Politika

Dolazi mart

Biljana Srbljanović RSS / 21.02.2008. u 09:47

Kada se svojevremeno spremao miting na Ušću, bila sam gimnazijalka, u školi je tim povodom bila proglašena radna subota i učenici organizovano privodjeni da slušaju Miloševićev govor, onaj koji je najavio smrt mnogih od njih. Mene roditelji na Ušće nisu pustili, delom zbog toga što su od početka Miloševića smatrali opasnim čovekom željnim vlasti, ipak više zato što su smatrali da na političkom mitingu deci nije mesto. To me je koštalo velike i sistematične mržnje pojedinih profesora čuvene beogradske gimnazije sve do kraja mog obaveznog školovanja, ali me je i naučilo da nije tako strahovito teško ostati mirne savesti u manjini.

Kada sam 9. marta '91., krišom od roditelja, svojom voljom i sa sasvim jasnim političkim ciljem izašla na Trg Republike, ničega me nije bilo strah. Moj drug Brana je tog dana poginuo od policijskog metka ispaljenog u decu na ulici, kod Londona, na dvadeset metara od mene.

 

Obavestenje Supermoda:

Po sugestijama autorke Supermod je zakljucao blog. Diskusiju mozete nastaviti na Biljaninom novom blogu.

Link 



U njega je pucala ista ona nelustrirana policija koja nas je mlatila na svakom idućem protestu, godinama posle, ona ista policija koja nas je sačekivala po haustorima u noći kontramitinga, ona što je ubijala boga u ljudima, opremljena za rat sa Dart Vejderom jurila žene što su palile sveće za Sarajevo, ista ona policija koja ovih dana mirno stoji sa strane i jednako mirno gleda kako ranjeno srpstvo ruši svoje gradove, pali carinske prelaze, razbija prostorije politčkih stranaka i stranih ambasada, kidiše na privatne stanove lidera opozicije u nameri da se konačno obračuna sa njima.

Svih tih godina Politikini plaćenici radili su isto što i danas. Huškali, denuncirali nezavisne medije, odobravali nasilje, posebno nad onima koji kritikuju vlast. Svih tih godina u vladi su sedeli ministri za ratna dejstva i radili isto što i danas: manipulisali nesrećom sopstvenih gradjana, pozivali na dogadjanje naroda, nazivali "legitimnim" organizovane rušilačke akcije, paljevinu i podmetanje eksploziva i pretili "spontanim" balvan revolucijama, koje su, od Knina pa na ovamo, Srbiji donosile samo propast. Svih tih godina, povlačili smo ambasadore, pucajući time sebi u nogu, ukidali jezik diplomatije i ustupali mesto srpskom inatu, jurišanju glavom kroz zid, obično od stakla, ali zato tudji, pa neka me boli, samo da ti šteti, godinama je bivao jedini jezik kojim se ova zemlja obraćala svetu.

Svih tih godina, na proteste sam izlazila sa mnogima od vas, na proteste protiv te i takve vlasti, njenih plaćenih novinara, njene korumpirane i surove policije, ubica u njenim redovima, što se sa slobodom medija obračunavaju tako što je targetiraju, markiraju žrtvu, pa prepuste službi ili "spontanom" okupljanju da obavi posao. Isti ljudi, isti metodi, ista opasna ideja, sada nas poziva da joj se pridružimo.
Ne pada mi na pamet. Nikada na ulicu zajedno sa ubicama Djindjića, nikada u protest sa nelustriranom policijom, nikada u protest sa Miloševićevim saradnicima i omiljenim opozicionarima, nikada sa onima koji su uvek bili njihovi, nikada više u novi rat.

Da me ne razumete pogrešno, baš me briga za Mek Donalds, ali smatram kukavičkim i opasnim pripuštanje horde da juriša na tudju imovinu; razbijena stakla nisu strašna, strašno je ono kuda vodi taj put, strašan je obračun sa istinom i stvarnošću, strašno je kad nasilnici kidišu, a niko nema ni malo hrabrosti i razuma da pokuša da  zaustavi ono što se možda još uvek i uz veliki napor zaustaviti može.

Predsednik, koga smo za kosu izvukli i spasili od davljenja, pozove na miting, pa pobegne u Rumuniju, nemajući hrabrosti ni vizije da izadje i kaže jednom - ljudi, dosta! Boris Tadić danas beži da ne bi rekao ono što bi morao i na šta je obavezan - nije vam dosta rata, paljevine, iseljavanja, izolacije, nije vam dosta nasilja, poniženja, mrlja na savesti, ratne sirotinje? Nije nam dosta mitingovanja, dogadjanja naroda, huškačkog novinarstva, plaćenika svake vlasti što tudju decu guraju u rat? Nije vam dosta balvan revolucije, "spontanog okupljanja naroda", organizovanog izvlačenja ljudi na ulicu, medijske manipulacije decom i tudjom nesrećom?  Nije dovoljna Djindjićeva glava, mora li još koja da padne, da se opet svi otreznimo i vidimo šta nam se sprema?

Na ulicu nas danas zove Nikolić, ratnik devedesetih, onaj Samarčić, taj opasan čovek što preti paljevinom i eksplozijama i Koštunica, najopasniji od svih, onaj koji sa nama nikada nije demonstrirao, pa ni u noći petog oktobra, jer se uvek "gadio ulice", onaj što je postao premijer puzajućim državnim udarom, kome danas želi da da završni potez. Demokrate su se razbežale, da ih neko slučajno ne bi naterao da se jednom konačno opredele, pobegla im je čak i mafijaška udovica, što je danas pesmom mogla masu da podoji, škole ne rade, vlast je u transu, normalan svet u strahu: ljudi, šta nam je?

Ne dozvolite deci da izadju na ulicu, ovo nije njihov rat. Ostanite kod kuće, da čuvate ono malo razuma što je preostalo i snagu da se spasu institucije na koje se danas u potaji juriša. Ne dajte im da pobede onako kako jedino mogu - silom i zločinom, pazite se ljudi, dolazi mart. Mesec koji Srbiji zlo nosi.



Komentari (446)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

sabi sabi 16:22 21.02.2008

Re: Vreme mitinga i razonode

Gospodine Vojnov,

Kako da neko, glasac LDPa, da pogleda neki film koji se daje u Beogradu svega par dana, a ne zivi tamo? I zasto bi mi bila neophodna knjiga nekog ideologa da bih formirala svoj stav i odlucila za koga da glasam. A da ne pominjem to da medju glasacima LDPa ima mnogo ljudi koji bi voleli da gledaju filmove i kupuju knjige, ali ne mogu, jer nemaju novca, jer u gradu nemaju knjizaru, jer je potrebno da se prodaju najmanje 4 karte da bi predstave u prehladnoj sali uopste bilo, jer,...
Filip2412 Filip2412 16:25 21.02.2008

Re: Vreme mitinga i razonode

A da ne pominjem to da medju glasacima LDPa ima mnogo ljudi koji bi voleli da gledaju filmove i kupuju knjige, ali ne mogu, jer nemaju novca, jer u gradu nemaju knjizaru, jer je potrebno da se prodaju najmanje 4 karte da bi predstave u prehladnoj sali uopste bilo, jer,...


sabi zaboravljas da vecina Srba nikada u zivotu nije bila juznije od Beograda, izgleda da Dimitrije spada u tu grupu :)

Dimitrie ne ljuti se, pozdravljam te puno, samo imaj u vidu da u Nisu recimo ne radi ni jedan bioskop.
valjda povremeno sljaka Dom Vojske ali nekad losa slika nekad nema ton...
Dimitrije Vojnov Dimitrije Vojnov 16:55 21.02.2008

Re: Vreme mitinga i razonode

sabi
Gospodine Vojnov,Kako da neko, glasac LDPa, da pogleda neki film koji se daje u Beogradu svega par dana, a ne zivi tamo? I zasto bi mi bila neophodna knjiga nekog ideologa da bih formirala svoj stav i odlucila za koga da glasam. A da ne pominjem to da medju glasacima LDPa ima mnogo ljudi koji bi voleli da gledaju filmove i kupuju knjige, ali ne mogu, jer nemaju novca, jer u gradu nemaju knjizaru, jer je potrebno da se prodaju najmanje 4 karte da bi predstave u prehladnoj sali uopste bilo, jer,...


Film se daje par dana zato što niko nije došao da ga gleda. da je neko došao da ga gleda, itekako bi se davao. Ovo apsolutno nije nikakav argument. Da je film imao puno uspeha u Beogradu, prikazivao bi se i po Srbiji, pa da je imao uspeha po Srbiji, u svakoj varoši gde ima bioskop prikazivao bi se duže, i tako bi se došlo do rezultata.

Kada je reč o čitanju knjiga reč, ja ipak mislim da je važno čitati knjige, iako naravno ne treba zanemariti ni obrazovanje iz ličnog iskustva kome ste Vi očigledno skloni. Ne očekujem da je nekome potrebna knjiga da bi formirao stav, ali možda može biti korisna da bi se stav učvrstio, korigovao, ili da bi se čovek upoznao sa nekim drugim stavovima.

Što se putovanja po Srbiji tiče, prošle godine sam obišao sve veće srpske bioskope, sticajem okolnosti putujući na premijere i video sam kakvi su uslovi u njima. Pa opet, uslovi u tim bioskopima neće biti bolji ukoliko neko ne ide u te bioskope. Zar ne? Zašto bi neko poboljšavao uslove ukoliko ne postoji barem potencijalno interesovanje za bioskop.

Niški bioskop je totalni horor i ostao mi je u naročito neprijatnom sećanju, i zaista je tužno da jedan univerzitetski centar nema bolji bioskop.

Kad je reč o tretiranju ljudi kao "partijskih vojnika", ne mislim da ih treba tretirati kao vojnike. Ali, ja sam izdvojio 230 000 glasača LDPa a ne neke druge stranke upravo zato što ova stranka naročito insistira na kulturi, u njenom čelu su ljudi koji su po struci umetnici, uostalom predsednik stranke je dramaturg (čak smo polagali sociologiju i istoriju umetnosti zajedno :)), i onda je paradigmatično da tako minoran procenat tih ljudi hoće da se upozna sa radom svojih izabranika a nekmoli da podstakne napredak srpske kulture.

Kad je o DSu i drugim strankama reč, slažem se da je stanje verovatno još gore. Kada vidimo broj umetnika koji podržavaju DS to je prosto neukusno, i jednog dana bi bilo zanimljivo kada bi podneli račun koliko su naplatili tu svoju podršku. Ali, to je već neka druga priča.
Dawngreeter Dawngreeter 17:50 21.02.2008

Re: Vreme mitinga i razonode

Prvo, svi kulturni ljudi koje ja poznajem su prestali da idu u bioskope jer do polovine filma zelis nekog (a verovatno i vise) bilmeza da zadavis pertlom od cipele, a drugu polovinu razmatras kako da izvrsis suicid kljucem od stana jer taktika iz prve polovine nije dala rezultate. Ja obozavam bioskop, ne postoji ni jedna druga forma 'izlaska u grad' koja mi je draza. Do pre pola godine sam u proseku sigurno jednom nedeljno posecivao bioskop. Volim cak (a ponekad bas pogotovo) i lose filmove da gledam u bioskopima. Ali ja stvarno vise ne mogu da trosim zivce na malogradjane koji telefoniraju, prepricavaju kolegi iz reda iza sta im se desilo juce, dobacuju glavnim junacima i ulaze sa "samo" pola sata zakasnjenja. I bas tebi ispred nosa moraju da prodju. Nek obezbedjenje takve pocne da izbacuje pa cu se vratiti u bioskop.

Drugo, domaca filmska produkcija je svima koje poznajem izbila zelju da gledaju filmove iz domace produkcije. Nikoga vise ni ne zanima sta je novo "nase" izaslo, pretpostavlja se da je neka Zona Zamfirova ili Ivkova Slava ili Mi Nismo Andjeli 54: Ovaj Put Smo Pokrali American Pie, ili vec nesto slicno.

Drugo ipo, ni strani repertoar se nije proslavio. K'o pokisao, cak i sa izlozenim problemima, sam cekao Grindhouse. I Man From Earth. I Mr. Brooks. I tako dalje. Ali nema. Kod nas dolaze samo dvadesete prerade Lord of the Rings ideje koje su prestale da budu zanimljive tokom same LotR trilogije i romanticne teen komedije.

Trece, stvarno nije u redu kritikovati konzumente za losu prodaju Vaseg proizvoda. Mozda se ja slazem da bi bilo fino kada bi se to sve podrzalo, ali Vas je posao da privucete ljude Vasem proizvodu. Oce neko da Vas juri sto ne idete na medjunarodni salon stripa u Beogradu svake godine? Ili sto niste bili verovatno ni na jednom Cold Trinity koncertu? Da li ste u opste znali kada je sve Mizar svirao kod nas (uzas i katastrofa, umesto u Hali sportova da sviraju, jedva popunise Akademiju)?

Da ne nabrajam dalje. Stanje zainteresovanosti za ne-pop kulturu u Srbiji je lose, slazem se. Ali mislim da je u najmanju ruku neukusno kritikovati glasace neke stranke (dodjavola, politicke stranke!) za to sto Vasa profesija nema vecu popularnost. Klima je nezahvalna, a nije ni malo pristojno upirati prstom i traziti krivce.
adam weisphaut adam weisphaut 15:40 21.02.2008

No subject


Plakat na restoranu McDonalds na Terazijama u Beogradu (MONDO)
Slobodan Cagic Slobodan Cagic 15:42 21.02.2008

Re: No subject

To je fora još iz 1999, kada su razbijeni izlozi Meka odmah po početku bombardovanja.
Slobodan Cagic Slobodan Cagic 15:40 21.02.2008

RTS

Koliko se može videti na RTS-u, baš i nije neka navala za miting... za saobraćaj je zatvoren samo Bulevar ispred Skupštine. Na uključenju uživo u 15.10 ispred je bilo tek nekoliko stotina ljudi. Gužve, kolona vozila i/ili ljudi nema nigde odakle su se uključivali reporteri (Slavija, Pravni fakultet, ispred Hrama, Buban potok, naplatna rampa kod Pazove). Možda to i nije loš znak
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:44 21.02.2008

Šta nas čeka u martu 2008?

9. marta je 17. godišnjica sna, koji smo sanjali oko Terazijske česme o demokratskoj, civilizovanoj i evropskoj Srbiji.
12. marta je 5. godišnjica ubistva premijera Zorana Djindjića, koji je pokušao da ostvari san sa Terazijske česme.

Dakle, marta 2008. godine Srbija će biti oko Terazijske česme: da se umije, da se osveži, da dodje sebi, i da kroz tesnac izmedju hotela BALKAN i hotela MOSKVA krene kući, u EVROPU!
Taska Dana Taska Dana 15:47 21.02.2008

Re: Šta nas čeka u martu 2008?

9. marta je 17. godišnjica sna, koji smo sanjali oko Terazijske česme o demokratskoj, civilizovanoj i evropskoj Srbiji.
12. marta je 5. godišnjica ubistva premijera Zorana Djindjića, koji je pokušao da ostvari san sa Terazijske česme.

Dakle, marta 2008. godine Srbija će biti oko Terazijske česme: da se umije, da se osveži, da dodje sebi, i da kroz tesnac izmedju hotela BALKAN i hotela MOSKVA krene kući, u EVROPU!
*novo 
   

Bravo!
AleksandarK AleksandarK 15:54 21.02.2008

Re: Šta nas čeka u martu 2008?

BRAVO! BRAVO!
Pinga Pinga 16:13 21.02.2008

Re: Šta nas čeka u martu 2008?

10. marta uveče bilo je nas oko stotinu koji smo probdeli noć ispred česme opkoljeni narodnom milicijom.
Traku koja je simbolizovala ulogu redara u tim događanjima sam skinuo kada sam video da je prvi potpisnik nekakve peticije, tada 11. marta ujutru Duca Marković (Hit meseca) ali sam ipak ostao budan 3 dana i 4 noći, iz inata.
Od šestoro ljudi sa kojima sam se posle toga povremeno viđao dvoje nas je trenutno u Srbiji.
Od 46-oro ljudi iz moje ratne jedinice sa kraja 1991. godine (ja sam regularno mobilisan, nisam se krio ni tada a ni sada) oko polovina ljudi više ne živi u Srbiji.
Od 37 lokala u pasažu u kome radim (kao preduzetnik) od 1994. godine samo nas je trojica opstalo posle svih ovih godina čekanja.
Moram li sve što radim da radim iz inata?
Ne, ali to je moja slobodna volja.
Da vidim smisao mitinga verovatno bih bio tamo, da tamo nisu Vučić, Toma, Voja, Ivana, Ivica i ostali.
Ponosam sam što delim stavove sa Biljanom ali i sa Dimitrijem i nekima od Vas ostalih.
milos g. milos g. 18:53 21.02.2008

Re: Šta nas čeka u martu 2008?

da kroz tesnac izmedju hotela BALKAN i hotela MOSKVA krene kući, u EVROPU!


...tj kako sada "stvari" i jos jednom :stvari,evenual tvari,a najbolje Utvari,stoje na stejdzu ispred Narodne skupstine...
..." kroz tesnac izmedju hotela BALKAN i hotela MOSKVA " pa pravac zoo vrt,da nam mister Vuk obezbedi "prostor" da nas ljudi gledaju.
Mozda nas to ceka u martu,ali simbolicno zoo,no vrlo prakticno u praksi:resetke od EU,SAD tj sveta,jer nas je na tom stejdzu,kako mi rekose,"puzajuci premijer", vec uputio u zagrljaj ruski,bratski...nije vazno sto izosta veto...imaju oni posla svoja razumemo se braca smo....a GAZPROM-sporazum je potpisan pre 17-og ovog meseca,koliko se secam.Tako da ako je neko "svetski silnik" koji nas gurnuo u zagrljaj(a mi jadni pa sta da se radi) onda je to ovaj nas ili bas taj citirani..
"lokalni..palanacki silnik".
milos g. milos g. 15:48 21.02.2008

ucitelji

paralela:BS-m.g. i svih nas...
Ja sam,u vreme mitinga na Uscu,bio osnovac(drugi razred,imao godina-10) i za domaci zadatak dobio da gledam,slusam ,eventualno padnem u trans,govor balkanskog tiranina,tiRnanina,tiraNINa.U to vreme sam imao oniu decije iskrenu intuiciju,nisam znao sta se desava ali sam namirisao tj osecao zlo.Politicare sam ,u to vreme,dozivljavao kao ljude koji proglasavaju rat ili nesto slicno tome.
Deveti mart sam(imao godina-12),obzirom da sam tada imao maniju tj hobi da snimam dogadjaje na VHS,snimao,gledao,kao kada suvozac koci refleksno,tako sam na vukove"juris povike" dozivljavao ekstazu tj od uciteljice ocekivani trans ali ne od TiraNINa.
Pre toga sam,na prvim visestranackim izborima(imao godina-11),agitovao,molio oca da glasa za Vuka tj ne glasa za tiRnaNINa.Nasao calac solomonsko resenje,i makar je tako rekao tada,glasao za pokojnog Ivana Djurica-mada sumnjao sam u to.
Moj prvi miting je jednodnevno mitingovanje 1996-'97e,jer sam iz pozarevca.Iako tada ,naravno,taj grad nije postao slobodan od Slobodana,a nije ni danas,tada vec kao srednjoskolac i uz odluku lokalnih partija tj odbora,podrzavao sam Vas i vas u beogradu i svim ostalim oslobodjenim od slobodana ,setanjem u krug lokalnog "korzoa",sa rukama na potiljku i avav povicima,"obezbedjeni" policijom u opremi za razbijanje demosa...a nas stotinak.Taj nas "podvig" ovekovecila i ekipa BBCa.

Moje prvo glasanje(imao,najzad,godina-18)referendum '97-e.Ponosni sam nosilac nepostojeceg ordena ili lente za hrabrost ,jednog od 3% glasalih ZA NATO!!!.

Zakljucak,na neki suludi nacin,tada su deca bila pametnija od roditelja.Ovi mladi nacisti srpskog roda,clanovi kojekakvih grupa koje isticu svoj zadebljali Obraz,grupa koje su na kostunicin,cak ne ni na radikalski,kalup pravljene,i kao deo inicijacije je verovatno morao nekog da zrtvuje(pored svog prethodnika sto je otvorilo njemu vrata za zrtvovanje preostalog naroda bio on na kosovu ili Banjaluci)a ostalima:iskusnim rukama dr Bojica i po receptu drevnih Maja i Inka,vadio srca mladicima i na mesto srca umetao prah zemlje kosovske,a rezultate smo gledali nedelju dana a gledamo i upravo sada rezultate kostunicinog"puzajuceg" rada.

Zakljucak drugi-uporni glasaci devedesetih su roditelji ovim mladim i zaista nevinim pajserima.Danas su deca gluplja od roditelja.A toliko smo se uzdali u mlade nadolazece glasace,nakon prvog poraza na izborima.Tako d se u sustini ,sto se mentaliteta tice nista nije promenilo.Desio se samo transfer glasaca,ojacanih svojom dobrom,u duhu pahomijevskom i amfilohijskom prosvecenom,decom.
Pinga Pinga 16:19 21.02.2008

Re: ucitelji

Nije lepo poistovećivati mladu generaciju sa šačicom napaljenih "navijača". Čemu sve ovo ako nadolazećim generacijama ne verujemo nego ih sve nazovemo pajserima. Deci samo treba pružiti alternativu u razmišljanju, što Biljana ovde i radi, uz pomoć svih nas.
milos g. milos g. 19:02 21.02.2008

Re: ucitelji

Čemu sve ovo ako nadolazećim generacijama ne verujemo nego ih sve nazovemo pajserima


HM, zanimljivo glediste.Pa pokusacu da im verujem,iako zbog njih jadnih i nevinih,nismo odrzali svoj studentski protest juce jer nam policija nije mogla da garantuje bezbednost upravo od tih nadolazecih,a nevinih,ljupkih...koji su kako se culo na okruglom stolu( koji je organizovan umesto mitinga) pripremali i davali uputstva za pravljenje molotovljevih koktela- za baciti na demonstrante tj nas!!!

U tom slucaju necemo ih nazvati pajserima(samo) vec koktelijerima,molotovima,kamenjarima....nece se jadni valjda uvrediti.Ja im se u tom slucaju izvinjavam,sto im potencijalno mogu naneti kosovsko-dusevnu bol.
nesli nesli 15:49 21.02.2008

Hvala Vam

Hvala Vam sto ste napisali ovaj text u Vasem blogu.
Prvo, kada se prosli put ovo dogadjalo, znao sam da je to bolesno, bezobrazno, protiv pravila zivota, a svi oko mene su bili za "to".

Sada, kada se ponovo "to" dogadja, samo malo mutirano, kao virus gripa, e sada me jako hvata bes i nisam u stanju da od tog besa artikulisem reci koje bih uputio ljudima oko mene koji su ponovo hipnotisani hostaplerima.
Vi ste to divno uradili.

Hvala Vam! Vi imate taj dar i odnosite se odgovorno prema njemu, nemojte nikada da Vas mrzi da pisete. Znajte da te Vase reci imaju veci odjek i znacaj nego sto ste to ikada mogli da zamislite.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 15:53 21.02.2008

Re: Hvala Vam

Znate sta, obicno ne umem da odgovorim na pohvale, ali sad nekako ne mogu da izdrzim i da se ja Vama ne zahvalim iskreno i ljudski na lepim rečima za moj trud. Hvala, stvarno.

Gorio Gorio 16:28 21.02.2008

Re: Hvala Vam

Hvala Vam! Vi imate taj dar i odnosite se odgovorno prema njemu, nemojte nikada da Vas mrzi da pisete. Znajte da te Vase reci imaju veci odjek i znacaj nego sto ste to ikada mogli da zamislite.

Pridružujem se naj iskrenije.
Preporuke za oboje.
ceda_urosevic ceda_urosevic 15:57 21.02.2008

Rezervisti prešli Merdare

Nekoliko stotina vojnih rezervista iz Kuršumlije prešlo je oko 13.30 časova administrativni prelaz Merdare i ušlo na Kosovo.

Oni protestuju zbog jednostrano proglašene nezavisnosti pokrajine. Rezerviste je u blizini administrativne linije dočekao kordon Kosovske policijske službe, koji su postavili bodljikavu žicu, ali su je rezervisti sklonili i ušli dublje u pokrajinu. Obučeni u vojne uniforme, rezervisti su kamenicama gađali pripadnike KPS-a i zapalili gume u blizini punkta kosovske policije.

Pripadnici KFOR-a su zatim došli kod Merdara sa štitovima i punom opremom za razbijanje demonstracija. Oni su napravili novi kordon, dok se KPS povukla nazad.

Pristiglo je i novo pojačanje za KFOR sa vojnicima i jednim oklopnim vozilom.

Rezervisti su trenutno na teritoriji Kosova, a kordon Kfora ih je sprečio da idu dalje postavivši ponovo bodljikavu žicu.

Protest obeležavaju parole: "Kosovo je naše", "Kosovo je srce Srbije" i "Ne damo Kosovo".
doktorka doktorka 16:04 21.02.2008

Nego da se zna:

Saopštenje LDP
NIKOLIĆ NE GOVORI U IME LDP- a

Tadić, Koštunica i Nikolić, dogovorili su se o organizovanju mitinga "Kosovo je Srbija", poziv su potpisale i Vlada Srbije i Skupština Srbije, ali pravi organizatori današnjeg protesta su politika i političari prošlosti koji su odgovorni za gubitak Kosova
.

Zbog toga je logično da na mitingu govori Tomislav Nikolić kao predstavnik te politike, i Vojislav Koštunica koji je nakon oktobarskih promena postao zaštitnik te politike.

Nikolić nema pravo da govori u ime stranaka koje su u Skupštini Srbije, jer parlament nije o tome raspravljao i nije doneo takvu odluku.

Tomislav Nikolić je poslednja osoba koja danas ima pravo da govori u ime svih parlamentarnih stranaka, jer je upravo njegova politika i oduzela pravo Srbiji da upravlja Kosovom. Nastavljač te nerazumne politike, Koštunica i njegov pomagač Tadić, sa svoje strane ugrozili su pravo kosovskih Srba da tamo žive.

Umesto što se Koštunica, Nikolić i Tadić kriju iza građana, na isti način na kao što je u svojim porazima činio i Milošević, potrebno je da preuzmu odgovornost za pogrešnu politiku.

Postavljamo pitanje - zašto predsednik Srbije, izmišlja međunarodne posete, kako bi izbegao da govori sa Nikolićem i time prepušta Nikoliću da danas govori i u ime Demokratske stranke sa kojom organizuje miting?

Nikolić ni danas, niti bilo kada neće govoriti u ime Liberalno demokratske partije koja će svoj miting orgnizovati kada mu je i vreme. Na dan Evrope, 9. maja.
doktorka doktorka 16:12 21.02.2008

Re: Rezervisti prešli Merdare

ceda_urosevic
Nekoliko stotina vojnih rezervista iz Kuršumlije prešlo je oko 13.30 časova administrativni prelaz Merdare i ušlo na Kosovo.Oni protestuju zbog jednostrano proglašene nezavisnosti pokrajine. Rezerviste je u blizini administrativne linije dočekao kordon Kosovske policijske službe, koji su postavili bodljikavu žicu, ali su je rezervisti sklonili i ušli dublje u pokrajinu. Obučeni u vojne uniforme, rezervisti su kamenicama gađali pripadnike KPS-a i zapalili gume u blizini punkta kosovske policije.Pripadnici KFOR-a su zatim došli kod Merdara sa štitovima i punom opremom za razbijanje demonstracija. Oni su napravili novi kordon, dok se KPS povukla nazad.Pristiglo je i novo pojačanje za KFOR sa vojnicima i jednim oklopnim vozilom.Rezervisti su trenutno na teritoriji Kosova, a kordon Kfora ih je sprečio da idu dalje postavivši ponovo bodljikavu žicu.Protest obeležavaju parole: "Kosovo je naše", "Kosovo je srce Srbije" i "Ne damo Kosovo".

pa da , sace se nemiri prosiriti i u unutrasnjost srbije. pa ce novonastala drzava kosovo prosiriti svoje granice . vranje je na redu. nego , hoce li reci neko tim nasim jadnicima dole da "um caruje, snaga klade valja " kostunica ,samardzic , tadic ,nikolic imaju gde da pobegnu i imaju s cim....a oni? da ne bude posle jadne srpske izbeglice, neshvacene
Nenad M. Nenad M. 17:02 21.02.2008

Re: Nego da se zna:

Sem ldp-a ogradila se i g17, ds po obicaju cuti tako da mogu da cestitam glasacima ds-a sto Nikolic govori i u njihovo ime!
vukk vukk 16:16 21.02.2008

nije mi jasno

Meni i dalje nije jasno zasto Tadicu dajes tihi kredit i kako nisi ukapirala da je on u koaliciji sa Kostunicom i Nikolicem, da je jedan veliki prevarant i lazov?
doktorka doktorka 16:20 21.02.2008

Re: nije mi jasno

ni meni nije jasno.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 16:22 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Meni i dalje nije jasno zasto Tadicu dajes tihi kredit i kako nisi ukapirala da je on u koaliciji sa Kostunicom i Nikolicem, da je jedan veliki prevarant i lazov?
*novo

ja?
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:33 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Meni i dalje nije jasno zasto Tadicu dajes tihi kredit i kako nisi ukapirala da je on u koaliciji sa Kostunicom i Nikolicem, da je jedan veliki prevarant i lazov?

Ko bre?
doktorka doktorka 16:35 21.02.2008

Re: nije mi jasno

ceda_urosevic
Meni i dalje nije jasno zasto Tadicu dajes tihi kredit i kako nisi ukapirala da je on u koaliciji sa Kostunicom i Nikolicem, da je jedan veliki prevarant i lazov?Ko bre?



nije tadic pobegao, nego je to deo smisljene taktikte, da bi posle ispalo kako on nije ucestvovao i pozvao gradjane na protest . nazovimo stvari pravim imenom.
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:37 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Doktorka, ja se slažem sa tim. Uopšte ne mislim drugačije. Ali na koga se odnosi ovo:
Meni i dalje nije jasno zasto Tadicu dajes tihi kredit i kako nisi ukapirala da je on u koaliciji sa Kostunicom i Nikolicem, da je jedan veliki prevarant i lazov?
vukk vukk 16:41 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Da, ti, nazalost.

Prvo, Tadic ne bezi danas, nego ce biti zajedno sa ovom masom u protesnoj setnji. Drugo, pre samo dve nedelje si pozivala, tj. davala svoj primer da se glasa za Tadica. Ok, napisala si ti da je to tvoja odluka trt mrt, da ne pozivas nikog da glasa, ali izvini, ti si javna licnost, koja iznosi javnu rec, na veoma citanom blogu, pa na na neki nacin i ti snosis odgovornost za danasnji miting. Sada tu malo patetises i izokola pozivas na svoje zasluge sto je Tadic postao predsednik, umesto da se pokrijes usima, ti jos od Taica zelis da naplais svoj glas. Prevarena si, izradjena si, ali te nije napio i zloputrebio, nego te izradio hladne glave.

Da se razumemo, ti i ja smo na istoj strani, ja sam uz LDP kao i svi moji prijatelji, neki su i visoki funckioneri stranke, ali jednostavno mi je krivo da nisi ukapirala da je Tadic podjednako losh kao i Kostunica. Mozda i jesi ukapirala, ali tek te onda ne razumem.

Budi malo Pera Lukovic, stisni zube i zauzmi stav. Smatram te kao sebi vrlo bliskom i slicnom, zato ti ovo i govorim. Znam znam... kao i svaki Srbin, niko me nista nije pitao, ali ja delim savete.

Reche ti lepo "poslednji put borise", a onda opet mu danas verujes, opet mu se danas slihtas sa svojim glasom od pre dve nedelje, a njega jednostavno zabole iza tebe i za celu Srbiju. Tvoja recenica o izvlacenju predsednika za kosu mi je tako zagrebala ushi da nemam rechi.
doktorka doktorka 17:03 21.02.2008

Re: nije mi jasno

vukk
Da, ti, nazalost. Prvo, Tadic ne bezi danas, nego ce biti zajedno sa ovom masom u protesnoj setnji. Drugo, pre samo dve nedelje si pozivala, tj. davala svoj primer da se glasa za Tadica. Ok, napisala si ti da je to tvoja odluka trt mrt, da ne pozivas nikog da glasa, ali izvini, ti si javna licnost, koja iznosi javnu rec, na veoma citanom blogu, pa na na neki nacin i ti snosis odgovornost za danasnji miting. Sada tu malo patetises i izokola pozivas na svoje zasluge sto je Tadic postao predsednik, umesto da se pokrijes usima, ti jos od Taica zelis da naplais svoj glas. Prevarena si, izradjena si, ali te nije napio i zloputrebio, nego te izradio hladne glave.Da se razumemo, ti i ja smo na istoj strani, ja sam uz LDP kao i svi moji prijatelji, neki su i visoki funckioneri stranke, ali jednostavno mi je krivo da nisi ukapirala da je Tadic podjednako losh kao i Kostunica. Mozda i jesi ukapirala, ali tek te onda ne razumem.Budi malo Pera Lukovic, stisni zube i zauzmi stav. Smatram te kao sebi vrlo bliskom i slicnom, zato ti ovo i govorim. Znam znam... kao i svaki Srbin, niko me nista nije pitao, ali ja delim savete. Reche ti lepo "poslednji put borise", a onda opet mu danas verujes, opet mu se danas slihtas sa svojim glasom od pre dve nedelje, a njega jednostavno zabole iza tebe i za celu Srbiju. Tvoja recenica o izvlacenju predsednika za kosu mi je tako zagrebala ushi da nemam rechi.



prestrog si u ovoj kritici. biljana je najdivnija osoba koju poznajem ovde na blogu , upravo zato sto reaguje kao

covek , emotivno , ponekad naivno ,ali uvek dobronamerno.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 17:03 21.02.2008

Re: nije mi jasno

vukk, dosta ti je ruzan i tendenciozan komentar, pa mi je bezveze da ti objasnjavam.
nemam sta da ti kazem na to da patetisem, pa se samohvalim, pa da govorim trt mrt, pa snosim odgovornost za miting, a zatim i da ne stiskam zube i nemam stav.
ne pristajem tako da razgovaram.
pozdrav.
ceda_urosevic ceda_urosevic 17:06 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Potpis na Doktorkin komentar.
doktorka
prestrog si u ovoj kritici. biljana je najdivnija osoba koju poznajem ovde na blogu , upravo zato sto reaguje kao

covek , emotivno , ponekad naivno ,ali uvek dobronamerno.


Ne samo da je strog, već je strog bez razloga.
Kad pročitam izborni FAQ1,2,3 koliko god se nisam ni tad ni sad slagao sa odlukom BS i njenim pozivom da glasam za BT, daleko od toga da je ova "kritika" na mestu. Nismo svi Pera Luković, Vuče. S druge strane, tvoj glas -- tvoj izbor, što ja Biljani da zameram bilo šta?
Filip2412 Filip2412 17:06 21.02.2008

Re: nije mi jasno

davala svoj primer da se glasa za Tadica. Ok, napisala si ti da je to tvoja odluka trt mrt, da ne pozivas nikog da glasa, ali izvini, ti si javna licnost, koja iznosi javnu rec, na veoma citanom blogu, pa na na neki nacin i ti snosis odgovornost za danasnji miting.


E vukk objasni kako bi to bilo bolje da Biljana nije izjavila da se glasa za Tadica te da je Nikolic pobedio, ajde objasni molim te zasto bi bilo bolje da je Nikolic pobedio?

Ovakvi arogantni komentari samoproklamovanih LDP advokata su ono sto im je obezbedilo blistav uspeh od 5% a ako nastave tako arogantno spasce na 4%. Ako vec nisi glasao, to za mene znaci jasan politicki stav da je Toma isto sto i Tadic a takav stav najbolje govori o tebi.

Da te podsetim, Ceda Jovanovic je takodje poznata licnost, uticajnija u politici od Biljane pa je izasao da glasa (sta mislis za koga?)

Mene stvarno zabole ona stvar za Tadica nisam cak nikada bio posebno odusevljen sa DS ali shvatite ljudi da je politika vestina realnog.
vukk vukk 17:10 21.02.2008

Re: nije mi jasno

A nije ti palo napamet da je ubacio prazan listic?
vukk vukk 17:15 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Ne mislim da je ruzan, ali ok, imas pravo da se ljutis i da ne odgovris na moj komentar. Nemoj samo posle da places ako se Cedi nesto desi, ili ako rulja zapali zgradu B92 u dogledno vreme. Shvatices onda da je tvoj glas Tadicu, otisao pravo Kostunici a samim tim i Velji Ilicu i Nikolicu, a posredno i napunjenoj flashi s benzinom. Jednostavno legalizujes njihovu prevaru. Ako ti kao BS napravis takvu gresku, sta se onda ljutimo na polu-pismene glasace koji glasaju pod uticajem drzavnih medija?

Napominjem da ne zelim da te vredjam jer te veoma postujem i cenim, ali izvini, ne mogu da drugacije da izrazim svoje razocarenje sto te je Tadic prevario tada, ali i danas.
doktorka doktorka 17:19 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Filip2412
davala svoj primer da se glasa za Tadica. Ok, napisala si ti da je to tvoja odluka trt mrt, da ne pozivas nikog da glasa, ali izvini, ti si javna licnost, koja iznosi javnu rec, na veoma citanom blogu, pa na na neki nacin i ti snosis odgovornost za danasnji miting.E vukk objasni kako bi to bilo bolje da Biljana nije izjavila da se glasa za Tadica te da je Nikolic pobedio, ajde objasni molim te zasto bi bilo bolje da je Nikolic pobedio?Ovakvi arogantni komentari samoproklamovanih LDP advokata su ono sto im je obezbedilo blistav uspeh od 5% a ako nastave tako arogantno spasce na 4%. Ako vec nisi glasao, to za mene znaci jasan politicki stav da je Toma isto sto i Tadic a takav stav najbolje govori o tebi. Da te podsetim, Ceda Jovanovic je takodje poznata licnost, uticajnija u politici od Biljane pa je izasao da glasa (sta mislis za koga?)Mene stvarno zabole ona stvar za Tadica nisam cak nikada bio posebno odusevljen sa DS ali shvatite ljudi da je politika vestina realnog.



cuj da ti kazem , proevropska srbija je imala sansu da u prvom krugu glasa za cedu. ta proevropska srbija je upravo tih 5 % koje navodish . da je tako , vidi se i sada. pa prema tome , nije bilo potrebe izlaziti i glasati u drugom krugu. kako se to moglo znati ? pa moglo se , nakon svega onoga sto se desavalo u parlamentu . pocev od toga da je tadic prihvatio ustav , da je ds glasala za rezoluciju o kosovu i td. njegova tralalal a predizborna prica je je bila bez pokrica.
Filip2412 Filip2412 17:28 21.02.2008

Re: nije mi jasno

nije bilo potrebe izlaziti i glasati u drugom krugu. kako se to moglo znati ?


recimo da se slazem sa ovim, recimo da ste 100% upravu i da nije trebalo izaci, ali ajde vec jednom da mi neko objasni KAKO BI TO POMOGLO?
ili drugim recimo, da se ne ponavljam: Zasto bi bilo bolje da je predsednik Tomislav Nikolic?
I logicno najzad: ako mislite da je tako pa pobogu zasto jednostavno niste glasali za Nikolica?

Vi takvi potpuno ignorisete cinjenicu da je u zemljama EU Tadic jasno oznacavan kao proevropski orjentisan.
Sve i da se pretvori u Tomu danas, u tom trenutku izmedju Tome i Tadica - Tadic je bio bolji izbor.

vukk
A nije ti palo napamet da je ubacio prazan listic?

Ne, to je tebi palo na pamet. Meni je palo na pamet da je glasao za Tadica.

vukk vukk 17:37 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Recimo, bilo bi bolje, jer bi onda Boris Tadic doziveo poraz nakon kojeg bi morao da se restuje i zauzme zdravu politiku koju je DS uvek i vodila, morao bi da stane na prave demokratske tokove, promeni svoju retoriku i kilave stavove, napravi koaliciju sa G17, LDP, manjinama, LSV i ostalim "normalnim" strankama. Uz ogroman pritisak spolja i iznutra, doslo bi se do raspustanja skupstine i novih izbora na svim nivoima, ukljucjuci i predsednicke. Mozda bi se i jos koji procenat naroda opametio nakon par sranja koje bi Nikolic napravio, tako da je moja pretpostavka da bi sve to trajalo do 6 meseci.

Makar bi se stvorio jedan iskreni front na celu s DS koji bi predvodio sve manje snage i postojalo bi zaista 50% Srbije protiv ovog ludila, uz nadu da bi ta demokratska koalicija uspela da skrpi 51% sa novim rasporedom snaga na politickoj sceni. Sta sada imamo? Sada imao sve njih u koaliciji i 80% SRbije je poludelo.
doktorka doktorka 17:40 21.02.2008

Re: nije mi jasno

vukk
A nije ti palo napamet da je ubacio prazan listic?


meni nije palo na pamet jer je bio medju prvima da glasa sto je u prevodu bio poziv i nama da izadjemo na glasanje . mogao je da dodje pred zatvaranje i ubaci prazan listic.
vukk vukk 17:44 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Pa dobro, ja provereno znam da je ubacio prazan listic, ali nije ni bitno, jer je Ceda morao kao ozbiljan politicar da izadje na izbore.
buda milic buda milic 17:46 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Zamoliću vas da ignorišete Vukk-a.
Njegove pobude definitivno nisu iskrene.
Filip2412 Filip2412 17:46 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Recimo, bilo bi bolje, jer bi onda Boris Tadic doziveo poraz nakon kojeg bi morao da se restuje i zauzme zdravu politiku koju je DS uvek i vodila


E sad, to je takticko pitanje, mozemo da diskutujemo o tome, moguce je i da si upravu.
Ja nekako mislim da bi DS vodeci politiku identicnu LDP dobila oko 5% a zajedno bi bili 10% i tako lepo danas bi smo imali na vlasti SRS sa podeljenom opozicijom: Narodnjaci i DS&LDP a Srbija bi usla u tezak mrak.

Uostalom, da iskreno verujes u ovo sto si rekao zar ne bi lepo izasao i glasao za Nikolica?

doktorka doktorka 17:51 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Filip2412
nije bilo potrebe izlaziti i glasati u drugom krugu. kako se to moglo znati ?recimo da se slazem sa ovim, recimo da ste 100% upravu i da nije trebalo izaci, ali ajde vec jednom da mi neko objasni KAKO BI TO POMOGLO?ili drugim recimo, da se ne ponavljam: Zasto bi bilo bolje da je predsednik Tomislav Nikolic?I logicno najzad: ako mislite da je tako pa pobogu zasto jednostavno niste glasali za Nikolica?Vi takvi potpuno ignorisete cinjenicu da je u zemljama EU Tadic jasno oznacavan kao proevropski orjentisan.Sve i da se pretvori u Tomu danas, u tom trenutku izmedju Tome i Tadica - Tadic je bio bolji izbor.
vukkA nije ti palo napamet da je ubacio prazan listic?Ne, to je tebi palo na pamet. Meni je palo na pamet da je glasao za Tadica.



bilo bi isto . znate , meni licno je strasno da glasam za coveka koji nije za to da se ispita politicka pozadina ubistva zorana djindjica, za coveka koji nije 5. oktobra ucestvovao u demonstracijama, za coveka koji je izbacio najblize saradnike zorana djindjica iz stranke da bi kohabitirao sa kostunicom. ne bih to prezivela.
vukk vukk 17:55 21.02.2008

Re: nije mi jasno

Ne, naravno, nikad ne bih mogao a glasam za Nikolica.

Ali sam prizeljkivao poraz Taica iz svih gore naborjanih razloga shire prirode, a iz lichnih razloga ne mogu da mu oprostim jer nije uradio nijednu pozitivnu stvar, ali nijednu za vreme svog mandata. Samo je pravio sranja, unistio DS iznutra, postavio klimoglavce, kohabitirao s Kostunicom, pisao s Nikolicem najsramniji ustav u Evropi (zajedno sa Hrvatskim, ali njihov je iz 1990 i bio je objava rata), donosio sramna dokumenta o Kosovu, dao Kostunici premijersko mest, udaljio Srbiju od EU, postavio Jocica, Ilica i Bulatovica na ministarska mesta... jednostavno, bukvalno nema nijedne pozitivne stari koje je uradio od 2004 naovamo. S toga je zasluzio da dobije shamar od glasaca, sto se nazalost nije desilo.
stefan.vizantin stefan.vizantin 18:04 21.02.2008

Re: nije mi jasno

vukk
Ne, naravno, nikad ne bih mogao a glasam za Nikolica.

Ali sam prizeljkivao poraz Taica iz svih gore naborjanih razloga shire prirode, a iz lichnih razloga ne mogu da mu oprostim jer nije uradio nijednu pozitivnu stvar, ali nijednu za vreme svog mandata. Samo je pravio sranja, unistio DS iznutra, postavio klimoglavce, kohabitirao s Kostunicom, pisao s Nikolicem najsramniji ustav u Evropi (zajedno sa Hrvatskim, ali njihov je iz 1990 i bio je objava rata), donosio sramna dokumenta o Kosovu, dao Kostunici premijersko mest, udaljio Srbiju od EU, postavio Jocica, Ilica i Bulatovica na ministarska mesta... jednostavno, bukvalno nema nijedne pozitivne stari koje je uradio od 2004 naovamo. S toga je zasluzio da dobije shamar od glasaca, sto se nazalost nije desilo.

Da l' si ti normalan? Pa da je grobar dobio tek bi imao vanredno sranje i tek bi osetio preko svoje koze bes patrotske omladine. Losa ti je ta logika...
doktorka doktorka 18:12 21.02.2008

Re: nije mi jasno

stefan.vizantin

vukkNe, naravno, nikad ne bih mogao a glasam za Nikolica. Ali sam prizeljkivao poraz Taica iz svih gore naborjanih razloga shire prirode, a iz lichnih razloga ne mogu da mu oprostim jer nije uradio nijednu pozitivnu stvar, ali nijednu za vreme svog mandata. Samo je pravio sranja, unistio DS iznutra, postavio klimoglavce, kohabitirao s Kostunicom, pisao s Nikolicem najsramniji ustav u Evropi (zajedno sa Hrvatskim, ali njihov je iz 1990 i bio je objava rata), donosio sramna dokumenta o Kosovu, dao Kostunici premijersko mest, udaljio Srbiju od EU, postavio Jocica, Ilica i Bulatovica na ministarska mesta... jednostavno, bukvalno nema nijedne pozitivne stari koje je uradio od 2004 naovamo. S toga je zasluzio da dobije shamar od glasaca, sto se nazalost nije desilo. Da l' si ti normalan? Pa da je grobar dobio tek bi imao vanredno sranje i tek bi osetio preko svoje koze bes patrotske omladine. Losa ti je ta logika...


makar narod ne bi bio danima u neverici. sta radi dva miliona tadicevih glasaca?
Filip2412 Filip2412 18:19 21.02.2008

Re: nije mi jasno

ne bih to prezivela.


razumem te ali previse emotivno posmartas stvari...
nemam ni trunke nade da ce se politicka pozadina tog ubistva javno istraziti tako da razmisljam cisto racionalno

Zoran je bio premijer ali hiljade politickih ubistava se desilo kod nas, desava se u svetu a desavace se i kada udjemo u EU i nece biti razjasnjena. Meni je diskutovanje na tu temu isto ko razgovor o teorijama konsipiracije masonima itd. Jednostavno - nikada necemo saznati.

Sutra recimo, ako Tadic okrene ledja SRS&DSS ekipi, Ceda ce se udruziti sa Tadicem i st aonda? Da li cemo onda reci Ceda kohabitira sa onima koji ne bi da se istrazi politicka pozadina...

Politika nije bas teren za emocije i mnogo postene ljude.







Filip2412 Filip2412 18:31 21.02.2008

Re: nije mi jasno

makar narod ne bi bio danima u neverici. sta radi dva miliona tadicevih glasaca?

to je veliko pitanje i dilema. Da li je vecina njih glasala za Evropu ili za Kosovo - posto je Tadic obecavao oba tesko je sada reci. To je ono sto mene najvise interesuje i pozitivan odgovor na ovo pitanje dace nadam se skorasnji sledeci izbori.
U svakom slucaju, mislim da je jedino takvim muljavim pristupom mogao da pobedi, a pobediti SRS je danas pitanje opstanka Srbije.
munZe munZe 16:23 21.02.2008

Dolazi mart

Na moju veliku žalost....
Izostala je nakon 5.oktobra odgovornost elite i nove vlasti, da preuzme izmedju ostalog i dugove prethodnog režima, koje istina, nije prouzročila.
Slično naslednicima, koji nakon pokojnika...imaju pravo da baštine imovinu, ali uz uslov da prihvate i dugove koje je pokojnik napravio prema trećim licima. Ako ’oćeš aktivu, uz nju ide i pasiva.
Već dugo mi se ova paralela nameće, dok razmišljam gde smo se to okliznuli u poslednih 8 godina. Siguran sam da se skockalo bezbroj uzročnika, ali mi sve više fali jedan bitan deo u priči, koga da je bilo –priča možda ne bi imala ovako tužan kraj.
Meni je ovaj dan zapravo, samo tužan kraj 5.Oktobra. Ne sećam se bar, da je iko od novih „perjanica“, zaista preuzeo odgovornost tada u ime kolektiviteta, čijeg se vodjstva ipak latio. Moguće da sam sada subjektivan, ali mi u glavi mnogo više zvoni kakofonija svakojakih ogradjivanja od naših „dugova“.

„Jeste, ja sam pripadnik zajednice koja je drugima nanela puno patnje. Bitne odluke koje su doprinele tom ogrešenju jeste donosila jedna druga elita, ali sada je sa njom gotovo. Narod je izabrao nas, i mi smo došli da se izvinimo, da pitamo šta smo još dužni, pa da možemo da idemo dalje. Jesu se ogrešili i drugi o nas, ali to sa nama nema veze...mi smo svoje odužili, a šta će oni i kako će, nije naša briga...Da, predaćemo Vam sve optužene za ratne zločinne, njima ćemo pomoći da se brane jer se ova ista država ogrešila i o njih...tražeći da čine mnoge stvari koje možda u drugačijim okolnostima ne bi činili. Ali ćete prvo sačekati da im sudimo mi, jer su se ogrešili najviše o nas same. Nama su namakli sve ove dugove. Dugove ćemo plaćati mi, a ne Evropa, Hag ili neko treći...“

To mi je falilo da čujem.

I mnogo štošta je izostalo, ne samo ovakav ili sličan stav. A onda, što je više vreme prolazilo, razni miševi i pacovi su sve hrabrije izvirivali iz svojih rupa. I tako danas imamo na sceni, iste one ljude, istu retoriku. Samo sad više nisu miševi, ponovo su baroni...mašu nam s istim Baba Rogama, plaše nas istim košmarima. Umesto stvaranja, oni biraju jadikovanje...kukanje. „Ako i nema nesreće, stvori je i plivaj u njoj ko riba u vodi...“, ovaj zanat su ispekli za protekle 2 decenije.
Ponovo su u igri, kolevke, ognjišta, integritet, suverenitet, vaskoliko i svekoliko...Srpstvo naravno, kakofonija u čijoj pozadini Baroni iznova učvršćuju svoje pozicije, spremaju se za nove-stare funcije.
Opasnost je definitivno za njima....najveću prepreku su uklonili 2003-e, i stvari idu svojim tokom....dovoljno je bilo, samo da budu strpljivi.

Bili smo tako blizu, i niko nam nije kriv, pa ni Koštunica.....valjda je lakše da krivicu tražimo, k’o i uvek u drugima.
Jedino mi ovaj Ken, i njegovi nisu jasni. Liče mi na onu žabu u loncu, kojoj nema ko da kaže, da voda odavno ključa.
pnbb pnbb 16:34 21.02.2008

e vala

stvarno je dobar tekst

nema sta, sve istina
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 16:38 21.02.2008

aman

Ne čini li Vam se svima da je malo previše dramatiziranja ovde? Neće biti građanskog rata, valjda neće biti ni razbijanja, proći će i ovaj miting ko što je prošlo hiljadu pre njega...
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:40 21.02.2008

Re: aman

Kaži to ljudima koji žive u ulici Kneza Miloša.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 16:51 21.02.2008

Re: aman

Jbga mora neko uvek da nahebe, nažalost. Al neće zbog toga pasti šećer u vodu.
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:57 21.02.2008

Re: aman

Nažalost, neće.
Wolface Wolface 16:40 21.02.2008

Moj prvi post na blogu

Veliki pozdrav Biljana,
a pozdrav i svim blogerima

Vec dugo te čitam i jedna si od omiljenih! Ali drugi put ću sa više pažnje komentarisati.
Pitam se imam li u ovom trenutku nešto pametno da kažem.
Evo gledam ih sa prozora kako hrle... Da samo znaju gde ih to vodi ne bi ovako lepršali.
Loše miriše ovaj dan.
Pošto mi prozor gleda na ovaj jadni skup, čujem neku divnu umirujuću muziku koju puštaju.
Ženski vokal sa naših prostora ali ne znam ko je to. TOTALNO NESTVARNO!!!

Ovo je kao da trčim a na sebi imam onu virtualnu kacigu u kojoj mi slika koju vidim govori da stojim u mestu.


stefan.vizantin stefan.vizantin 16:44 21.02.2008

pitanje???

pobegla im je čak i mafijaška udovica


nisam u toku ali ko je mafijaska udovica? ostatak stoji i delim Vasu zabrinutost.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 16:52 21.02.2008

Re: pitanje???

Ceca pobegla na Kipar
levitan levitan 16:53 21.02.2008

Re: pitanje???

Ona kod koje je bio mobilni telefon jednog od prvooptuženih za atentat na premijera Đinđića.
Ona koja je , kao vlasnica, iscedila FC Obilić.
Ona kojoj su u kući našli arsenal koji nema veze sa fudbalskim klubom iz Londona.
Ona koja pozdravlja voljenog premijera.
Ona koja je javno na TV-u govorila-Dabogda haški tribunal izgoreo...
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:52 21.02.2008

Potpuno razumem svakog ko želi da glavom

bez obzira pobegne iz ove zemlje.

Ako nekome nije jasno zašto -- razlog nije više ni Koštunica, ni Tadić, ni Nikolić. Uključite RTS i pogledajte narod.
Jebote, ja više nemam reakciju.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:07 21.02.2008

Re: Potpuno razumem svakog ko želi da glav

Morate razumeti Koštunicu. Čovek će učiniti sve ne bi li se politički oživeo i sve su prilike da će mu uspeti. Zamislite ovo: mitinzi svaki dan dok nam ne vrate Kosovo!!! Kao kad je bilo bombardovanje sa targetima i sve ostalo... Rastu mu šanse da pređe cenzus na sledećim izborima, možda i bez Selje. Jedna stvar mu se mora priznati- žilav je i ljigav ko jegulja. Da ima Miloševićevu harizmu i snagu odavno bi zaratio sa Amerikom.
stefan.vizantin stefan.vizantin 17:11 21.02.2008

Re: Potpuno razumem svakog ko želi da glav

Trinidad Tobagović
Morate razumeti Koštunicu. Čovek će učiniti sve ne bi li se politički oživeo i sve su prilike da će mu uspeti. Zamislite ovo: mitinzi svaki dan dok nam ne vrate Kosovo!!! Kao kad je bilo bombardovanje sa targetima i sve ostalo... Rastu mu šanse da pređe cenzus na sledećim izborima, možda i bez Selje. Jedna stvar mu se mora priznati- žilav je i ljigav ko jegulja. Da ima Miloševićevu harizmu i snagu odavno bi zaratio sa Amerikom.

i meni se cini da je Voja odlican politicar. sad sto nas upropasti to je kolateralna steta...jbg dobar za sebe.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:18 21.02.2008

Re: Potpuno razumem svakog ko želi da glav

A ako uzmemo u obzir da je lik koji je uzeo 2 i kusur miliona glasova pobegao iz zemlje, može se reći da Koštunica sa svojih 100k glasača ima muda- levo MUP i desno BIA. A DS mu dao ministarstva sile. Ključna greška za jednu stranku u policijskoj državi...
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:19 21.02.2008

a sada

... naš voljeni premijer...
Markonio Markonio 17:21 21.02.2008

Re: a sada

Trinidad Tobagović
... naš voljeni premijer...


Kada ce vec jednom napamet da nauci govor...
jedi jedi 17:27 21.02.2008

Re: a sada

NIKAD!!!!

Jebote on mora da čita proste rečenice tipa i to svaku ponaosob:

Kosovo je prvo ime Srbije

Kosovo pripada srpskom narodu
itd...

Jadna li je Srbija sa ovakvim premijerom. Bogme odoh da konkurišem za green card. Ovde nema normalnog života.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:28 21.02.2008

Re: a sada

Možda je dobar političar ali je OČAJAN govornik... katastrofa
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:29 21.02.2008

Re: a sada

Da je Jezdić premijer narod bi ga pratio i u vatru i u vodu.
Markonio Markonio 17:30 21.02.2008

Re: a sada

Najsmesnija mi je masa koja se smara dok Ivana pada u trans...
stefan.vizantin stefan.vizantin 17:37 21.02.2008

Re: a sada

Trinidad Tobagović
Možda je dobar političar ali je OČAJAN govornik... katastrofa

jeste li primetili da svi iz DSS imaju slicnu (Vojinu) gestikulaciju i nacin izazavanja (sa onim dah-pauzama i pokretima ruku)-narocito nesrecni Samardzic?
Filip2412 Filip2412 17:42 21.02.2008

Re: a sada

to je tacno :)
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:51 21.02.2008

trinidad i stefan

brisala sam, znate i sami zasto! (i nije zbog šlajmare)
happyme happyme 17:22 21.02.2008

sjajan tekst

Draga BIljana,

odlican tekst koji bi trebalo svi da procitaju i da shvate da ova situacija uopste nije naivna. nije bilo vaseg posta a ja sam se zabrinula, da ako vi ne komentarisete sada, bojim se da ne bude kasno, jer ova hajka i histerija uzima previse maha. svaki put kad procitam vas ili neciji tekst koji sadrzi objektivnost i prkosi fasizmu, ponosim se sto ne pripadam, na zalost u ovom trenutku vecini histericnik ludaka.

Citajuci vas tekst, gledajuci Jelenu Subotic na CNN i citajuci njen odlican tekst na independentu mogu samo da kazem da mi je drago da pripadam pravoj strani. Danas zaista treba imati hrabrosti da se stvari nazovu pravim imenima i reci istinu, bravo za istrajnost i ispravnost recenog! bravo za vasu generaciju.
Sta bi rekao srdjan rajkovic danas? sta bi rekao djindjic? sta bi rekao kosta obradovic? biljana jovanovic? zarana papic? i svi drugi ljudi i zene koje sada tako nedostaju da nas ima vise. da hrabrost ne bude vrlina, nego da zivimo u normalnoj i slobodnoj srbiji, a ne u ovoj koja je sada na RTSu!

Veliko hvala na blogovima i upornosti!!!! :)

pravibeograd je kod kuce sada.

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 17:33 21.02.2008

Re: sjajan tekst

srdjan rajkovic i jelena subotic su kao i ja pobegli sa one radne subote.
sedeli su nekoliko klupa ispred ove misne i moje. da, misa stojiljkovic sa b92..

kakava ekipa, a?
ceda_urosevic ceda_urosevic 17:38 21.02.2008

Re: sjajan tekst

ispred ove misne i moje. da, misa stojiljkovic sa b92.

e, ovo je vest dana :)
dag4art dag4art 17:28 21.02.2008

" dogadjanje naroda "

Kako je sunchan i lep dan danas...a tako sam se nadao da ce pasti neka teshka kisha ili bar da bude hladno.

Nemam pojma koliko ce mase uspeti da namaknu nacionalni spasioci, ali bilo bi ih sigurno manje...ovako, lep dan i sunce na taj miting mogu da izvuku i veliki broj znatizeljnih, neradnika, zgubidana, penzionera kao i one koji nisu bash za DSS-i nisu bash za SRS-i nisu bash spremni da shvate da se iza slogana Kosovo je Sbija – krije slogan UBIJ/ZAKOLJI, shto su nam razotkrili izmanipulisani srednjoshkolci sa Nishkih ulica (jer im niko nije rekao da cute, bre) u stilu Carevog novog odela...


Bitno je da Srbija shvati shta je (shta nije necu da gnjavim) sushtina ovog mitinga.Shta je cilj organizatora.

( lichno, u organizatore ne ubrajam DS i Borisa, jer duboko verujem da u zapaljivoj atmosferi koju je kreirala BIA uz svesnu/nesvesnu pomoc maloumnih huligana, i nisu imali, odnosno, Boris nije imao izbora.Bespredmetno je sad kukati nad njegovom beskichmenoshcu ili kratkovidosti koje je pokazao kad je pristao da nam se uvali ovaj i ovakav ustav.Sad kao Predsednik po tom ustavu mora da pojede govno koje je posrao, da uchestvuje,makar , deklarativno ili simbolichno u tom „dogadjanju naroda“, a onda brisne u Rumuniju kako ne bi morao da objashnjava zashto ne zeli da zajednichkim izlaskom na binu izvrshi politichko samoubistvo.
Mora da uchestvuje u toj fantomskoj sabornosti, jer nema drugi izlaz.
Mozda je i mogao, da je bilo vremena, da se organizuje neki polu/kontra-miting, u stilu i Kosovo i EU.
Mozda da dodjemo da se prebrojimo, pa da se poubijamo.Da konachno i zavrshimo sa serijalom ratova, da napokon zaratimo sami sa sobom pa, shta bude...Mozda, da smo se na vreme poklali medjusobno, Srbin na Srbina, ne bi tolike godine proveli u ratovima sa ostatkom sveta...Mozda...)

Osnovni, a verovatno i jedini, cilj danashnjeg mitinga je legitimazija politike VK.
Ovde je chak i Toma iskorishcen poput srednjoshkolca...
Cilj je legitimizacija stava da vishe nishta nije i nece biti vazno sve dok Kosovo ponovo ne bude u okvirima Srbije.
Legitimizacija vrhunskog izgovora, odnosno, odgovora na bilo koju buducu kritiku upucenu vladi i premijeru.
Vec ih chujem : „ Zar to da me pitash u trenutku dok se borim za Kosovo? “...i tako narednih 10, 20 godina.
Jer ce Kosovsko pitanje, na njihovu neizmernu srecu, trajati mnogo duze od pozara na Hilandaru.

P.S.

Dve pojave u svetu domacih medija su me posebno zabrinule i uplashile.

Prva je vezana za b92 i sinocni poligraf, u kojem je Jugoslav u formi pitanja upucenog St. Proticu, uspeo da izvali kako nasilje mozda moze da bude i simbolichno, pa samim tim i manje strashno.

Druga je, skoro, potpuno odsustvo izveshtavanja o napadu na zgradu, i samim tim, na stan Chedomira Jovanovica.
Pa, majku mu, nije Cheda McDonald pa da se podrazumeva da ce ga neko kamenovati, te kad se to i desi bude nikom nishta.
Da se razumemo, o Chedi imam prilichno podeljeno mishljenje, ali dodjavola, choveku su probali da upadnu u stan!!!
Da li je moguce da se to tiche samo pristalica LDP-a...kakav smo to narod...odvratan


Btw, govor koji je odrzao u parlamentu je tako vanserijski velik i drzavnichki, da vec sanjaram o buducnosti u kojoj ce taj govor biti deo udzbenika istorije, kao pochetak jedne nove politike, jedne nove Srbije.
Ne dozvolimo da Cheda udje u istoriju, na neki drugi, Srbiji tako svojstven, nachin!!!
Gorio Gorio 17:28 21.02.2008

Dolazi mart, a vraća se zima.

Neko je ovde u komentaru napisao da mu je ovaj da samo tužan kraj 5. Oktobra.
Ja ne želim da verujem da je tako, mada od 12.marta 2003. sve i sve više liči na to.
Strašno je što će danas zajedno da brane Kosovo, sadašnji Predsednik vlade i podpredsednik jedne od vlada koje su značajno doprinele ovakvom Kosovu, nadgledano nezavisnom.
Plašim se ali hoću da verujem da danas neće biti kraj 5. Oktobra.
Bar 50,5% ljudi zaista ne žele da se vrate u devedesete, ne žele ih ni u vremeplovu.
Ovo danas je samo jedna nesretna i nespretna manifestacija neznanja i nemoći aktuelne vlasti da savlada krizu u kojoj smo predugo. Posle ovoga nešto mora da se menja. Parlamentarni izbori su način.
ceda_urosevic ceda_urosevic 17:32 21.02.2008

Ivana Žigon!

Nova zvezda. Nove stare Srbije.
Ja umirem od smeha, a stvaaarno ništa nije smešno.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:33 21.02.2008

eto

Ako sam dobro čuo, Ivana Žigon je pozvala narod da se okuplja dok nam ne vrate Kosovo... svaka mi čast za prognozu mada nije bilo teško... a sada naš voljeni nezvanični potpredsednik...
Markonio Markonio 17:36 21.02.2008

Re: eto

Cini mi se ili su Tomi oci malo zasuzile?
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:36 21.02.2008

Re: eto

Jbte ovaj Nikolić je LUD, narod koji ga podržava je LUD. On ladno preti. Skandira se Putinu i Rusiji, zviždi EU i Americi. I posle "što nam otimaju Kosovo"?
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:41 21.02.2008

mada jednu stvar je pametno rekao

"Nemoj da održimo miting na Kosovu, da nas se isto ovoliko skupi" I nešto mi masa tad zaćuta, iskreno očekivao sam da će eksplodirati kad je to rekao. Znači ko ima petlju da ide na miting na Gazimestan njemu verujem da će da ratuje za Kosovo.
Markonio Markonio 17:44 21.02.2008

DSS podmladak

Evo novog politicara...
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:48 21.02.2008

Re: DSS podmladak

Ko- ovaj Bucko "dogodine u Prištini"? U njegovom slučaju pre će biti dogodine u Beogradu...
Filip2412 Filip2412 17:51 21.02.2008

Re: mada jednu stvar je pametno rekao

I nešto mi masa tad zaćuta,


sto vise ovakvih ispada i Toma ce biti bolje shvacen od njegovih sopstvenih obozavatelja... sto ce dovesti do pada rejtinga SRS
ar156 ar156 17:39 21.02.2008

Skidam kapu!

Biljana, SVAKA ČAST!
I ne samo kada je u pitanju ovaj blog. Radi se o doslednom i iskrenom trudu da kao jedinka utičeš na neke stvari koje u Srbiji teško prolaze. Da, nije lako biti u manjini u ovoj zemlji, ali to donosi i satisfakciju koja se ogleda kroz mirnu savest i osećaj da smo učinili ono što je do nas da mržnju i glupost pobedimo i unesemo malo svetla u ovu jamu. Nemam ništa novo da kažem što već odavno nije rečeno onima koji žele i znaju da slušaju. Sada si ponovo sve rekla. Zato još jednom sve pohvale i respekt za ono što radiš. Čuvaj se! Valjda će jednom naša deca postati većina pošto mi se čini da naša generacija takvu privilegiju neće doživeti. Kako bih voleo da se varam...
Damjana Damjana 17:45 21.02.2008

Vratila sam se........

Da moja porodica nije već jednom okusila gorčinu izbeglištva 1917, da li bi stvarno otišla iz ove zemlje? Da ne znam sve o Galini i Nikolaju, da ne osećam njihovo bilo, njihovo prisustvo u sebi, da nijsam slepim putevima intuicije osetila njihovu bol zbog gubitka domovine, da li bi smogla snage? Onda još na početku, dok se stvar još zakuvava, mogla sam da izaberem.Mogla sam i sada. A Vratila sam se zato sto se nadam. Vratila sam se zato sto verujem u onu Srbiju koja je pokazala svoje pravo lice 5 oktobra..

Nadam se da ovo sto sada slusam nije pocetak kraja Srbije. Prekopavam po prošlosti, mučena time što sam dozvolila da se u vreme, velike kolektivne laži da se ništa ne dešava, dok se uveliko dešava uvuče, laž koju šire krojači novih mapa i ljudskih sudbina.

Ne zelim da moje dete slusa one koji imaju veze sa opštim samozavarivanjem. Slusam upravo one koji sire velike, opšte laži. A rane koje su ostaju iza njih, ne mogu se mogu se izvidati naknadnom mudrošću. Ili kajanjem.


Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:52 21.02.2008

...

Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:56 21.02.2008

uh

Ali ko god je režirao ovaj miting vrhunski je odradio posao u smislu pumpanja atmosfere. "Onam' onamo"... samo što masa slabo reaguje. Sa opasnim stvarima se igraju. Ispade da se olako šalju mogo teške i ozbiljne poruke. Jel stvarno neko misli da ratuje? Da li je moguće da smo luđi nego što smo ikada smeli da zamislimo?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:04 21.02.2008

Re: uh

poludeli trut.
"nema sile, nema pretnje, nema kazne dovoljno strasne---"

sramni govor sramnog premijera
dag4art dag4art 18:07 21.02.2008

Re: uh

Trinidad Tobagović
Ali ko god je režirao ovaj miting vrhunski je odradio posao u smislu pumpanja atmosfere. "Onam' onamo"... samo što masa slabo reaguje. Sa opasnim stvarima se igraju. Ispade da se olako šalju mogo teške i ozbiljne poruke. Jel stvarno neko misli da ratuje? Da li je moguće da smo luđi nego što smo ikada smeli da zamislimo?



pre pochetka mitinga, upovratku sa posla, od Slavije do Zelenog venca video sledece:

- nekoliko navijachkih grupa od po 150, 200 idiota, koji skandiraju " UBIJ, ZAKOLJI, DA SHIPTAR NE POSTOJI ".
jezivo je to shto su okolo bili neki naizgled obichni ljudi sa odobravajucim osmesima

- ispred vlade Srbije grupa skinsa skandira - zig hail, ispred policije...nikom nishta

- kod Hotela Moskva grupa srednjoshkolaca tuche Cigana na shtakama...otimaju mu shtaku, te ga istom tuku...malo shtakom, malo zastavama.Vichu - gubi se odavde, ovo je Srbija???

- na Zelenom vencu, standardno kamenuju Mc

Eto, pa Ti vidi da li smo(su) ludji nego shto se da zamisliti...
ceda_urosevic ceda_urosevic 18:07 21.02.2008

Re: uh

Ljudi, ovo nije za zezanje. Ja se najozbiljnije plašim ovog manijaka. Više nije stvar u tome da li je sramno ili ne, ovde se radi o manijaku koji će, ako mu neko na put ne stane, opet u rat da odvede ovu zemlju.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 18:08 21.02.2008

Re: uh

Treba li više da nas iznenađuje dokle su spremni da idu srpski vlastodršci da ne bi sjašili s vlasti?
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 18:09 21.02.2008

Re: uh

Ali ono blamiranje kao Koštunica sa govorom je ipak previše... znači da je stvarno spreman da ide do kraja
Markonio Markonio 18:14 21.02.2008

Re: uh

A Kusturica se muci da nauci govor, sve vreme drzi papit u rukama i proucava ga.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 18:22 21.02.2008

Re: uh

Ljudi, ovo nije za zezanje. Ja se najozbiljnije plašim ovog manijaka. Više nije stvar u tome da li je sramno ili ne, ovde se radi o manijaku koji će, ako mu neko na put ne stane, opet u rat da odvede ovu zemlju.


Ovako će da bude: Koštunica će da započne fajt, a onda Tadić uleće iz Rumunije, jer on je tamo na tajnom zadatku da preobrati Rumune, koji zabijaju nož u leđa NATOu, sledeći njihov primer sve ostale istočne zemlje se bude iz zlog sna, ekspresno se vraćaju u vaskrsli Varšavski pakt a na kraju Putin uleće sa teškim naoružanjem i BUUUUUM!!!!
Filip2412 Filip2412 18:25 21.02.2008

Re: uh

Trinidad i ostali, hvala na real time izvestavanju
gradicevic gradicevic 18:08 21.02.2008

dolazi mart

Kao slobodnomislece "celjade" puno vodim racuna o mentalnom zdravlju sebe i svoje dece, pa mi ne pada na pamet da slusam vatrene govore ,ironije li, gospodina grobara i njegovog duhovnog oca gospodina prepametnog. Pitam se samo, cime li smo to kao narod, zasluzili ovoliku " milost " svevisnjeg da nam takvi ljudi budu perjanice. O gospodinu " kilavom Radovanu" koji bas danas ima neodlozna posla, da pije kafu sa komsijom i resava pitanje vestackog razmnozavanja zelene salate u Novoj Gvineji, ne treba trositi reci.
Obzirom da sebe smatram pametnjakovicem, koji zna odgovore na sve, ili skoro sve, molim te Biljo ( zaista mislim da si pametna gotovo kao i ja), da mi ti ,ili neko od tvojih citalaca, odgovori na jedino pitanje na koje nemam odgovor.
Zasto mi uvek biramo izmedju vece i manje tragedije, a da pritom dobro uvek prodje pored nas neprimeceno.

Unapred zahvalan
Pametnjakovic
doktorka doktorka 18:10 21.02.2008

Vesna Pesic

"Ko je pobedio na izborima

Najveća promena koja se desila u Srbiji je urušavanje demokratskih izbora. To je krenulo još od parlamentarnih izbora, kada je i posle poraza na njima Koštunica preuzeo vlast. Sada, samo posle dve nedelje od predsedničkih izbora, opet se desilo isto. Nije pobedio Tadić kako smo mislili, nego je pobedio Nikolić. On zakazuje sednice Skupstine, on diriguje kako će da izgleda miting zakazan za četvrtak, on i njegovi podstiču i organizuju razbijanje po Srbiji, ali i po Sarajevu i Crnoj Gori.

Sinoć na RTS-u, emisija Upitnik, Nada Koludzija se neprekidno izvinjavala i pravdala „gubitniku" Nikoliću. Jedva je uspevala nešto da kaže i neprekidno je uveravala kako i oni „brane Kosovo". Prozborila je kako Srbija ne može da stane i mora „ekonomski da se razvija". Nikolić se na nju izdirao, ućutkivao, pa je izgledalo kao da on više nije samo „kopredsednik" (kako reče Vojin Dimitrijević), nego da je on taj koji je na predsedničkim izborima pobedio. I sam Tadić je, posle proglašenja nezavisnosti Kosova, trčao da se sa Nikolićem odgovara oko Skupštine i mitinga. I s njim i s Koštunicom. Zašto Tadić trči da se dogovara sa gubitnikom izbora, svojim protivkandidatom radikalom? Koštunica je rehabilitovao Socijaliste na velike vrata, a sada je Tadić, kao Koštunicin sledbenik, rehabilitovao i ustoličio radikale.

Pitanje je sada, ko je pobedio na tim izborima, imaju ili izbori više smisla? Koji god da su rezultati, i kad izbore izgube, pobedjuju Koštunica i Nikolić A više i nije toliko važan Koštunica, jer je jasno da Nikolić i Vučić diriguju šta će se u Srbiji dešavati, koje će mere biti preduzete i da li smo u vanrednom stanju. Oni će da preslišavaju „akcione planove", a izgleda, i da ih napišu.

Nemam nameru da se u ovom teškom momentu „kačim" sa Demokratskom strankom. Ali, situacija je suviše ozbiljna, Srbija je na rubu da potone u unutrašnji rat. I zato mora da se kaže, uz svo dužno poštovanje za gospodju Nadu Kolundžiji, da njen šef stranke, Boris Tadić, mora da se bavi svojim poslom u skladu za izbornom voljom naroda. O kakvoj stabilnosti on priča, kada je on sam izvor nestabilnosti. Ili će da vlada i bude predsednik, ali i da drži vladu u kojoj ima većinu, ili moramo zaključiti da on priziva haos. Da li je DS već predala vlast? Možda vest još nije stigla do nas.

Politički centar se u Srbiji ispraznio, a ništa opasnije od toga. Svi su se svrstali na jednu stranu, uz radikale, one koji hoće najdalje zemlju da odvuku, u haos, jer samo tako mogu da prežive. A cilj im nije preživljvanje, nego da preuzmu vlast koja se bukvalno valja ulicama. Nisam prebacivala Tadiću što drži dve predsedničke funkcije - u državi i u stranci - iz čisto teorijskih ili cepidlačkih razloga, nego zato što su to dva koloseka, dve delatnosti, koje se ne mogu spajati u jednu, a da se legitimna vlast ne dovede u pitanje. Ovako, pobednička DS izlgeda slabo, zaplašeno, i bez vodjstva. Zaglavila se u ministarstva, paralizovana je strahom. Veoma brzo stigli smo do tačke da i samo spominjanje „da Srbija treba u Evropu", bude proglašeno kao čin veleizdaje. A ulica i razbijači naših gradova, biće oni koji sude. "
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 18:12 21.02.2008

Re: dolazi mart

Mi smo kao nacija mazohisti. Ne volimo život i onda pokušavamo pronaći smisao u žrtvovanju
sylvana sylvana 18:20 21.02.2008

Re: dolazi mart

Mi smo kao nacija mazohisti. Ne volimo život i onda pokušavamo pronaći smisao u žrtvovanju


Ljudi, gledam ovo ludilo od mitinga i pokusavam da shvatim ove ljude ali ne mogu, stvarno! mada, nije ni cudo sto nam je Srbija ovakva kakva jeste. Da ovi ljudi rade nesto u zivotu ne bi imali vremena da se okupljaju i da lamentiraju o "nasem" Kosovu, a da ne pominjem besplatni prevoz. A sto se tice studenata i studentkinje od 30 godina iz Kragujevca. Ups, evo DB-eovca, Kusturice, koji za nas btw najverovatnije kaze da smo misevi i pita se gde smo???

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana