Društvo| Ljudska prava| Mediji

Satelitski snimak

Hansel RSS / 14.05.2013. u 16:06

(Neke kontroverze jednog suđenja)

Vraćao sam se kući jedne prednovogodišnje večeri sa ocem iz centra grada u kome smo živeli (imao sam nepunih sedam godina). Veče je već palo, padao je vrlo krupan i gust sneg bez posustajanja. Na stotinak metara od nas neki auto je udario u nešto, nakratko se zaustavio i nastavio.

Otac je mislio da je udario u drvo i, s čudnom idejom da ustanovi u koje drvo i koliko je oštećenje (pa na osnovu toga da pretpostavi koliko je auto oštećen), otišli smo na mesto gde nam se činilo da se mali udes desio. Nikome od vrlo retkih prolaznika tako nešto (prilično neobično i ne mnogo smisleno) nije palo na pamet. Pod slabom uličnom svetlošću nije se moglo videti ništa na stablima drvoreda, otac nije mogao da shvati šta se u stvari desilo.

Onda sam ja u snegu video nešto neobično i rekao mu: „Vidi, neko je bacio neku krpu!" (prizor je zaista bio takav, „krpa" je već bila dobrano prekrivena snegom). Ćale je skočio, uhvatio „krpu", okrenuo „je" i videli smo bledo lice dečaka kojeg tada nisam prepoznao.

Vozač koji se kretao, po našoj proceni prilično brzo i koji se nije zaustavio da pomogne povređenom detetu nikada nije pronađen (bar ne zvanično). Srećom, iako s procenjenim minimalnim šansama za oporavak, posle 22 dana kome i tri operacije (uključujući operaciju glave), dečak se izvukao bez značajnijih posledica. Ipak, izvlačenje tog zvanično neidentifikovanog „budže" peklo je sve koji su nešto o ovome znali.

Kada se donekle sličan događaj desio negde u Žarkovu januara prošle godine, kada se otkrilo da je u njemu učestvovala osoba poznata s malih ekrana pitao sam se koliko će joj publicitet (prethodni i sadašnji) pomoći ili odmoći u procesu koji je očekuje. Spadam u one koje najčešće nervira i dobrovoljno eksponiranje intime poznatih osoba, a kamoli nedobrovoljno, pa mi i ovo lešinarenje (pa i linčovanje) bi odvratno (jednako kao i kada se radi o anonimnim žrtvama i ekspresnim maltretiranjima njihovih porodica), ali ne manje od kasnijih indicija o strategijama odbrane. Naravno, nije da se nisam upitao koliko je vozača koji nisu medijski eksponirani, a učestvovali su u ovakvim ili sličnim udesima, moglo da se svojom odbranom bavi relativno mirno; s druge strane, nisu ni sumnje u pristrasnost suda na strani gospođice bile nelogične, a naročito su bile iritantne vesti o promeni iskaza o mestu nesreće (van pešačkog prelaza, umesto dotadašnje da se nesreća desila na zebri).

Da bi se danas pojavila vest o iskazu veštaka koji je protumačio navodni satelitski snimak i ustanovio da je pešak udaren 7,3 m od pešačkog prelaza. Uz razumevanje ličnog pakla kroz koji bi svaki normalni čovek u ovakvoj situaciji prošao, pa i da nije uopšte kriv, ne uspevam da nađem razumevanje za šture vesti bez pominjanja izvora veštakovih snimaka, a o tome da su pokazani makar na suđenju (previše sam gledao američke filmove i serije?!) nema takođe ni slova. Za sada ni stručnog komentara da li postoje sateliti koji bi po takvom lokalnom vremenu mogli da zabeleže takav detalj, da li je satelit nekim čudom bio na pravom mestu iznad Srbije pa ovo mogao da snimi, ili je mreža satelita toliko gusta? Ili je ovo ipak pokušaj besramnog falsifikata?

 



Komentari (114)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 16:17 14.05.2013

1.

Nisam znala za ovaj slučaj, čak se ne trudim da saznam ko je dotična vozačica.

Volela bih da nam neko upućen kaže da li postoje satelitski snimci upotrebljivi na ovaj način, i ko postoje, kako se do njih dolazi.

Ono, ako se skidaju sa neta, aj i mi da procenimo udaljenost.

Inače, valjda je sama činjenica da je neko pobegao sa mesta nesreće dovoljna za robiju. Ili nije?

freehand freehand 16:22 14.05.2013

Re: 1.

zilikaka
Nisam znala za ovaj slučaj, čak se ne trudim da saznam ko je dotična vozačica.

Volela bih da nam neko upućen kaže da li postoje satelitski snimci upotrebljivi na ovaj način, i ko postoje, kako se do njih dolazi.

Ono, ako se skidaju sa neta, aj i mi da procenimo udaljenost.

Inače, valjda je sama činjenica da je neko pobegao sa mesta nesreće dovoljna za robiju. Ili nije?


... i da li su autentnične izjave u novinama u kojima sama kaže da je čoveka udarila na prelazu.
Ali je meni interesantnije kakve posledice može da snosi veštak za lažno veštačenje, ukoliko bi bilo nedvosmisleno utvrđeno?
Hansel Hansel 16:27 14.05.2013

Re: 1.

zilikaka

Ona nije pobegla, to se mora reći, možda je trebalo da naglasim u tekstu, ali sam računao da se to zna.

Ovo je sve kontroverzno iz mnogo uglova -- postavlja se pitanje ravnopravnosti ličnost koje imaju neku moć ili su samo poznate, sa običnim ljudima -- i na korist i na štetu tih eksponiranih, ma šta o njima mislili, što kao o ličnostima što kao o profesionalcima. (O gospođici lično ne znam ništa a onaj profesionalni aspekt mi u celini nije bio mnogo simpatičan, ali to nema veze s tekstom, naravno.)

freehand

Ali je meni interesantnije kakve posledice može da snosi veštak za lažno veštačenje, ukoliko bi bilo nedvosmisleno utvrđeno?

Upravo, a i pitanje je ko bi takav proces pokrenuo...
dragan7557 dragan7557 16:29 14.05.2013

Re: ah taj Holivud

Hansel:
Da bi se danas pojavila vest o iskazu veštaka koji je protumačio navodni satelitski snimak i ustanovio da je pešak udaren 7,3 m od pešačkog prelaza.


Cinilo mi se da je afera satelit odavno zavrsena?!



cerski
Hansel Hansel 16:30 14.05.2013

Re: ah taj Holivud

dragan7557
Cinilo mi se da je afera satelit odavno zavrsena?!

Izgleda da svako ima svoj satelit...
dragan7557 dragan7557 16:32 14.05.2013

Re: 1.

freehand

Ali je meni interesantnije kakve posledice može da snosi veštak za lažno veštačenje, ukoliko bi bilo nedvosmisleno utvrđeno?

Hansel:

Upravo, a i pitanje ko bi takav proces pokrenuo...

Valjad Sud pri kojem je The Veshtak vestak.

cerski
Hansel Hansel 16:36 14.05.2013

Re: 1.

Valjad Sud pri kojem je The Veshtak vestak.

Ma, da, ali mislio sam -- u ovoj zemlji. Taj sud je valjda trebalo i da potraži na uvid te snimke, ali o tome niko ne izveštava.
dragan7557 dragan7557 16:36 14.05.2013

Re: ah taj Holivud

Hansel
dragan7557
Cinilo mi se da je afera satelit odavno zavrsena?!

Izgleda da svako ima svoj satelit...

Ah jaaa, ima se moze se!

cerski
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:17 14.05.2013

Re: 1.

Volela bih da nam neko upućen kaže da li postoje satelitski snimci upotrebljivi na ovaj način, i ko postoje, kako se do njih dolazi.


Postoje, ali se ne koriste za snimanje pešačkih prelaza i saobraćajnih nezgoda. Mogu da se komercijalno naruče snimci odredjenog dela terena sa velikom rezolucijom, u kojim god opsezima ti treba, manjeviše, ali to košta dosta para, reda veličine par stotina hiljada dolara, po snimku (i to su uglavnom statični snimci). Zato mislim da je ovo čista izmišljotina.

Osim toga, za high resolution snimanje situacije na terenu se, naravno, mnogo više koriste avioni, da ne kažem - dronovi. Možda je veštak mislio na slike sa drona?
Hansel Hansel 18:35 14.05.2013

Re: 1.

Zato mislim da je ovo čista izmišljotina.

Koju je trebalo, mislili su, da javnost proguta tek tako.
mariopan mariopan 21:30 14.05.2013

Re: ah taj Holivud

dragan7557
Hansel:
Da bi se danas pojavila vest o iskazu veštaka koji je protumačio navodni satelitski snimak i ustanovio da je pešak udaren 7,3 m od pešačkog prelaza.


Cinilo mi se da je afera satelit odavno zavrsena?!



cerski

Eto, a ja se godinama pitala cemu ce taj Davinicev sarelit da posluzi? Kako su vizionarski znali da ce kad tad zatrebati! Pocinjem da im se divim.. )
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:43 15.05.2013

Re: 1.

Možda je veštak mislio na slike sa drona?

Da, da, to je osnovna namena dronova a i satelita: nadgledanje pešačkih prelaza u Žarkovu!

Kako nije sramota tog veštaka da tako nešto izjavi?
predatortz predatortz 17:52 15.05.2013

Re: 1.

Milutin Milošević
Možda je veštak mislio na slike sa drona?

Da, da, to je osnovna namena dronova a i satelita: nadgledanje pešačkih prelaza u Žarkovu!

Kako nije sramota tog veštaka da tako nešto izjavi?


Videćete na kraju da je veštak koristio neku digitalnu mapu da predoči svoje mišljenje, a 'nadahnuti' novinar to krstio satelitskim snimkom samog događaja.

Svi smo svedoci čijenice da se novinarstvo srozalo do dna.
Ni prvo ni poslednje krivo, ili senzacionalističko tumačenje.
Hansel Hansel 18:31 15.05.2013

Re: 1.

Svi smo svedoci čijenice da se novinarstvo srozalo do dna.

Ovo je tačno, ali mi je i dalje teško da poverujem da je sâm "protumačio" snimke. Verovatnije mi je da je (a to bi takođe bilo poražavajuće, možda još i više) da mu je odbrana doturila "informacije", valjda da se malo spinuje i neko zaseni "satelitskim snimcima" (najluđe bi bilo da je to zaista pred sudom rečeno). Osim toga, vidiš da se kaže da nije ni izlazio na lice mesta, sve iščitao sa snimka (ili čega god)!

A da ne pitam gde je urednik koji je ovo pustio, kako on(a) da ne postavi ova neka prosta pitanja koje smo i mi ovde postavili, pre nego što ovako nešto objavi?
predatortz predatortz 18:39 15.05.2013

Re: 1.


A da ne pitam gde je urednik koji je ovo pustio, kako on(a) da ne postavi ova neka prosta pitanja koje smo i mi ovde postavili, pre nego što ovako nešto objavi?


Listajući novine, čitajući razne bedastoće, počinjem da mislim da urednika više nema. Ni lektora.
Hansel Hansel 18:45 15.05.2013

Re: 1.

Ima urednika, samo sada imaju jedno "ne" između "u" i "re". Čast izuzecima.
laziiprevare laziiprevare 19:31 15.05.2013

Re: ah taj Holivud



Istražni sudija posle obimnih arheoloških iskopavanja na terenu, pomoći prijatelja, publike i pola-pola, traži pomoć iskusnog veštaka koji gleda u "davinićev satelit":



Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena...Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena...Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena ...Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena...

Sudija iskusno: dva mrtva čoveka bez svedoka, 20 metaka, političko-medijska afera - Nerešeno !
predatortz predatortz 19:36 15.05.2013

Re: ah taj Holivud


Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena...Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena...Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena ...Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena...


Druže, neke stvari nisu za izmotavanje. Bez obzira koliko misliš da je povod opravdan.
freehand freehand 20:07 15.05.2013

Re: ah taj Holivud

predatortz

Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena...Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena...Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena ...Dražen je ubio Dragana...ne Dragan je ubio Dražena...


Druže, neke stvari nisu za izmotavanje. Bez obzira koliko misliš da je povod opravdan.

Nije on taj koji se izmotava. Svi ostali, državni i paradržavni organi na čelu sa Vukom Tufegdžićem, pa ond au koloni - Predsednici države, Vlade, ministri odbrane i policije, šefovi KOS-a i UDDB-e - se sprdaju, a ne izmotavaju sa tom tragedijom.
I ovo je odličan mada dosta blag opis ponašanja svih uključenih u tu nesrećnu lakrdiju.
ivana23 ivana23 20:07 15.05.2013

Re: 1.

Hansel
Svi smo svedoci čijenice da se novinarstvo srozalo do dna.Ovo je tačno, ali mi je i dalje teško da poverujem da je sâm "protumačio" snimke. Verovatnije mi je da je (a to bi takođe bilo poražavajuće, možda još i više) da mu je odbrana doturila "informacije", valjda da se malo spinuje i neko zaseni "satelitskim snimcima" (najluđe bi bilo da je to zaista pred sudom rečeno). Osim toga, vidiš da se kaže da nije ni izlazio na lice mesta, sve iščitao sa snimka (ili čega god)!


Ni reci o tome kako su reagovali na 'satelitske snimke' - sudija, tuzilac i advokat ostecenih (porodice)!?
Hansel Hansel 20:19 15.05.2013

Re: 1.

ivana23
Ni reci o tome kako su reagovali na 'satelitske snimke' - sudija, tuzilac i advokat ostecenih (porodice)!?

Pa, da, meni sve deluje kao da je prepisano nekakvo saopštenje odbrane, pritom još i tendenciozno, s onakvim naslovom u "Kuriru". S druge strane, kad imamo u vidu ono o nepružanju adekvatne pomoći povređenom u Urgentnom, čovek ne zna šta da misli, šta bi zapravo bilo najpravednije... (Pošto se pravda izgleda prečesto teško pakuje u zakone i praksu pravosuđa. I onda se neminovno postavlja pitanje šta običan smrtnik da očekuje ukoliko se nađe ma iz kog razloga pred licem pravde.)
laziiprevare laziiprevare 21:12 15.05.2013

Re: ah taj Holivud

predatortz

Da, nabrajanje deluje užasno i cela postavka ,ali kako reče freehand ponašanje države prema zločinu je neopisivo.

Razmišljao sam, za ovih deset godina koliko su javno ili ne javno državni službenici ("nedostojni svoje funkcije" ) promenili optužbu i da ne zaboravim optužbu da je ubijeni "psihički poremećen".

Kao mnogi, kada mogu objavim nešto da ne mogu mirno spavati, a danas me naterao tekst koji nije samo specifičan za zdravstvo:

“Zdravstvo u Srbiji je u velikom problemu, sistem je u korupciji i haosu, svi su u nekom dilu…Srce za Tijanu je tako sjajna akcija, ljudi su pokazali da su razočarani u Vladu, njeni roditelji su morali da prose da spasu život svog deteta i da je pokazuju po štandovima da bi dobili pare." ( Dušan Milisavljević, predsednik Odbora za zdravlje u Skupštini Srbije u "Kažiprstu" )

"Pokazuju po štandovima dete" da ih smiliju ! Potpuno je čovek u pravu !

Pomislio sam šta roditelji ubijenih gardista Dragana Jakovljevića i Dražena Milovanovića treba da urade da javnost natera vladu da reši problem haosa u pravosuđu Ili svi drugi kojima nenamerno ubiju najbliže (slučaj o kome se ovde govori) ili slučaj državnog terora (ubisto ministra odbrane Pavla Bulatovića) ili "nestanak beba u porodilištu".

Pomislim: Nestanak beba u porodilištu !
Hansel Hansel 21:27 15.05.2013

Re: ah taj Holivud

Dušan Milisavljević, predsednik Odbora za zdravlje u Skupštini Srbije u "Kažiprstu"

I on to priča danas, gde je bio prethodnih deset godina? Možda nije bilo zgodno dok je njegova stranka bila u koaliciji sa strankom višemandatnog ministra zdravlja? Nije mogao, nije bio u poziciji? Ne znam, ali ozbiljnu i delotvornu institucionalnu kritiku zdravstvenog sistema blagovremeno (ni od njega) ne čusmo. Sada najavljuje da će biti uporan dok se ova stvar ne reši. Hajde, bar sada. Nema veze što je to oportuno za podizanje palog rejtinga.
Hansel Hansel 07:41 16.05.2013

Re: 1.

predatortz
Videćete na kraju da je veštak koristio neku digitalnu mapu da predoči svoje mišljenje, a 'nadahnuti' novinar to krstio satelitskim snimkom samog događaja.

U *današnjem članku ni reči o snimku ili mapi, pa pomišljam da je veštak u stvari radio na osnovu snimaka sa uviđaja?!

... Ako se ovde uopšte analizira veštačenje "satelitskog" veštaka?!
laziiprevare laziiprevare 17:37 16.05.2013

Re: ah taj Holivud

gde je bio prethodnih deset godina?

Hvala na pomoći, onda sve što je izjavio prihvatam kao pokajanje jer je dobro upućen šta su radili i šta rade danas. Koliko dece je umrlo ne uspevajući da se probije na "štandove" ostaje "misterija".

Danas je nastavak tvoga bloga u "akciji" Kurira :

"Ekipa sina Đure Mutavog ubila Tamaru Radulović?"
- Aleksandar L. je bio pozvan na žurku, a druga dvojica su svratila u klub. Kad su se sreli, došlo je do svađe i tuče. Sumnja se da su Filip V. ili Vukašin C. izvadili pištolje i pucali uvis kad je jedan metak slučajno pogodio Tamaru u stomak. Međutim, policija ne isključuje ni mogućnost da su obojica pucala. Devojka je ubrzo podlegla povredama, a napadači su se posle pucnjave razbežali. Daljom istragom biće utvrđeno ko je od njih pucao i slučajno ubio nevinu devojku- kaže izvor Kurira.

Sada znamo da je žrtva "slučajno" ubijena od strane "zalutalog" metka izvan pešačkog prelaza. Slučaj je rešen, samo još da veštaci pregledaju snimke satelita.

U normalnim državama ako "zalutaš" sa oružjem na javno mesto...

Povezano sa nezavisnim Kurirom: Jedino u Srbiji atentatori na predsednika vlade i ne samo na predsednika vlade , šetaju slobodno gradom , možete ih upoznati i provesti vreme sa njima u kafiću (turistička atrakcija) , kako troše novac stečen političkim ubistvima, otmicama i trgovinom drogom , nesebično pomažući ekonomski preporod Srbije.

pa pomišljam da je veštak u stvari

Ne troši se: "Posle njegovog svedočenja (veštaka saobraćajne struke S.S.), sud je odredio novo saobraćajno veštačenje..."(današnji izvor)

Za kraj , nešto što nema i ima veze sa blogom.

"SPS je jedini učio kako se vodi država. Oni su bili komunisti i znali su kako se vodi država, voleli mi to ili ne." (Predrag Miki Manojlović)



Podsetilo me na jedno poznato "veštačenje".

Žalim, što su dobri učenici bili.
Hansel Hansel 19:21 16.05.2013

Re: ah taj Holivud

Samo sam video naslov neke vesti s Mikijevom izjavom, ne znam šta njemu to treba, ali -- kako hoće... Ovo je ipak u domenu slobode pojedinca, ma šta Cerski rekao.

Naravno, samo da naglasim da ja nisam kritikovao tvoj prethodni komentar, prosto nisam mogao da oćutim tu naknadnu pamet, ma koliko izrečeno bilo suvislo.

Pozdrav
mirelarado mirelarado 19:22 17.05.2013

Re: 1.

Listajući novine, čitajući razne bedastoće, počinjem da mislim da urednika više nema. Ni lektora.


За лекторе сам готово сигурна да их нема.
Hansel Hansel 20:59 17.05.2013

Re: 1.

Е, Мирела, кад би знала с којим поражавајућим (не)знањем излазе неки с Филолошког... причала ми пријатељица баш недавно.

А, друго, "Политика" има лекторе, али оно што се тамо може прочитати наводи на закључак да или не стижу да читају све, или су (ипак?!) без довољно (чак елементарног) знања, или отаљавају, или, пак, неке измене настају после њиховог прегледа...
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:31 14.05.2013

Kakav bre

satelit? Sud je veštačio sliku sa satelita ne kapiram, umoran sam, izvini... Ali sam pobesneo.
dragan7557 dragan7557 16:34 14.05.2013

Re: Kakav bre

uros_vozdovac:
Ali sam pobesneo.


Jel ima vakcine za besnilo, bre?!


cerski
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:36 14.05.2013

Re: Kakav bre

dragan7557
uros_vozdovac:
Ali sam pobesneo.


Jel ima vakcine za besnilo, bre?!


cerski


Vala ko za ovo nađe profilaksu, Nobelovu da dobije umesto Dobrice. KAKAV SATELIT, da nisu Google mape, majko mila?
freehand freehand 16:37 14.05.2013

Re: Kakav bre

dragan7557
uros_vozdovac:
Ali sam pobesneo.


Jel ima vakcine za besnilo, bre?!


cerski


Hansel Hansel 16:39 14.05.2013

Re: Kakav bre

uros_vozdovac
satelit? Sud je veštačio sliku sa satelita ne kapiram, umoran sam, izvini... Ali sam pobesneo.

Veštak veštačio. Navodno. Samo što druge podatke nemamo. (O sumnji da je to i teoretski moguće da ne pričam još...)
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:45 14.05.2013

Re: Kakav bre

Hansel
uros_vozdovac
satelit? Sud je veštačio sliku sa satelita ne kapiram, umoran sam, izvini... Ali sam pobesneo.

Veštak veštačio. Navodno. Samo što druge podatke nemamo. (O sumnji da je to i teoretski moguće da ne pričam još...)

I ja ću da se raspitam, ali da postoji veštak za veštačenje satelitskih snimaka e to ne da prvi put čujem nego je idiotski.
dragan7557 dragan7557 16:55 14.05.2013

Re: Kakav bre

uros_vozdovac
Hansel
uros_vozdovac
satelit? Sud je veštačio sliku sa satelita ne kapiram, umoran sam, izvini... Ali sam pobesneo.

Veštak veštačio. Navodno. Samo što druge podatke nemamo. (O sumnji da je to i teoretski moguće da ne pričam još...)

I ja ću da se raspitam, ali da postoji veštak za veštačenje satelitskih snimaka e to ne da prvi put čujem nego je idiotski.

Strucnjaci za "citanje" satelitnih snimaka svakako postoje u odredjenim sluzbama kojima su takvi strucnjaci potrebni.

Ovde se radi o cinjenici nedostupnosti takvih veoma preciznih satelitnh snimaka koji pikazuju daljinska rastojanje od 0,3 metra.

- Dalje odakle vestaku snimak tako visoke preciznosti,
- Koliko je platio za takav snimak
- ko je narucio usmeravanje satelita velike preciznosti bas u momentu desavanja nesrece na mesto nesrece?

i jos neka minorna pitanja tehnicke prirode.

Izgleda de se vestak zaneo u ili namerno obmanjuje sud.

cerski
Hansel Hansel 17:02 14.05.2013

Re: Kakav bre

dragan7557

Ukratko, to je to.
maksa83 maksa83 17:03 14.05.2013

Re: Kakav bre

I ja ću da se raspitam, ali da postoji veštak za veštačenje satelitskih snimaka e to ne da prvi put čujem nego je idiotski.

U svetu postoji foto forenzičar, evo baš ovih dana je isplivalo da je izgleda slika koja je dobila 2013 World Press Photo of the Year nagradu zapravo napravljena fotošopanjem dve slike, a celu stvar je spazio baš foto-forenzičar. Zbog toga se na konkursima traži da se dostavi RAW fajl, što fotograf nije uradio (po svoj prilici zato što ga nema). Inače neverovatno koja gomila informacija može da se iščupa iz jpeg-a.

2013 World Press Photo of the Year faked with Photoshop.

arianna arianna 17:25 14.05.2013

Re: Kakav bre

Ovde se radi o cinjenici nedostupnosti takvih veoma preciznih satelitnh snimaka koji pikazuju daljinska rastojanje od 0,3 metra.

- Dalje odakle vestaku snimak tako visoke preciznosti,
- Koliko je platio za takav snimak
- ko je narucio usmeravanje satelita velike preciznosti bas u momentu desavanja nesrece na mesto nesrece
?

i jos neka minorna pitanja tehnicke prirode.


bravo cerski

obzirom da sam sudski veštak, interesuju me odgovori na ova pitanja
zilikaka zilikaka 17:28 14.05.2013

Re: Kakav bre

I ja ću da se raspitam, ali da postoji veštak za veštačenje satelitskih snimaka e to ne da prvi put čujem nego je idiotski.


Ma i ako postoji, ovde nije reč o takvom.
Ovaj naš je na osnovu satelitskog snimka ustanovio udaljenost mesta nesreće od pešačkog prelaza.

Ja nešto smem da stavim banku da je sa neke od Gugl mapa, il tako nečeg, skinuo dimenzije, ko sa karte, a i da je merio udaljenost haube od mesta nesreće. Nakon zaustavljanja, naravno.
Još bolja varijanta ako je merio udaljenost mesta gde su tog nesrećnika pokupili. Opet od pešačkog.
dragan7557 dragan7557 17:32 14.05.2013

Re: Kakav bre

maksa83
Re: Kakav bre

I ja ću da se raspitam, ali da postoji veštak za veštačenje satelitskih snimaka e to ne da prvi put čujem nego je idiotski.


U svetu postoji foto forenzičar,

Makso brate slatki to sto pises nema blage veze sa temom.

Satelitno snimanje poznatim satelitima ima svoju istoriju recimo

SRTM (Shutle Radar Topography Mission) ovaj NASA program "vidi" visinske razlike 30-90 metara.

Google Earth ima preciznost dakle rezoluciju od minimalno 40 (0,4 metra)santimetara a ovde je rec o preciznosti od 30 (0,3 metra)santimetara.

cerski
maksa83 maksa83 17:36 14.05.2013

Re: Kakav bre

Makso brate slatki to sto pises nema blage veze sa temom.

Pa, ima - satlelitska slika je didžital imidž, i kao takva se može falsifikovati, i postoji veštak i za to.

Ali to nije bitno, stoje sva ona pitanja - koji bre satelit, koja slika?

Kao što je (bar meni) zanimljivo veštačenje one nagrađene fotografije, bilo bi vrlo zanimljivo da čujem/vidim/pročitam veštačenje izvedeno preko te satelitske (?!) slike.
freehand freehand 17:49 14.05.2013

Re: Kakav bre

Zbog toga se na konkursima traži da se dostavi RAW fajl, što fotograf nije uradio (po svoj prilici zato što ga nema). Inače neverovatno koja gomila informacija može da se iščupa iz jpeg-a.

Da, vidiš, meni je ta fotka baš izgledala kao jako "hadeerovana", zbog celog kadra i svetla, ali mi, naravno, nikad ne bi palo na pamet da posumnjam u njenu autentičnost.
Peglanje je svakako urađeno jako dobro, samo što postoje i Pinkertoni koji paze da sve bude po propozicijama, makar i naknadno.
expolicajac expolicajac 20:18 14.05.2013

Re: Kakav bre

obzirom da sam sudski veštak, interesuju me odgovori na ova pitanja

Ako nije suviše indiskretno, za koju oblast?
arianna arianna 20:20 14.05.2013

Re: Kakav bre

expolicajac
obzirom da sam sudski veštak, interesuju me odgovori na ova pitanja

Ako nije suviše indiskretno, za koju oblast?


maloletnička delinkvencija i socijalna patologija
maksa83 maksa83 20:25 14.05.2013

Re: Kakav bre

Ako nije suviše indiskretno, za koju oblast?

Al' zamisli kad bi svi organi ovako isleđivali.

"U trenutku kada ste izvadili pištolj i uperili ga u radnicu menjačnice, da li je metak bio u cevi ... ako nije suviše indiskretno?"

Pa nije čudo što su sa Bekom pričali 6 sati.
expolicajac expolicajac 20:28 14.05.2013

Re: Kakav bre

Al' zamisli kad bi svi organi ovako isleđivali.

"U trenutku kada ste izvadili pištolj i uperili ga u radnicu menjačnice, da li je metak bio u cevi ... ako nije suviše indiskretno?"

Auuuuuuuuuuuu, ovo uklizavanje sa obe noge ostaće zapamćeno.
gedza.73 gedza.73 20:41 14.05.2013

Re: Kakav bre

Auuuuuuuuuuuu, ovo uklizavanje sa obe noge ostaće zapamćeno

Što kaže meni burazer
-Sine, doći ćeš ti kod nas u podrum.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:08 14.05.2013

Re: Kakav bre

maksa83
Kao što je (bar meni) zanimljivo veštačenje one nagrađene fotografije, bilo bi vrlo zanimljivo da čujem/vidim/pročitam veštačenje izvedeno preko te satelitske (?!) slike.

Сјајно вештачење.
Сама фотографија, узгред, има каравађовске сенке и леонардовску композицију, и изгледа чудесно. Опет, после ми је дошло криво што су аутентична бол оних људи искривљена у лукративни фалсификат, па су и њихова бол и патња унижени.
disident79 disident79 22:11 14.05.2013

Re: Kakav bre

2013 World Press Photo of the Year faked with Photoshop.


samo mali offtopic, ova nagrada 2013 je u našim medijima prošla skoro neprimećeno(verovatno zato što nagrađeni radi za Kuriru).


Kraja Kraja 16:37 15.05.2013

...nije...


Google Earth ima preciznost dakle rezoluciju od minimalno 40 (0,4 metra)santimetara a ovde je rec o preciznosti od 30 (0,3 metra)santimetara.


...ti palo na pamet dragane da su mogli da izvrse sasvim zadovoljavajucu aproksimaciju u odnosu na postojece predmete na snimku...???
...sirina-duzina traka na prelazu, automobil, etc...
...inace, veoma sumnjam u celu vestakovu pricu...
stasava stasava 16:44 14.05.2013

ve[taci

U preciznost satelitskih snimaka se ne razumem ali u preciznost iskaza sudskih veštaka, nažalost, da.
freehand freehand 17:36 14.05.2013

Veliko je pitanje

... šta je ovde, u stvari, veštačeno?
Gledajući celu priču, a nisam imao baš vremena za mnogo guglanja - nesporno je šta se desilo i smrtni ishod. E sad - okrivljenoj položaj pred sudom može popraviti samo dokazivanje da se udes nije dogodio na pešačkom prelazu, mada je ona to, ako je verovati novinama - izričito priznala u prvim izjavama.
Čemu bi tu morao satelitski snimak da služi? Ako treba napraviti nekakav prikaz scene iz ptičje perspektive a u blizini nema visoke zgrade dovoljna bi bila i kopra.
A meni, iskreno, sve liči da je veštak veštačio Google Earth.
I samo bi uvid u sudske spise mogao da odgovori na pitanje čime je zahtev za takvim veštačenjem obrazložen i zašto ga je sudija prihvatio.

Edit: mislim - jasno je da odbrana nesrećnog dedu pokušava da "izgura" sa pešačkog prlazaa, ali uopšte ne kapiram čemu taj pogled sa visoka?
arianna arianna 17:43 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

šta je ovde, u stvari, veštačeno?


sad bi te neki pitali....kako šta je veštačeno? pa snimak dogadjaja, verovatno

ako se dobro udubiš, možeš i sam da uočiš detalje
dragan7557 dragan7557 17:55 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

arianna
šta je ovde, u stvari, veštačeno?


sad bi te neki pitali....kako šta je veštačeno? pa snimak dogadjaja, verovatno

Nije verovatno jer novcanica od Eura 1.000 ne postoji.

Ovde je rec o Real Time satelitnom pracenju i u Real Time snimljenoj sekvenci same nesrece, sto je vise nego neverovatno.

Tako nesto je vidjeno prilikom civilnog masakra u Iraku i zna se kako funkcionise. Cini mi se da je snimak linkovan u nekom bivsem blogu.

Vrlo skupo i nedostupno za civile.

Wikileaks je publikovao snimak masakra i mislim da ima na youtube.

cerski
arianna arianna 18:09 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

Nije verovatno jer novcanica od Eura 1.000 ne postoji.


:)))))

a snimak dogadjaja postoji?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:22 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

dragan7557
arianna
šta je ovde, u stvari, veštačeno?


sad bi te neki pitali....kako šta je veštačeno? pa snimak dogadjaja, verovatno

Nije verovatno jer novcanica od Eura 1.000 ne postoji.

Ovde je rec o Real Time satelitnom pracenju i u Real Time snimljenoj sekvenci same nesrece, sto je vise nego neverovatno.

Tako nesto je vidjeno prilikom civilnog masakra u Iraku i zna se kako funkcionise. Cini mi se da je snimak linkovan u nekom bivsem blogu.

Vrlo skupo i nedostupno za civile.

Wikileaks je publikovao snimak masakra i mislim da ima na youtube.

cerski


Taj masakr je snimljen sa helikoptera sa kojega je pucano na ljude na zemlji, ili možda sa predatora, ako mislimo na istu stvar. Ostalo što si napisao se slažem, više je nego neverovatno.

dragan7557 dragan7557 18:24 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

arianna
Nije verovatno jer novcanica od Eura 1.000 ne postoji.


:)))))

a snimak dogadjaja postoji?

Pa opisah jedini nacin da se takav snimak napravi.

Uzgred svakako znas sta oznacava Real Time kod satelitnog pracenja i navodjenja, a da je veoma skupa rabota koja se unapred narucuje je jasno kao dan?

Ako bi postojao satelitni snimak on bi kao sto sam i napisao morao da bude deo Real Time satelitnog pracenja i navodjenja.

Ovo pretpstavlja da je satelit morao da bude usmeren na mesto nesrece u datom momentu nesrece znaci u Real Time uradi seriju snimaka a onda da bude izdvojen sporni snimak, na kome se vidi kretanje svih subjekata i objekata pre, za vreme i posle nesrece.

Sansa da je neki satelit slucajno snimio ovaj dogadjaj a snimak dosao na vestakluk je neverovatna.

cerski
arianna arianna 18:28 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

Sansa da je neki satelit slucajno snimio ovaj dogadjaj a snimak dosao na vestakluk je neverovatna.


to bi bilo to
dragan7557 dragan7557 18:35 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

srdjan.pajic
dragan7557
arianna
šta je ovde, u stvari, veštačeno?


sad bi te neki pitali....kako šta je veštačeno? pa snimak dogadjaja, verovatno

Nije verovatno jer novcanica od Eura 1.000 ne postoji.

Ovde je rec o Real Time satelitnom pracenju i u Real Time snimljenoj sekvenci same nesrece, sto je vise nego neverovatno.

Tako nesto je vidjeno prilikom civilnog masakra u Iraku i zna se kako funkcionise. Cini mi se da je snimak linkovan u nekom bivsem blogu.

Vrlo skupo i nedostupno za civile.

Wikileaks je publikovao snimak masakra i mislim da ima na youtube.

cerski


Taj masakr je snimljen sa helikoptera sa kojega je pucano na ljude na zemlji, ili možda sa predatora, ako mislimo na istu stvar. Ostalo što si napisao se slažem, više je nego neverovatno.


Pa vidis i ja se slazem sa tobom.

Uzgred u TV seriji 24 (Kiefer Sutherland) je jasno pokazano kako se radi i sta je potrebno za satelitno usmeravanje i pracenje, i naravno ko ima pravo rukovanja satelitima koji su osposobljeni za ove svrhe.

Helikoptersko snimanje i navodjenje spada takodje real time imaging i daleko je jevtinije od satelitnog. Naravno u upotrebi su i droni, ali ovaj dasa nista manje neg' satelit bre!

cerski
Hansel Hansel 18:40 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

arianna
Sansa da je neki satelit slucajno snimio ovaj dogadjaj a snimak dosao na vestakluk je neverovatna.

to bi bilo to

I poenta celog teksta (i provere kroz diskusiju), bar što se tiče ovog povoda.

dragan7557
Helikoptersko snimanje i navodjenj spada takodje real time imaging i daleko je jevtinije od satelitnog.

A možda je veštak gledao onaj film (nikako da se setim naziva ) u kome istražitelji mogu retroaktivno da upravljaju bezbednosnim kamerama (da šalju komandu za usmerenje kamere u prošlost) i tako rasvetle zločine?!
dragan7557 dragan7557 18:43 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

Hansel

Da vestak ima bujnu mastu ne treba sumnjati.

cerski
arianna arianna 18:49 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

Da vestak ima bujnu mastu ne treba sumnjati.


ništa to nije čudno.... odbrana ima pravo da koristi razne alternativne metode a sve funkcioniše po sistemu APP - ako prodje prodje; u nekim slučajevima i prodje, a nekad se pobuni i zdravi razum
Hansel Hansel 18:55 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

arianna
ništa to nije čudno.... odbrana ima pravo da koristi razne alternativne metode a sve funkcioniše po sistemu APP - ako prodje prodje; u nekim slučajevima i prodje, a nekad se pobuni i zdravi razum

Izgleda da se retko buni, po ovome što si napisala?

A to APP, ako se zasniva na lažnim podacima, jel' se u praksi posle kažnjava ili NN (nikom ništa)?

(Da ne pričam kako je sve to užasno razočaravajuće, al' 'ajde, ja i dalje ne prihvatam relanost baš u potpunosti... )
dragan7557 dragan7557 18:56 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

arianna
Da vestak ima bujnu mastu ne treba sumnjati.


ništa to nije čudno.... odbrana ima pravo da koristi razne alternativne metode a sve funkcioniše po sistemu APP - ako prodje prodje; u nekim slučajevima i prodje, a nekad se pobuni i zdravi razum

Nije nista bolje ni u mnogim EU drzavama advokati imaju pravo da lazu, ucenjuju, obmanjuju i jos mnogo drugog nepostenog posla samo da bi postigli rezultat.

Dakle sve dozvoljeno za pare.

cerski
arianna arianna 19:02 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

A to APP, ako se zasniva na lažnim podacima, jel' se u praksi posle kažnjava ili NN (nikom ništa)?


uglavnom je NN, mada može oštećena strana da traži novo veštačenje, promenu ili da tuži veštaka
maksa83 maksa83 19:09 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

Nije nista bolje ni u mnogim EU drzavama advokati imaju pravo da lazu, ucenjuju, obmanjuju i jos mnogo drugog nepostenog posla samo da bi postigli rezultat.

Bah... jedan moj drugar (Srb sa legitimnom radnom dozvolom; ) je u Beču postradao tako što ga je dok je bio na rolerima pokupio biciklista. Da ponovim - biciklista u zaletu pokupio njega, s leđa, i izlomatali se obojica, ustali, očistili se, izvini - izvini, a, ništa izvini kaže biciklista (domorodac, Austrijanac), zovemo Hitnu Pomoć, ako ne sačekaš zvaću Policiju, blabla. Ok, dođe Hitna Pomoć, uzme im podatke, konstatuje kako su svi živi i zdravi, biciklista malo izgrebao lakat, kao, to je to. Tek ne lezi vraže, posle nekog vremena ovom stiže tužba za nanete telesne povrede, blablabla, suđenje, advokati, pm... na sudu na primedbu da je ovaj pokupio njega biciklista kaže da je "on kriv pošto je išao cik-cak". Ogrebotina na laktu se na papirima naprasno umnožila na silne ozlede (koje su do suđenja "prošle" ), i ispostavlja se da je biciklista - šta? Medicinski brat kome su ortaci na poslu naknadno pomogli da se u izveštaj napakuje još koješta, sve to potpisano i ispečatirano. Ovog mog druga odddvališe od odšteta i sudskih troškova, cifra da se smrzneš.


srdjan.pajic srdjan.pajic 19:16 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

cerski
Naravno u upotrebi su i droni, ali ovaj dasa nista manje neg' satelit bre!


I ni manje ni više, nego: sedam, zapeta, tri metra.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:24 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

Па, наравно, 7 запета 3, то је процена, процене скоро никада нису цели бројеви, то чак и инжињери знају, а неће вештаци. Мада, кад се већ ради о процени, треба да се да и неки интервал могуће грешке, нешто као плус минус 16,2 метара.
Hansel Hansel 19:36 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

Замислимо да је неки сателит стварно усликао тај догађај и даље замислимо да је та слика стварно постала доступна, могло би се на њој видети где су кола и пешак у односу на пешачки прелаз, па ако се он види, да се да нека прилично ОК процена у односу на дужину траке зебре... ма, размера би се могла установити на много начина. ... Него... нема снимка...
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:43 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

треба да се да и неки интервал могуће грешке, нешто као плус минус 16,2 метара.


Ne smeta mi što nije ceo broj, nego što je, kao što rekoh "ni manje ni više".
myredneckself myredneckself 19:44 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

dragan7557
Nije nista bolje ni u mnogim EU drzavama advokati imaju pravo da lazu, ucenjuju, obmanjuju i jos mnogo drugog nepostenog posla samo da bi postigli rezultat.

Pa Dragane, mogu odbrana i okrivljeni da lažu, da se vade, podmite svedoke, veštake, to je njihov izbor, način, metod odbrane, itd. A valjda je na sudu da sve to proceni, i donese pravednu odluku. Ako se dokaže da su lagali, i to bi moralo da se uzme u obzir prilikom donošenja presude, zar ne? Tako da, ne znam da li se isplati lagati.

Čitala sam onomad, pre današnjeg satelitskog dokaza da se kao ključni dokaz u istragu uvodi neka kapa, navodno pokojnikova, što njegova porodica odbija. Supruga kaže da on nikada nije nosio kapu (kapa je ženska i "ofucana", po rečima supruge, koja kaže ko zna šta i čiju kapu je policija pokupila na drumu). link

Pa, kada su imali novca za satelitski snimak, valjda mogu da urade i DNK analizu, zar ne?
dragan7557 dragan7557 19:50 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

myredneckself
dragan7557
Nije nista bolje ni u mnogim EU drzavama advokati imaju pravo da lazu, ucenjuju, obmanjuju i jos mnogo drugog nepostenog posla samo da bi postigli rezultat.

Pa Dragane, mogu odbrana i okrivljeni da lažu, da se vade, podmite svedoke, veštake, to je njihov izbor, način, metod odbrane, itd. A valjda je na sudu da sve to proceni, i donese pravednu odluku. Ako se dokaže da su lagali, i to bi moralo da se uzme u obzir prilikom donošenja presude, zar ne? Tako da, ne znam da li se isplati lagati.

Čitala sam onomad, pre današnjeg satelitskog dokaza da se kao ključni dokaz u istragu uvodi neka kapa, navodno pokojnikova, što njegova porodica odbija. Supruga kaže da on nikada nije nosio kapu (kapa je ženska i "ofucana", po rečima supruge, koja kaže ko zna šta i čiju kapu je policija pokupila na drumu). link

Pa, kada su imali novca za satelitski snimak, valjda mogu da urade i DNK analizu, zar ne?

Ukrakto luda vremena!

cerski
reanimator reanimator 20:02 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

E sad - okrivljenoj položaj pred sudom može popraviti samo dokazivanje da se udes nije dogodio na pešačkom prelazu, mada je ona to, ako je verovati novinama - izričito priznala u prvim izjavama.

Ne samo ona, nego i dvoje svedoka koji su, par godina kasnije, naprasno oboleli od amnezije, pa je jedan iskaz promenio u "ne sećam se ničega", a drugi od "da, bilo je na pešačkom" u "nisam siguran, ali mislim da je bilo nekih 6,2 metra od pešačkog".
Pratio sam proces, pa mi se smučilo i odustao.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:07 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

Ne smeta mi što nije ceo broj, nego što je, kao što rekoh "ni manje ni više".

ОК, разумели смо се.
blogovatelj blogovatelj 20:11 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

I ni manje ni više, nego: sedam, zapeta, tri metra


Pa bre Pajiću, aj da to neko kaže, nego ti. Em inženjer, em Amerikanac.
Mislim, ne kažem da nije laž ovo sa satelitskim snimkom, ali logično objašnjenje za 7.3 imam.
Osam jardi je koliko metara?
Imaš pravo da pogađaš tri puta.
fijumau fijumau 20:15 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

7 запета 3, то је процена, процене скоро никада нису цели бројеви, то чак и инжињери знају, а неће вештаци

Veštaci i jesu inženjeri - drumskog saobraćaja.
dragan7557 dragan7557 20:22 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

fijumau
7 запета 3, то је процена, процене скоро никада нису цели бројеви, то чак и инжињери знају, а неће вештаци

Veštaci i jesu inženjeri - drumskog saobraćaja.

I jasu satelite bre ko konje,

sto b se reklo ko od sale, bre!


Sto ti je progres, Cudo bre!

Jezde na satelitima drumovima Srbije, masala bre!

cerski
fijumau fijumau 20:28 14.05.2013

Re: Veliko je pitanje

Mene za veštačenje satelitskim snimcima nisu učili, tako da me baš zanima šta su radili... možda naprave i neki proboj u nauci na globanom nivou
freehand freehand 19:28 14.05.2013

Izvini, Šabane



I nije u sadejstvu Predator, BTW, nego Hercules.


Edit: šalim se za Šabana, ovog puta nema veze sa njim, nego je snimak pominjan, a i tako to izgleda. I snimak je, naravno, upravo sa Apača, ne sa satelita.
predatortz predatortz 19:30 14.05.2013

Pitanjce

Taman i da postoji famozni satelitski snimak, a siguran sam da ne postoji, stvari o kojima se radi u postupku mogu se utvrditi prostim uviđajem saobraćajne policije. Takve stvari se,decenijama, prilično tačno utvrđuju bez svemirskih tehnologija
arianna arianna 19:37 14.05.2013

Re: Pitanjce

predatortz
Taman i da postoji famozni satelitski snimak, a siguran sam da ne postoji, stvari o kojima se radi u postupku mogu se utvrditi prostim uviđajem saobraćajne policije. Takve stvari se,decenijama, prilično tačno utvrđuju bez svemirskih tehnologija


izvini, molim te

zašto bi bilo prosto, kad može komplikovano

kakva saobraćajna policija, kakvi bakrači, kad vidiš da je slučaj za NASU

predatortz predatortz 19:37 14.05.2013

Re: Pitanjce

predatortz
Taman i da postoji famozni satelitski snimak, a siguran sam da ne postoji, stvari o kojima se radi u postupku mogu se utvrditi prostim uviđajem saobraćajne policije. Takve stvari se,decenijama, prilično tačno utvrđuju bez svemirskih tehnologija


Edit:

Zaboravih pitanjce

Čemu onda ovo preseravanje suda?
freehand freehand 19:39 14.05.2013

Re: Pitanjce

predatortz
predatortz
Taman i da postoji famozni satelitski snimak, a siguran sam da ne postoji, stvari o kojima se radi u postupku mogu se utvrditi prostim uviđajem saobraćajne policije. Takve stvari se,decenijama, prilično tačno utvrđuju bez svemirskih tehnologija


Edit:

Zaboravih pitanjce

Čemu onda ovo preseravanje suda?

E tu ostaviš malu rezervicu, jer se možda ipak ispostavi (uz minimalne šanse) da to ipak ima nekakav smisao a da su mediji loše preneli ono što je novinar loše shvatio. Svakako ne bi bilo prvi put.
dragan7557 dragan7557 19:41 14.05.2013

Re: Pitanjce

predatorz:
prilično tačno utvrđuju bez svemirskih tehnologija

Pa bre jel u pitanju nebeski narod ili nije?

A nabeskom narodu odgovara samo svemirska tehnologija, bre.

cerski
predatortz predatortz 19:42 14.05.2013

Re: Pitanjce

E tu ostaviš malu rezervicu, jer se možda ipak ispostavi (uz minimalne šanse) da to ipak ima nekakav smisao a da su mediji loše preneli ono što je novinar loše shvatio. Svakako ne bi bilo prvi put.


Ma, verovatno je veštak koristio neku mapu da prezentuje odbranu, a novinar to nazvao 'satelitskim snimkom'. To mi zvuči kao jedino logično objašnjenje.
dragan7557 dragan7557 19:46 14.05.2013

Re: Pitanjce

predatortz
predatortz
Taman i da postoji famozni satelitski snimak, a siguran sam da ne postoji, stvari o kojima se radi u postupku mogu se utvrditi prostim uviđajem saobraćajne policije. Takve stvari se,decenijama, prilično tačno utvrđuju bez svemirskih tehnologija


Edit:

Zaboravih pitanjce

Čemu onda ovo preseravanje suda?

Nezavisni sud ima svoja legitimna demokradska prava, naravno kao Treci Nezavisni Stub Vlasti, bre, a u legitimna demokracka prava Suda spada i proseravanje po vlastitom cefu, i kvit bre!

cerski
dragan7557 dragan7557 19:48 14.05.2013

Re: Pitanjce

freehand:
da su mediji loše preneli ono što je novinar loše shvatio.

Ma nije moguce, bre?

cerski
Hansel Hansel 20:06 14.05.2013

Re: Pitanjce

dragan7557
Ma nije moguce, bre?



Veštak je rekao da se ova nesreća dogodila na 7,3 metara udaljenosti od pešačkog prelaza, što je, kako je objasnio, utvrdio uz pomoć satelitskih snimaka, jer nije izlazio na lice mesta.


Još veći hit je što vest doslovce prenosi "Kurir", s naznakom da je autor -- "Blic".

maksa83 maksa83 20:07 14.05.2013

Re: Pitanjce

Još veći hit je što vest doslovce prenosi "Kurir", s naznakom da je autor -- "Blic".

Ne se kaže Blic, se kaže Bljuc. :)
predatortz predatortz 20:08 14.05.2013

Re: Pitanjce

Još veći hit je što vest doslovce prenosi "Kurir", s naznakom da je autor -- "Blic".


Postali su isti, jebala ih Farma i VB!
dragan7557 dragan7557 20:13 14.05.2013

Re: Pitanjce

Hansel:
s naznakom da je autor -- "Blic"


Vidim zbilja pise autor Blic!

A ovaj djed ce se sigurno povampiriti od silnog zajebavanja.


cerski
Hansel Hansel 20:32 14.05.2013

Re: Pitanjce

Vala, baš. A "Kurir" je još u naslovu sugerisao da je "satelitski snimak dokazao"!
zemljanin zemljanin 20:47 14.05.2013

Re: Pitanjce

Hajde da se igramo pretpostavki:

a) satelit XY bio na poziciji i snimio fotografiju,
b) veštak se obratio agenciji XZ i dobio informaciju o trajektoriji satelita
c) veštak se obratio agenciji XX i dobio informaciju da takav snimak u to vreme i sa tog mesta - postoji
d) veštak uplatio sumu NN i dobio snimak od agencije XX

jbt. ovo samo u Srbilendu može
Hansel Hansel 21:03 14.05.2013

Re: Pitanjce

jbt. ovo samo u Srbilendu može

Како се ово беше зове -- укрштена-е вероватноћа-е? Прва пута друга пута трећа пута четврта = 0,000000000000...
tyson tyson 20:28 14.05.2013

Sačuvaj me bože srpskih novinara..


O čemu se ovde uopšte radi, satelitski snimak čega?!


Hansel Hansel 20:35 14.05.2013

Re: Sačuvaj me bože srpskih novinara..

Pozovi autora -- "Blic"!

Doduše, čovek je potpisan na sajtu "Blica"...

Pitam se samo kako bi prošao jedan zahtev za pristup informacijama od javnog značaja, u ovom slučaju...
tasadebeli tasadebeli 20:34 14.05.2013

- Мореш ли спават', брате?

- Тешко, сестро...
- А ракија? Помаже ли?



П.С. - Ово нема везе са темом текста, само мала исправка...


Kada se donekle sličan događaj desio negde na Banovom brdu


Немој да се вређамо... То се догодило у Водоводској улици, а то је Жарково, није Баново брдо... Код мостића који води са Брда у Жарково постоји и графит:"До Бановог брда људи, од Бановог брда Жарковци"... А само њима Ник Слотер може бити омиљени лик - "Слотеру Ниче, Жарково ти кличе".

Нетрпељивост датира још од формирања општине 1911. године, а процес помирења су на прослави стогодишњице општине 2011. започеле "две даме својим руковањем и пољупцима", једна испред удружења Стари Чукаричанин, друга испред удружења Стари Жарковац. (Према књизи Настанак и формирање општине чукаричке Љубодрага Поповића објављеној 2012.)

А неки овде на блогу мисле да се ово са Косовом и Метохијом може решити за пар месеци! Е, свашта...
Hansel Hansel 20:40 14.05.2013

Re: - Мореш ли спават', брате?

Јао, Тасо, извињавам се обема странама, ја запамтио нешто криво онда, помињало се Баново брдо у тим првим вестима, можда у некој реченици о смеру.

Него, кад већ помену ово: "До Бановог брда људи, од Бановог брда Жарковци", морам и ја да поменем један слоган: "Србија до Токија, Земун до Пинокија!"
freehand freehand 20:45 14.05.2013

Re: - Мореш ли спават', брате?

"Србија до Токија, Земун до Пинокија!"

Kosovo je Srbija. Ostalo je "Delta".

A vidiš kako ništa nije večno...
Hansel Hansel 20:51 14.05.2013

Re: - Мореш ли спават', брате?

A vidiš kako ništa nije večno...


Па, да, "Делта" се мало продала, власник мало у 'ладовини...

А "Србија је вечна док су јој деца верна".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana