Filozofija

Dve tri misli o ekonomskom i poreskom sistemu

niccolo RSS / 07.10.2013. u 20:53

Nakon 5. oktobra i nakon decembarskih republičkih izbora 2000. godine jedan od prvih poslova je bilo uspostavljanje novog poreskog sistema Republike Srbije. Već u aprilu 2001. godine su doneti novi poreski zakoni, prvi, 01.04.2001., je stupio na snagu Zakon o akcizama, za njim i Zakon o porezima na dohodak građana i Zakon o porezu na dobit preduzeća (koji su doduše počeli da se primenjuju tek od 1. juna 2001.), dok su Zakon o porezima na imovinu i Zakon o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara stupili na snagu 28.04.2001. godine. Malo smo duže čekali Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji (donet je krajem 2002. i stupio na snagu 01.01.2003), a poreska reforma je zaokružena 2004. godine donošenjem Zakona o PDV, Zakona o porezu na premije neživotnih osiguranja i Zakona o fiskalnim kasama. Za poreski sistem uspostavljen ovim zakonima se objektivno može reći da je naklonjen bogatim ljudima.

Naime, prihodi od dividende su oporezivani efektivnom stopom od 10% (nominalna stopa je bila 20% ali je osnovica bila 50% bruto dividendi), dok su zarade oporezovane nominalnom stopom od 14%. Za potrebe obračuna limita za plaćanje godišnjeg poreza na dohodak građana se takođe računalo samo 50% dividendi, dok ostali prihodi od kapitala (tj. prihodi od kamata), kao i prihodi od kapitalnih dobitaka nisu ni ulazili u obračun za plaćanje godišnjeg poreza na dohodak građana, dok je cela zarada ulazila u obračun. Porez na dobit pravnih lica je bio 10%. Tokom godina su ovi zakoni pretrpeli razne izmene, ali se i dalje može reći da je kod nas poreski jeftinije biti bogat nego siromašan.

Učinak takvog poreskog sistema, iako se mnogi verujem neće složiti sa mnom, jeste pozitivan. Nakon 2000. Srbija jeste ekonomski napredovala. Mnogi mladi su ušli u kredite za stanove, na ulicama se i dan danas voze neuporedivo bolja kola nego pre 5. oktobra (setićemo se da su 90tih dominirale krntije stare po 15-20 godina u proseku, dok su danas vozila proizvedena pre 2000. ipak retkost), neki su odlično prošli prodajući akcije (doduše, mnogi su posle  spiskali taj novac, često na gluposti, ali to je drugo pitanje)…I tako sve do svetske skonomske krize 2008. godine.

Srpska privreda je pokazala potpunu zavisnost od svetskih ekonomskih kretanja i kao što su evropske zemlje padale tako je pala i srpska privreda. S tom razlikom što neke uspevaju da se polako vraćaju, a mi jok. Uostalom, slično nam se desilo i pre 40tak godina, dok smo bili mnogo veća zemlja i mnogo veća privreda. SFRJ privreda je super funkcionisala (kažu ljudi) u datim uslovima pre naftnih šokova. Nakon što je promenjen važan element tadašnjeg svetskog ekonomskog sistema, SFRJ privreda se najstrašnije raspala. Posle smo još dodatno odlučili da je najbolje da se međusobno pobijemo i tako još malo dodatno razjebemo već razjebanu privredu. Al’ da ne ulazimo u to sad…

Oba slučaja pokazuju nesposobnost države i društva da se prilagode promenjenim okolnostima. Inertnost i nepostojanje ideje kako igrati u novim pravilima igre. Zbog čega je sve ovo bitno? Pa zato što je reforma poreskog sistema jedna od stvari koju moramo da sprovedemo. Pri tome su neke brojke zadane i neće se moći na kratak rok menjati. Pre svega pio i zdravstveni protočni bojleri. Mnogima, pa i na ovom blogu, će biti naročito privlačna ideja većeg oporezivanja bogatih. Ipak, pri tome treba imati u vidu da svaki dinar više dat za pokrivanje troškova delova društva koji ne stvaraju novu vrednost (raznorazne administracije i preglomazna državna preduzeća) znači dinar manje dat za one delove društva koji stvaraju novu vrednost (privreda). Razvoj možemo da donesemo samo sami sebi. Ne mogu nam razvoj doneti strani investitori, oni kod nas dolaze samo ako im je jeftinije da tu posluju nego negde drugde, a ne zato da bi Srbe učinili bogatijima. S druge strane, siromašne ne možeš dalje oporezovati, nema odakle.

Pa od koga onda uzeti još? Očigledno ni od koga, za dodatni zahvat jednostavno nema mesta. Jedino rešenje je promena načina trošenja postojeće količine novca koji se skupi. Treba li nam onda poreska reforma uopšte?



Komentari (88)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:55 07.10.2013

1.

cassiopeia cassiopeia 20:57 07.10.2013

Re: 1.

stefan.hauzer


Gde će ti duša? A Re?

Cccc
niccolo niccolo 20:57 07.10.2013

Re: 1.

'si pročitao?

AlexDunja AlexDunja 21:03 07.10.2013

Re: 1.

'si pročitao?

stefan.hauzer stefan.hauzer 21:11 07.10.2013

Re: 1.

Gde će ti duša? A Re?

Znam krenuo sam lošom stazom Bili d Kid'a,ali ovo je početnička sreća. Samo,nadam se da neću razljutiti šerifa Pat Gareta:)




......
'si pročitao?

a jesi me nagradio?
niccolo niccolo 21:13 07.10.2013

Re: 1.

a jesi me nagradio?

Nestalo. Oškudacija...
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:21 07.10.2013

Re: 1.

Nestalo. Oškudacija...



a znao sam da je tekst o poreskoj reformi! Mogao si odmah da napišeš; nestalo,oškudacija.Ovako sam ga bespotrebno preleteo
...ali što bi rekao gorštak
,koji je poslednji put viđen prošle godine na koncertu Tozovca,
(parafraziram)
nije potrebno da pročitaš,da bi konstruktivno komentarisao :)
niccolo niccolo 21:37 07.10.2013

Re: 1.

koji je poslednji put viđen prošle godine na koncertu Tozovca

Da bre, posle tog hepeninga mu se gubi svaki trag...
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:19 08.10.2013

Re: 1.

a dok sam tu,nisam siguran ...ali
da li sam to
upravo na radiju čuo kako je JJ ušla u top10 ?
+ da je u međuvremenu,obezbedila učešće na završnom mastersu.


kako,jebote?
ivana23 ivana23 18:26 08.10.2013

Re: 1.

stefan.hauzer
a dok sam tu,nisam siguran ...ali
da li sam to
upravo na radiju čuo kako je JJ ušla u top10 ?
+ da je u međuvremenu,obezbedila učešće na završnom mastersu.

kako,jebote?


Osma je.
cassiopeia cassiopeia 20:58 07.10.2013

2.

I tebi se Niccolo ovo zove dve tri misli

Izgubih te posle tri rečenice. Mnogo sam umorna.
niccolo niccolo 21:01 07.10.2013

Re: 2.

I tebi se Niccolo ovo zove dve tri misli

Pa dobro, nisam baš brojao koliko misli ima, ja to onako da dobro zvuči
jedi-knight jedi-knight 21:08 07.10.2013

Re: 2.

I tebi se Niccolo ovo zove dve tri misli

Izgubih te posle tri rečenice. Mnogo sam umorna.


I ja. Ali znam da mi država u kojoj živim uzima 50% ( mas o menos )
niccolo niccolo 21:13 07.10.2013

Re: 2.

Ali znam da mi država u kojoj živim uzima 50% ( mas o menos )

50%? U, ala ti zarađuješ

Šalu na stranu, da si u Danskoj ili Švedskoj pa da razumem, ali 50% u toj "ništa nije obezbeđeno" državi koja poslovično svakih 30 godina bankrotira? Čist lopovluk
jedi-knight jedi-knight 21:16 07.10.2013

Re: 2.

Šalu na stranu, da si u Danskoj ili Švedskoj pa da razumem, ali 50% u toj "ništa nije obezbeđeno" državi koja poslovično svakih 30 godina bankrotira? Čist lopovluk


Pretprosle je bilo 38, prosle 43, a sada 50....slazem se za lopovluk.
Ja bih tako rado da placam u Srbiji, ali ne daju
niccolo niccolo 21:43 07.10.2013

Re: 2.

Ja bih tako rado da placam u Srbiji, ali ne daju

Pa dobro, ne bi ti dali ni u Srbiji da si Španac koji radi ovde Mada se meni uopšte ne sviđa naše oporezivanje sportista i sportskih stručnjaka, mislim da se tom pitanju nije posvetila naročita pažnja...
jedi-knight jedi-knight 21:59 07.10.2013

Re: 2.

Mada se meni uopšte ne sviđa naše oporezivanje sportista i sportskih stručnjaka


Ni meni njihovo
nim_opet nim_opet 21:01 07.10.2013

Ovo ja stalno pricam...

Oba slučaja pokazuju nesposobnost države i društva da se prilagode promenjenim okolnostima.
...al' me niko ne slusa. Drustvo (drzava je odraz drustva, najgori), je skleroticno i ima jako mali kapacitet za adaptaciju. I nikako da isti razvije - zbog necega je preovladjujuci drustveni model uvek protiv promena, ali sto je najgore, izgleda i protiv razmisljanja o promenama. Jer, da smo razmisljali o tome da su moguca dva scenarija posle pada Berlinskog zida, mozda ne bi zavrsili kako smo zavrsili, da smo razmisljali o alternativama 1998, mozda 1999 ne bi bili bombardovani, da je postojala nekakva fleksibilnost i adaptibilnost u sistemu pre 2008, mozda ne bi krenuli nizbrdo, bez ikakve sanse da se sa nizbrdice skinemo. Ovo je teza za nekakav veliki doktorski rad, ali bi bilo interesantno uporediti adaptibilinost i "resilience" drustava u Srbiji i okolini i sta je to sto ista drzi u nekom "jedno-usmerenju" (da ne kazem "jedno-umlju".
niccolo niccolo 21:10 07.10.2013

Re: Ovo ja stalno pricam...

da je postojala nekakva fleksibilnost i adaptibilnost u sistemu pre 2008

Pre 2008. su svi verovali da će rast da traje zauvek, Beograd je bio grad budućnosti, novac bio jeftin, firme se kupovale bez ozbiljnih provera, takoreći na kilo*...i onda nas sve zveknulo u glavu odjednom, oborilo na leđa i još uvek se koprcamo da ustanemo.


* Pa pogledaj recimo oko čega je Mišković najebo. Oko putarskih preduzeća. Kakve veze Delta ima sa putarskim preduzećima, koj' su mu ona qrac trebala...nego kao u kockarnici, kreneš i ne znaš da staneš.
kukusigameni kukusigameni 21:03 07.10.2013

a uz to i ne radi

Koji bre sistem?
niccolo niccolo 21:14 07.10.2013

Re: a uz to i ne radi

ekonomski i poreski
kukusigameni kukusigameni 07:44 08.10.2013

Re: a uz to i ne radi

Onaj: Kome mogu - naplatim, a kome ne mogu - jbg?
Ili, pozajmio sam pare, sad sam glavni baja?
Pa ono jes' nekakav sistem, mada za to ima i drugačijih izraza u našem jeziku.
niccolo niccolo 11:02 08.10.2013

Re: a uz to i ne radi

Pa ono jes' nekakav sistem

To ti kažem
ivana23 ivana23 21:09 07.10.2013

***

Ako te ne mrzi da procitas... Ne moras veceras, sutra, prekosutra. Zanima me tvoje misljenje.

Budžet, MMF i hor beogradskih dečaka

Sukob sa centrima moći ili dno Evrope

niccolo niccolo 21:36 07.10.2013

Re: ***

Budžet, MMF i hor beogradskih dečaka

Ovaj prvi mi je onako. Recimo ovo:

Ovu družinu ne brine bankarski sistem koji enormnim kamatama ubija privredu i onemogućava razvoj.

Tačno je da su kamate velike. Ali iz dva razloga, prvi je što država bukvalno krade novac privredi stalnim izdavanjem obveznica, koje su svakako sigurnije ulaganje od davanja kredita. Drugi je u tome što banke nemaju novca* i visokim kamatama skrivaju da nemaju novca. Davale su gomile kredita kada je vrednost sredstava obezbeđenja bio daleko viši. Mnogi od tih kredita su sad praktično nepokriveni. Pored toga mnogi od dužnika nisu više likvidni i banke bi trebalo da imaju 100% pokriće po velikom broj kredita. To je "novac" koji ne može da se koristi za nove kredite.

* svestan sam da mi je ovo kontradiktorno sa prethodnom rečenicom

Ili ovo:
ili činjenica da je Srbija prinuđena da sve najvažnije građevinske radove poverava strancima npr.

I za ovo postoje dva razloga koji se ne pominju u tekstu. Prvi je da se najvažniji građevinski radovi finansiraju iz inostranstva i da finansijeri insistiraju da u građenju učestvuju njihove firme. Tu nemamo veliki izbor, možemo da odlučimo da želimo te radove i da prihvatimo strane firme, ili da ne želimo pa da se ni ne gradi. Drugi je da država prvih godina krize uopšte nije reagovala na veliki problem u kome se građevina našla - s jedne stane im je država dugovala ogromne sume novca za izvedene radoe, s druge ih je PDV ubijao. Tako da je naša građevina u priličnoj meri uništena.
niccolo niccolo 21:46 07.10.2013

Re: ***

Sukob sa centrima moći ili dno Evrope

Ovaj je već bolji, naročito deo o razvojnoj politici. Mada bih ja generalno to povezano sa pitanjem znamo li mi šta hoćemo, u bilo čemu...
angie01 angie01 22:24 07.10.2013

Re: ***

znamo li mi šta hoćemo


sa'ce ti kazu, samo sto nisu, zato su rekonstruisali.
niccolo niccolo 22:38 07.10.2013

Re: ***

angie01
znamo li mi šta hoćemo


sa'ce ti kazu, samo sto nisu, zato su rekonstruisali.

Ja očekivao danas, kad ono prc...
angie01 angie01 23:06 07.10.2013

Re: ***

Ja očekivao danas, kad ono prc...


cekaj da se konsoliduju ovi novi- ovi stari vec imaju snimljenu traku, pa to lako ide,...a bice prc i kad ti iznesu neznamkakotodanazovem.
ivana23 ivana23 23:09 07.10.2013

Re: ***

Hvala sto si procitao i dao svoje misljenje.


niccolo
Ja očekivao danas, kad ono prc...



Public Republic of China...
highshalfbooze highshalfbooze 23:29 07.10.2013

Re: ***

niccolo
Tu nemamo veliki izbor, možemo da odlučimo da želimo te radove i da prihvatimo strane firme, ili da ne želimo pa da se ni ne gradi.


Ovo je velika zabluda.
maksa83 maksa83 07:43 08.10.2013

Re: ***

Davale su gomile kredita kada je vrednost sredstava obezbeđenja bio daleko viši. Mnogi od tih kredita su sad praktično nepokriveni. Pored toga mnogi od dužnika nisu više likvidni i banke bi trebalo da imaju 100% pokriće po velikom broj kredita.

Ovo nije samo naša boljka. Austrijanci su rasprodali skoro sve Volksbanke van Austrije, osim onih u Rumuniji i (mislim) Bugarskoj, njih ne uspevaju da uvale nikome pošto su zadavljene baš takvim kreditima.
maksa83 maksa83 07:46 08.10.2013

duplikat

.
tadejus tadejus 09:52 08.10.2013

Re: ***

niccolo
Budžet, MMF i hor beogradskih dečakaOvaj prvi mi je onako. Recimo ovo:
Ovu družinu ne brine bankarski sistem koji enormnim kamatama ubija privredu i onemogućava razvoj.
Tačno je da su kamate velike. Ali iz dva razloga, prvi je što država bukvalno krade novac privredi stalnim izdavanjem obveznica, koje su svakako sigurnije ulaganje od davanja kredita. Drugi je u tome što banke nemaju novca* i visokim kamatama skrivaju da nemaju novca. Davale su gomile kredita kada je vrednost sredstava obezbeđenja bio daleko viši. Mnogi od tih kredita su sad praktično nepokriveni. Pored toga mnogi od dužnika nisu više likvidni i banke bi trebalo da imaju 100% pokriće po velikom broj kredita. To je "novac" koji ne može da se koristi za nove kredite.* svestan sam da mi je ovo kontradiktorno sa prethodnom rečenicom


e da je tu samo ta kontradikcija problem lako bismo
no sta cemo sa cinjenicom da su te kamatne stope bile jos vise u vrijeme kada drzava trezorske zapise nije ni emitovala (ili ako hoces nije krala novac privredi)
rekordno su visoke bile cak I onda kad je zahvaljujuci uvodjenju pdv-a konsolidovani budzet srbije bio ni manje ni vise nego u suficitu (eeeeeeej na godisnjem nivo, dal vjerujes)
da sad ne sirim o drzavi I njenom jadjasnom budzetu, ajd da ti I priznam tezu da drzava naravno poskupljuje kredite privredi ako se pretjerano obimno zaduzuje na domacem trzistu...
ali avaj nasa centralna banka (u narodu poznata I kao narodna banka srbije) vrsi takozvane reverzne repo operacije
a sav normalan svijet vrsi (pazi sad) repo operacije
e ko ne zna evo kasce mu se da to znaci da u svom normalnom svijetu centralna banka pozajmljuje poslovnim bankama pare kroz te repo operacije koje one onda plasiraju kao kredite privredi I stanovnistvu
a gle u srbiji (istina nismo mi bas jedino takvo prase u svijetu) banke donose pare centralnoj banci I traze kakvu takvu kamatu jer s parama inace ne znaju kud ce
imaju takoreci visak likvidnosti
eeeeeeeeeee sad ajd objasni ti te visoke kamate
niccolo niccolo 11:19 08.10.2013

Re: ***

no sta cemo sa cinjenicom da su te kamatne stope bile jos vise u vrijeme kada drzava trezorske zapise nije ni emitovala

Profit koji je trebalo izbaciti da bi mogao da podneseš kamate pre 2008. je bio dostižan ili je barem delovalo da će biti dostižan tokom celog trajanja kredita. Danas više nije. Zato je tadašnji novac bio jeftin a danas je skup, bez obzira o kojim nominalnim stopama pričamo.
tadejus tadejus 12:00 08.10.2013

Re: ***

niccolo

Profit koji je trebalo izbaciti da bi mogao da podneseš kamate pre 2008. je bio dostižan ili je barem delovalo da će biti dostižan tokom celog trajanja kredita. Danas više nije. Zato je tadašnji novac bio jeftin a danas je skup, bez obzira o kojim nominalnim stopama pričamo.


aha
da
realna kamatna stopa = profitna marza - nominalna kamatna stopa?
ih bre pa ti do iduce godine da se spremis nobela da im carnes
cuj bre oni misle realna ks = nominalna - ocekivana inflacija... a kad ono...

imas izgleda I rjesenje za krizu
treba opet uvesti monopol
pa da
imas monopol
eto ti profitne marze
eto ti povoljnog kredita...
ma milina covjece, rjesenje nam prosto u oci gleda a mi..
niccolo niccolo 12:12 08.10.2013

Re: ***

Pročitaj još jednom, pričinjavaju ti se moje reči, monopol pomenuo nikada nisam. Za monopol se najbolje javi blogeru Raduloviću (na privremenom radu u Ministarstvu privrede), on je voleo da se bavi monopolom.

p.s. Ko su oni iz prvog pasusa?
tadejus tadejus 12:17 08.10.2013

Re: ***

pa to su neki koje bi imalo smisla da poznajes ako zelis da javno obrazlazes razloge visine kamatnih stopa...
al I ne moras
nego udri forntalno nace se vec neko da podrzi
evo mozes da bacis pogled na komentare na "solidarni porez"
procenat populacije koji ne moze da se dosjeti da se stopa poreza, koji ima donji limit primjene, primjenjuje samo na razliku iznad limita...
e srbijo medj sljivama
onda valjda prilici I da komentarises I kamatne stope a da ti je nominalno, realno, ocekivanja... nepoznat pojam
niccolo niccolo 12:23 08.10.2013

Re: ***

A što si ti ljut, jel te neko, sram ga bilo, iznervirao od jutros? Ili je to hronično? Uostalom, nije blogodrugarski što nećeš da sa nama ostalima podeliš identitet tih nekih, možda imaš još blogerema koji ih imaju u glavi, pa da podelite iskustva - vidiš, pozitivan pristup i raspoloženje, a ne nadrkanost u pola dva popodne.
antioksidant antioksidant 12:23 08.10.2013

Re: ***

procenat populacije koji ne moze da se dosjeti da se stopa poreza, koji ima donji limit primjene, primjenjuje samo na razliku iznad limita...

било би занимљиво пореско растерећење сваком ко уме да израчуна сопствену пореску обавезу. уједно и допринос заинтересованости за образовање
tadejus tadejus 12:29 08.10.2013

Re: ***

pa u pravu si
tacno se iznerviram svaki put kad vidim da neko palamudi o kamatnim stopama, budzetu, porezu, krizi, profitu... a vidis da tri ciste o tome nema
sto se doktori ljute da se danas svako razumije u medicinu... pa to je nista, koliko se tek dobro razumiju u ekonomiju.. e al dje ces kravi objasnit..
niccolo niccolo 12:42 08.10.2013

Re: ***

Ne valja ti to, nerviranje je loše za srce...i onda za čas završiš kod tih doktora. A čemu to sve, samo zato što ti se ne sviđa šta ja pišem? Pa piši i ti, to je suština demokratije, lepo se popneš na šamlicu i kažeš šta misliš zainteresovanima da čuju...Ili kao ja uzmeš malo da filozofiraš o društvu po blogu.
Eno, i pomenuti Radulović...pisao, pisao, pisao pa ga uzelo za ministra...
antioksidant antioksidant 12:46 08.10.2013

Re: ***

a vidis da tri ciste o tome nema

ако мислиш на николу, не бих се сложио с тобом у оцени знања
примедбу сам дао подстакнут твојим речима о коментарима на вест о "солидарном порезу"
нема потребе нервирати се, леп је дан, без обзира што се вучић разболи после сваког састанка са ммф-ом
tadejus tadejus 12:54 08.10.2013

Re: ***

niccolo
Ne valja ti to, nerviranje je loše za srce...i onda za čas završiš kod tih doktora. A čemu to sve, samo zato što ti se ne sviđa šta ja pišem? Pa piši i ti, to je suština demokratije, lepo se popneš na šamlicu i kažeš šta misliš zainteresovanima da čuju...Ili kao ja uzmeš malo da filozofiraš o društvu po blogu.Eno, i pomenuti Radulović...pisao, pisao, pisao pa ga uzelo za ministra...


pa ja I uzela da pisem al tebi brzo dosadise te kamatne stope te se dovati medecine
a ja za tu oblast strucna nijesam
tadejus tadejus 13:01 08.10.2013

Re: ***

antioksidant
a vidis da tri ciste o tome nemaако мислиш на николу, не бих се сложио с тобом у оцени знањапримедбу сам дао подстакнут твојим речима о коментарима на вест о "солидарном порезу"нема потребе нервирати се, леп је дан, без обзира што се вучић разболи после сваког састанка са ммф-ом


pa ja iz njegovog pisanja bas sticem utisak da o problemu visine kamatnih stopa ne zna skoro nista
vjerujem da ekonomista jeste
al ima nas raznijeh vrsta
pa ne ides dermatologu da ti protumaci rtg pluca, a nit te kardiolog savjetuje o svrabu glave
al nas covjek voli sve da "zna" pa jos ako I kakve skolice ima
ihaaaaaaaaaaa
mirelarado mirelarado 13:05 08.10.2013

Re: ***

Eno, i pomenuti Radulović...pisao, pisao, pisao pa ga uzelo za ministra...


Николо, ако имаш амбиције, почни да банујеш.
niccolo niccolo 13:15 08.10.2013

Re: ***

vjerujem da ekonomista jeste

Naravno da nisam ekonomista.
niccolo niccolo 13:16 08.10.2013

Re: ***

mirelarado
Eno, i pomenuti Radulović...pisao, pisao, pisao pa ga uzelo za ministra...


Николо, ако имаш амбиције, почни да банујеш.

kukusigameni kukusigameni 13:17 08.10.2013

Re: ***

niccolo
mirelarado
Eno, i pomenuti Radulović...pisao, pisao, pisao pa ga uzelo za ministra...


Николо, ако имаш амбиције, почни да банујеш.


Ne da se plaziš. Da banuješ.
tadejus tadejus 13:22 08.10.2013

Re: ***

niccolo
vjerujem da ekonomista jesteNaravno da nisam ekonomista.


a ja vec reko da ublazim malo... a kad ono...
ma jasta
opstejepoznato ta ekonomija ti je same trice I kucine, to ti svaka baba na pijaci zna
niccolo niccolo 13:23 08.10.2013

Re: ***

ma jasta
opstejepoznato ta ekonomija ti je same trice I kucine, to ti svaka baba na pijaci zna

Mislim da imaš neopravdano nisko mišljenje o ekonomiji.
tadejus tadejus 13:23 08.10.2013

Re: ***

mirelarado
Eno, i pomenuti Radulović...pisao, pisao, pisao pa ga uzelo za ministra...
Николо, ако имаш амбиције, почни да банујеш.


mozda za ministra filoSofije?
mislim izacemo I mi iz te krize majkumu pa bi bio red I koje novo ministarstvo da se uvede
a ako cemo vec da uvodimo da krenemo od temelja
ecce-florian ecce-florian 21:48 07.10.2013

lažna dilema

@niccolo
Pa od koga onda uzeti još?



Od Maršala

niccolo niccolo 21:52 07.10.2013

Re: lažna dilema

Zar on nije umro?
dr.wagner dr.wagner 22:21 07.10.2013

Re: lažna dilema

... večer

niccolo
Zar on nije umro?





Wagner
niccolo niccolo 22:39 07.10.2013

Re: lažna dilema

dr.wagner
... večer

niccolo
Zar on nije umro?




Wagner

To ti kažem
milisav68 milisav68 07:36 08.10.2013

Re: lažna dilema

niccolo
Učinak takvog poreskog sistema, iako se mnogi verujem neće složiti sa mnom, jeste pozitivan. Nakon 2000. Srbija jeste ekonomski napredovala.

...jer je proizvodila tačno šta?

Jedini realan prihod je bilo stavljanje duvana i goriva u legalne tokove, ostalo je sve bilo od donacija i kredita, a "Beograd" i od privatizacije.

U provinciji je kriza počela još 2006. jer su pazari po radnjama već tada počeli da padaju, a opstajali su samo oni, koji nisu plaćali dažbine (kasnije su neki hapšeni, jer su izabrali "pogrešnu" stranu ili su bili alavi ko Mišković).

Džabe pričamo o poreskim stopama, kad recimo nije izvršen popis imovine i unakrsna provera sa prihodima ili se ne kažnjavaju neplatiše (pa tako imaš Željka Mitrovića koji duguje 700 miliona dinara za porez, i još se cenka oko načina isplate).
ecce-florian ecce-florian 10:37 08.10.2013

Re: lažna dilema

niccolo
Zar on nije umro?


Ma ostrava bre niccolo, ostrava. Uostalom ne moraju Maršalska, mogu naprimer Devičanska..

E , ustvari daj dosta te nekonstruktivne kritike


Predlažem da se nas dvojica predložimo ministru kao članovi tročlane komisije koja će ispitati tačnost navoda Global financial integrity (GFI) oko iznošenja onih 50 milijardi $ iz ASrbije od 2001.-2010. Trećeg člana neka imenuje ministar ( samo da ne bude Mlađa) i mora biti obostrano prihvaćen ( primena osnovnih načela arbitražnog postupka u formiranju tela). Blogeri smo sa dugogodišnjim iskustvom i neobično skromni i dokazano pošteni sa mnogo puta iskazanom brigom o zajednici.

U okviru okvirnog programa , a u skladu sa intencijama štednje,nudim da predložimo da se radi štednje uputimo na službeni put na British Virgin Islands brodom

Da bi podvukli čvrstu rešenost i ukazali na skromnost predlažem izbor ovog manjeg modela

Iako je znantno manji od ostalih modela, on nudi sasvim dovoljno za putovanje i rad osam ljudi( 2 skipera, 3 člana komisije i 3 člana administrativnog osoblja)prikaz

Pored tog što bi ovakav način pružio mogućnost adekvatnih priprema u uslovima pogtpune posvećenosti zadatku u trajanju od 25 dana od isplovljavanja pa do prispeća u Roadtown ( glavni grad)tzv. poreskog raja, mislim da bi se uz neznatnu doplatu mogao i produžiti boravak na samom brodu ,a što bi isključilo potrebu plaćanja skupih troškova hotelskog smeštaja.

Ne znam samo da li je rok prekratak za usklađivanje postojećih tvojih i mojih obaveza, pa te molim da pogledaš šedule i javiš.

edit

izvinjavam se , u rečenici

Da bi podvukli čvrstu rešenost i ukazali na skromnost predlažem izbor ovog manjeg modela


ubačen je pogrešan link na oceanics 58 koji je mnoooogo veći od oceanicsa 45 ( za 13" , odnosno kako ima 59" to bi značilo i više).

Ispravan link je ovaj

Što bi rekla Anasdugačkoprezime: Pa dobro jel' neko uopšte otvara linkove?

edit edite
I samo da naglasim ( zbog zahteva koji su se pred sve nas postavili u međuvremenu od postavljanja komentara do ove ispravke) da ja podržavam Krstića a mislim da i autor bloga deli moje mišljenje
niccolo niccolo 11:08 08.10.2013

Re: lažna dilema

Predlažem

Slažem se. Ja mogu u četvrtak...u stvari ne, u četvrtak imam bowling, aj' u petak?
niccolo niccolo 11:10 08.10.2013

Re: lažna dilema

...jer je proizvodila tačno šta?

Nije proizvodila ništa, digli smo se na usluge (pretežno bankarske i gradnju i izdavanje nepokretnosti). Ali su tada svi bili bogati ili su barem verovali da su bogati, pa kud svi Turci tu i mali Mujo...
g.radicevic g.radicevic 11:15 08.10.2013

Re: lažna dilema

Predlažem da se nas dvojica predložimo ministru kao članovi tročlane komisije


hm
el to bloger-ministar poseže za dodatnim resursima ???


sve mi ovo liči na unapred izrežiranu priču



P.S. i tebi prijatan dan Cvetko
ecce-florian ecce-florian 12:23 08.10.2013

Re: lažna dilema

g.radicevic
Predlažem da se nas dvojica predložimo ministru kao članovi tročlane komisije


hm

sve mi ovo liči na unapred izrežiranu priču



Hvala, hvala.
A što se priče tiče, sa istom količinom novca da bi jedan postao bogat , jedan ( ili više) mora osiromašiti. Logično, zar ne?


ecce-florian ecce-florian 12:50 08.10.2013

Re: lažna dilema

niccolo
Predlažem

Slažem se. Ja mogu u četvrtak...u stvari ne, u četvrtak imam bowling, aj' u petak?

Dogovoreno, čućemo se tačno još oko preciziranja termina.

Pazi okvirno moja ponuda projekta glasi:

Sav trud znanje itd etc uložićemo da vratimo novac koji je iznet

premisa a) 50 melejardi napolju
premisa b) 2-5% razumna cifra za i dalje ostanaka

zaključak-ponuda: da vlasnici računa sa 50 milijardi prikupe 3%(1,5 milijardi) za troškove

modus zaključka a) u skladu sa procentualnim učešćem
modus zaključka b) u skladu sa medjusobnim ili drugim dogovorom o žrtvi jednog


Navedenih 1,5 se deli na:
33,33 % ostrva i banke koje će dati svoj doprinos u otkrivanju
33,33 % konzultantske firme koje će dati svoj doprinos u otkrivanju

33,33 % transfer u Srbiju

Na ovaj način u Srbiju bude vraćeno 500 meleona

Na svaku primedbu da je to malo odgovor glasi: NIS je prodat za 400

Mislim da je razumno da vrednost našeg angažmana izražena u novcu bude 3% ( 1% per capita ili okruglo po 1 meleon)
Ovakvim pristupom dokazali bi ipak da sve ovo činimo iz patriockih pobuda

Mislim da ovako realno postavljen plan omogućava dobru realizaciju i da bi i evaluaciju rezultata koji bi se ostavarili njime bila pozitivna kako po resorno ministarstvo tako i po vladu u celini.
niccolo niccolo 12:55 08.10.2013

Re: lažna dilema

Mislim da ovako realno postavljen plan omogućava dobru realizaciju i da bi i evaluaciju rezultata koji bi se ostavarili njime bila pozitivna kako po resorno ministarstvo tako i po vladu u celini.

Može. Saglasan.
g.radicevic g.radicevic 13:06 08.10.2013

Re: lažna dilema

Mislim da ovako realno postavljen plan omogućava dobru realizaciju


uz svo poštovanje i dobronamernost mislim da ovo (uz prijateljsko gledanje kroz prste) može da prođe samo kao ''letter of interest''.

pa el ti pratiš najnoviji novi zakon o javnim nabavkama ???
nema više muvačine
samo transparentno



ecce-florian ecce-florian 13:28 08.10.2013

Re: lažna dilema

@gradicevic
samo transparentno


imaš primedbu da niccolo nije na naslovnoj pa ovo nije dovoljno transparentno?

ajd da ne bude

zbog obima, morala bi grupa da se podeli na tri pravca
1. bliskoistočno-dalekoistočni ( Liban, Abu Dabi, Singapur,Hong-Kong, Maldivi)
2. europsku ( Švajcarka, Luksemburg , Kipar moguće i Vatikan)
3. karibsku (Panama i ostala ostrva)

Ovakvom podelom dobilo bi se na ekpeditivnosti a zajednički sastanci bi se svaki put održavali na drugoj lokaciji
ps
cisto sumnjam da bi se moralo i u Tanzaniju
niccolo niccolo 13:31 08.10.2013

Re: lažna dilema

imaš primedbu da niccolo nije na naslovnoj pa ovo nije dovoljno transparentno?

U pravu je.
antioksidant antioksidant 07:54 08.10.2013

.

kod nas dolaze samo ako im je jeftinije da tu posluju nego negde drugde


наравно, само то није лоше. врло је рационално. а и од наших инвеститора би требало очекивати да се понашају рационално, тј да одлазе онде где им је јефтиније пословање. али мора се заштитити од тога да је инвеститорима овде јефтиније пословање зато што "знају" неког.


Srpska privreda je pokazala potpunu zavisnost od svetskih ekonomskih kretanja


ово је кључ. и увек ће бити, само је питање на који талас се закачити. лоше је што машимо оне прве у позитивном смеру. кад сви крену, биће раста и за нас али питање је да ли је то довољно.

и за крај

Treba li nam onda poreska reforma uopšte?


потребна је, само... да ли можемо смислити неку спроводиву па је преко тога још и спровести?
искрено, полупразна ми је чаша

допуна: заброравих - много си ти ово озбиљно схватио. има и лакших приступа, само треба знати законе
maksa83 maksa83 08:02 08.10.2013

Re: .

наравно, само то није лоше. врло је рационално.

To je srž svakog tržišta: buy low - sell high, šta god to bilo - akcije, sirovine, proizvodi, znanja & veštine...
niccolo niccolo 11:07 08.10.2013

Re: .

много си ти ово озбиљно схватио

Vidiš da sam stavio kategoriju filozofija. Realno zaista i filozofiram*


* Što bi rekao Brajović, neka ga, drag je (ili nije) čovek
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:31 08.10.2013

Re: .

zaista i filozofiram*


*Sedim trenutno u 'Filozofu' na Filozofskom u NS. Sunce,Pogled na Đavu,studentkinje...
niccolo niccolo 11:35 08.10.2013

Re: .

u 'Filozofu' na Filozofskom u NS

Taj vlasnik, neki naročito maštovit tip, a? Kako li se samo setio imena za kafić...
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:42 08.10.2013

Re: .

neki naročito maštovit tip, a?

neki Bosanac.A ti znaš kako je Crnogorac postao lenj?

-rekao mu Bosanac,sedi da ti objasnim:)
antioksidant antioksidant 11:48 08.10.2013

Re: .

niccolo
u 'Filozofu' na Filozofskom u NS

Taj vlasnik, neki naročito maštovit tip, a? Kako li se samo setio imena za kafić...

pazi, mogao je biti i "filosof".
imalo se tu razmisliti i zauzeti stav
shkval shkval 12:30 08.10.2013

Re: .

i pored studentkinja, pogleda na djavu i sunca ti blogujes? :)
g.radicevic g.radicevic 12:51 08.10.2013

Re: .

*Sedim trenutno u 'Filozofu' na Filozofskom u NS. Sunce,Pogled na Đavu,studentkinje..


FAK JU

aj budi drug pa zadrži to sunce do vikenda
barem
niccolo niccolo 12:56 08.10.2013

Re: .

Gde beše uopšte Filozofski?
g.radicevic g.radicevic 13:27 08.10.2013

Re: .

Gde beše uopšte Filozofski?


prvi komšija Pravnom


niccolo niccolo 13:34 08.10.2013

Re: .

Mislim da nikad nisam bio na toj strani
g.radicevic g.radicevic 13:52 08.10.2013

Re: .

Mislim da nikad nisam bio na toj strani


ma to ti je kad od spomenika žrtvama racije kreneš prema štrandu
''rekonstruisanim''(to je sad u modi) šetalištem
pa ti u jednom trenutku sa leva budu dunav i tvrđava
a sa desna park,
e pa preko tog parka (negde po sredini), prema gradu
najbliža zgrada koju vidiš ti je Filozofski


antioksidant antioksidant 14:07 08.10.2013

Re: .

najbliža zgrada koju vidiš ti je Filozofski

a gde su studenkinje?
niccolo niccolo 14:32 08.10.2013

Re: .

antioksidant
najbliža zgrada koju vidiš ti je Filozofski

a gde su studenkinje?

Ma pusti ga, uopšte mi nije jasno njegovo objašnjenje - ako okolo šetaju studentkinje, kao što kaže Hauzer, kako ćemo onda uopšte da vidimo zgradu fakulteta?
antioksidant antioksidant 14:45 08.10.2013

Re: .

kako ćemo onda uopšte da vidimo zgradu fakulteta?

ма та зграда не постоји уопште
и врапци знају да се најбоље филозофира на трговима а философира по кафанама
какви факултети, млади мој пријатељу
g.radicevic g.radicevic 15:24 08.10.2013

Re: .

kako ćemo onda uopšte da vidimo zgradu fakulteta?


pazi stvarno

....mada prošli topli dani
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:08 08.10.2013

Re: .

i pored studentkinja, pogleda na djavu i sunca ti blogujes? :)

pa kad sam maneken htc 'a ,a i moram da pokažem kako život u NS nije tako strašan
omega68 omega68 17:01 08.10.2013

Ajme

dok su danas vozila proizvedena pre 2000. ipak retkost


edit

Kapiram da ne živimo u istim državama.
Mislim, Beograd je Svet, a mi...
niccolo niccolo 20:06 08.10.2013

Re: Ajme

Kapiram da ne živimo u istim državama.

Jao, to jeste. Sećam se onomad kad smo bili tamo kod vas. I uzme nam taksi od Credy banke do nekog restorana kod jezera valjda 100 dinara. Pri čemu nas je odrao u fazonu za duplo nego što je realna cena. Mislim da je već u to vreme u Beogradu samo start bio više od 100 dinara...
ciracirafm ciracirafm 10:54 09.10.2013

Porezi i računi

Mislim da je besmisleno pričati o poreskom opterećenju u državi gde su brojni obveznici prećutno oslobođeni plćanja poreza.Isto tako kao što je besmisleno pričati o nekakvoj ekonmskoj ceni grejanja ili struje kada te usluge stalno plaća isti broj stanovništva,dok je onaj drugi i tih obaveza oslobođen.
Tek kada u ovom društvu svi počnu da plaćaju za neku uslugu ili proizvod makar onda se može govoriti o tome da li je potrean ovaj ili onaj porez.
Tek kada se u ovoj državi ustanove jasna pravila računovodstva i nepristrasna ,detaljna kontrola završnih računa,onda možemo govoriti o tome koje firme su stvarno opterećene a koje nisu.
Tek kada se u ovoj državi ustanove jasna pravila rada i poštovanja radnog ugovora sa obe strane,možemo govoriti o fleksibilnosti ili nefleksibilnosti tržista rada.
Ovo se sve neće desiti dok su u ovoj državi MMF i njegovi lakeji.To organizacija ima CV sto puta gori od Jezdinih firmi a ipak nam se ovde prodaje kao neko ko će urediti državu.Apsurdno je da se tak isti MMF izdržava i od naših para,para naših penzionera ,para naših učitelja a nikada ni njima ni nama ostalima nije predočio visinu i strukturu svojih zarada i trošenja novca.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana