Astrologija| Ekologija| Kultura| Ljubav| Sex

Ukinuti i kvit

krkar RSS / 21.06.2013. u 15:19

0708814.jpg

JAT treba rasformirati i razjuriti sve pod tim imenom. Ono malo što išta vredi (JAT Tehnika - ali bez rukovodstva) prodati strancima. A u ugovor staviti da su obavezni da idu okolo sa velikom batinom i ne razgovaraju, samo mlate.

OVA PRIČA JE POTPUNO ISTINITA

U vreme kad je Bog hodao Surčinom a Ante Marković uveo kurs 1 DM = 7 Din Jat je avionima DC-10 leteo dve glavne interkontinentalne linije: Beograd/Zagreb-New York (i Chicago) i Beograd - Dubai - Singapore - Sidney.

Ova druga linija podrazumevala je turnus posade od 17 dana od polaska do povratka u BG pošto zbog ograničenja radnog vremena ni jedna posada nije letela više od jednog segmenta odjednom.

Tada je Singapur bio najjeftinije mesto na svetu za elektroniku i kompletne posade vraćale su se prepune elektronike na kojoj su odlično zarađivale.

Jednom prilikom na letu Dubai-Beograd posle nepuna dva sata leta otkazali su glavni navigacioni sistemi, kompletna kopilotska strana radija (koji su duplirani) i još neki od navigacijskih i komunikacijskih sistema. Avion je tada bio otprilike iznad Sirije.

Po proceduri u takvom slučaju obavezno je sletanje na najbliži aerodrom koji ima određene karakteristike i mogućnost prihvata putnika. Kod odabira kapetan i kompanija najčešće nastoje da taj aerodrom po mogućstvu bude i matična baza za taj tip aviona zbog mehaničara, delova itd. U trenutku kad je serija otkaza konstatovana opcije su bile sletanja u Damask, Aman, Larnaku, Istambul ili Atinu od kojih je samo Istambul matična baza DC-10.

Po proceduri kapetan R. o seriji tehničkih otkaza radiom je obavestio JAT u BGD.

U avionu kapetan je jedini odgovoran i jedini odlučuje. Niko mu ništa ne može narediti dok je u vazduhu, samo preporučiti. Kasnije ga na zemlji mogu pozvati na odgovornost ali dok leti ništa mu ne mogu narediti.

Kad je poslao opis kvarova dobio je tehničku i bezbednosnu preporuku da sleti u Istambul ako može do njega bezbedno da stigne, ali ako bude imao makar i jedan dalji otkaz posle prvobithe serije da sleti na najbliži aerodrom sa pistom odgovarajuće dužine bez obzira na sve ostale elemente (prihvat putnika, tehničku bazu itd). Dakle Damask, Larnaka, eventualno neki od manjih turskih sa pistom od 2500 metara i dužom.

Kapetan je potvrdio i - nastavio let. U međuvremenu otkazala mu je i poslednja navigaciona sprava koju je u avionu imao (LORAN) i tada je po svim propisima MORAO hitno da sleti na najbliži aerodrom jer avion nije imao ni jednu ispravnu spravu za elektronsku navigaciju već je mogao da leti samo vizuelno.

Kapetan R nije prijavio dodatni kvar, kopilot i flajter takođe su ćutali. Doveli su avion na sletanje u Surčin i čak nisu ni tražili ni najniži nivo prioriteta PAN koji bi u tom slučaju bio sasvim opravdan.

Po sletanju je tehnička inspekcija JAT-a otkrila šta se desilo:

U prednjem (nosnom) teretnom prostoru ispod poda kabine posada je prevozila (švercovala) 4t morske ribe iz Dubaja. Sistem je bio već razrađen i u njemu je učestvovalo više posada kao i zemaljsko osoblje, znalo je najmanje 50 ljudi.

Međutim, dok je u prethodnim slučajevima riba bila u tzv. suvom ledu, u ovom slučaju neko je kod isporučioca zeznuo stvar i stavio običan led u tablama, zamrznutu vodu. Već na stajanci u Dubaju led se istopio i kako DC-10 nije amfibija pa nije ni zadihtovan, voda od istopljenog leda iz kargo prostora prodrla je u prednji (glavni) elektronski prostor ispod pilotske kabine u kojem se nalaze svi glavni elektronski instrumenti i izazvala seriju kratkih spojeva i onesposobila veći deo elektronike aviona.

Cela stvar je, naravno, zataškana "jer ne bi bilo u redu da ljudi izgube posao". U zataškavanju su učestvovali rukovodioci Pilotske i Tehničke operative, funkcioneri i inspektori SUCVP i još mnogi drugi. Mc Donnell Douglasu nije prijavljen kvar niti je unesen u knjižicu aviona (što je obavezno) itd, itd.

Sin kapetana R sada je kapetan u Jatu na 737-300.

Napominjem da ovo nije jedini slučaj.



Komentari (104)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 15:45 21.06.2013

.

JAT treba rasformirati i razjuriti sve pod tim imenom.

a cime u svetliju buducnost?
dok god postoji autosaobracaj postojace i jat
anfieldroad anfieldroad 15:45 21.06.2013

majami 24/7

Imao sam priliku da letim i jednom i drugom interkonti linijom, istina ohoho u proslom veku. Usluga onako, naski...ofrlje. Kasnjenje obavezno i tamo i ovamo. Ko se plasi letenja, narocito na dugim linijama ozbiljno je morao da razmisli o toj avanturi. Istina je da sam u nekim zemljama treceg sveta leteo avionima u kojima prozori nisu dihtovali, u kojima je bilo mnogo gore nego kod Jata. Sa druge strane ipak, drzava velicine Srbije mora da ima nacionalnu kucu koja se bavi avionskim saobracajem. Skrecem paznju na dokumentarni serijal koji ide na Travel kanalu MAJAMI 24/7. Radi se naime o aerodromu na koga svakoga dana (i noci) sleti 800 aviona!!!
niccolo niccolo 15:47 21.06.2013

Jat i Tehika

JAT treba rasformirati i razjuriti sve pod tim imenom. Ono malo što išta vredi (JAT Tehnika

su dve različite firme. Što je manje bitno, bitnije je da je deo Jatovog problema bilo to što nije mogao da ima komercijalne ugovore sa Tehnikom, već su se naknade ugovarale po principu "Tehnici treba toliko". Elem, jedna od dobrih stvari one prethodne Vlade je što su dali garanciju za kredit Tehnici, da se ovi obuče i za majstorisanje Erbasa, tako da od te firme možda zaista nešto i bude, jer će imati sve više posla od drugih aviokompanija, a ne da su zakačeni za Jat kao i parazit. Da je to urađeno znatno ranije možda bi i za Jat bilo neke nade (naravno, pod uslovom da su u Jatu izvršene i druge reforme), ovako zaista mogu samo six feet under.
dr.wagner dr.wagner 16:17 21.06.2013

Kao mali

...dan

-Sjećam se kao da je jučer bilo ... kaže stari :
"... ovo je Karavela , super avion i oni koji se boje letjeti u ovome se ohrabre ..."

... to je bilo neko drugo vrijeme

-Evo , što god da je ostalo od zajedničkog projekta , vi upropastite ...
... pa i JAT

-Što li je ono značilo to "JAT" ???


Wagner
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:45 23.06.2013

Re: Kao mali


-Što li je ono značilo to "JAT" ???


Joke About Time
godec godec 17:47 21.06.2013

Jat = Srbija

U Srbiji takvih istinitih priča ima na pretek. I sa mnogo težim posledicama. Umesto JAT treba staviti Srbija.


Srbiju treba rasformirati i razjuriti sve pod tim imenom. Ono malo što išta vredi (ali bez rukovodstva) prodati strancima. A u ugovor staviti da su obavezni da idu okolo sa velikom batinom i ne razgovaraju, samo mlate.
grmfrm grmfrm 10:51 22.06.2013

Re: Jat = Srbija

Ah dezurni bot stasau.
Bejase Vi odoste prvog sedmog, jel vezbate danke trt mrt.
krkar krkar 13:14 22.06.2013

Re: Jat = Srbija

A u ugovor staviti da su obavezni da idu okolo sa velikom batinom i ne razgovaraju, samo mlate.


Svaki dan kad gledam opšti haos oko sebe u ama baš svakoj aktivnosti samo mi je jedna stvar na pameti: stvar je u provođenju propisa.

Propisi za sve postoje samo nikoga nije briga.

REŠENJE

Ukinuti policiju, žandarmeriju, SAJ, JSO... Dovesti nemačke policajce, dati im 3x veću platu nego što imaju kod kuće i ugovor na 6 meseci. Prevesti propise, štampati dvojezično izdanje, s jedne strane srpski sa druge nemački, i dvojezično blokče za naplatu kazni.

Policajcima zabraniti da uče srpski i da se sa bilo kime druže, uz pretnju trenutnog otkaza i gubitka bonusa. Po isteku šestomesečnog ugovora isplatiti im bonus u vrednosti od 25% naplaćenih kazni.

Za 2 godine stvar bi se rešila. Jednostavno i jeftino!



A kad zaključimo da su Nemci završili posao i da je Srbija spremna da bude normalna zemlja, dati im da regrutuju i obučavaju novu srbijansku policiju.

I da joj šefuju idućih 20 godina!

expolicajac expolicajac 13:50 22.06.2013

Re: Jat = Srbija

REŠENJE

Jebiga ja sam za nešto bolju varjantu.
mikimedic mikimedic 13:56 22.06.2013

Re: Jat = Srbija

srbijansku


srpsku.
krkar krkar 14:01 22.06.2013

Re: Jat = Srbija

Jebiga ja sam za nešto bolju varjantu.


Ne znam šta da ti kažem, em se ložiš na uniforme em imaš tu fiksaciju na pendrek...




expolicajac expolicajac 14:07 22.06.2013

Re: Jat = Srbija

krkar
Jebiga ja sam za nešto bolju varjantu.


Ne znam šta da ti kažem, em se ložiš na uniforme em imaš tu fiksaciju na pendrek...


Shvatio sam da je jedini način da se reformiše Srbija, prihvatanje evropskih vrednosti. Eto i Toma ima diplomu , pa velim šta meni fali da budem peder.
arcins arcins 14:11 22.06.2013

Re: Jat = Srbija

expolicajac
REŠENJE

Jebiga ja sam za nešto bolju varjantu.



Hebiga Ex, Hugo boss je ipak ozbiljan.
Goran Vučković Goran Vučković 18:12 22.06.2013

XKCD

8c_competizione 8c_competizione 14:51 26.06.2013

Re: Jat = Srbija

sladak ovaj Bavarski pandur majku mu
8c_competizione 8c_competizione 14:53 26.06.2013

Re: Jat = Srbija

Krkar, ima li negde da se potpise peticija ZA?

odmah potpisujem

p.s. nemoraju Nemci samo, posto su vidim trn u oku nekima, mogu i japanci!
krkar krkar 18:57 26.06.2013

Re: Jat = Srbija

mogu i japanci!


Nemci, Japanci i ... bemliga, teško se setiti još neke odgovorne nacije. Možda Južnoafrikanci i Čileanci ali ne bih ja eksperimentisao.
tom tom 13:01 27.06.2013

Re: Jat = Srbija

Pa oni lepo došli 1941 al mi ih oterasmo..
stopalo stopalo 17:56 21.06.2013

rece mi jedan...

rece mi jedan coek
da se u jatu vavek
svercovao televizor
bese neverovatan prizor

zar samo televizor?
il bese paplina il raze?
ma rekoh ja
neverovatan prizor
izio gomno ko laze


vladaxy vladaxy 17:59 21.06.2013

za početak

A posle i ostale državne dinosauruse, železaru,železnice itd.
krkar krkar 10:03 22.06.2013

Re: za početak

A posle i ostale državne dinosauruse, železaru,železnice itd.


Ih što jedva čekam da se prodadne Telekom.

Samo da vidim gomilu lezilebovića i gologuzana kako dobijaju otkaze

EDIT: A sad će, brzijeh dana
krkar krkar 18:41 21.06.2013

Stojković i Freehand


Trolovanje može - eventualno - posle stote replike. Na mom blogu.

Eno vam Freehandov ako ćete da serete odmah bez obzira na temu
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:08 23.06.2013

Re: Stojković i Freehand

krkar
Trolovanje može - eventualno - posle stote replike. Na mom blogu.


Još uvek čekam 100-ti komentar.

krkar krkar 18:51 21.06.2013

Odoh na piće

Jednog od one dvojice mrsomuda odbanovaću kad se vratim, ako se setim.

Drugog neću, mnogo sere.
mostarac mostarac 18:57 21.06.2013

Re: Odoh na piće


krkar
Jednog od one dvojice mrsomuda odbanovaću kad se vratim, ako se setim.

Drugog neću, mnogo sere.


Najbolje bi ih bilo ukinuti.
Obojicu.
I kvit.
alselone alselone 19:13 21.06.2013

Re: Odoh na piće

krkar
Jednog od one dvojice mrsomuda odbanovaću kad se vratim, ako se setim.

Drugog neću, mnogo sere.


Aj banuj i mene, da budem u dobrom drustvu.
expolicajac expolicajac 20:00 21.06.2013

Re: Odoh na piće

alselone
krkar
Jednog od one dvojice mrsomuda odbanovaću kad se vratim, ako se setim.

Drugog neću, mnogo sere.


Aj banuj i mene, da budem u dobrom drustvu.

Što se butaš gde ti nije mesto. Krkar ne banuje perspektivne mladunce.
angie01 angie01 21:47 21.06.2013

Re: Odoh na piće

mostarac



gde si bre, mostarac?!
blogovatelj blogovatelj 22:14 21.06.2013

Re: Odoh na piće

Aj banuj i mene, da budem u dobrom drustvu.


Mene ne moraš, odoh sam.
krkar krkar 22:49 21.06.2013

Re: Odoh na piće

Odbanov'o mrsomuda.

Čemu?

alselone alselone 22:56 21.06.2013

Re: Odoh na piće

Što se butaš gde ti nije mesto. Krkar ne banuje perspektivne mladunce.


Ovako banuje:
49 41 49 41 20:42 21.06.2013

PAN-AM

Bio nacionalna kompanija br. 1; pa ga davno nema.

Avioni, letu li letu.
krkar krkar 22:52 23.06.2013

Re: PAN-AM

PAN-AM
Bio nacionalna kompanija br. 1;


Nije. SAD nikad nisu imale nacionalnu kompaniju
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:09 21.06.2013

Svaka čast

U prednjem (nosnom) teretnom prostoru ispod poda kabine posada je prevozila (švercovala) 4t morske ribe iz Dubaja. Sistem je bio već razrađen i u njemu je učestvovalo više posada kao i zemaljsko osoblje, znalo je najmanje 50 ljudi.


Svaka čast ovoj naciji, sigurno će preživeti sve krize.
krkar krkar 22:46 21.06.2013

Re: Svaka čast

Svaka čast ovoj naciji, sigurno će preživeti sve krize.


Aaa, evo ga jedan koji dobija erekciju na Naciju. Valjda i na Matiju Bećkovića.
oskar-z-wild oskar-z-wild 10:26 22.06.2013

Re: Svaka čast

Ha ha ha. Ovo ti je dobar pokušaj da se izvučeš.

Barem nisam se ne predstavljam lažno kao "moderate Serb" pred stranom publikom.
krkar krkar 10:31 22.06.2013

Re: Svaka čast

Barem nisam se ne predstavljam lažno kao "moderate Serb" pred stranom publikom.


Tipičan moderate šovinista.

Jesam nisam ijesaminisam... predstranompublikom
pjescanestaze pjescanestaze 23:51 21.06.2013

JAT je shit zbog imena,

a ne zbog toga o cemu pises.

Koliko znam, Germanwings i Airberlin lete u i iz Beograda i sa apsolutnom sigurnoscu mogu da tvrdim da je nasa aviokompanija, cije ime mrzim, daleko bolja i od jednih i od drugih.
krkar krkar 10:01 22.06.2013

Re: JAT je shit zbog imena,

Koliko znam, Germanwings i Airberlin lete u i iz Beograda i sa apsolutnom sigurnoscu mogu da tvrdim da je nasa aviokompanija, cije ime mrzim, daleko bolja i od jednih i od drugih.


Što se mene tiče mogu da ga nazovu Ravnagorapobeditimora Airlines i da u duhu svesrBske pomirbe na jednu stranu repa steve junaka Čiča Dražu a na drugu junaka Ratka Mladića.

Vidi dole za prtljag, na primer, pa ćeš shvatiti da takve pizdarije npr. Air Berlinu ne mogu da se dese. Mogu kao slučaj a ne kao sindrom.

To šta putnik misli o sendviču i da li mu se svišaju perserkine sise je najnebitniji deo avijacije i neću ni da ga komentarišem. Ali činjenica da posada švercuje 2 tone nečega (primeri iz stvarnog života) i da to nešto NIJE upisano u Load Sheet (srpski: ločid ) i ne ulazi u kalkulaciju težišne tačke aviona - e to je kriminalna radnja i opasna po život i direktno ugrožavanje bezbednosti (to je, na primer, kad Cvetko podmiti posadu da ga voze u prtljažniku ATR-a).

Takve su stvari u ozbiljnoj kompaniji nezamislive. N-E-Z-A-M-I-S-L-I-V-E!

A u JAT-u je bilo ohoho slučajeva gde se avion izvlačio na mišiće i na sreću. I opet se sve zataškavalo i prećutkivalo!
oskar-z-wild oskar-z-wild 11:22 22.06.2013

Re: JAT je shit zbog imena,

JAT treba preimenovati u Royal Serbian Airlines i služiti šljivovicu besplatno u avionima.

Šifra "Niko nema što Srbin imade."


krkar krkar 11:38 22.06.2013

Re: JAT je shit zbog imena,

i služiti šljivovicu besplatno u avionima.


Ali od svake flajke prvo da otpiju piloti. Srbe i bog čuva pa nema veze jesu piloti pijani ili ne
arcins arcins 13:16 22.06.2013

Re: JAT je shit zbog imena,

krkar
i služiti šljivovicu besplatno u avionima.


Ali od svake flajke prvo da otpiju piloti. Srbe i bog čuva pa nema veze jesu piloti pijani ili ne



Greškaš, Bog i žandarmerija.

Nota bene

Greškaš je igrao desno krilo, dok je Puškaš igrao levo. Ovo čisto da ostanemo u duhu bloga.
8c_competizione 8c_competizione 15:02 26.06.2013

Re: JAT je shit zbog imena,

Koliko znam, Germanwings i Airberlin lete u i iz Beograda i sa apsolutnom sigurnoscu mogu da tvrdim da je nasa aviokompanija, cije ime mrzim, daleko bolja i od jednih i od drugih.


Airberlin je jedna od najboljih low cost kompanija mister!

meni je licno po usluzi ubedljivo najgori RyanAir

Boze sto sam se silom prilika namucio sa njima!

sada, taman da su i poslednji let u slucaju kataklizme, rekao bih (za svoje novce) odgovorno NE!

skoro sam leteo za Bgd i nazad iz Berlina JATom. umalo da ne poletim posto su imali neku glupost u sistemu karata, jos me njihova salterusa napusi i objasni, da je bas upravo njenim nadljudskim naporima i dobrom voljom ( nesto ko zenska verzija Dobrice Cosica, dusica jedna) uspela da mi izboro uredno placeno mesto za davno rezervisanu kartu!

dakle samo batina i strana cizma dok se ne opamete!
palilula92 palilula92 01:38 22.06.2013

uh ti kuferi

Ja i dete presli pola sveta i dosli u Beograd. Nismo bile dve godine. Sleteli na Surcin, kad ono iznenadjenje- nasih kufera nema. Tu je bio neki salter gde je pola ljudi iz naseg aviona cekalo da popuni formulare u vezi nestalih kufera. Dodje i moj red posle jedno sat vremena. Evo razgovora:

Ja: " Da li znate gde su kuferi?"
JAT covek: " Normalno da znamo, u Minhenu su."

Ja: "Pa zasto nisu stigli?"
JAT covek: "Nije bilo mesta u avionu"

Ja: "Da li znate kada ce stici?"
JAT covek: "U toku nedelje."

I tako ja, napokon se dokotrljala iz pecalbe, sedim u Beogradu nedelju dana bez prtljaga (ili sto se kaze onako narodski bez gaca). Dali su mi neki telefonski broj, kobojagi informacije o nestalom prtljagu. Broj je bio stalno zauzet, i posle nekoliko sati zvanja kad sam dobila zivog coveka koji bi trebao da ima neke informacije, ispadne corak. On nema pojma o cemu ja pricam. I tako zovem ja, i zovem razne brojeve telefona i niko nista nezna. Posto mi se malo sve to smucilo, sednem na autobus i odem do aerodroma.

E sad sledi iznenadjenje. Nabasam na carinika i pitam ga da li on nesto zna o izgubljenom prtljagu. Kaze on meni ovako:" Izvolte gospodjo unutra pa birajte koji hocete." Ja toliko kufera nisam u zivotu videla. To je brat bratu bio prtljag od 10 aviona. I tako ja nadjem svoje stvari. Nikome nije padalo na pamet da obavesti ljude da su im stvari stigle, cak i ti koji odgovaraju na telefon za obavestenja nisu videli nekoliko stotina kufera i torbi.

U Americi su mi se nekoliko puta izgubili kuferi ali svaki put ih je avionsla kompanija dovezla (sledeceg dana) ili mojoj kuci ili u hotel.

krkar krkar 09:55 22.06.2013

Re: uh ti kuferi

uh ti kuferi


E to je to!

U avijaciji ništa nije bez veze napravljeno. Za svaki tip aviona i za svaku rutu zna se prosečni prtljag koji putnici nose.

Pa onda na primer može Lufthansa da na liniji Minhen-Amsterdam vozi Bombardier 900 koji ima prtljažnik toliki da u proseku svaki putnik može da čekira po 1 kofer od 10 kila. Ali to je linija na kojoj je preko 50% putnika samo sa ručnim prtljagom tako da se gotovo nikad ne desi da Pera Putnik koji ima 2 kofera od 30 kila ukupno ne može da ih čekira.

Upravo je taj prosečni kapacitet po putniku bio jedan od glavnih argumenata kada je kupovan poslednji novi tip mlaznog aviona u JAT-u, u prvoj polovini 1980-ih.

JAT je već imao DC-9, čak je u Beogradu imao i simulator letenja za DC-9 i bilo je puno logike u ideji da kupi njegovu poboljšanu verziju MD-83. Međutim, DC-9/MD-83 imaju manji prečnik kabine od B-737 pa time i manji prtljažni prostor ispod poda - posledično i manju presečno raspoloživu zapreminu i težinu prtljaga po putničkom mestu. I baš je to presudilo u korist B-737. Jer je tadašnji direktor razvoja JAT-a tvrdio, sa punim pravom kako se kasnije pokazalo, da se mora uzeti u obzir da iz mnogo razloga jugoslovenski putnici nose više prtljaga od evropskog proseka (razne stabilizacije, šverc, navika nošenja sarmi gastarbajterima i donošenja svega što je u Diseldorfu na akciji...). Drugi faktor zašto JAT-u treba više prtljažnog kapaciteta od proseka je činjenica da je od ukupnog broja putnika broj onih u interkontinentalnom tranzitu veći od proseka. A posebno u slučaju Severne Amerike gde se prtljag ne računa po težini nego po ukupnoj zapremini, to znači i veću zapreminu i težinu od proseka.

I ajd' sad da kažemo da u takvoj situaciji odgovorna kompanija rezonuje ovako:

- ukupna dozvoljena nosivost korisnog tereta (putnici+prtljag+kargo)za B-737 je 15400kg. Zapremina prtljažnog prostora je 30m3.

Kalkulacijska težina prosečnog putnika je 75kg + 5 kg ručnog prtljaga. U JAT-ovoj praksi pokazalo se da je prosek oko 87kg ali nikad nije napravljena izmena tablica!

Recimo da je jeroplan prilično popunjen, 120 putnika. I da svaki putnik ima prosečno 20 kg prtljaga, i to 2 komada ukupne zapremine 0,25 m3 (vrlo, vrlo konzervativno mereno, to je jedan osrednji i 1 manji kofer po putniku!)

Dakle
120 x 80 = 9600
120 x 20 = 2400
Ukupna težina 12000 kg
Ukupna zapremina prtljaga 30m3

Dakle već kalkulacijski prtljag je vrlo knap i teoretski može da se složi ali u praksi - NIKAD. Kod uskotrupnih aviona prtljag se utovaruje u prtljažnik u rinfuzi tako da je stvarni faktor popunjenosti prtljažnika najviše 80% zapremine, tako da u stvarnosti od onih 30 kubika kofera u avion može fizički da stane najviše 25 i to kad se bagažisti (jedan od najslabije plaćenih poslova u avijaciji, fizikalci koji nose i utovaruju kofere) baš potrude.

Ostade 5 kubika! E to je tvoj kofer i zato je u Minhenu.

To je uvek bio problem JAT-a i niko se nikad nije poduhvatio da ga reši. Jer JAT i dan danas funkcioniše kao samoupravna lezilebovićka firma na principu bašmebriga i samodameneglavaneboli.

Ovo gore je samo hipotetički primer uprošćen do krajnosti a stvarnost je mnogo komplikovanija. I sasvim ozbiljnim kompanijama dešava se višak prtljaga ali u proseku ni približno toliko redovno koliko JAT-u.

I dan danas nikoga nije briga!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 10:59 22.06.2013

Re: uh ti kuferi

Stani malo, udahni, diši!

Elem, sve si lepo računao, didaktikovao i sve ostalo kako dolikuje, ali di je tu poJenta (a da ima log'ke ;> )

Dakle kažeš -

Pazarili su 737 - jer je imao više prtljažnog prostora nego DC-9/MD-83.

Pa? Šta je tu pogrešno? Šta su trebali da kupe pa da krkar ne pada u trans na pomen o JATu?

Nema u tekstu - "E da je Pera odmah otišao..." tj. šta su tada pogrešno uradili? I kakve to veze ima što tebi sada izgube prtljjag?

Pitam jer ti je taj problem s prtljagom Ključni Svedok i dokaz da ubediš da nisu u pravu oni koji su se vozili sa Germanwings i Airberlin pa tvrde da su gori od JATa.

Ali znam da nema odgovora, izgubiće se i on (ili njegova logika) u nekom imaginarnom "matematičkom" dokazu koji lebdi u praznini nedostajućih premisa, već služi samo da se istakne bespremisni "zaključak" ☻☻

                   
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 11:06 22.06.2013

Re: uh ti kuferi

Ja i dete presli pola sveta i dosli u Beograd. Nismo bile dve godine. Sleteli na Surcin, kad ono iznenadjenje- nasih kufera nema.


Pa šta? Moj drugar - dok je British Airways leteo za Beograd je barem dva puta godišnje ostajao bez kofera (znači - svaki put kada dođe ;> )

To što su mu refundirali novce da pazari "neophodnu odeću", to nema veze sa kompanijom, nego sa državom. Gde je pravne države (istinske, ne potemkinske kao što je ova), tu ima i "dobrih i odgovornih" kompanija.

A kakvi smo mi Englezi, e takav nam je i JAT

S tim što je u svojoj dugoj istoriji bio i bolji no je "trebao" (po kakvi smo mi Englezi principu a obaška ono što je nekad bio JAT - štagod krkar duhao i puhao na njega - je bilo za tri klase bolje od bilo čega u ovoj državi sada, uključiv i državu ☻

JAT, ako ga treba ukidati (a treba, tu nema dileme) treba ukidati zbog ovoga što je sada, a ne zato što se krkaru nešto diglo na ono kakav je bio pre 30 godina ;>

Idealno bi u stvari bilo ukinuti državu, pa napraviti nešto što valja, a ako ne mere, da sviramo fajront, pa da pušćamo kuvaricu iz Žagubice - SVI NAPOLJE, ILI PUŠTAMO KUVARICU!!! :)
krkar krkar 11:42 22.06.2013

Re: uh ti kuferi

Pa? Šta je tu pogrešno? Šta su trebali da kupe pa da krkar ne pada u trans na pomen o JATu?

Nema u tekstu - "E da je Pera odmah otišao..." tj. šta su tada pogrešno uradili? I kakve to veze ima što tebi sada izgube prtljjag?


Ima, ima, vrlo detaljno sve objašnjeno.

I zašto kompanija MORA da zna ko su joj putnici, odakle dolaze, sa koliko prtljaga, i zašto je važno da se te tablice ažuriraju, i zašto ne može da se prodaje kargo prostor pre nego što se napravi kalkulacija prtljaga... sve ima detaljno.

Samo je tebi očigledno premali bafer.
Atomski mrav Atomski mrav 12:51 22.06.2013

Re: uh ti kuferi

Nekadašnji slogan JAT-a: Doručak u Rimu, ručak u Parizu, prtljag u Singapuru...
talicni talicni 00:39 26.06.2013

Re: uh ti kuferi

I tako ja, napokon se dokotrljala iz pecalbe, sedim u Beogradu nedelju dana bez prtljaga (ili sto se kaze onako narodski bez gaca).


Znaci da sam ja jos dobro i prosao, meni su dovezli kofer kuci poslije dva dana.

Bilo je jedno desetak ljudi iz tog aviona koji su kao i ja strpljivo chekali u redu da prijave da prtljaga nema.

Trudim se da izbjegnem JAT kad god je to moguce,ali eto...


renner renner 10:15 22.06.2013

Re:

Ako Vam je gorepomenuta prica jedini razlog zasto treba ukinuti Jat, onda neka Vam je alal... jos gore ako je ovo jedina prica koja je obrazlozenje za ukidanje Jat-a.

Ono malo što išta vredi (JAT Tehnika - ali bez rukovodstva)


JAT Tehnika je jedino sto vredi? Oooookay......
Bilo bi dobro da ovu tvrdnju pothranite necim validnim.



bitnije je da je deo Jatovog problema bilo to što nije mogao da ima komercijalne ugovore sa Tehnikom, već su se naknade ugovarale po principu "Tehnici treba toliko". Elem, jedna od dobrih stvari one prethodne Vlade je što su dali garanciju za kredit Tehnici, da se ovi obuče i za majstorisanje Erbasa, tako da od te firme možda zaista nešto i bude, jer će imati sve više posla od drugih aviokompanija, a ne da su zakačeni za Jat kao i parazit. Da je to urađeno znatno ranije možda bi i za Jat bilo neke nade (naravno, pod uslovom da su u Jatu izvršene i druge reforme), ovako zaista mogu samo six feet under.


This.
JAT Tehnika nije radila Jatove avione po ucinku, vec, kako je i napisano - unapred je potpisan ugovor kojim se Jat OBAVEZUJE da plati X sumu novca, bez obzira koliko JAT Tehnika radila na Jatovim letilicama. Da ne pricamo o vec dobro poznatim pricama o Jatovim ispalim srafovima i slicnim gafovima za cije odrzavanje je zaduzena upravo JAT Tehnika....
Treba napomenuti i da je od Jat-a odvojeno sve sto se moglo odvojiti u zasebna preduzeca koja su krenula sa bilansom stanja NULA, dok su Jatu ostali svi dugovi koji su ove sada zasebne komapanije pravile zajedno. Da ne pricamo o nepokretnostima koje su ove zasebne kompanije dobile za 0 din, bez obzira sto su svi zaposleni tadasnjeg JAT-a odvajali od svojih dohodaka za izgradnju istih.

A sto se tice propratne price Vaseg iskaza....pa....sta reci. Nije ni prva ni poslednja aviokompanija koja radi nesto slicno.

uh ti kuferi

Za kofere su zaduzeni zaposleni na aerodromu i oni nemaju nikakve veze sa bilo kojom aviokompanijom. Kofere od check-a do aviona transportuje Aerodrom, a sa Jat-om (ili bilo kojom aviokompanijom) dolaze u kontakt jedino u trenutku ukrcavanja u sam avion. To sto su izgubili prtljag mozete samo da zahvalite osoblju aerodroma sa kog se poleteli.

Edit: da se razumemo - aviokompanija jeste obavezna da doveze prtljag iz tacke A u tacku B zajedno sa vama.
krkar krkar 10:18 22.06.2013

Re: Re:

JAT Tehnika nije radila Jatove avione po ucinku, vec, kako je i napisano - unapred je potpisan ugovor kojim se Jat OBAVEZUJE da plati X sumu novca, bez obzira koliko JAT Tehnika radila na Jatovim letilicama. Da ne pricamo o vec dobro poznatim pricama o Jatovim ispalim srafovima i slicnim gafovima za cije odrzavanje je zaduzena upravo JAT Tehnika....


Za ovaj deo si potpuno u pravu.

Ali SAMO za taj deo.

Logika ti je samoupravna. Nepopravljivo samoupravna.
renner renner 10:32 22.06.2013

Re: Re:

Logika ti je samoupravna. Nepopravljivo samoupravna


Kanda da obrazlozite? Ili cemo da se dobacijemo smajlijima kao odgovor....

Svi znamo koliko je drzava odgovorna za rad i finansijske rezultate javnih i drzavnih preduzeca, pa i Jat-a. I naravno da su ljudi koji su upravljali Jatom radili to nakaradno, misleci da je biznis plan i razmisljana od pre 20 godina i dalje validan argument katastrofalno loseg poslovanja. Sta i ocekivati od ljudi koje drzava postavlja bez ijednog minuta u aviosaobracaju, koji upravljaju Jatom krilaticom "tudje je najlakse arciti".

Za ovaj deo si potpuno u pravu.

A sta cemo sa ugovorom sa NIS-om, gde Jat placa najskuplje gorivo od svih avioprevoznika koji saobracaju do Beograda?

Nije da branim Jat, ili da trazim izgovor za ovu kompaniju. Ali, uzeti za jedini primer Vasu pricu kao razlog zasto ukinuti Jat je u najmanju ruku krajnje neozbiljna i ne zavredjuje bilo kakav komentar u tom smeru...

Ako poznajete Jat i okolnosti i poslovanja u vezi nje, dobro znate sta i kako je radjeno, kako je upravljano i zasto su rezultati ovako katastrofalni danas. Prica koja je veoma komplikovana i koja zavredjuje mnogo vise od price koju ste pomenuli.

Hvala (kome god) sto ce EY uci u celu pricu i (konacno) razbucati setace i neradnike u Jat-u. A onda ce doci na red i JAT Tehnika, Ketering, SU-Port i ostali....
krkar krkar 10:59 22.06.2013

Re: Re:

Kanda da obrazlozite? Ili cemo da se dobacijemo smajlijima kao odgovor....


Ne čini mi se da ima potrebe obrazlagati da je kukanje za firmama kao što su JAT Catering, JAT Radio, JAT Bus kakosevećzvalo... nepogrešiv pokazatelj uznapredovalog malignog samoupravizma.

JAT se nikada nije pošteno koncentrisao na svoj core business, nije se čak ni potrudio da definiše svoj core business, koji je to vid vazdušnog saobraćaja koji je jatu primarni, koji je/su sekundarni i koji je JAT-ov interese u svemu tome.

Sta i ocekivati od ljudi koje drzava postavlja bez ijednog minuta u aviosaobracaju, koji upravljaju Jatom krilaticom "tudje je najlakse arciti".


Takvi su nebitni, ama i svi čuveni unutrašnji kadrovi su istog tog kalibra. NULA


A sta cemo sa ugovorom sa NIS-om, gde Jat placa najskuplje gorivo od svih avioprevoznika koji saobracaju do Beograda?


A. Ko ga je terao da potpisuje?

B. Ako je svakom direktoru interes kompanije primarni - kao što je plaćen da mu bude - što ne raskine ugovor?

Uopšte mi nije jasno na šta se ti ovde žališ? Na svoju firmu? Pa štrajkuj, kume. Izađi na ulicu. Traži prijem kod ministra. Lezi na pistu...



Ali, uzeti za jedini primer Vasu pricu kao razlog zasto ukinuti Jat je u najmanju ruku krajnje neozbiljna i ne zavredjuje bilo kakav komentar u tom smeru...


Priča je iz 1990. I od tada do danas se njome - baš kao ni jednom sličnom pričom koja se odnosi na flagrantno kršenje bezbednosnih propisa - niko nije pozabavio. Ni jedan pojedinac u JAT-u , ni jedna interna kontrola, ni jedan sindikat... nikad nije postavio pitanje ovakvih priča.

A ovo je samo jedna paradigmatična priča. Jedna od mnogih.

A evo ti drugi slučaj. Imam snimak:

Kad se ono očekivalo ukidanje sankcija JAT-u, negde krajem 1994, bio je jedan od B737-300 na velikom checku. Za neupućene to je kao generalka na kolima, najveći servis koji je JAT ovlašćen i obučen da radi. Kad avion dostigne određeni broj radnih sati (ili određen broj poletanja i sletanja) onda se odveze u hangar, sve što može/mora razmontira se i skine, nešto samo pregleda/očisti/podmaže/doradi/zašrafi, nešto baci i stavi novo... Uglavnom procedure su vrlo komplikovane ali postoje detaljna uputstva i specifikacije za svaki deo i postupak. Pipav ali zahtevan posao. I skup. Ali bez njega letenja nema

Dakle razmontiran skroz-naskroz B737-300 i iz njega ozvađeni kilometri raznih kablova. Kablovi su obično povezani u snopove i tek na samom kraju snop se razdvaja na pojedinačne žice i snopiće od kojih svi imaju svoje konektore (mnogo tipova) i svi su oveleženi komolikovanim kombinacijama boja da se ne pomešaju.

U repu aviona radi ekipa i povezuje nekoliko snopova. Rade iskusni tehničari, avio-mehaničari, svi sa odgovarajućim licencama, obukom... Nadzire iskusni avio-inženjer, sa licencama i obukom...

- Šefeee, imam žicu viška.

- Kako viška?

- Pa povezali smo u zadnjem prostoru za elektroniku snopove ABC123, CDE345 i DEF456 i sve je u redu, svi konektori su popunjeni i povezani ali ostala nam je jedna žica viška.

- Kako izgleda?

- Svetloplava žica sa tri bela, jednim crvenim i jednim žutim prstenom

Ovaj gleda u papire, gleda...

- Nema te ni u jednom od ta tri snopa

Gleda dalje

- Pero, pogledaj u drugim sektorima repa

Pet mehaničara proverava na raznim mestima

- Šefe, na konektoru XYZZ ima jedno slobodno mesto, vidi da ne ide tu

- Tačno, tu ide, baš ta

- U jebiga, to je potpuno drugi sektor repa i očigledno je greškom ta žica povezana uz pogrešan snop. Sad moramo ova tri zadnja snopa da otpojimo na konektorima, sva tri da vratimo nazad i provučemo kroz oplatu do mesta gde treba da se razdvoji ova žica višak, tu je razdvojimo i vučemo na njenu stranu a ove snopove vratimo opet na mesto i povežemo

- Pa to je ceo dan posla za celu brigadu!

- Jeste

- E, a od čega je ta žica? (onaj "višak"

- Indikator požara u zadnjem WC-u

- Ma jebeš ga onda, neka stoji. Nikad se nije zapalio WC, Nemamo vremena sad sve zbog tog indikatora ponovo da radimo

Zbog takvih stvari oduzimaju se međunarodne licence. Osim u JAT-u gde se takve stvari decenijama zataškavaju.

I baš zato treba čika sa batinom.

P.S.
Ovo je u pitanju JAT Tehnika ali nemoj sad da mi cepaš dlaku načetvoro da to nije JAT. Sve je to JAT. Taj bahati bolimeqrc način razmišljanja je JAT
bolid1 bolid1 11:34 22.06.2013

Re: Re:

Taj bahati bolimeqrc način razmišljanja je JAT[/i]


Oooo, da! To je to...check-in za Rim, neka zora rujna, dezdi nas 30 ispred saltera nema nikog. Nema zive jebene duse na salteru...jedno 1.5h pred let, pojavljuju se neki ljudski likovi ostavljaju stvari, toce kafu, sedaju za one saltere:

-Ajmo, momak!

-Izvin'te, momci i devojke ovde cekaju vec pola sata da vi dodjete na posao.

-Sta ja da ti radim, mi dolazimo na pos'o kad ima autobus.

-Da uzmes ranac i da se nosis u tri lepe, eto to da radis!

Ne znam zasto bi iko za sopstvene pare trpeo te gluposti osim kad se bas mora i kad nema druge varijante. 10 godina letim po Evropi i za tih 10 godina jedino sam sa JATom imao pizdarije razne vrste.
renner renner 11:39 22.06.2013

Re: Re:

P.S.
Ovo je u pitanju JAT Tehnika ali nemoj sad da mi cepaš dlaku načetvoro da to nije JAT. Sve je to JAT. Taj bahati bolimeqrc način razmišljanja je JAT


Pa ti si sam rekao da JAT Tehnika jedino vredi. Sam sebi skaces u usta....da odes malo da popijes kafu sa mehanicarima, pa ponovo da napises blog?

JAT se nikada nije pošteno koncentrisao na svoj core business, nije se čak ni potrudio da definiše svoj core business, koji je to vid vazdušnog saobraćaja koji je jatu primarni, koji je/su sekundarni i koji je JAT-ov interese u svemu tome.

Apsolutno si u pravu, slazem se u potpunosti.

ama i svi čuveni unutrašnji kadrovi su istog tog kalibra. NULA


Aha. Krkar je tako rekao. U redu....

A sta cemo sa ugovorom sa NIS-om, gde Jat placa najskuplje gorivo od svih avioprevoznika koji saobracaju do Beograda?



A. Ko ga je terao da potpisuje?

B. Ako je svakom direktoru interes kompanije primarni - kao što je plaćen da mu bude - što ne raskine ugovo


Ko ga je terao da potpisuje? Hoces da kazes da direktor (bilo koje drzavne firme) ima odresene ruke da radi sta hoce i sta mu se svidja? Obe su drzavne kompanije, zakljuci sam.... Drzavu boli qrac na koju ce stranu da joj legne pare. Zasto Jat i dalje duguje ogromne pare istom tom NIS-u? Pa boli drzavu dupe sa kog ce racuna da se izlije i prilije kad je to ista kasa... daj, molim te....

Uopšte mi nije jasno na šta se ti ovde žališ? Na svoju firmu? Pa štrajkuj, kume. Izađi na ulicu. Traži prijem kod ministra. Lezi na pistu...


A odakle ti uopste da se ja nekome zalim...? Ako ne mozes da prihvatis polemiku i drugaciji nacin razmisljanja i pogled da celu situaciju od dvog, onda u redu... razumem te....donekle.

Zbog takvih stvari oduzimaju se međunarodne licence. Osim u JAT-u gde se takve stvari decenijama zataškavaju.

I baš zato treba čika sa batinom.


A ko je rekao suprotno? Ti si taj koji uporno tvrdi da je jat jedini krivac za sve svoje probleme. Gde ti je, kume, u svemu ovome, drzava? U tvojoj prici ne postoji...a gde su ti ostali?

Ono malo što išta vredi (JAT Tehnika - ali bez rukovodstva)


yeah right...
krkar krkar 11:49 22.06.2013

Re: Re:

Pa ti si sam rekao da JAT Tehnika jedino vredi. Sam sebi skaces u usta....da odes malo da popijes kafu sa mehanicarima, pa ponovo da napises blog?


JAT Tehnika jedino vredi jer ona jedina ima kakav-takav korak sa vremenom. U tehničko-tehnološkom smislu.

Po načinu razmišljanja i dalje su u kamenom dobu samoupravljanja.

I baš zato u JAT Tehnici domaći treba da budu samo do rukovodećih izvršilaca. Svi iznad moraju biti stranci sa batinom.

Samo tako sutra niko neće ponovo reći "ma jebo javljač požara u klozetu, ne izbijaju požari u klozetu"
ama i svi čuveni unutrašnji kadrovi su istog tog kalibra. NULA

Aha. Krkar je tako rekao. U redu....


Krkar tako rekao. Iz više razloga.

Prvo, jer ste svi pičkice i sedite tu i smrdite i ćutite i samo u potaju kukate kako biste vi... samo da...

Drugo, jer su sva vaša razmišljanja, kojih sam se naslušao i nagledao i načitao ohoho (samo da vidiš na šta liče elaborati novih srbijanskih/regionalnih kompanija koje pišu/prepisuju/kopipejstuju i podnose/podmeću razni Jatovci bivši i doživotni ) samo razmišljanja o tome kako biste vi ... 2013. napravili dobar JAT... iz 1990! Ni jedan od vas mentalno se iz 1990. nije pomerio.

Tržište, burazeru, tržište. Crkla država, crk'o protekcionizam...
renner renner 13:25 22.06.2013

Re: Re:

Prvo, jer ste svi pičkice i sedite tu i smrdite i ćutite i samo u potaju kukate kako biste vi... samo da...


Jedina pickica koju ja ovde vidim si ti. Ad hominem argumente ne prihvatam, posto si ti jedan veliki qrac na biciklu.

Ni jedan od vas mentalno se iz 1990. nije pomerio.

Pogresna procena, kume... ali sta ocekivati od takve gromade kao sto je Krkar

Uzmi pivu i sedni u lad...ocigledno da ti je ovo sunce pometilo razum, pa ne znas ni da polemises a da ne koristis vulgarizme.

Tržište, burazeru, tržište. Crkla država, crk'o protekcionizam...


Dobro jutro, Kolumbo!!!
A siguran sam da si ti sa tim istim jebivetrima iz 90-tih koji i dalje vedre i oblace pio kafu i bio drugar sa istima. Nesto ti je trebalo puno vremena da napises blog o Jat-u...

Od tvoje zelje da ugase Jat nema nista...kume. EY ga uzima pod svoje, a onda mozes sa tvojim mehanicarima i JAT Tehnikom, mehanicarima i direktorima oba preduzeca pod ruku....

No, znas onu "Never argue with stupid people....."?

Pametnome dovoljno.

krkar krkar 13:29 22.06.2013

Re: Re:

E nek si mi reko!

Sad će konačno Arapi u tebi da prepoznaju neshvaćeni potencijal... nepotrošen, neizraubovan, koji 20 godina ništa radio nije čekajući da bude shvaćen.

Ako ti sa takvim stavovima dogodine na ovaj datum budeš imao posao u JAT-u vodim te na ručak.

U suprotnom ti se samo javiš na Blog i napišeš updated status sebe ili se.

renner renner 13:43 22.06.2013

Re: Re:

Da si iole pametan, shvatio bi da ti ljudi koje vuces iz 90-tih nemaju ama bas nista zajednicko sa mnom, naprotiv. Nisam radio u jatu u tom periodu niti razmisljam kao te 'intelektualne gromade' koje i dalje razmisljaju da postoji JAT kao jedino sredstvo prevoza aviona u SRFJ.

Ako ti sa takvim stavovima dogodine na ovaj datum budeš imao posao u JAT-u vodim te na ručak.


Da si bolje citao umesto sto si onanisao na sopstveno razmisljanje, shvatio bi da oboje ritikujemo Jat, njegovo poslovanje i sve sto je radjeno u prethodnih 20 godina, samo sto ti resavas problem jedino kako umes - stavljanjem katanca.
Ja, za razliku od tebe, drugacije razmisljam.

A za rucak smo se dogovorili. Spremi pare.

krkar krkar 13:48 22.06.2013

Re: Re:

samo sto ti resavas problem jedino kako umes - stavljanjem katanca.


Ako dila uopšte bude, a ne treba zaboraviti da još ničeg konkretnog nema, ćekdavidimorazradu, glavni problem biće u iskorenjivanju mentaliteta.

Tako da predviđam da će u tom slučaju maksimalni domet dosadašnjih Jatovaca - bez obzira na to otkad su u firmi - biti da budu neki sitni izvršni šefčići. Sva mesta na kojima se odlučuje popuniće novi, Etihadovi ljudi.
mikimedic mikimedic 14:02 22.06.2013

Re: Re:

srbijanskih


srpskih.
krkar krkar 10:16 22.06.2013

Još o prtljagu


Svaka manja kompanija mora da se strateški bazira na neki od velikih aerodroma koji su čvorišta prvog reda i da na njega liferuje i sa njega kupi putnike sa svoga područja.

JAT je tu tradicionalno muljao i lutao ali dok je postojala država a bogami i interkontinentalni saobraćaj - to je još i moglo da prođe.

Posle rata i sankcija JAT nije seo i mućnuo glavom nego se lutalu i lupalo, srčjalo, improvizovalo i ošljarilo. Kad je svojevremeno 1996. Lufthansa nudila ozbiljnu saradnju uključujući i codeshare - to je odbijeno jer "ko im jebe mater nemačku!". Da, to je bio glavni argument.

E onda je mislim 1997. odlučeno da se JAT bazira na saradnju sa Amsterdamm, čak se nešto razgovaralo i sa KLM-om (bez rezultata). Ali, Amsterdam je bio glavni hub sa 2 JAT-ova leta dnevno.

I šta se onda desilo?

Neko iz JAT-a skontao je da je Amsterdam glavni svetski izvozni aerodrom za sveže cveće i pala mu je na pamet genijalna ideja. Genije je izračunao prosečnu cenu za transport svežeg cveća od Amsterdama do destinacija na koje JAT leti iz Beograda i krenuo da nudi prevoz cveća po damping ceni. Mislim da je u pitanju bio Bejrut kao glavna destinacija za cveće al' možbit da se radilo i o Kairu.

Uglavnom, osladilo se JAT-u da uzima pare tamo gde do tada nikad kintu skupio nije - cveće JAT-om Amsterdam-Beograd, pa dalje opet JAT-om Beograd-Gde Već

No pošto čak i svemogući i sveznajući JAT podleže zakonima fizike koji kažu da na jednom mestu u isto vreme ne mogu biti dva tela - to se desilo da je je cveće zauzimalo mesto koferima putnika koji su leteli preko Amsterdama.

Jer JAT NIJE, kao što bi to napravila svaka normalna kompanije, izračunako koliko ima RASPOLOŽIVOG prostora i težine za cveće NAKON što utovari prtljag putnika kojima je već naplatio kartu - nego je prodavao sav prostor za cveće koji je mogao da proda - a putnike odnosno njihov prtljak tko šiša!

Prvi signal da nešto nije u redu došao je od uprave Schiphola koja je prateći parametre primetla da JAT ima neuobičajeno veliki procenat neukrcanog prtljaga, pa je zvala predstavnika JAT-a i signalizirala mu problem.

Da li je on nekom preneo ili je i on bio u dilu sa cvećem ne znam - uglavnom niko prstom mrdnuo nije, putnici su pizdeli, KLM takođe... i za otprilike jednu godinu puče Amsterdam kao JAT-ov hab skroz!

Sad je hab Beč, ali ne zato što se JAT nešto potrudio da misli i organizuje se nego zato što je to napravio Austrian
oskar-z-wild oskar-z-wild 10:37 22.06.2013

Ajme.

Zapadniji Yugosloveni su se uvek žalili na JAT i Genex koji su držali monopol nad hrvatskim turizmom. Za kaj je to Tito tako sredio ne znam.

Sa druge strane Yugoslovene koji su upoređivali uslugu Jatovih stjuardesa sa uslugom koju su imali u BOAC-u ili Pan Americanu ni krkarov blow job ne bi mogao zadovoljiti.
krkar krkar 11:35 22.06.2013

Re: Ajme.

Zapadniji Yugosloveni su se uvek žalili na JAT i Genex koji su držali monopol nad hrvatskim turizmom. Za kaj je to Tito tako sredio ne znam.


Nema to nikakve veze sa Titom. Ima sa parama.

Veliki državni izvoznici (Inex, Genex, Astra i slični), jugoslovenski čeboli , imale su pozitivan bilans sa inostranstvom i htele su da potroše pare da im ih ne bi država "uzela" tj. preusmerila negde. I svi su prepoznali turizam kao potencijal i svi su se tu uvalili na razne načine.

Genex je prvo osnovao turističku agencija Yugotours i to je bio potpuni pogodak, velika agencija koja je mogla da nastupa kao partner stranim agencijama a na nekim tržištima i samostalno. Hotelijeri su otkidali na Zugotours jer je garantovao punjenje hotela u predsezoni i posezoni, sezona je bila 6-7 meseci... Sve ostale agencije bile su daleko manje ali u principu nikome to nije smetalo.

Genex je imao klirinški suficit sa CCCP i jednostavno nije bilo ruskih proizvoda koji su se mogli prodati na domaćem tržištu za sve te pare, nije mogao narod da proguta ni tolike Lade i Moskviče... I onda je Genex odlučio da uzme avione i osnuje svoju kompaniju i prevozi Yugotoursove goste. Na papiru win-win kombinacija.

Pa se pokazalo da su ruski avioni nekompatibilni sa ostatkom sveta pa je Tupoljev specijalno po zahtevu Aviogenexa razvio verziju Tu-134B gde navigator nije LEŽAO u staklenom nosu i gde se nije kočilo padobranom... ali sve bilo OK... osim što je Aviogenex osnovan na o-ruk, što su maltene prekonoć licencirali kapetane direktno iz JAT-a.

Pa im se to osvetilo već prvog MESECA rada kad je na Krku kapetan Markićević svojom glupošću i JNA arogancijom ubio 80 Engleza...

Ali Genex je nastavio da leti sve do kraja. Naravno, u jednom trenutku su shvatili da je Tupoljev deat-end i ušli u Boeing 737, pa 727 pa su bar bili delimično kompatibilni sa JAT-om koji je imao održavanje.

Sa druge strane bio je Inex koji je osnovao Inex Adria Airways. IAA je od početka imala zapadne avione, DC-6 pa je logično prešla na DC-9 otprilike u isto vreme kad i JAT. JAT-ov lobi godinama nije dozvoljavao da iko osim njega leti redovne linije i tu su bili ogromni politički pritisci. Inex je još od sredine 70-ih svake godine postavljao zahtev i svake godine je odbijan uz deblna objašnjenja.

Onda je došla olimpijada u Sarajevu. Zbog specifičnog položaja aerodroma i magle, država je odlučila da JAT kupi 2 aviona De Havilland Dash-7, četvoromotorce sa izrazito kratkim poletanjem i sletanjem koji su u Sarajevo mogli da sleću u uslovima kad ni jedan drugi postojeći avion nije, kako bi se garantovali letovi za vreme olimpijade. Ali JAT se uskurčio kako neće oni njima... Činjenica je da Dash 7 troši puno više goriva po putniku od "običnih" aviona a i održavanje sa 4 motora je skuplje - ali ako hoćeš nešto da dobiješ moraš i da platiš.

Onda je Inex Adrija pristala da uzme Dash-7 ali pod uslovom da dobije licencu za vazdušni prevoz putnika. I dobila je, uprkos JAT-ovom kukanju... ali samo za domaći saobraćaj. Pa je Dashom letela Sarajevo, prvi put otvorila Mostar, Mali Lošinj... Konačno je 1986. IAA dobila i prvu međunarodnu liniju Ljubljana-Larnaca

Hrvatska je imala kompaniju Pan-Adria a posle nje Trans-Adria koja je bila specijalizovana za noćne poštanske (subvencionisane) letove u SFRJ, imala je 4 aviona FH-227 i nije se trtila da ulazi u prevoz putnika.

Dakle, godinama je situacija bila vrlo stabilna i svi su imali koristi:

- Hrvatska je dobila putničke terminale na vojnim aerodromima i novi aerodrom Rijeka, uz to punila je svoje turističke kapacitete

- Slovenija je imala IAA koji je radio čartere uglavnom za slovenačku agenciju Kompas ali i veliki broj stranih agencija gde je trebalo umeti poslovati sa strancima (TUI, Neckermann, Thompson...(

- Srbija je držala Yugotours i Aviogenex, Aviogenex je vozio preko 80% Yugotoursovih čartera i mnogo manje stranih. JAT je vozio agencijske putnike na redovnim i sezonslim linijama (Manchester, Glasgow, Hamburg...) a čartere je uglavnom vozio za svoje potrebe tj. za domaće goste koji putuju u inostranstvo preko svoje podružnice JAT AirLift koja je organizovala ture iz YU.

Prva promena je nastala kad je u Hrvatskoj sazrela politička volja da se uzme veći deo kolača i da se osnuje agencija sa državnom podrškom koja bi donela dodatne pare. Međutim kako su se lobisti podelili, 1986. su osnovane ne jedna nego dve agencije: Bemex, koji je osnovan formalno kao belgijsko-holandska agencija i INA-Tours iza koje je stajala INA ali koja nije imala petlju da ide The Full Monty pa je InaTours klecala sve do rata kad se odmah ugasila jer nije bila dostigla kritičnu masu.

Dakle, nit je bilo kakve zavere nit je kome bilo naročito loše. Svako je dobio manje-više ono što je hteo i što je umeo da radi
maksa83 maksa83 11:37 22.06.2013

Re: Ajme.

Sa druge strane Yugoslovene koji su upoređivali uslugu Jatovih stjuardesa sa uslugom koju su imali u BOAC-u ili Pan Americanu ni krkarov blow job ne bi mogao zadovoljiti.

Man was sitting in the bar at Heathrow Terminal 3 and noticed a really beautiful woman sitting next to him.

He thought to himself . "Wow, she's so gorgeous she must be an air hostess.
I wonder which airline she works for?"

Hoping to pick her up, he leaned towards her and uttered the Delta Airline slogan.

"Love to fly and it shows?"

She gave him a blank,confused stare and he immediately thought to himself "Well, she obviously doesn't work for Delta."

A moment later,another slogan popped into his head.So he leaned towards her again and said,
"Something special in the air ..?"

She gave him the same confused look. He mentally kicked himself and scratched Singapore Airlines off his list.

He thought "Perhaps she works for Thai Airways ..." and said, "Smooth as silk?"

This time, the woman turned on him and said, "What the fuck do you want?"

The man smiled, slumped back in his chair and said:

"Ahhhhh, Montenegro Airlines!"
outcast outcast 13:22 22.06.2013

Moje nostalgicno secanje...

Mart 1990-te - let za Toronto ( direktan!!!!)

Evo malo mog secanja, izvinjavam se sto je na engleskom, ali tako mi je bilo lakse..

Yugoslavian Airlines ( Jugoslovenski Avio Transport ) - JAT (12.10.2010)

It was a sunny day in March of 1990 when I took off from Belgrade "Surcin" airport to Toronto. Cannot remember JAT flight number (although I am sure that I still have somewhere that old airline paper ticket!), but it was DC-10 aircraft. Those were good days for JAT, also dubbed as “Joke About Time”. It was not obvious then, that it was actually counting its last days of fame. Soon, the UN economic sanctions against, what was left of the Yugoslavia, came into effect, and as the rest of economy JAT was struggling to stay alive, started renting its fleet and crew to foreign countries. Airport "Surcin" was shut down to international flights, sad but true, for at one time world class city with the world class airline, travelers were boarding buses to be driven to Budapest, Hungary (some 300 km away - or around 5 hours on the bus) or Sofia, Bulgaria (around the same distance) to fly to their destinations. The point of departure was in front of downtown hotel “Slavija”. At any time day or night, one could see groups of tired people with large suitcases, waiting to board the bus, or minibus that will take them to the place from where they will be able to fly. I was among them just one time, in September of 1993, leaving Belgrade to fly out from Budapest via Berlin, on Lufthansa flight to Toronto (with the transfer in Munich); a very long journey for the modern day aviation, especially when flying from the European capital.

It has been now 15 years since sanctions were lifted, but not much progress has been made for the national airline. Yes, it changed its logo, twice. Once to show the name “Yugoslav Airlines”, second time to hide the word “Yugoslav”, where “Y” is actually “J”, because of differences in spelling, in the word Jat.

Yes, it started flying around Europe and other international destinations, but it never flew over Atlantic again. For us who live on this side of the world it means changing the planes in one of the European hubs: London, Paris, Prague, Munich, Frankfurt, Amsterdam. The choice depends which airline has "seat sale". Some complain that passengers flying to the certain places are treated as "cattle", sent to the most uncomfortable terminals to board the aircraft that will take them to their final destination. This may be open for discussion. I personally had both experiences, and not enough flying to determine whether this is true or not. It is maybe matter of perception, but our perception is our reality.

With the loss of my country, I lost the airline, too. The airline which brought me here, now renamed “Jat Airways”, easily mistaken for “Jet Airways”, major Indian airline company. The acronym Jat still has original word in it - "Yugoslav", although the country does not exist anymore. There was some discussion about renaming it differently, but it seems that by keeping the old name, I guess the airline is clinging to the old fame. But those days are long gone by. With the old fleet, depleted assets, next to bankrupt finances, the future of the airline is unknown. We all know that Jat Airways is not the only airline in the world that is struggling, and it is in a good company of Alitalia (another national carrier that needs to be bailed out), and other, around the world airlines, which went bankrupt, or were swallowed by larger and stronger ones.

But what is the sad part of this story is not the reality that airlines are facing these days: the rise in fuel costs, more expensive airport security, more taxes and less passengers who are willing to pay astronomical airfares, the rise of low budget, low cost airlines, and growing army of very unhappy, grumpy passengers. I am sad for different reason. I not only lost the country where I was born, but I lost the airline that brought me here. I had chance to fly only one more transatlantic flight with JAT. It was in October of 1991. The time of Vukovar siege, the height of nationalistic euphoria, only few months before UN economic sanctions shut down Belgrade airport and expelled JAT from the world flying scene. JAT, as we knew it, no more. The airline we grew to love and trust gradually started disappearing from the world radar, just as the country that was her home.

Jat Airways, who knows, maybe they will fly again over mighty Atlantic, but before that they will have to replace their fleet with the newer aircraft that will be safe to fly with. Until then, next time flight to Belgrade will be a long one, exhausting one, with change of planes, going through security couple more times, boarding another plane that will bring me to the place I once called home.
krkar krkar 13:45 22.06.2013

Re: Trol (mali)


GENIJALNO!!!!

Svaka čast, tip ima duha. Svaki element je genijalan!

Ovako treba!!!
inco inco 14:35 22.06.2013

Re: Trol (mali)

Ne znam samo odakle liku cojones da cekira instrument umesto da ga je poneo sa sobom u kabinu (i plati doduše dodatnu kartu za sedište 'di će ga priveže). Ko je video kako se 'koferaši' odnose prema prtljagu nikad mu neće pasti na pamet da išta iole lomljivo stavi u čekirani prtljag.

Evo kako to rade braća Kinezi:

krkar krkar 15:28 22.06.2013

Re: Trol (mali)

Ne znam samo odakle liku cojones da cekira instrument umesto da ga je poneo sa sobom u kabinu (i plati doduše dodatnu kartu za sedište 'di će ga priveže). Ko je video kako se 'koferaši' odnose prema prtljagu nikad mu neće pasti na pamet da išta iole lomljivo stavi u čekirani prtljag.


Slažem se, da ja od gitare živim nema para na svetu za koje bih je stavio.

Ali možda su ga naplašili da je prevelika (a jeste kad se saberu dimenzije). Možda je nosio 3-4 gitare pa jednu ili dve poneo u kabinu a 2 čekirao...

Svakako nije za pare sve ovo radio - odbio je njihove pare i rekao uplatite ih dobrotvorno
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:33 22.06.2013

Re: Trol (mali)

United break guitars - uzima se kao primer antikampanje koja je navela kompanije da počnu da razmišljaju o putnicima
krkar krkar 15:41 22.06.2013

Re: Trol (mali)

United break guitars - uzima se kao primer antikampanje koja je navela kompanije da počnu da razmišljaju o putnicima


Nisam znao ali zaista je vrhunski.

Dodatno, tip ima jednu od onih faca kojima veruješ, deluje dobroćudno i nepororačunato.
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:54 22.06.2013

Re: Trol (mali)

Social media lessons: United Airlines breaks guitars

“United breaks guitars” is the most powerful example yet about how social media empowers consumers and tarnishes images of big companies. In spring, 2008, Dave Carroll of the Sons of Maxwell band claims United Airlines broke his $3,500 Taylor guitar on a flight stop-over in Chicago while traveling from Halifax to Nebraska.

For a year, he tried unsuccessfully to get reimbursed. When United did not treat him well, he got even! No, he got revenge and then some. He wrote a song United Breaks Guitars and produced a Youtube video that in the past week or so has garnered 3,143,801views and 15,343 comments mostly in praise of this David’s attempt to slay the United Goliath.
inco inco 05:01 23.06.2013

Re: Trol (mali)

krkar
Ali možda su ga naplašili da je prevelika (a jeste kad se saberu dimenzije). Možda je nosio 3-4 gitare pa jednu ili dve poneo u kabinu a 2 čekirao...

Svakako nije za pare sve ovo radio - odbio je njihove pare i rekao uplatite ih dobrotvorno


Ih, viđao sam da i violončela unose u kabinu, doduše mora da im kupiš 'sedište' u bizMis klasi jer ne može ni da se ugura između sedišta u 'ekonomskoj' - po pravilu, treba ti sedište pored pendžera za instrument, a u ekonomskoj klasi su sedišta uska pa to sedište pored prozora kači i zakrivljenje trupa pa sve i da možeš da provučeš instrument između sedišta, ne možeš da ga uspraviš. Za gitaru retko kad je problem.

Ako nosiš više instrumenata generalno je ludilo uopšte i pomišljati na avion (sem ako nemaš svoj, privatni ) - tad se lepo uzme kombi pa klaj-klaj putevima, ili pošalješ dan-dva ranije instrumente nekom kurirskom službom koja garantuje pažljivo rukovanje (nalepe im one shock stickers i te zajebancije, pa ako radnici neki otkače refundiraju pun iznos navedene vrednosti sve i da ono unutar 'paketa' nije uopšte oštećeno).

Da se razumemo, nisam ni insinuirao da je ovo radio zbog para, samo kažem da je bio ili preterano naivan ili nepotrebno hrabar. Mene često žao kad vidim šta mi rade sa čekiranim koferom u kome sem gaća, čarapa i nešto odeće retko kad da imam nešto - ne bih ni pomišljao da u isti stavim nešto što je iole lomljivo. Kriminalno je šta se dozvoljava radnicima koji rade na utovaru prtljaga - sa vrećama krompira se postupa mnogo pažljivije!
nim_opet nim_opet 13:16 24.06.2013

Re: Trol (mali)

Ili je naleteo na mene, posto sam proveo 20 minuta prepakujuci stvari u rancu da bih ga uneo kao rucni prtljag. Ranac je bio i laksi i manji od propisanog (<8kg, <115cm suma sve tri duzine), ali ranac - dakle ne kvadratnog oblika. Deltina (kao KLM, ali Delta im radi ground service na JFK) gospodja je odlucila da moze da se racuna samo ako upadne u luggage sizer spontano. Posto je ranac, jel da, onako mekan, to upadanje ce da se desi samo ako rasporedim stvari tako da zadrzi pribliznog kvadratni oblik pri upadanju....elem, isprepakivao lepo, 20 minuta, usao, stavio prtljag i u tom trenutku dolazi tip sa gitarom. Koju pokusava da ugura gore. Gitara je duza od dijagonale, samo sto tip izgleda ne zna geometriju, i nastavlja da pokusava okrecuci je na sve strane. E onda smo KLM stujardesa, pa "chief air hostess" imali razgovor, koji se zavrsio sa 15K milja na mom racunu. Ne zbog gitare, nego zbog debila koje zaposljavaju da zamajavaju ljude. Gitara je na kraju zavrsila u ormancicu prve klase, jer je jedino tamo bilo dovoljno mesta.
palilula92 palilula92 05:37 23.06.2013

i jos o prtljagu

Ovog leta vecina nasih koji dolaze sa istocne obale Amerike (za ostale ne znam) leti kombinacijom : Virgin Atlantic do Londona, pa oda JAT-om do BGD-a. Ovo je je najjeftinija karta ovog leta i razlika u ceni je ogromna. Za moju porodicu, usteda je oko 1000 dolara.

Dragi gastosi, spakujte u rucni prtljag malo garderobe inace ste nadrljali. Vas prtljag ce stici u Beograd jednog dana ali vas niko o tome nece obavestiti. U povratku moze lako da se desi da izgubite vezu za Ameriku. Za 27 godina, ni jednom se nije desilo kad sam letela sa JAT-om da su poleteli na vreme. Neka cudna hronicna bolest.

Da li neko iz JATa ovo cita? Da je JAT dobra kompanija svi nasi koji su po belome svetu bi platili vise samo da lete sa vama. Na zalost, izbegavamo vas kad god mozemo.

Ja svake godine kupujem karte preko nase turisticke agencije u New York-u. Svake godine prvo pitanje je: ' Jel u redu ako je sa JAT-om."

Cela ta logika koju JAT vodi je jednostavno zbogom pameti. Dobra fiirma pokusava na sve nacine da pruzi vrhunske usluge i na taj nacin obezbedi verne i lojalne musterije. Samo tako firma moze da raste, da se razvija i da povecava profit. Ali medjutim, jatovci kao da se trude da nas sve rasteraju.

Ove godine mnogi ce leteti sa vama, ali je osecaj da je to kao po kazni. I ta velika razlika u ceni, mora da je neko muvanje, ko zna sta ce se prevoziti i na koji nacin ce se zaraditi pare. Cela ta logika je kratkog veka. Reputaciju imate, i trebace vam nekoliko decenija da je promenite, to jest ako iko od vas ima ikakvu zelju za promenom.

Da ste radili posteno i imali bal malo smisla za biznis, shatili bi ste da u vasem poslu nije tako tesko imati lojalne musterije. Nasi po svetu bi bili stecni i presrecni kad bi imali svoju avio kompaniju koja je profesionalna. Stotine hiljada nasih sa raznih kontinenata nisu obicni putnici, oni su emotivni, zeljni Srbije i svega srpskog. Ne bi bilo potrebe za muvanjem, poslovali bi uspesno prevozeci gastarbajtere. Ovako, kratkovido po jatovskoj tradiciji, ove godine ce neko da se ovajdi, za sledecu godinu ko zna, snaci ce te se, bice vec neke mucke.

Meni je prosto neverovatno da ne postoji nikakav marketing za vecinu putnika koje jat prevozi- nasih koji zive u pecalbi. Nikad me niko nije pitao za imel adresu ili kucnu adresu. Vi ste mogli da napravite cudo, da saljete ljudima kupone za popust, trenutne cene i jos mnogo toga. Ja stvarno ne mogu da shvatim toliki aniti talenat za biznis, koji traje i traje.

Tuzno.
nim_opet nim_opet 13:25 24.06.2013

Re: i jos o prtljagu

Samo ne o JATovom marketingu. 2008, kad sam jos bio naivan, pokusavam da kupim kartu u JATu, iz Njujorka - tj. ja sam u Njujorku, a let za koji sam kupovao je valjda bio Beograd - Rabat ili Kazablanka, ne secam se sad, imam utisak da sam hteo bas tu kartu zbog datuma. Online, nece - ne secam se zbog cega, ali ne mogu da platim online. Zovem JAT u Njujorku, na Madison aveniji, slucajno znam gde im je kancelarija. Niko se ne javlja u 10, u 11,oko 11.30 podigne neko slusalicu. Ispricamo se lepo, moze da mi napravi rezervaciju, ne zna zasto to ne radi online, i kaze ok - evo rezervacija uradjena. "Hocete broj kartice?" - "Ne, gospodine, ne primamo kreditne kartice". Sad, da je 1988, pa da razumem, nisu se jos zapatile kartice u nas, ali aman zaman - avio kompanija, i to jos pricam sa zivom osobom u Njujorku, ne prima kartice u XXI veku. "Mozete kesom, cekom ili money order da platite, pa da nam posaljete isti kao dokaz....". E zbog ovakvih stvari ih treba ukinuti, tj. rasformirati i dati nekom razumnom da upravlja. Znaci imas musteriju, imas proizvod, ne moras nista da radis, dosao ti na noge (dobro, u ovom slucaju dosao na noge jer ti website ne radi), ali ti ne prihvatas sredstvo placanja koje je standard u industriji. Ali zato imaju marketing, i JAT radio i ne znam sta jos....
krkar krkar 15:17 24.06.2013

Re: i jos o prtljagu

"Mozete kesom, cekom ili money order da platite, pa da nam posaljete isti kao dokaz...."


Baš si namćor! Da si ponudio da platiš (u Njujorku) u užičkoj pršuti ili bureku ili kajmaku - sigurno bi prihvatili.

A ti baš zapeo za karticu!

Mnogo smo se, bre, pozapadili!!!
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:58 24.06.2013

Re: i jos o prtljagu

Axioma Travel, da ih izreklamiram, ne odbijaju kartice, ali su mi tražili više novca ako plaćam karticom. Kupio sam kartu preko njih tada jer mi je bilo hitno i nikad više.

(Da, da, znam da plaćaju neki procenat i da im je zgodnije da to izbegnu, al' mene baš briga šta je njima zgodnije).
Goran Vučković Goran Vučković 20:29 24.06.2013

Re: i jos o prtljagu

(Da, da, znam da plaćaju neki procenat i da im je zgodnije da to izbegnu, al' mene baš briga šta je njima zgodnije).

Ne verujem da im je skuplje nego ček ili money order (bankarski ček).
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:53 24.06.2013

Re: i jos o prtljagu

Pa na money order ja plaćam neke dodatne pare kad ga uzimam u banci ili pošti, njima je valjda to posle isto kao keš, ne košta ih ništa. Ili nije tako?

A ako ih sve isto košta, tek onda ništa nema smisla, to rade iz sporta?

Usput, najviše im se dopadao sistem po kojem ja

1. odem do svoje banke,
2. podignem keš,
3. odem do njihove banke,
4. uplatim direktno na njihov račun,
5. odem na neko treće mesto, gde ima faks,
6. posaljem im faksom potvrdu o uplati.

E, da se malo ...
mikimedic mikimedic 21:32 24.06.2013

Re: i jos o prtljagu

Axioma Travel, da ih izreklamiram, ne odbijaju kartice, ali su mi tražili više novca ako plaćam karticom. Kupio sam kartu preko njih tada jer mi je bilo hitno i nikad više.


isti slucaj sa lufthansom i swissom.
krkar krkar 23:52 24.06.2013

Re: i jos o prtljagu

isti slucaj sa lufthansom i swissom.


Samo za tebe, ti si na listi Drkaxhija Neopevanih i čak ni tvoje kartice ne važe za normalan platni promet.

Xhebga kad si fiškalska picajzla
mikimedic mikimedic 00:11 25.06.2013

samo za krkisu



edit: zasto slike ne rade?

hint right click na slik(u u pokusaju).
nim_opet nim_opet 13:44 25.06.2013

Re: i jos o prtljagu

Placaju interchange fee banci koja nosi karticu i placau proviziju vizi/master/amexu; ALI - prebacivanje provizije na kupca je izricito zabranjeno ugovorom koji trgovac potpisuje sa mrezama - viza ima negde online "report a merchant" funkciju, kojom mozes da se zalis - ako trgovac ima previse zalbi, onda mu navale "breach of contract" na vrat, pa prestane.
palilula92 palilula92 02:57 26.06.2013

Re: <surfmarktag>Re: i jos o prtljagu</surfmarktag>

ALI - prebacivanje provizije na kupca je izricito zabranjeno


Ta provizija je ukljucena u cenu, ko ce drugi da je plati osim kupca, bas ne kapiram ovu tvoju recenicu. Sto je veca firma to je manja provizija.

Moja firma prima kartice i placa u proseku 3% proviziju za svaku transakciju. U koliko klijenti hoce da plate u kesu ili cekom mi im damo 3% popusta. Niko se do sada nije zalio. Do nas je da omogucimo ljudima da plate kako god hoce: telefonom, licno sa karticom ili u kesu. Mnogi se iznenade kad saznaju koliko para banke drmaju na proviziji i koji god su iznos platili karticom u zivotu je imao ukljucen danak bankama. Musterijama treba omoguciti da plate na koji god nacin zele, pa nek oni odluce sta im je bitno u tom momentu. Puno manjih firmi radi na isti nacin, nikad nisam cula da se neko zalio.
8c_competizione 8c_competizione 15:16 26.06.2013

Re: i jos o prtljagu

"Hocete broj kartice?" - "Ne, gospodine, ne primamo kreditne kartice". Sad


joj ja imao slicno iskustvo, ali sa RyanAir-om u Belfastu

naime, bio tri nedelje na sluzbenom putu, hotel, rent-a-car, gorivo, klopa, kurve ... sve vec preopteretilo Visu

posto sam nakupovao nekog sira sa Guiniss pivom ( ne zezam se, postoji i to) bio sam 4 kg iznad dozvoljenog

ok, kazem salterasu da ocu da platim i on me posalje na drugi salter

vadim tamo privatnu EC karticu i baja mi ladno odgovara da primaju samo UK kartice!

oket, tlak poceo da raste. kazem mu da odoh do atm masine da uzmem kesh, kad manijak odgovaa da ne primaju kes!?!

e tu vec lepo odlepim, a ruke krenu na njgov bezobrazluk laganompreko saltera

stvar izvadi kolega englez koji dade svoju Visu i rece da mu dam kes kada sletimo u englesku
dusan.vdo dusan.vdo 11:32 23.06.2013

RE:


Najlakše je ukinuti...

A da umesto ukidanja zaposlimo nekog ko ne piše ovakve bedastoće? Ovakvih ljudi (kao što je pisac teksta koji sledi) je kroz Jat, u poslednjih 15. godina, prošlo koliko hoćeš. Da ukinemo praksu zapošljavanja kumova, rođaka, kadrova i stručnjaka, možda bi onda Jat imao šansu?

We stopped service to use feb.2013. IT equipment and repositioned in a new Jat Airways
data center in his office building. We built a data center in-house, the so-called B wing of the
ground floor of the building, quickly and with less cost.
We use all the attendant equipment for the data center from the past when we had a data
center in another A part of the building so-called wing. Devices that mention the air
conditioning, rack cabinets, uninterruptible power supplies,
raised floor, we only create a new cable network infrastructure. All works are carried out
in order to reduce the monthly cost foreign lease space.
Disaster as a site plan and project done 2010th the design of an authorized
house, and when he conceived to be the area of the industrial zone of Belgrade Airport, the
old order computer center and create a new parallel computer center.
The position of renting space with other partner does not think, previously a lease expense
space Telehousing service, has cost around 20,000 USD per month, and internet included
connection to external sites 7, one of the HSI 70MBt.(high speed internet)
In the event that it is necessary the existence of Disaster site, we have a project from 2010.
The space is owned by us, and we can go right into the preparation and settlement of space.
Disaster flaw location is adjacent to the existing data center, it is a distance of 20km, but both
the object of recent manufacture, concrete construction, and facility basement building, and
areas with relatively quiet seismological activity We plan to move the existing data center
to a new space done our current tenant to leave the room at the end of Oct 2013, and we began
negotiations to take over the space and their data center.
The above data center is arranged according to the rules of construction data
center, more recent versions, and higher is the surface of our existing.
All equipment used in the data center is under maintenance contracts and warranty
producers.

Zamisli nekog kome je engleski maternji jezik, hoće li taj razumeti šta je stručnjak hteo da kaže? I kakvo mišljenje može imati, ne samo o onima koji rade u Jatu, nego o svima nama?
bolid1 bolid1 12:15 23.06.2013

Re: RE:

'bem ti sunce, ziveo Google translate...

krkar krkar 22:59 23.06.2013

Re: RE:


A da umesto ukidanja zaposlimo nekog ko ne piše ovakve bedastoće? Ovakvih ljudi (kao što je pisac teksta koji sledi) je kroz Jat, u poslednjih 15. godina, prošlo koliko hoćeš. Da ukinemo praksu zapošljavanja kumova, rođaka, kadrova i stručnjaka, možda bi onda Jat imao šansu?


Bio bi to odličan JAT 2053. Do tada bi valjda pomrli i poslednja braća od stričeva, kumovi, svastike, jetrve...

rade.radumilo rade.radumilo 09:28 24.06.2013

Naš slučaj

Septembar 2008-e, let u 20:15 za Monastir. Sve normalno prođe, kad u 20:15 se na "semaforu" promeni natpis da ćemo u 12:00h biti obavešteni o vremenu poletanja? Pozovemo prijatelja (sada jednog od kumova) koji radi u kontroli leta:
"Kašnjenja su im počela još jutros i tokom dana se samo povećavaju. Vi ste najgore prošli jer je već veče".
Povratak iz monastira, let u 23:15. U 23:15 se promenilo vreme poletanja na 04:00h. Ista priča.
U oba slučaja je JAT mnogo ranije znao da će im svi, ali apsolutno svi letovi kasniti. Oni nisu našli za shodno da bilo koga obaveste pre nego prođe pasošku i bezbednosnu kontrolu i time bude praktinčno onemogućen da se makne bilo gde sa kapije!
krkar krkar 09:40 24.06.2013

Re: Naš slučaj

Oni nisu našli za shodno da bilo koga obaveste pre nego prođe pasošku i bezbednosnu kontrolu i time bude praktinčno onemogućen da se makne bilo gde sa kapije!


O tome stalno govorim, o toj bolinasqrc korporativnoj kulturi (sic). I baš zato što se toliko dugo, generacijama, ama baš ceo celcati JAT tako ponaša zato nema nikakve druge mogućnosti da se od njega nešto kršteno napravi nego da se ukine i krene od nule. Tabula rasa.
bolid1 bolid1 17:43 24.06.2013

cika Dusko Radovic

Jedino lepo sto mogu da kazem o JATu je ovaj plakat, nikad nisam video lepsi plakat za nepracenu decu.

krkar krkar 18:22 24.06.2013

Re: cika Dusko Radovic

E i to je bilo nekad kad je Petričića uzimalo da radi (ne moš pogrešti). Danas uzima svastikine druge švalera i mamu drugobratučedovog partnera.

Nećete verovati ali oni klikeri su pobedili na JAT-ovom međunarodnom tenderu.

bolid1 bolid1 18:57 24.06.2013

Re: cika Dusko Radovic


Nećete verovati ali oni klikeri su pobedili na JAT-ovom međunarodnom tenderu.


One tri tacke na repu za koje sam se uvek pitao sta su?

Leteo sam kao klinac za Vankuver kao UM u kombinaciji JAT+KLM...ni blizu nije bilo icega ovako toplog kao ovaj Duskov plakat, dobro, ne racunajuci KLM stjuardese

Ne mogu da se stim jel' DC 9 ili 10 iso za AMS, ali ona sedista okrenuta lice u lice su mi ostala kao mnogo ql stvar koju nikad ranije nisam video.
krkar krkar 19:13 24.06.2013

Re: cika Dusko Radovic

Ne mogu da se stim jel' DC 9 ili 10 iso za AMS, ali ona sedista okrenuta lice u lice su mi ostala kao mnogo ql stvar koju nikad ranije nisam video.


ATR-42
bolid1 bolid1 20:16 24.06.2013

Re: cika Dusko Radovic


ATR-42


Kad kazes, cu ti verujem, ja kao pamtio da je bio mlazni, a ne turboprop, mada i decije oci su velike...
krkar krkar 23:55 24.06.2013

Re: cika Dusko Radovic

ja kao pamtio da je bio mlazni, a ne turboprop


Jedini mlazni koji je imao sedišta nasuprot bio je Trident a to JAT nikad nije imao.

(Ni bilo ko normalan na belom svetu, iako je tehnički bio sasvim OK avion. Ali komenrijalna katastrofa)
nikvet pn nikvet pn 22:43 24.06.2013

мотка

Охладио се блог, нисам био при нету, али није касно да посведочим како то изгледа кад дође странац с мотком.

Елем, добра фабрика курентне робе 80-тих мало, хм, искочила. Директори почели све боља аута, све веће куће, све даља летовања. А 90-тих то се тек одвезало. Две и по хиљаде људи радило за солидне плате али неколико стотина придружених, уз главешине наравно, богами излудеше од пара. Фабрика почела да штуца, ( свака би тако на тврду мужу а ништа у јасла ) наврат-нанос се крпарило. И тако дође нови век, нова власт и оде фабрика на добош.

Купио странац. Донео лаптоп и торбу пара. И мотку. Не ону него фину.

Довео неке чудаке из три лепе који нити јели нити пили него само нешто мерили, куцкали и рачунали. И откриле барабе да фабрика плаћа још хиљаду више, људи који ни капију нису видели него зврндали по граду и којегде. Позову их лепо на посао па пошто немају задужење ајде привремено на круг да чисте. Ко, зар ја да му чупкам траву - оде гомила без збогом. Другу гомилу одувао алкометар, закашњења, дремка и остале социјалистичке дивоте. Преостало пола тад се узело упамет и прионуло. Едукације, курсеви, енглески; ијао. Реорганизација, радна места скресана, конкуренција велика али ко отпадне добије дебелу отпремнину.

После свега фабрика данас изгледа неупоредиво боље. Чисто, организовано, културно. Јес да ради само три стотине али не жале се. Повезано агенцијски ту припада још најмање дупло радних места; не жале се ни они него ћуте и раде.

Чаршија бесна; јој како је оно лепо било.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana