Društvo| Na današnji dan| Reč i slika| Život

9. maj - Čaure (anti)fašizma sa ukusom jagode

loader RSS / 09.05.2013. u 01:25

Danas, 9. maja, obeležava se Dan pobede nad fašizmom.

 images?q=tbn:ANd9GcQDNLH8L2OBWPS2d9NT59L5ktUXAO9ygvYUfzK_UHFG0iz8uWlHgA

Ali, da ne bi bilo "zabune" i one opasne površnosti kojom se stvari zapravo guraju pod tepih – obavezno treba naglasiti da se ne radi samo o ideološkom, ili istorijskom pojmu, koji se slavi prigodnim zveckanjem oružja na nekakvoj vojnoj paradi i ispaljivanjem velikih ćoraka u nebo.
Pre svega - radi se o vrednosnom pojmu – jer fašizam je sklonost ka uništavanju onoga što je drugačije, uništavanju onoga što je po nekakvim, nečijim kriterijumima proglašeno za nepodobno, onoga što je slabije... Počinje se etiketiranjem, žigosanjem...
Na svakom koraku, svakoga dana, ova opaka i kukavička pojava se događa. Nekad ju je teško prepoznati. E, radi lakšeg prepoznavanja tog svakodnevnog procesa – obeležava se ovaj dan.

 

 Poljubac-na-Tajm-skveru2.jpg

 

 

 

 



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 02:21 09.05.2013

Slika i 1001. reč

Da gornja slika ne bude baš totalno zavodljiva,
evo i nekih pikantnih detaljčića ..


antioksidant antioksidant 07:52 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

loader
Da gornja slika ne bude baš totalno zavodljiva,
evo i nekih pikantnih detaljčića ..



та слика нема везе са 09. мајем
loader loader 07:55 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

Naravno da nema veze sa 9. majem. Kalendarski.
antioksidant antioksidant 08:00 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

loader
Naravno da nema veze sa 9. majem.

драго ми је што знате
искрено - посумњао сам пошто сте је ставили као илустрацију тексту насловљеном "9. maj - Čaure (anti)fašizma sa ukusom jagode".
наравно, сумњу сам (можда?) могао одагнати и читањем текста али... mea culpa.
у сваком случају - поздрав
loader loader 08:06 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

Divno majsko cveće.
Treba stalno sumnjati. To je jedna od vakcina protiv loših stvari, a među njima je i fašizam.
Inače, 9. maj nema veze ni sa 15. majem - do kada su kod nas trajale borbe (iako je Nemačka kapitulirala 6 dana ranije).
Fotka je snimljena 14. avgusta. Fašizam se nije desio samo Evropi. On je zahvatio mnogo širi prostor. Zato ta fotka, a ne nekog Britanca koji ljubi Francuskinju.
antioksidant antioksidant 08:17 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

Zato ta fotka, a ne nekog Britanca koji ljubi Francuskinju.

а 09. мај је повезан са сликом на који мистериозни начин?
(мада, нек та тајна остане за посвећене који прочитају текст )
loader loader 08:23 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

а 09. мај је повезан са сликом на који мистериозни начин?

Piše u prethodnom komentaru.
antioksidant antioksidant 08:26 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

loader
а 09. мај је повезан са сликом на који мистериозни начин?

Piše u prethodnom komentaru.

пише да 09. мај нема везе ни са 15. мајем ни са 14. августом.
ретко тачна констатација
(а лоадер, шалим се само, надам се да не замерате (мада слика стварно нема никакве везе са победом над фашизмом - јапанска милитаристичка идеологија је била нешто сасвим друго)
loader loader 08:29 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

Rekoh u blogu da to nije stvar ideologije ni kalendara. Upravo smicalice oko pripadnosti ili nepripadnosti ideologiji, jednoj ili drugoj, najbolje su žbunje za prikrivanje semenki fašizma.
antioksidant antioksidant 08:33 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

Rekoh u blogu da to nije stvar ideologije ni kalendara.


зато је мени и нејасно
нисам читао
loader loader 08:35 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

I bolje

A što se japanske varijante tiče, ona se samo po nekakvim formalnim definicijama razlikuje od ubilačkih mašinerija po Evropi.
Stoga i rekoh u postu... Ah, da, niste čitali. Ok.
antioksidant antioksidant 08:35 09.05.2013

Re: Slika i 1001. reč

loader
I bolje

па да
да се не збуњујем без преке потребе
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 05:18 09.05.2013

Biti u trendu

Danas, 9. maja, obeležava se Dan pobede nad fašizmom.

Kako stvari stoje, taj dan se polako prekrstava u Dan Evrope. Nesto kao sto Prvi maj nije vise praznik radnog naroda nego Prvomajski praznik/ci.
loader loader 07:46 09.05.2013

Re: Biti u trendu

Pa, dobro... Ništa protiv nemam da se prekrštava u Evrope. Samo da se istovremeno ne gura polako u zapećak ono što bi trebalo da bude osnova - a to je podsećanje na fašizam kao zlo, koje ima sklonost da se obnavlja čim se "zapostavi".
antioksidant antioksidant 07:51 09.05.2013

Re: Biti u trendu

Kako stvari stoje, taj dan se polako prekrstava u Dan Evrope.

шуманова декларација
tyson tyson 08:03 09.05.2013

Dan čega?

Danas, 9. maja, obeležava se Dan pobede nad fašizmom.

Dan "pobede nad fašizmom", zapravo Dan pobede nad Nemačkom, je bio zvanično juče, 8. maja.

Jeste da nam je posleratni režim bio vođen od strane agenata SSSR, ali ne vidim razloga da se i danas, posle konačnog pada komunizma u Srbiji, vreme računa po moskovskom satu.

Želimo li da se držimo istorijskih činjenica, fašizam je formalno pobeđen 8. septembra 1943. godine potpisivanjem kapitulacije Italije. Ako insistiramo na ideološkom tumačenju Drugog svetskog rata, 8. maja poražen je nacizam od strane komunizma i demokratije.

Da stvari budu još manje jednostavne, kapitulacija Nemačke potpisana je zapravo 7. maja 1945. godine u Remsu (Francuska), ali je na zahtev sovjetskih vlasti ceremonija ponovljena 8. maja u Berlinu jer sovjetski predstavnici u Remsu "nisu imali ovlašćenja da potpišu dokument".

U vreme ponovljenog potpisivanja u Berlinu, u Moskvi je već bio 9. maj te se taj datum u Sovjetskom savezu obeležavan kao dan pobede.

Naš patetični komunistički staljinistički režim, slepo sledeći gazde u Moskvi, proglasio je moskovsko vreme važećim u Jugoslaviji i protivno svakoj zdravoj logici uveo sovjetski praznik kao državni u našoj zemlji. I posle se pitamo otkud toliki otpor svrstavanju uz Evropu i žudnja za istokom međ' Srbljima. Decenije ispiranja mozgova ostavlja teške posledice...

Inače, ideologija nacizma je sve samo ne poražena, ako je o tome blog.




predatortz predatortz 08:06 09.05.2013

Re: Dan čega?


Inače, ideologija nacizma je sve samo ne poražena, ako je o tome blog.


Slažem se. Napisah na drugom blogu, nacizam je samo promenio ruho. Obukao je fino odelo globalizma.
loader loader 08:10 09.05.2013

Re: Dan čega?

tyson
Inače, ideologija nacizma je sve samo ne poražena, ako je o tome blog.

Da je poražena, ne bi bilo bloga, tj. ne bih tako olako trošio svoju rabatnu, kinesku tastaturu :)


A što se datuma tiče, nacistička Nemačka kod nas nije kapitulirala ni 8. ni 9. ni 10. ... maja. Funkcionisala je sve do 15. maja. Ako se uhvatimo za datum kao datum, nikad kraja... Pa 14. avgust, kada su poklekli žilavi Japanci.
Hoću reći, fašizam nije svojina Evrope. Pojava je to univerzalnija od geografsko-kalendarskih trakalica
loader loader 08:10 09.05.2013

Re: Dan čega?

Obukao je fino odelo globalizma.

Ukus jagode je to.
predatortz predatortz 08:14 09.05.2013

Re: Dan čega?

loader
Obukao je fino odelo globalizma
Ukus jagode je to.




Same shit...
loader loader 08:16 09.05.2013

Re: Dan čega?

Same shit...

Eto, kako se čovek jednostavno i bezgrešno izrazio
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:23 09.05.2013

Re: Dan čega?

U Berlinu je 9.maja 1945.g. 16 minuta posle ponoći, dakle 09.05.1945.u 00.16č, potpisana bezuslovna kapitulacija nemačkih oružanih snaga. U ime poražene nacističke Nemačke, ovaj akt su potpisali feldmaršal V. Kajtel, general K. J. Štumpf i general H. G. Hindeburg. U ime članica Antifašističke koalicije, bezuslovnu kapitulaciju Nemačke posvedočili su sovjetski maršal G. Žukov i britanski general A. Teder.

tyson tyson 08:36 09.05.2013

Re: Dan čega?

U ime članica Antifašističke koalicije

Šta ti je ovo?


loader loader 08:41 09.05.2013

Re: Dan čega?

Vojislav Stojković

16 minuta posle ponoći, dakle 09.05.1945.u 00.16č, potpisana bezuslovna kapitulacija nemačkih ...

Hm ..

gde ga nađoše baš u to vampirsko vreme, za dlaku iza ponoći...

Teško da tu neme baš nikakve veze sa krvopijskim karakterom momaka koji su u II ratu poraženi
kukusigameni kukusigameni 08:42 09.05.2013

Re: Dan čega?

Vojislav Stojković


Pa ispod fotografije piše 8. Mai 1945.
sima2000 sima2000 08:56 09.05.2013

Re: Dan čega?

Ako insistiramo na ideološkom tumačenju Drugog svetskog rata, 8. maja poražen je nacizam od strane komunizma i demokratije.


Malo više od strane komunizma, malo manje od strane demokratije.

od 100 mrtvih nemačkih vojnika u WWII, 87 je poginulo na istočnom frontu

http://en.wikipedia.org/wiki/File:World-War-II-military-deaths-in-Europe-by-theater-year.png
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:16 09.05.2013

Re: Dan čega?

tyson
U ime članica Antifašističke koalicije

Šta ti je ovo?

Antifašistička koalicija, savez Velike Britanije, SSSR-a i SAD-a protiv fašističkih država Osovine u II. svetskom ratu, utemeljen Atlantskom poveljom.

"Atlantska povelja, zajednička izjava predsjednika SAD-a F. D. Roosevelta i premijera Velike Britanije W. Churchilla na brodu u zaljevu Placetia na Newfoundlandu od 14. VIII. 1941. Sadrži osam načela političkog uređenja svijeta nakon rata: SAD i Velika Britanija ne traže povećanje svojih područja; protive se teritorijalnim promjenama bez pristanka stanovništva; narodi imaju pravo izabrati vladavinu kakvu žele; svima se mora omogućiti nabava osnovnih sirovina za gospodarski razvitak; treba organizirati međunarodnu suradnju radi ostvarenja napretka; treba osigurati život slobodan od straha i bijede; mora se omogućiti slobodnu plovidbu morima; narodi se moraju odreći uporabe sile i treba razoružati države opasne za mir."

Mesec dana posle Atlantskoj povelji pristupa SSSR i četrnaest zemalja u ratu protiv Nemačke i Italije, a 1942. sve ostale države koje su bile u ratu sa silama Osovine.
maksa83 maksa83 09:17 09.05.2013

Re: Dan čega?

Malo više od strane komunizma, malo manje od strane demokratije.

od 100 mrtvih nemačkih vojnika u WWII, 87 je poginulo na istočnom frontu

Kad je Napoleon tamo postradao nije bilo komunizma, ali je klima bila ista.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:25 09.05.2013

Re: Dan čega?

kukusigameni
Vojislav Stojković


Pa ispod fotografije piše 8. Mai 1945.


Jasno je da su pregovori o kapitulaciji počeli 08.maja, a kapitulacija potpisana 16 minuta posle ponoći, dakle 9. maja.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:27 09.05.2013

Re: Dan čega?

ali je klima bila ista.


dok su Rusi samo sedeli u svojim dačama i cepali po vodki i boršču
loader loader 09:29 09.05.2013

Re: Dan čega?

Zanimljivo preskakanje Ruskinja
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:31 09.05.2013

Re: Dan čega?

loader
Zanimljivo preskakanje Ruskinja


pa znaš kako ide onaj zapadnjački stereotip "ma to se obeznani od vodke pa posle nije ni za šta, zato im žene i beže na zapad"
loader loader 09:33 09.05.2013

Re: Dan čega?

A na zapadu ljubazni .....i koji ih zatvore i po desetak godina u kuću, samo da budu bezbedne i posvete se idiličnim kućnim poslovima
maksa83 maksa83 09:38 09.05.2013

Re: Dan čega?

dok su Rusi samo sedeli u svojim dačama i cepali po vodki i boršču

Aha, i maštali o komunizmu ... not, što je bila moja poenta.

Predlažem da pogledaš sliku koja se koristi kao ilustracija savršenog infografika pošto na sebi prikazuje puno promenjivih. Dole imaš skalu tj. temperaturu, gore geografiju i broj vojnika u tom trenutku. Jednim pogledom vidiš kako se pad temepature oslikava na brojno stanje. U povratku se vidi npr. koliko ih je postradalo prelazeći Berezinu (od 50000 na drugu stranu reke je dospelo 28000), što Francuzi i dan danas pamte pošto imaju idiomatski izraz "proveo sam se k'o na Berezini".
antioksidant antioksidant 09:47 09.05.2013

Re: Dan čega?

da makso ali nije samo temperatura tu faktor
obrati paznju na to da 422 000 francuza uslo u rusiju a do moskve ih je stiglo samo 100 000. napoleonova armija je bila desetkovana i pre borodina. temperatura ih je dokrajicila u povlacenju
edit: razvlacenje linija snabdevanja je izgleda bilo presudno
to i cinjenica da se kutuzovu nije bas zurilo
tyson tyson 09:49 09.05.2013

Re: Dan čega?

feldmaršal V. Kajtel, general K. J. Štumpf i general H. G. Hindeburg.

Fon Frideburg.



maksa83 maksa83 09:54 09.05.2013

Re: Dan čega?

da makso ali nije samo temperatura tu faktor
obrati paznju na to da 422 000 francuza uslo u rusiju a do moskve ih je stiglo samo 100 000. napoleonova armija je bila desetkovana i pre borodina. temperatura ih je dokrajicila u povlacenju
edit: razvlacenje linija snabdevanja je izgleda bilo presudno

Naravno da je razvlačio, dok ne zazimi i da ih je odvaljivao u dolasku, a snabdevanje je uvek ključno (bio zanimljiv oveći članak u Vremenu oko bitke kod Staljingrada, tj. kaže da je kolaps Nemaca krenuo kada je počelo da im stiže 3x manje svega nego što im treba dnevno), a Patton je bio Patton zato što je bio neprevaziđen logističar - umeo je efikasno da proturi od tačke A do tačke B šta hoćeš, tako da vojsci nikad ničeg ne fali. Uzgred, u (pret)poslednjem Vremenu je zanimljiv članak o intendanturi i ishrani rimskih legija.

Edit: ruska vojska inače ovih dana uvodi veliku novinu - čarape. Do sada vojnici nisu dužili čarape nego neke krpe koje se omotaju oko stopala i tako već par stotina godina. Bez zezanja.
antioksidant antioksidant 09:56 09.05.2013

Re: Dan čega?

Uzgred, u (pret)poslednjem Vremenu je zanimljiv članak o intendanturi i ishrani rimskih legija.

ako ga nisu povezali sa organizacijom distribucije u maksiju to onda i nije članak za vreme
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:05 09.05.2013

Re: Dan čega?

maksa83
dok su Rusi samo sedeli u svojim dačama i cepali po vodki i boršču

Aha, i maštali o komunizmu ... not, što je bila moja poenta.

Predlažem da pogledaš sliku koja se koristi kao ilustracija savršenog infografika pošto na sebi prikazuje puno promenjivih. Dole imaš skalu tj. temperaturu, gore geografiju i broj vojnika u tom trenutku. Jednim pogledom vidiš kako se pad temepature oslikava na brojno stanje. U povratku se vidi npr. koliko ih je postradalo prelazeći Berezinu (od 50000 na drugu stranu reke je dospelo 28000), što Francuzi i dan danas pamte pošto imaju idiomatski izraz "proveo sam se k'o na Berezini".


A ja nekako mislim da je i Rusima bilo isto tako hladno kao i Nemcima i pored vodke i magičnih krpa oko nogu. Svoditi taj poraz samo na tu rusku zimu je malo bezveze.
Što se Napoleona tiče, pored toga što je u oba slučaja u pitanju bio "veliki pohod na Istok" može povuči još koja analogija, ali su sami ti ratovi i problemi na koje su osvajači nailazili, kao i strategija koju su primenjivali u mnogome različiti.
maksa83 maksa83 10:09 09.05.2013

Re: Dan čega?

A ja nekako mislim da je i Rusima bilo isto tako hladno kao i Nemcima i pored vodke i magičnih krpa oko nogu. Svoditi taj poraz samo na tu rusku zimu je malo bezveze.

Pa da je to svejedno ne bi bod u gostima vredeo kao dva na domaćem terenu. Kako god, moja poenta tj. odgovor je bio da poraz Nemačke u Rusiji nema veze sa tamošnjom ideologijom. Najebao Napoleon, najebao Hitler, ko god je probao da dođe peške, kao što su u Avganistanu opasno najebali Englezi u pretprošlom veku, Rusi u prošlom, a Ameri najebavaju u ovom.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:20 09.05.2013

Re: Dan čega?

maksa83
A ja nekako mislim da je i Rusima bilo isto tako hladno kao i Nemcima i pored vodke i magičnih krpa oko nogu. Svoditi taj poraz samo na tu rusku zimu je malo bezveze.

Pa da je to svejedno ne bi bod u gostima vredeo kao dva na domaćem terenu. Kako god, moja poenta tj. odgovor je bio da poraz Nemačke u Rusiji nema veze sa tamošnjom ideologijom. Najebao Napoleon, najebao Hitler, k'o god je probao da dođe peške, kao što su u Avganistanu opasno najebali Englezi u pretprošlom veku, Rusi u prošlom, a Ameri najebavaju u ovom.


dobro, tu se slažemo, mada, možda su samo pokušali sa suprotne strane?
Recimo, Mongolima je svojevremeno upalilo, ali oni nisu išli peške, jahali su konje.
Dakle, koristeči se analogijama koje su superioran metod za tumačenje istorije, Hitler sa gadno zajebao sa proizvodnjom onih slinih pancera, trebalo je da gradi ergele i po mogučstvu da pošalje invazionu flotu da se sa sve konjima i ljudstvom iskrca na Kamčatki
maksa83 maksa83 10:39 09.05.2013

Re: Dan čega?

Dakle, koristeči se analogijama koje su superioran metod za tumačenje istorije, Hitler sa gadno zajebao sa proizvodnjom onih slinih pancera, trebalo je da gradi ergele i po mogučstvu da pošalje invazionu flotu da se sa sve konjima i ljudstvom iskrca na Kamčatki

Mislim da je mongolski trik bio u tome što je Džingis Kan bio neopterećen konvencijama generalno, a ženevskom pogotovo. ; )
loader loader 18:16 09.05.2013

Re: Dan čega?

Edit: ruska vojska inače ovih dana uvodi veliku novinu - čarape. Do sada vojnici nisu dužili čarape nego neke krpe koje se omotaju oko stopala i tako već par stotina godina. Bez zezanja.

Neki kažu da te "krpice" koje se omotavaju oko stopala predstavljaju neuporedivo bolje rešenje od čarapa.

Rusi te krpice zovu "partjanke". Mi ih zovemo "obojci".

Kad se stopalo, tj. krpa omotana oko stopala vojnika skvasi, ta krpena pantljika se naprosto odmota, te se onaj deo koji se nalazio prema članku i oko cevanice, a koji je ostao suv, sada obmota oko stopala, dok se mokri deo platna nađe na višljem delu noge i suši se. Postoje tvrdnje da se tako smanjuje i mogućnost gljivičnih infekcija stopala. Sve u svemu, ima i onih koji zastupaju tezu da ipak ne treba uvoditi čarape umesto skoro savršeno praktičnih "partjanki".



G.Cross G.Cross 20:00 09.05.2013

Re: Dan čega?

Pa cak i na slici pise 8.Maj. To deveti maj je po Staljinovom racunanju vremenea. Zato smo i mi slavili 22. Decembar kao dan JNA
predatortz predatortz 20:04 09.05.2013

Re: Dan čega?

G.Cross
Pa cak i na slici pise 8.Maj. To deveti maj je po Staljinovom racunanju vremenea. Zato smo i mi slavili 22. Decembar kao dan JNA


Dobro,bre, ako smo mi prihvatili taj Baćuškin datum, što Evropa ne slavi 8.maj?
Jer,koliko vidim, i oni uzimaju 9. kao zvaničan datum.
G.Cross G.Cross 22:04 09.05.2013

Re: Dan čega?


Dobro,bre, ako smo mi prihvatili taj Baćuškin datum, što Evropa ne slavi 8.maj?
Jer,koliko vidim, i oni uzimaju 9. kao zvaničan datum.



May 8 in Europe
Main article: Victory in Europe Day

Victory Day marks the end of World War 2 in Europe, specifically the capitulation of Nazi forces to the Allies (the United Kingdom, Soviet Union, France, the United States and other principal Allied nations) on May 8, 1945. The British Channel Islands were not liberated from German Occupation until May 9 (Jersey and Guernsey), May 10 (Sark), and May 16 (Alderney).
May 9 in the former Soviet Union
Main article: Victory Day (May 9)

In Russia, Kazakhstan, Ukraine, Belarus and other countries of the former Soviet Union, the day of Victory over Nazi Germany was celebrated on May 9. When the German Instrument of Surrender actually entered into force in the West (May 8, 1945 at 23:01 CET) a similar but entirely separate document had not been signed with the Soviet Union, and it was not signed until the following day. Some post-Soviet countries, most notably the Russian Federation, have continued the tradition. Serbia celebrates May 9 as a national holiday as well. Although not a member of the Warsaw Pact, it was allied with the Soviet Union as a member of the Yugoslav Federation, and it was occupied by German forces from 1941 to 1944. In many cities people gather on the main square with the Serbian army to celebrate the anniversary with war veterans.


Source: Wikipedia
loader loader 23:02 09.05.2013

Re: Dan čega?

Datum, kao kalendarski sastojak, ili simbolička sadržina ?
9. maj je pre svega simbol pobede nad fašizmom. Ako se uhvatimo datuma, imamo već pomenuti 8. maj, pa 9. maj, pa, zatim, ni to ne valja preskočiti, kod nas 15. maj, do kada se nemačka soldateska borila, pa 14. avgust... Sve su to različiti datumi, koji na različitim lokalitetima označavaju poraz fašista (nacista, militarista...), tako da je sama preciznost oko datuma, tj. strogo držanje za samo jedan određen dan na samo jednom određenom lokalitetu prilično nezahvalan posao. Fašizam nije "privilegija" Evrope. Bilo ga je i drugde. Stoga taj jedan dan valja uzeti kao simboličku markaciju nečega što označavamo kao pobedu nad fašizmom. A ova nadgornjavanja oko datuma (može se tom logikom uvesti i sporenje oko tačnog časa, i sekunde...) ne pripadaju suštini priče o fašizmu, tj. pobedi nad fašizmom i jedne vrste "paženja" da se on ne obnavlja.

tyson tyson 23:30 09.05.2013

Re: Dan čega?

Vojislav Stojković
U ime članica Antifašističke koalicije

Šta ti je ovo?

Antifašistička koalicija, savez Velike Britanije, SSSR-a i SAD-a protiv fašističkih država Osovine u II. svetskom ratu, utemeljen Atlantskom poveljom.

Gde si našao da se taj savez tako zvao?


tyson tyson 23:38 09.05.2013

Re: Dan čega?

Dobro,bre, ako smo mi prihvatili taj Baćuškin datum, što Evropa ne slavi 8.maj?
Jer,koliko vidim, i oni uzimaju 9. kao zvaničan datum.

Neće biti. VE Day je 8. maj.

9. maj je obeležavan u SSSR i satelitskim zemljama, uključujući i Jugoslaviju. Danas se u najvećoj meri obeležava u zemljama nastalim od bivšeg Sovjetskog saveza i, i dalje, u Srbiji.

Ne radi se ovde o datumu kao takvom, već o tome šta je narodu decenijama ulivano u lavu, gde spadaju - na istok, Sovjetski savez, a protiv ostatka Evrope. Da se ne zanosimo da je to tako urađeno slučajno - i te kako se u vreme komunizma u SFRJ vodilo računa o takvoj vrsti simbolike i svim posledicama iste.

Gle čuda, i dan-danas se u Srbiji insistira na 9. maju, iako nikada nismo bili u istoj vremenskoj zoni sa Moskvom.

I uopšte me ne čudi ko se ovde javlja kao glasogovornik i advokat takvog pristupa (ne mislim na domaćina; on je samo jedan iz mase onih koji za drugu verziju istorije i ne znaju do one koja je ulivana u glave bezmalo 50 godina).


stola stola 23:54 09.05.2013

Re: Dan čega?

maksa83

moja poenta.

Predlažem da pogledaš sliku



Ta poenta je čist mit. Bitka za Moskvu je mesecima trajala (a sam grad bombardovan) i pre početka operacije Tajfun. Ako ih je zima sredila, šta im bi tokom Citadele i Bagrationa, bilo vreme ko stvoreno za ratovanje jelte
Ova poslednja oslobodila je najveću teritoriju ikad, a Beogradska operacija je i njena posledica

predlažem i više slika, recimo pokretne, jedna od epizoda I serijala II SR na Istoku:



serija se emitovala na History, dok je još kanal ima veze sa sopstvenim nazivom (doduše još uvek im se omakne neki dokumentarac iz istorije)
tyson tyson 08:09 09.05.2013

...izam

Pre svega - radi se o vrednosnom pojmu – jer fašizam je sklonost ka uništavanju onoga što je drugačije, uništavanju onoga što je po nekakvim, nečijim kriterijumima proglašeno za nepodobno, onoga što je slabije... Počinje se etiketiranjem, žigosanjem...
Na svakom koraku, svakoga dana, ova opaka i kukavička pojava se događa. Nekad ju je teško prepoznati. E, radi lakšeg prepoznavanja tog svakodnevnog procesa – obeležava se ovaj dan.

Uzgred, citirano nije opis samo fašizma već praktično svake ideologije mržnje.

U dlaku, ali u dlaku isti model i pre pojave fašizma i nacizma u široku upotrebu uveo je komunizam u Rusiji, a primena je preuzeta i održavana u zemljama gde su komunisti prigrabili vlast sve do pada berlinskog zida - u Evropi; u zemljama azijskih komunističkih despotija i dalje je na snazi.


loader loader 08:12 09.05.2013

Re: ...izam

Uzgred, citirano nije opis samo fašizma već praktično svake ideologije mržnje.

U dlaku, ali u dlaku isti model i pre pojave fašizma i nacizma u široku upotrebu uveo je komunizam u Rusiji, a primena je preuzeta i održavana u zemljama gde su komunisti prigrabili vlast sve do pada berlinskog zida - u Evropi; u zemljama azijskih komunističkih despotija i dalje je na snazi.

Stoga i napisah u postu da to nije ideološka ili istorijska stvar
- već vrednosna.
stasava stasava 11:19 09.05.2013

Re: ...izam

U dlaku, ali u dlaku isti model i pre pojave fašizma i nacizma u široku upotrebu uveo je komunizam u Rusiji, a primena je preuzeta i održavana u zemljama gde su komunisti prigrabili vlast sve do pada berlinskog zida - u Evropi; u zemljama azijskih komunističkih despotija i dalje je na snazi.

Jel Vučić shvatio?
AlexDunja AlexDunja 08:56 09.05.2013

....

loader loader 09:02 09.05.2013

Re: ....

Eto ...

Ovu divnu pesmu nisam čuo ko zna otkad...
još od Drugog svetskog rata :)

milivoje_bg milivoje_bg 09:46 09.05.2013

Дан када су Руси згазили Швабе !

Какви фашизми и антифашизми !
Моћан слободољубиви руски народ ослободио европу од германских ђубради (индустријалаца смрти) !
stola stola 00:18 10.05.2013

Re: Дан када су Руси згазили Швабе !

G.Cross G.Cross 11:29 09.05.2013

Spin, spin , spin

9. (odnosno 8. Maj jer smo mi po CET) Maj je dan kapitulacije Nemacke. Dan pobede saveznika nad Nemackom.

Kasnije je spinovanje pravljenja Nove Evrope preimenovalo to u pobedu nad Fasizmom.

Ostali fasizmi, Italija pa eto i Japan su kapitulirali u razlicitim datumima.
A neki nikada i nisu (npr. Spanija).


loader loader 17:51 09.05.2013

Re: Spin, spin , spin

A neki nikada i nisu (npr. Spanija).

Potopili ih B. Dortmund i Bajern :)
nicknaylor nicknaylor 12:21 09.05.2013

...

Fasizam je stvar ukusa @Molotov.

Eto dade ti svoj doprinos borbi protiv fasizma i sad mozemo mirno u buducnost. Svaka civilizacija na vrhuncu svoje moci zeli da uziva plodove moci i da ne radi i.e. da drugi ne rade za nju. Posto covek ima potrebu da sebe u svom mikrokosmosu definise kao "dobru" osobu na'ce u svom nastojanju da pokori druge da rade za njega raznorazna opravdanja. Stoga danas mozes da nadjes raznorazne knjige tipa kako da budes hriscanski menadzer. E slicno ti je i sa fasizmom. Koreni su uvek ekonomski a ekonomija se svodi na to da sto vise ljudi radi za mene za sto manju cifru. Sve ostalo je samo pokusaj ulepsavanja istine i davanje lazne nade koja je jedna od 2 komponente kontrole drustva. Drugi je naravno strah :>

A posto je covek zivotinja kakva jeste anarhija i fasizam su jedina 2 stabilna stanja. Kada kreiras liberalna drustva sa raznoraznim "slobodicama" ljudi zveri kakve jesu kreiraju anarhiju tipa "everything goes". A ako ih malo stisnes onda ti koji stiskaju zavole "stiskavac" pa odvedu drustvo u fasizam. Ono izmedju je samo oscilacija. Malo levo pa kad se razuzda udaris malo po kontroli, pa kad stisnes neka drustvena kriticna masa se pobuni (ako je ima) pa onda malo popuste. I tako osciliras citav zivot...

A za mene je licno veci problem mogucnost patentiranja genetskih osobina nego da li su slobode nekih plemena u Africi ili na Balkanu ugrozene :) A ovo mozes da shvatis kako god hoces, *ebe mi za bilo cije misljenje kao sto verujem i drugima za moje :)

Hasta luego.

loader loader 18:00 09.05.2013

Re: ...

A za mene je licno veci problem mogucnost patentiranja genetskih osobina nego da li su slobode nekih plemena u Africi ili na Balkanu ugrozene :)

Jedan moj komšija kaže da srozavanje moralnih vrednosti predstavlja najveću opasnost, jer tek iz tog srozavanja proizilazi želja da se svet genetski "uređuje".


zack2jack zack2jack 12:25 09.05.2013

...

Pre svega - radi se o vrednosnom pojmu – jer fašizam je sklonost ka uništavanju onoga što je drugačije, uništavanju onoga što je po nekakvim, nečijim kriterijumima proglašeno za nepodobno, onoga što je slabije... Počinje se etiketiranjem, žigosanjem...


..mozda postoji neka manifestacija fasizma danas. U Srbiji?
loader loader 17:55 09.05.2013

Re: ...

..mozda postoji neka manifestacija fasizma danas. U Srbiji?

Čemu možda
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 14:17 09.05.2013

U pravu si...

...glede
Pre svega - radi se o vrednosnom pojmu – jer fašizam je sklonost ka uništavanju onoga što je drugačije, uništavanju onoga što je po nekakvim, nečijim kriterijumima proglašeno za nepodobno, onoga što je slabije...

Ali valja odati počast svima koji su tada dali doprinos u borbi tada.
loader loader 17:57 09.05.2013

Re: U pravu si...

počast svima koji su tada dali doprinos u borbi

Počast, naravno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana