Budućnost| Filozofija| Tehnologija

O internet intimi, ili – Maaaksooo*, Pleeekiii**, upomoć!

Predrag Brajovic RSS / 03.08.2013. u 12:42

Београд, данас ујутро, у просторијама интернет провајдера који рекламира себе као „озбиљну везу":

- Добар дан.
- Добар дан.
- Имам проблем. Заборавио сам шифру свог личног, а мање коришћеног мејл налога. Послао сам три мејла Вашем супорту, али не одговарају.
- Хм. А који је налог?
- Ово је основни, а на њега су накачена још два, приватни мејлови мојих укућана.
- Уф. Хајде, помоћи ћу Вам. Хоћете Ви да пишете или ја?
- Шта да пишем?!
- Ево, ја ћу... Ово Вам је шифра првог, ово другог, а ово...
- Чекајте, Ви видите шифре???
- Да, могу да их ишчитам. Записала сам их.
- Дајте ми само моју.

__________ 

*Макса - Макса83 са блога Б92, АјТи мађионичар
**Плеки - Драган Плескоњић са блога Б92, АјТи стручњак у области безбедности информационих система



Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 13:12 03.08.2013

Bez teksta

Pojasni zašto si ovo dodao

*Макса - Макса83 са блога Б92, АјТи мађионичар
**Плеки - Драган Плескоњић са блога Б92, АјТи стручањак у области безбедности информационих система


To je na margini, objašnjenje koga zoveš u pomoć, ili?


mnenadic mnenadic 13:13 03.08.2013

Da, da

Vide i provajderi to, osim ako neće.
rade.radumilo rade.radumilo 09:22 05.08.2013

Re: Da, da

Vide i provajderi to, osim ako neće.


Vide i bankari, npr. U nekim implementacijama, administratori u bankama imaju uvid u lozinke. Šta više, korisnička podrška traži od korisnika da im izdiktira lozinku, kako bi verifikovali identitet za izvođenje neke akcije (aktivacija kartice npr.).
Ovo je stvar ustanovljene procedure neke institucije, ali je gadno ako lozinke u bazi stoje u nekriptovanoj formi.
Dobra stvar u tome je ako:
1. Se za različite aktivnosti koriste različiti kredencijali. Na primer, lozinka za aktivaciju kartica i lozinka za web banking login nemaju veze jedna sa drugom.
2. Za ozbiljnije potrebe, koristi se dodatni vid verifikacije. Svi web banking nalozi zahtevaju verifikaciju transakcije. To može biti smart card ili verification CD sa sertifikatom. Bilo bi dobro kada bi se MUP i banke konačno organizovali, pa da se za to koristi digitalni potpis u ličnoj karti.
hajkula1 hajkula1 13:15 03.08.2013

Ne znam šta se čudiš posle svega


Ne mislim samo na snežnog čoveka.

Kad se registruješ, dobiješ povratni mail gde ti piše nikname i pasword. U inboxu imaš mailove koje si posalo i koje si dobio. Tako je i kod provajdera.
highshalfbooze highshalfbooze 15:25 03.08.2013

Re: Ne znam šta se čudiš posle svega

hajkula1
Kad se registruješ, dobiješ povratni mail

A kad promeniš prvobitnu šifru?
hajkula1 hajkula1 15:58 03.08.2013

Re: Ne znam šta se čudiš posle svega

highshalfbooze
hajkula1
Kad se registruješ, dobiješ povratni mail

A kad promeniš prvobitnu šifru?



Pa na serveru si
reanimator reanimator 13:22 03.08.2013

...

Чекајте, Ви видите шифре???
- Да, могу да их ишчитам. Записала сам их.

Ooo..ooo...
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:29 03.08.2013

Re: ...

Ooo..ooo...

ili dvoje su se tako smuvali
reanimator reanimator 13:30 03.08.2013

Re: ...

ili dvoje su se tako smuvali

Znamo ko će večeras da izgubi cipelicu..
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:51 03.08.2013

Re: ...



razbio me ovaj pepeljuga momenat /mislio sam da to radi samo AO kad se upoznaje sa Marijanom Mateus,kao slučajno zaboravi svoj telefon kod nje za stolom...pa ona mahne da je zaboravio i on se ležerno vrati (onaj hod sa razbacanim ramenima,kad lomiš u kolenu) i kao nagradu joj ponudi sebe na podijumu za igru :)
alselone alselone 13:22 03.08.2013

Ne bi trebalo da vide

I ne bi trebalo da se sifra cuva u izvornom obliku u bazi.

Trebalo bi da samo mogu da je resetuju na neku novu vrednost.

Tako bi trebalo. A kako je kod nas to je druga prica.

Pleki ce svakako znati bolje.
reanimator reanimator 13:26 03.08.2013

Re: Ne bi trebalo da vide

Pleki ce svakako znati bolje

Šta ima Pleki da zna kad je sve jasno? Službenica namirisala Braju da je tajkun, pa našla način da mu se približi :)
8c_competizione 8c_competizione 19:21 03.08.2013

Re: Ne bi trebalo da vide

Tako bi trebalo. A kako je kod nas to je druga prica.


kako onda DB da ti cita poruke?

treba da se jos zajebavaju sa hakovanjem? hajte molim vas!
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 13:26 03.08.2013

To ne bi smelo da se radi tako

Uobičajeno pravila kažu:

1. Lozinke moraju uvek biti hešovane (engl. hashed) ili šifrovane kada se prenose ili čuvaju.
2. Kada se lozinke unose ili prikazuju na bilo koji način, treba da budu maskirane (npr. zvezdicama i slično).
3. Niko ne sme da vidi tuđu lozinku, pa ni administratori.
4. Ako se lozinka zaboravi, onda se to može prevazići stavljanjem nove (ili resetovanjem) koju vlasnik mora ODMAH da promeni ili nekim drugim načinom (2FA i slično, da ne širim priču).

Ovo što si iskusio nije u skladu sa uobičajenim pravilima tj. nije tako rešeno pa "ima prostora za unapređenje" (*) kod njih.

(*) - uobičajen izraz kada security audit nađe nešto što nije u skladu sa security polisama i pravilima.
NNN NNN 18:21 03.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

Dragan Pleskonjic
Uobičajeno pravila kažu:

1. Lozinke moraju uvek biti hešovane (engl. hashed) ili šifrovane kada se prenose ili čuvaju.
2. Kada se lozinke unose ili prikazuju na bilo koji način, treba da budu maskirane (npr. zvezdicama i slično).
3. Niko ne sme da vidi tuđu lozinku, pa ni administratori.
4. Ako se lozinka zaboravi, onda se to može prevazići stavljanjem nove (ili resetovanjem) koju vlasnik mora ODMAH da promeni ili nekim drugim načinom (2FA i slično, da ne širim priču).

Ovo što si iskusio nije u skladu sa uobičajenim pravilima tj. nije tako rešeno pa "ima prostora za unapređenje" (*) kod njih.

(*) - uobičajen izraz kada security audit nađe nešto što nije u skladu sa security polisama i pravilima.

Apsolutno!
i da dodam da lozinke moraju da zadovolje određeni nivo kompleksnosti.

Mogu da otključam / resetujem oko 10 na 5-ti naloga (ustvari mogu i da ih kreiram),
ali ni jedan password ne mogu da vidim.

Mislim da je Re objasnio o čemu se ovde radi.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:04 03.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako


NNN NNN 21:10 03.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako


Kakva sam sve "sigurnosna pitanja" video
- kakvo je vreme danas?
- je l' ima posla danas?

+ što ljudi često zaborave šta su stavili kao odgovor.

Čak sam i ja hteo da se napravim pametan,
pa sam došao na "genijalnu" ideju da invertujem pitanje i odgovor,
i kad mi je posle nekoliko meseci iskočio odgovor,
nisam mogao da se setim kako sam formulisao pitanje,
imao sam sreće da ubodem pre nego što sam se zaključao,
dakle, slušajte Pleskonjića:
(klasika)
- ime prvog kućnog ljubimca,
- devojačko prezime majke,
a najbolje bi bilo nešto što samo vi znate, a čega ćete uvek da se setite.
Milan Novković Milan Novković 21:23 03.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

Čak sam i ja hteo da se napravim pametan,
pa sam došao na "genijalnu" ideju da invertujem pitanje i odgovor,
i kad mi je posle nekoliko meseci iskočio odgovor,
nisam mogao da se setim kako sam formulisao pitanje,

Genijalno

Ja sam jedno vreme šifrovao pitanja, vrlo nežno i blago tek da sa to malo truda, pomnoženo sa teškim odgovorom, dodam još malo na sigurnosti.

Pa mi je pitanje "Koja srpska reč ima dva slova 'n' jedno do drugoga" (tačan odgovor "slan'na" postalo "duon".

Posle mi je trebalo par nedelja da provalim šta mi pitanje znači

(btw, ima i odgovor sa 3 n-a, kao kod tebe u nicku, "slaNNNica"

Divni su i trenuci kad enkriptujemo fajlove, zaboravimo pasoš pa ga pregazimo na silu, pa onda više nemamo informacije u tim komprimovanim fajlovima nego samo podatke, koga mrzi da hakuje samog sebe
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:31 03.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

Kad smo kod lozinki, evo jedna stara priča:

Pronađite svoju lozinku.
Atomski mrav Atomski mrav 23:18 03.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

lidiaz lidiaz 02:06 04.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

devojačko prezime majke,

Ovo nije dobro. Zbog raznih socijalnih mreza moze da se lako nadje.

Inace, sto se tice sadrzaja mailova, ako je od poslodavca, on moze (cak i ima pravo) da ga cita. Ako je google, zaboravi na prvatnost*. Tako je onda i sa provajderima, oni isto mogu da citaju ako nije zasticen.

*Vozim se ja tako prekjuce na posao, i drzim neku stanicu koja ima vreme i saobracaj na svakih 10 minuta, a vesti izmedju. I kaze vest, pazite sta guglate. Zeni iz nekog lokalnog predgradja zazvonila je policija na vrata zbog sumnjive pretrage. Sa njenog kompjutera trazeni su ekspres lonac i ranac. A to je, jel'te korisceno u Bostonskom napadu. Pa je bila sumnjiva.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:18 04.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

lidiaz
devojačko prezime majke,

Ovo nije dobro. Zbog raznih socijalnih mreza moze da se lako nadje.


Slažem se, mnogo ljudi ovakve podatke zna ili može da sazna i to veoma lako. Slično je i sa gomilom drugih ličnih pitanja. Ima radova i eksperimenata na ovu temu. Mnoge šifre su lako i brzo otkrivane po ovom sistemu. Preporučljiva su ona pitanja na koja samo vlasnik naloga zna odgovor. Još bolji mehanizam je challenge - response tj. algoritam koji ide po sistemu: daš mi neki niz podataka, a ja ga pretvorim u odgovor po samo meni poznatom algoritmu. Tu može biti malo implementacionih problema, ali isplati se.
NNN NNN 10:15 04.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

Dragan Pleskonjic
lidiaz
devojačko prezime majke,

Ovo nije dobro. Zbog raznih socijalnih mreza moze da se lako nadje.


Slažem se, mnogo ljudi ovakve podatke zna ili može da sazna i to veoma lako. Slično je i sa gomilom drugih ličnih pitanja. Ima radova i eksperimenata na ovu temu. Mnoge šifre su lako i brzo otkrivane po ovom sistemu. Preporučljiva su ona pitanja na koja samo vlasnik naloga zna odgovor. Još bolji mehanizam je challenge - response tj. algoritam koji ide po sistemu: daš mi neki niz podataka, a ja ga pretvorim u odgovor po samo meni poznatom algoritmu. Tu može biti malo implementacionih problema, ali isplati se.


Ma devojačko prezime sam naveo kao klasičan primer pitanja u vezi nečega što je nepromenljivo.

Zbog toga sam naveo i primere pitanja koja su u sebi sadržala "danas", kao primer apsurda (naravno na njih je mogao biti odgovor npr kockazasupu ili bilo šta drugo ako je izabran takav odgovor).

Inače, u vezi drugog dela, ne znam na kakve korisnike ciljaš, ali mislim da ih žestoko precenjuješ
antioksidant antioksidant 10:19 04.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

Ma devojačko prezime sam naveo kao klasičan primer pitanja u vezi nečega što je nepromenljivo.

a ti si mislio na svoju majku a ne na tastu, koja je u stvari prava majka?
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:19 04.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

NNN
Inače, u vezi drugog dela, ne znam na kakve korisnike ciljaš, ali mislim da ih žestoko precenjuješ


Uh da, ovde si surovo u pravu (za većinu slučajeva).
Često zaboravim "prosečnog korisnika."
uninamama uninamama 12:12 04.08.2013

Re: To ne bi smelo da se radi tako

Jao, moram da ispričam... Imala sam jedno odeljenje (odnosno pola) koje je uporno zaboravljalo svoje šifre na raznim nalozima i mejlovima. Na kraju sam im ja otvorila naloge na gmailu i stavila svoje ime kao odgovor na sigurnosno pitanje (What was the name of your first teacher ili tako nešto), tako da kad sledeći put zaborave mogu da rekonstruišu stvar
E, da... trebalo mi je tri školska časa da to odradim I gmail se zabrinuo za sigurnost, pošto je bilo sve sa iste IP adrese
Skoro sam srela jednu od učenica - još uvek koristi taj mail
blogovatelj blogovatelj 13:27 03.08.2013

Šta si misio Brajoviću

Pa kako ovi Snoudenovci vide svima sve?
Eto tako.
Zato je glupo sakrivati se na internetu. Oni što mogu da te vide, oni te svakako vide. Ostali su nebitni.
Znaju ko su nam omiljeni glumci, koji smo poslednji porno klip odgledali, znaju kome smo šta na Fejsu pisali, znaju treba li nam reprogramiranje kredita, školarina za decu, koju smo drugaricu iz osnovne guglali...
I znaju kada je sve to urađeno u milisekundu precizno.
Znaju više o nama nego mi o sebi...
Takvo vreme došlo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:57 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

blogovatelj
Pa kako ovi Snoudenovci vide svima sve?
Eto tako.
Zato je glupo sakrivati se na internetu. Oni što mogu da te vide, oni te svakako vide.

ПРОБЛЕМ: обичан службеник у приватном предузећу може да прегледа моје мејлове. Може, такође, да уступи моје мејлове новинарама Курира. Или -- Вучићеве мејлове да да новинарима Блица. Или, да разоткрије све Freehand-ове електронске афере...

Приватно предузеће, без јасних процедура и правила о поступању са подацима.
То није нека од државних тајних служби.
blogovatelj blogovatelj 14:27 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

ПРОБЛЕМ


Znam. Jeste problem. Ogroman.
I Snouden radio za privatnu firmu, dok nije dobio državni poso u Moskvi.
Evo, da ja malo budem DJ.

freehand freehand 14:39 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Или, да разоткрије све Freehand-ове електронске афере...

Nisam ja digitalni švaler.
Mora da si me pomešao sa Reanimatoroeom
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:48 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Ja sam ubeđen da administratori, lokalni, mrežni ili velikih provajdera, mogu da pročitaju šta god hoće, čak i ako ne znaju lozinku korisnika.
maksa83 maksa83 16:00 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Nisam ja digitalni švaler.

Aha. A savamali što si srce slomio pa ga nema već mesecima...
hajkula1 hajkula1 16:04 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Predrag Brajovic
blogovatelj
Pa kako ovi Snoudenovci vide svima sve?
Eto tako.
Zato je glupo sakrivati se na internetu. Oni što mogu da te vide, oni te svakako vide.

ПРОБЛЕМ: обичан службеник у приватном предузећу може да прегледа моје мејлове. Може, такође, да уступи моје мејлове новинарама Курира. Или -- Вучићеве мејлове да да новинарима Блица. Или, да разоткрије све Freehand-ове електронске афере...

Приватно предузеће, без јасних процедура и правила о поступању са подацима.
То није нека од државних тајних служби.


Saradnici policije doušnici, tajnih službi, su bili pojedinci: kafedžije, prostitutke, taksisti, sveštenici... i naravno zašto ne bi vrbovali pojedince među provajderima?
niccolo niccolo 16:20 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

maksa83
Nisam ja digitalni švaler.

Aha. A savamali što si srce slomio pa ga nema već mesecima...

Aj što nema njega, nego nema ni nje...
maksa83 maksa83 16:26 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

niccolo
maksa83
Nisam ja digitalni švaler.

Aha. A savamali što si srce slomio pa ga nema već mesecima...

Aj što nema njega, nego nema ni nje...

Da, kolebao/la se, kolebao/la i ovo sa frihendom ga/ju je gurnulo preko ivice pa je na kraju izabrao/la pol. Samo ne znamo koji.
blogovatelj blogovatelj 16:38 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Aha. A savamali što si srce slomio pa ga nema već mesecima...


Nema ni docsa. Samo nestaju ljudi.
Jedino krkar i cerski nestanu pa bljesnu, to im je već postao deo imidža.
niccolo niccolo 16:44 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Nema ni docsa. Samo nestaju ljudi.

Bila jedna epizoda Dosijea X gde su isto tako ljudi nestajali i onda ih nije bilo. Ko passworda Brajovićevog maila. Tamo su bili Molder i Skali da ih nađu, a ovde seksi službenica Orion telekoma...
reanimator reanimator 16:54 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Tamo su bili Molder i Skali da ih nađu, a ovde seksi službenica Orion telekoma...

Tako je. I onda mi ovde bistrimo o sigurnosti na internetu, Braja već na piću i radi
freehand freehand 17:41 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

maksa83
Nisam ja digitalni švaler.

Aha. A savamali što si srce slomio pa ga nema već mesecima...

Hack'n'delete.
Učio sam od najboljih,
Re - Sajberkazanova.
docsumann docsumann 17:45 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

niccolo
Nema ni docsa. Samo nestaju ljudi.

Bila jedna epizoda Dosijea X gde su isto tako ljudi nestajali i onda ih nije bilo. Ko passworda Brajovićevog maila. Tamo su bili Molder i Skali da ih nađu, a ovde seksi službenica Orion telekoma...


reanimator reanimator 17:48 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Učio sam od najboljih,
Re - Sajberkazanova

Drž' se ti mene, daleko ćeš da doguraš :)
freehand freehand 17:57 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

docsumann
niccolo
Nema ni docsa. Samo nestaju ljudi.

Bila jedna epizoda Dosijea X gde su isto tako ljudi nestajali i onda ih nije bilo. Ko passworda Brajovićevog maila. Tamo su bili Molder i Skali da ih nađu, a ovde seksi službenica Orion telekoma...



Ma gde si ti čudo rogato od patuljka bokeljskoga?!



(ovo ukradoh od Novkovića na brzake, možda ne primeti)

reanimator
Učio sam od najboljih,
Re - Sajberkazanova



Drž' se ti mene, daleko ćeš da doguraš :)

Vazda pozoran!
docsumann docsumann 18:21 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

(ovo ukradoh od Novkovića na brzake, možda ne primeti)


simpatičan način da nekome kažeš kako je snažan, ovaj, jak
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:21 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Milutin Milošević
Ja sam ubeđen da administratori, lokalni, mrežni ili velikih provajdera, mogu da pročitaju šta god hoće, čak i ako ne znaju lozinku korisnika.


Da, složio bih se da administatori mogu svašta da vide i urade. Od njih se teško sakriti i značajnu ulogu u tome igraju: poverenje, audit, nadzor njihovog rada i regulativa. Takođe, segregacija dužnosti i ovlaštenja i slično, sve to kao deo ISMS-a (polise, procedure, standardi...) - da ne idem previše u detalje i da ne gnjavim.

Inače, slanje elektronske pošte u otvorenom (nešifrovanom) obliku je slično slanju pisma koje nije spakovano u koverat. Samo od poštara zavisi da li će da ga pročita ili ne. Neki ne odole izazovu. (Ovo nije baš potpuna analogija, ali nije ni daleko.)

Ako se želi da neko drugi ne pročita poruku, onda se koristi neki od sistema šifrovanja i to "sa kraja na kraj" (engl. end-to-end). Primer je PGP ili neko slično rešenje.

Mala nevolja je u tome što šifrovane elektronske poruke vrlo brzo privuku pažnju i trigeruju sumnje da se tu nešto neregularno dešava, pa će možda morati da se objasni nekome kako i zašto se poruke šifruju.
freehand freehand 18:35 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

docsumann
(ovo ukradoh od Novkovića na brzake, možda ne primeti)


simpatičan način da nekome kažeš kako je snažan, ovaj, jak

E jebiga. Aj što ne znaš da čitaš, al ti ne znaš ni slike da gledaš...
docsumann docsumann 18:39 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

E jebiga. Aj što ne znaš da čitaš, al ti ne znaš ni slike da gledaš...


čuj gled'o, gut'o
Milan Novković Milan Novković 18:50 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Ovo što si iskusio nije u skladu sa uobičajenim pravilima tj. nije tako rešeno pa "ima prostora za unapređenje" (*) kod njih.


ПРОБЛЕМ: обичан службеник у приватном предузећу може да прегледа моје мејлове.

I da nisi iskusio to što si iskusio mail ti ne bi tako lako bio siguran - tj svaki tinejdž-geek koji drži do sebe a radi pri tvom ISP-ju, a ima pristup podacima u bazi i log fajlovima bi najverovatnije mogao da ti čita mail i da ti ne zn lozinku.

"Prostora za unapređenje" ima više kod tebe i "tvojih" nego kod ISP-jeva (ovo je lično, polu-provokativno mišljenje):

- Odeš kod gmaila, već ti svetovali - i oni čitaju, naravno, svaki mail, samo više botovi nego ljudi, tamo je sve ipak "uredno", s idejom da ti lansiraju reklame koje imaju neku šansu da kod tebe prođu, pa ostalo.

- Ostaneš gde si i radiš, u stvari, pravu stvar:

1. Uzmeš digitalni ključ, privatni - veliki broj providera ključeva ga daju besplatno za privatnu upotrebu.

2. Isto posavetuješ familiji, prijateljima i uopšte "intimnijim" kontaktima (vidi kod Rea za spisak katagorija ovih korisika)

3. I gotovo, počneš da enkriptuješ mailove public ključevima onih kojima šalješ mailove, a oni tebi tvojim public ključem. I potpisuješ tako da primalac zna da je mail od real Predraga Brajovića a ne od Rea koji se predstavlja kao Predrag Brajović (SMTP je "divan" protokol za slanje maila koji sad klinci provaljuju u zabavištu, otprilike, a još uvek se kornisti na sve strane)

4. E sad, za ovo pod 3 te Google i slični neće nešto voleti pošto je deo njihovog biznisa automatsko čitanje mailova, pa ćeš biti obeshrabren da koristiš browser-html based aplikacije za rad sa mailom, al sa Outlookom je mnogo lakše (jes da ga mrzimmo, i jes da će ti MS pregaziti ključeve jednom godišnje ili slično u nekom nepromišljenom "security" udateu, al ti si već ekspert i za čas reinstaliraš šta treba.

Kad sam već kod ironije dve naj-ironije su od brata Microsofta:

- Ovo gaženje urednog i zaptivenog sistema gde radiš enkripcije mailova nekim njihovim security updateom, pa više nemaš "nikakav" security posle toga

- I trol - na novoj windows mašini sa IE (Microsoftov browser) kao default browserom ne možeš da odeš na MSDN (Microsoft Dev Network) pošto sajt nije kompatibilan sa browserom nego prvo moraš da instaliraš Chrome ili sličan, sa kojima sajt jestekompatibilan (ovo je meni takvo veselje bilo, fiksirali su u međuvremenu, da sam se danima smejao onomad
Milan Novković Milan Novković 18:51 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

ovo ukradoh od Novkovića na brzake, možda ne primeti

Khm, Novković na aparatu, samo sve to tamo je za delenje bez pitanja
Milan Novković Milan Novković 18:56 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Mala nevolja je u tome što šifrovane elektronske poruke vrlo brzo privuku pažnju i trigeruju sumnje da se tu nešto neregularno dešava, pa će možda morati da se objasni nekome kako i zašto se poruke šifruju.

NSA i slični (dobro, nema sličnih) skoro sve tehnologije kojima mi lako ili poluteško, pa i jako teško pristupamo, tj ogromna većina nas, lako čitaju:

- Ili su im enkripcioni algoritmi "pod kontrolom"

- Ili im je "boundary security" pod kontrolom (pristup našim mašinama uz ili bez pomoći MS, Ciscoa i sličnih)

Ja mislim
freehand freehand 18:58 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

docsumann
E jebiga. Aj što ne znaš da čitaš, al ti ne znaš ni slike da gledaš...


čuj gled'o, gut'o

docsumann docsumann 19:05 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

freehand



freehand freehand 19:07 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

docsumann
freehand

docsumann
E jebiga. Aj što ne znaš da čitaš, al ti ne znaš ni slike da gledaš...čuj gled'o, gut'o



Ma ti se to meni još oporavljaš od Budve, ja zaboravio!

Štstopojo, o jes!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:09 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Milan Novković
"Prostora za unapređenje" ima više kod tebe i "tvojih" nego kod ISP-jeva (ovo je lično, polu-provokativno mišljenje):

Признајем да сам још јуче, далековидо (а у ствари -- случајно и с другим поводом :) већ предузео неке мере у том смислу, но мој главни сарадник по специфичним АјТи питањима тренутно није ту. (Поздрав, Пауче, где год да си на мору, кад се вратиш -- радимо!)

За 14 дана бићу нов човек
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:12 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

docsumann

hey docs :)))))


"and all I can do is just pour some tea for two
and speak my point of view
but it's not sane, it's not sane..."


docsumann docsumann 19:20 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

stefan.hauzer


stef ; )

backing to my ...

8c_competizione 8c_competizione 19:26 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

... koji smo poslednji porno klip odgledali ....





ili

ako te vec uhvate

stefan.hauzer stefan.hauzer 19:31 03.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

vratio se spiritwalker,dobro je ...ima nade:)




lidiaz lidiaz 02:11 04.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Ako se želi da neko drugi ne pročita poruku, onda se koristi neki od sistema šifrovanja i to "sa kraja na kraj" (engl. end-to-end). Primer je PGP ili neko slično rešenje.

Pogodih i ja ovo, bez citanja.
Zato sluze oni stegovi koje si me naveo da naucim :).
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:20 04.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

lidiaz
Zato sluze oni stegovi koje si me naveo da naucim :).


Da, stegovi su vrlo zanimljiva stvar, a nisu baš široko poznati niti upotrebljavani (koliko znam). Za neke stvari mogu biti baš interesantni. Sa sadašnjim raspoloživim alatima su i jednostavni tj. pogodni za upotrebu.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 08:31 04.08.2013

Re: Šta si misio Brajoviću

Milan Novković
NSA i slični (dobro, nema sličnih) skoro sve tehnologije kojima mi lako ili poluteško, pa i jako teško pristupamo, tj ogromna većina nas, lako čitaju:

- Ili su im enkripcioni algoritmi "pod kontrolom"

- Ili im je "boundary security" pod kontrolom (pristup našim mašinama uz ili bez pomoći MS, Ciscoa i sličnih)

Ja mislim


NSA i slični mogu šta im se hoće, jer imaju šta im treba i što nemaju mogu da naprave, ugrade i podese gde i kad im to zatreba. Ugradiće i metode kod proizvođača softvera i opreme ili će ih privoleti da sarađuju. Doduše, ako ne mogu tim metodom, onda će zakonskim i drugim merama da spreče ili bar ograniče. Ili će jednostavno da dođu i da zatraže da im predaš ključeve - znaš već britanske i druge zakone u toj oblasti. Prisustvujemo medijskim objašnjenjima svega toga ovih nedelja i meseci.

Ovo što pišemo ovde je kako da se zaštiti od tamo_nekog_poštara tj. radoznalog administratora ili drugog činovnika, koji prenosi pismo od tačke A do tačke B ili je na drugi način u mogućnosti da škicne u prepisku.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:37 03.08.2013

Mislim...

...da bi o ovome trebalo da obavestiš i poverenika za zaštitu podataka o ličnosti. Nisam baš 100% sigurna da i šifre potpadaju pod lične podatke, ali bilo bi mi logično da potpadaju. U svakom slučaju, trebalo bi da im se signalizira da se ovakve stvari dešavaju, da bi mogli da reaguju na neki način.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:45 03.08.2013

Re: Mislim...

Krugolina Borup
...da bi o ovome trebalo da obavestiš i poverenika za zaštitu podataka o ličnosti. Nisam baš 100% sigurna da i šifre potpadaju pod lične podatke, ali bilo bi mi logično da potpadaju. U svakom slučaju, trebalo bi da im se signalizira da se ovakve stvari dešavaju, da bi mogli da reaguju na neki način.

Можда шифре не потпадају под личне податке, али моји мејлови свакако припадају. Овако -- свако може да чита моје мејлове. Довољно је да узме моју шифру и уђе на мој мејл налог. То је једноставно.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:02 03.08.2013

Re: Mislim...

Можда шифре не потпадају под личне податке, али моје мејлови свакако припадају. Овако -- свако може да чита моје мејлове. Довољно је да узме моју шифру и уђе на мој мејл налог. То је једноставно.


Zato i treba skrenuti pažnju kancelariji poverenika, da se - ako već u zakonodavstvu ne postoji - svakako u njega unese da i šifre predstavljaju podatke koji se moraju zaštititi.
gordanac gordanac 14:28 03.08.2013

Ustavna pitanja ...

... i nedostatak odgovora i objašnjavanja:

Tajnost pisama i drugih sredstava opštenja
Član 41.

Tajnost pisama i drugih sredstava komuniciranja je nepovrediva.
Odstupanja su dozvoljena samo na određeno vreme i na osnovu odluke suda, ako su neophodna radi vođenja krivičnog postupka ili zaštite bezbednosti Republike Srbije, na način predviđen zakonom.

Zaštita podataka o ličnosti
Član 42.

Zajemčena je zaštita podataka o ličnosti.
Prikupljanje, držanje, obrada i korišćenje podataka o ličnosti uređuju se zakonom.
Zabranjena je i kažnjiva upotreba podataka o ličnosti izvan svrhe za koju su prikupljeni, u skladu sa zakonom, osim za potrebe vođenja krivičnog postupka ili zaštite bezbednosti Republike Srbije, na način predviđen zakonom.
Svako ima pravo da bude obavešten o prikupljenim podacima o svojoj ličnosti, u skladu sa zakonom, i pravo na sudsku zaštitu zbog njihove zloupotrebe.


USTAV REPUBLIKE SRBIJE

Reklo bi se:
- ako je "opštenje e-mailom" tumačeno kao "opštenje" definisano u čl.41. Ustava, da se ima osnova za pojedinačnu ustavnu žalbu

Što se tiče Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, evo i njega:

ZAKON O ZAŠTITI PODATAKA O LIČNOSTI


Reklo bi se takođe da bi "dobio" i na Ustavnom sudu i da ima osnove za primenu gorepomenutog zakona (prekršajne prijave).

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:36 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

Извукла си кључне елементе уређености ове области, Горданац. Како год било, мислим да код нас још нема довољне свести о потреби за њима. Нити, рецимо, службеница у интернет провајдеру разуме зашто чак ни оцу не треба да даје mail шифру његовог сина и слично. То су, све, делови једног рђавог погледа на свет. Чак и кад није зломислен, он је потенцијално опасан.

С тим у вези, још нешто да приметим. Још увек трајуће наслеђе деведесетих јесу оне крими-џими путање наше економије, политике и друштва. Шарићи су деца деведесетих (највећи greenfield инвеститори у Србији), Бојовић такође. Привредник Пецони... хммм. Како год било, тај свет преспоро нестаје, и још увек је, свуда, његов утицај прејак. Неке познате фирме, постројења, локали у овом су кругу. На супротној страни, тамо где је реч о "полицијским и безбедносним структурама", истоврсна је ситуација. Поједине фабрике, фирме, сплавови, ресторани припадају крему овог друштвеног слоја. Његова је моћ несразмерна његовом капиталу, знању и раду. Он је, једнако као и они првоспоменути, своју повлашћену позицију стекао током деведесетих. И она је свепрожимајућа. Или, како рече један од њих, кад нису хтели да га пусте да дуанавским кејом колима прође до свог брода-ресторана: "Кажи тамо том твом мајмуну (директору једне фирме за обезбеђење, кога је радник назвао) да ми одмах дигне рампу да га не бих ја, пуковник ДБа тај и тај, постројио овде за пола сата..." И рампа би дигнута. (Иначе, на тај сплав, да ја знам, радо иде и премијер, вероватно да пева, ја сам га двапут ту пресрео...)

Део једног здравијег друштва јесте онакав систем у коме су приступи приватним информацијама ипак на неки начин ограничени чврстим правним процедурама. Свака болест има своје развојне фазе, путеве и симптоме. Неограничена могућност брљања по туђим мејловима неком се можда чини неважним, али ипак јесте значајна ствар...
gordanac gordanac 18:22 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

Nisu, na žalost, samo nasleđe devedesetih, to "znaš li ti ko sam ja?!" sam ja čula kasnih sedamdesetih i početkom osamdesetih, pa posle mog odgovora sam čula još i "zapamtićeš ti mene ..." - aha, pajz da neću, setim ga se samo kao paradigme celog tog komunističkog pogleda na svet, tih šinjela u glavama koji su šiveni za "službe i komiteje", za pravoverne i ispravne koji nikad nisu sumnjali u "našu stvar" (koja u stvari nikad nije ni postojala, jer je šlamperaj, površnost i hedonizam "prvih i najvažnijih" bio jači čak i od potencijala proizvodnje straha od te rečenice "znaš li ti ko sam ja?!" )
Devedesete su od toga napravile amalgam koji ti spominješ i napravile prostor za ljude koje ti pominješ, a carstvo površnosti vlada i onda i sada i ono je proizvelo lakonski upit osobe s kojom si razgovarao "da ti izdiktira šifru?"

Propis koji sam citirala je tek - pola posla i pola puta i paradoksalno, to je teži deo puta koji je za nama, a ovaj lakši je - primena propisa i izgradnja procedura, to ne biva samo od sebe i izgleda sporo i tegobno, ali ako imaš ščime i imaš skime onda - biva.
Uz propise, institucije, javnost i objašnjavanje - biva.

Tako se, vrlo lagano i sporije nego što se mnogima od nas sviđa, ali ipak - raspadaju "šinjeli i kratki postupci, arogancije bez pokrića i površnost neznanja", jer sve negde već piše, samo treba da to pročitaš sam ili teže - da te neko natera da pročitaš šta radiš sa podacima drugih ljudi, a koji su ti, po prirodi posla, na raspolaganju.
A ako se "prekadriraš" u takvom procesu, sačeka te negde, neki Сноуден Эдвард Джозеф ... ostalo je istorija
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:48 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...


USTAV REPUBLIKE SRBIJE

Reklo bi se:
- ako je "opštenje e-mailom" tumačeno kao "opštenje" definisano u čl.41. Ustava, da se ima osnova za pojedinačnu ustavnu žalbu

Što se tiče Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, evo i njega:

Ih, Ustav! U Ustavu je Kosovo neraskidivi deo...

Ustav ne predviđa nikakva mandat koji predsednik daje kandidatu za premijera, pa malo, malo neki kandidat za premijera ide kod pdredsednika po mandat...a neće službenica da čita Brajovićeve mejlove...idi bre!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:54 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

Neka, Nebojša, što službenica čita moje, nego čita i tvoje mejlove. Moji su provereno čedni.
gordanac gordanac 21:02 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

Pa to o kandidatu za predsednika vlade je određeno u Zakonu o predsedniku republike (čl.18.) , to mu nadležnost.

Predlaganje kandidata za predsednika Vlade
Član 18.
Predsednik Republike predlaže Narodnoj skupštini kandidata za predsednika Vlade kad god se bira nova Vlada.
Predsednik Republike dužan je da Narodnoj skupštini predloži onog kandidata za predsednika Vlade koji može da obezbedi izbor Vlade.

( ... a imala bih ja štogod kasti i o tom i o onom Zakonu o vladi, ali - neću :))

Sad je tema procedura zaštite ličnih podataka. Brajovićevih.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:54 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

Pa to o kandidatu za predsednika vlade je određeno u Zakonu o predsedniku republike (čl.18.) , to mu nadležnost.

Predlaganje kandidata za predsednika Vlade
Član 18.
Predsednik Republike predlaže Narodnoj skupštini kandidata za predsednika Vlade kad god se bira nova Vlada.
Predsednik Republike dužan je da Narodnoj skupštini predloži onog kandidata za predsednika Vlade koji može da obezbedi izbor Vlade.

pa predviđeno je jasno da niko nikome na daje nikakav "mandat"...nego stranke obaveste predsednika da imaju većinu, a on obavesti Skupštinu...ovo govorim povodom Daćićevog odlaska kod Nikolića, pre neki dan.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 21:55 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

Neka, Nebojša, što službenica čita moje, nego čita i tvoje mejlove. Moji su provereno čedni.

Pa ne intersuje nju erotika, moj Brajoviću, ona je žena profi...nju zanimaju državne tajne, a tu smo i ti i ja na tankom ledu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:58 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

Šta — državne tajne privlačnije su od nas dvojice?!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:00 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

Predrag Brajovic
Šta — državne tajne privlačnije su od nas dvojice?!

U realnosti - ne...ali toj operarreki da... jer je ona precizno fokusirani ljuti profesionalac.
gordanac gordanac 22:00 03.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

Predrag Brajovic
Šta — državne tajne privlačnije su od nas dvojice?!

:)))))
I`te, bre, dečaci!
Nisu.
meknows
antioksidant antioksidant 08:24 04.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

nego stranke obaveste predsednika da imaju većinu

da, secam se toga kad je predsednik ds-a, boris tadic, obavestio predsednika republike, borisa tadica, da ima vecinu u parlamentu
ecce-florian ecce-florian 08:50 04.08.2013

Re: Ustavna pitanja ...

@gordanac

izvinjavam se ali

ovo mi baš nije najjasnije

Reklo bi se:
- ako je "opštenje e-mailom" tumačeno kao "opštenje" definisano u čl.41. Ustava, da se ima osnova za pojedinačnu ustavnu žalbu

kao i
Reklo bi se takođe da bi "dobio" i na Ustavnom sudu i da ima osnove za primenu gorepomenutog zakona (prekršajne prijave).


a sve u svetlu Brajovićevog kometara iznad

Можда шифре не потпадају под личне податке, али моји мејлови свакако припадају. Овако -- свако може да чита моје мејлове. Довољно је да узме моју шифру и уђе на мој мејл налог. То је једноставно.


*
U delu

Propis koji sam citirala je tek - pola posla i pola puta i paradoksalno, to je teži deo puta koji je za nama, a ovaj lakši je - primena propisa i izgradnja procedura, to ne biva samo od sebe i izgleda sporo i tegobno, ali ako imaš ščime i imaš skime onda - biva.
Uz propise, institucije, javnost i objašnjavanje - biva.


postoje i stavovi da je baš oblast zaštite privatnosti ličnosti i njene elektronske prepiske nedovoljno regulisana kako u Srbiji, tako i zemljama EU i USA
gordanac gordanac 09:13 04.08.2013

Re: Ustavna pitanja ..

Pa nije baš da razumem šta ti tačno nije jasno - piše šta postoji i usvojeno je, na snazi je i šta nedostaje da bi bilo primenjeno ...

O optimalnosti regulacija ne piše ni reč, o tome mogu da razmišljaju oni koji imaju i usvojene propise i primenjen procedure (protokole, podzakonska akta, ... različito se zove), a kod nas to očigledno nije slučaj, zato i kažem da smo "na pola puta".





XKCD :)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:01 04.08.2013

Re: Ustavna pitanja ..

O optimalnosti regulacija ne piše ni reč, o tome mogu da razmišljaju oni koji imaju i usvojene propise i primenjen procedure (protokole, podzakonska akta, ... različito se zove), a kod nas to očigledno nije slučaj, zato i kažem da smo "na pola puta".



Jeste, a na kraju puta nas čeka ovo:

How Apple and Amazon Security Flaws Led to My Epic Hacking

http://www.wired.com/gadgetlab/2012/08/apple-amazon-mat-honan-hacking/

In the space of one hour, my entire digital life was destroyed. First my Google account was taken over, then deleted. Next my Twitter account was compromised, and used as a platform to broadcast racist and homophobic messages. And worst of all, my AppleID account was broken into, and my hackers used it to remotely erase all of the data on my iPhone, iPad, and MacBook.

In many ways, this was all my fault. My accounts were daisy-chained together. Getting into Amazon let my hackers get into my Apple ID account, which helped them get into Gmail, which gave them access to Twitter.

Kill the Password: Why a String of Characters Can’t Protect Us Anymore

http://www.wired.com/gadgetlab/2012/11/ff-mat-honan-password-hacker/
ecce-florian ecce-florian 18:03 04.08.2013

Re: Ustavna pitanja ..

Ukoliko se tvoj odgovor
Pa nije baš da razumem šta ti tačno nije jasno - piše šta postoji i usvojeno je, na snazi je i šta nedostaje da bi bilo primenjeno ...

odnosi na deo komentara pre*
sad razumem

Misliš da nedostaje da Brajović uloži
pojedinačnu ustavnu žalbu


ok

*
O optimalnosti regulacija ne piše ni reč

Ni moj komentar ne vrednuje optimalizaciju, već ukazuje na mišljenja koja se ne slažu sa tvojim komentarom u delu da su
Propis koji sam citirala je tek - pola posla i pola puta i paradoksalno, to je teži deo puta koji je za nama


te tvrde da je razvoj navedene oblasti toliko brz da ga je maltene nemoguće adekvatno ispratiti novelacijom postojeće kao i blagovremenim donošenjem nove zakonske regulative.
blogovatelj blogovatelj 14:29 03.08.2013

Ako nije tajna

Koji je provajder u pitanju?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:41 03.08.2013

Re: Ako nije tajna

blogovatelj
Koji je provajder u pitanju?

Плеки у својим загонеткама да упутницу.
И ја сам.
hajkula1 hajkula1 16:09 03.08.2013

Re: Ako nije tajna

Predrag Brajovic
blogovatelj
Koji je provajder u pitanju?

Плеки у својим загонеткама да упутницу.
И ја сам.



‚Hebi ga, kad slabo gledam TV a tek na reklame ne obraćam pažnju...

Ozbiljno.
blogovatelj blogovatelj 14:35 03.08.2013

Sećanje

Макса83 са блога Б92, АјТи мађионичар


Moj posleponoćni razgovor sa prijateljem, pre nekih desetak godina, kada unesena količina poroka zamagli misao...

S: Dobio sam ponudu da radim na Bahamima
Ja: Šta?
S: AjTi.
Ja: Hoću, kako ne bih hteo, samo reci šta?
maksa83 maksa83 14:46 03.08.2013

savet

Mislim da je problem etimološki, tj. da ti ne razumeš dobro reč intima. Tvoj password je dostupan samo u njihovom timu, ne svima, znači in-team, intim, intima.

Pajaci.

Samo beži od njih, pokupi svoj posao i odnesi ga na drugo mesto.


P.S. Treba da znaš da je ta firma nastala tako što su zdravog provajdera sa kompetentnim osobljem kupili bivši Otporaši, a biznis plan je da preko rodbinskih veza jednog od njih (u vrhu države) imaju monopol na uvođenje Interneta u državne institucije i studentske domove. Sweeeet. Treba li reći da ta firma više nema nikakve veze sa onom od koje je nastala...

P.P.S. Znam iz prve ruke (sedeo prekoputa njega dok je to pričao) da je jedan od bivših vlasnika koji je zbog višegodišnje (zapravo višedecenijske) inercije tamo imao mejl odlučio pre nekog vremena da ga izmesti odande i sam hostuje i održava svoj mejl server (što je smaranje). Tj. - ne veruje im. Sad valjda znaš šta ti je činiti.
Kraja Kraja 15:10 03.08.2013

...ta firma...????

...imam probleme svemirskih razmera sa orionom i svaki put im kazem da se sezam prevrce u grobu sada...????
antioksidant antioksidant 15:10 03.08.2013

Re: savet

Treba da znaš da je ta firma nastala tako što su zdravog provajdera sa kompetentnim osobljem kupili bivši Otporaši, a biznis plan je da preko rodbinskih veza jednog od njih (u vrhu države) imaju monopol na uvođenje Interneta u državne institucije i studentske domove. Sweeeet. Treba li reći da ta firma više nema nikakve veze sa onom od koje je nastala...

ово више није ни загонетка која је фирма у питању
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:09 03.08.2013

Re: savet

maksa83
P.P.S. Znam iz prve ruke (sedeo prekoputa njega dok je to pričao) da je jedan od bivših vlasnika koji je zbog višegodišnje (zapravo višedecenijske) inercije tamo imao mejl odlučio pre nekog vremena da ga izmesti odande i sam hostuje i održava svoj mejl server (što je smaranje). Tj. - ne veruje im. Sad valjda znaš šta ti je činiti.

То ми је први мејл.

То је као прва девојка. Не можеш да је заборавиш.
tyson tyson 17:24 03.08.2013

Re: savet

Treba da znaš da je ta firma nastala tako što su zdravog provajdera sa kompetentnim osobljem kupili bivši Otporaši, a biznis plan je da preko rodbinskih veza jednog od njih (u vrhu države) imaju monopol na uvođenje Interneta u državne institucije i studentske domove.

Pa firma od koje je nastao Orion, Media Works, je od prvog dana postpetooktobarske Vlade Srbije zahvaljujući dobrim vezama (Andrić, Popović... da imenujem samo par njih) i otporašima u upravnim odborima studentskih institucija dobila ekskluzivan posao uvođenja interneta u državne institucije i studentske domove.

Neretko i postavljanjem članova sopstvene najbliže porodice u upravne odbore. Bila onomad i istraga i prijava u vezi sa korupcijom i neregularnostima pri uvođenju interneta u jedan od većih studentskih domova u Beogradu, gde je na listi osumnjičenih bio i otac jednog od Otporaša/vlasnika MWW koji je, gle slučaja, bio i član upravnog odbora doma.

A neretko i isplaćivanjem dividendi viđenijim članovima stranaka koje su im pomogle da dobiju lukrativne državne poslove. To je valjda ta nova, drugačija Srbija za koju su se ti isti Otporaši borili preko tuđih leđa.

Da im je bar usluga neka, nego se ošljari a oprema je kineski krš.

A ti Brajoviću, ne ide se s golo dupe međ' pijane Turke. Šta si pa kog đavola očekivao tamo?

Taj Orion je jedna od paradigmi post-petooktobarske Srbije.


tyson tyson 17:28 03.08.2013

Ono za ono

То ми је први мејл.

Hajd' na stranu pravopisni nacizam, ali sada već postaje krajnje zbunjujuće; šta tačno znači mejl kada upotrebiš tu reč?

Adresu za elektronsku poštu?
Poruku?
Korisnički nalog?

Počinjem polako da gubim nit, a nisam još pio majke mi.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:38 03.08.2013

Re: Ono za ono

tyson
Adresu za elektronsku poštu?


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:13 03.08.2013

Samo ti

čačkaj tu mečku, pa ćeš da čitaš svoje mejlove uzduž i popreko po netu.
freehand freehand 15:15 03.08.2013

Re: Samo ti

dobrosavljevic_m
čačkaj tu mečku, pa ćeš da čitaš svoje mejlove uzduž i popreko po netu.

п_брајовиц@схереметјево.цом
gordanac gordanac 15:48 03.08.2013

:))

freehand
dobrosavljevic_m
čačkaj tu mečku, pa ćeš da čitaš svoje mejlove uzduž i popreko po netu.

п_брајовиц@схереметјево.цом

Сноуден Эдвард Джозеф je "(zlo)upotrebljen" na mnogo "široj slici" nego što je neovlašćeno postavljanje nečijih e-maliova, sve lepo piše, ko ume da čita:

Qaeda Messages Prompt U.S. Terror Warning

Ergo:
trebalo bi zaključiti da je Сноуден Эдвард Джозеф potpuno "u krivu", da je čitanje tuđih podataka svrsishodno i celishodno jer se tako sprečavaju terorističke akcije, a pošto izgleda malo ko hoće i ume to tako da čita, ondaK imamo celu tu "širu sliku postupanja po prisluškivanju".

Brajović svemu tome (neutešno, ali istinito) nije ni blizu, ali je svejedno žrtva velikog carstva površnosti, neznanja i nedostatka procedure.
maksa83 maksa83 15:55 03.08.2013

Re: :))

trebalo bi zaključiti da je Сноуден Эдвард Джозеф potpuno "u krivu", da je čitanje tuđih podataka svrsishodno i celishodno jer se tako sprečavaju terorističke akcije, a pošto izgleda

Snouden ih je zajebao, al' na sasvim drugi način. Naime, kao što već rekoh pre - to o slušanju svega se manje više znalo u nerdy krugovima od nultog dana. Nemoguće je izvesti celu operaciju a da nečiji ortak ne kaže nekome nešto, šuškanje o tome je oduvek sveprisutno, ako piješ sa istih pojila kao i horde drugih gikova ... dakle sve to stvarno nije ništa novo.

Snouden ih je zajebao utoliko što se sada - kada se pojavio javni whistleblower - u strahu od daljeg curenja i novih whistleblowera EnEsEj interno tako stisla striktnim procedurama i neophodnim odobrenjima sa milion mesta za trivijalne stvari da se ljudi koji tamo rade anonimno žale da je nemoguće išta uraditi i da im je efikasnost zbog toga svedena na hodanje kroz gustu smolu.

Otpr. kao što je davno bila fora nafilovati običan mejl zapaljivim rečima na kraju da bi se njihovi računari zasipali nepotrebnim poslom, tako se sada ista stvar desila sa ljudskim sistemom.

freehand freehand 15:55 03.08.2013

Re: :))

Brajović svemu tome (neutešno, ali istinito) nije ni blizu, ali je svejedno žrtva velikog carstva površnosti, neznanja i nedostatka procedure.



...a ja umislio da imam čast da sa mnom šegu tera Предраг Бљогосахаров Брајович personalno...
gordanac gordanac 16:02 03.08.2013

Re: :))

freehand
Brajović svemu tome (neutešno, ali istinito) nije ni blizu, ali je svejedno žrtva velikog carstva površnosti, neznanja i nedostatka procedure.



...a ja umislio da imam čast da sa mnom šegu tera Предраг Бљогосахаров Брајович personalno...

:))))
Biće da je više i pre:
"mnogi smo mi Предраг Бљогосахаров Брајович", a šegu sa svima nama "tera" isto carstvo povšnosti, neznanja i nedostatka procedure.
Atomski mrav Atomski mrav 16:51 03.08.2013

Re: :))

gordanac gordanac 17:08 03.08.2013

Re: :))

Što bi reko nsarski u jednom drugom internet sokaku, ovde (u gornjoj rečenici kojom je opervažena slička) imamo primenu čuvenog gramatičkog pravila "prelazak N u M".
Ima smisla.
A i liči na Brajovićev doživljaj ...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:52 03.08.2013

Re: :))

Ова ми је омиљена:

mirelarado mirelarado 18:02 03.08.2013

Re: :))

imamo primenu čuvenog gramatičkog pravila "prelazak N u M


Мислим да је овде значајнија игра речи по првобитној замисли аутора "плаката":

Yes, we [s]can.

We scan you because we can. (Moже нам се.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana