Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Obrazovanje

Saopštenje FPN povodom teksta „Fakultet seksističkih nauka“

B92 RSS / 20.05.2013. u 15:00
 
 
Saopštenje
Uprave Fakulteta političkih nauka povodom teksta Fakultet seksističkih nauka" na blogu B92 i peticije na web stranici www. peticije24.com pod nazivom „Zahtev FPN-u u Beogradu da ne širi netrpeljivost i mržnju"

      Uprava Fakulteta političkih nauka želi ovim putem da se izvini javnosti, pripadnicima LGBT zajednice i svakom pojedincu čija su osećanja i dostojanstvo bili povređeni postavljanjem slajdova prezentacije predavanja "Seksualne devijacije" na web stranici Fakulteta. Isto osećanje deli i Uprava Fakulteta i Fakultet u celini, uključujući predmetnog profesora Miroslava Brkića.


      Shvatamo veličinu propusta i prihvatamo odgovornost za štetu koja je naneta. Sporni sadržaji su odmah uklonjeni sa web stranice Fakulteta i utvrdiće se odgovornost svakog pojedinačno za učinjene propuste. U ovom pogledu Uprava Fakulteta je zahvalna svima onima koji su pokrenuli ovo pitanje. Do propusta je došlo jer su prezenzacije predavanje profesora koji je pisao udžbenik postavljene na sajt bez kontrole sadržaja. Napominjemo da profesor Brkić ne predaje niti ispituje sporne sadržaje, ali i da je neprihvatljivo da se oni uopšte nalaze u bilo kom udžbeniku.


      Principijelna politika Fakulteta političkih nauka jeste da promoviše najviše norme i standarde ljudskih prava. U tom pogledu, tokom prethodne akreditacije Fakulteta uvedeni su novi kursevi i poseban master program koji se odnose na izučavanje i promociju ljudskih prava. To naravno ne isključuje mogućnost pojedinačnih propusta, ali Vas uveravamo da će Uprava Fakulteta uvek reagovati da se takvi propusti isprave i preduzimati aktivne mere da se oni u budućnosti ne događaju.

U Beogradu, 20. 05. 2013.


Dekan Fakulteta političkih nauka
Ilija Vujačić

 

Saopštenje prof. Miroslava Brkića na tekst "Fakultet seksističkih nauka"


      Pre svega želeo bih da Vam se zahvalim što ste ukazali na nedopustive propuste koji su se našli na spornom slajdu. Kao nastavnik na predmetu "Socijalna patologija" potpuno se slažem sa kritikama koje ste izrekli. Na svojim predavanjima nikada nisam rekao da je "homoseksualizam seksualna devijacija, niti izvitoperenje seksualnih potreba". Naprotiv, studentima sam uvek ukazivao na značaj tolerancije, činjenicu da su osobe homoseksualne orjentacije osujećene u zadovoljavanju mnogih ljudskih prava. Da ste se malo bolje upoznali sa mojim stručnim i naučnim radovima, projektim i programima u kojima sam učestvovao, shvatili bi ste da to nisu moji stavovi. Naravno, Vi ste sta pravom sudili na osnovu onoga što ste pročitali. Bio sam vrlo aktivan u nevladinom sektoru u vreme kada to nije bilo naročito popularno, pa čak i opasno. Od 2002. godine učestvujem u reformi sistema socijalne zaštite, u izradi različitih strategija, zakona i podzakonskih akata, u kojima sam se upravo zalagao za poštovanje ljudskih sloboda. Ipak, to me ne abolira od odgovornosti, činjenice da sam nepažnjom nenamerno uvredio mnoge, naneo štetu svom ljudskom i profesionalnom ugledu, kao i Fakultetu na kojem radim.


      Autor slajdova je prof. Milosav Milosavljević, koji je pre mene bio nastavnik na predmetu "Socijalna Patologija". Sporni teskt se nalazi u njegovoj knjizi "Devijacije i društvo", koja je ujedno i osnovni udžbenik na ovom predmetu i taj deo se od kada sam ja preuzeo nastavu nije predavao na taj način. Miroslav Brkić nikada nije napisao, niti izgovorio reči koje na bilo koji način diskvalifikuju osobe homoseksualne orjentacije. Naprotiv, uvek sam se zalagao za poštovanje ljudskih prava, što se lako može proveriti. Ipak, isključivo je moja odgovornost, što nisam obratio pažnju na sadržaj pomentog slajda.


      Još jednom Vam se zahvaljujem što ste ukazali na ovaj nedopustivi propust, koji je izazvao opravdane negativne reakcije.


      Izvinjavam se svima koje sam uvredio svojom nepažnjom, kao i kolegama na Fakultetu političkih nauka.

 

Prof. dr Miroslav Brkić
Beograd, 19.05.2013.

 



Komentari (242)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 22.05.2013

Re: ***

Kako bi realno moglo doći do toga da svi postanu homoseksualci?


Dakle shvataš da to ne bi bilo dobro da se to dogodi, pa se nadaš da se neće dogoditi.

Nadam se i ja jer bi bilo strašno loše.
A ako bi se desilo da svi budu heteroseksulaci, niša strašno, život bi tekao dalje.

A kako je moguće da se tako nešto dogodi?
Verovatno nikako, ali ako samo pomislimo na to, jeza, horor, jel da?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:42 22.05.2013

Re: ***

Seksualno uživanje bi bilo razdvojeno od začeća. Razmnožavanje bi bilo veštačkim oplodjenjem i time bi svi ljudi bili bezgrešno začeti, na veliku radost crkve.


E sad mi je lakše :)
Bili Piton Bili Piton 21:45 22.05.2013

Re: ***

hoochie coochie man


A kako je moguće da se tako nešto dogodi?
Verovatno nikako, ali ako samo pomislimo na to, jeza, horor, jel da?


Zapravo ne (našao bi se drugi način produženja vrste - homoseksualci bi se razmnožavali veštačkom oplodnjom na primer, jer lezbejke mogu da radjaju kao što i gejevi mogu da proizvode spermu) - ali me i dalje zanima zašto misliš da je to tvoje argument ikakvog reda ozbiljnosti u ovoj priči.

Naprosto, ne može da se desi da čovečanstvo namah svo postane homoseksualno, pa u skladu s tim na eventualne implikacije tog nemogućeg, sasvim razumljivo, ne vredi gubiti vreme i trošiti reči. Naročito ne u diskusiji koja makar remotely pretenduje da je ozbiljna.
vishnja92 vishnja92 21:48 22.05.2013

Re: ***

Edit:
Mašinski inženjeri?!!!! Gotovo, imam panični napad...

idi bre milena, taman sam lepo gradjanski lajkovala a onda videla edit pa htela jos jednom, kad ono ne moze

pusti masinci...
mirelarado mirelarado 21:54 22.05.2013

Re: ***

Bili Piton
maksa83
i izvinio se


To je najsumnjivije od svega


И то прилично кротко. Комуњара, склон левим скретањима.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:02 22.05.2013

Re: ***

Višnja
pusti masinci...

Jeste da nisu svi mašinski inženjeri, ali ih na ovom blogu ima između 10 i 160, tako da.../blogerka beži u zaklon/
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:05 22.05.2013

Re: ***

ali me i dalje zanima zašto misliš da je to tvoje argument ikakvog reda ozbiljnosti u ovoj priči.


Ima jer se u prethodnim komentarima veoma neozbiljno homoseksualnost poredila sa bojom čiju i levorukošću.

Kada se ovako postave stvari vidi se da da je to neupredivo, da nisu iste posledice različite boje očiju i različitih oblika seksualnosti.
Bili Piton Bili Piton 22:11 22.05.2013

Re: ***

hoochie coochie man
ali me i dalje zanima zašto misliš da je to tvoje argument ikakvog reda ozbiljnosti u ovoj priči.


Ima jer se u prethodnim komentarima veoma neozbiljno homoseksualnost poredila sa bojom čiju i levorukošću.


Lično mislim da vrlo ima smisla porediti homoseksualnost sa levorukošću, i jedno i drugo je oblik inverzije. Takodje, generacija naših roditelja će ti spremno potvrditi da je, tokom njihovog detinjstva, bila vrlo raširena praksa da se levoruka deca na silu šaltuju na desnu ruku, što je ekvivalentno "reparativnoj terapiji" o kojoj je bilo reči u vezi sa kolebljivim doktorom a u čemu je, naravno kao i uvek, prednjačila crkva. Mislim da je vrlo umesno porediti jedno i drugo, kako u mehaničkom tako i u idejnom smislu.

hoochie coochie man
Kada se ovako postave stvari vidi se da da je to neupredivo, da nisu iste posledice različite boje očiju i različitih oblika seksualnosti.


Pa kako si to postavio stvari? Kakve su, konkretno, posledice različitih oblika seksualnosti, naročito u tvojoj apokaliptično-fobičnoj sajns-fikšn verziji?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:18 22.05.2013

Re: ***

Takodje, generacija naših roditelja će ti spremno potvrditi da je, tokom njihovog detinjstva, bila vrlo raširena praksa da se levoruka deca na silu šaltuju na desnu ruku

Ma šta u vreme roditelja, ja se sećam da je učiteljica lemala dečaka koji je pisao levom rukom, a to je pre 20 godina bilo.

Mada ja lično, pošto nikad nisam srela levaka sa čitljivim rukopisom, smatram da su to sve dešnjaci koji još to nisu provalili
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:42 22.05.2013

Re: ***

Takodje, generacija naših roditelja će ti spremno potvrditi da je, tokom njihovog detinjstva, bila vrlo raširena praksa da se levoruka deca na silu šaltuju na desnu ruku


Toga se i ja sećam, ne moram da pitam nikoga :)
Naravno da i levorukost ima neke veze psihom i da je to izmena u odnosu na većinu, a ako se većina smatra stadndardom, onda izmena u odnosu na stadnard.
Tako posmatrano i za levorukost se može reći da je devijacija. A da bih podvukao da pod devijacija ne podrazumevam ništa ružno, reći ću da je moja kćerka levoruka, i to izrazito levoruka. (niko nije pokušavao da je prešaltuje, ni učiteljica, iako je bila iz "stare garde" :)

Ali kod homoseksulanosti postoji i ta disfunkcionalnost makar kod jedne od funckija seksa, za razliku od levorukosti kod koje nema nikave disfunkcionalnosti.

Ovo naravno (kad i to mora da se naglasi jbg) nikome ne bi smelo da bude osnov za bilo kakvu diskriminaciju ljudi sa tom osobinom, ali smeta što se strogo propisuje čak i koje reči se smeju upotrebiti kad se o tome govori. I to se propisuju čak i ljudima kojima je to struka.
A propisuju ih laici koji sebe smatraju progresivnim što im je jedina kvalifikacija, a uzgred sve koji se drznu da upotrebe zabranjenu reč, pa ma ko bili oni, dokrtori nauka iz te oblasti, nema veze, proglašavaju nazadnjacima, bandom i reakcijom.



Kakve su, konkretno, posledice različitih oblika seksualnosti, naročito u tvojoj apokaliptično-fobičnoj sajns-fikšn verziji?


U toj sajns fikšn verziji u kojoj ne postoji hereroseksualnost ljudske vrste nestaje ili se održava veštačkim putem.
Bili Piton Bili Piton 22:57 22.05.2013

Re: ***

hoochie coochie man
, ali smeta što se strogo propisuje čak i koje reči se smeju upotrebiti kad se o tome govori. I to se propisuju čak i ljudima kojima je to struka.



Ti i ja se u našim trakavim diskusijama na ovu temu obično nadjemo negde na pola puta - što vrlo cenim - pa stoga predlažem da umesto "devijacija" i "devijantnost" - što su termini koji u srpskom jeziku imaju prilično negativne konotacije, te ih je stoga mudrije izbegavati - od sada upotrebljavamo sasvim neutralne izraze kakvi su "varijanta" ili, kako negde pročitah, "varijetet" ljudske seksualnosti. Tada više niko ne bi mogao da se buni zbog ikakve (percipirane ili stvarne) diskriminacije, niti bi iko pri zdravoj pameti mogao da se nadje uvredjenim ili povredjenim.

Ako se slažeš, onda smo se skroz dogovorili i nemamo više o čemu da pričamo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:14 22.05.2013

Re: ***

Ako se slažeš, onda smo se skroz dogovorili i nemamo više o čemu da pričamo.


potpis imaš.
Jel treba pečat? :)

Slažem se naaravno, i da smo se ipak našli (što mi je baš drago) i da smo se ispričali



blogovatelj blogovatelj 23:49 22.05.2013

Re: ***

U tome što je jasno da ako bi homoseksulanost postala jedini oblik seksualnosti, da bi u tom slučaju ljudskog roda netalo.
I to se ne sme nazvati devijantnim.


Znaš šta šumadijski seljaci kažu kad neko postavi ovakvo pitanje?
Kad bi muda bila pod miškom, kurcem bi šamare delio.
Ali to neće da se desi Huči, tako da je potpuno bez veze razmatrati tu varijantu. U svakoj biološkoj vrsti postoji deo koji ne daje potomstvo. Pa i u ljudskoj.
blogovatelj blogovatelj 23:53 22.05.2013

Re: ***

apravo ne (našao bi se drugi način produženja vrste - homoseksualci bi se razmnožavali veštačkom oplodnjom na primer, jer lezbejke mogu da radjaju kao što i gejevi mogu da proizvode spermu) - ali me i dalje zanima zašto misliš da je to tvoje argument ikakvog reda ozbiljnosti u ovoj priči.


Radio sam sa pederom koji je imao dvoje dece. Jedno usvojeno, drugo njegovo, biološko.
blogovatelj blogovatelj 23:55 22.05.2013

Re: ***

Ma šta u vreme roditelja, ja se sećam da je učiteljica lemala dečaka koji je pisao levom rukom, a to je pre 20 godina bilo.


Mene je majka pre polaska u školu odvikla nenasilnom metodom da počnem da pišem desnom rukom baš iz razloga da mi se ne zalomi kreten-učiteljica, kojoj se to ne bi svidelo.
Sve na svetu radim levom, sem što pišem desnom.
Bili Piton Bili Piton 00:25 23.05.2013

Re: ***

blogovatelj


Radio sam sa pederom koji je imao dvoje dece. Jedno usvojeno, drugo njegovo, biološko.


Kad već to pominješ, ja sam godinama svirao po barovima sa džez pevačicom - lezbejkom (meni je čak teško i da je opišem kao takvu, prosto mi je to a priori derogatory al ajde) koja živi u civilnom partnerstvu sa drugom ženom i zajedno podižu klinca, starijeg tinejdžera, biološkog sina te druge. Klinac presladak, lepo vaspitan, malo bučan kao i sva deca u pubertetu, nikakvih problema u školi gde svi znaju da ima "dve mame", dobar djak, uravnotežen, bistar, voli gitaru i basket - sasvim običan, po svoj prilici sasvim heteroseksualan (should anyone care to know). I da ti kažem iskreno, na vedriji, srećniji, opušteniji household sam retko kad natrčao.

Devijantno? I don't think so.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:34 23.05.2013

Re: ***

dobrosavljevic_m
Višnja
pusti masinci...

Jeste da nisu svi mašinski inženjeri, ali ih na ovom blogu ima između 10 i 160, tako da.../blogerka beži u zaklon/


Da, čovečeženo, najezda. Kapiram da za njih nema posla, odkad su propali IKL, IMR i Zastava, pa sad vise ovde na blogu.

Mada, M, ne bih se ja ni sa ovim arhitektonkama pajtao...
vishnja92 vishnja92 07:36 23.05.2013

Re: ***

pa jos levorukim :p

nego, levorukost jeste isto sto i homoseksualnost, tj upada u tu neku epsilon okolinu u Gausovoj raspodeli. e sad, kad preneses termin "devijacija" iz egzaktnih nauka u drustvene pojave i ne-matematicki recnik, on naravno dobija sasvim drugu konotaciju, jako losu i opasnu.

u tom smislu, шабане, jednom sam na tabli radila ispitivanje funkcije, tri table ispisala i izmrcvarila sve one supremume i infimume i ostale gluposti (mislim da ste vi tada radili uvod u limese), a onda je profesor na kraju rekao "odlicno je, a da je desnom rukom bilo bi jos bolje" i dao mi cetvorku, smrad. jerbo je za njega levorukost - devijacija.
(isto mi se dogadjalo i sa prezimenom devedesetih, a i pre par meseci ovde na blogu kada je ona nsfm gospodza orgijala par dana, pa tragovi posle pobrisani na njen zahtev, posto je sticenica)

hocu da kazem, reci su ubojito oruzje i otkrivaju svasta, dabome. u to ime
"varijanta" ili, kako negde pročitah, "varijetet"

Bili

alselone alselone 07:58 23.05.2013

Re: ***

Da, čovečeženo, najezda.


Masinci u potrazi za poslom.



Jedini poslovi za masince koje sam video u poslednje vreme su "брко са оловком у горњем џепу мантила који иде и бичује раднике за 32 хиљаде а сам се башкари са 45 хиљада". Propas'.
predatortz predatortz 08:37 23.05.2013

Re: ***

pusti masinci...


uvek se setim onog starog vica, kad su iz rektorata rešili da anketiraju studente, da vide koliko su upućeni u savremene tokove...

pitanje je bilo:

šta je to sajber sex ?

dogovori:

pravo,ekonomija: sex šta?

elektrotehnika: sajber šta?

mašinstvo: šta,šta?
maksa83 maksa83 08:51 23.05.2013

Re: ***

uvek se setim onog starog vica, kad su iz rektorata rešili da anketiraju studente, da vide koliko su upućeni u savremene tokove...

Meni je na tu temu najbolji onaj kad država raspiše konkurs za studiju na temu "čemu zapravo služi penis glans?" (odn. što bi naš prost narod rekao "glavić" ).

- Biološki fakultet je potrošio 400000 DIN na mernu opremu i na uzorku od 38 parova utvrdio da penis glans služi tome da muškarac više uživa u seksu.
- Medicinski fakultet je potrošio 1.2 mil. DIN na mernu opremu i na uzorku od 76 parova utvrdio da penis glans služi tome da žena više uživa u seksu.
- Elektrotehnički fakultet je potrošio 400 DIN na maramice i na uzorku od 80 ispitanika utvrdio da penis glans služi tome da ti ne sklizne ruka.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:53 23.05.2013

Re: ***

srdjan.pajic
Da, čovečeženo, najezda. Kapiram da za njih nema posla, odkad su propali IKL, IMR i Zastava, pa sad vise ovde na blogu.

Nači, fobija od mašinaca je mnogo zastupljenija nego što sam mislila, ipak nisam usamljena u svojim strahovima.
Mada mi ovo miriše na novu NVO...
buba_truba buba_truba 11:37 23.05.2013

Re: ***


Bili Piton
Ti i ja se u našim trakavim diskusijama na ovu temu obično nadjemo negde na pola puta - što vrlo cenim - pa stoga predlažem...
Ako se slažeš, onda smo se skroz dogovorili i nemamo više o čemu da pričamo.

hoochie coochie man
potpis imaš.
Jel treba pečat? :)

Slažem se naaravno, i da smo se ipak našli (što mi je baš drago) i da smo se ispričali

Momci, ako vam to išta znači, uživala sam čitajući vas. Nemam pečat, a nisam ni vlasna da overim , ali ovu vašu diskusiju bih nekako ubacila u disclaimer - za primer kako može i treba diskutovati. Hvala vam.
golubica.bg golubica.bg 12:35 23.05.2013

Re: ***

dobrosavljevic_m
Mada ja lično, pošto nikad nisam srela levaka sa čitljivim rukopisom, smatram da su to sve dešnjaci koji još to nisu provalili


Računaj da sada jesi A fala ti što mi konačno reši misteriju zašto je večiti komentar onih koji tek provale kojoj rukom pišem: "Jao pa ti si levoruka! A imaš tako lep rukopis..."
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:54 23.05.2013

Re: ***

Računaj da sada jesi A fala ti što mi konačno reši misteriju zašto je večiti komentar onih koji tek provale kojoj rukom pišem: "Jao pa ti si levoruka! A imaš tako lep rukopis..."

Aaaa, ok :))) Ranije sam se sprdala sa levorukim drugarima:"Izvini, al' levom rukom mogu i ja 'vako da pišem."
golubica.bg golubica.bg 13:16 23.05.2013

Re: ***

dobrosavljevic_m
Aaaa, ok :))) Ranije sam se sprdala sa levorukim drugarima:"Izvini, al' levom rukom mogu i ja 'vako da pišem."


Good one
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:01 24.05.2013

Re: ***

dobrosavljevic_m
srdjan.pajic
Da, čovečeženo, najezda. Kapiram da za njih nema posla, odkad su propali IKL, IMR i Zastava, pa sad vise ovde na blogu.

Nači, fobija od mašinaca je mnogo zastupljenija nego što sam mislila, ipak nisam usamljena u svojim strahovima.
Mada mi ovo miriše na novu NVO...


Nije to fobija, stahovi od mašinaca su opravdani, to zna svako ko je ikad morao sa njima profesionalno da saradjuje.

E, jeste vi polagali mašincima, za lovu, matiš i osnove elektrotehnike (kako li se taj dopisni kurs na mašincu već beše zvao)? U moje vreme je to bilo relativno unosno zanimanje iz oblasti sive ekonomije, i u to doba nepravednih i ničim izazvanih sankcija pomoglo je mnogim koleginicama i kolegama da donekle sebi olakšaju muke i inače bednog studentskog života.
antioksidant antioksidant 07:47 24.05.2013

Re: ***

немојте тако, ђилас је машинац

(мада је то можда аргумент у ваш прилог?)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:18 24.05.2013

Re: ***

E, jeste vi polagali mašincima, za lovu, matiš i osnove elektrotehnike (kako li se taj dopisni kurs na mašincu već beše zvao)

Nego kako. Mene pitali programiranje da polažem za nekog, ali nisam, iako je bilo oko 50 evra po ispitu. Ljudi polagali i matematiku i svašta još- samo zalepiš svoju sliku u tuđi indeks i istrpiš to što si mašinac nekoliko sati. A posle sediš sa njima u društvu i slušaš vic o tri faze i nuli (tri mašinska i jednom elektro inženjeru). Eeeeee...
немојте тако, ђилас је машинац

I Šule, i Šule!
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:57 24.05.2013

Re: ***

dobrosavljevic_m
E, jeste vi polagali mašincima, za lovu, matiš i osnove elektrotehnike (kako li se taj dopisni kurs na mašincu već beše zvao)

Nego kako. Mene pitali programiranje da polažem za nekog, ali nisam, iako je bilo oko 50 evra po ispitu. Ljudi polagali i matematiku i svašta još- samo zalepiš svoju sliku u tuđi indeks i istrpiš to što si mašinac nekoliko sati. A posle sediš sa njima u društvu i slušaš vic o tri faze i nuli (tri mašinska i jednom elektro inženjeru). Eeeeee...
немојте тако, ђилас је машинац

I Šule, i Šule!


Mene nije niko jurio da mu polažem matiš, razumljivo, jer sam išao u Teslu, , ali oet poslovnih ponuda je bilo da ne moš' da se odbraniš. Čak me je neki ortak iz razreda iz Tesle, koji je zaglavio na mašincu, jurio danima da mu položim elektrotehniku (o, blama, ali čovek stvarno nije ima veze sa tehnikom, zato je i završio na mašincu, al' je bio najbolji iz Marksizma u razredu, onaj Uzelac, profa, koji je posle prešao kod vas u MG, ga je prosto obožavao!). Ali nismo mogli da se pogodimo oko cene, hteo je preveliki popust, preko veze, ono, kao drugari smo iz razreda. Nema to kod mene, privatna poznanstva su jedno a poslovna saradnja je drugo.
blogovatelj blogovatelj 21:20 24.05.2013

Re: ***

Nema to kod mene, privatna poznanstva su jedno a poslovna saradnja je drugo.


Misliš, vi ste braća, al vam kese nisu sestre.
Korupcija svuda. Pa i na mašincu
Meni svojevremeno nudili da polažem u gimnaziji u Rači prvu godinu srednje škole vanredno za soma i po dolara kompenzacije, tj za Tehniksovo pojačalo, gramofon i zvučnike.
Nisam 'teo.
vishnja92 vishnja92 17:34 20.05.2013

ah, ti udzbenici...

hehe.
jedini slucaj kada sam bila u ozbiljnoj opasnosti da se posvadjam sa omiljenom mi tetkom se desio onda kada mi je poluljutito rekla da izmisljam da udzbenici za 90% predmeta na (mom) faksu ne postoje. a to je bila ziva istina, i njoj potpuno neshvatljiva.
cak je i velicanstveni, neupitni, legendarni Ranko Radovic, The nedodirljivi&svetski, posvecen, ovakav-onakav, potpuno izbegavao da se pozabavi tako bednim trivijama kao sto su skripte (knjige, udzbenici, fotokopije, zbirka bilo cega) iz kojih bi studenti napabircili nekakvo znanje iz njegovih predmeta i predavanja na kojima je harizmaticno mahao rukama, padao u zanos i postirao slajdove sa svetskih mu tezgi iz Japana, Danske/Finske/Norveske i ostalih, uz stalnu devizu "ko voli - ne spava" (bolje da ne obrazlazem ovo).

poslednja izdanja udzbenika za tu katedru pojavila su se izmedju pedesetih i sedamdesetih godina XX veka, sa potpisima davnoblagopocivsih pregalaca A. Deroka, N. Dobrovica itd.
(u tom kontekstu, spisak "dodatna literatura" je bio cisto lakrdijasenje jer ni osnovne literature nije bilo, tj u Univerzitetskoj biblioteci su imali po 3 primerka od svake knjige, svaki na cekanju po tri nedelje)

da ne ronzam vise, meni je neshvatljivo:
- da fakultetski profesor preuzme katedru i da pritom ne pregleda detaljno sav materijal koji se na njoj koristi, od udzbenika do poslednjeg slajda i komadica krede
- da ne proluftira i ne protrese sve sto je zatekao i da ne skapira sta znaci voditi katedru
- da to potom javno prizna i da pritom ne vidi gde je problem.

ovi sa Bolonjom su sedamsto puta gori od onih nasih pre cetvrt veka, tek oni kradu deci vreme, novce i napor. amanzaman, prizovite se mozgu. maltretirate te ljude bez trunke opravdanja, a naplata ce stici brze nego sto mislite, jer oni su pragmaticni i liseni mnogih vrsta strpljenja. ti vasi danasnji studenti.
bolid1 bolid1 22:16 20.05.2013

Re: ah, ti udzbenici...


da ne ronzam vise, meni je neshvatljivo:


Ispit sa iV godine, ima knjiga, napisao profa, trazim ja neka pitanja...nema brate, a svi znamo da mu je to oblast i da to voli da davi u detalje, nema bre...prodje ispit, polozi se to, pitam ja onako, zbunjeno, a de su te glave u knjizi...jbg, ispale u stampi


ovi sa Bolonjom su sedamsto puta gori od onih nasih pre cetvrt veka, tek oni kradu deci vreme, novce i napor. amanzaman, prizovite se mozgu. maltretirate te ljude bez trunke opravdanja, a naplata ce stici brze nego sto mislite, jer oni su pragmaticni i liseni mnogih vrsta strpljenja. ti vasi danasnji studenti.


uzas i katastrofa, a znas sta je najgore, kad si mlad i zelen, a onda te nateraju da ceo stari sistem ukalupis u bolonju tako da se zadovolji forma...pa, kako, jebo te ja, a da ima smisla ikakvog...dete, mani se smisla, radi kako ti se kaze...
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:40 20.05.2013

Re: ah, ti udzbenici...

У ствари, мени се та идеја да свако ко постане/је професор мора да напише свој уџбеник чини помало контрапродуктивна.

Крајњи резултат је да, кад свако мора да напише, онда ... свако и напише.
bolid1 bolid1 22:43 20.05.2013

Re: ah, ti udzbenici...

Bas tako, potpuno je besmisleno, svede se na cistu prepisivacinu.

Postoji toliko dobrih knjiga koje mogu da se koriste kao udzbenici, ne zato sto neko ovde ne zna da pise knjigu...nego, zato sto su vec napisane dobre, probere se sta treba, a sta ne i iz par knjiga se skocka ispit.

Mada, necete verovati, ja sam ostao u soku kad je jedan profa to i uradio, dao literaturu na Engleskom i reko koji deo ispita se sprema odakle...skocila raja u glas, to je na Engleskom, mi ne znamo Engleski...fora, formalno su u pravu i mogu da ga zajase kako hoce, pise u nekom pravilniku da osnovna literatura mora da bude na Srpskom i jebi se...
mirelarado mirelarado 22:46 20.05.2013

Re: ah, ti udzbenici...

У ствари, мени се та идеја да свако ко постане/је професор мора да напише свој уџбеник чини помало контрапродуктивна.


Наравно да не мора свако да напише свој уџбеник, али морао би да препоручи најбољу и, пре свега, важећу уџбеничку и пратећу литературу за предмет који предаје.
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:29 20.05.2013

Re: ah, ti udzbenici...

али морао би да препоручи најбољу и, пре свега, важећу уџбеничку и пратећу литературу за предмет који предаје.

uvek postoji alternativa - neka skripta

ionako se na njima završi,na kraju
mirelarado mirelarado 23:55 20.05.2013

Re: ah, ti udzbenici...

uvek postoji alternativa - neka skripta


И њихова чувена подврста: скрипта настала на основу студентских бележака са предавања (са рекордним бројем погрешно записаних података).


marco_de.manccini marco_de.manccini 00:06 21.05.2013

Re: ah, ti udzbenici...

Има онај виц о истраживању колико дуго је потребно студентима да науче нешто, па их питали да процене колико им треба да науче кинески. Немац каже, ух, то је огромна материја, ако је неко направио добар план и програм, требало би ми 4-5 година, Американац каже, ух, то је огромна материја, али ако је неко направио убрзани курс с најновијим приступом, могло би за 6 месеци, а наш студент каже, ух, то је огромна материја, али ако је неко направио скрипту може за недељу дана.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:30 21.05.2013

Re: ah, ti udzbenici...

ух, то је огромна материја, али ако је неко направио скрипту може за недељу дана.



razbudio sam se.
ovde je pola dva,manccini.nije u redu da izbacuješ ovakvu bombu tako kasno
antioksidant antioksidant 09:13 21.05.2013

Re: ah, ti udzbenici...

И њихова чувена подврста: скрипта настала на основу студентских бележака са предавања (са рекордним бројем погрешно записаних података).

а тек заједничко учење...
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:47 21.05.2013

analiza

Заједничко учење је супер, многе ноћи су ми партнерке биле

Ана и Лиза.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana