Društvo| Ekonomija| Gradjanske inicijative

Odbrani novčanik!

Srecko Sekeljic RSS / 06.06.2013. u 11:12

Ako građani Srbije nisu motivisani da u većem broju izađu na izbore, šta bi ih motivisalo da izađu na ulice?

Ledeni-breg.jpg

Na izbore većina ljudi ne izlazi, iako se tom prilikom potroše čitavi milioni na PR i medijske kampanje sa jednim jedinim ciljem - da nas motivišu da tog dana glasamo. Stranke tada podižu nekomercijalne kredite kod komercijalnih banaka u državnom vlasništvu, ministri i opštinari agresivnije zajašu "svoja" javna preduzeća i državne medije, privatni korisnici državnih subvencija subvencionišu troškove stranačkih kampanja, a redovni dobitnici javnih tendera džentlmenski doniraju po koju šušku u kešu (već prema ostvarenim prihodima). U toj sivoj zoni, stranke prikupe pravo bogatstvo na načine koje ni Agencija protiv korupcije ne stiže da mapira. Naravno, povrh toga, naše stranke ogromna sredstva dobijaju sasvim legalno i transparentno - direktnom dotacijom iz državnog budžeta.

Svi ovi, kako "kreativni" tako i legalni, prihodi naših stranaka i njihovih funkcionera vode do jednog jedinog nepresušnog izvora, a to je - naš novčanik.

To ogromno bogatstvo koje stranke nakamare kroz rupe miliona tankih novčanika one ulažu u jednu vrlo vrednu investiciju. Naime, investiraju u izbore. Čitav ulog, do poslednje pare, stavljaju u kampanju kojom nas pozivaju da ih postavimo na odgovorne pozicije u parlamentu, vladi, Andrićevom vencu, skupštini opštine.

Pitaćete, kako im se isplati da te silne novce iz mnoštva oskudnih novčanika troše baš na marketing? - Međutim, to baš i nije trošenje, već zapravo investiranje našeg novca. Sa pozicija moći koje im građani darivaju na izborima, stranke i njihovi funkcioneri, na ovaj ili onaj način, imenuju članove i predsednike upravnih odbora javnih preduzeća i ustanova, direktore agencija, fondova, bolnica, domova kulture, banaka, zapošljavaju sekretare nadzornih odbora i tenderskih komisija, samostalne referente, načelnike i zamenike, naručioce i izvršioce, sudije i tužioce... Po tradicionalnom narodnom običaju, bar neki od njih će za uzvrat biti zahvalni za to imenovanje, izbor, zaposlenje, ili će poželeti da i dalje ostanu u milosti naših stranaka i njihovih funkcionera.

Za te i takve javne nameštenike i zaposlenike, prioritet više nije državni posao već državnik-poslodavac.

I onda gledaju kroz prste funkcioneru, rođaku, prijatelju, žmure na tendere, obrazlažu odluke, nema se/ne može se, godišnji odmori, državni praznici, kriju gubitke, fejkuju dobitke, stavljaju žalbe u fioku, glavu u torbu, ne može šut s rogatim, ruka ruku mije... Ko kraducka ne krade, a dok se koridor gradi - Srbija je na dobrom putu.

Tako održavamo državne monopole u stanju poluraspada, plaćamo zdravstvo od kog ćemo umreti, plaćamo školstvo koje nam naplaćuju, policiju koja nas ne štiti i sudstvo koje nas ugrožava, plaćamo za penziju koju nećemo dočekati, a ako je dočekamo teško ćemo živeti, plaćamo državne avione, kamione, gasovode, vodovode, direktore, bonuse, prezentacije, vozače, limuzine, državna odmarališta, lovišta, napuštena skloništa, ugovarače, podizvođače, stečajne upravljače, prijatelje prijatelja i povezana lica...

 

I onda kada svi oni zajedno, jednom u par godina, pokrenu ove državne mašinerije plaćene iz naših novčanika za još jednu predizbornu kampanju na kojoj ćemo im obnoviti legitimitet za održavanje začaranog kruga, sasvim je razumljivo zašto ljudi više ne izlaze na izbore. Ali, zar sve to nije dovoljan razlog da, recimo, izađemo - na ulice?

Zato je grupa mladih diplomaca i studenata pokrenula inicijativu za odbranu dostojanstva građana Srbije iz čijih se novčanika finansiraju čitav državni i paradržavni aparat. Ovih dana organizuju debate o racionalnom odnosu države i funkcionera prema životima ljudi koji žive u ovoj zemlji, ali i o odgovornosti nas - poreskih obveznika - za vršenje zdravog pritiska na institucije čiji rad plaćamo. Eto nama prilike da vladi pokažemo da jesmo motivisani da ih držimo odgovornim.

U subotu, 8. juna, u 12 časova, građani mogu da se pridruže MARŠU PORESKIH OBVEZNIKA, koji će od Studentskog kulturnog centra (SKC) u Beogradu ići do Ministarstva finansija i preneti vladi Povelju sa osnovna tri zahteva za izlazak iz postojeće krize:

1. Zahtevamo da nas Vlada manje oporezuje

2. Zahtevamo da država smanji potrošnju

3. Zahtevamo da se država manje zadužuje

Celu Povelju poreskih obveznika možete pročitati ovde: http://www.OdbraniNovcanik.rs/Povelja

Ako smo pre godinu dana glasali, treba da podsetimo političare zbog čega smo to učinili. A ako smo imali razlog da ne izađemo na izbore, onda imamo razloga da izađemo pred vladu.



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 11:36 06.06.2013

,

Zahtevam prestanak terora diletanata i amatera!
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 11:45 06.06.2013

Re: ,

angie01
Zahtevam prestanak terora diletanata i amatera!

Sećaš se da su sve stranke pred izbore potpisale da će da izvrše departizaciju javnih preduzeća ako uđu u (današnju) vladu?
angie01 angie01 11:51 06.06.2013

Re: ,


Sećaš se


" SeCHas li se filma vampiri u noChi?!":)

znam za tri JP iz prve ruke da je najstrasnija laz u pitanju, da se tate i dalje politicki postavljaju, da u stranku idu po uputstva-koja u sebi sadrze samo to koga jos treba udomiti!
highshalfbooze highshalfbooze 12:19 06.06.2013

Re: ,

Zahtevam prestanak terora diletanata i amatera!

Re; "diletant" i reč "amater" imaju isto značenje. A što se toga tiče, Čarls Darvin je bio amater. A ovi o kojima je reč su listom svi profesionalci. To što neko ne zna posao kojim se bavi je sasvim druga stvar. Odnosno prva stvar
angie01 angie01 12:28 06.06.2013

Re: ,

Re; "diletant" i reč "amater" imaju isto značenje.



nece biti!

amater je neko ko nesto radi bez profesionalne obuke, a iz svog zadovoljstva i od toga nema materijalnu korist, a diletant je neko ko isto tako nema ni obrazovanje niti bilo kakvo znanje i skilse za nesto cime se profesionalno bavi- a ima materijalnu korist, a svi ostali stetu!

highshalfbooze highshalfbooze 13:00 06.06.2013

Re: ,

nece biti!


Milan Vujaklija, Leksikon stranih reči i izraza:
diletant (ital. dilettante) prijatelj (ili: ljubitelj)
umetnosti, onaj koji se bavi nekom
umetnošću ili veštinom samo iz ljubavi prema
njoj ili radi prekraćivanja vremena (za razliku
od umetnika kao znal-ca, stručnjaka); fig.
onaj koji je u nekoj struci površan, nedoučen,
bez stručne spreme.

Ivan Klajn i Milan Šipka, veliki rečnih stranih reči i izraza
Diletant
1. Onaj koji se bavi kakvom delatnošću samo radi sopstvenog zadovoljstva, amater. 2. Onaj koji nestručno, nevešto radi neki posao.

amater je neko ko nesto radi bez profesionalne obuke,

Amater može imati profesionalnu obuku. Na primer sportisti koji se amaterski bave sportom uglavnom imaju profesionalnu obuku.

a diletant je neko ko isto tako nema ni obrazovanje niti bilo kakvo znanje i skilse za nesto cime se profesionalno bavi


angie01 angie01 20:40 06.06.2013

Re: ,

Onaj koji


izvini,...enivan,...a kako kazes za onog koji ne uradi dobro ono sto radi, unistava, skenjeve, postoji posledica u kolokvijalnom govoru,...pa ne kazes amater, jer to podrazumeva samo da volis i za svoju dusu radis nesto cak i dobro, ali nisi profi, sto podrazumeva i placanje tog rada-opet u kolokvijalnom govoru?

ovi svi direktori, rukovodioci, ministri, cuvari fotelja u upravnim odborima i sl., ne rade to iz ljubavi i amaterizma, nego zbog para, a teski su diletanti i paceri i posledice su katastrofalne,...a opet to rade pasionirano, kao svi amateri!:)...ne mozes ih ukloniti sa pozicija, koliko ih vole!
predatortz predatortz 11:52 06.06.2013

Zahtevamo!

Zahtevamo veće plate i penzije!
Zahtevamo kraći radni dan!
Zahtevamo kraću radnu nedelju!
Zahtevamo duži godišnji odmor!
Zahtevamo raniji odlazak u penziju!

Kako to ostvariti?

Boli nas qrac!
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 14:26 06.06.2013

Re: Zahtevamo!

Kako to ostvariti?

Ostvariti onim što popularno nazivamo "nepopularnim merama".
predatortz predatortz 14:31 06.06.2013

Re: Zahtevamo!

Srecko Sekeljic
Kako to ostvariti?

Ostvariti onim što popularno nazivamo "nepopularnim merama".


Budžet se , trenutno, samo takvim merama može i puniti.
A revolucije na ovim prostorima, sem krvi i mržnje, ništa ne donose.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 14:34 06.06.2013

Re: Zahtevamo!

A revolucije na ovim prostorima, sem krvi i mržnje, ništa ne donose.

Pa neka bude onda evolucija...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 06.06.2013

Re: Zahtevamo!

Pa neka bude onda evolucija...


Neće biti ništa.

Koliko me brine vlast zbog načina na koji vodi državu, toliko me brinu i ovi što bi kao nešto da urade povodom toga, a ništa suvislije nisu uspeli da smilse od

Zahtevamo da nas Vlada manje oporezuje
Zahtevamo da država smanji potrošnju
Zahtevamo da se država manje zadužuje


Stvarno neozbiljno.


predatortz predatortz 21:30 06.06.2013

Re: Zahtevamo!


Stvarno neozbiljno.


I više od toga! Patetično!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 06.06.2013

Re: Zahtevamo!

I više od toga! Patetično!


Ma ko će ga znati šta je pravi motiv ovih koji to kao organizuju.
Ako stvarno misle da pritisnu vlast da nešto promeni, i to pokušavaju ovakvim parolicama, onda se treba zapitati ko su ti ljudi.
Možda ih treba žaliti.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:41 06.06.2013

Re: Zahtevamo!

predatortz

Stvarno neozbiljno.


I više od toga! Patetično!

Mladi su, sveži i treba ih podržati. Svojim maršom će makar uraditi više od svih onih koji se slažu da je loše, ali ne čine ama baš ništa.

Neka ove debate i marš makar inspirišu nekog ko u ovom trenutku može da uradi više od toga. Podržaću i njega.
predatortz predatortz 21:45 06.06.2013

Re: Zahtevamo!


Mladi su, sveži i treba ih podržati. Svojim maršom će makar uraditi više od svih onih koji se slažu da je loše, ali ne čine ama baš ništa.


Protesti bez poruke i jasno definisanih ciljeva su kontraproduktivni. Obesmišljavaju proteste.
Ovako neozbiljno koncipiran protest ide na ruku vlastima.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:27 06.06.2013

Re: Zahtevamo!

Protesti bez poruke i jasno definisanih ciljeva su kontraproduktivni. Obesmišljavaju proteste.
Ovako neozbiljno koncipiran protest ide na ruku vlastima.

Slažem se da uvek treba postaviti merljive ciljeve. Ovde je trebalo uključiti konkretnu meru koja se od vlade očekuje i čije sprovođenje možemo da utvrdimo i izmerimo.

Ipak, mislim da vlastima ide na ruku apatija, a ne akcija.
princi princi 13:35 07.06.2013

Re: Zahtevamo!

Mladi su, sveži i treba ih podržati. Svojim maršom će makar uraditi više od svih onih koji se slažu da je loše, ali ne čine ama baš ništa.

Da, isti takvi su bili Đilas, Dulić, Čede, Jovanović i Antić, i tolika gomila drugih "mladih". Ne vidim da su njihovi marševi uradili išta dobro. I inače mislim da je taj princip "bolje išta nego ništa", "akcija po svaku cenu" besmislen i duboko i suštinski pogrešan.
cult cult 12:16 06.06.2013

Ćao

Možda ne bi bilo loše da sve te zahteve svedete na jedan:
Političke korumpirane lopine u zatvore!
Ne znam ko će vas od njih poslušati. Jer su svi takvi.
Ali ova zemlja je žedna revolucionarnog preokreta.
predatortz predatortz 12:19 06.06.2013

Re: Ćao

Ali ova zemlja je žedna revolucionarnog preokreta.


Jok bre! Ovi su se taman potkožili... Ko bi izdržao novi talas 'gologuzije', pardon, pobednika
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 14:24 06.06.2013

Re: Ćao

predatortz
Ali ova zemlja je žedna revolucionarnog preokreta.


Jok bre! Ovi su se taman potkožili... Ko bi izdržao novi talas 'gologuzije', pardon, pobednika

A i pitanje je alternative: ko da dođe da zameni postojeće?
antioksidant antioksidant 14:54 06.06.2013

Re: Ćao

A i pitanje je alternative: ko da dođe da zameni postojeće?

pa mi
hajkula1 hajkula1 21:09 06.06.2013

Re: Ćao

cult
Možda ne bi bilo loše da sve te zahteve svedete na jedan:
Političke korumpirane lopine u zatvore!
Ne znam ko će vas od njih poslušati. Jer su svi takvi.
Ali ova zemlja je žedna revolucionarnog preokreta.


cult, ovako sam ja penila ...
vladaxy vladaxy 12:48 06.06.2013

Ali narod to voli

Tako održavamo državne monopole u stanju poluraspada, plaćamo zdravstvo od kog ćemo umreti, plaćamo školstvo koje nam naplaćuju, policiju koja nas ne štiti i sudstvo koje nas ugrožava, plaćamo za penziju koju nećemo dočekati, a ako je dočekamo teško ćemo živeti, plaćamo državne avione, kamione, gasovode, vodovode, direktore, bonuse, prezentacije, vozače, limuzine, državna odmarališta, lovišta, napuštena skloništa, ugovarače, podizvođače, stečajne upravljače, prijatelje prijatelja i povezana lica...

Građani Srbije neće da im bude bolje i tu odluku treba poštovati. Na toj šetnji će se pojaviti stotinak entuzijasta i to je to. Narod hoće "besplatno" zdravstvo, školstvo, prevremene penzije, da se zaposli u nekoj državnoj firmi ili ustanovi, da sređuje preko veze. Hoće nisku cenu struje, komunalija, prevoza, otimanje od bogatih i deljenje siromašnima.

Ovaj narod 40 godina izgrađuje koridor 10, Klinički centar Srbije, Prokop, 30 godina pišljivu obilaznicu oko Beograda, ne ume da napravi sisteme za navodnjavanje nego se svake godine uzda u boga da pošalje kišu, mora da podmićuje investitore da bi se smilovali i došli da otvore neku proizvodnju. Bune se što moraju da se prodaju javna preduzeća da se vraćaju dugovi, a nisu se bunili kad se "država" zaduživala da namiri sve parazite. Seru po EU koja nam je dala milijarde bez kojih ne bi preživeli a obožavaju Rusiju koja nam je jedva dala kredit (za koji nismo ni imali spremne projekte).

Jednostavno, ljudi ovde vole "državu", "država duradi nešto", "država da se zauzme", "država da reši", "država da napravi strategiju", "država da plati", "država da otvori fabriku", "država" ovo "država" ono....jer to je lakše nego uraditi nešto sam i brinuti sam o sebi i svojoj porodici.

Ali ti isti ljudi ne mogu da utuve u glavu da socijalizam traje dok ima tuđih para i dok ne dođu računi na naplatu. A počeli su da dolaze. Prešli smo granicu odakle nema povratka. Broj glasača na državnim jaslama je daleko veći od onih koji privređuju. Najbolji odlaze iz zemlje glavom bez obzira. Ova zemlja će lagano da nestane, svake godine je sve manje stanovnika. Da nije bilo izbeglica koji su došli iz Krajine, Bosne ovde bi živelo još manje ljudi.

Ovde nikada neće biti bolje.

Edit: A koliko ljudi nemaju pojma šta rade i ko ih dere, primer je ona idiotska akcija bojkotovanja benzinskih pumpi zbog cena goriva. Ljudima je servirano da ih zli naftaši deru, a u stvarnosti država od cene litre goriva uzima preko 50%.
iqiqiq iqiqiq 13:11 06.06.2013

Re: Ali narod to voli

Ovaj put moram da se složim sa tobom, preveo si me u pesimiste. Ako bi napravili anketu koga građani žele:

a. diktatora koji će obezbediti kredite pa svi možemo da kraduckamo i ne radimo mnogo, ali će jednog dana naši unuci da se hvataju za glavu

b. demokratu koji se zalaže za pravnu državu, ali to će da boli, jer ćemo morati da radimo da se konačno izvučemo iz blata, te ćemo morati da poštujemo zakone

c. diktatora koji grabi sebi, ali daje i tebi da grabiš, ali na sitno, jer se zna ko ima prioritet

koga bi narod izabrao a, b ili c?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 14:22 06.06.2013

Re: Ali narod to voli

Ovde nikada neće biti bolje.

To jeste zaključak na osnovu dosadašnjeg iskustva - ali ipak je moguće steći i nova, drugačija iskustva.

Zemlju možemo da promenimo na dva načina: zamenom loših stvari boljim (korak po korak), ili zamenom cele loše zemlje nekom boljom (avio karta u jednom pravcu).

Verujem da još imamo šanse da promenimo nešto.

koga bi narod izabrao a, b ili c?

Da li mi trenutno uopšte imamo opciju pod b?
iqiqiq iqiqiq 19:51 06.06.2013

Re: Ali narod to voli

Srecko Sekeljic
Da li mi trenutno uopšte imamo opciju pod b?

Ako pitate da li postoje takvi lideri, sigurno ih ima, da li narod želi takve lidere, to ne bih smela da tvrdim.

A da, osim "korak po korak" (ili korak napred, tri nazad u realnosti - uticaj gurua King of Pesimist tj Vladaxy) i leta avionom u jednom pravcu (way out) najčešće korišćena treća opcija koju ne pominjete je TRPLJENJE, to naš narod najviše voli, trpimo li trpimo, boli ali lepo, pa neka i jedemo korenje, samo da se trpi, a gazda pritišče a mi trpimo. Joooj lepo li je.
hajkula1 hajkula1 21:11 06.06.2013

Re: Ali narod to voli

Srecko Sekeljic
Ovde nikada neće biti bolje.

To jeste zaključak na osnovu dosadašnjeg iskustva - ali ipak je moguće steći i nova, drugačija iskustva.

Zemlju možemo da promenimo na dva načina: zamenom loših stvari boljim (korak po korak), ili zamenom cele loše zemlje nekom boljom (avio karta u jednom pravcu).

Verujem da još imamo šanse da promenimo nešto.

koga bi narod izabrao a, b ili c?

Da li mi trenutno uopšte imamo opciju pod b?



Sumniva je i pod a, a nesto je ogranicena i pod c

Nista.

Sve tri opcije su nemoguce
vladaxy vladaxy 18:54 08.06.2013

Re: Ali narod to voli

Na toj šetnji će se pojaviti stotinak entuzijasta i to je to.


pogrešio sam

Na današnjem, prvom Maršu poreskih obveznika u Srbiji prisustvovalo je nekoliko stotina građana koji su, posle okupljanja kod Studentskog kulturnog centra, prošetali do Ministarstva privrede i finansija Srbije.


http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/387017/Mars-poreskih-obveznika-u-Beogradu
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 23:32 08.06.2013

Re: Ali narod to voli

Možete da vidite atmosferu sa današnje šetnje na ovom Facebook albumu.
iqiqiq iqiqiq 09:15 09.06.2013

Re: Ali narod to voli

Ovako se počinje, te sama činjenica da su komentari u Blicu pozitivni, znači da narod ipak nije glup.
Ako možete da postignete, neka skup bude uvek prve subote u mesecu i neka još jedan zahtev bude uključen: da zbog činjenice da državni službenici ne odgovaraju mesecima na pitanja građana, neka se uvede bar prva subota mesečno kao radna, te neka se te subote državni službenici bave samo i isključivo pitanjima građana.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 11:35 09.06.2013

Re: Ali narod to voli

Ako možete da postignete, neka skup bude uvek prve subote u mesecu i neka još jedan zahtev bude uključen: da zbog činjenice da državni službenici ne odgovaraju mesecima na pitanja građana, neka se uvede bar prva subota mesečno kao radna, te neka se te subote državni službenici bave samo i isključivo pitanjima građana.

Dobar predlog
StanleyMarsh StanleyMarsh 14:26 06.06.2013

podržavam

Ali prvi zahtev deluje malo neozbiljno.
Sve je ovo ok, ali bez ponuđene alternative tj. jasnog cilja sve ovo nema mnogo smisla.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 14:29 06.06.2013

Re: podržavam

Pa, smanjenje neracionalne i megalomanske javne potrošnje bi vodilo postepenom, kakvom-takvom, smanjenju poreza...
jkt2010 jkt2010 15:21 06.06.2013

Re: podržavam

Srecko Sekeljic
Pa, smanjenje neracionalne i megalomanske javne potrošnje bi vodilo postepenom, kakvom-takvom, smanjenju poreza...

Naprotiv, porezi treba da su jos veci i jos veci dok na kraju narodu ne dodje iz bulje u vuglu.

Najbolja bi bila poreska reforma, al prava a ne ono presipanje iz supljeg u prazno kao sto Sasa Radulovic prica po svojim blogovima. Ono, smanjimo porez na platu al povecamo porez na imovinu, taksu na vazdusni prostor, na drvece u vrtu, na prozore na kuci itsl.

Nego lepo da se oporezuje potrosnja i nikakva druga maskiranja. Kad nesto kupis da moras da platis 65% PDV (jer toliko placas i sada pa jos plus PDV), pa onda neka drugovi glasaci razmisljaju za koga su glasali. Kad svaki put na kasi budu morali da plate 200 dindzi za leba i mleko i 135 dindzi PDV (ko danas za benzin), tad ce valjda da im svane. Pa ce onda na sledecim izborima da se sete da pitaju: A koliki PDV vi mislite da treba da bude i sta cu ja tacno da imam od toga?
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:35 06.06.2013

U stvari

1. Zahtevamo da nas Vlada manje oporezuje


oporezuje nas parlament, a ne Vlada, ona nema zakonodavnu vlast, a poreza bez zakona nema.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 16:06 06.06.2013

Re: U stvari

Jelica Greganović
1. Zahtevamo da nas Vlada manje oporezuje


oporezuje nas parlament, a ne Vlada, ona nema zakonodavnu vlast, a poreza bez zakona nema.

Slažem se da bi tako trebalo da bude. Ali, realno, ne oporezuju nas ni parlament ni vlada, već stranke:

1) Stranke formiraju parlamentarnu većinu i biraju vladu, koju takođe čine lideri stranaka,

2) Zatim stranački lideri na neformalnim, vaninstitucionalnim, koalicionim sastancima dogovaraju državne prioritete, kao što je npr. poreska politika,

3) Na osnovu tih netransparentnih računica i dogovora, administracija u vladi sastavlja predloge zakona koje vlada usvaja i prosleđuje ih parlamentu na izglasavanje,

4) Članovi stranaka parlamentarne većine jednoglasno usvajaju vladine predloge zakona, uz minimalne amadmanske izmene,

5) Pritom, rasprave o amandmanima su često samo način da se otarase nekih rešenja koja su morali da uvrste u predlog zakona (npr. zbog pritiska struke ili javnosti), kao i prozor za dalje pregovore sa interesnim grupama o detaljima koji ne narušavaju osnovnu nameru predlagača zakona,

6) Dakle, parlament u praksi ne obavlja svoju Ustavom propisanu ulogu, već po automatizmu usvaja predloge vlade, odnosno svojih stranačkih lidera i time praktično izvršava njihove naloge.

Međutim, kada bi naši poslanici (a ne njihove stranke) i u praksi posedovali sopstveni glas u Skupštini, tada bi parlament mogao da dođe u poziciju da se racionalno i kritički odnosi prema predlozima koji dolaze od vlade. Doklegod vladu čine ljudi koji su neformalno poslodavci poslanicima, parlament će samo igrati predstavu po scenariju koji su napisali stranački lideri/ministri.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:43 06.06.2013

Re: U stvari

Realno, oporezuje nas država. Ja bih nju turila i pod 1.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 16:54 06.06.2013

Re: U stvari

Sve to završi u istoj čorbi. Ali bitan je i ukus.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:27 06.06.2013

Re: U stvari

Fakat, al ukusi se menjaju, a država ostaje...pa ako ne poradi na ukusima koje je nasledila ili skuvala...
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 19:41 06.06.2013

Re: U stvari

A mi i dalje nemamo sistem na koji bismo se oslonili - demokratija je još uvek u izgradnji...
mariopan mariopan 18:22 06.06.2013

...

Ne izlazim na ulicu za ovako nesto, mislim da, taman da se nesto od toga i ostvari to je samo sminkanje mrtvaca, zaglibili smo preduboko, ali ako ikada bude neko bude pozivao na ulice da zahteva da vlast smesti LOPOVE U ZATVORE ja cu da dodjem.

Do tada nista.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 18:48 06.06.2013

Re: ...

Korak po korak
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:11 06.06.2013

Re: ...

mariopan, za tebe.

mariopan mariopan 19:28 07.06.2013

Re: ...


Jelica Greganović
mariopan, za tebe.


Falafalafala
mariopan mariopan 19:29 07.06.2013

Re: ...

Srecko Sekeljic
Korak po korak

Ok, kad pocne revolucija samo javi i eto mene
djordje.samardzija djordje.samardzija 13:13 07.06.2013

Kupovina usluga od Države

Svaka čast za akciju! Svaka čast za tekst.

Plaćam razne vrste poreza već desetak godina. Verovatno ne mogu ni da nabrojim sve. U suštini nemam neki problem s tim. Odlučili smo da živimo u Državi i da koristimo neke usluge koje ne možemo sami da obezbedimo (zdravstvo, rešavanje sporova, odbrana, obrazovanje, bezbednost, donošenje odluka od javnog interesa, upravljanje javnim dobrima, efikasna administracija i sl.). To košta i to neko treba da plati. Jasno je i ko treba da plati. Oni koji te usluge koriste. Drugim rečima građani, pa čak i oni na funkcijama.
Stoga, mislim da priča o smanjenju poreza ne bi trebala da bude predmet ikakve
diskusije, bar ne bi trebala da ima prioritet u odnosu na kvalitet usluge koju plaćamo. A tu itekako treba da se poradi. O tokovima novca ne bih ni pričao ovde. Običan Građanin kada ide u prodavnicu bira šta će kupiti za svoj novac. Ima čak i mogućnost da ukoliko mu se usluga i/ili proizvod ne svide da iste vrati i zameni za druge (bolje, ispravne) ili da traži povraćaj novca.
Međutim, kada kupuje usluge od Države on(a) ne razmišlja. Plati koliko pružalac očajne usluge (Država) traži.
Pitam se šta bi se desilo kada bi u ovom integrisanom svetu Građanin iskoristio svoje pravo prema Zakonu o zaštiti potrošača i u skladu sa devizom „Najbolje za Vaš novac“ tražio za sebe i svoju porodicu da umesto: - raspalog i štokavog srpskog zdravstvenog sistema brigu o njegovom zdravlju vodi npr. norveški* zdravstveni sistem; ili
- korumpiranog srpskog sudije ili policajca i neopremljene vojske usluge zaštite života i imovine pružaju britanski sud, francuski policajac i američka vojska;
- nezainteresovanog srpskog učitelja(ice) uslugu obrazovanja pruža nemački učitelj; ili
- odluke i zakone donosi engleski parlament; ili
- da javnim dobrima upravlja norveška vlada, a ne srpska; ili
- da dokumenta dobija od bečke adminsitacije, a ne palilulske.
Ovde ne govorim o kupovini karte u jednom pravcu već o pružanju usluga ovde gde smo.
Jednom rečju šta kad Građanin jednom odluči da neće da plaća „bofl“ i da hoće visokokvalitetne usluge i proizvode Države s kojima će biti srećan. Kao kada se vrati iz Zare ili Tehnomanije.
„Vidi! Kupio sam uslugu zaštite od Francuske, a detetu sam obezbedio nemačkog učitelja. Pri tome o našoj ulici brine norveški Zavod za urbanizam. Sjajno, zar ne!“
Kada bi ovako bilo zakonodavci (i to oni koje smo unajmili) ne bi morali da brinu kako će Građani dočekati vest o povećanju poreza. „Ok. Ono što mi se pruža, stvarno vredi svaku paru.“

* Pružaoci kvalitetnih usluga koji su ovde nabrojani su moje mišljenje, a ne plod nekog istraživanja.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 19:02 07.06.2013

Re: Kupovina usluga od Države

E isto tako i ja ponekad pomislim da treba angažovati jednu od nepristrasnih, respektabilnih, medjunarodnih konsultantskih kuća da izvrši skrining i reviziju našeg celokupnog sistema državne uprave, lokalne samouprave, javnih preduzeća i ustanova.

Zatim da zamrznu svačije radno mesto u tim sistemima i da iz početka izrade najracionalniji plan strukture javne uprave, preduzeća i ustanova, sa racionalnom sistematizacijom radnih mesta (sa pripadajućim usvajanjem izmena zakonske regulative).

Kada sa tim završe, da raspišu konkurse za svako radno mesto predviđeno novim racionalnim sistematizacijama i da lično sprovedu procese testiranja i odabira kandidata i zasnivanja radnog odnosa.

A onda da u narednih 10 godina vrše redovan monitoring i evaluaciju rada sistema, uz njegovo dalje usavršavanje.

To bi možda bio najefikasniji način da se dođe do racionalne i profesionalne uprave. A takva uprava bi bila kadra da sprovede moto koji si opisao: "Najbolje za Vaš novac"
mariopan mariopan 12:05 09.06.2013

Re: Kupovina usluga od Države

E isto tako i ja ponekad pomislim da treba angažovati jednu od nepristrasnih, respektabilnih, medjunarodnih konsultantskih kuća da izvrši skrining i reviziju našeg celokupnog sistema državne uprave, lokalne samouprave, javnih preduzeća i ustanova.

Naravno.
I ako bi nas odrali za lovu mislim da bi nam bilo jeftinije od ovih amaterskih glumaca koji glume vođenje ekonomske politike, čega se decenijama igraju samozvani eksperti u Srbiji.

A onda raspisati međunarodni konkurs za stručnjake koje bi se prihvatili rešavanja naše ekonomske rašomonijade i platiti ih sve pare koje traže...pa za sto godina eto nama boljitka?
Ja bi to uradila, neka i ne doživim da to vidim, ovako nema šanse da bilo ko u Srbiji doživi uopšte te godine boljitka?
Ima da manjkamo sa ovim budalama koje su se dočepale vlasti zadnjh 20 godina?

I mislim, sada mi je bezveze da branim novčanik koji je odavno prazan? Trebalo je da ga branim dok ga se nisu dočepali ti eksperti?
iqiqiq iqiqiq 12:22 09.06.2013

Re: Kupovina usluga od Države

Srecko Sekeljic
E isto tako i ja ponekad pomislim da treba angažovati jednu od nepristrasnih, respektabilnih, medjunarodnih konsultantskih kuća da izvrši skrining i reviziju našeg celokupnog sistema državne uprave, lokalne samouprave, javnih preduzeća i ustanova.

Evo ima tih projekata, ali rascepkanih na nekoliko

podrska sprovodjenju zakona
http://www.europa.rs/sw4i/download/files/article/forecast[1].pdf?id=813

reforma javne uprave
http://ec.europa.eu/enlargement/pdf/serbia/ipa/2012/pf_4_support_to_par.pdf

reforma javne uprave
http://www.europa.rs/sw4i/download/files/article/b1_priorinfo_en.pdf?id=892

egovernment
http://www.europa.rs/sw4i/download/files/article/FN%2012SER01%2004%2021.PDF?id=854
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 13:14 10.06.2013

Re: Kupovina usluga od Države

onda raspisati međunarodni konkurs za stručnjake koje bi se prihvatili rešavanja naše ekonomske rašomonijade i platiti ih sve pare koje traže...pa za sto godina eto nama boljitka?
Ja bi to uradila, neka i ne doživim da to vidim, ovako nema šanse da bilo ko u Srbiji doživi uopšte te godine boljitka?

Jeste, ne možemo uvek iznova da radimo sve isto, a da očekujemo drugačije rezultate.

Evo ima tih projekata, ali rascepkanih na nekoliko

Ti evropski projekti su dobri, ali problem je što njihova uspešna primena u potpunosti zavisi od naše ovakve javne uprave i ovakvih funkcionera. Šta mislite, koliko smo samo stručne i finansijske podrške iz inostranstva imali za reformu pravosuđa pre par godina?
predatortz predatortz 13:53 10.06.2013

Re: Kupovina usluga od Države


A onda raspisati međunarodni konkurs za stručnjake koje bi se prihvatili rešavanja naše ekonomske rašomonijade i platiti ih sve pare koje traže...


Ima Bosna Folksdojčera... Plaćen i preplaćen... I ništa mudro nije uradio, sem što se utalio sa jalijašima u Sarajevu.
iqiqiq iqiqiq 13:56 10.06.2013

Re: Kupovina usluga od Države

Šta mislite, koliko smo samo stručne i finansijske podrške iz inostranstva imali za reformu pravosuđa pre par godina?

Znam, nije sporno! Pružali su otpor promenama i ignorisali savete stručnjaka ili usvajali samo ako im odgovara. Ne vredi dok ne postoji volja "iznutra" za reformama. Bolje je onda i bez ovakvih projekata, jer oni samo okupiraju vreme državnih službenika, pa se ni ne bave građanima.
Zašto se ne uvede elektronska evidencija pristiglih predmeta od strane građanstava pa da pišti alarm službeniku kada prođe mesec dana, a da pišti alarm celom ministarstvu ako prođe tri meseca. I onda da im pišti kao onaj alarm za zaštitu od provalnika, onaj neizdrživi zvuk da moraju ili da nešto urade ili da napuste zgradu u kojoj rade. Izvinjavam se na grubosti

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana