Eksperimenti u blogovanju| Satira| Sex

Zašto će Toma da vlada 10 godina

expolicajac RSS / 05.07.2013. u 16:52

Ili ti "Pečenje rakije na selu"

Gost autor, a da nije ni svesna Negoslava Stanojević

PEČENJE RAKIJE NA SELU

--- ili o tome kako se provlačimo još malo, pekući rakiju u domaćim uslovima, dok Evropa ne počne da nam prebrojava i to koliko smo kazana ispekli
     Oduvek sam se pitala zašto se  postupak dobijanja rakije zove pečenje, kada se pre radi o kuvanju odstajalog voća, u ovom slučaju šljiva. No, pošto nije na meni da menjam ono što je vekovima odrednica za   tradicionalnu srpsku aktivnost na dobijanju vatrene vode, koja mnogima bar na tren ulepšava život, a nekima ga, na žalost, skraćuje , narednim slikama i rečima pokušaću da  podrobnije objasnim kako se, zapravo, dobija rakija. Onima, naravno, koji to do sada nisu znali.

     Prvo smo čekali da sazru šljive

539645_445620902136928_1556863503_n.jpg



562673_3608980183233_626028489_n.jpg

Onda smo ih brali, sakupljali opale , stavljali u buriće i sačekali da prevru. Previranje traje najmanje 20 dana, i to u toplijim letnjim danima, a kasnije i duže.

063.JPG


064.JPG
Kada dodje vreme, u dvorište se postavi kazan za pečenje rakije. Njega nema svako, jer je neisplativa investicija ako imate mali voćnjak, pa ga iznajmljuje od nekog od retkih vlasnika. Cena iznajmljivanja za pečenje jednog punjenja kazana je litar rakije. One, koja se ispeče - meka ili ljuta, jaka ili slabija . Moja tetka Koviljka, vlasnica kazana, nije dozvolila da platimo za njegovo korišćenje, pa smo se malo ubedjivali i svadjali, ali je bilo po njenom . Za sada.

Kompletna naprava za pečenje rakije sastoji se od kazana

055.JPG


i kace - koja se od bureta razlikuje po tome što nema poklopca, a u nju se sipa hladna voda, kako bi hladjenjem  isparenja iz   kazana kondenzacijom nastao tečni alkohol


065.JPG

Sve to mora da se postavi precizno tačno, uz pomoć libele, kako bi proces tekao bez problema


067.JPG


061.JPG
062.JPG

Kada se naprava postavi, potrebno je kazan napuniti kominama


093.JPG











Klipovi kukuruza se stavljaju ako su komine malo duže stajale, kako bi izvukli preteranu kiselinu. A ako su komine novijeg datuma, kukuruz je nepotreban. Komine imaju svetliju boju i manju kiselost.

275.JPG

 Moja tetka Koviljka je glavi doradnik, ja sam samo statirala...

276.JPG

092.JPG
Zatim se stavlja poklopac ,

058.JPG
060.JPG

059.JPG

a radi hermetičkog zatvaranja,  na njegov spoj s donjom posudom lepi se testo umešeno od običnog brašna, a može i od mekinja .

094.JPG

106.JPG


096.JPG
073.JPG
Koriste se i taze dopremljena drva iz šume
, ali se češće inteerveniše granjem, koje brže može da poveća temperaturu , ali i da se ugasi, ako je potrebno.

251.JPG


252.JPG



113.JPG


311.JPG

121.JPG



Posle dostizanja potrebne temperature, komine u kazanu počinju da vriju, stvara se vodena para, koja lulom odlazi u kacu, gde kroz cevi koje prolaze kroz hladnu vodu, dolazi do njenog kondenzovanja , pa kroz lulu na kaci počinju da padaju prve kapi , pa čitav mlaz. Rakija teče u lonac, prekriven belom krpom, kako u nju ne bi upadalo trunje i sitne muve, obavezni pratioci  pečenja rakije .  

115.JPG

U medjuvremenu, dok glavni rakija majstor - obično je to domaćin, pomno nadgleda vatru, ima vremena i za kaficu i ćaskanje sa komčijama i pomagačina.


119.JPG


                                    I za koju šljivu, tek da slika pečenja šljivovice bude kompletna.

120.JPG


301.JPG

Pri kraju se meri jačina tečnosti koja izlazi na luli, kako bi se prekinuo njen  dovod , kada više  više nema alkohola. Za to služi naprava čiji je naziv grad - grad je, inače, jedinica mere za jačinu alkohola

239.JPG
Kada se dostigne granica koja je odredjena kao minimum jačine, lonac se pomera i gasi se vatra u kazanu. Skida se ono , već ispečeno testo sa spoja kazana i poklopca, diže se  poklopac  i isipa komina iz koje je iskorišten sav alkohol. Pri tome je nužan jako veliki oprez, budući da je komina vrela .

133.JPG
135.JPG

137.JPG


138.JPG


139.JPG


Posle pražnjenja, potrebno je jako dobro oprati kazan , nakon čega se opet puni kominama 

247.JPG


246.JPG


       Isperu se i lula i vršnik - ovaj rešetkasti poklopac koji se stavlja na dno kazana, kako komina ne bi tu     spala i brzo zagorevala.

245.JPG


247.JPG

Ako vlasnik želi takozvanu meku rakiju, on je završio posao . A onaj ko želi jaču, dakle prepek, dobijenu rakiju sipa u kazan i ponavlja postupak pečenja.
U medjuvremenu se peru sve one silne posude u kojima su bile komine i odlažu u šupe do sledeće sezone.

284.JPG


279.JPG



254.JPG


304.JPG


                                          Dok voćnjak odmara do sledećeg proleća ,


317.JPG


                                         a kuća tone u mrak .

307.JPG


342.JPG

uživamo u prelepom zalasku sunca....


Komentari (211)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:23 05.07.2013

ГРЛОМ У ПОЛИМЉЕ

Гори јесен, капљу шљиве
у првоток љут,
а ми грлом у Полимље
- нанио нас пут.

Три смо ноћи и три дана
текли као Лим
од казана до казана
- упоредо с њим.

Пјевала нам дању јесен
озлаћена сва,
а чувао ноћу мјесец
(или, можда, два?)

И данас бих тамо био
крај казана ког
да нас није разјурио
љубоморни Бог.

Гори јесен, тече шљива
у првоток љут ...
Тешко ли је из Полимља
низ тријезан пут.

(Витомир - Вито Николић)
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:41 05.07.2013

zablude

Klipovi kukuruza se stavljaju ako su komine malo duže stajale, kako bi izvukli preteranu kiselinu.


Aha, samo što nisu :)

Ali ako je autosugestija dovoljno jaka onda i druge zablude vezane za pečenje rakije rade. Recimo prepiranje, da destilat iz lule pada u posudu sa vodom, i ostale

I menjaj bre kazan, kakvo testo kakvi bakrači.

expolicajac expolicajac 20:01 05.07.2013

Re: zablude

hoochie coochie man
Klipovi kukuruza se stavljaju ako su komine malo duže stajale, kako bi izvukli preteranu kiselinu.


Aha, samo što nisu :)

Ali ako je autosugestija dovoljno jaka onda i druge zablude vezane za pečenje rakije rade. Recimo prepiranje, da destilat iz lule pada u posudu sa vodom, i ostale

I menjaj bre kazan, kakvo testo kakvi bakrači.


A bre, dobar kazan, ovako odakativnom metodom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:37 05.07.2013

Re: zablude

Relativno nov i dobro opran pa se bakar sija :)

Ali loša konstrukcijska rešenja. Umesto testa ili blata, kod dobro konstruisanih kazana se za hermetičko zaptivanje spojeva (kapak, lula na oba kraja) koristi voda. Mnogo lakše i efikasnije kad su ovi mali kazani upitanju.
zilikaka zilikaka 20:52 05.07.2013

Re: zablude

Ali ako je autosugestija dovoljno jaka onda i druge zablude vezane za pečenje rakije rade. Recimo prepiranje, da destilat iz lule pada u posudu sa vodom, i ostale


Čekaj, znam za fazon, i znam da se tom "tehnikom" u tegli stvarno dobija raslojena masa.

Ono, moje znanje hemije je zakorovljeno, ali i kao takvo ostavlja nedoumicu, zbog međusobne rastvorljivosti dve vrste alkohola i vode.
Opet, ako gledamo po specifičnoj težini, i očekivanom udelu komponenti, liči da je to to.

Da nije kojim slučajem zbog dodatnog hlađenja prilikom prolaska kroz vodu, pa se smanjuje rastvorljivost?
expolicajac expolicajac 20:55 05.07.2013

Re: zablude

zilikaka
Ali ako je autosugestija dovoljno jaka onda i druge zablude vezane za pečenje rakije rade. Recimo prepiranje, da destilat iz lule pada u posudu sa vodom, i ostale


Čekaj, znam za fazon, i znam da se tom "tehnikom" u tegli stvarno dobija raslojena masa.

Ono, moje znanje hemije je zakorovljeno, ali i kao takvo ostavlja nedoumicu, zbog međusobne rastvorljivosti dve vrste alkohola i vode.
Opet, ako gledamo po specifičnoj težini, i očekivanom udelu komponenti, liči da je to to.

Da nije kojim slučajem zbog dodatnog hlađenja prilikom prolaska kroz vodu, pa se smanjuje rastvorljivost?

Srce moje, još kad bi i sliku našla, bila bi to prava stvar.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:03 05.07.2013

Re: zablude

Čekaj, znam za fazon, i znam da se tom "tehnikom" u tegli stvarno dobija raslojena masa.


Ma ta "caka" sa prepiranjem je besmislena. Ne radi.

Alkohol i voda se mešaju (nema rastvaranja, ne dobija se rastvor već smeša) u svakoj srazmeri, pa se u toj posudi doibija obična mešavina destilata koji ističe i sadržaja u posudi. U početku je u toj posudi voda, ali vrlo brzo sadržaj alkohola tu raste, i ono što preliva preko te posude postaje identišno onome u posudi.
Zabludu stvara to što ljudi najčešće na kraju pomirišu ili probaju to iz posude i konstatuju neprijatan miris i ukus pa to pripišu "pranju", ali miris i ukus destilata koji ne kraju ističe je takođe neprijatan.

Nego, čitah sad tvoj blog o radži, ima tu mnogo istine ali i po koja zabluda :)
Edit

Ta posuda radi jedino kao taložnik eventualnih mehaničkih čestica nečega, što nije nemoguće da se dogodi, jer se na unutrašnim stranama zidova lule talože neke materije, a teško ih je odstarniti, pa je moguće da se delovi tog taloga nađu u posudi sa vodom.
zilikaka zilikaka 21:04 05.07.2013

Re: zablude

A bre, dobar kazan, ovako odakativnom metodom.


Mala tabarka...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:09 05.07.2013

Re: zablude

Mala tabarka...


Ni jedna nije mala ako je voda u njoj hladna :)
Kad je mala tabarka samo spustiti crevo u nju, protok vode podesiti tako da voda u tabarci bude na vrhu vruća, niže sve hladnija, da bi druge dve trećine tabarke bila apsolutno hladna (onakva kakva dolazi iz creva)
zilikaka zilikaka 21:17 05.07.2013

Re: zablude

Zabludu stvara to što ljudi najčešće na kraju pomirišu ili probaju to iz posude i konstatuju neprijatan miris i ukus pa to pripišu "pranju", ali miris i ukus destilata koji ne kraju ističe je takođe neprijatan.

Ako pričamo o istom, ja svojim očima (više puta) gledala kako se u posudi (veća tegla) formiraju tri sloja.
Kad destilat teče vrrrlo lagano (a tako treba), upravo gornji sloj preliva.

Osim toga, to se radi samo odmah nakon odvajanja prvenca, na početku, i svakako se na kontaktu između vode i gornjeg sloja dobija zamućen sloj, jasno vidljiv.

Ono, rekoh da mi hemija nije jača strana, pa je možda u pitanju neka reakcija pri kontaktu vode i destilata, ali nečeg ima.
zilikaka zilikaka 21:20 05.07.2013

Re: zablude

Kad je mala tabarka samo spustiti crevo u nju, protok vode podesiti tako da voda u tabarci bude na vrhu vruća, niže sve hladnija, da bi druge dve trećine tabarke bila apsolutno hladna (onakva kakva dolazi iz creva)



Kolega, o hlađenju samnom ipak nemoj.

To ti je školski primer surotnosmernog izmenjivača.

Istina, protokom se može svašta regulisati, al ima dosta toga i u veličini...
EDIT; Brzeljam, pa ne razmišljam. Jeste školski, al istosmerni
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:27 05.07.2013

Re: zablude

Osim toga, to se radi samo odmah nakon odvajanja prvenca, na početku, i svakako se na kontaktu između vode i gornjeg sloja dobija zamućen sloj, jasno vidljiv.


Taj sloj, skramica, ako o njemu pričamo, se pojavljuje i na destilatu koji se odvaja kao dobar, rakiji.
Nema slojeva, nema u normalnoj rakiji materija koje se međusobno ne mešaju sa različitim specifičmim težinama da bi se raslojavale. Akoi se pojavljuju ti slojevi nešto nije u redu.

Na kraju, i sama znaš da se željena jačina rakije postiže dodavanjem vode u nju. Ako bi se mešanjem vode i rakije dobijali slojevi javili bi se i tad.

I da, nemoj prvenac bacati, sakupljaj njega i patoku pa to na kraju ponovo prepeci, istom metodom odvajaj opet prvenac i patoku i dobićeš normalnu rakiju.
Naravno ako imaš dovoljnu količinu toga da se isplati prepicati.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:27 05.07.2013

Re: zablude

Istina, protokom se može svašta regulisati, al ima dosta toga i u veličini.


Šta?
Stvarno me zanima.
zilikaka zilikaka 21:29 05.07.2013

Re: zablude

Ide na PP, da ne davimo
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 05.07.2013

Re: zablude

zilikaka
Ide na PP, da ne davimo

ok, hvala
buba_truba buba_truba 21:54 05.07.2013

Re: zablude

hoochie coochie man
Istina, protokom se može svašta regulisati, al ima dosta toga i u veličini.


Šta?
Stvarno me zanima.

zilikaka
Ide na PP, da ne davimo

A što na PP?!
I mene zanima, pls... ko davi - nije li ovo blog o rakiji, a?
zilikaka zilikaka 21:58 05.07.2013

Re: zablude

A što na PP?!
I mene zanima, pls... ko davi - nije li ovo blog o rakiji, a?

Ok, evo kopipejstovano (uz ispravljene slovne greške)

Ajde najkraće moguće.

Intenzitet hladjenja direktno zavisi od dve stvari. Jedna je razlika u temperaturi fluida koji hladiš i onog čime hladiš. Što veća - to intenzivnije. To se rešave tim protokom koji pominješ.
Druga stvar je površina kontakta između fluida, što će reći - dužina cevne zmijače u tabarki. Što veća tabarka, to duža zmijača, pa i intenzivnije hlađenje.

Dakle, pod uslovom da pretpostavimo da je protok destilata u oba slučaja približno isti, jer njega regulišeš grejanjem kazana odnosno intenzitetom isparavanja, svakako će se bolje ohladiti u većoj tabarki.

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:01 05.07.2013

Re: zablude

A jel treba sad i ja da kopipejstujem? :)
expolicajac expolicajac 22:05 05.07.2013

Re: zablude

hoochie coochie man
A jel treba sad i ja da kopipejstujem? :)

Pa nego!!!
zilikaka zilikaka 22:09 05.07.2013

Re: zablude

hoochie coochie man
A jel treba sad i ja da kopipejstujem? :)


Pročitaj prvo odgovor, pa nađi skicu...

Ljudi, generalno, što imate veću tabarku, biće veća površina izmenjivača.

Možda je kod savremenijih verzija to prilagođeno jedno drugom, ali svakako od viška glava ne boli. Uvek bolje da se što više ohladi, a ispod temperature ulazne vode ne može da padne.
zilikaka zilikaka 22:10 05.07.2013

Re: zablude

Pa nego!!!

Špijunčino i voajerčino ona pandurska!
expolicajac expolicajac 22:11 05.07.2013

Re: zablude

što imate veću tabarku, biće veća površina izmenjivača.

Ovo mi se posebno sviđa.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:11 05.07.2013

Re: zablude

Špijunčino i voajerčino ona pandurska!


Najgora
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:14 05.07.2013

Re: zablude

expolicajac
hoochie coochie man
A jel treba sad i ja da kopipejstujem? :)

Pa nego!!!


ok

Evo, bez ispravljanja

To da u slučaju da je u pitanju spirala, a ako je u pitanju dupli cilindar, što je češći slučaj i sve je više takvih kazana ( i ja radim sa takvim) onda je eventualno bitna dubina, ali ne i ukupna zapremina tabarke.
Slažem se naravno da je i vreme koje hlađeni fluid provede i u kontaktu sa rashladnom tečnošču vazno, ali u slučaju na koji sam mislio, dupli cilindar kao kondenzator, ono ne zavisi od prečnika tabarke.

Mada, čitam sline rasprave na temu vrste kondenzatora, nisu svi baš mišljenja da je cilindar bolji, ali većina ipak jeste. Što se spirale tiče tu se kolja lome oko razmaka cevi, tj oko zbijenosti spirale.
Gledajući slike nekih rektifikacionih kolona, i sudeći po tome da je ti dosta mala zapremina u kojoj se nalazi tešnost za hlađenje, a obzirom da se radi o prilično skupim uređajima,rekao bih da ukupna zapremina i nema neku veliku ulogu.



'a evo i slike tog kondenzatora
.

zilikaka zilikaka 22:27 05.07.2013

Re: zablude

Gledajući slike nekih rektifikacionih kolona, i sudeći po tome da je ti dosta mala zapremina u kojoj se nalazi tešnost za hlađenje, a obzirom da se radi o prilično skupim uređajima,rekao bih da ukupna zapremina i nema neku veliku ulogu


Moram da priznam da sam ovo previdela, a baš ne razumem šta si hteo da kažeš. Čega mala zapremina? Vode?
tetris tetris 22:40 05.07.2013

Re: zablude

zilikaka
Ok, evo kopipejstovano (uz ispravljene slovne greške)

Ajde najkraće moguće.

Intenzitet hladjenja direktno zavisi od dve stvari. Jedna je razlika u temperaturi fluida koji hladiš i onog čime hladiš. Što veća - to intenzivnije. To se rešave tim protokom koji pominješ.
Druga stvar je površina kontakta između fluida, što će reći - dužina cevne zmijače u tabarki. Što veća tabarka, to duža zmijača, pa i intenzivnije hlađenje.

Dakle, pod uslovom da pretpostavimo da je protok destilata u oba slučaja približno isti, jer njega regulišeš grejanjem kazana odnosno intenzitetom isparavanja, svakako će se bolje ohladiti u većoj tabarki.



Zavisi nešto i od specifičnih toplotnih kapaciteta oba fluida a i od koeficijenta prolaza toplote kroz kontaktnu površinu
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:41 05.07.2013

Re: zablude

Čega mala zapremina? Vode?



Da, mala zapremina suda ukome se nalazi tečnost za hlađenje. Onoga što glumi tabarku kod tih kolona.
zilikaka zilikaka 22:47 05.07.2013

Re: zablude

Zavisi nešto i od specifičnih toplotnih kapaciteta oba fluida a i od koeficijenta prolaza toplote kroz kontaktnu površinu



Kolega, u pitanju su isti fluidi, istih osobina, samo ih teramo kroz različite izmenjivače.
Čak je i materijal izmenjivača isti, pa mu sve to smućkano opet dođe ono "ka puta delta te", gde je ka manje-više isto.
zilikaka zilikaka 23:08 05.07.2013

Re: zablude

Da, mala zapremina suda ukome se nalazi tečnost za hlađenje. Onoga što glumi tabarku kod tih kolona.


Što manja zapremina, manje toplote može da primi, brže se zagreje i teže je regulisati proces.

Mada, to smo apsolvirali, pa da ne davimo.
dr.wagner dr.wagner 20:03 05.07.2013

Oprema

... večer

-"Moderniji" kotlovi imaju mehanizam za mješanje ,tako da ne "zagori" , a kao
dihtung se ne mjesi tjesto , već postoji duli rub (žljeb) na kazanu u koji dolazi bakreni
poklopac ... a u tom žljebu je voda koja dihta (i doljeva ako ispari) ...

-Pa ne možete vi u EU sa takvom zastarjelom opremom ...


Wagner
expolicajac expolicajac 20:11 05.07.2013

Re: Oprema

dr.wagner
... večer

-"Moderniji" kotlovi imaju mehanizam za mješanje ,tako da ne "zagori" , a kao
dihtung se ne mjesi tjesto , već postoji duli rub (žljeb) na kazanu u koji dolazi bakreni
poklopac ... a u tom žljebu je voda koja dihta (i doljeva ako ispari) ...

-Pa ne možete vi u EU sa takvom zastarjelom opremom ...


Wagner

Dok nama Toma peče rakiju, Evropa je samo daleki san. Čim ste izabrali Ivu za predsednika odmah ste ušli u Evropa, ili je Evropa ušla u vas, ni sam nisam siguran. Ali Iva svira klavir, a Toma peče rakiju.
dr.wagner dr.wagner 20:18 05.07.2013

Re: Oprema

Pozdrav šjor Pučanstvo

expolicajac
Ali Iva svira klavir, a Toma peče rakiju.


-I drug Tito je svirao klavir ...
... ma ovi "naši" su avangarda


W

mariopan mariopan 21:20 05.07.2013

Re: Oprema

dr.wagner
... večer

-"Moderniji" kotlovi imaju mehanizam za mješanje ,tako da ne "zagori" , a kao
dihtung se ne mjesi tjesto , već postoji duli rub (žljeb) na kazanu u koji dolazi bakreni
poklopac ... a u tom žljebu je voda koja dihta (i doljeva ako ispari) ...

-Pa ne možete vi u EU sa takvom zastarjelom opremom ...


Wagner

Majstor Ištvan iz Mužlje koji je najbolji znalac za rakiju, nadaleko - imao je takav kazan kada je onomad meni pekao kajsijevaču, samo da uđe u zapisnik.

Znači moj majstor za rakiju i ja možemo u Jevropu?
expolicajac expolicajac 21:24 05.07.2013

Re: Oprema

samo da uđe u zapisnik.

A zapsinik dostaviti preko susjeda Mekelovoj, da vidi koliko smo uznapredovali na putu ka "Europi"
mariopan mariopan 21:35 05.07.2013

Re: Oprema

expolicajac
samo da uđe u zapisnik.

A zapsinik dostaviti preko susjeda Mekelovoj, da vidi koliko smo uznapredovali na putu ka "Europi"

Pa čuj Qume, i ja sam stara škola, i ja sam pekla rakiju i šta sada - ja ne mogu da vladam deset godina?

edit

Sad u subotu, umalo da popijem kafu u Nišu sa jednim eksblogerom, samo nisam stigla, nisu mi moji dali da odem sa svadbe (još ne mogu da govorim, nadpevavala se uz trubače)

Lep vam taj Niš.
buba_truba buba_truba 22:02 05.07.2013

Re: Oprema

expolicajac
Ali Iva svira klavir, a Toma peče rakiju.

nije Iva, nego Ivo... razlika je drastična.

dr.wagner
-I drug Tito je svirao klavir ...
... ma ovi "naši" su avangarda
W

Jeste, svirao... al' mi zato odsvirali.
Hvala avangardi, ali poštedite nas ubuduće.
zilikaka zilikaka 22:12 05.07.2013

Re: Oprema

Pa čuj Qume, i ja sam stara škola, i ja sam pekla rakiju


Pa mislila sam. Dobro nam došla u klub.

Razbićemo ih...
mariopan mariopan 22:16 05.07.2013

Re: Oprema

zilikaka
Pa čuj Qume, i ja sam stara škola, i ja sam pekla rakiju


Pa mislila sam. Dobro nam došla u klub.

Razbićemo ih...

stasava stasava 22:20 05.07.2013

Re: Oprema

Hvala avangardi, ali poštedite nas ubuduće

Avangarda je često dekadentna, mi smo zdrav narod!
expolicajac expolicajac 22:20 05.07.2013

Re: Oprema

mariopan

zilikaka

buba_truba

Pravite "kolo alkoholičarskih sestara"
zilikaka zilikaka 22:29 05.07.2013

Re: Oprema


Pravite "kolo alkoholičarskih sestara

Ti si prvi počeo!
mariopan mariopan 22:31 05.07.2013

Re: Oprema

expolicajac
mariopan

zilikaka

buba_truba

Pravite "kolo alkoholičarskih sestara"


Čekaj samo da navatamo i četvrtu, ima da vas razbijemo klasičnim ženskim nokautom:

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:04 05.07.2013

Re: Oprema

mariopan
expolicajac
mariopan

zilikaka

buba_truba

Pravite "kolo alkoholičarskih sestara"


Čekaj samo da navatamo i četvrtu, ima da vas razbijemo klasičnim ženskim nokautom:



dr.wagner dr.wagner 21:21 06.07.2013

Re: Oprema

... večer

dusanovaiivanovamama

mariopan
zilikaka
buba_truba


-Ups ...

... odoh ja

-Neka vam i kotao i oprema i klavir ...

W
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:57 08.07.2013

Re: Oprema

Dok nama Toma peče rakiju, Evropa je samo daleki san.


добар ти био Шеф јуче код Оље, оно стара добра шмекерица... али, мислим нешто, Латинка вам водећи идеолог, океј Весна која је океј лик поправљала манифесто, али, јебем му жито, има ли партије која не ферцера на бази маторих комунисткиња као идеолошкиња у срб? питам само. раџа вам делује тејсти.
expolicajac expolicajac 22:17 08.07.2013

Re: Oprema

добар ти био Шеф јуче код Оље,

Šef mi nikada nije bio. Prijatelj već nekoliko decenija.
Edit:
Očigledno da slabo poznaješ lik i delo Latinke Perović. Moraću da se pozabavim tvojom edukacijom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:23 08.07.2013

Re: Oprema

reci ovde odmah, ja iskreno patim za demokratskom opcijom u srbiji bez opamećenih komunistkinja... kako je njoj trebalo entrilion godina da se opameti, leba ti, ja sam iz socijalističke familije, sto godina, nikad niko se nije zajebo u udbine kombinacije da ulazimo.

ps. recimo da mi je gotivan ortakov izbor, rad sam mu štogođ pomoći da se nađe s normalnim ljudima, i moj krug će ga podržati na bilo kojim choices, u skorijoj blizini. je l' ima neko od tih ideologa da nema komunističku prošlost? hoće ti drugar isto stvarati kult ličnosti kao bokitaki, ili će sačuvati razum?

edit: brate Gogo, čim si upotrebio "lik i delo" formulaciju odma si mi sumnjiv u startu... te formulacije, jebeni komunizam u srbalja...
expolicajac expolicajac 22:30 08.07.2013

Re: Oprema

Srđan Fuchs
reci ovde odmah, ja iskreno patim za demokratskom opcijom u srbiji bez opamećenih komunistkinja... kako je njoj trebalo entrilion godina da se opameti, leba ti, ja sam iz socijalističke familije, sto godina, nikad niko se nije zajebo u udbine kombinacije da ulazim.

ps. recimo da mi je gotivan ortakov izbor, rad sam mu pšomoći, i moj krug će ga podržati na bilo kojim choices, u skorijoj blizini. je l' ima neko od tih ideologa da nema komunističku prošlost? hoće ti drugar isto stvarati kult ličnosti kao bokitaki, ili će sačuvati razum?

ovo je blog o rakiji i ulasku Srbije u EU. "Bivši" je jedini političar koji poznaje tehnologiju pravljenja vina, a bogami i rakije, po evropskim standardima. Toma bi da zadrži stari metod a "bivši" bi da se nastavi pečenje rakije ali prihvatanjem evropskih vrednosti. Latinka je bila liberal koja je mladost provela u Šumadiji, pa zbog toga nosi u sebi onaj osećaj za spoj tradicionalnog i savremenog. Duboko sam uveren da je moguće ući u Evropu sa pečenjem rakije. Dobili bi i mi i Evropa.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:39 08.07.2013

Re: Oprema

ja se ravnam prema naslovu. šta ju je odvelo sa pozicije genseka komparta? radža je usputna, toma je hodajuća depresija.


"Osim toga, u poslednje dve decenije se stalno govori o suočavanju sa prošlošću. Mi kao narod prvo treba da se suočimo sa našom savremenošću i tek onda da se okrenemo i vratimo na prošlost i konačno se zapitamo zašto smo tu gde jesmo. Treba videti kako zemlja vidi samu sebe u jednom jedinom svetu koji imamo, koji je globalan, međuzavisan i od koga je opasno izolovati se", smatra Latinka Perović.

misli su joj tačne, ipak, ne shvatam zašto joj je to sinulo tek 1971.? normalnim ljudima je sinulo neke 1948., kada su se ubice iz kosmajskog odreda dokopali murije? moraš mi razjasniti ovo.
expolicajac expolicajac 22:44 08.07.2013

Re: Oprema

šta ju je odvelo sa pozicije genseka komparta?

Strpi se. Kada budem pisao o tome, o tome ćemo i diskutovati.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:48 08.07.2013

Re: Oprema

не липши магарче до грин вутре.

don't you die on me, donkey, till the grass gets green.

nim_opet nim_opet 20:27 05.07.2013

Arilje: Ubio pod dejstvom alkohola?

zilikaka zilikaka 20:43 05.07.2013

ne bih da čačkam

ali samo da primetime da vi muškarci definitivno gubite dugo neprikosnovene pozicije.

Kako da vam kažem, ali za one koji se ne sećaju, i ja sam temu obrađivala.

Dakle, iz svega priloženog možemo zaključiti da evolucija čini svoje...
expolicajac expolicajac 20:47 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

zilikaka
ali samo da primetime da vi muškarci definitivno gubite dugo neprikosnovene pozicije.

Kako da vam kažem, ali za one koji se ne sećaju, i ja sam temu obrađivala.

Dakle, iz svega priloženog možemo zaključiti da evolucija čini svoje...

Ali nisi stavljala slike. Mi muški volimo slikovnice, posebno ovako polupismeni, kao ja.
A i ovo je pisala ženska ruka, ali je stavljala i slike, što ukazuje da poznaje muškarce.
angie01 angie01 20:49 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

ovo k'o strip!lepo, jasno, ni oblacici ne trebaju!
expolicajac expolicajac 20:51 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

angie01
ovo k'o strip!lepo, jasno, ni oblacici ne trebaju!

Prosto da dobiješ želju da ispečeš jedan kazana.
zilikaka zilikaka 20:56 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

Mi muški volimo slikovnice, posebno ovako polupismeni, kao ja


A još volijete 3D animaciju. Uživo.

A i ovo je pisala ženska ruka, ali je stavljala i slike


Koleginici svaka čast!
Tako treba!
buba_truba buba_truba 22:08 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

zilikaka
Kako da vam kažem, ali za one koji se ne sećaju, i ja sam temu obrađivala.

Ja se sećam... eh te žene!
Značio mi taj blog, baš, fala ti.
zilikaka zilikaka 22:36 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

Značio mi taj blog, baš, fala ti


Kolko da vidiš da nisi najgora, da ima još takvih?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:45 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

Upravo pravim jednu bez kazana, ali i sa kosticama

mariopan mariopan 22:48 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

dusanovaiivanovamama
Upravo pravim jednu bez kazana, ali i sa kosticama


JEEEEE višnjevača?

Ja imam od preklane, kad niko ne pije u kući al volim da je napravim, nek se ima neće da se baci..
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:56 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

mariopan
dusanovaiivanovamama
Upravo pravim jednu bez kazana, ali i sa kosticama


JEEEEE višnjevača?

Ja imam od preklane, kad niko ne pije u kući al volim da je napravim, nek se ima neće da se baci..


Da
Bas sam se naradila praveci je Salim se naravno.
Volim i da je napravim a tek visnje iz visnjevace da jedem

zilikaka zilikaka 23:09 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

Volim i da je napravim a tek visnje iz visnjevace da jedem


U čega potapaš višnje?
mariopan mariopan 23:09 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

dusanovaiivanovamama
Bas sam se naradila praveci je

I ja volim da je pravim zato što se naradim.
Preskočila sam ovu godinu jer imam zalihe ali dogodine obavezno pravim. I meni žao onolikih višanja da se bace ali ih ne jedem, verovatno bih pevala nedelju dana od šake tih višanja
mariopan mariopan 23:12 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

zilikaka
Volim i da je napravim a tek visnje iz visnjevace da jedem


U čega potapaš višnje?

Ju slatka, pa to je najlakše - u teglu veliku ređaš red višanja red šećera pa opet dok se ne napuni tegla do vrha, i ondak naliješ alkoholom i staviš nasunce, ponekad promešaš i to je to.
Ondak odliješ sok (to ti je višnjevača) malo višanja staviš u flaše pa sipaš i višnjevaču a ostale višnje baciš.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:14 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

zilikaka
Volim i da je napravim a tek visnje iz visnjevace da jedem


U čega potapaš višnje?


U lek - komovicu -naravno:)
Evo recopis:
500 gr višanja
500 gr šećera
1 l domaće rakije
Priprema:
U staklenu teglu redati red višanja, red šećera dok ima sastojaka.
Sve zaliti rakijom i dobro zatvoriti te držati na suncu 40 dana. Promućkati svakih nekoliko dana.
Sipati u flaše i gotovo
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:17 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

mariopan
zilikaka
Volim i da je napravim a tek visnje iz visnjevace da jedem


U čega potapaš višnje?

Ju slatka, pa to je najlakše - u teglu veliku ređaš red višanja red šećera pa opet dok se ne napuni tegla do vrha, i ondak naliješ alkoholom i staviš nasunce, ponekad promešaš i to je to.
Ondak odliješ sok (to ti je višnjevača) malo višanja staviš u flaše pa sipaš i višnjevaču a ostale višnje baciš.


SVETOGRDJE - NE-BA-CA-TI<<<LINK
mariopan mariopan 23:19 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

dusanovaiivanovamama
U lek - komovicu -naravno:)
Evo recopis:

zilikaka zilikaka 23:22 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

Devojke, hvala. Ja sam samo pitala koja vrsta rakije, ili nekog drugog alkohola.

Dakle, ako radi komovica, poslužiće i loza.

Ove godine zakasnila, al dogodine, ko zna.
mariopan mariopan 23:22 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

dusanovaiivanovamama

SVETOGRDJE - NE-BA-CA-TI<<<LINK

JAO - pa to mi SAD kažeš?

IJU moram da vidim jel mi ostala koja višnja na granama i za ovo? Ako nema ću kupim samo za ove praline.
zilikaka zilikaka 23:24 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

Al je nama ovde lepo.

Još kad bi domaćin izneo posluženje...
expolicajac expolicajac 23:25 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

zilikaka
Al je nama ovde lepo.

Još kad bi domaćin izneo posluženje...

Jaretina, jel odgovara.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:26 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

Još kad bi domaćin izneo posluženje


ajd da slušamo mjuzu dok ne stigne

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:29 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

mariopan

JAO - pa to mi SAD kažeš?

IJU moram da vidim jel mi ostala koja višnja na granama i za ovo? Ako nema ću kupim samo za ove praline.

Naravno da nemam kalup za praline, onaj manji za projice je odlican, samo stavis dve, ako volis i tri visnje, nista ne fali


zilikaka
Devojke, hvala. Ja sam samo pitala koja vrsta rakije, ili nekog drugog alkohola.

Dakle, ako radi komovica, poslužiće i loza.

Ove godine zakasnila, al dogodine, ko zna.


Ma gde zakasnila - ima jos visanja :)
zilikaka zilikaka 23:29 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

Jaretina, jel odgovara

Može, al i pokvasi malo.
mariopan mariopan 23:33 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:34 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

zilikaka
Jaretina, jel odgovara

Može, al i pokvasi malo.

krkar krkar 23:55 05.07.2013

Re: ne bih da čačkam

SVETOGRDJE - NE-BA-CA-TI<<<


A može od njih da se napravi sjajan preliv za ćuretinu!

1. Umotaš ćureće šnicle u skroz tanku slaninu, zaliješ jako suvim belim vinom, staviš nekoliko čena belog luka, dvatri zrna bibera, pešes korijandera i ostaviš prekonoć

2. Višnje te odrakije preliješ čistom lozom, dodaš s vrha noža šećera, ostaviš takođe prekonoć

3. Sutradan kad kreneš da spremaš odliješ vino iz mesa, na puteru propržiš ono meso na laganoj vatri, dodaš pola šake badema lomljenih na krupno (polovine ili četvrtine) podliješ opet onim vinom dok skoro skroz ne ispari. Taman tad dodaš italijansku tečnu pavlaku (panna da cucina)

4. za to vreme u drugom sudu zagreješ puter, ubaciš one višnje sa rakijom, dodaš i u njih malo pavlake i škroba da zgusne (može i gustin) i na najtišoj vatri krčkaš dok meso bude gotovo

Prelivaš u tanjiru i još svrha malo žutig šećera da karamelizira



EDIT: beli luk baciti pre spremanja!
stasava stasava 20:55 05.07.2013

ma 100



Svestran čovek, peče rakiju, studira, menja prošlost, sadašnjost i budućnost...
expolicajac expolicajac 20:59 05.07.2013

Re: ma 100

stasava


Svestran čovek, peče rakiju, studira, menja prošlost, sadašnjost i budućnost...

Vidi se da je stara škola, koristi testo za hermetičko zatvaranje. Da li kazana ili domovine, još nije sasvim jasno.
Dr M Dr M 21:02 05.07.2013

Zašto će Toma da vlada 10 godina


Ne pijte alkohol!

U ovoj zemlji živi mnogo više ljudi bez mozga nego bez jetre.

I zato će neki Toma da vlada još mnogo više od 10 godina, makar se prezivao i Vučić.
expolicajac expolicajac 21:05 05.07.2013

Re: Zašto će Toma da vlada 10 godina

Dr M

Ne pijte alkohol!

U ovoj zemlji živi mnogo više ljudi bez mozga nego bez jetre.

I zato će neki Toma da vlada još mnogo više od 10 godina, makar se prezivao i Vučić.

Dr M

Ne pijte alkohol!

U ovoj zemlji živi mnogo više ljudi bez mozga nego bez jetre.

I zato će neki Toma da vlada još mnogo više od 10 godina, makar se prezivao i Vučić.

Vučić čita Vebera, tako da će sigurno biti neshvaćen u Srbiji, što mu značajno umanjuje vek trajanja. Toma je opasan.
buba_truba buba_truba 22:24 05.07.2013

Re: Zašto će Toma da vlada 10 godina

expolicajac
Vučić čita Vebera, tako da će sigurno biti neshvaćen u Srbiji, što mu značajno umanjuje vek trajanja. Toma je opasan.

Ćuj, ćita! Ma kako će da 'oda po tom... da tumači pročitano?!
Strahujem od ciroze.

stasava stasava 21:27 05.07.2013

suza



Nije opasan, on je emotivan, kako lepo plače!
mirelarado mirelarado 21:35 05.07.2013

Re: suza

stasava


Nije opasan, on je emotivan, kako lepo plače!


И брижан...


Jelica Greganović Jelica Greganović 22:13 05.07.2013

Pečenje

Kao što se duvan pije, tako se rakija i kafa peku...

milisav68 milisav68 23:31 05.07.2013

Re: Pečenje

expolicajac expolicajac 23:33 05.07.2013

Re: Pečenje

milisav68

Samo tako, samo tako, to srce želi.
blue92 blue92 09:18 06.07.2013

pobogu Ex !!

a da nije ni svestna

Ispravi ovo.
N e m o j podmetati omladini buve nepismenosti
Jebo Tomu, on je irelevantan.
Bio, jeste, proći će k'o i svaka epidemija.
Ali: neka ono što ostane posle njega/njih bude makar pismeno.


expolicajac expolicajac 09:20 06.07.2013

Re: pobogu Ex !!

blue92
a da nije ni svestna[u][/u]

Ispravi ovo.
N e m o j podmetati omladini buve nepismenosti
Jebo Tomu, on je irelevantan.
Bio, jeste, proći će k'o i svaka epidemija.
Ali: neka ono što ostane posle njega/njih bude makar pismeno.



čekao sam nekog drugog...
blue92 blue92 09:52 06.07.2013

Re: pobogu Ex !!


čekala sam čekala sam drUgog čitav dan..


E, pa nije (ti) došao!!!

Ispravi šta se da ispraviti. Toliko možeš?
expolicajac expolicajac 09:56 06.07.2013

Re: pobogu Ex !!

blue92

čekala sam čekala sam drUgog čitav dan..


E, pa nije (ti) došao!!!

Ispravi šta se da ispraviti. Toliko možeš?

U bre al si uporan.
blue92 blue92 10:05 06.07.2013

Re: pobogu Ex !!


To mi je srednje ime

edit; naročito kad su viši ciljevi u pitanju.

HVALA ti (što si ispravio) u moje, tvoje i svačije ime.
expolicajac expolicajac 10:29 06.07.2013

Re: pobogu Ex !!

blue92

To mi je srednje ime,

tako da su mi inicijali MUD

Jao, a da kao Rusi dodaš i očevo ime na kraju pa da zadovoljstvo bude kompletno.
highshalfbooze highshalfbooze 12:40 06.07.2013

...

Oduvek sam se pitala zašto se postupak dobijanja rakije zove pečenje, kada se pre radi o kuvanju

Zato što se pod terminom "kuvanje rakije" podrazumeva postupak pravljenja napitka Šumadijski čaj
expolicajac expolicajac 17:03 06.07.2013

Od kazana do Vimbldona

http://www.vesti-online.com/

Da mi je znati da li će poneti svoju rakiju da proslavimo pobedu?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:06 06.07.2013

Re: Od kazana do Vimbldona

expolicajac
http://www.vesti-online.com/

Da mi je znati da li će poneti svoju rakiju da proslavimo pobedu?


A da proda karte?<<<LINK
A da, nama je svaki dinar bitan a ne evro.
ivana23 ivana23 22:15 06.07.2013

Re: Od kazana do Vimbldona

expolicajac
http://www.vesti-online.com/

Da mi je znati da li će poneti svoju rakiju da proslavimo pobedu?


A komentari na vest...

expolicajac expolicajac 22:32 06.07.2013

Re: Od kazana do Vimbldona

A komentari na vest...

To je već užas i ispod svakog civilizacijskog nivoa. Nadam se da će ih obrisati.
stasava stasava 22:53 06.07.2013

tomovača

Rukoljub: Ukus Tomine rakije

Bože mi oprosti, ali je meni inauguracioni govor Tome Nikolića, novoizabranog predsednika Srbije, ličio na izbor za "Mis sveta". Mir među ljudima i u tom pravcu. Najviši gost mu je bio evropski birokrata, istina višeg formata, a služila se i "tomovača", kako čujem neka rakija koju sam peče, što je u redu kad pozove društvo kući, ali se to na vrhunskom državnom prijemu ne služi bez atesta, akcize, pa i tendera.

Dobro, pretpostavljam da Nikolić nije sopstvenim gostima prodavao sopstvenu rakiju, pa primedba o nedostatku tendera otpada, recimo da je to zanimljiv detalj iz usiljene biografije "šumadijskog domaćina" koji s jeseni, dok nije bio na vlasti, nije imao šta preče da radi, posebno kad je Šešelj dopao Haga, nego da od džibre ispeca šljivovicu.

Sad bi to mogao da postane nacionalni brend. Čujem da su gosti na prijemu sve coktali kad probaju tu rakiju. "Domaćine, rakija ti sedam jezika govori", rekao je jedan a onda isprao usta viskijem, jer tamo se skuplja takav svet.

Ako se atest lako dobija kao diploma, nema problema

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana