ај дапробамија . . .

Черевићан RSS / 16.02.2008. u 16:19

 

гост – аутор (наблогуми) г видомир павловић  ( за оне који се умоменту не присете) je редовни  коментатор текстова Блогера постираних током протекле пола године, а знан ми одавде, сострва.средњих је година  но вазда га још прати сећање на трауматично проживљено детињство .

 отуд му ваљда и текста . . . .кои следи  

DEČACI...

 Najvoljenija stvorenja na svetu su deca.

 

 „Sretan je onaj ko ih ima, a još je sretniji onaj ko ih sačuva“, pročitah nekad negde i zapamtih, jer...  

Svi mi u životu i od života nešto želimo! Neki žele da postanu bogati jer misle da će novac rešiti njihov problem, neki žele da ne rade a da imaju svega, neki se bore za dobre funkcije, videli smo divovsku borbu za predsednika republike...

 

A ja, šta ja želim?

 

Eee, ja imam jednu lepu, normalnu želju, a to je da postanem bolji tata. 

Imam dvoicu klinaca, u najslađem periodu, za pojesti? Ni deca ni momci.

 

DSCN3582.jpg

 

Još uvek jedu hlebac, kada počnu „jesti“ džigericu biće svašta!

I ja sam jeo mojima i njima će njihovi, ako Bog da, i tako sve u krug...

I danas dan se sećam da kad god dođem kući majka budna, nema veze da li je radila ili ne, da li je umorna ili ne, da li je bolesna ili ne! Ona je ta koja dežura kući a ni sama nezna zašto, niti može pomoći nešto, niti zna gde sam...

Ali psiha je čudo, kao i samokritika : 

 

- Zamisli da se tebi nešto dogodi a ja zaspala ne daj Bože -  kako kaže - zaspala I kad bi se dogodilo, ne daj Bože...,  šta bi osim jaukanja I da li bi više jaukala?

 

 

Ali teška je to filozofija biti majka i nedaj Bože nijednoj da dočeka nešto loše!

    Dakle, sednem ja da se dogovorim sa mojim momcima, da recimo lepo pišu, jer pišu kao nogama. Sednem pokažem, pokazivajući ispišem kozna kolko strana. Ponekad im pokazivajući uradim ceo zadatak. Oni sretno trljaju ruke :

 

- To tata sada možemo na fudbal.., Ja ih gledam pa kome sam ja ovo pokazivao, ko treba da vežba vi ili ja?

 

-Ili kompjuter – dobacuje drugi! Kompjuter me posebno nervira, jer posle njih dvoice, ikonice na monitoru nikad nisu na svom mestu, a noviteta koliko hoćeš, i fascikli i igrica, a slike menjaju svaki dan, nekada dnevno par slika zasijaju na ekranu... Te spajdermen, te Hulk bulk, kako li već, te supermen pa neki likovi iz crtanih - Dokle ću vam govoriti da ne menjate mesta ikonicama..., Gle opet nove fascikle, ŠTA SAM JA REKAO ZA TO.. Zagalamim, ali čim ih pogledam onako tužne počnem se smejati : 

- Još ovaj put ću vam oprostiti, a sledeći spremite guze da ih ofarbam u plavo..

 

Međutim ja sam bio bijen veoma puno od strane mog oca tako da se teško odlučujem da ih tučem. Danima sa njima pričam, veoma dobro razumeju sve, dogovorimo se sve i opet za samo sat vremena, nekada i pre opet sve po starom..

 

- Koji je – dreknem besno?

 

Oni znaju, kada sam baš besan onda samo ćute i čekaju da mi se grimasa počne pretvarati u osmeh. Mlađi super glumi suze da je to neverovatno.

I čim ugledam njegovo lice setim se svog lica pa opet počnem lepo 

- Ajde sine da vidimo u čemu je problem...

 Posle par puta primetim da on to počne koristiti onda ga dva tri puta udarim kaišem po guzi i TEK onda se smiri par dana, pa opet ... Poludeću,  a ne želim da ih tučem!

 

Idem sa njima svukuda, šetamo se ulicama, trčimo, idemo autobusom, pošto sam na Malti i nemamo kola. Ja sam i povređen u glavu (probijena mi lobanja i mozak mi bio  malo prignječen, te nisam pouzdan još uvek da vozim kola.)

Uvek na na pitanje koji je sledi odgovor :  - On je – gotovo u isto vreme jedan na drugog pokazuju prstom... I stalno tako.  - Jel vi to mene opet pravite budalom viknem ja! - Ma neee – stariji će, pošto je dosta slobodniji. Deset god. će mu biti u maju.

 

Stariji počne da glumi neke kerefeke, što kaže naš narod, imitirajući glumce ili stvari koje volim i odmah me pretvore u dobricu. Mada ima dosta situacija gde i udarim. Mnogo puta mi dođe, mnogo puta im i oprostim, ali bude i... Želim da se sto posto promenim, želim da naučim da budem tata, dobar tata. Ovo mi je prvi put da sam tata... Inače ja sam u 46 godini, možda je i to razlog što ponekada nemam živaca za neke njihove gluposti...  Kasno se oženih zbog nasilja u porodici, u kojem sam proveo 26 god. I zbog toga nasilja želim da izbegnem nasilje, a i da usput izvedem decu na „pravi put“. Ja sam odrastao malo patrijarhalno i primećujem da imam dosta toga naslednog u vaspitavaju dece. Zato „Moram“ uvek da se kontrolišem kada im prilazim. A ne želim da ih tučem jer je to, ipak, samo ružna navika. Što je još gore sada sam ja po ceo dan sa njima kući, a deca kao deca ne mogu ceo dan biti dobra, bili bi onda za ginisovu knjigu...

 

Nadam se da na blogu ima dosta roditelja koji mi mogu reći dosta toga što ja ne znam, a želim da znam.

 

Neću da budem kao Srpska vlada koja tuče svoje studente...

 Zato pišem ovaj post jer želim svojoj deci, da ne prođu kao ja. I zato želim da se naučim KAKO da priđem deci da sve bude drugarski. Najsretniji sam kada na licu mojih sinova vidim da su sretni, kao svi normalni ljudi na ovom svetu Niko se nije naučen rodio pa ni ja. Ja samo imam veliki minus što sam odgajen uz kandžiju,  ponekad sajla od motora, prut ili kaiš. Šamara sam dobio više nego kad bi sabrao  crvena i bela krvna zrnaca.  Uhvatim sebe kako me nervira što u tuđoj kući galame sa tuđom decom, pipaju stvari koje nisu za njih, što skaču po krevetu... Možda je sve to normalno a ja nisam... 

Da se razumemo svaku priliku koristim da se izigramo, dozvolio sam im da ležeći uče na krevetu. Želim da mi lepo pišu, na tom insistiram, nagrađujem čokoladicama, igrom na kompjuterom, kinder jajetom ili šta požele?

Stariji dobro uči najbolji je ovde u razredu, dok mlađi...?

Pričam sa drugovim a, kod svih njih je problem mlađi sin, pa se pitam da li je to nepisano pravilo?

Evo sad sam ih ih zvao da mi pomognu oko posta  i pitanja kakvog bi tatu želeli: 

- Momire (mlađi) kakav bi tata trebao da bude po tvom mišljenju – pitam mlađeg?

 

- Hteo bih da budeš ovakav kakav si sada – odgovara Momir - Želeo bih da nemam greške dok pišem, da mogu lakše da učim....

 

- Moko sine o meni je reč kakav bi ti voleo da ti tata bude- ponavljam

 

- Ne želim ništa više tata, samo da me manje kvrckaš, (naša bosanska reč), Sve imam sve mi kupuješ, lepo mi je što se igraš samnom lepo.... Moki je već dosadilo...

 

- Aj sada Nidža.... – viče Moka mlađi sin

 

- Ajde ti Nikola Moka je završio.

 

- Voleo bih... – pa ućuti

 

- Ajde u čemu je problem – pitam ga – jel sam toliko loš kada nemožeš da pričaš

 

- Neee, toliko si dobar da nemam šta da izmenim, ne da izmenim nego da dodam. Ja ga gledam on se zadovoljno i zainteresovano smeška.

 - A što ti pišeš i kome ti pišeš i što mi moramo da pričamo.. – bezbroj pitanja kao i uvek. 

Na sva pitanja uspevam da im odgovorim i to veoma interesantno. Mnogo puta starijeg nateram da mi sam odgovori na njegovo pitanje, što ga obraduje toliko da se ponekad zaceni od smejanja

 

– Ala sam te glupo pitooo... – završava svoje pitanje sa osmehom..

 

Eno ih sad u sobi igraju se tuče kao i svi dečaci, što me izluđuje. Ne mogu se ni oko čega dogovoriti bez svađanja. Stariji je mlađem idol što god on jede i mlađi će, gde god ide stariji i mlađi će. Kada su razdvojeni ili sa drugom decom bez brata najbolji su na svetu?  Kada nešto kupujem oboici i to mora biti isto, a različite boje, inače je rat oko te stvari. Ako je nešto samo jedno :

 - Baci je –  oboica viču jer nijedan neće da popusti čija će biti... Zbog svega ovoga dragi moji prijatelji i zbog velike želje da budem dobar tata, zapravo, još malo mi fali, a ja želim i to malo da ispravim pomozite, pišite svoja iskustva, mnogima od nas će dobro doći! Tate ne moj te misliti da ste bezgrešni, zato sa iskrenošću navalite. Niko nam neće pomoći ako si sami ne pomognemo. Još jednom 

 

SRETAN JE ONAJ KO IMA DECU, A JOŠ SRETNIJI ONAJ KO IH SAČUVA....  

I..., da , na kraju zahvaljujem se domaćinu koji me je razumeo  i ustupio deo svog prostora da uspem! Biće mu moji sinovi zauvek zahvalni!



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

MilutinM MilutinM 16:41 16.02.2008

Deca

Vidomire,

Pričam sa drugovim a, kod svih njih je problem mlađi sin, pa se pitam da li je to nepisano pravilo?

Ovo je istina u naaaaaajvećem broju slučajeva. Mislim, ja sam stariji, pa mogu da potvrdim ))

Bez šale, celo detinjstvo i mladost ja sam bio mirniji, dok nije bilo dana da moj mladji brat ne napravi neku glupost. I danas kaže majka da je obična situacija bila da on napravi sra...svašta, pa onda pobegne u WC i zaključa se. Ona, onako besna, izudara mene, nemajući vremena da utvrdi ko je kriv. Kad se ona istrese, on lepo izadje.

Nije lako biti mladji. Uvek onaj stariji zna i može sve bolje. Nije lako ni biti stariji. Uvek moraš biti primer i pomagati onom zvekanu.

Ne znam kako da te savetujem. Ja imam samo jednu (ali vrednu, pile tatino).

Prilažem i jedan prigodan tekst:

Dete

Ako dete živi sa kriticizmom, ono uči da osudjuje.
Ako dete živi sa neprijateljstvom, ono uči da se bori.
Ako dete živi sa porugom, ono se uči da bude snebivljivo.
Ako dete živi sa stidom, ono se uči da je krivo.

Ali ako dete živi sa podsticanjem, ono se uči poverenju.
Ako dete živi sa tolerancijom, ono se uči da bude strpljivo.
Ako dete živi sa pohvalom, ono uči da bude zahvalno.
Ako dete živi sa poštenjem, ono se uči pravičnošću.
Ako dete živi sa sigurnošću, ono se uči da ima veru.
Ako dete živi sa odobravanjem, ono se uči da voli sebe.
Ako dete živi sa prihvatanjem i prijateljstvom, ono uči da pronadje ljubav na svetu.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 17:00 16.02.2008

Re: Deca

Milutinem mnogo hvala na ovim ovom tekstu. odlično. A što se tiče mlađeg... uf.. ali izdržavam.
hvala na komentaru ako se setiš još nešto piši
pozdrav
MilutinM MilutinM 17:18 16.02.2008

Re: Deca

Evo par misli Duška Radovića, nabacano:

Prvo grešimo u vaspitavanju dece. A zatim tučemo svoju decu i tako ispravljamo sopstvene greške.

Dobri roditelji imaju bespomoćnu decu. Dobrota roditelja je kao živi pesak. Deca se nemaju na šta čvrsto osloniti, sve je oko njih meko i porozno.

Ako ne umete da vaspitavate decu, tucite ih. Deca od toga neće postati bolja, ali će vama biti lakše.

Briga za sudbinu dece nije isto što i ljubav. Ko mnogo brine ne stiže da voli.

Deco, budite zdravi, nemojte biti bolesni! Bolje je da vas tuku što ste zdravi nego da vas vole što ste bolesn
i.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:03 16.02.2008

Re: Deca

DA, PRVO IH UČIMO DA ODAJU I PRIČAJU I KADA TO NAUČE ONDA IH TERAMO DA SEDE I ČUTE...
jesen jesen 16:45 16.02.2008

kais

....sakrij negde, za pocetak.......tako neces nikada biti u iskusenju da ga upotrebis....
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 17:03 16.02.2008

Re: kais

Kaiš se retko upotrebljava stvarno, i želim da ga izbacim. Ovaj tekst i govori da oću da ga bacim zauvek, neću ga ni u pantalonema....
Hvala na komentaru
jesen jesen 17:24 16.02.2008

Re: kais

.....ako je kais nesto sto dolazi iz podsvesti onda ga zaista treba ukloniti iz vidokruga,mislim da su to standardne psiholoske metode.....Deca su ti/vam preslatka i ne verujem da rade bilo sta sto ne rade druga deca tj bilo sta sto zasluzuje batine sa kaisom....Dobro, svako dete ponekad zasluzi da se sljepne ali nista vise od toga.....sve ostalo se moze strpljenjem i ljubavlju resiti....
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 17:36 16.02.2008

Re: kais

U pravu si ! To i ja mislim da su ista kao i druga. Nego sam ja naučio u životu da se tuđe čuva bolje nego svoje da moram biti svukud "sveća"...i da ustajem starijim i mnogo toga još, što nije za ovde? .Treba biti dobar ali da li oni mogu u ovom uzrastu dati ono što očekujem od njih. Moja podsvest je... strašno. Ja samo želim da prekinem lanac loše genetike recimo. Upornost je moja vrlina koju želim da iskoristim na najbolji način, a za ovih pola godine sam stekao ovde toliko prijatelja da sam rešio da se obratim za drugarski savet
!
Dobro, svako dete ponekad zasluzi da se sljepne ali nista vise od toga.....sve ostalo se moze strpljenjem i ljubavlju resiti....


Fali to MALO strpljenja... to je to
pozdrav
jesen jesen 18:34 16.02.2008

Re: kais

Treba biti dobar ali da li oni mogu u ovom uzrastu dati ono što očekujem od njih.
....sve zavisi sta ocekujes....Ti si roditelj a ne oni...ti si taj koji treba da dajes, da vaspitavas, da volis i da ne trazis nista za uzvrat...to sto ocekujes docice mnogo kasnije kad shvatis da si im pomogao da postanu dobri ljudi....
jama jama 00:04 17.02.2008

Re: kais

.to sto ocekujes docice mnogo kasnije kad shvatis da si im pomogao da postanu dobri ljudi....



Ovo je stvarno tačno, uverio sam se na svojoj deci.
Taska Dana Taska Dana 16:49 16.02.2008

Pozdrva!

Deca uce na primeru a jednog dana nauce sve i o primeru na kome se uce. Vi ste shvatili da nasilje donosi probleme sto mnogi ljudi ne shvate nikada iako ih je bolelo i unesrecilo.

Vasi decaci su preslatki i vidim da ih volite a da to znate i da im pokazete. Kad god podignete ruku na njih setite se da vas je mnogo bolelo i da to radite zato sto ste se setili bola i situacije u kojoj ste i sami bili.....Vasa deca nisu kriva za greske vaseg oca. Oprostite svom ocu, verovatno nije znao za bolje...to je lancana rekacija, ucio je verovatno na losem primeru.
Prekinite lanac , za vase divne decake, za njihovu decu. Za vas !!!!


vidomir pavlovic vidomir pavlovic 17:06 16.02.2008

Re: Pozdrva!

Odlično znam, šta je nasilje zato sam rešio i ovo malo da izbacim. Klinci su inače i zaslužili da imaju super tatu dobri su. ocu sam sve oprosti nek mu je laka crna zemlja, da je hteo bolje i meni bi bilo bolje?
Život piše romane...
Hvala
oldtajmer oldtajmer 19:45 16.02.2008

Re: Pozdrva!

Deca uce na primeru a jednog dana nauce sve i o primeru na kome se uce.


Uze mi rec iz usta! Ja nikad jos nisam podigao ruku na sina, ali sam podigao glas... tacno vidis prvo zbunjen pogled, a onda pocinje da imitira, recimo kad mu nesto majka kaze...
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:07 16.02.2008

Re: Pozdrva!

Sa decom samo treba raditi i pričati .
Da, a šta kada te izvaraju milion puta?
Sreća pa deca brzo zaborave sve tučnjave...

Oldtajmer pozdrav ne zapazih te dugo, ili sam prevideo
pozdrav
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 22:16 16.02.2008

Re: Pozdrva!

vidomir pavlovic
Sreća pa deca brzo zaborave sve tučnjave...


E, tu se grrrrrrdnoooo varate!!!! Da li ste Vi zaboravili Vaše batine?.....prema postu bih rekla da niste
jama jama 00:09 17.02.2008

Re: Pozdrva!

Odlično znam, šta je nasilje zato sam rešio i ovo malo da izbacim.


Dobar si ti tata i svaka ti čast. Malo je njih koji bi ovo izneli na ovaj način i to samo pokazuje koliko ti je stalo da ih na pravi način vaspitaš. Kada bi svi ovako tražili savet, sugestiju za ono što ih možda muči ovaj svet bi bio mnogo lepši.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 00:14 17.02.2008

Re: Pozdrva!

Aleksandra Mitrovic

vidomir pavlovicSreća pa deca brzo zaborave sve tučnjave...E, tu se grrrrrrdnoooo varate!!!! Da li ste Vi zaboravili Vaše batine?.....prema postu bih rekla da niste


u PRAVU SI ALI SE NEMOGU POREDITI MOJE BATINE I..
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 00:22 17.02.2008

Re: Pozdrva!

vidomir pavlovic

PRAVU SI ALI SE NEMOGU POREDITI MOJE BATINE I..

Batine su batine. Tu nema razlike. Frustracija je uvek ista
angie angie 16:51 16.02.2008

vidomire,

podrshka za pisanje,

dechaci su preslatki, samo ljubav i strpljenje, razumevanje, zashtita- to je ono shto im treba.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 17:10 16.02.2008

Re: vidomire,

Hvala na podršci, nadam se da ću izgurati. Za klince ljubavi imam na pretek, čak i da naučim... Svega imam, i ljubavi za njih i vremena i sve znam, ali taj dečji nestašluk ne razumem baš najbolje, a ne želim da se izgubim...
pozdrav
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:59 16.02.2008

Vitomire, :)

Vama u životu ništa ne fali!
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 17:14 16.02.2008

Re: Vitomire, :)

Eh prijatelju kako si to lepo rekao.
Ali zerica je još u meni koju moram izbaciti...
jer pametnijji popušta..
ali lako je to reći treba to i uraditi !

Hvala cedo,
Čestitam ti opet !
napolitanac napolitanac 17:01 16.02.2008

Sretan je onaj koji ima decu,

najsrecnija je majka koja ima dve kceri.Prilazem i ja stihove kao i MilutinM
Radost i muka

Majka ima lepe kceri
za udaju usporedo,
Kceri su joj san i bdenje,
Sve ih pazi i ogleda,
Ljubi mazi i neguje,
A u srcu vec nagadja:
Kako koja udat ce se,
Jer ne dvoji ni najmanje,
da ce svet se jagmit za njih.
To je radost sretne majke










vidomir pavlovic vidomir pavlovic 17:21 16.02.2008

Re: Sretan je onaj koji ima decu,

Super stihovi, baš tako, ali ipak...


A u srcu vec nagadja:
Kako koja udat ce se,


Ja se borim protiv genetike, jer odrastao loše pa ne stigoh naučiti kako treba biti tata...
Kazezoze Kazezoze 17:41 16.02.2008

Re: Sretan je onaj koji ima decu,

problem je, koliko sam ja uspeo da primetim u samokontroli.
da bi postigao kontrolu u svojoj glavi, odnosno da od malog problema ne bi pravio veci, dobro bi bilo da pochnesh da vezhbash jogu. g.cherevican koji ti je u komshiluku bi ti mogao malo pomoci u tome jer i on vezhba vec godinama. naime prilikom vezhbanja joge uchi se pravilno disanje, a pravilnim disanjem izbacujesh svu negativnu energiju iz svog organizma i glava ti postaje bistrija a kontrola rasudjivanja potpunija.
pokushaj, nije teshko i videcesh da cesh se uskoro mnogo bolje osecati.
za pochetak, izbaci kaish iz upotrebe kao nachin kazhnjavanja, jer deca se ne vaspitavaju batinama, kao shto si i sam uvideo. klinci su ti super, a kolko sam primetio ni vash odnos nije losh.
pozz
b. stojanovic b. stojanovic 17:47 16.02.2008

Re: Sretan je onaj koji ima decu,

Nadrealisti su imali odlican slogan " Roditelje treba tuci dok su mladi".

Nije jasno iz vase ispovesti da li vi tucete ili ne tucete decu!! Zapravo jasno je da ih tucete ali je vase pitanje koje niste postavili ali je sveprisutno : Da li je i to "malo" sto ih tucete noralmalno ili ne. Naravno da nije normalno cak ni to "malo" batina ali je jos zanimljivije da ni sami niste sigurni koliko je to koliko ih tucete. Cini se kao da se veci deo tih batina odigrava u vasoj fantaziji i to je ono sto je opasniji deo problema.

Medjutim ono sto je najopasnije je da vi nakon kaznjavana batinama niste sposobni da budete njihov otac, nego se ponasate kao njihov drug kao sto i sami kazete - postajete popustljivi i niste sposobni da imate bilo kakav autoritet.

Mislim da ce za decu biti veci problem to sto se cas pojavljujete u ulozi strogog represivnog oca a cas u ulozi njiovog druga nego to sto ih kaznjavate batinama.

Naravno da je nuzno da prestanete da ih fizicki kaznjavate ali nacin kako predstavljate problem siguran je znak da tim batinama kaznjavate sebe, deca su tu kolateralna steta!!!
Taska Dana Taska Dana 17:53 16.02.2008

Re: Sretan je onaj koji ima decu,

Deca su nestasna zato sto u nestaslucima uce o sebi i o vama....treniraju zivot. Nestasluk je sladak i pozeljan. Destruktivno ponasanje je nesto na sta treba obratiti paznju. Kad se napravi razlika izmedju nestasluka i destrukcije, to jest opasnog ponasanja po njih same i po okolinu, onda je lako reagovati na pravi nacin.
Razgovor, diskusije, igra, zajednicki rad na necemu su put ka upoznavanju, zblizavanju, razumevanju.

Deca koja su maltretirana razviju neretko osecaj krivice ... zato se javlja i nesigurnost u proceni nestasluka versa destrukcije....Svako dete koje je maltretirano je nepravedno maltretirano kakve god da je nasilnik imao motive.

Igrajte se s decom onoga sto ste vi zeleli da se igrate :) i uzivajte u tome...budite mala vesela druzina, neustrasiva druzina i pazite jedni na druge, cuvajte jedni druge.


vidomir pavlovic vidomir pavlovic 17:56 16.02.2008

Re: Sretan je onaj koji ima decu,

Kazezoza moj problem je.., da i u samoktroli ! Ja u stvari i nemam neki problem ali i imam ? Zašto da tučem decu, zašto da pamte što ja pamtim..
Da dobro si primetio, naš odnos je super. Ali posle svakog "excesa" ja se zamislim, i pitam ZAŠTO sam to uradio? Kao da sam ja dete a ne oni? Želja mi je da od ovog bloga budem ono što želim. Možda ću čak i kroz odgovere sa svima Vama biti već drugačiji... Psiha je čudo Božje...!
što se tiče g. cher. u pravu si, ali g. cher je toliko dobar da lebdi ne mogu ga stići...
pozdrav i hvala na druženju
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:18 16.02.2008

Re: Sretan je onaj koji ima decu,

b. stojanovic
Nadrealisti su imali odlican slogan " Roditelje treba tuci dok su mladi".Nije jasno iz vase ispovesti da li vi tucete ili ne tucete decu!! Zapravo jasno je da ih tucete ali je vase pitanje koje niste postavili ali je sveprisutno : Da li je i to "malo" sto ih tucete noralmalno ili ne. Naravno da nije normalno cak ni to "malo" batina ali je jos zanimljivije da ni sami niste sigurni koliko je to koliko ih tucete. Cini se kao da se veci deo tih batina odigrava u vasoj fantaziji i to je ono sto je opasniji deo problema.Medjutim ono sto je najopasnije je da vi nakon kaznjavana batinama niste sposobni da budete njihov otac, nego se ponasate kao njihov drug kao sto i sami kazete - postajete popustljivi i niste sposobni da imate bilo kakav autoritet. Mislim da ce za decu biti veci problem to sto se cas pojavljujete u ulozi strogog represivnog oca a cas u ulozi njiovog druga nego to sto ih kaznjavate batinama. Naravno da je nuzno da prestanete da ih fizicki kaznjavate ali nacin kako predstavljate problem siguran je znak da tim batinama kaznjavate sebe, deca su tu kolateralna steta!!!


ODLIČNO?
Da, moji lomovi su moj veliki problem, ali KAKO i šta im reći kada vas onako tužno pogledaju? Pomislim, pa to su moja deca! Pomislim ma jebem ti sve jedan je život.., pa opet pomislim pa ne mogu dozvoliti neke stvari baš ...
Ko se nikog ne boji nikog i ne poštuje, taj je ustanju svašta uraditi, jer se nikog ne boji i ne poštuje ništa..
Da to je to pitanje koje me muči zato je i tekst takav neodlučan kao i ja! Zato je tu, da prodiskutujemo

pozdrav

G r o f i c a G r o f i c a 23:18 16.02.2008

Skola za roditelje

Vidomir wrote:
Ja u stvari i nemam neki problem ali i imam ?

Mi u zivotu za sve imamo skole ali za ono zasto je najpotrebnije nemamo. Zamislite mlad bracni par kojem se deca dogode (jer deca nam se dogadjaju ili nam se ne dogadjaju) a oni jos deca. I kako da deca vaspitavaju decu?
Ja recimo ne bih znala sta bih sa ovakvim tatom koji misli da nema neki problem ali i ima problem. :)))
Vidim da je tata dobar covek, ima i zlatnu decu, ali on ne zna da li treba da poteze kais. Na kais ne bi smeo da pomisli nijedan tata. Sa decom treba razgovarati.
Mene kada pozove otac na razgovor ja znam sta me ceka. Ceka me veliki stid pred njim dok ga slusam ali i bol zbog razlike u shvatanju i sto je moj tata ''zaboravio'' da je i on bio dete. Mama je uvek nekako po strani, u nasem patrijarhalnom drustvu vaspitanje je prepusteno tatama a tate su, zna se, tatamate.:(

vidomir pavlovic vidomir pavlovic 00:21 17.02.2008

Re: Skola za roditelje

G r o f i c a
Vidomir wrote:
Ja u stvari i nemam neki problem ali i imam ?Mi u zivotu za sve imamo skole ali za ono zasto je najpotrebnije nemamo. Zamislite mlad bracni par kojem se deca dogode (jer deca nam se dogadjaju ili nam se ne dogadjaju) a oni jos deca. I kako da deca vaspitavaju decu? Ja recimo ne bih znala sta bih sa ovakvim tatom koji misli da nema neki problem ali i ima problem. :)))Vidim da je tata dobar covek, ima i zlatnu decu, ali on ne zna da li treba da poteze kais. Na kais ne bi smeo da pomisli nijedan tata. Sa decom treba razgovarati. Mene kada pozove otac na razgovor ja znam sta me ceka. Ceka me veliki stid pred njim dok ga slusam ali i bol zbog razlike u shvatanju i sto je moj tata ''zaboravio'' da je i on bio dete. Mama je uvek nekako po strani, u nasem patrijarhalnom drustvu vaspitanje je prepusteno tatama a tate su, zna se, tatamate.:(


GROFICE, ja kada sa njima pričam oni se samo podsmevaju krišom i čekaju da završim pa da nastave... E te me situacije ponekada ubijaju...
Majka je vaspitanje prepustila meni jer vidi da se trudim da budem što bolji...

Hvala na diskusiji pozdrav!
G r o f i c a G r o f i c a 00:36 17.02.2008

Re: Skola za roditelje

GROFICE, ja kada sa njima pričam oni se samo podsmevaju krišom i čekaju da završim pa da nastave... E te me situacije ponekada ubijaju...
Majka je vaspitanje prepustila meni jer vidi da se trudim da budem što bolji...

Hvala na diskusiji pozdrav

Nije to ''podsmevanje'' to je deciji smeh. Roditelj mora da ima poverenja u svoje dete jer samo poverenje moze dete da stimulise. Deca su bica koja mogu da razmisle ako se pravilno upute. Pitajte ih nesto kako bi oni uradili i videcete da ce razmisljati zajedno sa vama. Vi deciji smeh dozivljavate kao podsmeh i to naravno ubija ali to nije u deci i do njih nego je do Vas. Razmislite o tome.
G r o f i c a G r o f i c a 00:41 17.02.2008

Re: Skola za roditelje

Mali dodatak. Sticem utisak da ste pomalo nesigurni sto i jeste razlog da ja razmisljam o skoli za roditelje. Bilo bi lakse roditeljima da razumeju ne samo svoju decu vec i sebe same. Dete tek kada odraste i samo postane roditelj pocinje da razumeva svoje roditelje a cesto ni tada, nazalost. Mislim da je uloga roditelja veoma kompleksna i zato je steta sto ne postoje skole koje bi im pomogle da tu svoju ulogu obave sto kvalitetnije i funkcionalnije.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 08:51 17.02.2008

Re: Skola za roditelje

Grofice ima dosta istine u tvom komentaru, treba samo da probam da mislim drugačije, pozitivno
U pravu si !
pozz
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:35 17.02.2008

Re: Sretan je onaj koji ima decu,

Ko se nikog ne boji nikog i ne poštuje, taj je ustanju svašta uraditi, jer se nikog ne boji i ne poštuje ništa..

kada dolazi iz straha - nije poštovanje
roditelji koji tuku svoju decu to rade jer su ljuti na sebe, jer su nezadovoljni sobom i svojim životom. udarac im dodje kao rasterećenje za sopstvene frustracije, i na prvi pogled, uzrokovan je nestašlukom.
poštovati roditelja - bez straha: je ključ. (poštujem te kao takvog, jer si takav, jer mi pokazuješ i ukazuješ, jer me ne ograničavaš, razumeš, boriš se zajedno sa mnom, bezuslovno si na mojoj strani, čak i kad grešim - i upravo kad grešim: baš zato što si na mojoj strani pokušaćeš da mi objasniš...naći ćeš način, koliko god to vremena i energije iziskivalo.

nasilje je ciklično.
ostaje sa nama. ne zaboravlja se - nikada. za njim se, kao sluzav trag, vuče strah.
nasilje ne ostavlja mogućnost prepravke. obeležen si.
nasilje je uvek na drugoj strani; zauzimajući poziciju kvazi-autoriteta, koji zapravo ne zna šta će sa samim sobom, pa jedini smisao vidi u kontrolisanju drugih. (jer se boji, jer je slab, jer ne ume ništa sam...etc)

ljubav (razumevanje i strpljenje) su možda spori (a često i osporavani), ali sigurno uče poštovanju i zavredjuju poštovanje. zagledaš se duboko u sebe i shvatiš da ništa ne možeš da kontrolišeš, da ne treba da kontrolišeš, već kanališeš. za mene je to ključ.

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:28 16.02.2008

deca

Dobro dosli kao bloger. Lepo vi vasu decu podizete. I sve te vase dileme samo su normalna pitanja koja roditelj postavlja samom sebi.
Pozdrav,
ivana23 ivana23 17:31 16.02.2008

Re: deca

vidomir pavlovic vidomir pavlovic 18:03 16.02.2008

Re: deca

Jelena Pavlović
Dobro dosli kao bloger. Lepo vi vasu decu podizete. I sve te vase dileme samo su normalna pitanja koja roditelj postavlja samom sebi. Pozdrav,


Prezime moje nije baš... znaš i sama kad osetiš da nisi dao maksimum za nešto..., pa se osećaš nekako , kako da kažem nekorisno. Nije mi uopšte problem da sa svima Vama, mojim prijateljima prokomentarišem situaciju pa i ako sam u pravu neka sam - još bolje!

....Sretan je i onaj ko ih sačuva?
To je ono što želim sreću da im i detinjstvo ne pokvarim! Ako im već sve dajem ajde da im dam maksimum, a već imam volje i to dosta, zaslužili su...
pozdrav
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:20 16.02.2008

Re: deca

Ivana, koji je Momir a koji je Nikola...

SUPER FOTKA

POZDRAV
Spiridon Spiridon 17:48 16.02.2008

..

Eee, ja imam jednu lepu, normalnu želju, a to je da postanem bolji tata


Super je taj stav "mislim da mogu bolje". Samo ogranicen roditelj moze da bude ubedjen da je ono sto on radi 100% ispravno.


samo napred, tema je divna


vidomir pavlovic vidomir pavlovic 18:06 16.02.2008

Re: ..

Spiridon
Eee, ja imam jednu lepu, normalnu želju, a to je da postanem bolji tataSuper je taj stav "mislim da mogu bolje". Samo ogranicen roditelj moze da bude ubedjen da je ono sto on radi 100% ispravno.samo napred, tema je divna


Hvala puno odlična podrška...
pozdrav

samo budala tvrdi da nije budala
A i mnogo njih kad čujem " Ja sam roditelj bez greške...uf.. ko je još bezgrešan...
Dilan Dog Dilan Dog 17:52 16.02.2008

Nisam

u istoj situaciji kao ti, mlad sam, nisam oženjen i sl.,
ali pozdravljam post!
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 19:07 16.02.2008

Re: Nisam

Hvsls prijatelju
pozdrav i seti se mene ako budeš tukao decu.... hahaha
Dilan Dog Dilan Dog 19:21 16.02.2008

Re: Nisam

vidomir pavlovic

Hvsls prijatelju
pozdrav i seti se mene ako budeš tukao decu.... hahaha

Suviše si samokritičan :)
A sad, što se tiče dece, mislim da je izuzetno složeno i teško naći "adekvatnu" osobu za tako nešto. Nije problem naći devojku, i sa druge strane devojke da pronađu momka, ali kvalitet koji se u tim vezama javlja zapanjujuće je loš. U stvari i nije tako zapanjujuće, imajući u vidu poremećenost sistema, sistema vrednosti, ekonomske situacije... međuljudskih odnosa i saobrazno tome muško-ženskih odnosa- naročito među mladima.
O tome, čini mi se da niko nije pisao na blogu.
bravar bravar 19:25 16.02.2008

Re: Nisam

ali kvalitet koji se u tim vezama javlja zapanjujuće je loš

Dilane, potpuno tacno, a iznad svega tuzno. Ne bih da trolujem, eto teme nasim spisateljima, ali, skoro nisam bila na nekoj svadbi, a da se brak ne rasturi ubrzo:(

PS Zlobnici ce reci da sam baksuz, a nisam, majkemi:)))
Dilan Dog Dilan Dog 19:33 16.02.2008

Re: Nisam

bravar

ali kvalitet koji se u tim vezama javlja zapanjujuće je loš

Dilane, potpuno tacno, a iznad svega tuzno. Ne bih da trolujem, eto teme nasim spisateljima, ali, skoro nisam bila na nekoj svadbi, a da se brak ne rasturi ubrzo:(

PS Zlobnici ce reci da sam baksuz, a nisam, majkemi:)))

Trol je cool! :))
Ma kod Čerevićana je opuštena atmosfera, uvek se neka "nuz-tema" javi, :) tako smo prošli put malo razgrabali o tome da li je čovek homo-religiosus ili ne, a i ko zna koja se sve teme ne pojavljuju.
To je sve povezano, ljubav, odnosi među ljudima, brak, deca...Zar ne?
Dilan Dog Dilan Dog 19:35 16.02.2008

Re: Nisam

zaboravio sam da kazem, slažem se sa ovim što si rekla- dijagnoza
bravar bravar 19:42 16.02.2008

Re: Nisam

To je sve povezano, ljubav, odnosi među ljudima, brak, deca...Zar ne?

Da, ti medjuljudski odnosi. Pokvarilo se sve, ali je tuzno da ne primecujem kod mladih zelju da nesto promene - pre svega kod sebe.
Idoli im postaju neki ljudi cije ponasanje po mom skromnom misljenju ne zavredjuje paznju. Zivot od danas do sutra, zurke, ludila, brz zivot. U toj prici nema dovoljno mesta za nesto sto je trajno - kao sto je brak.
Brak je dobrovoljna zajednica dvoje, koja vrlo brzo prerasta u troje, cetvoro. Ta nova situacija cesto je opterecujuca, trazi odricanje, toleranciju, strpljenje. a mnogi na to nisu spremni.
U sustini, mnogo je bolji dobar razvod, nego los brak. Ali cemu sve to vodi. U takvim situacijama najvise stradaju oni koji nza to nisu krivi - deca.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 19:42 16.02.2008

Re: Nisam

Kaki zlobnica
Ti si pokazala da si fer i ne boj se..
Čujemo se kasnije malo
pozdrav
Dilan Dog Dilan Dog 19:55 16.02.2008

Re: Nisam

bravar

To je sve povezano, ljubav, odnosi među ljudima, brak, deca...Zar ne?

Da, ti medjuljudski odnosi. Pokvarilo se sve, ali je tuzno da ne primecujem kod mladih zelju da nesto promene - pre svega kod sebe.
Idoli im postaju neki ljudi cije ponasanje po mom skromnom misljenju ne zavredjuje paznju. Zivot od danas do sutra, zurke, ludila, brz zivot. U toj prici nema dovoljno mesta za nesto sto je trajno - kao sto je brak.
Brak je dobrovoljna zajednica dvoje, koja vrlo brzo prerasta u troje, cetvoro. Ta nova situacija cesto je opterecujuca, trazi odricanje, toleranciju, strpljenje. a mnogi na to nisu spremni.
U sustini, mnogo je bolji dobar razvod, nego los brak. Ali cemu sve to vodi. U takvim situacijama najvise stradaju oni koji nza to nisu krivi - deca.

pa eto da se uhvatim samo jednog problema- brz život. Tako se živi- ljudi se jedni prema drugima ponašaju kao prema predmetima, sredstvima. Kao potrošnja: uzmeš - potrošiš - odbaciš!
bravar bravar 20:05 16.02.2008

Re: Nisam

uzmeš - potrošiš - odbaciš!

FUJ!!!

PS Tako je lepo VOLETI i biti VOLJEN...

ponavljajte to sebi svakoga dana i volite NESEBICNO - jer to ce nas spasiti od jada i bede u koju upadamo.
Dilan Dog Dilan Dog 20:14 16.02.2008

Re: Nisam

bravar

uzmeš - potrošiš - odbaciš!

FUJ!!!

PS Tako je lepo VOLETI i biti VOLJEN...

ponavljajte to sebi svakoga dana i volite NESEBICNO - jer to ce nas spasiti od jada i bede u koju upadamo.


ovo je jedna prelepa poruka ljubavi...
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:26 16.02.2008

Re: Nisam

U pravu si tu temu niko nije obradio.

"ADEKVATNA", teško je to naći..
Evo ja kao roditelj želim da deci pomognem i meni, a krv smo što kažu!
Kako naći pravu, pa recimo posle najmanje 5kg soli da pojedete zajedno, za početak.
Posle 30 i kusur godina se rastaju..., a da ne spominjem ove sada moderne brakove...
Želim ti sreću, ali, što više budeš gledao manje ćeš da vidiš!
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:30 16.02.2008

Re: Nisam

bravar
uzmeš - potrošiš - odbaciš!FUJ!!!PS Tako je lepo VOLETI i biti VOLJEN...ponavljajte to sebi svakoga dana i volite NESEBICNO - jer to ce nas spasiti od jada i bede u koju upadamo.


A što mi se braka tiče super da ne čuje zlo. Posle 11 godina braka volimo se još uvek kao "nekada"...
Dolybell Dolybell 18:05 16.02.2008

aj daprobamija

Bože, niste svesni koliko ste srećni!
Pa vi imate najveće i najdragocenije bogatstvo!
Preklinjem vas da nikada nikada ne udarite dete, nikada više!
Oni su vaša tvorevina, vi ste ih hteli i vi ih i imate, srećni čoveče..


Vaša je obaveza da vi njih razumete i shvatite, a oni vas
onoliko koliko je to u njihovoj moći, oni su samo deca.

Šta biste radili sa njima kada bi oni bili apsolutno poslušni,
kada ne bi pravili nestašluke i svakakve gluposti ?
Sigurno bi mislili da sa njima nešto nije u redu, zar ne?

Igra i samo igra razvija maštu i inteligenciju, a gluposti i
nestašluci su iskustvo koje stiču. Kako će inače naučiti
da razlikuju ono šta valja - od onog šta ne valja?

Osnovna stvar koja je i najvažnija - VI SE NJIMA BAVITE
ni ne znate koliko je to retko. Posmatrajte ih i pratite njihove
želje i mogućnosti. Pomognite im da ih usklade i da ne pate
ako nešto nisu u stanju da urade, mislim na školu.


Nikada ih nemojte porediti na ružan način niti im se nemojte rugati,
to jako jako boli, više od bilo kakvih batina.

Najvažnije je da budete objektivni kad su u pitanju njihove sposobnosti.
Otkrijte šta ih stvarno interesuje; sigurno nisu isti, niti ih podjenako
interesuju iste stvari, niti imaju iste sposobnosti.

Kad to otkrijete, onda ih forsirajte u njihovim željama i htenjima,
tako će te im i pomagati. Ne očekujte od njih ono što ne mogu dati.
Niko nije sposoban za sve, niti treba da bude.

Isto tako nikada nemojte sebe gledati u njima i ne očekujte da
treba da ispune vaše želje, naročito one koje ste vi propustili u životu.

Oni su potpuno nova bića koja nose ko zna čije osobine vaših predaka a i vaše,
oni su potpuno nove ličnosti, koje možda samo potsećaju u nečemu na vas.

Čuvajte ih i pazite jer su oni jedino pravo bogatstvo.

Nikada ih ne ucenjujte niti podmićujte, jer za to nema potrebe.
Uvek ih nagradite ili pohvalite kada postignu bilo kakav uspeh.
To je nima povratna sigurnost i znak da imaju podršku i zaštitu.
Da nisu sami, da ih neko prati i pazi, usmerava i vodi brigu o njima,
što im je jako potrebno.

Nadam se da ste me razumeli.

Želim vam samo sreću i uspeh u vašem nastojanju da pomognete i sebi i njima.

Vaša iskreno dobronamerna Jessy
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 19:10 16.02.2008

Re: aj daprobamija

Dolybell

ODLIČNO !

Mnogo Vam hvala ovo Vaše ću više puta pročitati, zaslužuje pažnju
kasnije ću Vam se javiti
nota nota 21:45 16.02.2008

Re: aj daprobamija

Dolybell
Bože, niste svesni koliko ste srećni!Pa vi imate najveće i najdragocenije bogatstvo!Preklinjem vas da nikada nikada ne udarite dete, nikada više!Oni su vaša tvorevina, vi ste ih hteli i vi ih i imate, srećni čoveče..Vaša je obaveza da vi njih razumete i shvatite, a oni vasonoliko koliko je to u njihovoj moći, oni su samo deca.Šta biste radili sa njima kada bi oni bili apsolutno poslušni,kada ne bi pravili nestašluke i svakakve gluposti ?Sigurno bi mislili da sa njima nešto nije u redu, zar ne?Igra i samo igra razvija maštu i inteligenciju, a gluposti inestašluci su iskustvo koje stiču. Kako će inače naučitida razlikuju ono šta valja - od onog šta ne valja?Osnovna stvar koja je i najvažnija - VI SE NJIMA BAVITEni ne znate koliko je to retko. Posmatrajte ih i pratite njihove želje i mogućnosti. Pomognite im da ih usklade i da ne pateako nešto nisu u stanju da urade, mislim na školu.Nikada ih nemojte porediti na ružan način niti im se nemojte rugati,to jako jako boli, više od bilo kakvih batina. Najvažnije je da budete objektivni kad su u pitanju njihove sposobnosti.Otkrijte šta ih stvarno interesuje; sigurno nisu isti, niti ih podjenakointeresuju iste stvari, niti imaju iste sposobnosti.Kad to otkrijete, onda ih forsirajte u njihovim željama i htenjima,tako će te im i pomagati. Ne očekujte od njih ono što ne mogu dati.Niko nije sposoban za sve, niti treba da bude.Isto tako nikada nemojte sebe gledati u njima i ne očekujte datreba da ispune vaše želje, naročito one koje ste vi propustili u životu.Oni su potpuno nova bića koja nose ko zna čije osobine vaših predaka a i vaše,oni su potpuno nove ličnosti, koje možda samo potsećaju u nečemu na vas.Čuvajte ih i pazite jer su oni jedino pravo bogatstvo.Nikada ih ne ucenjujte niti podmićujte, jer za to nema potrebe.Uvek ih nagradite ili pohvalite kada postignu bilo kakav uspeh.To je nima povratna sigurnost i znak da imaju podršku i zaštitu.Da nisu sami, da ih neko prati i pazi, usmerava i vodi brigu o njima,što im je jako potrebno.Nadam se da ste me razumeli.Želim vam samo sreću i uspeh u vašem nastojanju da pomognete i sebi i njima.Vaša iskreno dobronamerna Jessy


Izuzetno se slažem sa svim što ste napisali, čak su to moje odrednice u vaspitanju.

Imam ćerku od trinaest godina koju ne bijem jer mislim da je glupo i besmisleno i da to nije način.

Međutim, mislim da citirane metode nisu dovoljne za dobro vaspitanje, jer moje dete je slično kao deca g. Pavlovića, a mislim da su slatka i dobra i da oni ne muče g. Pavlovića svojim nestašlucima, nego da njega kao i mene brine šta će sutra s njima biti?
Deca koja gledaju samo da se zabavljaju, skaču po krevetima i diraju stvari u gostima izgleda nemaju autoritet u roditelju (nemaju nimalo straha od kazne, a kaiš je glupost , kao što i g. Pavlović i svi ostali ovde misle).
Dakle ja primenjujem gore citirane savete, pročitala sam i mnoge knjige o vaspitanju, ali i dalje moram svaki dan hiljadu puta da kažem: operi ruke; posluži drugaricu prvu; uči, uči, uči: mooolim te ostavi stvari na mesto,:mooolim te obuci se (ujutru),: ne neću to da ti kupim; ne neeeeću,;da li me čuješ neeeću;
pa dobro ajde da idemo da kupimo...
Meni ne trebaju saveti kako decu treba voleti i razmeti ,već otkrijte nam vi koji imate decu, kojim načinima postižete da prihvate ono što ih savetujete i što je nužno za svakog čoveka (mislim na određenu disciplinu i pravila koja važe u socijalnim odnosima).
Meni se čini da su i deca mali ljudi koji vrlo rado (baš zato što su mali i nemaju iskustva) idu linijom manjeg otpora.
Pametni su i trude se da zabuše sve što im se nesviđa i što im je teško (da uče , da uredno pišu, čitaju knjige pored
cartoon networka itd..)
Znači, molim za savete takve vrste, kako ih ne ucenjivati (nema televizije, nema kompjutera, nema napolje), a postići da vas razumeju i poslušaju u bitnim stvarima (mislim ,treba im davati što širu slobodu).
Čini mi se da je gospodin Pavlović bio veoma iskren, pa hajde da budemo i mi.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:37 16.02.2008

Re: aj daprobamija

nota

DolybellBože, niste svesni koliko ste srećni!Pa vi imate najveće i najdragocenije bogatstvo!Preklinjem vas da nikada nikada ne udarite dete, nikada više!Oni su vaša tvorevina, vi ste ih hteli i vi ih i imate, srećni čoveče..Vaša je obaveza da vi njih razumete i shvatite, a oni vasonoliko koliko je to u njihovoj moći, oni su samo deca.Šta biste radili sa njima kada bi oni bili apsolutno poslušni,kada ne bi pravili nestašluke i svakakve gluposti ?Sigurno bi mislili da sa njima nešto nije u redu, zar ne?Igra i samo igra razvija maštu i inteligenciju, a gluposti inestašluci su iskustvo koje stiču. Kako će inače naučitida razlikuju ono šta valja - od onog šta ne valja?Osnovna stvar koja je i najvažnija - VI SE NJIMA BAVITEni ne znate koliko je to retko. Posmatrajte ih i pratite njihove želje i mogućnosti. Pomognite im da ih usklade i da ne pateako nešto nisu u stanju da urade, mislim na školu.Nikada ih nemojte porediti na ružan način niti im se nemojte rugati,to jako jako boli, više od bilo kakvih batina. Najvažnije je da budete objektivni kad su u pitanju njihove sposobnosti.Otkrijte šta ih stvarno interesuje; sigurno nisu isti, niti ih podjenakointeresuju iste stvari, niti imaju iste sposobnosti.Kad to otkrijete, onda ih forsirajte u njihovim željama i htenjima,tako će te im i pomagati. Ne očekujte od njih ono što ne mogu dati.Niko nije sposoban za sve, niti treba da bude.Isto tako nikada nemojte sebe gledati u njima i ne očekujte datreba da ispune vaše želje, naročito one koje ste vi propustili u životu.Oni su potpuno nova bića koja nose ko zna čije osobine vaših predaka a i vaše,oni su potpuno nove ličnosti, koje možda samo potsećaju u nečemu na vas.Čuvajte ih i pazite jer su oni jedino pravo bogatstvo.Nikada ih ne ucenjujte niti podmićujte, jer za to nema potrebe.Uvek ih nagradite ili pohvalite kada postignu bilo kakav uspeh.To je nima povratna sigurnost i znak da imaju podršku i zaštitu.Da nisu sami, da ih neko prati i pazi, usmerava i vodi brigu o njima,što im je jako potrebno.Nadam se da ste me razumeli.Želim vam samo sreću i uspeh u vašem nastojanju da pomognete i sebi i njima.Vaša iskreno dobronamerna Jessy Izuzetno se slažem sa svim što ste napisali, čak su to moje odrednice u vaspitanju.Imam ćerku od trinaest godina koju ne bijem jer mislim da je glupo i besmisleno i da to nije način.Međutim, mislim da citirane metode nisu dovoljne za dobro vaspitanje, jer moje dete je slično kao deca g. Pavlovića, a mislim da su slatka i dobra i da oni ne muče g. Pavlovića svojim nestašlucima, nego da njega kao i mene brine šta će sutra s njima biti?Deca koja gledaju samo da se zabavljaju, skaču po krevetima i diraju stvari u gostima izgleda nemaju autoritet u roditelju (nemaju nimalo straha od kazne, a kaiš je glupost , kao što i g. Pavlović i svi ostali ovde misle).Dakle ja primenjujem gore citirane savete, pročitala sam i mnoge knjige o vaspitanju, ali i dalje moram svaki dan hiljadu puta da kažem: operi ruke; posluži drugaricu prvu; uči, uči, uči: mooolim te ostavi stvari na mesto,:mooolim te obuci se (ujutru),: ne neću to da ti kupim; ne neeeeću,;da li me čuješ neeeću; pa dobro ajde da idemo da kupimo...Meni ne trebaju saveti kako decu treba voleti i razmeti ,već otkrijte nam vi koji imate decu, kojim načinima postižete da prihvate ono što ih savetujete i što je nužno za svakog čoveka (mislim na određenu disciplinu i pravila koja važe u socijalnim odnosima).Meni se čini da su i deca mali ljudi koji vrlo rado (baš zato što su mali i nemaju iskustva) idu linijom manjeg otpora.Pametni su i trude se da zabuše sve što im se nesviđa i što im je teško (da uče , da uredno pišu, čitaju knjige pored cartoon networka itd..)Znači, molim za savete takve vrste, kako ih ne ucenjivati (nema televizije, nema kompjutera, nema napolje), a postići da vas razumeju i poslušaju u bitnim stvarima (mislim ,treba im davati što širu slobodu).Čini mi se da je gospodin Pavlović bio veoma iskren, pa hajde da budemo i mi.


Da veoma sam iskren. molim bez persiranja, mi smo ovde jedna velika raznolika porodica koja treba da uliva nadu i poverenje u bolje sutra..
Baš mi se svideo tvoj tekst, odličan je!
Samo ne znam kako od deteta napraviti dobricu da ne greši ako ima sve u životu. To mogu samo mađioničari, ako ćeš se složiti samnom?
i još jedno, ćerkice su mnogo lakše za vaspitavanje, bar mislim jer moji drugovi koji imaju ćerkice samo se hvale...
nota nota 22:55 16.02.2008

Re: aj daprobamija

Pa eto hvale se, a ja pitam da iskreno objasne kako uspevaju da im dete godinama svira violinu i to uspešno, a ne kao tvoja i ova moja devojčica da probaju svašta. Plivala je , plesala je, klizala je , glumela je, slikala je, itd.
Omogućila sam sve, potsticala, međutim brzo je odustajala, kad zadovolji znatiželju i kad postane malo teže.
Mislim da postoje još neke metode osim kaiša i ljubavi, ljubavi, ljubavi...
Eto, molim ostale učesnike bloga da budu iskreni i preporuče svoje prave metode, jer ispada da sam mnogo naivna i bukvalna osoba kada samo sa ljubavlju i razumevanjem ne uspevam kod mog deteta.
Inače isto kao i Vidomir, imala sam ružno detinjstvo, ne baš toliko batina , ali možda više perfidne manipulacije i psihičkog maltretiranja i zapostavljanja.
Hajdemo malo praktičnih primera vaspitavanja.
jama jama 00:27 17.02.2008

Re: aj daprobamija

ćerkice su mnogo lakše za vaspitavanje, bar mislim jer moji drugovi koji imaju ćerkice samo se hvale...


Čini ti se. pročitaj mo komentar tamo na kraju. Isto je vaspitavati i dečake i devojčice.
Nemoj praviti od svoje dece savršena bića, niko to nije i neće biti nikad.
Moja deca nisu od devedesetih pa na ovamo imala mnogo, mnogo bitnih materijalnih stvari koje su njima bile važne, znaš ono patike ,džeparac, komp. itd itd.. Bili su nemirni, nekad nesnosni, probali su sve živo da isteraju nešto svoje i takva su sva deca ,zapamti.Treba im naći meru u savetu , kazni( nikako batine),nagradi, pažnji, spremnosti da ih slušamo i sa njima pričamo, igramo se onda kada je njima to važno.
Dolybell Dolybell 01:44 17.02.2008

Re: aj daprobamija


Molim vas da ponovo pročitate ono što sam napisala.
Obratite pažnju na : DECOM SE TREBA BAVITI.

Nikada ih ne ostavljajte bez ODGOVORA, (nemojte im nikada reći: Pusti me sad! Posle ću ti reći samo da ovo završim! Nemoj sad da me uznemiravaš kad vidiš da pričam sa...(bilo kim). Umor(n)an sam, pusti me sad.

Ima tu hiljadu rečenica kojima se dete odbija. Kad to ponovite nekoliko puta, više vas nikad neće ništa pitati, ili samo ponekad, jer neće znati šta će te mu reći, da li će te ga udostojiti odgovora ili pak izmarširati.

Tako će te dete odbiti od vas i ono vas neće ni ceniti ni slušati ni uvažavati i na kraju - neće vas ni poštovati.

A i zašto da vas sluša kad vi nećete da saslušate njega kad mu trebate?

Dužnost i obaveza odraslih je da razumeju decu a ne da očekuju da njih deca razumeju.

Velika većina roditelja, nema pojma šta je roditeljstvo uopšte.

Žele decu, imaju ih, vole ih do obožavanja, ali u suštini nemaju pojma šta sa njima treba raditi
i kako postupati. Uglavnom se to smatra prirodnim (neznam zašto) i drugo, vaspitavaju(?) decu onako
kako su sami bili vaspitavani i učeni, po sistemu: I mene su moji roditelji tako vaspitavali pa šta mi fali?

Malo je njih koji bi priznali (ako bi iko) da su pogrešno kao deca vaspitavani.
Ima ih, ja sam lično upoznala nekolicinu takvih osoba, i oni su se silno trudili da ne budu kao što su
bili njihovi roditelji. Mada su i dalje grešili u silnoj želji da budu drugačiji, i tu su preterivali, u svemu.
Naročito kupujući deci sve i svašta, i što treba i što ne treba, (po sistemu neka ima kad već ja nisam imao(la).
Tako se ne kupuje ljubav dece. Njima ne trebaju stvari već im VI TREBATE.


Voleli su ih toliko da nisu mogli da shvate da deca ODRASTAJU, da treba da se osamostaljuju.
Hteli su ih večito samo za sebe i uvek su bolje znali kako se šta radi.
To i nije strašno, samo kad bi imalo meru. Kako su sve radili sami, ne dozvoljavajući deci da i ona nešto urade, jer mama zna bolje (pa svakako da zna bolje), napravili su od dece to, da , kad su tražili od njih da im pomognu, deca su bežala, ne želeći da bilo šta urade. Zašto i bi, kad mama zna bolje a i brže!

El, em, nemogu u jednom tekstu da napišem sve što mislim o vaspitavanju dece, a uz to nemogu svega ni da se setim ovog momenta. Ima tu sijaset stvari o kojima niko ne razmišlja, šta radi i kakve to posledice ostavlja na dete, do te mere da da im, nažalost, deca zbog toga stradaju a da oni i dalje ne shvataju svoju grešku.

Da za sada završim, da vam ne bude previše saveta odjednom. Molim vas vaspitavajte decu, BAVEĆI SE NJIMA kad imate tu sreću da ih imate. Nemojte ih "dresirati" kao da su vam kućni ljubimci, tako što će te im samo naređivati i zabranjivati. Nemojte im izdavati direktive bez obrazloženja. Nemojte im se obraćati sa samo jednom reči. (Uči, idi, dodji kad kažem, donesi, odnesi, idi da spavaš, ustani, umij se, obuci se, .......)
To toliko dosadi, da deca namerno neće da vas poslušaju, pružaće vam otpor kako god znaju. Nije da oni neznaju šta treba da urade, znaju, ali im se već penjete na glavu vašim direktivama. Pustite ih, aman, to su toliko beznačajne stvari u njihovim očima, pustite ih da sami stvaraju svoje prioritete.
Ponekad ih blago, kad se setite, potsetite da su nešto propustili, što vi mislite da je važno.

Šta će se desiti ako nekad odu u školu neumiveni, neočešljani, neopranih zuba? Ništa.
Kad budu jednom zaboravili, drugi put će se setiti sami.
Sve ide postupno a ne odjednom. Zato ponavljam BAVITE SE DECOM a ne samo sobom, jeste da je teško
ali tako ste hteli. Uživajte sa njima a ne sa peglanjem, pranjem, kuvanjem.....velikim spremanjem.
Deca su vam važna a ne veš i koješta još.

Vaša deca treba da porastu u ljude. Ona već imaju svoju ličnost i nju nikada nemojte menjati,
trudeći se da napravite od njih ono što ona nisu, samo ih korigujte koliko možete, inače će pobeći od vas što pre budu mogli, ne samo fizički nego što je najtužnije - mentalno.
Tada ih više nećete nikada razumeti ni shvatiti.

Biću tu ako vam šta još treba od saveta. Ima toga koliko hoćete.





vidomir pavlovic vidomir pavlovic 08:58 17.02.2008

Re: aj daprobamija

Dolybell Vi baš imate ogromnu želju da ja, a i ostali razumemo ono što nam fali za našu decu!. Vaše ovoliko pisanje je odličan primer koliko treba biti uporan da bi se sa našim klincima uspelo. Mnogo toga dobrog ste napisali, na nam ja samo da to počnemo primenjivati !
Hvala na trudu, bar ja, trudiću se da uspem sve napisano..
Veliki pozdrav
vjazma vjazma 00:35 02.03.2008

Re: aj daprobamija

ne neću to da ti kupim; ne neeeeću,;da li me čuješ neeeću;
pa dobro ajde da idemo da kupimo...


Mislim da je upravo u ovome problem kod mnogih roditelja. Nedostatak principijelnosti. Ako ste principijelni, batine nisu potrebne. Ako dete od najranijih dana nauci da kad jednom nesto kazete, to je tako i tako ce i biti, znace da nema smisla da kukaju, mole, prenemazu se, itd. Probace oni, naravno, ali ubrzo ce to prestati kad vide da ne ide. Samo treba da istrajete u onome cemu ih ucite bez popustanja. A vreme za igru je vreme za igru, i tad mozete da budete drugari i sve, ali opet uz ukazivanje na ono sto ne valja i ne odstupanje od toga.
MilutinM MilutinM 18:07 16.02.2008

Još jedan predlog

Usmerite ih da se nečime bave. Ne da robuju hobiju, već da u njemu uživaju.

Ako treba pomoć, imam par sjajnih prijatelja medju skautima na Malti...
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 19:13 16.02.2008

Re: Još jedan predlog

Oni su veoma svetrani, sve oće,sve isprobavaju ali slabo da odaberu al ja nebi da se mešam još uvek...
Kada pokažu ljubav prema nečemu ispoštovaću to maksimalno
Pozdrav
milosib milosib 23:09 16.02.2008

Re: Još jedan predlog

MilutinM
Usmerite ih da se nečime bave. Ne da robuju hobiju, već da u njemu uživaju.Ako treba pomoć, imam par sjajnih prijatelja medju skautima na Malti...

Milutine, lako je to reći. Provedem 12 sati oko posla, a posle sledi voženje na treninge, probe, glumu i sl. Mada šalim se , ja u stvari uživam da ih gledam na tim aktivnostima. jedino što sam ponekad toliko umoran...., a najmlađe pristiže.
Kada već pomenu, mlađa ćera hoće u izviđače. Za sada sam to odložio, kao imaš tek 10 godina ima vremena, ali izgleda da sledi i to.

P.S. Divan post Vidomire. Preporuka.
MilutinM MilutinM 00:14 17.02.2008

Re: Još jedan predlog

Kada već pomenu, mlađa ćera hoće u izviđače. Za sada sam to odložio, kao imaš tek 10 godina ima vremena, ali izgleda da sledi i to

milose, nikada nije ni kasno ni rano. Javi se na pp da vidimo gde si pa da pomognem ako treba da nadjemo dobar odred
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 00:23 17.02.2008

Re: Još jedan predlog

milosib

MilutinMUsmerite ih da se nečime bave. Ne da robuju hobiju, već da u njemu uživaju.Ako treba pomoć, imam par sjajnih prijatelja medju skautima na Malti... Milutine, lako je to reći. Provedem 12 sati oko posla, a posle sledi voženje na treninge, probe, glumu i sl. Mada šalim se , ja u stvari uživam da ih gledam na tim aktivnostima. jedino što sam ponekad toliko umoran...., a najmlađe pristiže.Kada već pomenu, mlađa ćera hoće u izviđače. Za sada sam to odložio, kao imaš tek 10 godina ima vremena, ali izgleda da sledi i to.P.S. Divan post Vidomire. Preporuka.


Hvala drago mi da Vam se sviđa
pozdrav
nikola svilar nikola svilar 18:08 16.02.2008

samo da te pozdravim ljudino :)

Svaka cast dobrome g. Stojanovicu,
veruj mi sefe, da sam dobio svoj blog ti bi bio moj pocasni gost.
Ali dobro je i ovako... Ja sam pomalo u guzvi, zvornik, slavonski brod, bosanski, pa bl,
pa novi sad - al dobro je nek se putuje :))

dakle dobro dosao :)
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 19:39 16.02.2008

Re: samo da te pozdravim ljudino :)

Pa ja čekao da ti postaviš blog nisam hteo ometati, kad , tebe nema...
Samo ti dobi blog što se stvarno nadam da će biti uskoro, eto mene i kod tebe.
G. Sher je Majka nama bezkućnicima... hahaha
Imam goste pa sam malo spor ali za sat vremena eto me...
Hvala ti čujemo se
Damjana Damjana 18:17 16.02.2008

Matija

Kada sam dobila Matiju, istovremeno su mi poklonili knjigu od Kreativnog centra -uvrnuti prirucnik za pametne roditelji " Kako da najlakse upropastite rodjeno dete" od Nadezde Milenkovic. Sjajna knjiga za sve toplo je preporucujem.

" Sva su deca ista - nemoguca.
razlika je samo u roditeljima:
neki od toga prave problem ,a neki ne."

Matija je bio jedno zatvoreno dete vrlo je malo pricao o tome sta mu se dogadja. I nasla sam nacina da doprem do njega. Uvece posle price o Ogiju (pogadjate Matija je bio Ogi) Danja je Matiji pricala o stvarima koje su se njoj dogadjale u toku dana, a Matija je Danji pricao o stvarima koje su se njemu dogadjale. A onda smo izdvajali lepe stvari koje su nam se dogodile i pakovali ih u kesu sa lepim stvarima i onda spavali sa njima.

Matija je najbolje nesto sto mi se desilo u zivotu. I zahvalna sam sto je bio deo moga zivota.
Dilan Dog Dilan Dog 18:31 16.02.2008

Re: Matija

Damjana

Kada sam dobila Matiju, istovremeno su mi poklonili knjigu od Kreativnog centra -uvrnuti prirucnik za pametne roditelji " Kako da najlakse upropastite rodjeno dete" od Nadezde Milenkovic. Sjajna knjiga za sve toplo je preporucujem.

" Sva su deca ista - nemoguca.
razlika je samo u roditeljima:
neki od toga prave problem ,a neki ne."

Matija je bio jedno zatvoreno dete vrlo je malo pricao o tome sta mu se dogadja. I nasla sam nacina da doprem do njega. Uvece posle price o Ogiju (pogadjate Matija je bio Ogi) Danja je Matiji pricala o stvarima koje su se njoj dogadjale u toku dana, a Matija je Danji pricao o stvarima koje su se njemu dogadjale. A onda smo izdvajali lepe stvari koje su nam se dogodile i pakovali ih u kesu sa lepim stvarima i onda spavali sa njima.

Matija je najbolje nesto sto mi se desilo u zivotu. I zahvalna sam sto je bio deo moga zivota.

Radi se o tvom sinu pretpostavljam, ili?
nisam uspeo da zaključim
Damjana Damjana 18:38 16.02.2008

Re: Matija

Matija nije bio moje dete, ali kao da je bio moj. Bio je dete moga brata. Oplemenio me je na mnogo nacina.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 20:15 16.02.2008

Re: Matija


" Sva su deca ista - nemoguca.
razlika je samo u roditeljima:
neki od toga prave problem ,a neki ne."


Tako je, ovo je lepo rečeno. Ja se maksimalno trudim da sve im pružim i da sve bude drugarski. Nekada uspem da održim sve tako ali nekada vrlo lako pogaze obećanje, ili jednostavno neće da urade nešto kako treba, a znam da mogu to uraditi. Ja sate provodim učeći sa njima, govorim im da ne budu građevinci kao ja na kiši ledu i snegu. Ja sam se baš napatio i nadobijao batina, pa nisam siguran da sam kompetentan za neke situacije. Zato sam rešio da pitam jer ko pita taj ne skita. Baš mi je drago da me svi vi razumete...

Matija je najbolje nesto sto mi se desilo u zivotu. I zahvalna sam sto je bio deo moga zivota.


To je nešto najlpeše, još se sećam kada su me cepali zbog njihovog rođenja... a samo sada vrebaju priliku da me prevare... to im je tako drago, da ne mogu opisati, bez suza... jer sam i ja šaljivdžija...
pozdrav
bravar bravar 18:32 16.02.2008

bez naslova

Svetislave, bas sam se pitala kad cete Vi i Vidomir da ostvarite saradnju na ovaj nacin:)))
Bas mi je drago.
ViDomire, dobro nam dosli:)))

Temu ste bas izabrali pravu DECA. Ko ih nema, ne zna sta propusta u zivotu.

Ima stvari koje u zivotu ne znamo, ali, ako zelimo, uz pomoc knjige lako mozemo nauciti.

Vaspitanje je jedna od najodgovornijih stvari u zivotu svakog roditelja. Mozemo procitati hiljade knjiga o tome i primeniti hiljade znanja ali nikada necemo biti sigurni da cinimo ispravno. Zasto? Zato sto pravi roditelj uvek preispituje svoje stavove, svoja dela, svoj odnos sa detetom i prilagodjava ga.
Primena sile u odnosu na decu nije dobra, to svi znamo. Postoje druge neke metode i nacini (npr sitne zabrane)
da im pokazemo da je ono sto su ucinili lose.

Znam kako na mene deluje pubertetsko "ludilo" ispoljeno kroz milion decibela muzike i "ludost" petogodisnjaka koji bi se i na luster popeo samo da moze. Znaci, razumem. U takvim situacijama trudim se da izbrojim do 30 minimum, pa reagujem.
Shvatam da ce i to proci.

"Lakse bismo vaspitavali decu kada bi ona imala samo usi, a ne i oci" D. Radovic

"Pametni roditelji dopustaju svojoj deci da nekad i pogrese." M. Gandi
dragoljub dragoljub 19:57 16.02.2008

Re: bez naslova

Svetislave, bas sam se pitala kad cete Vi i Vidomir

abe bravar nije svetislav nego Vladimir pitaj unf-a on zna šta je reko supermod
bravar bravar 20:01 16.02.2008

Re: bez naslova

Pa naravno da je covek glavom i bradom viTomir, sta da pitam superiska, kad je sve jasno oodaavnoo:)))
dragoljub dragoljub 20:17 16.02.2008

Re: bez naslova

bravar
Pa naravno da je covek glavom i bradom viTomir, sta da pitam superiska, kad je sve jasno oodaavnoo:)))

pa kažem ja Milomir ,u čemu je problem:)))
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 21:06 16.02.2008

Re: bez naslova

Zdravo Bravarka
Pa ja nisam hteo biti mnogo dosadan a i N. Svilar je započeo pre mene, tako da ja nisam hteo da se mešam nije fer. Međutim ni posle 6 i više meseci nisam "zaradio" da dobijem pravo na pisanje tako da sam sad primoran da kao Nikola idem kod g. chera koji je stvarno bez reči odobrio. Takođe moram da kažem da mi je dunjica ponudila gostovanje u vreme blogovskog glasanja, što joj se puno zahvaljujem.

Dalje, tema deca su razlog za čega svi mi živimo! i zbog toga sam i postavio post da preko komentara shvatim ono malo što mi fali i gde mi fali? Ja sam sa mojom decom super stvarno. Prvi bicikl sam kupio protiv ženine volje zbog straha,i dozvolio da voze brzo na igralištu, penjanje na drvo, sve što su poželeli da probaju dozvolio sam. Pa sam ih jedan dan odveo u voz da dožive i to , ma svašta. Baš se trudim da budem doba tata, ali ipak može se još malo bolje. I ne samo ja mnogi koji se trude da budu dobri roditelji će naučiti bar nešto večeras. Svi smo mi različiti ali su deca skoro sva ista, svi su prošli ili prolaze kroz ovaj period. Ja sam samokritičan i ništa više. Mogao sam napisati ja nikada nisam udario dete i bla bla bla. Što da lažem, to nema koristi Već imam dosta materiajla i za mene i za još poneke i za moju decu da čitaju i vide kako drugi misle o ovom problemu i koliko ima razlike i među nama... i koliko želim da budu sretni.

hvala puno pozdrav i da muž što pre uđe u evropu....
bravar bravar 21:24 16.02.2008

Re: bez naslova

Samo napred Vi (nastavi prema trenutnom raspolozenju:)re
Tema je uvek aktuelna i nikad do kraja ispricana.
Razlika medju mojom decom 12 godina, jedno zensko, drugo musko. Dva jedinceta gajimo. Ti imas srece da zajedno odrastaju (sad sto Vam je malko teze:), zajedno prolaze kroz slicne faze...

da muž što pre uđe u evropu.... ))
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:43 16.02.2008

Re: bez naslova

bravar
Samo napred Vi (nastavi prema trenutnom raspolozenju:)reTema je uvek aktuelna i nikad do kraja ispricana.Razlika medju mojom decom 12 godina, jedno zensko, drugo musko. Dva jedinceta gajimo. Ti imas srece da zajedno odrastaju (sad sto Vam je malko teze:), zajedno prolaze kroz slicne faze...da muž što pre uđe u evropu.... ))


Uf ni ta razlika nije dobra. Sada jeste malo teže ali kada pođu u grad biće zajedno..., barrr se nadammmm
Ako ovako nastave da se tuku ko zna dal će se ikada voleti, puno se tuku..

Kosovo dajem EVROPU ne dajemmm
bravar bravar 23:39 16.02.2008

Re: bez naslova

Ako ovako nastave da se tuku ko zna dal će se ikada voleti, puno se tuku..

Moja sestra je od mene mladja dve godine. Koliko smo se nas dve makljale kad smo bile male...
Zavrsilo se s' pubertetom i sad...
Sta da Ti kazem...
Procice i to...
Vole se oni i sada, veruj mi, samo sto to iskazuju na drugi nacin:)

Unfuckable Unfuckable 23:50 16.02.2008

Re: bez naslova

potpisujem : prvo Jakaotakav to znam jako dobro.
Posle toga - i svi koje znam a koji su imali batu ili seku tukli su se do iznemoglosti. Do okeanplavila, takodakažem.....
Prestaće kada počne dovoljno da boli - onda postaje neisplativo, a na scenu stupaju druga, suptilnija sredstva ubeđivanja.
bravar bravar 23:53 16.02.2008

Re: bez naslova

Uh... Sto su nam bili slatki tzv paraliza udarci (petom u butinu)
Cccc
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 00:25 17.02.2008

Re: bez naslova

bravar
Uh... Sto su nam bili slatki tzv paraliza udarci (petom u butinu) Cccc


hahaha da ili indijanska vatra...
bravar bravar 00:33 17.02.2008

Re: bez naslova

hahaha da ili indijanska vatra...

Daaa, kako sam to zaboravila:)))
Unfuckable Unfuckable 00:47 17.02.2008

Re: bez naslova

upravo je paraliza kick presudio da moja Starija Sestra prestane da vežba na meni razne indijanske vatre.....hehehehehe : situacije se možda menjaju, ali oružja ostaju ista
stari stari 07:57 18.02.2008

Re: bez naslova

То 4 - тии
Пераја /3 ком./ разнобојна бр. 36/л. , 42/л. , 44/р. , санке / доста прешле ал држеће,р.рад ,
ЕКО пегла / на ћумур / - повољ. -трампа !

шв. енпорт-импорт ЗДР.
Gorio Gorio 18:56 16.02.2008

Dobar ste otac

Vidomire, dečaci su vam divni. U ostalom kakvi bi mogli i biti osim super. Bilo šta da steknete ili uradite u životu, biće iza ta dva momka, za uvek. Deca su čudo. Ispunjavaće vam život i srce, ma gde bili vi ili oni, za uvrek.
Vi ste bez sumnje dobar otac. Da niste, ne bi bili ni ovog pisma.
A greške,pa svi ih pravimo, iz različitih razloga do duše ali ih pravimo.
Vi osećate da pravite nešto pogrešno, prepoznajete to. Možda plašeći se lošeg ličnog iskustva imate više straha, ne znam. Ali prepoznavanje problema je polovina rešenja, zato bravo za vas, na pravom ste putu
Volite svoje momke JAKO. Kada rade problem, udahnite duboko, recite evo ih opet. Pogledajte ih u u one nevine oči a ljubav koju uvek vidite u njima reći će vam, šta da (ne) radite.
Mene su uglavnom uspešno razoružavali.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 21:16 16.02.2008

Re: Dobar ste otac

Gorio za sreću je potrebno tako malo...,
a to malo je tu, uz nas samo ga treba pokupiti?

Evo ja sam na blogu 6 meseci i više, svi ste Vi divni, zato sam vam se i obratio.
Jedan čovek nije nikad pametan kao dva tri, ili mnogo njih... Osećam se kao deo nečeg velikog. jeste da treba dosta vremena i truda ali isplati se.

Moja prošlost je nešto posebno.... Moje odgajanje je bilo mnog strogo tako, ali evo me? I to je jedan od načina da se postane dobar! Doduše, mnogo bolan, ali ...radi.. Samo bez suza ne da se opisati...

Vi ste bez sumnje dobar otac. Da niste, ne bi bili ni ovog pisma.

Drago mi je da ste ovo ovako shvatili to je i jedini razlog, njih dvoica i njihov osmeh..
nea nea 19:30 16.02.2008

doduse ja nemam neki savet ili predlog

rasplakali ste me. potsetili ste me na mog tatu, a nema ga vec 4 godine. ja sam znate najstarija od nas troje i uvek me mucilo jedno te isto i uvek sam ga pitala koga najvise voli. i uvek mi je govorio da smo svo troje neverovatni carobnjaci i da nas podjednako voli i stalno je govorio vidis ova tri prsta - koji god da zasecem boli, tako i vas sve vas volim. a ja sam sve mislila da me samo tesi. a sada... shvatila sam, pa mene je voleo najduze. i strasno mi nedostaje. svaki dan ga se setim. i svaki dan mu se cuteci obracam i verujem da mi je andjeo cuvar. i sve vam to kazem jer je i on tako isto uvek bio tu za sve nas i vodio nas u vrtic, kupao presvlacio, ljubio pletenice, pomazio po glavi pred spavanje, ucio da pisemo mastilom domaci, radovao se kad sam postala prvak, mali maturant, veliki maturant, kad sam mu donela prvi ugovor za posao i castila ga od prve plate, tesio nas kad smo doziveli prve smrti bake koja je zivela sa nama. iznenada je otisao. srce. toliko toga sam imala da mu kazem a nisam. pricajte sa njima, volite ih. to je sve. zivot je tako kratak.
Sladjana NS Sladjana NS 20:48 16.02.2008

Re: doduse ja nemam neki savet ili predlog

nea
rasplakali ste me. potsetili ste me na mog tatu, a nema ga vec 4 godine. ja sam znate najstarija od nas troje i uvek me mucilo jedno te isto i uvek sam ga pitala koga najvise voli. i uvek mi je govorio da smo svo troje neverovatni carobnjaci i da nas podjednako voli i stalno je govorio vidis ova tri prsta - koji god da zasecem boli, tako i vas sve vas volim. a ja sam sve mislila da me samo tesi. a sada... shvatila sam, pa mene je voleo najduze. i strasno mi nedostaje. svaki dan ga se setim. i svaki dan mu se cuteci obracam i verujem da mi je andjeo cuvar. i sve vam to kazem jer je i on tako isto uvek bio tu za sve nas i vodio nas u vrtic, kupao presvlacio, ljubio pletenice, pomazio po glavi pred spavanje, ucio da pisemo mastilom domaci, radovao se kad sam postala prvak, mali maturant, veliki maturant, kad sam mu donela prvi ugovor za posao i castila ga od prve plate, tesio nas kad smo doziveli prve smrti bake koja je zivela sa nama. iznenada je otisao. srce. toliko toga sam imala da mu kazem a nisam. pricajte sa njima, volite ih. to je sve. zivot je tako kratak.


I vi ste mene rasplakali. Nema ga vec 12 godina i nista nije lakse, samo sam naucila da zivim sa tim.
Sladjana NS Sladjana NS 20:48 16.02.2008

Re: doduse ja nemam neki savet ili predlog

nea
rasplakali ste me. potsetili ste me na mog tatu, a nema ga vec 4 godine. ja sam znate najstarija od nas troje i uvek me mucilo jedno te isto i uvek sam ga pitala koga najvise voli. i uvek mi je govorio da smo svo troje neverovatni carobnjaci i da nas podjednako voli i stalno je govorio vidis ova tri prsta - koji god da zasecem boli, tako i vas sve vas volim. a ja sam sve mislila da me samo tesi. a sada... shvatila sam, pa mene je voleo najduze. i strasno mi nedostaje. svaki dan ga se setim. i svaki dan mu se cuteci obracam i verujem da mi je andjeo cuvar. i sve vam to kazem jer je i on tako isto uvek bio tu za sve nas i vodio nas u vrtic, kupao presvlacio, ljubio pletenice, pomazio po glavi pred spavanje, ucio da pisemo mastilom domaci, radovao se kad sam postala prvak, mali maturant, veliki maturant, kad sam mu donela prvi ugovor za posao i castila ga od prve plate, tesio nas kad smo doziveli prve smrti bake koja je zivela sa nama. iznenada je otisao. srce. toliko toga sam imala da mu kazem a nisam. pricajte sa njima, volite ih. to je sve. zivot je tako kratak.


I vi ste mene rasplakali. Nema ga vec 12 godina i nista nije lakse, samo sam naucila da zivim sa tim.
nea nea 20:52 16.02.2008

Re: doduse ja nemam neki savet ili predlog

zaista sam bila samo iskrena nikako mi nije bila namera jos nekog rasplakati draga sladjana. ipak, hvala na savetu.
Sladjana NS Sladjana NS 21:13 16.02.2008

Re: doduse ja nemam neki savet ili predlog

nea
zaista sam bila samo iskrena nikako mi nije bila namera jos nekog rasplakati draga sladjana. ipak, hvala na savetu.


Znam da niste namerno, samo onaj ko je izgubio roditelja moze da razume tu prazninu, i da na jedan topao nacin podeli te lepe uspomene sa drugima.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 21:22 16.02.2008

Re: doduse ja nemam neki savet ili predlog

Žao mi je zbog Vaših suza ali to je život. Ništa u životu nije prosto, još ako se ne trudimo, gotovo je...
Zbog radosti sa njima je ovaj post kao, i svih mojih prijatelja ovde večeras

Hvala i Vama na savetu i sve najbolje pozdrav i hvala
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 21:31 16.02.2008

Re: doduse ja nemam neki savet ili predlog

Znam da niste namerno, samo onaj ko je izgubio roditelja moze da razume tu prazninu, i da na jedan topao nacin podeli te lepe uspomene sa drugima.

Od dva kada izgubiš jedan zauvek boli duša.., bez obzira kakav je bio ...

Život je pozornica dođeš vidiš i odeš, baš tako..

Hvala na učešću pozdrav
nea nea 21:53 16.02.2008

Re: doduse ja nemam neki savet ili predlog

hvala vama

juce sam cula od jedne divne zene da suze ciste nasu dusu, pa tako da ste mi vi pomogli hehe smrc
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 23:37 16.02.2008

Re: doduse ja nemam neki savet ili predlog

juce sam cula od jedne divne zene da suze ciste nasu dusu, pa tako da ste mi vi pomogli hehe smrc


Ooo pa moja duša je onda čista..., kao suza...!
G r o f i c a G r o f i c a 23:55 16.02.2008

Re: doduse ja nemam neki savet ili predlog

Ooo pa moja duša je onda čista..., kao suza...!

Vi znaci placete mnogo i cesto? Kazu da je to kad muskarac zaplace kao kad krv potece. Valjda zbog toga sto muskarci nekako teze placu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana