Život

CRTANJE

razmisljam RSS / 05.08.2013. u 20:15

               Ja nekako uspevam da sve što pročitam vidim u slikama. A te slike imaju i boje i mirise i svetlost i senke i veoma liče na ono što mislim da sam pročitala. Što, naravno, ne znači da su slike tačan odraz napisanog, ali, meni to ne smeta. Pomirila sam se sa tim da stvari, ma koliko se trudila, na koncu konca ipak sagledavam subjektivno, prelomljene kroz prizmu svojih sopstvenih stavova, principa, verovanja, nadanja, znanja, poimanja, osećanja, razmišljanja...
               I kada sam jednom tako postavila stvari, počela sam mnogo lakše da se snalazim u tom mnoštvu utisaka koji se talože u meni - neki da budu zaboravljeni odmah, neki da se uvek pamte neizmenjeni i jasni kao u trenutku svog stvaranja, neki blago izvitopereni vremenom ili nepažnjom. Tek, ne mogu reći da krajnjim rezultatom nisam zadovoljna.
               Ono što me malo uzrujava je činjenica da ne umem da crtam.
               Odnosno, nije da ne znam. Pre bi se reklo da ono što ostane na papiru nakon mog uloženog truda ni malo ne liči na ono što sam zamislila.
               No, onda se setim kako mi je tata pričao svoje teške muke sa likovnim u školi. Imao je strogog, zahtevnog profesora i očit nedostatak talenta, bar tako on tvrdi, jer se ja zbilja ne mogu setiti da je bilo kad bilo šta nacrtao, pa da mogu da potvrdim ili opovrgnem njegove reči. ( Zato je tu bila mama učiteljica koja je, sasvim u skladu sa svojom profesijom, umela da nacrta koješta zabavno uzrastu od prvog do četvrtog razreda osmoljetke. ) Kaže, nije da se nije trudio, ali mu je slabo šta polazilo za rukom. Onda bi profesor zastao kraj njegove klupe i prilično frustriran, počinjao noktom da povlači linije onako kako je mislio da treba da izgledaju. Tata je samo to i čekao. Čim bi profa zamakao dalje kroz učionicu, on je te brazde koje su ostale na papiru popunjavao olovkom ili čime god da su na tom času crtali i na taj način zarađivao zadovoljavajuću ocenu.
               Moguće da u meni živi njegov gen za crtanje, zakržljao i nerazvijen.
               Opet, pamćenje mi dobacuje do nekih mojih crteža iz ranog detinjstva. Po pravilu, bile su to sve same princeze u širokim, našušurenim krinolinama do zemlje, ispod kojih su izvirivali tek vrhovi cipelica. Stajale su nepomično, jer, ako ćemo pravo, ne verujem ni da su mogle previše da se kreću, s obzirom da je svaka na glavi imala ogromnu punđu, veličine osrednjeg plasta sena, sa obaveznom mašnicom sastavljenom od dva trougla koji se dodiruju temenima negde po sredini frizure. Sad kad razmislim, vrlo je verovatno da su one sirote, takve kakve su bile, proistekle iz ideje da liče na one velike italijanske lutke koje su masovno u to vreme dovlačene iz Trsta da sede među vezenim jastucima nasred bračnih kreveta, da se njima niko nikada ne poigra i da večno skupljaju sitnu kućnu prašinu po svojim perlonskim haljinama i ućebanim zift crnim ili slamnato plavim kosama. ( Da se razumemo: moja italijanska lutka je bila za igranje. Do duše, imala je kratku suknju sa vezenim višnjama po rubu i naravno, zvala se Višnja. Volela sam je, ali mi nikad nije bila najdraža od svih. )
               Naravno, crtala sam i kućice sa krovovima u obliku trapeza posutim sitnim crepom koji je prilično podsećao na šlingovane krajeve bakinih čaršava i obaveznim dimnjakom od cigala iz koga se još obaveznije vijorio kovrdžavi dim kao da je uvek bila zima i vreme usijanih kaljevih peći i furuna. Te su kućice imale vrata na sredini, na vratima kvaku, od vrata putić koji se, po svim crtačkim pravilima, koja, inače nisu primenjivana na ostale delove crteža, sve više širio što se više približavao ivici hartije, na putiću oblutke, a sa svake njegove strane šareneli su se cvetići najraznovrsnijih oblika, koje je bilo gotovo nemoguće pronaći u prirodi, budući da sam uspešno davala svojoj kreativnosti da dođe do punog izražaja, ali su tako ljupko izvirivali iz vlati trave koja je ličila na gomilu izlomljenih češljeva i škrbavih sirkovih metli da je to za priču. Nad cvećem je krila lenjo širio i poneki leptir, sanjiv i krhak, očigledno opijen svim tim šarenilom.
               Sa svake strane vrata bivao je po jedan prozor, arhitektonski sasvim nepravilno postavljen, suviše visoko i mrvičak na'ero. No, zato je bio uredno izdeljen na manja okna, kroz koja su obavezno virile našušurene zavesice podvezane mašnicama, koje su odavale utisak sveže uštirkanosti, a neretko bi se tu našla i jedna saksija sa samo jednim, ali naročito pažljivo izvedenim cetom.
               Od kuće se na obe strane prostirala drvena ograda - niz gredica trouglastih vršaka. Sve su bile uredno pribijene sićušnim ekserima za horizontalne grede i protezale su se skroz do bočnih ivica crteža. Na ogradi je, podrazumevalo se, čučala mačka: dva kruga, veći za telo, manji za glavu. Iz tela se spuštao jedan vijugav rep i štrčala četiri polukruga - šapice. Na glavi sa strane dva trougla za uši, a u krugu dva malecka kruga - oči i treći - njuška, oko koga su se širili snopovi oštrih brkova.
               Iza ograde raslo je drvo, na drvetu jabuke i lišće.
               Iznad kuće prostiralo se nebo, na nebu je bilo okačeno nasmejano sunce koje je protezalo svoje bodljikave zrake svuda uokolo i izgledalo kao da mu smeta sav onaj dim iz dimnjaka, pa zato kanda malo škilji na jedno oko i pregršt paperjastih oblačića nalik beloj šećernoj vati, nehajno razasutih tu i tamo. Između svega toga uspevala sam da udenem i razbarušena jata ptica koja su lepršala na sve strane, kao da ih je zahvatila iznenadna letnja oluja.
               Mnogo docnije, crtala sam isključivo jablanove koji su izgledali kao da su tek izašli od frizera nakon stavljanja hladne trajne, ali, ono što je bilo bitno je da su umesto uobičajenog korenja svi imali neke silne dlanove i prste koji su se širili i preplitali, tražili i nalazili, nekako osmehnuti i zaneseni i na svakom od njih snevalo je po jedno malo srce.
               I tu bi negde bio kraj mojih crtačkih dostignuća.
               Čiča Gliše, naravno ne treba ni da pominjem. Za njih sam bila pravi majstor. Ali, ko nije?
               Ono što je utešno u svemu tome je da i dalje umem da crtam ptice onako kako ih je crtao Van Gog.

 

500px-A_Vincent_Van_Gogh.jpg 

 

 

 

 

 



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 20:19 05.08.2013

...

razmisljam razmisljam 20:40 05.08.2013

Re: ...

reanimator


Изволи, заслужио си:



P.S. Ове принцезе су много лепше него што сам ја икада успела да их нацртам.
AlexDunja AlexDunja 20:20 05.08.2013

...

Ono što je utešno u svemu tome je da i dalje umem da crtam ptice onako kako ih je crtao Van Gog.

znam i ja:)
prosto ko pasulj


našla sam na netu da je ovo vrsta pasulja, nije trol
49 41 49 41 20:50 05.08.2013

Re: ...

AlexDunja
Ono što je utešno u svemu tome je da i dalje umem da crtam ptice onako kako ih je crtao Van Gog.

znam i ja:)
prosto ko pasulj


našla sam na netu da je ovo vrsta pasulja, nije trol


Postoji preko 320, mozda i citavih 360 vrsta pasulja; samo da znas.
Ja vrlo cesto; narocito leti napravim salatu od crnog pasulja - (sitan, crn kao zift).
Vrlo ukusan.
razmisljam razmisljam 20:54 05.08.2013

Re: ...

AlexDunja

znam i ja:)
prosto ko pasulj


Нисам ни сумњала да знаш.
Збиља просто к'о пасуљ. Зато, мукица, није ни продавао слике за живота.

našla sam na netu da je ovo vrsta pasulja, nije trol


Наравно да није трол. Одакле ти уопште таква идеја?
А види, кад смо код свега разног што тако бесомучно и без икаквог реда и контроле дивља по ливадама, има и дивљи грашак. Нажалост, слику ћу ти окачити накнадно, јер ми је машина напрасно толико успорила да никако не успевам да учитам оно што желим.

P.S.

Рестартовала љуту макину и сад ради све у шесн'ес'.
Дакле, дивљи грашак:






Jelica Greganović Jelica Greganović 21:25 05.08.2013

Re: ...

Meni je otac čitao i crtao priče, i mene u pričama.
Ja sam bila šućurak sa fontanom, mašnom podvezanom, na glavi.
Još uvek sve čitam i čujem u slikama.
A kad vidim šućurak, srce mi se stisne.
Umem da crtam, nekako sam to oduvek umela.
Ponekad sama sebi nacrtam šućurak.
Prošle godine je moj brat od strica objavio svoj roman...i ne znajući...zove se - Šućurak.
razmisljam razmisljam 21:46 05.08.2013

Re: ...

49 41

Postoji preko 320, mozda i citavih 360 vrsta pasulja; samo da znas.


Занимљиво је да све те биљке којима се хранимо и које познајемо у свега неколико варијанти, у ствари имају на стотине најразличитијих врста - читаво једно огромно генетско богатство.

У неколико првих деценија 20. века Вавилов је предузео низ научних експедиција по читавом свету и сакупио семење великог броја биљака. У Лењинграду је направио највећу збирку биљног семена на свету, са преко 250.000 семенки, са пет континената. Зато се сматра највећим биљним истраживачем. ( линкчић )

Ja vrlo cesto; narocito leti napravim salatu od crnog pasulja - (sitan, crn kao zift).
Vrlo ukusan.


Како правиш салату, ако није тајна?

Иначе, пасуљ је и визуелно веома занимљив у свој својој разноликости боја и величина. Прави ватромет.


Dr M Dr M 21:51 05.08.2013

Re: ...

пасуљ је и визуелно веома занимљив у свој својој разноликости боја и величина. Прави ватромет.


I posle kažu prosto k`o pasulj..<_<
Uzgred, predlažem Ti da pasulj ne opisuješ kao vatromet, zbog nezgodnih asocijacija..

AlexDunja AlexDunja 21:51 05.08.2013

Re: ...

Прави ватромет.

ai zdrav je ekstremno. treba se jede svaki dan.
opet izvini radi trola

edit: u stvari, najbolje da me banuješ.
mislim, izazivaš me tekstovima....
razmisljam razmisljam 21:56 05.08.2013

Re: ...

Jelica Greganović
Meni je otac čitao i crtao priče, i mene u pričama.
Ja sam bila šućurak sa fontanom, mašnom podvezanom, na glavi.
Još uvek sve čitam i čujem u slikama.
A kad vidim šućurak, srce mi se stisne.
Umem da crtam, nekako sam to oduvek umela.
Ponekad sama sebi nacrtam šućurak.
Prošle godine je moj brat od strica objavio svoj roman...i ne znajući...zove se - Šućurak.


Сећам се... Писала си о свему овоме у неком од својих ранијих блогова.

Твој тата је умео да црта. Мој није, али је зато умео руке да рашири толико да нас све његове ушушка у свој загрљај уз најтоплији зеленооки осмех на свету.

Уместо шућурка, мало цвећа за тебе:

razmisljam razmisljam 22:16 05.08.2013

Re: ...

Dr M


I posle kažu prosto k`o pasulj..


Да. Морам рећи да је мене увек помало чудила та изрека, али, опет, к'о велим, ваљда народ зна зашто је то управо тако речено.

Uzgred, predlažem Ti da pasulj ne opisuješ kao vatromet, zbog nezgodnih asocijacija..


Нећеш веровати, драги dottore, још пре него што сам прочитала твој коментар, чим сам видела да си ти у питању, присетила сам се да сам направила грешку у корацима и да си је ти, наравно, видео.
Но, нема везе. Овако или онако, углавном се зна шта је прва асоцијација на пасуљ, па је у крајњој линији сасвим свеједно како сам га описала.
razmisljam razmisljam 22:26 05.08.2013

Re: ...

AlexDunja

ai zdrav je ekstremno. treba se jede svaki dan.
opet izvini radi trola


Ма да. Па да идемо около надувани к'о луфт-балони, а о осталим нус-појавама да и не говорим.
Оно, и здрав је и укусан, али ти га ипак мало претера.
А извињење не прихватам, јер му не видим сврху.
Ти добро знаш да код мене троловање као појам не постоји, те се стога због истог нема потребе ни извињавати.

edit: u stvari, najbolje da me banuješ.


Цврц!
Посејала ми свуда около пасуљ, скренула с теме онако својски, са по реченице и једном сликом ( лепом, кад је већ помињем ) и сад још хоће да буде банована. Е, то неће да може, јер је касно. Да сам знала унапред шта ће се догодити када се ти појавиш у мом блогодворишту, можда бих то и учинила. Овако... Касно Марко на Косово стиже.

mislim, izazivaš me tekstovima....


Е, ово ми је драго чути.


AlexDunja AlexDunja 22:30 05.08.2013

Re: ...


Цврц!

i ja tebe mnogo volim:)
i uvek mi je uživancija i blogorazgovor
i uživorazgovor, lj.
Hansel Hansel 22:31 05.08.2013

Re: ...

razmisljam
Иначе, пасуљ је и визуелно веома занимљив у свој својој разноликости боја и величина.

Е, на овој слички ти је, колико видим, и сочиво (у розе-наранџастој и класичној боји), грашак... другим речима, ово су ти махунарке.

Узгред, знам да ћу те "обрадовати", огрозда ове године тек покоје зрно...
razmisljam razmisljam 22:56 05.08.2013

Re: ...

AlexDunja

i ja tebe mnogo volim:)
i uvek mi je uživancija i blogorazgovor
i uživorazgovor, lj.






( Па да. Све боље од бољег. Прво пасуљ, а сада смо већ виђене и за Реову чувену реплику.
Можда је боље да сама одмах кажем ,,Оооо ооо'' и набацим цвике .
Почиње да ми се чини да ти то радиш намерно. )
AlexDunja AlexDunja 22:58 05.08.2013

Re: ...

Почиње да ми се чини да ти то радиш намерно.

ma jok
razmisljam razmisljam 23:05 05.08.2013

Re: ...

Hansel

Е, на овој слички ти је, колико видим, и сочиво (у розе-наранџастој и класичној боји), грашак... другим речима, ово су ти махунарке.


Да ниси којим случајем видео и неку леблебију?
'Ајд' ти нађи једну тако шарену слику, а да је само пасуљ на истој и да је довољно мала да се удене у коментар без интервенисања на њој, и још сачекај да ти је спораћ од машине, вечерас врло расположен за баговање, учита, па се онда јави.

Ма, све у реду.
Јесу махунарке, а ти си цепидлака.

Узгред, знам да ћу те "обрадовати", огрозда ове године тек покоје зрно...


Имам и ја ,,радосну'' вест. На великој, дивној Земунској пијаци ( велико З јер се тако званично зове, ваљда ) коју иначе веома волим и за коју сам мислила да је најбоље снабдевена на свету, нисам нашла ни зрнце огрозда, а баш сам била упорна у цуњању.
Нема везе, биће га догодине. А ми ћемо дотле и даље имати тему за разговор.
Hansel Hansel 23:09 05.08.2013

Re: ...

Јесу махунарке, а ти си цепидлака.

Ко је рек'о да нисам?!

razmisljam razmisljam 23:12 05.08.2013

Re: ...

AlexDunja

ma jok

Ахмммм...
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:15 05.08.2013

Re: ...

Уместо шућурка, мало цвећа за тебе

Lepo procvetalo, nema šta...Fala
razmisljam razmisljam 23:26 05.08.2013

Re: ...

Hansel

Ко је рек'о да нисам?!


Нико. Не би било лепо да те људи лажу у лице.

razmisljam razmisljam 23:30 05.08.2013

Re: ...

Jelica Greganović

Lepo procvetalo, nema šta...Fala


Немаш се рашта захваљивати. Задовољство је моје, а све због шућурака, разних.

P.S. Занимљиво је да је у Драгачеву шућурак девојчица, односно шућурка. Мада и шућурак сасвим звучи као девојчурак, зар не?
Hansel Hansel 10:03 06.08.2013

Re: ...

razmisljam
ја
Ко је рек'о да нисам?!

Нико. Не би било лепо да те људи лажу у лице.

А лепо је да ми кажу у лице?

razmisljam razmisljam 15:09 06.08.2013

Re: ...

Hansel
razmisljam
ја
Ко је рек'о да нисам?!

Нико. Не би било лепо да те људи лажу у лице.

А лепо је да ми кажу у лице?


Лепо, наравно. Зар би више волео да ти у лице говоре мале слатке неистине, а иза леђа те олајавају? Овако си барем начисто ко ти шта мисли. Зар то није добра ствар?

( Обожавам овог љутка. Бескрајно је забаван, а исто толико и смешан. )
Hansel Hansel 19:42 06.08.2013

Re: ...

Обожавам овог љутка. Бескрајно је забаван, а исто толико и смешан

Знам, зато га и стављам, колико се сећам, "открила" си га у једном мом коментару.

А, друго... надам се да и ти ниси озбиљна (осим оног с цепидлачењем) као што ни ја нисам?
razmisljam razmisljam 21:04 06.08.2013

Re: ...

Hansel

Знам, зато га и стављам, колико се сећам, "открила" си га у једном мом коментару.


Па управо због тога сам то и поменула. Јер: ја знам да си га ти ставио зато што сам рекла да ми се допада, ти знаш да сам ти ја рекла да ми се допада, ја знам да сам његов шарм открила у једном твом коментару, ти знаш да сам његов шарм открила... итд. итсл.
Све у свему, све је јасно и проистиче једно из другог.

А, друго... надам се да и ти ниси озбиљна (осим оног с цепидлачењем) као што ни ја нисам?


Пази, озбиљна сам таман колико и ти, осим, наравно, што се цепидлачења тиче.
jinks jinks 21:28 05.08.2013

...

Znam neke koji uopšte nisu netalentovani za crtanje ... štaviše. Mislim, na zadatu temu dosta precizno mogu da skiciraju lice koje im je predočeno.

Ali, kad god treba iz glave da izmaštaju neko apstraktno lice, kako god okrenuli svi ti likovi liče jedno na drugo, i svi se stapaju u jedan lik.

Jedino što taj lik nikada do sada u životu nisu ni sreli ni videli, niti liči na ikoga koga poznaju.
razmisljam razmisljam 22:11 05.08.2013

Re: ...

jinks
Znam neke koji uopšte nisu netalentovani za crtanje ... štaviše. Mislim, na zadatu temu dosta precizno mogu da skiciraju lice koje im je predočeno.

Ali, kad god treba iz glave da izmaštaju neko apstraktno lice, kako god okrenuli svi ti likovi liče jedno na drugo, i svi se stapaju u jedan lik.

Jedino što taj lik nikada do sada u životu nisu ni sreli ni videli, niti liči na ikoga koga poznaju.


Видиш, ту је можда разлика између истинског уметника и занатлије у уметности ( Праве занатлије, ковачи, грнчари... су већ нешто друго - уметници такође, али не умем да нађем бољи израз па ћу користити овај. ). Први је у стању да на платно/папир пренесе све што замисли и што му падне на памет управо онако како је желео, док други има вештину на неком базичном нивоу, сасвим довољном да га издвоји од оних без трунке талента, али недовољном да ,,произведе'' нешто заиста јединствено и оригинално.
Наравно, није лоше бити ни занатлија у уметности. Ни то не може свако.
jinks jinks 22:19 05.08.2013

Re: ...

Slažem se ... ali i taj jedan lik je apstraktan. Kako to da uvek konvergiraju baš ka tom liku, koji je jednako nepoznat :)
Hansel Hansel 22:36 05.08.2013

Re: ...

Занимљиво би то било анализирати -- нпр. какве су пропорције тог лика, да ли одговара неким естетским законитостима (које доказано постоје) или не... То је можда ако не архетип, онда урођена шема људског лица, које у односу на ту "скицу" варира у стварности; познато је да и бебе разликују лица од других објеката...
razmisljam razmisljam 22:44 05.08.2013

Re: ...

jinks
Slažem se ... ali i taj jedan lik je apstraktan. Kako to da uvek konvergiraju baš ka tom liku, koji je jednako nepoznat :)


Не знам. Рецимо да само дотле добацују. Умеју апстрактно, нису само кописти, али немају ширину и тако остају на том једном, основном лику. За даље немају штофа. Или се плаше да се препусте, или су немоћни да изнедре било шта друго.
А могуће да има нечега и у ономе што је рекао Хансел:

Занимљиво би то било анализирати -- нпр. какве су пропорције тог лика, да ли одговара неким естетским законитостима (које доказано постоје) или не... То је можда ако не архетип, онда урођена шема људског лица, које у односу на ту "скицу" варира у стварности; познато је да и бебе разликују лица од других објеката...


Звучи као сасвим прихватљив одговор на твоју упитаност.
jinks jinks 05:12 06.08.2013

Re: ...

Hansel
Занимљиво би то било анализирати -- нпр. какве су пропорције тог лика, да ли одговара неким естетским законитостима (које доказано постоје) или не... То је можда ако не архетип, онда урођена шема људског лица, које у односу на ту "скицу" варира у стварности; познато је да и бебе разликују лица од других објеката...

Sta ako svako od nas (sa izuzetkom posebno talentovanih koji mogu da apstrahuju citav univerzum likova), umeli kako umeli da baratamo s olovkom, konvergira ka nekom razlicitom crtezu lica, koji sto kazes ipak ima na nekom nivou i neke arhetipske elemente.

Sta bi onda sve analize tih razlicitih likova mogle da kazu o onima koji su ih nacrtali.
Hansel Hansel 10:08 06.08.2013

Re: ...

jinks
Sta ako svako od nas (sa izuzetkom posebno talentovanih koji mogu da apstrahuju citav univerzum likova), umeli kako umeli da baratamo s olovkom, konvergira ka nekom razlicitom crtezu lica, koji sto kazes ipak ima na nekom nivou i neke arhetipske elemente.Sta bi onda sve analize tih razlicitih likova mogle da kazu o onima koji su ih nacrtali.

Нисам сигуран да разумем ову "конвергенцију ка различитом цртежу", јер ако се конвергира, онда се иде ка истом, а ако се иде ка различитом, онда се дивергира. Но, свеједно, ако бисмо цртали различите "базичне" ликове морало би да се види по чему се разликују, а наравно да би то била увек нека пројекција нечег у нама самима. Сувише је широко питање за неки прецизнији одговор.
jinks jinks 11:21 06.08.2013

Re: ...

Pod "konvergencijom" sam podrazumevao da više crteža jednog crtača konvergiraju ka istom liku, ali da se ti rezultujući likovi razlikuju za od crtača do crtača.

Tako da rezultujući lik jeste konvertegnan za svakog crtača pojedinačno. A onda bi možda ti rezultujuci likovi, koji se razlikuju od crtača do crtača, o svakome pojedinačno nešto mogle i da kažu.
Hansel Hansel 12:17 06.08.2013

Re: ...

Ах, па онда оно моје прво објашњење и није задовољавајуће, како написа Размишљалица. Ово би пре изгледало да свако има неки своју варијанту основа људског лица (заједничке свима су, наравно, основни елелменти), а евентуална анализа појединачних је можда могућа. Мислим, колико се већ могу одовјити паихолошки од занатских аспеката у анализи...
razmisljam razmisljam 13:32 06.08.2013

Re: ...

Џинкс

Хансел


Дакле, далеко забраздисмо.
Занимљива размишљања, интересантне претпоставке...
Најволела бих да нам је неки стручњак за људску ум при руци, па да нам растумачи на научној основи све недоумице које су поискакале . Али, пошто таквог овде нема, или га мрзи да се бакће са незналицама, или уопште није ни прочитао ову нашу дискусију, остаје нам да нагађамо.
Сад, кад сам прочитала ваше погледе и упите, све ми се чини ( Наравно, ово је тек једно размишљање наглас и ништа више од тога. ) да је квака у томе што свако од нас носи у себи нешто сасвим лично, тако да је тај ,,исти'' лик због тога код сваког различит. Као што су сликари наклоњенији једном одређеном правцу и најбоље се сналазе баш у њему, док су у осталима тек занатлије, можда тако и ми репродукујемо неки вид своје личности цртајући увек исти, а само свој, архетип лика. Подсвест је чудо.
Наравно, већ у старту рекох да не знам одговор. Само нагађам...
mirelarado mirelarado 14:47 06.08.2013

Re: ...

Сад, кад сам прочитала ваше погледе и упите, све ми се чини ( Наравно, ово је тек једно размишљање наглас и ништа више од тога. ) да је квака у томе што свако од нас носи у себи нешто сасвим лично, тако да је тај ,,исти'' лик због тога код сваког различит. Као што су сликари наклоњенији једном одређеном правцу и најбоље се сналазе баш у њему, док су у осталима тек занатлије, можда тако и ми репродукујемо неки вид своје личности цртајући увек исти, а само свој, архетип лика. Подсвест је чудо.
Наравно, већ у старту рекох да не знам одговор. Само нагађам...


A мене ова расправа подсетила на чињеницу да властито неумеће цртања испољавам оним што се стручно зове doodle, а нестручно жврљање флореалних композиција без краја и конца.

Ово сам пронашла на нету као најсличније:


razmisljam razmisljam 15:55 06.08.2013

Re: ...

mirelarado

A мене ова расправа подсетила на чињеницу да властито неумеће цртања испољавам оним што се стручно зове doodle, а нестручно жврљање флореалних композиција без краја и конца.


То жврљање је башка занимљива ствар. Ја сам некада жврљала врло слично овоме што си окачила. Оно што је сигурно је да сам увек тежила облим цртежима, закривљеним линијама, тако да сам, чак и када бих црткала нешто сасвим апстрактно ( Сад не говорим о својим цртежима из детињства, већ о одраслој фази, паралелној са јабланима. ) увек тежила круговима, спиралама, таласима... Дочим мој Р. и дан данас има навику да жврља, али строго четвртасте, троугласте, оштре форме. ( Вероватно би ту било лепог посла за психологе. ) Ја сам фазу жврљања превазишла. Престала је да ми буде потребна. Сад само записујем тезе по папирићима и свескама, па их користим за ова блоговска жврљања.




mariopan mariopan 22:26 05.08.2013

...



Pa ni ja ne umem da crtam.

Sve što si opisala crtala sam i ja isto tako, baš tako, i princeze, i kućicu i puteljak, i dimnjake i zavesice na prozroma na'ero i drveće sa okruglim krošnjama...i još uvek se trudim da naučim da crtam.

Oduševljena sam što nas ima još
razmisljam razmisljam 22:51 05.08.2013

Re: ...

mariopan


Pa ni ja ne umem da crtam.

Sve što si opisala crtala sam i ja isto tako, baš tako, i princeze, i kućicu i puteljak, i dimnjake i zavesice na prozroma na'ero i drveće sa okruglim krošnjama...i još uvek se trudim da naučim da crtam.

Oduševljena sam što nas ima još


Вид' сад ње!
Знам да знаш да је скромност врлина, али мислим да треба да знаш да не ваља ни претеривати.
Ти, која си имала изложбе, којој је понуђено да ослика цркву, тврдиш да не умеш да црташ? Не могу да верујем и јако бих волела да не умем да цртам као ти. На жалост, не умем да цртам одистински. Сем понешто, ретко и све ређе.
Добро, то што се још увек трудиш да научиш да црташ је сасвим логично. И ја и даље покушавам да научим да пишем.
Тако и треба. Севап је радити на себи, развијати и неговати своје таленте и начине на које смо у стању да се изразимо. Ту не може бити спора.

( Ја сам одушевљена што сам у неком периоду умела да цртам као ти. )


mariopan mariopan 09:27 06.08.2013

Re: ...

Добро, то што се још увек трудиш да научиш да црташ је сасвим логично. И ја и даље покушавам да научим да пишем.

E, to.
Stalno učim, stalno pokušavam nešto novo ali ne znam kako će da ispadne dok ne uradim (ili ne uradim)..a onaj koji može za sebe da kaže da zna, taj radi sa sigurnošću da on to može i ume - i uradi.
Ja to numem i tačka.
Ali naučiću, zato to i radim.

razmisljam razmisljam 15:05 06.08.2013

Re: ...

mariopan

E, to.
Stalno učim, stalno pokušavam nešto novo ali ne znam kako će da ispadne dok ne uradim (ili ne uradim)..a onaj koji može za sebe da kaže da zna, taj radi sa sigurnošću da on to može i ume - i uradi.
Ja to numem i tačka.
Ali naučiću, zato to i radim.


Мислим да овде грешиш. Они који се стално преиспитују и труде се да усаврше своју вештину, свој таленат или дар, су на правом путу да савладају умеће истог и да га испоље у свем његовом сјају.
Они, пак, који тврде да знају и могу, врло често сем своје сигурности у себе немају много тога да понуде.
Зашто?
Зато што их та убеђеност у сопствене квалитете спречава да се усавршавају. Могуће да они лакше и успешније долазе до неких резултата, али ретко успевају да прошире своје границе и сагледају их и испоље до краја. Просто, заслепљени сопственим даром не успевају да постигну онолико колико би могли, јер су заборавили да трагају.

( ,,Учити, учити и само учити.'' )
selica_nena selica_nena 13:16 07.08.2013

Re: ...

Još jedna sa istim crtačkim darom i motivima
razmisljam razmisljam 13:52 07.08.2013

Re: ...

selica_nena
Još jedna sa istim crtačkim darom i motivima


Има нас, изгледа, к'о плеве.
И да поновим: много ми је драго што си поново слетела на овај наш Блог.
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:51 05.08.2013

.

čuo sam da je sve u zglobu,ali je moj previše stegnut
i nikad se nije dovoljno opustio,
šteta
osećam i ja, da imam talenta za više od tih ptica.


ovako,
sve što mogu da uradim ..jeste
da gledam slikare kako se igraju i uživam:
razmisljam razmisljam 23:24 05.08.2013

Re: .

stefan.hauzer
čuo sam da je sve u zglobu,ali je moj previše stegnut
i nikad se nije dovoljno opustio,
šteta
osećam i ja, da imam talenta za više od tih ptica.


Изгледа да смо ми од оних који се плаше сопствених могућности и имају одређен, можда и сасвим несвестан, страх од преласка сопствених граница које су исцртали без икаквог посебног разлога, па се стога саплићу сами о себе и увек остају помало крути и уштиркани и ма колико се трудили, опуштање им баш не полази од руке.
Зато су нам зглобови за неке ствари сасвим закржљали ( а нису морали - пустили смо их ), а неки су зарђали од неупотребе.
И тако смо остали код цртања птица, а, ко зна, можда смо скројени за много више.

ovako,
sve što mogu da uradim ..jeste
da gledam slikare kako se igraju i uživam:


Е, и уживање је велика ствар. Многи не умеју ни толико.

Без овога не иде, никако:


niccolo niccolo 07:48 06.08.2013

Re: .

čuo sam da je sve u zglobu,ali je moj previše stegnut

Znaš, postoje vežbe za to...
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:04 06.08.2013

Re: .



preskakanje vijače?
mariopan mariopan 14:27 06.08.2013

Re: .

stefan.hauzer
čuo sam da je sve u zglobu,ali je moj previše stegnut
i nikad se nije dovoljno opustio,
šteta
osećam i ja, da imam talenta za više od tih ptica.

Nije samo u zglobu, moraš srce da otključaš, da oslobodiš u sebi od svih strahova zaključanu svoju pravu dušu, onu detinju, i kada shvatiš da to crtanje i slikanje nije ništa, samo igra ... počni da se igraš.
Eto, lako je reći, samo ni ja to još ne umem.
razmisljam razmisljam 14:48 06.08.2013

Re: .

niccolo

Znaš, postoje vežbe za to...


Склекови?
loader loader 01:49 06.08.2013

Bez njih nikako :)

Čiča Gliše, naravno ne treba ni da pominjem

Čiča Gliše baš treba pominjati,
jer
oni su najvažniji deo
ne samo našeg ranog slikarstva,
nego i celokupnog našeg odrastanja










Uostalom,

šta je drugo smajli ,
nego Čiča Gliša, samo malo kompjuterski začešljan.



razmisljam razmisljam 13:07 06.08.2013

Re: Bez njih nikako :)

loader

Čiča Gliše baš treba pominjati,
jer
oni su najvažniji deo
ne samo našeg ranog slikarstva,
nego i celokupnog našeg odrastanja


Па споменула сам их, зар не?
Само се нисам детаљније позабавила њима. Али, тако сам Вама дала шлагворт да кажете коју.
И лепо сте казали.
,, Тачка, тачка, тачкица... '' ( Никако ми не полази за руком да се сетим читаве песмице - упутства за цртање Чича Глише.

Uostalom,

šta je drugo smajli ,
nego Čiča Gliša, samo malo kompjuterski začešljan.


Па да.

Иначе, ја сам Чича Глише цртала више овако некако:




Добро, нису били намрштени већ широко осмехнути, али им је и тело било један круг ( ок, кружница за оне који би да цепидлаче ), а не цртица и све ми се чини да сам им цртала и прстиће на рукама: један, два, три, четири, пет.

Него, сећате ли се Ви оне играчкице Чича Глише састављене од две лопте која је имала тегић на дну и могла је да се љуља на све стране, али не и да се претури? Мене је то опчињавало.
AlexDunja AlexDunja 20:08 06.08.2013

Re: Bez njih nikako :)

Него, сећате ли се Ви оне играчкице Чича Глише састављене од две лопте која је имала тегић на дну и могла је да се љуља на све стране, али не и да се претури? Мене је то опчињавало.


ja tu igračku obožavam.
mi smo je zvali namćor, jer uvek ode naopako od
položaja u koji ga postaviš...

dugo sam je tražila za moju decu, i uspela da je nađem,
bio je obučen u crveno klovnovsko odelo. i oni su ga voleli...
razmisljam razmisljam 21:13 06.08.2013

Re: Bez njih nikako :)

AlexDunja

ja tu igračku obožavam.
mi smo je zvali namćor, jer uvek ode naopako od
položaja u koji ga postaviš...

dugo sam je tražila za moju decu, i uspela da je nađem,
bio je obučen u crveno klovnovsko odelo. i oni su ga voleli...


Видиш, ја никада нисам набасала на њу да бих могла да је ,,утрапим'' својој деци. Ти и твоји сте имали среће.
Чудо једно како се измишљају свакакве хиперсуперфенси играчке, а нико да се сети тих најједноставнијих, које су, узгред, бар мени, доносиле највише задовољства.
Дакле, сад морам списку недостајућих ствари у мојој полици за снове уз музичку кутију, чигру и калеидоскоп ( Снежну куглу сам у међувремену набавила. ) да додам и тог ,,намћора''. Must have списак. ( Ех, да имам ону сваштарницу из недосањаних снова, све би се то кочоперило по њеним полицама и застакљеним витринама, и још свашта нешто. )
AlexDunja AlexDunja 21:21 06.08.2013

Re: Bez njih nikako :)

moj tata je mojima doneo čigru, onu pravu, metalnu
sa drvenom drškom iz moskve krajem osamdesetih.
ja sam cičala od sreće, a i njima je bila omiljena igračka
+je bila potpuno neuništiva

ovako nekako je izgledala


prosledili smo i nju i namćora njihovom bratiću od tetke:))
razmisljam razmisljam 21:31 06.08.2013

Re: Bez njih nikako :)

AlexDunja

ja sam cičala od sreće,


И ја бих цичала, веруј. И онда бих села на под и играла се, играла... Их!

ovako nekako je izgledala


Такву ( веома сличну ) сам имала као дете. Била сам опчињена њом.

prosledili smo i nju i namćora njihovom bratiću od tetke:))


Тако и треба. И моје и братовљеве играчке су наставиле живот уз неку другу децу, као и гомила играчака моје деце. Битно је да им се неко и даље радује.
loader loader 08:05 07.08.2013

Re: Bez njih nikako :)

Razmišljam:
И ја бих цичала, веруј. И онда бих села на под и играла се, играла... Их!


Ma,
sve isto ko' na blogu
razmisljam razmisljam 13:18 07.08.2013

Re: Bez njih nikako :)

loader


Ma,
sve isto ko' na blogu


Скоро исто, mr loader, али не сасвим. Било би исто када би се у тренутку док тако седим на поду и играм се појавио неко ко по сваку цену хоће да ми отме моју играчку.
AlexDunja AlexDunja 14:04 07.08.2013

Re: Bez njih nikako :)

Било би исто када би се у тренутку док тако седим на поду и играм се појавио неко ко по сваку цену хоће да ми отме моју играчку.


to bi bila ja kad trolujem
razmisljam razmisljam 14:18 07.08.2013

Re: Bez njih nikako :)

AlexDunja


to bi bila ja kad trolujem


А, неее... Грешиш. Троловање је ок на свакој теми ( Ово тврдим због тога што коментарисање на Блогу доживљавам пре свега као игру асоцијација. ), наравно, ако није злонамерно.
Више сам мислила на она прилично присутна, а непотребна и непродуктивна, надгорњавања, чарке и зађевице о које се неретко саплићем шњурајући по овом блогопростору.
Хоћу рећи, на ситуацији у којима појединци, уместо да такође седну на под и сачекају свој ред за играње ( А он увек дође врло брзо, ако је присутно бар мало добре воље - уосталом, нисмо деца иако се играмо. ), одмах крену у отимачину и уништавање играчке и игре као такве.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 07:42 06.08.2013

dovoljno od mene:

razmisljam razmisljam 14:47 06.08.2013

Re: dovoljno od mene:

dusanovaiivanovamama


И више него довољно.

А види ово:



Горе: онај ко н' уме.
Доле: онај ко уме.
kukusigameni kukusigameni 07:57 06.08.2013

vidim al' n'umem

Ja ne umem da crtam.
Moj Čiča Gliša ne liči na sebe.
Nekada sam nesrećan zbog toga, a nekada srećan.
Nekada zavidim onima koji znaju, a nekada ih gledam kako se muče i Bogu sam zahvalan što nemam tu muku.
A slatka je to muka.

bocvena bocvena 10:42 06.08.2013

Re: vidim al' n'umem

ja umem da crtam...ali to više ne radim. bar 15 godina sam potrošila na kojekave tehnike i ideje i onda predala štafetu ćerki. onoj sa zmajevima. sad je već krenula u animaciju:)
(mala je potpuno samouka i odbija da se institucionalizuje, tj. da ode u neku pravu školu. kaže da bi onda prestalo da bude zabavno)
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 10:58 06.08.2013

Re: vidim al' n'umem


bocvena
ja umem da crtam...ali to više ne radim. bar 15 godina sam potrošila na kojekave tehnike i ideje i onda predala štafetu ćerki. onoj sa zmajevima. sad je već krenula u animaciju:)
(mala je potpuno samouka i odbija da se institucionalizuje, tj. da ode u neku pravu školu. kaže da bi onda prestalo da bude zabavno)


kukusigameni kukusigameni 11:53 06.08.2013

Re: vidim al' n'umem

bocvena
ja umem da crtam
mala je potpuno samouka

Iver ne pada daleko od klade.
Đes' klado?!
razmisljam razmisljam 14:57 06.08.2013

Re: vidim al' n'umem

kukusigameni
Ja ne umem da crtam.
Moj Čiča Gliša ne liči na sebe.


А на кога личи?

Nekada sam nesrećan zbog toga, a nekada srećan.
Nekada zavidim onima koji znaju, a nekada ih gledam kako se muče i Bogu sam zahvalan što nemam tu muku.
A slatka je to muka.


Да, подвојена осећања. Знам како то изгледа.
Онда, опет, помислим да има и других начина. Мој је да цртам речима. Не мислим ни да сам у томе Бог зна колико успешна, али бар ми је забаво. Башка што кад прочитам оно што сам написала имам управо оне слике које сам хтела да насликам. Сад, да ли и други то тако виде, велико је питање. Мада, све је то толико субјективно...

Наравно, свака мука стварања је слатка. И дивно је ако постигнеш да је осетиш макар у нечему чиме се бавиш.


razmisljam razmisljam 15:25 06.08.2013

Re: vidim al' n'umem

bocvena
ja umem da crtam...ali to više ne radim.


Их, које је то траћење - умети, а не радити. Наравно, не спорим ти право избора, ал' да ја умем... У ствари, немам појма шта бих да умем. Али, не умем па ми се може да кукам.

bar 15 godina sam potrošila na kojekave tehnike i ideje i onda predala štafetu ćerki. onoj sa zmajevima. sad je već krenula u animaciju:)


Предаје штафета су у реду, као и абдикација у правом тренутку. Велика је ствар неке одлуке донети на време и на време их спровести.
За Драгонку и .

(mala je potpuno samouka i odbija da se institucionalizuje, tj. da ode u neku pravu školu. kaže da bi onda prestalo da bude zabavno)


Шта смо нас две Богу згрешиле да нам је подмладак толико самосвојан?
И моје Мало Дете данас дошло са причом да јој је нуђено да похађа курс цртања, што је она, јелте, 'ладно одбила.
Мада, ма колико је пут који су одабрале тежи и захтевнији, треба им честитати на томе и подржати их из све снаге. Ко зна зашто је то добро.




bocvena bocvena 20:22 06.08.2013

Re: vidim al' n'umem

lepo je biti klada, kad je iver kreativan. kad je mnogo samosvojan je noćna mora. ali to izgleda ide jedno s drugim.
razmisljam razmisljam 21:19 06.08.2013

Re: vidim al' n'umem

bocvena
lepo je biti klada, kad je iver kreativan. kad je mnogo samosvojan je noćna mora. ali to izgleda ide jedno s drugim.


Да, креативни ивери јесу благослов, али и проклетство, баш стога што ту свашта нешто долази у пакету, па ти ходање по жици ( и живци ) са њима не гине.
Но, нека су нам ивери живи и здрави и нека фурају свој фазон. Изборићемо се ми већ некако са тим, зар не?
mariopan mariopan 12:03 06.08.2013

...




Prvo pojavljivanje u javnosti
Moj pokušaj da uradim Direrovog zeca, ovo je pastel.
Tako učim, pokušavam da vidim šta su veliki majstori radili, (a sina sam ugnjavila da je uslika i stavi na blog pošto to numem da radim).
Moj doprinos temi.
Kazezoze Kazezoze 13:58 06.08.2013

razmišljalice

kako god okreneš, dobro je da svoj talenat za crtanje nisi pokušala da unovčiš, npr. u tetoviranju...

mirelarado mirelarado 15:29 06.08.2013

Re: ...

Moj doprinos temi.


Maриопан, сјајан допринос!
razmisljam razmisljam 15:32 06.08.2013

Re: ...

mariopan
Prvo pojavljivanje u javnosti


Еј, част ми је да се то одиграва баш у мом блогодворишту. Хвала ти.

Moj pokušaj da uradim Direrovog zeca, ovo je pastel.
Tako učim, pokušavam da vidim šta su veliki majstori radili, (a sina sam ugnjavila da je uslika i stavi na blog pošto to numem da radim).
Moj doprinos temi.


Мариопан:



Дирер:









razmisljam razmisljam 15:38 06.08.2013

Re: razmišljalice

Kazezoze
kako god okreneš, dobro je da svoj talenat za crtanje nisi pokušala da unovčiš, npr. u tetoviranju...




Ау, ала би то било весело.
Срећом, не марим тетовирање ( Наравно, изузетно ценим умеће тату-мајстора и морам признати да ме фасцинирају на одређени начин. Али, не разумем потребу неких људи да тако коначно и трајно осликавају сопствено тело. Но, то већ није тема. ), па ми тако нешто не би пало ни на крај памети. А и не волим људима да задајем ни физички ни емотивни бол, ако баш нисам принуђена на то.
razmisljam razmisljam 15:56 06.08.2013

Re: ...

mirelarado


Maриопан, сјајан допринос!


Сјајан, заиста.
mariopan mariopan 16:02 06.08.2013

Re: ...

mirelarado
Moj doprinos temi.


Maриопан, сјајан допринос!

Hvala draga, malo me stra' za prvi put, ali o tome ponekad pričam a nikad da nešto pokažem.
mariopan mariopan 16:10 06.08.2013

Re: ...

razmisljam

Jao
Sad kada vidim jedno pored drugog...imaću malo da doradim...

Еј, част ми је да се то одиграва баш у мом блогодворишту. Хвала ти.

Znam ja gde da se poklonim publici za prvi put, gde su nežna srca, i ko će razumeti i ako nije najbolje.

Tebi
Dr M Dr M 18:41 06.08.2013

Re: ...

Sad kada vidim jedno pored drugog...imaću malo da doradim...


Ne diraj ništa, Tvoj je bolji!
mariopan mariopan 19:42 06.08.2013

Re: ...

Dr M
Sad kada vidim jedno pored drugog...imaću malo da doradim...


Ne diraj ništa, Tvoj je bolji!

razmisljam razmisljam 20:58 06.08.2013

Re: ...

mariopan

Jao
Sad kada vidim jedno pored drugog...imaću malo da doradim...


Дај, бре, Мариопан. Немој да ме тераш да те поново шаљем у ћошак да клечиш на кукурузу к'о ономад.
Шта да дорађујеш кад само што не искакуће из слике?
Уосталом, све ти је лепо и објективно већ рекао наш dottore.

Znam ja gde da se poklonim publici za prvi put, gde su nežna srca, i ko će razumeti i ako nije najbolje.


Драго ми је што имаш такав доживљај мог блогодворишта.

Tebi


Узвраћам .


hajkula1 hajkula1 21:27 06.08.2013

Re: ...

Mariopan, lep zeka. Pošla ruka da ga pomazi. Osećam krzno pod šakom.
razmisljam razmisljam 21:46 06.08.2013

Re: ...

hajkula1
Mariopan, lep zeka. Pošla ruka da ga pomazi. Osećam krzno pod šakom.


Реци јој, Хајкуло.
Чини ми се да је наша Мариопан у овом случају сасвим безразложно скромна, а мислим да није да јој не пријају позитивне ,,рецензије'' које њен сјајан цртеж добија од блогодругара.
mariopan mariopan 21:47 06.08.2013

Re: ...

hajkula1
Mariopan, lep zeka. Pošla ruka da ga pomazi. Osećam krzno pod šakom.

Fala draga
Baš zato sam radila u pastelu, on može da dočara nežno, paperjasto krzno.

Ne treba ni da pričam koliko se divim originalu (akvarel) i koliko god da gledam nije mi jasno kako je Direr uspeo tako savršeno da ga uradi u toj tehnici. Zato i jeste neprevaziđen, majstor nema šta..
AlexDunja AlexDunja 21:51 06.08.2013

Re: ...

. Zato i jeste neprevaziđen, majstor nema šta.

jeste, a ni ti nisi loša...

rekla sam ti još kad je ona mrtva priroda bila u pitanju,
imaš odlično oko, a meni se čini da je za slikare to najvažnije....
mariopan mariopan 21:58 06.08.2013

Re: ...

razmisljam
hajkula1
Mariopan, lep zeka. Pošla ruka da ga pomazi. Osećam krzno pod šakom.


Реци јој, Хајкуло.
Чини ми се да је наша Мариопан у овом случају сасвим безразложно скромна, а мислим да није да јој не пријају позитивне ,,рецензије'' које њен сјајан цртеж добија од блогодругара.

Trema bratesestro, i još, česta pojava je da su neki od nas najstroži kritičari sami sebi. Ta sam.
Divni ste svi što falite, zato vam crtam cvetak
mariopan mariopan 22:07 06.08.2013

Re: ...

AlexDunja
jeste, a ni ti nisi loša...

rekla sam ti još kad je ona mrtva priroda bila u pitanju,
imaš odlično oko, a meni se čini da je za slikare to najvažnije....

Pa da, ti si videla još jednu, mrtvu prirodu.
Njih sam više radila pa su me već pitali umem li ja i nešto drugo.
Ovo je prva živuljka koju sam radila, izazov samoj sebi da vidim da li mogu.
Vidim da mogu, nije Direr ali ne mora sasvim ni da bude, to je moj zeka pa može da bude kakav ja hoću?
Ljub
razmisljam razmisljam 23:23 06.08.2013

Re: ...

mariopan

Trema bratesestro, i još, česta pojava je da su neki od nas najstroži kritičari sami sebi. Ta sam.


Е, ово потпуно разумем. Не'ш вровати, и сама сам од те феле.

Divni ste svi što falite, zato vam crtam cvetak


Ма, пусти. Ударила нам врућина у главу па не знамо шта причамо.
st.jepan st.jepan 17:04 08.08.2013

Re: ...

Prvo pojavljivanje u javnosti

Vidim, slikari polako preuzimlju blog.

A zeka je sasvim, sasvim...!
Više nego zekonjast, a baš ništa usladjen.
Neka je Direrov, nije manje tvoj.
Svi veliki su učili od velikih, pa i kopirali velike.
mariopan mariopan 20:18 08.08.2013

Re: ...

st.jepan
Prvo pojavljivanje u javnosti

Vidim, slikari polako preuzimlju blog.

A zeka je sasvim, sasvim...!
Više nego zekonjast, baš ništa usladjen.
Neka je Direrov, nije manje tvoj.
Svi veliki su učili od velikih, pa i kopirali velike.

razmisljam razmisljam 20:46 08.08.2013

Re: ...

st.jepan


Е, Стјепане, колико је мени драго што си свратио и изнео своје стручно мишљење о Мариопанином цртежу. Хвала ти.
Јер, некако нисам стекла утисак да верује нама неакадемским ,,познаваоцима''. Сад ће ваљда да се помири са чињеницом да уме да црта.
mariopan mariopan 21:53 08.08.2013

Re: ...

razmisljam
st.jepan


Е, Стјепане, колико је мени драго што си свратио и изнео своје стручно мишљење о Мариопанином цртежу. Хвала ти.
Јер, некако нисам стекла утисак да верује нама неакадемским ,,познаваоцима''. Сад ће ваљда да се помири са чињеницом да уме да црта.

Najlepše mi leglo ono "nije uslađen"
I ja se zahvaljujem
mikele9 mikele9 13:44 11.08.2013

Re: ...

Prvo pojavljivanje u javnosti
Moj pokušaj da uradim Direrovog zeca, ovo je pastel.
Tako učim, pokušavam da vidim šta su veliki majstori radili, (a sina sam ugnjavila da je uslika i stavi na blog pošto to numem da radim).
Moj doprinos temi

Izvini Razmišljalice, nešto ovih dana nisam baš svoj, pročitao sam tvoj odličan (kao i uvek) tekst, čitao komentare ali nisam smogao snage da se javim! E a onda se javnosti predstavila Mariopan! I to Direrovim zecom! Direr je bio takva, da izvineš na izrazu, picajzla da je prosto nemoguće kopirati ga! A Mariopan je uspela na svoj način (kako bi drugačije?) da nam vrlo uspešno dočara zeca! U njenom radu ima Direra ali je to prvenstveno njeno delo i to odlično! Može se izaći u prirodu i slikati, u kući mrtvu prirodu, akt, enterijer ali Mariopan se odlučila da po delu Majstora pokuša da napravi novo, svoje delo i uspela je u tome!. Pa i ogromni Mikelanđelo je sedeo u Kapeli Brankači i pravio crteže i studije po Mazačovim freskama.
Bravo za Mariopan
mariopan mariopan 14:39 11.08.2013

Re: ...

mikele9

Mikele, ja sam sasvim bez reči.
Hvala na tako lepoj pohvali. Pišem ti pp.
razmisljam razmisljam 14:47 11.08.2013

Re: ...

mikele9

Izvini Razmišljalice, nešto ovih dana nisam baš svoj, pročitao sam tvoj odličan (kao i uvek) tekst, čitao komentare ali nisam smogao snage da se javim!


Драги мој блогокуме, уопште није било потребе за овим и оваквим уводом. Некако, разумем твоје пориве да ми се због нечега правдаш, али збиља си тај део свог излагања могао и да прескочиш.
Врло добро знаш да не бележим негативна даштања и да нико и никада нема обавезу да свраћа у моје блогодвориште, а ко дош'о - ваздан добродош'о.
Жао ми је што чујем да ниси сав свој ових дана. ( Војвођани би питали: ,,Да чији си ондаК?'' ) Надам се да ћеш својим вечитим оптимизмом брзо да се извучеш из те фазе.

За похвале, наравно, благодарим онолико.


E a onda se javnosti predstavila Mariopan! I to Direrovim zecom! Direr je bio takva, da izvineš na izrazu, picajzla da je prosto nemoguće kopirati ga! A Mariopan je uspela na svoj način (kako bi drugačije?) da nam vrlo uspešno dočara zeca! U njenom radu ima Direra ali je to prvenstveno njeno delo i to odlično! Može se izaći u prirodu i slikati, u kući mrtvu prirodu, akt, enterijer ali Mariopan se odlučila da po delu Majstora pokuša da napravi novo, svoje delo i uspela je u tome!. Pa i ogromni Mikelanđelo je sedeo u Kapeli Brankači i pravio crteže i studije po Mazačovim freskama.
Bravo za Mariopan


Е, овај део ми се баш допада. Стручно мишљење је стручно мишљење. Надам се да ће Мариопан свратити да прочита шта си написао. А онда, када сабаремо Стјепанов и твој коментар, можда ћемо је пустити да се мало прави важна.
razmisljam razmisljam 14:56 11.08.2013

Re: ...

mariopan


О'ш ли сад, након Стјепановог и Микелеовог коментара, коначно да признаш да ипак знаш да црташ?
mariopan mariopan 15:07 11.08.2013

Re: ...

razmisljam
mariopan


О'ш ли сад, након Стјепановог и Микелеовог коментара, коначно да признаш да ипак знаш да црташ?


Ma čekaj da dođem k sebi pa ondak pitaj

Fala im, oni znaju šta da gledaju i šta valja i šta ne valja, valjda bi mi rekli, (ipak smo blogodrugari), ne bi me pustili da se blamiram okolo?

I verujem im, pa ću raditi malo više i bolje, bataliću peglanje, kuvanje, zimnicu...sve mi preče od mog igranja bojama, a to baš volim.

Za sve moje drugare sa bloga HVALA
Biljana 77 Biljana 77 14:34 06.08.2013

u slici i reči

Ja nekako uspevam da sve što pročitam vidim u slikama. A te slike imaju i boje i mirise i svetlost i senke i veoma liče na ono što mislim da sam pročitala.


Ono što me malo uzrujava je činjenica da ne umem da crtam.
Odnosno, nije da ne znam. Pre bi se reklo da ono što ostane na papiru nakon mog uloženog truda ni malo ne liči na ono što sam zamislila.


Da nemaš ti sestru za koju ne znaš da je imaš?

Zato ja deci pričam veoma lepo, a crtam samo kad moram.
razmisljam razmisljam 15:45 06.08.2013

Re: u slici i reči

Biljana 77

Da nemaš ti sestru za koju ne znaš da je imaš?


Пази, сасвим је могуће.
Већ извесно време гајим одређене сумње да мора бити да сам у неком роду са Боцвеном.
А не бих имала ништа против тога да и нас две будемо сестре, макар по цртању.

Zato ja deci pričam veoma lepo, a crtam samo kad moram.


Па да. Свако како уме. Не сумњам да твоји клинци од твојих прича успевају да створе лепе и шарене слике у својим мудрим детињим главицама.
Черевићан Черевићан 21:58 06.08.2013

ја цртаћ

дасам им'о кадгод штафелаја
кошто имах сликарскога геена
гарантујем (ние да се фалим)
сустигоби ја и ван гогена


алнисам

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana