Budućnost| Lingvistika| Obrazovanje

Govor prof. dr Rajne Dragićević -- lekcija iz etike

nurudin RSS / 22.06.2013. u 01:52
 
dragicevic-rajna-foto.jpgДраги моји студенти, поштоване колеге, будући професори,

На дан када смо прослављали ваше апсолвентско вече, одложен је матурски испит малих матураната јер су се тестови које је требало да попуњавају појавили у јавности. Овај догађај само је једна од бројних манифестација урушености нашег просветног система, као и друштвеног система у свим областима. Долазећи на ваше вече и гледајући вас онако дотеране, насмејане, младе и пуне позитивне енергије, размишљала сам о томе хоћете ли успети да задржите тај оптимизам и када дипломирате и када се суочите с ниским платама, недовољним уважавањем професорске професије, прилично незаинтересованим ученицима, родитељима који су увек на страни своје деце (чак и ако је то нањихову штету), различитим притисцима и омаловажавањем. Mного тога око вас убијаће вам мотивацију.

Ипак, ако мене питате, на листи врхунских занимања налазе се следећа: професор, лекар, адвокат, судија, инжењери, још једном, професор. Ако питате све родитеље овог света чиме би желели да се њихова деца баве, одговориће вам на исти начин.

Разноразни неписмени и полуписмени људи данас себе олако могу назвати некаквим пи-аровима или менаџерима, необразоване водитељке себе зову новинаркама, а фолк-певачице уметницама, да и не говорим о арт директорима, бизнис консултантима, бек-офис администраторима, велнес консултантима, ивент координаторима, копи-принт оператерима, маркетинг консултантима, офис-асистентима, портфолио-менаџерима, продукт дизајнерима. Иза звучних назива занимања најчешће се крију фолиранти који мисле да се углед може стећи преко ноћи, крију се они који нису имали издржај да заврше факултет који су започели, они који мењају занимања и професије као прљаве чарапе. Немојте заборавити да се професором, лекаром или судијом нико не може самопрозвати.
 
Поносите се својим занимањем које се може стећи само упорним, вредним радом, одрицањем, неспавањем и вишегодишњим самосавладавањем и самоодрицањем. Не дозволите да вам бахати, хвалисави и самоуверени власници разноразних ресторана, фирми, приватних авиона, луксузних станова држе лекције о успеху, јер ви сте професори, а они су само власници квадратних метара!

Покушавају да омаловаже професорско занимање... Имајте на уму то да сте ви чувари достојанства своје професије. Звање професора стиче се са пуно труда, али још више муке треба уложити у знање како носити туважну титулу. Водите рачуна о начину на који се понашате и када нисте у школи, размишљајте о свом одевању, ставу, односу према колегама, према ученицима и њиховим родитељима. Ако себе срозате у сопственим очима, онда ће вас и околина гледати са омаловажавањем. Будите поносни, самоуверени, будите спремни да учите и да се доживотно усавршавате, јер ви сте професори!


Волите своје ученике. Упознајте их са оним племенитим што носе у себи, а чега често нису свесни. Извуците оно најбоље из њих. Подигните им углед у њиховим сопственим очима. Нипошто им не поклањајте оцене, али им стално омогућавајте да поправе оцене које имају. Препознајте и поштујте њихов труд. Покажите им да могу бити успешни ако раде. Не убијајте им вољу. Професорски ауторитет не стиче се претераном строгошћу и самовољом, већ праведношћу и недвосмисленим договором којег обе стране треба да се придржавају. Хвалите најбоље јер ћете тиме инспирисати и остале да се потруде и понекад буду најбољи. Пружајте шансу многима да понекад буду најбољи. Немојте бити другари са својим ученицима и покушавати да им се на тај начин приближите. Ви треба да постављате правила у својој учионици, да одређујете границе, да држите конце у својим рукама, јер они су ученици, а ви сте професори!

Не заборавите да ћете предавати главни предмет, први у рубрици у Дневнику, и да ћете са својим ученицима проводити више времена од свих осталих професора. Ваш утицај на ученике биће најважнији. Будите свесни те одговорности. Као професори српског језика, ви сте чувари нашег језика и културе. Учите ученике да воле своју земљу. Често се може чути како професори својим најбољим ученицима саветују да што пре оду одавде. Почело је да се подразумева да је најбољи успех у школи сигурна пропусница за одлазак из Србије. Хајде да преокренемо перспективу! Укажите најбољим ученицима на то да треба да остану у Србији јер ће јој, као најбољи, помоћи да се опорави и постане боље место за живот. Не дозволите им да оду и да препусте земљу свакојаком олошу! Зацртајте им као животни задатак да се боре против живог блата у које тонемо. Усадите им осећај за друштвену одговорност и објасните им да ову земљу нико не може очистити осим њих. Ако се потрудите, видећете да ће вас ђаци послушати, јер ви сте професори!

Будите уверени да семе свих економских, политичких, културних, моралних реформи у овој земљи може да проклија само у породици, али и у вашој учионици, и то управо на часовима српског језика и књижевности! Зато се трудите да будете узор својим ученицима. Крените у рат против свих старлета, спонзоруша, певачица, манекенки, тајкуна, бизнисмена ипобедите их. Ви им морате постати оријентациона тачка, светионик у животу! За тај рат имате 45 минута дневно скоро сваког радног дана, а то није мало. Победићете тако што ћете дати све од себе да саржаје које треба да представите својим ученицима учините занимљивим, узбудљивим, свежим. Успећете у томе само ако много знате, ако волите оно што радите и ако сте посвећени. Ученици то могуда препознају, и то непогрешиво. Не обазирите се на чињеницу да се неке ваше колеге не припремају за часове, да многи ништа не раде, а примају плату, не обазирите се на трулеж око себе и не предајте му се! Нека ваш час буде оаза знања у свеопштој пустињи, светла тачка у мраку, зрно смисла у бесмислу. Ви имате мисију: ако успете да повратите ауторитет школе и знања (а то се не може постићи ниједним законом, већ ентузијазмом професора), падаће као домине све препреке ка бољем животу у Србији. Од часа српског до економских реформи! Од часа српског до борбе против корупције! Од часа српског до космоса!

Ваша моћ је огромна и ваш задатак јеод стратешког значаја. У томе је разлика између вас и разноразних менаџера, консултаната, координатора, администратора, оператера, богатих власника локала и осталих експерата за продавање магле. У њиховим рукама су пројекти, локали, авиони и камиони, а у вашим рукама је будућност ове земље. Никада немојте заборавити: ви сте професори!



19. VI 2013. године Проф. др Рајна Драгићевић
 
 
 
П. С. Мишљења сам да величанствени говор уважене професорке заслужује читав блог, а не само један коментар, јер су многи заборавили да су професори. 


Komentari (205)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bocvena bocvena 07:24 22.06.2013

Ovih dana puno razmišljam

o svojoj profesiji. I odasvud vidim samo izgovore, gomilu reči da se pokrije sopstvena nemoć, nedostatak znanja i ljubavi prema deci i prosveti. Kraj školske godine je mučan period u školi. Sva prljavština se toliko ogoli da nemaš gde od nje da pobegneš. Čak ni u biblioteku:)

Predavač na seminaru daje primer učiteljice koja je stalno govorila da bi deci dala svoje krvi ispod guše (?), ali im nije pregledala nijedan domaći zadatak koji je uredno zadavala. Džaba ti takva ljubav.

Ovaj profesor maternjeg jezika iz besede ne sme da bude izuzetak nego standard.

Ljudi, mi smo privilegovani radom u školi. Ne činovničkom platom i raspustima (kako nas vidi prosečan Srbin) nego znanjem i ljubavlju koju dajemo i primamo od učenika nazad. Ne starimo kao ostali ljudi jer nam klinci ne daju. Pumpaju nas ljubavlju prema životu, radoznalošću i buntom. I očekuju od nas smernice, iaoko izgleda da im je jedini cilj da zaobiđu pravila.

Bitni smo i potrebni Srbiji.

Ali ne bilo kakva nego najbolja verzija nas!

(danima obigravam oko tvojih blogova o maloj maturi, ali imam ogroman transfer blama koji mi odmah zapuši usta)
buba_truba buba_truba 08:15 22.06.2013

Re: Ovih dana puno razmišljam

bocvena
(danima obigravam oko tvojih blogova o maloj maturi, ali imam ogroman transfer blama koji mi odmah zapuši usta)

Isto.
Hvala ti, bo. Osećam i sama sve što si rekla...
bocvena bocvena 08:40 22.06.2013

Re: Ovih dana puno razmišljam

nurudin nurudin 13:32 22.06.2013

Re: Ovih dana puno razmišljam

Kraj školske godine je mučan period u školi. Sva prljavština se toliko ogoli da nemaš gde od nje da pobegneš.


Нажалост, у праву сте, и то је попримило размере "епидемије".


Ne starimo kao ostali ljudi jer nam klinci ne daju. Pumpaju nas ljubavlju prema životu, radoznalošću i buntom. I očekuju od nas smernice, iaoko izgleda da im je jedini cilj da zaobiđu pravila.


albicilla albicilla 10:37 24.06.2013

Re: Ovih dana puno razmišljam

nekom sam prilikom razgovarao s jednim sinom novobogatasice. pita me on cime se bavim, ja mu kazem.

pa pitam njega isto, a on kaze: ja imam ovo, posedujem ono...

mislim se nesto, deriste nevaspitano, nisam ti ja sponzorusa da se tako predstavljas.
NNN NNN 11:32 24.06.2013

Re: Ovih dana puno razmišljam

Uuu, al' su se raspojasali ovi prosvetari - počinje raspus'!
nurudin nurudin 17:00 24.06.2013

Re: Ovih dana puno razmišljam

NNN
Uuu, al' su se raspojasali ovi prosvetari - počinje raspus'!



Распојасала се банда црвена...:)
vladaxy vladaxy 08:19 22.06.2013

Jedan od problema našeg obrazovanja

да и не говорим о арт директорима, бизнис консултантима, бек-офис администраторима, велнес консултантима, ивент координаторима, копи-принт оператерима, маркетинг консултантима, офис-асистентима, портфолио-менаџерима, продукт дизајнерима

Neka, danas najtraženija zanimanja, nisu ni postojala pre desetak godina. Mi danas školujemo decu za neka zanimanja koja još uvek ne postoje. Dajemo im neupotrebljiva znanja za budućnost. A profesori i nastavnici još uvek žive u prošlosti, gazi ih vreme i tehnologija.

Inače iz profesorke izbija zloba jer ne ne razume zašto tržište plaća te prodavce magle, a nju sa nekim znanjem i ugledom ne.
bocvena bocvena 08:35 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

U je, Vladaxy, iz svakog tvog komentara o prosveti izbija elementarno neznanje o nastavnom procesu, pa te ipak niko ne proglašava zavidnim zlobnikom. To što si nekad išao u školu i imaš dete školskog uzrasta te zaista ne čini stručnjakom za pisanje planova i programa i organizatorom nastave. Ali ne sumnjam da se nađeš u poziciji da o tome odlučuješ, da bi sa punim samopouzdanjem napravio haos još gori nego što jeste.

I ne bi bio prvi u školi koji to radi.
looping looping 08:54 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

Inače iz profesorke izbija zloba jer ne ne razume zašto tržište plaća te prodavce magle, a nju sa nekim znanjem i ugledom ne.

To sto ona ima znanje ne znaci da ima ugled. Kao i mnogi drugi. Uzmes znanje u Srbiji i okacis ga macku o rep.
tasadebeli tasadebeli 09:04 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

vladaxy
Inače iz profesorke izbija zloba


Трансфер осећања?

Ау, црни Владакси, па какву си ти то трауму доживео као ученик (можда родитељ?) у школи, па да толико мрзиш ову професију...

Да није код тебе оно од Душка Радовића: "Bivši loši đaci daju jedinice sadašnjim lošim đacima,a najgori ih grde i biju kod kuće."

Dajemo im neupotrebljiva znanja za budućnost. A profesori i nastavnici još uvek žive u prošlosti, gazi ih vreme i tehnologija.


Причај ти то другоме... Очигледно одавно ниси завирио у неку учионицу у нашим школама да видиш шта се тамо ради... Или, ако и јеси завирио, онда је то била нека погрешна учионица...

vladaxy vladaxy 09:45 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

U je, Vladaxy, iz svakog tvog komentara o prosveti izbija elementarno neznanje o nastavnom procesu, pa te ipak niko ne proglašava zavidnim zlobnikom.

Pa da, veoma je smisleno 8+4+4 godine puniti glavu nečim, a onda kad dobiješ diplomu shvatiš da ona ne vredi ništa, da je tvoje znanje poluupotrebljivo i da ćeš tek kroz dugogodišnju praksu naučiti posao.

Nisam zloban, samo ne volim prisilu, a na to se svodi naše obrazovanje.
nurudin nurudin 13:38 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

Inače iz profesorke izbija zloba


Говор професорке инспирисан је љубављу -- према будућим генерацијама, према земљи и образовању -- ово је дело љубави, а не злобе, ма колико можда патетично звучало, разумеће људи који су предани образовању.

Колеге које безрезервно себе дају ученицима, разумеће поенту.

Оне друге колеге, које су заборавиле шта значи професор, говор професорке Рајне треба да подсети на чињеницу колика је одговорност професора, јер се људи често забораве.
nurudin nurudin 13:41 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

looping
Inače iz profesorke izbija zloba jer ne ne razume zašto tržište plaća te prodavce magle, a nju sa nekim znanjem i ugledom ne.

To sto ona ima znanje ne znaci da ima ugled. Kao i mnogi drugi. Uzmes znanje u Srbiji i okacis ga macku o rep.


У својој струци професорка има велики углед, а сви ми треба да се потрудимо да овакви људи стекну и шири друштвени углед, са том намером сам и објавио професоркин говор. Овакви људи треба да буду наш бренд, и наш светионик.
zilikaka zilikaka 20:51 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

Inače iz profesorke izbija zloba jer ne ne razume zašto tržište plaća te prodavce magle, a nju sa nekim znanjem i ugledom ne.


A tvoj komentar zvoni, kao i obično...

Društvo i država su malo komplikovaniji od pijačne tezge.

Pa da, veoma je smisleno 8+4+4 godine puniti glavu nečim, a onda kad dobiješ diplomu shvatiš da ona ne vredi ništa, da je tvoje znanje poluupotrebljivo i da ćeš tek kroz dugogodišnju praksu naučiti posao.


Dakle, da mi svakog jutra poranimo pa vidimo šta tog dana ide, a onda, ko u punionici flaša, naštancujemo toga onoliko komada kolko cenimo da će trebati.


Si ti čuo da se deca driluju da razmišljaju, a kad to dobro nauče, onda će mnogo lakše naučiti sve drugo?

Ja sam recimo duboko zahvalna svima onima koji su me kroz školovanje terali da rešavam niz najrazličitijih problema, jer su me upravo naučili kako se to uopšte radi.

To što ti hoćeš je kao kad bi fudbaleri prestali da rade trbušnjake i sklekove, jer, fakat, to ni na utakmici neće raditi.
inco inco 05:44 23.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

zilikaka
Si ti čuo da se deca driluju da razmišljaju, a kad to dobro nauče, onda će mnogo lakše naučiti sve drugo?


Ne bih da cepidlačim, ali gde si ti 'drilovanje za razmišljanje' ikada srela u našem školskom sistemu? Srećni su oni koji imaju makar jedan primer takav nastavnika/profesora u celom svom školovanju - zaglušujuća većina je jako uprta protivu toga i zahteva od učenika da nauče sve naizust i svaku devijaciju kažnjavaju i sasecaju u korenu.

Ja sam recimo muku mučio sa profesorom/nastavnikom matematike u srednjoj školi koji je očito zalutao u svoju profesiju i koji mi je ogadio matematiku koju sam do tad iskreno obožavao. Ned'o ti bog da rešiš problem na drugačiji način nego što ga je on prezentovao na tabli - džaba ubeđivanja, džaba tačan rezultat, džaba ukazivanje da ti matematika ne vredi pišljivog boba ako ćeš raditi po šablonu umesto da je intimno razumeš - jok, my way or the highway. O 'društvenjacima' i da ne govorim, tu je samo bubanje pomagalo i zato sam uvek mučio muku s istima. Jedini svetli primer u celom mom školovanju je bio nastavnik/profesor fizike u srednjoj, ali to nije bilo dovoljno a i čovek je džaba traćio svoj potencijal pošto je reč o elektrotehničkoj školi gde se, iz meni apsolutno neobjašnjivih razloga, fizika radi po skraćenom programu samo dve godine, dva časa nedeljno. Jebeš mi sve ako je i trunku razuma imao onaj ko je smišljao plan i program za buduće elektroničare gde je istorija u istoj ravni sa fizikom a hemija u istoj ravni sa geografijom.

Kako da elektroničar uopšte razume to što radi kad ne stigne pošteno da nauči ni fiziku, ni hemiju? To kao što danas imaš čisto programerske 'kurseve' gde se ne radi elektronika, čak ni digitalna, i onda dobiješ programere koji nemaju pojma kako radi mašina koju programiraju pa na kraju završiš sa prostim aplikacijama koje jedu više RAM-a od operativnog sistema. Mada, da ne grešim dušu, nama su u firmu dolazili ljudi sa ETF-a kojima smo morali da držimo časove digitalne elektronike da razumeju šta to oni treba da rade, no to je priča sama za sebe...

Ja sam davno predlagao da prvih par godina školovanja ne postoje predmeti uopšte, već da se deca uče da pitaju prosto pitanje - zašto? Da im se usadi u tintare da kad god im neko kaže 'to je tako i tako' odmah pitaju 'zašto?' i da ne prihvataju odgovor 'zato što ja tako kažem'. Da se ne uče suvoparnim definicijama bez suštine - recimo da kad se uči trapez iz matematike nikada nastavnik/profesor ne kaže učenicima da je površina istog (a + c) / 2 x h nego da zahteva od učenika da sami dođu do toga. Da se uče da sami nalaze (i filtriraju) bitne informacije na internetu, po knjigama, u biblioteci... umesto da im se sve sažvaće i da im se za bubanje napamet.

Ali, kojoj bi to vlasti odgovarala deca koja su tako obrazovana? Kako bi onda mogli političari da prodaju rog za sveću ako kad obećaju 100 milijardi investicija građani pre nego što im dadnu glas zahtevaju da vide plan kako oni misle da do tih investicija dođu? Da kad kažu 'i EU i Kosovo' pitaju - a kako vi to mislite da izvedete? Da... E baš zato u školstvu nikada nećemo imati da se deca 'driluju da razmišljaju'. Ko misli da toga ima u našem školstvu - zaboravio je kako to školstvo izgleda.
uninamama uninamama 09:09 23.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

inco

Ne bih da cepidlačim, ali gde si ti 'drilovanje za razmišljanje' ikada srela u našem školskom sistemu? Srećni su oni koji imaju makar jedan primer takav nastavnika/profesora u celom svom školovanju - zaglušujuća većina je jako uprta protivu toga i zahteva od učenika da nauče sve naizust i svaku devijaciju kažnjavaju i sasecaju u korenu.

Ne izdržah da se ne oglasim... Ja sam, izgleda, imala izvanrednu sreću tokom svog školovanja da imam veeliku većinu nastavnika i profesora koji su poštovali razmišljanje svojom glavom. Zato sam i sama postala takav nastavnik. I većina mojih kolega su baš takvi nastavnici. Izgleda imam sreće i sa školom u kojoj radim... Ili nije sve tako crno kao što se čini
zilikaka zilikaka 10:36 23.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

inco

Ne bih da cepidlačim, ali gde si ti 'drilovanje za razmišljanje' ikada srela u našem školskom sistemu? Srećni su oni koji imaju makar jedan primer takav nastavnika/profesora u celom svom školovanju - zaglušujuća većina je jako uprta protivu toga i zahteva od učenika da nauče sve naizust i svaku devijaciju kažnjavaju i sasecaju u korenu.


uninamama

Ne izdržah da se ne oglasim... Ja sam, izgleda, imala izvanrednu sreću tokom svog školovanja da imam veeliku većinu nastavnika i profesora koji su poštovali razmišljanje svojom glavom. Zato sam i sama postala takav nastavnik. I većina mojih kolega su baš takvi nastavnici. Izgleda imam sreće i sa školom u kojoj radim... Ili nije sve tako crno kao što se čini


Evo, i koleginica rekla upravo ono što sam je htela.

Možda je do generacija, možda do škola, ali mene JESU učili da razmišljam.

Najsvetliji primer mi je žena koja man je predavala fiziku u osnovnoj. Učila nas samo dve godine, a obeležila je meni, i još mnogima život.

Ne kažem, bilo je i onih drugih, koji su insistirali na reprodukovanju onog što su oni prezentovali, ali takvi su bili u veeeelikoj manjini, pa ih kao takve i dan danas pamtimo i pominjemo.


Inače, zbog mladunca sam pomalo u toku sa sadašnjom situacijom.

Vidim da su im mnogi udžbenici loši, po mom laičkom mišljenju, vidim da su nastavnici pomalo inertni i nemotivisani, ali ni slučajno do mere da je stanje katastrofalno.

Jukie Jukie 11:23 23.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

uninamama
Ne izdržah da se ne oglasim... Ja sam, izgleda, imala izvanrednu sreću tokom svog školovanja da imam veeliku većinu nastavnika i profesora koji su poštovali razmišljanje svojom glavom. Zato sam i sama postala takav nastavnik. I većina mojih kolega su baš takvi nastavnici. Izgleda imam sreće i sa školom u kojoj radim... Ili nije sve tako crno kao što se čini

zilikaka

Evo, i koleginica rekla upravo ono što sam je htela.Možda je do generacija, možda do škola, ali mene JESU učili da razmišljam.


Zavidim... Meni niko nikad nije objašnjavao KAKO da nešto naučim. Prilično su naglašavali potrebu da provodim vreme učeći (čitajući i preslišavajući se) i mislim da je konsenzus bio da što duže čitaš i preslišavaš se, manje su šanse da ćeš kad te izvedu pred tablu da stojiš i belo gledaš u nastavnika, praveći grimase dok pokušavaš da se prisetiš IČEGA što liči na odgovor na postavljeno pitanje.

Postojale su i grdnje "sram te bilo što se praviš da ništa ne znaš, kako iz ovih drugih predmeta imaš petice, rugaš se onoj jadnoj deci koja stvarno ništa ne mogu, sedi tamo i čitaj, čitaj dok ne naučiš"

U osmom razredu je nastavnica istorije napokon shvatila da ja kad čitam enciklopediju to sve razumem i umem o tome da pričam i da pišem sastave o tome (kao iz biologije), a kad čitam udžbenik posle nemam pojma o čemu se radilo, pa mi je dala da pišem neki referat iz enciklopedija i tako sam povećao ocenu na 4, a i fiziku sam uspeo da podignem na peticu učeći iz enciklopedije umesto iz udžbenika.

Tako da mi je drago što sam bio buntovnik i nisam proveo i osmi razred kao sedmi, nad udžbenikom čitajući i preslišavajući se
nurudin nurudin 11:33 23.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

Srećni su oni koji imaju makar jedan primer takav nastavnika/profesora u celom svom školovanju



već da se deca uče da pitaju prosto pitanje - zašto?


Професорка Драгићевић жели да њени студенти постану баш такви професори, то је поента.
zilikaka zilikaka 12:40 23.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

Meni niko nikad nije objašnjavao KAKO da nešto naučim. Prilično su naglašavali potrebu da provodim vreme učeći


Evo, sad mi pade na pamet kako su me naučili (opet čuvena fizičarka) da razlikujem stalaktite i stalagmite:
Onaj što ima više T je na tavanici.

Zašto nas je to ona učila, nemam pojma, al se sećam da nas je učila i dimenzionu analizu, odnosno, način kako da ne učimo napamet formule, a da možemo da ih upotrebimo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:52 23.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

zilikaka
Evo, sad mi pade na pamet kako su me naučili (opet čuvena fizičarka) da razlikujem stalaktite i stalagmite:
Onaj što ima više T je na tavanici.


Konkavno i konveksno ogledalo: Konkavno je ono u koje može stati malo kave, bio je savet naše profesorke Haubriht kako da razlikujemo ta dva ogledala.
zilikaka zilikaka 13:43 23.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

Konkavno i konveksno ogledalo: Konkavno je ono u koje može stati malo kave, bio je savet naše profesorke Hubriht kako da razlikujemo ta dva ogledala.

E, dobro me podseti!

KonvekSno - iSpupčeno.
Opet naravno fitičarka.
mariopan mariopan 11:31 24.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

zilikaka
Najsvetliji primer mi je žena koja man je predavala fiziku u osnovnoj. Učila nas samo dve godine, a obeležila je meni, i još mnogima život.


Joj, i meni moja "fizičarka" ostala u sećanju za ceo život, a fiziku i ne možeš da naučiš ako je ne razumeš, tj ne misliš svojom glavom.

I nas su učili da mislimo svojom glavom. samo sam ja mnogo starija generacija.

Čudim se da uopšte neko pokušava decu da uči drugačije, to jednostavno nije moguće, jer ako nešto nabuba napamet to će mu iz glave izvetreti čim zatvori knjigu, u glavi neće ništa ostati.
NNN NNN 12:03 24.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

арт директорима, бизнис консултантима, бек-офис администраторима, велнес консултантима, ивент координаторима, копи-принт оператерима, маркетинг консултантима, офис-асистентима, портфолио-менаџерима, продукт дизајнерима
U jednoj firmi šofer koji raznosi propagandni materijala je dobio titulu
- Marketing assistant manager (ili tako nešto slično)

Ps. naravno to nije imalo nikakav uticaj na plaću, status u hijerarhiji u firmi i sl. ali zvuči nekako zajebanije
nurudin nurudin 17:04 24.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

NNN
арт директорима, бизнис консултантима, бек-офис администраторима, велнес консултантима, ивент координаторима, копи-принт оператерима, маркетинг консултантима, офис-асистентима, портфолио-менаџерима, продукт дизајнерима
U jednoj firmi šofer koji raznosi propagandni materijala je dobio titulu
- Marketing assistant manager (ili tako nešto slično)

Ps. naravno to nije imalo nikakav uticaj na plaću, status u hijerarhiji u firmi i sl. ali zvuči nekako zajebanije



Али, интересантна је појава бојних лидера -- толико чиллидера и чиллидерсица, да не може човек да похвата...:)

Управо је и професорка хтела то да каже -- зајебано звучи, а маши суштину..
blogovatelj blogovatelj 22:15 24.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

Ps. naravno to nije imalo nikakav uticaj na plaću, status u hijerarhiji u firmi i sl. ali zvuči nekako zajebanije


Nije to ništa.
Postoji u Kanadi firma Second cup koja prodaje kafu. Njihovi radnici nose bedževe na kojima piše Certified Coffee Agent.
tasadebeli tasadebeli 08:50 22.06.2013

Најбоља педагогија је волети и бити вољен

nurudin




Није у реду да понављам коментар са твог претходног блога...

bocvena

Ljudi, mi smo privilegovani radom u školi. Ne činovničkom platom i raspustima (kako nas vidi prosečan Srbin) nego znanjem i ljubavlju koju dajemo i primamo od učenika nazad. Ne starimo kao ostali ljudi jer nam klinci ne daju. Pumpaju nas ljubavlju prema životu, radoznalošću i buntom. I očekuju od nas smernice, iaoko izgleda da im je jedini cilj da zaobiđu pravila.


buba_truba

Hvala ti, bo. Osećam i sama sve što si rekla...




I odasvud vidim samo izgovore, gomilu reči da se pokrije sopstvena nemoć, nedostatak znanja i ljubavi prema deci i prosveti. Kraj školske godine je mučan period u školi. Sva prljavština se toliko ogoli da nemaš gde od nje da pobegneš. Čak ni u biblioteku:)


Каже један мој колега из школе:"Аух, каквим смо све глупостима затрпани и у школи и ван школе... Срећа је наша да можемо од свега тога да побегнемо у учионицу и да своје дане проводимо са децом иначе бисмо начисто потонули у ово живо блато у којем живимо..."

Човек има 25 година стажа у просвети... И још увек зрачи енергијом и оптимизмом... И уме да буде итекако радознао и разигран, без обзира на већ скроз побелеле власи и године које носи на леђима...
vladaxy vladaxy 09:53 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

Причај ти то другоме... Очигледно одавно ниси завирио у неку учионицу у нашим школама да видиш шта се тамо ради... Или, ако и јеси завирио, онда је то била нека погрешна учионица...

Možete da živite u nekom svom svetu ali realnost govori drugačije.
freehand freehand 09:55 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

vladaxy
Причај ти то другоме... Очигледно одавно ниси завирио у неку учионицу у нашим школама да видиш шта се тамо ради... Или, ако и јеси завирио, онда је то била нека погрешна учионица...

Možete da živite u nekom svom svetu ali realnost govori drugačije.

A Realnost baš tebe izabrala da joj budeš medijum!
vladaxy vladaxy 13:19 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

Ne, samo komentarišem.

Decenije državnog sistema obrazovanja ostavljaju posledice. Svake godine se ponavljaju isti problemi, svake godine nastavni kadar štrajkuje, svake godine je "izmenili smo ovo-ono, sad će biti sve kako treba", stalno pričate o posledicama a niko ne vidi uzrok.

Po meni je ovo OK. Jel' hoćete da radite za državu, onda i niste bolje zaslužili. Ćutite i trpite. Neka vam birokrate daju crkavicu, neka vam određuju šta ćete da predajete i kako, neka vas tretiraju loše, jer jednostavno ne želite da vam bude bolje.

I da citiram jedan dobar tekst na temu obrazovanja:
Dolazi vreme koje od obrazovanja neće zahtevati da ljudi budu žive enciklopedije, već da umeju brzo da se snalaze po svakoj mogućoj enciklopediji koja će im putem interneta biti dostupna u svakom delu sveta. Da postanu brzi na mislima, prilagodljivi i dobri logičari. Došlo je takvo vreme, da ono što naučite danas, već za godinu dana može biti potpuno prevaziđeno, stoga usmereni obrazovni programi koji traju godinama su besmisleni i čisto gubljenje vremena. Sistem obrazovanja kakav danas poznajemo će vrlo brzo nestati sa lica zemlje, biće neadekvatan vremenu u kojem živimo.

Read more http://amitzdulniker.com/2012/09/18/konstanta-promasenih-reformi-obrazovanja/


nurudin nurudin 13:44 22.06.2013

Re: Најбоља педагогија је волети и бити вољен

Каже један мој колега из школе:"Аух, каквим смо све глупостима затрпани и у школи и ван школе... Срећа је наша да можемо од свега тога да побегнемо у учионицу и да своје дане проводимо са децом иначе бисмо начисто потонули у ово живо блато у којем живимо..."


Баш тако, учионица и ученици све нас спашавају да не потонемо у живо блато...
Камо среће да се у учионици и међу ученицима све завршава и почиње...
tasadebeli tasadebeli 16:00 22.06.2013

Re: Jedan od problema našeg obrazovanja

vladaxy
Ćutite i trpite. Neka vam birokrate daju crkavicu, neka vam određuju šta ćete da predajete i kako, neka vas tretiraju loše, jer jednostavno ne želite da vam bude bolje.


А шта мислиш, зашто се јављамо овде и комуницирамо на овај начин? Зашто Нурудин качи све ове текстове? Зашто Рајна Драгићевић држи овакав говор студентима? Зато што не желимо да нам буде боље?

Различитост, радозналост и креативност које помиње Кен Робинсон нису новина у српском образовном систему... Слушамо ми о томе дуго, дуго... Колико се сећам, ја сам о томе слушао још као студент (на истој групи на којој је касније била Рајна Драгићевић), а то је било поодавно.

Да ти не причам да су реформатори нашег образовног система још пре десетак година изјављивали да нам је узор модел за реформу баш финско образовање (погледај неке Круголинине блогове)... На жалост, у земљи која је прилично нестабилна, где од једне политичке промене зависи да ли ће се наставити са стратегијама замишљеним тако да имају дугорочни ефекат и где економска ситуација не дозвољава да се људи баве нечим другим осим пуким преживљавањем, не можеш очекивати да све тече као подмазано...

Има нас који више и не можемо само да слушамо о променама и да чекамо да се читав систем покрене мало бржим ритмом, па неке ствари радимо и на своју руку... Али то није ништа посебно... Тога имаш и у САД и у било којој другој земљи када је образовање у питању.

А кад већ помињеш технологију и интернет као могућност за образовање, имам и ја нешто за тебе (такође са ТЕД-а):

LINK


А код нас имаш ово:


ЛИНК

Као што видиш, није ни у српском образовању баш све тако црно и безнадежно... Има ту вредних људи, има... Само да протерамо летаргију из глава већине и већ би могли да се виде резултати... А баш тако сам и схватио овај говор Рајне Драгићевић:

Будите уверени да семе свих економских, политичких, културних, моралних реформи у овој земљи може да проклија само у породици, али и у вашој учионици,



П.С. - Одрадио ја овај семинар Настава у облаку... И испробао мало са клинцима сад на крају школске године (7. и 8. разред)... Занимљиво и њима и мени... А, богами, пружа ми могућност да поштујем у највећој мери свето тројство Кена Робинсона: различитост, радозналост, креативност.
looping looping 08:52 22.06.2013

1

Ипак, ако мене питате, на листи врхунских занимања налазе се следећа: професор, лекар, адвокат, судија, инжењери, још једном, професор.

Ako mene pitate (a ne pitate me) na listi vrhunskih zanimanja u Srbiji nalaze se sledeca: policajac, sudija.
Svaka etika pada u vodu dok neko njima ne odrzi govor isti ili veoma slican govoru uvazene profesorke. Takodje, autoritet profesora, lekara, inzenjera itd, ce biti nula dok god ne prorade ta (po meni) vrhunska zanimanja.
freehand freehand 09:03 22.06.2013

Poruka

Drage moje kolege (blogeri) ja ovaj govor čitam - živi kao što govoriš!
Ne prenemaži se, ne traži izgovore, hebo velike reči na društvenim mrežama.
Ne čekaj da sve drugi reše, ne davi se u patetičnim eskapadama sa pesimističnim zaključcima kako su svi isti i kako nema nade jer svi ćute.
Lični primer, dragi moji. Lični primer stvara autoritet kod dece, podređenih i nadređanih.
Dostojanstvo ove gospođe što je otkrila prevare na testovima. Ecce homo.
BigBadWolf BigBadWolf 13:44 22.06.2013

Re: Poruka

Koliko god da je licni primer bitan, daleko je od scemocnog, arocito kada pokusavas da ga primenis u jednom tako nakaradnom sistemu kao sto je srpsko obrazovanje.

Ja ovih dana imam roditeljski sastanak. Upravo smo zavrsili sedmi razred i planirao sam da napomenem roditeljima da tamo negde oko 15. avgusta podsete decu da krenu obnavljanje gradiva iz sedmog, na konto male mature, koja je od sledece godine trodelna. Sta da im kazem? Da krenu da skupljaju pare za kupovinu testova kada se budu pojavili na ulicama?
nurudin nurudin 13:49 22.06.2013

Re: Poruka

Drage moje kolege (blogeri) ja ovaj govor čitam - živi kao što govoriš!
Ne prenemaži se, ne traži izgovore, hebo velike reči na društvenim mrežama.



Апсолутно сам сагласан -- живи као што говориш.

Овај говор није пренемагање, нити тражење "великих речи" на друштвеним мрежама, већ једна врста мотивације у моментима када је сваком иоле нормалном наставнику то потребно у ненормалној атмосфери која се зове крај школске године.


Lični primer, dragi moji.


Професорка је све оно што сте ви навели, зато сам и објавио њен говор.


Dostojanstvo ove gospođe što je otkrila prevare na testovima. Ecce homo.


За дивљење и похвалу!
nurudin nurudin 13:52 22.06.2013

Re: Poruka

Koliko god da je licni primer bitan, daleko je od scemocnog, arocito kada pokusavas da ga primenis u jednom tako nakaradnom sistemu kao sto je srpsko obrazovanje.



То јесте велики проблем, лични пример међу колегама који, нпр. живе у убеђењу да свим ученицима треба исправити оцене, да већина буде са свим петицама, а остали одличнии, и то они сматрају добробитом...
У супротно, ти си нечовек, бахат...
freehand freehand 14:59 22.06.2013

Re: Poruka

Овај говор није пренемагање, нити тражење "великих речи" на друштвеним мрежама, већ једна врста мотивације у моментима када је сваком иоле нормалном наставнику то потребно у ненормалној атмосфери која се зове крај школске године.

Čitaj pažljivije Nurudine. Nisam ni rekao da jeste. Štaviše, jedno od retkih javnih obraćanja u Srbiji bez isprazne patetike.
grmfrm grmfrm 09:33 22.06.2013

Sjajno

E Nirudine samo tvoje blogove mogu da citam u zadje vreme. Ovo ostalo smara dosta a ti pises bas o onome gde i pocinje resavanje onoga o cemu se pise u ostalim blogovima, u obrazovanju i vaspitanju.
Svaki ti je dobar, ovaj pogotovo, odlicno pisanje.

Cuvaj se ti meni i zelim ti lep dan (ovde sam hteo da ubacim smajli sa kriglom hladnog piva ali ti ces ga vec zamisliti)
freehand freehand 09:41 22.06.2013

Re: Sjajno

Svaki ti je dobar, ovaj pogotovo, odlicno pisanje.

Misliš na naslov? Ili na post scriptum?
grmfrm grmfrm 10:44 22.06.2013

Re: Sjajno

Misliš na naslov? Ili na post scriptum?


Ne nego na hladno pivo, uzmi free jedno, vidim nesto si napicen, opusti danas to.
nurudin nurudin 13:55 22.06.2013

Re: Sjajno

ovaj pogotovo


Да, назначим, мада је чини ми се јасно, овај блог је пренети говор проф. Рајне, нема ту мојих заслуга, хвала професорки.


Cuvaj se ti meni i zelim ti lep dan (ovde sam hteo da ubacim smajli sa kriglom hladnog piva ali ti ces ga vec zamisliti)


Замишљам неко добро хладно вино, црно...:)

У сваком случају, живели! :)
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:52 22.06.2013

E da je sreće

pa da profesori kao Rajna Dragićević i njoj slični bude ministar prosvete i da joj vlada da odrešene ruke kako bi uvela red u sistem obrazovanja i vaspitanja.
Inače, kod nas je upravo sve suprotno od onoga što prof. Dragićević postavlja kao ciljeve,naš društveni i školski sistem proizvodi poluintelektualce
tasadebeli tasadebeli 10:39 22.06.2013

Re: E da je sreće

Milan Karagaća
pa da profesori kao Rajna Dragićević i njoj slični bude ministar prosvete i da joj vlada da odrešene ruke kako bi uvela red u sistem obrazovanja i vaspitanja.
Inače, kod nas je upravo sve suprotno od onoga što prof. Dragićević postavlja kao ciljeve,naš društveni i školski sistem proizvodi poluintelektualce


Da škola koja se ograničava na davanje znanja, bez uporednog vaspitavanja karaktera, nije u stanju da spriječi pojavu takvog društvenog tipa kao što je poluintelektualac.


То, Милане, и јесте наша... Хм, овде свако треба да говори у своје име... Дакле, моја највећа и најважнија битка у овом послу којим се бавим...

Учили су нас да добро образовање у себи обавезно подразумева и васпитање. И то јесте тачно. Питање је само како у овој нашој датој ситуацији избалансирати све оно што по постојећем систему у Србији обухвата појам образовања (количина информација и преовлађујуће мишљење средине и надређених да је суштина образовања у количини информација, а не у суштини пренесеног знања, програми и планови најчешће прописани од оних који и нису баш често држали часове у учионици пуној деце, непримереност градива узрасту детета и сл.) и у то дато нам и задато образовање укључити и васпитање... Неразумевање средине и надређених често буду додатне препреке у том послу...

Но, боримо се... Нема предаје... Неки пут успемо, неки пут не, али одустајање не долази у обзир.

П.С. - Инклузија, на пример, о којој се у Србији износе често опречна мишљења и постоје несугласице и отпор у самим школама и која би, да је постављена на боље темеље давала и много боље резултате, носи у себи једну врло значајну црту васпитања која је итекако потребна нашем систему образовања. Много је значајније развити код деце емпатију, него га натерати да напамет и без разумевања набифла свих седам падежа или неку формулу из физике... Ово тврдим зато што то већ неколико година гледам свакога дана у мојој школи...
sesili sesili 10:52 22.06.2013

Re: E da je sreće

Ušla sam u stan, krčkam se na ovoj temperaturi. A onda, pročitah govor uvažene profesorke i - naježih se! Bukvalno! Za profesorku, moj duboki naklon.
angie01 angie01 10:57 22.06.2013

Re: E da je sreće

Много је значајније развити код деце емпатију, него га натерати да напамет и без разумевања набифла свих седам падежа или неку формулу из физике.


sreca je suvise nestabilna kategorija, ne mozes se osloniti!

vise bih se uzdala u pamet i hrabrost i to one bazine, koje su ovde na izdisaju, jer se svima dopalo, jer je tako lakse, da inertno pristanu na opste sranje!

Mora jedna velika, celicna metla, ne samo da pociti, nego da izgrebe do najsitijeg ostatka ovu gomilu partijski uhlebljenih "strucnjaka" sa svim njihovim svatikama, ljubavnicama i bratancima, koji sede u foteljama gde se kroji i odlucuje, svi ti zavodi za obrazovanje, ministarstvo, prosvetni saveti i njihovi nadzori i komisije, ( ne moze biti manje clanova od 16), slaba mi matematika da saberem koliko je to jalovih, nedotupavnih kadrova u kostimaciji za posao o kome niti znaju, niti zele da znaju nista, i sa nadobudnim pravom da unistavaju nesto sto je tako vazno i dragoceno- nasu decu!

nema tu neke velike tajne i misterije, niti sada traba izmisljati rupu na saksiji, kao sto se oni stalno prave i time fingiraju svoju izuzetnost-postoje modeli koji godinama odlicno funkcionisu i daju jos odlicnije rezultate, samo ih teba primeniti ovde uz odgovarajuce korekcije i toliko o tome-ali, ko bi onda danima u skupstini pricao onolike gluposti oko jasnih i normalnih stvari, ....pa pamela anderson bi sa onim sisama u kostimu spasioca lakse preoznala i odlucila se za adekvatno resenje!
nurudin nurudin 13:58 22.06.2013

Re: E da je sreće

Milan Karagaća
pa da profesori kao Rajna Dragićević i njoj slični bude ministar prosvete i da joj vlada da odrešene ruke kako bi uvela red u sistem obrazovanja i vaspitanja.
Inače, kod nas je upravo sve suprotno od onoga što prof. Dragićević postavlja kao ciljeve,naš društveni i školski sistem proizvodi poluintelektualce



Камо среће, камо среће да су људи попут професорке министри, а не неки полуинтелектуалци о којима тако сликовито говори С. Јовановић.

Кад схватимо да је образовање темељ сваког друштва, онда ћемо можда и прогледати.
nurudin nurudin 14:01 22.06.2013

Re: E da je sreće

Но, боримо се... Нема предаје... Неки пут успемо, неки пут не, али одустајање не долази у обзир.


Нека буде борба непрестана, нека буде што бити не може. :)



П.С. - Инклузија, на пример, о којој се у Србији износе често опречна мишљења и постоје несугласице и отпор у самим школама и која би, да је постављена на боље темеље давала и много боље резултате, носи у себи једну врло значајну црту васпитања која је итекако потребна нашем систему образовања. Много је значајније развити код деце емпатију, него га натерати да напамет и без разумевања набифла свих седам падежа или неку формулу из физике...


Имам утисак да ми том задатку још нисмо дорасли, али морамо тежити.
tasadebeli tasadebeli 14:25 22.06.2013

Re: E da je sreće

nurudin
П.С. - Инклузија


Имам утисак да ми том задатку још нисмо дорасли, али морамо тежити.


Ту је све... И ентузијазам и племените намере и одлична идеја и људи који имају вољу да покушају учећи у ходу оно што се мора савладати да би се радило у одељењима са децом ометеном у развоју (на било који начин ометеном; не само са оном чији је коефицијент интелигенције испод 90, него и са децом оштећеног вида, слуха, говора, са тешким емоционалним поремећајима, са дислексијом, дисграфијом, децом из маргинализованих социјалних група итд. и зато је ту сваки случај посебан; нема уопштавања, увек се креће из почетка)...

Дакле, све је ту...Недостаје само подршка система... (Као да је то па нешто ново у Србији...) Са бољом подршком система и ми бисмо још боље "расли" кроз инклузију и отишли бисмо много даље од онога што сада имамо...

И зато си у праву, морамо томе тежити, с надом да ће се и систем једног дана много озбиљније укључити у читав процес пре него што се он угаси, а не само да обезбеђује законску основу за њега...
angie01 angie01 09:59 22.06.2013

,

Волите своје ученике. Упознајте их са оним племенитим што носе у себи, а чега често нису свесни. Извуците оно најбоље из њих. Подигните им углед у њиховим сопственим очима. Нипошто им не поклањајте оцене, али им стално омогућавајте да поправе оцене које имају. Препознајте и поштујте њихов труд. Покажите им да могу бити успешни ако раде. Не убијајте им вољу. Професорски ауторитет не стиче се претераном строгошћу и самовољом, већ праведношћу и недвосмисленим договором којег обе стране треба да се придржавају.

na zalost, vecina se ponasa upravo tako, ali sasvim suprotno, uklapajuci se tako u opste rujnirano stanje svega i naravno pravdajuci se time i obavezno upiruci prstom u nekog drugog kao krivca, jedino sto svi zaboravljaju ljudski faktor, onaj isti, koji ne zavisi ni od cega drugog, sem od toga sta taj neko jeste, od njegovog morala i sistema vrednosti koje postuje.

u ovoj profesiji, za razliku od svih drugih, koje jesu u ovom govoru malo maliciozno nabrojane, ne obavljajuci je savesno- steta je mnogo veca, jer se oblikuje nova vojska pogresno kodiranih nosilaca nase buducnosti, koja ce, kao i svaka nova generacija, prevazici svoje ucitelje u svemu onome sto su im pokazali.

pa sad-pogledajte dobro sta je u tom paketu!
nurudin nurudin 14:08 22.06.2013

Re: ,

u ovoj profesiji, za razliku od svih drugih, koje jesu u ovom govoru malo maliciozno nabrojane, ne obavljajuci je savesno



Нема у говору малициозности, професије које су набројане последица су лошег образовања, све потиче и школе -- та малициозност јесте критика образовног система.

Разноразнни продавци магле изашли су из школа у којима су стекли основно образовање о томе како се магла продаје.
angie01 angie01 14:35 22.06.2013

Re: ,

Нема у говору малициозности, професије које су набројане последица су лошег образовања, све потиче и школе -- та малициозност јесте критика образовног система.


izvini, ali to su veoma ozbiljne profesije, za koje, porede obrazovanja moras da imas i mnoge druge skilse i u razvijenim zemljama vrlo cenjene, jer od njih poprilicno zavisi mnogo toga za firmu- biti art direktor npr, je veoma ozbiljan posao, za koje ti je potrebno sijaset drugih znanje, pored zavrsenog odgovarajuceg fakulteta, pr menadzr je postao kljucni faktor u komunikaciji preduzeca sa spoljnim svetom, a i unutar samog kolektiva, bez menadzera bilo kojeg stepena i kategorije, nema vise nicega, jer on upravlja svojim sektorom i spona je sa ostalim, za sta opet mora, pored odgovarajuceg obrazovanja, da poseduje i mnogo drugih znanja i vestina,...naci, jeste maliciozno receno!
viola92 viola92 11:38 22.06.2013

Da ne govorimo o art direktorima...

Dakle jadni polupismeni art direktori, džaba vam ako ste završili fakultet koji je trajao pet godina i zahtevao tri paralelna diplomska rada, i na stranu ako ste se povrh toga godinama sami obrazovali da savladate sijaset kompjuterskih programa koje vam na fakultetu nisu ni pomenuli (a neki možda tada nisu ni postojali), da ne pominjemo i one godine mukotrpnog skupljanja iskustva, sve je to u suštini jedna bedna samoobmana da imate uopšte ikakvo zanimanje.

Ali ovo u suštini nije ništa novo, i u moje vreme su profesori isto tako nabrajali: "Sutra ćete biti lekari, sudije, inženjeri, profesori" ponekad samo menjajući redosled reči po značaju koji im oni pripisuju, nikad se ne setivši da dodaju recimo i "pesnici, filozofi, naučnici"...

Ma koliko volela i poštovala prosvetne radnike kojih puno imam u porodici, ovaj tekst je kod mene potpuno omašio poentu i nije ni malo doprineo vraćanju dostojanstva profesiji zbog ovolike ogromne količine sujetne gorčine koja izbija iz njega: profesorki paraju uši neke nove reči koje ne razume i onda ih surovo osuđuje. Zar decu treba obrazovati samo za nabrojana četiri zanimanja (pardon, pet, profesor dva puta)?

I pri tom ona više veliča svoj predmet i prvo mesto u rubrici nego profesorski poziv generalno. Što bi otprilike značilo da pored vrhunskih zanimanja ima i vrhunskih predmeta a najvrhunskiji je svakako njen. Sve u svemu profesorka je po svakom parametru jedna vrhunska osoba. A ono naknadno što je dodala su obična opšta mesta: volite učenike, volite svoj poziv, ne poklanjajte ocene... rupe u saksiji.

Da dodam još: itekako je moguće da se i profesorom neko može samoprozvati. Nije dovoljno da se završi fakultet da bi se steklo vrhunsko zanimanje i znanje, i svi znamo da u prosveti ima ljudi svakojakih kao i bilo gde drugo.

A ima naravno i suprotnih primera da fakultet nekad nije ni potreban da bi se bio odličan u svom poslu. Znam ljude koji su vrhunski programeri a da nisu završili IT fakultete. Mada, to bi se i progutalo nekako ako bismo ih nazvali "inženjerima" ali ne daj bože da se zovu sistem administratori ili sap konsultanti, e onda su to teški foliranti.
looping looping 11:50 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Ma koliko volela i poštovala prosvetne radnike kojih puno imam u porodici, ovaj tekst je kod mene potpuno omašio poentu i nije ni malo doprineo vraćanju dostojanstva profesiji zbog ovolike ogromne količine sujetne gorčine koja izbija iz njega: profesorki paraju uši neke nove reči koje ne razume i onda ih surovo osuđuje. Zar decu treba obrazovati samo za nabrojana četiri zanimanja (pardon, pet, profesor dva puta)?

Jeste tako. Ali ovaj govor je iskljucivo motivacioni govor za profesore. Profesorka je imala zadatak da ga sastavi i sastavila ga je fenomenalno koliko god da su neke stvari nerealne. Govor je ispunio svoju svrhu i dao je motivaciju buducim profesorima.
horheakimov horheakimov 12:34 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Dodao bih još da niko nema pravo nagovarati drugoga da ostaje u živom blatu jer je to put ka čišćenju istog tog blata (ili zato što je i sam u blatu). Živo blato je jedan prirodni fenomen ali i samo nema mnogo opcija nego da bude isušeno i postane prašina ili se prekvalifikuje u močvaru/baru usled obilnih poplava a oba puta su gotovo podjednako odbojna. Iako preko bara nije savana, niko ne može znati kakvi su izgledi da nekom drugom tamo bude bolje, nego što bi mu bilo ovde. Na decu bi trebalo uticati da imaju hrabrosti da donose sopstvene odluke uporedo sa učenjem o odgovornosti i posledicama koje će nekad slobodno odlučivanje donositi. Odlazak ili ostanak svakako nisu briga škole jer škola sigurno ostaje.

Motivacioni govor je kao kad puniš baterije na peći, da, radiće još malo dok su tople ali će ti opet trebati punjač i struja.
tasadebeli tasadebeli 13:49 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...


viola92

profesorki paraju uši neke nove reči koje ne razume i onda ih surovo osuđuje.


Нису то нове речи... То су стране речи, позајмљене, преузете, како год рекли... Знаш оно, видела жаба да се коњ поткива... Не заборави да је она пре свега лингвиста, па тек онда професор.

Нисам ја те њене речи протумачио као омаловажавање тих професија... Више сам то проумачио као неку сатиру, подсмевање том примитивном слоју који не само да није образован, него је уз то и агресиван, покондирен, најчешће без икаквих моралних скрупула и који без устручавања себи додељује овакве титуле иако нема нимало права на њих... И који зато што је тако бучан и агресиван, потискује и тебе и мене из послова којима се бавимо. Читај пажљиво:

Разноразни неписмени и полуписмени људи данас себе олако могу назвати некаквим пи-аровима или менаџерима, необразоване водитељке себе зову новинаркама, а фолк-певачице уметницама, да и не говорим о арт директорима, бизнис консултантима, бек-офис администраторима, велнес консултантима, ивент координаторима, копи-принт оператерима, маркетинг консултантима, офис-асистентима, портфолио-менаџерима, продукт дизајнерима. Иза звучних назива занимања најчешће се крију фолиранти који мисле да се углед може стећи преко ноћи,крију се они који нису имали издржај да заврше факултет који су започели, они који мењају занимања и професије као прљаве чарапе. Немојте заборавити да се професором, лекаром или судијом нико не може самопрозвати.


Зар ниси приметила до сада или морала да комуницираш са таквим типовима у овој нашој средини? Сигурно јеси и верујем да и теби тај полусвет итекако иде на нерве.

Уосталом, и ви, ти са својих пет година студија и три упоредна дипломска рада () као и ти компјутерски стручњаци који нису завршили факултете, али су одлични у свом послу, морали сте од нечега да почнете, зар не? Као што се ни ми професори нисмо родили као готови људи са брковима и хозн трегерима, тако ни ви нисте право из пелена постали студенти или сели за компјутер да би га растављали на атоме... Морали сте да кренете од неке претходне школе где сте имали и учитељицу и наставнике и где сте учили и да пишете и читате и рачунате... Е, видиш, то је тај период који је најважнији за васпитавање једног људског бића и све што по том питању васпитања показујемо у животу, стекли смо управо у том периоду, у кући и у школи. И зато професорка апелује на своје студенте да личним примером утичу на ту децу да би и они једног дана могли да раде три упоредна дипломска рада или да растављају компјутер на атоме, а да при томе у себи носе што више врлина које красе једно људско биће.

EDIT: Већ сам вероватно свима на блогу досадио са цитирањем ове реченице, али баш ме брига... Ако ја могу себи по сто пута на дан да је понављам док проводим време са децом у школи, можете и ви да је прочитате још једном.

"Дете је отац човека."
nurudin nurudin 14:11 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

ovaj tekst je kod mene potpuno omašio poentu i nije ni malo doprineo vraćanju dostojanstva profesiji zbog ovolike ogromne količine sujetne gorčine koja izbija iz njega: profesorki paraju uši neke nove reči koje ne razume i onda ih surovo osuđuje.


Аууу, професорка је живот и каријеру посветила речима, речи су њен хлеб, и суштина -- и никако не стоји ваша теза.

Чини ми се да сте Ви криво схватили професорку.
nurudin nurudin 14:17 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...



Већ сам вероватно свима на блогу досадио са цитирањем ове реченице, али баш ме брига... Ако ја могу себи по сто пута на дан да је понављам док проводим време са децом у школи




"Ако језике човјечије и анђелске говорим а љубави немам, онда сам као звоно које звони, или прапорац који звечи." :)


Тако је у свакој професији, а нарочито у раду са децом...
nurudin nurudin 14:19 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Odlazak ili ostanak svakako nisu briga škole jer škola sigurno ostaje.



Већина због школе углавном и одлази, и то јесте брига школе и образовног система.
freehand freehand 14:57 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Dakle jadni polupismeni art direktori, džaba vam ako ste završili fakultet koji je trajao pet godina i zahtevao tri paralelna diplomska rada, i na stranu ako ste se povrh toga godinama sami obrazovali da savladate sijaset kompjuterskih programa koje vam na fakultetu nisu ni pomenuli (a neki možda tada nisu ni postojali), da ne pominjemo i one godine mukotrpnog skupljanja iskustva, sve je to u suštini jedna bedna samoobmana da imate uopšte ikakvo zanimanje.

Prvo, koliko ja znam ne postoje studije za art direktora. Niti je to zvanje koje se stiče obrazovanjem.
Drugo - napiši govor art direktorima. Ko ti brani?
viola92 viola92 15:34 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

себи додељује овакве титуле иако нема нимало права на њих... И који зато што је тако бучан и агресиван, потискује и тебе и мене из послова којима се бавимо.


Kako na primer portfolio menadžer potiskuje vas sa vašeg posla? Ili produkt dizajner? Zašto se osećate toliko ugroženo? I kako su to oni sami sebi te titule nadenuli, pa to su regularni nazivi za neke profesije. Mislite li da ovaj svet ide dođavola zbog nekih stranih, pozajmljenih reči? Evo, prevedite mi na srpski ova dva zanimanja, baš me zanima kako biste to lingvistički besprekorno izveli. Ili ćete prosto reći da se svi oni samoobmanjuju, baš kao i art direktori da nešto bitno rade? Samo "vrhunska" zanimanja dolaze u obzir? Ipak, neka je profesorka lingvista po sto puta mislim da se ovde veoma veoma trapavo izrazila.

Naravno, svi želimo da nam profesori budu motivisani i dobri ali ne može se jednima dizati moral tako što će se omalovažavati drugi.

Зар ниси приметила до сада или морала да комуницираш са таквим типовима у овој нашој средини? Сигурно јеси и верујем да и теби тај полусвет итекако иде на нерве.


Polusveta sam srela na mnogo mesta, pa i u školama i među lekarima ako ćemo pravo. Da li je neko folirant ne zavisi samo od naziva njegovog zanimanja.

Читај пажљиво:


Čitam pažljivo i nigde ne vidim ni satiru ni metaforu nego baš direktan napad na profesije o kojima ne zna dovoljno.
viola92 viola92 15:41 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

freehand
Dakle jadni polupismeni art direktori, džaba vam ako ste završili fakultet koji je trajao pet godina i zahtevao tri paralelna diplomska rada, i na stranu ako ste se povrh toga godinama sami obrazovali da savladate sijaset kompjuterskih programa koje vam na fakultetu nisu ni pomenuli (a neki možda tada nisu ni postojali), da ne pominjemo i one godine mukotrpnog skupljanja iskustva, sve je to u suštini jedna bedna samoobmana da imate uopšte ikakvo zanimanje.

Prvo, koliko ja znam ne postoje studije za art direktora. Niti je to zvanje koje se stiče obrazovanjem.
Drugo - napiši govor art direktorima. Ko ti brani?


Ne postoje studije ni za profesora. Neko završi srpski jezik i književnost, neko biologiju, neko dizajn. I svi oni automatski mogu da budu i profesori. Da bi neko postao art direktor potrebne su godine truda posle fakulteta.

Drugo - kad budem pisala govor art direktorima gledaću da ga ne završim rečima: "Od dizajna do kosmosa!"
nurudin nurudin 15:50 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Drugo - kad budem pisala govor art direktorima gledaću da ga ne završim rečima: "Od dizajna do kosmosa!"


То само говори колико ни сами не верујете у моћ те професије и звања о којем бисте писали, за разлику од проф. Драгићевић која дубоко верује, са разлогом, у потенцијалну снагу сопственог позива.
viola92 viola92 16:01 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

looping
Ma koliko volela i poštovala prosvetne radnike kojih puno imam u porodici, ovaj tekst je kod mene potpuno omašio poentu i nije ni malo doprineo vraćanju dostojanstva profesiji zbog ovolike ogromne količine sujetne gorčine koja izbija iz njega: profesorki paraju uši neke nove reči koje ne razume i onda ih surovo osuđuje. Zar decu treba obrazovati samo za nabrojana četiri zanimanja (pardon, pet, profesor dva puta)?

Jeste tako. Ali ovaj govor je iskljucivo motivacioni govor za profesore. Profesorka je imala zadatak da ga sastavi i sastavila ga je fenomenalno koliko god da su neke stvari nerealne. Govor je ispunio svoju svrhu i dao je motivaciju buducim profesorima.


Dala sam vam preporuku zbog dobronamernosti i zato što takođe verujem da profesorima treba mnogo motivacije. Ipak, ne bih rekla da je govor sastavila fenomenalno.

Ja razumem da je mnogo toga trulo oko nas i da obrazovanje treba unaprediti da bismo se iz blata kao društvo nekako iskoprcali, ali pri tom bi profesori trebalo da zadrže otvoren um, da se ne plaše novotarija tako što će ih agresivno napadati. Neka ih na kraju krajeva kritički procenjuju ali čemu ovoliko osuđivanje? Hoće li prosvetni radnici imati bolje mišljenje o svom pozivu ako druge nazovu nepismenim polusvetom? Kako?
viola92 viola92 16:26 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

nurudin
Drugo - kad budem pisala govor art direktorima gledaću da ga ne završim rečima: "Od dizajna do kosmosa!"


То само говори колико ни сами не верујете у моћ те професије и звања о којем бисте писали, за разлику од проф. Драгићевић која дубоко верује, са разлогом, у потенцијалну снагу сопственог позива.


Meni je zaista dirljivo koliko vas je oduševila ova profesorka i dobro je što ste u njenom govoru pronašli hranu za dušu i podstrek za kosmičke poduhvate, na kraju krajeva, ovo je profesorima i bilo namenjeno pa šta se mi ostali uopšte palimo, naročito ako nismo iz vrhunske kategorije.

Ja snagu vašeg poziva pozdravljam i cenim, žao mi je samo što je na nizbrdici i što se kraj toj nizbrdici ne vidi. Stvari idu dalje, tehnologija napreduje, svet se menja, a naš obrazovni sistem je tamo gde je bio pre trideset godina bez ikakve volje da se bar malo unapredi. To pričam baš o profesorima a ne o nekoj neočekivanoj sili koja treba da spasi stvar. Hermetičnost, strah od promena, nerazumevanje vremena, a ovamo bi do kosmosa. Prazne reči.


tasadebeli tasadebeli 16:37 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

viola92
Kako na primer portfolio menadžer potiskuje vas sa vašeg posla? Ili produkt dizajner? Zašto se osećate toliko ugroženo?




Ја се осећам угрожено? Или ти?

Знаш, мене баш и не погађа толико када ми неко са хиперултрамегасингидунумцептермакси приватном, плаћеном, а незаслуженом дипломом, каже, онако с висине, да сам профа. Уз то обавезно додаје и "сиротињо и богу си тешка". То не говори толико о мени колико о њему...

Осећам се угрожено када ми офис-асистенткиња у мојој школи товари на леђа посао који она треба да обави, а не уме да га обави, и тиме ми ограничава бављење мојим послом. Или, када ми доведу из Министарства просвете портфолио менаџера који ми одузме силно време објашњавајући ми важност вођења портфолија у школи и исписивања тона и тона глупости по папирима. А паметније би било да сам то време искористио да га проведем са децом... Е, ту већ почињем да се осећам угроженим...

О "уметницама" са Ибарске магистрале, немуштим пи-аровима и исто толико неписменим, а политички подобним новинарима, те радио и тв водитељима са говорном маном не бих овом приликом...

Све што је професорка рекла било је да не смемо да допустимо да такви фолиранти буду узор деци и ништа више...

А ти и даље читај онако како ти се свиђа, а не како пише...

П.С. - А шта је ивент-координатор? Јесу ли то вође Звездиних и Партизанових навијача? Први пут чујем за ту професију...
nurudin nurudin 17:03 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Све што је професорка рекла било је да не смемо да допустимо да такви фолиранти буду узор деци и ништа више...


Амин!
nurudin nurudin 17:08 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

To pričam baš o profesorima a ne o nekoj neočekivanoj sili koja treba da spasi stvar. Hermetičnost, strah od promena, nerazumevanje vremena, a ovamo bi do kosmosa.



Мени се чини да Ви нисте прочитали говор проф. Драгићевић. Не верујем да га нисте разумели, тј. не желим да верујем.
freehand freehand 17:23 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

viola92
freehand
Dakle jadni polupismeni art direktori, džaba vam ako ste završili fakultet koji je trajao pet godina i zahtevao tri paralelna diplomska rada, i na stranu ako ste se povrh toga godinama sami obrazovali da savladate sijaset kompjuterskih programa koje vam na fakultetu nisu ni pomenuli (a neki možda tada nisu ni postojali), da ne pominjemo i one godine mukotrpnog skupljanja iskustva, sve je to u suštini jedna bedna samoobmana da imate uopšte ikakvo zanimanje.

Prvo, koliko ja znam ne postoje studije za art direktora. Niti je to zvanje koje se stiče obrazovanjem.
Drugo - napiši govor art direktorima. Ko ti brani?


Ne postoje studije ni za profesora. Neko završi srpski jezik i književnost, neko biologiju, neko dizajn. I svi oni automatski mogu da budu i profesori. Da bi neko postao art direktor potrebne su godine truda posle fakulteta.

Drugo - kad budem pisala govor art direktorima gledaću da ga ne završim rečima: "Od dizajna do kosmosa!"

Draga koleginice, tvoje su reči bile
jadni polupismeni art direktori, džaba vam ako ste završili fakultet koji je trajao pet godina i zahtevao tri paralelna diplomska rada

... na koje sam reagovao. Najpre što za posao art direktora ne mora biti neophodna ni jedna godina fakulteta niti ijedan paralelan ili neparalelan diplomski rad. Talenat, znanje, veština. Gde si ih i kako stekla u dobroj agenciji te ne moraju pitati - pod uslovom da dođeš u priliku da ih demnonstriraš.
I profesura je zvanje ali ne možeš biti predavač u obrazovnom sistemu bez propisanih kvalifikacija.
A veruj mi da iz sveta marketinga i advertajzinga poznajem ponešto ljudi. I među njima se tim zvučnim a šupljim zvanjima diče uglavnom isprazni džiberi svesni utiska koji ostavlja njihova strina u Pinosavi kad komšiki kaže da je njihov mali u Beograd artdrndmrndmenađer.
E na te zasenjivače i zasenjivačice prostote je profesorka mislila, rekao bih na osnovu njenih reči.

Drugo - kad budem pisala govor art direktorima gledaću da ga ne završim rečima: "Od dizajna do kosmosa!"

Obaavezno postuj taj govor ovde. Sa uživanjem ću pročitati!
vladaxy vladaxy 17:37 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Е, ту већ почињем да се осећам угроженим...

Sve vreme te ugrožava država a pljuješ po privatnom?

П.С. - А шта је ивент-координатор? Јесу ли то вође Звездиних и Партизанових навијача? Први пут чујем за ту професију...


A da mi vratimo stare zanate u škole? Verovatno bi se lakše snašli. Spalimo kompjutere, ukinemo internet i TV, ionako zagađuju mlade mozgove i remete vas u poslu.

Evo nekih zanimanja za koje bi trebalo uvesti smerove u školama i učiti decu. Kakvi crni art direktori i ostala engleska imena. U vreme kad su postojala ova zanimanja profesori su bili cenjeni, zato vratimo ta zanimanja i profesori će ponovo biti cenjeni.

Ђумругџија
Ћевабџија
Ћилимар
Ћирвајз
Ћурчија
Абаџија
Алас
Асурџија
Асура
Бачва
Бачвар
Баштован
Берберин
Бојаџија
Бомбонџија
Бунарџија
Бурекџија
Власуљар
Вуновлачар
Грнчарство
Дактилограф
Дунђер
Казанџија
Клесар
Ковач
Костоломац
Кречарство
Кујунџија
Кубикаш
Лимар
Лицидар
Табаџија
Тапетар
Тапецирер
Татарин
Тауширање
Телал
Телефониста
Терзија
Технички цртач

Dok ne shvatite da je znanje roba i da vi prodajete znanje, a ne da se bavite nekim uzvišenim, božanskom poslom, neće vam biti bolje.
freehand freehand 17:41 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Dok ne shvatite da je znanje roba i da vi prodajete znanje, a ne da se bavite nekim uzvišenim, božanskom poslom, neće vam biti bolje.

Vidiš da ih ubijaš nelojalnom konkurencijom u sivoj zoni?
viola92 viola92 17:53 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Све што је професорка рекла било је да не смемо да допустимо да такви фолиранти буду узор деци и ништа више...

А ти и даље читај онако како ти се свиђа, а не како пише...


Bilo bi lepo da je ona to napisala. A napisala je ovo:

Иза звучних назива занимања најчешће се крију фолиранти који мисле да се углед може стећи преко ноћи, крију се они који нису имали издржај да заврше факултет који су започели, они који мењају занимања и професије као прљаве чарапе.


I to mi se ne sviđa. Diskvalifikacija ljudi koji imaju "ružne" nazive zanimanja, implicirajući da nemaju završene fakultete i spočitavajući im da menjaju profesiije.
Naravno da "foliranti" nisu poželjan uzor deci i da to pre svih treba da budu profesori sa integritetom ali hoće li oni taj integritet izgraditi na ovolikom samoljublju?
tasadebeli tasadebeli 21:14 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

vladaxy

Sve vreme te ugrožava država

A da mi vratimo stare zanate u škole?

Dok ne shvatite da je znanje roba i da vi prodajete znanje, a ne da se bavite nekim uzvišenim, božanskom poslom, neće vam biti bolje.




Ма пусти ти те мале ударце "испод појаса" који су срачунати на то да ме изнервирају... Знаш, ја баш и нисам од оних професора или професорки српског који за време часа занесено гледају кроз прозор и рецитују Десанку Максимовић не обраћајући пажњу на децу... Исто тако не спадам ни у "језичаре" које дрхте над чистотом језика (нема чистих језика нигде на овом свету)...

Него, ниси ми написао нешто много важније... Шта заиста мислиш о ономе што сам ти написао и окачио тамо на она два линка у коментару испод твог коментара са Кеном Робинсоном? Како ти изгледа настава у облаку? Свако мишљење ми је добродошло... Можда ћеш ти ту видети нешто што ја не видим...

П.С. - Уз сву технологију и уз сав материјални напредак људских цивилизација, има нешто у овом мом послу што се не мења хиљадама година... И у време када је неко дете на Средњем Истоку учило да пише клинастим писмом по глиненим плочицама и данас када то исто раде на компјутерској тастатури широм света, преношење знања (ти волиш да то називаш "продаја знања", мада ја сматрам да је та "роба" нешто што треба да буде доступно свима, па и онима који немају довољно пара да би купили ту "робу" ) има у том процесу један слој међуљудског односа на релацији ученик-професор који никада неће бити избачен из образовања и васпитања јер када бисмо га избацили, то онда више не би било образовање и васпитање...
zilikaka zilikaka 21:34 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Meni je zaista dirljivo koliko vas je oduševila ova profesorka i dobro je što ste u njenom govoru pronašli hranu za dušu i podstrek za kosmičke poduhvate, na kraju krajeva, ovo je profesorima i bilo namenjeno pa šta se mi ostali uopšte palimo, naročito ako nismo iz vrhunske kategorije.

Ja snagu vašeg poziva pozdravljam i cenim, žao mi je samo što je na nizbrdici i što se kraj toj nizbrdici ne vidi. Stvari idu dalje, tehnologija napreduje, svet se menja, a naš obrazovni sistem je tamo gde je bio pre trideset godina bez ikakve volje da se bar malo unapredi. To pričam baš o profesorima a ne o nekoj neočekivanoj sili koja treba da spasi stvar. Hermetičnost, strah od promena, nerazumevanje vremena, a ovamo bi do kosmosa. Prazne reči.


Vidiš, moje zanimanje je krajnje pragmatično, i ja sebe stvarno smatram rabadžijom.
Odabrala sam ga jer, kao profesorsko dete, nisam želela da budem profesor.
Dakle, odlučila sam se za carstvo zemaljsko, ali gajim duboko poštovanje prema onima koji su odabrali drugu stranu.

...a mislim da je profesorka htela da kaže i da to koliko je neko jeftin ne zavisi od toga koliko je plaćen.

nurudin nurudin 22:48 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

има нешто у овом мом послу што се не мења хиљадама година... И у време када је неко дете на Средњем Истоку учило да пише клинастим писмом по глиненим плочицама и данас када то исто раде на компјутерској тастатури широм света, преношење знања...
...има у том процесу један слој међуљудског односа на релацији ученик-професор који никада неће бити избачен из образовања и васпитања јер када бисмо га избацили, то онда више не би било образовање и васпитање...


Тасо, свака вам је златна, али се бојим да то "нешто" тешко можете објаснити људима који не раде у настави... Нажалост, чињеница је да и бројне наше колеге никада не осете "то нешто", мени је тих колега жао; то су углавном шетачи Дневника...

Та синергија која постоји између наставника и ученика непроцењива је, и она заиста може да "добаци до космоса", ма колико патетично да звучи -- углавном звучи патетично оним људима који ни као ученици ни као наставници нису осетили "то нешто".
angie01 angie01 23:15 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Prvo, koliko ja znam ne postoje studije za art direktora. Niti je to zvanje koje se stiče obrazovanjem.


ovako, posto art direktora ima u raznim poljima arta-on mora da ima diplomu strukovnih studija + mora da ima poprilicno radno iskustvo, tj, da se razume u sve faze stvaralastva tog neceg gde orkestrira kreativni deo + mora da do u tancine poznaje tehnologiju onoga cime se bavi + da bude komunikativan, sposoban za timski rad, multitasking, da radi pod pritiskom, da zavrsava stvari za juce,....
angie01 angie01 23:18 22.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

има у том процесу један слој међуљудског односа на релацији ученик-професор који никада неће бити избачен из образовања и васпитања јер када бисмо га избацили, то онда више не би било образовање и васпитање..


...koji se pak razlikuje onoliko, u zavisnosti na kom stupnju razvijenosti se nalazi zemlja o kojoj pricamo!
tasadebeli tasadebeli 00:23 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

angie01
има у том процесу један слој међуљудског односа на релацији ученик-професор који никада неће бити избачен из образовања и васпитања јер када бисмо га избацили, то онда више не би било образовање и васпитање..


...koji se pak razlikuje onoliko, u zavisnosti na kom stupnju razvijenosti se nalazi zemlja o kojoj pricamo!


Зависи, Енџи, шта ми то из нашег европоцентричног угла видимо као развијеност...

Из нашег угла, ови на снимку доле су заједница на најнижем ступњу развоја...




а ови, пак, на највишем...



А и једно и друго су подучавање, односно оно што ми све време овде зовемо образовање и васпитање... И не видим ја ту неку велику разлику између ова два "учитеља" и њихових "ђака" и њиховог међусобног односа... Ваљда сам због тога и убеђен да нема боље педагогије од волети и бити вољен...

Ми некако увек ласкамо себи да наша цивилизација својим достигнућима и технолошким развојем мења и суштински човека... А мени се ипак чини да су те суштинске особине човека, којима се иначе и бави образовање и васпитање, исте у било ком времену и на било ком простору ове наше мајчице Земље...

Или, што би рекла професорка у свом говору:

Волите своје ученике. Упознајте их са оним племенитим што носе у себи, а чега често нису свесни. Извуците оно најбоље из њих.


angie01 angie01 00:39 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

А и једно и друго су подучавање, односно оно што ми све време овде зовемо образовање и васпитање..


u nasem slucaju jos uvek boljsevicki model i to ulubljen-nista korak sa vremenom, motivacija,kreativnost, razmisljanje, funkcionalnost, podrska,...ljubavi tu nema ni u tragovima.

casni izuzeci ne mogu da savladaju sistem.
tasadebeli tasadebeli 00:45 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

angie01
u nasem slucaju jos uvek boljsevicki model i to ulubljen-nista korak sa vremenom, motivacija,kreativnost, razmisljanje, funkcionalnost, podrska,...ljubavi tu nema ni u tragovima.

casni izuzeci ne mogu da savladaju sistem.


Али могу макар да га постиде... Од нечег се мора почети...
angie01 angie01 00:50 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Али могу макар да га постиде... Од нечег се мора почети...


podrzavam svaki vid akcije protiv trulezi!...bojim se da je prosao rok stidljivosti, sada mora konkretnije da bi imalo smisla.
vladaxy vladaxy 06:55 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Него, ниси ми написао нешто много важније... Шта заиста мислиш о ономе што сам ти написао и окачио тамо на она два линка у коментару испод твог коментара са Кеном Робинсоном? Како ти изгледа настава у облаку? Свако мишљење ми је добродошло... Можда ћеш ти ту видети нешто што ја не видим...


Vidi Taso, ja sam imao predivnu nastavnicu na početku školovanja, bili smo joj poslednja generacija, moj sin takođe, ali žena je nažalost morala prevremeno da se penzioniše. One su nas, pored roditelja vaspitale i usađivale neke vrednosti i ta neka socijalna komponenta teško može da se zameni. Teram svoje dete da ide u školu i da bi se družio sa decom. Ali sistem obrazovanja, gradivo, količina gradiva, to mi sve smeta.

Današnji klinci su odrasli uz kompjuter i internet. Zašto deci predavanja iz raznih predmeta ne bi držali najbolji nastavnici i profesori u Srbiji? To je moguće preko youtube-a. Imaš primer Saše Popovića iz Niša (ne gazda Granda) koji je postavio gomilu klipova o matematici. Generaciji mog klinca su podelili laptopove koje nisu nijednom koristili. Da li je to normalno? Da li bi čas istorije ili geografije bio zanimljiviji uz prezentaciju? Koliko nastavnika bi umelo da napravi power point prezentaciju za svoje predavanje? Vrujem da se radi o promilima. A i uz gomilu papirologije i procedura koje su im nametnule birokrate, verovatno ne bi ni imali vremena. Zašto se neki debil iz ministarstva ne seti pa da kaže da za svaku lekciju u udžbeniku autori moraju da obezbede i PP prezentaciju? Za početak. Pa da se podeli nastavnom kadru i tamo gde ima uslova da se tako održava nastava.

Najveći svetski univerziteti su otvorili svoja predavanja za ceo svet, pa su sad i svi studenti iz Srbije u prilici da slušaju profesore sa MIT-a, Stanforda itd...Što je, složićeš se, odlična stvar, jer i student koji nema para za te školarine a ima za internet može da bude u toku sa najnovijim znanjima i tehnologijama. Profesori na našim univerzitetima su izgubili monopol na prodaju znanja.

Kakvi su naši udžbenici? Dok ih neko napiše, prema uputstvima nekih birokrata, dok ih odobre, odštampaju razdele, oni su već zastareli (sem nekih prirodnih nauka). I onda se pojavi ovakva svinjarija:
Prosvetni stručnjaci se slažu da su slovne i gramatičke greške, nerazumljivi termini, ali i razne gluposti u srpskim udžbenicima uobičajena pojava.
- Za 36 godina nagledao sam se svakojakih pravopisnih i materijalnih grešaka u udžbenicima. Prosto ne mogu da verujem kako su prošli razne komisije, osim ako i u njima ne sede nepismeni. A jedan udžbenik stiže do 80.000 dece u generaciji, što znači da je glupost koja je napisana u njemu umnožena 80.000 puta. Ali ne treba ničemu da se čudimo, s obzirom na to da istraživanja pokazuju da naš obrazovni sistem kaska za evropskim barem deset godina, ako ne i više - upozorava učitelj Miroslav Marinković iz beogradske OŠ „Kralj Petar Prvi."


A da li si upoznat sa strukturom nezadovoljnih među obrazovnim kadrom? Da li su najnezadovoljniji oni najbolji ili..?

I još što se tiče prodaje znanja. Ako po nekima znanje nije roba, onda bi svako ko diplomira trebao da radi za džabe. A ako se obrazuje da bi imao što bolju početnu poziciju u društvu i bolju platu mislim da je onda to njegovo znanje roba koju je kupio za ličnu korist.
bocvena bocvena 07:37 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Koliko nastavnika bi umelo da napravi power point prezentaciju za svoje predavanje? Vrujem da se radi o promilima.


Ahahhah, mili moj. Pa mi pravimo mape uma, PP prezentacije, snimamo filmove, pravimo multimedijalne udžbenike, idemo na najmanje dva seminara godišnje, pravimo ogledne i ugledne časove sa neobičnim i kreativnim metodama, primenjujemo višefrontalnu nastavu (Petar Savić: [i]Nova škola[/i]), grupni rad, kviz, dramatizaciju... i to ne u promilima nego masovno i to već desetinama godina unazad. I sve se to razmenjuje, publikuje i prenosi mlađim kolegama u stručnim časopisima. Vreme frontalne nastave je nepovratno prošlo i profesori su se u tome manje-više uspešno prilagodili.

PP prezentaciju zna da napravi i tetkica u školi, ali to ne znači da će učenici biti uspešniji u učenju. Mašite poentu.

antioksidant antioksidant 07:46 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

PP prezentaciju zna da napravi i tetkica u školi,

a da li tetkica zna da odradi svoj deo posla?
da li ima potrebne cetke i metle? hemikalije...?
bocvena bocvena 07:48 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

dobro pitanje. možda da ministarstvu i direktoru napravi pp prezentaciju sa potrebnim repromaterijalom, možda je bolje razumeju:)))
antioksidant antioksidant 07:51 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

možda je bolje razumeju:)))

tasadebeli tasadebeli 10:46 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

vladaxy

One su nas, pored roditelja vaspitale i usađivale neke vrednosti i ta neka socijalna komponenta teško može da se zameni. Teram svoje dete da ide u školu i da bi se družio sa decom. Ali sistem obrazovanja, gradivo, količina gradiva, to mi sve smeta




Ето видиш да мислимо на исто када говоримо о ономе што је добро и о ономе што је лоше у српској просвети. Потпуно се ту слажем са тобом. и уопште, слажем се са читавим овим твојим коментаром. (Малкице ми смета терминологија у последњем пасусу , али, што лепо рече Нурудин, није важно како га зовемо, важно је да функционише. )

A da li si upoznat sa strukturom nezadovoljnih među obrazovnim kadrom? Da li su najnezadovoljniji oni najbolji ili..?


Не знам да ти одговорим на ово питање... Ово што ја знам, односи се само на ову моју микросредину, тј. на људе са којима сам свакодневно у школи. А то онда и није поуздан податак за целу српску просвету...

Ови моји најбољи у школи чак више и нису незадовољни... То њихово незадовољство полако прераста у умор и резигнираност који воде у летаргију... А то ме највише боли када видим у мојој школи... Та летаргија, пасивност... Као да опет проживљавам деведесете...

Зато и поменух тамо негде да се просто плашим да ће једна сјајна идеја као што је инклузија у нашим школама одумрети, а да је нисмо ни развили до крајњих граница, зато што ће бити угушена системским мртвим морем. Бојим се да ће ту идеју угушити духовно (и физички, богами) лење бирократе у систему... И на крају ће испасти да смо инклузију уводили само због показивања пред светом и уласка у Европу (шта год и кад год то било), а не зато што смо стварно хтели да учинимо нешто добро у образовном систему Србије...
vladaxy vladaxy 11:54 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

То њихово незадовољство полако прераста у умор и резигнираност који воде у летаргију.
Sistem ubija u pojam...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:10 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

vladaxy

A da mi vratimo stare zanate u škole?

Premeštanje celokupne proizvodnje iz tehnološki razvijenih zemalja (SAD; Zapadna Evropa) u nerazvijenu Kinu; Brazil; Indiju.., u drugoj polovini XX veka, vraća se u prvim decenijama XXI veka kao svojevrsni bumerang.

Prvo su obrazovani i stručni kadrovi iz razvijenih zemalja učili neobrazovane radnike iz npr Kine, kako da obavljaju jednostavne radnje u procesu proizvodnje, zatim kako da kontrolišu proces. Vremenom su kineski neobrazovani radnici postali stručnjaci i eksperti koji, ne samo da proizvode i kontrolišu, već razvijaju proizvodne procese.

S druge strane u razvijenim zemljama, gde se retko šta više proizvodi, stari stručni kadrovi su penzionisani ili pomrli, a novi se ne školuju. Sve je više nezapolsenih mladih ljudi u razvijenim zemljama, a kineska i slične ekonomije rastu li, rastu...

Ne mogu svi biti PR i slični menadžeri, ako se želi prosperitetna privreda nešto mora i da se proizvodi, svojim radom i rukama.

Drugim rečima: sve, sve, ali zanat.
vladaxy vladaxy 15:02 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

S druge strane u razvijenim zemljama, gde se retko šta više proizvodi


Jedan od mitova. Kina je tek 2010 počela da proizvodi više od Amerike, a taj mit ide još od devedesetih.

kick68 kick68 16:06 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Da li bi čas istorije ili geografije bio zanimljiviji uz prezentaciju? Koliko nastavnika bi umelo da napravi power point prezentaciju za svoje predavanje? Vrujem da se radi o promilima. A i uz gomilu papirologije i procedura koje su im nametnule birokrate, verovatno ne bi ni imali vremena. Zašto se neki debil iz ministarstva ne seti pa da kaže da za svaku lekciju u udžbeniku autori moraju da obezbede i PP prezentaciju? Za početak. Pa da se podeli nastavnom kadru i tamo gde ima uslova da se tako održava nastava.

PP prezentaciju zna da napravi i tetkica u školi, ali to ne znači da će učenici biti uspešniji u učenju. Mašite poentu.


Koji ce ti djavo PP prezentacija?! I kakav je to nacin da ti neko naredjuje kako ces da radis?! Ja najvise volim projektore (one sto se nakace na kompjuter) a najbolje je da koristis white board ako imas, of course. Moze i prezi. Poenta je u tome da ti djaci prave PP prezentacije, ne ti:)
nurudin nurudin 23:07 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Poenta je u tome da ti djaci prave PP prezentacije, ne ti:)



Да се похвалим, моји ђаци прошле године направили шест презентација за Креативну школу, и све презентације ушле у Базу знања.
kick68 kick68 23:47 23.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Да се похвалим, моји ђаци прошле године направили шест презентација за Креативну школу, и све презентације ушле у Базу знања

Cestitam!
NNN NNN 11:54 24.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Pravda za art direktore!
aleksandra1966 aleksandra1966 21:27 27.06.2013

Re: Da ne govorimo o art direktorima...

Ha, ha, ha, pa kome pade napamet da stavi na naslovnu stranu udzbenika sliku iz filma Raising Arizona?!?
stasava stasava 13:32 22.06.2013

poštovanje

Divan govor, divna profesorka!
mariopan mariopan 19:35 22.06.2013

....

Retko sam u poslednje vreme videla nesto sto me toliko obradovalo, kao sto je ovaj nadahnut govor uvazene profesorke.
Mislila sam da za nas nema nade, da je sve trulo i propalo , ali nije.

Hvala za ovu mrvu nade Nurudine.
nurudin nurudin 22:41 22.06.2013

Re: ....

mariopan
Retko sam u poslednje vreme videla nesto sto me toliko obradovalo, kao sto je ovaj nadahnut govor uvazene profesorke.
Mislila sam da za nas nema nade, da je sve trulo i propalo , ali nije.

Hvala za ovu mrvu nade Nurudine.



Све хвале иду на рачун професорки.

Већ написах, и мене је неописиво обрадовао, после једног мучног дана када помисли човек да заиста нема никаквог смисла, наишао сам на професоркин говор, као што рекох мене овај говор професорке Драгићевић "дигао из мртвих", после мучне седнице која је трајала седам сати, веровали или не, где је погажено све што личи на образовање, после кулминације људске мизерије -- ово ми је тако вратило снагу и потврдило да се нисам борио за неке бесмислене ствари, већ за суштински важне...
stasava stasava 08:13 23.06.2013

Re: ....

после мучне седнице која је трајала седам сати,

Sedam sati ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana