavljeni u CK SKS - uzev u obzir da je to bezbednosno najmoćniji lobi u srbiji već dugi niz decenija? pretpostavka, no nije nemoguće ako se analizira tiranoidna priroda neopravoslavnih elemenata društva; crkva je potrebna da umiruje potencijalne socijalne nemire uzev u obzir tešku krizu u kojoj se nalazi zemlja kao celina). meni je dirljivo sada koliko je Dačić postao pobožan, a kada smo ga upoznavali s istorijom vere u Jerusalimu pre cca svega 3 godine, toliko je bio nezainteresovan, ispraznog pogleda, zevao je dok su mu objašnjavali baziliku Hristovog groba, kapelu Golgote itd. Đinđić recimo, svojevremeno, je poosve nasuprot toliko bio pažljiv kada bi slušao o povesti Judeje, iako se deklarisao verbalno kao ateista... razlika u kvalitetu ličnosti, šta li?
maksa83 maksa83 08:20 19.10.2013

Re: asocijacije

toliko je bio nezainteresovan, ispraznog pogleda, zevao je dok su mu objašnjavali baziliku Hristovog groba, kapelu Golgote

Verujem da vodič prosto nije bio dorastao zadatku.

"'Nači Kale, 'nači brdo, 'nači planine..." (dok maše rukom prema Novom Beogradu)

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:49 19.10.2013

Re: asocijacije

maksa83

Verujem da vodič prosto nije bio dorastao zadatku.



ma nou, vodička je bila best ever serbocroatian tongue area... jednostavno je čoveka totalno iskreno bolelo dupe za tu priču.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:35 19.10.2013

Re: asocijacije

znam da je tvoj odnos prema pitanjima vere kroz život indoktriniran ideologijom

pa stvarno sve znaš.A znaš li koliko ima ateista npr. u Češkoj, Norveškoj, Nemačkoj i da li misliš da su i oni slušali što im pričaju naši ideolozi.
no ne vidim razlog zbog kojeg tvoje kolege marksisti nastoje da marginalizuju pravoslavlje u zemlji gde je ono dominantna konfesija?

Ne radi se o marginalizovanju već o tome da se ne vraćamo u srednji vek, da crkva bude tamo gde joj je mesto po ustavu i da se ne izdiže iznad dršave i njenih institucija. Uostalom religija je privatna stvar a ne državna.Crkva nesmetano deluje, ima svoje crkve i hramove pa neka onaj ko veruje ide tamo slobodno svaki dan, a ne da prave kičeraj kao što je ono na VMA što zovu paraklisa.
Inače, države bi mogle i trebalo da se više pozabave kojim novcem se grade ogromni hramovi, džamije kao u S.Arabiji. E to je vidljivo na prostoru cele bivše Juge tokom i naročito posle završetka antikomunističkih i verskih ratova, kada su svi prosvetili svoja stada. Pri tome popovi i hodže ne gledaju parama u zube, a ni donatorima u obraz
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:39 19.10.2013

Re: asocijacije

Kazezoze
a jel' se sada vojnici zovu četnici?

nikada se u Srbiji vojnici nisu zvali četnici.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:25 19.10.2013

Re: asocijacije

Ne znam da li je u toj uniformi čovek išao na Hilandar.

Inače, odličan tekst
”Hilandarski kvasac”
Otkad se vratio sa Svete gore, gde je vodio srpske kandidate, učesnike Tačijevih izbora po blagoslov, ministar zadužen za Kosovo Aleksandar Vulin naduvao se kao takozvani hilandarski kvasac. To je, ako se sećate, onaj kvasac koji je pre nekoliko godina deljen među vernicima u Srbiji da bi od njega pravili "sveti" kolač za koji se verovalo da donosi sreću.
Do koje mere se ta besmislica raširila svedoči i zvanično reagovanje iz Hilandara čije je bratstvo javno zamolio vernike da spreče dalje širenje zloupotrebe imena ovog manastira. Vulin je iskoristio, možda poslednju priliku, da o trošku države odleti u Hilandar, gde se obreo, kako i uvek odeven u crno (sreća što je bilo lepo vreme, te nije ogrnuo i udbaški kožni mantil) nadajući se da će mu gospodar Vučić progledati kroz prste što je minirao njegovu nameru da ukine nepotrebna službena putovanja i pripadajuće dnevnice funkcionera.
Ali, pošto i ova srpska vlast, kao i mnoge prethodne, smatra da je Hilandar uslužni centar za blagosiljanje svega i svačega, odobrila je Vulinu da dodatno očerupa već dobrano ispražnjen državni budžet. (Zar taj isti budžet, bez ikakve griže savesti, već nije očerupao, na primer, naprednjak Dejan Đurđević, vanredni profesor Pravnog fakulteta, vlasnik šest različitih funkcija, koji svoj rad mesečno građanima Srbije naplati bezmalo pet hiljada evra?!)
Zna to i Vulin pa bez blama leti na Atos kako bi kasnije mogao da maše blagoslovom za koji nije bio siguran da će ga dobiti i od SPC. Kao što ga i nije dobio! Jer je patrijarhov poziv Srbima da izađu na izbore izgovoren u Pećkoj patrijaršiji pod prisilom i urokljivim pogledom ministra zaduženog za Kosovo.
Koji je iz Hilandara ekspresno stigao na slavu Pokrova Presvete Bogorodice da bi Irineja mogao držati pod kontrolom kako se, ne daj bože, ne bi pokolebao. Uostalom, zar onomad Sinod SPC nije ocenio da Briselski sporazum, na osnovu koga se sprovode lokalni izbori na Kosovu, nije u interesu srpskog naroda?!
A Vulinu ništa ne može da promakne. Zato je i požurio da celiva ikone svetaca.
Onima koji se krste nad preobraćanjem bivšeg levičara u pravoslavnog talibana valja reći da tu nema ničeg čudnog. Jer ako su Tomislav Nikolić i Aleksandar Vučić mogli da se preokrenu u evropejce i demokrate, zašto Vulin ne bi odložio Lenjinova sabrana dela, posvetio se Bibliji i krenuo u Hilandar - magnet koji poslednjih decenija privlači Srbe razne fele i sa raznih strana Drine, Save i Dunava.
Prvi je, uoči rata u bivšoj SFRJ, Svetu goru "osvojio" tadašnji načelnik Generalštaba JNA Blagoje Adžić koji je u hilandarskoj tišini zagrmeo kako je Jugoslavija nastala u krvi i kako će se na isti način i raspasti. Koji mesec kasnije Hilandar je obišao i Slobodan Milošević, čijeg je domaćina, igumana Pajsija, policija morala da natera da visokog gosta dočeka s uvažavanjem.
Hilandarsko bratstvo, tvrde hroničari, nije se od te posete oporavilo skoro punu deceniju. Političari su se klonili Hilandara kao što je Hilandar zazirao od njih.
Sve do jeseni 2000. godine kada je Sveta gora podržala Demokratsku opoziciju Srbije (DOS) i pozvala vernike da glasaju za Vojislava Koštunicu. Koji je kasnije, sve sa tadašnjim saveznim premijerom Zoranom Žižićem, gradonačelnicima Beograda i Čačka Milanom St. Protićem i Velimirom Ilićem, mitropolitom crnogorskim Amfilohijem i još 16 raznih srpskih zvaničnika uživao u gostoprimstvu Zadužbine Nemanjića. Hilandar su obišli i Miroljub Labus i Mlađan Dinkić, i Vuk Drašković (koji se ogrešio o pravilo manastira i u njegove odaje uneo zabranjenu video kameru) i nedavno, aktuelni predsednik Srbije. I svi su dobili blagoslov. A nama je bilo samo gore.
Nešto nije u redu. Ili sa blagoslovom, ili sa onima koji ga daju, ili sa onima kojima je dat. Mora da smo svi negde zgrešili!”
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:49 19.10.2013

Re: asocijacije

Milan Karagaća
znam da je tvoj odnos prema pitanjima vere kroz život indoktriniran ideologijom

pa stvarno sve znaš.A znaš li koliko ima ateista npr. u Češkoj, Norveškoj, Nemačkoj i da li misliš da su i oni slušali što im pričaju naši ideolozi.

Ne radi se o marginalizovanju već o tome da se ne vraćamo u srednji vek, da crkva bude tamo gde joj je mesto po ustavu i da se ne izdiže iznad dršave i njenih institucija. Uostalom religija je privatna stvar a ne državna.Crkva nesmetano deluje, ima svoje crkve i hramove pa neka onaj ko veruje ide tamo slobodno svaki dan, a ne da prave kičeraj kao što je ono na VMA što zovu paraklisa.
Inače, države bi mogle i trebalo da se više pozabave kojim novcem se grade ogromni hramovi, džamije kao u S.Arabiji. E to je vidljivo na prostoru cele bivše Juge tokom i naročito posle završetka antikomunističkih i verskih ratova, kada su svi prosvetili svoja stada. Pri tome popovi i hodže ne gledaju parama u zube, a ni donatorima u obraz




navedene države nemaju šta da se navode kao poređenja s nama, pre svega zato što su uspešne ekonomski i zato što su western style democracies. češka je jedan od retkih primera istočne komunističke države a da je postala pristojna zapadna demokratija. mi to nismo, između ostalog i stoga što su tvoji stranački drugari učestvovali s tvojim finansijerima skupa u ojađivanju zemlje za 51 milijardu dolara. nije mi poznat podatak da je bilo koja režimska firma u češkoj pokrala toliko para. i sada - jeste, DB je novistari režim i slizali su se sa crkvom i lože raju i tako će biti dok se u srbiji ne stvore pristojni uslovi za život - zašta ste vi očigledno kao generacija bili nezainteresovani, više vas je zanimao zeleni keš. sada je pravoslavna crkva iza vas ostala u vakuumu da teši sluđenu raju, i može im se, nema tu šta. oni su lepo govorili dok su antiratni profiteri krali ovde... apart from it, pravoslavna crkva maši poimanje epohe i ponaša se kao da može da zaustavi vreme, nešto što će je koštati ljudstva - prvo danas po kvalitetu, a za koju deceniju i po kvantitetu. tako da će vam se sredinom stoleća, pretpostavljam, ispuniti i želja da se vrate u opskurnost... ako uspete da stvorite ne-kriminalnu demokratsku opciju u državi u međuvremenu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 17:37 19.10.2013

Re: asocijacije

češka je jedan od retkih primera istočne komunističke države a da je postala pristojna zapadna demokratija.

jel Češka nije bila komunistička, jel taj monstruozni komunizam nije uništio sve, pa kako to da njima komunizam nije kriv za sve a nama jeste.Biće pre da su se oni bavili restruktuiranjem privrede a naši antikomunisti krađom privrede i revizijom istorije.Između ostalog, kod njih ni crkva nema tako rigidnu a ni uticajnu ulogu.Njihova Crkva ih ne vuče u srednji vek.
mi to nismo, između ostalog i stoga što su tvoji stranački drugari učestvovali s tvojim finansijerima skupa u ojađivanju zemlje za 51 milijardu dolara.

Mogao bi da se zapitaš i koliko je tih maznutih novaca otišlo upravo vladikama i na izgradnju hramova, a da su ovi posele raspada Jugoslavije i posebno posle 5.oktobra pomađnjavali sve što su stigli , to u velikoj meri stoji.Zar misliš da takvi mogu da se oslobode krivice tako što će se muvati oko Crkve i crkva oko njih ili bi tu trebalo da radi pravna država. A ovo kičerenje sa vojskom je samo zamagljivanje kao uostalom i revizija istorije, gde se pod plaštom vraćanja Srbije sebi krije ono što su mnogi maznuli od Srbije za sebe.
A ti bi mogao biti malo oprezniji u kvalifikacijama i da me ne tropaš tamo gde niti jesam niti ti znaš gde sam.Bezobrazuluk nije vrlina pa se malo drži toga barem kada komuniciraš samnom.
hajkula1 hajkula1 13:00 20.10.2013

Re: asocijacije

Srđan Fuchs
Milan Karagaća
znam da je tvoj odnos prema pitanjima vere kroz život indoktriniran ideologijom

pa stvarno sve znaš.A znaš li koliko ima ateista npr. u Češkoj, Norveškoj, Nemačkoj i da li misliš da su i oni slušali što im pričaju naši ideolozi.

Ne radi se o marginalizovanju već o tome da se ne vraćamo u srednji vek, da crkva bude tamo gde joj je mesto po ustavu i da se ne izdiže iznad dršave i njenih institucija. Uostalom religija je privatna stvar a ne državna.Crkva nesmetano deluje, ima svoje crkve i hramove pa neka onaj ko veruje ide tamo slobodno svaki dan, a ne da prave kičeraj kao što je ono na VMA što zovu paraklisa.
Inače, države bi mogle i trebalo da se više pozabave kojim novcem se grade ogromni hramovi, džamije kao u S.Arabiji. E to je vidljivo na prostoru cele bivše Juge tokom i naročito posle završetka antikomunističkih i verskih ratova, kada su svi prosvetili svoja stada. Pri tome popovi i hodže ne gledaju parama u zube, a ni donatorima u obraz




navedene države nemaju šta da se navode kao poređenja s nama, pre svega zato što su uspešne ekonomski i zato što su western style democracies. češka je jedan od retkih primera istočne komunističke države a da je postala pristojna zapadna demokratija. mi to nismo, između ostalog i stoga što su tvoji stranački drugari učestvovali s tvojim finansijerima skupa u ojađivanju zemlje za 51 milijardu dolara. nije mi poznat podatak da je bilo koja režimska firma u češkoj pokrala toliko para. i sada - jeste, DB je novistari režim i slizali su se sa crkvom i lože raju i tako će biti dok se u srbiji ne stvore pristojni uslovi za život - zašta ste vi očigledno kao generacija bili nezainteresovani, više vas je zanimao zeleni keš. sada je pravoslavna crkva iza vas ostala u vakuumu da teši sluđenu raju, i može im se, nema tu šta. oni su lepo govorili dok su antiratni profiteri krali ovde... apart from it, pravoslavna crkva maši poimanje epohe i ponaša se kao da može da zaustavi vreme, nešto što će je koštati ljudstva - prvo danas po kvalitetu, a za koju deceniju i po kvantitetu. tako da će vam se sredinom stoleća, pretpostavljam, ispuniti i želja da se vrate u opskurnost... ako uspete da stvorite ne-kriminalnu demokratsku opciju u državi u međuvremenu.



DB je ubacivao popove u SPC, ucenjivao i dobrim delom razarao SPC iznutra. Neki u državnoj bezbednosti su učestvovali u izazivanju sukoba u SFRJ, raspadu te države, ratnim zločinima, švercu oružja, trgovini devizama, radili za strane, za neprijateljske službe, učestvovali u korupciji, u privatizaciji.


Ne bih rekla da su se slizali sa crkvom, nego preko ubačenih, ucenjenih i/ ili neukih (sveštenici u SPC nemaju osećaj za materijalnim, okrenuti su duhovnosti, mani izuzetke koji po opisu i svojoj suštini nisu pravi sveštenici); znači preko tih ubačenih razaraju crkvu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:01 20.10.2013

Re: asocijacije

(sveštenici u SPC nemaju osećaj za materijalnim, okrenuti su duhovnost

Amin
chitach chitach 19:18 18.10.2013

A bolnice ?

Ima neka kapela ili vjerska prostorija u VMA ?
SPC bi objerucke prihvatila ponudu , samo da se neko sjeti .
Inace sto se kicha tice , to odavno nije pojava koja uznemirava , iznenadilo bi me bilo sta uradjeno s ukusom .
Черевићан Черевићан 20:05 18.10.2013

помилуј

и Војска су, а и Црква
свесни ваљда чина свог
јер соблака све детаљно
то посматра драги Бог
AlexDunja AlexDunja 20:11 18.10.2013

Re: помилуј

то посматра драги Бог

samo da ne čeka da ih kazni posle smrti,
nama živima je to nevidljivo:)
dr.wagner dr.wagner 20:11 18.10.2013

Moderno


... večer

"Sada imamo modernu vojsku po ugledu na svetle tradicije srpske vojske iz XIX veka,..."

-Pojam "moderno " i " XIX stoljeće" ... u ovom kontekstu su antonimi ...



-No pustimo to ... u pravu ste , državu i religiju (crkvu) treba odvojiti
... bar mi imamo POZITIVNIH iskustava u tome ..
,ali badava je o tome govoriti kad smo se "poseljačili" zadnjih godina


Wagner
Milan Karagaća Milan Karagaća 20:18 18.10.2013

Re: Moderno

Dragi gospodine, samo u tekst umesto prideva "srpska" stavite "hrvatska" i ostalo je sve isto.Svi se na ovim prostorima vraćaju u predhodno iskonstruisanu romantičnu prošlost i u njoj lažno uživaju , umesto da se uhvate u koštac sa surovom stvarnošću i brigom za bolju budućnost.
dr.wagner dr.wagner 20:42 18.10.2013

Re: Moderno

Pozdrav M

Milan Karagaća
... samo u tekst umesto prideva "srpska" stavite "hrvatska" i ostalo je sve isto....


-Sve te "procesije" su meni poznate ... i to je samo teatar , loš teatar

-Pametno bi bilo sve to "poslati kući" .... raspustiti vojsku i tako bar malo
krenuti posljeratnim stopama Japana i Njemačke ... možda su se oni i razvijali
tako brzo jer nisu imali taj "uteg" (bilo im je zabranjeno da ga imaju) oko nogu

-Nije tu samo ekonomska dobit , eliminiranje troškova tog glomaznog i neproduktivnog
aparata , već je to i sociološki skok jer bi se otarasili mitova i mitomana
koji parazitiraju na hvaljenju te vojske
... ovi vaši sa suzom u oku govore o nekim događajima sa početka 20.st. , a
ovi ovdje o kraju 20-og stoljeća ...
-A svu našu vojsku zajedno pobjedi par bespilotnih letjelica i samonavođenih
raketa ...

W
princi princi 20:51 18.10.2013

Re: Moderno

Pametno bi bilo sve to "poslati kući" .... raspustiti vojsku i tako bar malo
krenuti posljeratnim stopama Japana i Njemačke

To je možda moglo nekad u Japanu i Nemačkoj. Ali u današnjoj Srbiji i Hrvatskoj (a i nekadašnjoj YU) to bi samo stvorilo dodatnih 30000 do 50000 nezaposlenih, nesposobnih i gladnih.
dr.wagner dr.wagner 21:28 18.10.2013

Re: Moderno

Pozdrav P

princi
Ali u današnjoj Srbiji i Hrvatskoj (a i nekadašnjoj YU) to bi samo stvorilo dodatnih 30000 do 50000 nezaposlenih, nesposobnih i gladnih.


-Lako bi mi za to što su oni nezaposleni ... to bi se riješilo nekim pomoćima ,
otpremninama ili ne znam kako se to kod vas radi ... ali ovi "čuvari svetinja"
bi se digli na zadnje noge ....

-No nema veze .... nadajmo se da će države propasti što prije (i mi i vi) , a
onda opet malo Marx ...

W
expolicajac expolicajac 23:02 18.10.2013

Re: Moderno

a
onda opet malo Marx ...

Voleo bih da verujem da ti o "Marx-u" znaš više od onoga što nam pokušavaš predstaviti kao ideju.
Unfuckable Unfuckable 01:51 19.10.2013

Re: Moderno

-Lako bi mi za to što su oni nezaposleni ... to bi se riješilo nekim pomoćima ,
otpremninama ili ne znam kako se to kod vas radi


ništa gluplje skoro nisam pročitao
blogovatelj blogovatelj 04:57 19.10.2013

Re: Moderno

ništa gluplje skoro nisam pročitao


Nije to glupo, to on planski...
Zadužila ga obaveštajna služba
Da se kod nas vojska rasformira, a njina će da povećava borbenu gotovos'
Kod nji' popovi kade i blagoslove, al' kad naši to rade, to onda nije kul...
I još Karagaću zavrbovali
Pa ti vidi!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:33 19.10.2013

Re: Moderno

-No nema veze .... nadajmo se da će države propasti što prije (i mi i vi) , a
onda opet malo Marx ...

samo polako, još 80-ak godina i izać'mo polako iz xix veka i odvažno stupiti u postmodernu, i vi i mi.
dr.wagner dr.wagner 15:56 19.10.2013

Re: Moderno

Pozdrav drugovi

blogovatelj

Da se kod nas vojska rasformira, a njina će da povećava borbenu gotovos'
Kod nji' popovi kade i blagoslove, al' kad naši to rade, to onda nije kul ...



-Više nemamo ni redovne vojnike , a kasarne su (djelom) zauzeli skvoteri i
narkomani ...
-U ovima koje su još u službi vojske , zaposleni su noćni čuvari i čistačice
... nema više ni straže ni požarstva .... ostali su samo troškovi za
"glumce" ... slično kao i kod vas ...

-Čak i ovi koji su nas plašili sa vama , zašutjeli su ... jer svi znaju da će
za koji dan doći "Šengen" ... a to ni vaši najveći najveći junaci ne mogu
preći bez pasoša ...

-Ali vidim ja kako stvari stoje , još robujete (naknadno stvorenom) junaštvu


W
dr.wagner dr.wagner 16:06 19.10.2013

Re: Moderno

Unfuckable
-Lako bi mi za to što su oni nezaposleni ... to bi se riješilo nekim pomoćima ,
otpremninama ili ne znam kako se to kod vas radi


ništa gluplje skoro nisam pročitao


-A kako bi Vi to riješili ?

-Nastavili ih plaćati da glume junake dok nema rata ...
... ili ih odlikovali i isplatili za ove prošle "pobjede" ???



W
hajkula1 hajkula1 18:17 19.10.2013

Re: Moderno

dr.wagner


-Čak i ovi koji su nas plašili sa vama , zašutjeli su ... jer svi znaju da će
za koji dan doći "Šengen" ... a to ni vaši najveći najveći junaci ne mogu
preći bez pasoša ...

-Ali vidim ja kako stvari stoje , još robujete (naknadno stvorenom) junaštvu


W



Koliko vidim nije tačno da ćute, više smetaju dizanje ćirilićne table nego dizanje cena goriva, putarina i ostalo.

Gledam hrvatske portale, malo malo pa neka zlurada i/ ili uvredljiva tema na račun Srba, Srbije. Glavni problem u Hrvatskoj.

Ona peticija za temeljni dohodak je sjajno prošla

Hrvate još drži pobednička euforija iz 1995.
dr.wagner dr.wagner 21:13 19.10.2013

Re: Moderno

Pozdrav H-1

hajkula1

Hrvate još drži pobednička euforija iz 1995.


-Pa to smo kod vas vidjeli ...
-Vi još slavite svoje zadnje pobjede , ... mislim da su te bile prije 100-200 godina


W
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:23 19.10.2013

Re: Moderno

-Vi još slavite svoje zadnje pobjede , ... mislim da su te bile prije 100-200 godina


Vi ćete se, bogami, do takvih jubileja načekati.


dr.wagner dr.wagner 21:38 19.10.2013

Re: Moderno

Pozdrav HCM

hoochie coochie man

Vi ćete se, bogami, do takvih jubileja načekati.


-Neće nas ni biti do tada
... asimilirat će nas Bosanci


W
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:57 19.10.2013

Re: Moderno

dr.wagner
Pozdrav HCM

hoochie coochie man

Vi ćete se, bogami, do takvih jubileja načekati.


-Neće nas ni biti do tada
... asimilirat će nas Bosanci


W


Pa trebali ste prvo Hrvatsku da pravite.
Dok vi napraviste Iran zakasniste sa Hrvatskom, i eto vam Bosanaca za vratom

ps
Jel Iran beše, vi ste iz Irana ovamo došli?
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:19 20.10.2013

Re: Moderno

dr.wagner
Pozdrav HCM

hoochie coochie man

Vi ćete se, bogami, do takvih jubileja načekati.


-Neće nas ni biti do tada
... asimilirat će nas Bosanci


W


Niste vi te sreće. Hercegovci komšo, hercegovci...
dr.wagner dr.wagner 11:48 20.10.2013

Re: Moderno

Dobro jutro drugovi

-Pa znate Vi HCM da je uvjet za istraživanje bio da nam geni ne smiju imati
ništa zajedničko sa vašima ...
-Sad , Turci isto nisu trenutno bili u modi zbog Bosne ... i tako ...
-Ispalo da smo došli iz Irana (valjda na devama , koje su se kasnije smanjile u "tovara" )



uros_vozdovac
dr.wagner

... asimilirat će nas Bosanci


Niste vi te sreće. Hercegovci komšo, hercegovci...


-Ma na njih sam i ja mislio , ... ali sam ljepše kazao


W
hajkula1 hajkula1 13:10 20.10.2013

Re: Moderno

dr.wagner
Pozdrav H-1

hajkula1

Hrvate još drži pobednička euforija iz 1995.


-Pa to smo kod vas vidjeli ...
-Vi još slavite svoje zadnje pobjede , ... mislim da su te bile prije 100-200 godina


W


Ko, mi?

Kako verujete, vi se graničite s Bugarskom?
tasadebeli tasadebeli 21:33 18.10.2013

Извините...

... јесам ли ја то погрешио врата, па ушао на састанак неке преживеле (можда само "успаване" ) партијске ћелије Савеза комуниста Југославије?


Milan Karagaća Milan Karagaća 21:45 18.10.2013

Re: Извините...

tasadebeli
... јесам ли ја то погрешио врата, па ушао на састанак неке преживеле (можда само "успаване" ) партијске ћелије Савеза комуниста Југославије?



to možeš da pitaš većinu onih na slici što stoje i pomno gledaju u one što im sada drže novi partijski sastanak.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:25 19.10.2013

Re: Извините...

neokolektivizam - opet, i kod tvog NATO-a je slična situacija, teško je motivisati vojsku u postmodernoj eri, postideološkoj, postpatriotskoj, da ide i ratuje i zato je najprigodnija motivaciona matrica - s verom u boga, za predsednika i otadžbinu, napred! spram nekadašnje matrice - za domovinu s titom, napred.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:26 18.10.2013

I da ne bude zabune

Vojsci je to nametnuto od strane tzv.demokratskih civilnih kontrolora koji osim što su u opštem trendu revizionizma tako shvataše i reformu vojske pa umesto da se bave pitanjima savremene organizacije i opremanja vojske oni se baciše na vraćanje tradicijama i brisanju iz vojske svega što im liči na bilo koju Jugoslaviju.
A oficiri i generali poštuju svoju državu i njenu vladu i demokratski izabranu vlast.
Doduše ima jedna grupa oficira pravoslavnih entuzijasta koji su još od 90-ih počeli da idu u susret trendovima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:30 18.10.2013

Re: I da ne bude zabune

A oficiri i generali poštuju svoju državu i njenu vladu i demokratski izabranu vlast.


Pa nego šta će nego da poštuju?
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:47 18.10.2013

Re: I da ne bude zabune

hoochie coochie man
A oficiri i generali poštuju svoju državu i njenu vladu i demokratski izabranu vlast.


Pa nego šta će nego da poštuju?

Pa i ja to kažem i tako treba da bude, tako je u svim demokratskim i civilizovanim državama.
hajkula1 hajkula1 18:24 19.10.2013

Re: I da ne bude zabune

Milan Karagaća

brisanju iz vojske svega što im liči na bilo koju Jugoslaviju.




Da su obrisali švercere oružjem i ratne profitere koji su ostali povezani jugoslovenski i šire orijentisani, da nas bog vidi.

Ne bi se više čudili palatama i ostalim lepotama koje su stekli naši generali i drugi oficiri i pripadnici vojske i drugih službi (ne samo u Srbiji nego u svim novostvorenim državama). Službenici u zatvor a imovina konfiskovana, da je država kao što nije.

Pišeš o popovima, o SPC?! Blago nama ako nam je to najveći problem.


Milan Karagaća Milan Karagaća 23:42 19.10.2013

Re: I da ne bude zabune

Ne bi se više čudili palatama i ostalim lepotama koje su stekli naši generali i drugi oficiri i pripadnici vojske i drugih službi (ne samo u Srbiji nego u svim novostvorenim državama).

Ne znam za one iz "drugih službi" ali znam da je veliki broj oficira ostao bez stanova i nikada ih nisu dobili, neki su i pomrli u kolektivnim smešajima po bivšim kasarnama. Istovremeno, neki su se tokom ratova obogatili, napravili dvorce i vile, postali biznismeneni, nebitno kontroverzni, pa onda čak i ktitori i veliki poštovaoci crkava i džamija i vera svojih , uživajući svako poštovanje verskih zvaničnika.
loader loader 02:17 19.10.2013

Za malo ispod ili za malo iznad?

Crkva i Vojska na granici kiča

Sa gornje,
ili sa donje strane
crte ?


__________________________________________

oskar-z-wild oskar-z-wild 02:22 19.10.2013

Seti se Tita!

Milane mani se popova kvaris sebi raspolozenje.

Titu stvarno skidam kapu. Ostao je gentlemen i posthumno. Cinjenica da je licno cuvao i sacuvao Karadjordjeviceve vrednost i istorijske artefakte govori mnogo. Narocito mi se dopada sto je svoje inicijale ugravirao uz Karadjordjevicev grb. Bez ironije.
loader loader 02:25 19.10.2013

Re: Seti se Tita!

On je sve to zbog naroda.
hajkula1 hajkula1 18:08 19.10.2013

Re: Seti se Tita!

oskar-z-wild
Milane mani se popova kvaris sebi raspolozenje.

Titu stvarno skidam kapu. Ostao je gentlemen i posthumno. Cinjenica da je licno cuvao i sacuvao Karadjordjeviceve vrednost i istorijske artefakte govori mnogo. Narocito mi se dopada sto je svoje inicijale ugravirao uz Karadjordjevicev grb. Bez ironije.



Misliš na ovo?


http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=10&dd=18&nav_category=12&nav_id=767206


I o zlatnim polugama Kraljevine Jugoslavije sam čula od dede i još nekih starijih rođaka.


Milan Karagaća Milan Karagaća 00:03 20.10.2013

Re: Seti se Tita!

I o zlatnim polugama Kraljevine Jugoslavije sam čula od dede i još nekih starijih rođaka.

Misliš na ono zlato što su maznuli iz Narodne banke i poneli sa sobom kada su sa svojom bulumentom zbrisali iz zemlje.Da ne misliš možda da im je to bila dedovina koju su dobili od čika Perinog tasta kralja Nikole crnogorskog ili će pre biti da su kao banda opljačkalinarodno zlato i odneli sa sobom.
Uostalom, taj sef je državni i tako je tretiran i spakovan posle Titove smrti.Nije to sef gde je on lično čuvao svoje stvari već državni sef od kojeg je ključ imao nadležni činovnik a ne Tito.
Kraljevska porodica je decenijama dobro žvela. Sigurno su i oni profitirali od poharanog državnog zlata.Sigurno je jedino da je to bilo narodno zlato i da im nije dedovina koju su dobili od kralja Nikole crnogorskog.
Zlato koje su doneli u Englesku pučisti su morali da deponuju u Engleskoj banci. Od toga su isplaćivane plate ministrima i službenicima u njihovim vladama u Londonu, kao i mesečne prinadležnosti kraljici Mariji, kralju Petru Drugom i njegovoj braći kraljevićima Tomislavu i Andreju do 1952. godine.
To nije bilo sve. Pučističke vlade – generala Simovića, Slobodana Jovanovića (dve), Miloša Trifunovića, Božidara Purića i Ivana Šubašića – imale su na raspolaganju depozit Narodne banke Kraljevine Jugoslavije u banci Federalnih rezervi u Njujorku u iznosu od 24.587.814,08 dolara. Na tom računu posle rata je ostalo neutrošeno svega 662.757,13 dolara. Oni su, u emigraciji, potrošili skoro 20 miliona dolara.
hajkula1 hajkula1 13:23 20.10.2013

Re: Seti se Tita!

Milan Karagaća
o zlatnim polugama Kraljevine Jugoslavije sam čula od dede i još nekih starijih rođaka.




Trebalo da ostave Hitleru?

Pljuješ po Engleskoj a oni su digli ustanak, srušili Karađorđeviće, nametnuli Tita? Ne pominješ u čijem su interesu to sve radili i zašto su krvnički bombardovali Srbiju oslobađajući nas od uspešnih fabrika koje su bile bolje od njihovih (tekstil i drugo)? Ne pominješ ko je Englezima davao mape sa obeleženim ciljevima, ko je obeležavao ciljeve? Ti engleski piloti koje je Draža spasao, su ga kasnije predali Titu. Čiji je đak bio Kadijević, na primer? Ima mnogo ozbiljnijih činjenica što se tiče engleskih q.vi.

Milan Karagaća Milan Karagaća 15:04 20.10.2013

Re: Seti se Tita!

Trebalo da ostave Hitleru?

Pljuješ po Engleskoj a oni su digli ustanak, srušili Karađorđeviće, nametnuli Tita? Ne pominješ u čijem su interesu to sve radili i zašto su krvnički bombardovali Srbiju oslobađajući nas od uspešnih fabrika koje su bile bolje od njihovih (tekstil i drugo)? Ne pominješ ko je Englezima davao mape sa obeleženim ciljevima, ko je obeležavao ciljeve? Ti engleski piloti koje je Draža spasao, su ga kasnije predali Titu. Čiji je đak bio Kadijević, na primer? Ima mnogo ozbiljnijih činjenica što se tiče engleskih q.vi.

Uz svoi uvažavanje i žaljenje, moram da zaključim da na vrlo skromnom nivou vladaš materijom, očito je sve čulaodbabe.
oskar-z-wild oskar-z-wild 02:35 19.10.2013

Nije lako metanisati

Onog bradatog sam upoznao kad je vozio staru mecku i nosio Armani satove! Ali ima malo vise stila od Kacavende, voli Bidermajer. Ko ne veruje neka poseti manastirske kancelarije i celiva mu svetu desnicu njegovu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:44 19.10.2013

Re: Nije lako metanisati

s kojim od više bradatih si se celivao?
oskar-z-wild oskar-z-wild 09:39 19.10.2013

Re: Nije lako metanisati

Porfi likes Armani. Narodski covek. Bless him.
docsumann docsumann 05:12 19.10.2013

hotimično i nehotimično


tasadebeli tasadebeli 09:45 19.10.2013

Целивање

Кад смо већ код целивања, можда војска ово ради поучена искуством свога врховнога команданта?


Шеф протокола председника Републике: Господине Николићу, у посету су стигли истовремено папа, директори Светске банке и директори ММФ-а. Кога прво да вам уведем?

Председник Републике: Уведи прво папу... Њега морам да пољубим само у руку.
predatortz predatortz 10:40 21.10.2013

Briga za čoveka

Juče je Sinod SPC na čelu sa patrijarhom posetio Generalštab gde ga je dočekao načelnik Generalštaba sa svojim kolegijumom, a bili su nazočni i viđeniji gosti .Patrijarh osveštao Generalštab, čime je zaokružen proces reformi Vojske Srbije u skladu sa Strategijom nacionalne bezbednosti , Strategijom odbrane i mudrim odlukama dosadašnjih menadžmentova Ministarstva odbrane.


Prva stvar koja mi je pala na pamet, nakon čitanja ove vesti, je:

Ovo moj zemo Karagaća neće preživeti!

Srećne ti rane, junače!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana