Region

Dostojanstveno, samo dostojanstveno!

marco_de.manccini RSS / 30.05.2013. u 07:54

1980.

Мојој генерацији осмака су, у школи, одржана предавања о сексу, сексуалној репродуцкцији,  сексуалности, ... све о пчелама и цвећу, па и нешто преко тога. И девојчице и дечаци су на предавањима седели у клупама заједно, као и обично, и заједно су детаљно упознали, кроз слајдове и усмена тумачења, анатомију и функцију и својих и "оних других" полних органа.

2012.

Прометејевом бронзаном споменику су, за време постављања у Жена Парку, на захтев неидентификованих женских невладиних организација (званична верзија!), брже-боље додате бронзане гаће, да не би својом недостојантвеном голотињом плашио бабе и кварио децу и омладину.

2013. 

У скупштинску процедуру у Републици Македонији је, хитним поступком, ушао предлог закона којим се ограничава право на прекид трудноће на једном у дванаест месеци и то само ако је у првих 10 недеља трудноће.

Уколико гинеколог утврди да се ради о другом прекиду трудноће у истој години или о прекиду трудноће после 10 недеља, упућује трудницу да достави писмен захтев трочланој комисији (у саставу један специјалиста за гинекологију и акушерство, један специјалиста за интерну медицину, један социјални радник, и додатно, један секретар, четврта особа, која и није члан комисије), постављеној од стране Министарства здравља, која има законску обавезу да упути трудницу у могуће предности продужавања трудноће, као и да предочи могуће ризике при прекиду трудноће, без обзира што је ову исту законску обавезу већ имао и испунио гинеколог коме се трудница већ претходно обратила за помоћ. Уколико првостепена комисија не одобри прекид трудноће, трудница може да достави писмен захтев и другостепеној трочланој комисији (плус секретар, наравно), која такође има законску обавезу да трудници предочи могуће предности продужавања трудноће као и могуће ризике при прекиду трудноће.

Законом се предвиђа и заштита приватности и достојанства труднице.

Наравно, ништа не гарантује приватност и достојанство као двостепено малтретирање по комисијама, са свим пратећим документацијама, писменим захтевима, записницима, одлукама и чекањима (свака комисија треба да одговори у року од 3 дана, али има право да сама себи продужи рок до 7 дана), пред укупно 8 потпуно непознатих људи, који имају законску обавезу да ти још двапут кажу оно што ти је твој гинеколог већ рекао и да те терају да три пута потписујеш, проживљаваш и преламаш одлуку коју си већ донела и на крају свега тога имају право да твоју одлуку, једну од тежих, важнијих и интимнијих у животу, и оповргну.

Одлука другостепене комисије је коначна.

.



Komentari (115)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 08:03 30.05.2013

Re: линк

marco_de.manccini
линк на предлог закона

пази кад сам се надао да је њуз нет
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:18 30.05.2013

Re: линк

Чак ни оно о гаћама није Њузнет.

Успут, и споменик и накнадне гаће су изливени у Србији, ливница Јеремић, иста она која је излила и Росандићеве коње пред Скупштином.
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:58 30.05.2013

прометеј, пре

marco_de.manccini marco_de.manccini 08:00 30.05.2013

и после

Jukie Jukie 09:22 30.05.2013

Re: и после

Užasno, vide mu se sva rebra...

a i genitalije su mu nešto sitne...
Recite ne veštačkim steroidima
petar_p petar_p 12:03 30.05.2013

Re: и после

Kako se oblace bronzane gace, bas me zanima, tehnicki?
U svakom slucaju, sta reci. A muzeji puni slika i skulptura golih zena i muskaraca, kvare omladinu i javni moral, ne treba da pustaju unutra decu ispod 18... Secam se jednog intervjua slikara Ljube Popovica iz Pariza, kada je bila jedna njegova izlozba u Svajcarkoj, zalili se neki uticajni ljudi tamo kako je to 'cista pornografija', a on im upravo skrene paznju 'da su muzeji puni slika golih zena' : ) I posle su zacutali, jer da imaju i malo kulture, ne bi se tako izblamirali, he he...
nim_opet nim_opet 14:52 30.05.2013

Re: и после

Ovo ozbiljno? :) Ja jos mislio neka suluda peticija itd....oni stvarno stavili gace? :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:27 30.05.2013

Re: и после

Па поставио сам фотографије горе. Има и пре и после интервенције (која се догодила још за време инсталације).

Успут, ја нисам сигуран да ли је икакве сулуде петиције уопште и било или су те неидентификоване женске невладине организације које су се као буниле само параван да се сакрије сопствена затуцаност и да испадне

"ето, ми смо 'тели, али нам жене не дају, шта да се ради, ми смо фина власт и поштоваћемо њихове захтеве".
petar_p petar_p 15:38 30.05.2013

Re: и после

'oce sad da krenu po gradu da oblace i druge spomenike i fontane? Sa zenskim figurama je teze, njima moraju da stavljaju (da prostite) i gace i brushaltere... A tek ako slucajno ima neka fontana decaka koji piski <link>, onda je to neresiv problem!!
Biljana 77 Biljana 77 17:23 30.05.2013

ih bre

pa što ga ne obukoše ljucki, sa' će babe da se brinu da se ne pre'ladi, ladan beton...


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:00 30.05.2013

Re: и после

marco_de.manccini
и после

Nesrećni Prometej- a stena, a orao, a sad i pampers.
iris.davidovich iris.davidovich 05:42 01.06.2013

Re: и после

Cuti, mogli su ga u bokserice obuci, ove briefs deluju Prometej appropriate, prosto prirodno :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:41 01.06.2013

Re: и после

Боксерице су опасније, јер су боље за такозвани count. Можда комисија треба да буде законом обавезна да и то пренесе трудницама. У стилу

"што дуже гаће, то већи ризик".
niccolo niccolo 08:02 30.05.2013

Боже

идиотлука (а о кршењу људских права да и не говорим).
niccolo niccolo 08:29 30.05.2013

Re: Боже

Не само да је идиотски, него није ни добро драфтован - ова одредба:

”Прекинување на бременоста не може да се изврши ако од прекинување на
предходната бременост не поминала една година.”

је став 5 члана 3. а члан 4 каже:

”По исклучок од член 3 став 1, 2 и 4 од овој закон, прекинувањето на бременоста
може да се изврши и по истекот на десеттата недела од денот на зачнување, како и
пред истекот на една година од предходното прекинување на бременоста, по барање
и со писмена согласност од бремената жена во следниве случаи:”

није направљен изузетак и у односу на став 5...
Hansel Hansel 08:34 30.05.2013

Re: Боже

Чек', Николо, јел' постоји људско право на неограничену неодговорност, коју, у крајњој линији, треба да плаћају други (да ли се овде у ствари ради о абортусима који се плаћају из њиховог Фонда, или не, не знам), који, рецимо, немају пара за лечење, нпр. свог детете или себе? Стварно не улазим у расправу о праву жене да одлучује о свом телу, само је увек питање када та одлука почиње?

У ствари, потребно је просвећивање свих, и партнера жене, а како то достојанствено и дискретно обезбедити? Једино ми пада на памет, како написах доле, упорно здравствено васпитање у школама...

(писано пре другог коментара у низу)
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:35 30.05.2013

Re: Боже

Хитан поступак, Николо, шта ћеш.
antioksidant antioksidant 08:37 30.05.2013

Re: Боже

Стварно не улазим у расправу о праву жене да одлучује о свом телу, само је увек питање када та одлука почиње?

па како си га упаковао испада да почиње кад има да плати
право на неограничену неодговорност, коју, у крајњој линији, треба да плаћају други

Hansel Hansel 08:45 30.05.2013

Re: Боже

Тако се спаковало, просто покушавам да размишљам о свему... знаш оно да је право некога ограничено правом другога, блабла... Овде је у ствари проблем, када смо већ у овој сфери, што и у овом поступку испаштају жене, а не, сва је прилика, неодговорни партнери...
niccolo niccolo 08:45 30.05.2013

Re: Боже

Некоме ко сваки час остаје трудна и абортира свакако треба помоћ (и њој и њеном партнеру), при чему то могу бити разне врсте помоћи - у најекстремнијим случајевима се можда ради о некоме ко није способан да се стара о себи па би га требало сместити у установу или тако нешто слично. Али у сваком случају се то не ради тако што забрањујеш абортус, већ користиш друге расположиве механизме помоћи тој особи.
Hansel Hansel 08:50 30.05.2013

Re: Боже

Да.

Пре годину и по чуо сам причу из прве руке о абортусу седмомесечног фетуса, здравог, здраве мајке, у београдској државној клиници. Научили жену где да оде, шта да каже, уз то се хвалила на одељењу да је комшиница мајке жене једног познатог политичара (или која је већ тачно била веза ), што вероватно није било без значаја за епилог.
alselone alselone 08:58 30.05.2013

Re: Боже

Пре годину и по чуо сам причу из прве руке о абортусу седмомесечног фетуса, здравог,


Мени се повраћа кад чујем овако нешто. После одређене старости фетуса абортус се мора сматрати убиством.

Толико деце се рађа са седам месеци... да ли су они амфорна маса која се само одстрани или су људи?
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:01 30.05.2013

Re: Боже

Пре годину и по чуо сам причу

Потпуно неважно.

То шта је митска "комшиница-мајке-жене-једног-познатог-политичара" можда урадила а можда и није урадила не може да буде разлог да се ускрате права свим осталим женама.

Није ово војска, па војник Павловић изгубио капу, е онда ћете сви да носите шлем.
Hansel Hansel 10:17 30.05.2013

Re: Боже

То шта је митска "комшиница-мајке-жене-једног-познатог-политичара" можда урадила а можда и није урадила

Урадила је, то је неупитно, сведок је жена која је била с њом у соби; само је упитно да ли је ту везу којом се хвалила измислила или није.

не може да буде разлог да се ускрате права свим осталим женама.

Ко је то рекао?
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:23 30.05.2013

Re: Боже

не може да буде разлог да се ускрате права свим осталим женама.

Па ја сам то рекао, мене си цитирао.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:48 30.05.2013

Re: Боже

Па ја сам то рекао, мене си цитирао.

westvleteren westvleteren 12:05 30.05.2013

Re: Боже

Пре годину и по чуо сам причу из прве руке о абортусу седмомесечног фетуса, здравог, здраве мајке, у београдској државној клиници.


Iskreno se nadam da je u pitanju urbana legenda.

После одређене старости фетуса абортус се мора сматрати убиством.

Толико деце се рађа са седам месеци...


Apsolutno, ovde je u pitanju ubistvo.

комшиница мајке жене једног познатог политичара


Da nije neki poznati glavonja bio otac?
Hansel Hansel 12:54 30.05.2013

Re: Боже

marco_de.manccini
не може да буде разлог да се ускрате права свим осталим женама.

Па ја сам то рекао, мене си цитирао.

Хех, стварно?

И реплицирао си сам себи?

Дакле, ко је рекао да онај пример може да буде разлог да се ускрате права свим осталим женама?

westvleteren
Iskreno se nadam da je u pitanju urbana legenda.

Нажалост, није. Не преносим урбане легенде без назнаке. Понављам, сведок је жена која је била у соби са овом која је абортирала, ако се то тако уопште може назвати.

Da nije neki poznati glavonja bio otac?

Готово сигурно није, жена је из другог миљеа; узгред, већ је имала неколико деце.
gedza.73 gedza.73 13:30 30.05.2013

Re: Боже

Hansel
се хвалила на одељењу да је комшиница мајке жене једног познатог политичара (или која је већ тачно била веза

Danas čovek više nema čemu ni da se čudi.

Pošalju Profesionalca da podnese izveštaj o nekoj ženi iz prigradskog nasellja.
Služba je služba i on jedno dva, tri dana obilazi komšiluk, kafane, nadgleda.

Ispostavi se da je žena čistačica u nekom javnom preduzeću.
Ali je ujedno i 'medijum'. Gata, 'gleda' karte, razgovara se sa onozemaljskim bićima, juri raspored planeta...

Vračara k'o vračara ali je problem u klijenteli.
Dame su dolazile državnim automobilima na seanse dok su gospoda supružnici političari odlučivali kako da vode državu i za koje zakone u parlamentu da glasaju.

-Jao, draga moja, tvoj muž je tako dobar. Njega iskorišćavaju, evo vidim ovde kako mu stalno nešto traže, aon je jadan dobar teško mu je da odbije da učini čoveku.
A ovi su mu uvračali i zakopali ispod divlje kruške...
Nego ti da njemu kažeš da on ...

Kad sam već kod čuda.

Pre par dana mi pokazivao momak slike nekog lika koji je na spomenu postavio (ispod ženinog imena) desetak fotografija njega i zakonite drage.
Muževan gospodin (dugogodišnji gastarbajter) se baškari u centralnom delu.
Vidi se kvalitet, sam' šljašti mermer.
A sa desne strane Sanda.
'Sanda zauvek'

Družbenica gola golcata. Od garderobe samo štikle. Slika na vertikali malo umanjena. Na horizontali puna dimenzija.

Grobljanska duplerica.
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:30 30.05.2013

Re: Боже

Дакле, ко је рекао да онај пример може да буде разлог да с еускрате права свим осталим женама?

Ух, ух, па овако можемо да се играмо до судњега дана.

А ко је рекао да се треба дозволити прекид трудноће у седмом месецу, па си ти нашао за сходно да наводиш хорор приче?
Hansel Hansel 13:33 30.05.2013

Re: Боже

stefan.hauzer

Стефане, јел' те то сврбе леђа, а не можеш да дохватиш?
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:51 30.05.2013

Re: Боже

priznajem.

proigrao sam loptu,fulao šut
nemoj mene na suuuud

Hansel Hansel 15:46 30.05.2013

Re: Боже

Прво да објасним овај несрећно уденуту реплику Стефану -- нисам био кликнуо на "објави" онда када сам написао.

marco_de.manccini
Ух, ух, па овако можемо да се играмо до судњега дана.

Јес, можемо, ако не пратимо контекст, или се правимо да не пратимо.

А ко је рекао да се треба дозволити прекид трудноће у седмом месецу, па си ти нашао за сходно да наводиш хорор приче?

Па, можда ја нисам потпуно испратио контекст у овом низу коментара, доле сам те питао шта мислиш под овим:
и то само ако је у првих 10 недеља трудноће.

тј. занимало ме је зашто је то спорно, па ми је онда ваљда дошла асоцијација на то у тренутку када сам се сложио с Николовим коментаром, у коме је написао:
Али у сваком случају се то не ради тако што забрањујеш абортус, већ користиш друге расположиве механизме помоћи тој особи.

Просто, навео сам пример докле то све може да иде, не да бих релативизовао основно право жена да одлучују о свом телу, како то воле да кажу "pro choice" поборници.

Дакле, моје основно питање, било када, када постоји буна против неких правила -- да ли границе треба или не треба да постоје, и ако да -- где треба да буду (а ако не -- куда то води), а оне који су за екстремне рестрикције питам слично. Не видим проблем, осим што су таква питања обично непопуларна.

(Сложили смо се, мислим, за образовање, само је питање шта када оно затаји.)
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:07 30.05.2013

Re: Боже

Прво, ваљда је јасно да сам се зезао с оним "па ја сам то рекао", знам шта си питао али нисам могао да одолим.

Друго, не лицитира ми се о томе где је тачно граница за легитиман прекид трудноће који не захтева никакве комисије. Сигурно је пре седмог месеца, али и касније од 10 недеља, за прецизније бих питао стручна лица. Много тога зависи од случаја до случаја, а у крајњим случајевима правило мора бити да се сва правила морају бацити у воду и спашава се живот и здравље труднице без обзира на стадијум трудноће (ово није спорно у предлогу закона, мислим да је исто ово довољно јасно речено и тамо).
Hansel Hansel 20:18 30.05.2013

Re: Боже

Прво, ваљда је јасно да сам се зезао с оним "па ја сам то рекао",

Наравно да јесте (било одма').
cgubg cgubg 08:02 30.05.2013

glupi zakon

I onda lepo odes u privatnu ordinaciju i abortiras. Za par stotina evrica. Za koje, btw, neces dobiti racun. Jel zbog svega toga i donet zakon?
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:05 30.05.2013

Re: glupi zakon

не, закон једнако важи и за приватне ординације и предвиђа казнене мере уколико се не поштује, без обзира о којој ординацији се ради.
cgubg cgubg 08:07 30.05.2013

Re: glupi zakon

A privatnici ce, kao sto znamo, postovati zakon i sigurno poslati trudnicu na komisiju. Aha....
tetkino tetkino 08:08 30.05.2013

Abortus nije sredstvo kontracepcije

Mi nismo savladali tu lekciju zato i imamo duplo vise abortusa nego porodjaja.

Mlade devojke na svoj prvi ginekoloski pregled dolaze nakon prvog seksualnog odnosa i/ili kad misle da su ostale trudne i/ili kad misle da su zakacile neku venericnu bolest.
Njihovi partneri odbijaju lecenje kad je upitanju lecenje venericnih bolesti (kurvo s kim si bila kad si to zakacila) i bilo kakvu odgovornost kada je trudnoca u pitanju (to je tvoj dete, sta ja imam s tim, neces ti mene da hvatas na te fore).

O redovnim kontrolama i sistematskim pregledima misli (i radi ih) manje od 20% zena.

Zena koja u roku od 12 meseci ode na 2 abortusa ne samo sa zasluzuje paznju ginekologa, interniste i socijalnog radnika, nego i psihologa i psihijatra.
Ne samo ona, nego cela njena porodica.

Stetnost abortusa na telo zene je ogromna. Visestruki abortusi su odlican put do raka i drugih teskih oboljenja, a svaki nosi sobom rizik od smrtnog ishoda za trudnicu.

Nazalost ovo ce da bude samo jos jedan od nacina da se izvuce koji dinar, prosiri korupcija, namaknu dnevnice, dodatno ugnjavi korisnik usluga - a pravi cilj - a to je edukacija i pomoc porodici ce da izostane. U moru papira izgubice coveka, kao i obicno.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:14 30.05.2013

Re: Abortus nije sredstvo kontracepcije

Nazalost ovo ce da bude samo jos jedan od nacina da se izvuce koji dinar, prosiri korupcija, namaknu dnevnice, dodatno ugnjavi korisnik usluga - a pravi cilj - a to je edukacija i pomoc porodici ce da izostane. U moru papira izgubice coveka, kao i obicno.

Тако некако.

*

Наравно, особи која двапут у једној години има потребу за прекидом трудноће највероватније треба пажња, помоћ и едукација, али не верујем да су двостепене трочлане комисије са по четири особе право место и начин за то.
arianna arianna 08:29 30.05.2013

Re: Abortus nije sredstvo kontracepcije

Zena koja u roku od 12 meseci ode na 2 abortusa ne samo sa zasluzuje paznju ginekologa, interniste i socijalnog radnika, nego i psihologa i psihijatra.
Ne samo ona, nego cela njena porodica.


slažem se

problem je samo što se takve žene radije obrate nadrilekarima i baba vračarama gde ih pošteno slude i izgnjave raznoraznim priručnim sredstvima, pa se jave u zdravstvenu ustanovu, u komplikovanom stanju opasnom po život, na reviziju

posle se čudimo kako mlade, prave, zdrave žene, iz punog zdravlja dobijaju sepsu i umiru
Hansel Hansel 08:24 30.05.2013

Уз "ризик"

... да овде (на Блогу, мислим) опет глумим некакву конзервативну/конзервативистичку авет, ипак да питам, у вези с овим:

пред укупно 8 потпуно непознатих људи, који имају законску обавезу да ти још двапут кажу оно што ти је твој гинеколог већ рекао и да те терају да три пута потписујеш, проживљаваш и преламаш одлуку коју си већ донела и на крају свега тога имају право да твоју одлуку, једну од тежих, важнијих и интимнијих у животу, и оповргну.

Како то преламаш и проживљаваш такву одлуку више пута годишње, а често и више година тако?

и то само ако је у првих 10 недеља трудноће.

А како би требало?

... као и да предочи могуће ризике при прекиду трудноће, без обзира што је ову исту законску обавезу већ имао и испунио гинеколог коме се трудница већ претходно обратила за помоћ.

Не знам како је у Македонији, у Србији лекари на примарном нивоу (а "изабрани гинеколози" спадају у те) врло ретко се мешају у здравствено просвећивање.

Уместо свега овога, вероватно, било би добро увести предмет "Здравствено васпитање" (и код нас), ако би и то помогло...
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:30 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Ја нисам случајно поменуо да сам 1980. у својој основној школи похађао обавезну додатну наставу на ту тему.

У међувремену се ствари само погоршавају, до тачке у којој се скулптурама облаче гаће.
cgubg cgubg 08:34 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Neprosvecenost je, mislim, izvor najveceg broja problema kod nas. Ovo je samo detalj, tj. posledica.
Hansel Hansel 08:42 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

marco_de.manccini
Ја нисам случајно поменуо да сам 1980. у својој основној школи похађао обавезну додатну наставу на ту тему. У међувремену се ствари само погоршавају, до тачке у којој се скулптурама облаче гаће.

ОК, то сам био разумео, само не знам како образовати "испуштене" генерације, а да то не чине комисије.

И, питање је да ли је мотивација за закон "образовна" илу и у ствари популациона, или чак иде у прилог очувања улоге жене као "фабрике деце", с обзиром да тај проблем није непознат ни у Македонији... ко је заправо предлагач закона, која политичка, да не кажем и национална групација?
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:47 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Министар здравља, Никола Тодоров, ВМРО-ДПМНЕ, владајућа партија (већ подоста година на власти, мрзи ме да тражим и бројим колико).
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:18 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Како то преламаш и проживљаваш такву одлуку више пута годишње, а често и више година тако?

Ovde svi zamišljaju neku mladu i neuku vetropirku, ali se ovde radi o udatim ženama iz nerazvijenih sredina, koje već imaju decu, a nemaju uslova da imaju više, niti znaju kako drugačije. Lično znam za više slučajeva sa preko 20 abortusa, ali evo i jedan linak da priložim (računam da se Srbija i Makedonija ne razlikuju) i iz njega:
"Procenjuje se da se u Srbiji godišnje obavi između 40.000 i 80.000 abortusa, a od toga četiri do pet odsto čine abortusi kod adolescenata, između 15. i 19. godine

...Ona je ukazala i da se, ipak, za abortus odlučuje najveći broj žena koje su već u braku i imaju jedno ili više dece.

"To je jedna velika enigma... zbog čega žene koje ne žele trudnoću, u bračnoj su zajednici ne koriste neki od kontraceptivnih metoda, koji su dostupni, jeftinji, a potpuno bezbedni i sigurni i zašto sebe izlažu ovoj ozbiljnoj hirurškoj intervenciji, kada se to može sprečiti", kazala je dr Mitrović.

alselone alselone 09:33 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Ovde svi zamišljaju neku mladu i neuku vetropirku


Сагласан.
niccolo niccolo 09:51 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

alselone
Ovde svi zamišljaju neku mladu i neuku vetropirku


Сагласан.

Ја бих опрезно користио заменицу сви, може да нас одведе у беспотребне расправе које нису суштинске природе и вероватно не би биле конструктивне. Уместо тога ево једног конструктивног предлога - уместо да комисија одлучује да ли жена може да изврши абортус ако је од претходног прошло мање од годину дана или не, хајде да стоји да су жена (која дође код гинеколога да ради нови абортус а од претходног није прошло годину дана) и њен партнер дужни обаве рецимо 10 разговора са психологом, социологом и слично, где ће да причају о планирању породице и тако то...па пропишемо неку новчану казну ко не поступи по томе...на тај начин не кршимо људска права, а можда и допремо до неког од њих да користе средства контрацепције. Може тако?
alselone alselone 09:56 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Може тако?


Naravno da moze, ja nisam o tome ni divanio. Samo se saglasih da svi zamisljamo mlade vetropirke.
niccolo niccolo 10:09 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Ја о томе и диваним - не замишљамо баш сви младе ветропирке. Македонско решење је лоше без обзира ко иде на абортус, млада ветропирка или удата жена која не зна друге начине, и постоје бољи начини на који се може постићи шта се жели, и за младе ветропирке и за удате жене.
Hansel Hansel 10:24 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Ovde svi zamišljaju neku mladu i neuku vetropirku

Ја бих опрезно користио заменицу сви

И ја. На пример, поред удатих жена у, да кажем, скученим срединама, "замишљам" и врло конкретну особу, рекло би се савремену, сада већ у пензији, која је имала љубавника и која је мало-мало трчала на абортус. Чија су то деца била, наравно да се не зна... Али би могло бити "занимљиво" да је та жена, са супругом, била позвана код психолога, или тако неког...
antioksidant antioksidant 10:25 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

хајде да стоји да су жена (која дође код гинеколога да ради нови абортус а од претходног није прошло годину дана) и њен партнер дужни

и овде ће настати проблем јер ће се поставити питање ко је партнер ако нема регулисане заједнице?
а без учешћа партнера је предлог нефункционалан
niccolo niccolo 10:34 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Сагласан (не могу ја да решим целу компликацију за 15 минута ).
alselone alselone 11:14 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Ја о томе и диваним - не замишљамо баш сви младе ветропирке. Македонско решење је лоше без обзира ко иде на абортус, млада ветропирка или удата жена која не зна друге начине, и постоје бољи начини на који се може постићи шта се жели, и за младе ветропирке и за удате жене.


Preozbiljan si.
antioksidant antioksidant 11:27 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

не могу ја да решим целу компликацију за 15 минута

niccolo niccolo 11:42 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Preozbiljan si.

Ко време данас
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:53 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Ја бих опрезно користио заменицу сви, може да нас одведе у беспотребне расправе које нису суштинске природе и вероватно не би биле конструктивне.

Ok, ja samo nisam htela da rasprava ode na stranu "uticaj serije Seks i grad na nedozrele mozgove".
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:57 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

"uticaj serije Seks i grad na nedozrele mozgove".

ne znam.
mene su terali da idem u bioskop da gledam film.
neko je rekao
kako će se keri udati za zverku i kako
,tajneko,
mora to da vidi

i tako...

bogat sam za jedno neprocenjivo iskustvo
antioksidant antioksidant 12:01 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

stefan.hauzer
"uticaj serije Seks i grad na nedozrele mozgove".

ne znam.
mene su terali da idem u bioskop da gledam film.
neko je rekao
kako će se keri udati za zverku i kako
,tajneko,
mora to da vidi

i tako...

bogat sam za jedno neprocenjivo iskustvo

dao si novac da gledas saru dzesiku parker na velikom platnu?
iskreno saucesce
alselone alselone 12:02 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Ја бих опрезно користио заменицу сви


Јер се Крле тригерује на њу и улеће са питањем - Како то да ти причаш испред свих?
alselone alselone 12:03 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

(Ђ. Чварков интерпретација) Стефане, сине, наопако... ниси ваљда ишао то да гледаш?

ЛИНК
mikele9 mikele9 12:07 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

У међувремену се ствари само погоршавају, до тачке у којој се скулптурама облаче гаће.

Svojevremeno i Mikelanđelovom Hristu (Roma, Chiesa di S. Maria sopra Minerva) zlatom pokriše delikatni deo tela. Hipokrita je uvek bilo. I zakone donašahu i donose.

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:12 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

dao si novac da gledas

nop.

dao sam kintu da bih odspavao u areni dva i po sata.
bahato

(dobro,pojeo sam kokice)
niccolo niccolo 12:14 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

antioksidant
stefan.hauzer
"uticaj serije Seks i grad na nedozrele mozgove".

ne znam.
mene su terali da idem u bioskop da gledam film.
neko je rekao
kako će se keri udati za zverku i kako
,tajneko,
mora to da vidi

i tako...

bogat sam za jedno neprocenjivo iskustvo

dao si novac da gledas saru dzesiku parker na velikom platnu?
iskreno saucesce

Полако, полако, прво да чујемо колике сисе је имала тај неко, да бисмо имали све елементе да проценимо ситуацију
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:14 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

bogat sam za jedno neprocenjivo iskustvo

Sad si prso, brate. Mislim, šta je sledeće? Čolin koncert? Sedenje u publici kod Sanje Marinković? Zajednički profil na fejsbuku?
antioksidant antioksidant 12:15 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Čolin koncert?

e, na ovome sam ja bio
i super je
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:18 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

e, na ovome sam ja bio
i super je

Moderacija može da obriše ovaj trol, ali ne može da obriše memoriju...
antioksidant antioksidant 12:24 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

trol?
sve je to deo seksualnog vaspitanja.
odspavas na filmu sare dzesike parker, super se provedes na koncertu zdravka colica... sve to vodi jednoj stvari
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:26 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Sad si prso, brate.

to su mi svi rekli,
ali evo nikolo je upoznat sa situacijom

i zna,kroz šta sam sve prošao,
zbog para braonskih očiju.

i da
čolin koncert se desio
kad sam morao da idem
(sad svi zaklopite uši)
na bajagin
a čola bio gost.

bogat sam za jedno neprocenjivo iskustvo
antioksidant antioksidant 12:28 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

na bajagin

reci mi da nisu svirali.. ono?
ostavi mi malo nade za tebe

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:31 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

ostavi mi malo nade za tebe

ostavljeno.

prelomio sam sa tim
kad mi je ponuđen koncert sergeja ćetkovića.
to već
,moj poor diki-tik,
ne može da izdrži.
antioksidant antioksidant 12:34 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

kad mi je ponuđen koncert sergeja ćetkovića.

мала је садиста, да ти кажем ја
ако не тренира одбојку, драго ми је што си се одупрео
gedza.73 gedza.73 13:35 30.05.2013

Re: Уз "ризик"

Alselone
(Ђ. Чварков интерпретација)


Momci su odlični.
Šteta što ih ne emituju umesto dnevnika.

barese barese 00:27 31.05.2013

Re: Уз "ризик"

... ne koriste neki od kontraceptivnih metoda, koji su dostupni, jeftiniji, a potpuno bezbedni i sigurni i zašto sebe izlažu ovoj ozbiljnoj hirurškoj intervenciji...


Jeftiniji?

Tri kondoma 200din.
Pilule od 500 do 900din, a recept daje samo popust "cak i do" 40%, (LINK)


I nije bas mnogo jeftino.
Tragicno je da zene koje rade abortus o trosku osiguranja verovatno prodju jeftinije na godisnjem nivou
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:55 30.05.2013

Gace

Bolje da su mu te gace navukli preko ochiju.
blogovatelj blogovatelj 08:56 30.05.2013

Red je da pomenem čoveka...

Dr Morgantaler...
Guglajte...
Umro čovek ovih dana, a životna priča mu je vezana za ovaj tekst...
arianna arianna 09:10 30.05.2013

Zakon nije život

već samo instrument za uredjenje društva

Одлука другостепене комисије је коначна.

Konačna odluka je same trudnice. Nema tog zakona, koji će da spreči trudnicu da ne ode na abortus (legalan/nelegalan), ako to reši

korisnije bi bilo da su uveli sistemsku zdravstvenu edukaciju po školama
Jukie Jukie 09:31 30.05.2013

Re: Zakon nije život

arianna
već smao instrument za uredjenje društva
Одлука другостепене комисије је коначна.

Konačna odluka je same trudnice. Nema tog zakona, koji će da spreči trudnicu da ne ode na abortus (legalan/nelegalan), ako to reši
korisnije bi bilo da su uveli sistemsku zdravstvenu edukaciju po školama

Ili da su uveli obrnutu komisiju
da provere mentalno stanje onoga ko želi da nastavi trudnoću
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:25 30.05.2013

Re: Zakon nije život

Да, комисија нема законску обавезу да предочи и ризике од продужавања трудноће, већ само ризике од прекида, и нема законску обавезу да упути трудницу у могуће проблеме због задржавања трудноће, већ само у могуће предности.

Додуше, да похвалим бар нешто, комисија је обавезна да говори о контрацепцији.
bladerunner92 bladerunner92 11:03 30.05.2013

Mislim da je zakon los

naravno iz prostog razloga sto ce procvetati privatna i "home made abortus" praksa...
Koliko god kao zena saosecam sa zenama kojima se prakticno uskracuje da odlucuju same o svom telu i zivotu, moram da budem objektivna i da kazem da sam se na ginekologiji, dok sam odlazila svakodnevno u trudnoci, nagledala svega i svacega do te mere da sam prestala da zalim zene -- sto rece Alselone pripovracalo mi se od nekih. Na abortus, bez anestezije --ovo je meni vrlo bitan podatak jer prvo govori o statusu zena koje su to radile kao i o tome da su u stanju da trpe kao zivotinje i da je to ok, su dolazile proste i malo manje proste zene u srednjim godinama koje nisu mala deca koja ne znaju da decu ne donose rode.O zastiti njihove privatnosti u ordinaciji govori ovo sto sam ispircala jer koliko god nas je bilo u cekaonici sve bismo cule o svakoj o cemu se radi.Dakle da zakljucim drzava treba da se usmeri na edukaciju i prevenciju i savetovanje o planiranju porodice ali ne samo u skolama nego organizovano u ruralnim sredinama ali i da se potrudi da podigne nivo svesti zena kod nas jer je zapanjujuce kako se odnose prema sebi i svom zivotu...
rade.radumilo rade.radumilo 12:49 30.05.2013

1980-e

smo živeli u mraku.
Samo probaj da kažeš da je bilo šta u bilo kom aspektu života bilo bolje nego sada, pa'š da vidiš belaja.

Eto vratili smo se u 1928-u, kada su silnu frku napravili zbog spomenika "Pobednik" i božemesakloni golotinje. I tada su našli "inventivno" rešenje i smestili ga na poviši stub na Kalemegdanu i pride je bio ograđen da ne može da mu se priđe dovoljno blizu kako bi se "bilo šta" videlo.

Najveći grešnik prestonice
Dr M Dr M 13:02 30.05.2013

Na temu


Dr: ‚‚ Koliko porodjaja ste imali"?

P: "Dva:.

Dr: " A abortusa"?

P: " Pa, ne znam tačno, mladjeg sina sam rodila pre 19 godina, pa odonda proleće, jesen, proleće, jesen...Ti računaj, ja nisam pismena".

Istinit dogadjaj.

Stanje bi moglo da se popravi edukacijom dece i patronažom za odrasle.

Povodom edukacije, moj moto je:

Dete od 6 godina mora da zna kako se prave deca. Dete od 9 godina, kako se ne prave.

Što se tiče patronaže, posle drugog abortusa uputiti nadležnu patronažnu sestru u stan pacijentkinje. To podrazumeva umrežavanje podataka i pametnu organizaciju zdravstvene službe. Ustanova kućnog lekara bi bila pravo rešenje.
Hansel Hansel 13:37 30.05.2013

Re: Na temu

Ustanova kućnog lekara bi bila pravo rešenje.

Е, др М, причало се о томе код нас пре 11-12 година, али је, као по обичају, одабрано боље решење...
inco inco 13:19 30.05.2013

Apsurdistan...

Uvek sam se pitao kako je moguće da na Balkanu svaki, ama baš svaki put kad se nešto iz ma kog (često pogrešnog) razloga proglasi društveno nepoželjnim skupi se veće lukavaca (jer su jeli luka) i mudraca (jer...) i donesu najapsurdniji mogući plan za otklanjanje te, je l' te, društveno nepoželjne pojave. Neću da grešim dušu, nije da toga nema ni u ostatku sveta - ali kako još uvek više živim na Balkanu nego u 'ostatku sveta' ne interesuju me toliko nelogičnosti u drugim društvima.

Da počnemo od toga zašto je abortus proglašen društveno nepoželjnim - argumenata ima raznih a uglavnom cinculiraju na liniji između zabrinutosti za zdravlje žene, preko religijskih razloga i filozofskih naklapanja oko toga kad počinje život, pa do zabrinutosti države za populacioni rast odnosno broj grla koji će tu aždaju hraniti u budućnosti. Naravno, koliko se na Balkanu brine o zdravlju kazuje nam broj popušenih cigareta po glavi stanovnika, ali nema veze - protivnici abortusa će uvek u prvi plan da izbace zdravlje žene jer ipak smo silom prirode, vrišteći i ritajući se, naterani u XXI vek pa su neki od drugih, često primarnih, argumenata malko demode. Ima tu i one komponente muškog straha od gubljenja kontrole nad ženom (zato se može često čuti da i muškarac treba da odlučuje glede abortusa) ali da ne idemo u generalizacije.

Meni su svi ti 'argumenti' prilično smešni. Da žena brine o svom zdravlju ne bi se upuštala u nezaštićene seksualne odnose jer abortus je malo dete u odnosu na polno-prenosive bolesti i potencijalne komplikacije u trudnoći. Religijsko-dogmatsko-šovinistički argumenti nisu ni argumenti pa se nema šta raspravljati o njima. Filozofska rasprava o tome gde počinje život se može voditi, ali dokle god neki 'život' ne može ni uz najsavremeniju tehnologiju da opstane van ženine utrobe terati ženu da gaji u sebi nešto što joj može ugroziti zdravlje i njoj predstavlja tumor koga želi da se reši je, po meni, duboko nemoralno. Da ne pominjemo da svakodnevno pobijemo buljuk samoodrživih života daleko kompleksnijih od toga što se čvari u utrobi žene tokom trudnoće pa je i sanctity of life argument licemerje prve kategorije. Na koncu, državna zabrinutost za broj budućih grla na koje će da navuče poreski jaram je duboko dirljiva taman koliko i teksaškog veleposednika sredinom XIX veka koliko će mu robinja izroditi radne snage.

No sve i da prihvatimo te argumente i označimo abortus društveno nepoželjnim, pravi apsurdi kreću u tome kako bi balkanska plemena da pristupe rešavanju ovog problema, odnosno odstranjivanju nepoželjne društvene pojave. Prvo, kao i sa argumentima zašto je pojava nepoželjna, krene se sa apelom na zdravlje - no, kao što već rekoh, da te žene brinu za zdravlje ne bi ni dolazile u tu situaciju. Pošto to, kao i sa cigaretama, alkoholom i tako tim podjednako stigmatizovanim stvarima, nema ama nikakvog uticaja prelazi se na sanctity of life gamu argumenata - a mi kao inače duboko pobožno društvo, veliki poštovaoci života i rođeni kafanski filozofi zauzmemo high moral ground i propisujemo drugima kako da se ponašaju u skladu sa našim svetonazorima dok i sami ne zapadnemo u takvu stani-pani situaciju gde, naravno, sve to bacimo u slivnik i postupimo baš onako kao i ljudi koje smo do juče najžešće kritikovali.

I pošto se to ne rešava na tim nižim nivoima, a država se brine za svoju kasu ona kompletira apsurd legislaturom za rešavanje tzv. nepoželjne pojave, tačnije mogućnosti da vlasti ostanu bez glava na ramenima kad se kasa isprazni i pukne penziona ponzi šema. Kako su instrumenti države ograničeni čak i kod nas, to radi na tri načina - zabranom abortusa, komplikovanjem abortusa ili poskupljenjem abortusa. Prva mera nije toliko popularna jer iz istorije znamo da ista rezultuje nelegalnim abortusima, kao uostalom i sve za šta postoji potreba a država to brani, što tek ugrožava zdravlje žene pa ceo onaj argument da se to radi da bi se zaštitila žena a ne buduća državna kasa pada u vodu. Komplikovanje abortusa je mnogo suFtilnija mera pa nije ni čudo što se za nju odlučila Vlada iz uvodnog posta - tu će se već naći dobar broj ljudi koji je iz nekog meni nedokučivog razloga kivan na žene koje često abortiraju, da podrži državu u zamisli. Usput, ta mera je dobra i za državu, tj. državne uposlenike jer otvara slatka vrata moguće korupcije. Treća mera sa visokom cenom je po posledicama kombinacija prve dve pa njoj pristupa samo sistem gde je nedostatak love kritican.

U sva tri slučaja je reč o teškom apsurdu jer se bavi posledicama a ne uzrocima, i to na takav trapav način da posledice postanu daleko gore jer pospešuje nelegalne aktivnosti i 'stimuliše' iznošenje trudnoće od strane osoba koje ni za sebe ne brinu kako treba pa su, je l' te, time idealni kandidati da se nateraju da brinu i o neželjenom potomstvu. Tako dobijemo umesto jednog socijalno nepoželjnog slučaja buljuk istih. Donekle me to podseća na Srbiju kad je uvela služenje vojnog ropstva bez oružja pa iz istog isključila krivično osuđivane muškarce - pa da, baš je poželjno i logično da krimose nateraš na obuku u korišćenju oružja, what could possibly go wrong?

Jedino što nikada, ama baš nikada ne padne na pamet 'mudrim glavama' je edukacija, edukacija i još edukacije. Kome je još edukacija dobra donela, pogotovo na Balkanu? Još je Nušić fino pisao koliko je ista korisna na ovim prostorima i ništa se po tom pitanju nije menjalo... Ne znam, ja bih da za promenu probamo sa time, pošto apsurdne mere kojima pokušavamo već decenijama - nisu plodonosne, no pun intended.

--

tl;dr: Svako ima pravo da svojim telom raspolaže kako mu duša želi. Oni koji to osporavaju i čak legislaturom brane su ili duboko nemoralni, ili duboko licemerni, a najčešće oba. Edukacija jedina može imati kakvog-takvog učinka ako prihvatimo da je abortus nepoželjna pojava. Državno-sponzorisana kontracepcija može da pomogne takođe, nego onda se političari plaše da će da ih optuže da propagiraju belu kugu pa to nije baš popularna mera.

P.S. Ovo s gaćama na statui je čist Monti Pajton.
Biljana 77 Biljana 77 17:02 30.05.2013

jedno te isto...

150.000 ljudi ubiju nase zene svake godine! I onda nam je kriv NATO, USA, EU... Bre, pa to je oko milion Srba vise koje bi ova napacena zemlja imala svakih sest do sedam godina! Smesta zabraniti abortuse osim u opravdanim (zdravstveni razlozi) slucajevima! - rekao čovek i ostao živ.

S druge strane ono što reče milena - Srbija prva u Evropi po broju abortusa. A po broju korisnica kontraceptivne pilule i hormonske spirale na – poslednjem mestu. Svaka druga žena u Srbiji ne koristi kontracepciju, a svake godine u našoj zemlji obavi se oko 150.000 abortusa. Na prekid trudnoće najčešće se odlučuju žene koje su u braku ili dugoj vezi, a godišnje se na abortus odluči i 6.000 devojaka od 16 do 19 godina starosti.

-link

Ne znam šta me od ta dva više poražava.
Biljana 77 Biljana 77 17:15 30.05.2013

+

još malo poražavajućih podataka:

Ona objašnjava da se u poslednjih 30 godina kod naših žena ni za procenat nije povećalo korišćenje kontraceptivnih sredstava i da “još abortus shvataju olako”.

Dr Ristić kaže da u Beogradu ima pacijentkinja koje su čak 15 puta u toku života namerno prekinule trudnoću.
- link

Sigurna sam da ovakva praksa (sa sve objašnjavanjem razloga i komisijama n-tog stepena) ima samo da poveća broj nelegalno izvedenih abortusa u ko zna kakvim uslovima i ustanovama.

Edukacija, edukacija. Makar i silom - ok, ovo vam je treći abortus izvolite doći na naša obavezna predavanja sa partnerom ili bez njega.

Jedino što na žalost uvek preostaju one kategorije u kojima nikakva edukacija ne igra ulogu, ili rečima moje komšinice Jasmine, a na opasku o trećoj trudnoći - k'o da mene neko pita.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:54 30.05.2013

Re: +

k'o da mene neko pita

Најкраће објашњење једног од корена проблема.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:04 30.05.2013

Re: jedno te isto...

150.000 ljudi ubiju nase zene svake godine! I onda nam je kriv NATO, USA, EU... Bre, pa to je oko milion Srba vise koje bi ova napacena zemlja imala svakih sest do sedam godina! Smesta zabraniti abortuse osim u opravdanim (zdravstveni razlozi) slucajevima!

Za ovakve bih ja uvela zabranu seksanja za vjek i vjekov, amen.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:28 30.05.2013

деда, а нема ни бркове

Ау, постао сам деда данас.

Добро, не баш, али близу, сестрина кћи (ваљда се то зове сестричина?) постала мама

: )))

!!!


Biljana 77 Biljana 77 17:33 30.05.2013

Re: деда, а нема ни бркове

не баш, али близу, сестрина кћи

Blizu bogami, deda!


(obratiti pažnju na adresu slike)
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:35 30.05.2013

Re: деда, а нема ни бркове

А таман сам помислио супер дан данас, неки рад ми је прихваћен, кад оно добра вест је тек стизала.
niccolo niccolo 17:38 30.05.2013

Re: деда, а нема ни бркове

Ууу, честитам, сад мораш да частиш
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:19 30.05.2013

Re: деда, а нема ни бркове

Пиво је увек у фрижидеру, вино у шпајзу, а ракија и у једном и у другом, ... само наврати.
niccolo niccolo 20:44 30.05.2013

Re: деда, а нема ни бркове

marco_de.manccini
Пиво је увек у фрижидеру, вино у шпајзу, а ракија и у једном и у другом, ... само наврати.

Еее, то је права земља, а не ко она Блоговатељева, где ни пиво не смеш да пијеш ко човек...требало би да им донесете демократију
mirelarado mirelarado 20:53 30.05.2013

Re: деда, а нема ни бркове

Ау, постао сам деда данас.

Добро, не баш, али близу, сестрина кћи (ваљда се то зове сестричина?) постала мама


Дивно! Честитке Близу-Деди.
blogovatelj blogovatelj 23:26 30.05.2013

Re: деда, а нема ни бркове

Еее, то је права земља, а не ко она Блоговатељева, где ни пиво не смеш да пијеш ко човек...требало би да им донесете демократију


Pa i kod njega je isto.
I ja imam pivo i konjak u frižideru. Pričali smo o rastojanju do kafane i o pijenju alkohola na javnom mestu.
Deda-ujaku čestitam. Ovo deda-ujak sam od prečana naučio.
niccolo niccolo 09:01 31.05.2013

Re: деда, а нема ни бркове

Pa i kod njega je isto.
I ja imam pivo i konjak u frižideru. Pričali smo o rastojanju do kafane i o pijenju alkohola na javnom mestu.

Ма знам, него се мало зезам
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:31 31.05.2013

Re: деда, а нема ни бркове

Нећемо да окупирамо Канаду, тамо склањамо наше пацифисте, ко жели да дезертира иде тамо.

Додуше, можда би било хуманије да их ипак само стрељамо.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana